Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Ik gaf je die links eigenlijk om aan te geven dat er veel betere keuzes zijn in jouw budget dan de PX360. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirateStef
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-02 14:21
Negakinu schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:09:
Ik gaf je die links eigenlijk om aan te geven dat er veel betere keuzes zijn in jouw budget dan de PX360. :)
ok, bedankt voor de tip!
ik ga het eens beter doorlezen, hoezo vind je de PX 360 slechter trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Ik moet toegeven dat het om een vooroordeel gaat. De PX360 heeft noise cancellation en ik heb nog NOOIT een hoofdtelefoon met NC gehoord die goed klonk, met Bose en Beats als absoluut beste (slechtste?) voorbeeld. Een NC circuit is eigenlijk niets anders dan een microfoon die omgevings geluid opneemt en dit doorstuurt naar een circuit dat actief tegenover gestelde frequentie je oor in stuurt om de omgevings geluiden te neutraliseren. Dit is eigenlijk heel erg vervuilend. Tevens betaal je bij dit soort budget NC hoofdtelefoons een groot gedeelte voor die techniek en maar een heel klein gedeelte voor de drivers. En die zorgen nu juist net voor het goede geluid! Die zijn dus heel goedkoop/low budget, in verhouding.

Ik zou alleen NC overwegen als ik 2 keer per week moest vliegen ofzo. Anders zou ik voor goed isolerende in-ears of een goed passief isolerende hoofdtelefoon gaan. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirateStef
bij mijn weten hebben ze geen active NC.
Transducer principle Dynamic, closed
Ear coupling Circumaural
Frequency response 15 - 22000 Hz
Impedance 32 Ω
THD, total harmonic distortion <0.1% (1kHz)
Sound pressure level (SPL) 110 dB
Cable length 1.4 m
Weight 163 g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Je hebt HELEMAAL gelijk. Ik was in de war met de PXC350. Mijn fout!

Zie hier, daar staat best veel info: http://www.head-fi.org/t/522988/sennheiser-px-360

EDIT: volgens veel recensies op Head-Fi klinkt de PX360 iets minder goed dan de PX200-II en die komt ongeveer in het midden van deze test uit. Misschien een goede indicatie over de geluidskwaliteit van de PX360?

[ Voor 50% gewijzigd door Negakinu op 26-01-2012 15:39 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Negakinu schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 14:51:

Kan iemand deze misschien in de openingspost zetten? Misschien handig. (Ik word er een beetje moe van ze de hele tijd te herhalen.) ;)
Die eerste en de laatste wel, die anderen zijn wel erg specifiek.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirateStef
Hmm klinkt goed allemaal! bedankt voor de links.
ik laat nog wel weten wat het uiteindelijk is geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-08 22:55
Mijn vriendin zit momenteel Avatar te kijken en ik wilde muziek luisteren. De Senn HD595 maar weer eens uit het stof gehaald en opgezet, samen met Dave Brubeck;s Take Five (de live 15:38 versie). Damnnnn wat klinkt die koptelefoon toch lekker.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Laatst online: 08-03 22:29
Heeft iemand de Audio-Technica ATH-ES55? Zoja, bevindingen?
Zou normaal gezien de geschikte hp zijn voor mij, maar kan hem nergens uittesten helaas.
Coolblue verkoopt deze wel aan een "scherpe" prijs, maar toch..
Gokje van €99 vind ik nog altijd veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Negakinu, hoe staat het met de HM5 review? Ik heb mede door jou opmerkingen dat apparaat in de pre-order staan. Nu wil ik uiteraard horen dat het een fantastische koptelefoon is :)

Mijn eerste "serieuze" fullsize, dus ik ben wel opgewonden :P

[ Voor 15% gewijzigd door BARACUS op 27-01-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j-phone schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:20:
Mijn vriendin zit momenteel Avatar te kijken en ik wilde muziek luisteren. De Senn HD595 maar weer eens uit het stof gehaald en opgezet, samen met Dave Brubeck;s Take Five (de live 15:38 versie). Damnnnn wat klinkt die koptelefoon toch lekker.
Het is natuurlijk ook wel een heel erg goed nummer.
Energon schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 01:55:
Zou normaal gezien de geschikte hp zijn voor mij, maar kan hem nergens uittesten helaas.
Thuiswinkel wet, je hebt recht van retour. Als je twijfelt even per mail afstemmen met coolblue.

[ Voor 30% gewijzigd door Wijnands op 27-01-2012 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Energon schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 01:55:
De ES55 heb ik nog nooit gehoord maar de WS55 vond ik erg veel waar voor zijn geld. http://www.headsound.de/e...3028271/Products/ATH-WS55

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-06 23:03
Vanmiddag teruggegaan naar Feedback om de Beyerdynamic DT 990 Pro aan te schaffen. Helaas waren deze niet meer op voorraad (vorige week nog wel) en kwamen deze pas eind volgende week binnen.

Aangezien ik toch in Eindhoven was (tentamens) ben ik eens rond gaan rijden om bij andere winkels te kijken. Ik ben bij de hoofdtelefoonstore geweest (coolblue) maar die hadden alleen de DT 990 Edition, daarna ben ik naar 4launch gegaan, waar de DT 990 Pro voor €130 te krijgen was. Jammer omdat ik hem 't liefst bij Feedback gehaald had vanwege de service maargoed die week wachten en €20 verschil was het me niet waard.

Bij de 4launch hebben ze een service- en afhaalbalie, bij de eerste was het zo druk dat ik van de medewerker een account aan kon maken en gelijk bestellen en ophalen bij de afhaalbalie. Dat heb ik dus gedaan. (nadat ik eerst via m'n gsm een account moest aanmaken en een bestelling gedaan had omdat de laptops daar geen internetverbinding hadden)
Toen ik eindelijk alles klaar had liep ik naar de afhaal-balie om de bestelling op te halen.. tenminste dat dacht ik want ik had er niet op gelet dat hij niet op voorraad was :/ Dat wordt morgen ophalen dus. Ik heb ondertussen ook maar een nieuwe gigabit wireless n router besteld, neem ik die morgen gelijk mee.

Nu moet ik alleen nog op zoek naar een versterker / DAC voor m'n nieuw speeltje. Ik neig steeds meer naar de FIIO e7 vanwege de prijs en de mogelijkheid om hem mee te nemen mocht dat toch ooit nodig zijn (lange autoritten bijvoorbeeld). Aan de andere kant zie ik het uiterlijk van bv. een Firestone Audio Fubar IV+ ook wel zitten. Twee andere opties zijn nog een leuke buizenversterker of een oude receiver scoren.
Heel even heb ik nog gedacht om zelf iets in elkaar te knutselen (n.a.v. een link die ik hier voorbij zag komen ergens), maar daar heb ik gewoonweg geen tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ga even langs de kringloop en pak iets simpels mee. Kun je op je gemak verder neuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Apocal1pse schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 21:35:
Vanmiddag teruggegaan naar Feedback om de Beyerdynamic DT 990 Pro aan te schaffen. Helaas waren deze niet meer op voorraad (vorige week nog wel) en kwamen deze pas eind volgende week binnen.

Aangezien ik toch in Eindhoven was (tentamens) ben ik eens rond gaan rijden om bij andere winkels te kijken. Ik ben bij de hoofdtelefoonstore geweest (coolblue) maar die hadden alleen de DT 990 Edition, daarna ben ik naar 4launch gegaan, waar de DT 990 Pro voor 130 te krijgen was. Jammer omdat ik hem 't liefst bij Feedback gehaald had vanwege de service maargoed die week wachten en €20 verschil was het me niet waard.

Bij de 4launch hebben ze een service- en afhaalbalie, bij de eerste was het zo druk dat ik van de medewerker een account aan kon maken en gelijk bestellen en ophalen bij de afhaalbalie. Dat heb ik dus gedaan. (nadat ik eerst via m'n gsm een account moest aanmaken en een bestelling gedaan had omdat de laptops daar geen internetverbinding hadden)
Toen ik eindelijk alles klaar had liep ik naar de afhaal-balie om de bestelling op te halen.. tenminste dat dacht ik want ik had er niet op gelet dat hij niet op voorraad was :/ Dat wordt morgen ophalen dus. Ik heb ondertussen ook maar een nieuwe gigabit wireless n router besteld, neem ik die morgen gelijk mee.

Nu moet ik alleen nog op zoek naar een versterker / DAC voor m'n nieuw speeltje. Ik neig steeds meer naar de FIIO e7 vanwege de prijs en de mogelijkheid om hem mee te nemen mocht dat toch ooit nodig zijn (lange autoritten bijvoorbeeld). Aan de andere kant zie ik het uiterlijk van bv. een Firestone Audio Fubar IV+ ook wel zitten. Twee andere opties zijn nog een leuke buizenversterker of een oude receiver scoren.
Heel even heb ik nog gedacht om zelf iets in elkaar te knutselen (n.a.v. een link die ik hier voorbij zag komen ergens), maar daar heb ik gewoonweg geen tijd voor.
toon volledige bericht
De Fiio E7 voegt niet heel toe. De DAC klinkt niet veel beter dan een laptop onboard en de versterker is hetzelfde als de E5. Het versterkt nauwelijks dus. Dan kun je beter een Fiio E10 halen. Dat is al een stapje in de goede richting. Niet portable though. :) Je kunt ook even wachten op NwAvGuy's ODAC. Die komt dit voorjaar uit. Als ik nu een versterker moest kiezen zou ik NwAvGuy's O2 kopen. http://epiphany-acoustics...udio-headphone-amplifier/

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
De DAC in de E7 is weldegelijk heel veel beter dan de DAC uit een laptop. Ik hoor overduidelijk verschil wanner ik hem op m'n macbook aansluit :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Misschien dat je de versterker hoort? Dat beetje bassboost kan subjectief als beter geluid klinken. Maar het kan hoor, de Macbook heeft misschien een erg matige geluidskaart. :) Anyhoo, er zijn betere opties. Ik heb zelf de E5, E6, E7, E9 en de E10 (don't ask) en de E10 is eigenlijk de enige die ik gebruik.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
De FiiO E7 gebruikt de Wolfson WM8740 die heel veel wordt gebruikt, ook in high-end DACs. Deze chip wordt overigens ook gebruikt in de E10. De E10 is qua DAC wel beter, maar de E7 kan je in de FiiO E9 zetten, en dan heb je een combi die vele malen beter is (zeker qua amp) dan de E10 :) . Die gebruik ik nu een paar maanden en ben erg tevreden :) .

Overigens kan je ook kijken naar de FiiO E17, die heeft ook een dock connector voor de E9.

[ Voor 11% gewijzigd door TheJVH op 28-01-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
De DAC chip zelf zegt natuurlijk niets. Het ligt veel meer aan de implementatie. Ik heb de E7 in de E9 voor me staan en de E10 staat er naast. De E7 en E9 samen klinken allesbehalve "vele malen beter". Heb je de E10 al eens gehoord?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Negakinu schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 21:26:
De DAC chip zelf zegt natuurlijk niets. Het ligt veel meer aan de implementatie. Ik heb de E7 in de E9 voor me staan en de E10 staat er naast.
Ik word onderhand wel heel nieuwsgierig naar een overzicht foto van jouw collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
"Arsenaal" is onderhand een beter woord. :D Ik krijg de laatste tijd voornamelijk in-ears binnen om te recenseren. Die stapel loopt nu helemaal de klauwen uit maar die nemen tenminste niet zo veel plaats in beslag. Er gaat ook veel uit hoor, mijn kantoor heeft maar beperkte kastruimte. Binnenkort komt er sowieso een grote inventaris-verkoop. Ik wil graag gaan uitdunnen en hopelijk hier dan zowel een custom in-ear (Heir Audio) als electrostatische speakers (Magnepan) mee bekostigen. Wat meer kwaliteit i.p.v. kwantiteit. ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:26

Bommes

Capo del formaggio

Schaamteloze crosspost uit "show je nieuwste aanwinst"

Nieuwe schelpkussentjes voor mijn HD-25
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/test/images/IMAG0153.jpg

Was wel nodig na 16 jaar gebruik.. :9

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:14
Ik ben ook eens aan het kijken naar een upgrade van mijn headphones. Ik heb thuis een mooie audio set staan en onderweg mis ik toch wel die kwaliteit. Ook blijven die normale iphone oordopjes helemaal niet goed in mijn oren zitten. In-ears heb ik wel eens geprobeerd maar vind ik erg vervelend omdat je totaal niets meer hoort van de omgeving. Oplossing; zoeken naar open koptelefoon. Ik zoek geluidskwaliteit met goede midrange en treble. Ik wil geen heavy-bass zoals in de vaak goedkopere ranges (dre beats) is te vinden.
Ik gebruik altijd mijn iphone voor onderweg en ben niet op zoek naar een externe DAC e/o AMP. Comfort en design vind ik ook belangrijk. Ik zit er veel mee in het vliegtuig en metro en heb er geen behoefte aan dat mensen me aan zitten te staren omdat ik zulke grote headphones op heb :P Het zal een pré zijn als de koptelefoon goed is op te bergen ivm reizen.

Wat heb ik tot nu toe gevonden op basis van internet research:
1. AKG K701 @ €229
Wat ik lees een super goede allrounder en werkt uitstekend zonder amp. Design is mooi en comfort lees ik goede dingen over.
2. Audio Technica ATH D900 @ (lastig te vinden in NL maar ca. €200)
Veel sites zijn lovend over de kwaliteit voor dit geld. Design is niet bijzonder en ik vraag me af of de hoofdband voldoende comfort heeft.
3. Beyerdynamic DT990 @ €299
Mooi design, geluid zou goed gebalanceerd zijn. Is de vraag hoe deze presteren zonder amp. Veel sites adviseren een amp.
4. Beyerdynamic DT880 @ €299
Zelfde als DT990 alleen meer gericht op mids/treb, minder bassy.

Ben benieuwd of jullie mij een duwtje in de goede richting kunnen geven. Ik moet nog op zoek naar een winkel waar ik ze rustig kan beluisteren maar het wordt lastig om al mijn merken in 1 winkel te vinden denk ik.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Chiller: Onderweg heb je volgens mij meer aan gesloten koptelefoons. De K701 is *erg* open en laat veel omgevingsgeluid door. Ook de DT880 en DT990 zijn volgens mij (semi)open, dus niet zo handig met veel omgevingsgeluid.
De Audio-Technica AD900 is open, maar de A900 is wel gesloten, dus dat is de enige koptelefoon die jij noemt die me geschikt lijkt. Review: http://www.headfonia.com/...0-ad900-ad1000prm-ad2000/

Ik kan trouwens ook de Bowers&WIlkins P5 aanraden. Zitten erg fijn en zien er bijzonder mooi uit.
Zie hier voor review: http://www.innerfidelity....portable-headphoneheadset

Audio-Technica ATH-M50 schijnt trouwens erg goed te zijn en niet te duur: http://www.innerfidelity.com/content/audio-technica-ath-m50
Ook de Byerdynamic DT1350 zijn mensen enthousiast over: http://www.innerfidelity....some-beyerdynamic-dt-1350

Test van gesloten headphones: http://www.headfonia.com/...-750dj-k181dj-and-dj1pro/

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
Als je de koptelefoon voor onderweg gaat gebruiken zou ik wel een open model afraden, de mensen om je heen horen jouw muziek ook veel beter dan. Als je niet op zoek bent naar een externe dac / amp dan zijn voor zover ik weet de meeste van de high-end hoofdtelefoons nutteloos.

Die AKG K701 is voor zover ik heb gelezen op internet een van de moeilijkste om aan te sturen, waar haal je die info vandaan dat dat niet zo is ?

Van de Beyerdynamic DT 990 is ook een PRO versie (die ik heb gekocht) die verkrijgbaar is voor €150, en is volgens vele reviews zowat hetzelfde als de Edition versie. De Edition versie heeft vaak wel een lagere impedantie, en is daardoor makkelijker aanstuurbaar door mobiele apparatuur.

De 880 is juist meer bassy dan de 990, dat komt onder andere doordat de 990 open is en de 880 semi-open. De DT 770 is de gesloten variant van deze drie.

Heb je zelf al iets beluisterd ?

edit: Ik heb zelf m'n DT 990 Pro (250 ohm) nog niet binnen, er was zaterdag geen levering geweest (verkeerd geinformeerd door verkoper dus). Maandag wordt de bestelling pas de deur uit gedaan en is dus dinsdag op z'n vroegst binnen.

[ Voor 18% gewijzigd door Apocal1pse op 29-01-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ChiLLeR schreef op zondag 29 januari 2012 @ 14:43:
1. AKG K701 @ €229
Wat ik lees een super goede allrounder en werkt uitstekend zonder amp. Design is mooi en comfort lees ik goede dingen over.
Prima koptelefoon maar niet voor onderweg. Open type, groot en opvallend, en mijn indruk is dat ie te kwetsbaar is voor onderweg. Van de hoofdtelefoons die ik hier in huis heb, is het de laatste die ik mee op reis zou nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Apocal1pse schreef op zondag 29 januari 2012 @ 17:13:

De 880 is juist meer bassy dan de 990, dat komt onder andere doordat de 990 open is en de 880 semi-open. De DT 770 is de gesloten variant van deze drie.
De DT880 is niet bassy. :) Je kunt de bass van de DT880 bijna vergelijken met die van de K701. Heel erg lineair dus zonder nadruk. Voor veel mensen is de DT880 dan ook te bass-light. De DT770 en de DT990 hebben wel een duidelijk V-curve met aangedikte bass. De DT990 is dus ook veel bassier dan de DT880.

http://www.head-fi.org/a/...ences-between-dt770-dt990
ChiLLeR schreef op zondag 29 januari 2012 @ 14:43:

1. AKG K701 @ €229
2. Audio Technica ATH D900 @ (lastig te vinden in NL maar ca. €200)
Veel sites zijn lovend over de kwaliteit voor dit geld. Design is niet bijzonder en ik vraag me af of de hoofdband voldoende comfort heeft.
3. Beyerdynamic DT990 @ €299
Mooi design, geluid zou goed gebalanceerd zijn. Is de vraag hoe deze presteren zonder amp. Veel sites adviseren een amp.
4. Beyerdynamic DT880 @ €299
Zelfde als DT990 alleen meer gericht op mids/treb, minder bassy.

Ben benieuwd of jullie mij een duwtje in de goede richting kunnen geven. Ik moet nog op zoek naar een winkel waar ik ze rustig kan beluisteren maar het wordt lastig om al mijn merken in 1 winkel te vinden denk ik.
Ik zou al je opties afraden. De modellen die jij hebt uitgekozen zijn bij uitstek geschikt voor thuisgebruik met een goede versterker. Onderweg zijn ze veel te groot, open, opvallend en moeilijk aan te sturen.

Voor onderweg en vanuit je iPhone zou ik een zeer efficiënte portable adviseren. Ik zou een open hoofdtelefoon ook afraden omdat zowel de omgeving last van jouw geluid heeft en jij last van je omgeving. Een gesloten hoofdtelefoon isoleert over het algemeen niet zoveel dat je je hele omgeving niet meer hoort. De eerder genoemde B&W P5 is een mooi, luxe ding maar zijn warme en stroperige geluid is niet voor iedereen weg gelegd. Ik zelf vind het wel erg mooi maar wel duur in verhouding tot andere modellen. Als je budget rond de 300 euro ligt zou ik zeker eens gaan kijken naar de Beyerdynamic DT1350. Je kunt ook op safe spelen een Sennheiser HD25-1 II aanschaffen. Dat blijft toch wel mijn favoriete portable. Zoals ik volgens mij al een ziljoen keer heb gezegd in dit forum. Mijn excuses. :p

Eerder in deze thread staan een aantal nuttige links die je zeker eens moet lezen. Succes!

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Kijk allemaal tips waar ik wat aan heb! De DT1350 lijkt me zeker een interessante optie. Als ik het goed begrijp is een open koptelefoon toch wel erg luidruchtig voor de omgeving.
Ik ga me verder verdiepen.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
Negakinu schreef op zondag 29 januari 2012 @ 18:12:
[...]

De DT880 is niet bassy. :) Je kunt de bass van de DT880 bijna vergelijken met die van de K701. Heel erg lineair dus zonder nadruk. Voor veel mensen is de DT880 dan ook te bass-light. De DT770 en de DT990 hebben wel een duidelijk V-curve met aangedikte bass. De DT990 is dus ook veel bassier dan de DT880.

http://www.head-fi.org/a/...ences-between-dt770-dt990

[...]
Je hebt gelijk hoor dat de DT 990 meer bassy is als de DT 880, ik bedoelde eigenlijk dat ik persoonlijk de DT 990 een iets strakkere, sneller bassweergave vond hebben dan de DT 880 (die ik ook nog heb beluisterd ondertussen dus). Bassy was een verkeerde woordkeuze als ik het zo teruglees. Met bassy bedoelde ik traag en overheersende bass. Dat hebben ze naar mijn mening allebei niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam.

[ Voor 98% gewijzigd door RoD op 30-01-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Weet je toevallig hoeveel en welke drivers gebruikt worden? En heb je foto's van je customs? Ik ben zelf erg geïnteresseerd in een quad-driver custom van of 1964 Ears of Heir Audio. Mijn budget is 500 euro.

Spam? Foei! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Negakinu op 30-01-2012 11:37 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam.

[ Voor 98% gewijzigd door RoD op 30-01-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Ok, ik heb de knoop doorgehakt en de Beyerdynamics DT1350 besteld voor 269 bij feedback. Wintersport aankomend weekend dus kan ik ze in de auto meteen een aantal uur uitproberen :)
Thx voor de tips hier en ik laat jullie weten hoe ze bevallen.

[ Voor 15% gewijzigd door ChiLLeR op 30-01-2012 14:47 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qyxilfer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-10-2023
@ChiLLeR: Ik heb ze een tijdje terug voor 239 gehaald bij http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=DT1350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Bedankt maar ik had ze al besteld, jammer had toch weer 3 tientjes gescheeld.Had ook kunnen wachten tot ik over 2 weken weer in USA ben, had nog meer gescheeld.
Net in huis ontvangen en in de pauze van het werk even kort kunnen luisteren. Maar wow wat een verschil tov de normale iphone oordopjes (had ook niet anders gedacht :P).
Vanavond eens verder mee luisteren en ze moeten nog wat inspelen als ik zo even snel geluisterd heb, het moet nog wat 'losser' worden.

Vanavond ook eens aansluiten op mijn hifi versterker, kijken wat dat voor verschil maakt.

[ Voor 6% gewijzigd door ChiLLeR op 31-01-2012 13:55 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
ChiLLeR schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:54:
[...]

Bedankt maar ik had ze al besteld, jammer had toch weer 3 tientjes gescheeld.Had ook kunnen wachten tot ik over 2 weken weer in USA ben, had nog meer gescheeld.
Net in huis ontvangen en in de pauze van het werk even kort kunnen luisteren. Maar wow wat een verschil tov de normale iphone oordopjes (had ook niet anders gedacht :P).
Vanavond eens verder mee luisteren en ze moeten nog wat inspelen als ik zo even snel geluisterd heb, het moet nog wat 'losser' worden.

Vanavond ook eens aansluiten op mijn hifi versterker, kijken wat dat voor verschil maakt.
Ik ben jaloers!!

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben wel benieuwd naar een korte review, met name ook op draag comfort, geluid geloof ik eigenlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Laatst online: 08-03 22:29
Wijnands schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:57:
Thuiswinkel wet, je hebt recht van retour. Als je twijfelt even per mail afstemmen met coolblue.
Nope, die dingen kan je niet retouren omwille van hygiëne. Heb ik al nagevraagd en staat ook op de site ergens. Jammer dus.
Negakinu schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 20:37:
De ES55 heb ik nog nooit gehoord maar de WS55 vond ik erg veel waar voor zijn geld. http://www.headsound.de/e...3028271/Products/ATH-WS55
Je kan de 2 ook niet echt met elkaar vergelijken he :p. Die WS lijkt over-ear te zijn, aan de grootte van de pads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Wijnands schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:30:
Ik ben wel benieuwd naar een korte review, met name ook op draag comfort, geluid geloof ik eigenlijk wel.
Goed na een uurtje of 3 luisteren hier een korte impressie van mijn bevindingen van de Beyerdynamic DT1350.
1. Geluid
Allereerst: ik heb weinig referentie materiaal op headphone gebied maar wel voldoende met normale hifi installaties. Geluid uitgebreid omschrijven is verder niet mijn ding, dat laat ik graag over aan andere review op het internet. Het moge duidelijk zijn dat de standaard iPhone oordopjes compleet in het niet vallen bij deze beyers. Aangesloten op mijn iPhone 4S klinkt het allemaal erg gedetailleerd zowel met mp3 als met alac (Apple's lossless formaat). Op de laptop aangesloten komen bijvoorbeeld de vocalen van Ilse de Lange wel wat beter naar voren. Ik ben dus benieuwd hoe het op een echte versterker klinkt. Bij beide bronnen vind ik de treble goed en ook de bas kan je alle kanten mee op. Diepe techno gaat hij lekker diep mee maar ook met rock en pop gaat de bas snel en krachtig. Ik vind het een lekkere sound die volgens mij niet gaat vervelen de komende tijd. Ik geniet echt weer van het luisteren van muziek.
Je hebt weinig tot vrijwel geen last van omgevings geluid alles word gedempt door de DT1350.
Wel moest ikt even zoeken om de juiste positie (sweetspot) te vinden en zo het juiste geluid te horen. Ik vond dit het makkelijkste met een nummer met flink wat bas. Pas als je oren helemaal bedekt worden klinkt de bas en andere tonen zoals het hoort.
Als ik luister naar muziek en de hoofdtelefoon kabel schuurt bijvoorbeeld tegen mijn kleding dan hoor je dit heel duidelijk doorklinken. Ik weet niet of dit ook bij andere koptelefoons zo is maar het valt mij wat tegen.

2. Comfort
Het schuim op de cans is van lekker zacht materiaal en sluiten dus goed af. De gesplitte hoofdband heeft twee kleine strips zacht materiaal maar het ziet er niet naar uit dat het heel stevig is aangebracht en gaat nog wel een keer loskomen vermoed ik. Dit hadden ze wel anders mogen oplossen voor ruim €250.
Er zit genoeg druk op beide kanten om de koptelefoon op zijn plek te houden. Ik heb zelf een redelijk breed hoof dus van mij had dat wel iets minder gekund, maar als je een iets smaller hoofd hebt dan moet het geen issue zijn. Misschien dat ik de hoofdband nog iets kan buigen zodat er minder druk op komt te staan maar ik laat het voorlopig even zo om te kijken hoe het onderweg in vliegtuig en metro bevalt.

3. Bouw kwaliteit
Materialen zijn mooi, (brushed) aluminium en gouden plug. De koptelefoon voelt erg licht aan, de cans zijn aan beide kanten 90 graden te draaien en ze kunnen ook nog om hun as draaien. Door dit mechaniek krijg ik een wat fragiele indruk en zou ik het niet aandurven om ze zonder de bijgeleverde opberg tas zomaar in mijn laptop-tas te gooien.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flokman
  • Laatst online: 13-08 15:00
Ik heb even een vraagje, misschien dat jullie het antwoord weten.

Zoals sommige van jullie misschien nog weten, heb ik 2 weken geleden een Fischer Audio Fa-011 gekocht, helemaal uit Duitsland. Nu denk ik dat er misschien iets aan kapot is, maar ik weet het niet zeker. Het is een open headphone en voor de drivers zit een soort van gaas waar je een beetje doorheen kan kijken. Ik had sinds een paar dagen nadat ik hem had gekregen een gevoel dat de bass ineens veel minder werd, maar eerst dacht ik dat dit door verkeerde instellingen kan. Ik had het toen via de EQ wel weer wat recht getrokken maar ik bleef met het gevoel zitten dat er iets fout zat. Nu viel het met net een paar minuten geleden op dat ik een soort geluid hoorde wat nog het beste beschrijft kan worden als dat van iets dat los zit, een beetje rammelend. Ik bekeek de headphone eens goed en zag dat het draad naar de headphone wat los in het headphone zelf zat. Ik kan hem heen en weer bewegen, dit was eerst niet zo. Toen ik een beetje door het gaas ging turen zag ik dat een draad wel leek te zijn afgebroken en tegen het gaas aan drukte. Dit was de oorzaak van het geluid, want doordat het draad was los zit verschuift het losse draadje soms ook. Kan ik dit op een manier zelf maken? Geen idee hoe ik het gaas los schroef. Kan dit de oorzaak zijn van de minder bass? Ik hoop dat het niets van dat alles is want ik heb geen zin om het terug te sturen naar Headsound in Duitsland, dan ben ik hem zo een maand kwijt! Maar toch heb ik het voorgevoel dat dit wel zal moeten gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-08 20:38
Heb keurig het geld terug gekregen van mijn (vermoedelijk neppe) marktplaats HDJ-1000. Ik denk dat ik nu door ga sparen voor een echte. Is dit het waard, of is de Pioneer HDJ-500 ook goed genoeg? Ik gebruik 'm vooral voor DJ-werk, aan m'n PC hangen (en natuurlijk nummers selecteren voor het draaien) en op de fiets. Ik heb het idee dat de HDJ-1000 een stuk sterker is dan de 500. Weet iemand hier iets over de geluidskwaliteit van de twee?

EDIT: Heeft iemand een ervaring met Treesound? Ze bieden de HDJ-1000 voor maar 120 euro aan. Dit is wel een hele lage prijs als het een echte is. Weet iemand of dit een betrouwbare shop is?

[ Voor 22% gewijzigd door BeefHazard op 01-02-2012 20:40 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 10:25
BeefHazard schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:37:
Heb keurig het geld terug gekregen van mijn (vermoedelijk neppe) marktplaats HDJ-1000. Ik denk dat ik nu door ga sparen voor een echte. Is dit het waard, of is de Pioneer HDJ-500 ook goed genoeg? Ik gebruik 'm vooral voor DJ-werk, aan m'n PC hangen (en natuurlijk nummers selecteren voor het draaien) en op de fiets. Ik heb het idee dat de HDJ-1000 een stuk sterker is dan de 500. Weet iemand hier iets over de geluidskwaliteit van de twee?

EDIT: Heeft iemand een ervaring met Treesound? Ze bieden de HDJ-1000 voor maar 120 euro aan. Dit is wel een hele lage prijs als het een echte is. Weet iemand of dit een betrouwbare shop is?
Geen idee of die winkel betrouwbaar is maar als je zeker wilt zijn dat het een echte is, hier is de HDJ-1000 toevallig in de aanbieding, scheelt toch nog wat met de winkels in de pricewatch en bax-shop is sowieso betrouwbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-08 18:29
Vandaag op de IBOOD: Beyerdynamic DTX 300P

Lijkt me een mooie koptelefoon. Ik ben mijn Sennheiser PX100 kwijt. Vanavond nog maar een laatste keer zoeken. Als ik hem niet vind dan bestel ik deze Ibood. Is deze vergelijkbaar met PX-100? Of zelfs een tikkie beter? Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Shodan schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:48:

Lijkt me een mooie koptelefoon. Ik ben mijn Sennheiser PX100 kwijt. Vanavond nog maar een laatste keer zoeken. Als ik hem niet vind dan bestel ik deze Ibood. Is deze vergelijkbaar met PX-100? Of zelfs een tikkie beter? Wat is jullie ervaring?
http://www.head-fi.org/t/...c-dtx-300-p-pretty-in-red

Ik sla 'em over. :) Jays V-Jays vind ik interessanter als vervanging van een PX100.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Shodan schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:48:

Ik heb die en een PX200 en ik vind 'm qua geluid beter dan die. De PX100 zal 'm niet veel ontlopen van wat ik me ervan herinner.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:58

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

CyBeR schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:22:
[...]

Ik heb die en een PX200 en ik vind 'm qua geluid beter dan die. De PX100 zal 'm niet veel ontlopen van wat ik me ervan herinner.
Voor diezelfde prijs + verzendkosten van de beyer kun je een PX100II halen. Liever zou ik een PX100II halen dan die beyer van ibood.

pricewatch: Sennheiser PX 100-II (Zwart)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb als uitbreiding op mijn verzameling een Beyerdynamic T70p gekocht. Ik heb twee erg goede open koptelefoons (Senn HD650 en AKG K701) en twee goede gesloten koptelefoons (AKG K271 Mk2 en B&W P5), maar de gesloten koptelefoons hebben niet het niveau van beide open koptelefoons.

Eerste ven een mini-review van de koptelefoons die ik heb.

De K271 zit erg lekker en klinkt heel fijn. Bas is niet nadrukkelijk aanwezig, maar wel heel gedetailleerd. Oftewel, het geluidsniveau/geluidsdruk van lage tonen is niet hoog, maar wel heel nauwkeurig. Een klap is ook echt een klap. Het beste is echter het comfort, de koptelefoon drukt niet hard en met de velours pads zit het echt geweldig. Supercomfortabel, alhoewel je op een gegeven moment wel warme oren krijgt. Prima koptelefoon dus!

De B&W P5 is wat mij betreft qua geluid te duur voor het geld. Het geluid klinkt wat dof, niet zo helder De bas is wel krachtig, maar een OEMP wordt een OEMPF als je begrijpt wat ik bedoel. De koptelefoon zit goed, de schapenleren pads sluiten je oren goed af en de koptelefoon zelf is een kunststukje, met echt leer, staal en aluminium. Het is echter de koptelefoon die ik het minst gebruik.

De Sennheiser HD650 is diep en warm. Gedetailleerd geluid, met lekker krachtige bas, een mooi midden en mooi hoog. Enige nadeel aan deze koptelefoon is dat hij nogal sterk op je hoofd drukt. Ik kan em niet de hele dag op, dan krijg ik pijn bij de gevoelige delen rond mijn oren. Warme oren krijg ik pas na heel lang dankzij het open design.

De AKG K701 is helder en gedetailleerd. Nadruk ligt op hoge tonen en het middengebied. De bas is energierijker dan de K271, maar eerder gedetailleerd dan krachtig. Draagcomfort is geweldig. Zeer open design, dus je oren worden niet warm. En de koptelefoon drukt niet hard. De velours pads zijn groot, wat druk ook verminderd. Verreweg mijn favoriete koptelefoon.

Ik heb ook een Sennheiser PC360 headset, die ik gebruik voor gaming. Het is net een kleinere HD650, met een iets minder gedetailleerd geluid. Comfortabeler dan de HD650, met ook een open design (zeldzaam voor headsets), geschikt voor lange gaming sessies.

Ik had het eea gelezen over de Tesla range van Beyerdynamics, dus ik besloot de sprong te wagen en de T70p te bestellen. Een dure koptelefoon, maar oh oh, wat is-ie mooi :). Het is een gesloten model, dus ik verwachte een afgesloten gevoel en een enigszins bedompt geluid. Gelukkig voldoet de T70p niet aan mijn verwachtingen. De druk (clamp) op mijn hoofd is heel licht en toch sluit de koptelefoon erg goed af. Zonder muziek is er al een behoorlijke reductie van omgevingsgeluid, met muziek aan hoor je niets meer van de omgeving.
En het geluid klinkt verbazingwekkend ruimtelijk. Ik stond er echt versteld van, hoe kunnen ze zoiets bereiken met een gesloten koptelefoon? Als je de muziek aanzet lijkt het alsof je oren open gaan.
Het geluid zelf is ook echt geweldig. Mooi hoog, geweldig midden en een zeer gedetailleerde bas. Qua detail minstens op het niveau van de K701, maar veel energieke en krachtiger.

De grootste verrassing was toen ik de koptelefoon even gebruikte om te gamen. Battlefield 3 aangezet, T70p op. De eerste keer dat ik mijn SCAR-H afvuurde liet ik bijna mijn muis uit mijn handen vallen. Wat een indrukwekkend scherpe, energierijke en diepe knallen. Heel bijzonder.

Dus wat mij betreft een aanrader als je net als ik meer van gedetailleerd geluid houdt dan van diepe, zware bas. BOEP BOEP in plaats van BOEMPF BOEMPF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe koptelefoon voor onderweg(bus-fiets-school). Ik luister gemiddeld per dag zo'n 3u muziek met mijn iPod classic.

Ik heb het hele topic zowat doorgelezen maar kom er eigenlijk niet uit wat ik nou eigenlijk wil, dus misschien is het toch handig om hier even te vragen of men nog tips heeft..

voorkeur;

-ik zoek geen Beats by Dre of iets dergelijks, maar een beetje design is toch wel op z'n plaats denk ik als ik er dagelijks mee rondloop.
-voorkeur ligt bij een gesloten koptelefoon.
-degelijk, of anders verwisselbare kabel, dit is in het verleden al meerdere keren stukgegaan.

Ik heb nu een HD418 van Sennheiser (gekregen van een vriend), maar deze vind ik te zacht gaan i.c.m met mijn iPod, waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-08 15:30
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:31:
hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe koptelefoon voor onderweg(bus-fiets-school). Ik luister gemiddeld per dag zo'n 3u muziek met mijn iPod classic.

Ik heb het hele topic zowat doorgelezen maar kom er eigenlijk niet uit wat ik nou eigenlijk wil, dus misschien is het toch handig om hier even te vragen of men nog tips heeft..

voorkeur;

-ik zoek geen Beats by Dre of iets dergelijks, maar een beetje design is toch wel op z'n plaats denk ik als ik er dagelijks mee rondloop.
-voorkeur ligt bij een gesloten koptelefoon.
-degelijk, of anders verwisselbare kabel, dit is in het verleden al meerdere keren stukgegaan.

Ik heb nu een HD418 van Sennheiser (gekregen van een vriend), maar deze vind ik te zacht gaan i.c.m met mijn iPod, waar kan dit aan liggen?
De Sennheiser HD25-1 II heeft alles wat je verlangt, al moet je van het (onverwoestbare) design houden. Kost rond de 150 euro en is dus niet goedkoop. Maximaal volume is met mijn iPod Nano 6g ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die prijs staat me toch een beetje tegen, zijn er nog goedkopere alternatieven in omloop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:00:
die prijs staat me toch een beetje tegen, zijn er nog goedkopere alternatieven in omloop ?
Wat is je budget? Wat voor muziek luister je? Wat voor design zoek je? Open ontwerp of gesloten?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 15:39
Ik gebruik thuis een Beyer DT770 en een DT990.

Voor een ipod gebruik ik een in ear, een shure "se-215". 99 euro betaalde ik. Stevig snoer en valt niet uit je oor. Klank is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kestemodon
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-08 21:39
Ik hoop hier een beetje info te verkrijgen bij het aankopen van mijn volgende koptelefoon.

Op dit moment loop ik rond met een Sony MDR-V500. Op zich een redelijk goede aankoop geweest 4 jaar geleden. Maar hij begint ouderdomsverschijnsellen te vertonen. De rubber rond de plug begint te verslijten en de pads beginnen af te geven. Bovendien geraakt hij niet volledig over mijn oren, want vooral ambetant is als ik een bril draag. Met andere woorden, het wordt tijd om te investeren :p

Ik heb een budget van 150 a 200 euro om alles mee te kopen ( koptelefoon + amp indien nodig)

Ik zal misschien best eerst iets zeggen over mijn muziekvoorkeur.
In het algemeen luister ik vooral naar rock. Dan voornamelijk de indie en de alternatieve kant van de rock muziek, gecombineerd met wat oudere muziek ( Neil Young, REM,..) . Hoewel ik af en toe ook wel naar commerciële (iets hardere) muziek luister zoals The Foo Fighters, Nirvana, ...
Net als elke twintiger bestaat ook een deel van mijn muziek uit elektro en dance.
Wat jullie misschien meer zal verbazen is dat ik ook wel een streepje Jazz kan apprecieren.
De conclusie is dus eigenlijk dat ik op zoek ben naar een all-rounder die uitblinkt in het weergeven van rock.

Aangezien ik student ben en een afwijkend levensritme heb van de rest van de famile en kotgenoten, moet hij hoofdzakelijk dienen voor binnenshuis. Echter zijn studenten ook vaak onderweg dus enige stevigheid is nodig.

Wat ik buiten degelijk kwaliteit zeker zoek is comfort. Mijn huidige headphone begint na een half uurtje toch wel pijn te doen. En liefst volledig om de oren.

Met mijn huidige zoektocht ben ik uitgekomen bij volgende headphones:
Audio-Technica ATH-M50
AKG K601
AKG K272HD
Sennheiser hd 595

Volgens meerdere sites is de ATH-M50 zeker geen slechte aankoop.
Voldoet deze echter aan mijn eisen? Of kan ik beter kijken naar een andere set?
En zit hij goed met een bril?

En dan komen we aan mijn tweede probleem.
Moet ik hiervoor een amp kopen voor gebruik met ipod / galaxy s2?
En is de fiio e6 dan een goede keuze?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Dit begint steeds meer in een "wat moet ik kopen?" topic te veranderen. Er zijn echt heel veel links naar reviews, vergelijkingen en overzichten gepost. Als je die allemaal leest moet je prima in staat zijn om zelf te kiezen. De kans is toch minimaal dat je hier iemand treft die AL je opties heeft gehoord en daar voor jou de beste uit kan kiezen. Beetje eigen inzet kan geen kwaad. Wordt het hele topic beter van.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kestemodon, de AKG K272HD kan ik aanraden. Dat is dezelfde koptelefoon als de K271 Mk2. Zeer comfortabel, weinig druk op de oren en past bij mij er omheen. Ik draag niet altijd een bril, maar heb met bril op geen problemen met de AKG.

ATH-M50 staat zeer goed aangeschreven, maar zelf geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kestemodon
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-08 21:39
Negakinu schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:58:
Dit begint steeds meer in een "wat moet ik kopen?" topic te veranderen. Er zijn echt heel veel links naar reviews, vergelijkingen en overzichten gepost. Als je die allemaal leest moet je prima in staat zijn om zelf te kiezen. De kans is toch minimaal dat je hier iemand treft die AL je opties heeft gehoord en daar voor jou de beste uit kan kiezen. Beetje eigen inzet kan geen kwaad. Wordt het hele topic beter van.
Is dit dan niet de bedoeling van dit topic?
Een forum dient meestal toch om de mogelijke kopers informatie te laten inwinnen...

Ten andere mijn keuze staat al redelijk vast, ik vraag mij enkel af of hij geschikt is om rockmuziek mee te luisteren, hij goed zit met een bril en of ik een amp nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

kestemodon schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:29:
[...]

Is dit dan niet de bedoeling van dit topic?
Een forum dient meestal toch om de mogelijke kopers informatie te laten inwinnen...
Nee daar dient het niet voor. Daarvoor hebben wij andere middelen zoals de pricewatch of kieskeurig :+ Oh ja ook nog de userreviews.
Ten andere mijn keuze staat al redelijk vast, ik vraag mij enkel af of hij geschikt is om rockmuziek mee te luisteren, hij goed zit met een bril en of ik een amp nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 13:55
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:27:
knip

De AKG K701 ...... Zeer open design, dus je oren worden niet warm. ..... favoriete koptelefoon.

knip
Ik gebruik hem sinds vorige week op de fiets naar het werk in plaats van mijn Klipsch S2 in-ears. Geluid is ruk met een iPhone, maar wel heerlijk WARME oren haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etnerdnl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-02 19:09
Hallo allemaal!
Ik ben opzoek naar een nieuwe koptelefoon. Ik heb al een aardig tijdje rond zitten snuffelen op tweakers maar ik wordt niet veel wijzer van alle getalletjes en prijsverschillen. Ik heb op dit moment een Sennheiser HD201 (m'n 2e al nadat de eerste overleden was door kabelbreuk :( ). De HD201 is natuurlijk lekker goedkoop en voor de prijs ook zeker goed. Ik gebruik hem voor zowel games als muziek luisteren, en tot op zekere hoogte vervuld hij beide taken. Ik ben echter vooral voor muziek op zoek naar toch wel wat meer kwaliteit (betere bass bijvoorbeeld, ik luister veel naar hardstyle en de lage tonen zijn meer gekraak dan dat het nog geluid te noemen is). Wat ik ook belangrijk vind, is dat ik niet de voordelen van de HD201 verlies, namelijk dat je vergeet dat ie er is omdat ie zo lekker zit, en dat je (hoe het kan weet ik niet) best wel goed kan horen waar mensen lopen in games. Mijn budget is ongeveer 100 euro, maar als het niet nodig is liefst iets minder. Is niet persé nodig, maar als het voor de prijs goed te doen is dan zou een microfoon erbij ook fijn zijn (als dat maar niet weer ten koste gaat van de kwaliteit van muziek, hetgeen ik vaak naar voren zie komen in reviews die ik lees op tweakers helaas). Ik hoop dat iemand tips heeft wat ik zou moeten kopen :)

edit: Ik was nog vergeten te vermelden welke koptelefoons tot nu toe mijn interesse hebben gewekt. Ik heb gekeken naar de HD428 en HD448, een klein prijsverschil (kan niet helemaal volgen waarin het verschil zit) allebei niet al te lovende reviews maar ook niet slecht. Verder de HD518, alhoewel ik betwijfel of hij het geld waard is zeker omdat ik er waarschijnlijk toch meer mee zal gamen dan muziek luisteren. Bij headsets heb ik de sennheisers bekeken maar bij allen was niet duidelijk uit de reviews te halen of je er ook goed muziek mee kan luisteren. Verder nog de Steelseries Siberia V2, waar wel wat positieve verhalen m.b.t muziek luisteren over stonden, evenals de positionering in games.

[ Voor 21% gewijzigd door etnerdnl op 08-02-2012 20:15 ]

PCtje :) -> http://tweakers.net/gallery/349972#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexi schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 16:36:
[...]
Ik gebruik hem sinds vorige week op de fiets naar het werk in plaats van mijn Klipsch S2 in-ears. Geluid is ruk met een iPhone, maar wel heerlijk WARME oren haha.
LOL!

Maar heb je er geen last van dat het een open model is? Geen last van windgeruis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan alle "Wat moet ik kopers", het zou handigen netjes zijn als je eerst deze thread door zou lezen, kijken of je vragen al beantwoord zijn en of je misschien links kan vinden naar reviews die je kan gebruiken om je keuze te maken.

En als je dan wat gekocht hebt, kom dan hier vertellen waarom je zo blij bent met je keuze :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk zo, ik heb een draadje geopend waar mensen hun vragen kwijt kunnen:

Het "Welke koptelefoon moet ik kopen" topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etnerdnl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-02 19:09
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:10:
Aan alle "Wat moet ik kopers", het zou handigen netjes zijn als je eerst deze thread door zou lezen, kijken of je vragen al beantwoord zijn en of je misschien links kan vinden naar reviews die je kan gebruiken om je keuze te maken.

En als je dan wat gekocht hebt, kom dan hier vertellen waarom je zo blij bent met je keuze :-)
Ik heb het door gelezen maar het gaat vaak toch over een andere prijsklasse sowieso, en er wordt weinig gepraat over headphones die ook geschikt zijn om mee te gamen .. maar het lijkt ook niet echt of er veel mensen hier op zitten die hun eigen ervaringen delen indd, behalve dan de mensen met de echte dure headphones..

PCtje :) -> http://tweakers.net/gallery/349972#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:13:
Kijk zo, ik heb een draadje geopend waar mensen hun vragen kwijt kunnen:

Het "Welke koptelefoon moet ik kopen" topic
Dit vind ik een goed initiatief. Als ik zin heb om de hele tijd dezelfde vraag te beantwoorden ga ik wel naar die thread toe. :)

Laten we deze thread gebruiken om vooral ervaringen, ontwikkelingen/nieuwe modellen en leuke links te delen. Ik zelf vind het vooral erg leuk om te lezen dat iemand weer een verborgen juweel heeft gevonden. Ik zal aftrappen! :)

Ik heb onlangs bij Conrad de Renkforce CD-340 gekocht. Totaal onbekend merk TOTDAT je je even verdiept. Dit blijkt gewoon een rebrand van de Fischer Audio FA-006, die haar hoofdtelefoon weer rebrand van Yoga in Japan. De FA-006 wordt heel erg goed ontvangen op Head-Fi! De FA-006 kost $80, de Renkforce $35. :D Check hier mijn review.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/a/ab/500x610px-LL-ab91e65b_P1040218.jpeg

Hele neutrale koptelefoon met goede bouwkwaliteit, verwisselbare kabels en een geweldige soundstage. Perfect voor gaming, monitorwerk en fans van klassiek, jazz en lichte muziek. Hij is hier te koop.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Je linkje werkt niet bij mij, link naar product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Gefixed! Thanks! :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Conrad heeft 1 verkeerde foto geplaatst :P
Vergeet niet de €5 code voor nog meer voordeel :)

Afbeeldingslocatie: http://media.conrad.com/xl/3000_3999/3000/3050/3058/305878_BB_00_FB.EPS.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door BARACUS op 09-02-2012 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
BARACUS schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:54:

[afbeelding]
5 euro code?? Dat wist ik niet! Had ik hem nog cheaper kunnen krijgen. Dit is echt een hele goede deal. Dat ding is dus gewoon een Yoga CD-340, de foto bevestigt het zelfs. :D

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-08 18:29
Touchdomex schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:26:
[...]

Voor diezelfde prijs + verzendkosten van de beyer kun je een PX100II halen. Liever zou ik een PX100II halen dan die beyer van ibood.

pricewatch: Sennheiser PX 100-II (Zwart)
Heb het inderdaad niet gedaan. Mogelijk haal ik de PX-100 ii. De Beyer schijnt toch vaak last te hebben van afbrekende oortjes, en aangezien ik hem veel portable wil mee sjouwen lijkt me dat niet zo handig. Ik kijk nog even goed of ik mijn PX 100 i kan vinden, maar zo niet dan haal ik de opvolger wel. Schijnt wel dat deze erg bassig is?? Px-100 geluid vond ik eigenlijk wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Shodan schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:08:
[...]

Heb het inderdaad niet gedaan. Mogelijk haal ik de PX-100 ii. De Beyer schijnt toch vaak last te hebben van afbrekende oortjes, en aangezien ik hem veel portable wil mee sjouwen lijkt me dat niet zo handig. Ik kijk nog even goed of ik mijn PX 100 i kan vinden, maar zo niet dan haal ik de opvolger wel. Schijnt wel dat deze erg bassig is?? Px-100 geluid vond ik eigenlijk wel goed
Hij is inderdaad iets bassiger dan de PX 100 maar imho went dat vrij snel en het geluid is net iets fijner. Hij komt lager en is net iets warmer. Pasvorm vind ik ook fijner net als de stevigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BARACUS schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:54:
Om die 5 euro korting te kunnen gebruiken moet je minimaal 40 euro besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:08:
[...]

LOL!

Maar heb je er geen last van dat het een open model is? Geen last van windgeruis?
Zeker last van windgeruis ja, ik fiets dus intussen weer met in-ears. Liever fatsoenlijk geluid en wat koudere oren (heb ook wel een muts op, maar met zulke oren... :) ) dan warme oren en ruk geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
Negakinu schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:00:
[...]

5 euro code?? Dat wist ik niet! Had ik hem nog cheaper kunnen krijgen. Dit is echt een hele goede deal. Dat ding is dus gewoon een Yoga CD-340, de foto bevestigt het zelfs. :D
Yep, check head-fi

[edit] Ow wacht.... spuit 11 haha

[ Voor 3% gewijzigd door lexi op 09-02-2012 16:31 . Reden: beter het topic lezen voortaan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werkt dit nou beter als link naar die Renkforce?
http://www1.conrad.nl/scr...nnavi=1&zhmmh_area_kz=8A#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-08 10:12
Die renkforce ziet er goed uit. Ik heb zelf een Grado SR80i maar die is open en de renkforce is misschien beter voor "on-the-go". En als hij stuk gaat is het ook een kleiner drama (25 euro tegenover 140).

Ik heb er eentje besteld, ben benieuwd! :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 16:21:
[...]

Om die 5 euro korting te kunnen gebruiken moet je minimaal 40 euro besteden.
Tenzij deze pas geleden is verdwenen maar ik gebruik het al jaren zonder minimale prijs.

Linken naar Conrad is altijd een probleem, je kunt dus beter een zoekterm plaatsen.

Is deze Conrad "Mc Crypt DJ-50 DJ-koptelefoon" van 15 euro een brainwavz hm3???

Afbeeldingslocatie: http://media.conrad.com/xl/3000_3999/3000/3050/3053/305377_RB_00_FB.EPS.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.pricerunner.com/product/image/326324613/Brainwavz-HM3.jpg

of Fischer FA-004

Afbeeldingslocatie: http://av.watch.impress.co.jp/img/avw/docs/403/947/hp_ms05.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door BARACUS op 09-02-2012 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
BARACUS schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 19:12:
[...]

Tenzij deze pas geleden is verdwenen maar ik gebruik het al jaren zonder minimale prijs.

Linken naar Conrad is altijd een probleem, je kunt dus beter een zoekterm plaatsen.

Is deze Conrad "Mc Crypt DJ-50 DJ-koptelefoon" van 15 euro een brainwavz hm3???

[afbeelding]

[afbeelding]

of Fischer FA-004

[afbeelding]
toon volledige bericht
Dude. Je hebt weer een Yoga gevonden! :D Ik heb die hele site rondgeklikt en die niet eens gezien. Dat is een Brainwavz HM3/ Fischer Audio FA-004/ Yoga CD-68. Check: http://www.yoga.com.tw/

Afbeeldingslocatie: http://www.yoga.com.tw/comm/upimage/p_090708_01023.jpg

Besteld. Een vriend van mij heeft de FA-004 en die is echt goed. Kan zich makkelijk meten met een ATH-M50. Iets minder V-curve.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik me nu wel afvraag, hoe verhouden die 004 en die 006 klonen zich tot mijn DT 770?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Wijnands schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 21:18:
Wat ik me nu wel afvraag, hoe verhouden die 004 en die 006 klonen zich tot mijn DT 770?
Totaal andere koptelefoon. De DT770 is een bassmonster. De FA-006/CD-340 is super neutraal, denk aan een gesloten ATH-AD700 of DT880, de FA-004 is een beetje meer fun, denk aan een M50/HD25 alleen iets neutraler.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Wijnands, als ik mijn Renkforce (fa-006) binnen heb kan je hem wel proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Een vriend van mij heeft de FA-004, hij heeft net de Mc Crypt DJ-50 besteld bij Conrad om te kijken of het dezelfde koptelefoon is. Als het dezelfde is durf ik met zekerheid te zeggen dat je nergens meer geluidskwaliteit krijgt voor 15 euro.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BARACUS schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 19:12:
[...]

Ik weet niet welke code jij bedoeld maar ik zie op de site dat je je kunt aanmelden voor een nieuwsbrief waarbij je 5 euro korting kunt krijgen en die is vanaf 40 euro besteding.

bedoel jij een andere code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-07 20:58
Ik ben héél benieuwd of er ook dezelfde drivers inzitten.

Keep us updated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

citruspers schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 18:52:
Die renkforce ziet er goed uit. Ik heb zelf een Grado SR80i maar die is open en de renkforce is misschien beter voor "on-the-go". En als hij stuk gaat is het ook een kleiner drama (25 euro tegenover 140).

Ik heb er eentje besteld, ben benieuwd! :)
De Grado is een hoofdtelefoon bedoeld vooral voor rock. De Grado heeft uitgesproken mids. De Renkforce hier heeft juist recessed mids en ook nog eens geen bas. Het zijn daarmee 2 totaal verschillende hoofdtelefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 21:30:
[...]

De Grado is een hoofdtelefoon bedoeld vooral voor rock. De Grado heeft uitgesproken mids. De Renkforce hier heeft juist recessed mids en ook nog eens geen bas. Het zijn daarmee 2 totaal verschillende hoofdtelefoons.
Ik heb zelf een Grado SR225i en die Renkforce. Ze hadden niet verder van elkaar af kunnen zitten. :D Gebruik die Renkforce maar voornamelijk voor films en games. Daar is ie perfect voor en veel beter in dan de Grado. Rock blijft een Grado-ding.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
FA-004's voor €15. Dat kan toch niet, hè? Moeten haast wel andere drivers inzitten, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
blix schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 21:47:
FA-004's voor €15. Dat kan toch niet, hè? Moeten haast wel andere drivers inzitten, niet?
Fischer Audio heeft zelf al toegegeven dat de FA-006 hetzelfde is als de Renkforce/Yoga CD-340 en de FA-003 hetzelfde als de Yoga CD-880/ Brainwavz HM5. Waarom zou deze verschillen?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
Daar was ik niet van de op de hoogte! Geweldige deal, dan. Bedankt voor de heads-up. Enig idee waar ik Yoga CD-880's kan kopen, in Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
De CD-880 is te koop bij een Amerikaans bedrijf voor $80 euro en bij een Australisch bedrijf voor $90. Als Nederlander heb je op dit moment eigenlijk alleen de Brainwavz HM5 als goedkopere FA-003. Die kun je kopen bij Headsound.de of bij Mp4nation.net :) De CD880 is nog niet ontdekt bij een Conrad ofzo.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Negakinu schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 21:35:
[...]

Ik heb zelf een Grado SR225i en die Renkforce. Ze hadden niet verder van elkaar af kunnen zitten. :D Gebruik die Renkforce maar voornamelijk voor films en games. Daar is ie perfect voor en veel beter in dan de Grado. Rock blijft een Grado-ding.
Maar goed dat ik voornamelijk rock luister dan, stel je voor dat ik al die tijd elektronisch er op had geluisterd, dan was hij nu kapot geweest :+

Maar ik geloof het graag hoor, ik ben erg benieuwd hoeveel verschil het gaat maken. Vooral met gamen met de grado heb ik wel eens het idee dat er wat "mist". De bass pas ik wel op mijn versterker aan als het niet voldoende is met de renkforce.

Die fa-04 kloon ziet er ook mooi uit trouwens, net iets meer low-profile dan de 06. Als hij goed isoleert misschien ideaal voor het OV dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
Dan wacht ik nog wel even. Geen zin in al dat gejengel met eventuele douane kosten. Tevens wel de FA-004 kloon besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Je moet niet onderschatten hoe goedkoop producten uit de fabriek komen rollen. Als je dit soort koptelefoons in grote aantallen inkoopt en merkloos op de markt zet kan het heel goedkoop.

Als je een beetje oplet bij bijv. mp4nation kun je zien dat de inkoopprijs heel laag is omdat ze vrij vaak actie stuntprijzen hanteren. De hm3 ging laatst voor $40 over de toonbank bij Amazon.

Ik wil niemand tegen de schenen trappen maar op fora maken mensen elkaar wel een beetje gek. Grote uitspraken hoe fantastisch de prijzen zijn voor de kwaliteit. Brainwavz en Fischeraudio zijn er dol op en tellen de centen achter hun bureau. De waarheid is heel simpel, ze verdienen flink aan hele goedkope producten.

Maar zou een mc crypt goed klinken als je niets van de Yoga rebrands wist? Zou je überhaupt een mc crypt proberen? Dat soort psychologische dingetjes waar mensen last van hebben, vooral in de audiowereld.

De Yoga CD-880/ Brainwavz HM5 bij Conrad, dat zou mooi zijn :) Deze 2 Yoga's bij Conrad gekocht, voor 36 euro niet fout. Ze zullen wel denken bij Conrad, ineens tig bestellingen.

[ Voor 5% gewijzigd door BARACUS op 09-02-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
BARACUS schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 22:12:
Je moet niet onderschatten hoe goedkoop producten uit de fabriek komen rollen. Als je dit soort koptelefoons in grote aantallen inkoopt en merkloos op de markt zet kan het heel goedkoop.

Als je een beetje oplet bij bijv. mp4nation kun je zien dat de inkoopprijs heel laag is omdat ze vrij vaak actie stuntprijzen hanteren. De hm3 ging laatst voor $40 over de toonbank bij Amazon.

Ik wil niemand tegen de schenen trappen maar op fora maken mensen elkaar wel een beetje gek. Grote uitspraken hoe fantastisch de prijzen zijn voor de kwaliteit. Brainwavz en Fischeraudio zijn er dol op en tellen de centen achter hun bureau. De waarheid is heel simpel, ze verdienen flink aan hele goedkope producten.

Maar zou een mc crypt goed klinken als je niets van de Yoga rebrands wist? Zou je überhaupt een mc crypt proberen? Dat soort psychologische dingetjes waar mensen last van hebben, vooral in de audiowereld.

De Yoga CD-880/ Brainwavz HM5 bij Conrad, dat zou mooi zijn :)
toon volledige bericht
Ik ben het helemaal met je eens. Het merk en de hype beïnvloed de perceptie van de geluidskwaliteit enorm. De CD-880 is echter voor mij wel DE koptelefoon van dit moment. Ik ben er echt heel enthousiast over. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 22:16:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens. Het merk en de hype beïnvloed de perceptie van de geluidskwaliteit enorm. De CD-880 is echter voor mij wel DE koptelefoon van dit moment. Ik ben er echt heel enthousiast over. :)
Heb je voor mij die adressen waar die momenteel te koop zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Negakinu schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 22:16:
[...]

Komt goed uit want de mijne komt hopelijk eind deze maand richting Nederland. Maja, ik heb liever een mc crypt prijs :P

Bij de Duitse Conrad zijn de prijzen een stuk lager...

RENKFORCE CD-340 - 15 euro 8)7
Mc Crypt DJ-50 - 13 euro

Ook nog een superlux 681 variant onder de mc crypt naam :F

Als je nog gaat posten op de bekende fora Negakinu, Conrad heeft een internationale website. Concurrentie brengt de prijzen omlaag :) http://www.conrad.com/

[ Voor 16% gewijzigd door BARACUS op 09-02-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 22:19:
[...]

Heb je voor mij die adressen waar die momenteel te koop zou zijn?
Mailtje sturen naar Headsound.de! Als je mijn naam noemt krijg je ook nog eens een beetje korting. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Negakinu op 09-02-2012 22:47 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 21:53:
De CD-880 is te koop bij een Amerikaans bedrijf voor $80 euro en bij een Australisch bedrijf voor $90. Als .
Ik doelde op de adressen van die sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
citruspers schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 21:22:
Wijnands, als ik mijn Renkforce (fa-006) binnen heb kan je hem wel proberen?
Dat lijkt me interessant

Pagina: 1 ... 5 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.