Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 20:12
Hallo allemaal.
Naar aanleiding van dit topic: 3.5 mm plug vervangen

Ga ik het zelf niet wagen om het zelf te doen. Hier heb ik zoiezo de apparaten niet voor in huis en ook dat ik het niet zou kunnen.

Situatie:

Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/Foto0229Large.jpg
niet te zien op de foto, maar het andere draadje vertoont ook al tekenen van bijna doorbreken. Wit achtig..

In ieder geval, kabelbreuk net boven de jackplug!
Ik durf ze niet meer te dragen omdat ik dan bang ben dat ze helemaal afbreken.

Is het mogelijk om hier een andere 3.5 mm plug aan te zetten, desnoods met een iets andere bevestiging?
Ik zou het zo zonde vinden om perfect functionerende doppen weg te moeten gooien omdat de kabel kapot is.

Kan dit, en als ik dit zelf niet kan. Bij wie moet ik dan zijn om het uit te laten voeren?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Iemand die me kan helpen? elke dag extra in de trein zonder isolatiedoppen is echt een hel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
koop gewoon een nieuw plugje en soldeer het vast, is niet zo moeilijk. Als je dat zelf niet kan, ga naar de plaatselijk elektronica shop en vraag het hun. Kwestie van een paar minuten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:08
webinn schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 16:19:
koop gewoon een nieuw plugje en soldeer het vast, is niet zo moeilijk. Als je dat zelf niet kan, ga naar de plaatselijk elektronica shop en vraag het hun. Kwestie van een paar minuten :)
Inderdaad, voor een paar euro koop je een los plugje + een soldeerboutje.
Een kleine soldeerbout is voldoende om een plugje aan te zetten. Die verdient zijn geld zo terug.
Zoek dus een elektronica zaak in de buurt of bestel de onderdelen bij een webshop zoals Conrad.
Vergeet niet een beetje soldeertin mee te bestellen/kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Top, had niet gedacht dat het zo simpel zou zijn.
Ik laat het overigens doen..

Is er kwaliteitsverschil tussen bepaalde 3.5pluggen?
Anders kan ik gewoon een oude plug van een setje oortjes er hier thuis afknippen, en bij iemand die kan solderen hem er weer aan?

[ Voor 32% gewijzigd door Tomino op 05-12-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Tomino schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 18:15:

Anders kan ik gewoon een oude plug van een setje oortjes er hier thuis afknippen, en bij iemand die kan solderen hem er weer aan?
Ik denk dat je beter een losse plug kan kopen, er zal niet veel kwaliteitverschil inzitten denk ik, maar wat er wel vooral in zal zitten is afwerking. Losseplug kun je heel netjes je oude kabel erin wegwerken en een nieuw kousje eromheen gooien. Ziet er prima uit en werkt ook prima.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Tomino schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 18:15:

Er zijn vergulde pluggen die minder contactweerstand hebben, maar of dit de moeite waard is betwijfel ik.
Een nieuw plugje kopen lijkt me de beste oplossing, zorg er wel voor dat de trekontlasting goed is. Daarmee voorkom je dat het kabeltje loslaat van de soldeerverbinding.
Het zwakste punt zet em ook vaak net boven de plug waar de kabel kan bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Thnx allemaal :) Fijn iig dat ie nog te redden is!

Alleen, pfoe, ik woon in een dorp en dichtbij breda als grote stad.. Maar kan je gewoon een electronica zaak inlopen? A la handyman? Weet niet echt waar ik moet beginnen om eerlijk te zijn :)
En hebben ze daar ter plekke plugjes of moet ik die ergens van een webshop bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

pffff - bovenste link http://www.google.nl/sear...nica+winkel+breda&spell=1
Zo'n soort winkel zal je verder helpen, als je heel lief kijkt solderen ze het mischien ook nog wel voor je. reken op een euro of 3 a 5 voor een redelijk geheel stalen plugje - gezien je slijtage ben je een plastic versie na drie weken weer kwijt :)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Ik heb al dat soort zaken gebeld in omgeving breda.. Ze verkopen wél allemaal jackpluggen, maar solderen doen ze niet...

Ook zei een mevrouw in die winkel dat het erg lastig zou worden omdat het echt precisiewerk is oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Tomino schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 10:10:
Ik heb al dat soort zaken gebeld in omgeving breda.. Ze verkopen wél allemaal jackpluggen, maar solderen doen ze niet...

Ook zei een mevrouw in die winkel dat het erg lastig zou worden omdat het echt precisiewerk is oid?
Gewoon zelf proberen. Zo moeilijk is het niet om een paar draadjes aan een plug te solderen.
Bestel anders online een soldeerbout/soldeertin + een plugje en je bent voor een Euro of 10 klaar.
De soldeerbout kun je in het vervolg ook nog voor andere klusjes gebruiken. Altijd handig.
(zie ook mijn eerdere post hier ergens boven).

Het is misschien even een priegelwerkje als je niet gewend bent te solderen, maar als je er eventjes voor gaat zitten lukt het vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:54
Neutrik pluggen zijn goed, en voor 3 euro krijg je dan erg prettige 3,5mm jacks, vooral de haakse pluggen zijn erg fijn. Maar als je die niet wilt, de rechte zijn best groot maar ook degelijk.

Op het gebied van solderen kan ik je niet veel helpen. Er zijn waarschijnlijk goede guides om je dat te leren en echt moeilijk is zoiets niet.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:12

paularts

Paulux !!!!!!

Even tussen door.. ben je al door de garantie periode van de shure's heen ? (2jaar) Heb je de bon nog? Gewoon garantie claimen bij de shop waar je ze hebt gekocht.
Je bent ze dan wel een tijdje kwijt meer krijgt ze als nieuw terug met weer garantie.

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Thnx voor de replies weer!

Solderen ga ik gewoon niet zelf aan beginnen.. Ik vraag nog wat rond in de familie..

En nee, geen garantie meer want ik heb ze uit Amerika laten komen via Ebay. En daar zat geen aankoop bon bij! Ook de seller is niet meer registrered @ ebay..

Ik heb mn lesje dus wel geleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

De foto die je laat zien toont de aftakking naar de twee monitors. Ik meen mij te herinneren dat er in de splitter een filter zit. In dit geval kan je het niet zonder meer veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

hee ik bedenk me net, als ze het nog wel doen maar je alleen bang bent voor doorbreken kan je er ook (eerst tijdelijk) een stuk krimpkous eromheen zetten als versteviging - als ie dan echt breekt ga je alsnog (laten) solderen.
Bedenk, er is niets zo permanent als een tijdelijke oplossing!

//edit:// Wikipedia: Krimpkous wordt heel stug en hard als je er een fohn/verfbrander even opzet en die kous schuif je dus eerst over de plug. Dat spul koop je in de winkel die ik eerder al postte.
//edit://2/ en dat solderen van dat hoofdtelefoon spul valt mij meestal ook behoorlijk tegen, het zijn geen solide kernen maar van dat getwijnde koper-spinnen-web dat per elk draadje met lak is behandeld - ik krijg dat nooit plakkend, ook na snel afbranden, in tin.

[ Voor 46% gewijzigd door franssie op 13-12-2008 22:01 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Je krijgt dat inderdaad niet makkelijk gesoldeerd. Ook omdat er namelijk 2 aders in één kabel lopen. Een krimpkous die totaan de kabel krimpt EN over je monitor of plug past bestaat niet, In dat geval isolatietape oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Hmm, vandaag bij de electro zaak een goed setje jack plug gekocht, helemaal uit elkaar in een zakje. Zag er goed uit en stevig.

Oom van mij kan goed solderen, ook met kleine dingen.
Ik zal hem dit topic laten lezen als we beginnen.. Ben benieuwd!
Pagina: 1