Ik wil graag nieuwe, maar zit op het moment nog in Finland tot eind december. Dus eerder naar de winkel gaan om een reparatie/nieuwe te krijgen wordt hem niet
Vraagje:
Ik heb dit soort dopjes nu:

niet zelfde merk maar wel van dat type.
Als ik die een poosje in heb, dan krijg ik pijn aan mn oor.
Als ik ze in mijn rechteroor doe, dan begint zeg maar als je recht op mijn oor kijkt ook de rechterkant pijn te doen. als ik de dopjes uit doe heb ik nergens last van.
zouden de inear dopjes van dit topic dit wellicht verhelpen omdat ze wat smaller zijn?
Ik heb dit soort dopjes nu:

niet zelfde merk maar wel van dat type.
Als ik die een poosje in heb, dan krijg ik pijn aan mn oor.
Als ik ze in mijn rechteroor doe, dan begint zeg maar als je recht op mijn oor kijkt ook de rechterkant pijn te doen. als ik de dopjes uit doe heb ik nergens last van.
zouden de inear dopjes van dit topic dit wellicht verhelpen omdat ze wat smaller zijn?
Burp
Ik vindt dit behoorlijk raar. Hoe haal jij de in-ears uit je oren? Staat de kabel ook strak langs je lichaam wanneer je muziek luistert? Heb je het idee dat wanneer jij bezig bent er veel stress komt kijken op de kabel bij de trekontlasting?syntesia schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:44:
ik hoorde vandaag ook al weer krakenben bang dat ze het nog 2 weken volhouden
Het is namelijk zo dat ik mij af begin te vragen of jij namelijk wel een soort gebruik of manier van bewegen over het hoofd ziet. Eventueel iets als wat jij ziet als normaal en ik zie als afwijkend. Waarom ik dat vraag is het volgende: soms als ik muziek luister, lig ik lekker languit op de bank, dikke kussen d'r bij en relaxen, helaas heb ik door ADD en PDD-NOS de ongelofelijke drang om met mijn hoofd heen en weer te schudden, alleen dan, anders kan ik geen muziek luisteren. Je kan je de stress voorstellen die dat heeft op de bedrading. Dan kan ik je bij deze vertellen, op zijn slechtst 10-12 maanden bij ong. 7000-9000 (ja, ik ben dat bij gaan houden) minuten muziek luisteren. Kan ik je grappig genoeg vertellen dat Philips dit het langst volhoudt.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Anoniem: 323791
Misschien rijkelijk laat maar bij deze ontzettend bedankt voor de links want hier zocht ik naar.miranon schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 11:13:
De goedkoopste prijzen (webwinkels) die ik gevonden heb:
http://www.hifiheadphones.co.uk/ultimate-ears-man-24.html
http://www.handheldaudio....asp?divitype=c&cat_id=174
http://www.mp3-player.de/...&producer=ultimate%20ears
UE Super.fi 5 Pro kost ongeveer 160-170 euro inclusief verzendkosten.
Voor dat geld zou ik kijken naar de Sennheiser IE7.
Ik heb deze en zowel de Super.Fi 5
Ik heb deze en zowel de Super.Fi 5
vandaag EINDELIJK nieuw oordopjes heb 2 maanden zonder gezeten ofzo. was wat mis gegaan met communicatie waardoor ik 2x rma heb moeten aanvragen. en als verrassing kreeg ik inplaats van de Metrofi 220vi de UE 300vi binnen !
de nieuwe oordopjes dus. en als 1e ervaring, wat een verbetering als ik naar de plug kijk, en erg relax dat je het draad bij de oordopjes kan buigen zodat het niet tegen je hoofd aantikt en er ook geen last van hebt. ben alleen niet zo'n fan van dat oranje.
Dus hopen dat deze oordopjes een stuk langer mee gaan dan +- 2 maanden
Dus hopen dat deze oordopjes een stuk langer mee gaan dan +- 2 maanden
der gaat vanzelf wel wat mis als je 20x (of wat minder?
) rma aanvraagd
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
In een ander UE topic had ik aangeven dat mijn superfi 5 stuk waren gegaan, ik zou laten weten hoe het met de cs van logitech zou verlopen. door lui en drukheid van mijn kant was ik het eerst vergeten. Doordat ik het vergeten was is mijn garantie afgelopen, toch heb ik logitech nog gemailt ze vonden het erg vervelend maar repareren deden ze niet aan. omdat mijn garantie afgelopen was kreeg ik geen nieuwe wat logisch is, wel kreeg ik 35% korting bij aanschaf van nieuwe doppen. Ik heb nu de Triple fi 10 voor 160 euro kunnen bestellen, wat ik een hele schappelijke prijs vind voor die doppen in Nederland.
Nu alleen wel de 2 jaar garantie in de gaten houden...
Nu alleen wel de 2 jaar garantie in de gaten houden...
160 euro is ook ongeveer de netto inkoopprijs van die dingen.
A ok bedankt, dan heb ik niet te veel betaald vind ik, als ze de garantie nu ook maar goed naleven. ik hoop dat de kabels inmiddels verbeterd zijn.
Heeft er hier iemand ervaringen met de Amazon resellers? Veel, heel veel SuperFi modellen zijn daar voor flink lagere bedragen te koop dan de originele Amazon prijzen. Neem bijvoorbeeld de SuperFi 700, die al vanaf $124 te krijgen is (excl. verzendkosten).
Wat betreft authenticiteit vertrouw ik Amazon meer dan eBay, maar is het de gok waard? Ik woon in Noorwegen en nou kan ik natuurlijk via Logitech.no bestellen, maar deze Amazon-prijzen zien er wel erg interessant uit. Bovendien hebben ze op Logitech.no bijvoorbeeld de SuperFi 4 en 5 niet.
Wat betreft authenticiteit vertrouw ik Amazon meer dan eBay, maar is het de gok waard? Ik woon in Noorwegen en nou kan ik natuurlijk via Logitech.no bestellen, maar deze Amazon-prijzen zien er wel erg interessant uit. Bovendien hebben ze op Logitech.no bijvoorbeeld de SuperFi 4 en 5 niet.
edit:
Ik zou geen Tweaker zijn geweest als ik niet wat verder had gezocht... Nou vond ik op Amazon alleen maar resellers die niet internationaal verzonden. Bovendien hou ik niet zo van resellers, voor mijn gevoel heb ik dan meer kans op problemen.
Dus ik liep via wat leeswerk tegen de 'promotional offers' website aan van Logitech. Daar heb ik een paar UE 700 kunnen bestellen voor 80 GPB, geen verzendkosten! Als het goed is komen ze mijn kant op (Noorwegen). Dat is dus €83... Niet slecht, toch?
Ik zou geen Tweaker zijn geweest als ik niet wat verder had gezocht... Nou vond ik op Amazon alleen maar resellers die niet internationaal verzonden. Bovendien hou ik niet zo van resellers, voor mijn gevoel heb ik dan meer kans op problemen.
Dus ik liep via wat leeswerk tegen de 'promotional offers' website aan van Logitech. Daar heb ik een paar UE 700 kunnen bestellen voor 80 GPB, geen verzendkosten! Als het goed is komen ze mijn kant op (Noorwegen). Dat is dus €83... Niet slecht, toch?
[ Voor 45% gewijzigd door Josh op 03-02-2011 20:50 ]
Hahhaha, kapot ! XD
afstandsbediening werkt niet meer, en mijn geluid gaat soms van heel zacht opeens naar heel hard.
afstandsbediening werkt niet meer, en mijn geluid gaat soms van heel zacht opeens naar heel hard.
Logitech gaat door jouw kapot
Ik weet echt niet hoe jij dit gedaan krijgt. Zou haast willen vragen om te filmen hoe jij dat ding gebruikt. Abnormaal.syntesia schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 02:30:
Hahhaha, kapot ! XD
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
ik snap het serieus ook niet, ik draag ze echt normaal gewon in mijn oor met het draadje onder mijn kleding zodat hij nergens blijft vasthaken. maar het probleem zit hem altijd bij de plug, omdat mijn iphone altijd in mijn broekzak zit dus beweegt dat gedeelte wel erg de heletijd. waardoor die kabelbreuk komt ofzo.
Ik had het ook liever gehad dat ik een jaar deed met mijn oordopjes
Ik had het ook liever gehad dat ik een jaar deed met mijn oordopjes
Je zou haast eens moeten gaan denken aan een klein verlengstuk dan o.i.d. om de boel wat te ontlasten.
http://www.allekabels.nl/jack_verloopstekker.html
Wellicht wat lelijk, maar een stereo splittertje bijv. zal wellicht wat helpen.
of
http://www.allekabels.nl/jack_kabel.html
Kijk eens of daar een 3.5 female stereo naar 3.5 male stereo verlengkabel tussen zit. Let wel even op: 3.5m naar 3.5m
http://www.allekabels.nl/jack_verloopstekker.html
Wellicht wat lelijk, maar een stereo splittertje bijv. zal wellicht wat helpen.
of
http://www.allekabels.nl/jack_kabel.html
Kijk eens of daar een 3.5 female stereo naar 3.5 male stereo verlengkabel tussen zit. Let wel even op: 3.5m naar 3.5m
[ Voor 64% gewijzigd door SkyStreaker op 10-02-2011 11:45 ]
mja daar zat ik dus ook aan te denken, maar dan ben ik dus ook bang dat die verlengers na de zoveel weken weer kapot gaan en dan zou ik elke keer die verlengers moeten kopen. Terwijl ik nu toch wel die oordopjes steeds vergoed krijg gelukkig !
Of niet. Zo duur is het niet om het eens te proberen.
Ik denk niet dat die verlengers zo snel kapot gaan, want meestal zijn die wel steviger gebouwd dan het fragile jackje van UE
Anoniem: 324818
Ik heb een probleem,
mijn Ultimate Ears 700 oortjes zijn kapot gegaan, ik heb last van een soort (erg hoorbare) ruis.
Ik ben dus naar de website gegaan en heb even rondgekeken naar support, maar ik snap iets niet.
Logitech wil de volgende dingen van mij weten:
* uw e-mailadres; deze lukt wel.
* het M/N (modelnummer) van uw product; Ultimate Ears 700?
* het P/N (productnummer) van uw product; 985-000204?
* de PID of het S/N (serienummer) van uw product; 5099206025912?
Zit ik zo goed of heb ik nog iets anders nodig? Het bovenstaande heb ik van Tweakers gehaald omdat ik dit nergens op mijn doosje of headset terug kan vinden. Dank!
mijn Ultimate Ears 700 oortjes zijn kapot gegaan, ik heb last van een soort (erg hoorbare) ruis.
Ik ben dus naar de website gegaan en heb even rondgekeken naar support, maar ik snap iets niet.
Logitech wil de volgende dingen van mij weten:
* uw e-mailadres; deze lukt wel.
* het M/N (modelnummer) van uw product; Ultimate Ears 700?
* het P/N (productnummer) van uw product; 985-000204?
* de PID of het S/N (serienummer) van uw product; 5099206025912?
Zit ik zo goed of heb ik nog iets anders nodig? Het bovenstaande heb ik van Tweakers gehaald omdat ik dit nergens op mijn doosje of headset terug kan vinden. Dank!
Je kan ook gewoon nvt of gewoon 0000000 invullen, ze vragen meestal gewoon om de bon en dan is het goed
Hartelijk dank, dit heeft het inderdaad opgelost.
Ik heb een mail gestuurd met uitleg en de bon ingescand, kan ze altijd eventueel nog bellen.
Weet iemand of bellen sneller gaat dan per mail?
Ik heb een mail gestuurd met uitleg en de bon ingescand, kan ze altijd eventueel nog bellen.
Weet iemand of bellen sneller gaat dan per mail?
geduld is een schone zaak 
ze reageren binnen 48 uur op mailtjes
ze reageren binnen 48 uur op mailtjes
Nou ze waren zeker snel, kreeg net al een mailtje terug, nieuw setje opgestuurd, wat een service!
Anoniem: 344302
Helaas zijn mijn Metrofi 170 oordopjes kapot gegaan
ze waren iets meer dan een jaar oud maar ik kreeg het complete bedrag terug bij de winkel. Nu zoek ik dus nieuwe oordopjes, het liefst weer van Logitech. De 170 en 220 zijn niet meer te koop, maar er zijn staan wel nieuwe versies op de site van Logitech. Wat denken jullie, hebben de 200's een beetje hetzelfde geluid als de 170's? De 170's waren toen 40 euro op de site van Logitech, en de 200's nu 30, dus ik vrees dat ze minder goed zijn. Ik wil liever niet naar de 300's, die zijn al weer 50 euro en het oranje vind ik nogal lelijk
Wat denken jullie, zal ik maar gewoon de 200's doen?
Nou nou, tis nu voor de eerste keer dat ze niet aanbieden om een gelijk een vervanging opsturen. Stuur ik een mailtje dat de kabel begeeft. Zegt die gozer van: "Jah, de kabel kan niet worden gerepareerd en het product wordt niet meer geproduceerd. Doei"
Wat is er met de klantenservice gebeurd? Of kunnen we nu synthesia blamen?
Wat is er met de klantenservice gebeurd? Of kunnen we nu synthesia blamen?
haha, nou vandaag zijn mijn oordopjes weer opgehaald, duurde nu wat langer omdat ik een verkeerde UPS link heb gekregen. maarja vandaag netjes een nieuwe link ontvangen en vandaag nog opgehaald. verwacht vrijdag nieuwe te hebben. eerst deden ze nog makkelijk en hoefde ik niet eens die oordopjes terug te sturen.
maar de laatste 3 keer moest het dus wel opzich geen probleem mee zolang ik maar vervanging krijg.
En die metrofi 220vi worden ook niet meer geproduceerd en heb inplaats van die de UE metrifi 300vi gekregen.
Dus gewoon even terug mailen denk ik zo.
maar de laatste 3 keer moest het dus wel opzich geen probleem mee zolang ik maar vervanging krijg.
En die metrofi 220vi worden ook niet meer geproduceerd en heb inplaats van die de UE metrifi 300vi gekregen.
Dus gewoon even terug mailen denk ik zo.
Anoniem: 344302
Niemand?Anoniem: 344302 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 14:46:
Helaas zijn mijn Metrofi 170 oordopjes kapot gegaanze waren iets meer dan een jaar oud maar ik kreeg het complete bedrag terug bij de winkel. Nu zoek ik dus nieuwe oordopjes, het liefst weer van Logitech. De 170 en 220 zijn niet meer te koop, maar er zijn staan wel nieuwe versies op de site van Logitech. Wat denken jullie, hebben de 200's een beetje hetzelfde geluid als de 170's? De 170's waren toen 40 euro op de site van Logitech, en de 200's nu 30, dus ik vrees dat ze minder goed zijn. Ik wil liever niet naar de 300's, die zijn al weer 50 euro en het oranje vind ik nogal lelijk
Wat denken jullie, zal ik maar gewoon de 200's doen?

als je tevreden was met je 170 waarom dan overstappen
Eergisteren RMA aangevraagd bij Logitech. Mijn SuperFi 4 heeft nu een breuk bij de stekker en weer halverwege eruit.
Logitech gaf aan (was het even vergeten) dat ik eerst garantie moet claimen bij de winkel. Aangegeven dat de MM geen UE's meer heeft en ik dan een ander merk krijg wat ik uiteraard niet wil.
Toen het aanbod gekregen om te ruilen voor de 400vi. Nadeel daarvan is dat er een volume schuif op zit wat ik absoluut niet wil, maar goed. Moet er maar mee leven dan.
Het andere model de 700 is dan weer het dubbele van de prijs waardoor dat geen realistische ruil is. De Superfi4 was immers ook maar 120 euro. Dus akkoord gegaan met de 400.
Ben benieuwd naar hoe die is.
Logitech gaf aan (was het even vergeten) dat ik eerst garantie moet claimen bij de winkel. Aangegeven dat de MM geen UE's meer heeft en ik dan een ander merk krijg wat ik uiteraard niet wil.
Toen het aanbod gekregen om te ruilen voor de 400vi. Nadeel daarvan is dat er een volume schuif op zit wat ik absoluut niet wil, maar goed. Moet er maar mee leven dan.
Het andere model de 700 is dan weer het dubbele van de prijs waardoor dat geen realistische ruil is. De Superfi4 was immers ook maar 120 euro. Dus akkoord gegaan met de 400.
Ben benieuwd naar hoe die is.
Ikzelf heb ook de 400vi als vervanging gekregen voor de SF4. Bevalt prima, dat volume schuifje is niet zo'n hinder. Tis klein zat en je drukt het niet per ongeluk in. Het is wel even wennen met het geluid(veel lage tonen direct uit de box, nu stuk minder), maar dat is bij elk oortje zo.
Ok, goed om te horen!
Zag er al beter uit. Tuurlijk had de 700 nog beter mogen zijn, maar qua prijs was dat niet "haalbaar".
Wel 2 drivers zeg maar. Dus wellicht als deze buiten de garantie is, dat ik dan een keer die 700 haal. Of als mijn vrouw interesse heeft in deze een keer.
Ze gebruikt nu mijn eerste Superfi 4's. Waar ze best blij mee is.
Zag er al beter uit. Tuurlijk had de 700 nog beter mogen zijn, maar qua prijs was dat niet "haalbaar".
Wel 2 drivers zeg maar. Dus wellicht als deze buiten de garantie is, dat ik dan een keer die 700 haal. Of als mijn vrouw interesse heeft in deze een keer.
Ze gebruikt nu mijn eerste Superfi 4's. Waar ze best blij mee is.
Ik ben van plan om de UE700 te kopen maar zie net dat deze in 2 verschillende verpakkingen worden geleverd.
Zijn dit exact dezelfde oordoppen eigenlijk ?

Zijn dit exact dezelfde oordoppen eigenlijk ?

Die bovenste lijkt mij de nieuwe verpakking. Ultimate Ears is een tijdje geleden overgenomen door Logitech, dus toen zullen ze hun logo wel op de verpakking willen hebben
Mijn metroFi 220's zijn kapot gegaan(kabel breuk, na anderhalf jaar). Ik heb geen garantie meer denk ik, maar wil ook wel een stapje hogerop. Voor mijn volgende dopjes wil ik dus graag vervangbare kabels, betere geluidsisolatie en volume regeling/geluidsonderdrukking(mijn dell venue pro heeft nogal wat ruis en om altijd twee apparaten mee te nemen heb ik niet echt zin in).
Met deze eisen kom ik eigenlijk al gauw op de de Triple Fi 10 terecht, zijn deze echt zo goed? Overigens merk ik wel dat mijn oude sony MDR's veel minder last hebben van de ruis(waarschijnlijk doordat de geluidsweergave veel minder zuiver is).
Met deze eisen kom ik eigenlijk al gauw op de de Triple Fi 10 terecht, zijn deze echt zo goed? Overigens merk ik wel dat mijn oude sony MDR's veel minder last hebben van de ruis(waarschijnlijk doordat de geluidsweergave veel minder zuiver is).
met de triple Fi 10 ga je nog meer ruis horen, die dopjes zijn nog gevoeliger, dus reageren sneller op geluid. De ruis kan je wegkrijgen door een usb geluidskaart te nemen voor je laptop
Het is niet voor me laptop, maar voor me WP7 telefoon.
Is de triple fi 10 dan niet een beetje overkill? Ik bedoel, de meeste mobieltjes hebben maar een matige geluidskwaliteit (muv een paar).
True maar met het oog op ander gebruik in de toekomst... Iemand ervaring met de geluidsisolatie hiervan, is dat nog anders dan zeg maar de metrofi + comply foampjes? Geluidsisolatie is misschien wel het belangrijkst.
De TripleFi 10's zijn echt zo goed, ik verkies ze eenvoudig boven m'n AKG K271 MKII's en ze gaan heel goed mee met m'n AKG K702's.
Met die comply-foam kan ik zonder muziek aan in de tram staan zonder dat ik daar iets van merk. Je hoort wel iets maar dat is echt minimaal. Zodra je de muziek aanzet op normaal volume is het gewoon perfect.
Met de standaard rubbertjes heb je uiteraard wel meer omgevingseluid, maar ook dat is niet bizar veel en niet storend als je de muziek aan hebt.
Met die comply-foam kan ik zonder muziek aan in de tram staan zonder dat ik daar iets van merk. Je hoort wel iets maar dat is echt minimaal. Zodra je de muziek aanzet op normaal volume is het gewoon perfect.
Met de standaard rubbertjes heb je uiteraard wel meer omgevingseluid, maar ook dat is niet bizar veel en niet storend als je de muziek aan hebt.
[ Voor 57% gewijzigd door ConZito op 22-07-2011 15:52 ]
Duidelijke info, dank je!ConZito schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:50:
De TripleFi 10's zijn echt zo goed, ik verkies ze eenvoudig boven m'n AKG K271 MKII's en ze gaan heel goed mee met m'n AKG K702's.
En probeer af te dingen, ze gaan voor rond de 250~300 euro de winkel uit, terwijl de inkoopprijs van die dingen rond de 130 euro excl. BTW. ligt.
Dat wist ik niet, wel dat Amazon de standaard versie ooit voor 100 dollar als gold box item heeft verkocht. Goedkoopste online wat ik online kon vinden zo was bij in-ear.nl voor 270(de VI versie). Misschien nog tips voor winkel/website?
Anoniem: 157535
Dankzij de verwisselbare kabels van mijn UE Super Fi 3 is het alweer 4 jaar geleden dat ik voor het laatst oordopjes heb gekocht
. Helaas hebben de verwisselbare kabels toch ook een nadeel, want de laatste vervang kabel sloot niet helemaal perfect aan op één van mijn oordopjes waardoor deze er denk ik gister in de trein is afgevallen
.
Maar goed, ondanks het akkefietje van hierboven wil ik toch weer een stel nieuwe oordopjes waarbij het vervangen van de kabel mogelijk is. Op Amazon zag ik wel een stel super fi 10's voor $190,- maar ik twijfel nog een beetje of de verkopers me wel aanstaan.
Ik vroeg me af of $190,- een redelijke prijs is voor een stel 10's uit de VS, of dat dit waarschijnlijk nagemaakte 10's oid zijn? Daarnaast vroeg ik me af of er in de categorie +- 150,- euro nog meer oordopjes zijn te krijgen met vervangbare kabels? Tot nu toe heb ik namelijk niet meer gezien dan de Shure SE315 die er op headfi minder uit komt.
Maar goed, ondanks het akkefietje van hierboven wil ik toch weer een stel nieuwe oordopjes waarbij het vervangen van de kabel mogelijk is. Op Amazon zag ik wel een stel super fi 10's voor $190,- maar ik twijfel nog een beetje of de verkopers me wel aanstaan.
Ik vroeg me af of $190,- een redelijke prijs is voor een stel 10's uit de VS, of dat dit waarschijnlijk nagemaakte 10's oid zijn? Daarnaast vroeg ik me af of er in de categorie +- 150,- euro nog meer oordopjes zijn te krijgen met vervangbare kabels? Tot nu toe heb ik namelijk niet meer gezien dan de Shure SE315 die er op headfi minder uit komt.
Lijkt mij niet waarschijnlijk dat het namaak zijn, zoals ik al zei amazon heeft ooit met 100 dollar voor de 10's gestunt. Sindsdien is het algemene prijspeil lager.
Anoniem: 157535
Nou gister zijn ze dan aangekomen, een stel gloednieuwe Triple Fi. 10's
.
Heb alles snel uitgepakt en heb ze gelijk aangesloten op m'n Sony A829. In het begin was de bas nog een beetje "dik" en onnauwkeurig moet ik zeggen en kwamen de hoge tonen nog niet helemaal los. Maar goed, dat had ik out of the box ook niet anders verwacht. Vandaar dat ik ze maar een uur of 12 heb laten inspelen zodat de drivertjes een klein beetje los zouden komen.
Zojuist weer een poging gedaan en damn wat klinken ze nu fijn
. Ben momenteel de laatste cd van Prommer & Barck in flac aan het knallen en ik moet echt oppassen dat ik hem niet te hard zet. Het geluid blijft namelijk zo ongelofelijk strak, en die bas is nu zo ongelofelijk mooi
. Zeker een hele vooruitgang tov de 3's die ik eerst had en het zal alleen nog maar beter worden
. Nu maar hopen dat ik niet weer een oortje kwijt raak ^^.
Heb alles snel uitgepakt en heb ze gelijk aangesloten op m'n Sony A829. In het begin was de bas nog een beetje "dik" en onnauwkeurig moet ik zeggen en kwamen de hoge tonen nog niet helemaal los. Maar goed, dat had ik out of the box ook niet anders verwacht. Vandaar dat ik ze maar een uur of 12 heb laten inspelen zodat de drivertjes een klein beetje los zouden komen.
Zojuist weer een poging gedaan en damn wat klinken ze nu fijn
Ze blijven inderdaad zo belachelijk goed spelen dat je niet doorhebt dat je je gehoor aan het verpesten bent. Moet je inderdaad wel mee oppassen, maar dat is met alle fatsoenlijke headphones, je merkt amper dat het zo hard staat.
[ Voor 9% gewijzigd door ConZito op 24-09-2011 01:25 ]
Bij mijn huidige oordopjes zit een breuk in de kabel, ben dus weer opzoek naar een ander setje. Op de website van Ultimate Ears staan de 350 en 500 (dus niet de vi versie). Maar op de Nederlandse site van Logitech staan die beide niet en ik kan ze ook niet in Nederlandse webshops vinden. Alleen maar de 350vi, de 500 helemaal niet. De 400 staat wel op een paar Nederlandse webshops maar nou ook niet echt veel.
En ik wil het liefste wel ergens in Nederland het setje kopen of op een Nederlandse webshop, vanwege gedoe met terugsturen als ik gebruik moet maken van de garantie
Is er iemand die een idee heeft waar ik de UE 500 zou kunnen aanschaffen in Nederland?
En ik wil het liefste wel ergens in Nederland het setje kopen of op een Nederlandse webshop, vanwege gedoe met terugsturen als ik gebruik moet maken van de garantie
Is er iemand die een idee heeft waar ik de UE 500 zou kunnen aanschaffen in Nederland?
Na heel lang te hebben gezocht, tientallen (zoniet honderden) reviews gelezen te hebben ben ik er bijna zeker van dat ik Ultimate Ears IEM's ga kopen. Eerst leek de prijs/kwaliteit verhouding van de UE 700 erg aantrekkelijk (krijgt ook behoorlijk veel lof in verschillende reviews), nu blijkt de TripleFi10 voor zo'n €200 te koop en over de TF10 kan ik echt maar heel weinig slechte publiciteit ontdekken (behalve dan misschien de bouwkwaliteit en het comfort).
Een paar vraagjes over de TF10:
-Hoe goed werkt die "reverse mod" of "flip mode" en gaat het verwisselen van de kabels niet ten koste van de duurzaamheid? Hij steekt namelijk op de normale wijze gedragen wel erg ver uit de oren...
-Ik ben oordopjes gewend met een licht U of V geluidsprofiel, te prominente midden-hoge tonen ervaar ik dan ook als onprettig (om niet te zeggen lelijk). Hoe verhoudt zich de TF10 als het hierom gaat?
-Ga ik het kwaliteitsverschil wel ervaren bij gebruik van een (goeie) mp3 speler? Ik hoor hier veel over Cowon, maar hoe verhoudt die zich ten opzichte van bijvoorbeeld een iPod/iPhone of andere high-end smartphone?
-Is er een muziekstijl waar de TF10 zich helemaal niet voor leent? Ben nogal breed georiënteerd...
-In algemene zin (gezien de toch wat persoonlijke aard bij het beleven/omschrijven van geluid) zou ik ook heel graag wat meer omschrijvingen van het soort geluid dat de TF10 voortbrengt willen lezen, bij voorkeur in verhouding tot andere types/merken...
Een paar vraagjes over de TF10:
-Hoe goed werkt die "reverse mod" of "flip mode" en gaat het verwisselen van de kabels niet ten koste van de duurzaamheid? Hij steekt namelijk op de normale wijze gedragen wel erg ver uit de oren...
-Ik ben oordopjes gewend met een licht U of V geluidsprofiel, te prominente midden-hoge tonen ervaar ik dan ook als onprettig (om niet te zeggen lelijk). Hoe verhoudt zich de TF10 als het hierom gaat?
-Ga ik het kwaliteitsverschil wel ervaren bij gebruik van een (goeie) mp3 speler? Ik hoor hier veel over Cowon, maar hoe verhoudt die zich ten opzichte van bijvoorbeeld een iPod/iPhone of andere high-end smartphone?
-Is er een muziekstijl waar de TF10 zich helemaal niet voor leent? Ben nogal breed georiënteerd...
-In algemene zin (gezien de toch wat persoonlijke aard bij het beleven/omschrijven van geluid) zou ik ook heel graag wat meer omschrijvingen van het soort geluid dat de TF10 voortbrengt willen lezen, bij voorkeur in verhouding tot andere types/merken...
Ik kan wel een paar vragen beantwoorden. Heb weliswaar niet de TF10, maar wel een kloon de SF5 gehad
De reversemod ofwel gewoon de kabels omdraaien zal niet te koste gaan van de duurzaamheid. Okay, je moet het niet elke week gaan doen, wan dan slijten de connectors gewoon af. Maar het aansluitstukje opzich is erg sterk.Het uitsteken valt best mee. Een headphone dragen is erger
Ja gaat inderdaad kwaliteitsverschil horen bij betere mp3 spelers. Nu noem je gelijk Cowon, welke eigenlijk samen met Sandisk (niet allen natuurlijk) eenzaam aan de top zitten. De laatste gen ipod's zijn al een stuk beter dan vroeger en met smartphones is het gewoon niet te doen. Zeker omdat de met de TF10 wat meer power nodig heeft.
De reversemod ofwel gewoon de kabels omdraaien zal niet te koste gaan van de duurzaamheid. Okay, je moet het niet elke week gaan doen, wan dan slijten de connectors gewoon af. Maar het aansluitstukje opzich is erg sterk.Het uitsteken valt best mee. Een headphone dragen is erger
Ja gaat inderdaad kwaliteitsverschil horen bij betere mp3 spelers. Nu noem je gelijk Cowon, welke eigenlijk samen met Sandisk (niet allen natuurlijk) eenzaam aan de top zitten. De laatste gen ipod's zijn al een stuk beter dan vroeger en met smartphones is het gewoon niet te doen. Zeker omdat de met de TF10 wat meer power nodig heeft.
Bedankt voor het antwoord.FikkieHo schreef op zondag 25 september 2011 @ 11:26:
Ik kan wel een paar vragen beantwoorden. Heb weliswaar niet de TF10, maar wel een kloon de SF5 gehad![]()
Wat betreft de reversemod: Dit zal ik uitproberen en als het bevalt zo laten, dus ik maak me geen zorgen...
Wat betreft de bron: Je bedoelt dat de TF10 meer versterking nodig heeft dan een high-end smartphone kan bieden? Ik was in het bezit van een iPhone 3GS nu heb ik een LG optimus 2x en ik hoop binnenkort een iPhone 5 (of 4s) te bezitten. Tussen de 3GS en de LG heb ik met dezelfde oortjes geen verschil in volume gehoord... of heeft dat er niets mee te maken
Volume heeft meestal weinig mee te maken. Je hoort het verschil meestal je de volume wat hoger zet waar je dan ineens ruis/vervorming hoort, het is dus idd het vermogen wat je smartphone kan leveren. Maar het kan ook zijn dat het dan onderhand zo hard staat dat je zelf niet meer kunt horen
Eerlijk gezegd denk ik dat tussen high-end mobieltjes niet veel verschil te horen zal zijn. Vooral niet als je bijvoorbeeld 192 kbps mp3tjes gaat afspelen 
Het kan ook zijn dat ik totaal verkeerd zit en dat de huidige smartphones nu een stuk beter zijn qua geluid. Maar ik heb laatst de Nokia 5530 geprobeerd, maar die kan toch echt niet tegen mijn Cowon j3 op
Okay, je betaalt dan ook 200+ euro voor iets wat alleen mp3's kan afspelen
Het kan ook zijn dat ik totaal verkeerd zit en dat de huidige smartphones nu een stuk beter zijn qua geluid. Maar ik heb laatst de Nokia 5530 geprobeerd, maar die kan toch echt niet tegen mijn Cowon j3 op
Mijn vader heeft een HTC Sensation, en ik moet zeggen dat die heel wat beter klinkt dan de Ipod Touch 3Gen die we hier ook hebben liggen. Het komt natuurlijk niet in de buurt van mijn Cowon D2 maar dat is dan ook een klasse apart
Ik gebruik voornamelijk 320kbps mp3's (of hoge VBR) maar ook regelmatig lossless of wav...
Mijn vraag, namelijk: Gaat de TF10 (bij het gebruik dat ik omschreef) het geluidsniveau naar een (hopelijk veel) hoger niveau tillen, is nog steeds niet beantwoord...
Is er misschien iemand die daadwerkelijk een TF10 in combinatie met mp3 speler/high-end smartphone gebruikt die me daar meer over kan vertellen?
Mijn vraag, namelijk: Gaat de TF10 (bij het gebruik dat ik omschreef) het geluidsniveau naar een (hopelijk veel) hoger niveau tillen, is nog steeds niet beantwoord...
Is er misschien iemand die daadwerkelijk een TF10 in combinatie met mp3 speler/high-end smartphone gebruikt die me daar meer over kan vertellen?
Het gene dat bedoelt wordt is dat er wel geluid uit de oortje komt, maar een zekere vorm van ruimte mist in het geluid. Pas als je de muziek harder zet komt er meer ruimte in het geluid. Een goede mp3-speler kan dus bij een laag volume ook die punch geven voor een mooi, gebalanceerd en ruimtelijk geluid.
Om zelf mijn vraag dan maar te beantwoorden: Ik had niet verwacht dat het kwaliteitsverschil zo groot zou/kon zijn. Zit nog steeds regelmatig met verbazing te luisteren en moet uitkijken dat ik niet in het openbaar hardop "wow" oid zegCrimsoN72 schreef op zondag 25 september 2011 @ 16:57:
Ik gebruik voornamelijk 320kbps mp3's (of hoge VBR) maar ook regelmatig lossless of wav...
Werkt goed in combinatie met alle muziekstijlen, mits het om goede opnames gaat... Het geld meer dan waard (uiteindelijk voor €191 inclusief verzenden)!
Nu toch maar wat bijvoeglijke naamwoorden: Sprankelend, transparant, gedetailleerd, strak en dynamisch geluid. Een waar genot om naar te luisteren, geen soep van geluid meer, ik hoor details die ik niet eerder door oordopjes heb gehoord. Ben niet snel zo lyrisch maar heb geen keuze in dit geval...
Mooi dat je UE je bevallen
En als er iets kapot gaat, dan kan je ook goede service verwachten van Logitech
Ik heb nu paar maanden de UE 600 VI en doen het uitstekend, alleen zit ik met klein probleempje met mn rechteroortje, het geluid is heeel erg zacht en dat komt denk ik door de viezigheid enzo, hoe kan ik hem het beste schoonmaken?
Kan je hem ook uit elkaar halen ofzo? of..
Kan je hem ook uit elkaar halen ofzo? of..
je kan het beste met zo'n schoonmaak tool doen, of anders voorzichtig met een tandenstoker.
Na mijn falende AKG in-ears heb ik maar weer Ultimate Ears aangeschaft. De AKG had ik gekocht bij de Mediamarkt, en daar kreeg ik dus ook een tegoedbon voor. Maar vanwege hele vage redenen hebben ze alleen de UE 200 en de UE 700 zonder microfoon, dus de tegoedbon maar om laten zetten in een cadeaucard. Nu heb ik de UE 600 aangeschaft op internet en heb ik nu één dag in mijn bezit. Ze klinken al gelijk een stuk beter dan de AKG dopjes en het wordt vast alleen nog maar beter 
Ik ben ook heel blij met de Foam opzetstukjes erbij, zelfs zonder muziek aan hoor ik al bijna geen omgevingsgeluid meer!
Hoop dat deze UE's het langer uithouden dan mijn vorige setje, daar zat na 4 maanden gebruik een breuk in de kabel. Maar de kabel van deze voelt steviger aan, dus ik denk dat dat wel goed komt..

Ik ben ook heel blij met de Foam opzetstukjes erbij, zelfs zonder muziek aan hoor ik al bijna geen omgevingsgeluid meer!
Hoop dat deze UE's het langer uithouden dan mijn vorige setje, daar zat na 4 maanden gebruik een breuk in de kabel. Maar de kabel van deze voelt steviger aan, dus ik denk dat dat wel goed komt..
Hier wil ik even op inhaken ....FikkieHo schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:22:
Mooi dat je UE je bevallenEn als er iets kapot gaat, dan kan je ook goede service verwachten van Logitech
Service van Logitech is absurd goed en overtreft iedere verwachting:
2,5 jaar mijn eerste set Ultimate Ears gekocht, volgens mij de 500 Vi o.i.d. , na een klein jaar stopte de rechter speaker ermee...waarschijnlijk (veel) zweet in gekomen.
Case geopend op Logitech support en binnen 4 dagen had ik een UE700 (!) als vervanger binnen!
Nu, een jaar na de ontvangst van de UE700, begon de kabel te scheuren bij de connector en verdween de lak van de rechterspeaker. Weer een case geopend met de vraag of ik zelf iets kon doen (kabel vervangen o.i.d.). En gisteren, wederom binnen 4 dagen, werd een nieuwe UE700 geleverd!!
De verpakking is er trouwens ook op vooruit gegaan, een super mooi slanke verpakking in "Apple stijl" een nieuw type Compfy Foam tips en een nieuw type opbergbox!
Waar zijn die Triple Fi 10's nu het goedkoopst te krijgen.CrimsoN72 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:03:
[...]
Om zelf mijn vraag dan maar te beantwoorden: Ik had niet verwacht dat het kwaliteitsverschil zo groot zou/kon zijn. Zit nog steeds regelmatig met verbazing te luisteren en moet uitkijken dat ik niet in het openbaar hardop "wow" oid zeg
Werkt goed in combinatie met alle muziekstijlen, mits het om goede opnames gaat... Het geld meer dan waard (uiteindelijk voor €191 inclusief verzenden)!
Nu toch maar wat bijvoeglijke naamwoorden: Sprankelend, transparant, gedetailleerd, strak en dynamisch geluid. Een waar genot om naar te luisteren, geen soep van geluid meer, ik hoor details die ik niet eerder door oordopjes heb gehoord. Ben niet snel zo lyrisch maar heb geen keuze in dit geval...
En heeft iemand die al naast de shure se215 gehouden. Ben benieuwd of er zo veel verschil in geluid zit.
Waar ik ze gekocht heb (4launch) zijn ze opeens €60 duurder, ook bij Bol.com zijn ze nu €250 (waren €199). Een plek waar ze nu nog wat goedkoper zijn: http://www.wifimedia.eu/c...earstriplefi10-p-814.htmllrsv schreef op zondag 18 december 2011 @ 15:41:
[...]
Waar zijn die Triple Fi 10's nu het goedkoopst te krijgen.
En heeft iemand die al naast de shure se215 gehouden. Ben benieuwd of er zo veel verschil in geluid zit.
Voor zover ik kan zien inclusief BTW en verzendkosten...
Vergelijken met de se215 kan ik persoonlijk niet, er is echter genoeg over te lezen. De consensus is dat de triplefi meer geschikt is voor liefhebbers van sprankelende hoge tonen en de se215 meer voor liefhebbers van middenhoge tonen.
Maar alles wat je leest blijft subjectief en zul je zelf moeten ervaren. Of zoals ik destijds heb gedaan, eindeloos veel lezen en dan een soort gemiddeld gevoel krijgen voor het soort geluid en dan de gok wagen.
Persoonlijk denk ik dat een drieweg iem (zoals de triplefi) altijd transparanter zal klinken dan de Single Dynamic MicroDriver van een se215, en denk dus dat de triplefi ondanks de kostprijs de investering dubbel en dwars waard is.
Guess what, ik heb hem gevonden voor 139 euro!
Denk wel dat het dat geld waard zal zijn.
Zal hier laten weten hoe levering verloopt etc.
http://www.edv-buchversan...id=lo-985010&lng=&prange=
koopje! Ik zeg, DOEN!lrsv schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:44:
Guess what, ik heb hem gevonden voor 139 euro!
Heb ze al besteld.
Verzendkosten waren €4,35. Alleen vervelend dat ze in het duits reageren hoewel ik in het engels heb gestuurd
Verzendkosten waren €4,35. Alleen vervelend dat ze in het duits reageren hoewel ik in het engels heb gestuurd
Komt alleen nog wel BTW bij...........................;-)
Nee hoor
'inkl. MwSt.' = inc. BTW
Heb een brief van bpost in de brievenbus gekregen gisteren dus volgens mij zijn ze aangekomen. Straks eens ophalen.
'inkl. MwSt.' = inc. BTW
Heb een brief van bpost in de brievenbus gekregen gisteren dus volgens mij zijn ze aangekomen. Straks eens ophalen.
Deel je ervaring met de TF10 als je wilt... Welke IEM had je hiervoor?lrsv schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 09:55:
Nee hoor
'inkl. MwSt.' = inc. BTW
Amazon.de heeft de Ultimate Ears TripleFi 10 nu voor €149,99.
Ze staan overigens niet meer op de website van Logitech. Zouden ze uit productie zijn?
Ze staan overigens niet meer op de website van Logitech. Zouden ze uit productie zijn?
Zijn in 2006 geïntroduceerd. Wellicht is er een opvolger op komst?De_Klusjesman schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:40:
Amazon.de heeft de Ultimate Ears TripleFi 10 nu voor €149,99.
Dat zou best kunnen. De TF10 is volgens mij het enige nog overgebleven UE-design van voor de overname door Logitech.
Nu heb ik Sennheiser cx310 (adidas originals) in gebruik (= cx 300-II met ander kleurtje)
Daarvoor nog redelijk wat oortjes van prijscategorie 20-40 euro gehad, maar allemaal overleden door kabelbreuk.
2 jaar geleden Creative Aurvana (toen nog 99 euro), ook overleden door kabelbreuk. Laatst nog gelezen dat ik neit de enige was. Geld gelukkig teruggekregen, hoewel ze eerst serieus moeilijk deden over garantie ('sorry, op oortjes is er nooit garantie,' zeiden ze in de winkel.
Daarom nu oortjes met vervangbare kabel.
Eerst wou ik voor de Shure SE215 gaan (99 euro), maar ik kwam via via via per toeval op die duitse site, en dat maakte de brug tussen de SE215 en de normaal minstens dubbel zo dure TripleFi 10 een stuk kleiner
Het bestellen bij edv-buchversand.de
Binnen Duitsland gelden leverkosten van 2,95. Voor buiten Duitsland kreeg je een mail met de verzendkosten. Eerst had ik een mail gestuurd om te vragen wat de verzendkosten waren, maar niet echt snel antwoord op gekregen. Na anderhalve dag dus gewoon besteld, via paypal direct de 139 euro (dus exclusief verzendkosten) overgemaakt, en na een halve dag kreeg ik een mail.
Kwam er op neer dat ze niet graag naar het buitenland versturen, maar verzendkosten waren dus €4,35. Via paypal direct overgemaakt. Daarna 4 dagen niets gehoord over verzending of dergelijke, en mailtje gestuurd of verzendkosten waren aangekomen (ja dus), en of het al verzonden was (nee) en of ik de leveradres nog kon veranderen (ja dus, omdat het nog niet verzonden was) aangezien ik niet meer op kot zou zijn voor komende weken. Dat was vrijdag 23 december.
Gisteren, donderdag 23 december, dus brief in de bus gekregen omdat ik niet thuis was bij de levering.
Ik begrijp de klachten over de 'mindere' kabel wel, en de kans is voor mij ook groot dat deze uiteindelijk vervangen gaat worden door een aftermarket exemplaar.
Oortjes zijn ook zeker niet klein, maar dat maakt voor mij niet heel veel uit. Ben toch niet van plan om op mijn oren te gaan liggen.
Geluid heb ik nog maar vlug getest met youtube op de laptop, en kon al serieus verschil merken met mijn sennheisers.
Binnenkort eens high quality audio bestanden op mijn sandisk clip luisteren.
Foto's:

Daarvoor nog redelijk wat oortjes van prijscategorie 20-40 euro gehad, maar allemaal overleden door kabelbreuk.
2 jaar geleden Creative Aurvana (toen nog 99 euro), ook overleden door kabelbreuk. Laatst nog gelezen dat ik neit de enige was. Geld gelukkig teruggekregen, hoewel ze eerst serieus moeilijk deden over garantie ('sorry, op oortjes is er nooit garantie,' zeiden ze in de winkel.
Daarom nu oortjes met vervangbare kabel.
Eerst wou ik voor de Shure SE215 gaan (99 euro), maar ik kwam via via via per toeval op die duitse site, en dat maakte de brug tussen de SE215 en de normaal minstens dubbel zo dure TripleFi 10 een stuk kleiner
Het bestellen bij edv-buchversand.de
Binnen Duitsland gelden leverkosten van 2,95. Voor buiten Duitsland kreeg je een mail met de verzendkosten. Eerst had ik een mail gestuurd om te vragen wat de verzendkosten waren, maar niet echt snel antwoord op gekregen. Na anderhalve dag dus gewoon besteld, via paypal direct de 139 euro (dus exclusief verzendkosten) overgemaakt, en na een halve dag kreeg ik een mail.
Kwam er op neer dat ze niet graag naar het buitenland versturen, maar verzendkosten waren dus €4,35. Via paypal direct overgemaakt. Daarna 4 dagen niets gehoord over verzending of dergelijke, en mailtje gestuurd of verzendkosten waren aangekomen (ja dus), en of het al verzonden was (nee) en of ik de leveradres nog kon veranderen (ja dus, omdat het nog niet verzonden was) aangezien ik niet meer op kot zou zijn voor komende weken. Dat was vrijdag 23 december.
Gisteren, donderdag 23 december, dus brief in de bus gekregen omdat ik niet thuis was bij de levering.
Ik begrijp de klachten over de 'mindere' kabel wel, en de kans is voor mij ook groot dat deze uiteindelijk vervangen gaat worden door een aftermarket exemplaar.
Oortjes zijn ook zeker niet klein, maar dat maakt voor mij niet heel veel uit. Ben toch niet van plan om op mijn oren te gaan liggen.
Geluid heb ik nog maar vlug getest met youtube op de laptop, en kon al serieus verschil merken met mijn sennheisers.
Binnenkort eens high quality audio bestanden op mijn sandisk clip luisteren.
Foto's:

Ik zou ze testen met een 320 kbps (minstens, liever nog FLAC of ander lossless formaat) nummer dat je erg goed kent, bij voorkeur een moderne opname waarvan je weet dat 'ie al goed klonk voor de overstap.
Ik zie dat je ze niet draagt met toegepaste reversemod/flipmod? Is toch een stuk comfortabeler en steken dan een stuk minder uit.
Verder vond ik de bijgevoegde rubber tips te stug en heb ik er van m'n oude SONY gebruikt. Is hierdoor een stuk prettiger met langdurig gebruik...
Ik zie dat je ze niet draagt met toegepaste reversemod/flipmod? Is toch een stuk comfortabeler en steken dan een stuk minder uit.
Verder vond ik de bijgevoegde rubber tips te stug en heb ik er van m'n oude SONY gebruikt. Is hierdoor een stuk prettiger met langdurig gebruik...
[ Voor 17% gewijzigd door CrimsoN72 op 30-12-2011 22:21 ]
Ik heb de TF10 ook besteld, bij www.amazon.co.uk voor €136. Lijkt me een mooie prijs om ze eens te proberen. Bij www.amazon.de is de prijs voor de TF10 inmiddels gestegen naar €178.
[ Voor 41% gewijzigd door De_Klusjesman op 07-01-2012 15:40 ]
Vandaag de TF10 ontvangen en de eerste indruk is goed. Erg prettig geluid, heel gedetailleerd en ruimtelijk. Ze blijven ook goed in mijn oor zitten en geven een perfecte seal met de kleinste rubbertjes en bijgeleverde comply foams. Ik moet alleen even wennen aan de draad over mijn oor.
De flip mod heb ik ook geprobeerd, maar dan krijg ik echt pijn aan mijn oren. Op de normale manier zitten ze als gegoten.
Wat wel grappig is, is dat ze zijn verzonden vanuit Duitsland, terwijl ik ze heb besteld bij www.amazon.co.uk
Als je op zoek bent naar high-end IEM's, kan ik deze van harte aanbevelen. Op dit moment hebben de TF10 naar mijn mening bovendien met stip de beste prijs-kwaliteitverhouding.
De flip mod heb ik ook geprobeerd, maar dan krijg ik echt pijn aan mijn oren. Op de normale manier zitten ze als gegoten.
Wat wel grappig is, is dat ze zijn verzonden vanuit Duitsland, terwijl ik ze heb besteld bij www.amazon.co.uk
Als je op zoek bent naar high-end IEM's, kan ik deze van harte aanbevelen. Op dit moment hebben de TF10 naar mijn mening bovendien met stip de beste prijs-kwaliteitverhouding.
[ Voor 66% gewijzigd door De_Klusjesman op 07-01-2012 16:09 ]
Ik heb van de week ook mijn Tf10 ontvangen. Ik had hiervoor super.fi 5 pros maar die zijn een jaar geleden op vakantie overleden(na 6 of 7 jaar gebruik. Hierna een jaar aan geklooid met akg en sennheiser.
Beide UE's gebruikt in "flip" modus. Dan zitten ze echt perfect bij mij. De tf10 is een stuk groter maar niet hinderlijk vindt ik.
Via de shop van Logitech kan je voor 20 euro een snoer kopen met iPhone control en mic er in zodat het de vi versie wordt. Dit moet ik nog doen.
Maar ben iig weer helemaal tevreden met mijn UE's. Hoop dat Logitech niet stopt met deze geweldige doppen. Verwijderbaar snoer is voor mij echt een groot pre.
Link naar shop van logitech.
Beide UE's gebruikt in "flip" modus. Dan zitten ze echt perfect bij mij. De tf10 is een stuk groter maar niet hinderlijk vindt ik.
Via de shop van Logitech kan je voor 20 euro een snoer kopen met iPhone control en mic er in zodat het de vi versie wordt. Dit moet ik nog doen.
Maar ben iig weer helemaal tevreden met mijn UE's. Hoop dat Logitech niet stopt met deze geweldige doppen. Verwijderbaar snoer is voor mij echt een groot pre.
Link naar shop van logitech.
[ Voor 18% gewijzigd door Def_P op 05-03-2012 07:38 . Reden: Link toegevoegd ]
I, for one, like Roman numerals
Op de NL site staan de kabels niet, zou ook graag de kabel met iPhone control willen.Def_P schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 20:45:
Ik heb van de week ook mijn Tf10 ontvangen. Ik had hiervoor super.fi 5 pros maar die zijn een jaar geleden op vakantie overleden(na 6 of 7 jaar gebruik. Hierna een jaar aan geklooid met akg en sennheiser.
* F.West98 neemt aanloop... *kick
Ik heb een vraagje. Aangezien mijn oude oordopjes recent overleden zijn (halve kabelbreuk ofzo) zoek ik nieuwe. De oude zijn Creative EP-630.
Nu kan ik weer dat soort dingen kopen, maar die zijn allemaal erg snel kapot (de -830 ook al). Ik zoek dus iets in de betere markt. Ik kwam na enig zoekwerk uit bij de Ultimate Ears en kan niet goed kiezen. Misschien kunnen jullie helpen.
UE350: Goedkoop, maar voor zover ik gelezen heb niet erg goede bass, dat zoek ik eigenlijk wel.
UE400: Platte kabels gaan bij mij altijd kapot, verder kon ik niet veel vinden
UE600: (Zeer) goed middengeluid, maar 'slechte' bass? Kan iemand dit bevestigen?
UE700: Geweldig geluid, vergeleken bij UE600 betere bass, maar inmiddels slecht/niet leverbaar meer, helaas. En duur.
En dan de UE900 nog, maar die zijn écht te duur, maar wel geweldig
Wat raden jullie aan?
Ik heb een vraagje. Aangezien mijn oude oordopjes recent overleden zijn (halve kabelbreuk ofzo) zoek ik nieuwe. De oude zijn Creative EP-630.
Nu kan ik weer dat soort dingen kopen, maar die zijn allemaal erg snel kapot (de -830 ook al). Ik zoek dus iets in de betere markt. Ik kwam na enig zoekwerk uit bij de Ultimate Ears en kan niet goed kiezen. Misschien kunnen jullie helpen.
UE350: Goedkoop, maar voor zover ik gelezen heb niet erg goede bass, dat zoek ik eigenlijk wel.
UE400: Platte kabels gaan bij mij altijd kapot, verder kon ik niet veel vinden
UE600: (Zeer) goed middengeluid, maar 'slechte' bass? Kan iemand dit bevestigen?
UE700: Geweldig geluid, vergeleken bij UE600 betere bass, maar inmiddels slecht/niet leverbaar meer, helaas. En duur.
En dan de UE900 nog, maar die zijn écht te duur, maar wel geweldig
Wat raden jullie aan?
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Wij weten zelf niet zo goed wat precies genoeg bass is en wat niet, dus echt aanraden kunnen we niet.
Maar de UE700 is nog van een oudere reeks, dus wss willen ze die uitfaseren. Ik heb zelf als vervanging van mijn SuperFi.4 de UE400 gekregen. De kabel is weliswaar plat, maar als je die vergelijkt met de oude kabels van UE dan zit ie wel snor.
Echt veel bass hebben deze in-ears denk ik niet, maar iedereen vergelijkt tegenwoordig alles met beats headphones en oortjes.. Het verschilt ook nog of je comply foams of rubbertjes op je inears zet. De bass zal wss beter zijn met foams? Ik zou ook niet blindstaren op reviews, net als headphones is het allemaal persoonlijke beleving (op muziek front dan, echt kut geluid/constructie is wss ook kut
).
Ik zou uiteindelijk gewoon kijken naar de prijs. Je zal met de UE400 en 600 wel goed zitten als je van de EP-630 komt. Het prijsverschil is 30 euro volgens de pricewatch, dus je moet zelf maar uitkiezen of dat verschil rechtvaardig is.
Maar de UE700 is nog van een oudere reeks, dus wss willen ze die uitfaseren. Ik heb zelf als vervanging van mijn SuperFi.4 de UE400 gekregen. De kabel is weliswaar plat, maar als je die vergelijkt met de oude kabels van UE dan zit ie wel snor.
Echt veel bass hebben deze in-ears denk ik niet, maar iedereen vergelijkt tegenwoordig alles met beats headphones en oortjes.. Het verschilt ook nog of je comply foams of rubbertjes op je inears zet. De bass zal wss beter zijn met foams? Ik zou ook niet blindstaren op reviews, net als headphones is het allemaal persoonlijke beleving (op muziek front dan, echt kut geluid/constructie is wss ook kut
Ik zou uiteindelijk gewoon kijken naar de prijs. Je zal met de UE400 en 600 wel goed zitten als je van de EP-630 komt. Het prijsverschil is 30 euro volgens de pricewatch, dus je moet zelf maar uitkiezen of dat verschil rechtvaardig is.
De UE 700 zijn voor €79,99 edit: nu zelfs voor €49,99 te koop en op voorraad bij amazon.de. Afhankelijk van je budget kun je ook de UE TF10 overwegen, deze zijn €179 bij amazon.de.
[ Voor 10% gewijzigd door De_Klusjesman op 03-12-2012 22:45 ]
Ik heb de UE600, ik merk niet dat de bass slecht is. Geluid is perfect voor mij
Hmm... Mijn rechter oordopje klinkt heeeel zacht ineens, ik denk (net zoals hierboven) vuil.
Waar haal je zo'n tooltje vandaan?
Waar haal je zo'n tooltje vandaan?
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Heb mijn UE600VI ook al 2 jaar in gebruik en sinds gister doet mijn rechteroordopje het niet meer goed. Heeeel erg zacht geluid en geruis en bij de 3.5mm jack is de kabel aan het losgaan.
Contact opgenomen met Logitech. Moest foto maken van mijn oordoppen met nog wat gegevens en nu krijg ik binnen 5-7 werkdagen nieuwe oordoppen!
Echt een top service!
Contact opgenomen met Logitech. Moest foto maken van mijn oordoppen met nog wat gegevens en nu krijg ik binnen 5-7 werkdagen nieuwe oordoppen!
Echt een top service!
Ik heb inmiddels in iets meer dan 2 jaar tijd mijn 3e setje 700s versleten.
Ik heb via de telefoon contact opgenomen om toch deels mij frustratie kwijt te kunnen dat dit het 3e setje is was stukje is gegaan.
Ze hebben 2 voorstellen gedaan namelijk:
1. voor 35% een vergelijkbaar product te kopen.
2. de 600s nemen en iets anders waardoor het totaal weer €149,- is(heb ze origineel bij logitech gekocht)
Het domme is dat ik de 600s goed genoeg zou vinden maar ik totaal niets weet wat ik nog kan nemen om weer op 149 te komen. Ook is het natuurlijk zonde als ik die 35€ weg gooi.
Nu wil ik proberen om 50% korting te regelen en de 900s te kopen voor €50 extra.
Iemand die zijn mening wilt laten weten/ weet of die 50% haalbaar kan zijn?
Ik heb via de telefoon contact opgenomen om toch deels mij frustratie kwijt te kunnen dat dit het 3e setje is was stukje is gegaan.
Ze hebben 2 voorstellen gedaan namelijk:
1. voor 35% een vergelijkbaar product te kopen.
2. de 600s nemen en iets anders waardoor het totaal weer €149,- is(heb ze origineel bij logitech gekocht)
Het domme is dat ik de 600s goed genoeg zou vinden maar ik totaal niets weet wat ik nog kan nemen om weer op 149 te komen. Ook is het natuurlijk zonde als ik die 35€ weg gooi.
Nu wil ik proberen om 50% korting te regelen en de 900s te kopen voor €50 extra.
Iemand die zijn mening wilt laten weten/ weet of die 50% haalbaar kan zijn?
Ik ben al een paar jaar in het bezit van de triple-fi 10 en die zijn echt goddelijk. De 900s is daar de opvolger van en zal minstens net zo goed zijn... Of die 50% korting gaat lukken? Gewoon proberen.
Helaas heb ik een los contact in de kabel van mijn tf10 en moet een nieuwe/andere kabel hebben. Iemand tips? Ik vind de 900s nog erg duur (ipv een nieuwe kabel voor mijn tf10) al kriebelt het wel...
Weet iemand of ik de kabel voor Triple Fi 10vi kan gebruiken voor mijn standaard tf10?
Helaas heb ik een los contact in de kabel van mijn tf10 en moet een nieuwe/andere kabel hebben. Iemand tips? Ik vind de 900s nog erg duur (ipv een nieuwe kabel voor mijn tf10) al kriebelt het wel...
Weet iemand of ik de kabel voor Triple Fi 10vi kan gebruiken voor mijn standaard tf10?
[ Voor 10% gewijzigd door CrimsoN72 op 30-07-2013 18:53 ]
De kabel voor de Triple Fi 10vi moet gewoon werken. Ik had onlangs ook een los contact en heb voor de FiiO RC UE2 gekozen. Een aanrader wat mij betreft. Duurzaam en een stuk fijner dan de originele kabel, totaal niet stug. Heb er iets van €30 voor betaald.
Bedankt voor je antwoord, heb echter in mijn ongeduld al een vi kabel besteld. Ik laat nog even weten of 'ie werkt. De kabel die jij noemt zal zeker een optie zijn mocht de vi kabel niet werken...
Inmiddels ontvangen en alles werkt naar behoren. Pauzeren, voor- en achteruit skippen, telefoon opnemen en spreken en als laatste; voicecommands (voor de iPhone althans). Ook blij verrast dat ook deze kabel een stuk soepeler is dan de originele!
@QinX: Nog nieuws?
Inmiddels ontvangen en alles werkt naar behoren. Pauzeren, voor- en achteruit skippen, telefoon opnemen en spreken en als laatste; voicecommands (voor de iPhone althans). Ook blij verrast dat ook deze kabel een stuk soepeler is dan de originele!
@QinX: Nog nieuws?
[ Voor 40% gewijzigd door CrimsoN72 op 03-08-2013 10:10 ]
ue 600vi aangeschaft omdat ik goede dopjes zocht die ook goed isoleren én goed passen (flink diep in het oor kunnen).
Ik dacht niet veel te hebben aan de afstandsbediening maar vond dit:
The earphones itself have on-chord controls which include volume up/down and multifunction play/call button. Intended for seamless integration with Apple products, this is still a very functional remote for Android users. Yes, volume will not work because of Apple's
own implementation of controls and built in resistors, but multifunction button is very capable! First of all it will play/pause any song of your default audio player as well as video player. With addition of the free app from Google play JAYS Headset control, I was able to add double-/triple-click control of skipping to next/prev song and also fine-tune time delay between clicks
En jawel hoor, werkt met mijn lg5l II
Ik dacht niet veel te hebben aan de afstandsbediening maar vond dit:
The earphones itself have on-chord controls which include volume up/down and multifunction play/call button. Intended for seamless integration with Apple products, this is still a very functional remote for Android users. Yes, volume will not work because of Apple's

En jawel hoor, werkt met mijn lg5l II
Beter vriendelijk te zijn dan gelijk krijgen
Klein schopje:
Heeft iemand enig idee waar je nieuwe foam tips kan kopen voor de UE 600 (maat is 200 volgens mij), die geen belachelijk hoge verzendkosten heeft, of waar je het op kan halen?
Ik vind alleen webwinkels vanuit US of elders in het buitenland, waar de verzendkosten even hoog zijn als de aanschafkosten. Of NL winkels die pakketprijs rekenen voor iets wat in een envelop kan.. Dan kan ik net zo goed kijken naar een nieuwe setje dopjes, omdat je dan op dezelfde prijs uit komt
Heeft iemand enig idee waar je nieuwe foam tips kan kopen voor de UE 600 (maat is 200 volgens mij), die geen belachelijk hoge verzendkosten heeft, of waar je het op kan halen?
Ik vind alleen webwinkels vanuit US of elders in het buitenland, waar de verzendkosten even hoog zijn als de aanschafkosten. Of NL winkels die pakketprijs rekenen voor iets wat in een envelop kan.. Dan kan ik net zo goed kijken naar een nieuwe setje dopjes, omdat je dan op dezelfde prijs uit komt

[ Voor 11% gewijzigd door Tankiej op 29-08-2014 12:54 ]
bij logitech zelf op de websiteTankiej schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:53:
Klein schopje:
http://www.logitech.com/nl-nl/promotions/6423?pcid=4872
Dat zijn alleen maar siliconen dopjes toch, geen foam? Of kijk ik erover heen?eppo666 schreef op maandag 22 september 2014 @ 20:11:
[...]
bij logitech zelf op de website
http://www.logitech.com/nl-nl/promotions/6423?pcid=4872
Yep, zover ik me kan herinneren gebruikt UE comply foam tips en die zijn inderdaad aan de prijzige kant. Meestal komen ze rond de 25 euro uit incl verzendkosten voor 1 setje van 6.
Kan je ze niet gewoon zelf maken? Foam oordopjes kopen en dan met een gaatjestang er een gaatje in maken en klaar. Wel zo goedkoop. Werkt ook voor mijn iem's en die van mn vriendin.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Voor een setje van 6 vind ik dat niet eens zo erg, maar de prijzen die ik vind zijn (excl verzenden) 15 tot 20 euro voor 3. Heb je een tip waar ik 6 kan halen voor dat geld incl verzenden?FikkieHo schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 00:55:
Yep, zover ik me kan herinneren gebruikt UE comply foam tips en die zijn inderdaad aan de prijzige kant. Meestal komen ze rond de 25 euro uit incl verzendkosten voor 1 setje van 6.
Excuses, met 6 bedoel ik dus inderdaad 3 paren
Helaas zijn deze eigenlijk nergens goedkoper te vinden. Ik had destijds 2x doosjes gekocht voor 38 USD (incl. verzending) icm kortingsbonnen bij de officiele comply foam store.
Maar je kan beter via EU kopen aangezien je dan niet met de gok zit of je invoerkosten moet betalen. Eventueel kan je ook via Ebay proberen te zoeken, echter zal het niet comply foam kwaliteit zijn.
Maar je kan beter via EU kopen aangezien je dan niet met de gok zit of je invoerkosten moet betalen. Eventueel kan je ook via Ebay proberen te zoeken, echter zal het niet comply foam kwaliteit zijn.
Ik heb ze uiteindelijk maar afgelopen vrijdag bij Amazon.de besteld en ze lagen gister in de brievenbus. 25 euro incl. verzenden voor 3 paar TX-200 (isolation plus). Daar moet ik voorlopig toch wel even mee vooruit kunnen