Vandaag heb ik toevallig de beats by dr dre studio`s binnen. Ik dacht dat het best mee zou vallen maar voor thuisgebruik zie ik de beats by dr dre koptelefoons echt totaal niet zitten.
Ten eerste is het niet te gebruiken tenzij de active noise canceling aanstaat.
Ten tweede doet het de naam studio's totaal niet waar. De claim dat je hoort precies zoals de makers het bedoelen lijkt me totaal niet waar. Met mijn Sennheiser HD 558 hoor ik veel meer details.
Ten derde is de beats onluisterbaar op een volle 100% volume. Dit in tegenstelling tot mijn andere koptelefoons die op 100% gewoon extreem goed klinken. Op 50% is het op alle genre's goed te doen. Hoe hoger je het zet hoe verschillender je geluidservaring klinkt per genre.
Met hip hop of house zoals deadmau5, daft punk en David Guetta klinkt de beats best oke. De bass werkt lekker mee en aangezien zulke nummers weinig details hebben, word het geen groot gebrei aan herrie en klinkt het gewoon lekker.
Buiten electro of hip hop valt het erg tegen. Zoals ik net zei, liedjes met weinig details klinken oke maar rockgeweld is niet om te genieten.
Voordelen zijn wel dat het lekker op je kop zit, dat de active noise canceling goed werkt zodra de muziek op 50% staat en een ideale kabellengte voor onderweg.
Ik gebruik hem nu maar driekwartier maar ik heb ondertussen wel genoeg gehoord. Voor de prijs is het echt teleurstellend. Gelukkig hebben we het alleen in huis gehaald voor de noise canceling en dat doet hij gewoon goed. Maar als koptelefoonverslaafde blijft het een teleurstelling, juist omdat ik behoefte heb aan heel veel bass, maar dan mag het ook wel lekker klinken.
Daarnaast, vergeleken met de HD 558 is er qua bass zelfs weinig verschil. Het probleem is wel dat de HD 558 eventjes moet draaien voor een uurtje om hetzelfde resultaat te krijgen. Ik heb de HD 558 al een week niet meer gebruikt en nu valt het best mee. Maar met deze beats heb ik niet echt een WOW effect, omdat ik er dus aan gewend ben. Ook zit de HD 558 veel lekkerder op je kop omdat het veel groter is.
[
Voor 11% gewijzigd door
polopolo150 op 11-04-2012 23:55
]