Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK lees zo weinig over PHILIPS koptelefoons, misschien logisch want het merk associeer je niet direct met high end koptelefoons. Dit terwijl ze geregeld koptelefoons op de markt brengen die de concurrent wegspelen en eigenlijk voor een belachelijk lage prijs worden verkocht. Ik heb bijvoorbeeld al jaren de philips HP890 met geweldig geluidskwaliteit voor destijds €65,-! (zie hieronder) Alleen de afwerking materialen konden wat beter, daarom ben ik gaan luisteren naar de Philips L1 en deze is echt fantastisch! De afwerking/materialen zijn top en het geluid fenomenaal. Las onlangs nog een test in mediatotaal waarbij de koptelefoon won van de Sony MDR z-1000 (€349,-)die veel meer kost t.o.v. de philips (€199,-)

doe ff werkende linkjes maken :)

[ Voor 37% gewijzigd door teacher op 18-02-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:45:
IK lees zo weinig over PHILIPS koptelefoons, misschien logisch want het merk associeer je niet direct met high end koptelefoons. Dit terwijl ze geregeld koptelefoons op de markt brengen die de concurrent wegspelen en eigenlijk voor een belachelijk lage prijs worden verkocht. Ik heb bijvoorbeeld al jaren de philips HP890 met geweldig geluidskwaliteit voor destijds €65,-! (zie hieronder) Alleen de afwerking materialen konden wat beter, daarom ben ik gaan luisteren naar de Philips L1 en deze is echt fantastisch! De afwerking/materialen zijn top en het geluid fenomenaal. Las onlangs nog een test in mediatotaal waarbij de koptelefoon won van de Sony MDR z-1000 (€349,-)die veel meer kost t.o.v. de philips (€199,-)

[afbeelding]

Philips L1:
[afbeelding]
Ik heb eigenlijk nog nooit een Philips gehoord die ik echt de moeite waard vond. Sinds de hele hype op Head-Fi en Innerfidelity rond de nieuwe Philips CES line-up ben ik wel benieuwd naar die Fidelio L1. Ook de Downtown zou goed moeten klinken. Ik wacht het af, ze komen vanzelf wel een keer op mijn bureau terecht. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:08
Gisteravond de PX-100 II aangeschaft.

Op mijn werk maakte ik voorheen gebruik van een set in-ears, Shure SE210.
Op gegeven moment ging het irriteren dat ik de telefoon niet over hoorde gaan en ik voortdurend werd overgeslagen in het rondje koffie. De noise cancellation van de in-ears zijn fenomenaal bij een goede seal.

In eerste instantie moest ik even wennen aan de bass. Ik ben absoluut geen bass freak. Ook is het contrast met de SE210 (veel gehoorde klacht is te weinig bass) groot. Maar na een paar uurtjes luisteren moet ik zeggen dat ik de PX-100 II een zeer aangenaam geluid vind hebben. Ik luister veel naar Post-Metal, Post-Rock (instrumentaal), Sludge, Doom, Rock, Folk en af en toe wil ik best een singer/song -writer tolereren. Ik ben het meest onder de indruk van de soundstage, iets wat de Shure's in mijn optiek missen. Ik heb nu al meerdere malen om me heen gekeken, omdat ik dacht iets achter mij te horen. Een microfoon die bij de opname wat verder weg is geplaatst, is duidelijk als dusdanig waar te nemen.

Highs, Ik hoop dat bij het inspelen deze nog iets beter worden. Ze zijn nu een beetje gruizig en missen wat sprankeling.
Mids hebben voldoende punch en snijden over het algemeen mooi door de mix heen. Ze hebben heel soms de neiging om iets te vermengen met de bass; voornamelijk, wanneer je op lage volume afspeelt zakken de middenfrequenties iets weg zodat de gelaagdheid wat minder wordt. Misschien trekt dit nog iets bij na het inspelen.
Bass is mooi direct, punchy en niet wollig. Soms is hij wat overheersend, maar dit merk ik wel vaker bij Sennheiser headphones. Alleen op lage volume wil de bass zeer incidenteel vermengen met de mids. Het gebeurt zo weinig en is zo specifiek, dat ik ze er niet voor zou terugbrengen.

Al met al ben ik onder de indruk van de prestaties in zijn prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Onlangs vertelde ik hier nog dat ik interesse had in de Sony MDR-Z1000 koptelefoon. Echter heb ik gisteren besloten een goedkopere versie ervan te kopen, namelijk de MDR-ZX700. Ze zien er vrijwel hetzelfde unit alleen is de ZX700 meerendeels uit ABS, nep leer kussens en heeft wat minder goede drivers. Echter zijn er veel reviews toch zeer te spreken over dit ding. Dus besloot ik hem zelfs eens te testen en was aangenaam verrast. Dit ding heeft een zeer goede geluidskwaliteit en een onwijs goede afscherming van omgevingsgeluiden. Daarnaast zit het ding ook nog eens lekker op het hoofd. De prijs valt ook reuze mee want hij kost slechts tussen 80,- en 100,-.

Qua geluid zit het helemaal snor. De bass gaat heel diep en speelt nog prima tot 20hz mee waarna je niks meer van de bass begint te horen. De bass is heel strak en snel en niet te overheersend. Sommige headphones zijn zo flat dat de bass niet vollop aanwezig is. De MDR-ZX700 is wat warmer en laat je de bass duidelijk en best krachtig te horen zonder te erg aanwezig te zijn zoals bij de XB (Extreme Bass) series van Sony. Het midden wordt heel goed weergegeven en vormt samen met de bass een mooi geheel wat het in dit stuk een topper maakt. Het hoog vind ik vrij helder, veel details maar niet echt bijzonder. Beetje het zelfde als alle andere middenklasser van Sony die ik tot nu toe heb gehoord. Geen verbetering maar het zit wel gewoon goed met de hoge tonen.

Kortom, ik ben zeer tevreden met deze middenklasser. Deze wil ik nu dagelijks onderweg dragen.

Foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.hmdlive.com/images/sony_000s.jpg
Unboxing.

Afbeeldingslocatie: http://www.hmdlive.com/images/sony_001s.jpg
Op het hoofd.

Afbeeldingslocatie: http://www.hmdlive.com/images/sony_002s.jpg
MDR-ZX700 naast mijn MDR-EX1000.

Afbeeldingslocatie: http://www.hmdlive.com/images/sony_003s.jpg
M'n Sony Walkman.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ff een vraag van een audioliefhebber die minder verstand heeft van hoofdtelefoons.

Op dit moment ben ik op zoek naar een goede hoofdtelefoon, wat het budget ongeveer 150euro is.Wil daarbij best meer geld neerleggen voor een duidelijke betere hoofdtelefoon.

Ik hou van stevige muziek, zoals hardstyle maar ook rock jaren 80 dus er moet wel een lekkere bass in zitten en vooral wat belangrijk is moet de band lekker zitten zodat je na een paar uur er geen last van krijgt.

Ook heb ik gekeken naar de Senheisser HD 439 die mij wel aanspreekt. Maar ook de AKG K 272 HD en de Beyerdynamic DT 660 leken mij wel wat, die dan in hetzelfde prijscatagorie zitten.

Op dit moment heb ik nog geen tijd gehad om ze zelf in een winkel te gaan bekijken maar ik zou graag wat advies willen hebben en wat ervaringen wat jullie er van vinden.

Ook heb ik me verdiept in een hoofdtelefoon versterker die je via de pc of versterker nog kan aansluiten. de NuForce uDac-2 Black die ik er dan later nog ga bij aanschaffen.

Nu heb ik een Creative fatality game headset. Deze wil ik vervangen dus door een serieus beter exemplaar.

op dit moment heb ik de HD 558 van senheisser op het oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik wil een gesloten koptelefoon met een kabel die niet door klinkt als je hem op hebt. Nu wil ik een Sennheiser HD25-1 II kopen, echter twee dingen:

Wat zit er in de verpakking wat het verschil tussen de basic edition en de normale versie waard maakt? (want volgens mij is dit dezelfde koptelefoon?) Ik kan dit echt nergens vinden...

edit:

Gevonden:

Inmiddels gevonden: het gaat om dezelfde koptelefoon, alleen zonder velours ear pads.

[ Voor 15% gewijzigd door CrashOne op 12-02-2012 13:34 ]

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Iemand de Renkforcd CD-340/FA-006 al binnen van Conrad? En heeft iemand ook die MC Crypt/FA-004 besteld? Ik ben benieuwd of jullie mijn mening delen over de CD-340!

Afbeeldingslocatie: http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/00000231305878/T/340x340/C/FFFFFF/url/renkforce-cd-340-hifi.jpg

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-03 16:51
CrashOne schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:57:
Ik wil een gesloten koptelefoon met een kabel die niet door klinkt als je hem op hebt. Nu wil ik een Sennheiser HD25-1 II kopen, echter twee dingen:

Wat zit er in de verpakking wat het verschil tussen de basic edition en de normale versie waard maakt? (want volgens mij is dit dezelfde koptelefoon?) Ik kan dit echt nergens vinden...

edit:

Gevonden:

Inmiddels gevonden: het gaat om dezelfde koptelefoon, alleen zonder velours ear pads.
De basic heeft geen velours earpads erbij en geen tasje.

Zelf heb ik de velours los erbij besteld (21e) omdat ik het toch wel fijner vond. De pads zijn eigenlijk m.i. de enige reden om de normale versie aan te schaffen. Hoofdtelefoon etc is gewoon hetzelfde.

Zodra het prijsverschil >30 euro is zou ik de basic pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Negakinu schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:05:
Iemand de Renkforcd CD-340/FA-006 al binnen van Conrad? En heeft iemand ook die MC Crypt/FA-004 besteld? Ik ben benieuwd of jullie mijn mening delen over de CD-340!

[afbeelding]
Beide zijn op zaterdag verzonden maar ik weet niet zeker of TNT op maandag pakjes brengt?
De bel ging net maar dat waren Jehova getuigen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
BARACUS schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:51:
[...]

Beide zijn op zaterdag verzonden maar ik weet niet zeker of TNT op maandag pakjes brengt?
I feel for you man. :'(

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Negakinu schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:48:
[...]

Ik heb eigenlijk nog nooit een Philips gehoord die ik echt de moeite waard vond. Sinds de hele hype op Head-Fi en Innerfidelity rond de nieuwe Philips CES line-up ben ik wel benieuwd naar die Fidelio L1. Ook de Downtown zou goed moeten klinken. Ik wacht het af, ze komen vanzelf wel een keer op mijn bureau terecht. :)
Probleem ook met Philips is het gebrek aan consistentie (en dat geld voor heel veel electronica van dat merk) het ene modeljaar zit er best wat leuks tussen en daarna is het weer bagger.
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 18:12:

Ik hou van stevige muziek, zoals hardstyle maar ook rock jaren 80 dus er moet wel een lekkere bass in zitten en vooral wat belangrijk is moet de band lekker zitten zodat je na een paar uur er geen last van krijgt.

Ook heb ik gekeken naar de Senheisser HD 439 die mij wel aanspreekt. Maar ook de AKG K 272 HD en de Beyerdynamic DT 660 leken mij wel wat, die dan in hetzelfde prijscatagorie zitten.
De AKG heeft een wat aparte pasvorm. Zowel die als de beyer zou ik niet aanraden voor een bas verslaafde. Fisher had wel zo'n basmonster, de 002 geloof ik.

[ Voor 35% gewijzigd door Wijnands op 13-02-2012 15:05 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:55
BARACUS schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:51:
[...]

Blijkbaar niet, mijn Track&Trace staat nog steeds op "gesorteerd" :/
Verdorie Conrad, ik wil mijn goedkope FA-006!

UPDATE: Hij is nu gesorteerd, en het pakje is 70 gram lichter geworden 8)7
O wee als ze een oorkussentje gestolen hebben :+

[ Voor 20% gewijzigd door citruspers op 13-02-2012 17:27 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En?

ff wat heel anders, weet iemand of er nog normale CD spelers gemaakt worden? Heb thuis een 20 jaar oude Kenwood staan en die begint nu echt ouderdoms verschijnselen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Wijnands schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:15:
En?

ff wat heel anders, weet iemand of er nog normale CD spelers gemaakt worden? Heb thuis een 20 jaar oude Kenwood staan en die begint nu echt ouderdoms verschijnselen te krijgen.
Dit is offtopic, maar goed: http://azerty.nl/producte...eler-upscaling-zwart.html

en hier de review:
http://www.whathifi.com/review/bdp-s370

en nog een linkie:
http://www.head-fi.org/t/...tury-hi-fi-world-magazine

Ik heb hem zelf trouwens. Ben er erg tevreden over en zie me de komende tijd niet upgraden. Ik zie er nu ook een paar op Marktplaats staan. Met een beetje goede wil kun je hem onder de 100 euro krijgen denk ik.

[ Voor 40% gewijzigd door Negakinu op 14-02-2012 15:04 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Chauffeur is onderweg, ben benieuwd. Zal ik wat detailfotos maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Mijn eerste indruk, wat een schijt pasvorm :X Je kunt de doppen helemaal niet verticaal bewegen, ze drukken dus enorm hard onder mijn oor op mijn kaak. Zo erg dat het gewoon pijn doet. Misschien dat ik de metalen beugels moet buigen zodat de doppen recht op mijn hoofd gaan staan? Niemand heeft toch een rond hoofd met oren half schuin aan zijn schedel :? Misschien mis ik iets, echt bizar.

Het geluid is wel weer goed, zeker geen raar prul deze hoofdtelefoon. Vergeleken met de Renkforce heeft deze iets meer bass en wat minder treble. Volgens mij ligt dat in de lijn van alle reviews maar ik heb nog nooit de Brainwavz of Audio Fischer gezien dus....

Bij de Renkforce kun je de doppen ook niet verticaal bewegen, deze voelt niet zo rond aan op mijn hoofd maar ook niet optimaal. De dikkere kussens en de lap bovenop maken het een comfortabele pasvorm. Het geluid is behoorlijk neutraal maar ik vind de hoge tonen behoorlijk scherp klinken, harde s-klanken. Mijn oren zijn nogal gevoelig voor hoge tonen dus een typisch kwaaltje van mij. Het ligt natuurlijk ook aan het type muziek.

Straks even langer luisteren, 5 minuten is niet genoeg.

Het is nogal grauw weer dus weinig licht, er zit dus een krul snoer bij.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7Ex4E.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZxlFG.jpg

Specs.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/E0Qfn.jpg

Conrad merk.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8uRsf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
BARACUS schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:13:
Mijn eerste indruk, wat een schijt pasvorm :X Je kunt de doppen helemaal niet verticaal bewegen, ze drukken dus enorm hard onder mijn oor op mijn kaak. Zo erg dat het gewoon pijn doet. Misschien dat ik de metalen beugels moet buigen zodat de doppen recht op mijn hoofd gaan staan? Niemand heeft toch een rond hoofd met oren half schuin aan zijn schedel :? Misschien mis ik iets, echt bizar.
Kun je de cups niet over de metalen beugel omhoog en omlaag schuiven en ze zo verticaal verplaatsen? Anders gewoon verbuigen. Ik moest mijn HD25-1 II ook eerst flink oprekken voordat hij lekker zat. Ik vind de meeste hoofdtelefoons in het begin altijd een beetje oncomfortabel. De pads moeten wat zachter worden en inslijten en de hoofdband wat oprekken.

Zorg dat je bij beide hoofdtelefoons een goede seal met de pads hebt, dat ze dus goed om je oren sluiten en niet aan 1 kant "open" staan. Vooral bij de CD-340 heb ik gemerkt dat de bass enorm verbeterd als hij goed sluit. :D

Ik vond ze ook op Amazon trouwens, onder weer een andere naam. Incipio NX100.

Ben benieuwd naar je bevindigen mbt geluid! Het hoog van de CD-340 vond ik zelf niet echt HEEL scherp. Het ligt ook aan de productie van je muziek. Zoals ik mijn review schreef, ze passen beter bij klassieke muziek, lichte jazz en warme, smoothe muziek in het algemeen. Rock, pop en alle genres die lijden onder de loudness war klinken op bijna geen enkele neutrale monitor goed. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Negakinu op 14-02-2012 16:42 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Bedankt voor de eerste indruk! Mijn pakje is volgens de tnt wel weer 5 gram zwaarder geworden...:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Op Head-Fi staat over het comfort van de MC Crypt/FA-004/Brainwavz HM3:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/4/48/100x100px-LS-48f65b23_hm3.jpeg

"I wear them with the top of my ears inside the cup while the side and bottom of the pad rest more on my ear. This brought the comfort level way up.
...
I used some electrical tape and taped the extra set of pads that came with them on top of the current pads. These went from extremely uncomfortable to pretty awesome.
...
Yeah, doubling up the pads and putting the tops of my ears in there seems to have increased the comfort."

[ Voor 28% gewijzigd door Negakinu op 14-02-2012 16:53 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Mijn Renkforce (fa-006 kloon) is binnen, ik zal deze post een paar keer updaten met foto's!

Doos
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5Keje.jpg

Achterkant
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qQels.jpg

Product binnenin
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KRNP9.jpg

Koptelefoon zelf
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JTbgm.jpg

De bouwkwaliteit is best aardig, voor een plastic ding van 25 euro, en hij zit prima. De hoofdband rekt ook iets naar boven met een elastisch systeem, vergelijkbaar met de Steelseries Siberia, maar dan met een band in plaats van 2 staalkabeltjes.

[ Voor 84% gewijzigd door citruspers op 14-02-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Na wat buigen zit de crypt een stuk beter, dus geen paniek :) De kussens hadden wat dikker gemogen dat lost het probleem op.

Conrad geeft aan dat er een leren en suède oorkussens bij de Renkforce zitten. Ik heb alleen maar leren ontvangen. Hoe zit dat bij jou Negakinu?

Ik zit wat Rage against the machine te beluisteren en dat klinkt wel smakelijk. De drummer komt mooi strak door en de hi-hats zijn mooi gedetailleerd. Beide hoofdtelefoons hebben een gelijksoortig gebalanceerd geluid. Bij de Renkforce staat de basgitaar een beetje naar achteren en de hi-hats meer naar voren. Tijdens het omwisselen hoor je een verschil maar na 3 seconde luistert het beide gewoon lekker weg. Het is niet dat je veel mist en een totaal ander geluid hebt.

De Renkforce lijkt inderdaad wat meer te stralen bij rustige instrumenten en zang. De Renkforce is qua pasvorm comfort zeker de beste. Het is me wel duidelijk geworden dat beide hoofdtelefoons een prima geluid hebben en daarnaast de prijs erg voordelig is. Voor de 36 euro totaal kun je gewoon beide kopen, toch :)

Nu nog even wat meer muziek uitzoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Geluid van de Renkforce:

Bron: (Foobar2000 -> SupremeFX II -> Pioneer SA-620). Subsonic filter voor <15Hz staat aan.
Vergelijkingsmateriaal:
Grado SR80i
Sennheiser HD435

Rock (Arriving Somewhere but not here - Porcupine Tree

De renkforce klinkt een beetje vlak bij sommige drums, maar een zachte gitaar komt erg mooi neutraal uit.
Lateralus van Tool klinkt erg mooi, de drums "kloppen" gewoon en werken heel mooi samen met de basgitaar. Ook bij harde stukjes met veel geluid blijft alles mooi onderscheidbaar.

Elektronisch (Mango - Paul kalkbrenner)

Heel veel detail op de Renkforce, niet zo heel veel bas. Niet storend weinig, maar als ik naar het spectrum kijk moet er wat meer in zitten.
Bij een harder nummer zoals Colours van The Prodigy gaat het geheel weer wat holler klinken, en heb ik weer het gevoel dat er meer in zou moeten zitten. Kan aan de mastering liggen.

Klassiek River flows in you - yiruma

Erg precies pianogeluid, eigenlijk niks op aan te merken. Bij hogere volumes gaat de piano verstoren, maar dat kan heel goed aan mijn crappy MP3tje liggen.

Ska Alweer een dag - Bazzookas

Wederom weer erg netjes geluid. Niets springt er echt uit. De trompet tijdens de solo klinkt iets harder, maar niet storend hard waar ik bang voor was. Drums voelen een beetje tam aan door het gebrek aan bas. Bij een ander nummer (Indewegger) wat erg piekt rond 50-60 Hz is dit weer geen probleem.

IDM Get your snack on - Amon Tobin

Verrassend lekker! Deze track "overpowerde" nogal op mijn Grado, dan klonk het als een bak geluid, maar hier is alles lekker afgezonderd. De lage tonen overheersen niet het orgel en de bekkens.

Samenvattend

Tsja, het is een monitor. Hij klinkt vlak en precies, ik hoor erg veel detail. Het is een beetje te vergelijken met een boek/film. De renkforce is een boek, en mijn Grado een hollywood film: erg entertaining, maar je mist wel dingen als je het boek niet leest.

Of hij identiek is aan de CD-340/FA-006 weet ik niet, die koptelefoon heb ik namelijk niet...
Hoe dan ook, het is voor 25 euro absoluut geen miskoop geweest, hij klinkt goed en ik hoor weer wat meer detail in mijn muziek. :)

[ Voor 13% gewijzigd door citruspers op 14-02-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Citruspers, heb jij suède kussens erbij gekregen? Achterop de doos is doorgestreept dat er een gebruiksaanwijzing in zit :P

De eigenschappen zijn me nu wel duidelijk geworden. De Renkforce richt op heel veel detail en je analyseert de muziek, maar mist hierdoor wel bas. De crypt heeft de populaire bas sound maar hiermee verlies je weer detail.

Bij een goede opname is de Renkforce fascinerend om naar te luisteren, je zit dan echt mechanisch in de muziek. Bij de Crypt luister je naar de muziek.

Bij slechte platte opnames (komt vaak voor) weet de Crypt dat extra zetje te geven om het lekker te laten klinken. De Renkforce kan niet zijn gedetailleerde eigenschappen laten zien en dan gaat het vrij saai klinken.

De Renkforce is gemaakt voor thuis, de crypt is vrij compact en portable. De bouwkwaliteit is erg netjes, niet zo'n plastic wiebelig ding zoals bij Sennheiser in deze prijsklasse. Ik weet dat een hoop mensen schrikken van nauwkeurige hoofdtelefoons zonder bas maar ik kan dit iedereen aanraden om te proberen. Het is een totaal andere manier om naar je muziek te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Nope, geen extra doppen. Misschien is het een suede/leer materiaal combinatie?

Ben het verder helemaal eens met je analyse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik trek eerder de conclusie dat jullie een kastplankvuller erbij hebben.
Dit zijn naar mijn idee niet de hoofdtelefoons die de doorsnee gebruiker hier zoekt.
Slechte pasvorm en een vlak geluid waarbij de meesten zich zullen afvragen waar de bas gebleven is.
Jullie zijn een beetje in je eigen hoax getrapt. Een hoofdtelefoon die aan de buitenkant lijkt op een duurder exemplaar hoeft per definitie niet zo te klinken. Al weet je het zonder onderzoek niet, het is niet aannemelijk dat ze hetzelfde binnenwerk hebben. Het is juist logisch dat ze niet gelijk zijn.

Verder wil ik nog even opmerken dat we hier spraken over een Conrad actiecode. Helaas geen enkele reactie meer ofschoon ik er toch duidelijk naar vroeg. Je word gewoon stug genegeerd.

Ook werd er een prijs genoemd van 80 tot 90 dollar voor een bepaalde hoofdtelefoon en ook daar krijg ik geen respons op als ik er naar vraag. Ook hier weer gewoon genegeerd.

Het is jammer dat mensen zo met elkaar omgaan.
Het hele topic vind ik trouwens van magere kwaliteit. Alles loopt maar door elkaar heen en het beetje interessant doen en hoaxen met nietszeggende hoofdtelefoons doet daar ook geen goed aan. Foto's van Renkforce dozen duh? Waar gaat de volgende "review" over? Een gele Yoko hoofdtelefoon die iemand op de kop hebt getikt maar kwa uiterlijk precies lijkt op een HD 25?

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ik trek eerder de conclusie dat jullie een kastplankvuller erbij hebben.
Ehm, hoe dat zo? Ik ben er erg tevreden mee, Negakinu ook, en Baracus zo te zien ook?
Dit zijn naar mijn idee niet de hoofdtelefoons die de doorsnee gebruiker hier zoekt.
Balen voor die "doorsnee gebruikers" dan.
Slechte pasvorm
Die renkforce zit voor mij beter dan een paar stuk duurdere gesloten Sennheisers die ik heb geprobeerd, dat valt me erg mee.
Een vlak geluid waarbij de meesten zich zullen afvragen waar de bas gebleven is.
Balen voor "de meesten" dan. Mijn versterker heeft ook een prachtig "bass" knopje wat hier bij helpt.

Vervelend dat je geen antwoord op je vragen krijgt, als ik de antwoorden had zou ik ze je geven maar ik weet ook niks van die actiecode, of die prijzen. Ik heb gewoon een koptelefoon besteld voor 25 euro die best prima klinkt :)

P.S. Groeten aan de lezers van FOK :w
http://forum.fok.nl/topic/1774679/9/25#107820343

[ Voor 3% gewijzigd door citruspers op 14-02-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:54:

Het is jammer dat mensen zo met elkaar omgaan.
Afbeeldingslocatie: http://rlv.zcache.com/cry_more_noob_mug-p1689295106452084152otmb_400.jpg

:w
BARACUS schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:08:
Na wat buigen zit de crypt een stuk beter, dus geen paniek :) De kussens hadden wat dikker gemogen dat lost het probleem op.

Conrad geeft aan dat er een leren en suède oorkussens bij de Renkforce zitten. Ik heb alleen maar leren ontvangen. Hoe zit dat bij jou Negakinu?
Nope, hier ook geen extra pads. Volgens mij zitten deze pads sowieso niet in het Yoga OEM pakket. Fischer Audio en Brainwavz leveren ze er volgens mij ook niet bij. Ik weet trouwens niet of jullie de Fischer Audio facebook en twitter volgen, maar FA heeft nu bevestigd dat het om exact dezelfde modellen MET dezelfde drivers gaat. Geen hoax dus... :F

Verder erg leuk om de impressies van iedereen te lezen. Ik ben blij dat mensen op deze manier voor heel weinig geld toch een goede hoofdtelefoon in bezit krijgen. Dit maakt het ook een stuk toegankelijker voor mensen die normalitair alleen maar Beats, Skullcandy, Wesc, Nixon, Urbanears etc kennen om zonder falliet te gaan eens te horen hoe het ook kan. Vooral die MC Crypt is leuk om cadeau te doen en zo het gospel te verspreiden. >:)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Linkje naar de bron van die bevestiging Negakinu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
citruspers schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:16:
Linkje naar de bron van die bevestiging Negakinu?
U roept, wij Googlen.
https://twitter.com/#!/Fi...status/149959952411271169

En hier nog een citaat van FA over hun flagship, de FA-003/Yoga CD-880. Ook stock Yoga drivers.
http://www.head-fi.org/t/...l-champ/2265#post_8076498

[ Voor 27% gewijzigd door Negakinu op 14-02-2012 22:30 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Grazi. Dat is natuurlijk geen harde bevestiging dat die drivers ook in de Renkforce zitten, maar het is wel waarschijnlijk dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
citruspers schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:34:
Grazi. Dat is natuurlijk geen harde bevestiging dat die drivers ook in de Renkforce zitten, maar het is wel waarschijnlijk dus :)
Check de Facebook van FA, daar staat hun antwoord op de Renkforce CD-340. Ze hebben een nieuwe FA-006 in de maak om hun versie te onderscheiden van de andere rebrands. Dit doen ze natuurlijk niet zomaar.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/c/ce/350x350px-LL-cefbb868_FA006.jpeg

"Our respectable competitors are always ready to make our llife more interesting and exciting. Well, here's how FA-006 will look from now on. APE-02S filter inside and excellent wooden housing.
We'll add some kind of label later - this sample just came from our workshop, and I want to answer those of you who asked if we even try to make some changes in OEM models. Yes we do. And we try like hell."

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:07:
[...]

[afbeelding]

[...]

Nope, hier ook geen extra pads. Volgens mij zitten deze pads sowieso niet in het Yoga OEM pakket. Fischer Audio en Brainwavz leveren ze er volgens mij ook niet bij. Ik weet trouwens niet of jullie de Fischer Audio facebook en twitter volgen, maar FA heeft nu bevestigd dat het om exact dezelfde modellen MET dezelfde drivers gaat. Geen hoax dus... :F

Verder erg leuk om de impressies van iedereen te lezen. Ik ben blij dat mensen op deze manier voor heel weinig geld toch een goede hoofdtelefoon in bezit krijgen. Dit maakt het ook een stuk toegankelijker voor mensen die normalitair alleen maar Beats, Skullcandy, Wesc, Nixon, Urbanears etc kennen om zonder falliet te gaan eens te horen hoe het ook kan. Vooral die MC Crypt is leuk om cadeau te doen en zo het gospel te verspreiden. >:)
Erg jammer weer dit maar precies wat ik bedoel. Wat is dat met je cry more noob? Lekkere omgangsvormen heb jij.

Even terug naar af.
Jij komt met een verhaal dat je een bep hoofdtelefoon kunt kopen op een Amerikaanse en een Canadese site voor repectivelijk 80 en 90 dollar. Als ik jou vraag of ik de adressen van je mag hebben kom je met een Duitse website waar die gewoon 160 euro kost. Dat is dus meer dan 2x zo duur. Als ik je dan nogmaals vraag naar die sites waar je eerder over schreef blijft het stil. Waarom? Kennelijk loop je een beetje blasé te doen en schrijf je maar wat om interessant over te komen. Hierdoor krijgt de informatie die jij geeft sowieso het stempel onbetrouwbaar. Die onbetrouwbaarheid zie je terug in al die aannames die je doet. Met je gefantaseer verander je dingen in feiten. Je gaat er met je eigen verhaal van door. Je schrijft een uitgebreide review en doet quasi positief over een simpel klinkende hoofdtelefoon die voor de gemiddelde gebruiker in de praktijk helemaal niet aantrekkelijk zal blijken te zijn.

Als ik je review lees dan lees ik een blasé verhaal. Opgeklopt maar in de praktijk gaat het natuurlijk nergens over. Je doet net of die headphones zo zuiver zijn en hoogwaardige audio leveren. Ik wed dat echte audiofielen en audioliefhebbers geen enkele interesse zullen hebben in die bral. Dit soort hoofdtelefoons eindigen op kastplanken en zijn zonde van je geld. Je kunt beter op zoek gaan naar iets waar je wel wat aan hebt en bij je past. Bij je gehoor, pasvorm en andere persoonlijke eisen. Je kunt kijken naar reviews maar zult ze zelf moeten horen. Zogenaamde audiofielen schrijven lyrisch over geluid wat de meerderheid van normale gebruikers helemaal niet als tof geluid maar als oppervlakkig geluid ervaren. Niet iedereen heeft hetzelfde gehoor of smaak of wil een hoofdtelefoon voor een bepaald doel. Beter is te luisteren in een winkel en kijken wat je smaak is en dan desnoods verder zoeken op het internet welke hoofdtelefoons daar vergelijkbaar aan zijn en weer gaan testen in een winkel. Zo kom je tot een juiste keuze. Je kunt beter wat meer geld uitgeven aan een hooftelefoon die naar je zin is dan een paar goedkope die geen van alle zijn wat je wilt en op een kastplank eindigen.

Misschien moet je het topic overlaten aan mensen die uit zijn op advies en echte informatie ipv het te bevuilen met hoax berichtjes, fake reviews en suffe-niemand-in-geinteresseerd-hoofdtelefoons. Zou de kwaliteit van het topic ten goede komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:45:
[...]

Jij komt met een verhaal dat je een bep hoofdtelefoon kunt kopen op een Amerikaanse en een Canadese site voor repectivelijk 80 en 90 dollar. Als ik jou vraag of ik de adressen van je mag hebben kom je met een Duitse website waar die gewoon 160 euro kost. Dat is dus meer dan 2x zo duur. Als ik je dan nogmaals vraag naar die sites waar je eerder over schreef blijft het stil. Waarom? Kennelijk loop je een beetje blasé te doen en schrijf je maar wat om interessant over te komen. Hierdoor krijgt de informatie die jij geeft sowieso het stempel onbetrouwbaar.
Ik gaf geen antwoord omdat ik er van uit ga dat je het zelf kunt Googlen. Het is echt niet moeilijk te vinden. Ik gaf je de link naar de Duitse shop om je het gedoe van in Australië en Amerika bestellen te besparen.

Op de rest van je verhaal ga ik niet reageren, je wordt erg snel persoonlijk en daar ga ik niet in mee. Mijn eerste instinct is echter het tegendeel bewijzen, aangezien je behoorlijk in de aanval gaat en mijn geloofwaardigheid in twijfel trekt. Ik bespaar me echter het typwerk en zal de links posten waar je de hele tijd om zeurt, in de hoop je dit topic niet verder te zien verstoren.

http://www.jaycar.com.au/...=1015&fb_source=message#4

http://www.mwave.com.au/s...sional_Monitor_Headphones

Let even op de valuta. Het is geen Amerikaanse dollar. Met een beetje creatieve import zou je een heel eind kunnen komen.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Negakinu schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:55:
[...]

Ik gaf geen antwoord omdat ik er van uit ga dat je het zelf kunt Googlen. Het is echt niet moeilijk te vinden. Ik gaf je de link naar de Duitse shop om je het gedoe van in Australië en Amerika bestellen te besparen.

Op de rest van je verhaal ga ik niet reageren, je wordt erg snel persoonlijk en daar ga ik niet in mee. Mijn eerste instinct is echter het tegendeel bewijzen, aangezien je behoorlijk in de aanval gaat en mijn geloofwaardigheid in twijfel trekt. Ik bespaar me echter het typwerk en zal de links posten waar je de hele tijd om zeurt, in de hoop je dit topic niet verder te zien verstoren.
Gewoon negeren dit mannetje. Helaas vervuild hij ook al diverse andere topics. Constant iedereen aanvallen en pretenderen overal verstand van te hebben. Erg vermoeiend. Duidelijk een gebrek aan een sociaal leven. Nogmaals; gewoon negeren dit jehovaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Negakinu
Ik vind dat je met je review en je positieve gedoe over deze hoofdtelefoons mensen op het verkeerde been zet, dat was de reden dat ik begon te schrijven. Er komen hier mensen die jouw berichten zien en denken hee ik ga een phone kopen voor weinig en dan heb ik een kwaliteitsfoon die zal voldoen in mijn behoeften. Die mensen wedden op het verkeerde paard. ze eindigen met een product waar ze niet tevreden over gaan zijn en hebben hun geld verspeelt. Vaak gaat het dan ook om mensen die relatief niet veel te besteden hebben. Zuur als je je geld uitgeeft aan verkeerde spullen. uitgeven kun je het nl maar één keer. Je hebt volkomen gelijk als je schrijft dat ik je geloofwaardigheid in twijfel trek. De oplettende lezer weet ook waarom. Sorry ik kan er niets anders van maken. Eerder in dit topic riep je op om wat leuke reviews te schrijven over hoofdtelefoons en met wat bijzondere dingen te komen etc. Ik denk dat je voorbij gaat aan de intentie van dit topic. Mensen kunnen hier voor hun vragen terecht, advies en andere vragen waar ze behoefte aan hebben.. Ik zie niet echt in wat mensen nu moeten met die reviews van conrad headphones. Waarom dit soort dingen hier dumpen?

verder over die sites die je nu eindelijk geeft, wel bedankt hoor maar het zijn 2 Australische sites, zit geen Amerikaanse. Natuurlijk kan ik zelf googlen maar jij noemde eerder sites en is het wel zo makkelijk om die specifieke sites te vragen ipv onnodig in het wilde weg zoeken. Ik heb ook nooit gevraagd om een zogenaamde makkelijkere manier om in Europa te bestellen. Ik heb geen enkel probleem met zaken doen elders op de wereld. Je hebt er 3 pagina's over gedaan om de eenvoudige maar relevante vraag welke sites te beantwoorden. Hoe raar is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

niks mis met een discussie op de inhoud, maar persoonlijke aanvallen zijn zooooo 1992...
Houden we het even fris hier?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:47
Sorry, net gepost na de modbreak :X

[ Voor 98% gewijzigd door Redblader op 14-02-2012 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Oh boy... *haalt diep adem* ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:51:
@ Negakinu
Ik vind dat je met je review en je positieve gedoe over deze hoofdtelefoons mensen op het verkeerde been zet, dat was de reden dat ik begon te schrijven. Er komen hier mensen die jouw berichten zien en denken hee ik ga een phone kopen voor weinig en dan heb ik een kwaliteitsfoon die zal voldoen in mijn behoeften.
Dit ZIJN kwaliteitsprodukten! Ik snap niet waarom je denkt dat dit minderwaardige hoofdtelefoons zijn.

Ik bezit zelf een flink aantal hoofdtelefoons, waaronder o.a. een Beyerdynamic DT880, AKG K701, Sennheiser HD600, Grado SR225i en ben in bezit van genoeg versterkers en DACs om hier iets leuks mee te kunnen doen. Ik ben enthousiast over die Conrad hoofdtelefoons, ZELFS in vergelijking met mijn andere modellen! Ik zie niet in hoe ik daar kwaad mee kan doen. Ik heb het referentiemateriaal notabene op de plank liggen! Jij, echter, roept dat ze inferieur zijn terwijl je ze NOG NOOIT gehoord hebt.
Je hebt volkomen gelijk als je schrijft dat ik je geloofwaardigheid in twijfel trek. De oplettende lezer weet ook waarom. Sorry ik kan er niets anders van maken.
Dit citaat geeft denk ik aan waarom wij niet zo goed met elkaar kunnen communiceren. Je spreekt over "de oplettende lezer" alsof je een bepaalde groep gebruikers hier vertegenwoordigt die mijn verhalen eens even goed onder de loep aan het nemen zijn. MIJN perceptie is juist dat ik iets leuks ontdek, er achterkom dat je voor weinig geld een rebrand kunt kopen van een erg goede budget hoofdtelefoon en zo goed geluid kunt bezitten zonder een fortuin te hoeven uitgeven en, hopelijk, wat mede-forummers hier een plezier mee doe.
Ik zie niet echt in wat mensen nu moeten met die reviews van conrad headphones. Waarom dit soort dingen hier dumpen?
Nogmaals, het zijn, zelfs vergeleken met mijn veel duurdere modellen van gevestigde merken, hele aardige hoofdtelefoons. Ze kosten niet veel en geven je veel waar voor je geld. NIEMAND zal hier spijt van hebben als je rekening houdt met wat je NORMALITER voor dit geld in de winkel koopt. :)

Ik wil zelfs nog wel een schepje bovenop mijn statement maken en je het volgende aanbieden: jij koopt die goedkope Conrad hoofdtelefoon (MC Crypt) en luistert er een week naar. Als je hem ECHT slecht vindt (...en probeer redelijk te zijn zonder per sé gelijk te willen krijgen ok?) dan koop ik hem DIRECT van je over als jij laat zien waar je voor dit geld objectief gezien "beter" geluid vindt... Win-win?
Je hebt er 3 pagina's over gedaan om de eenvoudige maar relevante vraag welke sites te beantwoorden. Hoe raar is dat dan?
Ik ben hier niet om jouw vragen te beantwoorden. Als ik geen zin heb, lui ben, niet achter mijn pc zit. je algehele schrijftaal/grammatica/username/usericon me niet aan staat, of je gewoon toevallig voorbij komt en onschuldig slachtoffer word van welke gril ik op dat moment ook onderga, negeer ik je gewoon. Geen excuses. Ik krijg hier niet voor betaald. Was het maar zo! Het kost me voornamelijk geld. :) Geld dat ik graag uitgeef aan mijn hobby trouwens.

Mijn aanbod staat. Kies maar. :)

[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 15-02-2012 04:52 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:51
Ik heb voor mijn verjaardag een Yamaha P95 gekregen. Een digitale piano. De verkoper had nog wel een koptelefoon te koop. Volgens mij deze pricewatch: Sennheiser HD 202 II (Zwart) Alleen zou ik graag iets willen hebben wat iets mooier is qua design. Ook lees ik niet zulke positieve verhalen over deze koptelefoon dus ik ben wel benieuwd of er een beter alternatief is.

De piano verkoper vertelde wel dat het bereik minimaal 18 Hz - 18KHz moet zijn. Omdat de piano dat als output geeft. Verder luister ik wat klassieke muziek, voornamelijk via de laptop.

Ook is het prettig als de kabel redelijk lang is dus 2,5-3m is wel minimaal de kabel lengte die ik wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
walletje-w schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 00:33:
Ik heb voor mijn verjaardag een Yamaha P95 gekregen. Een digitale piano. De verkoper had nog wel een koptelefoon te koop. Volgens mij deze pricewatch: Sennheiser HD 202 II (Zwart) Alleen zou ik graag iets willen hebben wat iets mooier is qua design. Ook lees ik niet zulke positieve verhalen over deze koptelefoon dus ik ben wel benieuwd of er een beter alternatief is.

De piano verkoper vertelde wel dat het bereik minimaal 18 Hz - 18KHz moet zijn. Omdat de piano dat als output geeft. Verder luister ik wat klassieke muziek, voornamelijk via de laptop.

Ook is het prettig als de kabel redelijk lang is dus 2,5-3m is wel minimaal de kabel lengte die ik wil hebben.
Hoeveel geld wil je er aan uitgeven? Wil je een open of gesloten koptelefoon? Is hij puur voor thuis achter je piano of wil je hem ook mee op pad nemen met je mp3 speler/telefoon?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Alleen zou ik graag iets willen hebben wat iets mooier is qua design
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CHEmV.jpg

Smaken verschillen :+
Waar hou je van in een koptelefoon? Moderne looks, stijlvol zwart, grot, klein, of juist retro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 10:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

walletje-w schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 00:33:

"wat moet ik kopen" vragen op deze manier (ik heb eis XYZ, wat is er goed) zijn niet de bedoeling.
Probeer het anders eens op Aankoopadviesforum (bèta).

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
@ Negakinu
Ik vind dat je met je review en je positieve gedoe over deze hoofdtelefoons mensen op het verkeerde been zet, dat was de reden dat ik begon te schrijven.
Audiofiel betekent gewoon hoor liefhebber, jij verzint er allerlei regels bij die niet bestaan.

Je 15/25 euro geven bij Conrad beter geluid/kwaliteit dan bij Sennheiser/Sony etc., niets meer niets minder. Bevalt het niet dan retourneer je ze naar Conrad. Volgens mij begrijpt iedere lezer het verhaal, behalve jij.

Je hebt wel antwoord gekregen op je Conrad coupon vraag maar je leest niet zo goed.

[ Voor 6% gewijzigd door BARACUS op 15-02-2012 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
citruspers schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 00:56:
[...]

[afbeelding]

Smaken verschillen :+
Waar hou je van in een koptelefoon? Moderne looks, stijlvol zwart, grot, klein, of juist retro?
Kan er voortaan een waarschuwing? Mijn ogen doen gewoon zeer nu! :r

Anyway, citruspers, hoe gaan we het aanpakken dat ik die nieuwe dingen van jou 's kan luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Sorry Wijnands! :+

Ik studeer in Utrecht, kan je daar wat mee? Ik heb alleen de Renkforce trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, dat wordt me te veel gedoe. Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Nu de grote vraag, hoe zit het met de andere mc crypts? Negakinu kan Conrad vast en zeker zo gek krijgen om alles te reviewen voor de mancave website :P

http://mancave.conrad.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
BARACUS schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:02:
Nu de grote vraag, hoe zit het met de andere mc crypts? Negakinu kan Conrad vast en zeker zo gek krijgen om alles te reviewen voor de mancave website :P

http://mancave.conrad.nl/
Conrad heeft een te grote internationale reikwijdte. Als zij er over gaan berichten bestelt natuurlijk niemand meer van de andere leveranciers (FA, Brainwavz). Ik hoop dat die andere leveranciers nu "gewaarschuwd" zijn en meer moeite gaan steken in hun rebrands om ze van OEM te onderscheiden. Ik wil natuurlijk niet verantwoordelijk zijn voor het totaal instorten van hun core business. Ik hoop gewoon te laten zien dat de consument slim genoeg is om een produkt te sourcen. Tevens vind ik dat een fabrikant meer moet doen dan een ander merkje op een OEM produkt plakken om er winst op te maken. Aan de andere kant, als FA en Brainwavz er niet waren geweest hadden we Yoga nooit ontdekt. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Conrad is een klant van mij, ik ga voor jullie informeren wat ze hierin kunnen betekenen.

Ik hou jullie op de hoogte!

Gaat het alleen om deze:
http://shop.conrad.nl/mul...oofdtelefoons/305878.html
http://shop.conrad.nl/hob...oofdtelefoons/305377.html

Of zijn er nog meer modellen te vinden die een kloon lijken te zijn?

[ Voor 53% gewijzigd door CrashOne op 15-02-2012 11:44 ]

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ik heb misschien nog een rebrand gevonden, de MC crypt HP-680 lijkt verdacht veel op een Sennheiser?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/h1vsq.jpg

30 euro, leverbaar vanaf april

[ Voor 6% gewijzigd door citruspers op 15-02-2012 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-09 20:05
citruspers schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:57:
Ik heb misschien nog een rebrand gevonden, de MC crypt HP-680 lijkt verdacht veel op een Sennheiser?

[afbeelding]

Lijkt een combinatie van een AKG 271/272 ripoff met sennheiser earcups. Superlux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
citruspers schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:57:

[afbeelding]

Hahaha, leuk geprobeerd. Dit is wel een rebrand, maar van een Superlux HD6xx serie. Superlux is ook een Taiwanese OEM fabrikant en heeft ook verschillende rebrands. Tevens lijkt ie totaal niet op een Sennheiser aangezien Superlux de ontwerpen van AKG jat. Hij lijkt dus ook op de AKG K240/K271. :)

EDIT: Marcel was me voor! :D

[ Voor 7% gewijzigd door Negakinu op 15-02-2012 12:04 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Balen, maar de oorcups lijken wel op een Sennheiser 215 ;)
Maar die Superlux is open, en deze gesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
citruspers schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:04:
Balen, maar de oorcups lijken wel op een Sennheiser 215 ;)
Maar die Superlux is open, en deze gesloten?
Ziet er gesloten uit. Koop hem and take one for the team! :D

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingston|IA
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-02-2020
Ik heb de Renkforce op advies van dit topic gekocht en ben er zeer tevreden mee!
Ik gebruik de headset voornamelijk voor muziek via mn laptop en heb nog nooit zo een helder geluid gehoord als uit deze headset. Het enige wat er op aan te merken is dat die weinig bass heeft.
Ik gebruikte hiervoor de senheiser px100 die duidelijk meer bass had maar was niet zo helder als de Renkforce.
Een ander nadeel tov de px100 is dat de Renkforce een flink formaat heeft dus niet echt te gebruiken is voor onderweg.. Echter omdat ik de headset nauwelijks gebruik voor onderweg is dit voor mij geen probleem. De Renkforce zit ook nog eens erg comfortabel.
Aanrader dus voor thuisgebruik. (tenzij je van erg veel bass houdt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:29
Ik vind mijn 20 euro Sennheiser hd201 nog steeds heerlijk klinken! Alleen jammer dat ik hem niet met microfoon+remote kan aansluiten op mijn iPhone. Ik ben gelukkig wel een beetje handig met solderen dus ik heb een plugje ingezet en mijn beats kabel op aangesloten, ala dr. Sennheiser :p

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7058/6882720345_bce0504a3f_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grappig idee. Kan je ook iets meer uitleggen zodat iemand dit na kan maken?

@kingston: Tja.. bas.. basverslaafden zijn vaak niet de meest kritische luisteraars.

[ Voor 36% gewijzigd door Wijnands op 15-02-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Chiii schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:38:
Ik vind mijn 20 euro Sennheiser hd201 nog steeds heerlijk klinken! Alleen jammer dat ik hem niet met microfoon+remote kan aansluiten op mijn iPhone. Ik ben gelukkig wel een beetje handig met solderen dus ik heb een plugje ingezet en mijn beats kabel op aangesloten, ala dr. Sennheiser :p

[afbeelding]
Hehe. Ik heb mijn beyerdynamic DTX300p ook gemod met iPhone-mic door de kabel te vervangen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Negakinu
Kingston|IA schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:03:
Ik heb de Renkforce op advies van dit topic gekocht en ben er zeer tevreden mee!
Ik gebruik de headset voornamelijk voor muziek via mn laptop en heb nog nooit zo een helder geluid gehoord als uit deze headset. Het enige wat er op aan te merken is dat die weinig bass heeft.
Ik gebruikte hiervoor de senheiser px100 die duidelijk meer bass had maar was niet zo helder als de Renkforce.
Een ander nadeel tov de px100 is dat de Renkforce een flink formaat heeft dus niet echt te gebruiken is voor onderweg.. Echter omdat ik de headset nauwelijks gebruik voor onderweg is dit voor mij geen probleem. De Renkforce zit ook nog eens erg comfortabel.
Aanrader dus voor thuisgebruik. (tenzij je van erg veel bass houdt).
Leuk om te horen! Na de hele tirade van FunkyFy eerder in deze thread was ik al bang dat ik beter mijn mond had kunnen houden over deze hoofdtelefoon. ;)

Ik heb zelf gemerkt dat ik een betere bass krijg als ik de cups iets tegen mijn oor aan druk. Niet zo veel dat het geluid verandert, maar net genoeg om beter om mijn oren te sluiten. Je kunt natuurlijk niet de hele tijd met je handen aan je hoofd muziek luisteren dus ik denk dat ik ga proberen de cups/hoofdband iets te verbuigen zodat hij dit automatisch doet. De bass is er namelijk wel, hij zit alleen een beetje verstopt achter de pasvorm. :)

too old, too cold

• mannymanny
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-08 11:25
Ik heb ook de MC Crypt besteld.
Erg tevreden over het geluid maar het comfort is inderdaad wat minder.
Ik denk dat ik de beugel ga verbuigen.
Bedankt allemaal voor alle info!

mannymanny

• Negakinu
mannymanny schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:14:
Ik heb ook de MC Crypt besteld.
Erg tevreden over het geluid maar het comfort is inderdaad wat minder.
Ik denk dat ik de beugel ga verbuigen.
Bedankt allemaal voor alle info!
Foto'tje en een korte impressie? Ik zou er graag een paar verzamelen zodat ik een mooie thread kan starten op Head-Fi over dit model. Thanks! :)

too old, too cold

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:30
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:45:
[...]

*knip*

Als ik je review lees dan lees ik een blasé verhaal. Opgeklopt maar in de praktijk gaat het natuurlijk nergens over. Je doet net of die headphones zo zuiver zijn en hoogwaardige audio leveren. Ik wed dat echte audiofielen en audioliefhebbers geen enkele interesse zullen hebben in die bral.

*knip*
Toch nog even reageren hierop... Krijg er namelijk een beetje jeuk van.

Vind het jammer dat het tegenwoordig hip is om alleen op forums als HTforum te lezen en blind maar apparatuur te kopen. Bijna niemand gaat meer echt luisteren. Dure merken worden aangeraden, omdat het wel goed MOET klinken. Terwijl als je een blinde luistertest organiseert komen er altijd onverwachte (lees: minder dure) winnaars uit de hoek. Het is natuurlijk ook lastig om alles in het echt te beluisteren, maar ik zou toch adviseren om de tijd ervoor uit te trekken. Ga naar een zaak waar je mag luisteren en ga dan over tot aankoop. Ook voor een headphone!

there's no tweak without the tweaker

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Ik doorbreek het Aankoopadvies: Koptelefoon topic maar even en vraag hier gewoon even wat :)
Ben qua keus blijven steken op AKG.. Puur om mijn vroegere ervaringen met dit merk en omdat ze qua looks gewoon heerlijk zijn :9
"Ze" zitten lekker op m'n hoofd, drukt niet te hard tegen mijn oren.

Zoals ik in dat topic al aangeef... Ik ben geen audiofiel en ik weet echt totaal niets van alle genoemde waardes en weet ik het wat allemaal. Maar dat betekend niet dat ik geen goed geluid op mijn oren wil hebben :)

Ik heb een beoogd budget van maximaal ± €100 en ik twijfel op dit moment tussen de K450/Q460 en de K171 mkII.

Toevallig emand ervaring met de pricewatch: AKG K 171 MKII (Zwart) of/en pricewatch: AKG Mini K 450 (Zilver, Zwart) / pricewatch: AKG Q460 (Zwart) ?

De K171 kan ik bij Correct luisteren en wellicht meteen meenemen voor €99 (wordt geleverd inclusief 2 extra pads en een gekrulde kabel geloof ik?)

Ik zal hem merendeels gaan gebruiken icm mijn iPhone en thuis aan de Mac (en soms aan de versterker, dus daar is het lange meegeleverde krulsnoer wel fijn voor). In de ogen van een leek, zal de Q460 hier het meest geschikt voor zijn.. Maar is dit wel zo? Ik weet ondertussen door wat rondkijken dat de Ohm waarde niet te hoog moet zijn wil je iets fatsoenlijk kunnen horen op een mediaspelertje.. De 171 meet 55Ohm en de 450 en 460 meten 32Ohm.

Ik ben geen basmonster.. Ik luister qua muziek echt naar alles wat ik tegenkom, van hardrock tot hardstyle en ook (ja echt...) ordinaire top40 inclusief Katy Perry en consorten.. Dus het moet ook niet té plat gaan klinken natuurlijk.
Mijn enige zorg is eigenlijk of de koptelefoon geschikt is om onversterkt te gebruiken op een iPhone.. Ik wil wellicht op den duur eens zo een Fiio aanschaffen, hoor/zie nu voor het eerst over die dingen en dat lijkt me wel wat en is nog redelijk draagzaam :)

Wel heb ik al mijn muziek netjes op 320kbps staan.. Zover ben ik dan nog net wel qua audiofilie :+

Mijn voorkeur gaat uit naar de K 171 mkII, maar met mijn kennis van zaken zou ik graag weten wat jullie (de experts) hiervan denken :)

De in het topic genoemde DT 770 PRO valt helaas buiten mijn opties.. Ik zal hem ook in het openbaar vervoer op hebben en met dat ding wil ik niet in het openbaar gezien worden vanwege het formaat dus de K171 is echt het maximaal formaat :+

[ Voor 10% gewijzigd door leonvw op 16-02-2012 12:02 ]

• Negakinu
leonvw schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:58:
Ik doorbreek het Aankoopadvies: Koptelefoon topic maar even en vraag hier gewoon even wat :)
Ben qua keus blijven steken op AKG.. Puur om mijn vroegere ervaringen met dit merk en omdat ze qua looks gewoon heerlijk zijn :9
"Ze" zitten lekker op m'n hoofd, drukt niet te hard tegen mijn oren.

Zoals ik in dat topic al aangeef... Ik ben geen audiofiel en ik weet echt totaal niets van alle genoemde waardes en weet ik het wat allemaal. Maar dat betekend niet dat ik geen goed geluid op mijn oren wil hebben :)

Ik heb een beoogd budget van maximaal ± €100 en ik twijfel op dit moment tussen de K450/Q460 en de K171 mkII
Ik heb ervaring met al jouw keuzes. Ik kan je op dit moment echter niets beters aanraden dan de Brainwavz HM5 voor 92 euro bij Mp4nation. :) Als ik hem al niet in mijn bezit had zou dat DE keuze zijn onder de 100 euro voor een makkelijk aan te sturen, neutrale en "semi-audiofiele" koptelefoon. :)

Enige nadeel is dat het een pre-order is omdat de eerste batch totaal uitverkocht is. Je zult dan dus even geduld moeten hebben. Hij is ook in Duitsland te koop, bij Headsound.de, maar daar is hij wel wat duurder. Hou er wel rekening mee dat als je bij Mp4nation koopt je mogelijk douanekosten en belasting moet betalen. Dit is echter een relatief kleine kans.

too old, too cold

• leonvw
Negakinu schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:06:
[...]

Ik heb ervaring met al jouw keuzes. Ik kan je op dit moment echter niets beters aanraden dan de Brainwavz HM5 voor 92 euro bij Mp4nation. :) Als ik hem al niet in mijn bezit had zou dat DE keuze zijn onder de 100 euro voor een makkelijk aan te sturen, neutrale en "semi-audiofiele" koptelefoon. :)

Enige nadeel is dat het een pre-order is omdat de eerste batch totaal uitverkocht is. Je zult dan dus even geduld moeten hebben. Hij is ook in Duitsland te koop, bij Headsound.de, maar daar is hij wel wat duurder. Hou er wel rekening mee dat als je bij Mp4nation koopt je mogelijk douanekosten en belasting moet betalen. Dit is echter een relatief kleine kans.
Thnx, die hou ik ook in gedachten/de gaten :)

En je verdere ervaring met de genoemde koptelefoons, enige kans dat je kan zeggen hoe deze klinken icm een iPhone/o.i.d.?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Negakinu schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:02:
De in het topic genoemde DT 770 PRO valt helaas buiten mijn opties.. Ik zal hem ook in het openbaar vervoer op hebben en met dat ding wil ik niet in het openbaar gezien worden vanwege het formaat dus de K171 is echt het maximaal formaat :+
Pft, onzin :P Ik heb mijn DT770PRO vaak zat op in 't openbaar (al dan niet vervoer) en niemand die je er raar om aankijkt hoor :P Grote headphones in 't openbaar is vrij normaal tegenwoordig. Kijk ook maar naar al die Beats ondingen.

Oh trouwens…
Negakinu schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:02:
[...]

Hahaha, leuk geprobeerd. Dit is wel een rebrand, maar van een Superlux HD6xx serie. Superlux is ook een Taiwanese OEM fabrikant en heeft ook verschillende rebrands. Tevens lijkt ie totaal niet op een Sennheiser aangezien Superlux de ontwerpen van AKG jat. Hij lijkt dus ook op de AKG K240/K271. :)
Superlux rebrandt niks, die kopieren. In sommige gevallen nagenoeg een-op-een. Maar niet alleen van AKG. Vergelijk:

http://cdn.head-fi.org/9/9d/9dc20623_DT770PRO.jpeg
http://www.mxmsound.com/P...e/Superlux-HD660-main.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door CyBeR op 16-02-2012 12:26 ]

• leonvw
CyBeR schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:24:
[...]

Pft, onzin :P Ik heb mijn DT770PRO vaak zat op in 't openbaar (al dan niet vervoer) en niemand die je er raar om aankijkt hoor :P Grote headphones in 't openbaar is vrij normaal tegenwoordig. Kijk ook maar naar al die Beats ondingen.
Ach, daar heb je eigenlijk ook wel gelijk in :) Maar zelf voel ik me er niet prettig bij denk ik :P

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:10
De earpads van mn Sennheiser HD-500 zijn behoorlijk versleten en aan vervanging toe. Overal waar ikz e kan vinden zijn deze ca. 30,-. Gezien de nieuwprijs van een alternatief, gelijkwaardig model (ca 50-100 ?) vind ik dit niet de moeite waard. Toch kan ik me niet voorstellen dat een setje schuimrubber zo duur is. Iemand tips om goedkoper aan vervangende pads te komen?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

http://www.thomann.de/nl/...hd500575590ohrpolster.htm

Scheelt 4 euro maar ex verzendkosten :P

Enneuh, dat is nog altijd 70 euro goedkoper dan een nieuwe hoofdtelefoon…

• Negakinu
CyBeR schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:24:
[...]

Superlux rebrandt niks, die kopieren. In sommige gevallen nagenoeg een-op-een. Maar niet alleen van AKG. Vergelijk:

http://cdn.head-fi.org/9/9d/9dc20623_DT770PRO.jpeg
http://www.mxmsound.com/P...e/Superlux-HD660-main.jpg
Superlux rebrand niets. Superlux WORDT gerebrand. Superlux is, net zoals Yoga en Takstar, een Aziatische OEM fabrikant die haar modellen "doorverkoopt" aan westerse merken. Zij plakken er vervolgens hun naam op en doen soms een kleine aanpassing en verkopen ze weer door op de westerse markt. Waar Superlux hoofdtelefoons qua design overduidelijk geïnspireerd zijn door AKG, is Takstar bijvoorbeeld weer duidelijk op de Beyerdynamic tour. Grappig is dan wel weer dat Superlux' huisgeluid weer meer lijkt op Beyerdynamic dan op AKG.

Takstar 2050, duidelijk geïnspireerd door de Beyerdynamic DT880?
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/bpribadi/Headphones/TakstarHI2050.jpg

too old, too cold

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:10
CyBeR schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:45:
http://www.thomann.de/nl/...hd500575590ohrpolster.htm

Scheelt 4 euro maar ex verzendkosten :P

Enneuh, dat is nog altijd 70 euro goedkoper dan een nieuwe hoofdtelefoon…
Dat bedoelde ik met ca 30,- ;). Het is meer emotionele waarde, mijn muzieksmaak is met de jaren veranderd, het bassige/doffe geluid van de HD500's helaas niet. Een HM5 (of misschien wel een HM3) zou denk ik al veel beter klinken en aansluiten bij mijn wensen. Ik vond het zonde om de HD500's weg te gooien, maar nu zien ze er simpelweg niet uit.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08 11:31
Mijn MC-Crypt DJ-50 is ook toegekomen. Had 'm besteld ter vervanging van mijn Sennheiser HD202 die echt wel versleten is. Heb 'm nog maar een tiental minuten op, maar eerste ervaringen zijn goed :) Geen spijt van mijn 20 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Hoewel hij toch voor onderweg gebruikt gaat worden ga ik toch een vraag stellen in dit topic

Ik wil een nieuwe koptelefoon. Ik heb een nieuwe telefoon waar vreselijke in-ear dopjes bij zitten. Er kan geen lucht langs waardoor ik helemaal niets van de omgeving binnen krijg, en ik ook allerlei geluiden hoor die ik niet wil horen (draadjes die schuren, geluiden die ik in mijn hoofd maak etc.). Ook het gevoel van dingen die ik in mijn oor moet stoppen vind ik irritant.

Ik wil dus een koptelefoon, open of half open. Budget is is ongeveer 100 euro maximaal, merk maakt me niet uit. Opvallende kleur/andere opvallende dingen ben ik niet zo'n fan van, grootte maakt me dan weer niet zo veel uit. Hij moet enigszins stevig zijn want ik moet hem makkelijk in een tas kunnen "gooien". Verwisselbaar draad is een pre, niet noodzakelijk. Skullcandy of Beats ben ik ook totaal niet gevoelig voor, die kunnen dus makkelijk worden afgeschreven. Het is een 3.5mm Ear Jack overigens

Muzieksoorten lopen nogal uit een, van Deftones tot Jonathan Jeremiah en Blue Note tot DJ Shadow. Het liefst zoek ik dan ook een neutrale koptelefoon zodat hij het gewoon goed doet in alle gebieden.

Als je de eisen in de PW gooit komt deze lijst er uit klik

En vanaf hier wil ik jullie hulp inroepen, want nu weet ik het niet meer. Ik zie voor mijzelf al duidelijke nee-en, maar dat zijn er maar een paar. Zijn er nu een paar koptelefoons die echt de moeite waard zijn, en waar ik wat verder onderzoek naar kan doen?

Alvast bedankt..

Edit: Deze ziet er erg goed uit: BRAINWAVZ HM5 Studio Monitor, maar is nu niet leverbaar geloof ik

[ Voor 3% gewijzigd door Moby op 18-02-2012 10:57 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Moby schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 10:51:
Hoewel hij toch voor onderweg gebruikt gaat worden ga ik toch een vraag stellen in dit topic

Ik wil een nieuwe koptelefoon. Ik heb een nieuwe telefoon waar vreselijke in-ear dopjes bij zitten. Er kan geen lucht langs waardoor ik helemaal niets van de omgeving binnen krijg, en ik ook allerlei geluiden hoor die ik niet wil horen (draadjes die schuren, geluiden die ik in mijn hoofd maak etc.). Ook het gevoel van dingen die ik in mijn oor moet stoppen vind ik irritant.

Ik wil dus een koptelefoon, open of half open. Budget is is ongeveer 100 euro maximaal, merk maakt me niet uit. Opvallende kleur/andere opvallende dingen ben ik niet zo'n fan van, grootte maakt me dan weer niet zo veel uit. Hij moet enigszins stevig zijn want ik moet hem makkelijk in een tas kunnen "gooien". Verwisselbaar draad is een pre, niet noodzakelijk. Skullcandy of Beats ben ik ook totaal niet gevoelig voor, die kunnen dus makkelijk worden afgeschreven. Het is een 3.5mm Ear Jack overigens

Muzieksoorten lopen nogal uit een, van Deftones tot Jonathan Jeremiah en Blue Note tot DJ Shadow. Het liefst zoek ik dan ook een neutrale koptelefoon zodat hij het gewoon goed doet in alle gebieden.

Als je de eisen in de PW gooit komt deze lijst er uit klik

En vanaf hier wil ik jullie hulp inroepen, want nu weet ik het niet meer. Ik zie voor mijzelf al duidelijke nee-en, maar dat zijn er maar een paar. Zijn er nu een paar koptelefoons die echt de moeite waard zijn, en waar ik wat verder onderzoek naar kan doen?

Alvast bedankt
Sennheiser HD25-1 II

Snel 100 euro bieden en kopen voordat iemand je voor is.
http://link.marktplaats.nl/529112590

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Gedaan, beetje jammer dat mijn naam ook Rick is, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net naar je lijst gekeken. Ben geen hd25 liefhebber maar hij heeft wel een punt. De philips en de skullcandy moet je links laten liggen. Beyerdynamic overtuigd ook niet in die prijsklasse (wel als je iets meer uitgeeft)

Die Grado is fijn. De akg's moet je proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik zie dat de Grado's niet zo lekker zitten, en dat de bouwkwaliteit niet top is. AKG ga ik even naar kijken.

Waarom ben je geen liefhebber van de Sennheiser? Misschien is dat punt voor mij niet zo belangrijk. Voor nu blijft mijn bod staan, zeker na wat ik er allemaal over gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Moby schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 11:32:
Ik zie dat de Grados' niet zo lekker zitten, en dat de bouwkwaliteit niet top is. AKG ga ik even naar kijken.

Waarom ben je geen liefhebber van de Sennheiser? Misschien is dat punt voor mij niet zo belangrijk. Voor nu blijft mijn bod staan, zeker na wat ik er allemaal over gelezen heb.
Grado's zijn zo open als maar kan, totaal ongeschikt voor gebruik in het openbaar. De AKG's onder de 100 euro vind ik maar matig. De enige die ik onder de 100 euro kan aanraden is de AKG K518DJ. Deze vond ik zelf erg oncomfortabel maar het geluid was goed. Grappig, want ik vond het geluid goed omdat het een beetje leek op de HD25-1 II. :D

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen sennheiser liefhebber is wat sterk. Ik vind wel de pasvorm van veel sennheisers erg slecht. De 25 vind ik overrated.
Negakinu schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 11:33:
[...]

Grado's zijn zo open als maar kan, totaal ongeschikt voor gebruik in het openbaar.
Eens. Maar die hele lijst stond vol met open modellen.
De AKG's onder de 100 euro vind ik maar matig. De enige die ik onder de 100 euro kan aanraden is de AKG K518DJ. Deze vond ik zelf erg oncomfortabel maar het geluid was goed. Grappig, want ik vond het geluid goed omdat het een beetje leek op de HD25-1 II. :D
Ja, en ik vind de hd-25 helemaal niet zo'n wonder van comfort. Persoonlijk. AKG zul je gelijk hebben, ik heb moeite om die dingen uit elkaar te houden

[ Voor 74% gewijzigd door Wijnands op 18-02-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Ik heb gisteren de knoop doorgehakt en een AKG K 171 mkII aangeschaft bij de Correct voor €99 :)

Na wat verschillende hoofdtelefoons geluisterd te hebben (ook bij de Feedback) kwam mijn keuze toch weer op deze uit. De DT 770 was echt erg mooi, alleen voor op een iPhone echt een no go (ook de 80Ohm niet). Daarbij vond ik hem toch echt te groot worden om nog een beetje mobiel te kunnen zijn..

De K 171 mkII gaat nog best aangesloten op een iPhone.. Kan hard genoeg, maar ook weer niet zo hard dat je er doof van wordt. Dus eigenlijk precies goed... Hij wordt geleverd met 2 sets oorkussens (leer en velours), 2 kabels (krulsnoer en een normale) en een 6.3mm stekker.
Hij kwam voor mij toch boven de Q460 uit vanwege een zuiverder geluid en het meer zijn van een koptelefoon.. Bouwkwaliteit is toch echt een stuk steviger. Logisch ook, want de Q460 is een opvouwbare :)

Het valt me wel "tegen" dat er geen opbergtasje bij de koptelefoon zat.. Iemand een oplossing/idee hiervoor?

Eenmaal thuis aangekomen lekker achter de Mac gaan zitten, koptelefoon aangesloten en kwam er pas rond half 3 achter vandaan.. Non stop vol genot van de muziek genoten!!!
Het geluid vanuit de Mac valt totaal niet tegen. Had al het voornemen om een externe geluidskaart aan te schaffen hiervoor, maar zoals ik het nu zie (hoor) is dit voor mij absoluut niet nodig voorlopig.

Dit is een aanschaf die ik veel eerder had moeten doen en ik zal me even netjes voorstellen: Ik ben Leon en ik ben sinds gisteren audiofiel 8) :+

[ Voor 13% gewijzigd door leonvw op 18-02-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Moby schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 11:32:
Ik zie dat de Grado's niet zo lekker zitten, en dat de bouwkwaliteit niet top is. AKG ga ik even naar kijken.
Niet mee eens, ik vind de mijne erg comfortabel met zachte kussentjes, alleen de band moet je even goed afstellen. Voor het openbaar vervoer is mijn SR80i inderdaad niet goed, maar op de fiets is het prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
leonvw schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 13:34:

Ik ben Leon en ik ben sinds gisteren audiofiel 8) :+
Een echte audiofiel demagnetiseert zijn mac om de bytes recht te trekken en plakt een puck op zijn AKG voor ultieme prestaties ;)

Hebben ze bij Feedback een heel rek vol spullen staan die je kan beluisteren of trekken ze alles uit een doos? Lijkt me wel leuk om een keer bij een goede shop te gaan neuzen en luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:45
citruspers schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 14:11:
[...]

Niet mee eens, ik vind de mijne erg comfortabel met zachte kussentjes, alleen de band moet je even goed afstellen. Voor het openbaar vervoer is mijn SR80i inderdaad niet goed, maar op de fiets is het prima te doen.
Inderdaad, ik vind zelf grado's erg lekker zitten. Echter zijn de absoluut ongeschikt voor portable use. Ze lekker zo ontzettend veel sound.

@Moby

Ik zou je ook de Sennheiser HD25-1 II aanraden voor dat geld. Super bouwkwaliteit en lekken erg weinig geluid. Voor het geld zul je niet veel betere headphones krijgen al helemaal niet met de eisen die jij nu hebt.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik ga hopen dat mijn bod word geaccepteerd, in ieder geval ontzettend bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn die iphones zo slapjes dat ze zelfs een 80 ohm beyer niet aankunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wijnands schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 15:49:
Geen enkele telefoon of mp3speler kan fatsoenlijk iets boven de 50 ohm aan dus ja een iPhone ook niet :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
ZIjn er goedkope draagbare versterkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

begintmeta schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 17:54:
ZIjn er goedkope draagbare versterkers?
Ja :+ Wat voor zoek je en wat vind je goedkoop? :>

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Goedkoop is waar voor het geld, mijn maximumbudget voor zo'n kwijtraakding is €150, liefst veel minder (ook gezien wat er aan vast hangt). Wil er dan eventueel m'n K501 aanhangen met als ingang een telefoon of minidiscrecorder.

[ Voor 23% gewijzigd door begintmeta op 18-02-2012 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

begintmeta schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 18:29:
Goedkoop is waar voor het geld, mijn maximumbudget voor zo'n kwijtraakding is €150, liefst veel minder (ook gezien wat er aan vast hangt). Wil er dan eventueel m'n K501 aanhangen met als ingang een telefoon of minidiscrecorder.
Kijk eens naar Fiio ;) Zit genoeg voor je tussen. Denk dat je voor 150 euro een monsterding hebt maar tussen de 50 en 100 ben je ook al klaar.

http://hdphns.com/nl/versterkers/portable.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
De meeste bang for the buck krijg je met een zelfbouw CMOY, maar als je daar geen zin in hebt heeft Fiio leuk spul inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:38
Welke voltage hebben AAA batterijen nu?
Volgens internet zou het 1,5v zijn, maar als ik dan naar een webshop ga zie ik alleen 1,2v.
of maakt het niets uit of je 1,2 of 1,5v batterijen gebruikt in een actieve koptelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

saveljos schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 18:57:
Welke voltage hebben AAA batterijen nu?
Volgens internet zou het 1,5v zijn, maar als ik dan naar een webshop ga zie ik alleen 1,2v.
of maakt het niets uit of je 1,2 of 1,5v batterijen gebruikt in een actieve koptelefoon?
Oplaadbaar of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:38
ah i see.. oplaad is 1,2v en niet oplaadbaar 1,5v dus.

edit: gevonden

"There is virtually no difference in performance between a 1.2V battery and a 1.5V battery"

[ Voor 36% gewijzigd door saveljos op 18-02-2012 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is dan weer omdat een gewone batterij ook vanzelf wel op 1.2V uitkomt. De spanning wordt namelijk lager naarmate de batterij meer leegloopt. Een oplaadbare batterij begint bij 1.2V maar houdt dat niveau wel wat langer vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:46

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Wijnands schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 15:49:
M'n 70ohm HD25 is geen enkel probleem. Sowieso is de output van de iPhones behoorlijk goed (zie ook: http://www.gsmarena.com/apple_iphone_4s-review-665p5.php )

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:46
Heb voor mix doeleinden laatst (3maand geleden) ook een beyer dt770pro aangeschaft en die doet het prima op mijn ipod touch 4th generatie, dus dat mp3 spelers en telefoons het slecht doen met meer als 50 ohm klopt naar mijn idee echt niet.

Verder is dit ook een prima koptelefoon voor de muziek liefhebber, hij is voor mij in ieder geval goed genoeg. hij heeft niet extreem veel bas maar ook niet extreem weinig, hetzelfde geld voor de hoge tonen, ook weer mooi uitgebalanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb zo'n vermoeden dat negakinu het niet met je eens zal zijn over de 770. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hij doet 't wel natuurlijk, maar hij kan 't beter doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
Touchdomex schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 17:52:
[...]

Geen enkele telefoon of mp3speler kan fatsoenlijk iets boven de 50 ohm aan dus ja een iPhone ook niet :+
iBasso DX100? HiFiMan HM-601/2? Colorfly Pocket HiFi C4 Pro? QLS QA350? Genoeg keus hoor..

Kepi_nl

Pagina: 1 ... 6 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.