Nadat mijn Creative EP630 gesneuveld zijn, 1 dopje ligt helemaal uit elkaar nu, heb ik aan een goede vriend gevraagd wat nou beetje goede doppen zijn. Hij werkt voor audio/video blad en had nog een paar UE superfi 4 dopjes liggen. Die heb ik gisteren gekregen en vandaag ben ik ze aan het testen voor gebruik op voornamelijk mijn Macbook Pro, model voor unibody. Anyweg. Ik merk dat als ik de muziek op pauze zet ik echt best wel veel ruis hoor.
Veel meer ruis dan ik hoorde op mijn EP630 dopjes. Ik kan het volume van mijn MBP ook niet hoger zetten dan 1 blokje omdat het dan gewoon al veel te hard staat! Met de EP630 zat ik op 3/4 blokjes, wat ook al niet veel was. Nu vind ik dat niet zo'n probleem. Het lijkt er alleen op dat de ruis bij laag volume veel nadrukkelijker aanwezig is dan bij hoog volume... Want als ik het volume hoger zet blijft de ruis gelijk als ik hem op pauze zet bijvoorbeeld. Als ik het volume zonder muziek al bijvoorbeeld verhoog hoor ik dat ploppen van het volume omhoog gaan en harder klinken, maar de ruis is constant en erg aanwezig.
Andere mensen hier ook last van?
Edit: Diezelfde vriend heeft een kabeltje vergeten mee te geven die wel erbij zat. Deze zou het probleem op moeten lossen. Ben benieuwd. Is een stekkertje speciaal voor vliegtuigen bedoeld.
Edit2: Dit heeft tevens het probleem opgelost
[
Voor 10% gewijzigd door
orange.x op 06-09-2010 09:22
]