Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Painore schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 12:08:
[...]

Je hebt het niet eerder gehad over de HD669 en de HD651, vind jij de de HD662 en HD681 beduidend beter dan deze twee? De HD669 heeft een losse 3.5mm kabel, wat ik ook wel handig vind namelijk..
HD651 is leuk. HD202 achtig voor minder geld. Net een stapje hoger dan de hoofdtelefoon die je gratis bij je mp3 speler krijgt maar zeker waar voor je geld. De HD669 heb ik gekocht in de veronderstelling een gesloten HD668b te krijgen. Dat bleek niet zo te zijn. De HD669 heeft de aller felste treble van alle Superlux modellen die ik gehoord heb. Trommelvlies-verscheurend.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Negakinu schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:46:
[...]

Leuk! Mijn eerste "echte" hoofdtelefoon was een Grado SR60. De "i" modellen bestonden toen nog niet. Heerlijke hoofdtelefoon, vooral voor rock en metal.
Electro is ook heerlijk als de Electro goed gemixed is :9~

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
Zojuist de Superlux HD-662 besteld, ben benieuwd :)
Dan rest nog de vraag van een koptelefoon versterker, is dit een toevoeging bij een budget koptelefoon? Ik kan hem aansluiten op een Sansui AU217, echter is dit geen dedicated koptelefoon versterker. Een andere optie zou bijvoorbeeld de FiiO E3 zijn, kan er natuurlijk niet heel veel van verwachten voor die paar euro, maar zal het het geluid ten goede komen?

[ Voor 77% gewijzigd door Painore op 27-03-2012 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:55
Touchdomex schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 12:37:
[...]

Electro is ook heerlijk als de Electro goed gemixed is :9~
Mee eens...of bass music.....Phaeleh op Vinyl _/-\o_

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

citruspers schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 13:40:
[...]

Mee eens...of bass music.....Phaeleh op Vinyl _/-\o_
Duran Duran Duran op spotify was al goddelijk maar denk dat zoiets ook briljant :9~

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Painore schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 12:59:
Zojuist de Superlux HD-662 besteld, ben benieuwd :)
Dan rest nog de vraag van een koptelefoon versterker, is dit een toevoeging bij een budget koptelefoon? Ik kan hem aansluiten op een Sansui AU217, echter is dit geen dedicated koptelefoon versterker. Een andere optie zou bijvoorbeeld de FiiO E3 zijn, kan er natuurlijk niet heel veel van verwachten voor die paar euro, maar zal het het geluid ten goede komen?
Wat verwacht je dat de E3 met je geluid gaat doen?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Hier, voor eens en altijd ;) de Superlux catalogus, met foto's, specificaties en beschrijvingen van alle modellen:

Afbeeldingslocatie: http://www.seeklogo.com/images/S/Superlux-logo-0B19F3A9C5-seeklogo.com.gif

http://www.superlux.com.t...hone_series_web_tw_en.pdf

Oh, en er staat een Audio Technica ATH-M50 te koop op Fok! Forum. 75 euro bieden en meenemen voordat ik het doe. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.audio-technica.com/cms/resource_library/product_images/b8d5189d2453aeb7/large/ath_m50_1.jpg

http://forum.fok.nl/topic/1786410

[ Voor 28% gewijzigd door Negakinu op 27-03-2012 16:48 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Toevallig, die heb ik laatst nog besteld uit het buitenland. Ik wacht nu tot hij binnenkomt. Heb er iets van 128 euro voor betaald inclusief verzending. Heb er zeer goede dingen over gelezen en hij zou voor 75 zeker zn prijs waard moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Negakinu schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 13:46:
[...]

Wat verwacht je dat de E3 met je geluid gaat doen?
Tja moeilijk te zeggen, ik weet immers nog niet hoe de koptelefoon klinkt. Ik weet wel dat mijn Tannoy speakers geheel anders klinken op een andere versterker.
Ik kan me ook niet voorstellen dat de onboard versterker van een iPhone/laptop goed is, maar daarnaast vraag ik me af of een versterkertje van EUR 5,- dat wel is.
Voor het extra volume hoef ik het niet te doen, ik luister nooit heel hard muziek over een koptelefoon.
Even afwachten dus maar of ik tevreden ben met het geluid, mocht dit niet het geval zijn dan kan ik alsnog de FiiO bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik verwacht dat de FiiO E3 niks zal uitmaken voor de kwaliteit.
Zelf heb ik ooit de FiiO E6 gehad en die heeft mijn HD518's weinig verbeterd. Wat ik denk over budget koptelefoons is dat een goedkope versterker weinig verbetering brengt zolang die goed aan te sturen is.

Mocht iemand geïnteresseerd zijn: V&A aangeboden: HiFiMAN RE-Zero IEM's met Hybrid Eartips Kan worden gebruikt met een gebalanceerde dac of versterker.

[ Voor 37% gewijzigd door Heilige Kaas op 27-03-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Heilige Kaas schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:36:

Mocht iemand geïnteresseerd zijn: V&A aangeboden: HiFiMAN RE-Zero IEM's met Hybrid Eartips Kan worden gebruikt met een gebalanceerde dac of versterker.
Nice! Ik heb de RE0. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-12-2024
Wellicht een stomme vraag maar ik hoor/lees veel over dat dubstep niet echt goed is voor je speakers en headphones.. klopt dit of is dit gewoon onnozel gekakel? Binnenkort nieuwe headphones binnen en heb geen zin om ze snel weer te vervangen.

"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
dutchdragon81 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:56:
Wellicht een stomme vraag maar ik hoor/lees veel over dat dubstep niet echt goed is voor je speakers en headphones.. klopt dit of is dit gewoon onnozel gekakel? Binnenkort nieuwe headphones binnen en heb geen zin om ze snel weer te vervangen.
Alles met een driver kan kapot als er een te hoog volume doorheen gejaagd wordt. Dit heeft niets met het genre te maken. Bij dubstep heb je wel veel meer sub bass dan bij andere genres dus ik kan me voorstellen dat een driver die dit niet aan kan eerder de geest geeft bij hoog volume dan bij pianomuziek. :) Welke headphones krijg je binnen?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
Hahaha thanks.

Uhm tja de headset die ik heb besteld, heb ik bestels met in gedachte dat het voornamelijk voor mobile gaming (ps vita) wordt gebruikt ...
Echter zal ik er ook via mijn mobiel en de vita naar muziek (dubstep en rap etc) naar luisteren...
Dus mijn keuze kwam uit op de turtle beach m5 (niet uitlachen aub :P )

Heb nu sennheiser in-ears en hoewel muziek wel goed klinkt, klinkt gaming echt kak..

De review die ik ervan had gezien en gelezen klonken erg lovend, ook in combinatie met dubstep.. toch wilde ik van experts horen wat dubstep met je headphones doet.. thanx though voor je response...

Hier info over de headphones.. niet te krijgen in EU nog :( via officiele manieren dan) ;)

http://www.turtlebeach.co...eadsets/ear-force-m5.aspx

[ Voor 5% gewijzigd door dutchdragon81 op 28-03-2012 10:45 ]

"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:55
Da's een gaming koptelefoon, daar ben ik zelf over het algemeen niet zo'n fan van, omdat ze zich dus richten op het horen van voetstappen en dergelijke en daar door de middentonen heel erg boosten. Handig voor games, niet leuk voor muziek.

Ik game zelf met de Renkforce CD340 die voor 25 bij Conrad te halen is, dat vind ik zelf vrij ideaal. Goed geluid, veel detail, alleen niet zoveel bass (die schroef ik in m'n versterker op). Voor muziek komt de Grado de kast uit :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
Naar die renkforce zat ik ook te kijken, maar omdat ik voor gaming en muziek ging en er zelfs een mic zit voor eventuele gamechat, skype en telefonie en erg goede reviews las , ging ik toch voor de TB M5 .. zodra ik m binnen heb laat ik wel weten hoe die is met muziek.

Paar posts terug (1 pagina) staat ook een link naar een video review waar degene vooral muziek erop reviewed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
De Superlux HD-662 is al binnen vanuit Duitsland! Helaas ben ik morgen pas weer thuis, nog even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ken iemand toevallig een winkel waar ik naar verschillende (high end €250+) headphones kan luisteren die ook nog eens in de buurt van nijmegen/arnhem zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heilige Kaas schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:04:
Ken iemand toevallig een winkel waar ik naar verschillende (high end €250+) headphones kan luisteren die ook nog eens in de buurt van nijmegen/arnhem zit?
Hobo Hifi, Stassen en Feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Oh dacht dat feedback alleen in rotterdam zat. Toch verkeerd gekeken.

Stassen vind ik iets te ver weg maar die HOBO HiFi zit in arnhem en nijmegen, dat is nog eens mooi. Binnenkort maar eens langs gaan dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Ik heb me toch net een krankzinnige vondst op Marktplaats gedaan... Dat jullie die over het hoofd gezien hebben. Bedankt!! :D Gemaild, betaald en ik haal hem zondag op! Die dag horen jullie meteen wat het is. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Negakinu op 28-03-2012 19:39 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je die vintage akg k100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Nope.

Trouwens, er staan op dit moment erg interessant hoofdtelefoons te koop binnen Nederland. Slapen jullie allemaal ofzo? :D Iedereen PM'ed me de hele tijd met vragen over waar vanalles te koop is en ze liggen gewoon voor het oprapen.

Beyerdynamic DT770, vraagprijs 90,-
V&A aangeboden: Beyerdynamic DT 770 Pro (Grijs, Zwart)

Sony XB500, vraagprijs 30,-
V&A aangeboden: Sony MDR-XB500 - Koptelefoon

Sennheiser HD595, t.e.a.b.
V&A aangeboden: Sennheiser HD595

Audio Technica ATH-M50, vraagprijs 80,-
http://forum.fok.nl/topic/1786410

Sennheiser HD25-13 600ohm, hij zegt kraak in 1 driver maar volgens mij is gewoon de kabel defect. kost 15 euro ofzo om te repareren. Bied eens 40 en wie weet heb je de deal van het jaar. http://link.marktplaats.nl/538800533

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Negakinu schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:39:
Ik heb me toch net een krankzinnige vondst op Marktplaats gedaan... Dat jullie die over het hoofd gezien hebben. Bedankt!! :D Gemaild, betaald en ik haal hem zondag op! Die dag horen jullie meteen wat het is. ;)
Ben erg benieuwd.
Zelf ben ik niet zo van het tweede hands halen. Heb liever mijn spulletjes gewoon nieuw. Is er niks mis mee en heb ik gewoon garantie. Ik vind het ook wel interessant om dan die doos open te maken, kijken luisteren hoe die klinkt en hoe het geluid veranderd gedurende de burn-in.

Edit: Ik kijk even op marktplaats en zie dat echt 90% allemaal beats producten zijn. Waarvan waarschijnlijk 95% ook nog eens nep is. Erg vervelend aangezien ik totaal niet geïnteresseerd ben in die bagger.

[ Voor 13% gewijzigd door Heilige Kaas op 28-03-2012 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Heilige Kaas schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:12:
[...]

Ben erg benieuwd.
Zelf ben ik niet zo van het tweede hands halen. Heb liever mijn spulletjes gewoon nieuw. Is er niks mis mee en heb ik gewoon garantie. Ik vind het ook wel interessant om dan die doos open te maken, kijken luisteren hoe die klinkt en hoe het geluid veranderd gedurende de burn-in.

Edit: Ik kijk even op marktplaats en zie dat echt 90% allemaal beats producten zijn. Waarvan waarschijnlijk 95% ook nog eens nep is.
Ik denk dat 25% van mijn verzameling nieuw is. De rest is allemaal 2e hands. :) Wel allemaal in goede staat natuurlijk, ik koop pas een defect item als ik zeker weet dat ik hem kan opknappen tot zo-goed-als-nieuw.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik vind het zelf wel leuk om het gewoon nieuw te kopen. Ik overweeg tweedehand misschien wel maar dan zal het alleen met in ears zijn of wat goedkopere headphones. Mijn echt upgrades koop ik wel gewoon nieuw.

Als je bij marktplaats wat makkelijker wilt zoeken kan je via geavanceerd zoeken de zoekterm BEATS uitschakelen. Filtert een hoop troep eruit.

@Negakinu is het die Audio Technica?

[ Voor 5% gewijzigd door Heilige Kaas op 28-03-2012 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
De Superlux HD-662 is nu aan het spelen! Geluid bevalt prima! Voldoende lag, niet overheersend en totaal niet bonkerig, iets wat mijn grote subwoofer wel doet met muziek (is meer een film sub). Ik merk totaal geen hoge schelle tonen, iets wat de standaard iPhone oortjes wel hebben, muziek op een beetje volume en de hoge stemmen doen daarmee gewoon pijn aan je oren.
Slechte opnames klinken ook slecht, goede opnames klinken top.
Hij zat wel erg strak, werd er licht van in mijn hoofd omdat de bloedbanen werden afgekneld. Gelukkig is de bovenkant van metaal gemaakt, je kunt ze dus prima iets buigen om hem ruimer te maken.
Ik vind het wel een nadeel dat er alleen een vaste kabel van 3m lang aanzit, is niet ideaal aangesloten op een telefoon.
Voor dit geld ben ik zeer tevreden!
Ben stiekem toch wel benieuwd naar de HD-668, welke veel meer genoemd wordt op het net en ook nog een paar euro goedkoper is, achja dat is leuk om in de toekomst nog eens uit te proberen.

@Negakinu, nogmaals bedankt voor je hulp en adviezen!

[ Voor 9% gewijzigd door Painore op 29-03-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Negakinu schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:39:
Net opgehaald. Kon vandaag al bij de verkoper terecht. >:)

Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/9/93/350x232px-LL-936fa915_1787134441LL.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/b/b3/350x232px-LL-b3aa814e_900x600px-LL-1e9b8217_headphones2of8.jpeg

Sennheiser HD590
Ik zag deze op Marktplaats en bood voor de grap eens 25 euro, in de veronderstelling dat ik zeker tot 50/60 moest gaan bieden om er überhaupt kans op te maken. Ik had er maximaal 75 voor over. Na een half uur kreeg ik een email dat ik ze voor 25 euro kon ophalen. :*) Meteen aangeboden het geld alvast over te maken om de koop te bezegelen en vandaag langs gereden. De verkoopster zei nog dat haar man boos op haar geworden was omdat ze in de tussentijd al veel hogere boden had gekregen. Ze wilde uit goed fatsoen echter haar afspraak met mij honoreren. Wat zijn Limburgers toch lieve mensen... O+

Nou, de HD590... Ik weet dat ik zelf waarschijnlijk een stuk enthousiaster ben over hoofdtelefoons dan de gemiddelde mens ;) maar dit is echt de deal van de eeuw! De HD590 is door Sennheiser op de markt gebracht als brug tussen de HD580 en HD600. Tevens was hij toen bedoeld als optie voor mensen die de HD600 te neutraal vonden en meer bass wilden. Dit is dus gewoon een oldschool Sennheiser flagship en hij moest in 2004/2005 220 euro opleveren! Ik zie ze nu nog maar zelden maar ze worden meestal voor rond de 75/100 euro verkocht.

De HD590 is een van de makkelijkst aan te sturen flagships die Sennheiser gemaakt heeft. Steek ze in een iPod en je hebt al geweldig geluid. Ze doen me qua geluid denken aan de Audio Technica ATH-AD900. Een beetje een U-curve met nadruk op de treble en bass. De bass gaat enorm diep en slaat je om de oren en de treble is erg crispy en aanwezig. Detailmonsters. Ze zijn volkomen open dus lekken erg veel geluid maar klinken hierdoor heel erg breed. Ze zijn ook veel lichter dan de HD600 en de meest comfortabele Sennheiser die ik in mijn verzameling heb. Je voelt bijna niet dat je ze op hebt. Comfort is ook te vergelijken met Audio Technica ATH-ADxx serie. Ze hebben tevens van die lekker luxe velour pads. De constructie zelf is wel een stuk meer plastic dan de HD580/HD600. Dit natuurlijk om het gewicht omlaag te brengen.

Ik heb ze nog te kort in bezit om er echt iets zinnigs over te zeggen maar zal in de loop van de maand jullie de ogen blijven uitsteken met mijn bevindingen. ;) Ik wil jullie ook even bedanken dat niemand tegen me op heeft lopen bieden en ik daarom deze überdeal heb kunnen maken. Vast omdat ik zo aardig ben. :P

Hier nog een leuk linkje met allemaal HD590 reviews.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( ...you lucky b.st.rd!... Hoop voor je dat een retourtje Limburg de prijs niet te veel heeft opgedreven, gezien de huidige benzineprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 10:54:
:( ...you lucky b.st.rd!... Hoop voor je dat een retourtje Limburg de prijs niet te veel heeft opgedreven, gezien de huidige benzineprijs?
Ik moest toevallig in Limburg zijn dit weekend dus het kwam handig uit. :) Geen extra benzinekosten gemaakt.

Even een korte update:
Gisteren de hele avond naar de HD590 geluisterd en ik vind hem echt perfect voor electronische muziek. Monolake, Coil, Skrillex, Noisia en Hecq klonken allemaal fantastisch. Enorm diepe bass met een brede soundstage en sprankelend hoog. Iets te weinig midden voor rock en metal, maar hij klinkt zeker niet slecht met deze genres. Electronische muziek blinkt echter enorm uit. Vooral de sub bass is erg indrukwekkend. Je voelt de luchtverplaatsing gewoon tegen je oren aan, en dat bij een open hoofdtelefoon! Krankzinnig.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Waar moet je de HD 590 mee vergelijken dan? Met de HD 650?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
polopolo150 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 14:43:
Waar moet je de HD 590 mee vergelijken dan? Met de HD 650?
Nee, totaal andere klank. De HD590 is veel agressiever in het hoog. Ik vind hem echt een beetje lijken op een ATH-AD900 met meer bass impact. Heel breed geluid met nadruk op de bass en treble. Zie de frequentie curve een beetje als een letter "U". De HD650 heeft een horizontalere curve met juist een dip in het hoog. Hierdoor krijgt dat ding die typische Sennheiser sound, een beetje warm en donker.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Gefeliciteerd. Heb hem ook voorbij zien komen maar weet toch nog te weinig van headphones om het te herkennen als top model. Vond hem een beetje oud eruit zien dus had echt niet verwacht dat hij nog zo goed was. Ik krijg mijn Audio Technica ATH-M50 ook elk moment binnen. :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:39

SmidsY

hallo!?.............

Afbeeldingslocatie: http://smidsy.home.xs4all.nl/image/Little-dot.jpg Afbeeldingslocatie: http://smidsy.home.xs4all.nl/image/AKG.jpg

Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn AKG K-601 en Little Dot I+ versterker combinatie. De little dot is en blijft mijn beste "impuls" aankoop tot nu toe. Waarom "impuls"? Buizenversterker stond al even op verlanglijstje maar toch wat twijfel. Toen raakte mijn marantz versterker defect en reparatie ging langer duren dan gepland, dus moet je wat ;)

Na een tijdje met de standaard 6JI tubes te hebben gedraaid via Ebay een net setje NOS Western Electric WE408A te pakken kunnen krijgen. Fabrikage datum '68 (met stip oudste nog werkende hardware onderdeel in huis)

Hoofdtelefoon is geplaatst op een Woo Audio HPS-H stand. Eenvoudige, degelijke stand voor een zeer schappelijke prijs

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Er staat een zo goed als nieuwe Sennheiser HD650 te koop hier op Tweakers voor een ERG nette prijs. Nog steeds een van de betere hoofdtelefoons ter wereld.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/va/483152.jpg

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Negakinu schreef op maandag 02 april 2012 @ 10:36:
Er staat een zo goed als nieuwe Sennheiser HD650 te koop hier op Tweakers voor een ERG nette prijs. Nog steeds een van de betere hoofdtelefoons ter wereld.

[afbeelding]
Wat voor standaard is dat? Ik moet er ook nog steeds eentje! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:25

mr.paaJ

generatie cmd+z

Volgens mij vind je die als je op Omega zoekt.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Negakinu schreef op maandag 02 april 2012 @ 10:36:

[afbeelding]
Helaas, hij is al gereserveerd via MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zal er toch een weg moeten doen omdat je eenzijdig doof bent geworden... :|

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 12:45
Deal van de eeuw, Nega? Dan moet ik toch even opscheppen. Zojuist een z.g.a.n. Sennheiser HD25-II. met extra kabel, voor €30 aangeschaft via MP.

I iz pleased. :o
warp schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:02:
[...]

Helaas, hij is al gereserveerd via MP.
En ik heb second dibs.

[ Voor 42% gewijzigd door blix op 02-04-2012 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu de ultieme bang for buck headphone?
Dan bedoel ik niet zo goedkoop mogelijk, maar iets van topklasse voor weinig geld zeg maar ;)

Jullie hadden het laatst over de Superlux HD651 maar dat is echt meer 1 genre muziek met bass.
Zit te twijfelen om deze te halen, want als het ik het niks vind zit ik weer met een headphone opgescheept :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2012 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Je kan toch best meerdere headphones hebben voor verschillende situaties/muzieksoorten?

Ik heb een relatief ruime selectie van headphones en in-ears:
Sennheiser HD 380 Pro (thuis)
Bose QuietComfort 15 (vliegtuig)
Shure SE535 (onderweg, kantoor voor perfecte isolatie en geniaal geluid)
Monster Turbine Copper + Comply T400 (onderweg/kantoor voor als ik zin heb in lompe bas)
Philips SHE9000 (als ik m'n shure of monster niet wil gebruiken, komen erg dicht bij de monsters)

Die Philips in-ears zijn serieus goede doppen voor weinig geld (mede door de comply foam tip die erbij zit, dat is zoveel beter dan siliconen tips). Maar goed, dit topic is headphones dus dan zou ik de 380 Pro zeker eens proberen. Gesloten ontwerp dus overal wel bruikbaar zonder dat iedereen je slechte muzieksmaak hoeft te weten ;) Zeer strak geluid en erg diepe bas maar altijd gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus hier zitten alle Nederlandstalige headfiers. Hopelijk ook wat Headfonia lezers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 17:57:
Dan bedoel ik niet zo goedkoop mogelijk, maar iets van topklasse voor weinig geld zeg maar ;)

Jullie hadden het laatst over de Superlux HD651 maar dat is echt meer 1 genre muziek met bass.
Zit te twijfelen om deze te halen, want als het ik het niks vind zit ik weer met een headphone opgescheept :P
Dat ligt er helemaal aan wat jij wilt, in, op, over je oren. Bass of juist totaal niet. Portable of lekker voor thuis....

http://www.head-fi.org/a/headphone-buying-guide is sowiso het lezen waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 19:45:
Dus hier zitten alle Nederlandstalige headfiers. Hopelijk ook wat Headfonia lezers?
Hey Lieven. :-) Wanneer komt de O2 review?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op maandag 02 april 2012 @ 21:30:
[...]

Hey Lieven. :-) Wanneer komt de O2 review?
Ik schat later deze week of begin volgende week, de tekst is al geschreven, moet alleen nog alles editen. Maar of je zo tevreden zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 21:45:
[...]

Ik schat later deze week of begin volgende week, de tekst is al geschreven, moet alleen nog alles editen. Maar of je zo tevreden zal zijn...
tevreden waarover? :-)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik zeggen dat ik veel reacties verwacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:55
Ha, de HD590. Een dealertje in Zuid-Laren deed die tien jaar geleden weg voor €90 per stuk, heb er nog twee van. Fijn ding, lekker licht en toch stevig; ik ben er zeker 100x met mijn volle gewicht op gaan zitten. Ik heb 'm alleen niet meer gebruikt sinds ik een Beyer DT880 heb.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Gluten Parody schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:42:
Ha, de HD590. Een dealertje in Zuid-Laren deed die tien jaar geleden weg voor €90 per stuk, heb er nog twee van. Fijn ding, lekker licht en toch stevig; ik ben er zeker 100x met mijn volle gewicht op gaan zitten. Ik heb 'm alleen niet meer gebruikt sinds ik een Beyer DT880 heb.
Ik heb zelf ook een DT880 250ohm (2005), en heb met veel genres last van het scherpe randje rond de 9khz. Met klassieke muziek en soundtracks is hij briljant, maar met rock/metal/band muziek vind ik hem te heftig in het hoog. Mijn trommelvliezen gaan na 30 minuten luisteren protesteren. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:24:
[...]

Laat ik zeggen dat ik veel reacties verwacht ;)
Hahaha ik kan niet wachten! :D Ik krijg mijn O2 (JDS Labs) als het goed is deze week binnen. Ik verwacht een volkomen transparante versterker zonder eigen klank. Ben benieuwd!

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben nu wat kerkmuziek aan het luisteren, passiestukken van Bach en verdi o.a. en daar is m'n 770 echt briljant voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
blix schreef op maandag 02 april 2012 @ 17:14:
Deal van de eeuw, Nega? Dan moet ik toch even opscheppen. Zojuist een z.g.a.n. Sennheiser HD25-II. met extra kabel, voor €30 aangeschaft via MP.

I iz pleased. :o

[...]

En ik heb second dibs.
Was dat die HD25 met 1 defecte driver? Heb je hem al binnen? :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Een hoofdtelefoon met defecte driver is imo niet "z.g.a.n.".

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
CyBeR schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:46:
Een hoofdtelefoon met defecte driver is imo niet "z.g.a.n.".
Dit is de enige HD25 die ik op marktplaats zag staan. :) http://link.marktplaats.nl/538800533

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

Ik heb mijn handen gekregen op een Audio technica WS70, en ik moet zeggen ben er zeer blij mee.

Slechte camera en rommel maar dit is zeg maar als een vergelijking met mijn Siberia V2 headset van Navi(kreeg die terug voor mn kapotte blue special edition.)

http://i.imgur.com/nXuHW.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 04-04-2012 08:18 . Reden: Een wazige foto hoeft zo groot niet ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Heeft iemand de AKG K550 al eens gehoord eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
Negakinu schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:42:
[...]

Was dat die HD25 met 1 defecte driver? Heb je hem al binnen? :)
Neen, geen defecte driver. Hij's inmiddels binnen, en in de beschreven conditie. Erg blij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 17:57:

Ultieme topklasse voor weinig geld is imo de beyerdynamic t70 voor 450 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
blix schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:37:
[...]

Neen, geen defecte driver. Hij's inmiddels binnen, en in de beschreven conditie. Erg blij. :)
Bizar goede prijs. Gefeliciteerd! :D

Vandaag binnen gekomen, NwAvGuy's Objective2 versterker. Gebouwd door JDS Labs (USA).

Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/2/22/2289cbe1_o2.jpeg

Meteen een mooi plaatsje gegeven op het bang-for-your-buck hoekje van mijn bureau. ;)

Op deze foto:
- Objective2
- Topping TP22
- Sony BDP-S370
- Headstage Arrow
- Fiio E10
- Fiio E9

[ Voor 19% gewijzigd door Negakinu op 04-04-2012 00:41 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Laatst online: 27-01 20:51
Hoi,

Heeft iemand ervaring met de meze 88 Classics headphones? Ik zie graag headphones met een houten behuizing, zelf zot van de Denon AH-D5000 en AH-D7000, maar spijtig genoeg buiten mijn budget :)

Als jullie nog ervaring hebben met headphones in een houten behuizing, laat het weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZodiacQ schreef op woensdag 04 april 2012 @ 08:07:
Hoi,

Heeft iemand ervaring met de meze 88 Classics headphones? Ik zie graag headphones met een houten behuizing, zelf zot van de Denon AH-D5000 en AH-D7000, maar spijtig genoeg buiten mijn budget :)

Als jullie nog ervaring hebben met headphones in een houten behuizing, laat het weten :)
LCD-2? Ben er best tevreden van ;) Misschien ook de nieuwe Meze eens checken? http://www.mezeheadphones.com/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2012 09:00 . Reden: . ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Laatst online: 27-01 20:51
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 08:35:
[...]

LCD-2? Ben er best tevreden van ;) Misschien ook de nieuwe Meze eens checken? http://www.mezeheadphones.com/

[afbeelding]
Tnx, ik vroeg net of er iemand ervaring mee had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
ZodiacQ schreef op woensdag 04 april 2012 @ 08:07:
Hoi,

De nieuwe Fischer Audio Oldskool 33 1/3 RPM krijgt een paar goede reviews!

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Negakinu schreef op woensdag 04 april 2012 @ 00:38:
[...]

Vandaag binnen gekomen, NwAvGuy's Objective2 versterker. Gebouwd door JDS Labs (USA).

[afbeelding]

Meteen een mooi plaatsje gegeven op het bang-for-your-buck hoekje van mijn bureau. ;)

Op deze foto:
- Objective2
- Topping TP22
- Sony BDP-S370
- Headstage Arrow
- Fiio E10
- Fiio E9
Waarschijnlijk weer een stomme vraag van mij, maar zit er een verschil tussen een normale versterker en een dedicated hoofdtelefoon versterker? Ik zie namelijk de Topping bij je staan, welke gene hoofdtelefoon versterker is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Painore schreef op woensdag 04 april 2012 @ 09:46:
[...]

Waarschijnlijk weer een stomme vraag van mij, maar zit er een verschil tussen een normale versterker en een dedicated hoofdtelefoon versterker? Ik zie namelijk de Topping bij je staan, welke gene hoofdtelefoon versterker is..
Ja, er zit verschil tussen. Ze zijn heel anders van opzet. Nu ben ik zelf geen techneut en kan je niet veel vertellen over de topografie en bouw van een versterker maar je kunt een hoofdtelefoon, meestal, niet zomaar aansluiten op een speaker versterker. Hier beschadig je, in het algemeen, je hoofdtelefoon mee. Te hoge output, te veel stroom. Heel eenvoudig gezegd, voor zover ik begrijp: ze hebben beiden een hele andere manier van met voltage omgaan. Er zijn echter wel hoofdtelefoons die zo veel aansturing aankunnen dat ze prima werken op speaker versterkers. De Hifiman HE6 bijvoorbeeld. Ook zijn er natuurlijk speaker versterker met een hoofdtelefoon uitgang. :) Ik gebruik de Topping TP22 om de speakers naast mijn monitor mee te versterken.

Er zijn hier ongetwijfeld mensen die het beter kunnen uitleggen dan ik. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Negakinu op 04-04-2012 10:04 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Negakinu schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:03:
[...]

Ja, er zit verschil tussen. Ze zijn heel anders van opzet. Nu ben ik zelf geen techneut en kan je niet veel vertellen over de topografie en bouw van een versterker maar je kunt een hoofdtelefoon, meestal, niet zomaar aansluiten op een speaker versterker. Hier beschadig je, in het algemeen, je hoofdtelefoon mee. Te hoge output, te veel stroom. Heel eenvoudig gezegd, voor zover ik begrijp: ze hebben beiden een hele andere manier van met voltage omgaan. Er zijn echter wel hoofdtelefoons die zo veel aansturing aankunnen dat ze prima werken op speaker versterkers. De Hifiman HE6 bijvoorbeeld. Ook zijn er natuurlijk speaker versterker met een hoofdtelefoon uitgang. :) Ik gebruik de Topping TP22 om de speakers naast mijn monitor mee te versterken.

Er zijn hier ongetwijfeld mensen die het beter kunnen uitleggen dan ik. :)
Ik heb een stereo-versterker met een hoofdtelefoon uitgang, maar vraag me dus af of het signaal direct wordt doorgegeven of ook eerst versterkt wordt. Het is een Sansui AU217 van zo een 30 jaar oud, spec sheet opzoeken is dus nog niet zo makkelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Painore schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:28:
[...]

Ik heb een stereo-versterker met een hoofdtelefoon uitgang, maar vraag me dus af of het signaal direct wordt doorgegeven of ook eerst versterkt wordt. Het is een Sansui AU217 van zo een 30 jaar oud, spec sheet opzoeken is dus nog niet zo makkelijk :P
Het signaal dat uit de hoofdtelefoon uitgang van je stereoversterker komt is anders versterkt dan het signaal dat naar je speakers gaat. Ik heb zelf een NAD3020e versterker en die ingebouwde hoofdtelefoon versterker klinkt best goed! :) Kun je rustig gebruiken dus.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[afbeelding]

en?..... Kun je al wat zinnigs zeggen over je spiksplinternieuwe O2?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:42:
[...]

en?..... Kun je al wat zinnigs zeggen over je spiksplinternieuwe O2?
Nog niet echt natuurlijk. Een paar eerste indrukken zijn:

kleiner dan ik dacht, raar en onhandig al die aansluitingen op de voorkant, solide behuizing, totaal kraakvrije volume pot, gitzwarte achtergrond, helder, transparant, ontzettend neutraal, genoeg gain voor AL mijn hoofdtelefoons, zelfs de 600ohm varianten, no-nonsense versterker, geen magische überamp, geen bassboost, wire-with-gain.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:26
Vraagje aan de kenners. Voor mijn muziek op de HTC luister ik met veel plezier de Crossfade van V-Moda. Deze koptelefoon heb ik nu al drie jaar en het werkt perfect. Voor gamen gebruik het ook maar daar klinkt het minder en mis ik de microfoon om te communiceren.

Welke koptelefoon raden jullie voor het gamen aan? Moet ik nog ergens op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Versteegrob schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:10:
Vraagje aan de kenners. Voor mijn muziek op de HTC luister ik met veel plezier de Crossfade van V-Moda. Deze koptelefoon heb ik nu al drie jaar en het werkt perfect. Voor gamen gebruik het ook maar daar klinkt het minder en mis ik de microfoon om te communiceren.

Welke koptelefoon raden jullie voor het gamen aan? Moet ik nog ergens op letten?
Dit is echt het meest voorspelbare antwoord ooit, en je had dit makkelijk zelf kunnen vinden aangezien het een ziljard keer besproken is maar,

Audio Technica ATH-AD700 met de Zalman ZM-Mic1 :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onze 02 review is binnen enkele seconden online ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
[...]

Bedankt. Het is jammer dat ik nu twee paar heb. :+

Derhalve: mocht iemand nog een mobile amplifier, of fullsize 'phones hebben liggen die hij of zij wilt ruilen voor Sennheiser HD 25-i's stuur mij dan gaarne een berichtje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:31:
Onze 02 review is binnen enkele seconden online ;)
Zoals in de comments al opgemerkt zie ik wel grappig dat je de Asgard erbij haalt. Mijn uitgeleende 2de paar 260's hebben deze amp nooit overleefd.. Zoals je kunt geloven ben ik absoluut geen fan van shi(i)t als firma.

Anyways, mijn Epiphany O2 komt ergens deze week binnen. Zal hem dan eens aan de tand voelen met wat moeilijkere te poweren headphones. HE-5LE, K702, K340 en een tijdelijk geleende K4 die ik niet wil terug geven :(. Ik luister meestal op een mid-zacht volume dus die lagere gain stoort me niet - hoop ik.

Op headphone vlak heb ik eindelijk een praktisch nieuw in doos K250 gevonden via een head-fi'er O+ . Enige in de reeks die ik dan nog wil en mis is de K270(s) en de zeldzame K145 / k4. (als iemand een heeft/weet liggen! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Negakinu schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:35:
[...]

Het signaal dat uit de hoofdtelefoon uitgang van je stereoversterker komt is anders versterkt dan het signaal dat naar je speakers gaat. Ik heb zelf een NAD3020e versterker en die ingebouwde hoofdtelefoon versterker klinkt best goed! :) Kun je rustig gebruiken dus.
Ik heb juist gehoord dat een koptelefoon over het gewone versterker circuit gaat maar dan met een weerstand ertussen (zodat je de koptelefoon niet opblaast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Heilige Kaas schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:04:
[...]

Ik heb juist gehoord dat een koptelefoon over het gewone versterker circuit gaat maar dan met een weerstand ertussen (zodat je de koptelefoon niet opblaast)
Ik zal mijn versterker binnenkort eens openschroeven, kijken waar het allemaal op aangesloten zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[afbeelding]

Op deze foto:
- Objective2
- Topping TP22
- Sony BDP-S370
- Headstage Arrow
- Fiio E10
- Fiio E9
Zit hier nou nog hardware tussen die met het geluid loopt te prutsen? Ik weet dat de O2 specifiek ontworpen om dat niet te doen. Over de Fiio's lees ik weer heel gemengde berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gewoon zelf een draagbare hoofdtelefoon versterker gebouwd doormiddel van de kemo Universal preamplifier [M040N] en een 9 volt batterij. kunstof behuizingkje erbij en klaar is kees!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:20:
ik heb gewoon zelf een draagbare hoofdtelefoon versterker gebouwd doormiddel van de kemo Universal preamplifier [M040N] en een 9 volt batterij. kunstof behuizingkje erbij en klaar is kees!
Wat heb je precies gebouwd? En hoe klinkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Wijnands schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:09:
[...]

Zit hier nou nog hardware tussen die met het geluid loopt te prutsen? Ik weet dat de O2 specifiek ontworpen om dat niet te doen. Over de Fiio's lees ik weer heel gemengde berichten.
Zowel de Fiio E10 als de Headstage Arrow hebben een aantal opties m.b.t. het aanpassen van het versterkte signaal. De Fiio E10 heeft 1 stand bassboost. De Arrow heeft drie standen bassboost, 3 standen crossfeed en 3 standen impedantie. De O2 is wel echt de neutraalste versterker.

Over neutraal gesproken, ik heb gisteren naar deze cd geluisterd met de BDP-S370 SACD speler, de O2 en mijn DT880. Ik zat echt met open mond te luisteren. De cd zelf is heel eclectisch met allemaal soorten muziek, geen enkel genre dat ik zelf normaal snel zal opzetten, maar het klonk echt griezelig goed. Ik ga meer cd's van Chesky Records opsnorren want die zijn echt bizar goed geproduceerd. Zo hoor je eens wat je apparatuur ECHT in huis heeft. :)

Afbeeldingslocatie: http://ep.yimg.com/ca/I/yhst-133294880041420_2205_0

[ Voor 3% gewijzigd door Negakinu op 05-04-2012 17:55 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Dat is inderdaad een mooi klinkende cd. Angel of Harlem heeft mooie vocals, alsof ze in je huis staan te zingen... Morgens eens even beter beluisteren.

De trieste waarheid is dat opnames altijd de zwakke link zijn, hoeveel geld je ook smijt tegen je apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Presto
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
foetus_ schreef op woensdag 04 april 2012 @ 19:23:
[...]
... Zal hem dan eens aan de tand voelen met wat moeilijkere te poweren headphones. HE-5LE, K702, K340 ...
Erg benieuwd naar je bevindingen over de K340, ik ben nog altijd op zoek naar een goede versterker hiervoor, als ik ooit een Darkvoice 336 in Europa vind voor een redelijke prijs, koop ik 'm gelijk. Ik heb een AKG K1000, deze tijdelijk op de speaker outputs aangesloten van mijn Qinpu Q-2 (uber budget amp). Klinkt een stuk beter dan de headphone out 8)7 Over een week kan ik 'm aan de speaker uitgangen van een oude Denon hangen, ben erg benieuwd hoe die klinkt met een echte versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Weet iemand waar ik hier een Pioneer SE MJ 751 kan verkrijgen op dit momeny
Het liefst een nederlandse winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Negakinu schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:54:
[...]

Zowel de Fiio E10 als de Headstage Arrow hebben een aantal opties m.b.t. het aanpassen van het versterkte signaal. De Fiio E10 heeft 1 stand bassboost. De Arrow heeft drie standen bassboost, 3 standen crossfeed en 3 standen impedantie. De O2 is wel echt de neutraalste versterker.
En als je die boost uitzet op de E10?
Over neutraal gesproken, ik heb gisteren naar deze cd geluisterd met de BDP-S370 SACD speler, de O2 en mijn DT880. Ik zat echt met open mond te luisteren. De cd zelf is heel eclectisch met allemaal soorten muziek, geen enkel genre dat ik zelf normaal snel zal opzetten, maar het klonk echt griezelig goed. Ik ga meer cd's van Chesky Records opsnorren want die zijn echt bizar goed geproduceerd. Zo hoor je eens wat je apparatuur ECHT in huis heeft. :)

[afbeelding]
Interessant label. Nadeel van die demo cd's vind ik altijd dat er dan een track op staat waar je echt enthousiast van wordt. Ga je dan zoeken dan is dat het enige fatsoenlijke wat die artiest ooit gedaan heeft.

Maar, als de kwaliteit echt zo goed is word ik nieuwsgierig naar deze:
http://www.chesky.com/bru...av-holst-the-planets.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Joe Presto schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 00:01:
[...]

Erg benieuwd naar je bevindingen over de K340, ik ben nog altijd op zoek naar een goede versterker hiervoor, als ik ooit een Darkvoice 336 in Europa vind voor een redelijke prijs, koop ik 'm gelijk. Ik heb een AKG K1000, deze tijdelijk op de speaker outputs aangesloten van mijn Qinpu Q-2 (uber budget amp). Klinkt een stuk beter dan de headphone out 8)7 Over een week kan ik 'm aan de speaker uitgangen van een oude Denon hangen, ben erg benieuwd hoe die klinkt met een echte versterker.
O2 is net binnen & ik zal je up to date houden.
Ja, ik heb een oude phase linear die op dit moment ge recapped wordt die ik ga gebruiken voor dit soort slurpgevallen. Geen van m'n phones zijn balanced, ga een beetje moeten zoeken hoe veilig dit zal gaan en of ik nergens wat weerstandjes of zekeringen ga moeten tussen plaatsen.
Ik vermoed dat de amp een gedeelde ground niet leuk gaat vinden..

kan vandaag voor geen meter propere zinnen maken blijkbaar..

[ Voor 4% gewijzigd door foetus_ op 06-04-2012 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Wijnands schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 12:00:
[...]

En als je die boost uitzet op de E10?

[...]

Interessant label. Nadeel van die demo cd's vind ik altijd dat er dan een track op staat waar je echt enthousiast van wordt. Ga je dan zoeken dan is dat het enige fatsoenlijke wat die artiest ooit gedaan heeft.

Maar, als de kwaliteit echt zo goed is word ik nieuwsgierig naar deze:
http://www.chesky.com/bru...av-holst-the-planets.html
Oh dat ziet er interessant uit! Die ga ik ook proberen!

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Dank u voor het snelle antwoord. Het wordt dan maar wachten. Een vriendin van mij wou ze graag hebben omdat Pioneer uiteindelijk beter presteert dan Dre headsetjes en ook komen voor een zeer lage prijs.

Ik zal eens een oogje houden op de datums. Nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Wacht nog steeds op mijn Audio Technica ATH-M50 :(
Ligt al 4 dagen bij de douane niks te doen... Jammer want ben erg benieuwd naar het geluid en begin echt genoeg te krijgen van mijn HD518.
Mijn RE-Zero's zijn ook al verkocht omdat ik dacht de koptelefoon wel snel binnen te krijgen, maar helaas. Afkick verschijnselen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
Painore schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:15:
[...]

Ik zal mijn versterker binnenkort eens openschroeven, kijken waar het allemaal op aangesloten zit. :)
Daar hoef je je versterker natuurlijk niet voor open te schroeven. Als er een dergelijke constructie inzit kun je gewoon een multimeter tussen de (+) van je speakeraansluiting zetten en de (+) van de koptelefoonaansluiting.

Of het meten door eerst de open spanning te meten en dan met een weerstand erbij.

Bij mijn versterker was het ~ 80 ohm. Onbruikbaar dus voor de meeste headphones, en zeker earphones. Raar dat ze daar eigenlijk mee wegkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Hallo,
Ik heb een tijdje terug de Brainwavz HM3 besteld, en ze komen waarschijnlijk volgende week binnen.
Is er al iemand die ze heeft, en zo ja hoe zijn ze?
Ik ben misschien van plan om er een headphone amplifier bij te kopen (ik ga ze vooral bij mijn Android telefoon gebruiken), is dit ook nodig of zijn er ook alternatieven?
Ik ga ze vooral thuis gebruiken, ik heb namelijk ook de Brainwavz M2, maar toch vroeg ik me af of er nog goede beschermhoezen voor te krijgen zijn?

Sorry als dit in het verkeerde topic word gepost, ik kom hier niet zo vaak.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Remcom00 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 21:32:
Hallo,
Ik heb een tijdje terug de Brainwavz HM3 besteld, en ze komen waarschijnlijk volgende week binnen.
Is er al iemand die ze heeft, en zo ja hoe zijn ze?
Ik ben misschien van plan om er een headphone amplifier bij te kopen (ik ga ze vooral bij mijn Android telefoon gebruiken), is dit ook nodig of zijn er ook alternatieven?
Ik ga ze vooral thuis gebruiken, ik heb namelijk ook de Brainwavz M2, maar toch vroeg ik me af of er nog goede beschermhoezen voor te krijgen zijn?

Sorry als dit in het verkeerde topic word gepost, ik kom hier niet zo vaak.
Ga eerst even rustig genieten van je aankoop voordat je allerlei onnodige accessoires gaat kopen/bedenken.

Het gaat toch om een relatief goedkope koptelefoon. Het is niet heel erg logisch om flink geld te besteden aan allerlei externe zaken. Dan had je beter een duurdere koptelefoon kunnen kopen. Een kussensloop van de Wibra/Action zal prima voldoen als beschermhoes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11-2024
Wat is een goede on-ear hoofdtelefoon van max €350,-?

Ik heb eens rond gekeken op internet en kom uit bij de Bose QuietComfort 15. Zijn die werkelijk zo goed?
Of kan ik beter de Beats Pro by Dr. Dre nemen?
Want ik wil graag de koptelefoon aan mijn home cinema set aansluiten maar daar heb je zo een dikke audio aansluiting voor nodig, terwijl Bose zijn koptelefoon alleen met een 3,5 aansluiting levert.
Is zo een aansluiting ook los als accessoire te koop? En is de Beats Pro werkelijk zo overpriced als dat ik lees wanneer je hem voor meer dan alleen hip-hop en rap muziek gebruikt?
Want ik luister ook graag naar iets als U2 en vraag me af of dat goed tot zijn recht komt bij de Beats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
batentje_kaitos schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:01:

Ik heb eens rond gekeken op internet en kom uit bij de Bose QuietComfort 15. Zijn die werkelijk zo goed?
Want ik wil graag de koptelefoon aan mijn home cinema set aansluiten maar daar heb je zo een dikke audio aansluiting voor nodig, terwijl Bose zijn koptelefoon alleen met een 3,5 aansluiting levert.
Is zo een aansluiting ook los als accessoire te koop? En is de Beats Pro werkelijk zo overpriced als dat ik lees wanneer je hem voor meer dan alleen hip-hop en rap muziek gebruikt?
Want ik luister ook graag naar iets als U2 en vraag me af of dat goed tot zijn recht komt bij de Beats.
Iemand? :P

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
Blijkbaar heeft niemand momenteel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

BARACUS schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 22:35:
[...]

Ga eerst even rustig genieten van je aankoop voordat je allerlei onnodige accessoires gaat kopen/bedenken.

Het gaat toch om een relatief goedkope koptelefoon. Het is niet heel erg logisch om flink geld te besteden aan allerlei externe zaken. Dan had je beter een duurdere koptelefoon kunnen kopen. Een kussensloop van de Wibra/Action zal prima voldoen als beschermhoes :)
Hmm true, ik zie wel.
Er komt sowieso nog wel een koptelefoon van minimaal 200,- in huis, alleen heb ik er nu even niet het geld voor en schijnt dit een erg goede koptelefoon te zijn voor de prijs.
Ik bedoelde met die case eigenlijk een harde case waar ik m in mee kon nemen die wat klappen kan hebben, als ie bijvoorbeeld in mn tas zit.
batentje_kaitos schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:01:

Ik zou zeggen, neem even rustig de tijd om wat reviews te lezen en beslis vooral niet te snel.

Mijn ervaring met Beats is dat ze inderdaad redelijk prijzig zijn voor wat je er voor krijgt, en er zit vooral heel veel dikke bas in (wat naar mijn menig niet altijd even mooi klinkt, omdat de mids en highs een beetje wegvallen) maar hoe dit met de Beats pro zit weet ik niet.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
Remcom00 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:42:
[...]

Hmm true, ik zie wel.
Er komt sowieso nog wel een koptelefoon van minimaal 200,- in huis, alleen heb ik er nu even niet het geld voor en schijnt dit een erg goede koptelefoon te zijn voor de prijs.
Ik bedoelde met die case eigenlijk een harde case waar ik m in mee kon nemen die wat klappen kan hebben, als ie bijvoorbeeld in mn tas zit.

[...]

Ik zou zeggen, neem even rustig de tijd om wat reviews te lezen en beslis vooral niet te snel.

Mijn ervaring met Beats is dat ze inderdaad redelijk prijzig zijn voor wat je er voor krijgt, en er zit vooral heel veel dikke bas in (wat naar mijn menig niet altijd even mooi klinkt, omdat de mids en highs een beetje wegvallen) maar hoe dit met de Beats pro zit weet ik niet.
Ik heb verschillende reviews gelezen, maar het varieert een beetje waar ik ze lees.
Op CNET worden de Beats helemaal afgekraakt en de Bose worden zeer goed bevonden.
Maar hier op Tweakers lees ik dat de Beats Pro vrij goed zijn.
Op Amazon worden de Beats ook wel goed bevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Remcom00 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:42:
[...]

Bij de Action zag ik laatst een hard case beauty case geval voor 6 euro ofzo. Ik bedenk me ineens dat zoiets wel handig kan zijn voor mezelf :P

Batentje heeft wel humor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
BARACUS schreef op zondag 08 april 2012 @ 00:11:
[...]

Bij de Action zag ik laatst een hard case beauty case geval voor 6 euro ofzo. Ik bedenk me ineens dat zoiets wel handig kan zijn voor mezelf :P

Batentje heeft wel humor ;)
Hahaha. :P

Maar het gaat me erom dat ik dus op zoek ben naar een hoofdtelefoon die eigenlijk gewoon goed geschikt is voor alle genres behalve hardcore en metal, want die twee luister ik niet.
Pagina: 1 ... 9 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.