Geluid van de Renkforce:
Bron: (Foobar2000 -> SupremeFX II -> Pioneer SA-620). Subsonic filter voor <15Hz staat aan.
Vergelijkingsmateriaal:
Grado SR80i
Sennheiser HD435
Rock (Arriving Somewhere but not here - Porcupine Tree
De renkforce klinkt een beetje vlak bij sommige drums, maar een zachte gitaar komt erg mooi neutraal uit.
Lateralus van Tool klinkt erg mooi, de drums "kloppen" gewoon en werken heel mooi samen met de basgitaar. Ook bij harde stukjes met veel geluid blijft alles mooi onderscheidbaar.
Elektronisch (Mango - Paul kalkbrenner)
Heel veel detail op de Renkforce, niet zo heel veel bas. Niet storend weinig, maar als ik naar het spectrum kijk moet er wat meer in zitten.
Bij een harder nummer zoals Colours van The Prodigy gaat het geheel weer wat holler klinken, en heb ik weer het gevoel dat er meer in zou moeten zitten. Kan aan de mastering liggen.
Klassiek River flows in you - yiruma
Erg precies pianogeluid, eigenlijk niks op aan te merken. Bij hogere volumes gaat de piano verstoren, maar dat kan heel goed aan mijn crappy MP3tje liggen.
Ska Alweer een dag - Bazzookas
Wederom weer erg netjes geluid. Niets springt er echt uit. De trompet tijdens de solo klinkt iets harder, maar niet storend hard waar ik bang voor was. Drums voelen een beetje tam aan door het gebrek aan bas. Bij een ander nummer (Indewegger) wat erg piekt rond 50-60 Hz is dit weer geen probleem.
IDM Get your snack on - Amon Tobin
Verrassend lekker! Deze track "overpowerde" nogal op mijn Grado, dan klonk het als een bak geluid, maar hier is alles lekker afgezonderd. De lage tonen overheersen niet het orgel en de bekkens.
Samenvattend
Tsja, het is een monitor. Hij klinkt vlak en precies, ik hoor erg veel detail. Het is een beetje te vergelijken met een boek/film. De renkforce is een boek, en mijn Grado een hollywood film: erg entertaining, maar je mist wel dingen als je het boek niet leest.
Of hij identiek is aan de CD-340/FA-006 weet ik niet, die koptelefoon heb ik namelijk niet...
Hoe dan ook, het is voor 25 euro absoluut geen miskoop geweest, hij klinkt goed en ik hoor weer wat meer detail in mijn muziek.
[
Voor 13% gewijzigd door
citruspers op 14-02-2012 21:15
]