Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:25

JTfoto

Work hard

Amiet01 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:50:
Heb al een aantal jaren een VSX-S510, en sinds gisteren stopte Spotify Connect plotseling met afspelen tijdens het beluisteren. Nou heeft Spotify Connect wel eens vaker problemen via de receiver, maar ik krijg het met geen mogelijkheid meer aan de praat. De receiver heeft wel internetverbinding, want de rest werkt gewoon naar behoren (NetRadio, Airplay etc). Mijn apparaten (Macbook en iPhone) zien de receiver wel in het netwerk, maar als ik op de receiver druk om via Connect af te spelen, dan verbind hij de muziek zeg maar niet door.

Heb geprobeerd mijn IP-adres te veranderen naar een statische, factory reset (netwerk), mijn apparaten opnieuw opgestart, en met een ander account geprobeerd de Connect op te zetten. Het werkte allemaal niet. Wat zou ik nog eventueel kunnen proberen? Het lijkt wel alsof de receiver geen verbinding met de Spotify servers kan opzetten ofzo.

Heeft iemand overigens ervaring met het gebruiken van een Chromecast 2 op de receiver? Is deze in staat om de volume van de receiver aan te passen via HDMI-CEC? Mijn tv kan dat namelijk wel als ik de volume knoppen daarop indruk. Het zou een betere en stabielere Spotify Connect ervaring opleveren dan de ingebouwde als dit mogelijk zou zijn...

Edit:
Na wat langer en beter zoeken blijkt dus dat Spotify en Pioneer de Connect functionaliteit niet meer ondersteunen op sommige (oudere) apparaten 8)7 . Hoop dan ook dat de Chromecast de volledige functionaliteit kan overnemen...
Ik heb dezelfde receiver met een chromecast eraan. Werkt prima en vlot, dus ik kan het je zeker aanbevelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

JTfoto schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:39:
[...]

Ik heb dezelfde receiver met een chromecast eraan. Werkt prima en vlot, dus ik kan het je zeker aanbevelen!
Maar kan hij je receiver volume aansturen via HDMI-CEC? Zou het helemaal afmaken namelijk. En anders een goeie tussenoplossing totdat ik een keer een andere receiver koop (geen Pioneer meer voor mij).

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
FeaR schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:52:
[...]

Volume is zo niet te zeggen. Maar al moet je de waarde 15 dB omhoog gooien, die kan je ook weer compenseren aan de kant van de subwoofer door inderdaad het volume weer wat naar beneden te zetten. Of niet, sommige mensen houden wel van wat meer oemph. Ikzelf heb volgens mij iets van +10 dB omhoog geschroefd zodat mijn Velodyne automatisch aan gaat, maar het hangt ook van de subwoofer af wat precies de grens is om aan- dan wel uit te gaan.

Op stereo afspelen kan uitmaken als je de instellingen niet goed hebt staan. Sommige receivers sturen helemaal de subwoofer niet aan als je bijvoorbeeld op Pure Direct speelt. Als je op 5.1 speelt heb je vijf speakers die informatie naar de subwoofer kunnen sturen dus in principe kan je dan sneller op de grens komen dat de subwoofer aangesproken gaat worden. Maar dat is geen reden om 5.1 neer te zetten in plaats van een 2.0 set-up. Wat voor speakers heb je eigenlijk?
Gisteravond helaas niet echt de tijd gehad. Bij mijn ouders een wasmachine en wasdroger naar zolder moeten tillen waardoor ik zelf s'avonds geen tijd meer had om te testen. Heb nog wel even in de handleiding gekeken en je heb helemaal gelijk, dat kan je daar instellen. Vermoedelijk staat die heel laag en moet ik heb net als jou op +10dB zetten of zo.

Aha, nee ok. Ik heb mijn receiver op de instelling staan, Stereo ALC. Tenminste, dat ik zie ik in het scherm staan van de receiver en geeft ook het beste geluid met bv stemmen omdat ik geen center speaker heb.

De speakers die ik heb: Sony APM 700.

Specifications
  • Type: 2 way, 2 driver loudspeaker system
  • Frequency Response: 45Hz to 20kHz
  • Power Handling: 80W
  • Crossover Frequency: 2000Hz
  • Impedance: 6Ω
  • Enclosure: bass reflex
  • Dimensions: 225 x 390 x 220mm
  • Weight: 6.3kg
  • Year: 1984

[ Voor 11% gewijzigd door Frid0 op 02-02-2018 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:25

JTfoto

Work hard

Amiet01 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:25:
[...]

Maar kan hij je receiver volume aansturen via HDMI-CEC? Zou het helemaal afmaken namelijk. En anders een goeie tussenoplossing totdat ik een keer een andere receiver koop (geen Pioneer meer voor mij).
Hij stuurt het volume niet direct aan (voor zover ik weet). Je kan het volume van de chromecast zelf wel aanpassen via bijvoorbeeld je telefoon. Wat ik vaak doe is dat ik de receiver op 40 zet en het volume van de chromecast bedien. Op die manier kan ik het volume wat vlotter aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:02
Frid0 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:19:
[...]
De speakers die ik heb: Sony APM 700.
Is een crossover van 100 Hz dan sowieso niet te hoog?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
FeaR schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:10:
[...]

Is een crossover van 100 Hz dan sowieso niet te hoog?
Hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Puur afgaande op "Frequency Response: 45Hz to 20kHz" zou ik de crossover niet op 100 Hz zetten. Nu staat er niet bij of die waarde op -3 dB of -6 dB is gemeten, maar volgens mij was het toentertijd normaal om -3 dB te gebruiken. Ik zou dan eerder de crossover wat lager zetten, een 70-80 Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Amiet01 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:50:
Heb al een aantal jaren een VSX-S510, en sinds gisteren stopte Spotify Connect plotseling met afspelen tijdens het beluisteren. Nou heeft Spotify Connect wel eens vaker problemen via de receiver, maar ik krijg het met geen mogelijkheid meer aan de praat. De receiver heeft wel internetverbinding, want de rest werkt gewoon naar behoren (NetRadio, Airplay etc). Mijn apparaten (Macbook en iPhone) zien de receiver wel in het netwerk, maar als ik op de receiver druk om via Connect af te spelen, dan verbind hij de muziek zeg maar niet door.

Heb geprobeerd mijn IP-adres te veranderen naar een statische, factory reset (netwerk), mijn apparaten opnieuw opgestart, en met een ander account geprobeerd de Connect op te zetten. Het werkte allemaal niet. Wat zou ik nog eventueel kunnen proberen? Het lijkt wel alsof de receiver geen verbinding met de Spotify servers kan opzetten ofzo.

Heeft iemand overigens ervaring met het gebruiken van een Chromecast 2 op de receiver? Is deze in staat om de volume van de receiver aan te passen via HDMI-CEC? Mijn tv kan dat namelijk wel als ik de volume knoppen daarop indruk. Het zou een betere en stabielere Spotify Connect ervaring opleveren dan de ingebouwde als dit mogelijk zou zijn...

Edit:
Na wat langer en beter zoeken blijkt dus dat Spotify en Pioneer de Connect functionaliteit niet meer ondersteunen op sommige (oudere) apparaten 8)7 . Hoop dan ook dat de Chromecast de volledige functionaliteit kan overnemen...
Meen je niet... Ik zat al 3 dagen te klooien met exact dezelfde receiver. Heb je een link naar de bron van dit verhaal?

Edit, gevonden
https://support.spotify.c...potify-app-on-my-speaker/

Kansloos... Bovendien, Spotify heeft het over speakers, terwijl het receivers bedoeld.

[ Voor 5% gewijzigd door FunFair op 03-02-2018 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

kijk dus twee vsx 510 gebruikers recent hier.

Ik het wederom dat , nu al enkele weken, mijn display niet meer klopt. de laatste units doen 'gek'

het volume heeft ook een extra digit gekregen. dus geen 10 meer maar 110 etc

als ik op muting druk zijn de laatste letters ook blurred op die manier

nu heb ik dat ooit een paar keer eerder gehad, nooit kunnen vinden waarom en het ging ook spontaan weer weg. Soms tijdens een zap soms na een on / of

maar nu dus al weken lukt het niet om het weer normaal te krijgen. power er af / reset etc lost het niet op. Ook de pioneer repair in eindhoven heeft geen oplossing.

kan dus ook mijn, vrijwel ongebruiktje, spotify dan ook weer opzeggen lees ik nu.

wat trouwens wel werkt is als je een apple device hebt. spotify afspelen en dan via air play naar de 510 toe. dat deed ik voordat ik een premium had ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Ray op 03-02-2018 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:42

Arjan A

Cenosillicafoob

Mijn vsx-923 heeft ook sinds enkele dagen geen werkende Spotify meer. Op zich best raar dat ze hun dienst gewoon kunnen intrekken...

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ja Airplay werkt inderdaad wel, en je kunt het ook gebruiken via je laptop/pc met Airfoil en op Android heb je volgens mij ook iets voor je telefoon. Maar het nadeel van Airplay vind ik dat het de accu van je telefoon leegtrekt, waar Spotify Connect geen accu verbruikte. Echt zo kansloos dit. Mede hierdoor, dat veel dingen qua instellen enzo op de receiver niet intuïtief gaan, en dat de ondersteuning al erg snel na uitbrengen er niet meer was (heb slechts één update gezien), zal ik nooit meer een Pioneer receiver kopen. De volgende word voor mij een Marantz, waar mijn voorkeur in die tijd eigenlijk al naar uit ging.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 18:37

FutureCow

(C) FutureCow

Hier ook al een dag aan het prutsen om Spotify werkend te krijgen op mijn S510(IP instellingen/factory reset).... Ligt het dus niet aan mij.

Vreemd na de mail van vorig jaar waar ze het alleen over de App van Pioneer hadden en dat connect wel zou blijven werken. Tot deze week dus.

Ook maar op zoek naar een chromecast, wel erg zonde dat het op die manier moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco90
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-06 08:26
FutureCow schreef op zondag 4 februari 2018 @ 16:19:
Hier ook al een dag aan het prutsen om Spotify werkend te krijgen op mijn S510(IP instellingen/factory reset).... Ligt het dus niet aan mij.

Vreemd na de mail van vorig jaar waar ze het alleen over de App van Pioneer hadden en dat connect wel zou blijven werken. Tot deze week dus.

Ook maar op zoek naar een chromecast, wel erg zonde dat het op die manier moet.
Hier hetzelfde, ik wilde ook al gaan prutsen om het aan de gang te krijgen. Maar toen herinnerde ik mij een mail van Spotify, over dat mijn speakers (lees receiver) niet meer ondersteund zou worden. Hierop heb ik gelijk contact op genomen met Pioneer, en die zeiden toen het volgende:

Mail 1:
Wij zijn op het moment bezig met het zoeken naar een goede oplossing voor dit probleem.
Spotify heeft de ondersteuning gestopt, maar we zijn aan het onderzoeken hoe we dit weer werkend kunnen krijgen. (mogelijk met een update inderdaad)
Zodra hier een oplossing voor bekend is zal dit worden meegedeeld op onze website.(vermoedelijk na de zomervakantie.)

Mail 2:
in principe zal connect blijven werken.

Vooral mail nummer 2 (kort maar krachtig) liet mij hoopvol, maar nu werkt Spotify connect toch echt niet meer. Heb weer contact opgenomen met Pioneer. Mijns inziens kunnen ze dit toch oplossen met een software update?

Ik wacht nog even af...

Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze wel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
FeaR schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 20:26:
[...]

Puur afgaande op "Frequency Response: 45Hz to 20kHz" zou ik de crossover niet op 100 Hz zetten. Nu staat er niet bij of die waarde op -3 dB of -6 dB is gemeten, maar volgens mij was het toentertijd normaal om -3 dB te gebruiken. Ik zou dan eerder de crossover wat lager zetten, een 70-80 Hz.
Ow oke.
Ik heb daar eerlijk gezegd niet zoveel verstand van en mag ik daardoor vragen waarom je dat adviseert? Ik ga dat namelijk vanavond gelijk verlagen van 100Hz naar 80Hz of 50Hz. Even kijken wat het beste klinkt.

Wat ik nu wel voor elkaar heb is dat de Subwoofer aangaat. Top!!
Ben daar erg blij mee en hoor zeker het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco90
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-06 08:26
Hier nog wat meer informatie betreft Spotify connect. Ik vraag me nu wel af of het met een software update op te lossen is.
https://www.alpha-audio.n...en-nieuwe-serversoftware/

[ Voor 22% gewijzigd door Gerco90 op 05-02-2018 12:25 ]

Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze wel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik ben op zoek naar de 3,7V / 750mAh LiIon cel die in een Pioneer afstandsbediening AXD7379 zit.

Op de betreffende cel staat: AZW7264. Hij is 5 x 37 x 50 mm en het is een ding met draadjes en een 2 polig connectortje, dus niet met contactvlakjes zoals een telefoonaccuutje.

Als ik op dat typenr google zie ik alleen out of stock / niet leverbaar terugkomen... :(

Ik denk dat iets anders ook wel gaat werken zoals dit ding van sparkfun, alhoewel die 6 mm dik is.

Heeft iemand betere tips?

[ Voor 5% gewijzigd door joopv op 06-02-2018 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:18

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

joopv schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:18:
Ik ben op zoek naar de 3,7V / 750mAh LiIon cel die in een Pioneer afstandsbediening AXD7379 zit.

Op de betreffende cel staat: AZW7264. Hij is 5 x 37 x 50 mm en het is een ding met draadjes en een 2 polig connectortje, dus niet met contactvlakjes zoals een telefoonaccuutje.

Als ik op dat typenr google zie ik alleen out of stock / niet leverbaar terugkomen... :(

Ik denk dat iets anders ook wel gaat werken zoals dit ding van sparkfun, alhoewel die 6 mm dik is.

Heeft iemand betere tips?
Hoeveel heb je over voor het origineel? Hier is hij order to stock voor een whopping 96 dollar te krijgen uit de US:

http://www.pacparts.com/p...rt_no=AZW7264&mfg=Pioneer

Met nog verzendkosten en mogelijke importheffingen :X

Ik denk dat je beter af bent met je eigen alternatief. Zolang het voltage goed is en je aan de minimale hoeveelheid mAh voldoet, maakt het geen drol uit wat je er aan hangt uiteindelijk. Ben je handig met solderen?

[ Voor 10% gewijzigd door Notna op 06-02-2018 23:25 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Bedankt, dat is niet echt een optie. Dit soort celletjes hoeft niet veel meer dan 10 euro te kosten.

De 503450 (5,0 x 34 x 50 mm ) is blijkbaar een standaard, ik denk dat ik die maar ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gkoelewijn
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 14:14
HI all,

afgelopen week heb ik mijn VSX-S510 vervangen voor een VSX-932B. Reden was voornamelijk voor HDCP2.2 en 4K @ 60fps.

Nu heb ik mijn server/pc aan de receiver hangen met HDMI en de receiver met HDMI naar de tv (Sony 65sd8505). Nu werkt de boel gewoon zolang ik 1080p bestanden afspeel met VLC/5k player/MPC HC en het geluid PCM wordt doorgestuurd.

De problemen beginnen zodra ik een 4k file wil afspelen en het geluid ongecomprimeerd naar de receiver wil versturen. Het beeld gaat op blauw (niet blue screen of death, maar gewoon blauw beeld). Heeft een van jullie hier ervaring mee? Blauwe beeld komt ook soms te voorschijn als ik een 1080p met ongecomprimeerd geluid doorstuur (lijkt hier dus aan te liggen)

Videokaart is trouwens een RX460 met nieuwste drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

gkoelewijn schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:29:
HI all,

afgelopen week heb ik mijn VSX-S510 vervangen voor een VSX-932B. Reden was voornamelijk voor HDCP2.2 en 4K @ 60fps.
Nu heb ik mijn server/pc aan de receiver hangen met HDMI en de receiver met HDMI naar de tv (Sony 65sd8505). Nu werkt de boel gewoon zolang ik 1080p bestanden afspeel met VLC/5k player/MPC HC en het geluid PCM wordt doorgestuurd.

De problemen beginnen zodra ik een 4k file wil afspelen en het geluid ongecomprimeerd naar de receiver wil versturen. Het beeld gaat op blauw (niet blue screen of death, maar gewoon blauw beeld). Heeft een van jullie hier ervaring mee? Blauwe beeld komt ook soms te voorschijn als ik een 1080p met ongecomprimeerd geluid doorstuur (lijkt hier dus aan te liggen)

Videokaart is trouwens een RX460 met nieuwste drivers
Kan komen door slechte bekabeling, heb er zelf ook last van soms op mijn VSX-S510. Die is dan zeg maar goed genoeg voor lower bandwidth data, maar met ongecomprimeerd/4k is de kabel niet goed genoeg. Ik merk het omdat één van mijn HDMI kabels dus ergens een beetje kabelbreuk heeft en af en toe bij 60Hz dus hetzelfde doet als bij jou, maar dan groen/sneeuw/rare dingen.

[ Voor 29% gewijzigd door Amiet01 op 16-02-2018 15:16 ]

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26
Van mijn nieuwe Pioneer SC-LX701 doet het display het niet. Heb hem een week binnen, display deed het van het begin af aan niet. Ik heb al de dimmer knop geprobeerd, daarmee krijg je wel de power leds uit na een aantal keer klikken, maar niet de display aan, die blijft gewoon uit. Het lijkt me dat het defect is, maar iemand anders nog een idee of het door een instelling kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Het enige wat het display uitschakelt is pure direct modus bij denon modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ja daar stond ie niet op. Ik heb hem maar retour gestuurd. Gekocht bij Smits (winkel uit Arnhem), ze sturen meteen een vervangend model op, erg goede service d:)b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:50
Ben aan het kijken om mijn av Receiver een update te geven. Momenteel nog een oude vsx-920 staan, opzich doet hij nog wat ik verwacht mbt het afspelen van geluidsformaten, maar mis de o.a een arc functie en de stream mogelijkheden. Ook wil ik voorbereid zijn op het 4K gedeelte..

Gezien de beperkte ruimte wil ik nu iets compacts hebben en was ik aan het kijken voor een 2de handse vsx-s510..

Beetje gaan googelen en kwam erachter dat inmiddels de opvolger ook beschikbaar is, namelijk de vsx-s520d..alleen nu komt het:

In Nederland te verkrijgen voor €529,-
Op Amazon.de te verkrijgen voor €379,-

Mis ik nu iets in deze? Of zijn ze exact hetzelfde en betaal je hier gewoon de hoofdprijs?

Oké, ze verzenden niet naar Nederland, maar aangezien ik daar familie heb wonen is dit geen probleem om hem daar aan te laten komen.

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:36

timovd

Voorsprong door techniek

Gewoon het zelfde. Het model is al ruim een jaar oud en in deze prijsklasse fluctueren de prijzen na een bepaalde tijd. Best kans dat dit de laatste exemplaren zijn.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Jag
Nieuwe receiver binnen (LX701). Display doet het. Maar nu zit ie vast in het MCACC menu. Niks anders gezien dan het MCACC menu. Hij wil MCACC niet starten wegens mic error. En handmatig MCACC komt er geen geluid uit. Heel vaag. Heb al factory reset gedaan, en dan komt ie weer in precies hetzelfde menu. Kan overal op klikken, maar hij gaat er niet uit.

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Firmware update geprobeerd? Die moet via USB en gaat tegenwoordig helaas niet via het netwerk?
Mijn 701 doet het al die tijd zonder problemen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ja idd ook geprobeerd. Maar moet ook via menu. Met USB erin gaat ie niet automatisch de firmware updaten. Ook via de app lukt het niet. Het zal wel een software probleem zijn, maar wel lastig op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfapaddy
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 04-12-2021
hallo ik heb een pioneer vsx lx 60 ,maar de afstand bediening werkt op maar 2 meter afstand ,terwijl dat 7 zou moeten zijn , aan de ab ligt het niet die werkt goed op de vsx 1016 ,wat zou ik hier aan kunnen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

BTFD schreef op zondag 18 februari 2018 @ 10:35:
Gezien de beperkte ruimte wil ik nu iets compacts hebben en was ik aan het kijken voor een 2de handse vsx-s510..

Beetje gaan googelen en kwam erachter dat inmiddels de opvolger ook beschikbaar is, namelijk de vsx-s520d..alleen nu komt het:

In Nederland te verkrijgen voor €529,-
Op Amazon.de te verkrijgen voor €379,-

Mis ik nu iets in deze? Of zijn ze exact hetzelfde en betaal je hier gewoon de hoofdprijs?

Oké, ze verzenden niet naar Nederland, maar aangezien ik daar familie heb wonen is dit geen probleem om hem daar aan te laten komen.
Ik heb een VSX-S520d via Amazon Prime besteld (proeflidmaatschap) en die werd gewoon thuis afgeleverd. Stukken goedkoper inderdaad en exact hetzelfde. Erg blij mee!

[ Voor 73% gewijzigd door Devster op 11-03-2018 23:58 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sinds een week staat er hier in de huiskamer een zwarte Pioneer VSX 932 als vervanger van mijn oude Marantz SR6300. De receiver bevalt op bijna alle vlakken erg goed, er zitten veel features op waar we erg aan toe waren (Spotify connect, webradio, eindelijk HDMI erop, etc), maar een ding werkt nog niet echt fijn: het geluid vanaf de TV (Panasonic TX-P42G20 plasma-televisie). Voorheen was dit aangesloten via een optische kabel, omdat onze oude receiver geen hdmi ingangen had, maar nu wilden we HDMI2 gebruiken, de aansluiting met ARC.

Ik heb al zitten Googlen wat het zou kunnen zijn, maar volgens mij hebben we alles goed gedaan. Als we TV willen kijken en de receiver dus op de TV-input zetten en de TV aan, switcht de receiver naar "TV Speaker" en vervolgens komt er geen geluid uit de receiver, maar ook niet uit de TV. Als ik dan op volume + of - druk, schakelt de receiver direct naar "AMP Speaker" en komt er na het omschakelen geluid uit en werkt alles zoals het moet. Als we met de tv het volume regelen, verandert ook het volume van de receiver en blijft de tv op 0 staan (niet mute, maar volume op 0).

Echter, als we lang wachten met het volume omhoog zetten, > 1 minuut bijvoorbeeld, kunnen we het volume nog wel verhogen, de receiver springt ook naar "AMP Speaker", maar er komt dan geen geluid uit de receiver. De enige manier om dan geluid uit de receiver te krijgen is door het switchen naar een andere input (maakt niet uit welke), en dan terug naar de TV te gaan. De receiver geeft op zo'n moment wel aan dat er een stereo of 5.1-signaal binnen komt (afh van welke tv-zender we kijken), maar weigert geluid te geven.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Vandaag wordt een nieuwe HDMI-kabel bezorgd, mogelijk dat het daaraan ligt, maar op de TV heb ik ook wat settings verandert voor "VIERA Link", maar daar staat "Speaker selection" al op "Home Cinema" en de enige andere setting is "TV Speaker". "VIERA Link Control" staat op "Player" en daar kan ik niks anders kiezen.

Op dit moment weet ik dus niet in welk apparaat ik het probleem moet zoeken (als de nieuwe HDMI-kabel geen verbetering biedt).
Redenen om het in de receiver te zoeken:
- Receiver geeft op z'n display aan dat er een signaal binnenkomt
- Door op volume +/- te drukken op receiver afstandsbediening werkt het vaak weer

Redenen om het in de tv te zoeken:
- TV is natuurlijk een oudje (7-8 jaar oud), communiceert misschien op de verkeerde manier?
- Als we lang wachten met op volume +/- drukken moet de TV naar een andere input en terug naar DVB-C om geluid werkend te krijgen (oplossing dus door TV te switchen van input)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
Heb je bij de set up van de receiver bij Audio Return Chanel op yes gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Grrrrrene schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 09:14:
Als we TV willen kijken en de receiver dus op de TV-input zetten en de TV aan, switcht de receiver naar "TV Speaker" en vervolgens komt er geen geluid uit de receiver, maar ook niet uit de TV.
ARC zou in principe zo moeten werken dat als jij de tv aanzet, de receiver aanspringt en vanzelf op de juiste bron springt. Hoe dit met oudere tv's werkt weet ik niet, maar moderne tv's hebben meestal 1 hdmi-poort waar ARC bij staat en die moet je dan ook gebruiken. Wel kan ik me herinneren dat ik ARC in de settings van de receiver nog moest aanzetten (zoals Gverboon hierboven aangeeft)..

Het klinkt alsof er geen tweerichtingsverkeer is tussen de tv en de receiver. En dan is het inderdaad zaak welke kant de veroorzaker is, en een kabel vervangen om dat uit te sluiten is nooit verkeerd maar meestal is het een setting op 1 van beide apparaten :)

[ Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 31-03-2018 12:08 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
2Dutch schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 12:07:
[...]

ARC zou in principe zo moeten werken dat als jij de tv aanzet, de receiver aanspringt en vanzelf op de juiste bron springt. Hoe dit met oudere tv's werkt weet ik niet, maar moderne tv's hebben meestal 1 hdmi-poort waar ARC bij staat en die moet je dan ook gebruiken. Wel kan ik me herinneren dat ik ARC in de settings van de receiver nog moest aanzetten (zoals Gverboon hierboven aangeeft)..
In principe praat het ook met elkaar. Als we de TV uitzetten (met de TV-ab), gaat de receiver ook uit. En met de AB van de TV kan ik het volume van de receiver veranderen. Verder springt de TV op de HDMI2-input al ik via de receiver naar bijvoorbeeld "Net" ga en er beeld wordt gestuurd naar de TV. Ik heb zojuist de "Initial Setup" opnieuw uitgevoerd en bij vraag 4 kreeg ik idd de vraag of de TV met ARC aangesloten was. Ik heb daar "Yes" gekozen (@Gverboon, dat beantwoordt jouw vraag) en de rest van de setup doorgewerkt. Resultaat: hetzelfde als voorheen: de receiver start op en staat op "TV Speaker" en met volume +/- krijg je pas geluid (*klik* in de receiver en een seconde later geluid).

In de settings verder ook geen mogelijkheden:
1. Bij "Digital Audio Input" onder "System Setup" --> "Input/Output Assign" kan ik bij "TV" kiezen voor "Coaxial" of "Optical", geen ARC.
2. Bij "Hardware" staat "Audio Return Channel" met als opties "Auto" en "Off" 8)7
Het klinkt alsof er geen tweerichtingsverkeer is tussen de tv en de receiver. En dan is het inderdaad zaak welke kant de veroorzaker is, en een kabel vervangen om dat uit te sluiten is nooit verkeerd maar meestal is het een setting op 1 van beide apparaten :)
Die is bij deze vervangen en maakt geen verschil. De TV doet het nog prima, dus eigenlijk vervangen we die liever niet (misschien over 1-2 jaar voor een mooie oled ;)). Mogelijk dat we terug gaan naar een optisch kabeltje voor het geluid, maar dat zou toch jammer zijn van het ARC systeem via 1 kabeltje dat in principe wel werkt, maar niet zoals het hoort.

Van wat ik ervan lees is HDMI-CEC een bijzonder slecht gedocumenteerd systeem en doet iedere fabrikant in principe wat ze wil en werkt de boel dus vooral goed als je twee apparaten van dezelfde fabrikant combineert. Dat ik een nieuwe receiver met een oude TV combineer zal niet helpen, ik vind het alleen zo typisch dat de receiver vindt dat de TV geluid moet maken, terwijl de TV wel degelijk een geluidssignaal naar de receiver stuurt. Ik heb het idee dat ik er bijna ben, maar iedere keer het geluid aanzetten is gewoon irritant en niet zoals het zou moeten.

[ Voor 16% gewijzigd door Grrrrrene op 31-03-2018 13:29 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
Als mogelijke oplossing kan je dit nog proberen. Op beide apparaten de link instelling uitschakelen hierna weer inschakelen en daarna de apparaten uitzetten en de stroom en HDMI kabel loskoppelen. Een paar minuten wachten en alles weer aansluiten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 16:55
Ik gebruik al een hele tijd een Pioneer vsx-s510 receiver en ben er super tevreden over.

Enige probleem wat ik sinds een tijdje heb is dat internet radio niet meer werkt. Hij geeft aan dat ie het station gewoon afspeelt maar ik hoor geen geluid uit de luidsprekers.

Vanuit alle andere ingangen heb ik gewoon perfect geluid, ook als ik via het thuisnetwerk afspeel.

Iemand nog tips voordat ik een hard reset probeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al sinds dat ie op de markt is een Pioneer VSX423 op onze slaapkamer staan. Het is mn 2e Pioneer home cinema systeem en ben er best tevreden van. (Mn vorige was de XDV-77). Verder in de woonkamer sinds gisteren een Denon AVR-X2400H staan die mn kapotte Onkyo TX-NR609 vervangt.

Maar hier gaat het over de Pioneer 423.
Die staat dus zoals gezegd op de slaapkamer, en eigenlijk heb ik er nooit veel aandacht aan geschonken over hoe het geluid daar klinkt, mn vrouw kijkt daar meestal, maar nu viel het me op dat als ik een 5.1 bron bekijk (netflix bvb) dat ik dan uit mn surround speakers geen geluid krijg.
Als ik de instellingen wijzig zodat alle luidsprekers stereo geluid geven, dan werken de surroundluidsprekers wel.

Hoe kan ik deze instellen zodat ik wel het 5.1 geluid van mn bron kan horen?
EN
Hoe kan ik m instellen dat als ik gewoon TV kijk, dat ie dan het "soort van 5.1 geluid" weergeeft (bron daarvan staat altijd ingesteld op Dolby -AC3) dus volgens mij kijk ik daar ook altijd in 5.1? Alleen klinkt het zo niet.

Groeten,
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:16:
Ik heb al sinds dat ie op de markt is een Pioneer VSX423 op onze slaapkamer staan. Het is mn 2e Pioneer home cinema systeem en ben er best tevreden van. (Mn vorige was de XDV-77). Verder in de woonkamer sinds gisteren een Denon AVR-X2400H staan die mn kapotte Onkyo TX-NR609 vervangt.

Maar hier gaat het over de Pioneer 423.
Die staat dus zoals gezegd op de slaapkamer, en eigenlijk heb ik er nooit veel aandacht aan geschonken over hoe het geluid daar klinkt, mn vrouw kijkt daar meestal, maar nu viel het me op dat als ik een 5.1 bron bekijk (netflix bvb) dat ik dan uit mn surround speakers geen geluid krijg.
Als ik de instellingen wijzig zodat alle luidsprekers stereo geluid geven, dan werken de surroundluidsprekers wel.

Hoe kan ik deze instellen zodat ik wel het 5.1 geluid van mn bron kan horen?
EN
Hoe kan ik m instellen dat als ik gewoon TV kijk, dat ie dan het "soort van 5.1 geluid" weergeeft (bron daarvan staat altijd ingesteld op Dolby -AC3) dus volgens mij kijk ik daar ook altijd in 5.1? Alleen klinkt het zo niet.
Hoe is alles aangesloten? Weet je zeker dat de Pioneer wel een 5.1 signaal binnen krijgt? Dat de bron een 5.1 signaal uitstuurt wil niet zeggen dat de Pioneer dat ook ontvangt. Als je bijvoorbeeld de TV als hub gebruikt en met S/PDIF Out werkt dan kan het wel eens zo zijn dat de TV het 5.1 signaal niet uitvoert maar eerst terug zet naar 2.0 stereo.
Groeten,
Tom
Dat mag je weglaten, zie Het algemeen beleid #groeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles is rechtstreeks aangesloten met een hdmi kabel.
Van setupbox naar receiver is hdmi en van receiver naar tv is ook hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 08:50
Hallo allen, ben sinds deze week trotse bezitter van een VSX-832 icm met een jamo 426 HCS3.
Apparatuur:
LG 55C7
PS4 Pro
PC
Android media box

Ik wil graag dat zodra ik bijvoorbeeld de ps4 aanzet, dat de versterker aanspringt en direct op game mode komt en tv dus ook aanspringt. Aanspringen van de tv gaat goed, maar versterker blijft uit.
Ook bij aanzetten van android box, gebeurd er niks met de versterker.

PS4 zit op de GAME (hdmi) uitgang en de Android box op stream box.
Vanaf de ARC uitgang, gaat deze retour naar de ARC uitgang van mijn tv.

In het menu heb ik ingesteld dat HDMI-CEC actief moet zijn, en simplelink op de LG staat ook aan.
Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:55
Zijn hier mensen met de SC-LX81? Ik heb deze receiver van iemand overgenomen nadat mijn Onkyo (na de bekende HDMI problemen en gezeur ermee) de geest had gegeven.

Ik zit met het volgende. Ik wil (nou, eerlijk gezegd wil mijn vrouw dat) het geluid van de HDMI aansluitingen via de TV horen. Dit betreft eigenlijk alleen een ShieldTV, een HTPC en een BluRay speler. We kijken eigenlijk alleen maar via de Shield (netflix). TV decoder is rechtstreeks in de tv geprikt.

Om het geluid van de HDMI ingangen naar de TV te krijgen heb ik in de Audio Parameters de 'HDMI' optie op 'THROUGH' gezet. Dit werkt perfect, geluid wordt doorgegeven aa TV.

MAAR... ik heb ook een CD speler, analoog aangesloten. Die hoor ik helemaal niet meer. Pas als ik de HDMI optie op 'AMP' zet hoor ik de CD speler weer (via de luidsprekers aangesloten op de receiver).

Klopt het dat deze optie van THROUGH dus ALLE signalen (dus ook analoog) blokkeert? in de handleiding staat weliswaar dat 'er geen geluid via de receiver zal gaan' maar het staat ook dat het gaat om 'HDMI audio in' .

Dus als er iemand met een SC-LX81 is..... hoor ik het heel graag!!
Bij voorbaat dank,
Jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crank
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10-2022
Ik heb een vervelend probleem met mijn VSX-922.

Hierop heb ik aangesloten de KEF Q700 als fronts, de Q600c als Center, de Q300 als surrounds en een REL T5 subwoofer.

Sinds kort geeft de luidspreker rechtsachter geen geluid meer. Het ligt niet aan de luidspreker en niet aan de bekabeling. Het lijkt de luidsprekeruitgang op de receiver te zijn. Ook de centeruitgang valt soms spontaan weg en geeft dan geen geluid meer. Bij de center helpt ‘wrikken’ met de kabel iets. De rechtsachter is met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen/houden.

Heel soms geeft rechtsachter even kort geluid (na alle kabels opnieuw in de recieven doen), maar kort na installatie valt het kanaal alweer weg.

De reciever komt uit 2012. Iemand ideeën of is mn receiver aan het overlijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Misschien gaan de solderingen los vanbinnen? dat moet redelijk eenvoudig te fixen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crank
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10-2022
Goofy1978 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 18:39:
Misschien gaan de solderingen los vanbinnen? dat moet redelijk eenvoudig te fixen zijn.
Ik heb het apparaat open gemaakt, maar daar werd ik niet heel vrolijk van. Om daar bij te komen lijken alle printplaten los te moeten. En ik ben een redelijke leek op dit gebied...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WaSteiL schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:29:
Mijn vermoeden was eerst dat het met de impedantie te maken had aangezien ik met mijn 4ohm speakers last had, maar met andere 8ohm (in dit geval B&W) hij probleemloos speelde, maar ik zie dat die Tannoys ook 8ohm zijn, dus wat het is weet ik niet.

Mijn probleem was dat ik de versterker 2e hands heb gekocht en hij (kwam ik later achter) bij een duitse winkel is gekocht, dus ik kan al helemaal niets claimen bij de Nederlandse distributeur. Elke keer dat ik hem bij het officiele reparatiepunt in Nederland bracht was dus voor mijn Eigen kosten.
Ik ga de LX76 nu inzetten als versterker in de studeerkamer, op die speakers heb ik nergens last van.

Ik snap verder je ding wat betreft keuze voor mogelijk een andere producent. Ik zat ook te twijfelen, maar ik ben wel erg gecharmeerd van de prijs/kwaliteit verhouding van de Pioneers. Dus toch maar gedaan, ik heb wel bij het kopen wel vermeld dat ik wilde kunnen controleren of dezelfde problemen ook niet speelde op de LX-59.
ik draai inmiddels met een denon x2400h die ik voor net geen 300 op de kop kon tikken nieuw.
die audessey setup van denon zuigt wel zwaar ten opzichte van de auto setup van pioneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Crank schreef op maandag 30 juli 2018 @ 23:37:
[...]

Ik heb het apparaat open gemaakt, maar daar werd ik niet heel vrolijk van. Om daar bij te komen lijken alle printplaten los te moeten. En ik ben een redelijke leek op dit gebied...
In de V&A staat een VSX-922 van mij... ;)

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:10:
[...]
ik draai inmiddels met een denon x2400h die ik voor net geen 300 op de kop kon tikken nieuw.
die audessey setup van denon zuigt wel zwaar ten opzichte van de auto setup van pioneer.
De AVR-X2400H heeft dan ook Audyssey XT, eigenlijk wil je XT32 hebben. Ik heb met XT ook nooit goede resultaten kunnen behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 05:19:
[...]

De AVR-X2400H heeft dan ook Audyssey XT, eigenlijk wil je XT32 hebben. Ik heb met XT ook nooit goede resultaten kunnen behalen.
dat is wel duidelijk ja

ze hebben gelukkig wel een app waarmee ik de EQ kan instellen/wijzigen en de settings naar de reciever kan sturen...maar ik moet altijd eerst nog de audessey setup eerst doen en daarna de instellingen wijzigen, als je dat eenmaal hebt gedaan ben ik wel onder de indruk van het geluid wat maar 1/5de van de pioneer kost ( ik had geen zin om nog eens zoveel geld neer te tellen )

maargoed back to pioneer, de LX-76 word nu compleet nagekeken en doorgemeten wat het eventueel is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2018 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:24
Ik heb een Pioneer VSX-932 en ik ben er erg tevreden mee, maar over 1 ding kom ik niet helemaal uit.
Je hebt allerlei audio standen auto surround/direct/dolby/extended stereo/drama/action, en ga zo maar door. Maar hoe zet ik hem nou op de audio stand zoals de audio stream binnenkomt? Dus DTS gewoon als DTS, en Dolby Digital als Dolby Digital gewoon als default en niet al die audio standen.

De handleiding zegt:
The listening mode last selected for the
source is remembered for each of the
AUTO/DIRECT, SURR, and STEREO
buttons. If content you play is not
supported by the listening mode you
selected last, the listening mode that is
standard for that content is selected
automatically

AUTO/DIRECT button (a)
Press repeatedly and the listening modes
suited to the input signal are switched
between "Auto Surround", "Direct", and
"Pure Direct". After selecting one of them,
"Auto Surround" (or "Direct" or "Pure
Direct") is displayed on the display of the
main unit, then the listening mode selected
automatically (Dolby Digital for multichannel
input signals, Stereo for 2 channel
input signals, etc.) is displayed.
The "Direct" mode shuts down some
processing that can affect sound quality,
such as the tone control features, so you
can enjoy even better sound quality. The
"Pure Direct" mode shuts down even more
processes that affects sound quality, so
you get a more faithful reproduction of the
original sound. In this case, the speaker
calibration made with MCACC is disabled.
0 Depending on the input signal and
speaker configuration, the Dolby
Surround and DTS Neural:X modes that
expand 2 channel and 5.1 channel input
signals to 5.1 channel and 7.1 channel
may be automatically selected.
SURR button (c)
You can select a variety of listening modes
to suit your taste. There are the Dolby
Digital, DTS-HD Master Audio, and Stereo
modes that you can choose to suit the input
signal, or the Dolby Surround and DTS
Neural:X modes that can expand 2 channel
and 5.1 channel input signals to 5.1 or
7.1 channels. You can also enjoy original
surround modes such as Ext.Stereo and
Drama modes

STEREO button (d)
You can select the "Stereo" mode to
playback only from the front speakers and
subwoofer.

[ Voor 70% gewijzigd door vinom op 02-08-2018 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
vinom schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:55:
Ik heb een Pioneer VSX-932 en ik ben er erg tevreden mee, maar over 1 ding kom ik niet helemaal uit.
Je hebt allerlei audio standen auto surround/direct/dolby/extended stereo/drama/action, en ga zo maar door. Maar hoe zet ik hem nou op de audio stand zoals de audio stream binnenkomt? Dus DTS gewoon als DTS, en Dolby Digital als Dolby Digital gewoon als default en niet al die audio standen.

De handleiding zegt:

[...]
Ik heb 'm altijd Pure Direct, dus geen bewerkingen aan het inkomend geluidsignaal. Op de display van je receiver zie je wat de bron is bv DTS, DTS-MA enz.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Laatst online: 11-09 12:00
Mandrake466 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 21:39:
[...]

Ik heb 'm altijd Pure Direct, dus geen bewerkingen aan het inkomend geluidsignaal. Op de display van je receiver zie je wat de bron is bv DTS, DTS-MA enz.
Pure direct zal ook alle instellingen negeren van MCACC dus dat is niet de beste keuze. Direct zou dan al beter zijn. Zelf zet ik hem altijd op Auto Surround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
WaSteiL schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 07:58:
[...]

Pure direct zal ook alle instellingen negeren van MCACC dus dat is niet de beste keuze. Direct zou dan al beter zijn. Zelf zet ik hem altijd op Auto Surround.
Dat is ook de bedoeling in mijn opstelling :)

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:24
Dit zal een beetje verschillen per persoon, maar op welk volume hebben jullie de receiver staan bij een film? Misschien dat het zo hoort hoor, maar ik keek gisteren een film met DTS geluid en het volume was pas goed genoeg toen hij op -32 stond, dat is al de helft van de volume balk. Staat ie bij jullie harder/zachter? Nogmaals misschien hoort het zo en moet ik mij er niet aan storen :9

Ik moet tevens nog een beetje kijken om de verschillen tussen hard en zacht dichter bij elkaar te krijgen. Zacht is te zacht en hard is weer te hard, waardoor ik te vaak met het volume zit te klieren. Is daar een instelling voor op de Pioneer? Gaat om een VSX-932.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik vraag me af of het veel zin heeft om dat te vergelijken. De dikte van de bekabeling en de weerstand (En wellicht ok het merk) van de luidsprekers spelen ook een rol, net als bijv de afstand tot de luisteraar.
Voor wat het waard is: Ik draai hem meestal nog wel wat verder open, tot -25 dB in de huiskamer.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_Luinge
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03:20
Voor mijn gloednieuwe 11.1 kanaals thuisbioscoop zoek ik nog een av receiver. Of eigenlijk weet ik al welke, namelijk de Pioneer SC LX 901.
De reden hiervoor is het feit dat Pioneer de enige is die av receiver maakt met klasse D-versterking.
Ik heb mijn av receiver in een meubel, alles is redelijk dicht gemonteerd. Momenteel heb ik een Denon avr x2300w, met 7 luidsprekers aaneengesloten. Laatst sprong hij na 5 uur aan te hebben gestaan automatisch uit als bescherming. Hij wordt ook loeiheet.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een Pioneer av receiver uit de Elite-serie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 12:51
Ik heb een sc502 in gebruik nu en deze wordt wel warm maar niet echt overdreven.
Maar uiteraard geen idee wat deze doet in een gesloten ruimte....

Mijn receiver voor deze de Pioneer SC-1223 werd wel minder warm dan de 502.

Denk sowieso niet dat receivers in gesloten ruimtes geplaatst moeten worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mightynr1
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 31-01-2019
Ik heb een SC-LX87 in een bijna gesloten kast staan en die is nog nooit in zijn veilige modus gesprongen. Hij wordt wel warm, maar niet loeiheet.

Mijn volgende receiver wordt ook een SC-LX901.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

vinom schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:14:
Dit zal een beetje verschillen per persoon, maar op welk volume hebben jullie de receiver staan bij een film? Misschien dat het zo hoort hoor, maar ik keek gisteren een film met DTS geluid en het volume was pas goed genoeg toen hij op -32 stond, dat is al de helft van de volume balk. Staat ie bij jullie harder/zachter? Nogmaals misschien hoort het zo en moet ik mij er niet aan storen :9

Ik moet tevens nog een beetje kijken om de verschillen tussen hard en zacht dichter bij elkaar te krijgen. Zacht is te zacht en hard is weer te hard, waardoor ik te vaak met het volume zit te klieren. Is daar een instelling voor op de Pioneer? Gaat om een VSX-932.
Ik heb een VSX 831 en bij mij gaat hij niet harder dan -32 dB (lees; dan is het imo te hard bij films, games, series of TV). In de regel staat op -45. Zeker bij series en TV.

Maar voor vinyl moet ik het bijv. op -25 zetten voor fatsoenlijk geluid. Ook verschilt het per film enorm. Spellen als Minecraft op de XBO moeten bijv. op -55 :')

Kortom; geen peil op te trekken, maar gemiddeld genomen -45 tot -40 dB als ik dan toch een waarde er aan moet hangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mightynr1
Ik ben van plan binnenkort een LX901 te kopen, maar zag dat deze receiver alweer een tijdje op de markt is. Weet iemand hier toevallig of er binnenkort een nieuwe lijn uit komt van Pioneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@Mightynr1 Het beantwoordt niet jouw vraag, maar waarom de LX901 en niet de LX701? Ik heb zelf de laatste en dat scheelt een hoop in de prijs. Deze serie wordt nog wel geupdated.

[ Voor 3% gewijzigd door timovd op 27-08-2018 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mightynr1
timovd schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:17:
@Mightynr1 Het beantwoordt niet jouw vraag, maar waarom de LX901 en niet de LX701? Ik heb zelf de laatste en dat scheelt een hoop in de prijs. Deze serie wordt nog wel geupdated.
Omdat de 901 11 kanalen versterkt en de 701 9.

• Cbalfoort
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23-01-2021
Ik heb mijn apparaat Pioneer VSX 924 ingesteld op A en B geluidweergave. A is de woonkamer en B de keuken. Nu krijg ik geen geluid meer in de keuken. Ik heb hem gereset en full auto MCACC gedaan, maar ik krijg er nog steeds geen geluid uit. De speakers en bekabeling naar B is getest en goed. Kan iemand mij helpen mijn geluid op B weer terug te krijgen?

• MdO82
  • Laatst online: 10:57
Cbalfoort schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:37:
Ik heb mijn apparaat Pioneer VSX 924 ingesteld op A en B geluidweergave. A is de woonkamer en B de keuken. Nu krijg ik geen geluid meer in de keuken. Ik heb hem gereset en full auto MCACC gedaan, maar ik krijg er nog steeds geen geluid uit. De speakers en bekabeling naar B is getest en goed. Kan iemand mij helpen mijn geluid op B weer terug te krijgen?
Mogelijk dat je aansluiting van B wellicht defect is ?
Als je een speaker aansluit op A heb je dan wel geluid ?
Als dat zo is zou het eerder in de reciever niet meer werken

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cbalfoort
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23-01-2021
Dank je voor je antwoord. Ik heb het probleem toch gevonden. Het zat toch in de aansluitingen die ik heb los gehad omdat de hele boel de kamer uit is geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeter
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 22:02
beezjeh schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:40:
Ik heb net toch maar besloten om een SC-LX501 aan te schaffen verkocht door Amazon.fr zelf voor 665,- inclusief.

Een SC receiver voor dit bedrag is gewoon belachelijk laag.

Ik gebruik zelf nu een SC-1223, ik heb een 7.1 setup en denk dat ik hier echt mee vooruit ga.

Mijn vraag is nu zijn er meer mensen die een SC-LX501 bezitten en hoe is jullie ervaring?
Ondertussen twee jaar naar tevredenheid een SC-LX501 in bezit. Kwamen van een VSX-920 en was een duidelijke upgrade. Was eerst nog een Yamaha aan het overwegen, maar toch terug een Pioneer gekocht.
Helaas maar weinig owners van dit toestel, met weinig reviews en gebruikers ervaringen. Het zijn vooral Denon en Marantz die de markt domineren.

🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 12:51
ppeter schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 21:20:
[...]

Ondertussen twee jaar naar tevredenheid een SC-LX501 in bezit. Kwamen van een VSX-920 en was een duidelijke upgrade. Was eerst nog een Yamaha aan het overwegen, maar toch terug een Pioneer gekocht.
Helaas maar weinig owners van dit toestel, met weinig reviews en gebruikers ervaringen. Het zijn vooral Denon en Marantz die de markt domineren.
Het was voor mij overigens een SC-LX502 geworden voor hetzelfde bedrag en ben hier zeer blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Niek_Luinge schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 19:31:
Voor mijn gloednieuwe 11.1 kanaals thuisbioscoop zoek ik nog een av receiver. Of eigenlijk weet ik al welke, namelijk de Pioneer SC LX 901.
De reden hiervoor is het feit dat Pioneer de enige is die av receiver maakt met klasse D-versterking.
Ik heb mijn av receiver in een meubel, alles is redelijk dicht gemonteerd. Momenteel heb ik een Denon avr x2300w, met 7 luidsprekers aaneengesloten. Laatst sprong hij na 5 uur aan te hebben gestaan automatisch uit als bescherming. Hij wordt ook loeiheet.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een Pioneer av receiver uit de Elite-serie?
Heb sinds enkele maanden een SC-LX801 in 5.1.4 setup en daarvoor een SC-LX76 in een gesloten tv meubel, beide apparaten worden lauw/warm als ze de hele dag aanstaan maar nog nooit in de thermische beveiliging gesprongen. De ingebouwde koelvin zal of heel stil zijn of is nog niet aan de draai geweest. :)

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:59

Aldmar

Niks...

Ik heb al een aantal jaar een Pioneer vsx-922 receiver en een Samsung D-serie tv. Een apple tv en Horizon-box zitten aangesloten op de receiver. Vervolgens 1 HDMI kabel van de Pioneer naar de TV. Ik heb mijn tv meubel iets verandert en de Pioneer verder van de tv gezet. Daardoor heb ik de HDMI kabel moeten verlengen. Dat is nu 2x5meter (totaal 10m) verbonden middels een connector.

Dit werkt prima. Echter om de 5min valt het beeld een aantal seconden even weg. Meestal komt deze weer terug, maar soms blijft het ook op zwart. Dan moet ik de receiver even van source wisselen en dan heb ik weer beeld.

Ik vermoed dat de HDMI kabel net iets te lang is. Daarom heb ik er een HDMI-repeater tussen willen zetten. En wel de Eminent 7818. Alleen dit werkt niet vanaf de HDMI-out poort van de receiver. Het beeld blijft op zwart en het rode 'HDMI verbindingslampje' op de voorkant van de receiver gaat afwisselend een aantal seconden aan/uit. Exact dezelfde opstelling maar dan op de uitgang van de Horizon-box of AppleTV werkt wel prima.

Op de repeater kan je niets instellen en heeft ook geen stroom oid nodig. Gewoon er tussen zetten en het zou moeten werken.

Alles zou HDCP e.d. moeten ondersteunen. Maar waar ligt het dan aan? Waarom kan ik de repeater niet tussen de receiver en mijn tv zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Aldmar schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:59:
Maar waar ligt het dan aan? Waarom kan ik de repeater niet tussen de receiver en mijn tv zetten?
Ik vermoed dat het aan de repeater zelf ligt. Alleen heb je voor 2x5m niet echt een repeater nodig. Een kwaliteitskabel van 10m is voldoende.

Canon EOS | DJI M2P

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
Ik heb ondertussen een jaar een Pioneer VSX-831 in mijn bezit, en ben er tot nu toe erg blij mee. Er is echter één ding waar ik tegen aan loop, namelijk het kunnen aansturen van deze receiver via Google Home. Als ik mijn Google Home opdracht geef om iets af te spelen op de receiver, gaat mijn receiver direct aan. Ook komt er in beeld "connecting..." te staan. Klinkt allemaal goed, maar in the end speelt 'ie niks af.

Zijn er anderen met dezelfde ervaring? Of eventueel met een oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door Edzeau op 20-12-2018 09:11 ]

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Edzeau schreef op donderdag 20 december 2018 @ 09:11:
Ik heb ondertussen een jaar een Pioneer VSX-831 in mijn bezit, en ben er tot nu toe erg blij mee. Er is echter één ding waar ik tegen aan loop, namelijk het kunnen aansturen van deze receiver via Google Home. Als ik mijn Google Home opdracht geef om iets af te spelen op de receiver, gaat mijn receiver direct aan. Ook komt er in beeld "connecting..." te staan. Klinkt allemaal goed, maar in the end speelt 'ie niks af.

Zijn er anderen met dezelfde ervaring? Of eventueel met een oplossing?
Google Home icm een Chromecast levert bij mij sowieso maar halve acties op.

Canon EOS | DJI M2P

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
Arjan A schreef op donderdag 20 december 2018 @ 09:47:
[...]

Google Home icm een Chromecast levert bij mij sowieso maar halve acties op.
Het gaat bij mij nu niet om Chromecast (daar heb ik er ook twee van, die werken prima). Het gaat mij echt om Spotify die ik wil connecten vanaf Google Home met mijn Receiver (Spotify Connect). Als ik Spotify connect via mijn telefoon aan mijn receiver dan is er geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuyg
  • Registratie: September 2013
  • Niet online
Zijn er bij meer mensen waarbij de Pioneer regelmatig geen DLNA-server (NET -> Music Server) kan vinden?

Ik heb een VSX-932 en die raakt soms alle DLNA-servers in het netwerk kwijt terwijl andere devices de DLNA-servers wel gewoon kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelof
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-07 13:55

Roelof

Illustrious Wolf

Ik heb een probleempje met mijn laptop i.c.m. mijn Pioneer VSX-824. Tot een poosje terug kon ik in de verkenner een aantal flac bestanden selecteren en via "Op apparaat weergeven" naar de Pioneer sturen. Dit werkt nu niet meer. Hij blijft gewoon steeds proberen verbinding te maken met netwerkapparaat en dan de melding dat apparaat niet reageert.
Maar als ik een mkv-bestand selecteer en naar de Pioneer stuur, dan speelt hij het geluid van de mkv wel af. Ook mp3 speelt ie gewoon af.
Als ik flac van een andere laptop naar de Pioneer stuur, dan werkt het wel. Het is dus een instelling in mijn laptop.

Ik heb de spanning van het apparaat al een keer afgehaald, de laptop opnieuw opgestart. Gecontroleerd onder netwerk of mijn laptop media mag streamen (maar als ie mkv en mp3 wel doet, kan dat het probleem niet zijn).
Heb al in de firewall gekeken en regel toegevoegd om WMPDMC.exe vrij te geven (maar ook dat lijkt me overbodig als mp3 en mkv wel werken).

Iemand een idee welke instelling mij dwars zit om flac bestanden op de Pioneer af te spelen?

Edit:
Na veel zoeken en uittesten ben ik er achter gekomen dat DBpoweramp de veroorzaker is. Weet nog niet waarom maar toen ik die software verwijderd had, kon ik weer flac bestanden streamen naar de Pioneer.

Edit2:
Op het forum van DBpoweramp gaf de programmeur de tip om de thumbnail and property handler in Advanced Setting (dBpoweramp control centre) uit te schakelen. Dit bleek inderdaad te helpen.

[ Voor 16% gewijzigd door Roelof op 24-01-2019 22:20 . Reden: oplossing gevonden ]

Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Nvm

[ Voor 113% gewijzigd door Mandrake466 op 02-02-2019 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Laatst online: 22-08 16:19
Ik heb sinds van de week mijn iPhone 7 vervangen voor een Samsung S9. Nu heb ik icontrolav5 geïnstalleerd en dan geeft ie al aan dat de app ontwikkeld is voor een oudere versie. Bij het instellen kom ik tot aan het Ip adres en dan vind de app mijn model maar crashed. (loopt vast en blijft zoeken).

Ik lees wel dat meerdere dit probleem hebben maar ben nog geen oplossing tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Laatst online: 11-09 12:00
0Burner0 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:00:
Ik heb sinds van de week mijn iPhone 7 vervangen voor een Samsung S9. Nu heb ik icontrolav5 geïnstalleerd en dan geeft ie al aan dat de app ontwikkeld is voor een oudere versie. Bij het instellen kom ik tot aan het Ip adres en dan vind de app mijn model maar crashed. (loopt vast en blijft zoeken).

Ik lees wel dat meerdere dit probleem hebben maar ben nog geen oplossing tegen gekomen.
Ik heb op mijn Mate 20 Pro geen problemen hiermee en ook geen meldingen gezien. Zouden er meer versies van de app rondzwerven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Laatst online: 22-08 16:19
WaSteiL schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 07:12:
[...]

Ik heb op mijn Mate 20 Pro geen problemen hiermee en ook geen meldingen gezien. Zouden er meer versies van de app rondzwerven?
Geen idee, maar het is erg vervelend. Omdat ik relatieve nieuw ben met android heb ik ook nog niet iets gevonden met compatibel mode ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feico.de.boer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 12:12
Op mijn SX-S30DAB met chromecast built-in kan ik alleen maar ernstig ontevreden zijn over deze functionaliteit. Verbinden is verschrikkelijk traag (minuten :( :( ) en als er al een verbinding komt, dan stottert deze eerst ook nog een tijd.

Heeft iemand wellicht bevindingen waardoor dit verbeterd kan worden?

Verder is het best een leuk apparaat overigens, alleen op dit moment zou ik willen zeggen, koop het niet voor de chromecast built-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-08 12:40
IK heb vanavond een VSX-527-K bedraad verbonden met internet en de receiver wordt ook gedetecteerd door advanced ip scanner. Als ik het ip-adres invoer in de webbrowser kom ik direct op de pagina van de receiver.

Op de telefoon vanuit de Playstore de Pioneer remote app en music controller geinstalleerd, maar beide geven aan de Pioneer niet te kunnen vinden, zelfs niet als ik het ip-adres invul.

Iemand een idee welke app aan te raden is, om radio via internet te kunnen luisteren op de Pioneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecoq69
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08-2020
Ik beschik over een VSX-932 welke ik vorig jaar heb aangeschaft. Op de receiver heb ik een mediabox (ziggo), apple tv en een gameconsole (PS3) gekoppeld en uiteraard ook een TV. Alles functioneerde goed totdat ik een nieuwe TV heb aangesloten. Wat is het probleem. Op het moment dat dat ik TV wil gaan kijken en de mediabox aanzet, wordt de TV en receiver automatisch aangezet wat prima is. Kort daarna gaat eerst de apple tv aan en vervolgens ook de PS3. De receiver schakelt vervolgens automatisch naar, eerst de apple tv en daarna de PS3. Totdat alles “tot rust” is gekomen, kan ik de input van de receiver op CBL/ SAT zetten (input van de mediabox) en vervolgens eindelijk TV kijken. Het heeft vast met bepaalde instellingen te maken. Waar moet ik,het zoeken? TV of Receiver?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
Lecoq69 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:03:
Waar moet ik,het zoeken? TV of Receiver?
Beide en mogelijk ook nog op de andere bronnen. Dit klinkt als HDMI CEC (of welke naam elke fabrikant aan de implementatie geeft). Als je HDMI CEC uitzet dan zal het issue van de apparatuur die spontaan aan gaat over zijn. In principe moet HDMI CEC op alle apparatuur aan staan om te werken dus in theorie zou alleen de receiver en/of TV genoeg moeten zijn om het daar uit te schakelen. Ik zet het puur uit gemak en zekerheid op elk device uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcp1951
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-08 14:32
Heb een VSX520D. Bevalt prima. Nu de providers geen analoge radio meer doorzenden ben ik nu met DAB+ bezig. Valt niet mee om de antenne zo te krijgen dat je de zenders ook aardig kan ontvangen.
Je zoekt een zender met de pijltjes naar boven en geeft de zender een nummer enz. Met de pijltjes links/rechts ga je naar een andere zender. Maar opeens....
Geen DAB+ meer met nummers. Nu met de pijltjes omhoog/omlaag naar een andere zender. Een beetje vreemd opeens.
Iemand daar ook last van/ervaring mee of weet iemand de oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadDevil6210
  • Laatst online: 12-09 21:12
Misschien kan 1 van jullie me helpen. Gisteren heb ik perongeluk de speaker draad v an men linker surround elkaar laten raken terwijl de receiver nog aan was (speelde muziek af) (ja ik weet het heel dom!) nu doet dit kanaal het niet meer maar de rest van men setup wel.

Setup Overview:

Pioner SC-1224-k
Jamo S608 HCS3 speakers

Ik heb de rechter surround in de linker poort gedaan en geen geluid de linker surround aan sluiten op de rechter poort geeft wel geluid.

Ik kan op internet echter helaas niks vinden of ik nu een zekering gesloopt hebt of dat er een hardware beveiliging is ingesprongen die niet met een normale reset te genezen is.

Hebben jullie tips? |:(

Update: Probleem opgelost door system factory reset vervolgen mcacc zonder rear en vervolgens opnieuw met rear.. dit heeft het probleem opgelost. _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door DeadDevil6210 op 08-06-2019 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:01

Church of Noise

Drive it like you stole it

Ik heb een probleempje met m'n VSX-923 en hoop dat iemand me inzicht kan verschaffen om tot een oplossing te komen: als ik EAC3 (dus Dolby Digital Plus) probeer af te spelen via m'n Android TV box (Xiaomi Mi Box 3 International), dan komt er geen geluid en zie ik op het scherm van de Pioneer de Left Front en Right Front speakers flikkeren. Dolby Digital Plus licht niet op. Gewoon stereo werkt wel. Dit komt o.a. voor bij Netflix. Netflix geeft wel het EAC3 formaat als optie dus op de een of andere manier moet de Android TV box dit toch door krijgen van de vesterker...

Als ik echter Netflix op de decoder van m'n provider (Proximus, ben Belg) of op m'n HTPC gebruik, dan komt Dolby Digital Plus netjes door en werkt het geheel perfect.

Dit zijn de toestellen die relevant zijn:
- Input van de Pioneer, allen via HDMI:
--- Proximus Decoder (V6)
--- Xiaomi Mi Box 3 International (laatste Android versie en updates)
--- HTPC (oud Core2Duo beestje met een GT1030 grafische kaart)
--- (PS3)
- Pioneer VSX 923
- Output van de Pioneer, via HDMI:
--- Philips 55POS9002

Heeft iemand al iets gelijkaardig meegemaakt?
(misschien te maken met de HDMI handshake van de Mi Box met de Pioneer?)

Graag zou ik dit oplossen, want dan kan ik de HTPC in een andere kamer gebruiken...

[ Voor 5% gewijzigd door Church of Noise op 25-07-2019 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Laatst online: 22-06 16:43
Mijn pioneer vsx-1131 vergeet de aanpassingen op de instellingen. En bij elke startup vanuit standbye staat hij op subwoofer +12db. Andere instellingen zoals frontspeakers als "small" onthoud hij wel netjes.

Ik heb al een factory reset uitgevoerd. Dat was niet de oplossing.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

harmz schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:06:
Mijn pioneer vsx-1131 vergeet de aanpassingen op de instellingen. En bij elke startup vanuit standbye staat hij op subwoofer +12db. Andere instellingen zoals frontspeakers als "small" onthoud hij wel netjes.

Ik heb al een factory reset uitgevoerd. Dat was niet de oplossing.

Iemand enig idee?
Zou een hardware issue kunnen zijn. Condensatortje of batterijtje kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Laatst online: 22-06 16:43
Iijkt me niet logisch hij reset niet naar z'n standaard waarden maar hij reset naar sub +12db.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel706
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 13:59
Ik heb een vraag over de remote van mijn VSX-921. De volume + en - knoppen zijn beide versleten. Beide knoppen moet ik erg hard indrukken willen deze werken. Het lijkt alsof het contact van de rubberen knop op de printplaat niet goed gemaakt wordt.

Is dit een bekend probleem bij iemand? Wat hebben jullie hier aan gedaan?

Ik kan een nieuwe, originele afstandsbediening niet vinden en ik heb geen ervaring bij een universele afstandsbediening.

Waarom duurt snoozen maar 9 minuten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Michiel706 schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:34:
Ik heb een vraag over de remote van mijn VSX-921. De volume + en - knoppen zijn beide versleten. Beide knoppen moet ik erg hard indrukken willen deze werken. Het lijkt alsof het contact van de rubberen knop op de printplaat niet goed gemaakt wordt.

Ik kan een nieuwe, originele afstandsbediening niet vinden en ik heb geen ervaring bij een universele afstandsbediening.
Kan je de remote niet netjes openmaken en even schoonmaken c.q voorzien van wat contactspray?

If not; ik gebruik zelf op mijn VSX 831 een Logitech Harmony remote om o. a de receiver aan te sturen en dat gaat vlekkeloos. Niets mis met een universele AB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Michiel706 schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:34:

Bekend probleem bij alle Pioneer AB's met die rubber knopjes. Ik heb ooit van een oudere VSX de boel helemaal opengemaakt, schoongemaakt en wat spray op gespoten. Helaas was het maar van korte duur. Het lijkt wel of dat rubber na een tijdje weer opnieuw vies wordt, en meteen ook niet meer goed geleidt. Ik heb zelf de 923, en ik heb hetzelfde probleem met de volumeknoppen. Tegenwoordig is de app opstarten sneller dan wachten tot de AB reageert.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Laatst online: 24-08 19:25
Sinds een aantal jaar gelukkige eigenaar van een 528k. Koopje destijds. Alleen jammer dat Pioneer het enigzins verzaakt om de Android apps bij te houden. Gebruikte eerst naar volle tevredenheid de Pioneer control app, die werkt niet meer sinds alles in huis is geupgrade naar Android Pie. Tenminste, hij heeft het een tijdje gewoon goed gedaan op Pie, met alleen een foutmelding bij het starten van de app dat deze mogelijk niet goed werkt met Pie. Sinds een maandje of 3 start de app, maar geeft daarna alleen een zwart scherm - en dat was het dan.
Nu teruggeswitched naar de Pioneer IcontrolAV5 app die het vooralsnog doet met de receiver. De controlapp is het laatst in 2016 bijgewerkt. Lijkt er dus op of een wijziging aan de Android kant (security patches allicht?) dit veroorzaakt en de app dus geupdate moet worden. Hopelijk blijft IcontrolAV5 het wel doen.. Zou jammer zijn als het weer terug switchen wordt naar de afstandbediening terwijl het altijd gewoon OK werkte met een app. :/
Iemand ooit al eens succesvol de Pioneer support afdeling aangeschreven over zulke zaken? Op reviews etc. in de Play store lijken ze iig niet (meer) te reageren, en nieuwere apps om de boel mee te bedienen lijken er ook niet te zijn.

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-09 10:08
Ik heb een Pioneer VSX 922 met daar een Telenet decoder en een Chromecast op.
Mijn 5.1 werkt zoals het hoort. Met zone 2 heb ik wel problemen.
Internet radio of FM is geen probleem. Maar ik wil bijvoorbeeld het geluid van de TV naast de 5.1 ook in zone 2.
Wanneer ik dit in de app selecteer krijg ik geen geluid.
Wat zou het probleem kunnen zijn?

• FeaR
eyegraphic schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 18:36:
Ik heb een Pioneer VSX 922 met daar een Telenet decoder en een Chromecast op.
Mijn 5.1 werkt zoals het hoort. Met zone 2 heb ik wel problemen.
Internet radio of FM is geen probleem. Maar ik wil bijvoorbeeld het geluid van de TV naast de 5.1 ook in zone 2.
Wanneer ik dit in de app selecteer krijg ik geen geluid.
Wat zou het probleem kunnen zijn?
Hoe heb je de TV aangesloten? Via welke ingang op de Pioneer? Ik gok via HDMI of minimaal S/PDIF. Zone 2 is namelijk beperkt in doorgave van inputs, zie Pagina 27 van de Nederlandse handleiding. Een greep uit die pagina:
(Er kan alleen analoge audio worden geproduceerd.)
Het is niet mogelijk de audio-ingangssignalen die binnenkomen via de HDMI-ingangsaansluiting of de digitale ingangsaansluitingen (OPTICAL en COAXIAL) terug te brengen zodat ze kunnen worden uitgevoerd naar Zone 2.
Issue zie je vaker bij receivers. Welke signalen er door kunnen worden gezet naar Zone 2 is een verkoopargument om een duurdere receiver te nemen. Zo doen lagere klasse receivers veelal allen analoge ingangen (en met hedendaagse receivers ook NET), serie hoger en je hebt ook S/PDIF en de hoogste modellen doen ook HDMI. Nu is dat wel aan het veranderen, ik dacht dat Denon nu ook HDMI doorzet naar Zone 2 op de mid-range series.

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 28-09-2019 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-09 10:08
Inderdaad via HDMI. Zo gaat de receiver automatisch aan bij het opzetten van de tv.

Ik kan inderdaad de analoge audio en net audio door zone 2 halen, zelfs streamen van mijn telefoon lukt.
Wel raar dan dat ik in de app de verschillende hdmi inputs kan selecteren voor zone 2.

Jammer dat dit niet zou kunnen werken. Het zou juist handig zijn om bijvoorbeeld wanneer het nieuws opstaat in de woonkamer mee te kunnen volgen in de keuken.

De enige manier om het nu te doen is door het nieuws op te zetten op mijn telefoon en de audio te streamen naar zone 2. Dit lijkt mij complexer dan gewoon hdmi inputs door te sturen.
Raar dat dit er tegenwoordig nog niet standaard in zit.

Daarnaast zou een soort van 'mirror audio' van zone 1 naar zone 2 ook handig zijn.
(Dit zat trouwens reeds 20 jaar geleden op de hifi toren van mijn ouders)

Dergelijke functie vind ik precies ook niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
eyegraphic schreef op zondag 29 september 2019 @ 11:26:
Wel raar dan dat ik in de app de verschillende hdmi inputs kan selecteren voor zone 2.
De app zal voor elk model gelijk zijn en niet herkennen dat jouw receiver deze opties niet ondersteunt. Als je een hoger model receiver hebt dan kan het wel werken.
Jammer dat dit niet zou kunnen werken.
Het kan wel, alleen zal je dan naar een hogere serie receiver moeten kijken of richting een ander merk. In ieder geval een receiver die ook HDMI door zet naar Zone 2. Dit is puur een limiet van deze lagere serie.
Raar dat dit er tegenwoordig nog niet standaard in zit.
Men moet iets verzinnen om hogere modellen te verkopen. Die paar Watt meer die je met een hoger model haalt hoef je het niet voor te doen. Dingen als een betere Room Correction (al is dat veelal bij Audyssey) en meer opties in Zone 2 zijn wel dingen waar je wat aan hebt bij duurdere modellen/hogere series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-09 11:39
Goedemorgen,

Mijn vsx422 heeft na bijna 7 jaar trouwe dienst naw de geest gegeven, onderzoek moet dat nog gaan bevestigen.

Ik zit intussen wel maar een vervanger te kijken en dan in de vorm van de vsx934, iemand ervaring met deze receiver?

Of heb ik aan een vsx-930 of 933 ook voldoende?

De hogere typen, heb ook naar een sc1224 gekeken, zijn veelal dieper en passen niet in mijn zwevende meubel.

Ik speel met een dali sensor 5.1 set, zensor 7 fronts, zensor vokal center en zensor 1 rears.
Wellicht uit te breiden in de toekomst.

Ik twijfel nog tussen nieuwe kopen of wachten op een mooie gebruikte.

Wie kan mij van advies of tips of ervaringen voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-09 11:39
Kan ik een mcacc mic van een vsx422 ook voor een vsx-932 gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 12-09 12:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Topicstarter
Capirex65 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 10:33:
Kan ik een mcacc mic van een vsx422 ook voor een vsx-932 gebruiken?
Meestal niet, ik vermoed dat de versie van MCACC tussen beide ook verschilt?
Je zou eens moeten kijken of de partnummers hetzelfde zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 22:41
Ik heb een VSX-S510 en nu een nieuwe OLED gekocht (Philips OLED804). Nu heeft die Android TV er in en kan ik dus streaming apps gebruiken als Netflix en Disney+.
Het lukt me echter niet om surround output te krijgen naar de versterker. Ik heb de tv aangesloten met een HDMI kabel (op HDMI out van de versterker) en dat werkt wel qua geluid maar zodra ik surround aanzet in de settings van de tv krijg ik een soort ruis uit de speakers.

Krijgt de versterker een signaal voor zijn kiezen wat hij niet kan decoderen en moet ik een nieuwere versterker of is er nog iets in te stellen om dit te fixen?
Als ik via een chromecast op de versterker dingen stream dan lukt surround wel maar dan heb ik geen 4k/hdr en het voelt nogal omslachtig...
Pagina: 1 ... 33 34 Laatste