Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Dit topic is bedoelt om jullie kennis te laten maken met wat onbekende, maar erg goede oordopjes voor hun prijs en om ook nieuwe voorbeelden aan te dragen. :) Mocht na verloop van tijd een groot deel van dit topic over één specifiek merk gaan, dan kan daar tegen die tijd een appart topic voor worden geopent.

In mijn zoektocht naar oordopjes kwam ik ook een aantal onbekende cq exotische merken tegen, die maar vrij weinig mensen kennen en ook meestal op weinig plaatsen te koop zijn.

Als voorbeeld kan ik aandragen de Sound Magic PL30, deze zijn te koop voor $26 incl. verzending, www.focalprice.com is één van de weinige verkooppunten hiervan.
Afbeeldingslocatie: http://www.focalprice.com/upload/bpic/CP074S.JPG
Deze oordopjes schijnen volgens velen op Head-Fi.org heel veel waar te bieden voor hun geld! Meer dan de concurrentie in die prijsklasse.

Als 2e voorbeeld geef ik de Crosscoads MylarOne, deze zijn te koop voor $57, alleen bij www.jaben.net uit Singapore.
Afbeeldingslocatie: http://jaben.net/shopping/images/22/bijou...jpg
Deze heb ik zelf ook gehaald voor een jaar geleden, en ze zijn heel erg indrukwekkend. Ik vind ze ook veel beter dan de Creative EP630/830 en de Sennheiser CX300. Hier is een review van Head-Fi.org en ze zijn met een modificaties nog beter te maken :).

Nuforce NE-7M (voor ~ €60 te koop in Nederland)
Afbeeldingslocatie: http://www.headsetcenter.nl/img/products/normal/ne-7m.jpg

Review
Meerdere gebruikerservaringen

Dit was een voorzetje, weten jullie nog van die erg goede, maar helaas nogal onbekende oordopjes?

Edit 1: 27-12-2008

[ Voor 10% gewijzigd door heracles op 28-12-2008 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 20:00
ik heb de pl30
zeer goed, alleen de fate mod is NIET aan te raden. de dopjes klinken nu echt bagger met die mod.
alleen het is voor mij (+ veel anderen op head-fi) lastig om een goede seal te krijgen ermee

[ Voor 29% gewijzigd door andyy op 29-11-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
offtopic:
Titel gefixt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Nuforce NE-7M krijgt ook zeer goede reviews in de wat lagere prijsklasse (< 75 euro)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
en de NE-8 die net nieuw is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Laatst online: 11-12-2024
NE-8 schijnen ze toch niet zo heel gek op te zijn, heb ze zelf (nog) niet beluisterd, maar volgens wat gebruikerservaringen op HeadFi.

TS is trouwens ook bijgewerkt met de NE-7M sowieso, de NE-8M kan er eventueel ook nog bij :) .

[ Voor 15% gewijzigd door heracles op 28-12-2008 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:54

Theo

moederbord

De PL30 zijn ook bij MP4nation te krijgen voor 30 dollar inc shipping.

Ze klinken verrassend goed, véél beter dan andere phones van rond de 20 euro. Ik verkies ze boven de Creative Zen Aurvana. Aan de UE Super Fi.5 kunnen ze niet tippen (met meer phones kan ik ze niet vergelijken)

Paar minpunten van de PL-30 vind ik de matige isolatie, ik gok dat ze 15 dB isoleren. De betere IEM's (Ultimate Ears Super Fi.5) halen toch wel minimaal de 26 dB aan demping. Het draagcomfort is ook erg goed te noemen, al zijn ze niet zeer gemakkelijk in de oren te doen.

Het geluid is warm te noemen, echter komen de zwaarste bastonen niet helemaal tot hun techt. Midden en hoge tonen klinken absoluut niet slecht, al vind ik dat een beetje helderheid (clarity) ontbreekt. Op de phones zit een draaiknopje waarmee een 'bas boost' in en uitgeschakeld kan worden. Dit verschil is echter amper merkbaar, al komen de diepste bastonen wel iets beter door.

De hoeveelheid meegeleverde accessoires zijn dik in orde. naast de phone zelf komt er een stevig opbergdoosje bij welke je eigenlijk alleen verwacht bij phones van 150 euro of meer. Verder zit er ook een shirtclip bij zodat het draad aan een shirt kan worden bevestigd. Tot slot zitten er ook verschillende siliconen tips bij in verschillende maten en een 'cordwrapper'

Voor de prijs van 30 dollar (ongeveer 21 euro) zijn deze phones zeer aan te raden en verweg de beste in zijn prijsklasse.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
met de accessoires zit het wel goed ja, 8 siliconen tips (bi flange en SML zwarte (en afhankelijk van de productie) SML witte of grijze) en 1 paar foamies, beetje shure olives achtig.
ze klinken inderdaad redelijk maar de dopjes geven niet echt gedetailleerd geluid.
ze zijn lastig in te doen, lastig om een goede seal te krijgen en zonder seal heb je geen goed geluid.
ik heb de fate mod toegepast en de bas voldoende aanwezig in kwantiteit maar niet zo gedetailleerd vind ik.
warm klinken ze al helemaal niet vind ik vergeleken met de Westone UM1s.

en ohja, bij Focalprice zijn ze ook te krijgen in het wit en zwart

[ Voor 5% gewijzigd door andyy op 29-12-2008 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:21
Telt Ultimate Ears mee in deze groep, zoalng het om de customs gaat?

Want als je het over kwaliteit hebt, moet je die als eerste noemen. Nog nooit een oortje gehoord was in de buurt komt, en ik heb de Shure SE530 een paar maanden gehad.

Ue11, geweldig!

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:54

Theo

moederbord

Voor UE is er een apart topic (link) hier op GoT.

En de UE11pro worden volgens mij ook beschouwd als de beste IEM's welke commercieel verkrijgbaar zijn

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb net de Sound Magic PL30 besteld. Zal me benieuwen hoe ze klinken. Ik heb nu meestal EP630 dopjes in die erg goed klinken voor het geld. Misschien dat ik ze nog kan vergelijken met de hele shure SE serie.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel 023
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-03 10:49
Heb net mijn SoundMagic PL-30 binnen.
Practische (misschien onnozele) vraag: hoe draag je deze doppen?
Achter je oor langs met de draad in de nek?
Koort is wel erg kort.

Allereerste indruk positief. Ga ze nu uitgebreid uitproberen.

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
rood rechts blauw links
over je oor ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
In heb de draadjes gewoon direct naar onderen, gaat prima. Het materiaalgebruik vant me een beetje tegen. De afwerking is niet overal even netjes. Het geluid is wel erg goed. Voor muziek met veel bass moet je ze niet hebben, maar vocal/lounge/jazz e.d. klinken er des te beter mee. Voor de prijs zijn het erg goede dopjes.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Laatst online: 30-12-2021
Even omhoog kicken >:)

Ik wil Kanen md-52 aanraden als je voor heel weinig geld toch fatsoenlijk geluid wilt hebben. Volgens reviews op headfi misschien zelfs beter dan de sound magic pl30. Ze kosten ongeveer 3 euro 25 incl. verzendkosten 8)7
De afwerking is hier en daar een tikkie ruw maar een ongelofelijk product voor dit geld, het geluid is echt heel netjes, beter dan ep-630. De doppen zijn gewoon van metaal, prima rubber draad met Y lengte, mooi spul. Voor dit geld kun je het zelfs voor de lol eens bekijken :P

Betrouwbare shop.
http://www.dealperfect.com/detail.dp/sku.23738

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Soundmagic heeft nu ook de PL-50 uitgebracht, deze hebben een BA driver ipv dynamic driver

[ Voor 9% gewijzigd door andyy op 01-09-2009 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Laatst online: 09:29

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

BARACUS schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 11:34:
Even omhoog kicken >:)

Ik wil Kanen md-52 aanraden als je voor heel weinig geld toch fatsoenlijk geluid wilt hebben. Volgens reviews op headfi misschien zelfs beter dan de sound magic pl30. Ze kosten ongeveer 3 euro 25 incl. verzendkosten 8)7
De afwerking is hier en daar een tikkie ruw maar een ongelofelijk product voor dit geld, het geluid is echt heel netjes, beter dan ep-630. De doppen zijn gewoon van metaal, prima rubber draad met Y lengte, mooi spul. Voor dit geld kun je het zelfs voor de lol eens bekijken :P

Betrouwbare shop.
http://www.dealperfect.com/detail.dp/sku.23738
Zonet even besteld, voor het geld hoef je het inderdaad niet te laten. :)

OT: Ikzelf ben in het bezig van een Zune 8GB mp3-speler en door het ontbreken van een equalizer vind ik (gelauwerde) oortjes als de Future Sonics Atrio M5 bestellen van 110 euri toch wel een gok. Lastig.

Zelf in het bezit van de Logitech MP630, maar die kan je niet bepaald exotisch noemen. Zal wel de vrijheid nemen mijn bevindingen van de Kanen te posten zodra het moment daar is. :>

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
De Head-Direct RE0.
Supersound.Ik kom van Shure E5's en vind deze gewoon beter in detail en balans.
$99+$10 opsturen.
IS nu nog een summersale,weet niet hoe lang nog.
Hier wat reviews:

http://www.techpowerup.com/reviews/Head-Direct/RE0

http://www.head-fi.org/fo...ontender-best-iem-383355/

[ Voor 10% gewijzigd door Bluto op 16-09-2009 22:26 . Reden: extra review ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07
BARACUS schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 11:34:
Wat een fantastische tip! Heb ze ook besteld, en na aanvankelijk wat schel klinken is het geluid na enig inspelen voor het geld echt geweldig. Het enige nare is dat de dopjes bij Dealperfect niet meer leverbaar zijn, er staan alleen andere Kanen modellen op de site.

N.a.v. een tip op fok.nl heb ik Jack gemaild, hopelijk kan ik er toch nog wat bestellen. Anders ga ik andere Kanens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ze hebben wat problemen met paypal ivm "merkproducten" maar dat komt wel goed. Mailen is tijdelijk een oplossing.Nieuwe site http://www.dppurchase.com/detail.dp/sku.23738

Gewoon de link mailen met je paypal adres, dan krijg je een payment request terug.

[ Voor 20% gewijzigd door BARACUS op 25-09-2009 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
BARACUS schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 09:38:
Ze hebben wat problemen met paypal ivm "merkproducten" maar dat komt wel goed. Mailen is tijdelijk een oplossing.Nieuwe site http://www.dppurchase.com/detail.dp/sku.23738
Tnx! Zijn de MD-52's trouwens hun beste oordopjes of zijn andere types (de MD-71 en MD-72 Shure klonen bijvoorbeeld) ook een goede optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
musicfreak schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 11:54:
[...]

Tnx! Zijn de MD-52's trouwens hun beste oordopjes of zijn andere types (de MD-71 en MD-72 Shure klonen bijvoorbeeld) ook een goede optie?
Dat is dus de grote vraag :P
Hier en daar kun je wel wat reviews vinden maar echte audiofiele vergelijkingen ken ik niet.

Ik wacht nog op iemand die gewoon 15 setjes gaat bestellen voor een grote test :)
Mijn vermoeden is dat alle doppen voor het geld waanzinnige kwaliteit zijn maar welke nu echt boven de rest uitsteekt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:27

mno

BARACUS schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 09:38:
Gewoon de link mailen met je paypal adres, dan krijg je een payment request terug.
Ik wil er ook wel zo een proberen. Naar wie moet je die link precies mailen?
Edit: Nevermind, het adres staat op de dealperfect site B)

[ Voor 6% gewijzigd door mno op 28-09-2009 12:59 ]

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Je kunt het beste naar Rachel mailen, Jack krijgt bergen mail binnen en dat kan op dit moment echt enkele dagen duren.

Het is even een zooitje omdat het automatische betalen nu dus niet werkt.
Verder gewoon een betrouwbare tent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
BARACUS schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:26:
Je kunt het beste naar Rachel mailen, Jack krijgt bergen mail binnen en dat kan op dit moment echt enkele dagen duren.

Het is even een zooitje omdat het automatische betalen nu dus niet werkt.
Verder gewoon een betrouwbare tent.
Ja, jammer dat er zoveel mensen gebruik van maken.
Ik ken hem nog van het begin, hij startte een MSN conversatie omdat hij een product niet op voorraad had en liet met zijn webcam (duurdere) alternatieven die hij bereid was om toe te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
BARACUS schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:26:
Rachel? Ik zie alleen Jack, Cadi, Michael en een Chinese persoon staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
musicfreak schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:15:
[...]

Rachel? Ik zie alleen Jack, Cadi, Michael en een Chinese persoon staan...
Hmm, waar kijk jij?
Als je helemaal onderaan kijkt op de voorpagina dan zie je Jack, Rachel en Tiffany.

# Rachel(taobao.com order):
# Skype : DealPerfectcs02 My status
# MSN : dealperfectcs02@live.cn
# Email :DealPerfectcs02@gmail.com

Cadi en Michael zijn nog van eeuwen terug, zal nog een vergeten pagina zijn ofzo.
Het is nu meer een referentie website omdat paypal de andere websites in de gaten houdt en veel producten eraf zijn gehaald. Het is ook nog niet officieel geopend :P ook maar via via op FOK gelezen ;)

Je hebt dus...
dealperfect.com (officiële website)
deal-perfect.com (moest paypal om de tuin leiden _O- )
dppurchase.com (nog in aanbouw maar staan alle producten op)

Na de Chinese feestdagen zou het moeten zijn opgelost. Erg jammer allemaal want ik heb al voor zo'n 150 dollar gekocht bij deze toko en ben zeer tevreden.

[ Voor 16% gewijzigd door BARACUS op 28-09-2009 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125609

Net Rachel ook maar eens een mailtje gestuurd voor de md52. Ff als tussendoor en daarna denk ik dat ik de pl50 ga bestellen. Iemand al ervaringen met de pl50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Nou, vergeten pagina, het is de algemene helppagina (tabblad bovenaan). Zowel op

http://dealperfect.com/help/
http://deal-perfect.com/help/
als op
http://dppurchase.com/help/

Staan de door mij genoemde personen.
Als je helemaal onderaan kijkt op de voorpagina dan zie je Jack, Rachel en Tiffany.
Ik zal die Rachel eens mailen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Waar halen jullie overigens reservesleeves? Kan ze bij Dealperfect niet vinden...

Bestellen is niet mogelijk tot 5 oktober, kreeg ik te horen via de mail.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Aankoopkwesties mogen in Shopping Forum. Hier aub alleen over de oordopjes zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de pl50 gekocht via mp4nation. Wilde toch goede oordoppen en nu dealperfect loopt te kloten met hun website, kon ik de md-52 niet bestellen. Al zullen deze zeker veel beter klinken. Zal mijn ervaringen wel eens posten als ik ze binnen heb. Ook al heb ik niet echt veel vergelijkingsmateriaal.

Iemand de pl50 al in zijn bezit? Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Dealperfect heeft de legale (geen namaak) producten ondergebracht op een andere site, namelijk http://www.popbuying.com . Daar is gewoon met Paypal te betalen zonder gedoe met mailtjes enzo. Maar volgens mij werkt Dealperfect zelf nu ook weer (verplaatst naar andere server).

Heb zelf de PL-50 besteld i.c.m. de Fiio E5 versterker.

De PL-50 staat trouwens wel wat hoger aangeschreven dan de MD-52 hoor, Lers. Mag ook wel, aangezien deze een factor 10 duurder is. De MD-52 (staat gewoon op popbuying) heb ik er voor dat geld maar bijgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjakietrekhakie schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 22:20:
De PL-50 staat trouwens wel wat hoger aangeschreven dan de MD-52 hoor, Lers. Mag ook wel, aangezien deze een factor 10 duurder is. De MD-52 (staat gewoon op popbuying) heb ik er voor dat geld maar bijgenomen.
Dat weet ik ook wel ;). Maar ik wou nog niet wat duurdere oordopjes kopen, dus wou de md-52 bestellen als tijdelijke tussenstap zeg maar. Aangezien de website het toen nog niet deed, heb ik toch maar besloten om de PL50 te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VDM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 15:22

VDM

@TS. Plaatje van de NE-7M klopt niet meer, deze zijn nu bronskleurig en niet zilver. Daarnaast is recent ook nog de microfoon verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Zo'n bekende reviewer van Head-fi is nogal te spreken over een Russisch merk: Fischer Audio, alleen nog nergens te krijgen buiten Rusland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:27

mno

Ik heb de Kanen MD-52 van Dealperfect binnen gekregen, maar het geluid valt me ronduit tegen. Erg schel, ze leggen het kwalitatief m.i. duidelijk af tegen mijn Creative EP-630. Ook na 2 dagen non-stop inspelen.

Toch vreemd dat de kritieken over de MD-52 hierboven zo lovend zijn. Misschien heb ik gewoon een slecht model ontvangen, of zijn er meerdere fabrikanten die (uiterlijk) hetzelfde model leveren maar met mindere kwaliteit. Op mijn verpakking staat trouwens geen Kanen maar Kanon.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
mno schreef op zondag 01 november 2009 @ 09:30:
Ik heb de Kanen MD-52 van Dealperfect binnen gekregen, maar het geluid valt me ronduit tegen. Erg schel, ze leggen het kwalitatief m.i. duidelijk af tegen mijn Creative EP-630. Ook na 2 dagen non-stop inspelen.

Toch vreemd dat de kritieken over de MD-52 hierboven zo lovend zijn. Misschien heb ik gewoon een slecht model ontvangen, of zijn er meerdere fabrikanten die (uiterlijk) hetzelfde model leveren maar met mindere kwaliteit. Op mijn verpakking staat trouwens geen Kanen maar Kanon.
Ze zijn vooral positief over de prijs/kwaliteit verhouding aangezien ze bijna gratis zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozeWolvin
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-04-2021
Naar aanleiding van dit topic heb ik zowel de Kanen/Kanon MD-52 als de SoundMagic PL30 besteld. De MD-52 heb ik al enkele weken geleden ontvangen, de PL30 pas vandaag.

De MD-52 heb ik na 1 keer proberen weggelegd. Matig geluid, ruw afgewerkt, geen enkele van de dopjes was echt comfortabel.

De PL30 is heel andere koek. Vergeleken met zowel mijn Sony MDREX75SLS als mijn Sennheiser CX300 klinken ze beter (evenwichtiger vooral, minder overheersende bas), zitten ze beter, zijn ze zeker even goed afgewerkt en is het pakket completer. Veel verschillende dopjes, over-het-oor verwijderbaar haakje, hoesje etc. Over de duurzaamheid kan ik natuurlijk nog niks zeggen, maar ze zien er iig degelijk uit.

Ik heb al veel geleerd van Tweakers.net, en hoop met deze post (en volgende...) anderen nuttige info te kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-07 02:34

the mod man

iets van beeldmaker

En what about v-moda?? vooral de vibe 2 is erg goed (wel de duurste:P maar erg stevig en erg goed geluid.)

http://www.v-moda.com/

de website is wel beroerd maarja. De service is echt top.
(mijn vibe duo's bleven maar stuk gaan en op den duur hoefde ik niet eens de kapotte meer terug te sturen. Daarna boden ze me kosteloos de vibe 2 aan (upgrade).)

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

the mod man schreef op maandag 02 november 2009 @ 20:56:
En what about v-moda?? vooral de vibe 2 is erg goed (wel de duurste:P maar erg stevig en erg goed geluid.)

http://www.v-moda.com/

de website is wel beroerd maarja. De service is echt top.
(mijn vibe duo's bleven maar stuk gaan en op den duur hoefde ik niet eens de kapotte meer terug te sturen. Daarna boden ze me kosteloos de vibe 2 aan (upgrade).)
De v-moda's zijn niet echt onbekend of exotisch toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, ik heb de pl50 binnen. Ze klinken nu al goed, maar ze moeten natuurlijk nog even inspelen. Wel vind ik het lastig om de juiste tips te vinden. Heb vanalles al geprobeerd, maar ben er nog niet over uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis

Goudvis

mno schreef op zondag 01 november 2009 @ 09:30:

Groot.Boos.Wolf schreef op maandag 02 november 2009 @ 20:52:
Naar aanleiding van dit topic heb ik zowel de Kanen/Kanon MD-52 als de SoundMagic PL30 besteld. De MD-52 heb ik al enkele weken geleden ontvangen, de PL30 pas vandaag.

De MD-52 heb ik na 1 keer proberen weggelegd. Matig geluid, ruw afgewerkt, geen enkele van de dopjes was echt comfortabel.
Mijn ervaringen met de MD52 zijn identiek, na goed 4 uur inspelen geen verbetering gemerkt en dat hoef ik ook niet te verwachten, blijkbaar.

MIjn EP630s zijn overleden aan een kabelbreuk in de minijack (iemand belangstelling in 630's zonder minijack, met kabel? PM me!). De Zune 80GB in-ears die ik nu met mijn Zune 8GB gebruik, zijn ook maar zo-zo. 630's/680's aanschaffen vind ik te gemakkelijk, nu dus opzoek naar de perfecte in-ears voor 20-70e. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis

Goudvis

Ik heb zo even de Nuforce EM-6 besteld. Deze is op afwezigheid van een mic bij de 6 na identiek gelijk aan de EM-7. Inclusief verzenden hebben ze me 33 euro gekost, gezien de goede reviews kunnen jullie binnenkort hopelijk een positieve review tegemoet zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
De Nationite Beta Brainwavz zijn ook zeker niet verkeerd. De reviews op Head-Fi en Anythingbutipod zijn goed tot zeer goed en ze kosten drie keer niks. Ik vind ze ook qua design erg leuk en er worden wisselbare filters bij geleverd.

http://mp4nation.net/cata...Path=9_51&products_id=307

Ik ben op dit moment bezig met de ideale IEM's uitzoeken voor mijn nieuwe Cowon S9 32gb (voorheen Cowon X5L 30gb) en ben erg benieuwd naar de Head-Direct RE0. De Soundmagic PL50 lijken me ook niet verkeerd maar ik ben bang dat deze net niet "goed" genoeg zijn. Ik gebruik nu een Grado SR80i i.c.m. een Fiio E5 maar dat is niet zo praktisch in de metro. :) Er schijnt trouwens ook een nieuwe, betere Fiio versterker uit te komen!

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Negakinu schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:32:
De Nationite Beta Brainwavz zijn ook zeker niet verkeerd. De reviews op Head-Fi en Anythingbutipod zijn goed tot zeer goed en ze kosten drie keer niks. Ik vind ze ook qua design erg leuk en er worden wisselbare filters bij geleverd.

Ik ben op dit moment bezig met de ideale IEM's uitzoeken voor mijn nieuwe Cowon S9 32gb (voorheen Cowon X5L 30gb) en ben erg benieuwd naar de Head-Direct RE0. De Soundmagic PL50 lijken me ook niet verkeerd maar ik ben bang dat deze net niet "goed" genoeg zijn. Ik gebruik nu een Grado SR80i i.c.m. een Fiio E5 maar dat is niet zo praktisch in de metro. :) Er schijnt trouwens ook een nieuwe, betere Fiio versterker uit te komen!
Ik meen gelezen te hebben op Head-Fi van verschillende reviewers dat de pl50 beter is dan de nieuwe Brainwavz ;) Dacht ik he, weet het niet zeker. Ik heb de pl50 nu een aantal dagen en ik moet zeggen dat ze echt geweldig klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Negakinu schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:32:

Heb hier inderdaad goede verhalen over gehoord! Mijn Shure E3C's zijn een beetje aan het eind van hun latijn. Omdat ik geen zin heb om weer 150euro uit te geven denk ik nu aan de Brainwavz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Ik meen gelezen te hebben op Head-Fi van verschillende reviewers dat de pl50 beter is dan de nieuwe Brainwavz ;) Dacht ik he, weet het niet zeker. Ik heb de pl50 nu een aantal dagen en ik moet zeggen dat ze echt geweldig klinken.
Ik weet zeker dat de PL50 beter is dan de Brainwavz, de Brainwavz zijn alleen een stuk goedkoper en daarom misschien toch wel interessant. Ik vind het ook lastig om ze te beoordelen. Ik zou ze eigenlijk allemaal naast elkaar moeten kunnen leggen en dan kritisch beluisteren. PL30 vs. PL50 vs. Alpha Brainwavz vs. Beta Brainwavz vs. CX300 vs. EP630 vs. iets "betere" IEM's zoals de RE0 ofzo.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Negakinu schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 12:01:
[...]

Ik weet zeker dat de PL50 beter is dan de Brainwavz, de Brainwavz zijn alleen een stuk goedkoper en daarom misschien toch wel interessant. Ik vind het ook lastig om ze te beoordelen. Ik zou ze eigenlijk allemaal naast elkaar moeten kunnen leggen en dan kritisch beluisteren. PL30 vs. PL50 vs. Alpha Brainwavz vs. Beta Brainwavz vs. CX300 vs. EP630 vs. iets "betere" IEM's zoals de RE0 ofzo.
Maar zoals je het net al zei, dan denk je dat het net niet goed genoeg is ;)
Brainwavz waren voor mij inderdaad ook op een optie, lijken me ook leuke oordopjes voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
net niet goed genoeg vergeleken met de Head-Direct RE0. Die heb ik op dit moment op het oog. De Brainwavz zou ik zelf niet kopen maar leken me wel toepasselijk in dit forum. Leuke tip voor iemand die voor weinig geld veel geluid wilt?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Negakinu schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 12:17:
net niet goed genoeg vergeleken met de Head-Direct RE0. Die heb ik op dit moment op het oog. De Brainwavz zou ik zelf niet kopen maar leken me wel toepasselijk in dit forum. Leuke tip voor iemand die voor weinig geld veel geluid wilt?
Ligt er maar net weer aan welke muziek je luistert. ;) Heb nog niet eerder gehoord van de RE0, maar net ff een beetje over zitten lezen. RE0 moet je inderdaad een Fiio E5 bij hebben zoals je al zei. Bass valt redelijk tegen zonder versterker lees ik net. Maar het moeten inderdaad erg goede oordoppen zijn, zijn nu ook in de aanbieding voor 99 dollar zag ik net. Wie weet ergens anders nog goedkoper te krijgen ;)

Brainwavz is inderdaad een leuke tip voor mensen die goed geluid willen voor weinig geld, zijn volgens mij sowieso klasses hoger dan Sennheiser CX500 etc.

Iemand hier trouwens in het bezit van de Crossroads Mylarone? (x3i of xBi) Ben ook wel benieuwd naar hoe die klinken.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 125609 op 06-11-2009 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Lees net over de Fischer Audio Eterna. Die lijken me nu toch echt de beste deal. Een vriend van mij uit Rusland kan ze meenemen en hopelijk krijg ik volgende week vrijdag een setje! Ik zal hier een review posten.

review:
http://www.head-fi.org/fo...a-love-450772/index4.html
productlink:
http://www.fischeraudio.com/card.php?id=22

Ik betaal 40 euro voor het setje. Als ze echt zo goed zijn als de reviews is dat echt een goede deal lijkt me.

[ Voor 7% gewijzigd door Negakinu op 06-11-2009 14:07 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Anoniem: 125609 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 12:27:
[...]

Ligt er maar net weer aan welke muziek je luistert. ;) Heb nog niet eerder gehoord van de RE0, maar net ff een beetje over zitten lezen. RE0 moet je inderdaad een Fiio E5 bij hebben zoals je al zei. Bass valt redelijk tegen zonder versterker lees ik net. Maar het moeten inderdaad erg goede oordoppen zijn, zijn nu ook in de aanbieding voor 99 dollar zag ik net. Wie weet ergens anders nog goedkoper te krijgen ;)
De RE0 hoeft niet per definitie een amp, hangt een beetje af van je pmp en je eigen voorkeur. De Cowon S9 is prima in staat om het setje aan te sturen echter met een Ipod wordt het al wat minder. De RE0 heeft wat dat betreft wel degelijk bass alleen is hij minder aanwezig in het geluid dan in bv. Ety's of Sennheisers. Dit kan je equalizen als je een degelijk pmp hebt, ik heb bijvoorbeeld de 80hz frequency op +6dB staan voor mijn RE0 set. Goedkoper zal je ze trouwens niet vinden, ternzij je tweede hands koopt. Fang aka Head-Direct is namelijk de enige die ze verkoopt (zijn bedrijf maakt ze ook).

Wat de E5 doet, voor mij dan, is het net even scherper (aka punchier) maken van de bass en het geluid wat meer warmte geven (zonder de bass boost aan te hebben). Direct in de S9 is het geluid meer analytischer. Wat dat betreft is de E5 maar een een beginner amp. Als je wat serieuzers zoekt zou ik kijken naar de Ibasso T3, welke degelijk uit de bus komt en goed betaalbaar is.

Wat betreft klasse, de RE0 zijn redelijke oordopjes in de mid-fi klasse terwijl de cx300 en cx500 aardig aan in het onder midden / boven segment van het low-fi segment hangen. Als je over Hi-Fi praat dan begint dat pas echt de 10 Pro series van Ultimate Ears of de UM3X waarbij de top wordt gevuld door de custom IEM's zoals JH13Pro.

[ Voor 15% gewijzigd door Lukin op 06-11-2009 14:57 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321439

Hoe is het mogelijk dat de oordopjes van YUIN hier nog niet genoemd zijn? Ik heb zelf sinds kort de PK1 dopjes en het geluid dat deze produceren is echt geweldig. Van de buitenkant zien ze er uit als goedkope dopjes zoals je ze dertien in een dozijn vindt, maar zo klinken ze zeer zeker niet. Voor de PK1 heb je wel een koptelefoonversterker nodig vanwege de hoge impedantie (150 ohm).

Ook te koop in ons landje: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:14
Ik heb de creative ep630, senheiser cx400 en sony xl51gehad. En vandaag mijn Kanen md52 binnen, het geluid klinkt een beetje zoals ep 630 alleen zijn de trebles meer aanwezig. Maar ik heb zoals gezegd, net binnen dus ik moet ze nog ff langer beluisteren, ander verschil is dat ik nu een sandisk en vroeger een sony mp3 nw a816 (kwijt geraakt T_T). Ik heb overigens ook de kanen km 92 besteld, houten oordopjes :D

Afbeeldingslocatie: http://www.made-in-china.com/image/6f3j00LCNapbIzqtqfM/Premium-Wooden-MP3-Earphone-KM92.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis

Goudvis

heracles schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 14:48:
Nuforce NE-7M (voor ~ €60 te koop in Nederland)
[afbeelding]

Review
Meerdere gebruikerservaringen

Dit was een voorzetje, weten jullie nog van die erg goede, maar helaas nogal onbekende oordopjes?

Edit 1: 27-12-2008
.. en zojuist voor 33e inc. de mic-loze(maar verder aan NE-7 identieke!) Nuforce NE-6 ontvangen, via eBay gevonden en besteld. ;)

Getest op een Zune 8GB en een Samsung NC10.
Het eerste nummer dat ik gebruikt heb om de kwaliteit te beschrijven, is Coldplay - Glass of Water, ook zal ik Led Zeppelin's 'When the Levee Breaks' hiervoor gebruiken.

Zo uit de box klinkt de NE-6 al aanzienlijk 'dieper' dan mijn EP630's. De vergelijking tussen een 2.1 mid-fi installatie met bookshelves en een subwoofer die bij de 630s lomp en bij de Nuforces perfect afgesteld staat, is een passende metafoor.

Het is genieten als na de intro (scared of losing all the time..)de drums erin komen. Het 'wall of sound'-deel (bij Son, don't ask!) komt ook mooi gedetailleerd uit de verf. Het geluidsdecor dat gevormd wordt door de basgitaar en drums, blijft aanwijsbaar zonder dat deze elkaar storend overlappen.
Ondanks dit positiefs, klinkt het voor nu nog even alsof de treble naar -2 gedraaid is. Dit valt op als de vergelijking gemaakt wordt met de Zune In-ears, juist omdat deze vrij treblerijk zijn en 'breed laag' ontberen. Ik verwacht dat dit na een paar uur inspelen verdwenen is. Dat is wat de review in de OP ongeveer beloofd, althans. ;)

Zoals gezegd, is het volgende nummer dat ik gebruiken zal om de oortjes in nieuwstaat te beschrijven When the Levee Breaks van Led Zeppelin. Vanaf het moment dat Bonham zijn 'trappenhuis-riedel' loslaat (zie Wiki), is het feest. Krachtig, bombastisch en als een ware mastodont der drummers ramt hij het ruim 7 minuten durende kunststukje naar hogere sferen.
Het pleit voor de Nuforce dat ze hier goed meekomen, omdat het krachtige laag met galm en de rauwe riffs van de gitaar nog eens aangevuld wordt met het karakteristieke stemgeluid van Robert Plant.

Ook knap van de dopjes, is de weergave op momenten dat het nummer een climax bereikt. (o.a. zo rond 5:10 meen ik) Zodra de cimbalen, mondharmonica en gitaarriff samensmelten, laten ze je nog steeds niet in de steek- en dat belooft wat zodra ze 'in vorm' gespeeld zijn.

De isolatie van de dopjes is merkbaar beter dan bij de Creatives. Hoorde je daar nog nét iemand praten bij muziek op 'normaal niveau', met de Nuforce zie ik iedereen lucht happen.

De 60 euro die de webshop voor de versie met microfoon vraagt, zijn ze best waard. Het zou echter onzinnig wezen dit te betalen, aangezien ik de oortjes een week terug bestelde, ze dinsdag verstuurd zijn en gisteren al binnen waren hoef je het voor de verzend-duur niet te laten.

Na een 10-20 uur inspelen zal ik mijn bevindingen nog eens posten. :) Voor nu is het al genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 13:12
Negakinu schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:05:
Lees net over de Fischer Audio Eterna. Die lijken me nu toch echt de beste deal. Een vriend van mij uit Rusland kan ze meenemen en hopelijk krijg ik volgende week vrijdag een setje! Ik zal hier een review posten.

review:
http://www.head-fi.org/fo...a-love-450772/index4.html
productlink:
http://www.fischeraudio.com/card.php?id=22

Ik betaal 40 euro voor het setje. Als ze echt zo goed zijn als de reviews is dat echt een goede deal lijkt me.
Misschien nog een paar meer meenemen en op marktplaats/ebay/vraag en aanbod gooien? Heb ook wel interesse in deze iem voor 45€-50€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Afbeeldingslocatie: http://fischeraudio.ru/im/models/fundamentals/evolution.jpg

Heb de Fischer Audio Evolution vandaag binnen gekregen. Een vriend van mij heeft de Fischer Audio Eterna gekocht en we gaan samen een recensie schrijven over deze beiden IEM's. Mijn eerste indruk is in ieder geval heel erg goed. Samen met mijn Iaudio X5L en Fiio E5 klinken ze zonder inspelen al strakker en dieper dan mijn Westone's. Het enige nadeel dat ik tot nu toe ondervind is de kabel. Deze is m.i. erg dun en direct op de driver aangesloten waardoor de kabel erg "hoorbaar" is tijdens het bewegen.

Vanavond maak ik foto's van de set en begin ik aan de review. Mochten de beiden IEM's goed bevallen ga ik een inkoopactie organiseren.

[ Voor 5% gewijzigd door Negakinu op 17-11-2009 14:51 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Hieronder even mijn preview voor Head-Fi. Engelstalig maar dat is vast geen probleem.

I made a new thread for this post since a lot of people seem to be interested in the Fischer Audio products.
I hope this ongoing review will help you guys out a little. I will keep adding to this as time progresses and will maybe end up reviewing more Fischer IEM's in this thread. I am not a professional reviewer like some of you guys here and English isn't my native language so bear with me. Now, onwards!

My main mission objective is to find the best sub-$100 IEMs in the world.

After reading here about the Fischer Audio IEM's I got interested in buying a pair and got in contact with a friend from Russia. I myself am from The Netherlands. After choosing the models I was most interested in (Fischer Audio Eterna and Fischer Audio Evolution) I was able to buy a pair through him and by now I have received the Evolution in the mail. The Evolutions and Eterna are in their Fundamentals-series which is the "audiophile" range I guess. I will do a complete review when I feel I have had enough experience with these IEM's but will now post my first impressions.

Gear:
I use these in combination with an Iaudio X5L 30gb with battery-mod and a Fiio E5. Music listened to so far is Gojira's "From Mars to Sirius" and Venetian Snares' "Rossz Csillag Allat Szuletet", which are my reference albums. Both albums in 320kbps mp3. Also briefly tried some selected tracks by different artists, ranging from extreme metal to classical to breakcore to singer/songwriter.

Packaging:
The packaging is very minimal. A small black box with modest marketing imaging and some overall decent looking fonts and graphics. Nothing flashy and I have to admit I was expecting a sturdier packaging. Inside there's the phones, a small pouch, a little user-manual and three types of tips; two single flange and one bi-flange. I will add pictures later.

After burn-in of app. 20 hours my first impressions are:

Pros:
+Moderately deep, clear and very warm bass. A smooth layer of bass in all the right places. They are NOT basshead IEM's though. The bass supports the other freq's. No in your face crushing bass of doom. The Eterna IEM's will be bassier. Will try to review these as well. The bass lacks detail in the very low end but has a pretty speedy and punchy response towards the mids. At higher volume the bass stays tight without becoming muddy. I don't need the Fiio E5's bass-eq for these since there is more than enough for me. I also turn down the Iaudio's "Machbass" to 2 (out of 10).
+Pronunciated mids, seem perfect for distorted guitar sounds and actually, the mids are absolutely brilliant for the price payed. I am seriously impressed. Vocals aren't up front though but sit comfortable between the guitars.
+Highs are bright without sounding sharp. There is SOME sibilance in the very highs (cymbals, harsher electronics in breakcore) but I find it hardly noticeable.
+Isolation is good. I could see me using these in the metro.
+Price!! I paid 40 euro. They don't SOUND like 40 euro to me. Amazing bang for your buck so far.

Cons:
-Thin cable, looks fragile. This is its weakest spot. Since this IEM is in the same "league" as the Eterna's (some Russian reviewers even favour these over the Eterna's because of their more balanced nature) I do not understand why these don't have the sturdier cable that the Eterna does have.
-Bass sounds a bit separated from the mid's. No perfect transitions in the lower end of the spectrum. There is no actual sub-bass.
-More cable noise than I find acceptable. I need to get used to this. Wearing them over the ear is a no-go due to the design. No clip included.
-I don't like the driver's design. The silver and white plastic looks cheap in my opinion. The paint on the driver looks like it will come off after prolonged use.
-The website says they come with a volume controller. There is none.

Story so far:
So the first impression I get is that they sound balanced with a small preference for mids and upper-bass. Not overly bright/no silver lining around the edges. These are great for rock/metal/funk/blues if you like your guitars up front instead of your vocals. They are also pretty good if you listen to snappy, mid-oriented electronica like glitch/clicks'ncuts/idm because the sound is lively and upfront. They keep up with higher volumes but the bass then does get a bit "wooly". There is no real distortion though. I got an instant seal but they don't seem very comfortable. Might consider switching to Comply tips. Soundstage is pretty decent. Not high-end but man, are these sweet for the price! You get an actual sense of presence and space. They destroy my friend's Soundmagic 50's and Beta Brainwavz. Different league all together. I can hear a small hiss when using my Fiio E5 on louder volumes so they're quite sensitive. No problem though. So far I am very happy! More soon!

[ Voor 41% gewijzigd door Negakinu op 02-12-2009 13:34 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:59
Klinkt goed! Beetje jammer van die draad als die inderdaad fragiel blijkt, en van de cable noise natuurlijk.

Ik zelf ga ook de Nuforce NE6 maar eens proberen, zijn op de post gedaan (uiteindelijk maar via de Nuforce home shop, oftewel amazon.com gedaan, dus zal wel ff duren, maar ja, voor de prijs kan ik het niet laten). Heb ook nog even gedacht aan de NE8 die is niet super duur als je naar de dollar kijkt, maar ach, eerst maar eens echt budget proberen.

Tja deze Fisher Audio's lijken ook een goede kandidaat te zijn, lastiger te krijgen though..

edit: op de foto lijkt de (draad)aansluiting gewoon hard plastic te zijn naar de doppen, dat doet idd aan alsof daar een zwak puntje zit (uit ervaring ieg).

Edit: ervaring NE6:

Heb deze nu een weekje in gebruik, klinken echt lekker als je eenmaal de juiste oordoppen gekozen hebt! Bevallen prima. Helaas gisteren een snag issue gehad, linker dopje met draad en al uit de Y-splitter getrokken :( Ik gebruik ze (tot m'n nieuwe clip+ binnen is) met een ouwe iRiver h10 5gb, machtig lekker geluid (luister van alles, 320 encoded mp3s), iets de EQ aangepast om hoog en midden wat beter uit te laten komen ten opzichte van oude settings/doppen.

Even gechecked op de Nuforce site, blijkbaar telt kapot gaan binnen 30 dagen als DOA (het zou immers best eens een productiefoutje kunnen zijn I guess), even een ticket gemaakt en ze sturen een nieuw setje op (chille service noemen we dat), of ik dan met de goedkoopste verzending de kapotte terug kan sturen als ik de nieuwe heb, geen probleem :D, mijn oortjes weer snel blij.

Wat een verschil trouwens als je net aan in-ears aan het wennen bent, om dan weer ff terug te gaan naar gewone (sennheiser 300) doppen!

[ Voor 53% gewijzigd door BradKing op 01-12-2009 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
BARACUS schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 12:51:
[...]

Dat is dus de grote vraag :P
Hier en daar kun je wel wat reviews vinden maar echte audiofiele vergelijkingen ken ik niet.

Ik wacht nog op iemand die gewoon 15 setjes gaat bestellen voor een grote test :)
Mijn vermoeden is dat alle doppen voor het geld waanzinnige kwaliteit zijn maar welke nu echt boven de rest uitsteekt???
Ik heb onlangs een tweetal extra MD-52's gekocht plus een MD-71 (Shure-kloon) om uit te proberen. Maar... wat een bagger geluid zeg. Echt het geluid van cheapo Hema / Lenco o.i.d. meuk. Ik blijf dus maar bij de 52's... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 18:51
Negakinu schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 12:01:
[...]

Heeft iemand hier ervaring met zowel de Creative EP630 als de Beta Brainwavz? Ik heb momenteel EP630 oordopjes, maar die zijn nu al voor de tweede keer kapot gegaan: de eerste keer deed het geluid het aan een kant helemaal niet meer, nu doet het geluid het aan een kant veel zachter. En dat in minder dan een jaar.

De minpunten van de EP630's zijn mijns inziens:
- Wat te overheersende bass
- Herrie als je er mee loopt door dunne kabeltjes (microphonics oid heette dat?)
- Gaan snel kapot. ;)

Is de Beta Brainwavz in deze opzichten vergelijkbaar en/of beter, of kan ik beter nogmaals voor de EP630 gaan? Alvast bedankt! :)

Edit: of als iemand zegt: neenee, dat en dat alternatief is voor een vergelijkbare prijs (en leverbaar in Nederland) veel beter, dan hoor ik het natuurlijk ook graag, maar uit deze thread heb ik dat tot nu toe niet echt kunnen afleiden.

[ Voor 9% gewijzigd door Fred-Erik op 30-11-2009 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
@hierboven

Ik zou als ik jou was de Soundmagic PL50 aanschaffen. :) Makkelijk te bestellen en een flinke stap omhoog van je EP630's. Door oorclip geen microphonics en maar 50 dollar incl. http://www.dealperfect.com/detail.dp/sku.23679

Ik zou je in eerste instante de IEM's van Fischer Audio willen aanraden maar deze zijn erg moeilijk verkrijgbaar als je geen Russische contacten hebt. Mocht je dit wel hebben, dan zou ik zeker eens kijken naar de Equilibrium, Evolution en Eterna. Succes!

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-07 16:56
Negakinu schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:37:
@hierboven

Ik zou als ik jou was de Soundmagic PL50 aanschaffen. :) Makkelijk te bestellen en een flinke stap omhoog van je EP630's. Door oorclip geen microphonics en maar 50 dollar incl. http://www.dealperfect.com/detail.dp/sku.23679

[..]
Je kan beter op popbuying kopen. Dealperfect heeft geen rechtstreekse paypal checkout meer (je moet ze dus mailen of via pbpurchase.com aankopen). Popbuying is van dezelfde eigenaar. http://www.popbuying.com/detail.pb/sku.23679

Iemand hier ervaring met de Soundmagic MP21 (met mic dus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
Bedankt voor de tip, maar deze zijn wel meer dan twee keer zo duur als de Brainwavz, dus niet echt een vergelijkbare prijs. Voor mij is het iig nogal wat geld maar, die €20,- verschil. Is dat echt de moeite waard? Want klaarblijkelijk gaan (in-ear) oordopjes bij mij niet erg lang mee. Of ligt het aan de EP-630 die ik hiervoor had, en gaan deze wel lang mee? Want als ik over een half jaar weer nieuwe oordopjes moet kopen vind ik het jammer van m'n geld om er zoveel geld aan uit te geven, maar als deze wel 2 jaar meegaan, dan heb ik er geen problemen mee. In het EP-830-topic lees ik van meer mensen dat ze problemen hebben met het zachter worden aan een kant van hun EP-630/EP-830 oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Je moet ook gewoon een beetje goed voor je dopjes zorgen. :) Schoonhouden en als je ze uitdoet niet aan de kabel trekken. Je kunt er ook een tasje voor kopen om ze in op te bergen als je ze niet gebruikt. IEM's need love too!

De EP630 zijn gewoon goedkope dopjes en dat zie je terug in de bouwkwaliteit. De Brainwavz zijn trouwens ook niet echt heel solide. Het blijven allemaal budget-dopjes. De Soundmagic's zijn natuurlijk ook niet enorm gepantserd maar ze hebben wel kleine details die ervoor zorgen dat ze iets duurzamer zijn. Met jouw budget (30 dollar?) moet je niet verwachten dat je miracles of engineering krijgt. :) Dan zou ik als ik jou was eerder een Koss Portapro kopen ofzo. Beter geluid dan in-ear doppen uit die prijscategorie en een stuk steviger. Check anders het forum van www.Head-Fi.org of www.Anythingbutipod.com eens.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
Oké, conclusie: ik moet geen wonderen verwachten van de bouwkwaliteit en wat voorzichtiger met m'n spullen zijn, maar wat beter dan de Creative EP-630 kan wel. Ik denk dat ik voor de Soundmagic PL50 ga, maar ik zal even verder kijken. Bedankt voor de hulp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-01 08:54
Ik heb nu de Kanen KM92 een tijdje in gebruik (http://www.popbuying.com/detail.pb/sku.25633) en na een dag inspelen bieden deze oordopjes echt een heel mooi geluid. Zeker beter dan de ep-630 die ik eerst had. En voor die prijs! Gedetaileerd, een lekkere stevige bas maar niet echt overheersend. Midden en hoog is gewoon heeeeel helder. Een nadeel is wel dat de extra dopjes die je erbij krijgt lichtblauw en roze zijn, maarja die zitten toch in je oor en die ziet niemand :p. Plus de standaardmaat is wel gewoon zwart, en de oude dopjes van je ep-630 passen er ook op.

De bouwkwaliteit is ook goed te noemen, mooi dat hout! Het draad is ook redelijk dik, de t-splitsing in het koord is een lekker dik stuk plastic (helaas/gelukkig is het blauwe Kanen logo er wel afgevallen). Zeker aan te raden voor iedereen die wat anders wil proberen of gewoon nieuwe dopjes nodig heeft.

BUH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Aapiethaaap schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 00:33:
Ik heb nu de Kanen KM92 een tijdje in gebruik () en na een dag inspelen bieden deze oordopjes echt een heel mooi geluid. Zeker beter dan de ep-630 die ik eerst had. En voor die prijs!
<>
Zeker aan te raden voor iedereen die wat anders wil proberen of gewoon nieuwe dopjes nodig heeft.
Tja voor die prijs heb ik er ook maar 5 besteld :D Altijd leuke cadeautjes en dat hout spreekt me wel heel erg aan. Thanks voor deze tip (en dit topic).

Ook maar gelijk de houten headset gekocht - voor USd23 ook te geef, alleen al voor de looks :+

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 04-12-2009 01:02 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Tip voor de PL30:

http://twitter.com/bariskaragoz/status/6319791000

van 24 dollar naar 18 dollar komt neer op 12 euro :)

[ Voor 28% gewijzigd door magnifor op 04-12-2009 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik heb ze ondertussen binnen en voor die paar euro per paar (had er 5 besteld) is het geluid echt verassend goed!
De kabel voelt ook stevig aan, lekker rubber.
Of eea ook in de praktijk solide genoeg is weet ik nog niet maar het begin is goed. Vanavond maar even inspelen met wat ruis en het eens aan de versterker hangen ipv ipod.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Over die Brainwavz, ik heb ze aangeboden gekregen om er een review over te schrijven.
Zal die posten zodra ik hem heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Ik heb ze binnen, ben nog aan het inspelen maar ze vallen niet tegen, zeker niet voor de prijs.
ga volgende wek beginnen met het schrijven van een review, zal het ook hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ik heb een paar referentie stukken waaronder cello van jorane - niet slecht, ben benieuwd naar je bevindingen
Andere set sorry

[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 10-01-2010 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 20:53
Even topic bumpen, vergeef me :)

Net de Meelectronics M9 binnen. Nog nooit zo'n fantastische oortjes tegengekomen voor deze prijs. Voor 20$ zijn ze echt 4x beter als mijn oude Creative EP630. Ze zijn SUPER sterk gemaakt en de kabel is van een speciaal soort doorschijnend silicone achtig materiaal dat nooit zal stuk gaan. Dus geen cheapo rubber kabels. De geluidskwaliteit is veel helderder dan mijn Creative EP630. Enige struikelpunt was dat ze nergens in Europa verkrijgbaar zijn maar ik heb ze gewoon vanaf de fabrikant in USA gekocht en laten opsturen. In een week was het hier. Echt een aanrader voor wie sterke oortjes nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 04-07 09:50
Thmz159 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:11:
Even topic bumpen, vergeef me :)

Net de Meelectronics M9 binnen. Nog nooit zo'n fantastische oortjes tegengekomen voor deze prijs. Voor 20$ zijn ze echt 4x beter als mijn oude Creative EP630. Ze zijn SUPER sterk gemaakt en de kabel is van een speciaal soort doorschijnend silicone achtig materiaal dat nooit zal stuk gaan. Dus geen cheapo rubber kabels. De geluidskwaliteit is veel helderder dan mijn Creative EP630. Enige struikelpunt was dat ze nergens in Europa verkrijgbaar zijn maar ik heb ze gewoon vanaf de fabrikant in USA gekocht en laten opsturen. In een week was het hier. Echt een aanrader voor wie sterke oortjes nodig heeft.
Die IE's zien er wel netjes uit en niet te duur.
Nog maar even een plaatje erbij.
Welke verzendoptie heb je gekozen?
En passen de sleeves/eartips van de EP630 ook op de M9's?

Soms passen die sleeves en dat is wel handig.
Zo niet is het misschien verstandig een setje reserve eartips mee te bestellen.

Afbeeldingslocatie: http://www.meelec.com/v/vspfiles/photos/Earphone-M9-BK-MEE-2.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door HoppyF op 12-02-2010 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
@hierboven:

Als verzending had ik gekozen voor de goedkoopste optie (7 dollar) iets van First Class Mail ofzoiets. Ik was verbaasd dat het hier al in een week was O,o.

De sleeves van de EP630 passen wel (dat uiteinde waar ze opmoeten is even dik) maar omdat ze Meelectronics wat dunner en langer zijn blijven ze niet in je oor zitten maar springen ze er uit. De M9 zit ook iets dieper in je oor dan de EP630.

Ik heb een extra setje sleeves meebesteld. Iets van een 4 euro, en kan ik er van 1 maat sleeves weer 2 verliezen.

De oortjes lijken me minder bass the hebben dan de EP630, maar persoonlijk vindt ik dat net beter omdat m'n muziek dan helderder klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
  • Laatst online: 26-01 13:37
Toevallig heb ik vorige week ook de M9's besteld, omdat ik er goede verhalen over hoorde. Heb de zilveren versie besteld, inderdaad ook vanaf de site voor $7. Komt dan op een totaal van ongeveer $27, omgerekend 20 euro.

Ik zal ze, als de levertijd inderdaad 1 week is, een dezer dagen binnen krijgen. Zal m'n bevindingen dan ook eventjes achterlaten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
nWo_Riot schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 21:34:
Toevallig heb ik vorige week ook de M9's besteld, omdat ik er goede verhalen over hoorde. Heb de zilveren versie besteld, inderdaad ook vanaf de site voor $7. Komt dan op een totaal van ongeveer $27, omgerekend 20 euro.

Ik zal ze, als de levertijd inderdaad 1 week is, een dezer dagen binnen krijgen. Zal m'n bevindingen dan ook eventjes achterlaten :-)
Welke oordoppen ben je gewoon?
Ik vindt ze gewoon top voor het geld. En ik kom van de Creative EP630's die toch echt populaire in-ears zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
@Thmz159: bedankt voor je toelichting.
Het lijken me inderdaad leuke IE's voor een nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
Thmz159 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 21:50:
[...]

Welke oordoppen ben je gewoon?
Ik vindt ze gewoon top voor het geld. En ik kom van de Creative EP630's die toch echt populaire in-ears zijn.
Ik ben helemaal niets gewend wat oordopjes betreft. Was nooit zo'n actief muziek luisteraar buitenshuis, dus heb het nooit nodig gehad. Is dus wel een hele stap voor mij, zulke In ear monitors :D Hoop dat ik ze een beetje m'n oor in krijg. Heb geen extra sleeves erbij besteld, hoop dat dit me niet opbreekt later?

Ik had op Head-fi advies gevraagd en deze bleken de beste te zijn. Andere kandidaten waren de M6 (net wat te duur voor mij) en de Soundmagic PL21 of de PL30. PL30 zou wat weinig bass hebben, dus die vielen af voor mij. De PL21 zijn spotgoedkoop (maar $18 inclusief verzendkosten), maar de M9's schijnen toch wat betere bouwkwaliteit e.d. te hebben. Dus daar ben ik na een weloverwogen afweging (haha, vond ik wel een leuk bedacht woord 8)7 ) voor gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Dat zijn geen in ear monitors ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
Oh. wat dan wel? Of moest ik dat ''monitors'' weglaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
Kan echt niet wachten totdat m'n M9's binnenkomen. Ben echt heel erg benieuwd hoe ze klinken! :D Denken jullie dat het inspelen erg belangrijk gaat zijn voor de klank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-07 10:15
Heb een aantal dagen terug de Pl30 ontvangen. Zeer tevreden, komen nu (zelfs als ze nog weinig gebruikt zijn) al heel erg in de buurt van mijn cx300 II. Ben er zeer over te spreken. Heb gister zelfs nog een extra setjes besteld bij focalprice voor $17 incl. Voor die 13 euro krijg je bij een retailshop hier namelijk net de goedkoopste inears, die waardeloos klinken :-). Zal als mijn Beta Brainwavz binnen zijn een reviewtje plaatsen. Zal misschien nog die PL20/1 bestellen, wil graag weten wat het grote verschil is, maar dat in de toekomst!

Wat ik lees op headfi heeft inspelen echt wel nut. Zelf laat ik ze niet nutteloos draaien, dus spelen ze iedere dag gewoon even 2 uurtjes in, in mijn oor :-).

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
nWo_Riot schreef op zondag 14 februari 2010 @ 16:00:
Oh. wat dan wel? Of moest ik dat ''monitors'' weglaten?
In ear monitors, dat gebruiken artiesten die optreden
In plaats van die logge stage monitors gebruiken ze in ear monitors omdat dat veel duidelijker geluid geeft en tegelijkertijd ook je gehoor beschermt (demping).
Onder in ear monitor versta ik zelf meer de UM series van Westone, Futuresonic en de andere (oa customs) die bedoelt zijn om mee op te treden.
Anders zijn het gewoon in ear oordopjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Raznov schreef op zondag 14 februari 2010 @ 23:20:
Wat ik lees op headfi heeft inspelen echt wel nut. Zelf laat ik ze niet nutteloos draaien, dus spelen ze iedere dag gewoon even 2 uurtjes in, in mijn oor :-).
Ik had in het begin mijn PL30 aan een radio gehangen en een dagje daar gelaten, ze klonken iig veel beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
nWo_Riot schreef op zondag 14 februari 2010 @ 23:13:
Kan echt niet wachten totdat m'n M9's binnenkomen. Ben echt heel erg benieuwd hoe ze klinken! :D Denken jullie dat het inspelen erg belangrijk gaat zijn voor de klank?
Bij mij klonken de M9's iets gebalanceerder en meer bas wanneer ik ze paar uur gebruikt had. Zat wel niet op de ideale locatie om dat toen goed te horen. (een overvolle bus :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
Nog steeds geen M9's binnen :-(

@Thmz159:
Werden ze bij jou aan de deur bezorgd en werd er aangebeld door een bezorger? Of werd er gewoon een klein pakketje door de brievenbus geduwt? Ik heb net als jij de $7 verzending en vorige week in het weekend besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
nWo_Riot schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:54:
Nog steeds geen M9's binnen :-(

@Thmz159:
Werden ze bij jou aan de deur bezorgd en werd er aangebeld door een bezorger? Of werd er gewoon een klein pakketje door de brievenbus geduwt? Ik heb net als jij de $7 verzending en vorige week in het weekend besteld.
Ik had ze zaterdag-avond om 21 uur besteld. Maandag een bericht gekregen dat ze verzonden waren. En maandag waren ze blijkbaar in de brievenbus. Voor $7 verzendkosten inderdaad. Ik heb ze wel als Gift laten bezorgen. Ik weet niet of het verschil maakt.
Ik weet ook niet hoe het hier geleverd is want mijn één vn mijn ouders had het pakketje 'gevonden'. Ik woon wel in Belgie. Maar 1 dagje verschil kan altijd gebeuren eh ;)

Nu blijft de spanning er nog wat in :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
Haha, ik heb inderdaad ook ''gift'' gekozen. Dan heb je een kleinere kans op douanekosten dacht ik... :p

Elke dag als ik thuis kom denk ik van, Mhmmm, ik hoop dat ze er zijn. Haha, eigenlijk best wel overdreven voor zoiets kleins... Maarja, nieuwsgierig naar hoe het gaat klinken hè ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
En ze zijn binnen! Morgen ga ik ze een flink tijdje beluisteren en zal ik ook hier eventjes een reactie achterlaten :-)

• nWo_Riot
En ik vind ze eerlijk waar heel goed klinken. Zitten lekker. De bass is ook niet om te klagen. Voor het geld zijn het zeker mooie In ears!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
nWo_Riot schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 21:02:
En ik vind ze eerlijk waar heel goed klinken. Zitten lekker. De bass is ook niet om te klagen. Voor het geld zijn het zeker mooie In ears!
Zijn inderdaad de beste die je voor je geld kunt krijgen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Mooi!
En hoe bevalt de kabel?
Is deze soepel genoeg?

Na het inspelen zal het geluid wellicht nog beter worden.
Dat was met mijn dopjes ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
De kabel is bij mij soepel genoeg, maar ik moet daarbij wel zeggen dat ik erg weinig ervaring heb met oordopjes, dus geen vergelijkingsmateriaal. Maarja, wat voor mij soepel is, is voor jou misschien wat stug.. Erg subjectief. Maar het kan inderdaad wel een goede indicatie geven.

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Hmm misschien hoort deze hier ook wel in thuis:
Sleek Audio 1

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Ik heb onderhand de soundmagic PL30, soundmagic PL21 en de creative EP630. De PL21 is veruit het beste van het setje, echter is de kwaliteit van de bekabeling en de sleeve's matig, net als bij de PL30. Bij de PL30 kpassen de sleeve's van de creative, echter bij de PL21 niet meer, daar gebruik ik nu de foam voor.
Mijn volgende setje oordoppen gaat iig een beter setje worden. Met elke keer een setje van 20 euro had ik al lang een echt goed setje kunnen halen.

Over de PL21 vs PL30: De PL21 klinkt wat voller en meer in balans, ook zitten ze beter. Van de PL30 krijg ik zere oren na ze een uurtje of wat in te hebben gehad. Deze liggen dus in de kast te verstoffen totdat ze me een keer in de weg gaan liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:20
Ik heb naar aanleiding van dit topic en een aantal reviews net 2 setjes Kanen KM92's besteld. Eens kijken wat ze brengen in combinatie met m'n (net nieuwe) iPod Touch 32GB en FiiO E1 die nog onderweg is vanuit Dealextreme :)
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste