_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Snijders bij Blaak, Feedback in Rotterdam Noord, Media Markt en Saturn (alleen proberen, geen advies!), ProMusic Store Rotterdam... ? Foka Rotterdam heeft er ook veel, zelfs Beyerdynamic. Bij Oostplein in de buurt volgens mij.Juzzz_NL schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 08:52:
Weet iemand een paar goede zaken waar ik (gesloten) koptelefoons kan proberen en daar goed advies over krijgen in/rond rotterdam/schiedam
[ Voor 18% gewijzigd door Negakinu op 07-03-2012 09:45 ]
too old, too cold
Interessant spul, goede reviews ook! Ik vrees alleen dat dit samen met een E17 niet meer gaat lukken voor 200 euro. Keuzes, keuzes, keuzesNegakinu schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:24:
[...]
De Objective2 is open source. Iedereen mag de layout van het PCB gebruiken in zijn/haar eigen design. Elke fabrikant heeft dus een eigen behuizing maar de internals zijn precies hetzelfde. Check ook de blog van NwAvguy. http://nwavguy.blogspot.com/
Bij Mp4nation is de E17 106 euro incl. verzenden. De Objective2 is 118 euro. In totaal zit je dan op ongeveer 220 incl. verzenden naar Nederland. Je kunt ook een bouwpakketje kopen van de Objective2 en hem zelf in elkaar solderen. Dat scheelt je 50 euro waardoor het totaal op ongeveer 170 komt.Marcel schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:09:
[...]
Interessant spul, goede reviews ook! Ik vrees alleen dat dit samen met een E17 niet meer gaat lukken voor 200 euro. Keuzes, keuzes, keuzes
too old, too cold
De Beyerdynamic DT1350 is een van de nieuwe high end on-ears. Je kunt ook kijken naar de nieuwe Philips L1. Dat schijnt echt een topper te worden, en alhoewel hij niet echt on-ear is, is hij wel compacter dan de meeste circumaurals. http://www.headfonia.com/philips-fidelio-l1/rabor schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 17:27:
[...]
Ik heb waarschijnlijk meer IEM's (incl. custom's) dan normale koptelefoons + ik heb redelijke monitoren maar die kan ik 's nachts niet tot analytisch volume opendraaien zonder dat de medewoners knettergek worden, dus ik zoek goeie neutrale on-ear's waarmee ik kan afwisselen met m'n normale koptelefoons. Ik snap uiteraard dat een 2½-3 inch driver niet hetzelfde kan als een 4+ inch driver, maar er moet toch een goeie on-ear bestaan?
[ Voor 16% gewijzigd door Negakinu op 08-03-2012 09:34 ]
too old, too cold
Qua geluid is het erg wennen, toch nog wel erg veel bas, maar dat komt wel goed. De bas wordt namelijk knap weer gegeven en dat maakt veel goed. Wel merk ik dat nu echt de audio zelf de beperkende factor is, als deze gewoon niet goed is (qua rip of bron zelf) hoor je dat sneller. Muziek waarvan ik eerst dacht dat het erg goed klonk vind ik nu opeens wat minder en andersom. Maar over het algemeen ben ik zeer blij, topding ook al heb ik geen tot weinig vergelijkingsmateriaal.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Probeer je muziek gewoon minimaal op V0/256kbps/320kbps te luisteren. Bij 192 hoor ik al compressie in het hoog, en zelfs bij 256kbps hoor ik het in cymbalen en vrouwenzang. Ik luister zelf naar 320kbps of FLAC.Moby schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:27:
Ik heb nu ongeveer 2 uur geluisterd naar de Sennheiser HD25-1. Hij is lekker licht, ongelooflijk solide en weinig eye candy (pluspunt wat mij betreft).
Qua geluid is het erg wennen, toch nog wel erg veel bas, maar dat komt wel goed. De bas wordt namelijk knap weer gegeven en dat maakt veel goed. Wel merk ik dat nu echt de audio zelf de beperkende factor is, als deze gewoon niet goed is (qua rip of bron zelf) hoor je dat sneller. Muziek waarvan ik eerst dacht dat het erg goed klonk vind ik nu opeens wat minder en andersom. Maar over het algemeen ben ik zeer blij, topding ook al heb ik geen tot weinig vergelijkingsmateriaal.
Wat gebruik je als bron? Als je je telefoon gebruikt kun je overwegen om voor 40 euro een Sansa Clip+ te kopen ofzo. In ieder geval een dedicated mp3 speler. Ik heb nog geen telefoon (behalve de iPhone 4's line-out) gehoord die ik echt even goed als mijn Clip vond klinken.
too old, too cold
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Ja die L1 ga ik zeker halen..!! Ik volgde hem al een paar weekjes op Head-Fi & wist dat Mike van Headphonia gisteren met z'n review zou komen, dus die had ik vannacht al met veel plezier gelezen. Ben dus ook al aan het 'shoppen'Negakinu schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:32:
[...]
De Beyerdynamic DT1350 is een van de nieuwe high end on-ears. Je kunt ook kijken naar de nieuwe Philips L1. Dat schijnt echt een topper te worden, en alhoewel hij niet echt on-ear is, is hij wel compacter dan de meeste circumaurals. http://www.headfonia.com/philips-fidelio-l1/
Kepi_nl
but the Fidelio L1 ranks as among the darkest sounding headphones I’ve listened to. Naturally, to complement the dark sound signature, the L1 also comes with a lot of bass presence. The overall tuning seems to be targeted primarily for mainstream recordings including Pop, Rock, RnB, and Electronica.
Is handig om te weten.
Zie prijzen van $300, betekend dat ook 300 euro?
EUR 279 -> http://shop.philips.be/st...eub2c&productID=239754100Wijnands schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:20:
[...]
Wijnands, eigenlijk is dit best een goede optie voor jou toch? Je vond de HD25-1 II te fel en schel ofzoiets.Wijnands schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:20:
Bijna niet voor te stellen dat Philips met kwaliteit komt.
but the Fidelio L1 ranks as among the darkest sounding headphones I’ve listened to. Naturally, to complement the dark sound signature, the L1 also comes with a lot of bass presence. The overall tuning seems to be targeted primarily for mainstream recordings including Pop, Rock, RnB, and Electronica.
Is handig om te weten.
too old, too cold
Ik heb al mijn CD's geript met Itunes, ik zou even moeten nakijken met welke settings, weet ik niet uit mijn hoofd. 1 minuut is iets minder dan 2MB over het algemeen. Ik gebruik mijn telefoon inderdaad, een Samsung Note icm Google music.Negakinu schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:38:
[...]
Probeer je muziek gewoon minimaal op V0/256kbps/320kbps te luisteren. Bij 192 hoor ik al compressie in het hoog, en zelfs bij 256kbps hoor ik het in cymbalen en vrouwenzang. Ik luister zelf naar 320kbps of FLAC.
Wat gebruik je als bron? Als je je telefoon gebruikt kun je overwegen om voor 40 euro een Sansa Clip+ te kopen ofzo. In ieder geval een dedicated mp3 speler. Ik heb nog geen telefoon (behalve de iPhone 4's line-out) gehoord die ik echt even goed als mijn Clip vond klinken.
Ik heb nog even verder geluisterd, en ik ben nog steeds erg blij met de koptelefoon. Nog steeds aardig basserig, maar het begint te wennen. Je hebt bepaalde dingen in je hoofd over hoe je CD's klinken, en dat is gewoon iets anders nu.
Edit: cd van Wolfmother, Cosmic Egg, daarvan dacht ik dat hij zo ongeveer perfect was. Nu met deze koptelefoon klinken de metalen dingen (ben de naam kwijt) die op drumstellen zitten gewoon dof. Nu ben ik Julian Velard aan het luisteren, en dat is weer perfect!
[ Voor 10% gewijzigd door Moby op 09-03-2012 08:05 ]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
[ Voor 91% gewijzigd door maartend op 09-03-2012 10:33 ]
Exact Audio Copy.r.brands schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:25:
even totaal offtopic. Ik wil ook een paar cd's lenen van iemand waar ik geen goede rips van kan downloaden (bv selah sue). met welk programma kan ik dit het beste doen? Luister alleen maar flac.
Beste dat er is.
Je blijft maar proberen om me van m'n Beyers af te krijgen he?Negakinu schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:42:
[...]
Wijnands, eigenlijk is dit best een goede optie voor jou toch? Je vond de HD25-1 II te fel en schel ofzoiets.Deze ligt misschien meer in jouw straatje?
Ik ga over 2 weken vliegen met die dingen, ben heel benieuwd hoe prettig ze luisteren in het vliegtuig.
[ Voor 78% gewijzigd door Wijnands op 09-03-2012 12:12 ]
Bovenstaande komt uit de TS. Ben ik de enige die 100 Ohm wel (erg) veel vindt voor een MP3-speler? Zou eerder op een Ohm of 32 gaan zitten...De meeste mp3 spelers kunnen tot zo'n 100 ohm goed aan.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Feit blijft wel dat als je keuze hebt een 32ohm of lager model wel de betere optie is.
Als je on-ears wil hebben dan is er maar 1 echte keuze. http://m.eu.audio-technic...tID=5&subID=38&prodID=136rabor schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 17:27:
[...]
Ik heb waarschijnlijk meer IEM's (incl. custom's) dan normale koptelefoons + ik heb redelijke monitoren maar die kan ik 's nachts niet tot analytisch volume opendraaien zonder dat de medewoners knettergek worden, dus ik zoek goeie neutrale on-ear's waarmee ik kan afwisselen met m'n normale koptelefoons. Ik snap uiteraard dat een 2½-3 inch driver niet hetzelfde kan als een 4+ inch driver, maar er moet toch een goeie on-ear bestaan?
Heb ze zelf en ben er bijzonder tevreden mee.
Oops, ik las on-ears als clipons
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Kramer-modded KSC75 ftw.
too old, too cold

Nu nog een Grado SR225i in de verkoop! Ben aan het twijfelen of ik toch ook maar mijn DT880 verkoop...
too old, too cold
Kepi_nl
Done.Appleman schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 06:56:
Wat moet je hebben voor die Grado SR225i? Pm maar.
too old, too cold
Mijn budget ligt tussen de 80-100 euro, maar daar was niet heel veel van (4-5 modellen uitgepakt).
Ik heb de Sennheiser 449 geprobeerd, en vond um best goed klinken alleen vond ik de bass niet heel spectaculair en had ik het gevoel dat als ik deze hoofdtelefoon lang (een paar uur) op zou hebben, dat ik erg zweterige oren zou krijgen.
Heeft iemand hier ervaring mee of een ander merk/type aan te raden?
Voor specifieke informatie:
- over de oren
- 80-100 euro (iets hoger mag, maar dan moet deze wel zeer goed zijn)
- gebruik voor muziek, gitaar en games (geen shooters)
Grado SR60iJuzzz_NL schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:36:
Ik ben gisteren langs de mediamarkt in rotterdam geweest om wat hoofdtelefoon uit te proberen.
Mijn budget ligt tussen de 80-100 euro, maar daar was niet heel veel van (4-5 modellen uitgepakt).
Ik heb de Sennheiser 449 geprobeerd, en vond um best goed klinken alleen vond ik de bass niet heel spectaculair en had ik het gevoel dat als ik deze hoofdtelefoon lang (een paar uur) op zou hebben, dat ik erg zweterige oren zou krijgen.
Heeft iemand hier ervaring mee of een ander merk/type aan te raden?
Voor specifieke informatie:
- over de oren
- 80-100 euro (iets hoger mag, maar dan moet deze wel zeer goed zijn)
- gebruik voor muziek, gitaar en games (geen shooters)
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
De reviews zien er goed uit.
Ik heb zelf niet zo veel ervaring met on-ear hoofdtelefoons, zou ik deze ergens kunnen uitproberen?
Geen idee daarvoor moet je eventjes rondkijken. Ik kom uit Groningen en weet dat hier de Plato hem heeft en daar kun je hem uitproberen maar aangezien jij in Rotterdam hebt gekeken denk ik dat Groningen wat uit de buurt isJuzzz_NL schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:50:
[...]
Ik heb zelf niet zo veel ervaring met on-ear hoofdtelefoons, zou ik deze ergens kunnen uitproberen?
Hi-Fi Wilbert in Utrecht kun je hem proberen, daar heb ik mijn SR80i ook gekocht.Juzzz_NL schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:50:
[...]
Ja Groningen is inderdaad iets te ver. Tweakers http://tweakers.net/price.../grado-sr60i-(zwart).html geeft ook maar èèn leverancier aan.Touchdomex schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:51:
[...]
Geen idee daarvoor moet je eventjes rondkijken. Ik kom uit Groningen en weet dat hier de Plato hem heeft en daar kun je hem uitproberen maar aangezien jij in Rotterdam hebt gekeken denk ik dat Groningen wat uit de buurt is
Google geeft ook niet veel duidelijkheid over winkels.. moeilijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Negakinu op 19-03-2012 15:02 ]
too old, too cold
Super! En nog dichtbij ook.Negakinu schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:01:
Snijders HiFi in Rotterdam, bij de Blaakmarkt, heeft de Grado SR60i liggen. In Rotterdam kun je ook bij Feedback (station Noord) terecht voor het luisteren naar verschillende koptelefoons.
Hier gaat ik zeker snel kijken!
Verwijderd
Cnet.com heeft deze TMA-1 inmiddels uitgeroepen tot een van de 5 beste hoofdtelefoons van dit moment. Zowel voor thuis als onderweg: http://reviews.cnet.com/best-headphones/

Verwijderd
Ja hier. Gebruik ze nu ongeveer een jaar om te produceren en uiteraard om muziek te luisteren. Hebben een zeer vlakke respons en goede basweergave. Goede "bang for your buck" als je het mij vraagt. Staat ook al tijden in de top 5 bij Head-fi.r.brands schreef op maandag 12 maart 2012 @ 17:00:
Iemand ervaring met de Audio Technica ATH-M50. Heb zelf alleen een sennheiser hd25-1 ii
De M50 is geen upgrade van de HD25-1 II. Ook niet per sé een downgrade. Eerder een klein stapje opzij. M50 kan iets dieper in de bas en is wat scheller dan de HD25. Als je een curve zou moeten tekenen zou de M50 meer een smiley zijn en de HD25 wat vlakker/neutraler. Ik heb toendertijd de M50, HD25 en TMA-1 gehad en daar 1 uiteindelijke hoofdtelefoon uit gekozen. Ik heb toen voor de HD25-1 II gekozen. De M50 was me te fel en de TMA-1 veel te donker.
too old, too cold
Op advies (en een beetje 'omdat het kan') heb ik 2 headphones besteld, de Renkforce CD-340 en MC Crypt.
De Renkforce CD-340 vind ik verbazingwekkend 'lekker' om muziek mee te luisteren. De manier waarop ik de gelaagdheid hoor, heb ik niet eerder gehoord
De MC Crypt is een heerlijke koptelefoon met wat meer bass in het geluid. De pasvorm is niet echt fantastisch, na een half uur drukt hij zo op mn oren dat ik m misschien een keertje om wil buigen zodat hij wat beter aansluit.
Afgelopen week was ik in de Mediamarkt en heb ik volgens mij een rebrand gevonden van de Renkforce CD-340. Hij zag er precies hetzelfde uit, alleen klonk bagger omdat iemand waarschijnlijk een kabelbreuk heeft veroorzaakt (en niet dat ze die fixen bij de MM).
Fototje van de re-brand, ik had toen nog niet bedacht dat ik hier ging posten anders had ik nog wel wat extra foto's gemaakt.

Dus nogmaals: iedereen bedankt voor de adviezen!
Ha! Weer eentje. De Renkforce zelf is een rebrand van de Yoga CD-340. Deze Vivanco dus ook. Jammer dat er een kabelbreuk was, anders had je kunnen bevestigen of het daadwerkelijk dezelfde driver was ipv alleen dezelfde OEM behuizing. Dat kan namelijk ook nog.Cheaps schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:36:
Afgelopen week was ik in de Mediamarkt en heb ik volgens mij een rebrand gevonden van de Renkforce CD-340. Hij zag er precies hetzelfde uit, alleen klonk bagger omdat iemand waarschijnlijk een kabelbreuk heeft veroorzaakt (en niet dat ze die fixen bij de MM).
Fototje van de re-brand, ik had toen nog niet bedacht dat ik hier ging posten anders had ik nog wel wat extra foto's gemaakt.
[afbeelding]
Ik ga eens kijken of Vivanco nog meer modellen heeft die op Yoga rebrands lijken.
[ Voor 11% gewijzigd door Negakinu op 20-03-2012 14:06 ]
too old, too cold
Nu je het zegt... Ben benieuwd hoe ze klinken. Eens kijken of ze hier ook in de Media Markt liggen. Ik ben bang dat het enkel de Yoga OEM behuizing is. Vivanco is namelijk groot genoeg om bij Yoga in te kopen en de stock modellen te wijzigen. Dit gebeurt pas bij afname van een x-aantal stuks. Fischer Audio bijvoorbeeld zit ver onder deze afname, vandaag dat de door hen gebrande modellen gelijk zijn.BARACUS schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:46:
De Vivanco lijkt op een open hoofdtelefoon met grille?
[ Voor 28% gewijzigd door Negakinu op 20-03-2012 15:01 ]
too old, too cold
Ik ben van plan deze week een nieuwe koptelefoon aan te schaffen. Mijn oog is in eerste instantie gevallen op de HiFiMAN HE-400. Erg mooi ding en ook erg goede verhalen over gelezen. Ik lees alleen ook sommige mensen zeggen dat het een "donker" geluid heeft.
Dit is dan wel weer een flinke downside.On the downside this headphone sounds very closed and dark for an ortho, especially compared to the other Hifimans and Audeze’s. You get a more “headphone” kind of sound where the music is in your head instead of feeling you are right there.
Ik heb zelf nu de Sennheiser HD-518. Het geluid is opzich prima, alleen de bass vind ik niet heel super. Het is een beetje boomerig en te veel. Ik denk dat dit donkere geluid ook onderdeel is van de sennheisers.
Het grootste probleem met deze reviews is dat het allemaal zo objectief is. Je weet niet waar ze mee vergelijken. Dit is wel een type hoofdtelefoon die twee keer zo goedkoop is als de meeste van zijn soort(magnetostaten). Dus misschien valt het allemaal wel mee met de 'slechtere' bass en is het vergeleken met mijn HD-518 precies goed of in ieder geval een heel stuk beter.
Verder in diezelfde review lees ik wel weer dat het een must buy is en al helemaal als je van lower end spul komt. Maar ook weer dat hij vooral goed is voor elektronische muziek en een slechte soundstage heeft. Ik ben zelf meer van de blues en pink floyd, dire straits en johnny cash.
Vanwaar deze post?
Ik ben nu toch gaan twijfelen of dit wel de goede aankoop wordt. In het meest ideale geval zou ik graag bij iemand willen luisteren maar ik heb het idee dat niemand in nederland deze koptelefoon heeft.
Hebben jullie misschien andere tips of aanraders qua koptelefoons?
-Ik heb veel gehoord over de Sennheiser HD-650
Hier liepen de meningen erg uit elkaar, van "jaaa die moet je echt kopen" tot "er is veel beter."
-AKG's heb ik ook goede dingen over gelezen en ze zijn ook nog eens mooi.
-Nog 200 euro sparen (eigenlijk geen optie) en voor de HE-500 gaan?
Wat zal ik hier doen? Wie kan mij helpen en tips geven over deze aanschaf?
Edit: Nu even slapen morgen verder kijken.
Edit 2: Ondertussen op head-fi al overtuigd om voor de HiFiMAN te gaan, kijk er nu echt naar uit ze te bestellen. Mocht iemand alsnog een opmerking of aanrader/afrader hebben dan zeg t maar.
[ Voor 5% gewijzigd door Heilige Kaas op 21-03-2012 07:45 ]
Dat forum maakt mensen alleen maar gekHeilige Kaas schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 00:39:
Edit 2: Ondertussen op head-fi al overtuigd om voor de HiFiMAN te gaan, kijk er nu echt naar uit ze te bestellen. Mocht iemand alsnog een opmerking of aanrader/afrader hebben dan zeg t maar.
Je zegt dat je de Sennheiser hd-650 en de AKG's niet eens kent. Ik zou deze eerst gaan beluisteren in Nederland en vervolgens een meer geïnformeerde keuze maken
Als je veel naar rock luistert, naar muziek met echte muzikanten in een band bezetting, dan is een "donkere" signature niet heel handig. Een instrument heeft over het hele spectrum detail maar sommige van die details komen moeilijk naar voren als een gedeelte van het spectrum ondergeschikt is aan het andere. Een instrument heeft natuurlijk decay, reverb, vibraties, ondertonen etc. Een microfoon pikt dit op. Bij electronische muziek is dit (meestal) anders. Een sample is geoptimaliseerd, genormaliseerd en heeft (in het algemeen) minder acoustische details.
Ik heb gemerkt dat op een "donkere" hoofdtelefoon electronische muziek (lees: trance, techno, moderne popmuziek. ik bedoel niet digitaal sound design of hele complexe electronische muziek met ziljarden lagen) beter tot zijn recht komt, vaak ook omdat "donker" in de praktijk nadruk op low-mid/upper-bass en een beetje verstopte treble betekent. Dit is natuurlijk gemiddeld gesproken, het kan zijn dat je het zelf prima vindt klinken.
Ik heb zelf een aantal mid-fi modellen als de DT880, K701 en HD580/HD600. Ik zelf zou een neutrale dynamische hoofdtelefoon adviseren als eerste echte upgrade. Een Sennheiser HD600 is vaak een goede eerste stap richting mid-fi.
Kijk hier voor een leuke mid-fi round-up. Voor deze reviewer is de Sennheiser HD598 de winnaar.
http://www.head-fi.org/t/...it-one-philips-fidelio-l1
[ Voor 12% gewijzigd door Negakinu op 21-03-2012 14:37 ]
too old, too cold
Heren .. ook ik zoek een koptelefoon voor muziek en gaming op me vita .. maar merendeels muziek.. echter zit mijn max ook aan de 50 euro... waar en welke koptelefoon is het beste voor die prijsklassCheaps schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:36:
Allereerst iedereen bedankt voor de nuttige informatie over headphones, ik ben een totale leek op het gebied van audio en had een headphone nodig voor gebruik met MP3-speler en simpele opnames met een Zoom H4N.
Op advies (en een beetje 'omdat het kan') heb ik 2 headphones besteld, de Renkforce CD-340 en MC Crypt.
De Renkforce CD-340 vind ik verbazingwekkend 'lekker' om muziek mee te luisteren. De manier waarop ik de gelaagdheid hoor, heb ik niet eerder gehoord, nogmaals ik ben een totale leek maar het klinkt echt goed. Hij zit lekker en t is erg fijn om een snoer van 3 meter erbij te hebben.
De MC Crypt is een heerlijke koptelefoon met wat meer bass in het geluid. De pasvorm is niet echt fantastisch, na een half uur drukt hij zo op mn oren dat ik m misschien een keertje om wil buigen zodat hij wat beter aansluit.
[afbeelding]
"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"
Dit is de eerste keer dat ik iemand een vraag zie stellen waarin het antwoord zelf gequote staat.dutchdragon81 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:53:
[...]
Heren .. ook ik zoek een koptelefoon voor muziek en gaming op me vita .. maar merendeels muziek.. echter zit mijn max ook aan de 50 euro... waar en welke koptelefoon is het beste voor die prijsklass
too old, too cold
PX100II is ook een goed alternatief mocht hij iets subtielers willenNegakinu schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:35:
[...]
Dit is de eerste keer dat ik iemand een vraag zie stellen waarin het antwoord zelf gequote staat.
"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"
Ik zou het echt heel erg op prijs stellen als iemand mij een keer zou willen laten luisteren naar enkele koptelefoons. Het zou jammer zijn als ik een miskoop zou maken. Misschien dat we dat onder genot van een speciaal biertje dan wel kunnen doen
[ Voor 59% gewijzigd door Heilige Kaas op 21-03-2012 18:43 ]
Ik ben het hier helemaal mee eens, Ikzelf ben in bezit van een Sennheiser HD598 en ik ben hier dolblij mee. Deze koptelefoon is mijn eerste stap geweest richting serieuze koptelefoons. Eerder gebruikte ik mijn Sony XB-500 voor alles maar ik kwam erachter dat ik een wat neutralere koptelefoon met wat meer "soundstage" wilde. De sony's zijn erg op bass gericht en er is zo goed als geen "diepte" in de muziek te horen. De beste koptelefoon met een redelijke prijs was de Sennheiser HD598. Natuurlijk ligt het er wel aan wat je precies wil van een koptelefoon maar wat ik heb gemerkt is dat deze koptelefoon een goede all-rounder is met een niet hele diepe maar wel strakke bass.Negakinu schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:01:
Ik heb zelf een aantal mid-fi modellen als de DT880, K701 en HD580/HD600. Ik zelf zou een neutrale dynamische hoofdtelefoon adviseren als eerste echte upgrade. Een Sennheiser HD600 is vaak een goede eerste stap richting mid-fi.Ik heb zelf een tijdje een HD800 geleend om te kijken of een flagship iets voor mij was, maar ik vind de upgrade echt marginaal. Voor mij is een natuurlijk upgrade van een mid-fi hoofdtelefoon een goede speaker setup.
Kijk hier voor een leuke mid-fi round-up. Voor deze reviewer is de Sennheiser HD598 de winnaar.
http://www.head-fi.org/t/...it-one-philips-fidelio-l1
Luister wel eerst naar de koptelefoon (welke het ook wordt) voordat je hem koopt en vergelijk hem ter plekke met andere koptelefoons om erachter te komen wat je eigenlijk precies zoekt!
Als dat toch eens zou kunnen zou ik het zeer op prijs stellen. Het gaat alleen niet. De modellen die ik graag zou willen, de Denon D5000 of de HiFiMAN HE-400 heeft niet iedereen zomaar te luisteren. Misschien die denon wel maar de hifiman heeft toch mijn voorkeur.Omaatjehenk schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 20:53:
[...]
.Luister wel eerst naar de koptelefoon (welke het ook wordt) voordat je hem koopt en vergelijk hem ter plekke met andere koptelefoons om erachter te komen wat je eigenlijk precies zoekt!
Ja, ik begrijp je probleem. Ook ik heb dit probleem gehad, binnen Nederland is het gewoon erg lastig om winkels te vinden waar dat soort hoofdtelefoons te beluisteren zijn. En ook mensen die in het bezit zijn van bijvoorbeeld een HiFiMAN zijn zo goed als niet te vinden. Daarom ben ik uiteindelijk ook voor een "bekender" merk gegaan, dat is gewoon wat makkelijker te vinden zodat je het kunt beluisteren en kunt oordelen.Heilige Kaas schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 21:39:
[...]
Als dat toch eens zou kunnen zou ik het zeer op prijs stellen. Het gaat alleen niet. De modellen die ik graag zou willen, de Denon D5000 of de HiFiMAN HE-400 heeft niet iedereen zomaar te luisteren. Misschien die denon wel maar de hifiman heeft toch mijn voorkeur.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat Turtle Beach hoofdtelefoons maakt die zich kunnen meten met andere merken. Turtle Beach maakt normaal gesproken budget gamer gear voor de Amerikaanse markt en staat niet echt bekend om hun geluidskwaliteit of innovatieve design. Ze distribueren voornamelijk gerebrande Chinese surround/usb gamer headsets. Maar ja, er kan zomaar opeens een juweeltje tussen zitten!dutchdragon81 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 08:26:
Heeft iemand deze al gezien, ze worden promoot als gaming headgear maar blijken volgens de kleine aantal reviews die ik kon vinden , ook goed voor muziek.... zijn er stylish overigens http://www.turtlebeach.co...eadsets/ear-force-m5.aspx
too old, too cold
Ik ben geïnteresseerd in de Denon D2/5000, HiFiMAN koptelefoons of HD600/650. Als je voor de rest andere interessante koptelefoons heb dan zeg het maar, misschien ben ik daar ook wel in geïnteresseerd
.. heb prijzen van hun hoofd telefoons gezien maar mijn budget reikt hun budgetvoorstelling niet
Ik dacht dat de meeste gamers bij de Audio Technica ATH-AD700 met mic mod of Beyerdynamic MMX300 zweren?dutchdragon81 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 09:16:
Turtle Beach voor de budgetgamer ? Serieus
.. heb prijzen van hun hoofd telefoons gezien maar mijn budget reikt hun budgetvoorstelling niet... se meeste gamers zwereb juist bij TB en toen ik de M5 zag dacht ik.. ja die is sexy en zal wellicht wat zijn...
toch zijn de reviews goed
jammer
Met budget bedoel ik hun prijzen in verhouding tot de grote hoofdtelefoon merken of de aanschaf van echt surround. De TB hoofdtelefoons emuleren surround met een paar losse drivers in de behuizing.
[ Voor 19% gewijzigd door Negakinu op 22-03-2012 09:19 ]
too old, too cold
Het leuke van geluid is dan als je nooit iets beters gehoord hebt je altijd tevreden bent met elke upgrade van je vorige hoofdtelefoon, hoe gering die ook is.dutchdragon81 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:17:
Echt? Hmm na ja ik zie (hoor) wel. Heb ze al bestel (pre-order) hoop dat je ongelijk hebt en het geen crap is voorme hardverdiende 50 euro haha... vind ze wel mooi.. dan draag ik m maar om me nek
Iets anders; ik heb deze week een JDS Labs Objective2 kunnen bemachtigen. Dit is voor mij toch wel DE meest interessante (en controversiële) dedicated hoofdtelefoon versterker op dit moment.

too old, too cold
Waar heb jij hem weten te bemachtigen? Van de site van JDS Labs? Ik heb er erg goede dingen over gelezen en hoop dat jij me kan overtuigen hem ook te bestellen. Laat maar weten wat je ervan vind als je hem binnen heb
Ik kreeg hem opeens aangeboden. Heb er eigenlijk niets voor hoeven doen.Heilige Kaas schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:53:
@Negakinu
Waar heb jij hem weten te bemachtigen? Van de site van JDS Labs? Ik heb er erg goede dingen over gelezen en hoop dat jij me kan overtuigen hem ook te bestellen. Laat maar weten wat je ervan vind als je hem binnen heb

[ Voor 5% gewijzigd door Negakinu op 22-03-2012 15:56 ]
too old, too cold
Of denk je dat http://www.audio-gd.com/Pro/Headphoneamp/NFB12/NFB12EN.htm beter is voor bij mijn pc? Hier zit een DAC bij ingebouwd en het geluid kan je aanpassen naar wens.
Ik heb nog nooit een Audio-GD produkt in mijn handen gehad dus kan er niets over zeggen. Ik zelf wacht echter op de ODAC, dat is een module die je in de Objective2 kan prikken waardoor je een AMP/DAC combo krijgt. Beiden door NwAvGuy ontworpen en 100% op elkaar afgestemd. Tot die tijd doet mijn Fiio E10's line-out prima dienst.Heilige Kaas schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 16:03:
Aah oke, ben benieuwd wat je er van vind. Ik zie hem van de makers voor 144 dollar staan. Ik zal er alleen een losse dac bij moeten halen.
Of denk je dat http://www.audio-gd.com/Pro/Headphoneamp/NFB12/NFB12EN.htm beter is voor bij mijn pc? Hier zit een DAC bij ingebouwd en het geluid kan je aanpassen naar wens.
[ Voor 3% gewijzigd door Negakinu op 22-03-2012 16:28 ]
too old, too cold
Is dat een goeie DAC voor 61 euro? Dat is de prijs waar ik m zo ff voor zie.Negakinu schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 16:26:
[...]
Ik heb nog nooit een Audio-GD produkt in mijn handen gehad dus kan er niets over zeggen. Ik zelf wacht echter op de ODAC, dat is een module die je in de Objective2 kan prikken waardoor je een AMP/DAC combo krijgt. Beiden door NwAvGuy ontworpen en 100% op elkaar afgestemd. Tot die tijd doet mijn Fiio E10's line-out prima dienst.
Hoe goed kan die een koptelefoon aan als je hem direct er op aansluit? zowel makkelijk aan te sturen koptelefoons als mindere? Ik heb zelf nu een of andere creative geluidskaart met zon extern kastje. Ziet er heel professioneel uit maar het geluid zelf is niks. Met mijn Zune HD heb ik het beste geluid.
Edit: Woon jij toevallig ergens in de buurt? Het lijkt me leuk als ik een keertje langs zou kunnen komen om wat te luisteren naar verschillende koptelefoons. Als dat zou kunnen.
[ Voor 9% gewijzigd door Heilige Kaas op 22-03-2012 16:48 ]
Ik vind de Fiio E10 echt waar voor je geld. De DAC klinkt prima en muzikaal en de versterker is, zeker voor het geld, echt niet verkeerd. Prima instapper. Ik kan je niet beloven dat hij beter klinkt dat je Creative omdat ik geen idee heb welke Creative je hebt.Heilige Kaas schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 16:42:
[...]
Is dat een goeie DAC voor 61 euro? Dat is de prijs waar ik m zo ff voor zie.
Hoe goed kan die een koptelefoon aan als je hem direct er op aansluit? zowel makkelijk aan te sturen koptelefoons als mindere? Ik heb zelf nu een of andere creative geluidskaart met zon extern kastje. Ziet er heel professioneel uit maar het geluid zelf is niks. Met mijn Zune HD heb ik het beste geluid.
Edit: Woon jij toevallig ergens in de buurt? Het lijkt me leuk als ik een keertje langs zou kunnen komen om wat te luisteren naar verschillende koptelefoons. Als dat zou kunnen.
Ik vind het prima om mee te doen aan een Tweakers meet ofzoiets en neem dan graag een kratje hoofdtelefoons en gear mee, maar mensen privé luistersessies geven gaat me iets te ver.
too old, too cold
Ik neem aan van wel aangezien er hier word bespaard op een scherm en batterij.
Verder heb ik zelf de pricewatch: Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS Platinum Pro (Retail) . Klinkt in ieder geval een stuk slechter dan mijn mp3 speler. Dacht in eerste instantie dat mijn koptelefoon achteruit was gegaan omdat ik altijd mn RE-Zero's gebruik voor onderweg en de koptelefoon bij mn pc.
Het is begrijpelijk dat je dat niet doet inderdaad
Nog even wachten op mijn Superlux HD-668B, die er al 3 weken over doet om vanuit Duitsland te komen.
Naast de Superlux wil ik nog een portable kopen. Ik twijfel nu tussen de Sennheiser PX-200-II en de AKG K81/518 DJ. Er zal voornamelijk dance muziek (trance/hardtrance/hardstyle) mee geluisterd worden. Wat bass betreft ga ik meer voor kwaliteit dan kwantiteit. Een breed soundstage vind ik toch wel het belangrijkst, omdat ik heel analytisch naar dance tracks luister en graag elk geluidje/laagje ontleed.
De AKG 518DJ heb ik al een keer beluisterd in de Saturn, zonder nog van die headphone gehoord te hebben was ik aardig onder de indruk. Geen idee wat voor bronmateriaal ze daar gebruiken, maar het zal niet al te best zijn. De looks van de 518 vind ik ook beter dan de PX-200.
Nog een kleine tip voor mensen die een Fiio E10 gaan bestellen: haal hem uit Engeland. Ik had hem uit de VS besteld en moest 25 euro bijlappen.
De Fiio E10 is ook te koop bij Headsound.de in Duitsland, daar hebben al meerdere Tweakers, waaronder ikzelf, succesvol gekocht. Ze hanteren zelfs een korting voor mensen van het Tweakers forum. Even een mailtje sturen en mijn naam noemen! :-)
Ik heb hier zelf geen aandeel in, ik heb alleen de korting voor ons geregeld. :-)
[ Voor 11% gewijzigd door Negakinu op 23-03-2012 09:11 ]
too old, too cold
Volgens mij was je best lovend over de AKG K518.
Allemaal super bedankt!Negakinu schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:01:
Snijders HiFi in Rotterdam, bij de Blaakmarkt, heeft de Grado SR60i liggen. In Rotterdam kun je ook bij Feedback (station Noord) terecht voor het luisteren naar verschillende koptelefoons.
Ik heb zojuist een Grado SR-60i erbij. Ik was zeer te vreden over het geluid en het gemak. De kwaliteit is ver boven de sennheiser die ik eerder benoemde.
nogmaals bedank!
Ik vind de K518 erg goed klinken voor het geld. ze waren alleen te oncomfortabel voor mij, maar dat kan aan mijn flaporen liggen. ;-) De PX200 kan ik niet veel zinnigs over zeggen maar de meeste recensies zijn positief.sjakietrekhakie schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:31:
Als ik dat geweten had! Wat vind jij van de Sennheiser PX-200-II, Negakinu?
Volgens mij was je best lovend over de AKG K518.
[ Voor 10% gewijzigd door Negakinu op 23-03-2012 10:40 ]
too old, too cold
Ondanks dat je mij bent vergeten te citeren wens ik je toch veel plezier met je aankoop en heet ik je welkom bij de clubJuzzz_NL schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:14:
[...]
[...]
Allemaal super bedankt!
Ik heb zojuist een Grado SR-60i erbij. Ik was zeer te vreden over het geluid en het gemak. De kwaliteit is ver boven de sennheiser die ik eerder benoemde.
nogmaals bedank!
Iemand aanraders voor max 50 euro?
Oh, mijn excuus.citruspers schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:06:
[...]
Ondanks dat je mij bent vergeten te citeren wens ik je toch veel plezier met je aankoop en heet ik je welkom bij de club
Ik had eerlijk gezecht niet heel veel moeite gedaan om iedereen te benoemen.
Bij deze 3 maal Bedankt! (1 meer dan de andere

Bedankt!
Bedankt!
Bij mijn zoektocht kwam ik langs AKG, ik kwam onder andere deze tegen:
http://nl.akg.com/akg-product-detail-nl/k-512-mkii.html
Is nog vrij nieuw dus geen reviews. Bij mijn zoektocht kwam ik ook DIY amps tegen, daar heb ik nog altijd een zwak voor en het lijkt mij cool om een keer te proberen, maar dan is die AKG koptelefoon niet genoeg meer. Daar moet dan een duurder en het liefst een open exemplaar voor komen.
Mijn vraag is een beetje, wat is wijsheid, hoe klinken goedkopere koptelefoons in vergelijking met IEM's ?
Verwijderd

Nu lees ik op fora zoals Head-fi en Headfonia veel positiefs over de Superlux HD-668 B. Dit moet een koopje zijn voor de kwaliteit die hij levert.
Ik kan over de K401 online niet veel gebruikerservaringen vinden. Ik vind hem zelf mooi klinken, grote soundstage, mooi hoog, maar de hoeveelheid bas is nogal laag.
Wat ik me nu afvraag: is de Superlux HD-668 B een waardige aanvulling op mijn "verzameling", of lijkt de Superlux HD-668 B qua geluid/signatuur teveel op de AKG K401?
(Negakinu, jij hebt de Superlux HD-668 B toch in bezit?)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2012 11:20 ]
Ga toch maar voor goede in-ears voor onderweg denk ik.
there's no tweak without the tweaker
Jep. Ik heb de HD668b zelf gekocht omdat ik nieuwsgierig was. Niet omdat ik iets wilde upgraden.Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:06:
(Negakinu, jij hebt de Superlux HD-668 B toch in bezit?)
Als je echt een upgrade wilt moet je toch meer gaan uitgeven dan de 40 euro voor een HD668b. Je zit namelijk best al aardig met je huidige combo.
Kan ik heel moeilijk beantwoorden. Het is een beetje appels en peren vergelijken. Bij een hoofdtelefoon zit de driver veel verder van je trommelvlies af en is de driver ook veel groter. Dit zorgt voor een hele andere weergave en beleving van geluid. Heel algemeen: In-ears blinken vooral uit in isolatie en detail beleving.brilsmurfffje schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 23:30:
Mijn vraag is een beetje, wat is wijsheid, hoe klinken goedkopere koptelefoons in vergelijking met IEM's ?
Jou zou ik wel de Superlux HD668b aanraden, aangezien je nog geen ervaring met hooftelefoons hebt en dit een goede manier is om voor een relatief laag bedrag toch een redelijke indruk te krijgen waartoe een goede hoofdtelefoon in staat is.
[ Voor 42% gewijzigd door Negakinu op 26-03-2012 13:05 ]
too old, too cold
Verwijderd
Heb je je JDS Labs Objective2 al binnen? Ben ook geïnteresseerd in die headphone amp. Voor thuisgebruik dan, niet als portable, daarvoor is de PA2V2 geschikter lijkt me. Ik ben benieuwd naar je ervaringen met die O2.
In Engeland verkoopt Epiphany Acoustics ook een O2 amp. Deze zal intern identiek zijn aan de JDS Labs versie neem ik aan...
Off topic: Is importeren uit Engeland eigenlijk de betere optie dan importeren uit de States, m.b.t. invoerrechten/BTW?
O2 komt deze week binnen. De Epiphany is, afgezien van de behuizing, verder identiek aan die van JDS Labs. Ik heb de JDS Labs versie gekozen omdat ik uit ze beiden mocht kiezen en ik de JDS Labs iets aantrekkelijk vond qua case design.Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 12:57:
O.k. thanks Negakinu. Dan laat ik de Superlux voor wat het is.
Heb je je JDS Labs Objective2 al binnen? Ben ook geïnteresseerd in die headphone amp. Voor thuisgebruik dan, niet als portable, daarvoor is de PA2V2 geschikter lijkt me. Ik ben benieuwd naar je ervaringen met die O2.
In Engeland verkoopt Epiphany Acoustics ook een O2 amp. Deze zal intern identiek zijn aan de JDS Labs versie neem ik aan...
Off topic: Is importeren uit Engeland eigenlijk de betere optie dan importeren uit de States eigenlijk, m.b.t. invoerrechten/BTW?
Bij mij zal de O2 niet portable gebruikt worden, daar heb ik een Headstage Arrow voor. De Pa2V2 is ook heel geschikt. Check ook de nieuwe JDS Labs C421.
too old, too cold
Verwijderd
Ik ben vanmiddag even snel de Mediamarkt ingelopen en heb de gehele collectie, welke binnen het budget vallen, beluisterd. De winnaar voor mij was de Sennheiser HD202 II (welke ook zacht geprijsd is met EUR 29,-).
De vraag is echter, is dit een goede keus? Ik luister een breed scala aan muziek, van soul muziek zoals Selah Sue tot classics van Paul Simon, de welbekende top 40 muziek, rap/R&B, dance/house,..
Wat me opviel was dat de Sennheiser HD202 II een lekker laag gaf, niet overheersend of bonkerig maar het bleef ook niet achter wat vele anderen wel hadden.
Ik ben totaal niet bekend met koptelefoons, heb wel een home-theater set waar ik ook veel muziek op luister. Ik ben dus geluid gewend wat wel iets beter klinkt dan de standaard PC-setjes. Mijn set bestaat uit een Onkyo TX-SR608 met een Tannoy Mercury F3 set en een Klipch SUB-10, als tweede set heb ik een stel vintage Mission 700-2 en een Sansui A217 versterker. Geen hi-end, maar een stuk beter dan de standaard speakertjes dus.
Ik heb hier gelezen dat de Superlux HD668b ook een goede koptelefoon is, echter is deze volgens mij niet te verkrijgen in Nederland?
Mijn eisen:
- Ik wil hem deze week nog in gebruik gaan nemen, in het buitenland kopen is dus geen optie.
- De koptelefoon moet over het oor vallen, zodat zoveel mogelijk buitengeluid wordt afgesloten. (De AKG K518 vond ik bijvoorbeeld te klein.)
- Laag moet aanwezig zijn maar niet overheersend of bonkend.
- Verstelbaar.
- Onder de EUR 50,-.
Als bron zal een laptop of iPhone gebruikt worden, in hoeverre is een koptelefoon versterker een aanrader? De meeste versterkers zijn immers duurder dan de koptelefoon? Als het een significante verbetering teweeg zal brengen zal het waarschijnlijk een zelfbouw of een klein dingetje uit China zijn om er eens mee te experimenteren.
Wat raden jullie mij aan?
Alvast heel erg bedankt!
[ Voor 8% gewijzigd door Painore op 27-03-2012 00:51 ]
PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl
De Superlux HD668b valt af voor jou want je wilt een gesloten hoofdtelefoon. Je hebt het over geluid isoleren, de Superlux HD662 is dan een betere optie. Andere opties rond jouw budget zijn:Painore schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 00:47:
Mijn eisen:
- Ik wil hem deze week nog in gebruik gaan nemen, in het buitenland kopen is dus geen optie.
- De koptelefoon moet over het oor vallen, zodat zoveel mogelijk buitengeluid wordt afgesloten. (De AKG K518 vond ik bijvoorbeeld te klein.)
- Laag moet aanwezig zijn maar niet overheersend of bonkend.
- Verstelbaar.
- Onder de EUR 50,-.
Wat raden jullie mij aan?
Alvast heel erg bedankt!
2e hands Koss DJ100
http://link.marktplaats.nl/543313446
ATH-SJ55
http://www.headsound.de/e...3028271/Products/ATH-SJ55
Sony XB500
http://www.bol.com/nl/p/e...00000011861349/index.html
Sennheiser HD428
http://hdphns.com/nl/senn...NzCsLDMhq8CFVEjfAodzFk8_g
Prijslinks zijn niet de goedkoopste. Even zelf Googlen.
too old, too cold
Helaas is hij bij Thomann.de uitverkocht, verwachte verzend datum is pas 19-04.Henkie schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 07:46:
Als je de superlux hd668b op thomann.de besteld en met paypal betaald heb jij hem donderdag of uiterlijk vrijdag in huis hoor. Betere koop is er niet voor het geld imo.
Bedankt voor je adviezen alvast!Negakinu schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:53:
[...]
De Superlux HD668b valt af voor jou want je wilt een gesloten hoofdtelefoon. Je hebt het over geluid isoleren, de Superlux HD662 is dan een betere optie. Andere opties rond jouw budget zijn:
2e hands Koss DJ100
http://link.marktplaats.nl/543313446
ATH-SJ55
http://www.headsound.de/e...3028271/Products/ATH-SJ55
Sony XB500
http://www.bol.com/nl/p/e...00000011861349/index.html
Sennheiser HD428
http://hdphns.com/nl/senn...NzCsLDMhq8CFVEjfAodzFk8_g
Prijslinks zijn niet de goedkoopste. Even zelf Googlen.
De koptelefoon zal niet buiten gebruikt gaan worden, heel veel geluid hoeft er dus niet geisoleerd te worden. Ik woon echter in een oud huis, slechte isolatie dus, waardoor ik de buurman kan horen zingen en op zijn piano pingelen, de andere buren hebben de muziek nog wel eens hard staan. Om dit te isoleren, is een semi-gesloten dan genoeg of moet ik echt naar gesloten koptelefoons kijken?
Ik ga even op zoek naar wat reviews van jou voorgestelde modellen. Ben alleen een beetje huiverig over de aankoop van een koptelefoon vanuit Marktplaats, heb namelijk een hoop namaak koptelefoons uit China zien komen die qua looks niet van echt te onderscheiden zijn.
Zijn dit overigens allemaal betere modellen dan de Sennhesier HD202 II? En welke zou nou echt de beste uit het lijstje zijn, ik kan ze immers niet allemaal gaan beluisteren hier in Delft.
Nogmaals bedankt!
Verwijderd
De vraag is alleen: wat nu? Na wat lezen in dit draadje en topics op andere fora werd me duidelijk dat binnen mijn budget tot € 125 er aardig wat te koop is. Naast het financiële aspect spelen ook persoonlijke voorkeuren en luisterervaringen een rol. Ik wilde alleen een hoofdtelefoon aanschaffen die ik ook echt had beluisterd. Verder heb ik een vrij brede muzieksmaak waarbinnen pop, rock, singer-songwriters, blues, jazz en soms klassiek worden gedraaid. Ben verder geen basshead, ik hoef niet murw te worden geslagen door lage tonen. Verder ben ik ook niet audiofiel in de negatieve zin van het woord: "duur" betekent niet automatisch "kwaliteit". Ik zie op zogenoemde audiofiele fora echt een hoop gezwam en interessantdoenerij voorbij komen.
Tsja... en waar begin je dan? Ik heb aan de hand van internetfora en audiotijdschriften een lijstje met mogelijke merken en types gemaakt. Hoewel een review altijd subjectief is, heb ik modellen direct afgestreept wanneer er weinig positiefs gemeld werd in meerdere besprekingen. Vervolgens heb ik gekeken welke modellen lastig verkrijgbaar zijn bij mij in de omgeving (Randstad). Aangezien ik per se wilde luisteren, vielen opnieuw modellen af. Dat gaf al een eerste schifting.
Vervolgens modellen gaan beluisteren; Zowel bij de 'high-end audioboer' (uche*uche) als bij de Mediagiganten. Hier weer wat geleerd: bij het testen van een hoofdtelefoon is het belangrijk om eigen muziek mee te nemen. Je kunt bijvoorbeeld in de MM wel gaan luisteren naar een AKG of Sennheiser, maar als muziek gedraaid wordt waar ik nooit naar luister (zoals R&B of hiphop), is een luistersessie amper relevant. Ga dus niet op zaterdagmiddag luisteren, maar doe dit op een doordeweekse ochtend wanneer het rustig is en men de tijd voor je heeft. Geldt voor bijna elke winkel.
Uiteindelijk ben ik blijven hangen aan een Grado SR60i. Ik hikte even tegen de prijs aan van 99 euro omdat die dingen in de USA voor 80 dollar over de toonbank gaan. Ik heb echter niemand die de grote plas binnenkort oversteekt en er ééntje mee kan nemen. Internetkanalen zoals turntablelabs.com bleken door Grado een exportverbod te hebben gekregen. Heb nog even getwijfeld om een Alessandro MS1i te kopen via internet, maar aangezien ik die nog niet had beluisterd en het model andere karakteristieken zou hebben, durfde ik het niet aan. Verder zou het qua prijs elkaar weinig ontlopen, zeker met belastingen erbij.
Tot nu toe kan ik niet anders zeggen dat m'n SR60i geweldig goed bevalt. Ik gebruik de Grado in combinatie met mijn Harman Kardon AVR1500 receiver en Pioneer PD-207 cd-speler, soms op de pc. Geen native stereo versterker, maar ik moet het er mee doen, punt. Ik hoor details in liedjes die ik niet eerder had gehoord, maar dat kan ook op de kwaliteit van m'n vorige hoofdtelefoon duiden... Wel vind ik het hoog soms wat 'moffelig', maar na wat inspelen (en wennen) heb ik het idee dat het beter wordt. Verder viel me op dat veel mp3's enorm door de mand vielen: zo werd 'You can have it all' van Ginger Ninja één grote brij, niet om aan te horen. Waarschijnlijk het gevolg van een slechte rip, dus ga ik op zoek naar de cd of een goede rip in flac. Mijn originele cd's klinken allemaal wel goed, al merk je dat niet elke muzieksoort zich even goed leent voor beluisteren met de SR60i. Maar wat let me om daar nòg een aparte hoofdtelefoon voor in huis te halen?
Groeten, Geoffrey
Antwoorden op je vragen per alinea:Painore schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:56:
[...]
Helaas is hij bij Thomann.de uitverkocht, verwachte verzend datum is pas 19-04.
[...]
Bedankt voor je adviezen alvast!
De koptelefoon zal niet buiten gebruikt gaan worden, heel veel geluid hoeft er dus niet geisoleerd te worden. Ik woon echter in een oud huis, slechte isolatie dus, waardoor ik de buurman kan horen zingen en op zijn piano pingelen, de andere buren hebben de muziek nog wel eens hard staan. Om dit te isoleren, is een semi-gesloten dan genoeg of moet ik echt naar gesloten koptelefoons kijken?
Ik ga even op zoek naar wat reviews van jou voorgestelde modellen. Ben alleen een beetje huiverig over de aankoop van een koptelefoon vanuit Marktplaats, heb namelijk een hoop namaak koptelefoons uit China zien komen die qua looks niet van echt te onderscheiden zijn.
Zijn dit overigens allemaal betere modellen dan de Sennhesier HD202 II? En welke zou nou echt de beste uit het lijstje zijn, ik kan ze immers niet allemaal gaan beluisteren hier in Delft.
Nogmaals bedankt!
1. Als je hem thuis gebruikt is semi gesloten ook goed. Hangt af van het volume van je buurman. Wil je isolatie, dan is gesloten of in-ear de beste oplossing.
2. De Koss DJ100 heeft geen Chinese replicas. Dit is gewoon een 2e handse. Met een beetje Googlen kom je sites tegen die precies opsommen van welke modellen er replicas bestaan. Dit is er geen van.
3. Ze zijn allemaal "beter" dan de HD202 II. De enige die er een beetje buiten valt is de XB500. Dat is echt een bassmonster. Moet je van houden. Voornamelijk interessant als je alleen maar dubstep, hiphop, techno/trance, electronische muziek luistert. De "beste" van dit lijstje is afhankelijk van je persoonlijke smaak. De HD428 is niet slecht. De ATH krijgt ook goede recensies. Lees ze! Ik zie dat Thomann de HD681 en HD662 wel op voorraad heeft. Hier kun je je ook geen buil aan vallen.
too old, too cold
Ik heb even een mailtje gestuurd naar de aanbieder van de Koss DJ100, ook naar een aanbieder van een tweedehands HD428.Negakinu schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:16:
[...]
Antwoorden op je vragen per alinea:
1. Als je hem thuis gebruikt is semi gesloten ook goed. Hangt af van het volume van je buurman. Wil je isolatie, dan is gesloten of in-ear de beste oplossing.
2. De Koss DJ100 heeft geen Chinese replicas. Dit is gewoon een 2e handse. Met een beetje Googlen kom je sites tegen die precies opsommen van welke modellen er replicas bestaan. Dit is er geen van.
3. Ze zijn allemaal "beter" dan de HD202 II. De enige die er een beetje buiten valt is de XB500. Dat is echt een bassmonster. Moet je van houden. Voornamelijk interessant als je alleen maar dubstep, hiphop, techno/trance, electronische muziek luistert. De "beste" van dit lijstje is afhankelijk van je persoonlijke smaak. De HD428 is niet slecht. De ATH krijgt ook goede recensies. Lees ze! Ik zie dat Thomann de HD681 en HD662 wel op voorraad heeft. Hier kun je je ook geen buil aan vallen.
De XB500 valt dan voor mij af, te veel bass gaat me uiteindelijk irriteren.
Is het verschil tussen de HD691 en HD662 wezenlijk? De een kost immers bijna het dubbele van de ander? Van de 662 is overigens een normale versie, een B versie en een F versie aanwezig, wat is precies het verschil?
[ Voor 4% gewijzigd door Painore op 27-03-2012 11:37 ]
De HD681 is semi-open, de HD662 is gesloten. Dit zorgt voor een verschil in de presentatie. Ze hebben beiden echter dezelfde klank. Erg felle treble, moet je tegen kunnen. Ik heb zelf de HD662, HD669, HD651 en HD668b. De verschillen tussen de B/F/N modellen kun je lezen op de Superlux website.Painore schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:35:
[...]
Ik heb even een mailtje gestuurd naar de aanbieder van de Koss DJ100, ook naar een aanbieder van een tweedehands HD428.
De XB500 valt dan voor mij af, te veel bass gaat me uiteindelijk irriteren.
Is het verschil tussen de HD691 en HD662 wezenlijk? De een kost immers bijna het dubbele van de ander? Van de 662 is overigens een normale versie, een B versie en een F versie aanwezig, wat is precies het verschil?
too old, too cold
Leuk! Mijn eerste "echte" hoofdtelefoon was een Grado SR60. De "i" modellen bestonden toen nog niet. Heerlijke hoofdtelefoon, vooral voor rock en metal.Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:16:
Tot nu toe kan ik niet anders zeggen dat m'n SR60i geweldig goed bevalt. Ik gebruik de Grado in combinatie met mijn Harman Kardon AVR1500 receiver en Pioneer PD-207 cd-speler, soms op de pc. Geen native stereo versterker, maar ik moet het er mee doen, punt. Ik hoor details in liedjes die ik niet eerder had gehoord, maar dat kan ook op de kwaliteit van m'n vorige hoofdtelefoon duiden... Wel vind ik het hoog soms wat 'moffelig', maar na wat inspelen (en wennen) heb ik het idee dat het beter wordt. Verder viel me op dat veel mp3's enorm door de mand vielen: zo werd 'You can have it all' van Ginger Ninja één grote brij, niet om aan te horen. Waarschijnlijk het gevolg van een slechte rip, dus ga ik op zoek naar de cd of een goede rip in flac. Mijn originele cd's klinken allemaal wel goed, al merk je dat niet elke muzieksoort zich even goed leent voor beluisteren met de SR60i. Maar wat let me om daar nòg een aparte hoofdtelefoon voor in huis te halen?![]()
Groeten, Geoffrey
too old, too cold
Je hebt het niet eerder gehad over de HD669 en de HD651, vind jij de de HD662 en HD681 beduidend beter dan deze twee? De HD669 heeft een losse 3.5mm kabel, wat ik ook wel handig vind namelijk..Negakinu schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:44:
[...]
De HD681 is semi-open, de HD662 is gesloten. Dit zorgt voor een verschil in de presentatie. Ze hebben beiden echter dezelfde klank. Erg felle treble, moet je tegen kunnen. Ik heb zelf de HD662, HD669, HD651 en HD668b. De verschillen tussen de B/F/N modellen kun je lezen op de Superlux website.
[ Voor 6% gewijzigd door Painore op 27-03-2012 12:22 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.
Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.