Ik heb een vreselijk grote en 34 kg (!!!) zware VSA-AX10Ai-S. Daar mankeert ondertussen van alles aan helaas. De I-link (firewire) poort werkt niet meer en de mcacc microfoon werkt ook niet meer
Het verbruikte rustvermogen van ca. 100W aan warmte is eigenlijk ook niet meer van deze tijd. Ik moet steeds opletten dat het ding uitgezet wordt na gebruik. Ohja en het ding heeft geen HDMI poorten maar van die mini-din s-video poortjes.
Verder is de inbouw diepte van meer dan 50cm eigenlijk ook veel te groot voor een huiskamer setup met een moderne flatscreen TV. De TV is tegenwoordig maar een paar centimeter diep, maar wat moet je vervolgens met die versterker?
Er is ook een DVD/SACD speler (DV-989avi) die ook erg groot en zwaar is, en vanwege de defecte i-link met een hele bos van cinchkabels met de versterker verbonden is.
De hoofd luidsprekers zijn Philips FB825's, die wil ik blijven gebruiken. Ik heb dus wel >100W aan audiovermogen nodig. Verder zijn er nog 2 achter- en een center speaker.
De kabelbende achter die spullen is voor mij niet zo'n probleem, maar ja ik ben er mee opgegroeid en weet exact waar elk draadje voor is.
Ik vraag me af wat voor opties er tegenwoordig zijn om deze hele setup te moderniseren.
- minder ruimte, zodat de hele klimbim in een minder diepe kast kan.
- minder stroomverbruik
- minder kabels
- Die 989 is al in geen 2 jaar meer aan geweest. Heb ettelijke honderden cd's en dvd's maar ja.. het meeste content komt tegenwoordig van Netflix / Spotify af en een Kodi doosje (ohja die had ik nog niet genoemt

) Daar kan ik die schijfjes trouwens ook in kwijt.
- Wil volwaardig DD/DTS/enz. 5.1 surround kunnen maken in de huiskamer met de FB825's voor, een kleine center en achterspeakers.