Ben wel benieuwd wat dat inhoudt eigenlijk.EricDH schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 15:06:
[...]
In sommige gevallen staat er bij Beolab 1 advertenties dat de luidspreker ‘getuned’ is om als een 2017 luidspreker te klinken.
Ik wil een nieuwe audio set kopen maar heb een aantal kleine vragen.
Als ik een 5.1 receiver ga kopen met 2 boxen verlies dan aan geluidskwaliteit (voor muziek luisteren).
Op dit ogenblik is stereo genoeg maar in de toekomst wil ik het setje opgraden en heb geen zin om dan een geheel nieuwe receiver te kopen.
Graag hoor ik van jullie.
Als ik een 5.1 receiver ga kopen met 2 boxen verlies dan aan geluidskwaliteit (voor muziek luisteren).
Op dit ogenblik is stereo genoeg maar in de toekomst wil ik het setje opgraden en heb geen zin om dan een geheel nieuwe receiver te kopen.
WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.
@StevenzeN Maak een eigen topic. Dit heeft wat analyze nodig 
@Bravertal je vraagt om aankoopadvies. Maak een eigen topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies De enige kleine vraag die ik nu zie is of je kwaliteitsverlies in stereo gaat hebben. Een home cinema receiver kan ook prima in stereo weergeven. Geluidskwaliteit is persoonlijk en afhankelijk van de speakers die je aansluit. Een paar kleine melkpakjes klinken een stuk minder dan twee mooie vloerstaanders. Maar doe eerst effe wat eigen onderzoek en geef aan wat je ongeveer zou willen kopen en welke vragen je daar over hebt. Nu is het koffiedikkijken en mijn glazen bol is in de revisie
@EricDH weet niet of zoiets in Het Bang & Olufsen ervaringen/discussietopic staat (ja, er is ook een B&O topic
) maar je neigt nu wel naar ingrijpen op iets war behoorlijk engineered is. De vraag is of je dat wilt en zo ja waarom. In de manual van die dingen staan al 3 verschillende filtersettings irt d plaatsing van de speakers, wellicht kun je daar al iets mee. Verder denk ik niet dat je hier iets gaat vinden, daarvoor is het aantal GoT'ers met die dingen simpelweg te beperkt. Steek je licht eens hier op: http://archivedforum.beoworld.org/forums/ en http://archivedforum.beoworld.org/forums/t/25953.aspx
@Bravertal je vraagt om aankoopadvies. Maak een eigen topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies De enige kleine vraag die ik nu zie is of je kwaliteitsverlies in stereo gaat hebben. Een home cinema receiver kan ook prima in stereo weergeven. Geluidskwaliteit is persoonlijk en afhankelijk van de speakers die je aansluit. Een paar kleine melkpakjes klinken een stuk minder dan twee mooie vloerstaanders. Maar doe eerst effe wat eigen onderzoek en geef aan wat je ongeveer zou willen kopen en welke vragen je daar over hebt. Nu is het koffiedikkijken en mijn glazen bol is in de revisie
@EricDH weet niet of zoiets in Het Bang & Olufsen ervaringen/discussietopic staat (ja, er is ook een B&O topic
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
@The eagle,
Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik wilde voor nu alleen weten v.w.b. de receiver en de kwaliteit van het geluid.
Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik wilde voor nu alleen weten v.w.b. de receiver en de kwaliteit van het geluid.
WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.
Thanks The Eagle; het topic en de genoemde fora had ik ook gevonden... echter weinig over te vinden.The Eagle schreef op zondag 5 november 2017 @ 10:00:
@EricDH weet niet of zoiets in Het Bang & Olufsen ervaringen/discussietopic staat (ja, er is ook een B&O topic) maar je neigt nu wel naar ingrijpen op iets war behoorlijk engineered is. De vraag is of je dat wilt en zo ja waarom. In de manual van die dingen staan al 3 verschillende filtersettings irt d plaatsing van de speakers, wellicht kun je daar al iets mee. Verder denk ik niet dat je hier iets gaat vinden, daarvoor is het aantal GoT'ers met die dingen simpelweg te beperkt. Steek je licht eens hier op: http://archivedforum.beoworld.org/forums/ en http://archivedforum.beoworld.org/forums/t/25953.aspx
Was overigens uit pure nieuwsgierigheid :-)
Ik weet niet of hier een merk/modelonafhankelijk antwoord op te geven valt, maar ik probeer het maar.
Ik ben van plan een nieuwe TV, een A/V receiver en een nieuwe Apple TV te kopen die allen HDMI (e)ARC ondersteunen.
Nu lees ik dat ARC inhoudt dat je dan alles via HDMI aansluit op je TV en dat de TV het audiosignaal dan doorstuurt naar de receiver.
Werkt dat ook als de TV uitstaat?
Ik wil namelijk muziek gaan afspelen vanaf m'n Apple TV vanuit iTunes, maar daar is het niet voor nodig om de TV continue aan te hebben (als de playlist draait, dan draait 'ie en is het zonde van de energie als de TV aan moet blijven staan).
Kan dit?
Ik ben van plan een nieuwe TV, een A/V receiver en een nieuwe Apple TV te kopen die allen HDMI (e)ARC ondersteunen.
Nu lees ik dat ARC inhoudt dat je dan alles via HDMI aansluit op je TV en dat de TV het audiosignaal dan doorstuurt naar de receiver.
Werkt dat ook als de TV uitstaat?
Ik wil namelijk muziek gaan afspelen vanaf m'n Apple TV vanuit iTunes, maar daar is het niet voor nodig om de TV continue aan te hebben (als de playlist draait, dan draait 'ie en is het zonde van de energie als de TV aan moet blijven staan).
Kan dit?
Nee en nee. Apple TV op de receiver aansluiten ipv op de TV.
Ok, goed om te weten. Dank je.mathias82 schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:00:
[...]
Nee en nee. Apple TV op de receiver aansluiten ipv op de TV.
Nee dat maakt niet uit. Versterkers en receivers van normale merken die in hun bereik spelen (doen ze ongeveer altijd) zijn akoestisch transparant en klinken in blinde tests met DSP uitgeschakeld allemaal hetzelfde.Bravertal schreef op zondag 5 november 2017 @ 09:48:
Ik wil een nieuwe audio set kopen maar heb een aantal kleine vragen.
Met 5.1 of 7.1 receivers krijg je zelfs meer waar voor je geld omdat ze veel goedkoper geproduceerd kunnen worden door de veel hogere verkoopaantallen.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Geen taxatie op GoT. Zowel niet om zelf spullen te verkopen dan wel om inzicht te krijgen in goede tweedehands prijzen.
[ Voor 72% gewijzigd door FeaR op 06-11-2017 21:16 ]
Bij tweedehands oudio is het toch altijdt "wat-de-gek-er-voor-geefdt"? Als jij het het waardt vind moedt je het doen.
Weet iemand hoe een sound blaster extigy zich verhoudt tov onboard geluidskaarten? Ik heb in mijn laptop een connexant HD nog iets. (ik zit op dit moment niet achter die laptop) Daarop aangesloten een Creative Gigaworks T3. Ik ben benieuwd of een externe geluidskaart van 15 jaar terug beter is dan de interne geluidskaarten van nu.
Ik weet: "luisteren zal leren", maar het scheelt veel gedoe als iemand mij nu al adviseert dat het niet de moeite waard is. Bij twijfel test ik natuurlijk graag!
Ik weet: "luisteren zal leren", maar het scheelt veel gedoe als iemand mij nu al adviseert dat het niet de moeite waard is. Bij twijfel test ik natuurlijk graag!
Als je hem hebt liggen en je hebt een dockingstation ofzo dan zou ik hem lekker aansluiten.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Dat idd. De vraag is denk ik eerder of Windows (7/8/10) er qua drivers nog iets mee kan. 7 zou misschien nog net kunnen, 10 is wat narriger met zijn drivers.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik ga het proberen! Ik heb inderdaad al gezocht of er problemen zijn met het installeren van deze geluidskaart. Dit gaat wel een klus worden denk ik. Bij Windows 7 begonnen de problemen al die ze op hebben kunnen lossen door een Vista driver te installeren. Ik ben er bang voor aangezien ik dit op een Windows 10 OS wil installeren, maar ik ga het zien. Dank voor jullie reactie!
[ Voor 7% gewijzigd door VoooDoo op 07-11-2017 15:43 ]
Misschien een wat aparte vraag, maar hoe komt het dat je bij het teruggaan naar een eerder, lager volume, je dit als minder luid ervaart dan eerst?
Vb. Ik speel mijn muziek in de auto af op volume "10". Er komt een journaal, of een leuk liedje voorbij en ik zet hem op "18". Na afloop keer ik terug naar "10". Het lijkt nu alsof hetzelfde volume als eerst, veel minder duidelijk klinkt. Ik heb dit overigens op meerdere autoradio's van verschillende merken ervaren. Op mijn huiskamerinstallatie merk ik hetzelfde. Kennelijk word je / ik voor de gek gehouden door je hersenen. Iemand die dit fenomeen kan uitleggen?
Vb. Ik speel mijn muziek in de auto af op volume "10". Er komt een journaal, of een leuk liedje voorbij en ik zet hem op "18". Na afloop keer ik terug naar "10". Het lijkt nu alsof hetzelfde volume als eerst, veel minder duidelijk klinkt. Ik heb dit overigens op meerdere autoradio's van verschillende merken ervaren. Op mijn huiskamerinstallatie merk ik hetzelfde. Kennelijk word je / ik voor de gek gehouden door je hersenen. Iemand die dit fenomeen kan uitleggen?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Extigy aangesloten op mijn Windows 10 laptop. Windows herkende het apparaat automatisch en heeft de driver geïnstalleerd. Ik heb hierbij dus geluk gehad!
Nu tweaken met geluid. Ik merk gelijk al dat het volume veeeel hoger kan dan normaal, maar ik weet niet zeker of de luidsprekers ook zuiver blijven tot het einde van de volumeknop. In principe niet nodig aangezien mijn oren ook niet meer volume nodig achten
Standaard zit er minder bas in de muziek en dat ervaar ik als positief aangezien ik het op de laagste stand voorheen soms nog steeds teveel vond, maar daar staat deze set ook om bekend. Nu kan ik beter finetunen nu de beginwaarde gunstiger is.
Nu tweaken met geluid. Ik merk gelijk al dat het volume veeeel hoger kan dan normaal, maar ik weet niet zeker of de luidsprekers ook zuiver blijven tot het einde van de volumeknop. In principe niet nodig aangezien mijn oren ook niet meer volume nodig achten
Standaard zit er minder bas in de muziek en dat ervaar ik als positief aangezien ik het op de laagste stand voorheen soms nog steeds teveel vond, maar daar staat deze set ook om bekend. Nu kan ik beter finetunen nu de beginwaarde gunstiger is.
Zover ik weet komt dit idd door je hersenen, die kunnen als geen ander overtollige informatie/prikkels wegfilteren. Is het je nooit opgevallen dat je 's ochtends als je opstaat (of als je 's nachts wakker wordt) de kleinste dingen hoort, zoals het tikken van een klok, het druppen van een kraan, etc. Maar als je 's avonds na een werkdag thuiskomt, je die dingen niet (zomaar) hoort. Of na een concertbezoek het net is alsof je watten in je oren hebt. Hetzelfde gebeurt overigens met alle zintuigen. Je ziet zelden je neus, terwijl deze de hele dag in je gezichtsveld zit (kijk maar eens naar je linkerschouder, en doe dan eens je linkeroog dicht). Als je na het sporten thuiskomt, klaagt je vriendin dat je naar zweet stinkt, zelf is het je nog niet opgevallen. 5 minuten nadat je je horloge omgedaan hebt, voel je niet meer dat die er zit. Het is een wenselijk truukje, wat je hersenen doen. Zou je alles, de hele dag zo sterk ervaren als bij de eerste prikkel, dan wordt je knettergek en kun je je nergens meer op focussen.Jorgen schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:28:
Misschien een wat aparte vraag, maar hoe komt het dat je bij het teruggaan naar een eerder, lager volume, je dit als minder luid ervaart dan eerst?
@LA-384 Dus jij zegt - wat ik ook al vermoedde - dat het een filtertrucje van de hersenen is. Wel apart dat je het geluid dan bij de tweede keer luisteren als veel zachter ervaart, terwijl je je er in principe bewust op richt om het op dit volume te horen. Zou inderdaad wel lastig zijn als er niks gefilterd werd.
Je gehoor is tijdelijk minder gevoelig geworden (of beter, de drempelwaarde in de hersenen is verhoogd om te compenseren voor de sterkere prikkels). Daarom lijkt het zachter dan je je herinnert.
Andersom werkt het hetzelfde, maar valt het minder op. Als iemand eerst fluistert en vervolgens ineens begint te schreeuwen, dan schrik je. Maar als die persoon vanaf het begin al schreeuwt is het gewoon alleen vervelend.
Andersom werkt het hetzelfde, maar valt het minder op. Als iemand eerst fluistert en vervolgens ineens begint te schreeuwen, dan schrik je. Maar als die persoon vanaf het begin al schreeuwt is het gewoon alleen vervelend.
Dat is inderdaad zo. Helder! Dank voor je uitleg. (Vroeg me dit al tijden af namelijk.)
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Lip, ik snap niet helemaal de link met mijn vraag. Bedoel je dat ik een gehoortest moet doen?
Nee, je stelde een vraag. De tekst legt goed uit welke fysieke belemmeringen, het gehoororgaan tegen kan komen.
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Ik heb vanochtend een nieuwe platenspeler aangesloten (Pro-Ject) aan mijn bestaande versterker (NAD). Omdat ik had voorzien dat de meegeleverde kabel te kort zou zijn had ik gelijk ook bij allekabels.nl een 2x mail tulp kabel van 3m gekocht. Maar aangesloten gaf deze een brom. Maar die kabel had tov de meegeleverde kabel geen ground. Dus toch even aangesloten met de korte, maar geaarde kabel. En toen was de brom weg.
Dus nu zoek ik een 2x RCA Male - 2 x RCA Male Ground kabel van 3m. Ik kan hem niet vinden op allekabels (daar ga je dan met je domeinnaam) of bax-shop.nl . Via google kom ik ook nergens
Zoek ik nu een gekke kabel?
Dus nu zoek ik een 2x RCA Male - 2 x RCA Male Ground kabel van 3m. Ik kan hem niet vinden op allekabels (daar ga je dan met je domeinnaam) of bax-shop.nl . Via google kom ik ook nergens
Zoek ik nu een gekke kabel?
Ik ken hem niet. Ground kan je toch met elk stuk draad wel fixen
Dat idd, stukje draad is verreweg het goedkoopste. En standaard RCA (ookwel tulp of cinch) biedt niet eens de mogelijkheid voor aarde. Das gewoon plus en min 
Toch bestaat het wel wat je zoekt; ik heb een dergelijke kabel hier zelf in gebruik namelijk. Stereo tulp en een losse ader in het midden tussen de linker en rechter ader voor ground. Stom toevallig is het merk Eagle Cable (daar ga je dan met je naam
) en die komt bij Correct in Rotterdam vandaan. Jaar of 7 geleden gekocht daarzo, maar zie dat ze hem niet meer hebben (op de site althans).
Kwam wel deze tegen: https://www.hifiklubben.n...st-wildcat--signaalkabel/ daar zie je wat ik bedoel (en wat jij zoekt, maar vast nielt voor die 99 euro
). Zoek eens op phono interlink, misschien helpt dat 
Edit: en gevonden. 3x raden waar: https://www.allekabels.nl...word=Platenspeler%20kabel
Toverwoord was platenspeler kabel
Ik heb die groene, prima ding. Middelste stukje moet je ff strippen voor de aarding.
Toch bestaat het wel wat je zoekt; ik heb een dergelijke kabel hier zelf in gebruik namelijk. Stereo tulp en een losse ader in het midden tussen de linker en rechter ader voor ground. Stom toevallig is het merk Eagle Cable (daar ga je dan met je naam
Kwam wel deze tegen: https://www.hifiklubben.n...st-wildcat--signaalkabel/ daar zie je wat ik bedoel (en wat jij zoekt, maar vast nielt voor die 99 euro
Edit: en gevonden. 3x raden waar: https://www.allekabels.nl...word=Platenspeler%20kabel
Ik heb die groene, prima ding. Middelste stukje moet je ff strippen voor de aarding.
[ Voor 16% gewijzigd door The Eagle op 10-11-2017 21:48 ]
Dat is verdacht. Als de kabel niet stuk is loopt er stroom door de mantel en dat zou niet moeten. Heb je een multimeter en een beetje elektro-kennis?Tim Schuhmacher schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:08:
Maar aangesloten gaf deze een brom.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Nee, en nee :-)burne schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 22:51:
[...]
Dat is verdacht. Als de kabel niet stuk is loopt er stroom door de mantel en dat zou niet moeten. Heb je een multimeter en een beetje elektro-kennis?
Maar kan dat, kabel niet stuk en stroom door de mantel? Wat zou jou dat zeggen?
Maar het klopt toch dat aarden de juiste oplossing voor zo'n brom is? De meegeleverde kabel + ground is 1.5m en geeft dus geen brom maar de nieuwe langere kabel is 3m zonder ground en geeft wel een brom. Het zit toch niet in de lengte?
Dit zou hem moeten wezen! Dank!The Eagle schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:41:
Dat ik een lastig verhaal uit moet gaan leggen.Tim Schuhmacher schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 23:31:
Nee, en nee :-)
Maar kan dat, kabel niet stuk en stroom door de mantel? Wat zou jou dat zeggen?
Ik moet even langer nadenken over hoe ik dat ga doen.
'brom' is netspanning die van het ene apparaat naar het andere apparaat lekt. Dat hoort niet te gebeuren. Je hebt een aardlekschakelaar om dat te voorkomen. Maar: minuscule stroompjes zijn hoorbaar voordat ze gevaarlijk worden.
Jouw aarddraadje is een alternatief pad om de brom uit je signaalpad te houden (de mantel van je afgeschermde kabel) maar dat is een lapmiddeltje om lekkage te verbergen.
Ik ga hier op terugkomen met een betere uitleg
I don't like facts. They have a liberal bias.
De uitleg is helemaal niet fout, in tegendeel, het is alleen maar niet helemaal compleet. Namelijk in veel gevallen speelt inductie de grootste rol. Vaak introduceer je als je aan beide zijden aardt juist brom, een zogeheten aardlus is dan de boosdoener. Met aan één van de zijden loshalen van de aarddraad verdwijnt die brom dan weer.
Ik heb even zitten zoeken, en ik vind deze uitleg het beste: Wikipedia: Aardlus
Ik heb even zitten zoeken, en ik vind deze uitleg het beste: Wikipedia: Aardlus
Met de wiki erbij is het wel begrijpbaar. Ik snap dat het onwenselijk is, maar gezien het voorbeeld op de wiki lijkt het ook wel een heel logisch en veelvoorkomend probleem. Helemaal gezien mijn platenspeler standaard met een aardedraad geleverd wordt en de versterker daar ook een aansluiting voor heeft.
Die mogelijkheden in de wiki om een aardlus te beperken zijn dan toch net zo een lapmiddels als een aardedraad? Of zie ik dat verkeerd?
Die mogelijkheden in de wiki om een aardlus te beperken zijn dan toch net zo een lapmiddels als een aardedraad? Of zie ik dat verkeerd?
Stomme vraag, maar voor mij is het niet helemaal duidelijk.
Ik heb hier een speakerset van logitech staan, dit betreft een 2.1 set. De boxen die daarop aangesloten zijn hebben een RCA/Tulp aansluiting. Aangezien deze kabels het niet helemaal redden wil ik deze kabels gaan verlengen.
Kan ik hier gewoon een standaard tulp verlengkabel voor gebruiken? (https://www.allekabels.nl...89/tulp-verlengkabel.html) Of heb ik hiervoor een afgeschermde digitale tulp kabel nodig?
Ik heb hier een speakerset van logitech staan, dit betreft een 2.1 set. De boxen die daarop aangesloten zijn hebben een RCA/Tulp aansluiting. Aangezien deze kabels het niet helemaal redden wil ik deze kabels gaan verlengen.
Kan ik hier gewoon een standaard tulp verlengkabel voor gebruiken? (https://www.allekabels.nl...89/tulp-verlengkabel.html) Of heb ik hiervoor een afgeschermde digitale tulp kabel nodig?
Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super
Voor een dergelijke set kan dat prima met die dropveters
Haha ja precies, zijn nogal slechte kabelsThe Eagle schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:20:
Voor een dergelijke set kan dat prima met die dropveters
Maar dit moet dus geen problemen opleveren qua geluid? Of kan ik beter een tulp koppelstuk gebruiken en dan iets duurdere/betere kabels gebruiken?
Kabels maken bij geen enkele set verschil in geluid. Gewoon verlengen met de goedkoopste die je kunt vinden.Dracoz schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:23:
[...]
Haha ja precies, zijn nogal slechte kabels![]()
Maar dit moet dus geen problemen opleveren qua geluid? Of kan ik beter een tulp koppelstuk gebruiken en dan iets duurdere/betere kabels gebruiken?
Waarom? Slechte stekkertjes die gauw breken of zo? Een andere reden kan ik niet bedenken.
Ik ben het hiermee honderd procent eens:
Blommie01 schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:28:
[...]
Kabels maken bij geen enkele set verschil in geluid. Gewoon verlengen met de goedkoopste die je kunt vinden.
[ Voor 34% gewijzigd door Techneut op 12-11-2017 16:15 ]
Ik dacht dus dat de kwaliteit van het geluid aangetast kon worden door kabels zonder afscherming...Techneut schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:06:
[...]
Waarom? Slechte stekkertjes die gauw breken of zo? Een andere reden kan ik niet bedenken.
Ik ben het hiermee honderd procent eens:
[...]
Valt dus wel wat mee, dank voor alle tips
Als een simpel Logitech setje kwalitatief geluid zou leveren zou het wellicht wat uitmaken. Snap je me? 
Heb zelf jaren zo gedraaid, werkt prima. Als je ooit een brom krijgt moet je je andere kabels ff verleggen, maar die kans is klein
Heb zelf jaren zo gedraaid, werkt prima. Als je ooit een brom krijgt moet je je andere kabels ff verleggen, maar die kans is klein
Dat klopt, en daarom hebben deze kabels dan ook sowieso afscherming. Het zijn namelijk kabels voor een laag (niet versterkt) signaalniveau, zonder afscherming zou de brom heel sterk overheersen. Dit omdat het opgevangen stoorsignaal naast de eigenlijke muziek mee wordt versterkt.Dracoz schreef op zondag 12 november 2017 @ 19:04:
[...]
Ik dacht dus dat de kwaliteit van het geluid aangetast kon worden door kabels zonder afscherming...
Dit in tegenstelling tot speakerkabels. Die werken met zodanig versterkte signaal niveaus dat het storingssignaal dat ook door deze kabels net zo goed wordt opgevangen in verhouding zo klein is dat het absoluut verwaarloosbaar is. Behalve misschien bij een enkele nerd-audiofiel vind je daar nooit afgeschermd snoer. Zodat je voor speakerkabel gewoon schemerlampsnoer kan gebruiken.
[ Voor 5% gewijzigd door Techneut op 12-11-2017 21:51 ]
Het is wel een signaal kabel die je als speakerkabel gebruikt. Bij grote lengtes wellicht merkbaar.
Van het weekend een apple tv 4k gekocht, deze is via mijn marantz nr1607 aangesloten op mijn lg c7. Vreemd genoeg werkte in de eerste instantie dolby vision niet. Uiteindelijk kwam ik er achter dat het wel werkte als ik mijn hdmi kabel aansloot op een andere input, dus niet de gene met arc. Iemand enig idee waarom dolby vision niet werkt via deze arc hdmi poort van de tv, alle poorten ondersteunen hdcp 2.2. Is dit een instelling of toch de hdmi kabel probleem? Bij het afspelen van mijn Apple tv word ARC zelf niet gebruikt, snap er niks van.
Dan spreek je wellicht over zeer grote afstanden, niet huiskamers maar grote zalen en terreinen. Daar gebruik je volgens mij geen passieve luidsprekers meer, maar speakers met ingebouwde versterker. Uiteraard moet je daar wel afgeschermde kabels voor gebruiken.Jag schreef op zondag 12 november 2017 @ 23:44:
Het is wel een signaal kabel die je als speakerkabel gebruikt. Bij grote lengtes wellicht merkbaar.
Nou dat wisselt. Maar ik doelde hier op het gebruik van een rca signaal kabel als speakerkabel thuis. Werkt zeker, maar denk ik bij lengtes van zeg 10m wel hoorbaar anders. Zachter en klein beetje frequentie respons veranderend. Oppervlakte zal iets van tienden van mm^2 zijn denk ik?
Omdat op de betreffende poort deep colour niet aan stond waarschijnlijk.rorie schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:03:
Van het weekend een apple tv 4k gekocht, deze is via mijn marantz nr1607 aangesloten op mijn lg c7. Vreemd genoeg werkte in de eerste instantie dolby vision niet. Uiteindelijk kwam ik er achter dat het wel werkte als ik mijn hdmi kabel aansloot op een andere input, dus niet de gene met arc. Iemand enig idee waarom dolby vision niet werkt via deze arc hdmi poort van de tv, alle poorten ondersteunen hdcp 2.2. Is dit een instelling of toch de hdmi kabel probleem? Bij het afspelen van mijn Apple tv word ARC zelf niet gebruikt, snap er niks van.
Bedankt voor je reactie! Zal hier vanavond gelijk even naar kijken, blijkbaar staan dit dan uit voor deze poort en bij alle andere hdmi poorten niet?
Malt007 schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:27:
[...]
Omdat op de betreffende poort deep colour niet aan stond waarschijnlijk.
Volgens mij staan ze per definitie allemaal uit, weet het niet zeker heb zelf namelijk een B6, dus weet niet of het hetzelfde is als bij de C7.rorie schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:28:
Bedankt voor je reactie! Zal hier vanavond gelijk even naar kijken, blijkbaar staan dit dan uit voor deze poort en bij alle andere hdmi poorten niet?
[...]
Muggeziftmode: Dat heet niet oppervlakte, maar doorsnede.Jag schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:15:
Nou dat wisselt. Maar ik doelde hier op het gebruik van een rca signaal kabel als speakerkabel thuis. Werkt zeker, maar denk ik bij lengtes van zeg 10m wel hoorbaar anders. Zachter en klein beetje frequentie respons veranderend. Oppervlakte zal iets van tienden van mm^2 zijn denk ik?
Dit is een afgeschermde kabel met ragdunne aders. Gezien de vermogens van passieve speakers is dat alleen geschikt voor zeer korte afstanden, hooguit een paar meter. Het hangt ook af van het vermogen van de speakers. Bij een fors uitgangsvermogen van de versterker en bijpassende luidsprekers, die je niet alleen maar met een heel laag volume gebruikt, kom je al gauw op draad van 2,5 mm2. Nog zwaarder is in verreweg de meeste gevallen overdone. En afgeschermd is daarbij beslist niet nodig, het mag wel, maar het voegt niets toe. Gewoon schemerlampsnoer volstaat.
Nogmaals, dit alles geldt voor passieve speakers, dus zonder ingebouwde versterker. Heb je die wel, dan is het een ander verhaal, het waarom probeerde ik al uit te leggen in mijn vorige bericht. In elk geval is deze kabel daarvoor zonder meer geschikt.
@Malt007 Je had gelijk, op HDMI 2 staat default deep colour niet aan. Na dit ingeschakeld te hebben werkte Dolby Vision wel vanaf mijn Apple tv 4K. Heb jij enig idee of een extern apparaat aangesloten op je tv dit aan of uit kan zetten?
Zeer korte niet discussiewaardige vraag: hoeveel mm² heb ik nodig voor speakerdraad?
Zonder dat het door elfjes gemaakt wordt.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ik heb een redelijke versterker en gebruik standaard 2,5mm² kabel.icecreamfarmer schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:50:
Zeer korte niet discussiewaardige vraag: hoeveel mm² heb ik nodig voor speakerdraad?
Als in electrakabel?satya schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:08:
[...]
Ik heb een redelijke versterker en gebruik standaard 2,5mm² kabel.
Probeer de weerstand onder de 0,5 tot 1 ohm te houden en je zit technisch wel goed.
Hangt dus af van de lengte. Vermogen is niet zo relevant in thuis situaties. Type draad is elven discussie , dus daar ga ik niet op in.
Hangt dus af van de lengte. Vermogen is niet zo relevant in thuis situaties. Type draad is elven discussie , dus daar ga ik niet op in.
Nee, dat weet ik niet. Maar ik ga er van uit dat dat niet kan aangezien je het echt een aparte optie in het menu is. Maar zoals je kan zien aan de hoeveel HDMI-gerelateeerde vragen op dit forum zal niks me meer verbazenrorie schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:40:
@Malt007 Je had gelijk, op HDMI 2 staat default deep colour niet aan. Na dit ingeschakeld te hebben werkte Dolby Vision wel vanaf mijn Apple tv 4K. Heb jij enig idee of een extern apparaat aangesloten op je tv dit aan of uit kan zetten?
Kort gezegd:JvS schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:17:
Probeer de weerstand onder de 0,5 tot 1 ohm te houden en je zit technisch wel goed.
2x iets van 15m
2x iets van 6m
Dus ik zat zelf aan 1,5mm² te denken omdat dat ook makkelijker verwerkbaar is.
Als ik dit bekijk dan zit ik aan een weerstand van nog geen 0,3 ohm.
http://chemandy.com/calcu...resistance-calculator.htm
[ Voor 12% gewijzigd door icecreamfarmer op 14-11-2017 09:54 ]
Veel mensen gebruiken 2,5 mm², maar 1,5 mm² voldoet ook prima.
Dankje, het is voor de achter speakers dus opzich komt het ook weer niet zo nauw.Jorgen schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:56:
In audio land moet je nooit opletten op wat veel mensen doen. Dat hangt van de grootste onzin en vooroordelen aan elkaarJorgen schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:56:
Dat is op zich nog compacter ook vanwege de harde kern. Sommige luidspreker fabrikanten gebruiken dit voor de interne bekabeling, en soms ook extern.
Wel lastig verwerkbaar. Maar iedereen bedankt heb nu luidspreker terminals gekocht, banaan pluggen en 50m kabel van 1,5mm². Normale elektrakabel is voor mij onverwerkbaar achter de plint ben ik bang. Zeker als er ook nog cai en stroom langs moet.satya schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:15:
[...]
Dat is op zich nog compacter ook vanwege de harde kern. Sommige luidspreker fabrikanten gebruiken dit voor de interne bekabeling, en soms ook extern.
Sinds ik een setje Infinity Qa's gehad heb, ben ik helemaal weg van het Infinity geluid. Deze set was gaar, maar staat nog altijd te wachten op wat liefde en aandacht. Intussen heb ik andere zuilen, maar ik blijf altijd rondkijken naar andere Infinity's (Kappa's of zo) tot ik ze voor een leuk prijsje langs zie komen. De vloerstaanders worden wel redelijk aangeboden in Europa, maar de prijzen zijn wat hoog, mijn kamer wat klein en mijn versterker niet je-van-het
(Marantz SR-5600). Nu zie ik wel af en toe verschillende Kappa centerspeakers langskomen en ik vroeg me af of iemand hier ervaring ermee heeft. Ik heb tot nu toe alleen een Duits draadje gevonden en daaruit blijkt dat de Kappa center B de beste is, boven de center R en de Video Series II. Nu heb ik ergens een center B gevonden voor een leuke prijs, maar ik heb hem zelf nog nooit gehoord dus. De hoofdvraag hier is: Is de klank van Kappa te vergelijken qua karakter met dat van de Qa's uit de jaren '70? Want dan weet ik genoeg
Bijvraag: Wat zou zo'n center B ongeveer waard zijn nu? De indicaties daarvan zie ik alleen van 5 tot 10 jaar geleden en toen werd er over 400-500 euro gesproken. Als dat nog zo is, dan heb ik wel een goede deal en maak ik me weinig zorgen
Iemand hier ervaring met het instellen van een Apple tv (4K of 4 gen) zonder optical out? Mijn Apple tv 4K is aangesloten middels een HDMI kabel op mijn Marantz NR1607 versterker welke Dolby Vision pass-through ondersteund. Nu kan ik bij de audio uitvoer van de Apple tv kiezen voor Apple tv of NR1607, als ik de NR1607 kies heb ik in het menu geluid maar niet tijdens een film. Als ik de Apple tv kies dan heb ik in beiden gevallen geluid, deze staat nu dus ingesteld. Waarom heb ik geen geluid als ik mijn versterker selecteer, is deze niet in staat het geluid uit de HDMI poort te filteren bij een film omdat deze alleen pass-through ondersteund? Mijn versterker in aangesloten op de tv op HDMI 2 welke ook arc ondersteund, deze gebruikt hij toch nu niet stiekem?
Wat zijn de beste opties om vol geluid (stemmen vooral)/bas te behouden op een lager volume. Of op hogere volumes dat de bas iets zachter is naar verhouding met het stem volume.
True HD loudness management On gezet maar dat is alleen voor True HD als ik het goed begrijp wat 5% van mijn content is.
dynamic equalizer voegt juist dingen toe op laag volume van wat ik lees dus die is aan.
dynamic volume moet je met je takken van afblijven..
Is dit alles wat ik kan doen? voor een Kwaliteit- night modus als het ware
True HD loudness management On gezet maar dat is alleen voor True HD als ik het goed begrijp wat 5% van mijn content is.
dynamic equalizer voegt juist dingen toe op laag volume van wat ik lees dus die is aan.
Tja, dat is wel de reden van bestaan van de 'loudness' mode. Zit bij mij gewoon op m'n versterker. Heb 'm overigens 99% van de tijd op direct source staan.Reconhell schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:17:
Wat zijn de beste opties om vol geluid (stemmen vooral)/bas te behouden op een lager volume. Of op hogere volumes dat de bas iets zachter is naar verhouding met het stem volume.
Akoestiek aanpassen, en de rommel op je receiver uit laten staan.Reconhell schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:17:
Loudness mode? en direct source? hoe doe je dat?Worsteneter schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:36:
[...]
Tja, dat is wel de reden van bestaan van de 'loudness' mode. Zit bij mij gewoon op m'n versterker. Heb 'm overigens 99% van de tijd op direct source staan.
Als ik content open staat er gewoon een DD logo op mijn receiver.
(TX NR 616 receiver)
Een vraag(je) mijnerzijds: ik heb een PS4 slim en een Klipsch promedia 5.1 setje die ik aan elkaar wil koppelen. De Klipsch heeft gescheiden input voor de kanalen: -links/rechts, links/rechts achter en sub/center dmv. jackplugjes. De PS4 heeft alleen een audio uitgang die eruit ziet als een soort usb poort(?).
Hiervoor zijn uiteraard kabels te koop maar niet wat ik zoek zonder audio extracter/usb geluidskaart.
Andere mogelijkheid is het geluid vanaf de tv te halen, die heeft wel een optische uitgang namelijk.
Het betreft de klipsch:

En de Philips pricewatch: Philips 24PFS4032 Wit
Op het moment heb ik de boel gewoon aangesloten via de koptelefoonuitgang vn de tv naar de links/rechts ingang van de Klipsch, maar dit kan natuurlijk leuker.
Wie heeft er goede ideeën om dit betaalbaar beter aan te kunnen sluiten?
Mijn ideeen tot zover:
- jackplug naar 2 x stereo jack: voor en achter speakers geluid.
of zelfs
https://www.amazon.in/Cab...fRID=EW11TJ17JXE2368NA57N
- tweedehands 5.1 receiver scoren op MP
- Chinese kastjes als:
https://www.amazon.in/Aud...fRID=EW11TJ17JXE2368NA57N
https://www.amazon.de/Wii...l+Sound+Decoder+Converter
Wie komt met het winnende idee?
Hiervoor zijn uiteraard kabels te koop maar niet wat ik zoek zonder audio extracter/usb geluidskaart.
Andere mogelijkheid is het geluid vanaf de tv te halen, die heeft wel een optische uitgang namelijk.
Het betreft de klipsch:

En de Philips pricewatch: Philips 24PFS4032 Wit
Op het moment heb ik de boel gewoon aangesloten via de koptelefoonuitgang vn de tv naar de links/rechts ingang van de Klipsch, maar dit kan natuurlijk leuker.
Wie heeft er goede ideeën om dit betaalbaar beter aan te kunnen sluiten?
Mijn ideeen tot zover:
- jackplug naar 2 x stereo jack: voor en achter speakers geluid.
of zelfs
https://www.amazon.in/Cab...fRID=EW11TJ17JXE2368NA57N
- tweedehands 5.1 receiver scoren op MP
- Chinese kastjes als:
https://www.amazon.in/Aud...fRID=EW11TJ17JXE2368NA57N
https://www.amazon.de/Wii...l+Sound+Decoder+Converter
Wie komt met het winnende idee?
[ Voor 20% gewijzigd door Daniel36 op 17-11-2017 10:26 ]
Verwijderd
@Daniel36 die USB achtige poort zal een HDMI poort zijn. een 5.1 set is bedoeld om aan te sluiten op een surround receiver en niet een console.
Ja, dat klopt lijkt mij ook wel.Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:22:
@Daniel36 die USB achtige poort zal een HDMI poort zijn. een 5.1 set is bedoeld om aan te sluiten op een surround receiver en niet een console.
Maar het ding is wel voorzien van versterker(tje)s voor alle kanalen, vandaar.
k denk dat hij bedoeld is om aan te sluiten op de externe uitgangen van een pc geluidskaart maar:
Hij staat in de kamer van mijn zoon waar alleen een tv en de PS4 staan verder.
[ Voor 10% gewijzigd door Daniel36 op 17-11-2017 10:29 ]
@Daniel36 Absoluut een tweedehands receiver van Marktplaats. Heb je kwaliteit en je bent voor weinig klaar.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Verschilt uiteraard per versterker. Ik heb een Marantz stereoversterker en die heeft die knopjes: source direct, loudness mode (en speaker a-b).Reconhell schreef op donderdag 16 november 2017 @ 17:25:
[...]
Loudness mode? en direct source? hoe doe je dat?
Als ik content open staat er gewoon een DD logo op mijn receiver.
(TX NR 616 receiver)
Ik zou toch liever wat afdingen op zoiets.Jag schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:09:
Maar die klipsch heeft al amps ingebouwd. Misschien op eBay een Dolby digital decoder zoeken?
link
Paar tientjes meer, betere versterking, automatische en handmatige instelling van het geluid, uitbreiding op een later moment mogelijk.
Edit: of zelfs deze met HDMI ingangen voor een nog iets lagere vraagprijs.
[ Voor 8% gewijzigd door JT op 17-11-2017 12:24 ]
Ecodan warmtepomp
Ja, maar: grote bak die een plekje behoeft.
Tweedehands. Ophalen, testen, meenemen.
Plus de klipsch heeft versterking en ik wil het eigenlijk wel proberen.
Voordelen van aansluitmogelijkheden zijn niet meer erg actueel sinds internet op de PS4, dus apps als Spotify ed.
Wat wel een voordeel is: mocht de bedieningsunit van de klipsch overlijden dan kunnen de speakers aan de receiver.
Maar wat denken jullie van dit apparaatje:
https://www.amazon.com/gp...fRID=5ATZWJJR8SMQ3XK4QW71
Of
https://www.amazon.de/gp/...?smid=AP5N40BZJRAYM&psc=1
Tweedehands. Ophalen, testen, meenemen.
Plus de klipsch heeft versterking en ik wil het eigenlijk wel proberen.
Voordelen van aansluitmogelijkheden zijn niet meer erg actueel sinds internet op de PS4, dus apps als Spotify ed.
Wat wel een voordeel is: mocht de bedieningsunit van de klipsch overlijden dan kunnen de speakers aan de receiver.
Maar wat denken jullie van dit apparaatje:
https://www.amazon.com/gp...fRID=5ATZWJJR8SMQ3XK4QW71
Of
https://www.amazon.de/gp/...?smid=AP5N40BZJRAYM&psc=1
Ik denk dat je beter degene kan doen die ik linkte. Die heeft hdmi in en ondersteunt meer audio formaten.
OK maar de outputs zijn per kanaal terwijl de klipsch ingangen heeft voor drie. Of zie ik het fout???Jag schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:35:
Ik denk dat je beter degene kan doen die ik linkte. Die heeft hdmi in en ondersteunt meer audio formaten.
Ja daar steek je dan gewoon een 2x RCA naar mini-jack kabeltje tussen. Dat is één van de meest standaard kabels die bestaan (ook via eBay te bestellen voor bijna gratis).
Ik ben door opties gegaan maar zie niet zoiets op mijn TX NR 616Worsteneter schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:34:
[...]
Verschilt uiteraard per versterker. Ik heb een Marantz stereoversterker en die heeft die knopjes: source direct, loudness mode (en speaker a-b).
Ik had een klein vraagje waar ik het antwoord al op had gevonden, maar omdat ik me er kapot aan ergerde deel ik hem hier even snel.
Ik had problemen met de volumeknoppen van de afstandsbediening van mijn Onkyo waardoor die vaker niet dan wel reageerden en dan ook alleen maar met schokken. Vreemd genoeg waren de rest van de knoppen nog wel zo responsief dus ik ging er vanuit dat de knoppen zelf waren versleten. Dat was gelukkig niet het geval.
Als je hetzelfde probleem hebt, dan heb je dit probleem:

Het is misschien een beetje lastig te zien, maar je ziet dat er een donkere vlek onder de volumeknoppen zit (zoom eens in op het witte gedeelte...
). Ik denk dat dat olie is van mijn vingers. Je kunt ook precies zien welke knoppen ik het meeste gebruik. Maar de oplossing is dus even de batterijen eruit, schroefje eruit en dan met een plectrum o.i.d. vanaf de onderkant naar boven werkend de afstandsbediening uit elkaar te laten springen. Daarna even met een hygiënisch doekje de boel schoonwrijven (of met isopropyl en een wattenstaafje, als je een professional bent) en de boel kan weer in elkaar.
Ik had problemen met de volumeknoppen van de afstandsbediening van mijn Onkyo waardoor die vaker niet dan wel reageerden en dan ook alleen maar met schokken. Vreemd genoeg waren de rest van de knoppen nog wel zo responsief dus ik ging er vanuit dat de knoppen zelf waren versleten. Dat was gelukkig niet het geval.
Als je hetzelfde probleem hebt, dan heb je dit probleem:

Het is misschien een beetje lastig te zien, maar je ziet dat er een donkere vlek onder de volumeknoppen zit (zoom eens in op het witte gedeelte...

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Mijn Onkyo TX-NR 616 verliest steeds audio en krijg het weer terug (hakkelig dus) om de seconde.
En op de onkyo is constant Dialognorm +0 en +4 te zien dat constant van 0 naar 4 gaat en andersom.
Soms verliezen er icons op de display zoals DTS en een paar andere zaken wanneer dit gebeurd. of gaat het knipperen.
Factory reset helpt niet.
In gebruik met LG C7.
Terug sturen voor garantie?
En op de onkyo is constant Dialognorm +0 en +4 te zien dat constant van 0 naar 4 gaat en andersom.
Soms verliezen er icons op de display zoals DTS en een paar andere zaken wanneer dit gebeurd. of gaat het knipperen.
In gebruik met LG C7.
Ik heb net via Amazon.fr een Pioneer SC-LX501 gekocht voor 665,- en in mijn beleving een zeer mooie prijs voor de instap receiver in hun Elite reeks.
Ik heb zelf een SC-1223 die perfect is en een 7.1 setup maar dacht wil toch upgraden voor dit bedrag.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar eventuele ervaringen van bezitters van deze Pioneer.
Ik heb zelf een SC-1223 die perfect is en een 7.1 setup maar dacht wil toch upgraden voor dit bedrag.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar eventuele ervaringen van bezitters van deze Pioneer.
Dit is het topic voor kleine vragen. Niet voor vragen om reviews en zeker niet als je zelf nog geen ervaring melt het apparaat hebt 
Vraag het hier nog eens (maar akker eerst het topic door, zal vast wel wat in staan): Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic
Edit: zie net dat je het daar gevraagd hebt. Doe eens nie dubbelposten dan
Vraag het hier nog eens (maar akker eerst het topic door, zal vast wel wat in staan): Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic
Eerst zelf ff ander kabeltje en ander apparaat proberen, kan ook gewoon signaal zijn dat wegbaltReconhell schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:53:
Mijn Onkyo TX-NR 616 verliest steeds audio en krijg het weer terug (hakkelig dus) om de seconde.
In gebruik met LG C7.
Met kabeltje, bedoel je HDMI neem ik aan. niet de speaker kabels.JvS schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:04:
[...]
Eerst zelf ff ander kabeltje en ander apparaat proberen, kan ook gewoon signaal zijn dat wegbalt
Eh, uiteraard.
En een andere bron proberen, dat lijkt me ook nog wel nuttig.
Andere bron bedoel je andere media files etc. ja dat heb ik gedaan. heb echter alleen 1 laptop om uit te proberen.Jag schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:39:
En een andere bron proberen, dat lijkt me ook nog wel nuttig.
Het signaal lijkt weg te vallen. Troubleshootlogica zegt dan dat dat tussen twee apparaten gebeurt. Wat je dan kunt uitzoeken:
- Ligt het aan de HDMI kabel (andere kabel)
- Ligt het aan de poort op de onkyo (andere hdmi poort)
- Ligt het aan het apparaat waarmee ik speel (andere laptop, tv, playstation)
- Ligt het aan de manier waarop ik het aansluit (rechtstreeks laptop > onkyo ipv via de tv of andersom proberen)
etc. Alleen daarmee kan je uitsluiten waar het aan ligt.
- Ligt het aan de HDMI kabel (andere kabel)
- Ligt het aan de poort op de onkyo (andere hdmi poort)
- Ligt het aan het apparaat waarmee ik speel (andere laptop, tv, playstation)
- Ligt het aan de manier waarop ik het aansluit (rechtstreeks laptop > onkyo ipv via de tv of andersom proberen)
etc. Alleen daarmee kan je uitsluiten waar het aan ligt.
Het is daar vrij rustig sheriff en als ik mijn eigen bericht kon verwijderen had ik het wel gedaan hoor daar.The Eagle schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:03:
Dit is het topic voor kleine vragen. Niet voor vragen om reviews en zeker niet als je zelf nog geen ervaring melt het apparaat hebt
Is de topic nu verpest door mijn vraag want het is een vraag betreft een ervaring en geen review!!!!!!
Verwijderd
Review is je ervaring uitdrukken in woorden al dan niet aangevuld met plaatjes en specificaties.beezjeh schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:10:
[...]
Het is daar vrij rustig sheriff en als ik mijn eigen bericht kon verwijderen had ik het wel gedaan hoor daar.
Is de topic nu verpest door mijn vraag want het is een vraag betreft een ervaring en geen review!!!!!!
Nofi, maar ik zou je willen aanraden je eens te verdiepen in hoe het er hier op GoT aan toe gaat. En of het ergens rustig is maakt niet uit. Als jij snel antwoord op je vraag wilt hebben moet je gewoon het goede kanaal / topic pakken. De zoekfunctie is er niet voor niks en er bestaat ook zoiets als googlebeezjeh schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:10:
[...]
Het is daar vrij rustig sheriff en als ik mijn eigen bericht kon verwijderen had ik het wel gedaan hoor daar.
Insteek hier is eerst zelf doen en dan vragen
Maar beste is dan negeren in plaats de weg wijzen zoals op een manier dat jij dan weer doet (vind ik dan).The Eagle schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:59:
[...]
Nofi, maar ik zou je willen aanraden je eens te verdiepen in hoe het er hier op GoT aan toe gaat. En of het ergens rustig is maakt niet uit. Als jij snel antwoord op je vraag wilt hebben moet je gewoon het goede kanaal / topic pakken. De zoekfunctie is er niet voor niks en er bestaat ook zoiets als google
Insteek hier is eerst zelf doen en dan vragen
Als dat "edit" stukje er niet was geweest van jou dan had ik je nog gelijk gegeven ook.
Het doet er allemal op zich niet toe
Als ik je had genegeerd had je er ook niks mee opgeschoten. Dus dat zou per definitie niet goed zijn geweest lijkt mij. Stel je voor dat iedereen elkaar hier gaat negeren en iedereen ook overal maar zijn vragen meerdere malen gaat neerplempen, denk niet dat we nog een fatsoenlijk forum over zouden houden. Echter lijkt dat wel jouw voorstel 
Daarnaast staat er pal boven de quickreply een waarschuwing dat dit geen topic voor aankoopvragen is en jouw vraag is wel daarop geent. Dus nofi als ik er een beetje scherp op reageer.
Maar je hebt volgens mij je vraag al lang in het juiste draadje gesteld en wellicht al beantwoord gekregen, dus we laten dit lekker rusten. Iedereen deaalt wel eens af
Daarnaast staat er pal boven de quickreply een waarschuwing dat dit geen topic voor aankoopvragen is en jouw vraag is wel daarop geent. Dus nofi als ik er een beetje scherp op reageer.
Maar je hebt volgens mij je vraag al lang in het juiste draadje gesteld en wellicht al beantwoord gekregen, dus we laten dit lekker rusten. Iedereen deaalt wel eens af
Hoi allen,
Ik zit met een probleem. Ik heb reeds een nieuwe TV gekocht, de PHILIPS 55PUS6262 en een Denon Heos bar. Nu heb ik ze gekoppeld d.m.v. HDMI ARC zoals aanbevolen. Nu is het zo dat mijn HEOS bar voor de IR-ontvanger staat van mijn tv, echter zit er een IR-repeater in de bar gebouwd, waardoor het signaal doorgegeven moet worden.
Echter is het zo dat het signaal wel doorgegeven wordt, want het lampje op de TV knippert rood (er wordt dus iets ontvangen) alleen reageert de TV niet. Het enige wat wel werkt is het geluid, omdat ik deze kon instellen op de bar. Ik heb zelf al de hdmi kabel los gekoppeld, helaas werkt de repeater dan ook niet. .
Misschien dat iemand dit probleem eerder heeft gehad.
Ik zit met een probleem. Ik heb reeds een nieuwe TV gekocht, de PHILIPS 55PUS6262 en een Denon Heos bar. Nu heb ik ze gekoppeld d.m.v. HDMI ARC zoals aanbevolen. Nu is het zo dat mijn HEOS bar voor de IR-ontvanger staat van mijn tv, echter zit er een IR-repeater in de bar gebouwd, waardoor het signaal doorgegeven moet worden.
Echter is het zo dat het signaal wel doorgegeven wordt, want het lampje op de TV knippert rood (er wordt dus iets ontvangen) alleen reageert de TV niet. Het enige wat wel werkt is het geluid, omdat ik deze kon instellen op de bar. Ik heb zelf al de hdmi kabel los gekoppeld, helaas werkt de repeater dan ook niet. .
Misschien dat iemand dit probleem eerder heeft gehad.
Kun je die TV niet wat hoger zetten dan? Problem solved 
Verder geen idee of je die IR repeater apart aan moet zetten, en of waar ie exact voor je TV en voor het IR oogje zit. Ik dnek dat daar ergens iets mis zit, niet opgelijnd ofzo.
Verder geen idee of je die IR repeater apart aan moet zetten, en of waar ie exact voor je TV en voor het IR oogje zit. Ik dnek dat daar ergens iets mis zit, niet opgelijnd ofzo.
Dat dacht ik dus ook, alleen vanwege een bepaalde verbinding onderling werkt dit dus niet. Omdat de soundbar ook reageert op de afstandsbediening (harder en zachter) van de tv. Ook al geprobeerd die repeater onder, boven en vlak voor het oogje te houden.The Eagle schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 17:27:
Kun je die TV niet wat hoger zetten dan? Problem solved
Als ik http://denon-nl.custhelp....kw/Heos%20bar%20Infrarood lees moet je dat instellen per device. Voorbeeld is voor een receiver, maar zou me niks vbazen als dat boor een TV ook zo geldt.
Ik wil een ps4 slim gaan aansluiten aan mijn tv en versterker, alleen heeft de ps4 geen optical, en mijn versterker nog geen geluid over hdmi. Mijn idee is om de ps4 met hdmi aan mijn Philips tv te koppelen, en de Philips tv met een optical kabel naar mijn versterker te gaan. Ik heb wel het idee dat ik dan surround geluid krijg, maar zal er dan een flinke vertraging inzitten? Het gaat om een barman kardon avr 445 en een Philips 55pfl7008k tv uit 2013 en een ps4 slim.
Let op:
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies Vul daar alle vragen van het format in als je een aankoopadviestopic opent. Iemand helpen bij aankoopadvies is goed bedoeld, maar ook uitdrukkelijk niet de bedoeling.
Dit is het "Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic". Een topic voor vragen die in één, misschien twee posts een antwoord vinden.
Voor vragen met meer diepgang graag een topic openen in Audio en HiFi. Altijd geldt: kijk ook in de handleiding!
Voor inhoudelijke discussie over het wel en wee van verschillende kabels, DAC's, versterkers en wat je oren kunnen horen is er Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies Vul daar alle vragen van het format in als je een aankoopadviestopic opent. Iemand helpen bij aankoopadvies is goed bedoeld, maar ook uitdrukkelijk niet de bedoeling.
Dit is het "Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic". Een topic voor vragen die in één, misschien twee posts een antwoord vinden.
Voor vragen met meer diepgang graag een topic openen in Audio en HiFi. Altijd geldt: kijk ook in de handleiding!
Voor inhoudelijke discussie over het wel en wee van verschillende kabels, DAC's, versterkers en wat je oren kunnen horen is er Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6