Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-09 10:08
Inderdaad via HDMI. Zo gaat de receiver automatisch aan bij het opzetten van de tv.

Ik kan inderdaad de analoge audio en net audio door zone 2 halen, zelfs streamen van mijn telefoon lukt.
Wel raar dan dat ik in de app de verschillende hdmi inputs kan selecteren voor zone 2.

Jammer dat dit niet zou kunnen werken. Het zou juist handig zijn om bijvoorbeeld wanneer het nieuws opstaat in de woonkamer mee te kunnen volgen in de keuken.

De enige manier om het nu te doen is door het nieuws op te zetten op mijn telefoon en de audio te streamen naar zone 2. Dit lijkt mij complexer dan gewoon hdmi inputs door te sturen.
Raar dat dit er tegenwoordig nog niet standaard in zit.

Daarnaast zou een soort van 'mirror audio' van zone 1 naar zone 2 ook handig zijn.
(Dit zat trouwens reeds 20 jaar geleden op de hifi toren van mijn ouders)

Dergelijke functie vind ik precies ook niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10
eyegraphic schreef op zondag 29 september 2019 @ 11:26:
Wel raar dan dat ik in de app de verschillende hdmi inputs kan selecteren voor zone 2.
De app zal voor elk model gelijk zijn en niet herkennen dat jouw receiver deze opties niet ondersteunt. Als je een hoger model receiver hebt dan kan het wel werken.
Jammer dat dit niet zou kunnen werken.
Het kan wel, alleen zal je dan naar een hogere serie receiver moeten kijken of richting een ander merk. In ieder geval een receiver die ook HDMI door zet naar Zone 2. Dit is puur een limiet van deze lagere serie.
Raar dat dit er tegenwoordig nog niet standaard in zit.
Men moet iets verzinnen om hogere modellen te verkopen. Die paar Watt meer die je met een hoger model haalt hoef je het niet voor te doen. Dingen als een betere Room Correction (al is dat veelal bij Audyssey) en meer opties in Zone 2 zijn wel dingen waar je wat aan hebt bij duurdere modellen/hogere series.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-09 11:39
Goedemorgen,

Mijn vsx422 heeft na bijna 7 jaar trouwe dienst naw de geest gegeven, onderzoek moet dat nog gaan bevestigen.

Ik zit intussen wel maar een vervanger te kijken en dan in de vorm van de vsx934, iemand ervaring met deze receiver?

Of heb ik aan een vsx-930 of 933 ook voldoende?

De hogere typen, heb ook naar een sc1224 gekeken, zijn veelal dieper en passen niet in mijn zwevende meubel.

Ik speel met een dali sensor 5.1 set, zensor 7 fronts, zensor vokal center en zensor 1 rears.
Wellicht uit te breiden in de toekomst.

Ik twijfel nog tussen nieuwe kopen of wachten op een mooie gebruikte.

Wie kan mij van advies of tips of ervaringen voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Kan ik een mcacc mic van een vsx422 ook voor een vsx-932 gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 12:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Topicstarter
Capirex65 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 10:33:
Kan ik een mcacc mic van een vsx422 ook voor een vsx-932 gebruiken?
Meestal niet, ik vermoed dat de versie van MCACC tussen beide ook verschilt?
Je zou eens moeten kijken of de partnummers hetzelfde zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:41
Ik heb een VSX-S510 en nu een nieuwe OLED gekocht (Philips OLED804). Nu heeft die Android TV er in en kan ik dus streaming apps gebruiken als Netflix en Disney+.
Het lukt me echter niet om surround output te krijgen naar de versterker. Ik heb de tv aangesloten met een HDMI kabel (op HDMI out van de versterker) en dat werkt wel qua geluid maar zodra ik surround aanzet in de settings van de tv krijg ik een soort ruis uit de speakers.

Krijgt de versterker een signaal voor zijn kiezen wat hij niet kan decoderen en moet ik een nieuwere versterker of is er nog iets in te stellen om dit te fixen?
Als ik via een chromecast op de versterker dingen stream dan lukt surround wel maar dan heb ik geen 4k/hdr en het voelt nogal omslachtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 17:52
Hoi,
Heb je de arc van de HDMI out op je versterker aan of uit staan?
Ik heb nl. gelezen dat het niet altijd noodzakelijk is om de HDMI out van je reciever te activeren, wellicht even beide settings proberen.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
charleychui schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:05:
Hoi,
Heb je de arc van de HDMI out op je versterker aan of uit staan?
Ik heb nl. gelezen dat het niet altijd noodzakelijk is om de HDMI out van je reciever te activeren, wellicht even beide settings proberen.
ARC stond aan. Inmiddels heb ik hem vervangen door een vsx-s520d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Goedemorgen,

Ik heb een pioneer vsx-932 met daaraan 2 dali zensor 7's en een zensor vokal.

Ik gebruik geen sub.

Kijk ik een film met dts of dd5.1 dan zit daar een flinke bas in, zeker in actie scènes met bijvoorbeeld explosies.

Soms net ff teveel, vooral savonds als er een ligt te slapen boven.

Ik zet, op deze momenten, in de receiver de bass dan zo laag mogelijk (-10db) en heb ook in de eq instellingen de laagste frequenties al omlaag gezet om zo het soms overheersende laag weg te halen, maar heb niet het idee dat dat heel erg helpt.

Speel ik vervolgens muziek, in stereo, dan moet ik de bass instelling weer verhogen (staat dan standaard op 0db) voor een lekkere sound.

Heb ik verder nog ergens instellingen welke ik kan aanpassen, iemand hier ervaring mee toevallig?

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
@Capirex65 Heb je wel alles met MCACC ingeregeld?
Zo nee, probeer dat eens :-)
En wat je zou kunnen checken is of je Dolby Loudness Management niet toevallig aan hebt staan.
Dit kan je vinden in de setup en dan Audio Adjust en dan Dolby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Loudness management staat uit en heb Alles met mcacc ingeregeld, maar wel met een mic van een vsx422, heb namelijk geen mic van vsx-932, zou dat verschil maken?

Hoe kom ik erachter of een 422 en 932 mic hetzelfde zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Capirex65 op 16-02-2020 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:42

Arjan A

Cenosillicafoob

Capirex65 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 09:56:
Handleidingen van beide producten downloaden en de pagina met de mic opzoeken. Wellicht heb je een kans 😉.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Dat had ik al gedaan, maar word niks over type mic vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Heeft iemand all een oogje op de nieuwe Pioneer SC-LX904?

Voor de 701/801/901 bezitters: geeft de display het type audio input nu wel aan zoals de oudere modellen?

[ Voor 50% gewijzigd door Mandrake466 op 16-02-2020 18:08 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Mandrake466 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:05:
Heeft iemand all een oogje op de nieuwe Pioneer SC-LX904?

Voor de 701/801/901 bezitters: geeft de display het type audio input nu wel aan zoals de oudere modellen?
Heb een 801 en bij aanvang van het aanboden signaal geeft het display netjes aan wat voor type audio input het is.

@Mandrake466 alleen de eerste seconden bij opstarten, daarna volume en ingang info.

[ Voor 10% gewijzigd door BenEco op 16-02-2020 21:46 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
BenEco schreef op zondag 16 februari 2020 @ 20:14:
[...]

Heb een 801 en bij aanvang van het aanboden signaal geeft het display netjes aan wat voor type audio input het is.
Blijft de display dit ook weergeven of springt het na een paar seconden naar andere info? Geeft de display standaard audio type aan?

Ik meen ergens gelezen te hebben dat je zelf moest kiezen voor audio weergave maar de display dit niet blijft weergeven.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Capirex65 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 09:56:
Loudness management staat uit en heb Alles met mcacc ingeregeld, maar wel met een mic van een vsx422, heb namelijk geen mic van vsx-932, zou dat verschil maken?

Ga er maar vanuit dat ze verschillend zijn. Als het goed is, is de versie/variant van MCACC ook verschillend.
Het handigste/beste zou zijn om via de importeur (Aqipa (google eens op Aqipa Nederland, dan gewoon dat nummer bellen dat erbij staat, dan krijg je iemand aan de lijn die je eigenlijk niet kan helpen, maar het dan doorzet naar iemand die dat wel kan) te vragen of je een microfoon kunt krijgen voor de VSX-932. Misschien kunnen ze die nog leveren ;)
Mandrake466 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 20:42:
[...]

Blijft de display dit ook weergeven of springt het na een paar seconden naar andere info? Geeft de display standaard audio type aan?

Ik meen ergens gelezen te hebben dat je zelf moest kiezen voor audio weergave maar de display dit niet blijft weergeven.
Ik heb zelf een SC-LX801 gehad en heb nu een SC-LX704, die heeft exact hetzelfde gedrag als de SC-LX801.
Dus bij het staten van een bron met bijvoorbeeld Dolby TrueHD Atmos, dan laat die dat kort zien en daarna zie je puur de source staan. Je kunt het weer kort zichtbaar maken door op de Info knop te drukken op de AB.
Dan wordt het ook zichtbaar in het OSD.
Het is dus niet het oude gedrag die de oude Pioneer's hadden, mijn vroegere SC-LX72 die liet juist de type decodering zien dus Dolby TrueHD of DTS-HD bijvoorbeeld.

[ Voor 30% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 17-02-2020 11:29 . Reden: Even een reactie richting @Capirex65 toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 12:51
Beste Pioneer gebruikers, toevallig iemand die mij wegwijs kan maken. Hieronder mijn reactie geplaatst in de Shield TV topic.

I
k heb een Nvidia Shield TV Pro aangesloten op mijn Pioneer SC-LX502 receiver maar ik krijg HDR niet werkend vanuit de Netflix app. TV is een Philips 55PUS8601.
Alles staat verder goed ingesteld dus hier ligt het zeker niet aan maar ben hier lichtjes door geïrriteerd omdat ik het niet werkend krijg.

Kodi + HDR etc werkt al jaren goed maar gebruik sinds deze week pas Netflix maar HDR optie is niet direct aanwezig in Netflix.
Standaard staat het op 3840x2160, 59.940 Hz in de Shield en wanneer HDR wel werkt is zodra ik het verander in(uit mijn hoofd) 4K 23.976 HDR10 ready.
Maar na deze wijziging is er heftige lag aanwezig tijdens gebruik van de Shield TV.

Mijn receiver heeft qua instellingen niet gek veel instellingen/opties en kan alles aan/hebben dus hier ligt het zeker niet aan. HDMI kabels ook niet gezien HDR via Kodi probleemloos werkt maar toch andere high speed kabels getest zonder succes.
HDR optie van Philips staat verder aan en via de Netflix app van de Philips werkt HDR zonder problemen.

Hoop dat ik het zo'n beetje heb kunnen uitleggen maar denk zelf dat het een Shield probleem is overigens. Gek veel instel opties heb ik dus niet maar doe ik iets fout...
Tip werd gegeven door de Refresh Rate programma te gebruiken maar ook dit lost het voor mij niet op. Verder ook nieuwe HDMI 2.0(18gbps) kabels gekocht maar mocht ook niet baten.

Edit: Ik had al zo veel gezocht op Google maar nog een poging gewaagd en ik kwam uit in deze topic. Antwoord van deze gebruiker heeft mijn probleem opgelost :)
https://www.avsforum.com/...read-16.html#post58058096

Voorpaneel DIMMER en AUTO/DIRECT ingedrukt houden en hier is een verborgen HDMI 4K Std of HDMI 4K Enhanced. Deze stond op 4K std en dus gewijzigd in Enhanced en Netflix flagged HDR :*)

[ Voor 13% gewijzigd door beezjeh op 05-03-2020 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realmadridsi
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 11:38
Ik heb 6 jaar geleden een Pioneer VSX-923 aangeschaft en ben zeer tevreden over deze receiver. Nu ben ik onlangs verhuisd en tijdens de verhuizing is mijn afstandbediening verloren gegaan. Ik probeer al een tijdje een vervangende afstandbediening te vinden, maar tot nu toe zonder succes. Ik begrijp überhaupt niets van de type nummers etc. die pioneer gebruikt en welke afstandbediening hierbij horen. Weet iemand hier welke ik moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 12:00
realmadridsi schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:38:
Ik heb 6 jaar geleden een Pioneer VSX-923 aangeschaft en ben zeer tevreden over deze receiver. Nu ben ik onlangs verhuisd en tijdens de verhuizing is mijn afstandbediening verloren gegaan. Ik probeer al een tijdje een vervangende afstandbediening te vinden, maar tot nu toe zonder succes. Ik begrijp überhaupt niets van de type nummers etc. die pioneer gebruikt en welke afstandbediening hierbij horen. Weet iemand hier welke ik moet hebben?
Als ik even zoek zou dat de AXD7694 mogelijk kunnen zijn. Ik heb nog een ADX7668 voor een SC-LX76 liggen en die werkt ook op mijn VSX-922. Dus die zou ook wel moeten werken op jouw VSX-923 zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Na 9 jaar trouwe dienst is mijn VSX-921 er mee opgehouden.
Dit weekend een VSX-934 gekocht, maar zit nu met een paar instellingen.
Zijn er hier die ook de VSX-934 hebben?
Ik heb de 934 met de automatische MCACC ingesteld.

Zo had ik op de 921 Automatic Level Control, maar kan dit niet terugvinden op de 934?
Dit is vooral vervelend bij het TV kijken omdat het volumeniveau erg groot is tussen de verschillende zenders.
Ook had ik met de 921 ARC, maar ook dat lijkt niet te lukken met de 934?

@realmadridsi Ik gebruik een Logitech Harmony voor mijn Pioneer VSX, werkt prima.

[ Voor 8% gewijzigd door HereIsTom op 30-03-2020 17:24 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:05
@HereIsTom Ik heb de 932 en het zit er wel op als het goed is. Ik weet natuurlijk nu even niet hoe het heet, loudness control?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@vinom Bedoel je misschien Loudness Management? Helaas helpt dit niet.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-08 19:01
Ik heb sinds gisteren ook de pioneer vsx 933

Nu krijg ik de Google Chrome cast niet werkend

Kan hem nergens vinden in mijn netwerk

Als ik netflix wil streamen ziet die dus de pioneer niet

Wel kan ik de pioneer vinden in de Google home, maar kan er verder niks mee

Iemand een oplossing hiervoor of wat doe ik verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Je moet vermoedelijk de gebruikersvoorwaarden nog accepteren. Dit was in ieder geval zo op mijn Onkyo versterker. Onkyo = Pioneer, dus zal wel het zelfde werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
Bart_GR schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 08:41:
Je moet vermoedelijk de gebruikersvoorwaarden nog accepteren. Dit was in ieder geval zo op mijn Onkyo versterker. Onkyo = Pioneer, dus zal wel het zelfde werken :)
Volgens mij had ik dat wel gedaan
Direct met het instaleren

Heb de update ook uitgevoerd,
Moet je hem dan weer resetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Je kan overigens Netflix en YouTube ook niet streamen, want het gaat om een Chromecast Audio. Die accepteert geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
Bart_GR schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 08:50:
Je kan overigens Netflix en YouTube ook niet streamen, want het gaat om een Chromecast Audio. Die accepteert geen beeld.
Ohwkey
Dat wist ik niet

Dan nog is kijken of ik de Google asist werkend krijg
Voor het afspelen van. Muziek
En of 1 een losse chromcast er achter kan

Heb wel een Google nest mini in huis
En die zou wel moeten werken met de pioneer voor het aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@red-devil84 heb jij op de 932 wel Automatic Level Control?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
HereIsTom schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 20:13:
Dat heet bij Pioneer “Ingangsvolumeabsorber”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Gverboon schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 21:49:
[...]

Dat heet bij Pioneer “Ingangsvolumeabsorber”.
Ja die had ik al gevonden maar werkt alleen per ingang, dus als je van TV naar bijv. Blu-ray wisselt dat dan het volume minder hard of zacht is.

Automatic Level Control (ALC) zat wel op mijn VSX-921, maar kan het dus niet vinden op de VSX-934.
Dit is dus om het geluidsniveau van bijv. TV zenders gelijk te houden, ik heb hier veel last van volume verschil tussen de verschillende zenders.
Op de 921 werkte dit dus goed, maar hoe en waar ik het nu moet instellen kan ik nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
HereIsTom schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 20:13:
heb een 933

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ja maar heb jij wel Automatic Level Control of heet dat anders bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
Geen idee, waar vind ik dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Bij de instellingen van de audio.
Het gaat dus om het instelling van een volume controle, bij bijv. de TV zenders zit bij mij veel verschil in de volumes, bij mijn oude 921 werd met die volume control het volume gelijk gemaakt zodat bij het zappen alle zenders hetzelfde volume hebben.
Deze optie kan ik op de 934 dus niet meer terug vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
HereIsTom schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:20:
[...]

Bij de instellingen van de audio.
Het gaat dus om het instelling van een volume controle, bij bijv. de TV zenders zit bij mij veel verschil in de volumes, bij mijn oude 921 werd met die volume control het volume gelijk gemaakt zodat bij het zappen alle zenders hetzelfde volume hebben.
Deze optie kan ik op de 934 dus niet meer terug vinden?
Die kan ik niet vinden merk idd wel geluid verschil tussen de inputs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
red-devil84 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:48:
[...]

Die kan ik niet vinden merk idd wel geluid verschil tussen de inputs
Voor het volumeverschil tussen de inputs kun je Volumeabsorber gebruiken.
Maar ik ben dus echt op zoek naar de instelling om het volume in het algemeen gelijk te krijgen, zoals bij het zappen tussen verschillende TV zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen, nieuw op deze forum maar hoop dat iemand kan helpen.

Ik heb 2e hands een VSX 828 K gekocht voor op de playstation mee te gamen. Dus geen super deluxe tv erop etc. Helaas had de verkoper de afstandsbediening er niet meer bij, maar ik was altijd in de veronderstelling dat je met knoppen ook een heel eind komt.

Gisteren na heel wat prutsen op de knoppen dan ook eindelijk geluid eruit, voorkeur is het gewoon via de analoog te hebben. Uiteindelijk dus gelukt, geen idee hoe. Erna wilde ik alles netjes wegwerken, stroom er even af en je raadt het al, na hem aan te zetten wederom geen geluid. Wederom aan de slag gegaan, weer geen idee waarom maar na een tijdje kwam er spontaan weer geluid uit. Moet zeggen, goed geluid! Maar je raadt het weer, 's nachts automatisch uitgevallen en weer geen geluid.

Ik zie bij de analoge uitgang steeds hdmi thru staan en ik las in de handleiding dat als de ARC (?) Aanstaat hij al het geluid via hdmi doet ondanks of je op analoog staat. Kan iemand helpen hoe ik dat uit zet zonder afstandsbediening? Of misschien het probleem herkent en weet wat ik moet doen om na het aanzetten geluid uit de analoog te krijgen? Anders moet ik online zoeken naar een afstandsbediening, zoals ik in de handleiding zag is het toch belangrijk die te hebben.

Alvast bedankt!

Groeten Benjamin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kriek99
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21-11-2020
Hallo, ik ben nieuw op het forum. Ik heb SC-LX76 van Pioneer en heb hiermee reeds verscheidene problemen gehad. Een tweetal jaar geleden werd reeds het complete moederbord vervangen vanwege de foutcode UE22, dit lag aan een minderwaardige DSP chip.
Sinds enkele maanden heb ik opnieuw problemen, de versterker gaat soms in veiligheidsmodus. Je hoort in de luidsprekers eerst wat gekraak waarna hij dan uitvalt. Initieel kan je de receiver een paar keer opnieuw aanzetten maar na een paar keer moet je hem resetten. Ik dacht eerst dat het misschien aan een defecte luidspreker lag maar na wat testen blijkt dit niet zo te zijn. Heb de luidsprekers deels uitgemeten en ze ook verwisselt van links naar rechts. Het rare is dat de receiver 's morgens perfect werkt en het probleem meestal 's avonds optreed. Soms blijft hij enkele dagen of weken perfect werken en dan gaat hij plots meerdere keren na elkaar in veiligheidsmodus. Meestal kan ik hem dan nog wel aan de praat houden als ik een luidspreker loskoppel. Soms gaat hij ook in veiligheidsmodus als ik van source verander.

Iemand enig idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Laatst online: 11-09 12:00
kriek99 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:19:
Hallo, ik ben nieuw op het forum. Ik heb SC-LX76 van Pioneer en heb hiermee reeds verscheidene problemen gehad. Een tweetal jaar geleden werd reeds het complete moederbord vervangen vanwege de foutcode UE22, dit lag aan een minderwaardige DSP chip.
Sinds enkele maanden heb ik opnieuw problemen, de versterker gaat soms in veiligheidsmodus. Je hoort in de luidsprekers eerst wat gekraak waarna hij dan uitvalt. Initieel kan je de receiver een paar keer opnieuw aanzetten maar na een paar keer moet je hem resetten. Ik dacht eerst dat het misschien aan een defecte luidspreker lag maar na wat testen blijkt dit niet zo te zijn. Heb de luidsprekers deels uitgemeten en ze ook verwisselt van links naar rechts. Het rare is dat de receiver 's morgens perfect werkt en het probleem meestal 's avonds optreed. Soms blijft hij enkele dagen of weken perfect werken en dan gaat hij plots meerdere keren na elkaar in veiligheidsmodus. Meestal kan ik hem dan nog wel aan de praat houden als ik een luidspreker loskoppel. Soms gaat hij ook in veiligheidsmodus als ik van source verander.

Iemand enig idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?
Ik heb de volgende versterkers : VSX-922,LX-76 en een LX-59 en alleen met de LX76 de problemen die jij benoemt. Het zou komen omdat er een probleem zou zijn (sluiting) in de bekabeling van de speakers, maar dat is dan wel heel erg raar dat die problemen alleen spelen als ik de LX76 aansluit. Ik gebruik de 76 nu alleen op mijn studeerkamer en daar heeft hij tijden ongebruikt staan.Nu sinds twee weken weer in gebruik en sinds die tijd 1 keer weer uitgevallen. Ik heb hem toen de problemen begonnen een tijdje aan een collega uitgeleend en op een setje B&W CM9 speelde daar het probleem weer niet. Op mijn Chario's een stuk meer. Dus er zit wel iets raars in dat het om een bepaalde manier van configuratie gaat waar hij niet van houdt. MAAR .. ik heb de problemen ook gehad zonder aangesloten speakers. :/

Ik denk dat je de hoop moet opgeven en beter kan gaan kijken naar iets anders, Bij mij is daar in de woonkamer de LX-59 voor teruggekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Misschien toch eens open schroeven en kijken of je misschien iets van elco's ziet die er niet meer gezond uitzien of iets dergelijks?

Welke speakers heb je er trouwens aanhangen? En op welk volume speel je af als hij uitvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kriek99
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21-11-2020
Ik heb er een paar Klipsch RF5's aan hangen plus een Klipsch sub, een RC35 als center en achteraan 2 Cantons. Bij lager volume lijkt hij soms minder uit te vallen. Als de versterker uitvalt en ik zet hem weer aan maar onmiddelijk de speakers op de versterker uitschakel valt hij niet uit. Van zodra ik de luidsprekers opnieuw inschakel valt hij terug uit. Gisterenavond veel problemen gehad, uiteindelijk bleef hij spelen met 1 speaker aangesloten. Vanmorgen opnieuw 2 voorste luidsprekers aangesoten en speelt dus nu reeds 5 uur zonder probleem.... Soms hoor ik een gekraak in een luidspreker vlak voor hij uitvalt. Ik heb er nu een koptelefoon bijgenomen zodat ik kan testen of het gekraak ook in de koptelefoon hoorbaar is. Indien het gekraak ook waarneembaar is in de koptelefoon dan ligt het probleem sowieso aan de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0nik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08 11:43
Hopelijk weet eiamnd hier een oplossng om mijn VSX-s510 via een app te bedienen?
Met de updates van Android tegenwoordig (ik heb nu Android 10 op mijn Samsung Note 9) werkt geen van de apps uit de playstore meer; Allen herkennen dat er een device is, maar lezen alleen het MAC address. Verder niets..
Weet iemand hoe ik evt. anders mijn receiver kan bedienen middels een app of webapp?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004

kraats

Ik rol

Ik weet niet zeker wat er anders is aan een s510, maar bij mijn SC-LX86 werkt iControlAV5 nog gewoon. Maar ik gebruik voor de standaard zaken VSX lite. Kun je die misschien nog uit een alternatieve store halen?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
@s0nik Ik zou deze App eens proberen, werkt hier goed met de VSX-934;

https://play.google.com/s...oneer.pioneerremote&hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0nik
@kraats en @HereIsTom Dank. Helaas werken iControlAV5 en de Pioneer Remote app ook niet. Zelfde probleem blijft. Mac address wordt uitgelezen, daarna hangt de app.

Iets meer succes had ik met VSX lite. Die deed het maar liefst 1x😅
Daarna ook niet meer.

Ik denk dat ik een oudere telefoon ga gebruiken als remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

@s0nik Zeker dat het niet aan je receiver ligt? Ik heb ook wel dit soort problemen gehad als één van de apps zijn verbinding niet goed afsloot. Dan blijft de sessie openstaan en kan een andere app (of dezelfde) er niet meer bij. Een keer de receiver stroomloos maken en opnieuw starten zou dan kunnen helpen.
Of zoals bij mijn Pioneer BluRay speler waar er gewoon ergens rotte condensatoren inzitten en de hele netwerkinterface niet meer wil reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
ik heb nu al een tijdje de pioneer vsx-933

nu loop ik tegen wat kleine problemen aan voornamelijk het 5.1 geluid wat ik niet goed krijg,
ik heb een 5.1 set van harman kardon er achter, de luidsprekers aangesloten op de uitgangen van de versterker zoals het hoort.

als ik nu via de chromecast 5.1 test filmpje doe dan werkt het 5.1 goed
gebruik de netflix van de chromecast dan werkt het 5.1 niet

heb sinds 2 dagen terug de nieuwe kpn ontvangers maar ook via dat krijg ik de 5.1 niet werkend

met de ps4 ingame dan werkt het wel weer

heeft er iemand de juiste instelingen voor mij of wat doe ik fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0nik
kraats schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:32:
@s0nik Zeker dat het niet aan je receiver ligt? Ik heb ook wel dit soort problemen gehad als één van de apps zijn verbinding niet goed afsloot. Dan blijft de sessie openstaan en kan een andere app (of dezelfde) er niet meer bij. Een keer de receiver stroomloos maken en opnieuw starten zou dan kunnen helpen.
Of zoals bij mijn Pioneer BluRay speler waar er gewoon ergens rotte condensatoren inzitten en de hele netwerkinterface niet meer wil reageren
Stroom meerdere keren afgehaald.

Ik heb het inmiddels soort van opgelost door een oudere telefoon te gebruiken als afstandsbediening. Die werkt goed met v5 van de Pioneer app. Gelukkig geen condensator of andere hw problemen.
Bedankt voor het meedenken en de tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

s0nik schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:52:
Hopelijk weet eiamnd hier een oplossng om mijn VSX-s510 via een app te bedienen?
Met de updates van Android tegenwoordig (ik heb nu Android 10 op mijn Samsung Note 9) werkt geen van de apps uit de playstore meer; Allen herkennen dat er een device is, maar lezen alleen het MAC address. Verder niets..
Weet iemand hoe ik evt. anders mijn receiver kan bedienen middels een app of webapp?
Ik heb de zoektocht inmiddels opgegeven, en heb een bootstrap-paginaatje gemaakt met de meest gebruikte instellingen.
Zo kan ik in ieder geval switchen van input, de versterker aan/uit zetten en het volume hoger en lager zetten. Middagje werk 😉

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0nik
Arjan A schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:21:
[...]

Ik heb de zoektocht inmiddels opgegeven, en heb een bootstrap-paginaatje gemaakt met de meest gebruikte instellingen.
Zo kan ik in ieder geval switchen van input, de versterker aan/uit zetten en het volume hoger en lager zetten. Middagje werk 😉
Haha, ik was ook al bezig geweest om de codes in OpenHAB te gebruiken, maar dat ging mij te ver voor mn receivertje.. ik ben onbekend verder met coden/bootstrapping. Misschien nog eens de moeite waard op een gure zondag. Thnx👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0nik
red-devil84 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:42:
...
gebruik de netflix van de chromecast dan werkt het 5.1 niet

heb sinds 2 dagen terug de nieuwe kpn ontvangers maar ook via dat krijg ik de 5.1 niet werkend

heeft er iemand de juiste instelingen voor mij of wat doe ik fout
Het werkt dus wel voor je, alleen met deze 2 niet begrijp ik. Kijk je Netflix via de KPN ontvangers?
Staan in je Netflix account en in de instellingen van de KPN ontvangers audio op surround ingesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leijenman
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Hallo.

Ik heb sinds kort een pioneer vsx 1131 overgenomen.
Had zelf een onkyo TX-NR676E
en een ncp-302 multiroom speaker.
Dit werkte perfect via de ONKYO CONTROLLER app op mijn telefoon: https://play.google.com/s....onkyo.jp.onkyocontroller

Toen problemen met mijn TX-NR676E, en die is ter reparatie.
Kon het niet laten, lang zonder versterker in huis.
Dus via marktplaats deze pioneer gekocht.
En tot mijn verbazing is dit praktisch dezelfde versterker.

Het mooiste is dat zodra ik hem met internet verbonden had de ONKYO CONTROLLER app hem gelijk zag.
En ik dus alles met mijn telefoon kan bedienen.
Zelfs multiroom muziek werkt fijnloos, net als met de onkyo.

Echt klasse voor een apparaat van 2016.
Bij deze de tip, als je problemen heb met de pioneer app.
Probeer die van onkyo. Er is nog hoop. @s0nik @Arjan A

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Laatst online: 20:44
Mijn Pioneer VSX-S520D-W is ook intern hetzelfde als de Onkyo TX-L50-W.
Ik ben benieuwd of elke Pioneer een Onkyo dubbelganger heeft.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0nik
Leijenman schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:16:

Bij deze de tip, als je problemen heb met de pioneer app.
Probeer die van onkyo. Er is nog hoop. @s0nik @Arjan A

Groet
+1 voor jou attentheid, -1 voor mijn versterker. Helaas werkte het niet..

• KHdV
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 11:42
@Mr_Blobby
Kun je via de Pioneer VSX-S520D ook video/film streamen vanaf een NAS?
Ik kan del muziek streamen maar geen video zo te zien...

• Mr_Blobby
KHdV schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:16:
@Mr_Blobby
Kun je via de Pioneer VSX-S520D ook video/film streamen vanaf een NAS?
Ik kan del muziek streamen maar geen video zo te zien...
Nee, inderdaad alleen audio. Maar ik vind de ingebouwde google cast erg traag en foutgevoelig, dus ik gebruik meestal een andere manier van streamen (losse chromecast of smart-tv apps).

• KHdV
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 11:42
@Verwijderd
Ja de ingebouwde chromecast is traag en daarom heb ik er een losse chromecast aan gehangen nu.
Probleem is alleen dat de receiver nu niet zelf aangaat als ik via mijn Google Nest Mini een commando geef om muziek af te spelen op de receiver. Via de interne chromecast werkt dit wel.

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 12:23
Misschien dat iemand mij hier kan helpen. Ik heb de Pioneer VSX-922 en daar zit een Dreambox voor de kabel op aangesloten. Als ik mijn televisie, dreambox en 922 aanzet, dan begint de 922 eerst op de juiste ingang om vervolgens naar Viera te springen.

De Viera ingang gebruikt de 922 normaal gesproken om het geluid van de tv zelf door te geven. Bijvoorbeeld als ik de Netflix app van de tv gebruik.

Soms moet ik zelfs meerdere keren opnieuw de input van de Dreambox kiezen, omdat de 922 steeds opnieuw de Viera ingang kiest. Dit fenomeen doet zich ineens sinds 2 weken voor. Iemand ook zoiets gehad of tips om dit probleem op te lossen?

Bij voorbaat dank!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Weet iemand wat de hdmi-situatie is op de SC-2024? In de specs staat dat hij 4k @ 60Hz kan. En dat klopt ook, alleen ik heb geen HDR, Deep Colour, en mijn PS4 zegt dat ik 4k enkel in yuv420 kan en niet op RGB. Terwijl als ik hem direct op mijn nieuwe TV (LG OLED CX) aansluit, dan kan bovenstaande allemaal wel.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Helaas, geen support voor HDCP 2.2/2.3 voor de Pioneer SC-2024 @HarmoniousVibe dus géén HDR passthrough.
Je zou het beste je PS4 direct aansluiten op je TV en met behulp van ARC je audio terug laten sturen naar de Pioneer SC-2024.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26
Sja, ik denk niet dat iemand het hier wel weet, maar ik ga het toch proberen. Ik heb een Pioneer SC-LX701, naar redelijke tevredenheid (na 2x DOA nu een goede). Laatst een bug opgelost met een EQ die actief was op 1 kanaal zonder dat het zichtbaar was, opgelost door nieuw MCACC standje te maken. Maar ik blijf met een raadsel zitten: wat doet phase control? Je zou zeggen, iets met de optelling tussen (bijv) fronts en sub als de fronts op small staan. Daar lijkt mij overigens maar 1 goede manier voor, namelijk

left main input -> crossover -> gain -> delay -> eq -> output

Ik zie niet in dat je daar nog een fase correctie op kan/moet doen. Maar goed, die optie bestaat, en als ik het aan zet klinkt het echt heel anders, veel (te veel) laag erbij in mijn center kanaal. Je zou zeggen, dat is dan ook meetbaar, nou dat is het niet. Ik heb gemeten, via een hdmi input, met phase control aan en uit, nagenoeg hetzelfde (maar niet helemaal, wel een minimaal verschil).

Wat doet die phase control nou precies :S ?

De optelling is (met phase control niet actief) ook echt prima tussen mijn center en (multi)sub
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g58Od6NZBBj326PpUfoMUAwfkPA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/geyH1Z8tMTwd29uSZ1xowTWe.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door Jag op 26-09-2020 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• genmidi1950
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-06 16:34
s0nik schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:52:
Heb je deze al eens geprobeerd? https://play.google.com/s...tails?id=com.mkulesh.onpc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genmidi1950
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-06 16:34
Ik heb een Pioneer SX-S30DAB stereo receiver, waar ik op zich heel blij mee ben, het lukt me alleen niet om DSD bestanden te spreken, noch via USB, noch via netwerk. Nochtans zou dit volgens de handleiding wel moeten kunnen. Heeft iemand ervaring met DSD bestanden op deze of andere Pioneer of Onkyo receivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KayJee
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 16:24
Ik heb al meerdere fora afgezocht, maar toch nog maar eens hier proberen.

Ik heb een aantal jaar geleden een Pioneer vsx-830 gekocht, na enkele maanden in bezit heeft Spotify destijds de Spotify connect functionaliteit voor die receiver beëindigd.

Iemand hier die een work-around heeft om de connect functionaliteit weer werkend te krijgen, buiten een Chromecast?

Edit:
Naar het blijkt heeft Spotify de connect functionaliteit hersteld! Had de receiver nog niet aan het netwerk gehangen, maar dit vorige week gedaan en toen verscheen die weer netjes in mijn Spotify tussen de te connecten devices.

[ Voor 24% gewijzigd door KayJee op 11-12-2020 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Goedemorgen,

Mijn VSX932 schakelt zichzelf regelmatig in, om na een paar minuten weer uit te gaan.

Dit gebeurd in ieder geval iedere morgen om 7.30u.

Receiver is via hdmi arc op mijn Sony 65xe9305 aangesloten en hangt daarnaast bedraad aan netwerk.

Is dit normaal?

[ Voor 15% gewijzigd door Capirex65 op 13-12-2020 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaptoebn
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-03 16:27
@Capirex65
Komt wel eens voor, er loopt dan een app update (controle) op de achtergrond, receiver ontvangt dan een signaal en gaat daarom aan, en daarna ook weer uit.
Is verder normaal.

Dat dit dagelijks zelfde tijd gebeurt is mij nooit eerder opgevallen. Wellicht een app dat geen update kan uitvoeren om het een of ander en dat steeds elke dag terugkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0nik
Yes. Ook deze helaas niet. Ik geef het voor nu op.

Het enige wat werkte waren commando's via home-assistant.io (https://github.com/realthk/asyncpioneer)

Allen onwijs bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

KayJee schreef op zondag 8 november 2020 @ 10:55:
[..]
Edit:
Naar het blijkt heeft Spotify de connect functionaliteit hersteld! Had de receiver nog niet aan het netwerk gehangen, maar dit vorige week gedaan en toen verscheen die weer netjes in mijn Spotify tussen de te connecten devices.
Bij mij staat hij er ook weer tussen, maar verbinden wil die nog steeds niet hoor.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

s0nik schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 11:35:
Yes. Ook deze helaas niet. Ik geef het voor nu op.

Het enige wat werkte waren commando's via home-assistant.io (https://github.com/realthk/asyncpioneer)

Allen onwijs bedankt voor het meedenken!
ik krijg op mijn nieuwe tablet iControlAV5 ook niet meer aan de praat, ook al draait 'ie op dezelfde software als m'n telefoon waar hij het nog wel doet. Ook gebackupte settings er op importeren werkt niet, helaas. Uiteindelijk maar VSX Remote gedownload uit een alternatieve locatie (staat niet meer in de gewone Playstore) omdat ik daar vroeger wel gecharmeerd van was. Die werkt wel prima, maar wordt uiteraard niet meer onderhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Hier krijg ik ook de volgende melding bij de iControl en Remote app van Pioneer;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/raZXm5Wl1XM6TIN1SlhcMJIs_Ew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QffdjRCOEetd8NvI0lJU2G3x.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KayJee
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 16:24
Arjan A schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 13:27:
[...]

Bij mij staat hij er ook weer tussen, maar verbinden wil die nog steeds niet hoor.
Ik gebruik zelf een android device voor de Spotify connect functionaliteit en heb mijn versterker via de kabel aan mijn netwerk hangen, mocht je daar iets aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Ik heb hier een VSX-932 met Tidal en ik heb een Tidal abbo. Klopt het nu dat je Tidal op de versterker alleen kunt bedienen via de versterker en de afstandsbediening :? Dat zou het haast onbruikbaar maken...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taximan114
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02-2024
Crossposten is niet toegestaan, graag centraal houden in Pioneer VSX-933-K.

[ Voor 89% gewijzigd door FeaR op 03-01-2021 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Hebben jullie de nieuwe toffe we interface al gezien voor geselecteerde Pioneer, Onkyo en Integra modellen? :D

Je moet naar het IP adres gaan van je receiver met je browser.
Dan inloggen met:
gebruiker: ciuser
password: ciuser

Dan krijg je een hele nette gelikte web interface van waar je alle instellingen kan doen in de receiver die je ook in het normale menu kunt doen van de receiver. Dus bijvoorbeeld instellingen voor Geluid, MCACC en Diverse.
Ik vond dit in een pers release van de Amerikaanse Pioneer website ;)

Wat trouwens ook wel tof is, je kunt een backup maken van je settings :) en die dan opslaan op je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Priyantha Bleeker schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:15:
Hebben jullie de nieuwe toffe we interface al gezien voor geselecteerde Pioneer, Onkyo en Integra modellen? :D

Je moet naar het IP adres gaan van je receiver met je browser.
Dan inloggen met:
gebruiker: ciuser
password: ciuser

Dan krijg je een hele nette gelikte web interface van waar je alle instellingen kan doen in de receiver die je ook in het normale menu kunt doen van de receiver. Dus bijvoorbeeld instellingen voor Geluid, MCACC en Diverse.
Ik vond dit in een pers release van de Amerikaanse Pioneer website ;)

Wat trouwens ook wel tof is, je kunt een backup maken van je settings :) en die dan opslaan op je computer.
url van die press release?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big_Apple
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23-02-2021
Ik heb tweedehands een VSX 922 aangekocht. Ik zit na een week met enkele vreemde struikelblokken:

Sinds gisteren werkt het onderste deel van de remote niet meer. Ik kan dus de radiostations niet verzetten en ook niks opslaan in mijn favorieten. Ook kan ik de pijltjestoetsen niet gebruiken om te navigeren tussen de internetradio-stations. Ik moet dit op de receiver zelf doen. Op zich geen probleem als ik ze zou kunnen bewaren in mijn favorieten, maar die knop werkt dus niet.

Vanmorgen merkte ik voor de tweede keer dat al mijn preset radiostations vanzelf gewist zijn.

Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Big_Apple schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:48:
Ik heb tweedehands een VSX 922 aangekocht. Ik zit na een week met enkele vreemde struikelblokken:

Sinds gisteren werkt het onderste deel van de remote niet meer. Ik kan dus de radiostations niet verzetten en ook niks opslaan in mijn favorieten. Ook kan ik de pijltjestoetsen niet gebruiken om te navigeren tussen de internetradio-stations. Ik moet dit op de receiver zelf doen. Op zich geen probleem als ik ze zou kunnen bewaren in mijn favorieten, maar die knop werkt dus niet.

Vanmorgen merkte ik voor de tweede keer dat al mijn preset radiostations vanzelf gewist zijn.

Help?
Kan je het apparaat niet via een app bedienen?
https://play.google.com/s...pioneerremote&hl=nl&gl=US
https://play.google.com/s...controlav2014&hl=nl&gl=US

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opazo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-09 21:12
Ik heb de VSX-510 nu al een paar jaar, maar sinds een dag of 4 het probleem dat de streaming diensten geen geluid geven: Spotify via Airplay, internetradio, etc.

De app werkt nog wel (op een iPhone 6) en kan de zenders gewoon selecteren, maar geluid doet het gewoon niet.
Factory reset gedaan, maar helpt niets.

Ik krijg wel geluid als ik het geluid van de tv via HDMI op de 510 afspeel.

Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Ik heb een vreselijk grote en 34 kg (!!!) zware VSA-AX10Ai-S. Daar mankeert ondertussen van alles aan helaas. De I-link (firewire) poort werkt niet meer en de mcacc microfoon werkt ook niet meer :(

Het verbruikte rustvermogen van ca. 100W aan warmte is eigenlijk ook niet meer van deze tijd. Ik moet steeds opletten dat het ding uitgezet wordt na gebruik. Ohja en het ding heeft geen HDMI poorten maar van die mini-din s-video poortjes.

Verder is de inbouw diepte van meer dan 50cm eigenlijk ook veel te groot voor een huiskamer setup met een moderne flatscreen TV. De TV is tegenwoordig maar een paar centimeter diep, maar wat moet je vervolgens met die versterker?

Er is ook een DVD/SACD speler (DV-989avi) die ook erg groot en zwaar is, en vanwege de defecte i-link met een hele bos van cinchkabels met de versterker verbonden is.

De hoofd luidsprekers zijn Philips FB825's, die wil ik blijven gebruiken. Ik heb dus wel >100W aan audiovermogen nodig. Verder zijn er nog 2 achter- en een center speaker.

De kabelbende achter die spullen is voor mij niet zo'n probleem, maar ja ik ben er mee opgegroeid en weet exact waar elk draadje voor is.

Ik vraag me af wat voor opties er tegenwoordig zijn om deze hele setup te moderniseren.

- minder ruimte, zodat de hele klimbim in een minder diepe kast kan.

- minder stroomverbruik

- minder kabels

- Die 989 is al in geen 2 jaar meer aan geweest. Heb ettelijke honderden cd's en dvd's maar ja.. het meeste content komt tegenwoordig van Netflix / Spotify af en een Kodi doosje (ohja die had ik nog niet genoemt :) ) Daar kan ik die schijfjes trouwens ook in kwijt.

- Wil volwaardig DD/DTS/enz. 5.1 surround kunnen maken in de huiskamer met de FB825's voor, een kleine center en achterspeakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:13
Mijn VSX-932 is aan een upgrade toe. :)

Twee grote problemen:
  • HDMI 2.1 ARC wordt niet ondersteund (vertraging nu via mijn LG G1)
  • FM Radio is niet meer voldoende. DAB+ converter mogelijk?
Tot mijn verbazing zie ik alleen dat er geen vervangende Pioneer receiver bestaat met deze zeer basale wensen. :F Komt dat door de chiptekorten?

Gulfstream G650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
SalimRMAF schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 01:33:
Mijn VSX-932 is aan een upgrade toe. :)

Twee grote problemen:
  • HDMI 2.1 ARC wordt niet ondersteund (vertraging nu via mijn LG G1)
  • FM Radio is niet meer voldoende. DAB+ converter mogelijk?
Tot mijn verbazing zie ik alleen dat er geen vervangende Pioneer receiver bestaat met deze zeer basale wensen. :F Komt dat door de chiptekorten?
Yep helaas wel, in de USA is er wel een prima opvolger ondertussen, de VSX-935.
De verwachting is dat die ergens halverwege H2 dit jaar ook in Europa zullen verschijnen.

Zelf heb ik een Pioneer SC-LX704, niet voorzien van HDMI 2.1, maar wél van HDMI 2.0, waarbij er ook eARC ondersteuning is. dus voor ons is er op dit moment niet direct een noodzaak voor een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb een VSX510S met daarop aangesloten een chromecast. Dit wordt regelmatig gebruikt om video/netflix te streamen naar de tv en dat werkt prima.
Als ik alleen audio wil streamen gaat het helaas niet prima. Regelmatig valt de verbinding ineens weg en moet ik bijvoorbeeld youtube music opnieuw opstarten. De audio bestanden die op mijn telefoon zelf staan worden ook onderbroken na bepaalde tijd.
Sinds kort een NAS gekregen met daarop een hoeveelheid mp3's en ook die werden onderbroken na bepaalde tijd. Video bestanden op diezelfde NAS kunnen wel bijvoorbeeld 3 uur achtereen afgespeeld worden. Vorige week dan maar een nieuwe chromecast gekocht, omdat ik dacht dat die niet helemaal goed is, maar ook hier hetzelfde probleem.
Het probleem lijkt me dus te zitten in de VSX510S. Ik heb al diverse hdmi-aansluitingen gebruikt, maar bij alle heb ik hetzelfde probleem. Video bestanden kunnen dus zonder probleem gestreamed worden, maar alleen audio niet. Het lijkt wel of er na een minuut of 10 een slaaptimer ingeschakeld wordt.
Is er een instelling die ik moet aanpassen, zodat ik de VSX510S wel gewoon audio bestanden kan laten streamen?

Als je je voorneemt dat je altijd alles laat mislukken en dat lukt, ben je dan een echte mislukkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Voor mn ouweheer had ik een vsx 830 gekocht via mp, deed het jaar een prima, echter nu wilt ie niet meer aan. Ik vermoed voeding kapot.

Nog tips? Volgens mij een veelvoorkomend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 08:50
Kan iemand mij vertellen of de vsx 832 overweg kan met 4k HDR?

Als ik mijn PlayStation 5 aansluit op de Pioneer kan ik HDR alleen in 1080p krijgen. En geen 2160.

PlayStation 5 direct op mijn tv gaat wèl goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
G.Scholtens schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:47:
Kan iemand mij vertellen of de vsx 832 overweg kan met 4k HDR?

Als ik mijn PlayStation 5 aansluit op de Pioneer kan ik HDR alleen in 1080p krijgen. En geen 2160.

PlayStation 5 direct op mijn tv gaat wèl goed
Werkt bij mij eigenlijk prima! Niks speciaals voor hoeven instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
vinom schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:12:
[...]

Werkt bij mij eigenlijk prima! Niks speciaals voor hoeven instellen.
Zelfde type? Zal het dan toch aan mijn hdmi kabel liggen die is 2.0 volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
G.Scholtens schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:19:
[...]

Zelfde type? Zal het dan toch aan mijn hdmi kabel liggen die is 2.0 volgens mij
Ik heb ook een VSX932 en gebruik een HDMI 2.0 kabel, omdat de receiver toch niet hoger ondersteund. Andere HDMI kabel is het proberen waard. Voor de rest overal pass through enzo ingesteld / deep color / etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
Jij hebt dus een 932, ik de 832.

Heb zoveel HDMI kabels liggen, maar waarschijnlijk
allemaal 1.4 of 2.0, voornamelijk van de action enzo

Edit: gisteren nieuwe kabel gekocht, maar probleem blijft. Mijn receiver zal wel te oud zijn .

[ Voor 26% gewijzigd door G.Scholtens op 07-08-2022 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
G.Scholtens schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:28:
Jij hebt dus een 932, ik de 832.

Heb zoveel HDMI kabels liggen, maar waarschijnlijk
allemaal 1.4 of 2.0, voornamelijk van de action enzo

Edit: gisteren nieuwe kabel gekocht, maar probleem blijft. Mijn receiver zal wel te oud zijn .
Hi,

Probeer deze instructies eens te volgen?
https://jp.pioneer-audiov...ual/vsx933/supple_933.pdf
En dan klikken op "Switching the HDMI 4K Signal Format Input and Output by this Unit"

Zou ook voor de VSX-832 moeten gelden als het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Priyantha Bleeker schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:22:
[...]

Hi,

Probeer deze instructies eens te volgen?
https://jp.pioneer-audiov...ual/vsx933/supple_933.pdf
En dan klikken op "Switching the HDMI 4K Signal Format Input and Output by this Unit"

Zou ook voor de VSX-832 moeten gelden als het goed is :)
thnx voor de tip. Vanavond eens kijken of deze Dimmer knop ook op mijn remote zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
G.Scholtens schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:03:
[...]

thnx voor de tip. Vanavond eens kijken of deze Dimmer knop ook op mijn remote zit
Top ;)
Je zult alleen niet op de remote moeten kijken maar op de receiver zelf, dus fysiek op de receiver.
Althans zo was het bij mijn vorige Pioneer ook (SC-LX801) daar moest het in ieder geval niet met de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Priyantha Bleeker schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:06:
[...]

Top ;)
Je zult alleen niet op de remote moeten kijken maar op de receiver zelf, dus fysiek op de receiver.
Althans zo was het bij mijn vorige Pioneer ook (SC-LX801) daar moest het in ieder geval niet met de afstandsbediening.
Had de dimmer functie niet.
Kan wel de tv uitgang op 4k upscaling zetten en super resolutie instellen. Maar hiermee kon ik hdr ook niet actief krijgen helaas op 4k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
G.Scholtens schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 18:13:
[...]

Had de dimmer functie niet.
Kan wel de tv uitgang op 4k upscaling zetten en super resolutie instellen. Maar hiermee kon ik hdr ook niet actief krijgen helaas op 4k
Probleem opgelost. Zat toch een dimmer knop 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
G.Scholtens schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:56:
[...]

Probleem opgelost. Zat toch een dimmer knop 🙈
Tof tof !
En en werkt nu alles helemaal wat je ervan had verwacht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Priyantha Bleeker schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:14:
[...]

Tof tof !
En en werkt nu alles helemaal wat je ervan had verwacht? :)
Ja zker, ps5 nu aangesloten via de receiver op 2160p met HDR :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rrobinson41
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-02 21:20
Hallo Allen met een Pioneer VSX-LX504 avr (receiver), of een LX303, etc.
Deze av receivers hebben de mogelijkheid video beelden naar 4k @ 60fps (60hz) te outputten en streaming apps door te geven op deze frequentie. Echter uit de doos lukt dit vaak niet. De truuk is om de HDMI poorten in de enhanced stand te zetten. Dit wordt echter nergens in de handleidingen van deze reeks AVRs uitgelegd.

In een engelstalig forum wordt dit wel uitgelegd na enig zoeken!

De truuk:
**voor de VSX-LX504:**
-Zet het toestel aan (power on)
-Druk OP het toestel (achter de klep aan voorzijde) op het kleine zwarte knopje HOME en HOUD DEZE KNOP INGEDRUKT terwijl je nu
-OOK de knop Personal Preset 3 indrukt. als je de Home knop vast blijft houden en meermaals tegelijk op Preset 3 drukt, schakel je om en om tussen HDMI STD (standard) en ENH (Enhanced). Die enhanced is dus de goede stand voor 4k @ 60fps weergaven via HDMI.
(Hdmi STD of ENH komt ion het LED scherm te staan )
Dit geld gelijk voor allle hdmi aansluitingen op de Pioneer.

***Voor de VSX-LX303 geldt een andere toetscombi voor hetzelfde affect***
Zet toestel aan
-Druk op knopje DIMMER (op het toestel) en houdt vast ingedrukt, druk nu ook op 'Auto/Direct'knopje om van STD naar ENHanced te scahkelen. Druk evt meermaals op Auto/Direct.

**Er is nog zo n een toetscombi voor een ander toestel uit de Pioneer lijn maar weet niet wlek model dit betreft:
-Power ON
-Druk en houdt vast, de BD/DVD ingangs selectie knop (houd vast) en druk tegelijk een of 2x op de Power on/off knop op het toestel. om van STD naar ENH tye schakelen , en weer terug.

------
Om een of andere bizarre reden vermeldt pioneer deze knoppen combi's niet in de resp. handleidingen.

Ik hoop dat ik hier weer mensen mee help die dit niet kunnen vinden.
Zelf gevonden op engelstalig forum AVS (amerikaans tech forum geloof ik)

groet rrobinson41

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EucalyptaVIII
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-09 17:37
Heb bij de kringloop een vsx 819H gekocht en optie voor een vsx lx70 bij catawiki....de 819 is compleet voor € 45,- en de lx 70 voor € 200,- zal ze gaan testen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-06 14:53
Jammer dat dit topic nog amper gebruikt wordt.

Ik ben altijd gek op Pioneer versterkers geweest.

Sinds het HDMI tijdperk gebruik ik een VSX-LX52.
Die staat inmiddels in mn mancave/race rig met een PS4.

In de huiskamer ben ik van een SC-LX72 overgestapt op een SC-LX83.
Daar hangt ook een LG G3 aan de muur met OA een PS5.
Om de verouderde HDMI inputs te omzeilen zonder kwaliteitsverlies of vertraging gebruik ik een heel handig apparaatje, het zorgt er voor dat ik EARC heb en welliswaar in PCM alle moderne audioformaten naar mijn receiver (5.2 setup) gestuurd krijg.

Het apparaat die dat regeld is een Feintech VAX01202 HDMI eARC-audio-extractor en -splitter.

Zodoende hoef ik niet persee een modernere (dure) receiver te kopen om van 4K 120 hrtz HDR, Atmos formaten etc. te kunnen genieten.

Het enige is dat ik geen echte Atmos kan krijgen omdat ik geen plafondspeakers kan aansluiten op de receiver die "maar" 7 kanalen ondersteund.

Maar mijn huiskamer leent zich toch niet voor meer dan een 5.2 setup.

De LX72 heb ik trouwens een vreemd probleem mee.
Daarom ben ik over gestapt op de LX83.

Als ik de LX72 in BI-AMP aan sluit krijg ik uit de tweeter van de rechter voor luidspreker gekraak of geen geluid.
Vreemde is dat als ik die zelfde terminal gebruik voor het aansturen van een 7.2 setup hij de surround luidspreker prima aan stuurd.
Het gaat dus ergens mis als de LX72 gescheiden de hoge tonen naar de rechter frond luidspreker moet sturen.
Iemand die hier wat meer van af weet en eventueel een oplossing heeft? Of een goede reperateur?
Ik vind het zonde omdat de LX72 verder prima functioneerd.
Ik vind hem qua uiterlijk eigenlijk ook mooier dan de LX83.

Mijn Infinity Delta 70 fronts vinden dubbele versterking wel echt fijn, ze geven mijn oren duidelijk veel mooier geluid.

Verder kan ik na ervaring met de LX72 en LX83 wel zeggen dat het qua versterking amper uit maakt of je nou de 7 of 8 serie hebt van de 2009 tm 2011 ICE versterkers. Misschien dat de LX83 iets minder vervormd op heel erg hoge volumes maar dat is echt minimaal of zelfs alleen denkbeeldig omdat de specs aan geven dat de 8 serie krachtiger zou zijn.
Pagina: 1 ... 33 34 Laatste