Nu heb ik Sennheiser cx310 (adidas originals) in gebruik (= cx 300-II met ander kleurtje)
Daarvoor nog redelijk wat oortjes van prijscategorie 20-40 euro gehad, maar allemaal overleden door kabelbreuk.
2 jaar geleden Creative Aurvana (toen nog 99 euro), ook overleden door kabelbreuk. Laatst nog gelezen dat ik neit de enige was. Geld gelukkig teruggekregen, hoewel ze eerst serieus moeilijk deden over garantie ('sorry, op oortjes is er nooit garantie,' zeiden ze in de winkel.
Daarom nu oortjes met vervangbare kabel.
Eerst wou ik voor de Shure SE215 gaan (99 euro), maar ik kwam via via via per toeval op die duitse site, en dat maakte de brug tussen de SE215 en de normaal minstens dubbel zo dure TripleFi 10 een stuk kleiner
Het bestellen bij edv-buchversand.de
Binnen Duitsland gelden leverkosten van 2,95. Voor buiten Duitsland kreeg je een mail met de verzendkosten. Eerst had ik een mail gestuurd om te vragen wat de verzendkosten waren, maar niet echt snel antwoord op gekregen. Na anderhalve dag dus gewoon besteld, via paypal direct de 139 euro (dus exclusief verzendkosten) overgemaakt, en na een halve dag kreeg ik een mail.
Kwam er op neer dat ze niet graag naar het buitenland versturen, maar verzendkosten waren dus €4,35. Via paypal direct overgemaakt. Daarna 4 dagen niets gehoord over verzending of dergelijke, en mailtje gestuurd of verzendkosten waren aangekomen (ja dus), en of het al verzonden was (nee) en of ik de leveradres nog kon veranderen (ja dus, omdat het nog niet verzonden was) aangezien ik niet meer op kot zou zijn voor komende weken. Dat was vrijdag 23 december.
Gisteren, donderdag 23 december, dus brief in de bus gekregen omdat ik niet thuis was bij de levering.
Ik begrijp de klachten over de 'mindere' kabel wel, en de kans is voor mij ook groot dat deze uiteindelijk vervangen gaat worden door een aftermarket exemplaar.
Oortjes zijn ook zeker niet klein, maar dat maakt voor mij niet heel veel uit. Ben toch niet van plan om op mijn oren te gaan liggen.
Geluid heb ik nog maar vlug getest met youtube op de laptop, en kon al serieus verschil merken met mijn sennheisers.
Binnenkort eens high quality audio bestanden op mijn sandisk clip luisteren.
Foto's: