Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Een vers Aankoopadviesforum, een vers aankoopadviestopic :)

Ik ben van plan om een koptelefoon aan te schaffen. Om meteen maar in huis te vallen: ik ben geen audiofiel en ik heb al helemaal geen verstand van Ohm en frequentie waarden dus het enige waarop ik een koptelefoon zal kunnen beoordelen is de merkbekendheid, looks en de prijs...
Ik ben dus ook totaal niet bekend met welke koptelefoons goed zullen werken op een mediaspeler als een iPhone/iPod en dergelijke.. Want daar zit nogal verschil in zo te lezen!

Wat ik wel weet, is dat ik in ieder geval een gesloten koptelefoon moet hebben. Waarom? Ik ga de koptelefoon onder andere gebruiken voor woon/werk verkeer in het openbaar vervoer icm mijn iPhone en ik wil mijn medereizigers zo min mogelijk tot last zijn. Verder zal ik de koptelefoon op mijn werk en thuis gebruiken als ik achter de computer zit, dus voor zowel mijn collega's als vriendin is een gesloten fijner.

Nu heb ik na wat rondkijken in een prijsrange van €70 á €100 de volgende twee koptelefoons op het oog:
pricewatch: AKG K 171 MKII (Zwart)
pricewatch: Sennheiser HD 449 (Zwart)

Waarom deze? Ik heb heel simpel geselecteerd op de eerder genoemde merkbekendheid, het uiterlijk, prijs en of de koptelefoon open of gesloten is. Ik gebruik op dit moment Sennheiser in-ear oordopjes voor mijn iPhone en die bevallen mij goed. Maar ik heb toch liever een on-ear/over-ear koptelefoon aangezien ik na een uurtje last krijg.

Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de AKG, puur om de looks en naar mij idee verschillen de twee koptelefoons niet zo heel veel qua specificaties. Dat de kabel afneembaar is, is voor mij niet zo heel interessant al kan het wel handig zijn natuurlijk.

Wellicht kunnen jullie mij voorzien van (betere) alternatieven of wellicht juist mijn huidige voorkeur motiveren. Want ik kan echt (jaja, daar komt hij) door de bomen het bos niet meer zien als audio-leek...

Wensen/eisen:
- Mooi design
- Prijsklasse: ± €75 á €100 (mag iets meer/minder zijn)
- Goed bruikbaar met iPhone
- Gesloten

[ Voor 5% gewijzigd door leonvw op 15-02-2012 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Als je geen audiofiel bent, wil ik je toch aanraden om koptelefoons in de prijsklasse van €100,- eerst te proberen. Je geeft veel geld uit aan een stukje geluid namelijk. Neem dan een paar nummers mee die je goed kent en op een hoge bitrate, zodat je in ieder geval naar een opname luistert zoals die werkelijk is bedoeld.

Kijk dan ook of de hoofdtelefoons goed op je hoofd zitten. De AKG zit mogelijk iets strakker/harder. Dat kan gewenning zijn, maar mogelijk ook gewoon vervelend als je er niet aan went.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Nou weet ik niet wat er in het algemeen onder "Audiofiel" verstaan wordt, maar ik zie koptelefoons voorbij komen van echt honderden euro's die ongetwijfeld onder de crème de la crème zullen vallen.. Nou, dat zoek ik in ieder geval niet :+

Dat betekend natuurlijk niet dat ik niet van mooi/zuiver geluid hou, dus het mag van mij best wat kosten :Y
Maar als ik dezelfde/vergelijkbare kwaliteit haal met een setje van €40/€50 ben ik natuurlijk ook tevreden :)

Dat de AKG wat strakker zit is een goed punt, daar zal ik goed op letten want ik krijg anders na een paar uur knallende koppijn!

Wil sowieso eens wat koptelefoons gaan passen/beluisteren bij Feedback, alleen wil van te voren wel al wat informatie vergaard hebben :)

[ Voor 9% gewijzigd door leonvw op 15-02-2012 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 14:34
Kijk ook eens naar de pricewatch: Beyerdynamic DT 770 Pro (Grijs, Zwart) , als je toch gaat luisteren. :)

Ik ben zelf overigens (op dit moment) een zeer tevreden Sennheiser gebruiker, ik heb de HD215 al enkele jaren in bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurp5
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 08:28
Zelf heb ik laatst de Audio Technica ATH-WS55i gekocht via eBay voor rond de 80 euro.
Ben er zelf erg tevreden mee.
Voordeel van deze dingen zijn dat ze een remote + microfoon hebben voor je iPhone :)
Laat je niet afschrikken door 'Solid Bass', want over het hele bereik klinken deze dingen gewoon erg goed en de lagere tonen zijn voor mij ook perfect, niet enorm overkill zoals je bij sommige merken hebt :)

http://www.whathifi.com/review/ath-ws55i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

Mandera schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 20:42:
Kijk ook eens naar de pricewatch: Beyerdynamic DT 770 Pro (Grijs, Zwart) , als je toch gaat luisteren. :)

Ik ben zelf overigens (op dit moment) een zeer tevreden Sennheiser gebruiker, ik heb de HD215 al enkele jaren in bezit.
ik zit ook erg te kijken luisteren naar deze koptelefoon, heeft deze niet teveel ohm voor mobiel gebruik? (MP3 spelers, mobieltjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
godofal schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 07:05:
[...]

ik zit ook erg te kijken luisteren naar deze koptelefoon, heeft deze niet teveel ohm voor mobiel gebruik? (MP3 spelers, mobieltjes)
Gisteren even bij de Correct en Feedback gekeken voor wat hoofdtelefoons. De DT 770 Pro is in 250Ohm en 80Ohm verkrijgbaar. De 80Ohm is opzicht net te doen voor mobiel gebruik.. Maar ook maar net.

Mijn keus is uiteindelijk toch op de AKG K 171 MKII gevallen. Dit vanwege het kleinere formaat dan de DE 770 Pro en hij toch net iets meer koptelefoon was dan de HD 449.
De K 171 geeft op mijn iPhone voldoende volume en geluid, op mijn Creative Zen iets meer. Dus die ga ik voorlopig gebruiken voor de muziek, dan kan ik deze gewoon in mijn binnenzak houden.
Qua geluid op de iMac zit het helemaal snor. Voor mijn niet audiofiele achtergrond klinkt dit echt (letterlijk en figuurlijk) als muziek in de oren!
Gisteravond tot half 3 achter de computer gezeten, puur luisterend naar muziek 8)7

Thnx voor alle suggesties en het meedenken iig :)

[ Voor 5% gewijzigd door leonvw op 18-02-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 08:48
Wellicht helemaal niet de prijsrange die je zoekt, maar volgens sommigen de beste koptelefoon onder de 100 dollar: pricewatch: Sennheiser HD 201 (Zwart)

Specificaties | AndriesLouw.nl

Pagina: 1