Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Hendro schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:11:
Kortom, ik ben zeer tevreden met deze middenklasser. Deze wil ik nu dagelijks onderweg dragen.

M'n Sony Walkman.
Wil even toevoegen dat ik erg te spreken ben over de bouwkwaliteit van de sony koptelefoons , zelf heb ik een DR-S5 voor me walkman :9~ die nog als nieuw is .
Van de duurdere headsets zoals de sennheiser heb ik door de jaren heen al een hoop extra kosten gehad zoals snoertjes en schelpkussentjes kapot , tot letterlijk uitmekaar vallen van de constructie :)
Het geluid van een sennheiser of vergelijkbaar in de bovenkant van het segment is niet echt te vergelijken met zo een sony. Vooral in het hoog zijn de duurdere headphones koning . Meerdere headphones kan best , voor binnen hifi te luisteren en voor buiten een iets vollere met meer bas geluid. Sony krijgt een vette plus voor bouwkwaliteit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als jij daar blij van wordt, gewoon blijven gebruiken.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

rabor schreef op zondag 19 februari 2012 @ 02:40:
[...]
iBasso DX100? HiFiMan HM-601/2? Colorfly Pocket HiFi C4 Pro? QLS QA350? Genoeg keus hoor..
Dat zijn niet standaard apparaten maar toegegeven die doen het wel inderdaad ;)

Ik heb ook weer iets leuks besteld. Een Clip Zip 4GB met een 16GB kaartje en daar komt mijn Grado SR60i aan te hangen. Nog een klein ampje ertussen welke een Fiio kan worden of een zelfbouw iets maar dat is iets voor later. Als ik mijn PX100 en PX100II weer werkende heb/terug van garantie gaan die er ook aan en als mijn SoundMagic PL21 ook weer terug zijn van RMA dan gaan die er ook heel rustig aan :D

Mijn grotere koptelefoons van Sennheiser en AKG gaan er niet aan want mijn Grado + PX100's zijn al meer dan genoeg voor mij 8)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar ik dan wel een beetje nieuwsgierig naar ben... luister jij zo vreselijk hard dat je daar een amp tussen wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wijnands schreef op zondag 19 februari 2012 @ 12:02:
Waar ik dan wel een beetje nieuwsgierig naar ben... luister jij zo vreselijk hard dat je daar een amp tussen wil?
Nee juist vreselijk zacht maar ik wil wel alles horen :> Raar genoeg scheelt het regelmatig om er een amp tussen te proppen. Vooral bij zacht luisteren lijkt alles net iets beter te horen te zijn.

Weet nog niet zeker of het uiteindelijk nodig is om er een ampje tussen te proppen maar voorlopig denk ik er nog wel overna. De Clip Zip moet nog binnen komen namelijk

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hm... ik wil nog steeds eerst 's zo'n ding proberen voordat ik er een aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:55
Nog even een status update voor de Renkforce. Ik vind eigenlijk het enige storende dat hij erg hol klinkt soms. Verder is de klankweergave prima, en zit er lekker veel detail in, maar hij klinkt gewoon een beetje hol soms :+

Ik heb hem nog even vergeleken met mijn HD435 die zo'n 40 a 50 euro kost en ik denk dat ik dan toch liever de Renkforce zou hebben, afhankelijk van de muziek :)

De renkforce geeft wel belachelijk veel windruis op de fiets trouwens, daarvoor is mijn Grado verrassend genoeg veel geschikter.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een goede hoofdtelefoon te kopen om vanuit me pc te luisteren of via mijn denon 1910 receiver.

ik heb wat op internet gezocht en kwam tot deze 2 types alleen zou van jullie nog wat ervaringen willen weten.

de Shure SRH840

Ultrasone Hfi 680 hifi

AKG K-271 MK II

ik hou van jaren 80 rock maar ook katie melua en hardstyle dus van alles . moet een goede bassweergave hebben maar niet overdreven zodat het nep klinkt . graag zou ik jullie hulp willen hebben om tot een keuze te komen.

mocht u andere types weten mag u ze graag melden. prijs wat ik er voor uit wil geven is ongeveer 150 euro.

hierbij wil ik ook nog es kijken naar een hoofdtelefoonversterker zoals de NuForce uDac-2 Black die ik dan aan me computer verbind. wat vinden jullie hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:47
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 15:46:
Ik ben van plan om een goede hoofdtelefoon te kopen om vanuit me pc te luisteren of via mijn denon 1910 receiver.

ik heb wat op internet gezocht en kwam tot deze 2 types alleen zou van jullie nog wat ervaringen willen weten.

de Shure SRH840

Ultrasone Hfi 680 hifi

AKG K-271 MK II

ik hou van jaren 80 rock maar ook katie melua en hardstyle dus van alles . moet een goede bassweergave hebben maar niet overdreven zodat het nep klinkt . graag zou ik jullie hulp willen hebben om tot een keuze te komen.

mocht u andere types weten mag u ze graag melden. prijs wat ik er voor uit wil geven is ongeveer 150 euro.

hierbij wil ik ook nog es kijken naar een hoofdtelefoonversterker zoals de NuForce uDac-2 Black die ik dan aan me computer verbind. wat vinden jullie hiervan.
Ik heb zelf de Ultrasone HFI-780 en als het goed is klinkt de HFI-680 vrij vergelijkbaar en ik ben er erg tevreden mee, klinkt echt perfect met elke soort muziek die ik geprobeerd heb.

Er zit vooral ook een erg mooie bass, er zullen mensen zijn die dit niet vinden maar dat komt omdat het geen doordreunende bass is, het is echt strakke en diepe bass, de HFI-680 zou iets minder bass hebben maar komt alsnog erg goed uit reviews. :)

Ik heb zelf geen ervaring met Shure koptelefoons, wel met AKG en ik heb bij de meeste AKG modellen toch vaak het idee dat er iets te weinig bass in zit. (ik heb zelf een K172 HD gehad)

Overigens luister ik vooral naar rock/hard rock maar ook wel een beetje van alles wat. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Redblader op 19-02-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je snelle antwoord.
ik hou wel van een goede bass, maar dat ligt ook vaak wel aan de bron of soort muziek. en het is dan de vraag of de weergever dit goed kan benaderen. Ik ben niet zo kieskeurig maar als ik wat koop moet het wel goed zijn. Heb zelf als een goede geluidset maar een leuke hoofdtelefoon is nooit weg.

de 780 zit dan net weer iets boven me budget maar is het overwegen waard. zelf heb ik geen ervaring met dit merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
SRH840 heb ik toevallig vrijdag nog naar geluisterd. Het is een typische monitor, dus hele accurate weergave, maar je mist misschien wat "punch".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met de bouwkwaliteit van de ultrasone en de kabelaansluitingen dit is wel belangrijk lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 16:09:
Hoe zit het met de bouwkwaliteit van de ultrasone en de kabelaansluitingen dit is wel belangrijk lijkt me.
Het uiterlijk van de HFI-580 / HFI-680 / HFI-780 is zover ik kan zien hetzelfde dus ik neem maar even aan dat de bouwkwaliteit ook gelijk is.
In dat geval hoef je je nergens zorgen over te maken, de bouwkwaliteit is gewoon goed en je kan de koptelefoon makkelijk opbergen aangezien je de koptelefoon kan inklappen en je krijgt er ook een zachte zak bij om hem te vervoeren.

De kabel voelt ook gewoon stevig aan, het enige nadeel is dat de kabel niet (makkelijk) vervangbaar is en gewoon vast zit aan de koptelefoon maar ik heb na een paar maanden gebruik in ieder geval nog geen tekenen van slijtage gezien en ik denk ook wel dat de koptelefoon lang mee zal gaan. :)

De standaard kabel is overigens maar erg kort, ik schat zo rond de 1-1.2m maar je krijgt er ook nog een verlengkabel van, ik geloof, 3m bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Hey iedereen! Ik volg deze topic al sinds de start en vind het een enorm interrestante topic! Ik dacht dat ik vanaf vandaag ook maar eens mee ga doen!

Ik heb in November 2011 een nieuwe koptelefoon gekocht, de Sennheiser HD 558. Ik wou al heel lang een review er over maken, maar ik was in het begin niet helemaal tevreden met de koptelefoon. Ik was ook totaal nieuw met kopelefoons met een prijsklasse als de mijne, het blijkt dat er een "burn-in" tijd is van 200 uur. Zo veel tijd heb ik er ook nu ingestoken en nu vind ik dat de koptelefoon goed in z'n "vorm" zit. :)

Dus ik ben nu weer van plan om een review te maken, maar dit wordt mijn eerste review. Zijn er bepaalde onderwerpen wat echt belangrijk is voor een review? Bijvoorbeeld nummers waar ik moet gaan uitleggen hoe de koptelefoon klinkt?

Ik heb wel een video review gemaakt, die jullie hieronder kunnen bekijken, maar ik neem aan dat bij een geschreven review meer komt te kijken dan de uiterlijk en de kwaliteit van de lage, midden en hoge tonen. :)

Dus heeft iemand suggesties wat ik in mijn review kan stoppen? Dank je wel! Ik laat jullie weten wanneer mijn review klaar is op de t.net pricewatch!

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=nYN0al1NQMU]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Het is altijd wel belangrijk om te vermelden waar je naar luistert, en waar dat uit komt. Als jij een chinese MP3 speler van 10 dollar gebruikt neem ik de review bijvoorbeeld minder serieus dan iemand die een geluidskaart en versterker gebruikt :)

Zelfde gaat dus op voor de muziek. Als jij zegt dat alles clipt en bagger klinkt op de koptelefoon, en achteraf blijkt dat je naar Californication van RHCP hebt geluisterd verklaart dat een hoop :+

Heel veel dingen zijn subjectief met audio, dus het is een goed idee om zoveel mogelijk constanten te vermelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
citruspers schreef op zondag 19 februari 2012 @ 16:04:
SRH840 heb ik toevallig vrijdag nog naar geluisterd. Het is een typische monitor, dus hele accurate weergave, maar je mist misschien wat "punch".
Ik vond 'm juist wat punch hebben, meer dan de krk bijv. en zeker meer dan de duurdere AKG modellen.

Als je zo'n boemboem type bent kun je misschien beter 's naar bose of sony kijken, een monitor word je echt niet vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit nu te twijfelen tussen de ultrasone 680 en 780

edit: het is de shure srh840 geworden.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 19:24:
zit nu te twijfelen tussen de ultrasone 680 en 780

edit: het is de shure srh840 geworden.
En hoe heb je deze keuze uiteindelijk gemaakt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redblader schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:06:
[...]

En hoe heb je deze keuze uiteindelijk gemaakt? :)
Op advies van het HT-forum heb ik deze keus gemaakt. Ten eerste vond ik deze het mooist uitzien en blijkt dat deze een mooie warme klank heeft. en tegenover de ultrasone die toch wat frisser is.en daar hou ik wel van, wat warmere klankkleur.plus dat deze toch wel genoeg bass maakt heb ik deze gekozen. Mocht ik een verkeerde keuze hebben gemaakt, Leer ik er alleen maar van en verkoop ik hem .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:09:
[...]

Op advies van het HT-forum heb ik deze keus gemaakt. Ten eerste vond ik deze het mooist uitzien en blijkt dat deze een mooie warme klank heeft. en tegenover de ultrasone die toch wat frisser is.en daar hou ik wel van, wat warmere klankkleur.plus dat deze toch wel genoeg bass maakt heb ik deze gekozen. Mocht ik een verkeerde keuze hebben gemaakt, Leer ik er alleen maar van en verkoop ik hem .
SRH840 een warme klank... Nu wordt ie helemaal mooi. 8)7 Dat ding is dodelijk saa... uhh neutraal. Ik ben heel benieuwd naar je mening zodra je hem hebt.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We zijn 't vaker oneens. :) Ik zou de term warm niet gebruiken maar zo heel neutraal vind ik ', ook niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:30
Kun je bij Feedback koptelefoons beluisteren? In de zin van, hangen ze daar gewoon aan de muur ofzo?

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
virtualJac schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 07:23:
Kun je bij Feedback koptelefoons beluisteren? In de zin van, hangen ze daar gewoon aan de muur ofzo?
Ja. Dit is ook al meerdere malen besproken hier.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een fysieke winkel waar dat niet kan zou ik ook niks kopen, dan verliest zo'n winkel z'n meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks misschien niet helemaal het begrip waarom ik de Shure heb gekozen , is misschien de warme klank gedeelde niet helemaal goed. wil ik toch de mensen bedanken die me vragen wel goed hebben beantwoord en me hulp hebben geboden.

Vanmiddag krijg ik het beestje dus zal straks wel even zeggen wat ik er van vind.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2012 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:30
Negakinu schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 09:32:
[...]

Ja. Dit is ook al meerdere malen besproken hier.
Zie het nu, had even beter moeten zoeken. Wel top, kan ik donderdag even binnenlopen.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
virtualJac schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:37:
[...]

Zie het nu, had even beter moeten zoeken. Wel top, kan ik donderdag even binnenlopen.
Ze hangen op meerdere afdelingen, zowel op de DJ deck als in het studio recording hok. :) Neem meteen een Superlux HD651 voor 5 euro mee. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Zijn de Feedback prijzen in de winkel lager dan in de webshop, omdat de Superlux daar geen 5 euro is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:doe eens ff normaal

[ Voor 90% gewijzigd door teacher op 22-02-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
de HD651 is een prima vervanger van de Sennheiser HD201/HD202 en dat voor een kwart van de prijs. Erg leuk om mensen cadeau te doen die alleen maar iBuds hebben. :-)

www.headfonia.com/portable-basshead-superlux-hd651/

[ Voor 23% gewijzigd door teacher op 22-02-2012 16:17 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Die 651 heeft dus veel bas en isoleert goed, en voor 5 euro? Shit, voor die prijs kan ik beter dat ding kopen dan gehoorbeschermers voor bij het grasmaaien en dergelijk. Hoef ik ook niet te prutsen met muziek enzo.

Heeft ook nog eens een lekker industrieel uiterlijk! :+

Feedback utrecht zei je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
citruspers schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 23:01:
Die 651 heeft dus veel bas en isoleert goed, en voor 5 euro? Shit, voor die prijs kan ik beter dat ding kopen dan gehoorbeschermers voor bij het grasmaaien en dergelijk. Hoef ik ook niet te prutsen met muziek enzo.

Heeft ook nog eens een lekker industrieel uiterlijk! :+

Feedback utrecht zei je?
Feedback Rotterdam had ze voor 5 euro in het krantje. Als je bij Feedback Utrecht daar naar refereert komt het vast goed. Normaal kosten ze een tientje geloof ik. Nog steeds geen geld trouwens.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2012 03:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-03 16:51
toevallig laatst besteld.

Verbazendwekkend hoe prima de prijs/kwaliteit bij die 651 is. Blijven ook goed zitten. Heb alleen het gevoel dat het draad snel kapot gaat. Daarom maar meteen 2 besteld haha.

correctie, heb de 381

[ Voor 5% gewijzigd door r.brands op 22-02-2012 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is het afgelopen met de goedkopere versies van de HM3?
Bleekt dat hetzelfde te zijn?

Heb wat bladzijden hier terug gelezen maar kon het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:58:
Hoe is het afgelopen met de goedkopere versies van de HM3?
Bleekt dat hetzelfde te zijn?

Heb wat bladzijden hier terug gelezen maar kon het niet vinden.
Er zijn er meerdere besteld en iedereen lijkt tevreden over het geluid en wat minder tevreden over het comfort. De omschrijving van het geluid en comfort lijken hetzelfde als de omschrijvingen van de Fischer Audio FA-004 op Head-Fi. Ik zelf kan het pas bewijzen zodra ik de FA-004 binnen krijg om direct met de MC Crypt te vergelijken.. Binnenkort een "semi-wetenschappelijke" vergelijking dus, met RMAA metingen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Negakinu op 22-02-2012 12:51 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Negakinu schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 23:32:
[...]

Feedback Rotterdam had ze voor 5 euro in het krantje. Als je bij Feedback Utrecht daar naar refereert komt het vast goed. Normaal kosten ze een tientje geloof ik. Nog steeds geen geld trouwens.
Zou je dat krantje misschien willen scannen, ik heb even de online aanbiedingenkrant gescand maar daar staat hij voor 11,50 (standaard prijs)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
citruspers schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:23:
[...]

Zou je dat krantje misschien willen scannen, ik heb even de online aanbiedingenkrant gescand maar daar staat hij voor 11,50 (standaard prijs)?
Reclame krantjes heb ik niet meer. Online vind je wel meer mensen die hem voor 5 euro kochten. Kijk hier: http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=1540.375;wap2 (ctrl-f even naar hd651).

Ik heb in november 2011 4 HD651's gekocht voor 5 euro per stuk bij Feedback in Rotterdam. Het kan natuurlijk dat ze nu duurder geworden zijn maar ik meen me te herinneren dat ik ze deze maand nog voor die prijs gezien heb. Gewoon even vragen als je er toch bent?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het een idee om 's een lijstje albums te verzamelen die onze dure speeltjes extra goed tot hun recht laten komen? Dan denk ik met name aan hele knappe staaltjes opname en productie technieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Wijnands schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:47:
Is het een idee om 's een lijstje albums te verzamelen die onze dure speeltjes extra goed tot hun recht laten komen? Dan denk ik met name aan hele knappe staaltjes opname en productie technieken.
Wie luistert er nu naar muziek met een hoofdtelefoon!? Ik luister alleen maar sinewaves en frequency sweeps. Alleen zo kan ik bepalen of hij goed of slecht is.

;)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=cn82wrd_icM]

too old, too cold

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Heb een erg groot nadeel ontdekt van m'n koptelefoon........... Ze slaan me op kantoor nu gewoon over tijdens de koffieronde :|

Ze beweerden de eerste paar keer nog dat ze me geroepen hebben, maar ik geloof dat ze daar nu de moeite al niet eens meer voor nemen :P
Maar even iets socialer doen en de ene oorschelp maar half op het oor doen, dan hoor ik tenminste nog iets..

[ Voor 7% gewijzigd door leonvw op 23-02-2012 15:51 ]

Zal de jaloezie zijn. ;)

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:30

Gotez

42

Wijnands schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:47:
Ik zou hier beginnen..

http://www.hifi.nl/artike...ende-Album-De-Top-30.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Ik heb gisteren een van mijn hoofdtelefoons verkocht (Akg K701) en hiervoor in de plaats een sony mdr ds6500 aangeschaft (http://store.sony.com/web...=-1&partNumber=MDRDS6500.) Ik moet zeggen dat ik tot zover aangenaam verrast ben. Deze draadloze hoofdtelefoon is voornamelijk bedoeld voor gebruik bij het kijken van films en dat is dus ook hetgeen waarvoor ik hem gebruik. Voor het eerst heb ik een draadloos systeem in huis wat perfect werkt. hij zit goed op het hoofd en het geluid en de surround ervaring zijn goed te noemen. Ik heb ook een philips sbc hd 1500 die qua geluidsbeleving prima is maar daarvan is de hoofdtelefoon nogal oncomfortabel. De sony daarentegen zit erg comfortabel en is een stuk lichter. Kortom mocht je nog op zoek zijn naar een draadloos surround hoofdtelefoon systeem voor het kijken van films zonder de rest vh gezin te storen dan zou ik deze zeker eens onder de loep nemen. Nadeel is wel dat je op het basisstation geen extra uitgang hebt voor een bedrade hoofdtelefoon. Dit heeft de philips dan weer wel en is daardoor ook gelijk een goede versterker. Afgezien van dat kleine minpunt vind ik het verder tot dusver een prima systeem. Geen idee of dit in dit topic thuishoort maar wellicht heeft iemand er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm.. ik zie het al, dit wordt een eindeloze discussie. Daar staan al albums op waarvan ik me afvraag wat ze er tussen doen. Toch dank voor de link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mejust
  • Laatst online: 13-07 16:05
Wijnands schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 21:13:
[...]

Hmm.. ik zie het al, dit wordt een eindeloze discussie. Daar staan al albums op waarvan ik me afvraag wat ze er tussen doen. Toch dank voor de link
Misschien maar beter niet moeten vragen ;)

In any case, volgens mij is het nog altijd de bedoeling dat je je koptelefoon kiest op basis van de muziek die je luistert, niet dat je je muziek kiest op basis van je koptelefoon. Blijf gewoon lekker naar je eigen muziek luisteren, zeg ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Mejust schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 01:31:
[...]

In any case, volgens mij is het nog altijd de bedoeling dat je je koptelefoon kiest op basis van de muziek die je luistert, niet dat je je muziek kiest op basis van je koptelefoon.
Toen ik de Beyerdynamic DT880 kocht vond ik dat mijn toenmalige muzieksmaak (rock, metal, industrial, noise) totaal verrot klonk op dat ding. Ik ben toen op zoek gegaan naar andere muzieksoorten waarvan ik vermoedde dat ze wel goed zouden klinken (soundtracks, klassiek, jazz, wereldmuziek) en heb daardoor ontzettend veel waanzinnige nieuwe muziek ontdekt. Andersom kan het dus ook. :D Tevens een nieuwe waardering voor de DT880 gekregen.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
mensen met ervaring/advies over deze jongens?

http://www.ibood.com/nl/n...gevingsgeluid_tot_wel_87/

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Dergelijke oordopjes horen in Accessoires & Navigatie, gaarne de discussie daar voortzetten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

FeaR schreef op maandag 27 februari 2012 @ 13:35:
[...]

Dergelijke oordopjes horen in Accessoires & Navigatie, gaarne de discussie daar voortzetten.
Waarom kan het niet in audio en hifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Touchdomex schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:02:
[...]
Waarom kan het niet in audio en hifi?
Zie de TopicWarning. Oordopjes als de Sony zijn voor onderweg en kwamen daarom in Mobile terecht en dan specifiek in Accessoires & Navigatie. In Audio en HiFi houden we alleen de hoofdtelefoons die echt voor thuisgebruik zijn. Echt harde regels zijn hier niet aan gebonden, het is meer een kwestie van aanvoelen. Sorteren op prijs gaat niet, want Beats-dingen zijn wel duur maar voor onderweg. Maar de Sony's zijn overduidelijk voor onderweg en moeten dus in Mobile.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

FeaR schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:05:
[...]

Zie de TopicWarning. Oordopjes als de Sony zijn voor onderweg en kwamen daarom in Mobile terecht en dan specifiek in Accessoires & Navigatie. In Audio en HiFi houden we alleen de hoofdtelefoons die echt voor thuisgebruik zijn. Echt harde regels zijn hier niet aan gebonden, het is meer een kwestie van aanvoelen. Sorteren op prijs gaat niet, want Beats-dingen zijn wel duur maar voor onderweg. Maar de Sony's zijn overduidelijk voor onderweg en moeten dus in Mobile.
Ah vandaar :+ Aangezien tegenwoordig koptelefoons een grijs gebied is geworden met betrekking tot thuis of mobiel gebruik maak mij daar nu zelf ook schuldig aan. Met je Grado's op de fiets 8) maar kan anders voor de duidelijkheid daar ook een soortgelijk topic komen als hier of is die er al? Mocht die er nog niet zijn wil ik best er wat werk voor verrichten en mocht die er wel zijn misschien een idee om dat topic te noemen in de waarschuwing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als jij een goed dopjes topic vind of zelf maakt link ik die met plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Touchdomex schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:09:
[...]

maak mij daar nu zelf ook schuldig aan. Met je Grado's op de fiets 8)
Of andersom, thuis genieten van m'n Shure SE535 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Negakinu schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 14:10:
[...]

Toen ik de Beyerdynamic DT880 kocht vond ik dat mijn toenmalige muzieksmaak (rock, metal, industrial, noise) totaal verrot klonk op dat ding. Ik ben toen op zoek gegaan naar andere muzieksoorten waarvan ik vermoedde dat ze wel goed zouden klinken (soundtracks, klassiek, jazz, wereldmuziek) en heb daardoor ontzettend veel waanzinnige nieuwe muziek ontdekt. Andersom kan het dus ook. :D Tevens een nieuwe waardering voor de DT880 gekregen.
Da's wel heel radikaal. Ik heb sinds ik aan de beyer ben wel iets meer waardering gekregen voor de oudere jazz en zeker ook voor vinyl rips omdat ik nu het verschil hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wijnands schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:48:
[...]

Da's wel heel radikaal. Ik heb sinds ik aan de beyer ben wel iets meer waardering gekregen voor de oudere jazz en zeker ook voor vinyl rips omdat ik nu het verschil hoor.
Ik ben bepaalde muziek niet meer gaan luisteren vanwege de baggerkwaliteit van de opname en mastering. Dat is pas erg vooral als je erop gaat letten. Mensen horen het niet en ondertussen gaan mijn oren wel bloeden van de kwaliteit :')
Sick Nick schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:37:
[...]

Of andersom, thuis genieten van m'n Shure SE535 :9
Als ik Shure's dan was dat vermoedelijk hier ook gebeurd :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een Grado SR225 gekocht. Zo thuis luisteren, ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:24:
Net een Grado SR225 gekocht. Zo thuis luisteren, ik ben benieuwd!
Ah, ik heb die van mij juist weer in de verkoop. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:37:
[...]

Ah, ik heb die van mij juist weer in de verkoop. :)
Is 'ie zo slecht dan? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Het is zeker geen slechte koptelefoon hoor. ;)

Denk eerder dat Negakinu gewoon teveel koptelefoons heeft liggen als ik af mag gaan op zijn eerdere posts. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind ze anders nu al heel erg goed klinken. Moeten nog even inspelen denk ik om het scherpe randje eraf te krijgen, maar wat een verschil met mijn AKG's zeg. Had altijd de B&W c5 voor onderweg, maar ik denk dat ik die ook maar met pensioen doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Redblader schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 17:09:
[...]

Het is zeker geen slechte koptelefoon hoor. ;)

Denk eerder dat Negakinu gewoon teveel koptelefoons heeft liggen als ik af mag gaan op zijn eerdere posts. :P
Je slaat de spijker op zijn kop. :) Ik luister er gewoon nooit meer naar. Tijd voor wat nieuws!

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Negakinu schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 10:57:
[...]

Sennheiser HD25-1 II

Snel 100 euro bieden en kopen voordat iemand je voor is.
http://link.marktplaats.nl/529112590
Deze is inmiddels "gewonnen" (hoe zeg je dat?). Waarschijnlijk krijg ik hem morgen binnen. Ik ben zeer benieuwd. Nu ben ik in ieder geval echt gek aan het worden van de in-ears die bij mijn telefoon zitten, wat vind ik dat een rotsysteem zeg!

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Moby schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:29:
[...]

Deze is inmiddels "gewonnen" (hoe zeg je dat?). Waarschijnlijk krijg ik hem morgen binnen. Ik ben zeer benieuwd. Nu ben ik in ieder geval echt gek aan het worden van de in-ears die bij mijn telefoon zitten, wat vind ik dat een rotsysteem zeg!
Voor hoeveel heb je hem gewonnen? In ieder geval gefeliciteerd! :D

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

100 euro. Het is wel een beetje raar gegaan, zodra de link werd gegeven in dit topic heb ik een bod uitgebracht zonder ook maar iets te lezen over de koptelefoon. Is niet helemaal mijn stijl maar goed, zoveel vertrouwen heb ik in mijn medetweakers :p

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan aardig discussieren over de HD-25 maar als 'ie comfortabel past heb je er voor 100 euro bepaald geen miskoop aan.

Ff wat anders, via /. een artikel over de zin en onzin van idioot hoge bitrates. http://people.xiph.org/~xiphmont/demo/neil-young.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Wijnands schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 09:37:
Je kan aardig discussieren over de HD-25
>:)

Wijnands is niet zo kapot van de HD25. Ik hoop dat hij zijn mening niet gebaseerd heeft op 1 luister ervaring. ;)

Ik zelf vind mijn HD25-1 II de fijnste portable die ik ooit gehoord heb, en ik heb er best veel mogen beluisteren. Dat ding heeft gewoon alles wat een portable nodig heeft. Punchy geluid, strakke midbass, relatief neutrale mids en trebles, goed aanstuurbaar, bouwkwaliteit, makkelijk vervangbare onderdelen, minimalistische looks en hij schaalt zelfs heel mooi mee met betere versterkers en DACs. De prijs is ook gewoon heel erg goed. Hij blinkt niet echt uit in 1 bepaald gebied maar is gewoon de meest gebalanceerde alrounder.

Ik het begin vond ik hem oncomfortabel, ik heb best grote oren, maar nu kan ik hem rustig 2/3 uur achter elkaar dragen. In het begin zijn de pads erg stroef en de hoofdband erg strak. Dit wordt allemaal flexibeler als je hem veel draagt. Je kunt hem ook snachts oprekken over een stapel boeken ofzo. Thomann.de (en Ebay) verkopen velour pads die een stuk zachter zijn de normale pads, mocht je liever velour willen.

Ik gebruik hem zelf in combinatie met een Headstage Arrow versterker die weer aan een Sansa Clip+ (voorheen Sony X1050 met line-out kabel) hangt met Rockbox erop. Nu wil ik niet zeggen dat je een versterker van 250 euro nodig hebt om hem goed te laten klinken maar hij schaalt dus wel degelijk heel goed mee. Een bassboost Cmoy 2.02 van Ebay van 50 euro zal hem ook al goed aansturen. Direct uit mijn Clip+, zonder versterker is het al goed vertoeven maar nu ik eenmaal gehoord heb hoe het versterkt klinkt kan ik eigenlijk niet meer zonder luisteren. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Negakinu op 06-03-2012 10:24 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas wel 1 ervaring. Vond 'm ook niet slecht ofzo maar ding sprak me gewoon niet aan. En de pasvorm was niet echt prettig op mijn grote kop.

Maar, zoals ik al zei, als je 'm lekker zittend kan krijgen heb je er ook geen slechte koop aan, bepaald niet. Kwestie van smaak misschien, ben zelf veel meer onder de indruk van beyerdynamic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:53
Ik ben nog steeds erg blij met m'n HD25-II voor (semi)portable gebruik. Ik gebruik overigens altijd de velours oorpads, daarmee kan ik ze knap lang achter elkaar gebruiken zonder dat het oncomfortabel wordt.
Een portable amp/dac staat nog steeds op mijn verlanglijstje, maar omdat ik ook m'n DT880 met zo'n amp wil kunnen gebruiken ben ik nog steeds zoekende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Marcel schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 10:50:
Ik ben nog steeds erg blij met m'n HD25-II voor (semi)portable gebruik. Ik gebruik overigens altijd de velours oorpads, daarmee kan ik ze knap lang achter elkaar gebruiken zonder dat het oncomfortabel wordt.
Een portable amp/dac staat nog steeds op mijn verlanglijstje, maar omdat ik ook m'n DT880 met zo'n amp wil kunnen gebruiken ben ik nog steeds zoekende.
Fiio E17 voor onderweg met je HD25, thuis de E17 aan je laptop koppelen en een JDS Labs Objective2 versterker aan de DAC uitgang hangen voor je DT880? Kan me geen multifunctionelere en beter klinkende set rond de 200 euro bedenken.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Ik wou een koptelefoon voor op de fiets en voor als mijn vriendin ligt te tukken en ik wil gamen of muziek wil luisteren.

Kocht een AKG K518LE bij hificorner. Thuis aangekomen bleek hij niet te passen (hoofdband is te kort). Vanmiddag dus maar even terug en kijken wat dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

418O2 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 10:55:
Ik wou een koptelefoon voor op de fiets en voor als mijn vriendin ligt te tukken en ik wil gamen of muziek wil luisteren.

Kocht een AKG K518LE bij hificorner. Thuis aangekomen bleek hij niet te passen (hoofdband is te kort). Vanmiddag dus maar even terug en kijken wat dan wel werkt.
Sennheiser PX100II O+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Luister naar Ziltoid. Of als je wilt lezen, check dit: http://www.head-fi.org/t/...rpm-33-1-3-added-03-01-12

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ook als je een dikke kop hebt past dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
418O2 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 11:13:
Geen idee eigenlijk. Hoe dik is dik? Als je de band van de AKG K518LE hebt gemeten weet je in ieder geval wat te kort is.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nouja, ik ben een grote kerel, heb niet zozeer een groot hoofd, in verhouding normaal, maar ik ben 1m96 dusja.

Net even gebeld en hij wist niet of ik hem kon ruilen ivm hygiene. Heb hem 30 seconden opgehad.

Als ik niet kan ruilen zou ik dat wel een beetje triest vinden. Ik ga juist naar een specialist voor advies en service en dan zou je niet kunnen ruilen. Als die verkoper zijn waar had gekend had hij wel kunnen aanvoelen dat het niet zou passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Je kunt gewoon ruilen. Hygiëne geldt volgens mij alleen bij in-ears. 7 dagen recht op retour.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ja lijkt mij ook, anders ga ik rellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een enorm grote kop en mij past die px-100 II ook prima. Sterker nog, da's een van de zeer weinige sennheisers onder de 200 euro die echt comfortabel zitten bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
Negakinu schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 10:53:
[...]
Fiio E17 voor onderweg met je HD25, thuis de E17 aan je laptop koppelen en een JDS Labs Objective2 versterker aan de DAC uitgang hangen voor je DT880? Kan me geen multifunctionelere en beter klinkende set rond de 200 euro bedenken.
Thanks, zo had ik het nog niet eens bekeken! Heb je enig idee of die JDS amps ook aan deze kant van de atlantische oceaan te bestellen zijn? Dit i.v.m. de waarschijnlijk onvermijdelijke douane/btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:45
Moby schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:58:
100 euro. Het is wel een beetje raar gegaan, zodra de link werd gegeven in dit topic heb ik een bod uitgebracht zonder ook maar iets te lezen over de koptelefoon. Is niet helemaal mijn stijl maar goed, zoveel vertrouwen heb ik in mijn medetweakers :p
Als je hem thuis hebt, hoor ik graag wat je er van vind ;). Ik was er zelf iig erg over te spreken, maar heb toen de beyerdynamic t50p gekocht aangezien ik deze nieuw, voor een erg zacht prijsje kon krijgen.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Marcel schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 12:10:
[...]

Thanks, zo had ik het nog niet eens bekeken! Heb je enig idee of die JDS amps ook aan deze kant van de atlantische oceaan te bestellen zijn? Dit i.v.m. de waarschijnlijk onvermijdelijke douane/btw.
U vraagt, wij Google'n? http://epiphany-acoustics...udio-headphone-amplifier/

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
Hmmm,die had ik ook gevonden maar omdat de behuizing anders was dacht ik dat het om een andere versie ging. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Marcel schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:19:
[...]

Hmmm,die had ik ook gevonden maar omdat de behuizing anders was dacht ik dat het om een andere versie ging. Thanks!
De Objective2 is open source. Iedereen mag de layout van het PCB gebruiken in zijn/haar eigen design. Elke fabrikant heeft dus een eigen behuizing maar de internals zijn precies hetzelfde. Check ook de blog van NwAvguy. http://nwavguy.blogspot.com/

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sowiso een apart figuur. Heeft ook een anders dan andere review van de clip geschreven.

Trouwens best een nette prijs voor een kant en klare O2.

[ Voor 15% gewijzigd door Wijnands op 06-03-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
Hey Erik, welke on-ear zou jij kiezen met ongelimiteerd budget?

Ik zit zelf te twijfelen tussen de ATH-ES10, DT1350 & Sennheiser Amperior (nieuwste HD-25), maar volgens mij zie ik er een paar over het hoofd...

[ Voor 3% gewijzigd door rabor op 06-03-2012 14:45 ]

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

418O2 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 11:13:
Ik heb een bolle kop en hij zit als gegoten.
Wijnands schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 12:06:
Ik heb een enorm grote kop en mij past die px-100 II ook prima. Sterker nog, da's een van de zeer weinige sennheisers onder de 200 euro die echt comfortabel zitten bij mij.
Dat is wel heel erg met jou hoofd :+ maar inderdaad prima koptelefoons en niet eens zo bijster duur :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hoedmaat 64!
rabor schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:21:
Hey Erik, welke on-ear zou jij kiezen met ongelimiteerd budget?

Ik zit zelf te twijfelen tussen de ATH-ES10, DT1350 & Sennheiser Amperior (nieuwste HD-25), maar volgens mij zie ik er een paar over het hoofd...
Stax SR-009 iemand? ;)

[ Voor 90% gewijzigd door Wijnands op 06-03-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:45
rabor schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:21:
Hey Erik, welke on-ear zou jij nu kiezen met ongelimiteerd budget?

Ik zit zelf te twijfelen tussen de ATH-ES10, DT1350 & Sennheiser Amperior (nieuwste HD-25), maar volgens mij zie ik er 1 of 2 over het hoofd..
Zijn dat niet HD 25's met een aluminium driver case i.p.v. een plastic driver case? $350 versus $150. Merkwaardige prijs, als de driver identiek is aan de HD-25. Of dat zo is, weet ik overigens niet. Maar ik meende zo iets te lezen.

Iemand nog tips voor een hoofdtelefoon met de volgende eigenschappen: (1) uitstekende, passieve isolatie, (2) over the ear, (3) <€150, (4) wordt vooral binnen gebruikt (ergo: esthetisch iduncare) met elektronische, bass-heavy, muziek.

Heeft er iemand nog suggesties? Ik zit zelf te denken aan een DT770 Pro (80Ohm). Echter prefereer ik phones die ook hun (semi)potentie halen zonder amp.

[ Voor 5% gewijzigd door blix op 06-03-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over potentie halen met een 770 zonder amp kunnen we flink discussieren maar passieve afsluiting is prima.
Hou er wel rekening mee dat een 770 nooit het enigszins overdreven en vervormende karakter zal hebben wat je met goedkopere basshead dingen krijgt.

[ Voor 41% gewijzigd door Wijnands op 06-03-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
blix schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:43:
[...]

Zijn dat niet HD 25's met een aluminium driver case i.p.v. een plastic driver case? $350 versus $150. Merkwaardige prijs, als de driver identiek is aan de HD-25. Of dat zo is, weet ik overigens niet. Maar ik meende zo iets te lezen.
& behalve dat de Amperior een impedantie van 18Ω heeft & de HD-25-1 II 70Ω schijnt'ie idd hetzelfde te klinken, maar volgens Tyll van InnerFidelity is die stukken beter. (Prijs zal trouwens wel ietsie lager komen te liggen - adviesprijzen liggen altijd vrij hoog.).

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Niet echt semi-portable he? :)

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, maar dat schreef je ook niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Wijnands schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:25:
Nee, maar dat schreef je ook niet. :+
Stax SR-009 is iig geen on-ear phone..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OK, ok..

Waarom on-ear eigenlijk? P5 wel 's bekeken? Mij te klein en ik vind 'm wat overprijst maar zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Ik vind hem er heel mooi uitzien & volgens mij zit die ook heel lekker, maar in de reviews zijn de ATH-ES10, DT1350 & Sennheiser HD-25-1 II (en nog een aantal zoals de M-80) beter.

Kijk in principe heb ik geen koptelefoon meer nodig want ik heb er al te veel, maar dat zijn allemaal over-ear's & ik word op dit moment helemaal gestoord van die pads rond m'n oren.. Maakt ook niet uit wat voor materiaal het is; leer pleather, velour, enz. Dus om een beetje af te kunnen wisselen heb ik goeie on-ear's nodig met de beste geluidskwaliteit mogelijk voor dat formaat.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
rabor schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:32:

Kijk in principe heb ik geen koptelefoon meer nodig want ik heb er al te veel, maar dat zijn allemaal over-ear's & ik word op dit moment helemaal gestoord van die pads rond m'n oren.. Maakt ook niet uit wat voor materiaal het is; leer pleather, velour, enz. Dus om een beetje af te kunnen wisselen heb ik goeie on-ear's nodig met de beste geluidskwaliteit mogelijk voor dat formaat.
Over de Amperior kan ik niets zeggen, ik heb hem niet gehoord. Ik vind hem wel erg aan de prijs, zeker gezien de toepassing. Ik vind namelijk dat een portable toch nooit echt wordt gebruikt in omgevingen waar je kritisch naar muziek kunt luisteren en dat je daarom de nuances toch niet duidelijk hoort. Je bent er ook niet mee bezig, je bent onderweg en muziek luisteren is meestal niet je grootste focus op dat moment. Een DT1350's prijs is mij daarom ook niet gerechtvaardigd. Voor dat geld heb ik liever een leuke portable EN een goede "thuis" hoofdtelefoon. Boven de 250 euro ga ik liever over op home audio. Of in-ears!

Als ik jou was zou ik eens naar in-ears gaan kijken. Daar vind je erg veel geluidskwaliteit voor je geld, vooral omdat ze relatief goed isoleren. Je hebt dus meer aan die geluidskwaliteit omdat het minder vervuild wordt door omgevingsgeluid. Als budget echt geen beperking is zou ik custom gaan. Heir Audio heeft op dit moment mijn grootste interesse. Er zijn natuurlijk veel meer aanbieders. UE, JHaudio, Unique Melody, 1964 etc... Als je niet minimaal 500,- wilt uitgeven aan goede custom in-ears zijn er ook heel erg mooie universals te krijgen.

Is er een bepaalde reden waarom je per sé een portable wilt ipv een in-ear?

[ Voor 5% gewijzigd door Negakinu op 06-03-2012 16:53 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Negakinu schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:51:
[...]
Is er een bepaalde reden waarom je per sé een portable wilt ipv een in-ear?
Ik heb waarschijnlijk meer IEM's (incl. custom's) dan normale koptelefoons + ik heb redelijke monitoren maar die kan ik 's nachts niet tot analytisch volume opendraaien zonder dat de medewoners knettergek worden, dus ik zoek goeie neutrale on-ear's waarmee ik kan afwisselen met m'n normale koptelefoons. Ik snap uiteraard dat een 2½-3 inch driver niet hetzelfde kan als een 4+ inch driver, maar er moet toch een goeie on-ear bestaan?

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Het ruilen was geen probleem gelukkig. Heb nu adhv jullie tips een sennheiser px100 II gehaald. Klinkt erg prettig en zit goed.

Gaat een portable versterker nog nut hebben als ik hem icm mijn galaxy note gebruik? Zo ja, wat is een goede voor een redelijke prijs?
Pagina: 1 ... 7 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.