Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb vroeger altijd een stel Sony Fontopia oordopjes bij mijn minidisc spelere gehad die het 3 jaar hebben volgehouden. Ik gebruikte ze elke dag met kranten, en op de fiets naar school. Uiteindelijk waren de rubbertjes geknapt door al die warm/koud verschillen. Maargoed, ik had een lange tijd plezier van ze gehad en voor mij waren ze dan ook het geld waard.

Vorig jaar begon het gezeur eigenlijk met die kabeltjes van de telefoon output naar minijack. Ik heb er wel 5 of 6 versleten in de 2 jaar tijd dat mijn abonnement liep, wat een prutsdingen waren dat. Begin dit jaar maar weer eens een fatsoenlijke speler gekocht, en dat is toen de Sony A829 geworden. Ik kreeg er een stel MDR-EX85LP bij. Er zat alleen weeeeer zo'n ultradun snoertje aan net zoals bij die telefoonkabeltjes. Na een maand of 3 begon er al een kanaal uit te vallen, en heb ik maar nieuwe gekocht. Weer 60,- euro. De nieuwe ging mee tot ongeveer vorige week, want toen begon er weer wat te kraken, en later die week viel er weer een kanaal weg :X.

Ik word er gewoon moe van dat ik gemiddeld 3x per jaar mijn oordopjes zou moeten vervangen (lees 180,- euro !), terwijl ik er vroeger makkelijk 3 jaar mee deed.

Nu ben ik eigenlijk niet van plan om weer die Sony's te halen ondanks dat ze een lekker geluid hadden. Vroeg me dus af of er alternatieven zijn die naast een goed geluid ook lang meegaan (Shure oid) ? Heb wel wat naar reviews gezocht, maar hier wordt vaak alleen het geluid beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:02
Ik heb mijn sennheizer cx-300 nu 2 jaar geloof ik. Ik heb het idee dat ze mn ipod gaan overleven ;) . Prima geluid, niet te duur en degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-07 16:29
Ik heb zelf hele goede ervaringen met de oortjes van de iPod. Ik heb nu anderhalf jaar een iPod en heb vorige week mijn nieuwe setje oordopjes gekocht omdat het rubber van de oordopjes af was en het voor geen meter meer zit. Hij begon ook wat te kraken. Duurzame oordopjes bestaan dus nog wel, maar niet zo duurzaam als vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:37
Paulusbrand schreef op woensdag 17 december 2008 @ 09:08:
Ik heb mijn sennheizer cx-300 nu 2 jaar geloof ik. Ik heb het idee dat ze mn ipod gaan overleven ;) . Prima geluid, niet te duur en degelijk.
Ik deel deze ervaring met de CX-300. Heb ze nu anderhalf jaar en zien er nog puik uit. Geluid is super en ze zijn te koop vanaf een euro of 30. In wit/zwart of zilver dus bijpassend voor de meeste mp3 spelers.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:37

timovd

Voorsprong door techniek

Mijn Shure E2C beginnen ook al te slijten binnen twee jaar. Bij de stukjes kabel die achter mijn oren zitten zit aan beide kanten een scheur in. Aan beide kanten heb ik dus een stuk zwart tape geplakt en er heel voorzichtig ingesmolten met een kaarsje.
Voor oordopjes van ca. €80,- vind ik dat erg slecht.

Edit: zoiets als hier: http://www.aphnetworks.co...client=printer&f=8&t=1951

[ Voor 14% gewijzigd door timovd op 17-12-2008 09:26 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt alvast voor de tips, en jammer om dat te horen van de Shure's, want ik had hier wel hoge verwachtingen van. Ik zal eens naar de Sennheisers kijken aangezien die best geschikt lijken. Vind het geluid uit de Ipod oordopjes alleen minder, dus die vallen voor mij af. M'n max budget ligt trouwens rond de 75,- euro, maar minder kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:37

timovd

Voorsprong door techniek

Tegenwoordig is het ook vrij normaal om een koptelefoon op te doen. Ik zie het ook vaak genoeg in de trein. En dat zijn niet alleen "gangsters".

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:00
Na twee paar Sennheiser CX300 tussen Juni en December ben ik er nu maar mee gestopt. Allebij de keren kwam er na verloop van tijd alleen nog een dof geluid uit het linker dopje, waardoor het leek alsof er alleen nog geluid uit de rechter kwam.
De eerste keer kreeg ik nog garantie maar deze keer ben ik per ongeluk op de kabel van m'n rechterdopje gaan staan en deze is nu behoorlijk kapot dus lijkt me sterk dat de heren bij de Dixons me nog een nieuwe willen geven. (Raar detail: Ondanks dat de kabel van m'n rechteroordopje drie scheuren heeft waar het koper bloot ligt doet dit rechter dopje het nog wél perfect.)

Nu Creative EP830 gehaald maar in dat topic staan ook al klachten van mensen van wie ze erg snel kapot gingen.
Ik zou eigenlijk geen fabrikanten weten die ook aandacht besteden aan het rubber, koper en jack plug in plaats van alleen de electronica in het dopje zelf.

[ Voor 17% gewijzigd door Sebastiaannn op 17-12-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 09:29:
Bedankt alvast voor de tips, en jammer om dat te horen van de Shure's, want ik had hier wel hoge verwachtingen van. Ik zal eens naar de Sennheisers kijken aangezien die best geschikt lijken. Vind het geluid uit de Ipod oordopjes alleen minder, dus die vallen voor mij af. M'n max budget ligt trouwens rond de 75,- euro, maar minder kan nooit kwaad.
Ik heb zo ook weer slechte verhalen gehoord over Sennheisers... 3 maanden oid.

Bij de shure krijg je een harde casing bij waar je ze goed in kan opbergen. De kabels zijn bij mij dik en stevig en so far so good. Je krijgt er ook twee jaar garantie bij, waardoor je iig een tijdje vooruit kan.

Ik heb de SE210. Met de lage pond-koers interessant om te kopen in engeland. www.handheldaudio.co.uk Garantie loopt dan via de Nederlandse importeur.

[ Voor 8% gewijzigd door Hooglander1 op 17-12-2008 20:18 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-08 11:45

Blonde Tux

<advertisement>

Eerst de Sennheiser CX95 gehad, erg tevreden over, wordt geleverd met een harde casing en de geluidskwaliteit is de prijs dubbel en dwars waard. Heb ze zelf gehad voor ongeveer 1,5 jaar en nooit problemen mee gehad.
Deze heeft mijn vriendin nu, zelf de Sennheiser IE6 gekocht, zitten erg prettig, zeer goede kwaliteit. Zit een case bij, een clip waarmee je draad netjes vast kan zetten op je shirt of broek en wat schoonmaakmiddel om alle viezigheid weg te halen. Ik heb ze nog maar 2 weken, dus kan nog niet zeggen hoe de duurzaamheid ervan is.
Ze zijn een beetje overpriced, zelf vind ik ze geen 150 euro waard, meer rond de CX95 prijzen eerder(100-110).

Al zeg ik het zelf, vind ik de CX95 beter dan de IE6, maar moet toe geven dat het draagcomfort wel iets scheelt, hoewel het niet veel scheelt.

Misch een tip: Goedkoop is duurkoop in vele gevallen met oordopjes.

[ Voor 14% gewijzigd door Blonde Tux op 17-12-2008 20:38 ]

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog bedankt voor alle tips :). Heb nog eens rondgezocht, en uiteindelijk heb ik toch gekozen voor een stel Sony's. Dit keer alleen weer een stap hoger, namelijk de MDR-EX90LP. Las namelijk dat hier een dikker draad aan zat dan bij de andere oordopjes, en er wordt een leren opbergmapje bijgeleverd ipv die standerd sky zakjes. Ook schijnt de rest robuust gebouwd te zijn. De geluidskwaliteit was niet de allerbeste in de prijscategorie, maar slecht waren ze zeker niet, en ik hoop dat ze nou eens heel blijven. Heb ook gebruik gemaakt van de lage pond zodat ik weer 25,- euro heb bespaart tov de verkoopprijs hier :) .

Afbeeldingslocatie: http://img187.imageshack.us/img187/7633/img0764hh6.jpg

De Shure's waren afgevallen omdat ik toch hier en daar wat dingen las dat het meeste geld in de drivers zat, en dat de afwerking en de kwaliteit eromheen wat matig was. Natuurlijk zijn goede drivers belangrijk, maar omdat ik ze echt elke dag en in weer en wind gebruik is het voor mij ook erg belangrijk dat ze wat langer mee gaan. De duurdere versies zijn daarentegen wel beter, maar deze vallen buiten mijn budget.

Van de Sennheisers trokken me eigenlijk alleen de duurdere versies aan die ook gelijk buiten mijn budget vielen. Heb nog een tijdje het idee gehad om dan maar wat vaker een CX300 te kopen als hij stuk is, maar achteraf vond ik dit toch geen optie. Het moet gewoon eens fatsoenlijk 2 of 3 jaar mee kunnen gaan.

Maargoed, zal wat bevindingen posten als ik ze binnen heb, en hopelijk hoef ik hier de komende jaren geen bericht te plaatsen dat er weeeeer een kabelbreukje inzit. Dan is het namelijk iig nooit meer Sony oordopjes voor mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 21:50 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:23

Theo

moederbord

Er zijn ook oordoppen waarbij je het draad zelf kan vervangen, misschien is dat een idee? Bij draadbreuk hoef je dan niet weer een nieuw setje te halen..

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:22
theodouma schreef op donderdag 18 december 2008 @ 12:12:
Er zijn ook oordoppen waarbij je het draad zelf kan vervangen, misschien is dat een idee? Bij draadbreuk hoef je dan niet weer een nieuw setje te halen..
Precies, want de kabel + plug zijn over het algemeen wel het zwakste punt.
De kans dat een dopje zelf stuk gaat is immers veel kleiner.
Wat er verder nog kan stuk gaan of wat je kwijt kan raken zijn de sleeves, maar die zijn voor weinig te vervangen.

Er is dus een markt voor oordopjes met vervangbare kabel, maar ik vrees dat dit alleen bij de dure types zal voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kreeg gister een mailtje dat ze toch niet naar Nederland verzenden ondanks dat er op hun site "we ship worldwide" stond :(.

Heb daarom bij handheldaudio.co.uk een 2e poging gedaan, en daar vond ik ook nog een stel oordopjes waarvan het snoer vervangbaar is :). Het zijn de Ultimate Ears Super Fi. 3 geworden. Heb nog niks gehoord, dus ik neem aan dat zij ze wel verzenden naar NL.

Afbeeldingslocatie: http://slartibartifast.files.wordpress.com/2008/05/super-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hier een simpel setje van (toen der tijd) €12,-
Sony MDR-E819V
heb ze nu 4 á 5 jaar waarvan 3.5 jaar intensief gebruik en ze gaan nog steeds als een speer. (afkloppen)
heerlijk geluid. prijs/kwalitet verhouding in mijn ogen zeer hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08 23:19
Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 11:48:
Kreeg gister een mailtje dat ze toch niet naar Nederland verzenden ondanks dat er op hun site "we ship worldwide" stond :(.

Heb daarom bij handheldaudio.co.uk een 2e poging gedaan, en daar vond ik ook nog een stel oordopjes waarvan het snoer vervangbaar is :). Het zijn de Ultimate Ears Super Fi. 3 geworden. Heb nog niks gehoord, dus ik neem aan dat zij ze wel verzenden naar NL.

[afbeelding]
voor 70 euro kan je op ebay Super fi 3's krijgen
deze hebben inderdaad een vervangbare kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-08 18:51

BHQ

Creative EP830's houden het tot nu toe errug lang uit tov. andere dopjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 11:48:

[afbeelding]
Advancedmp3player.co.uk is goedkoper, daar zijn ze 49 pound plus 12 shipping. Je krijgt 10% korting me de code head10 waarmee ze totaal 12 pound goedkoper zijn dan bij handheldaudio. Met de zeer lage koers van de BP ben je dan maar iets van 60 euro kwijt. Nadeel is wel dat ze momenteel niet op voorraad zijn. Je krijgt er echter wel (miss ter compensatie) een gratis UE T-shirt bij

[ Voor 3% gewijzigd door Theo op 21-12-2008 16:06 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ze vandaag ontvangen, en ze klinke out-of-the-box al gelijk lekker :) . Laat ze nog even een middagje aan de radio hangen, dus het geluid wordt alleen maar beter. Accessoires zijn goed, het snoertje is lekker dik, ik vind het alleen jammer dat het de bedoeling is dat je die dingen met het snoer achter je oor langs in je oor stopt. Ik bedoel, welke idioot verzint nou zoiets 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
We verwachten nu natuurlijk nog wel een review in [Oordopjes] Ultimate Ears ervaringen en discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:50

mrsar

waar een sar is,is een wodka

achter het oor ben ik met mijn shure's ondertussen goed gewend,en vind dat tegenwoordig zelfs pretiger zitten dan gewone,daar ze wat minder makkelijk meetrekken/eruit vallen(in-ear is dan al lastiger) :)
mijn shure's (se210) zijn nu na een jaar gelukkig nog steeds in goede staat,deze heeft ook een dikke draad

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ze een beetje zijn ingespeeld zal ik een klein reviewtje schrijven ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:35: ik vind het alleen jammer dat het de bedoeling is dat je die dingen met het snoer achter je oor langs in je oor stopt. Ik bedoel, welke idioot verzint nou zoiets 8)7 .
Voordeel van achter het oor dragen is dat je veel minder geluid hoor als je de kabel beweegt.(microphonics) Ook blijven de phones dan beter in je oor zitten en hangt het draad niet aan de phone maar aan je oor waarmee je de phone ontlast.

Toegeven, het is even wennen de draden achter je oor te dragen, echter most je ook even wennen toen je voor het eerst een in-canal-earphone probeerde..

7400 Wp op het dak

Pagina: 1