Verwijderd schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 22:54:
Voor zover ik weet is 10k Ohm input resistance behoorlijk standaard, dus dat zou niet direct het probleem hoeven zijn.
Dat je telefoon de kabel als headset herkent is een betere hint naar wat er mis gaat, denk ik. Dan worden de aansluitpunten van de kabel waarschijnlijk niet helemaal gebruikt voor het juiste signaal.
ik heb het sileconenhoesje verwijderd van telefoon en dan herkent hij de kabel wel als hoofdtelefoon.
de kabel is te groot waardoor die er net niet ver genoeg inpast. als het hoesje erom zit.
mocht er nog een keertje een smartphone raar klinken hoesje eraf halen.
dus alsvast weer 1 stap verder. het volume van de telefoon voluit en het komt bij het acceptabele in de buurt. Goed dat weet ik dan ook weer. De mp3 speler ga ik later wel uitvogelen wat daarmee is.
deze is nu leeg, misschien dat ie op het laatste niet meer bol kan werken omdat zijn accu leeg is.
of omdat i gewoon op is. vraag me niet hoe oud ie is ik denk 5 jaar voor zo,n ding van 30 euro daar ga ik niet teveel tijd insteken. edit ja de mp3 speler was gewoon leeg. (accu is op)
dan blijft overeind dat de powerpod mixer minder gain heeft dan mijn mengpaneeltje.
maar goed dat is gelukkig eenvoudiger op te lossen. door de mixers achter elkaar te zetten.
de mp3 speler heeft namelijk net niet genoeg volume om de powerpod rond de 0 db uit te laten sturen.
edit :en natuurlijk klinkt het uiteindelijk nergens naar maar of we het echt merken als we er een laptop en een dac aanhangen terwijl er verderop divine spaekers aanhangen is volgens mij water naar zee
dragen. het is maar 1 weekje per jaar. thuis heb ik gelukkig gewoon een pc met een geluidskaart en een normaal speakersetje ik ben ook altijd blij als ik de boel weer op kan ruimen.
edit iedereen bedankt met het meedenken.
[
Voor 24% gewijzigd door
miciel op 03-01-2019 00:43
]