Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217095

Topicstarter
Ik wil graag een topic opstarten over Ultimate Ears oordopjes
Zelf heb ik de ULTIMATE EARS SUPER.Fi 5 Pro

Het grote voordeel van deze oordopjes is de je de kabel kan vervangen als hij stuk is.

Wat zijn de ervaringen?
Waar kopen?
Wat voor sleeves?
Enz….

Modellen zij:
ULTIMATE EARS SUPER.FI 3 STUDIO
Specifications:
Earphone Type: In-ear
Speaker Type: Single driver: Full range precision balanced armature
Input Sensitivity: 115dB/mW
Impedance: 13 Ohms (at 1Khz)
Cable Length: 46 inches
Weight: 0.5 oz.
Input connector: 1/8" (3.5mm) Gold plated
Noise isolation: 26 dB
Afbeeldingslocatie: http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/yhst-94024159501758_1993_9006372
Afbeeldingslocatie: http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/yhst-94024159501758_1989_71798

ULTIMATE EARS SUPER.FI 5 EB
Specifications
Speaker Type: Dual driver: low range - 13.5mm diaphragm, high range - precision balanced armature
Input Sensitivity: 119dB/mW
Impedance: 11 Ohms
Weight With Cable Assembly: 0.7 oz.
Frequency Response: 20 to 16,000 Hz
Noise isolation: 16 dB
Afbeeldingslocatie: http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/yhst-94024159501758_1993_6596242
Afbeeldingslocatie: http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/yhst-94024159501758_1989_454323

ULTIMATE EARS SUPER.Fi 5 PRO
Specifications:
Speaker Type: Dual driver: low and high range precision balanced armatures
Input Sensitivity: 119dB/mW
Impedance: 21 Ohms
Weight With Cable Assembly: 0.6 oz.
Frequency Response: 20 to 16,000 Hz
Noise isolation: 26 dB
Afbeeldingslocatie: http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/yhst-94024159501758_1993_4571047
Afbeeldingslocatie: http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/yhst-94024159501758_1989_2551719

ULTIMATE EARS TRIPLE.FI 10 PRO
Specification
Earphone Type In-ear
Speaker Type Three individual balanced armature speakers
Input Sensitivity 117dBSPL/mW
Impedance 32 ohms nominal (at 1khz)
Cable length 46"
Weight TBD
Input Connector 1/8" (3.5mm) Gold plated
Noise Isolation 26 dB
Afbeeldingslocatie: http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/yhst-94024159501758_1993_3205449
Afbeeldingslocatie: http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/yhst-94024159501758_1989_2349539

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 217095 op 28-03-2008 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy Dean
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-07 02:43
Ik heb een tijdje geleden Super.Fi 3 Studio besteld op eBay, en ze komen waarschijnlijk binnen enkele weken aan. Ik schrijf wel even een korte review wanneer ik ze beluisterd heb. Ik heb ze overigens gekocht voor omgerekend E60, en dat is ongeveer de helft van de prijs in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je een dergelijk "groot" topic wilt starten verwachten we wel iets meer dan dit. Alleen het dumpen van enkele modelnamen is niet de bedoeling. Graag dus even de topicstart uitbreiden met relevante informatie omtrent deze dopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193757

Ik heb zelf de Super Fi Pro 5 versie. Hij ligt nu in de kast stof te happen. Opzich best goede geluidskwaliteit. Niet zo goed als mijn huidige Shure Se-530 doppen. Ik vond ze persoonlijk niet heel erg lekker in de oren zitten. Ik maakte gebruik van de shure foampjes van de e2c serie, welke van een veel betere kwaliteit zijn van de standaard meegeleverde grijze foams van UE. De plastic binnenkant was al los van het foamkussentje van de UE bij aankomst van het pakketje.

De super fi 5 pro's steken voor mij veels te ver uit de oren. Dat in ear doppen vaak groter zijn dan normale doppen mag duidelijk zijn, maar de super fi 5 steken wel extreem ver uit de oren. Het aangezicht ervan vind ik gewoon ronduit lelijk. In dat geval zijn mijn luxere Shure se 530 veel mooier qua design, en met 3 drivers toch een stuk kleiner, en steken niet zo ver uit de oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 193757 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:01:
Ik heb zelf de Super Fi Pro 5 versie. Hij ligt nu in de kast stof te happen. Opzich best goede geluidskwaliteit. Niet zo goed als mijn huidige Shure Se-530 doppen. Ik vond ze persoonlijk niet heel erg lekker in de oren zitten. Ik maakte gebruik van de shure foampjes van de e2c serie, welke van een veel betere kwaliteit zijn van de standaard meegeleverde grijze foams van UE. De plastic binnenkant was al los van het foamkussentje van de UE bij aankomst van het pakketje.

De super fi 5 pro's steken voor mij veels te ver uit de oren. Dat in ear doppen vaak groter zijn dan normale doppen mag duidelijk zijn, maar de super fi 5 steken wel extreem ver uit de oren. Het aangezicht ervan vind ik gewoon ronduit lelijk. In dat geval zijn mijn luxere Shure se 530 veel mooier qua design, en met 3 drivers toch een stuk kleiner, en steken niet zo ver uit de oren.
Ik denk ook dat de Shure Se-530 beter zijn maar ze kosten ook 2.5x zo veel.
En de kabel kan niet vervangen worden. Zodat je ze na een paar jaar weg moet gooien door kabel breuk. En dat vind ik erg zonde van het geld. Bij de Ultimate Ears oordopjes kan de de kabel vervangen.
Afbeeldingslocatie: http://www.the-gadgeteer.com/assets/ultimateears-5pro-6.jpg

“super fi 5 pro's steken te ver uit de oren” daar is een oplossing voor.
"flip mode" links er rechts omdraaien dan zitten ze een stuk beter

Afbeeldingslocatie: http://www.ultimateears.com/img/site/video_superfi_mod_003.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RoD schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:20:
Als je een dergelijk "groot" topic wilt starten verwachten we wel iets meer dan dit. Alleen het dumpen van enkele modelnamen is niet de bedoeling. Graag dus even de topicstart uitbreiden met relevante informatie omtrent deze dopjes.
ga ik doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Waarom zijn vervangbare kabels een voordeel? ik gebruik al koptelefoons en oordopjes sinds ze bestaan en heb nog nooit een kabelbreuk mogen ervaren. Wat doen jullie toch met die dingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy Dean
Sponz schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 02:06:
Waarom zijn vervangbare kabels een voordeel? ik gebruik al koptelefoons en oordopjes sinds ze bestaan en heb nog nooit een kabelbreuk mogen ervaren. Wat doen jullie toch met die dingen ?
Nou, we gebruiken ze denk ik ;)

Als je bijvoorbeeld gaat rennen met de oordopjes in blijven de kabels buigen, en uiteindelijk zullen ze ook breken. Ook het in de broekzak hebben van oordopjes is heel slecht voor de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193757

De UE super fi 5 heb ik zelf niet voor de kabels gekocht, maar voor de geluidskwaliteit, goed, maar kon beter, dus ben overgestapt. De kabels van de Super fi vind ik persoonlijk erg rot in gebruik, vrij stroef, erg lekker naar beneden hangen doen ze niet. Wel fijn vond ik het stukje ijzerdraad vlakbij de oortelefoon zelf, wat je fijn over je oor heen kunt buigen, maar het dragen zelf van de IEM vond ik maar magertjes, op de originele draagwijze, of de reversed draagwijze...

Kabelbruik heb ik pas 1x gehad in 15 jaar tijd. Ik gebruik de hoofdtelefoon zo'n 2,5 uur per dag, dus vrij frequent. Gewoon netjes met de koptelefoon omgaan moet volgens mij volstaan. 1x met een sony kabelbreuk gehad, met de ex70 serie. Als je een koptelefoon koopt van 200 euro of meer, dan ga je er neem ik aan toch fatsoenlijk mee om, en rol je het niet even snel in de broekzak op...zo wel, sja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miranon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-06 22:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105193

Ik heb de UE10 PRO. Staat niet in de lijst in de start post, maar het is toch een UE topic?

Ik had eerder altijd standaar Sony oordopjes, daarna de Shure E2c omdat die 13dB dempen van buitenaf. Ik heb een ziekte die bekend is bij maar 160 mensen op aarde, waardoor ik agressief kan worden door bepaalde geluiden. Daarom heb ik dempende oordoppen nodig.Omdat de Shure dopjes met die sponzen werken, ging ik op zoek naar wat beters.
Ben toen bij de UE10 PRO gekomen omdat ik de doppen uren achter elkaar in mijn oren heb.
De UE10 PRO gaan niet snel jeuken in je oren, en na een paar minuten dragen voel je ze niet meer zitten. Het geluid viel wat tegen in het begin, maar na wat spelen met EAX op de mp3 speler werd dat wat beter. Ik geloofde zelf nooit echt in dat 'inspelen' van oordopjes, maar blijkbaar is het toch echt zo want na een paar weken leek het geluid mooier te klinken.

Waar kopen?
Bij Audique in Ewijk, leverancier van op maat gemaakte UE dopjes.

Wat voor sleeves?
In mijn geval zijn de dopjes speciaal gemaakt, dus sleeves zijn niet meer nodig.

Het enige nadeel aan de UE10 PRO is dat ze maar 4 of 5 jaar mee gaan, omdat je oor vergroeid en de doppen er dan niet meer in passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-06 22:29
De UE-X Pro's zijn allemaal custom made voor elk oor, dus die bestaan niet met sleeves.
De Triple.fi10 Pro lijkt qua specs een beetje op de UE-10 Pro maar het verschil is vrij groot over het hele spectrum. Persoonlijk vind ik de fi's helemaal niet lekker zitten, dus ik zou voordat je fi's gaat kopen kijken of je ze eerst ergens kunt passen/testen.

Daarnaast heb je voor € 164,- (incl verzenden) ook een nieuw setje Westone UM2's. Die klinken een stuk beter dan de fi 5 Pro (vind ik) & zitten super-comfortabel.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miranon
rabor schreef op zondag 30 maart 2008 @ 18:50:
Daarnaast heb je voor € 164,- (incl verzenden) ook een nieuw setje Westone UM2's. Die klinken een stuk beter dan de fi 5 Pro (vind ik) & zitten super-comfortabel.
Waar kan je ze voor € 164,- bestellen? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-06 22:29
miranon schreef op zondag 30 maart 2008 @ 23:27:
[...]

Waar kan je ze voor € 164,- bestellen? :9~
PM me bij interesse..

[ Voor 104% gewijzigd door rabor op 03-05-2008 23:25 ]

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy Dean
Ik heb de oordopjes (Super.Fi 3 Studio) een kwartiertje geleden in ontvangst mogen nemen, en mijn eerste indruk is dat ze prima klinken, maar een equaliser nodig hebben om de lage tonen wat harder te laten klinken. Gelukkig reageren ze wel goed op een equaliser. Ze zullen natuurlijk wel nog wat in moeten spelen, en hopelijk gaat de bas daardoor nog wat losser komen.
Het is een gigantische vooruitgang ten opzichte van mijn vorige oordopjes, de Sony MDR-ED21 (geen wonder eigenlijk, de UE's kosten 4 keer zoveel). Zogauw ik ze wat langer beluisterd heb en ze ingespeeld zijn zal ik een uitgebreidere review schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miranon
Is er een groot verschil tussen de Triple.fi en de Shure SE530? Want nu is de Triple.fi 20-30- euro goedkoper dan de Shure SE530. Wie heeft het beste geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Laatst online: 30-12-2022
Wat gek dat iedereen de UE's niet lekker vind zitten. Ik kom van de Shure E4's (6 setjes gehad 8)7 ), maardie vind ik echt niet meer zitten in vergelijking met m'n UE 5. Ze steken wel ver uit je oren. Ik zal het eens proberen met wat wimmelissen aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de koptelefoon besteld bij www.earphonesolutions.com
Ultimate Ears Super.fi 5 Pro Earphones NEW Metallic Black $179.99
Ultimate Ears® super.fi™ double flange ear tips BLACK $14.99
Ultimate Ears Replacement Cables Black for Super.fi Earphones $19.95
Subtotal: $214.93
Shipping: $0.00 boven de 180$ gratis
Tax: $0.00 (gift)
5% savings: -$10.75
Total: $204.18
Is in totaal 130 EURO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miranon
Anoniem: 217095 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:01:
Ik heb de koptelefoon besteld bij www.earphonesolutions.com
Total: $204.18
Is in totaal 130 EURO
+19 % BTW en eventuele douane kosten etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
miranon schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 10:17:
[...]

+19 % BTW en eventuele douane kosten etc. :)
op de doos staat gift
dus geen 19% en geen douane kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zullen we de verzendings- en douaneperikelen even achterwege laten? Die zijn niet interessant voor dit topic. Voor vragen en discussies omtrent deze onderwerpen mogen er topics in het Shopping Forum gestart worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miranon
Weet misschien iemand waar men in Nederland goedkoop een full-custom sleeve can maken voor de Shure/UE of andere in-ear oordopjes? (zie foto)
Ik heb een bedrijf gevonden, maar de prijs is te duur - 150 euro, terwijl men dat in de VS voor minder dan 50$ kan maken.
Afbeeldingslocatie: http://keep4u.ru/imgs/s/080427/04/04c8e177773d835165.jpg
Afbeeldingslocatie: http://keep4u.ru/imgs/s/080427/89/89ada7987ef34226c9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61797

Heb zojuist de super.fi pro 5 binnen gehad. En inderdaad, flip mode zit velen malen better dan normaal.

Eest wat me opvalt buiten dat het geluid gewoon fijn is is het comfort. Het kan aan mij liggen maar ik vind ze velen malen comfortabeler zitten dan shures. (Heb overigens niet alle shures in mijn oren gehad). _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
miranon schreef op zondag 27 april 2008 @ 02:28:
Weet misschien iemand waar men in Nederland goedkoop een full-custom sleeve can maken voor de Shure/UE of andere in-ear oordopjes? (zie foto)
Ik heb een bedrijf gevonden, maar de prijs is te duur - 150 euro, terwijl men dat in de VS voor minder dan 50$ kan maken.
[afbeelding]
[afbeelding]
Het bovengenoemde bedrijf(www.audique.nl) in Ewijk kan dit voor je doen. Heb daar ook mijn SUPER.Fi 5 PRO gehaald. Je kan (op afspraak) bij hem langs komen(thuis bedrijf), hij had toen de pro en eb versies op voorraad dus kon ik het verschil ervaren.

Tis voor mij al lang geleden dat ik daar was dus wat de prijs op dit moment is voor het aanmeten van otoplastiek weet ik niet. Maar hij vertelde mij toen wel dat wanneer je dit bij normale in ears doet ze heel ver naar buiten staan, waardoor het dus voor mij af viel. Ik draag mijn SUPER.Fi 5 PRO dan ook l-r om gewisseld.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

offtopic:
Kleine titelfix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moe_Szyslak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-02 12:08
Ik heb mijn oog laten vallen op de Super.fi 5Pro. Wat ik wil weten is of ze echt zo veel beter zijn dan andere, goedkopere, in-ear earbuds. Ik bedoel in het speciaal dopjes als de Sony Ericsson HPM-70. Die vind ik namelijk al vrij goed klinken maar het grootste probleem met deze doppen is dat ze niet goed blijven zitten. Zijn de UE's zo veel comfortabeler dat het ook echt bijdraagt aan de waarde er van? En is de geluidskwaliteit echt significant beter? Het gaat namelijk wel om grofweg 140 euro (import ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271355

Beste Allemaal,

Heeft er hier iemand ervaring met het gebruik van de Super.fi 5Pro in-ears als monitoring op het podium? Ben er over aan het nadenken deze aan te schaffen als monitors voor kleine optredens waarbij het gaat om mijn muziek en zang helder op de oren te horen.

Ik hoor graag van jullie

Groet

Leon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148184

Moe_Szyslak schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 17:39:
Ik heb mijn oog laten vallen op de Super.fi 5Pro. Wat ik wil weten is of ze echt zo veel beter zijn dan andere, goedkopere, in-ear earbuds. Ik bedoel in het speciaal dopjes als de Sony Ericsson HPM-70. Die vind ik namelijk al vrij goed klinken maar het grootste probleem met deze doppen is dat ze niet goed blijven zitten. Zijn de UE's zo veel comfortabeler dat het ook echt bijdraagt aan de waarde er van? En is de geluidskwaliteit echt significant beter? Het gaat namelijk wel om grofweg 140 euro (import ;)).
heb deze nu sinds 3 weken dagelijks in gebruik. ook via import uit de u.s of a voor de prijs dat je aangeeft. daar het pakketje ook nog als gift verstuurd is met een prijs van 10 dollar, ook geen importheffing gekregen :)
had hiervoor de sony 71 en de sennheiser x300. kan niet anders zeggen dat de superfi een veel mooier geluidsbeeld heeft in zowel het laag, midden als hoog. het indoen van de dopjes vergt wat training, en je moet zeker alle meegeleverde dopjes proberen om te kijken welke het fijnste zitten. gebruik nu zelf de middelste gewone doppen, en deze zitten voor mij perfect in flip mode. voor mij was het die 140 dubbel en dwars waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy Dean
Ik heb mijn Super.Fi 3 Studiotjes al een hele tijd, en ben er heel blij mee. Ik was net op zoek naar een reserve kabel (Ik wil er graag een hebben voordat Logitech ze helemaal overgenomen heeft, want het is natuurlijk niet zeker dat de kabeltjes in productie blijven), maar ik vind de prijzen van die kabels wel exorbitant duur (20 pond). Ook vind ik het niet plezierig dat de stekker haaks is en niet rechts.
Weet iemand een winkel waar ik zo'n kabel zou kunnen kopen met een rechte stekker, en hopelijk ook nog wat goedkoper? Het mag van mij best een chinese kloon zijn, als de bouwkwaliteit maar fatsoenlijk is.
Ik vind het niet zo'n cool idee om zelf een stekkertje er aan te maken, als zou ik dit wel willen doen als kabels met rechte stekkers echt niet te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07 18:05
Anoniem: 271355 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 21:00:
Beste Allemaal,

Heeft er hier iemand ervaring met het gebruik van de Super.fi 5Pro in-ears als monitoring op het podium? Ben er over aan het nadenken deze aan te schaffen als monitors voor kleine optredens waarbij het gaat om mijn muziek en zang helder op de oren te horen.

Ik hoor graag van jullie

Groet

Leon
Hoi Leon,

Hoewel ik mijn eergisteren bestelde UE Triple.Fi 10 Pro's nog moet ontvangen, heb ik op head-fi.org gelezen dat de demping zo'n 26 decibel bedraagt. De Etymotic Research schijnen beter te dempen, vooral met foamies: www.etymotic.com.

Hoop dat je er iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 21:41

Huig

Merino Fanatic

Zijn er al mensen die ervaring hebben met de nieuwe Super.fi 4's?
M'n EP-630 zijn net stuk gegaan, en ik twijfel nog wat ik als vervanging ga halen. Ik zag de UE super.fi 4 op ebay, single driver canal phones en een metalen behuizing. De eigenschap van de verwisselbare draden spreekt me wel aan, ik weet alleen niet of deze ook die eigenschap hebben. Als ik op de site kijk, staat er niets specifieks bij, maar bij accessories staat er een replacement kabel, waarbij staat dat deze alleen niet geschikt is voor de Metro.fi. Dit wordt wel een eis, draadbreuk ben ik nu echt zat. Er is trouwens ook een nieuwe versie van de Super.fi 5, met een nieuw design. Niet dat kronkelige meer gelukkig wat er niet uit ziet. Het is alleen wel een single driver design geworden. De oude gaat nu door het leven als Super.fi 5 pro.
Pics:
UE Super.fi 4Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/6783-SuprFi4image1.jpg
UE Super.fi 4 vi (voor de ipod, met mic in snoer) Afbeeldingslocatie: http://dvice.com/pics/Ultimate%20Ears%20Super.fi%204vi.jpg

UE Super.fi 5
nog geen pics.

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

• Moe_Szyslak
De super.fi 4 en 5 hebben als het goed is geen vervangbare kabels. De super.fi 5 Pro en EB hebben dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157093

Net de super.fi 4 vi binnen en ben nog niet tevreden over het geluid. Het is opzich prima maar de hoge tonen klinken een beetje "schel".. wat je een beetje krijgt als je een plastic zak over een box doet. Kan het zijn dat dit aan inspelen ligt? Ik heb namelijk redelijk positieve reviews over de 4 vi gekregen en het lijkt me sterk dat zij dit geluid zo goed vonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 22:10
Nou, het heeft 3 weken aan research gekost. Ik had alle paginas op GoT doorgelezen en ook via Got op de head-fi.org terecht gekomen. Ik heb namelijk de afgelopen 4 jaar de Shures E2c gehad, maar na veel luisterplezier was er uiteindelijk kabelbreuk opgelopen. Het is altijd moeilijk met oordopjes want het is niet echt alsof je de winkel in kan lopen en een geluidstest te doen zoals met hifi speakers. Vandaar dat ik zoveel mogelijk probeerde te lezen. Ik wilde goed geluids, maar wel met een 'fun' factor. Dus met iets 'warm' geluid. Ik heb alles zitten lezen over sennheisers cx95, philips she9850 ,shure se210 tot etymotic etc.

Het zijn de super.fi 5 pros geworden! Ze lagen iets boven mijn oorspronkelijke budget maar zoals velen van jullie misschien weten is dat des te meer research je doet, hoe hoger je budget wordt! :) Ik heb ze op amazon warehouse kunnen kopen voor 80 pond. Niet nieuw, maar zo goed als. Het enige verschil was dat de kartonnenbehuizing een deukje had en vandaar dat ik ze kon krijgen voor een mooi prijsje.

Eerste indruk: gvd wat hebben die dingen veel bass vergeleken mijn oude E2c oordoppen!!! ik ben het niet gewend, maar ik vind het wel heerlijk om wat extra bass te hebben (ik ben wel blij dat ik niet de EB heb gekocht want dat zou voor mij gewoon te veel zijn. Ik heb nu meer dan zat).

In de flip flop mod zien de oordoppen er beter uit, maar ik heb het gevoel dat dan de bass de andere tonen naar achteren dringt. Ik weet niet of dat ook daadwerkelijk zo is of dat het allemaal "tussen de oren zit" ;-) Kwa draagcomfort zitten ze net zo comfortabel als mijn oude shures.

Kort samengevat is het een superaankoop. Alleen het jammere is dat na 6 jaar gebruik van mijn 2G ipod de koptelefoonconnector niet meer goed werkt, dus het is tijd voor een nieuwe ipod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:15

Theo

moederbord

Chillmeister schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 21:08:
Nou, het heeft 3 weken aan research gekost. Ik had alle paginas op GoT doorgelezen en ook via Got op de head-fi.org terecht gekomen. Ik heb namelijk de afgelopen 4 jaar de Shures E2c gehad, maar na veel luisterplezier was er uiteindelijk kabelbreuk opgelopen. Het is altijd moeilijk met oordopjes want het is niet echt alsof je de winkel in kan lopen en een geluidstest te doen zoals met hifi speakers. Vandaar dat ik zoveel mogelijk probeerde te lezen. Ik wilde goed geluids, maar wel met een 'fun' factor. Dus met iets 'warm' geluid. Ik heb alles zitten lezen over sennheisers cx95, philips she9850 ,shure se210 tot etymotic etc.

Het zijn de super.fi 5 pros geworden! Ze lagen iets boven mijn oorspronkelijke budget maar zoals velen van jullie misschien weten is dat des te meer research je doet, hoe hoger je budget wordt! :) Ik heb ze op amazon warehouse kunnen kopen voor 80 pond. Niet nieuw, maar zo goed als. Het enige verschil was dat de kartonnenbehuizing een deukje had en vandaar dat ik ze kon krijgen voor een mooi prijsje.

Eerste indruk: gvd wat hebben die dingen veel bass vergeleken mijn oude E2c oordoppen!!! ik ben het niet gewend, maar ik vind het wel heerlijk om wat extra bass te hebben (ik ben wel blij dat ik niet de EB heb gekocht want dat zou voor mij gewoon te veel zijn. Ik heb nu meer dan zat).

In de flip flop mod zien de oordoppen er beter uit, maar ik heb het gevoel dat dan de bass de andere tonen naar achteren dringt. Ik weet niet of dat ook daadwerkelijk zo is of dat het allemaal "tussen de oren zit" ;-) Kwa draagcomfort zitten ze net zo comfortabel als mijn oude shures.

Kort samengevat is het een superaankoop. Alleen het jammere is dat na 6 jaar gebruik van mijn 2G ipod de koptelefoonconnector niet meer goed werkt, dus het is tijd voor een nieuwe ipod.
toon volledige bericht
Ik heb zelf ook sinds een aantal weken de Fi.5, en ben hier ook erg te spreken over, vooral over de soundstage welke behoorlijk goed is en de goede middentonen (helemala in vergeljiking met mijn oude Creaive Zen Aurvana's). Ik heb er ook de FiiO E3 portable koptelefoonversterker bij gehaald omdat ze op Head-Fi zeer over te spreken waren en er geen enekel negatieve review over te vinden is. Ik kan jou ook dit ding erg aanraden, het is een ding van 8 dollar (via Dealextreme, dus geenversendkosten) en het verbeterd ook het geluid.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
leuk om een aanrader te zien voor de FiiO E3 amp, 8 dollar is natuurlijk niks dus ik denk dat ik dat zeker ga doen. Ik ben versteld dat dealextreme geen verzendkosten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moe_Szyslak
Ik las in een review dat dat ding wat static veroorzaakt. En er is geen on/off knop. Je moet de headphone jack er uit trekken om hem uit te doen. Maarja, hij is ook maar 8 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

De FiiO E5 welke op de planning staat voor eind november schijnt op bijna alle fronten beter te zijn, hij heeft een accu, een aan/uit knop en ook minder statische ruis. Prijs zal +-20 dollar zijn

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moe_Szyslak
Nieuws over de Fiio E5.

Afbeeldingslocatie: http://cache.gawker.com/assets/images/gizmodo/2008/11/fiio_e5.jpg
This little headphone amplifier unit from Fiio is a pretty much exactly the same shape as an iPod shuffle, presumably so you can clip it to a lapel or bag strap for convenience while it's in use. It'll push out 150mW of audio power into 16-ohm headphones, with a USB-rechargable lithium battery that's good for about 20 hours, and it weighs a mere 26g. There's no release date info yet, though there's an expectation that it's price may be around $20, which may interest those of you with portable audio amp requirements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Op Head-Fi is er ook al een topic over deze versterker. De E5 zal één dezer dagen op de markt moeten verschijnen voor ongeveer 20 USD. Er zijn inmiddels al wat testexemplaren verstuurd en de reviews daarvan zijn erg positief.

7400 Wp op het dak

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-07 17:14
Moe_Szyslak schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:05:
Ik las in een review dat dat ding wat static veroorzaakt. En er is geen on/off knop. Je moet de headphone jack er uit trekken om hem uit te doen. Maarja, hij is ook maar 8 dollar.
dat zijn inderdaad nadelen, maar het geluid wordt er veel beter op.
en ze boosten het geluid enorm, je hoeft je speler minder hard te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:55
Crossposten is niet de bedoeling. Bovendien is dit niet het Shure-topic.

[ Voor 84% gewijzigd door RoD op 04-12-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

andyy schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:46:
[...]

dat zijn inderdaad nadelen, maar het geluid wordt er veel beter op.
en ze boosten het geluid enorm, je hoeft je speler minder hard te zetten
De FiiO E5 is nu ook op de markt gekomen, deze geeft minder ruis en hierbij kan het volume geregeld worden :) Er zit ook een aanknopje op en de E5 heeft een interne accu.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157535

Een klein review over de Super Fi. 3's

Aangezien mijn oude Sony EX85LP's weer eens kapot waren heb ik dit keer een stel Super Fi 3's aangeschaft (zie Duurzame oordopjes, bestaan ze nog wel ?). De Engelse Pond staat lekker laag, en in totaal was ik +- 65,- euro kwijt t.o.v. de NL verkoopprijs die +- 100,- euro is.

Had het pakketje vanochtend ontvangen en ik moet zeggen dat ze gelijk uit de doos al vrij goed klonken. Heb ze daarna een uurtje of 6 aan de radio gehangen zodat ze wat konden inspelen. Wel nu de bevindingen (de bron is een Sony A829):

- Yvel & Tristan - Foundation Hours (Deep House)
Dankzij de bijgeleverde foam dopjes zijn de oordopjes eigenlijk nauwelijks voelbaar. Het resultaat is dat alles lekker ruimtelijk klinkt. De lekkere diepe bas-tonen lopen goed door, en het klinkt allemaal lekker strak en neutraal. Mijn vorige Sony's hadden misschien iets teveel de nadruk op de bas waardoor deze wel eens overheersend werd. Moet wel zeggen dat heel iets meer bas geen kwaad had gekund, maar met een kleine eq wijziging is dit vast wel te verhelpen. Voor de rest klinkt het geheel lekker levendig.

- Coldplay - Square One (pop/rock)
Het nummer begint eigenlijk op een manier zoals ik van de Sony oordopjes gewent was, maar zodra de drums erin komen zit er toch een verschil in. Het klinkt op de één of andere manier wat natuurlijker en voller.

- Anna Maria Jopek - Biel (pop/relax)
Biel is van zichzelf al een nummer met veel gevoel, en wat warmte in het geluid mag dan ook zeker niet ontbreken. Gelukkig geven de Ultimate Ears dit goed weer. Het enige nadeel vind ik dat de stem hier wel wat "hard" naar voren komt. Dit zorgt ervoor dat ik minder snel de neiging krijg om het volume wat op te draaien. Mijn eigen luidsprekers (Sonus Faber Concerto Domus) klinken over het algemeen wat smoother, en dus minder in-your-face. Wellicht dat ook dit nog wat te verbeteren is met behulp van de eq.

Accessoires:
Er zit een mooi opbergdoosje bij, en een ruime hoeveelheid oor-rubbertjes/foampjes. Zoals ik al had aangegeven krijgen de foampjes de voorkeur omdat deze het ruimtelijke gevoel benadrukken, en ze erg comfortabel zitten. Moet wel zeggen dat ik het opbergdoosje liever een maatje groter had gezien zodat de A829 er ook in past.

Afwerking/bouwkwaliteit:
Er zitten lekkere dikke snoertjes aan de oordopjes zodat kabelbreukjes geminimaliseerd worden. Mocht het dan toch gebeuren dan heeft UE als voordeel dat het snoer vervangbaar is. De kabeltjes en de splitstukjes zelf zijn overens wel wat lomp afgewerkt. Waar Sony juist heel subtiel en detailrijk werkt komt dit wat meer vers-uit-de-pers en half afgewerkt over. Dan zit er rond het oorgedeelte een versterkt stukje snoer die buigzaam is. Het is namelijk de bedoeling dat je ze achter je oor langs in doet, en het is dan natuurlijk het mooiste als dat kabeltje zo vlak mogelijk achter je oor langs loopt. In het begin had ik er wat moeite mee, maar het went wel.

Kortom, zeker een vooruitgang t.o.v. mijn oude Sony's, en ik hoop dat ze dankzij hun robuustheid lang mee gaan. Prijs/kwaliteit is dus volgens mij ook wel goed al verwacht ik wel dat ze bij de duurdere series de boel wat subtieler afwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
ik ben wellicht van plan om de Super.fi 5 aan te schaffen (ik heb al de Westone um1), maar met de flipmod, steken je oordopjes dan minder uit je oren ? want dat is echt een grote minpunt van deze dopjes vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

De Fi.5 steken absoluut niets uit. De fi.5EB en PRO steken wel wat uit.

De Fi.5 wordt door sommige ook wel de Fi.5 v2.0 o de Fi.5 liquid silver genoemd. Deze phones schijnen op bijna alle fronten beter te zijn dan de Fi.5 PRO. zelfs de prijs is er goed, hij is zelfs lager dan die van de Fi.5EB. Op head-fi is men ook zeer te spreken over deze nieuwe phone.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
sorry ik bedoel de pro ja :+
verwarrend al die namen
maar ik kan niks over de liquid silvers vinden op Head-fi ?
ik vind wel veel over de super.fi 5 pro

[ Voor 49% gewijzigd door andyy op 29-12-2008 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
ik heb m'n super.fi 5 pro's ontvangen :D
alleen een paar nadelen die mij opvielen:
de kabel is echt bagger, ik was de kabel van mijn Westone's gewend, die voel je amper en doe je makkelijk om.
(weet iemand waar vervangkabels zijn ? (niet van UE)
demping is minder dan bij de westone's terwijl zij een hogere dempingswaarde geven ongeveer gelijkwaardig met de comply foams
en als laatst is het extreem moeilijk om een goede seal te krijgen (wellicht moet ik er nog aan wennen/mee oefenen), het gaat makkelijker met wat el cheapo dunne Sony silicone tips dan met de dikkere UE tips

[ Voor 4% gewijzigd door andyy op 03-01-2009 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157535

Je kunt idd het beste die foamdopjes gebruiken. Die kun je makkelijk in elkaar drukken, en ze zetten zich dan langzaamw eer uit in je oren. Had zelf in het begin ook wat moeite om ze goed te positioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Nadeel van die foam tips is dat ze heel erg snel vies worden. Als je ze schoonmaakt met een klein beetje water dan gaat de kwaliteit van het foam wel achteruit. Vaak kun je ook maar iets van 50 uur met een setje foam tips doen, hierna worden ze minder 'sponziger' en zul je ze moeten vervangen

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61797

andyy schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:20:
ik heb m'n super.fi 5 pro's ontvangen :D
alleen een paar nadelen die mij opvielen:
de kabel is echt bagger, ik was de kabel van mijn Westone's gewend, die voel je amper en doe je makkelijk om.
(weet iemand waar vervangkabels zijn ? (niet van UE)
demping is minder dan bij de westone's terwijl zij een hogere dempingswaarde geven ongeveer gelijkwaardig met de comply foams
en als laatst is het extreem moeilijk om een goede seal te krijgen (wellicht moet ik er nog aan wennen/mee oefenen), het gaat makkelijker met wat el cheapo dunne Sony silicone tips dan met de dikkere UE tips
UE heeft een nieuwe kabel heeft geintroduceerd met rechte aansluiting, deze kabel schijnt beter te zijn en zodra ik deze heb geprobeerd. (zodra mijn huidige kabel het begeeft, laat ik het weten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ook hier iemand die zijn super fi's 5 heeft ontvangen. Het is inderdaad even zoeken naar de beste configuratie, maar als je die eenmaal gevonden hebt is het geluid zo ontzettend goed. Ik kom zelf van een setje Shure se210's af, maar de bassweergave is zoveel voller vergeleken met de shures. Overigens moet ik die shures nog opsturen vanwege een kabelbreuk vlakbij de speakers. Dit was een van de redenen om niet voor de shure 4 serie te gaan, ik heb geen zin om een paar weken zonder te zitten omdat de kabel zo gauw kapot gaat.

Ik gebruik ze zelf in flip-mode en met de grootste normale sleeves, dit zorgt bij mij voor een perfecte seal. De foampjes waren wat te klein en halen het echt niet bij de foampjes van de shures.

Ik heb overigens standaard een kabel met rechte aansluiting, zat er standaard bij.

[ Voor 5% gewijzigd door Raku op 05-01-2009 12:47 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
ik niet en ik kwam er vanochtend achter dat de kabel te kort is :/
als die ingeplugd zit in m'n mp3 speler komt die niet tot de onderkant van m'n broekzak 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Raku schreef op maandag 05 januari 2009 @ 12:45:
Ook hier iemand die zijn super fi's 5 heeft ontvangen. Het is inderdaad even zoeken naar de beste configuratie, maar als je die eenmaal gevonden hebt is het geluid zo ontzettend goed. Ik kom zelf van een setje Shure se210's af, maar de bassweergave is zoveel voller vergeleken met de shures. Overigens moet ik die shures nog opsturen vanwege een kabelbreuk vlakbij de speakers. Dit was een van de redenen om niet voor de shure 4 serie te gaan, ik heb geen zin om een paar weken zonder te zitten omdat de kabel zo gauw kapot gaat.

Ik gebruik ze zelf in flip-mode en met de grootste normale sleeves, dit zorgt bij mij voor een perfecte seal. De foampjes waren wat te klein en halen het echt niet bij de foampjes van de shures.

Ik heb overigens standaard een kabel met rechte aansluiting, zat er standaard bij.
Heb jij de Fi.5, de Fi.5 EB of de fi.5 PRO?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286380

Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe Metro.fi 170 en 220, qua prijs/kwaliteits-verhouding zijn ze wel geschikt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

theodouma schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 14:30:
[...]

Heb jij de Fi.5, de Fi.5 EB of de fi.5 PRO?
Fi.5 Pro :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
ik lees trouwens ook dat mensen hun oordopjes in branden ?
dopjes met Balanced armature drivers kunnen niet ingebrand worden :P
het is dat je moet wennen aan het geluid.
(bij dopjes met andere drivers heeft burn in wel zin :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-07 10:34

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik heb op verschillende fora gelezen dat de UE Super.Fi 5 (Plane) beter zijn dan de UE Super.Fi 5 Pro/EB's aangezien hier volgens mij alle ervaringen betrekking hebben op de laatste 2 ben ik benieuwd of er iemand is met de Plane versie en wat zijn / haar vergelijkingen bijvoorbeeld met de Pro / EB's is of een evt. Shure SE210 of Phonaks Audéo, dit is namelijk een beetje mijn verlanglijstje, mijn voorkeur gaat echter uit naar de eerstgenoemde UE's.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:02

JaccoW

Kijkt en Luistert

De Ultimate Ears MetroFi 220 zijn verkrijgbaar.
€49.95 voor de 220 en €29.95 voor de 170. +10 voor de microfoonversie.

Leuke prijsjes in elk geval, ik ga er binnenkort eens een setje van halen. Ik gebruik ze toch voornamelijk met mijn mobiel (Nokia 5800) dus dan is dit prima.

Edit: Pricewatch

[ Voor 11% gewijzigd door JaccoW op 20-04-2009 10:50 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299382

Wie heeft er ervaring met de Super.Fi 3 Studio? en waar kan ik een nieuwe kabel kopen en voor welke prijs? en wie weet er een goede site om ze te kopen ( www.in-earshop.nl heeft ze voor 87.95 + 6.50 wie bied minder? )

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 299382 op 19-04-2009 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Anoniem: 299382 schreef op zondag 19 april 2009 @ 18:56:
Wie heeft er ervaring met de Super.Fi 3 Studio? en waar kan ik een nieuwe kabel kopen en voor welke prijs? en wie weet er een goede site om ze te kopen ( www.in-earshop.nl heeft ze voor 87.95 + 6.50 wie bied minder? )
http://www.hifiheadphones.co.uk/ultimate-ears-man-24.html
daar het antwoord op 2 van je vragen

[ Voor 9% gewijzigd door andyy op 19-04-2009 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299382

zo zo dat is flink goedkoper alleen hoe koop ik in het buitenland? en hoe snel zijn ze hier ( wil ze het liefst deze week nog hebben )

kan dus alleen met creditcard en die heb ik niet...

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 299382 op 19-04-2009 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
http://www.mymemory.co.uk/Portable-Headphones
heb je wel Paypal ?
alleen ik heb geen ervaring met Mymemory, kan dus ook niks vertellen over hoe snel het binnenkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Vragen over aankopen, betalingsmethodes en andere zaken mbt tot het kopen van spullen mag in Shopping Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik heb vandaag de MetroFi 220 gehaald.
Klonken een beetje dof, en miste de hoge tonen, dus heb ze even aan het inspelen gezet met een aantal geluiden hiervan BurnInWave (klik!)
Ik zal proberen iets zinnigs over het geluid te zeggen, maar dat zou mijn eerste audio review zijn.

Edit: Eerste indruk na slechts 1 uurtje inspelen; Al een stuk beter.
Prima bas en midden, helder hoog, maar helaas niet zo sprankelend als ik mooi vind, maar zeker niet slecht.
Verschil Asus Xonar D2X en Nokia 5800; enorm. ;)

In elk geval alvast een paar plaatjes.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/281fznc.jpg
Verpakking

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/30nk5qv.jpg
Inhoud: Oortjes zelf, doosje en S+M+L oortjes

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/1ev0qc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2vw8uc3.jpg
Close Up

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/28arti0.jpg
En hoe ze nu geluidsdicht aan het inspelen zijn. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door JaccoW op 21-04-2009 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
ik heb zelf de UE 5EB
weet iemand of er al ergens een kabel te krijgen is met ingebouwde microfoon voor de iphone?
dit zou echt super handig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:55
Waar heb je je MetroFi 220 vandaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

@Tomino: Mediamarkt Rotterdam, maar de meeste andere MM's zouden hem al moeten hebben. Wel even beide namen proberen, want ze hingen daar niet heel erg in het zicht, de persoon aan wie ik het vroeg zei doodleuk dat ze er niet waren, terwijl ik twee stappen verder bij de ipod spullen een heel rijtje zag hangen.

Het is gewoon een erg mooi setje, met prima geluid. Misschien iets minder dan zijn oudere broertjes, maar ik gebruik hem enkel in het OV, dus dan heb ik liever een goed, maar goedkoop setje, dan een uitstekende, maar ook stuk duurder setje. Zeker als ik ze ooit nog kwijt raak. ;)

[ Voor 40% gewijzigd door JaccoW op 22-04-2009 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ikzelf heb ze ook afgelopen week bij de MM zien hangen in R'dam.
Ik ben van plan om morgen eens te gaan kijken voor die of voor de Super.fi.
Alleen nog even kijken wat ze kosten. Ik weet niet of het grootste verschil em nu in het vervangen van het kabeltje zit of in de rest van de kwaliteit.
Daarnaast moet ik nog een keer kijken wat die duurdere ook al weer kostten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Overigens; eerste reviews van de MetroFi 170 en de MetroFi 220 door PC Magazine.

Er wordt volgens mij niet heel erg veel gezegd over het geluid, maar ik ben het met de reviewer eens dat de bas gewoon mooi vol is, en nooit gaat vervormen. De oortjes sluiten goed af (natuurlijk afhankelijk van of de siliconen opzetstukjes in jouw oor passen), maar de set heeft inderdaad wel enigzins last van het doorklinken van geluiden via de kabel.

Geluid is na een paar uurtjes inspelen mooi helder, maar is iets minder helder in sommige hogere tonen dan ik persoonlijk mooi vind. (maar ik houd dan ook erg van heldere hoge tonen.)

Edit: inderdaad er zitten komma's in. http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2345613,00.asp is de volledige link.

[ Voor 8% gewijzigd door JaccoW op 24-04-2009 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:50
Je linkjes werken niet omdat er komma's in zitten. Als je ze tussen "haakjes" zet werken ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
F_demon schreef op donderdag 23 april 2009 @ 21:48:
Overigens; eerste reviews van de MetroFi 170 en de MetroFi 220 door PC Magazine.

Er wordt volgens mij niet heel erg veel gezegd over het geluid, maar ik ben het met de reviewer eens dat de bas gewoon mooi vol is, en nooit gaat vervormen. De oortjes sluiten goed af (natuurlijk afhankelijk van of de siliconen opzetstukjes in jouw oor passen), maar de set heeft inderdaad wel enigzins last van het doorklinken van geluiden via de kabel.

Geluid is na een paar uurtjes inspelen mooi helder, maar is iets minder helder in sommige hogere tonen dan ik persoonlijk mooi vind. (maar ik houd dan ook erg van heldere hoge tonen.)
(ik zou niet teveel vertrouwen op reviews daarvan, je kan beter een review lezen op Head-fi oid aangezien men daar meestal ook referentie materiaal heeft en weet waar ze het over hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ik heb nu net de Super.Fi 4 gekocht. Toch maar voor een model hoger. Ik heb heel even kunnen luisteren in de metro en ik moet zeggen dat ik er al blij van wordt.
Zodra ik meer heb kunnen testen, dan post ik het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:44

13art

Moderator Mobile
Kan iemand me uitleggen wat precies het verschil is tussen de Super.Fi.5 Pro/EB?
Klopt het dat de EB meer bas heeft? Maar wat ik zo lees uit recencies is dat de Pro al veel bas heeft. Is de EB dan niet overkilling wat betreft de bas?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
DjWannaB2002 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 22:27:
Kan iemand me uitleggen wat precies het verschil is tussen de Super.Fi.5 Pro/EB?
Klopt het dat de EB meer bas heeft? Maar wat ik zo lees uit recencies is dat de Pro al veel bas heeft. Is de EB dan niet overkilling wat betreft de bas?
Zoveel bass heeft de pro niet(vind ik, het was goed de hoeveelheid, het was eerder diep en gedetailleerd), de pro heeft 2 balanced armature's, de EB 1 subwoofer en een balanced armature voor de hoge tonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmmm ben wat dat betreft wel een leek, maar de pro heeft toch ook gewoon 2 drivers, 1 voor laag en 1 voor mid en hoog? Dacht ik ten minste gelezen te hebben. Of zit het verschil hem in het balanced gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
DjWannaB2002 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 00:41:
Hmmm ben wat dat betreft wel een leek, maar de pro heeft toch ook gewoon 2 drivers, 1 voor laag en 1 voor mid en hoog? Dacht ik ten minste gelezen te hebben. Of zit het verschil hem in het balanced gebeuren?
het verschil is inderdaad de balanced armature en een subwoofer, de subwoofer is ook de reden waardoor die zo groot is(en meer bass heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Wel enigzins offtopic, maar toch maar even vragen hier.
Weet iemand welke in ears ze gebruiken bij Holland Got Talent?
Zien er netjes uit zonder uit te steken. Zijn echter geen customs zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
DjWannaB2002 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 21:07:
Wel enigzins offtopic, maar toch maar even vragen hier.
Weet iemand welke in ears ze gebruiken bij Holland Got Talent?
Zien er netjes uit zonder uit te steken. Zijn echter geen customs zo te zien.
Bij Uri Geller ( :r ) had ik Westone UM-1 of UM-2 gezien.
ik denk dat ze bij dat programma ook zoiets gebruiken (heb het ook wel even gezien maar niet duidelijk)
of het waren Ultimate Ears super.fi 5 pro in clear. (denk ik)
(oke Westone's vallen af omdat die een zwarte kabel hebben, de universele dan)

[ Voor 6% gewijzigd door andyy op 03-05-2009 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Lijkt meer op de Westone UM-2 aangezien die wat platter zijn en daardoor ook minder uitsteken. Ook waren de draden wat gedraaid wat ik zo gezien heb. Dus zullen inderdaad dan wel de Westone's geweest zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
DjWannaB2002 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 16:37:
Lijkt meer op de Westone UM-2 aangezien die wat platter zijn en daardoor ook minder uitsteken. Ook waren de draden wat gedraaid wat ik zo gezien heb. Dus zullen inderdaad dan wel de Westone's geweest zijn :)
Maar de kabels waren doorzichtig, iets dat de Westone's niet hebben, de universele monitors van ze hebben een zwarte kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moe_Szyslak
Het kan een oude versie zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.audiojunkies.com/item_images/470.jpg

Maar de mijne hebben wel zwarte kabels maar mij setje is ook nog maar een half jaartje oud oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Beide denk ik, want ze hebben ook met zwarte kabels. Net even nagekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Op dit moment zit ik even zonder mijn S5 Pro's. 2e keer dat de jackplug van de kabel gewoon niet meer werkt. Uiterlijk geen schade, maar met het aanraken van de plugs viel eerst al het linker kanaal weg. Nu helemaal geen geluid meer. Ik behandel de kabels netjes en gebruik het opbergdoosje waar mogelijk, maar toch na 2 maanden gaat die kabel gewoon weer stuk. Bij de eerste kabel dacht ik dat het misschien een fabricage fout was, en omdat ik de hele set uit engeland gehaald had maar een vervangingskabel besteld. Nu na 2 maanden gewoon weer dat gezeik.

Zijn die kabels nou gewoon zo zwak bij de jackplug? Ik was niet van plan om om de 2 maand kabels te gaan vervangen, want dat gaat nergens over natuurlijk. Die vervangingskabels zijn nog niet goedkoop ook. Ik heb net even een mailtje gestuurd naar de leverancier waar ik die vervangingskabel heb besteld, eens zien wat ze kunnen doen qua RMA.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Laatst online: 18:48
ik heb dus nu 22 dagen ongeveer mijn ultimate ear metrofi 220 maar volgens mij zijn ze nu al kapot. omdat mijn geluid soms weg valt en als ik dan een beetje mijn draag beweg bij mijn plug komt er weer geluid of als ik mijn plug een beetje draai.

dus nu vroeg ik me af hoe het met hun garantie zit. ik heb ze zelf bij de mediamarkt gehaald.
en ik neem aan dat ze mijn oordopjes wel aannemen toch ? maar dan zit ik ook weer met dat ik ze 2 weken minimaal kwijt ben en dan heb ik geen oordopjes meer. of zou ik gelijk een nieuw setje krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Mediamarkt is daar meestal niet zo heel moeilijk in. Gewoon langsgaan, en dan krijg je waarschijnlijk meteen een tegoedbon om nieuwe te halen. Heb je ze wel altijd gewoon opgeborgen in het doosje door ze losjes om 3 vingers heen te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Laatst online: 30-06 23:17
Ik heb de UE Super.fi 5 al een tijdje, maar heb ze eigenlijk maar kort in gebruik gehad. Ik krijg op een of andere manier geen goede fit, of de oortjes zitten dusdanig los dat ze uit mijn oor vallen, of zo strak dat ik mijn hart kan horen bonzen. Uit pure ellende gebruik ik de standaard oortelefoontjes die bij de Ipod Touch werden geleverd, de UE liggen al een paar maanden in een la ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
F_demon schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 02:04:
Mediamarkt is daar meestal niet zo heel moeilijk in. Gewoon langsgaan, en dan krijg je waarschijnlijk meteen een tegoedbon om nieuwe te halen. Heb je ze wel altijd gewoon opgeborgen in het doosje door ze losjes om 3 vingers heen te draaien?
niet altijd wel vaak. wat ik eigenlijk nooit deed met mijn oude oordopjes zoals mijn cx 300 of ep-630.
maar dat opbergen in een doosje heeft ook niet echt nut. omdat ik de oordopjes bijna de hele dag wel gebruik en dan zit mijn ipod in mijn zak waardoor de jack toch wel buigt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ik heb nu de Super.fi 4 al een tijdje, maar zowel bij mijn Archos Gmini500 en de iPod nano g1 heb ik er last van dat ze toch wel een slecht bereik hebben zeg maar. Dus bij lage tonen kraakt het nogal.
Via mijn pc heb ik er voor zover geen last van.
De iPod staat nu op neutraal ingestelt wat beter werkt.
Vraag me af of dat aan mij ligt of dat iedereen dat zo ondervind.

Mijn doosje is nu stuk.
Duwde hem open schoot door over het lipje heen waardoor deze nu gebroken is. Maar goed, hij zit nu los in mijn tas.

[ Voor 16% gewijzigd door Arunia op 24-07-2009 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
dat is fijn.. gisteren mijn metrofi 220 terug gebracht mocht gelijk een nieuwe pakken. hadden ze hem niet meer op voorraad en alleen de 220vi. dus ik vragen aan die lui van werkt die microfoon ook op de ipod touch hun zeggen jaa natuurlijk naja ik neem hem. en microfoon doet het dus alleen op de ipod touch 2g en ik heb de 1g.
dus binnenkort maar weer wisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
okeee,

mijn metrofi 220 had ik dus ingeruild voor de metrofi 220vi omdat ze de normale 220 niet meer hadden.
opzich ben ik er erg blij mee. maar ik wou toch liever de normale 220 omdat ik die microfoon helemaal niet gebruik. dus ik ben toen naar MM deventer geweest om ze weer in te ruilen. krijg ik eerst te horen dat ik ze niet mag inruilen (omdat het een hygiëne product is) ! wat ze wel zeiden in enschede.
toen zei ik van dat ze kapot waren. en mocht ze toen opeens wel inleveren maar toen zeiden ze dan sturen we ze op. waar ik niet mee akkoord ging omdat ik dan 2 weken zonder oordopjes zou zitten. dus gaven ze me een nieuw setje metrofi 220vi. maar ik wou de normale 220 en toen dus uiteindelijk een bon gekregen waarmee ik de winkel in kon lopen om andere oordopjes kon pakken.
maar toen ik bij de UE afdeling stond zag ik dat ze de 220 ook niet op voorraad hadden. maar wel tot grote verbazing de 220vi voor 50 euro ! terwijl ik voor de normale 220 in deventer 60 euro heb betaald en toen in enschede zelfs nog een 10tje moest bijleggen om die 220vi te halen. dus gewoon een dikke prijsverschil van 20 euro bij MM deventer en enschede. heb dus gewoon weer de 220vi gehaald en heb een 20 euro waardebon gekregen.

dus mensen die een 220vi zoeken deventer MM heeft ze voor maar 50 euro ! in de pricewatch zijn ze zelfs 57 euro excl verzenden. dus lekker goedkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300685

ik gebruik al twee jaar ultimate ears. heb in de states een setje metrofi gekocht toen mijn dopjes kapot gingen op vakantie.

sindsdien heb ik ze geupgrade naar een metrofi 220(nieuwer model) en deze vervolgens weer ingeruild voor een comba van zowel de 700 en de triplefi 10.

mijn ervaring met de metrofi's zijn zeer goed. voor rond de 50 euro heb je zeer goede doppen. ik heb ook bose denon en shure gebruikt maar voor 100 euro en minder vind je moeilijk beter dan de metrofi 220. ze hebben een goede bas, niet overheersend maar ook niet te zwak. het klinkt heel natuurlijk en dat is mooi.

de 700 gebruik ik nu voor het sporten. deze zijn lekker klein en blijven goed zitten met veel bewegingen. het geluid vind ik voor de prijs toch wel iets tegenvallen. ze klinken wel beter dan de metrofi. maar zijn de prijsupgrade niet echt waard.

als laatst de triplefi. wat een geluid komen uit die dingen. je hoort echt dat ze geen moeite hebben het geluid te maken. je hoort geen compressie van het geluid alles komt gewoon door de 3 armatures. qua geluidsproductie zijn ze beter dan een ue custom ue5 of 7. alleen de 10 en 11 hebben evenveel of meer geluidskanalen. je hoort echt het verschil met speaker tweeter oordopjes. het geluid is direct en schoon. geen vervormingen omdat zowel hoog midden en laag een eigenkanaal hebben en zo goed te combineren zijn.

tsja ultimate ears zijn gewoon het beste dat er is.

Anoniem: 142554

nou ik mij de ultimate ears 700 gehaald van logitech..

zit wel lekker in de oren midden en hoge tonen zijn goed..
maar de bass schei uit wat @#! geluid zeg...

3jaar terug had ik eentje van sony maar die is kapot gegaan. die is nog beter dan deze..
gelukkig dat ik maar 90 euro betaald heb..

dit is echt een mis koop.. iemand een andere aanrader waar de bas wel goed hoor?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 142554 op 27-08-2009 15:05 ]

• andyy
Zit die wel goed in je oor?
welke tips heb je gebruikt?
komt vaak voor dat mensen niet een goede afsluiting hebben en daardoor slechter geluid(/geen bass) hebben

• andyy
Anoniem: 300685 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 19:52:
tsja ultimate ears zijn gewoon het beste dat er is.
Niet echt, de ontwerper van veel oordopjes heeft een eigen bedrijf gestart, Jerry Harvey Audio en sinds de overname door Logitech is de klantenservice zwaar achteruit gegaan.
ook hebben ze geen modellen die met de huidige high-end oordopjes kunnen concurreren

andyy schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:56:
Zit die wel goed in je oor?
welke tips heb je gebruikt?
komt vaak voor dat mensen niet een goede afsluiting hebben en daardoor slechter geluid(/geen bass) hebben
ooren goed.. maar je hoord gewoon dat de bass misvormd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Anoniem: 142554 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 23:23:
[...]

ooren goed.. maar je hoord gewoon dat de bass misvormd..
Weet je echt zeker dat het ook luchtdicht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
andyy schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:57:
[...]

Niet echt, de ontwerper van veel oordopjes heeft een eigen bedrijf gestart, Jerry Harvey Audio en sinds de overname door Logitech is de klantenservice zwaar achteruit gegaan.
ook hebben ze geen modellen die met de huidige high-end oordopjes kunnen concurreren
Niet helemaal waar. Mijn super.fi 5 pro gingen laatst kapot en kreeg splinter nieuwe terug gestuurt vanuit californie met uitstenkende klanten service. Geen moeilijk gedoe ofzo en heel behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

andyy schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:30:
[...]

Weet je echt zeker dat het ook luchtdicht is?
ja zekers.. ligt daar echt niet aan..

muziek: hardcore/hardstyle/jump..
Pagina: 1 2 3 4 Laatste