Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

batentje_kaitos schreef op zondag 08 april 2012 @ 00:10:
[...]

Ik heb verschillende reviews gelezen, maar het varieert een beetje waar ik ze lees.
Op CNET worden de Beats helemaal afgekraakt en de Bose worden zeer goed bevonden.
Maar hier op Tweakers lees ik dat de Beats Pro vrij goed zijn.
Op Amazon worden de Beats ook wel goed bevonden.
Loop eens bij een winkel langs waar je ze kunt uittesten, want het verschilt meestal weer van persoon tot persoon.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11-2024
Remcom00 schreef op zondag 08 april 2012 @ 00:27:
[...]

Loop eens bij een winkel langs waar je ze kunt uittesten, want het verschilt meestal weer van persoon tot persoon.
Ik heb nog eens nagedacht, en de headphones zal ik ook gebruiken bij 's avonds gamen. Dan maak ik geen gebruik van een headset, en bij vele games is het wel mooi om veel bass te hebben. Om een voorbeeld te noemen, Call of duty klinkt zeer goed met een mooie bass erbij. Maar ook iets als Mass Effect 3 of Shogun 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monk8855
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-07 14:31
batentje_kaitos schreef op zondag 08 april 2012 @ 00:47:
[...]

Ik heb nog eens nagedacht, en de headphones zal ik ook gebruiken bij 's avonds gamen. Dan maak ik geen gebruik van een headset, en bij vele games is het wel mooi om veel bass te hebben. Om een voorbeeld te noemen, Call of duty klinkt zeer goed met een mooie bass erbij. Maar ook iets als Mass Effect 3 of Shogun 2.
Oke. Dus als ik het goed begrijp wil je:

- Je koptelefoon aansluiten aan de home cinema set
- ermee gamen
- veel bass hebben

Dus het is niet perse voor buiten gebruik? Dan is een beats by dr dre niet bepaald nodig, tenzij je zo graag van de bass van beats houd. Het is niet bepaalde bass waar veel 'audiofielen' zoals de mensen op deze forum graag van houden, maar als jij het leuk vind moet je het vooral kopen. :) Maar bij gamen vind ik zelf beats niet zo fijn, omdat de details niet goed naar voren komt in sommige suituaties, en dat wil je juist wel bij een spel als CoD. :D

Al is het niet bepaald nodig. Volgens mij ben je beter uit met een turtle beach of andere gaming koptelefoon. Die kan je zo aan je console aansluiten en kan soms ook makkelijker worden om te voice chatten met je vrienden. :) Veel vrienden van me houden er ook van om er muziek mee te luisteren.

Over je vraag de bose en de 3.5 CM aansluiting. Je kan een simpele converter kopen naar 6.3 mm bij een audio winkel. Zelf krijg ik het gratis bij mijn koptelefoons, maar duur zijn ze zeker niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
^
De post hierboven is trouwens van mij. Heb een vriend even m'n computer laten gebruiken een tijdje geleden, maar blijkbaar dus ook hier ingelogt. Wist ik niet en ik zie niet zo snel hoe ik het kan verwijderen. Sorry! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
monk8855 schreef op zondag 08 april 2012 @ 01:37:
[...]

Oke. Dus als ik het goed begrijp wil je:

- Je koptelefoon aansluiten aan de home cinema set
- ermee gamen
- veel bass hebben

Dus het is niet perse voor buiten gebruik? Dan is een beats by dr dre niet bepaald nodig, tenzij je zo graag van de bass van beats houd. Het is niet bepaalde bass waar veel 'audiofielen' zoals de mensen op deze forum graag van houden, maar als jij het leuk vind moet je het vooral kopen. :) Maar bij gamen vind ik zelf beats niet zo fijn, omdat de details niet goed naar voren komt in sommige suituaties, en dat wil je juist wel bij een spel als CoD. :D

Al is het niet bepaald nodig. Volgens mij ben je beter uit met een turtle beach of andere gaming koptelefoon. Die kan je zo aan je console aansluiten en kan soms ook makkelijker worden om te voice chatten met je vrienden. :) Veel vrienden van me houden er ook van om er muziek mee te luisteren.

Over je vraag de bose en de 3.5 CM aansluiting. Je kan een simpele converter kopen naar 6.3 mm bij een audio winkel. Zelf krijg ik het gratis bij mijn koptelefoons, maar duur zijn ze zeker niet. :)
Het is eigenlijk voor binnen en buiten gebruik.
Dus zowel thuis bij het gamen en film kijken als in de trein/bus om muziek naar te luisteren.
Verder sluit ik hem dan nog op mijn laptop aan voor om muziek te luisteren, te gamen en een film te kijken.
En ik heb geen 6.3 mm maar een 9 mm aansluiting nodig. Misschien is het duidelijker als ik bedoel dat ie aangesloten moet worden op een amplifier.

[ Voor 4% gewijzigd door batentje_kaitos op 08-04-2012 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Als ik je posts lees vindt je echte geluidskwaliteit niet heel belangrijk maar je kan wel zo €350 neerleggen. Beats en Bose noise cancelling zijn beruchte slechte keuzes, daarom dacht ik dat je een trol grapje maakte :)

Als ik al je wensen hoor kun je wellicht beter een aantal verschillende koptelefoons kopen voor dat geld. Een fatsoenlijke koptelefoon hoeft niet eens zoveel te kosten als deze een bepaalde functie moet dienen.

Ik zie jou bijv. niet met een Sennheiser hd650 rondlopen op straat, deze is schijnbaar vrij moeilijk aan te sturen, iedereen kan meegenieten omdat deze open is en het snoer is erg lang. Met een peperdure set gaan luisteren via de laptop is ook vrij nutteloos. Ik weet niet wat voor homecinema set je hebt?

Voor in de bus heb je een makkelijk aanstuurbare koptelefoon nodig die het geluid flink afsluit. Moet het perse een koptelefoon zijn of zijn in-ears een betere keuze? Hoe groot is de kans dat je hem gewoon sloopt? Wat voor mp3speler heb je?

Bij gamen kan een heldere koptelefoon handig zijn om de vijand goed te horen. Wil je een mic hebben?

Met je homecinema set (tenzij het brol is) heb je mooi de ruimte voor een betere koptelefoon. Dan vallen de nadelen snel weg van zo'n flinke toeter op je hoofd.

Je kunt nog dac/versterkers aanschaffen, om het nog complexer te maken.

Ga daar eens over nadenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Je zou de Audio Technica ATH-M50kunnen overwegen. Word gezegd dat deze beter geluid heeft dan de beats studio. Ik krijg ze binnekort binnen maar ze liggen nog steeds bij de douane -.- Tip bestel ze gewoon uit nederland, iets duurder maar dan heb je ze binnen een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
BARACUS schreef op zondag 08 april 2012 @ 10:30:
Als ik je posts lees vindt je echte geluidskwaliteit niet heel belangrijk maar je kan wel zo €350 neerleggen. Beats en Bose noise cancelling zijn beruchte slechte keuzes, daarom dacht ik dat je een trol grapje maakte :)

Als ik al je wensen hoor kun je wellicht beter een aantal verschillende koptelefoons kopen voor dat geld. Een fatsoenlijke koptelefoon hoeft niet eens zoveel te kosten als deze een bepaalde functie moet dienen.

Ik zie jou bijv. niet met een Sennheiser hd650 rondlopen op straat, deze is schijnbaar vrij moeilijk aan te sturen, iedereen kan meegenieten omdat deze open is en het snoer is erg lang. Met een peperdure set gaan luisteren via de laptop is ook vrij nutteloos. Ik weet niet wat voor homecinema set je hebt?

Voor in de bus heb je een makkelijk aanstuurbare koptelefoon nodig die het geluid flink afsluit. Moet het perse een koptelefoon zijn of zijn in-ears een betere keuze? Hoe groot is de kans dat je hem gewoon sloopt? Wat voor mp3speler heb je?

Bij gamen kan een heldere koptelefoon handig zijn om de vijand goed te horen. Wil je een mic hebben?

Met je homecinema set (tenzij het brol is) heb je mooi de ruimte voor een betere koptelefoon. Dan vallen de nadelen snel weg van zo'n flinke toeter op je hoofd.

Je kunt nog dac/versterkers aanschaffen, om het nog complexer te maken.

Ga daar eens over nadenken ;)
Beruchte slechte keuze in dit topic blijkbaar wat de Beats betreft, want ik merk dat het eraan ligt waar je kijkt.
Dan worden ze in de hemel geprezen en ergens anders helemaal afgekraakt.

Verder is mijn ervaring met in-ears dat je altijd zeer schone oren moet hebben. Ook maar een beetje oorsmeer of vuil of wat dan ook in je oren en je hoort gelijk krakend geluid, of het is minder of het komt in het oortje terecht waardoor die dan niet meer het geluid weergeeft zoals het hoort.

Dus wat dat betreft heb ik geen behoefte meer aan in-ears. Ik heb hier de Sennheiser CX 400-II liggen maar ben niet zo heel tevreden ermee. Bij het rechter oortje kraakt de bass wanneer je het geluid op meer dan 50% zet en dat irriteert mij nogal. Volgens mij komt dit doordat er vuil in zit.
Teruggaan naar de winkel is een optie maar ben daarvoor tot nu toe te lui geweest.

Daarvoor had ik een Apple in-ear koptelefoon. De geluidskwaliteit is echt goed, beter dan de Sennheiser, maar de bouwkwaliteit is echt bagger. De kabel van de Apple is erg dun en daardoor was ie na 2 jaar gebruik kapot gegaan. Jammer dat ie zo breekbaar is, want verder kon ik met die van Apple echt van muziek genieten en het klonk gewoon mooier dan bij de Sennheiser.

Verder luister ik meestal naar muziek in FLAC kwaliteit.

De versterker die hier staat is de Sony HT-DDWG800. Daarmee sluit ik dan dus de headphones aan.

[ Voor 9% gewijzigd door batentje_kaitos op 08-04-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

batentje_kaitos schreef op zondag 08 april 2012 @ 01:55:
[...]

Dus zowel thuis bij het gamen en film kijken als in de trein/bus om muziek naar te luisteren.
Verder sluit ik hem dan nog op mijn laptop aan voor om muziek te luisteren, te gamen en een film te kijken.
En ik heb geen 6.3 mm maar een 9 mm aansluiting nodig. Misschien is het duidelijker als ik bedoel dat ie aangesloten moet worden op een amplifier.
9mm? Da's een flinke plug.

Anyway, DT770.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
CyBeR schreef op zondag 08 april 2012 @ 12:03:
[...]

9mm? Da's een flinke plug.

Anyway, DT770.
Ik lees dat de mids van die best slecht zijn.
Dat is best jammer, want goede mids zou wel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
batentje_kaitos schreef op zondag 08 april 2012 @ 11:45:
[...]

Beruchte slechte keuze in dit topic blijkbaar want het ligt er gewoon aan waar je kijkt merk ik.
Dan worden ze in de hemel geprezen en ergens anders helemaal afgekraakt.
Het serveert een bepaalde doelgroep, dus kun je stellen dat het prima producten zijn. Voor hetzelfde geld is veel meer te koop zonder hip imago dat waarschijnlijk beter klinkt. Als na 20 tal koptelefoons de Beats/Bose het beste klinken in jouw oren moet je ze vooral kopen. Dat is gewoon een neutraal advies.

Het is alleen zo'n typisch cliché geval dat je niet weet hoe een stekkertje werkt, wel een pak geld hebt en vervolgens met Beats/Bose aankomt zetten. Dat is gewoon het boter op de brood van dit soort merken, ongeïnformeerde mensen die trappen in de val van suggestieve marketing en imago.

Dan vallen in-ear dus af. Heb je al wat webshops bekeken om te kijken wat er allemaal te koop is?
Dan snel naar een fysieke shop om te gaan luisteren en luisteren.

[ Voor 3% gewijzigd door BARACUS op 08-04-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

batentje_kaitos schreef op zondag 08 april 2012 @ 12:21:
[...]

Er is niks slechts aan, maar het ding staat wel vooral bekend om z'n sterke bass.

En je kunt geen sterke bass hebben als het midden en hoog (relatief) iets onderbelicht wordt. Als alles hetzelfde is, is 't ding gewoon lineair namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
BARACUS schreef op zondag 08 april 2012 @ 12:29:
[...]

Het serveert een bepaalde doelgroep, dus kun je stellen dat het prima producten zijn. Voor hetzelfde geld is veel meer te koop zonder hip imago dat waarschijnlijk beter klinkt. Als na 20 tal koptelefoons de Beats/Bose het beste klinken in jouw oren moet je ze vooral kopen. Dat is gewoon een neutraal advies.

Het is alleen zo'n typisch cliché geval dat je niet weet hoe een stekkertje werkt, wel een pak geld hebt en vervolgens met Beats/Bose aankomt zetten. Dat is gewoon het boter op de brood van dit soort merken, ongeïnformeerde mensen die trappen in de val van suggestieve marketing en imago.

Dan vallen in-ear dus af. Heb je al wat webshops bekeken om te kijken wat er allemaal te koop is?
Dan snel naar een fysieke shop om te gaan luisteren en luisteren.
Mijn excuses, ik heb al accessoires gevonden wat dat stekkertje betreft.
Verder lijkt Sennheiser en AKG ook wel goed te zijn, maar vind ze niet zo mooi :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:47
batentje_kaitos schreef op zondag 08 april 2012 @ 12:46:
[...]

Verder lijkt Sennheiser en AKG ook wel goed te zijn, maar vind ze niet zo mooi :(.
Maar wat is voor jou belangrijker, geluidskwaliteit of uiterlijk?
Als je echt goed geluid voor je geld wilt hebben zul je bij Beats by Dre en Bose verkeerd zitten, je betaald daar gewoon verschrikkelijk veel geld voor het merk alleen al.

Vooral de Beats by Dre zou ik ook zeker niet aanraden als je naar veel verschillende genres luistert, ik heb zelf laatst naar een Solo HD geluisterd en ik ken koptelefoons van 50 euro die nog beter klinken, hoewel anderen de zwaar overdreven en doordreunende bass weer helemaal geweldig vonden. :X

Het beste advies wat ik je kan geven is eigenlijk gewoon koptelefoons binnen je budget in de pricewatch doorkijken en dan reviews zoeken van de koptelefoons die je interessant lijken, kijk dan vooral op sites zoals Head-Fi aangezien veel commerciele sites geen idee hebben hoe goed geluid eigenlijk klinkt.
Die sites zullen dus eerder iets als een Bose of Beats by Dre bestempelen als het beste dat ze ooit gehoord hebben, dat klopt dan misschien wel voor hun maar dat zegt meer over welke koptelefoons ze hiervoor hadden dan over de Beats. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
batentje_kaitos schreef op zondag 08 april 2012 @ 12:46:
[...]

Hehe. :P Heb je wel eens de 4xx serie van Sennheiser gekeken. Die zijn over het algemeen best goed om buiten te gebruiken en sommige zien er best acceptabel uit. :) Zelf heb ik de Sennheiser HD 418, ziet er awesome uit en klinkt ook best oke. :D

pricewatch: Sennheiser HD 418 (Zwart)

Nu ik het er zo over heb denk ik misschien dat dit de koptelefoon is waar jij op zoek naar bent. :) Al is de kabellengte misschien iets te kort om te gebruiken als je zit te gamen aangesloten op je home cinema set. Hoe ver zit je tussen de home cinema set en je bank/stoel? Het is namelijk 1,4 m lang.

Als de lengte geen probleem voor je is, dan is dit echt een goeie koptelefoon. :) Het is niet zoals de beats waar alles diepe bass heeft. Maar als je bron/muziek harde bass heeft, kan de koptelefoon je dat gewoon geven. Als er geen diepe bass is, dan hoor je het ook gewoon niet, anders dan de beats. Daar moet je van houden en 9 van de 10 keer vind ik dat beter klinken dan bij de beats.

Als de lengte wel een probleem is dan is:

1. de beats ook geen optie, de kabel is ook redelijk klein. Tenzij je een verlengsnoer wil gaan bestellen.
2. Kan je misschien beter een gaming koptelefoon kopen naast de HD 418, als je de HD 418 überhoud wil gaan kopen. :)

Laat me weten of ik je een beetje heb geholpen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Laatst online: 11-09 13:47
polopolo150 schreef op zondag 08 april 2012 @ 14:23:
[...]

Hehe. :P Heb je wel eens de 4xx serie van Sennheiser gekeken. Die zijn over het algemeen best goed om buiten te gebruiken en sommige zien er best acceptabel uit. :) Zelf heb ik de Sennheiser HD 418, ziet er awesome uit en klinkt ook best oke. :D

pricewatch: Sennheiser HD 418 (Zwart)

Nu ik het er zo over heb denk ik misschien dat dit de koptelefoon is waar jij op zoek naar bent. :) Al is de kabellengte misschien iets te kort om te gebruiken als je zit te gamen aangesloten op je home cinema set. Hoe ver zit je tussen de home cinema set en je bank/stoel? Het is namelijk 1,4 m lang.

Als de lengte geen probleem voor je is, dan is dit echt een goeie koptelefoon. :) Het is niet zoals de beats waar alles diepe bass heeft. Maar als je bron/muziek harde bass heeft, kan de koptelefoon je dat gewoon geven. Als er geen diepe bass is, dan hoor je het ook gewoon niet, anders dan de beats. Daar moet je van houden en 9 van de 10 keer vind ik dat beter klinken dan bij de beats.

Als de lengte wel een probleem is dan is:

1. de beats ook geen optie, de kabel is ook redelijk klein. Tenzij je een verlengsnoer wil gaan bestellen.
2. Kan je misschien beter een gaming koptelefoon kopen naast de HD 418, als je de HD 418 überhoud wil gaan kopen. :)

Laat me weten of ik je een beetje heb geholpen. :D
En je hebt door dat zijn budget maximaal 350 euro is? :P
Neem aan dat hij dan wel iets beters zoekt dan een Sennheiser van 30 euro ;)

En hij is ook nog op zoek naar een on-ear koptelefoon, deze Sennheiser is over-ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was laatst in de kijkshop en ik zag de sennheiser 201 niet meer. :( Als mijn 3rde paar er over een jaar of 2 mee kapt wat moet ik dan met mijn 15/20 euro budget.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 14:45:
Ik was laatst in de kijkshop en ik zag de sennheiser 201 niet meer. :( Als mijn 3rde paar er over een jaar of 2 mee kapt wat moet ik dan met mijn 15/20 euro budget.
Conrad renkforce en mc crypt ;) Ben ik meer tevreden over dan de 201. Hopelijk heb je over 2 jaar wat meer geld te besteden :P

Nu we het over design hebben. Beats hebben zo'n typisch drukke tiener hip-hop neger kermis uitstraling.
Misschien leuk voor 2012 en als je nog op de middelbare school zit, daarna begint het een lelijk zuurstokken ding te worden. Je ziet er uit als een clown.

De rustige "lelijke" modellen hebben een klassieke rustige uitstraling dat beter houdbaar is. Het zijn ook vaak designs die je na een tijdje gaat waarderen. Kun je over 5/10/20 jaar nog steeds mee rondlopen.

[ Voor 3% gewijzigd door BARACUS op 08-04-2012 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Laatst online: 16-04-2020
Ik zit er aan te denken om zoiets ( http://hdphns.com/nl/fiio-e6.html ) te kopen om te gebruiken in combinatie met een Brainwavz M2 en een iPod Touch. Ik weet dat de iPod nu ook weer niet heel goed geluid heeft dus ik dacht dat dit het mischien wat beter zou maken. Is dit het geld waard ? Hoe moet ik het verschil opvatten ?

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Cornelisjuh schreef op zondag 08 april 2012 @ 16:54:
Ik zit er aan te denken om zoiets ( http://hdphns.com/nl/fiio-e6.html ) te kopen om te gebruiken in combinatie met een Brainwavz M2 en een iPod Touch. Ik weet dat de iPod nu ook weer niet heel goed geluid heeft dus ik dacht dat dit het mischien wat beter zou maken. Is dit het geld waard ? Hoe moet ik het verschil opvatten ?
Ben ik ook wel benieuwd naar, kan dit niet gewoon softwarematig (op Android)?

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!
batentje_kaitos schreef op zondag 08 april 2012 @ 12:21:
[...]

WAt is er mis aan de mids van mijn Dt770?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Laatst online: 16-04-2020
Remcom00 schreef op zondag 08 april 2012 @ 17:10:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar, kan dit niet gewoon softwarematig (op Android)?
In combinatie met een kabel omzeil je het interne equalizer systeem en gebruik je die van het apparaat, wat dan ren stuk betet zou zijn.

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:14

W84

Iemand die mij kan helpen? :) Ik heb op dit moment een Sony XB-700 en opzich niks te klagen, zeker het draagcomfort en laag is top. Maar zoals vaker bij Sony is het geluid erg schel en dat is iets waar ik slecht tegen kan. Ik zoek dus een nieuwe welke ik ga gebruiken voor zowel muziek luisteren als muziek produceren (Dance, House, Electro, Trance etc.). M'n oog was al gevallen op de Sennheiser HD380 en Beyerdynamic DT770 Pro, maar misschien is er nog wel wat mooiers. Het budget is rond de €150,-. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W84 schreef op zondag 08 april 2012 @ 19:30:
Iemand die mij kan helpen? :) Ik heb op dit moment een Sony XB-700 en opzich niks te klagen, zeker het draagcomfort en laag is top. Maar zoals vaker bij Sony is het geluid erg schel en dat is iets waar ik slecht tegen kan. Ik zoek dus een nieuwe welke ik ga gebruiken voor zowel muziek luisteren als muziek produceren (Dance, House, Electro, Trance etc.). M'n oog was al gevallen op de Sennheiser HD380 en Beyerdynamic DT770 Pro, maar misschien is er nog wel wat mooiers. Het budget is rond de €150,-. ;)
Met een budget van €150 en de gekozen muziek zou ik persoonlijk kijken naar de Sennheiser HD 25 II of de Audio Technica ATH-M50. Dit zijn beide gesloten headphone's wat ze voor bijvoorbeeld muziek produceren erg geschikt maakt. Verder zijn bij beide de lage tonen zeer goed en hebben ze ook een erg duidelijk midden en hoog welke ik zelf nooit schel vond klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De beyer valt net zo goed onder die beschrijving. Luisteren is mijn advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

W84 schreef op zondag 08 april 2012 @ 19:30:
Neem eens een kijkje naar de Brainwavz HM5, die komt erg goed uit de reviews.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Laatst online: 12-09 14:19
HD25-II kan ik beamen, heb er vrij lang naar kunnen luisteren in de winkel (heb 'm niet gekocht omdat hij buiten mijn budget lag), en klonk (mits goed op de oren geplaatst) geweldig. Totaal niet schel, lekkere bass. Ik luister ongeveer dezelfde muziek (muv trance) en ik vond hem erg goed klinken. Wordt ook veel gebruikt door DJ's en inderdaad producers. Beste van alles is dat hij gewoon nagenoeg onverwoestbaar is, dus gaat ook gewoon lekker lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Thanks guys! :) Gaat die HD25-II wel over de oren trouwens? Op de foto te zien niet en ik heb liever dat die over de oren valt. De HD380 is dus niet echt aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

W84 schreef op zondag 08 april 2012 @ 21:58:
Thanks guys! :) Gaat die HD25-II wel over de oren trouwens?
Neen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
W84 schreef op zondag 08 april 2012 @ 21:58:
Thanks guys! :) Gaat die HD25-II wel over de oren trouwens? Op de foto te zien niet en ik heb liever dat die over de oren valt. De HD380 is dus niet echt aan te raden?
De HD380 ken ik niet maar ik heb zelf de HD205-II welke dezelfde kussentjes heeft die ik niet weer zou verkiezen, voelt door die rimpels heel raar aan je oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

't is ook een enorm stuk plastic trouwens. De eerder genoemde beyer is voor een aardig deel van staal en aluminium. Mijne is uit 2004 en doet 't nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 16:28
ik heb advies nodig.
Ik ben opzoek naar in-ear oordopjes rond de 50 euro.
De doeleinden zijn voor onderweg(bus, trein), op school en thuis.
Ik luister dance, trance en hardstyle.
Ik heb nu de cx 870 maar die zijn aan het einde van hun latijn.
Als tijdelijke oplossing heb ik de Philips she 9800 maar daar ben ik niet tevreden over.
ik ga ze gebruiken icm mijn Htc One X

[ Voor 5% gewijzigd door M3lvinG op 08-04-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
M3lvinG schreef op zondag 08 april 2012 @ 22:04:
ik heb advies nodig.
Als tijdelijke oplossing heb ik de Philips she 9800 maar daar ben ik niet tevreden over.
Als de CX870 bevallen kan je die toch gewoon nog een keer nemen? zijn nu 50 euro bij dixons :)
Overigens is dit het grote headphones topic, eigenlijk niet voor in-ears dus :P

[ Voor 7% gewijzigd door Nilsepils op 08-04-2012 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redblader schreef op zondag 08 april 2012 @ 13:01:
[...]

Maar wat is voor jou belangrijker, geluidskwaliteit of uiterlijk?
Als je echt goed geluid voor je geld wilt hebben zul je bij Beats by Dre en Bose verkeerd zitten, je betaald daar gewoon verschrikkelijk veel geld voor het merk alleen al.

Vooral de Beats by Dre zou ik ook zeker niet aanraden als je naar veel verschillende genres luistert, ik heb zelf laatst naar een Solo HD geluisterd en ik ken koptelefoons van 50 euro die nog beter klinken, hoewel anderen de zwaar overdreven en doordreunende bass weer helemaal geweldig vonden. :X

Het beste advies wat ik je kan geven is eigenlijk gewoon koptelefoons binnen je budget in de pricewatch doorkijken en dan reviews zoeken van de koptelefoons die je interessant lijken, kijk dan vooral op sites zoals Head-Fi aangezien veel commerciele sites geen idee hebben hoe goed geluid eigenlijk klinkt.
Die sites zullen dus eerder iets als een Bose of Beats by Dre bestempelen als het beste dat ze ooit gehoord hebben, dat klopt dan misschien wel voor hun maar dat zegt meer over welke koptelefoons ze hiervoor hadden dan over de Beats. :P
Beats en Bose hebben als kenmerk dat ze gedragen dienen te worden uitsluitend om de nek en niet op/over de oren. Immers dan hoor je niet de complimenten van mensen over hoe stoer die dingen je staan en wat voor een rijke/coole/fashion gast je wel niet bent.

Tevens is het geluid zo dat het alleen maar aangenaam kan klinken als ze niet direct in contact komen met je oren :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2012 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Hmmm, thanks dan wordt het denk ik toch de Beyerdynamic DT770 Pro. Tenminste als die niet schel klinkt. :p

Ik maak me alleen een beetje zorgen over de 250Ohm en heb liever lager, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
W84 schreef op zondag 08 april 2012 @ 22:12:
Hmmm, thanks dan wordt het denk ik toch de Beyerdynamic DT770 Pro. Tenminste als die niet schel klinkt. :p

Ik maak me alleen een beetje zorgen over de 250Ohm en heb liever lager, maar goed...
Er is ook een 80 Ohms versie, klinkt natuurlijk iets anders maar heb je wel minder power nodig :)

Ik heb overigens zelf nog een kleine vraag, ik heb een HD215-II, al een tijdje, en moet zo onderhand toch echt wel ingespeeld zijn. echter merkte ik een aanzienlijk (en positief) verschil tussen vanmorgen en vanmiddag, van het een op andere moment. Hoe kan dit komen? ik heb ineens een stuk meer bass, ik vond hem eerst juist vrij vlak klinken? Lijkt me niet meer inspelen vanwege de tijd die ik hem al heb en meestal gaat dat geleidelijk en het was nu echt van het een op andere moment (niet tijdens muziek maar na even weg geweest te zijn).

[ Voor 40% gewijzigd door Nilsepils op 08-04-2012 23:19 . Reden: HD 205 = HD 215 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velaro
  • Laatst online: 12-02-2024
Hallo, ik ben op zoek naar een nieuwe hoofdtelefoon, want gebruik nu een Sony DR-S3 die volgens mij al heel oud is. Over het geluid ben ik relatief tevreden, maar na een tijdje gaat de headset heel oncomfortabel zitten (lees: mijn oren beginnen pijn te doen omdat de schelpen er druk op uitoefenen). Ik had mijn blik laten vallen op de Sennheiser HD598 en ik zie dat die 25 Ohm gebruikt.

- Gaat dit werken als ik die aansluit op een Philips F4220 versterker? Er staat 8 Ohm op deze versterker, maar ik weet niet wat dit allemaal inhoudt.

- Kan die headset anders gewoon aangesloten worden op de PC of zorgt dit toch voor een kwaliteitsverschil?

Verder zou ik ook graag eens weten of er nog andere headsets zijn die de moeite waard zijn om te overwegen. Ik luister voornamelijk naar elektronische popmuziek en akoestische muziek, maar ook naar andere genres. De bass moet wat mij betreft niet te veel aanwezig zijn en ik zou niet meer dan €150 willen uitgeven. Ik heb ook al gekeken naar de HD 558 (127€), is de HD 598 (€160) echt veel beter? Is bijna uitsluitend voor muziek bedoeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Velaro op 08-04-2012 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

batentje_kaitos schreef op zondag 08 april 2012 @ 01:55:
[...]

Ik denk dat je je ergens in vergist want bij mijn weten bestaat er geen 9 mm jack aansluiting.

@Velaro

De Sennheiser die jij beschrijft heeft een impendantie van ongeveer 50ohm. De 500 series van Sennheiser zitten allemaal rond die niveau. Maak je maar geen zorgen omdat deze onder portable als home/hifi vallen.

De versterker die jij beschrijft is een stereo speaker versterker en de 8 ohm beslaat waarschijnlijk de impendantie niveau van luidsprekers (en dus niet de koptelefoon). Je kan de Sennheiser dus gerust aansluiten op de Philips. Ook voor PC gebruik zal er denk ik geen problemen ontstaan. Ik raad je wel aan om een geluidskaart aan te schafffen (intern of usb). De mobo geluidschipsets zijn meestal erg storingsgevoelig.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

M3lvinG schreef op zondag 08 april 2012 @ 22:04:
ik heb advies nodig.
Ik heb de Brainwavz M2, en ze bevallen me erg goed.
Ze zijn van aluminium en dus erg stevig, en de kabel gaat nauwelijks in de knoop en zijn ook erg stevig.
Verder is het geluid erg goed (ik luister heel veel soorten muziek, van Dubstep en Hardstyle tot Alternative en Britpop).
Je krijgt er ook nog een handig 'tasje' bij waarin je ze kan meenemen en ze goed beschermt zijn, samen met extra eartips.
Je zou ook voor de Brainwavz M4 of M3 kunnen gaan, maar daar heb ik verder geen ervaring mee.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remcom00 schreef op zondag 08 april 2012 @ 22:22:
[...]

Ik heb de Brainwavz M2, en ze bevallen me erg goed.
Ze zijn van aluminium en dus erg stevig, en de kabel gaat nauwelijks in de knoop en zijn ook erg stevig.
Verder is het geluid erg goed (ik luister heel veel soorten muziek, van Dubstep en Hardstyle tot Alternative en Britpop).
Je krijgt er ook nog een handig 'tasje' bij waarin je ze kan meenemen en ze goed beschermt zijn, samen met extra eartips.
Je zou ook voor de Brainwavz M4 of M3 kunnen gaan, maar daar heb ik verder geen ervaring mee.
De M2s zijn inderdaad zeer goed maar voor de muziekstijlen waar hij naar luistert is de Fischer audio Eterna Rev 1-2 mss wel beter gepast. Meer bass. De M2 zijn ook zalig hoor, daar niet van, maar de Eterna's zijn meer fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
Heb zojuist de koptelefoon aangesloten op mijn Sansui AU-217 aangesloten, er is een duidelijk verschil in laagweergave, verder hoor ik zo snel geen significant verschil. Het signaal wordt dus wel degelijk versterkt, niet simpelweg doorgegeven.
Ik denk dat zo een versterker meer verschil maakt dan een goedkoop dingetje als een FiiO, dit soort versterker zijn voor een paar tientjes te koop op marktplaats. De versterker heeft de mogelijkheid en de bass en treble af te stellen, aanrader dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Painore schreef op maandag 09 april 2012 @ 11:25:
Heb zojuist de koptelefoon aangesloten op mijn Sansui AU-217 aangesloten, er is een duidelijk verschil in laagweergave, verder hoor ik zo snel geen significant verschil. Het signaal wordt dus wel degelijk versterkt, niet simpelweg doorgegeven.
Ik denk dat zo een versterker meer verschil maakt dan een goedkoop dingetje als een FiiO, dit soort versterker zijn voor een paar tientjes te koop op marktplaats. De versterker heeft de mogelijkheid en de bass en treble af te stellen, aanrader dus!
Alleen draagt zo'n Sansui met vrachtwagen accu zo zwaar in je broekzak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Req-
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-08 20:46
Hallo iedereen, Ik ben van plan om de Audio Technica ATH-m50 te kopen omdat ik hier veel goede dingen over lees en deze ook mijn muziekstijlen goed aankan (Dance, Dubstep, Metal, Rock) Heeft iemand deze hoofdtelefoon of weet iemand een beter alternatief?

Mvgr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
BARACUS schreef op maandag 09 april 2012 @ 12:42:
[...]

Alleen draagt zo'n Sansui met vrachtwagen accu zo zwaar in je broekzak ;)
Is uiteraard voor thuisgebruik.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:00

Sorbo

Uw hulp in huis!

Ik heb onverwacht ook weer wat budget voor een (fullsize) koptelefoon voor op mn kamer, ter ondersteuning van mijn Creative T20II's. Mijn budget ligt idealiter rond de 50-60 euro, maar een uitschieter tot 100 euro is mogelijk als het om een echt awesome headset gaat.

Wat ik zelf gevonden had waren de AKG K514MKII's, de Beyerdynamic DTX-910 en de Fostex T50RP, waarvan die laatste natuurlijk van een heel ander kaliber is dan de eerste twee. Door zijn prijs en het feit dat er echt een amp tussen geknoopt moet worden door zn impedantie, is het meer uit nieuwsgierigheid naar de techniek en alle goede ervaringen die er mee te vinden zijn. De AKG's kosten ongeveer 40 euro, de DTX-910 zo'n 60-70 euro en de fostex komt uit Australie voor omgerekend zo'n 100 euro in een bundel met een Behringer amp.

Zijn er hier ervaringen met een van de 3 headsets, of iets anders relevants?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
Painore schreef op maandag 09 april 2012 @ 11:25:
Je hebt zeker meer bas met de koptelefoonuitgang op je Sansui?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Hallo

Ik heb hulp nodig met een beslissing te maken tussen een aantal headphones.

Ik heb op dit moment een Ipod Nano en een HTC One X. En ik wil de HTC voornamelijk gaan gebruiken voor me muziek.

De nano gebruik ik vaak alleen met sporten icm Sony In Ears. Maar ik zoek nog een leuke over ear of on ear headphone.

Ik twijfel tussen deze verschillende types. Mijn budget is niet zo heel hoog. (omdat ik nog wel eens dingen mag slopen)

Pioneer

http://www.bcc.nl/pioneer...ofdtelefoon+%3E++%3E++%3E

Sony MDR-ZX300

http://www.bol.com/nl/p/e...00000011284372/index.html

AKG K420

http://www.redcoon.nl/B23...oofdband?refId=kieskeurig

Mobiliteit is voor mij wel een pluspunt. al gebruik ik deze headphones ook thuis.
Ook staat bij mij de geluidskwaliteit wel op 1 en de ''looks'' op 2.

Ik was eerst van plan de Sony MDR XB500 te kopen alleen. na dat ding bekeken te hebben is hij toch net iets té lelijk.

Het liefst zou ik in de prijsrange ook nog de optie willen hebben om de kabels los van de headset te halen en ook maar 1 kabel vast te hebben aan de headset. Alleen ik weet niet of dit wel een realistische eis is in de prijsrange van 20 tot 50 euro.
Hebben jullie ervaring met bovenstaande headsets of weten jullie een goed alternatief? ik hoor het graag!

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cluricauns
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06-2022
begintmeta schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:14:
Heeft iemand de AKG K550 al eens gehoord eigenlijk?
Ik heb ze in mijn bezit. Bevallen prima, alleen heb geen andere hoofdtelefoons (gehoord) om ze mee te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Seers schreef op maandag 09 april 2012 @ 16:51:
[...]

Je hebt zeker meer bas met de koptelefoonuitgang op je Sansui?
Jup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Denzis schreef op maandag 09 april 2012 @ 17:32:
Hallo

Ik heb hulp nodig met een beslissing te maken tussen een aantal headphones.

Ik heb op dit moment een Ipod Nano en een HTC One X. En ik wil de HTC voornamelijk gaan gebruiken voor me muziek.

De nano gebruik ik vaak alleen met sporten icm Sony In Ears. Maar ik zoek nog een leuke over ear of on ear headphone.

Ik twijfel tussen deze verschillende types. Mijn budget is niet zo heel hoog. (omdat ik nog wel eens dingen mag slopen)

Pioneer

http://www.bcc.nl/pioneer...ofdtelefoon+%3E++%3E++%3E

Sony MDR-ZX300

http://www.bol.com/nl/p/e...00000011284372/index.html

AKG K420

http://www.redcoon.nl/B23...oofdband?refId=kieskeurig

Mobiliteit is voor mij wel een pluspunt. al gebruik ik deze headphones ook thuis.
Ook staat bij mij de geluidskwaliteit wel op 1 en de ''looks'' op 2.

Ik was eerst van plan de Sony MDR XB500 te kopen alleen. na dat ding bekeken te hebben is hij toch net iets té lelijk.

Het liefst zou ik in de prijsrange ook nog de optie willen hebben om de kabels los van de headset te halen en ook maar 1 kabel vast te hebben aan de headset. Alleen ik weet niet of dit wel een realistische eis is in de prijsrange van 20 tot 50 euro.
Hebben jullie ervaring met bovenstaande headsets of weten jullie een goed alternatief? ik hoor het graag!
Ik denk dat de Superlux HD-668b 'beter' is dan diegene die je zelf noemt. Zit je net onder de 40 euro Inc. Verzenden bij Thomann.de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Painore schreef op maandag 09 april 2012 @ 18:35:
[...]

Ik denk dat de Superlux HD-668b 'beter' is dan diegene die je zelf noemt. Zit je net onder de 40 euro Inc. Verzenden bij Thomann.de.
Ziet er goed uit, alleen is hij wel vrij groot geloof ik, beetje hetzelfde maat als de XB500. of heb ik het fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
Oké.

Wat er (zeer vermoedelijk) gebeurt is het volgende. De uitgangsimpedantie van je Sansui is hoog (zeg maar 50 ohm ofzom in ieder geval iets in de orde van grootte van je eigen koptelefoon) en doordat het een fijn electrodynamisch systeem is, is de impedantie behoorlijk vlak, dus daar heb je verder geen last van. Alleen rond de resonantiefrequentie (zal wel ergens rond 80 Hz ofzo liggen) heb je een brede piek in de impedantie. Deze zorgt dan in combinatie met de hoge uitgangsimpedantie dat daar meer spanning over de koptelefoon gaat staan, en dus harder speelt.

Daardoor heb je meer laag. Niet omdat de kwaliteit beter is.

[ Voor 4% gewijzigd door Seers op 09-04-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Painore schreef op maandag 09 april 2012 @ 18:35:
[...]

Dat van die kabels is niet zo zeer een must alleen maar mooi meegenomen, als het design en geluid maar goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Denzis schreef op maandag 09 april 2012 @ 19:46:
[...]

Dat van die kabels is niet zo zeer een must alleen maar mooi meegenomen, als het design en geluid maar goed is
Heb de door jou aangegeven modellen nooit gehoord, Superlux HD668b ook niet, heb zelf sinds kort de 662 aangezien de 668b uitverkocht was.
Echter wordt de 668b door veel mensen aangeraden, ook de reviewers zijn te spreken van dit model. Je kunt er dus wel van uit gaan dat deze een mooier geluid geeft dan jou opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Seers schreef op maandag 09 april 2012 @ 19:09:
[...]

Oké.

Wat er (zeer vermoedelijk) gebeurt is het volgende. De uitgangsimpedantie van je Sansui is hoog (zeg maar 50 ohm ofzom in ieder geval iets in de orde van grootte van je eigen koptelefoon) en doordat het een fijn electrodynamisch systeem is, is de impedantie behoorlijk vlak, dus daar heb je verder geen last van. Alleen rond de resonantiefrequentie (zal wel ergens rond 80 Hz ofzo liggen) heb je een brede piek in de impedantie. Deze zorgt dan in combinatie met de hoge uitgangsimpedantie dat daar meer spanning over de koptelefoon gaat staan, en dus harder speelt.

Daardoor heb je meer laag. Niet omdat de kwaliteit beter is.
Zou heel goed kunnen, heb ik me nooit in verdiept.
Ik hoor overigens geen significant verschil, behalve echt de laagweergave. Het is niet zozeer verbeterd, inderdaad gewoon luider in het laag. Maar jij denkt dus dat een FiiO van een drie tientjes het geluid beter weergeeft dan een versterker van ooit honderden euro's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
Painore schreef op maandag 09 april 2012 @ 20:20:
[...]

Zou heel goed kunnen, heb ik me nooit in verdiept.
Ik hoor overigens geen significant verschil, behalve echt de laagweergave. Het is niet zozeer verbeterd, inderdaad gewoon luider in het laag. Maar jij denkt dus dat een FiiO van een drie tientjes het geluid beter weergeeft dan een versterker van ooit honderden euro's?
Nu heb ik de FiiO niet getest (wel bijvoorbeeld een stepdance, wat dan wel weer gelijkachtig is) maar ik heb hier een versterker die ooit tegen de 2000 heeft gekost, maar zo'n stepdance is toch echt veel beter, alleen maar door het uitgangsimpedantieverhaal. Zeker als je een wat "naardere" impedantiecurve hebt (zo'n koptelefoon is nog behoorlijk vriendelijk) zoals dit

Afbeeldingslocatie: http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=7&graphID%5B%5D=2731

De curve is een beetje gaar geschaald, maar hier hoor je dus een bak midhoog, maar al je hoog ben je kwijt. Nu gaat het dus met jouw koptelefoon nog redelijk goed, maar met een wat straffere in ear gaat je Sansui faliekant de mist in. Puur omdat de lomperiken gewoon een weerstand in serie hebben gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1993
  • Laatst online: 27-11-2024
Hallo mensen,

De laatste tijd is het me opgevallen dat mijn huidige hoofdtelefoon die ik nu heb niet zo in mijn smaak valt. Al heb ik deze al een hele periode in mijn bezit. Ik begin de laatste tijd steeds meer te denken aan een wat duurdere hoofdtelefoon waar de prijzen liggen tussen de 120,- en de 150,- euro. Nou is mijn vraag aan jullie wat nou de beste koop is voor mij.

Wat betreft het soort muziek dat ik beluister is het vrij verschillend. Ik luister naar klassieke (film-)muziek en Country zoals Johnny Cash (Alhoewel ik geen fan ben van zijn vroege werk. Ik hou meer van the american recordings.). Ik luister ook vrij regelmatig naar Alternative metal zoals een Breaking Benjamin en ook naar muziek zoals Adele, Coldplay en Dream Theater.

Zoals jullie zien is het vrij breed wat ik luister, dus ben ik ook op zoek naar een vrij lineaire hoofdtelefoon. Dus vraag ik nogmaals welke hoofdtelefoon er voor mij aan te raden is voor dit budget? Ik hoor het graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Ik had tot een tijd geleden een Zalman Hoofdtelefoon, die is meer voor thuis achter de laptop etc.

Voor onderweg heb ik momenteel de AKG K315. Voor onderweg voldoet die prima, en ik hoef geen groot hoofdtelefoon ding mee te zeulen.

Echter ben ik nu op zoek naar een nieuwe hoofdtelefoon, de Zalman is kapot. Ik luister van alles, en gebruik het ook om films mee te kijken. Mijn budget is zo rond de €30,- a €35,- dat klinkt niet als veel, maar voor dat geld haal je heel wat beter spul dan dat MonsterBeats gedoe. Iemand tips?

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

GS88 schreef op maandag 09 april 2012 @ 21:11:
Ik had tot een tijd geleden een Zalman Hoofdtelefoon, die is meer voor thuis achter de laptop etc.

Voor onderweg heb ik momenteel de AKG K315. Voor onderweg voldoet die prima, en ik hoef geen groot hoofdtelefoon ding mee te zeulen.

Echter ben ik nu op zoek naar een nieuwe hoofdtelefoon, de Zalman is kapot. Ik luister van alles, en gebruik het ook om films mee te kijken. Mijn budget is zo rond de €30,- a €35,- dat klinkt niet als veel, maar voor dat geld haal je heel wat beter spul dan dat MonsterBeats gedoe. Iemand tips?
PX100II?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martini1993 schreef op maandag 09 april 2012 @ 20:54:
Hallo mensen,

De laatste tijd is het me opgevallen dat mijn huidige hoofdtelefoon die ik nu heb niet zo in mijn smaak valt. Al heb ik deze al een hele periode in mijn bezit. Ik begin de laatste tijd steeds meer te denken aan een wat duurdere hoofdtelefoon waar de prijzen liggen tussen de 120,- en de 150,- euro. Nou is mijn vraag aan jullie wat nou de beste koop is voor mij.

Wat betreft het soort muziek dat ik beluister is het vrij verschillend. Ik luister naar klassieke (film-)muziek en Country zoals Johnny Cash (Alhoewel ik geen fan ben van zijn vroege werk. Ik hou meer van the american recordings.). Ik luister ook vrij regelmatig naar Alternative metal zoals een Breaking Benjamin en ook naar muziek zoals Adele, Coldplay en Dream Theater.

Zoals jullie zien is het vrij breed wat ik luister, dus ben ik ook op zoek naar een vrij lineaire hoofdtelefoon. Dus vraag ik nogmaals welke hoofdtelefoon er voor mij aan te raden is voor dit budget? Ik hoor het graag! :)
Ligt eraan welke formfactor je wilt en of het open of dicht moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1993
  • Laatst online: 27-11-2024
Wijnands schreef op maandag 09 april 2012 @ 21:34:
[...]

Ligt eraan welke formfactor je wilt en of het open of dicht moet.
Excuses, ik was vergeten dat toe te voegen. Zelf zat ik te denken aan een gesloten full-size hoofdtelefoon. Want mijn werkomgeving kan nogal rumoerig zijn, dus lijkt me dat wel handig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Zijn er mensen bekend met de AKG K 450?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Req- schreef op maandag 09 april 2012 @ 13:14:
Hallo iedereen, Ik ben van plan om de Audio Technica ATH-m50 te kopen omdat ik hier veel goede dingen over lees en deze ook mijn muziekstijlen goed aankan (Dance, Dubstep, Metal, Rock) Heeft iemand deze hoofdtelefoon of weet iemand een beter alternatief?

Mvgr,
Ik kan hier hopelijk binnenkort meer over vertellen. Ze zijn onderweg alleen liggen nog steeds bij de douane. Begin echte kwaliteit wel te missen sinds ik mijn oordoppen heb verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Dit topic begint wel echt een beetje een "Welke hoofdtelefoon moet ik kopen? Beats of Bose?" te worden. :( Elke pagina precies dezelfde vragen. Er worden ook echt de meest random dingen aangeraden. Misschien toch maar eens de OP fine tunen want dit is een beetje dweilen met de kraan open. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:28

Chiron

Moderator Discord
Denzis schreef op maandag 09 april 2012 @ 21:50:
Zijn er mensen bekend met de AKG K 450?
Yep. Wat wil je weten?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martini1993 schreef op maandag 09 april 2012 @ 21:47:
[...]

Excuses, ik was vergeten dat toe te voegen. Zelf zat ik te denken aan een gesloten full-size hoofdtelefoon. Want mijn werkomgeving kan nogal rumoerig zijn, dus lijkt me dat wel handig. ;)
Doe wat ik gedaan heb, ga 's luisteren in de afdeling studio spul
Negakinu schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:49:
Dit topic begint wel echt een beetje een "Welke hoofdtelefoon moet ik kopen? Beats of Bose?" te worden. :( Elke pagina precies dezelfde vragen. Er worden ook echt de meest random dingen aangeraden. Misschien toch maar eens de OP fine tunen want dit is een beetje dweilen met de kraan open. :)
Suggesties zijn heel welkom

[ Voor 30% gewijzigd door Wijnands op 10-04-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Is het niet eerder de gebruikers die gewoon de topicstart niet lezen en daardoor maar gaan vragen?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Of je het een beetje positief heb ervaren voor die prijsklasse. ben van plan deze bij coolblue voor 59,- aan te schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Touchdomex schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:19:
Is het niet eerder de gebruikers die gewoon de topicstart niet lezen en daardoor maar gaan vragen?
Dat doen tweakers toch nooit? >:)

Misscihen 's ff bepalen wat we van dit topic willen en desnoods wat moderator aandacht erbij vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wijnands schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:23:
[...]

Dat doen tweakers toch nooit? >:)

Misscihen 's ff bepalen wat we van dit topic willen en desnoods wat moderator aandacht erbij vragen.
Tweakers weten waar ze over spreken dus hoeven eigenlijk niet te vragen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Wijnands schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:23:
[...]

Dat weten we al, maar dat voorkomt niet dat er mensen zijn die vragen komen stellen over in-ears of vragen die al 24 keer gesteld zijn, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik kan misschien over enkele maanden van een collega een Grado RS2i en een Pro-ject Head Box amp overnemen. Ben erg benieuwd ik ga er ook eerst naar luisteren als ik een beetje gewend ben aan mijn ath-m50 zodra ze binnen komen.
En kan ze voor een hele mooie prijs krijgen :)
Wat denken jullie dat deze combi waard is tweede hands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeR schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:20:
[...]

Dat weten we al, maar dat voorkomt niet dat er mensen zijn die vragen komen stellen over in-ears of vragen die al 24 keer gesteld zijn, etc.
Als koop advies niet gewenst is dan moeten we daar collectief meer moderator aandacht voor gaan vragen. Persoonlijk heb ik daar niet zo'n moeite mee als de desbetreffende tweaker zelf al wat werk heeft gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 12:45
Iemand ervaring met de KRK KNS-8400 hoofdtelefoon? Ik heb ze vanmiddag vluchtig getest, echter was de source nogal belabberd, en had ik simpelweg geen tijd om écht goed te luisteren.

Ze zaten ook heerlijk. Tevens klonken ze ook fijn, maar mijn mening is waarschijnlijk aardig biased omdat ik hunker naar nieuwe fullsize phones. Oh well, voor <€100 lijkt het mij sowieso geen verkeerde deal?

[ Voor 16% gewijzigd door blix op 10-04-2012 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Heilige Kaas schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 19:04:
Ik kan misschien over enkele maanden van een collega een Grado RS2i en een Pro-ject Head Box amp overnemen. Ben erg benieuwd ik ga er ook eerst naar luisteren als ik een beetje gewend ben aan mijn ath-m50 zodra ze binnen komen.
En kan ze voor een hele mooie prijs krijgen :)
Wat denken jullie dat deze combi waard is tweede hands?
Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/1/13/265x265px-LS-13cec3aa_763950551_PRO-JECT+HEAD+BOX+MK2+portable.jpg

De Head Box is echt niet interessant. Een beetje achterhaalde CMOY layout in een iets mooiere behuizing dan de standaard CMOY van een paar jaar geleden. Vlak, alleen geschikt voor lage impedantie en vaak krakerig door goedkope volume pot. Afhankelijk van het bedrag dat hij er voor vraagt (ik zou er nooit meer dan 40 euro aan uitgeven) kun je tegenwoordig veel beter krijgen, vooral voor die Grado. :) De 2.03 CMOYs op Ebay/JDS Labs zijn een stuk moderner en kosten ook maar 50/60.

Dus, max. 30/40 euro voor de Head Box, maar liever gratis. ;) De RS2 zal tussen de 250 en 300 waard zijn, afhankelijk van de ouderdom en staat. En van hoe goed je kunt onderhandelen natuurlijk. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Negakinu op 10-04-2012 23:38 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
het is de rs2i, goede staat. Kan de combi voor 300 overnemen. Maar ga toch eerst luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blix schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:20:
Iemand ervaring met de KRK KNS-8400 hoofdtelefoon? Ik heb ze vanmiddag vluchtig getest, echter was de source nogal belabberd, en had ik simpelweg geen tijd om écht goed te luisteren.

Ze zaten ook heerlijk. Tevens klonken ze ook fijn, maar mijn mening is waarschijnlijk aardig biased omdat ik hunker naar nieuwe fullsize phones. Oh well, voor <€100 lijkt het mij sowieso geen verkeerde deal?
Enorm stevig, klemt te hard op mijn grote kop, ik vond midrange wat door elkaar lopen. Voor rock kan het echter een prima optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:09

hmr

Was net even wezen kijken op internet en de Klipsch image one vielen me op. Ook al even de zoek functie geprobeerd maar niet veel gevonden hier op GoT. Iemand hier ervaringen mee? Ze komen er over het algemeen best goed uit van wat ik lees, en met een prijs van 79 euro liggen ze goed in mijn budget!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
hmr schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:14:
Was net even wezen kijken op internet en de Klipsch image one vielen me op. Ook al even de zoek functie geprobeerd maar niet veel gevonden hier op GoT. Iemand hier ervaringen mee? Ze komen er over het algemeen best goed uit van wat ik lees, en met een prijs van 79 euro liggen ze goed in mijn budget!
Ik heb ze zelf niet gehoord maar misschien dat deze quote van een Head-Fi review je helpt:

"Timbre is bad, IF unequalized (sorry, but I can't emphasize this enough)! The overall sound is too dark and the low mids and bass are a rumbling mess without any chance of instrument separation or recognition. Maybe my ears are a little too touchy, but even with the iPod equalizer settings set to "less bass", quantity surpasses that of the HFI-780 - it's really that strong.
Equalized, I really enjoy the overall sound presentation. Timbre and soundstage (the sound has a nice amount of air) are good for the price."

http://www.head-fi.org/t/563972/klipsch-image-one-opinions

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze ogen wel mooi en degelijk. Persoonlijk vind ik dat als je een equalizer nodig hebt dat je dan niet de juiste keuze aan het maken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Hier heb je de klipsch voor een stuk lagere prijs. In het wit en zonder knopjes ;)
pricewatch: Klipsch Image S4 (Wit)

Edit:
Nog een stuk goedkoper:
http://www.pixmania.nl/nl/nl/search/klipsch

Edit2: Ik ben echt niet helder vandaag :/ straks ook al in een andere topic. Negeer dit maar :)

[ Voor 31% gewijzigd door Heilige Kaas op 11-04-2012 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Di General
  • Laatst online: 08-09 22:10
Dag audiomensen

Ik probeer de knoop door te hakken bij de aankoop van een nieuwe headphone. Deze zou ik vooral gebruiken op mijn samsung omnia 7 (smartphone) en daarnaast regelmatig op macbook en hifi-installatie. Vooral om muziek te beluisteren die van high tot mid tot bass zijn nadruk legt. Mijn budget gaat tot een 200-tal euro.
Liefst had ik een over-ear gehad, on-ears zitten namelijk echt niet lekker naar mijn gevoel.
Over in-ears heb ik geen mening aangezien je die nooit kan testen in winkels.

Natuurlijk heb ik zelf al wat gezocht op dit forum, head-fi en in de winkel. Na overdreven veel info en wat getest bleek dat de beter sennheisers me qua geluid en gevoel op het hoofd het best lagen. Ik zat te twijfelen tussen de hd 380 pro en de hd 598.

Toen ging ik nog eens op zoek naar reviews en meningen. Ik stootte toen op mensen die zeiden dat het de moeite niet was een deftige headphone aan te sluiten op een mp3/laptop.
Zo kom ik bij mijn uiteindelijke vraag: Is het de moeite zo'n headphone te kopen als je die zonder amp aansluit op je mp3/laptop/hifi installatie? Hierover waren de meningen vooral op head-fi zeer verschillend.

Andere tips van mensen (die mij toch eerder in-ears of iets anders zouden aanraden), altijd welkom.

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Di General op 11-04-2012 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Di General schreef op woensdag 11 april 2012 @ 19:59:
Toen ging ik nog eens op zoek naar reviews en meningen. Ik stootte toen op mensen die zeiden dat het de moeite niet was een deftige headphone aan te sluiten op een mp3/laptop.
Zo kom ik bij mijn uiteindelijke vraag: Is het de moeite zo'n headphone te kopen als je die zonder amp aansluit op je mp3/laptop/hifi installatie? Hierover waren de meningen vooral op head-fi zeer verschillend.
Alvast bedankt!
Voor zover ik weet is de HD598 een goede keus en is die makkelijk aan te sturen. Je zou voor een meerprijs een externe usb DAC aan kunnen schaffen zoals de FiiO E10 bijvoorbeeld. Deze zal het geluid nog beter maken mocht het niet bevallen.
Een Audio Technica ATH-M50 is ook te overwegen. Ik krijg hem morgen (eindelijk) binnen dus weet er niet veel nuttigs over te zeggen maar deze blijkt ook makkelijk aangestuurd te kunnen worden. En die is ook nog eens dicht, dus goed voor onderwerg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08 20:26
Hey Di General,

Als antwoord op je vraag of het de moeite is om zo'n koptelefoon op je mp3/laptop/hifi aan te sluiten zonder amp, zeg ik volmondig ja. Zelf ben ik in het bezit van de Sennheiser HD 598 en deze koptelefoon stuur ik zelf ook aan met de bronnen die jij noemt, zonder extra amp. Bedenk je ook dat in een hifi set ook een amp zit en dus vergelijkbaar zal reageren als een headphone amp (mits je een redelijke kwaliteit hifi set hebt natuurlijk). Verder moet je er wel goed bij nadenken dat de HD 598 een open koptelefoon is en als je hem onderweg (lees: openbaar vervoer) gebruikt iedereen kan meegenieten van je muziek en jij van de omgevingsgeluiden. Ikzelf trek me daar niet zo heel veel van aan en neem hem nog iedere dag trouw mee in de trein.

Wat betreft de HD 598, ik vind het een geweldige koptelefoon. Er zijn er volgens mij maar weinig die voor dezelfde prijs hetzelfde presteren als deze koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Di General
  • Laatst online: 08-09 22:10
Dit waren de eigen ondervindingen waar ik naar op zoek was! Ik gebruik hem wel een aantal keer per week op de bus. Dat anderen kunnen meegenieten is nu nog zo geen probleem, maar ik hoop gewoon niet meer te hoeven meegenieten van ieder woord dat de pubers naast me uitkramen.

Bedankt voor de snelle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Di General schreef op woensdag 11 april 2012 @ 20:21:
maar ik hoop gewoon niet meer te hoeven meegenieten van ieder woord dat de pubers naast me uitkramen.
Ik ben bang dat je omgevings geluiden nog bijna net zo goed hoor als dat je geen koptelefoon draagt. Als je dit dus hebt dan ben je al snel geneigd om het volume te verhogen, wat weer niet goed is voor je oren.
In jouw geval kan je beter een dichte koptelefoon nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
Heilige Kaas schreef op woensdag 11 april 2012 @ 20:29:
[...]

Ik ben bang dat je omgevings geluiden nog bijna net zo goed hoor als dat je geen koptelefoon draagt. Als je dit dus hebt dan ben je al snel geneigd om het volume te verhogen, wat weer niet goed is voor je oren.
In jouw geval kan je beter een dichte koptelefoon nemen.
Dit klopt inderdaad, als ik m'n omgevingsgeluid nauwelijks meer wil horen moet ik het volume behoorlijk opschroeven. Met als gevolg dat iedereen weer van mijn muziek kan meegenieten. Het voordeel is wel dat een iPod of andere mp3 speler de koptelefoon niet tot gehoor beschadigend volume kunnen krijgen. Ga eens bij de Hobo Hifi of een andere dergelijke winkel langs en test eens wat je van een open koptelefoon vindt. Zo kun je voor jezelf bepalen of je het achtergrondgeluid nog teveel aanwezig vindt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Als je dat denkt dan ben je denk ik toch verkeerd bezig.
Ik heb zelf de HD518 en als het goed is zijn die qua volume ongeveer gelijk. Als ik dan 5 uur op half volume luister heb ik de volgende dag al een piep in mijn oren.

Edit: Kan zijn dat het volume met de 598 een stuk lager is hoor. En verder heb ik volgens mij ook aardig gevoelige oren. Maar ik let er altijd goed op want als je even zo door gaat heb je over x jaar niks meer aan je dure koptelefoons als je oren het niet meer doen.

[ Voor 37% gewijzigd door Heilige Kaas op 11-04-2012 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
Ik weet natuurlijk niet wat jouw source is, maar als ik mijn iPod Touch gebruik en ik de koptelefoon op max volume heb is het niet hard genoeg om mij echt een piep in m'n oren te bezorgen. Misschien na een aantal uur lang op max volume, maar dat komt nooit voor. Je hebt helemaal gelijk dat je moet oppassen met het volume waarop je muziek luisterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Wijnands schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:16:
[...]
Suggesties zijn heel welkom
Een soort best buy guide creëren in de TS? Verschillende budgetten, bijvoorbeeld 0-20, 20-50, 50-100, 100-150 etc. En per budget een aantal keuzes in verschillende categorieën (oordoppen, in ears, gesloten en open koptelefoons), met per product voor en nadelen, links naar reviews en de laagste prijs.

Er staat nu wel waar je naar moet kijken, maar sommigen willen gewoon een product aangeraden krijgen en het niet zelf uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:09

hmr

Tk55 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 20:52:
[...]

Een soort best buy guide creëren in de TS? Verschillende budgetten, bijvoorbeeld 0-20, 20-50, 50-100, 100-150 etc. En per budget een aantal keuzes in verschillende categorieën (oordoppen, in ears, gesloten en open koptelefoons), met per product voor en nadelen, links naar reviews en de laagste prijs.

Er staat nu wel waar je naar moet kijken, maar sommigen willen gewoon een product aangeraden krijgen en het niet zelf uitzoeken.
Zou zeer nice zijn en veel vragen voorkomen denk ik ;)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:54
Als er mensen zijn die ik aan de topicstart moet toevoegen, dan hoor ik het graag :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tk55 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 20:52:
[...]

Een slecht plan aangezien koptelefoons en hifi meuk eigenlijk smaak gebaseerd zijn. Best buy bestaat er op een zekere hoogte niet meer zoals dat met computermeuk wel het geval is.
Omaatjehenk schreef op woensdag 11 april 2012 @ 20:10:
Wat betreft de HD 598, ik vind het een geweldige koptelefoon. Er zijn er volgens mij maar weinig die voor dezelfde prijs hetzelfde presteren als deze koptelefoon.
Dit is dus niet echt waar. De sennheiser hd 598 gebruikt nagenoeg dezelfde driver als de oudere 555. De 598 is een van de meest overpriced sennheisers dus geen goede koop.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2012 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.Hariri
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 12:14
Je kunt heel goed meten of het geluid dat een hifi apparaat produceert ook overeenkomt met wat je erin stuurt. Maar goed, een best-buy kan natuurlijk alleen gemaakt worden als je verschillende genres in acht houdt, en zelfs dan is het redelijk moeilijk in te schatten of je dan wel de juiste koop doet op basis van zo'n review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 23:30:
[...]

Een slecht plan aangezien koptelefoons en hifi meuk eigenlijk smaak gebaseerd zijn. Best buy bestaat er op een zekere hoogte niet meer zoals dat met computermeuk wel het geval is.
Je kunt erbij vermelden dat het slechts richtlijnen/voorbeelden zijn. Dat het subjectief is en dat als je het zeker wil weten je zelf moet luisteren en vergelijken. Maar een richtlijn en enkele voorbeelden binnen prijsklasses is nooit verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C.Hariri schreef op woensdag 11 april 2012 @ 23:37:
Je kunt heel goed meten of het geluid dat een hifi apparaat produceert ook overeenkomt met wat je erin stuurt. Maar goed, een best-buy kan natuurlijk alleen gemaakt worden als je verschillende genres in acht houdt, en zelfs dan is het redelijk moeilijk in te schatten of je dan wel de juiste koop doet op basis van zo'n review.
Dit klopt alleen als je de goedkope zooi met elkaar gaat vergelijken. Bij koptelefoons (op beats en bose na dan) van 150 euro of meer gaat dat jou niet meer lukken helaas. Dat bedoelde ik ook in mijn vorige post met 'op zekere hoogte'. Het is en blijft een kwestie van smaak en als er een manier is om een best buy hiervoor te introduceren, dan komt het in de trend van losse onderdelen (en bouwmateriaal) op waarde bepalen en hoeveel je hiervoor uiteindelijk betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Vandaag heb ik toevallig de beats by dr dre studio`s binnen. Ik dacht dat het best mee zou vallen maar voor thuisgebruik zie ik de beats by dr dre koptelefoons echt totaal niet zitten.

Ten eerste is het niet te gebruiken tenzij de active noise canceling aanstaat.

Ten tweede doet het de naam studio's totaal niet waar. De claim dat je hoort precies zoals de makers het bedoelen lijkt me totaal niet waar. Met mijn Sennheiser HD 558 hoor ik veel meer details.

Ten derde is de beats onluisterbaar op een volle 100% volume. Dit in tegenstelling tot mijn andere koptelefoons die op 100% gewoon extreem goed klinken. Op 50% is het op alle genre's goed te doen. Hoe hoger je het zet hoe verschillender je geluidservaring klinkt per genre.

Met hip hop of house zoals deadmau5, daft punk en David Guetta klinkt de beats best oke. De bass werkt lekker mee en aangezien zulke nummers weinig details hebben, word het geen groot gebrei aan herrie en klinkt het gewoon lekker. :D

Buiten electro of hip hop valt het erg tegen. Zoals ik net zei, liedjes met weinig details klinken oke maar rockgeweld is niet om te genieten.

Voordelen zijn wel dat het lekker op je kop zit, dat de active noise canceling goed werkt zodra de muziek op 50% staat en een ideale kabellengte voor onderweg.

Ik gebruik hem nu maar driekwartier maar ik heb ondertussen wel genoeg gehoord. Voor de prijs is het echt teleurstellend. Gelukkig hebben we het alleen in huis gehaald voor de noise canceling en dat doet hij gewoon goed. Maar als koptelefoonverslaafde blijft het een teleurstelling, juist omdat ik behoefte heb aan heel veel bass, maar dan mag het ook wel lekker klinken.

Daarnaast, vergeleken met de HD 558 is er qua bass zelfs weinig verschil. Het probleem is wel dat de HD 558 eventjes moet draaien voor een uurtje om hetzelfde resultaat te krijgen. Ik heb de HD 558 al een week niet meer gebruikt en nu valt het best mee. Maar met deze beats heb ik niet echt een WOW effect, omdat ik er dus aan gewend ben. Ook zit de HD 558 veel lekkerder op je kop omdat het veel groter is.

[ Voor 11% gewijzigd door polopolo150 op 11-04-2012 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Grado voor rock en electro is O+ O+ O+ Fuck die dre's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Touchdomex schreef op woensdag 11 april 2012 @ 23:51:
Grado voor rock en electro is O+ O+ O+ Fuck die dre's!
Die staat ook op m'n verlanglijstje. :)
Pagina: 1 ... 10 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.