Zit er geen display port op? Dat kun je gemakkelijk converteren naar HDMI en dan heb je surround sound.Valorian schreef op zondag 31 december 2017 @ 02:30:
Even on-topic dan maar: weet iemand of je bij een 2017-generatie Macbook Pro (met alleen maar USB-C uitgangen en een 3,5mm analoge uitgang) 5.1 geluid naar een surroundversterker kan krijgen in alle verschillende kanalen, en zo ja hoe? De versterker heeft geen HDMI-ingangen, en de laptop alleen USB-C / Jack.
zierbeek schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 12:29:
Hey iedereen, momenteel heb ik een setje speakers q acoustics voor op de bureau. Soms geeft die relatief veel ruis. Hij is aangesloten via de aux poort van men computer. Zou dit opgelost zijn wanneer ik een aux naar optische kabel koop?
Ah die vraag. En welke van de oplossingen had je al beschouwd en uitgeprobeerd?
GoT is geen helpdesk en menigeen heeft een geheugen als een zeef en een glazen bol die permanent in de revisie is
GoT is geen helpdesk en menigeen heeft een geheugen als een zeef en een glazen bol die permanent in de revisie is
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Staat er niks naast wat ruis kan veroorzaken? Draadloze handset ofzo?
Op mijn werk ruist het logitech spul ook als de handset te dichtbij staat.
Awesome
Zoals ik letterlijk al schreef:PageFault schreef op zondag 31 december 2017 @ 11:33:
[...]
Zit er geen display port op? Dat kun je gemakkelijk converteren naar HDMI en dan heb je surround sound.
- de versterker heeft geen hdmi
- de macbook heeft alleen usbc-poorten
Heb ik niet goed gelezen, excuses. Maar usb c kan ook een audio video signaal ondersteunen. Er zijn thunderbolt naar hdmi kabels bijv. Evt. audio extractor erachter, of wellicht kan dat rechtstreeks.Valorian schreef op zondag 31 december 2017 @ 12:43:
[...]
Zoals ik letterlijk al schreef:
wel, er werd me aangeraden geen gebruik te maken van de aux naar optisch. Jullie vertelden me om alles digitaal te houden. Daar zat ik dan wat vast. De macbook air heeft een aux, usb en Thunderbolt. De speakers hebben een analoog in, optisch en mp3 ingang.The Eagle schreef op zondag 31 december 2017 @ 12:04:
Ah die vraag. En welke van de oplossingen had je al beschouwd en uitgeprobeerd?
Ik dacht eens te zoeken naar een goedkope dac maar daar heb ik geen idee wat te zoeken;
Als je ruis eigenlijk geen ruis is, maar een brom, dan zou het kunnen komen omdat je een aardlus hebt. Een optische kabel zou dat zeker kunnen oplossen, want dat ontkoppelt de zaak.
Het lastige is dat zolang je de oorzaak van het probleem niet weet, het puur en alleen gissen blijft. Dus zoek dat uit (met logica, uitsluiten) en los de oorzaak op
.
Het lastige is dat zolang je de oorzaak van het probleem niet weet, het puur en alleen gissen blijft. Dus zoek dat uit (met logica, uitsluiten) en los de oorzaak op
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Dan heb je twee opties:Valorian schreef op zondag 31 december 2017 @ 12:43:
[...]
Zoals ik letterlijk al schreef:
1: USB geluidskaart met digitale uitgang aan de praat krijgen
2: USB-C > HDMI kabel regelen die werkt op de apple en een HDMI > Digitale audio converter kopen
Kan het zijn dat de ruis veroorzaakt wordt door mijn macbook lader? als deze oplaadt, dan hoor je de ruist, anders nietJvS schreef op zondag 31 december 2017 @ 14:54:
Als je ruis eigenlijk geen ruis is, maar een brom, dan zou het kunnen komen omdat je een aardlus hebt. Een optische kabel zou dat zeker kunnen oplossen, want dat ontkoppelt de zaak.
Het lastige is dat zolang je de oorzaak van het probleem niet weet, het puur en alleen gissen blijft. Dus zoek dat uit (met logica, uitsluiten) en los de oorzaak op.
dat kan zeer goed de oorzaak zijn. dan kan het wellicht met een mantelstroom filter al verholpen zijn. dat is wel een redelijk lomp ding wat je wellicht achter je speakers kwijt kan ?zierbeek schreef op zondag 31 december 2017 @ 17:11:
[...]
Kan het zijn dat de ruis veroorzaakt wordt door mijn macbook lader? als deze oplaadt, dan hoor je de ruist, anders niet
https://www.allekabels.nl...hN47s87QoC6UaArt6EALw_wcB
[ Voor 5% gewijzigd door Ray op 31-12-2017 17:33 ]
Update over de amp icm de Dynaudio Contour 1.3MKII die ik heb gekocht. Gisteren bij de verkoper drie uur getest met een NAD C320BEE. Dit werkte meer dan uitstekend. Allerlei muziekstijlen beluisterd, uiterst tevreden over het geluid dat uit de speakers komt.
Naast de C320BEE had de verkoper ook de C356BEE (Net wat sterker, nieuwer, etc) staan. Daar ook op aangesloten en dit klonk net zo goed.
Ben toen op zoek gegaan naar de C320BEE, maar ben uiteindelijk uitgekomen bij de C355BEE. De voorloper van de hierboven nieuwer geteste amp dus. Die staat hier nu in huis en ik ben er erg blij mee. Wat een fantastisch geluid komt er uit deze combinatie
Naast de C320BEE had de verkoper ook de C356BEE (Net wat sterker, nieuwer, etc) staan. Daar ook op aangesloten en dit klonk net zo goed.
Ben toen op zoek gegaan naar de C320BEE, maar ben uiteindelijk uitgekomen bij de C355BEE. De voorloper van de hierboven nieuwer geteste amp dus. Die staat hier nu in huis en ik ben er erg blij mee. Wat een fantastisch geluid komt er uit deze combinatie
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Is meer vermogen (100Watt of meer) benodigd om een Hi Fi audio weergave te kunnen weergeven?
Nee
Kan meer vermogen, een verbetering betekenen in de hi-fi audio weergave van een luidspreker?
Ja, dat kan. Omdat het een samenspel blijft van de akoestiek en de luidspreker(units).
Kan er klank verschil ontstaan bij een luidspreker, bij een uitwisseling van versterker wanneer het vermogen toeneemd?
Ja dat kan, dat verschil is dan niet te wijten aan de versterker anzich. Door het toegenomen vermogen kan de relatie, tussen de akoustiek(!), versterker (2), en de luidspreker veranderen. Vaak is hierbij spraken van een slecht gekozen MLP nabij een achtermuur waarbij geen/weinig luchtdruk verplaatsing mogelijk is.
Hierdoor is de luidspreker akoestisch gezien nadelig geplaatst.
De verbetering van het toegenomen vermogen is zo'n situatie, verminderd het in en uit slinger effect van een woofer, waardoor de woofer ietsjes beter onder controle word gehouden, bij een akoestisch slecht gekozen MLP positie.
Een beter controle van de woofer, leid tot betere grondtonen (the fundementals, 20hz tot 200Hz). Een verbetering in de grondtonen, leid tot een verbetering in de klanktoon. Waardoor een verbreding plaatsvind van het hoorbare frequentiespectrum van een luidspreker in een luidsterruimte.
Nee
Kan meer vermogen, een verbetering betekenen in de hi-fi audio weergave van een luidspreker?
Ja, dat kan. Omdat het een samenspel blijft van de akoestiek en de luidspreker(units).
Kan er klank verschil ontstaan bij een luidspreker, bij een uitwisseling van versterker wanneer het vermogen toeneemd?
Ja dat kan, dat verschil is dan niet te wijten aan de versterker anzich. Door het toegenomen vermogen kan de relatie, tussen de akoustiek(!), versterker (2), en de luidspreker veranderen. Vaak is hierbij spraken van een slecht gekozen MLP nabij een achtermuur waarbij geen/weinig luchtdruk verplaatsing mogelijk is.
De verbetering van het toegenomen vermogen is zo'n situatie, verminderd het in en uit slinger effect van een woofer, waardoor de woofer ietsjes beter onder controle word gehouden, bij een akoestisch slecht gekozen MLP positie.
Een beter controle van de woofer, leid tot betere grondtonen (the fundementals, 20hz tot 200Hz). Een verbetering in de grondtonen, leid tot een verbetering in de klanktoon. Waardoor een verbreding plaatsvind van het hoorbare frequentiespectrum van een luidspreker in een luidsterruimte.
[ Voor 15% gewijzigd door Lip op 01-01-2018 10:54 ]
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
dan mot ik wel nog een verloopstukje hebben? De output nu is namelijk aux en de input in de speaker ookRay schreef op zondag 31 december 2017 @ 17:31:
[...]
dat kan zeer goed de oorzaak zijn. dan kan het wellicht met een mantelstroom filter al verholpen zijn. dat is wel een redelijk lomp ding wat je wellicht achter je speakers kwijt kan ?
https://www.allekabels.nl...hN47s87QoC6UaArt6EALw_wcB
zierbeek schreef op maandag 1 januari 2018 @ 10:45:
[...]
dan mot ik wel nog een verloopstukje hebben? De output nu is namelijk aux en de input in de speaker ook
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Apple TV 3gen zou ook nog kunnen, dan kun je met AirPlay de audio versturen naar de Apple TV die het via optical naar je receiver doorzet.Valorian schreef op zondag 31 december 2017 @ 02:30:
Even on-topic dan maar: weet iemand of je bij een 2017-generatie Macbook Pro (met alleen maar USB-C uitgangen en een 3,5mm analoge uitgang) 5.1 geluid naar een surroundversterker kan krijgen in alle verschillende kanalen, en zo ja hoe? De versterker heeft geen HDMI-ingangen, en de laptop alleen USB-C / Jack.
Nieuwere versie van Apple TV kan ook alleen dan heb je een HDMI audio extractor nodig want die hebben geeen optical out meer.
En met de Apple TV krijg je natuurlijk nog wat extra functies beschikbaar ook.
[ Voor 19% gewijzigd door Sethro op 01-01-2018 11:42 ]
Marketing. De gemiddelde mens is geneigd om niet voor een instapmodel of het duurste model te kiezen. Die twee moeten er echter wel zijn om aan te geven wat dan het middelste model is; dat middelste model wordt dan door de meeste mensen gekozen.Ray schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:59:
@JvS maar waarom hebben al die moderne (surround) versterkers dan ik weet niet hoeveel modellen waarbij juist het vermogen vaak het enige verschil is ?
Er is daarnaast een groep consumenten die altijd voor het instapmodel gaat ("doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg") en een groep die altijd voor het duurste model gaat; ongeacht de daadwerkelijke verschillen.
Als het verschil tussen instap en hoger alleen vermogen is, dan jaJe kan dus simpelweg altijd het instapmodel nemen want meer is niet nodig ?
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
De C356BEE is inmiddels ook al een oudje. Was deze nog zoveel duurder dan de C355BEE? Ik heb de C356BEE met een MT module erin, dus streaming vanaf PC/NAS en internet radio. Werkt super.Peter_Aragorn schreef op zondag 31 december 2017 @ 20:05:
Update over de amp icm de Dynaudio Contour 1.3MKII die ik heb gekocht. Gisteren bij de verkoper drie uur getest met een NAD C320BEE. Dit werkte meer dan uitstekend. Allerlei muziekstijlen beluisterd, uiterst tevreden over het geluid dat uit de speakers komt.
Ik gebruik al een tijd de eindversterker niet meer, heb er een C272 aan hangen.
Best wel. En een stuk duurder. Had nu de C355BEE + bijbehorende tuner voor een erg mooi bedragPageFault schreef op maandag 1 januari 2018 @ 12:54:
[...]
De C356BEE is inmiddels ook al een oudje. Was deze nog zoveel duurder dan de C355BEE? Ik heb de C356BEE met een MT module erin, dus streaming vanaf PC/NAS en internet radio. Werkt super.
Ik gebruik al een tijd de eindversterker niet meer, heb er een C272 aan hangen.
Veel plezier ermee in elk geval! Ben een beetje een NAD fetishist. Ooit begonnen met een C340, daarna de C356BEE. Daarna voor bij de PC een D-7050, een mediatuner in de C356BEE en toen een C272 power amp. Inmiddels staat hier ook een BlueSound PowerNode 2 (NAD technologie).Peter_Aragorn schreef op maandag 1 januari 2018 @ 13:12:
[...]
Best wel. En een stuk duurder. Had nu de C355BEE + bijbehorende tuner voor een erg mooi bedragDus ben er blij mee! Streamen doe ik wel met een Chromecast Audio. Die lag hier toch al in huis :-)
Lip schreef op maandag 1 januari 2018 @ 02:29:
Is meer vermogen (100Watt of meer) benodigd om een Hi Fi audio weergave te kunnen weergeven?
Nee
Het is alleen wel zo dat de meeste speakers niet ontworpen zijn voor in of tegen een muur aan. Een speaker die je helemaal in het vrije veld neerzet, verliest ongeveer 6db in het laag onder een frequentie die afhankelijk is van de hoogte en breedte van de speaker (de bafflestep). Daarvoor wordt (in het wisselfilter) gecorrigeerd (Bafflestep correctie), meestal tussen de 3 en 6db. Als je een luidspreker met volledig bafflestep correctie toch weer helemaal tegen een muur aanzet of in een hoek zet, heeft die die correctie eigenlijk niet meer nodig en zal die dus 6db te hard laag weergeven (dreunen). Dat is niet omdat ze niet kunnen "ademen" of "druk opbouwen" of "opslingeren", maar omdat het nu eenmaal ontworpen is om (half) vrij te staan (dat doen ze meestal) en als je dat niet doet, klinkt het niet goed.
Een luidspreker die in een hoek staat, of dichtbij een muur, zal ook op een andere manier mid en hoog geluid reflecteren, dat kan nadelig zijn omdat de reflecties harder zijn. En dat is helemaal storend als een speaker onder een hoek heel anders klinkt dan recht van voren. Maar dat heeft niets met "in en uitslingereffecten" te maken. Dit klinkt een beetje als incompleet audiofiel verhaal geillustreerd met half correcte technische termen. Dit issue kan je overigens weer behoorlijk goed verhelpen met een "Constant Directivity" speaker, die onder een vrij grote hoek vrijwel hetzelfde klinkt.
Het "onder controle hebben" van een woofer is iets dat je uitstekend zou kunnen meten (hetzij door het speakersignaal te meten, danwel door de weergave met een microfoon te meten en te analyseren of door de beweging van de woofer te meten). Het resultaat daarvan is dat er geen hoorbare verschillen kunnen worden gemeten als er gebruikt wordt gemaakt van moderne versterkers.
[ Voor 33% gewijzigd door JvS op 01-01-2018 18:10 ]
Dat moet wel goed komen, thanks!PageFault schreef op maandag 1 januari 2018 @ 13:17:
[...]
Veel plezier ermee in elk geval! Ben een beetje een NAD fetishist. Ooit begonnen met een C340, daarna de C356BEE. Daarna voor bij de PC een D-7050, een mediatuner in de C356BEE en toen een C272 power amp. Inmiddels staat hier ook een BlueSound PowerNode 2 (NAD technologie).
Nja, ik moet ergens beginnen natuurlijk. Wilde niet dat mijn eerste set meteen duizenden euro's ging kosten, dus heb ik het voor minder gedaan. Dat de NAD wat ouder is, maakt mij niks uit. Wat hij doet, doet hij uitstekend :-)
je bedoelt waarschijnlijk dat beiden mini jack zijn. zo heet dat ding wat je er in prikt meestalzierbeek schreef op maandag 1 januari 2018 @ 10:45:
[...]
dan mot ik wel nog een verloopstukje hebben? De output nu is namelijk aux en de input in de speaker ook
dus dat twee keer een verloop van tulp naar mini jack
https://www.allekabels.nl...e9X16lfUGv7YaAm5CEALw_wcB
https://www.allekabels.nl...-M3xGmRXUVRIaAjkYEALw_wcB
je hebt dus een male en female nodig
edit... of je zoekt er hier eentje uit
https://www.google.nl/sea...wAg#imgrc=nqcOjgtNQzPZVM:
https://www.amazon.com/Sm...-Completely/dp/B0171PQLB8
[ Voor 18% gewijzigd door Ray op 01-01-2018 21:51 ]
De 'eenheid' van herrie is geluidsdruk. De decibellen die we gebruiken is ten opzichte van een referentie van 2x10-5Pascal. Die 0dB is het zachtste geluid wat een mens kan horen.JvS schreef op maandag 1 januari 2018 @ 13:39:
[...]
Een luidspreker brengt lucht in beweging, maar creeert geen druk.
Als het geluid hard genoeg is kun je het zelfs in bar uitdrukken. 1 bar is ongeveer 173dB. 1mbar is nog altijd vrij hard, met ongeveer 93dB geluidsdruk.
Nog gekker: er is zelfs een klasse van woofers (Rotary Vane Woofer) die gebruik maken van een luchtpomp met verstelbare bladen ('vanes') om subsonische frequenties weer te geven.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Uiteraard is een geluidsgolf een drukverschil dat op een bepaalde frequentie op en neer gaat. Maar dat is niet een druk die een speaker "opbouwt" of waar ruimte achter de speaker voor nodig is.
[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 01-01-2018 20:54 ]
Stereo versterkers, ongeacht van welk merk, gaan echt eeuwen mee wanneer je er niks geks mee doet. Je kunt rustig iets uit de jaren 80 en 90 kopen zonder problemen. Maar jij hebt al heel iets modernersPeter_Aragorn schreef op maandag 1 januari 2018 @ 14:01:
[...]
Dat moet wel goed komen, thanks!
Nja, ik moet ergens beginnen natuurlijk. Wilde niet dat mijn eerste set meteen duizenden euro's ging kosten, dus heb ik het voor minder gedaan. Dat de NAD wat ouder is, maakt mij niks uit. Wat hij doet, doet hij uitstekend :-)
Vraagje, ik ben niet helemaal thuis in de hi-fi vandaar dat ik hier kom.
Mijn schoonvader heeft nog een oudere versterker staan waar hij via de coax kabel fm radio op beluisterde. Maar het coax fm signaal is afgesloten dus kan hij niet meer via de kabel naar FM luisteren.
Een los draadje als antenne geeft een krakend radio geluid dus dat wil hij niet.
Nu is de vraag: Mijn schoonvader wil Internet radio kunnen ontvangen, het geluid van de tv over boxen afspelen en de boxen die nu nog bij de terras overkapping staan blijven gebruiken (a+b kanaal versterker). Wat is jullie advies om aan te schaffen?
Zijn huidige versterker is zo oud dat er geen hdmi op zit.
Vast bedankt voor het meedenken.
Mijn schoonvader heeft nog een oudere versterker staan waar hij via de coax kabel fm radio op beluisterde. Maar het coax fm signaal is afgesloten dus kan hij niet meer via de kabel naar FM luisteren.
Een los draadje als antenne geeft een krakend radio geluid dus dat wil hij niet.
Nu is de vraag: Mijn schoonvader wil Internet radio kunnen ontvangen, het geluid van de tv over boxen afspelen en de boxen die nu nog bij de terras overkapping staan blijven gebruiken (a+b kanaal versterker). Wat is jullie advies om aan te schaffen?
Zijn huidige versterker is zo oud dat er geen hdmi op zit.
Vast bedankt voor het meedenken.
^^ haast elke moderne receiver heeft tegenwoordig:
A+B zone
HDMI in/out en een Audio Return Channel (ARC)
Optische ingang voor je TV
RCA ingangen ook voor je TV of andere audio apparatuur
RJ45 aansluiting of Wifi, zodat je spotify connect, deezer en natuurlijk internet radio kan doen.
Verder zou je moeten kijken of er ook receivers zijn met DAB+
Dit zijn allemaal dingen die je bijv. bij kieskeurig.nl aan kunt geven en op basis daarvan een receiver kan bestellen. Goede mainstream receivers zijn van Denon, Marantz (die hebben zelfs dezelfde interne componenten en interface) Yamaha, Onkyo. Vanaf 400 eu heb je al een mooi apparaat.
A+B zone
HDMI in/out en een Audio Return Channel (ARC)
Optische ingang voor je TV
RCA ingangen ook voor je TV of andere audio apparatuur
RJ45 aansluiting of Wifi, zodat je spotify connect, deezer en natuurlijk internet radio kan doen.
Verder zou je moeten kijken of er ook receivers zijn met DAB+
Dit zijn allemaal dingen die je bijv. bij kieskeurig.nl aan kunt geven en op basis daarvan een receiver kan bestellen. Goede mainstream receivers zijn van Denon, Marantz (die hebben zelfs dezelfde interne componenten en interface) Yamaha, Onkyo. Vanaf 400 eu heb je al een mooi apparaat.
Nee, aux betekent niet output.
Aux is een afkorting van auxiliary.
Dat laat zich het beste vertalen als een hulp- of reserveaansluiting. Op een versterker (of actieve speaker, same thing) is dat overigens eigenlijk altijd een INgang, geen uitgang (dus input, geen output).
Op een mixer vind je vaak aux sends hier gaat het wel om een extra uitgang.
Point taken.ToTheBone schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 14:46:
[...]
Nee, aux betekent niet output.
Aux is een afkorting van auxiliary.
Dat laat zich het beste vertalen als een hulp- of reserveaansluiting. Op een versterker (of actieve speaker, same thing) is dat overigens eigenlijk altijd een INgang, geen uitgang (dus input, geen output).
Op een mixer vind je vaak aux sends hier gaat het wel om een extra uitgang.
Maar ik bedoelde meer dat hij aux gebruikte als beschrijving van een type stekker. Terwijl het daar niks mee te maken had. Ik denk dat hij mini-jack bedoelde.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Heeft er iemand ervaring met : bose lifestyle 650 ? Want reviews vallen er niet van te vinden.
Ik zoek vooral een 5.1 opstelling waarbij de boxen op het plafond kan monteren (kabels zitten klaar, geen inbouw maar wel beton).
Waardoor een kleine en elegante box met degelijk geluid een prioriteit.
Ik zoek vooral een 5.1 opstelling waarbij de boxen op het plafond kan monteren (kabels zitten klaar, geen inbouw maar wel beton).
Waardoor een kleine en elegante box met degelijk geluid een prioriteit.
Kijk naar bookshelves in het algemeen of naar 5.1 sets van de betere fabrikanten (Klipsch, Kef). In principe kun je alles aan het plafond hangen als je maar de juiste beugels hebt. Voor verder aankoopadvies verwijs ik je graag naar Consumentenelektronica Aankoopadvies alwaar je indien nodig / gewenst een eigen topic kunt maken
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
- Hoe selecteer ik wired sport-oordopjes die beter samengaan met de Benjie BJ-M20 DAP in plaats van de philips SHS3300 die ik nu heb? Ik luister vaak naar house/rap/rock, dus misschien moet er ook een klein beetje bass inzitten (al heb ik gelezen dat dit vrij lastig te vinden is in oordopjes). Ik weet dat iemand die deze speler bezit, aangaf dat boven de 32 ohm hij vervorming waarnam. Ook schreef hij dat oordopjes rond de 115dB sensitiviteit eigenlijk een amp nodig hebbe. Ik begreep dit laatste argument niet. Kan iemand mij uitleggen waar ik theoretisch vanuit moet gaan om goede oordopjes te kunnen selecteren bij deze specifieke dap?
- Als ik e.e.a. op basis van technische gronden begrijp, dan zou ik eventueel in een chinashop veel meer geluidskwaliteit voor mijn geld kunnen aanschaffen. Heeft iemand hier op het forum ervaring met de kwalitiet van chinashop oordopjes?

[ Voor 6% gewijzigd door govie op 04-01-2018 16:17 ]
Er zijn behoorlijk wat topics over oordopjes en headphones. Ook een paar grote topics 
Zoek die op, lees ze, en doe er je voordeel mee. Deze bijvoorbeeld: Het Algemene in-ear en oordopjes topic
Ga dan zoeken naar geschikte dopjes, lees reviews, en start evt een topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies Wearables, Accessoires en Overige
Er is ook zat geschreven over chinadopjes btw: Goede onbekende/exotische merken oordopjes
Edit: zie onder, maar ff wat aangepast. Dnk u FeaR, ik kon ze al niet vinden en ken Consumentenelectronica toch redelijk goed dacht ik zo
Zoek die op, lees ze, en doe er je voordeel mee. Deze bijvoorbeeld: Het Algemene in-ear en oordopjes topic
Ga dan zoeken naar geschikte dopjes, lees reviews, en start evt een topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies Wearables, Accessoires en Overige
Er is ook zat geschreven over chinadopjes btw: Goede onbekende/exotische merken oordopjes
Edit: zie onder, maar ff wat aangepast. Dnk u FeaR, ik kon ze al niet vinden en ken Consumentenelectronica toch redelijk goed dacht ik zo
[ Voor 35% gewijzigd door The Eagle op 04-01-2018 17:43 ]
Nope, dopjes vallen onder Mobile en niet onder Consumentenelektronica.The Eagle schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:59:
Er zijn behoorlijk wat topics over oordopjes en headphones. Ook een paar grote topics
Zoek die op, lees ze, en doe er je voordeel mee.
Ga dan zoeken naar geschikte dopjes, lees reviews, en start evt een topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies
Er is ook zat geschreven over chinadopjes btw.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
^^^ Naja dat dus
Edit: Never mind. Geen idee wat ik heb gedaan, maar alles werkt ineens
[ Voor 86% gewijzigd door Peter_Aragorn op 06-01-2018 21:10 ]
Ik heb een paar vreemde symptomen. Ik denk dat ik gewoon te lang met deze Windows-installatie heb gedaan, maar heeft iemand enig idee wat het volgende kan verklaren?
- DTS werkt niet, maar DTS-HD MA of Dolby TrueHD wel
- flac werkt niet, maar .mp3 wel
- YouTube kan me alleen nog maar 360p bieden, maar het geluid daarvan werkt wel
- een .webm duurt een tijdje voordat die begint te spelen en heeft geen geluid
De laptop is met HDMI aangesloten op de receiver. Het enige dat er in de situatie is veranderd is dat ik gister de laptop even had losgekoppeld en op de accu heb gewerkt. Toen had ik overigens nog wel geluid over de ingebouwde speakers. Dingen als instellingen nalopen, Windows Probleemoplosser laten lopen, audio opnieuw configureren, MPC-HC opnieuw installeren en instellen hebben niet geholpen.
- DTS werkt niet, maar DTS-HD MA of Dolby TrueHD wel
- flac werkt niet, maar .mp3 wel
- YouTube kan me alleen nog maar 360p bieden, maar het geluid daarvan werkt wel
- een .webm duurt een tijdje voordat die begint te spelen en heeft geen geluid
De laptop is met HDMI aangesloten op de receiver. Het enige dat er in de situatie is veranderd is dat ik gister de laptop even had losgekoppeld en op de accu heb gewerkt. Toen had ik overigens nog wel geluid over de ingebouwde speakers. Dingen als instellingen nalopen, Windows Probleemoplosser laten lopen, audio opnieuw configureren, MPC-HC opnieuw installeren en instellen hebben niet geholpen.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Een echte reboot wel?
Mijn TV (Philips) speelt regelmatig het geluid niet meer af via mijn Marantz Sr5007. Dan moet het stroom en de HDMI kabel er eerst weer uit om de handshake opnieuw uit te voeren. Is hier een handiger manier voor?
Gebeurt vaak als de Apple tv aan is geweest of de Blueray speler. Dan mag ik het hele gedoe weer opnieuw doen..
Gebeurt vaak als de Apple tv aan is geweest of de Blueray speler. Dan mag ik het hele gedoe weer opnieuw doen..
Waarschijnlijk wel: ALLE HDMI kabels van een degelijke versie nemen.... En dus vaak al beginnen met de eventueel meegeleverde "el-cheapo" kabels (BR-Spelers e.d.) NIET te (hér)gebruiken.Bertuz schreef op zondag 7 januari 2018 @ 14:41:
Mijn TV (Philips) speelt regelmatig het geluid niet meer af via mijn Marantz Sr5007. Dan moet het stroom en de HDMI kabel er eerst weer uit om de handshake opnieuw uit te voeren. Is hier een handiger manier voor?
Ik heb hier jaren geleden ook eens zoiets gelijks aan de hand gehad, m'n Apple TV3 was toen continue aan 't K*TT*N in combinatie met óók (toevallig?) een Philips TV, en kwam toen uit op de (tevens érg goedkope) HDMI 1.4+ (High Speed) kabels van Icidu ...
:fill(white)/i/1370957824.jpeg?f=imagelarge)
[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 07-01-2018 16:36 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Helaas niet. Afsluiten, opnieuw opstarten, slaapstand, shutdown.exe -s -t 0 en shutdown.exe -r -t 0 hielpen allemaal niet. Heb de laptop gister vaker afgesloten dan ooitThe Eagle schreef op zondag 7 januari 2018 @ 13:40:
Een echte reboot wel?
Overigens heb ik gister gelukkig wel kunnen Skypen en kan VLC een film afspelen. Alleen doet die dat met stereo en niet 5.1.
Maar ik maak binnenkort wel even een topic aan over MPC-HC, want dat is het programma dat ik gebruik voor audio en films. Dat YT alleen in 360p afspeelt maakt me niet zo veel uit.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Hey,
Ik ben aan het kijken om mijn oude speakers aan te sluiten op mijn PC voor wat meer power.
Het gaat hier om de ouderwetse boxen met rood/zwarte luidsprekerkabels die je 'vastklemt'
Nu begrijp ik dat ik een versterker nodig heb om deze aan te sluiten, wat is hier de goedkoopste oplossing voor?
Dit is hoe de audiouitgangen op m'n pc er nu uit zien:

Thanks!
Ik ben aan het kijken om mijn oude speakers aan te sluiten op mijn PC voor wat meer power.
Het gaat hier om de ouderwetse boxen met rood/zwarte luidsprekerkabels die je 'vastklemt'
Nu begrijp ik dat ik een versterker nodig heb om deze aan te sluiten, wat is hier de goedkoopste oplossing voor?
Dit is hoe de audiouitgangen op m'n pc er nu uit zien:

Thanks!
Kringloop.MrJoery schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:10:
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik heb een irritant euvel met m'n Sennheiser koptelefoon, ik hou wel van een hoger volume bij films/muziek, maar bij sommige equalizer instellingen valt het volume een stuk achteruit, met name als er zwaardere bass voorkomt en is bij enkel midden/hogere tonen weer normaal. Is dit een soort van clipping?
[ Voor 8% gewijzigd door ByteMe_ op 11-01-2018 23:11 ]
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Nee, klinkt eerder als comptessie (volume compressie, niet zoals mp3). Wel eerder iets wat een versterker of de bron doet.
Heeft de hoofdtelefoon een versterker ingebouwd? (bv draadloos)
Heeft de hoofdtelefoon een versterker ingebouwd? (bv draadloos)
[ Voor 48% gewijzigd door JvS op 11-01-2018 23:16 ]
Comptessie? Nog nooit van gehoord.
Het is de sennheiser RS 120 ii, draadloos met zendstation. Hou ik het geluid via de bron (koptelefoonuitgang van creative T6100) standaard/plat dmv de instellingen van XGEAR (software geluidskaart) merk je minder verschil.
Ik heb de Sennheiser aan mijn telefoon en tablet aangesloten, daar lijkt er geen verschil qua volume.
Toevoeging: ik zal dit ook nog proberen
Het is de sennheiser RS 120 ii, draadloos met zendstation. Hou ik het geluid via de bron (koptelefoonuitgang van creative T6100) standaard/plat dmv de instellingen van XGEAR (software geluidskaart) merk je minder verschil.
Ik heb de Sennheiser aan mijn telefoon en tablet aangesloten, daar lijkt er geen verschil qua volume.
Toevoeging: ik zal dit ook nog proberen
[ Voor 21% gewijzigd door ByteMe_ op 12-01-2018 14:21 ]
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Verwijderd
Crossposten is niet toegestaan, verder in logitech z-623 in auto
[ Voor 92% gewijzigd door FeaR op 12-01-2018 14:06 ]
Ja, het feit dat je je eigen topic al gemaakt hebt betekent niet dat je hier ook nog eens de zelfde identieke vraag neer moet plempen 
logitech z-623 in auto Lekker volgen
Verwijderd
haha breed inzettenThe Eagle schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:11:
Ja, het feit dat je je eigen topic al gemaakt hebt betekent niet dat je hier ook nog eens de zelfde identieke vraag neer moet plempen
Zie Verwijderd in "Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic"
Heeft niks met breed inzetten te maken, wordt gewoon niet gewaardeerd en werkt averechts
Verwijderd
oke bedankt voor de tip ik ben sinds vandaag pas op het forum dus vandaarThe Eagle schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:03:
[...]
Zie Verwijderd in "Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic"
Heeft niks met breed inzetten te maken, wordt gewoon niet gewaardeerd en werkt averechts
Weet niet zeker of ik hier in het juiste topic zit, maar klein vraagje
klopt het dat je Spotify Connect alleen maar kan gebruiken als je Spotify premium hebt?
klopt het dat je Spotify Connect alleen maar kan gebruiken als je Spotify premium hebt?
Vziw wel 
having said that, als ik je afgelopen vragen lees wil ik je een tip geven: lees de handleiding van die Denon van je eens GOED door voor je een vraag stelt. Het staat er allemaal in namelijk (subwoofer inregeling, bijstellen, etc). Succes
having said that, als ik je afgelopen vragen lees wil ik je een tip geven: lees de handleiding van die Denon van je eens GOED door voor je een vraag stelt. Het staat er allemaal in namelijk (subwoofer inregeling, bijstellen, etc). Succes
Ja. Google was veel sneller geweest.Spookz1976 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 17:02:
Weet niet zeker of ik hier in het juiste topic zit, maar klein vraagje
Heb je nog aanpassingen moeten doen aan het besta meubel, zoals een groter gat aan de achterzijde van het bestameubel? Met welke ir extender heb je goede ervaring?The Eagle schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:37:
Verder is het een Besta dus je kunt met plankjes schuiven. Of net als ik gewoon de plankjes er helemaal uit halen en je apparatuur achter een deurtje stapelen. Haal je voor een paar centen bij Aliexpress een IR extender en klaar ben je, ziet er nog eens strak uit ook
@Marmar inmiddels al gekozen? Ik sta voor dezelfde keuzemogelijkheid - smalle Receiver bovenin, of grotere in de kast.
Ik heb er uiteindelijk de hele achterkant gewoon uitgehaald. Met achterkant pastte net, maar moest met meer apparatuur verder naar achteren om alles te kunnen plaatsen. Ook was dat makkelijk om aan de voorkant de IR blaster led neer te leggen.Pepper92 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 08:46:
[...]
Heb je nog aanpassingen moeten doen aan het besta meubel, zoals een groter gat aan de achterzijde van het bestameubel? Met welke ir extender heb je goede ervaring?
@Marmar inmiddels al gekozen? Ik sta voor dezelfde keuzemogelijkheid - smalle Receiver bovenin, of grotere in de kast.
Goede ervaringen met deze: https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.0zEm2L
Gebruik zelf een andere overigens, dat was ook ff morrelen, maar die had ik nodig omdat mijn apparatuur in twee kastjes staat en dat red je dan niet met 1 led
Zie verder ook The Eagle in "Ir extender lijkt het niet te doen op receiver"
[ Voor 5% gewijzigd door The Eagle op 14-01-2018 12:35 ]
Ik ben nog tot aankoop over gegaan, maar heb besloten het meubel aan te passen, zodat de receiver meer ruimte krijgt. Vind het ook niet nodig de receiver weg te stoppen achter een deurtje.Pepper92 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 08:46:
[...]
Heb je nog aanpassingen moeten doen aan het besta meubel, zoals een groter gat aan de achterzijde van het bestameubel? Met welke ir extender heb je goede ervaring?
Verwijderd
Ik weet niet of dat dit nog past in deze kleine vragen draad, zo niet dan maak ik er wel een aparte draad voor aan.
Ik gebruik de Sennheiser HD 700 als headphone, momenteel met een - lach niet - Soundblaster X-Fi USB. Ik wil dan ook een DAC + amplifier aansluiten op mijn computer. Voor de DAC heb ik de Modi Multibit van Shiit uitgezocht. Voor de headphone overweeg ik de Magni 3. Ik begrijp dat de Asgard 2 niet beter geluid geeft maar dat het meer een kwestie van voorkeur is terwijl het wel meer kost en een aanzienlijk hoger vermogen heeft. Jullie gedachten erover?
Twee probleempjes met die Magni3.
1. Het is al een maand of 2 niet leverbaar. Geen idee wanneer het weer op voorraad komt, ze zijn niet de snelste met hun supply chain, niet voor Europa in ieder geval.
2. Ik wil in de toekomst ook een microfoon aansluiten op een versterker om instrumenten op te nemen. Kan je zomaar eender welke versterker die goed is voor headphones gebruiken voor microfoons of moet je dan met bepaalde zaken (aansluiting? impedantie?) rekening houden?
Ik gebruik de Sennheiser HD 700 als headphone, momenteel met een - lach niet - Soundblaster X-Fi USB. Ik wil dan ook een DAC + amplifier aansluiten op mijn computer. Voor de DAC heb ik de Modi Multibit van Shiit uitgezocht. Voor de headphone overweeg ik de Magni 3. Ik begrijp dat de Asgard 2 niet beter geluid geeft maar dat het meer een kwestie van voorkeur is terwijl het wel meer kost en een aanzienlijk hoger vermogen heeft. Jullie gedachten erover?
Twee probleempjes met die Magni3.
1. Het is al een maand of 2 niet leverbaar. Geen idee wanneer het weer op voorraad komt, ze zijn niet de snelste met hun supply chain, niet voor Europa in ieder geval.
2. Ik wil in de toekomst ook een microfoon aansluiten op een versterker om instrumenten op te nemen. Kan je zomaar eender welke versterker die goed is voor headphones gebruiken voor microfoons of moet je dan met bepaalde zaken (aansluiting? impedantie?) rekening houden?
Eigenlijk een stukje aankoopadvies idd, maar soit.
Vwb vraag 1: wat verwacht je van ons, dat wij in onze glazen bol kijken of er daar in de US schot in de zaak komt? Dat gaat hem dus niet worden. Mail ze eens?
Vwb vraag 2: een headphone is geen microfoon. Wezenlijk ander spul. Als jij met mic wilt gaan werken zou ik eerder eenn mengpaneel zoeken oid.
Vwb vraag 1: wat verwacht je van ons, dat wij in onze glazen bol kijken of er daar in de US schot in de zaak komt? Dat gaat hem dus niet worden. Mail ze eens?
Vwb vraag 2: een headphone is geen microfoon. Wezenlijk ander spul. Als jij met mic wilt gaan werken zou ik eerder eenn mengpaneel zoeken oid.
Ik zie eigenlijk niet heel erg het probleem van die X-Fi
Weergevers zijn van grotere invloed dan DAC en versterking. Desondanks zal er de nodige winst te behalen zijn in weergave met vooral de versterking schat ik zo in. Maar je moet jezelf ook even afvragen wat je bron is, is alles 128kbps mp3? Of is het hoge bitrate of zelfs FLAC?
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
ik heb een Pro-ject platenspeler ik wil hier natuurlijk speakers op zetten maar ik ga niets anders op deze speakers aansluiten, mits de juiste speakers is een pre-amp genoeg of moet ik naar iets groter gaan?
ik heb nog geen speakers hiervoor
Pre-amp is niet genoeg. Je kunt eventueel kiezen voor actieve speakers, dan heb je geen losse eindversterker nodig. Ik weet niet of het een budgetkwestie is maar Edifier heeft actieve monitors voor schappelijke prijzen, vanaf 100 euro, die het heel leulk schijnen te doen.
[ Voor 8% gewijzigd door JT op 15-01-2018 14:32 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Verwijderd
Ik ken het hier niet goed genoeg om te weten dat er een speciaal aankoopadvieshoekje is.The Eagle schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:14:
Eigenlijk een stukje aankoopadvies idd, maar soit.
Goed om te weten.Vwb vraag 2: een headphone is geen microfoon. Wezenlijk ander spul. Als jij met mic wilt gaan werken zou ik eerder eenn mengpaneel zoeken oid.
Zoveel mogelijk FLAC, anders MP3 met 320 KBPS en geen WAV=>MP3=>WAV=>MP3 flauwekul uiteraard. Ik vind het zinloos om voor dat beetje data (in vergelijking met video en de grootte van schijven) MP3 te gebruiken, pennywise poundfoolish. Al zal je normaal gesproken bij 320 KBPS (al het goed is gedaan) het verschil niet horen, bij 128 KBPS is het een ander verhaal, dat komt er bij mij niet in tenzij het de enige manier is om de muziek te krijgen. Ik kwam zo laatst ook een mooi voorbeeld tegen met exact hetzelfde filmpje met gitaarspel (professionele muziekleraar) op Youtube (720p) en Vimeo, het verschil is absurd groot. Als iemand het interessant vindt dan geef ik de links. Google overdrijft helaas met compressie.JT schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:20:
Ik zie eigenlijk niet heel erg het probleem van die X-FiWeergevers zijn van grotere invloed dan DAC en versterking. Desondanks zal er de nodige winst te behalen zijn in weergave met vooral de versterking schat ik zo in. Maar je moet jezelf ook even afvragen wat je bron is, is alles 128kbps mp3? Of is het hoge bitrate of zelfs FLAC?
Ik heb gemerkt dat de speakers veel meer verschil maken. Met name bij instrumenten zoals de akoestische gitaar, de piano en percussie blinkt die HD 700 uit.
Qua geluid valt de X-Fi mee maar je merkt toch wel dat het wat versterking kan gebruiken. Een groter probleem is dat die momenteel via USB is aangesloten, helaas geen S/PDIF op mijn huidige moederbord. Een of ander intereferentie/noise-probleem met hard geknetter wanneer ik pech heb, het heeft zonder enige twijfel met de USB-poorten te maken.
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2018 20:29 ]
Deze actieve speakers hebben een voorversterkte ingang: https://www.hifiklubben.n...ze-bluetooth-luidspreker/Undeadmith schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:35:
ik heb een Pro-ject platenspeler ik wil hier natuurlijk speakers op zetten maar ik ga niets anders op deze speakers aansluiten, mits de juiste speakers is een pre-amp genoeg of moet ik naar iets groter gaan?
Ik heb zelf de passieve versie als rears en die klinken voor het geld echt briljant. Ik zie wel dat de zwarte pas over 3 maanden leverbaar zijn. Van de kleinere versie is de witte weer slecht leverbaar, maar zwart weer wel: https://www.hifiklubben.n...ze-bluetooth-luidspreker/
bedanktKrentenbol schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:06:
[...]
Deze actieve speakers hebben een voorversterkte ingang: https://www.hifiklubben.n...ze-bluetooth-luidspreker/
Ik heb zelf de passieve versie als rears en die klinken voor het geld echt briljant. Ik zie wel dat de zwarte pas over 3 maanden leverbaar zijn. Van de kleinere versie is de witte weer slecht leverbaar, maar zwart weer wel: https://www.hifiklubben.n...ze-bluetooth-luidspreker/
ooh die witte gaan mooi samen met de witte pianofinnish op mijn pro-ject
Ja de Alto's zijn zeer compleet betreft de aansluitingen. Mocht je dat willen kun je zelfs vrij simpel je TV geluid verbeteren met die speakers middels de optische poort. En bluetooth functionaliteit is nooit weg natuurlijk voor simpel streamen.
Bestaat dat überhaupt nog? In mijn beleving is dat net zoiets als je vakantiefoto's opslaan als BMP.Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:19:
anders MP3 met 320 KBPS
I don't like facts. They have a liberal bias.
Volgens mij komt .WAV meer overeen met BMP dan 320kbps MP3...burne schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 00:04:
[...]
Bestaat dat überhaupt nog? In mijn beleving is dat net zoiets als je vakantiefoto's opslaan als BMP.
Hi allen,
Voor mijn pricewatch: Samsung UE40C6000 ben ik van plan een 2.0 set aan te schaffen, waarmee ik ook muziek ga luisteren. Het wordt een 'budget' set à la €150,-, waarbij ik zat te denken aan een Edifier 1700/1800. Het is voor in een slaapkamer van 14 m2 namelijk.
Nu heeft mijn TV een audio out op 3.5mm of S/PDIFF. De Edifier heeft alleen tulp L/R IN. Zouden (in verband met geluidskwaliteit) jullie:
- met een DAC gaan werken tussen TV en speakers
- 3.5mm naar tulp gebruiken
- naar een andere set kijken
De geluidskwaliteit van de Edifier 1700/1800 bevalt me goed, vandaar de keuze.
Ik hoor graag wat jullie voorkeur zou zijn
.
Laat ik de vraag kort houden: TV 3.5mm of optische uitgang gebruiken voor een budget 2.0 speakerset kijkend naar geluidskwaliteit?
Voor mijn pricewatch: Samsung UE40C6000 ben ik van plan een 2.0 set aan te schaffen, waarmee ik ook muziek ga luisteren. Het wordt een 'budget' set à la €150,-, waarbij ik zat te denken aan een Edifier 1700/1800. Het is voor in een slaapkamer van 14 m2 namelijk.
Nu heeft mijn TV een audio out op 3.5mm of S/PDIFF. De Edifier heeft alleen tulp L/R IN. Zouden (in verband met geluidskwaliteit) jullie:
- met een DAC gaan werken tussen TV en speakers
- 3.5mm naar tulp gebruiken
- naar een andere set kijken
De geluidskwaliteit van de Edifier 1700/1800 bevalt me goed, vandaar de keuze.
Ik hoor graag wat jullie voorkeur zou zijn
Laat ik de vraag kort houden: TV 3.5mm of optische uitgang gebruiken voor een budget 2.0 speakerset kijkend naar geluidskwaliteit?
[ Voor 18% gewijzigd door Majesty op 16-01-2018 12:31 ]
Onze voorkeur zou zijn dat je een aankoopadviesvraag stelt in Consumentenelektronica Aankoopadvies en niet hier. Stond er ook boven toen je je vraag plaatste enzo 
Having said that: overweeg een tweedehands receiver en speakers.

Ik zag 'm, had m'n vraag anders moeten formuleren wellicht, daar het puur gaat om audiokwaliteit over 3.5mm of S/PDIF. Maar goed, ook daarover (en de eindeloze discussie hierover) is geschreven in de FAQ. Dank voor je antwoord in ieder geval, ik zal me beter gedragenThe Eagle schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:41:
Onze voorkeur zou zijn dat je een aankoopadviesvraag stelt in Consumentenelektronica Aankoopadvies en niet hier. Stond er ook boven toen je je vraag plaatste enzo
Verwijderd
Stop eens met crossposten, je hebt al meerdere topics lopen over deze vraag en hebt de vraag ook al in meerdere topics gesteld.
[ Voor 78% gewijzigd door FeaR op 16-01-2018 13:04 ]
Verwijderd
Ja hoor, als je muziek downloadt die op andere manieren moeilijk te krijgen is dan kom je het nog veel tegen.burne schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 00:04:
[...]
Bestaat dat überhaupt nog? In mijn beleving is dat net zoiets als je vakantiefoto's opslaan als BMP.
+ van alles wat ik al lang op mijn harde schijven heb staan. Bij mij werd vanaf het begin alle muziek omgezet naar FLAC, ik heb nooit zelf MP3-aangemaakt. 18 MB voor 3 minuten FLAC, dus zo'n 360 MB per uur muziek. Dat gaat nergens over bij 4 TB harde schijven voor €100.
In ieder geval moet je beide niet gebruiken.Ossi schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:22:
[...]
Volgens mij komt .WAV meer overeen met BMP dan 320kbps MP3...
Je kan net zo goed FLAC gebruiken in plaats van WAV, hetzelfde effect maar met minder dan de helft van de ruimte (in ruil voor een verwaarloosbaar hogere CPU load uiteraard). In ieder geval werkt FLAC cross-platform, WAV niet. Om over dat Apple-formaat nog maar te zwijgen, ik heb het moeten gedogen voor een album wat nogal moeilijk te vinden was.
Ja, dat had ik niet gelezen.The Eagle schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:41:
Ik ben in een andere draad op dit forum (CJ's AMD...) getraind om dat te negeren. Daar staat al maandenlang zo'n tag die als tijdelijk ("We krijgen de laatste tijd...") bedoeld was maar die nooit is weggehaald. Er was daar korstondig (enkele weken, hooguit) 1 iemand die polemiseerde en er werd af en toe iets directer gereageerd door een paar mensen.
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2018 13:15 ]
Dan schop je ff een modje en dan wordt dat gefixt lijkt me 
Vwb die hele FLAC discussie: dat is in andere topics uitgebreid besproken en verzand hier in een flinke offtopic discussie (al eeder gezien)
Vwb die hele FLAC discussie: dat is in andere topics uitgebreid besproken en verzand hier in een flinke offtopic discussie (al eeder gezien)
En om op je kortere vraag in te gaan: De optical out geeft vaak betere geluidkwaliteit. Gaan we er voor het gemak wel vanuit dat de DAC in je audioset beter is dan in je TV. Maar als je idd voor een tweedehands receiver gaat, is dat al snel het geval.Majesty schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:44:
[...]
Ik zag 'm, had m'n vraag anders moeten formuleren wellicht, daar het puur gaat om audiokwaliteit over 3.5mm of S/PDIF. Maar goed, ook daarover (en de eindeloze discussie hierover) is geschreven in de FAQ. Dank voor je antwoord in ieder geval, ik zal me beter gedragen.
Inderdaad, ze hebben zelfs een phono ingang (en dus een phono voorversterker ingebouwd). Slim! Dank voor de tip @Krentenbol! De Hifiklubben links in je eerdere post kloppen overigens niet meer.Linius schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:50:
Ja de Alto's zijn zeer compleet betreft de aansluitingen. Mocht je dat willen kun je zelfs vrij simpel je TV geluid verbeteren met die speakers middels de optische poort. En bluetooth functionaliteit is nooit weg natuurlijk voor simpel streamen.
Zijn er mensen die professionele audio kalibraties doen? (en zijn dat echte audiotechnica?)
Het schijnt bijv dat je voor Dolby Atmos echt goed moet weten wat je doet.. anders heb je er niks aan.
Ik wil 4 overhead speakers gebruiken in mijn 5.1 opstelling.
Het schijnt bijv dat je voor Dolby Atmos echt goed moet weten wat je doet.. anders heb je er niks aan.
Ik wil 4 overhead speakers gebruiken in mijn 5.1 opstelling.
[ Voor 7% gewijzigd door Reconhell op 18-01-2018 11:34 ]
Ja die zijn er. Kost wel knaken, vermoedelijk meer dan een instapreceiver. Iets met uurloon en voorrijkosten.
Als je met vier overheads wilt werken heb je trouwens dus geen 5.1 meer
Ontopic:
Zou als ik jou was eerst zorgen dat die speakers uberhaupt hangen RC80i Plafond Speaker monteren
En vervolgens gewoon je receiver de boel met de meetmicrofoon in laten regelen. Dat hebben de receivers die Atmos ondersteunen eigenlijk allemaal wel. Heb je dat nog allemaal niet dan zou ik me daar eerst eens op orienteren. Dan kun je ook beter gerichte vragen stellen
Ontopic:
Zou als ik jou was eerst zorgen dat die speakers uberhaupt hangen RC80i Plafond Speaker monteren
En vervolgens gewoon je receiver de boel met de meetmicrofoon in laten regelen. Dat hebben de receivers die Atmos ondersteunen eigenlijk allemaal wel. Heb je dat nog allemaal niet dan zou ik me daar eerst eens op orienteren. Dan kun je ook beter gerichte vragen stellen
Ik heb alles al zelf gedaan: Maar geen idee of dit goed genoeg is =)The Eagle schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:41:
Ja die zijn er. Kost wel knaken, vermoedelijk meer dan een instapreceiver. Iets met uurloon en voorrijkosten.
Ontopic:
https://imgur.com/a/rbErt
Gebruikt iemand zelf ooit?
Audyssey LFC
Want ik heb altijd veel gedonder met de buren over de bass.
Dat gaat kalibreren niet oplossen vrees ik...Reconhell schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:53:
[...]
Heb je al je speakers al zo goed als mogelijk ontkoppeld?
Awesome
Als kalibreren ook inhoud de speakers anders neerzetten of zelfs met multi sub gaan werken, kan dat weldegelijk veel schelen hoor. "Simpelweg" zorgen dat je een buik in het laag hebt op je luisterplek en het dan netjes vlak instellen, dan slinger je veel minder energie naar de buren.Raym09 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:46:
[...]
Dat gaat kalibreren niet oplossen vrees ik...
Hoe doe ik dit?? Je legt het wel uit, maar geen idee hoe ik dat instel.JvS schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:15:
[...]
Als kalibreren ook inhoud de speakers anders neerzetten of zelfs met multi sub gaan werken, kan dat weldegelijk veel schelen hoor. "Simpelweg" zorgen dat je een buik in het laag hebt op je luisterplek en het dan netjes vlak instellen, dan slinger je veel minder energie naar de buren.
Dat is zeker geen kort vraagje, maar machtig complex. Ik heb geen idee of er bedrijven zijn die dit doen.
Klopt, ik bedoelde dan ook dat kalibreren middels audyssey niet gaat helpen als de basis al niet goed is en je dus verder moet kijken als alleen de instellingen op je versterker.JvS schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:15:
[...]
Als kalibreren ook inhoud de speakers anders neerzetten of zelfs met multi sub gaan werken, kan dat weldegelijk veel schelen hoor. "Simpelweg" zorgen dat je een buik in het laag hebt op je luisterplek en het dan netjes vlak instellen, dan slinger je veel minder energie naar de buren.
Awesome
Zonder waardes op beide assen, zeggen die plaatjes precies niets. Je weet niet wat de resolutie is, dus weet je ook niet hoe vlak het frequentie verloop nou daadwerkelijk is. Daarnaast weet je ook niet hoe betrouwbaar die metingen zijn en kun je er dus eigenlijk niets mee, behalve aan anderen (die ook niet weten wat het inhoudt) laten zien wat de "verbetering" is.Reconhell schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:53:
[...]
Ik heb alles al zelf gedaan: Maar geen idee of dit goed genoeg is =)
Audyssey LFC
De lage frequenties zijn doorgaans het meest storend en tegelijkertijd het meest lastig te beheersen. Daar weet audyssey zich eigenlijk ook geen raad mee. Op de luisterplek klinkt het dan soms nog wel aardig, maar elders in de ruimte meestal niet meer. Wil je de lage frequenties echt goed controleren, dan mag je flink uitpakken met meerdere subwoofers met elk een eigen EQ.
Het meest eenvoudige wat je zelf kan doen is alle instellingen resetten naar fabrieksinstellingen, let wel op de crossover, deze mag even wat hoger staan (120hz of zo, je wilt dat de sub de lage frequenties weergeeft en niet de overige speakers) De subwoofer zet je vervolgens op de primaire luisterplek. Speel een liedje of filmscene met veel bass en welke je goed kent en vervolgens kruip je de kamer rond, om te luisteren naar de verschillende weergaves. Daar waar de bass en mooist klinkt, zet je de subwoofer neer. Vervolgens doe je een audyssey run en dan zou je een acceptabel resultaat moeten krijgen, zonder dat de buren vaak klagen. Dit werkt, tenzij je zo iemand bent die de ramen wil horen trillen. Daar kan geen EQ of akoestische maatregel tegenop.
[ Voor 5% gewijzigd door LA-384 op 18-01-2018 19:42 ]
Koop een subdude voor onder de sub. Dit scheelt erg veel.Reconhell schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:53:
[...]
Ik heb alles al zelf gedaan: Maar geen idee of dit goed genoeg is =)
Audyssey LFC
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Nog nooit van gehoord! Thanks voor de tip. Hoeveel beinvloed dit de bass voor jou ervaring? En hoeveel scheelt dit naar de buren? Of komt op t zelfde neer dat ik m gewoon helemaal terug zet... Ik heb de bas op 3 stipjes staan gister(van de 11) en receiver op 69. Maar er werd weer geklaagt.. Nu probeer ik t met 2 stipjes en met -6.5DB in de subwoofer.. Hopelijk is t genoeg. En wat doe je aan bass in speakers?Masterkale1 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 07:24:
[...]
Koop een subdude voor onder de sub. Dit scheelt erg veel.
Zoiets zal voldoen? of zijn er slechtere of betere uitvoeringen van een subdude?
https://www.tonecontrol.n...dude-2-subwoofer-isolatie
Het idee van de subdude is dat je de subwoofer ontkoppelt van de vloer. Doordat je de subwoofer ontkoppelt zou je irritante trillingen tegen kunnen gaan. Of het genoeg is voor je buren is natuurlijk de vraag...Reconhell schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:40:
[...]
Nog nooit van gehoord! Thanks voor de tip. Hoeveel beinvloed dit de bass voor jou ervaring? En hoeveel scheelt dit naar de buren? Of komt op t zelfde neer dat ik m gewoon helemaal terug zet... Ik heb de bas op 3 stipjes staan gister(van de 11) en receiver op 69. Maar er werd weer geklaagt.. Nu probeer ik t met 2 stipjes en met -6.5DB in de subwoofer.. Hopelijk is t genoeg. En wat doe je aan bass in speakers?
Zoiets zal voldoen? of zijn er slechtere of betere uitvoeringen van een subdude?
https://www.tonecontrol.n...dude-2-subwoofer-isolatie
Mocht het niet genoeg helpen en wil je de buren nog enigszins te vriend houden, dan kun je de subwoofer beter verkopen
Ja verkopen vind ik een beetje van de gekke. Misschien dat ik dit probeer. Ik gebruik al welOssi schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:08:
[...]
Het idee van de subdude is dat je de subwoofer ontkoppelt van de vloer. Doordat je de subwoofer ontkoppelt zou je irritante trillingen tegen kunnen gaan. Of het genoeg is voor je buren is natuurlijk de vraag...
Mocht het niet genoeg helpen en wil je de buren nog enigszins te vriend houden, dan kun je de subwoofer beter verkopen
https://www.bol.com/nl/p/...dempers/9000000012317497/
Heeft dit erbij dan nog zin? en in combinatie gebruiken?
Mijn vermoeden is dat een Subdude de trillingen wel wat beter dempt, maar dat is een onderbuikgevoel en kan ik niet bewijzen. Dat zul je dus even moeten googelen.Reconhell schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:29:
[...]
Ja verkopen vind ik een beetje van de gekke. Misschien dat ik dit probeer. Ik gebruik al wel
https://www.bol.com/nl/p/...dempers/9000000012317497/
Heeft dit erbij dan nog zin? en in combinatie gebruiken?
En ja, ik snap dat je liever de subwoofer niet verkoopt, maar niets is zo vervelend als overlast, dus ik kan die buren heel goed begrijpen
Je kunt je afvragen hoeveel een sub trilt. Een beetje stevig gebouwde sub doet dat niet of nauwelijks. Dit merkte ik zelf althans toen ik m'n hand op de behuizing legde en niets voelde. Ik dacht eerst dat ie uit stond, maar toen ik aan de conus voelde, ging deze daadwerkelijk flink op en neer.
Als een sub dus zwaar is, stevig staat en degelijk is gebouwd, zal de subdude vermoedelijk weinig brengen. De meeste trillingen worden volgens mij via de lucht doorgeven. Dat is bijna niet tegen te gaan.
Als een sub dus zwaar is, stevig staat en degelijk is gebouwd, zal de subdude vermoedelijk weinig brengen. De meeste trillingen worden volgens mij via de lucht doorgeven. Dat is bijna niet tegen te gaan.
Mijn sub weegt 50kg en de subdude doet erg veel. Ik woon in een rijtjeshuis en heb nooit klachten van de buren. De truc is om de sub ook goed in te regelen. Heb je een piek van 20 db bij 32hz dan vinden de buren dit niet fijn. Een goed afgestelde set voorkomt ruzie met de buren.LA-384 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:36:
Je kunt je afvragen hoeveel een sub trilt. Een beetje stevig gebouwde sub doet dat niet of nauwelijks. Dit merkte ik zelf althans toen ik m'n hand op de behuizing legde en niets voelde. Ik dacht eerst dat ie uit stond, maar toen ik aan de conus voelde, ging deze daadwerkelijk flink op en neer.
Ik ben geen fan van audyssey maar mocht je ermee werken. Dan zet je de filters van de speakers op small 80hz en sub op 120hz. Dynamic volume uit zetten.
Na inmeten van jouw set zal je de bass misschien wat zacht vinden. In de bios is deze +10db. Zet hem thuis op +5db dat is wel voldoende.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Ik woon in een twee-onder-een-kapper en mijn buren hebben drie weken lang de polonaise gelopen toen ik de Subdude II in huis haalde. Nu heb ik mijn set niet ingeregeld met Audeyssey o.i.d en zit mijn cross-over op 80Hz.
Werkelijk waar, zo'n houten plankje met wat stof en schuim er op en er aan doet meer dan je er van verwacht
Werkelijk waar, zo'n houten plankje met wat stof en schuim er op en er aan doet meer dan je er van verwacht
Mijn sub weegt 20 kg. Als je kijkt naar mijn graphsMasterkale1 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:18:
[...]
Mijn sub weegt 50kg en de subdude doet erg veel. Ik woon in een rijtjeshuis en heb nooit klachten van de buren. De truc is om de sub ook goed in te regelen. Heb je een piek van 20 db bij 32hz dan vinden de buren dit niet fijn. Een goed afgestelde set voorkomt ruzie met de buren.
Ik ben geen fan van audyssey maar mocht je ermee werken. Dan zet je de filters van de speakers op small 80hz en sub op 120hz. Dynamic volume uit zetten.
Na inmeten van jouw set zal je de bass misschien wat zacht vinden. In de bios is deze +10db. Zet hem thuis op +5db dat is wel voldoende.
20-50 hz in mijn grafiek bij de subwoofer staat onder de 0 DB....
En nog kreeg ik klachten... heb hem nu op -6.5 DB gezet(stond op 0db) en 2 stipjes (van de 11) ipv 3 op de volume regelaar. Hopelijk minder klachten.. Of t komt vanuit de speakers de bass, lijkt me toch niet dat ze dat zo horen?
Dynamic EQ aan, Dynamic Volume uit. LFC uit, als die aan is heb ik nul komma nul bas ervaring.
Je bedoeld als ik mijn speakers op small zet dat er minder bass uit komt?
Sub staat al op 120 hz
Hoe werkt crossover ookalweer? Alles wat onder die 80 hz komt word naar de subwoofer gestuurd ofzo?
Ik heb vier subs en geen sub dudes, dus een subdude is daar niet voor nodig (even gechargeerd, de feiten kloppen wel) en je anekdote bewijst zeker niet dat het werkt.Masterkale1 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:18:
[...]
Mijn sub weegt 50kg en de subdude doet erg veel. Ik woon in een rijtjeshuis en heb nooit klachten van de buren. De truc is om de sub ook goed in te regelen. Heb je een piek van 20 db bij 32hz dan vinden de buren dit niet fijn. Een goed afgestelde set voorkomt ruzie met de buren.
Trillingen worden voornamelijk via de lucht doorgegeven. Het grappige is, dat als je een piek hebt bij 32hz, en je corrigeert die, dat je buren bij die frequentie minder last hebben van je sub!
Als je gaat lezen over spikes (koppelen) en schuim matten (ontkoppeling) en je probeert echt te snappen wat hoe werkt, dan kom je er niet uit. Het is het ene vage verhaal na de andere anekdote. Maar een meting (lijkt me vrij gemakkelijk gedaan) van verschil heb ik nog nooit gezien.
Ik ben daarom zeer skeptisch over die subdude.
[ Voor 17% gewijzigd door JvS op 19-01-2018 16:20 ]
De subdude ontkoppeld, meer niet. Geen lastige theorien etc. De trillingen van de sub gaan minder door vloer en dus ook muren.JvS schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:16:
[...]
Ik heb vier subs en geen sub dudes, dus een subdude is daar niet voor nodig (even gechargeerd, de feiten kloppen wel) en je anekdote bewijst zeker niet dat het werkt.
Trillingen worden voornamelijk via de lucht doorgegeven. Het grappige is, dat als je een piek hebt bij 32hz, en je corrigeert die, dat je buren bij die frequentie minder last hebben van je sub!
Als je gaat lezen over spikes (koppelen) en schuim matten (ontkoppeling) en je probeert echt te snappen wat hoe werkt, dan kom je er niet uit. Het is het ene vage verhaal na de andere anekdote. Maar een meting (lijkt me vrij gemakkelijk gedaan) van verschil heb ik nog nooit gezien.
Ik ben daarom zeer skeptisch over die subdude.
Dit resulteerd in minder herrie bij de buren.
Hetzelfde voor het goed inregelen, voor voorkomt gigantische dreunen in bepaalde frequenties. Niet mee eens? Ook prima maar dit zijn mijn ervaringen.
Ja klopt, je kan hiermee spelen om te kijken is dit de bass beheersbaarder maakt. Persoonlijk denk ik dat de subdude jou meer gaat brengen.Reconhell schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:40:
[...]
Mijn sub weegt 20 kg. Als je kijkt naar mijn graphs
20-50 hz in mijn grafiek bij de subwoofer staat onder de 0 DB....
En nog kreeg ik klachten... heb hem nu op -6.5 DB gezet(stond op 0db) en 2 stipjes (van de 11) ipv 3 op de volume regelaar. Hopelijk minder klachten.. Of t komt vanuit de speakers de bass, lijkt me toch niet dat ze dat zo horen?
Dynamic EQ aan, Dynamic Volume uit. LFC uit, als die aan is heb ik nul komma nul bas ervaring.
Je bedoeld als ik mijn speakers op small zet dat er minder bass uit komt?
Sub staat al op 120 hz
Hoe werkt crossover ookalweer? Alles wat onder die 80 hz komt word naar de subwoofer gestuurd ofzo?
Ik ben het er niet perse niet mee eens, maar ik zie alleen het bewijs niet, behalve anekdotisch. Je maakt de aanname dat de meeste overlast veroorzaakt wordt door trillingen van contactgeluid. Ik twijfel daar sterk aan.Masterkale1 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:06:
[...]
De subdude ontkoppeld, meer niet. Geen lastige theorien etc. De trillingen van de sub gaan minder door vloer en dus ook muren.
Dit resulteerd in minder herrie bij de buren.
Zolang er geen echt bewijs is, vind stel ik het aanraden van maatregelen die best wel duur zijn altijd ter twijfel. Zeker als de leverancier zelf helemaal niet over overlast verminderen praat, maar vooral over betere geluidskwaliteit.
Ik begrijp niet helemaal wat je zegt. Uit je vorige bericht begreep ik "het hebben van een piek bij XX Hz" als een probleem. Dat probleem bestaat eigenlijk niet, omdat je nooit echt een universele hoge piek hebt door je hele luisterruimte. En als je die wel hebt, dan is dat er een die door de akoestiek wordt veroorzaakt. Die piek is op bepaalde plaatsen in de luisterruimte aanwezig, maar er is niet ineens overlast bij die frequentie.Hetzelfde voor het goed inregelen, voor voorkomt gigantische dreunen in bepaalde frequenties. Niet mee eens? Ook prima maar dit zijn mijn ervaringen.
Als "goed inregelen" zowel het afvlakken van pieken, maar ook het boosten van dalen betekent, dan zal dit zeker niet zomaar overlast verminderen, want je gaat op die frequenties van de dalen veel meer energie de ruimte in slingeren (ook al hoor je dat op de luisterplek niet).
Het is allemaal veel complexer dan ff een kussentje onder je subwoofer of even "inregelen".
Als je goed kijkt naar die grafiek, dan die je ook dips in de response van de sub. Die kunnen enorm diep zijn. Als audessey die corrigeert, moet er enorm geboost worden. Dan is de response vlak op de luisterpositie, maar elders krijg je een mega piek en trillen de kopjes uit de kast. Het inregelen kan je dus een hoop goed en fout mee doen. Het beste is om je sub dan wel luisterpositie zo te kiezen, dat je geen grote dips hebt op de luisterpositie, of die niet corrigeren.
Verder helemaal eens met @LA-384 , een goede sub heeft helemaal geen trillende behuizing. De weergegeven frequenties/golf lengtes zijn ook erg groot tov de grootte vd behuizing. Waarschijnlijk kan zon subdude geen kwaad, maar ik zou er niks van verwachten! En voor iets wat weinig toevoegt, is ie wellicht een beetje duur
.
Verder helemaal eens met @LA-384 , een goede sub heeft helemaal geen trillende behuizing. De weergegeven frequenties/golf lengtes zijn ook erg groot tov de grootte vd behuizing. Waarschijnlijk kan zon subdude geen kwaad, maar ik zou er niks van verwachten! En voor iets wat weinig toevoegt, is ie wellicht een beetje duur
Let op:
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies Vul daar alle vragen van het format in als je een aankoopadviestopic opent. Iemand helpen bij aankoopadvies is goed bedoeld, maar ook uitdrukkelijk niet de bedoeling.
Dit is het "Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic". Een topic voor vragen die in één, misschien twee posts een antwoord vinden.
Voor vragen met meer diepgang graag een topic openen in Audio en HiFi. Altijd geldt: kijk ook in de handleiding!
Voor inhoudelijke discussie over het wel en wee van verschillende kabels, DAC's, versterkers en wat je oren kunnen horen is er Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies Vul daar alle vragen van het format in als je een aankoopadviestopic opent. Iemand helpen bij aankoopadvies is goed bedoeld, maar ook uitdrukkelijk niet de bedoeling.
Dit is het "Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic". Een topic voor vragen die in één, misschien twee posts een antwoord vinden.
Voor vragen met meer diepgang graag een topic openen in Audio en HiFi. Altijd geldt: kijk ook in de handleiding!
Voor inhoudelijke discussie over het wel en wee van verschillende kabels, DAC's, versterkers en wat je oren kunnen horen is er Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6