Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Pagina: 1 ... 34 ... 100 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnzm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 23:55

dnzm

Knorrig

blaatschaaap schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 12:57:
[...]

Heb je al geprobeerd zaken uit te sluiten? Doet het probleem zich nog steeds voor als je de nieuwe sub afkoppelt? Heb je al andere hdmi poorten op de tv/receiver geprobeerd? Een andere kabel?

Op die manier kan je het één en ander uitsluiten :)
Ik had de sub een tijdje uitstaan (stroom eraf), en toen hebben we het probleem niet gezien, maar aangezien het "af en toe" gebeurt is dat geen garantie. Gisteren een nieuwe kabel gehaald (eentje op de goede lengte, ipv een paar kabels aan elkaar gemacguyverd) en daarna twee films gekeken (en gevoeld, damn, deze sub doet het echt beter dan de oude :) ) zonder een probleem. Kan alsnog prima betekenen dat het een HDMI-poortje was, want de versterker is ook iets naar voren getrokken geweest natuurlijk.

Vooralsnog ga ik er toch maar even vanuit dat het HDMI was, want hoe meer mensen ik spreek, hoe onwaarschijnlijker dat "spanning teruglekken via de signaalkabel"-verhaal klinkt.

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 09:54
Ik heb twee kleine vragen:
1. De volumeregeling op mijn Arcam A38 werkt niet lekker meer. Als ik aan de knop naar links of rechts draai kan hij zowel harder of zachter gaan. Is dit iets wat ik zelf zou kunnen oplossen? En hoe?

2. De Arcam CD37 cd-speler heeft de laatste tijd het euvel dat de klep alleen maar sluit als ik er een tikje tegenaan geef. Je hoort hem wel draaien, maar het mechanisme pakt hem niet lijkt het. Ook hier: is dit iets wat ikzelf zou kunnen repareren?

Dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 21:28
Ben benieuwd of iemand me kan helpen met de volgende vraag;
Wie weet welke luidsprekers dit zijn?
Ik zag ze in de uitzending 'binnenstebuiten' van 30 januari.

[IMG=http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/922/IUpc97.png][/IMG]

[ Voor 31% gewijzigd door thisius op 05-02-2017 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
thisius schreef op zondag 5 februari 2017 @ 11:22:
Ben benieuwd of iemand me kan helpen met de volgende vraag;
Wie weet welke luidsprekers dit zijn?
Ik zag ze in de uitzending 'binnenstebuiten' van 30 januari.

[afbeelding]
Heb ze ooit gezien. Iets wat gemaakt is tussen '85 en '95 en van Europese origine. Lukt me niet om er nog op te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:30

timovd

Voorsprong door techniek

Floating Synthese speakers

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Japsuh schreef op zondag 5 februari 2017 @ 10:11:
Ik heb twee kleine vragen:
1. De volumeregeling op mijn Arcam A38 werkt niet lekker meer. Als ik aan de knop naar links of rechts draai kan hij zowel harder of zachter gaan. Is dit iets wat ik zelf zou kunnen oplossen? En hoe?
Check dit topic op HT Forum. Mijn AVR250 heeft er ook last van.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 21:28
@timovd;
Dank je! Ik vind ze wel tof. Zou het wat zijn qua prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm
  • Laatst online: 15-09 23:55

dnzm

Knorrig

dnzm schreef op zondag 5 februari 2017 @ 08:40:
[...] Gisteren een nieuwe kabel gehaald (eentje op de goede lengte, ipv een paar kabels aan elkaar gemacguyverd) en daarna twee films gekeken (en gevoeld, damn, deze sub doet het echt beter dan de oude :) ) zonder een probleem. Kan alsnog prima betekenen dat het een HDMI-poortje was, want de versterker is ook iets naar voren getrokken geweest natuurlijk.
Gewoon een klein updateje voor de mensen die ongetwijfeld slapeloze nachten van mijn probleem hadden (...): ik heb geen storing meer gezien, dus ik verklaar het probleem voor verdwenen.

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:29
Ik heb een vraagje over een aansluiting.
Het gaat om een digital audio in (optical) en een digital audio out (coax). Ik heb een blu-ray speler gekocht met een digitale coax uitgang voor geluid. De receiver heeft een optische ingang. Nu heb ik een converter gevonden die dit om kan zetten, maar ook een kabel die van coaxiaal naar optisch gaat. Op het forum vind ik eigenlijk alleen maar oplossingen met een converter, maar werkt een kabel ook? In de pricewatch kan ik geen kabels vinden met een coax aansluiting aan de A kant en een optische aansluiting aan de B kant.

De kabel: https://www.kabelshop.nl/...5100B10-i2028-t10552.html

De situatie, bovenste kastje is blu-ray, onderste receiver: https://drive.google.com/...1TQko4Iw/view?usp=sharing

De converter: https://www.allekabels.nl...oaxiaal-naar-optisch.html

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

PM_Petrol schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:37:
Ik heb een vraagje over een aansluiting.
Het gaat om een digital audio in (optical) en een digital audio out (coax). Ik heb een blu-ray speler gekocht met een digitale coax uitgang voor geluid. De receiver heeft een optische ingang. Nu heb ik een converter gevonden die dit om kan zetten, maar ook een kabel die van coaxiaal naar optisch gaat. Op het forum vind ik eigenlijk alleen maar oplossingen met een converter, maar werkt een kabel ook? In de pricewatch kan ik geen kabels vinden met een coax aansluiting aan de A kant en een optische aansluiting aan de B kant.

De kabel: https://www.kabelshop.nl/...5100B10-i2028-t10552.html

De situatie, bovenste kastje is blu-ray, onderste receiver: https://drive.google.com/...1TQko4Iw/view?usp=sharing

De converter: https://www.allekabels.nl...oaxiaal-naar-optisch.html
De kabels met aan de ene kant een coaxiale aansluiting en aan de andere kant een optical zijn er bij mijn weten ook niet.
De kabel die jij aanhaald : https://www.kabelshop.nl/...5100B10-i2028-t10552.html is een optical kabel (staat er ook bij)
Wat jij dus moet hebben is converter/omvormer iets zoals jij beschreef https://www.allekabels.nl...oaxiaal-naar-optisch.html

[ Voor 3% gewijzigd door Read op 08-02-2017 20:38 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:39
Ik heb een vintage audiosysteempje gehaald maar het is nogal vies. Rondom de knoppen en op de knoppen zelf zit volgens mij een berg teer/nicotine. Hoe kan ik dit het beste schoonmaken? De meeste schoonmaaktips die ik vind gaan over de binnenkant en daar kom ik niet bij in de buurt aangezien alles nog perfect werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:29
Read schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:28:
[...]

De kabels met aan de ene kant een coaxiale aansluiting en aan de andere kant een optical zijn er bij mijn weten ook niet.
De kabel die jij aanhaald : https://www.kabelshop.nl/...5100B10-i2028-t10552.html is een optical kabel (staat er ook bij)
Wat jij dus moet hebben is converter/omvormer iets zoals jij beschreef https://www.allekabels.nl...oaxiaal-naar-optisch.html
Oke bedankt voor de bevestiging. Het klinkt ook niet logisch of mogelijk om een digitaal signaal naar een optisch signaal om te zetten met alleen een kabeltje.
Ik heb de converter en bijhorende kabels besteld.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

O88088 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:42:
Ik heb een vintage audiosysteempje gehaald maar het is nogal vies. Rondom de knoppen en op de knoppen zelf zit volgens mij een berg teer/nicotine. Hoe kan ik dit het beste schoonmaken? De meeste schoonmaaktips die ik vind gaan over de binnenkant en daar kom ik niet bij in de buurt aangezien alles nog perfect werkt.
Ik denk dat je die vraag het beste (uiteraard na het topic te doorzoeken) nog eens stelt in Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2 :)
Het is ook een beetje afhankelijk van wat voor materiaal het is. Op alu kun je nog wel met spiritus, alcohol of wasbenzine aan de slag (meen ik). Bij plastic moet je wat voorzichtiger zijn. Maar in dat topic zitten de experts :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc97
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-05-2023
Hallo,

Ik heb vandaag een tweedehands Logitech Z5500 setje gekocht, er ontreken wel 2 sattelietspeakers, hierdoor is het dus min of meer een 3.1 setje:p. Echter zitten er geen kabels bij.
Als ik speakerkabels koop van 4 meter lang, hoe dik moeten ze dan zijn?
Verder zitten er ook geen input kabels bij. Ik wil voornamelijk muziek gaan luisteren via mijn telefoon of laptop ( HP Z Book Studio ), met welke kabel haal ik dan het meeste uit het setje?
Verder heb ik de DJ Controller Traktor S2, hoe zou ik deze het beste aan kunnen sluiten?
Mvg Luc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Je hebt je eigen topic met de zelfde vraag: Logitech Z5500 aansluiten
Lijkt me dat die daar prima beantwoordt kan worden :)
Na 20 minuten geen reactie dan hier maar vragen lijkt me niet de juiste insteek.
Sowieso zie ik in je eigen topic alleen maar vragen en geen eigen proberen of nazoeken. Begin daar eens mee, volgens mij staan er genoeg handreikingen in waar je mee aan de slag kunt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc97
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-05-2023
Ik zag later pas dat ik eigen beter hier mijn vraag kon stellen, vandaar.
Verder denk ik zelf dat een goede kwaliteits 3,5 mm jack voldoende moet zijn.
Ik zie echter op sommige topics dat een SPDIF aansluiting beter is. Maar er is dus geen mogelijkheid om dat via mijn laptop of Traktor S2 te doen?
Ik heb wel een RCA verloopstukje naar een 3,5mm Jack female, zal er op die manier geen kwaliteit verloren gaan als ik dan een 3,5mm jack male to male aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• welmachine
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-04 14:16
Hoi allemaal!
Ik ben even helemaal door mijn ideeën heen, dus misschien dat een mede-tweaker een frisse blik op mijn probleem kan werpen.

Ik zit met het volgende; een oude audio receiver (Sony STR KS1000, ja oud maar wel goed) met bijbehorende speakers, een oudere Sony Bravia TV en een Intel NUC zonder optische uitgang, alleen HDMI en DisplayPort.

Nu wil ik graag mijn tv, audio receiver en speakers behouden maar ook 5.1 geluid kunnen krijgen uit mijn NUC. Dit lijkt mij het makkelijkst via de optische ingang van de audio receiver.

Helaas kan de audio receiver maar tot HDMI 1, geloof ik. En zit passthrough er dus niet in, gezien de HDMI limitaties. Blijkbaar wil audio sowieso niet goed werken via HDMI passthrough op de audio receiver, volgens anecdotes op het internet.

De audio omleiden via de TV, via optisch out, gaat ook niet. De TV kan blijkbaar geen DTS afspelen, wat een must is.

Ik ken deze apparaatjes:
https://images-na.ssl-ima...I/415sEjTUBYL._SY355_.jpg

Maar blijkbaar is de kwaliteit van het beeld minder en kan het ook geen HDMI 2.0 aan.
Daarbij moet er ook nog eens een stekker in, wat ik zeker probeer te vermijden.

Weet iemand een mogelijke oplossing?
Het idee is dus om de audio van de NUC (HDMI poort) naar de audio receiver te krijgen (SPDIF poort) terwijl het beeld via HDMI naar de TV gaat.

Het liefst zonder extra stekkers en 4K proof, voor eventuele upgrades later.

Alvast bedankt!
En excuses voor de hoge eisen, haha!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoe zit het nu met platenspelerversterkers en platenspelers?

Zover ik begrijp heb je 3 soorten:

1) ingebouwd in de av-receiver / versterker, dit zijn de apparaten met een phono-ingang
2) ingebouwd in de platenspeler zelf
3) in een los kastje wat je tussen de platenspeler en de versterker zet.

Is de één daadwerkelijk beter/handiger dan de ander? Ik begrijp dat je sommige aan/uit kunt zetten en dat andere altijd aan zijn en je dus niet zomaar elke combinatie van platenspeler en versterker kunt maken. Waar moet je dan precies op letten bij de aanschaf van platenspeler en versterker?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Strikt genomen heb je de meeste controle over de kwaliteit van je set-up als je voor een losse voorversterker gaat. Dan koop je tenslotte naar eigen smaak een product dat speciaal ontwikkelt is om het signaal van je platenspeler te versterken. Om voor je zelf te bepalen wat werkelijk beter is zal je uiteindelijk toch gewoon voor een luister sessie moeten gaan. Genoeg audiozaken in dit land die je de verschillende opties kunnen demo'en zodat je zelf de verschillen kunt ervaren.

Persoonlijk zou ik wel wegblijven van de goedkopere platenspelers waarbij de voorversterker zit ingebouwd. Kwalitatief goede stereoversterkers hebben dikwijls wel een mooie phono ingang aan boord die de aanschaf van een losse voorversterker overbodig maken. Zelf beschik ik over een phono ingang maar ga ik voor de aanschaf van een platenspeler nog wel luisteren of ik verschillen hoor tussen een losse voorversterker en direct op de phono ingang. Puur om uit te sluiten dat ik er achteraf achter kom dat het toch mooier had gekund. Al vermoed ik dat binnen mijn budget een losse voorversterker niet echt een toegevoegde waarde zal gaan zijn. Ben bang dat ik nog even moet door sparen wil ik verbetering halen.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zou de platenspeler graag op een 5.1 receiver willen aansluiten. Kijk je bijv. bij Denon dan zit er pas bij de duurdere apparaten een phono-ingang en dus platenspelerversterker ingebouwd. Waarom Denon dat niet bij de goedkopere modellen doet, is me een raadsel.

Zie bijv. deze: pricewatch: Denon AVR-X4300H Zwart
Dit is een vrij dure AV-receiver. Het lijkt me qua gemak dan wel fijn om alles in 1 apparaat te hebben, maar is dit de prijs waard t.o.v. pricewatch: Denon AVR-X2300W Zwart of pricewatch: Denon AVR-X3300W

Ik zie bij HiFi Klubben een NAD RIAA/Phono-voorversterk staan voor € 119. Is dat dan echt zoveel beter dan wanneer-ie ingebouwd is? Zie dit artikel: https://www.hifiklubben.n...riaaphono-voorversterker/ Dan lees ik weer dingen over aarding... Waar is de tijd gebleven dat je enkel hoefde te kijken of de stekker paste? ;) :?

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 16-02-2017 12:32 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Jorgen schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:29:
Ik zou de platenspeler graag op een 5.1 receiver willen aansluiten. Kijk je bijv. bij Denon dan zit er pas bij de duurdere apparaten een phono-ingang en dus platenspelerversterker ingebouwd. Waarom Denon dat niet bij de goedkopere modellen doet, is me een raadsel.
Ze moeten iets toevoegen op de hogere series om de verkoop van die modellen te verantwoorden. Voor vermogen hoef je het niet te doen. Andere opties die op hogere/duurdere modellen komen ten opzichte van lagere zijn bijvoorbeeld het aan kunnen sturen van meer kanalen, hogere versie van Room EQ (bij Denon Audyssey XT32 in plaats van XT), phono in, minder beperkingen op Zone 2/3/etc, enzovoort.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Spotify Connect, t.o.v. gewoon Spotify; ingebouwde Heos-mogelijkheden, enz.
Ja dat snap ik.

Die Denon is nu "in de aanbieding", maar kost nog altijd een vermogen. (Wat dan wel weer leuk is voor een versterker... ;))

Ik ga eens goed lezen/bedenken wat ik echt nodig heb. Het voordeel van alles in 1 apparaat is gewoon het gemak en dat het allemaal precies op elkaar is afgestemd natuurlijk. En anders dus toch een "los kastje". Hoe verhoud zich de kwaliteit van die ingebouwde phonoversterker in zo'n Denon t.o.v. zo'n losse van NAD of Cambridge? En wellicht zijn er nog wel veel goedkopere goede oplossingen. Dit is wat ik bij HiFi Klubben zag.

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:57

blaatschaaap

schaap

Jorgen schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:50:
Spotify Connect, t.o.v. gewoon Spotify; ingebouwde Heos-mogelijkheden, enz.
Ja dat snap ik.

Die Denon is nu "in de aanbieding", maar kost nog altijd een vermogen. (Wat dan wel weer leuk is voor een versterker... ;))

Ik ga eens goed lezen/bedenken wat ik echt nodig heb. Het voordeel van alles in 1 apparaat is gewoon het gemak en dat het allemaal precies op elkaar is afgestemd natuurlijk. En anders dus toch een "los kastje". Hoe verhoud zich de kwaliteit van die ingebouwde phonoversterker in zo'n Denon t.o.v. zo'n losse van NAD of Cambridge? En wellicht zijn er nog wel veel goedkopere goede oplossingen. Dit is wat ik bij HiFi Klubben zag.
Hoe een losse phonoversterker zich verhoud tegenover een ingebouwde phono kan ik je zo niet vertellen.

Ik heb zelf ook gekeken naar een A/V receiver met ingebouwde phono. Dit kom je inderdaad op de duurdere modellen tegen. Dit is gecombineerd met meer wattage, misschien wat extra kanalen etc. De vraag die je jezelf moet stellen: Gebruik ik de andere extra opties ook? zo niet, vind ik alleen de ingebouwde phono versterker de meerprijs waard?

Zelf heb ik hier ook over nagedacht. Ik wou graag een Marantz en moest kiezen tussen de SR6011(€985,-) en de SR5011(€599,-). De SR6011 heeft een ingebouwde phono, 11.2 surround, 10 watt meer en een iets beter ruisverhouding vergeleken met de SR5011. Zelf zal ik nooit 11.2 aansturen, die 10 watt kan me gestolen worden en de ruisverhouding geloof ik ook wel, dus ik ben voor de SR5011 + een simpele phono versterker van 100 euro gegaan, de rest van mn besparing heb ik bij de draaitafel ingestopt :)

Ik zou dus goed nadenken of je de extra functionaliteiten (die je mogelijk niet gaat gebruiken) de meerprijs waard vind om een alles-in-1 oplossing te hebben. Een losse voorversterker kan je ook prima wegwerken in een kastje, dan heb je er in principe ook niet echt last van :)

blaap

• Linius
Die PP2E is een fijn voorversterkertje. Mocht ik een versterker hebben gehad zonder phono ingang was ik daar wel voor gegaan. Een niet al te kostbare oplossing die goed geluid heeft.

Even los van het voorversterker verhaal, waarom wil je een platenspeler op een surround receiver aansluiten? Ga je daadwerkelijk ook veel films kijken en is surround dusdanig belangrijk voor je? Want mocht je puur voor de muziek belevenis gaan ben je veel beter af met een nette stereoversterker. En dan tref je bij onder andere NAD en Marantz al bij de onderste modellen in de markt een phono ingang aan. De 7005 van Marantz of de 338 van NAD zijn dan bijvoorbeeld leuke opties.

Bij surround receivers moet je je zelf vooral afvragen of je het extra vermogen dat de hogere series bieden nodig gaat hebben. Geheel afhankelijk van wat voor speakers je er op aan wilt gaan sluiten. De leukste meerwaarde aan de 4300 naast z'n vermogen en de phono ingang vind ik toch vooral de Heos integratie. Als je plannen hebt om met een multi-room systeem te gaan werken in andere ruimtes van het huis is dat natuurlijk een fijne bijkomstigheid. Is dat allemaal niets voor jou zou ik zeggen ga lekker voor een 2300 (die momenteel echt op een gunstig prijspunt zit overigens) en koop er een losse voorversterker bij.

En nogmaals, ga even langs in de winkel en vraag of ze de verschillende opstellingen voor je kunnen laten demo'en. Dan ervaar je het zelf.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik kijk graag films en series dus vandaar de keuze voor een surround-receiver. Ik vind het echt overkill om beide te willen. De integratie in 1 apparaat lijkt me het prettigst werken, dan is alles precies op elkaar afgesteld. Ik snap ook dat je met een losse versterker meer vrijheid/mogelijkheden hebt, als je een goede koopt. (En met goed bedoel ik niet perse duur...)

Kan je met zo'n ingebouwde phono-versterker in de Denon ook kiezen tussen MC en MM; aarding en al dat soort dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 13:49

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Momenteel heb ik een 7.1 setup staan.
Onkyo TX-NR818
2x Elac FS 58.2 (front)
2x Jamo S606 (side)
2x Jamo C 601 (rear)
1x Jamo center (die uit de S 606 HCS3 set)
1x Infinity PSW8CH (sub)
Hoeveel nut heeft het om te upgraden naar Dolby Athmos?
Ik heb een verlaagd plafond met Hout Wol Cement platen, dus plafond inbouw speakers kunnen best makkelijk geplaatst worden.
En hoe veel plafond speakers is dan optimaal?
2: boven de luisterpositie
4: nl ook 2 voor de luisterpositie
4: nl 2 voor en 2 achter de luisterpositie
6: nl 2 voor, 2 boven en 2 achter de luisterpositie

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 09:25

JT

VETAK y0

Linius schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:27:
Bij surround receivers moet je je zelf vooral afvragen of je het extra vermogen dat de hogere series bieden nodig gaat hebben. Geheel afhankelijk van wat voor speakers je er op aan wilt gaan sluiten. De leukste meerwaarde aan de 4300 naast z'n vermogen en de phono ingang vind ik toch vooral de Heos integratie. Als je plannen hebt om met een multi-room systeem te gaan werken in andere ruimtes van het huis is dat natuurlijk een fijne bijkomstigheid. Is dat allemaal niets voor jou zou ik zeggen ga lekker voor een 2300 (die momenteel echt op een gunstig prijspunt zit overigens) en koop er een losse voorversterker bij.
Dat vind ik een beetje kort door de bocht; duurdere series kunnen ook een geavanceerder kalibratiesysteem hebben met bijvoorbeeld meer banden voor de PEQ.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
@Jorgen 9 van de 10 phono ingangen zijn MM, de Denon is daarop geen uitzondering. Maar goed, de meeste platenspelers werken ook met MM dus die keuze is op zich niet zo gek.

@JT Oh dat is zeker waar. De hogere series hebben altijd wat meer toeters en bellen waardoor het allemaal weer wat mooier gaat klinken. Ik denk alleen in dit geval dat als je op budget zit dat het niet heel veel toegevoegde waarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
HellStorm666 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:36:

[...]

Ik heb een verlaagd plafond met Hout Wol Cement platen, dus plafond inbouw speakers kunnen best makkelijk geplaatst worden.
Ik ben van een 7.1 naar een 7.1.2 gegaan maar mijn voorkeur zou een 5.1.4 zijn, dan hoor je namelijk een meer ruimtelijk geluid van boven. De toegevoegde waarde van de atmos speakers zijn overigens veel groter dan de achter speakers van een 7.1 opstelling wat mij betreft. Het liefste zou ik voor een 7.1.4 opstelling gaan maar dat gaat helaas niet op mijn zolder. Welke versterker heb je nu of heb je een nieuwe op het oog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Malt007 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:37:
[...]

Ik ben van een 7.1 naar een 7.1.2 gegaan maar mijn voorkeur zou een 5.1.4 zijn, dan hoor je namelijk een meer ruimtelijk geluid van boven. De toegevoegde waarde van de atmos speakers zijn overigens veel groter dan de achter speakers van een 7.1 opstelling wat mij betreft. Het liefste zou ik voor een 7.1.4 opstelling gaan maar dat gaat helaas niet op mijn zolder. Welke versterker heb je nu of heb je een nieuwe op het oog?
Ik heb momenteel de Onkyo TX-NR818, dus geen Athmos mogelijkheden.
t.z.t. zal er dan dus een nieuwe moeten komen die minimaal net zo goed is als de 818, maar dan met athmos.
(zie de quote in het eerste bericht, daar staat m'n apparatuur en de speakers in vermeld).

[ Voor 5% gewijzigd door HellStorm666 op 17-02-2017 11:40 ]

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
HellStorm666 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:39:
[...]

Ik heb momenteel de Onkyo TX-NR818, dus geen Athmos mogelijkheden.
t.z.t. zal er dan dus een nieuwe moeten komen die minimaal net zo goed is als de 818, maar dan met athmos.
(zie de quote in het eerste bericht, daar staat m'n apparatuur en de speakers in vermeld).
Oh daar heb ik even over heen gelezen :)

Let op bij je aankoop van een nieuwe versterker dat soms niet alle kanalen versterkt zijn, zo koos ik voor een 11.2 versterker zodat ik eventueel nog kon uitbreiden naar een 7.1.4 opstelling maar nu blijkt dat er 2 van de kanalen niet versterkt zijn er dus nog een eindversterker tussen zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Laatst online: 16-09 14:06
HellStorm666 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:36:

[...]

Zelf heb ik een 7.1.4 opstelling met een Onkyo TX-NR3030 als versterker. 6 speakers heeft volgens mij geen zin omdat er geen betaalbare oplossingen zijn om dit aan te sturen. Zelf vind ik dolby Atmos effect niet heel opvallend. Slechts af en toe heb ik echt het gevoel dat er geluid van boven komt, maar misschien is dat wel het sterke punt. Dat het er wel is maar je het pas mist als het er niet meer is. De Dolby Atmos demo filmpjes zijn daarentegen echt heel indrukwekkend.

Trouwens een scene waar Atmos echt cool is is de openings-scene van Mad Max. Daar hoort hij stemmen (in zijn hoofd) en die schieten echt de hele kamer door, dus ook van boven.

Ik denk daarom dat je ook echt hoeft te investeren in heel dure atmos speakers. Er komt 99% van de tijd alleen maar achtergrond/ambient geluid uit dus veel vermogen krijgen ze niet te verwerken.

Zelf heb ik gekozen voor een paar heel betaalbare inbouwspeakers die ik vond op amazon. Tweeweg, degelijk filter, 6,5 inch voor 40 euro per paar. En daar komt goed geluid uit, zeker voldoende voor Atmos.

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71L6Qfo4pBL._SL600_.jpg

Upgraden wil ik misschien later nog als Atmos echt een blijvertje is.

[ Voor 14% gewijzigd door Juicie op 17-02-2017 12:07 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 10:44

TheNephilim

Wtfuzzle

Zie TheNephilim in "Het grote Audiomeubel topic!".

Is 20 centimeter hoogte voldoende? Mijn pricewatch: Denon AVR-X3300W zou er in moeten passen en een eventuele center speaker (pricewatch: Bowers & Wilkins 600 series HTM62 S2 (Zwart) natuurlijk ook.

Kortom; met welke apparaten zou ik rekening moeten houden qua hoogte en is 20 cm dan een beetje toekomstbestendig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Juicie schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:50:
[...]

Zelf heb ik een 7.1.4 opstelling met een Onkyo TX-NR3030 als versterker. 6 speakers heeft volgens mij geen zin omdat er geen betaalbare oplossingen zijn om dit aan te sturen. Zelf vind ik dolby Atmos effect niet heel opvallend. Slechts af en toe heb ik echt het gevoel dat er geluid van boven komt, maar misschien is dat wel het sterke punt. Dat het er wel is maar je het pas mist als het er niet meer is. De Dolby Atmos demo filmpjes zijn daarentegen echt heel indrukwekkend.

Trouwens een scene waar Atmos echt cool is is de openings-scene van Mad Max. Daar hoort hij stemmen (in zijn hoofd) en die schieten echt de hele kamer door, dus ook van boven.

Ik denk daarom dat je ook echt hoeft te investeren in heel dure atmos speakers. Er komt 99% van de tijd alleen maar achtergrond/ambient geluid uit dus veel vermogen krijgen ze niet te verwerken.

Zelf heb ik gekozen voor een paar heel betaalbare inbouwspeakers die ik vond op amazon. Tweeweg, degelijk filter, 6,5 inch voor 40 euro per paar. En daar komt goed geluid uit, zeker voldoende voor Atmos.

[afbeelding]

Upgraden wil ik misschien later nog als Atmos echt een blijvertje is.
Weet je zeker dat je atmos speakers goed genoeg zijn of heb je de boel niet goed ingesteld? Atmos zorgt wat mij betreft voor een compleet nieuwe dimensie net zoals iedereen die mij een film komt kijken. Je wordt compleet omgeven door geluid waardoor je echt veel meer het gevoel krijgt dat je er tussen in zit. Wat mij betreft een revolutie in homecinema-land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Laatst online: 16-09 14:06
Malt007 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:26:
[...]

Weet je zeker dat je atmos speakers goed genoeg zijn of heb je de boel niet goed ingesteld? Atmos zorgt wat mij betreft voor een compleet nieuwe dimensie net zoals iedereen die mij een film komt kijken. Je wordt compleet omgeven door geluid waardoor je echt veel meer het gevoel krijgt dat je er tussen in zit. Wat mij betreft een revolutie in homecinema-land.
Of ze goed genoeg zijn. Ze zijn natuurlijk minder goed als mijn overige speakers. Ik gebruik ze ook in het plafond van de garage voor als ik aan het klussen ben en daar voldoen ze echt heel goed. Op het laag na (< 100 Hz) klinken ze gewoon goed. De Atmos kanalen spelen vanaf 200 Hz (dacht ik) dus laag is niet zo belangrijk.

Goed ingesteld zijn ze ook. Ik heb ze ingeregeld met een meet microfoon. Speel met een Pioneer BDP-450 op mijn Onky TX-NR3030. Die laatste geeft netjes Dolby Atmos aan en ik zie dat al de 11 speakers actief zijn.

Ik hoor ook duidelijk geluid komen uit de speakers maar het is voor mij geen revolutie gewoon evolutie. Maar misschien heb ik gewoon nog niet de juiste Atmos film gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

TheNephilim schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:21:
Zie TheNephilim in "Het grote Audiomeubel topic!".

Is 20 centimeter hoogte voldoende? Mijn pricewatch: Denon AVR-X3300W zou er in moeten passen en een eventuele center speaker (pricewatch: Bowers & Wilkins 600 series HTM62 S2 (Zwart) natuurlijk ook.

Kortom; met welke apparaten zou ik rekening moeten houden qua hoogte en is 20 cm dan een beetje toekomstbestendig?
Wat slordig copy/paste werk, maar goed.

Staat in de handleiding van de receiver op 1 van de eerst bladzijdes. De voorschriften voor
Onkyo zijn :

Advies 1 : "Read these instructions"
en de gemiddelde Nederlandse consument denkt : "ja ammahoela", ik ga meteen die receiver aansluiten.

Maar dan mis je :
Advies 7 : Do not block any ventilation openings. Install in
accordance with the manufacturer’s instructions.

En veel belangrijker nog :
Advies 18 : If you install the apparatus in a built-in installation,
such as a bookcase or rack, ensure that there is
adequate ventilation.
Leave 20 cm (8") of free space at the top and sides and
10 cm (4") at the rear. The rear edge of the shelf or
board above the apparatus shall be set 10 cm (4")
away from the rear panel or
wall, creating a flue-like
gap for warm air to escape

Nu de PDF handleiding van de Marantz SR6004
Pagina 2 : IMPORTANT SAFETY INSTRUCTIONS
Advies 1 : Read these instructions.
Advies 7 : Do not block any ventilation openings. Install in accordance with the manufactures instructions.
Pagina 3 : Do not locate in the following places
To ensure long-lasting use, do noet locate the unit where

Exposed to direct sunlight
Near sources of heat such as heaters (daar kan net zo goed Xbox-en staan)
Highly humid or poorly ventilated
Dusty
Subjected to mechanical vibrations
On wobbly, inclined or otherwise unstable surfaces
Near windows wehrer there is a chance of exposure to rain, etc
On top of an amplifier or near component which dissipates a great deal of heat To ensure proper heat radiation, ensure the below clearance form walls and other equipment. Link 20cm of 8" vrijhouden, bovenop hetzelfde, rechts ook hetzelfde. behalve de achterkant Volgens Marantz handleiding wilt dat je minimaal 20cm 8" ruimte overhoud aan de achterkant waar de Onkyo minimaal 10cm of 4" wilt zien.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 16-09 10:44

TheNephilim

Wtfuzzle

Goed, qua koelruimte heb je een punt, maar praktisch niemand houdt zich daar aan. Zeker omdat apparatuur vaak gestapeld moet worden en dat is juist bij mijn ontwerp niet zo. Het ging me vooral om de hoogte; past de meeste apparatuur erin?

Zal nog wel eens kijken of ik iets kan bedenken waardoor ik enkele ventilatoren in kan bouwen. Wellicht de onderkant van de bovenkant open houden. Zodat je meer ruimte hebt dan die 20 cm, ondanks dat de sleuf zelf nog steeds 20 cm hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Malt007 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:26:
[...]

Welke receiver heb je er aan hangen? Misch dat Onkyo er anders mee om gaat?

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
HellStorm666 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 16:43:
[...]

Welke receiver heb je er aan hangen? Misch dat Onkyo er anders mee om gaat?
Marantz 7010, denk niet dat er veel verschil tussen de Marantz en de Onkyo zit qua functionaliteit of hoe de atmos weergeven wordt. Wellicht dat het verschil in de speakers zelf zit, ik heb best flinke voor aan het plafond, de Klipsch RS-41 volgens mij, iets zwaarder dan zo'n inbouw speakertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dus als ik het goed begrijp geeft een losse versterker meer vrijheid om dingen in te stellen, maar zitten er in de duurdere (AV-)receivers over het algemeen sowieso goede onderdelen en aangezien de meeste platenspelers MM zijn en de receivers ook, hoeft dat geen probleem te zijn. Dan is het dus puur een kwestie van vergelijken of de extra mogelijkheden van de receiver een meerwaarde hebben en of het die prijs waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
Atmos is leuk maar een echt goede 5.1 set komt al redelijk in de buurt van een atmos setup. Auro3d vind ik persoonlijk beter.
Het demo materiaal is hetgene wat atmos leuk maakt maar bij veel films vind ik het ook onder de maat.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:13
Is het mogelijk dat een speaker de receiver sloopt?

Bij mijn pc gebruik ik al heel lang 2 oude JVC boekenplank speakertjes, die ooit hoorde bij zo'n jaren 90 stereotorentje. En hoewel ik best tevreden ben met het geluid wat daaruit komt, begin ik het vermoeden te krijgen dat een van deze speakers mijn versterkers/receivers sloopt.

In het begin gebruikte ik nog de stereotoren die bij deze speakers hoorde voor het geluid, maar op een gegeven moment begon telkens het rechter kanaal weg te vallen. Aangezien de stereotoren al meer dan 20 jaar oud was, geloofde ik het wel en heb een Pioneer versterker gekocht op marktplaats. Deze versterker begon dezelfde kuren te vertonen, ook weer het rechter kanaal dat wegviel.

Daarna een T-Amp uit China laten komen, leek me handig, lekker klein, dus meer ruimte op het bureau. Deze bleek echter net niet krachtig genoeg om af en toe een keer iets harder te kunnen luisteren.

Een half jaar geleden een Onkyo 7.1 receiver van marktplaats gehaald voor een leuk bedragje. Redelijk modern, dus ik had het gevoel dat deze nog vele jaren mee zou kunnen gaan. Echter afgelopen weekend... Weer het rechter kanaal dat wegviel... Hij kwam daarna wel weer terug, maar ik begin nu toch wel sterk te twijfelen aan de speakers zelf.

Nu heb ik het lelijke speakersnoer dat er aan zat, vervangen door iets minder lelijk speakersnoer van de Action. Aan de linker speaker zat zwart/rood dropveter snoer en aan de rechter vermoed ik ouderwets elektriciteitssnoer. Maar volgens mij zou dat niet echt uit moeten maken.

Ik ben nu sterk aan het twijfelen of ik toch maar eens andere speakers moet gaan halen. Maar kan het uberhaupt wel dat een speaker de versterker sloopt? Als ik er op Google dan vind ik alleen maar hits over versterkers die speakers slopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Masterkale1 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 19:26:
Atmos is leuk maar een echt goede 5.1 set komt al redelijk in de buurt van een atmos setup. Auro3d vind ik persoonlijk beter.
Het demo materiaal is hetgene wat atmos leuk maakt maar bij veel films vind ik het ook onder de maat.
Atmos staat natuurlijk nog redelijk in de kinderschoenen dus bij films gaat het de komende jaren enorm verbeteren. Maar ik vind het een duidelijke meerwaarde tov 5.1, ik betwijfel of er meerwaarde van dts-hd of de hd variant dolby is, maar atmos duidelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Ossi schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:03:
Is het mogelijk dat een speaker de receiver sloopt?

Bij mijn pc gebruik ik al heel lang 2 oude JVC boekenplank speakertjes, die ooit hoorde bij zo'n jaren 90 stereotorentje. En hoewel ik best tevreden ben met het geluid wat daaruit komt, begin ik het vermoeden te krijgen dat een van deze speakers mijn versterkers/receivers sloopt.

In het begin gebruikte ik nog de stereotoren die bij deze speakers hoorde voor het geluid, maar op een gegeven moment begon telkens het rechter kanaal weg te vallen. Aangezien de stereotoren al meer dan 20 jaar oud was, geloofde ik het wel en heb een Pioneer versterker gekocht op marktplaats. Deze versterker begon dezelfde kuren te vertonen, ook weer het rechter kanaal dat wegviel.

Daarna een T-Amp uit China laten komen, leek me handig, lekker klein, dus meer ruimte op het bureau. Deze bleek echter net niet krachtig genoeg om af en toe een keer iets harder te kunnen luisteren.

Een half jaar geleden een Onkyo 7.1 receiver van marktplaats gehaald voor een leuk bedragje. Redelijk modern, dus ik had het gevoel dat deze nog vele jaren mee zou kunnen gaan. Echter afgelopen weekend... Weer het rechter kanaal dat wegviel... Hij kwam daarna wel weer terug, maar ik begin nu toch wel sterk te twijfelen aan de speakers zelf.

Nu heb ik het lelijke speakersnoer dat er aan zat, vervangen door iets minder lelijk speakersnoer van de Action. Aan de linker speaker zat zwart/rood dropveter snoer en aan de rechter vermoed ik ouderwets elektriciteitssnoer. Maar volgens mij zou dat niet echt uit moeten maken.

Ik ben nu sterk aan het twijfelen of ik toch maar eens andere speakers moet gaan halen. Maar kan het uberhaupt wel dat een speaker de versterker sloopt? Als ik er op Google dan vind ik alleen maar hits over versterkers die speakers slopen...
Als je versterker te licht is voor de speakers is dat mogelijk. Heb je meer specificaties?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:13
timovd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:39:
[...]

Als je versterker te licht is voor de speakers is dat mogelijk. Heb je meer specificaties?
Het model van de speaker is: JVC SP-MXS2BK 30 Watt 6 Ohm

Het model van de versterker kan ik thuis pas opzoeken. Het is een instap Onkyo van vlak voordat HDMI gangbaar is geworden om op de receiver te hebben. Natuurlijk niet bepaald geweldig, maar dit soort speakers moeten toch makkelijk aangestuurd kunnen worden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madmama
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-06-2023
Ik heb een Pioneer SBX-B70 soundplate, audio vanuit mijn GSM over bluetooth klinkt helder, ook radio (via FM) is helder en gesprekken zijn prima te horen.

Als ik via mijn TV (optical fiber cable) geluid afspeel, bv een film vanaf tv of Netflix via de Horizon box of via chromecast is er een hinderlijke achtergrond geluid te horen bij vooral gesprekken, je hoort een soort van (kan het niet echt beschrijven) een soort van ruis tijdens de gesprekken, welke ik niet hoor als ik de audio via de TV laat lopen.

Overigens is de ruis niet continue aanwezig, als iemand iets zegt hoor je de ruis, valt het even stil dan is de ruis ook weg. Als er 2 mensen na elkaar praten hoor je tijdens de korte pauze in zo'n gesprek de ruis dus eventjes niet.

De instellingen van de TV en de Pioneer ben ik al nagelopen en ook het veranderen van de surround mode (night, coversations) brengt geen verbetering.

Iemand een tip waar ik kan beginnen met zoeken?

Bedankt.

[ Voor 13% gewijzigd door Madmama op 22-02-2017 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Niet online
In het kader van pimp-de-huiskamer heb ik besloten om mijn zuilen de deur uit te doen en ze te vervangen voor bookshelves. Hiervoor heb ik Dali Zensor 3's op het oog (want goede reviews, prijs)

Ik las echter in een review dat, omdat de basreflexpijp aan de achterkant zit, deze dingen op een standaard horen te staan. Is dat ook echt zo en welke afstand tot de muur hebben we het eigenlijk over? Daarnaast,omdat dit een dealbreaker zou zijn, bestaan er speakers in dezelfde (prijs)klasse waarbij dit niet nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Als je ze echt tegen de muur wil zetten, is een poort aan de achterkant niet aan te raden.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:20
Dat zeggen we wel altijd ja, maar toch staat dit in de handleiding:

"ZENSOR 5 and 7 are designed as floor standing speakers. They should be positioned minimum
10 – 20 cm (4 – 8”) from the rear wall. ZENSOR 1, ZENSOR PICO, ZENSOR 3, ZENSOR PICO
VOKAL and ZENSOR VOKAL are designed to be positioned flat up against the wall."

Dali raadt het zelf dus aan, er zit volgens mij ook bij de zensor 3 een bevestigingsoogje aan de achterkant.
Mijn zensor 1 staan echter ook los van de muur en dat werkt iig ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
  • Laatst online: 27-08 13:21
Hallo,

Zit met een klein vraagje ivm de aanschaf van een andere Soundbar,mijn huidige is bedraad en heeft geen bluetooth,nu wil ik overstappen naar eentje met wireless subwoofer en bluetooth...

Nu is mijn vraag,ik luister regelmatig thuis via wifi naar YouTube(muziek),kan ik als ik dus met bluetooth verbinding maak met de soundbar gewoon via de YouTube app de muziek streamen?

Of moet de muziek daadwerkelijk opgeslagen zijn op mijn gsm voor ik het kan streamen?

Ik heb gezocht via google maar ik vind niet direct een antwoord of ik geef de verkeerde zoektermen in :p

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:38
Slammed_a4 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 15:23:
[...]
Nu is mijn vraag,ik luister regelmatig thuis via wifi naar YouTube(muziek),kan ik als ik dus met bluetooth verbinding maak met de soundbar gewoon via de YouTube app de muziek streamen?

Of moet de muziek daadwerkelijk opgeslagen zijn op mijn gsm voor ik het kan streamen?
[...]
Je wilt op je soundbar muziek afspelen via bluetooth. Daarvoor maakt het niet uit waar je telefoon het geluid vandaan haalt, als die het maar doorstuurt via bluetooth.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Inderdaad, gewoon bluetooth van je telefoon aanzetten, koppelen met de soundbar en gaan met die banaan. Je telefoon zou dan via Aptx al het geluid door moeten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 19:29
Mijn versterker is stuk :( het is een oude van eind de jaren '80. De luidsprekers die ik nu heb zijn KEF Q60 met onderstaande specificaties. Is de Onkyo TX8020 voldoende krachtig om deze luidsprekers fatsoenlijk aan te sturen?

Specs Q60:
Nominal impedance: 8 ohms
Amplifier requirements: 10-100W (into 8 ohms)
Frequency response: 60Hz to 20kHz +/-3.0dB (-6dB at 45Hz)
Sensitivity: 90dB at 1m for 2.83V (corrected for wall mounting)
Maximum output: 110dB

Specs TX8020:
Amplifier Section
Power Output 90 W + 90 W (6 Ω, 1 kHz, 1% THD,
1 Channel Driven, IEC)
Dynamic Power 180 W + 180 W (3 Ω)
160 W + 160 W (4 Ω)
100 W + 100 W (8 Ω)

Moet ik bang hebben om de tweeters stuk te spelen als ik hem eens wat harder zet, of valt dit in de praktijk goed mee? Meestal staat de stereo op een heel normaal luistervolume, maar soms durf ik hem toch wat harder te zetten. Ik heb jarenlang tevreden een JVC ax-r551 met volgende specs gebruikt:

power output: 100 watts per channel into 8Ω (stereo)
Frequency response: 10Hz to 50kHz
Total harmonic distortion: 0.007%
Input sensitivity: 2.5mV (MM), 200mV (line)
Signal to noise ratio: 70dB (MM), 97dB (line)

Ik ga er dus van uit dat de onkyo minder krachtig is, maar zou wel goed moeten klinken. De luidsprekers gaan tot 100W, terwijl de versterker tot 90 watt in 6 ohm gaat. Geeft dit potentieel problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05-2024
Is het mogelijk om voor zo'n 100 a 150 euro max een fatsoenlijke homecinema set of receiver met zeker 3 HDMI ingangen te bemachtigen? Zo ja, welke zouden jullie aanbevelen?

En is het mogelijk om om evt 3 aparte HDMI inputs via een hub of splitter naar 1 te leiden en levert dat evt signaal verlies of andere nadelen op?

Bedankt alvast voor jullie tijd en kennis, ben echt een noob op AV gebied... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Welke sets heb je zelf gevonden (desnoods tweede hands)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
ik heb er zelf nog niet veel tijd in kunnen steken maar ik kwam er op omdat ik eigenlijk een Onkyo HT-S3705 wilde hebben maar die te duur vond: die 5.1 receiver/av set heeft 6 HDMI-in's.

toen begon ik dus te denken, zoiets maar dan flink goedkoper... :D

heb al tweedehands gekeken maar niets te vinden op dit moment.
goedkoopste prijs nieuw is 250 (advies 350) maar ik zit gewoon ff krap dus als er een goedkoper alternatief is die ik over het hoofd zie, dan hoor ik dat graag.
ik ga zelf uiteraard verder researchen maar alle hulp is welkom.

kun je trouwens ook iets zinnigs zeggen over HDMI's koppelen dmv hub/splitter?
op mn huidige av set zit maar één HDMI-in dus een hub die drie HDMI's naar één leidt, is dat geen optie?

[ Voor 0% gewijzigd door stinky1701 op 28-02-2017 11:29 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:24
stinky1701 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:51:
Is het mogelijk om voor zo'n 100 a 150 euro max een fatsoenlijke homecinema set of receiver met zeker 3 HDMI ingangen te bemachtigen? Zo ja, welke zouden jullie aanbevelen?

En is het mogelijk om om evt 3 aparte HDMI inputs via een hub of splitter naar 1 te leiden en levert dat evt signaal verlies of andere nadelen op?

Bedankt alvast voor jullie tijd en kennis, ben echt een noob op AV gebied... d:)b
Ik heb nog wel een Sony STR-DH810 staan, voldoet vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
Dankjewel voor het aanbood maar tweedehands is wmb echt een last resort: ik wil het liefst een nieuwe ivm garantie en elektronica in het algemeen. ;)

Was me vandaag vooral op dit soort oplossingen aan't oriënteren:

https://www.allekabels.nl...laar-met-3d-marmitek.html

Zitten hier bekende nadelen aan of werkt het allemaal naar behoren?
Eerlijk gezegd lijkt me zo'n oplossing nog het voordeligste en momenteel het meest praktisch: dan kan ik gewoon mn oude Panasonic av set blijven gebruiken.
Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Receivers: categorie: Versterkers en receivers en nee dus :P
Splitters werken maar het blijft behelpen natuurlijk.

Wellicht kun je via een TV schakelen ipv via een receiver?
32" TV met een lading HDMI aansluitingen kost trouwens ook niet heel veel meer, past wellicht zelfs nog eerder in je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
Ja idd sorry, ik heb blijkbaar enorme moeite te onthouden hoe die krengen die ik bedoel eigenlijk heten: 5.1 AV Sets óf AV receivers....toch? :?

Anyhoe: het blijft behelpen zeg je...bedoel je daarmee dat het schakelen tussen de HDMI kanalen vervelend is in het gebruik of dat de kwaliteit vh signaal er onder lijdt of vreemde artefacten kan vertonen.
Ik kan me namelijk van die ouwe SCART switches herinneren dat de kwaliteit vh beeld slechter kon zijn...

Een tweede tv in de woonkamer enkel voor het switchen van HDMI kanalen, ook al is het een behoorlijke cheape oplossing, is wmb niet zo'n praktische oplossing... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
  • Laatst online: 27-08 13:21
Hé jongens,

Ik heb de soundbar nu enkele dagen in bezit en het werkt hoe ik het wou ;)

Bedankt voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 13:57
Ben benieuwd naar jullie ervaring met multirooms.

Ik ben opzoek naar een mooie enkele wireless streamers.

Een eerste selecte:
#ProductPrijsSubtotaal
1Bose SoundTouch 30 Series III Wit€ 459,60€ 459,60
1Denon HEOS 7 HS2 Zwart€ 497,22€ 497,22
1Denon HEOS 7 Zwart€ 369,-€ 369,-
1Sonos Play:5 (gen2) Wit€ 476,88€ 476,88
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.802,70

Ik wil ze nog allemaal gaan luisteren in de winkel, maar het zal in de woonkamer, achter op een dressoir komen te staan. De woonkamer is circa 6 x 5M met een aangrenzende open keuken van 3x5 ( hele ruimte L vorm).

Mijn voornaamste vraag is, behalve welke jullie zelf aanraden, wat is het verschil in kwaliteit tussen de twee HEOS 7 varianten (behalve BT en Hi-res playback, ben overtuigd dat ik dit verschil niet hoor in deze speakers).

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 22:30
Oggy schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 21:39:
Ben benieuwd naar jullie ervaring met multirooms.

Ik ben opzoek naar een mooie enkele wireless streamers.

Een eerste selecte:
#ProductPrijsSubtotaal
1Bose SoundTouch 30 Series III Wit€ 459,60€ 459,60
1Denon HEOS 7 HS2 Zwart€ 497,22€ 497,22
1Denon HEOS 7 Zwart€ 369,-€ 369,-
1Sonos Play:5 (gen2) Wit€ 476,88€ 476,88
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.802,70

Ik wil ze nog allemaal gaan luisteren in de winkel, maar het zal in de woonkamer, achter op een dressoir komen te staan. De woonkamer is circa 6 x 5M met een aangrenzende open keuken van 3x5 ( hele ruimte L vorm).

Mijn voornaamste vraag is, behalve welke jullie zelf aanraden, wat is het verschil in kwaliteit tussen de twee HEOS 7 varianten (behalve BT en Hi-res playback, ben overtuigd dat ik dit verschil niet hoor in deze speakers).
Wat je noemt, dat zijn de verschillen. Meer is er niet. Ingebouwde BT vind ik een handige functie.

Als je in twee zones geluid wilt hebben met dit soort spelers dan zou ik aanraden er 2 neer te zetten. Eén in de woonkamer en de ander in de keuken. Zo is het ontworpen. Je hoeft die ene dan niet op hoog volume te zetten om het in de keuken te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furywolf
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-04 11:57
Ik heb van mijn vader 2 Bose speakers gehad om te verkopen op Marktplaats, of eventueel hier. Op de achterkant van de speakers staat ML2 (BLK) 147035 en op de voorkant (achter de stoffen kap) staat het volgende:
- Impedance: 4-8 Ohms
- Sensitivity: 85 dB
- Recommended amp power: 10-50 Watts
- A Syncom computer tested loudspeaker
Beide speakers hebben een tweeter, mid en een subwoofer en zijn ongeveer 43x24x20 cm.

Ik kan vrijwel niets over deze speakers vinden op internet, behalve een paar verlopen advertenties op Marktplaats en eBay, die overigens niet matchen met het getal dat achterop de speakers staat.
Kan iemand hier mij soms iets meer vertellen over deze speakers?

edit: mijn vader heeft ze nieuw gekocht in 1983.

[ Voor 3% gewijzigd door furywolf op 04-03-2017 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:44
Dat nummer is het serienummer, dus het klopt dat je die niet vaker tegenkomt.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@furywolf bose 301 serie 2?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 22:06

RnB

Zou het zin hebben om mijn monitor speakers te vervangen voor zuil speakers in het volgende scenario?

Mijn set bestaat uit een Naim UnitiLite en Dynaudio M20's. De laatste tijd kijk ik wat meer films en mis ik spectaculair laag. Ik kan dit wel verkrijgen door het volume op te krikken, maar dan vind ik het algehele geluid te luid.

Het vreemde is dat ik met muziek overweldigd wordt door het laag wat de M20's kunnen voortbrengen, zelfs op laag volume.

Dat laatste is waardoor ik twijfel om mijn speakers te vervangen. Ik denk niet dat ik er op vooruit ga op het punt wat ik mis: overweldigend laag in films.
Ik vermoed dat ik een subwoofer moet gaan aanschaffen om echt die ervaring te gaan krijgen. Helaas heb ik geen sub out op mijn Naim.

Maar als ik op specs afga: mijn M20's gaan tot 50Hz -3dB, een redelijke zuilspeaker (max €2000,- voor een paar) gaat tot 45Hz -3dB, soms zelfs lager. Ik kan mij voorstellen dat het laag in films lager gaat dan dat mijn M20's op normaal volume kunnen voortbrengen en ik er dus wel op vooruit ga met zuilspeakers.

Wat is jullie mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:09

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Als het je puur om de films gaat inderdaad een subwoofer erbij. Er lijkt wel een analoge uitgang op die Naim te zitten (4-pin DIN ofzo?). Anders kun je de meeste subwoofer versterker ook high-level aansluiten, als het ware tussen je versterker en de speakers in hangen dus.

Overigens heb ik de Dynaudio DM 3/7 speakers, voor muziek écht prachtig. Ze gaan erg laag, maar een echte 'oempf' zit er niet in doordat ze niet echt een extra boost hebben in het laag.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Een sub zal zeker wat toevoegen maar ik vraag me af of het niet per ongeluk in de downmixing naar stereo zit. Waar speel je de films mee af en staan die apparaten wel ingesteld dat ze het signaal moeten downmixen naar stereo? Want anders mis je idd een hoop geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 22:06

RnB

De films speel ik via Plex af op mijn tv (LG EG910v) of via mijn Apple TV (Netflix) die via HDMI is aangesloten op mijn tv. De tv heb ik optisch aan mijn Naim aangesloten. In de instellingen van de tv kan ik alleen aangeven dat de audio uitvoer automatisch of via PCM gaat.
Ik zie nu dat ik in Plex wel wat opties heb, een is Dolby Digital (AC3) en de ander is DTS (DCA). Ik zal deze twee eens uitvinken om te kijken wat voor effect dat heeft op het geluid.
Uit of aan maakt geen verschil.
Ik denk dat de instellingen we goed staan en dat ik geen geluid mis. Het echte laag zal ik toch echt missen door de limieten van mijn speakers.

Bedankt voor de tip.
bartvl schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 21:14:
Als het je puur om de films gaat inderdaad een subwoofer erbij. Er lijkt wel een analoge uitgang op die Naim te zitten (4-pin DIN ofzo?). Anders kun je de meeste subwoofer versterker ook high-level aansluiten, als het ware tussen je versterker en de speakers in hangen dus.
De 4-pin DIN is naar mijn weten alleen te gebruiken om een (Naim) eindversterker aan te sluiten.

Ik had niet gedacht aan het high level aansluiten van een sub, dit kan wel eens een goede optie zijn.
Toch ben ik benieuwd wat de meningen zijn over het vervangen van mijn monitors naar zuilen.

[ Voor 7% gewijzigd door RnB op 04-03-2017 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furywolf
@Lip Nee, het is geen 301, het is een ML2. BLK staat voor black lijkt me. Ik kan echter op enkele Duitse advertenties na niks vinden, en zeker niets waar extra specs bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Doe eens een foto anders, dat helpt bij het zoeken. Kan ook onder een andere merknaam op de markt gebracht zijn :)
Denk aan Studiocraft, Interaudio, Sherwood.

Edit: overigens zie ik net bij Bose support dat je ook op serial kunt zoeken, wellicht biedt dat soelaas :)

[ Voor 41% gewijzigd door The Eagle op 05-03-2017 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

furywolf schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 14:31:
Ik heb van mijn vader 2 Bose speakers gehad om te verkopen op Marktplaats, of eventueel hier. Op de achterkant van de speakers staat ML2 (BLK) 147035 en op de voorkant (achter de stoffen kap) staat het volgende:
- Impedance: 4-8 Ohms
- Sensitivity: 85 dB
- Recommended amp power: 10-50 Watts
- A Syncom computer tested loudspeaker
Beide speakers hebben een tweeter, mid en een subwoofer en zijn ongeveer 43x24x20 cm.

Ik kan vrijwel niets over deze speakers vinden op internet, behalve een paar verlopen advertenties op Marktplaats en eBay, die overigens niet matchen met het getal dat achterop de speakers staat.
Kan iemand hier mij soms iets meer vertellen over deze speakers?

edit: mijn vader heeft ze nieuw gekocht in 1983.
Wat wil je er precies over weten?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furywolf
Ik heb hier wat foto's gedumpt.

Ik wil eigenlijk vooral het vermogen en de minimale en maximale frequentie weten, maar alle info is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een speaker heeft geen vermogen, alleen een maximale belastbaarheid. En die weet je al, namelijk 50 watt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zoek eens op de studiocraft 200ST ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: Niet goed de forumpost gelezen, dit bericht kan verwijderd worden. Mijn excuses.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2017 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraWee
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-03-2018
Klein vraagie: ik heb een set-up met een smart tv (waarop ik allerlei zaken stream). Hoe sluit ik dan mijn versterker het best aan?
Is HDMI echt het beste en waarom?
En ik heb gelezen dat ik een 'usb-dongel' kan gebruiken om op m'n oude versterker een optische poort te 'creeeren'?
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Als je een hele oude versterker hebt, kun je het beste gewoon de jack uit pakken van je TV.
Uit jouw post kan ik niet opmaken wat voor versterker het om gaat en welke codecs er ondersteund worden. Heb je spdif uit op je TV en of een ingang op je versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraWee
@timovd thanks voor je snelle reactie.
Ik heb een tweedehands versterker op het oog en dat is nogal een oudje (Kenwood KA-1500).
Op het moment weet ik te weinig van versterkers om echt te kijken wat ik nodig heb qua in- & uitgangen.

Wat ik in ieder geval wil aansluiten is m'n TV en een dongel om via bluetooth met m'n telefoon/laptop te kunnen luisteren.
Van een spdif heb ik nooit gehoord. Mijn tv is de Samsung EU46F6320AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Jack (headphone out van de TV) naar cinch (rode en witte tulp). Kun je naar je TV streamen? Dan heb je geen apart apparaat nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraWee
@timovd Jadat is waar, maar ik zou graag ook andere apparaten aansluiten op m'n speakers (bv laptop/mobiel via wifi). Daarnaast zit er geen tulp op m'n boxen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Vanwege een overleden radio heb ik een niet al te recente Sony PMC-20L onder het stof weggehaald en in de woonkamer gezet. Ding werkt nog goed, op 1 ding na: De opgeslagen radiozenders worden niet onthouden tenzij de radio continu van stroom wordt voorzien, wat helaas sluipverbruik oplevert.

Maar zelfs een paar minuten zonder stroom is al genoeg om de zenders kwijt te raken.

De oorzaak van het probleem ter zijde (versleten accu ofzo?), waarom kan een radio niet zonder stroom zenders onthouden terwijl zelfs oude beeldbuis tv's zonder ook maar enige vorm van stroomvoorziening dat wél kunnen? :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die oude beeldbuizen hadden ook iets van een accu of batterij.
De hele oude niet, maar daar stelde je de voorkeurzenders nog met een draaiknop in dus dat bleef ook vast staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

SaraWee schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 19:46:
@timovd Jadat is waar, maar ik zou graag ook andere apparaten aansluiten op m'n speakers (bv laptop/mobiel via wifi). Daarnaast zit er geen tulp op m'n boxen ;)
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je wil hebben. Is een Chromecast Audio iets voor jou? De boxen zullen inderdaad geen tulpaansluiting hebben. Maar die versterker toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

The Eagle schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:30:
Die oude beeldbuizen hadden ook iets van een accu of batterij.
De hele oude niet, maar daar stelde je de voorkeurzenders nog met een draaiknop in dus dat bleef ook vast staan.
Een accu of batterij die maanden de zenders wist te onthouden? Dat lijkt mij wel erg knap voor die tijd :P Een tijd terug heb ik een beeldbuisje van zolder gehaald die daar een paar jaar ongebruikt had gestaan, alles bleek onthouden :o

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Laatst online: 15-09 20:32
Raven schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:45:
[...]

Een accu of batterij die maanden de zenders wist te onthouden? Dat lijkt mij wel erg knap voor die tijd :P Een tijd terug heb ik een beeldbuisje van zolder gehaald die daar een paar jaar ongebruikt had gestaan, alles bleek onthouden :o
Ja, dat werkt gewoon met een batterij, net als de klok in een oude pc en de savegames op een snes-cartridge.

Er is een kans dat er in je radio ook ergens een (nu lege) batterij gesoldeerd zit die je even moet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:31
Hallo mensen wie kan mij helpen ik heb een Auzentech X-fi Bravura 7.1 welke aansluiting is nou precies line out? Ik wil namelijk extern koptelefoon versterker op aansluiten.

Ik wil er namelijk mijn oordopjes op aansluiten aangezien die op koptelefoon versterker veel te veel ruisen vanwege gevoeligheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Raven schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:45:
[...]

Heeft ook niet veel power nodig he. Denk eens aan een BIOS batterij, die gaan ook echt jaren mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Laatst online: 17:39
Amdwarrior schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:48:
Hallo mensen wie kan mij helpen ik heb een Auzentech X-fi Bravura 7.1 welke aansluiting is nou precies line out? Ik wil namelijk extern koptelefoon versterker op aansluiten.

Ik wil er namelijk mijn oordopjes op aansluiten aangezien die op koptelefoon versterker veel te veel ruisen vanwege gevoeligheid ?
Volgens deze review moet je de zwarte aansluiting hebben. Daar zal dan zo'n grote 6.35mm jackplug ingaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 20:10
Goedemorgen,

Ik weet niet of het het helemaal waard is om een heel topic aan te maken dus plaats ik mijn vraag even hier.

Ik heb afgelopen weekend een 5.1 surroundset gekregen van een familielid.
Het gaat om een Panasonic SC HT-07 (KLIK)
Nu wil ik deze graag in mijn gamehok ophangen maar ik ben niet helemaal zeker over hoe ik de set moet aansluiten op mijn pc.
Mijn moederbord is een MSI Z97 Gaming 5 (KLIK) en heeft de volgende uitgangen: Mic, L-out, L-In, SS-Out, CS-Out, RS-Out.
Ik gebruik nu de Mic en L-Out voor mijn koptelefoon. De koptelefoon wil ik graag ook blijven gebruiken aangezien ik niet altijd op vol volume zal kunnen gamen.

Hieronder een afbeelding van de uitgangen op mijn moederbord en op de achterzijde van de receiver.

Panasonic SC HT-07 (Groter plaatje)
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/263zcxl.jpg

MSI Z97 Gaming 5 (Groter plaatje)
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2pqnpzt.jpg

Ik denk dat ik gebruik moet maken van 3.5mm jack kabel naar (stereo-)tulp om alles aan te sluiten.
Maar dan moeten vervolgens de stekkers nog in de goede aansluitingen.

Wie kan mij vertellen wat waar in moet, of dat het anders moet misschien?

Ik vind het niet erg om een geluidskaart aan te schaffen maar het is voor mij niet perse nodig.
Ik ben geen audiofreak en de set is, denk ik, ook niet van een dergelijke kwaliteit dat het relevant is om van alles uit te halen voor het mooiste geluid.

Ik dank jullie alvast voor het meedenken. _/-\o_

Greetz,

[ Voor 4% gewijzigd door Solstice_NL op 13-03-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Ik denk dat surround alleen via optisch op coax is aan te sluiten op je receiver. Ik zie geen individuele inputs voor de kanalen.

Om kort te zijn: met wat je nu hebt, ga je geen surround krijgen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Je receiver heeft optical en coaxial digitale ingangen maar je moederbord geen digitale uitgang. Dus dan kun je alleen stereo.
Je zou een extra USB geluidskaartje met digitale out kunnen kopen, dan kun je idd surround doorsturen. Let wel dat die Panasonic ws niet heel veel 5.1 signalen gaat snappen, je mag denk ik al blij zijn als ie iets met DTS kan. Hoger dan dat kom je trouwens toch niet over een optische of coaxiale kabel.
Wil je alleen stereo dan gewoon een 3,5mm naar tulp stereokabeltje kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice_NL
The Eagle schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:48:
Je receiver heeft optical en coaxial digitale ingangen maar je moederbord geen digitale uitgang. Dus dan kun je alleen stereo.
Je zou een extra USB geluidskaartje met digitale out kunnen kopen, dan kun je idd surround doorsturen. Let wel dat die Panasonic ws niet heel veel 5.1 signalen gaat snappen, je mag denk ik al blij zijn als ie iets met DTS kan. Hoger dan dat kom je trouwens toch niet over een optische of coaxiale kabel.
Wil je alleen stereo dan gewoon een 3,5mm naar tulp stereokabeltje kopen :)
Oke bedankt voor jullie reacties. Dan moet ik denk ik toch maar een geluidskaart aanschaffen.
Nu ben ik daar niet echt in thuis, maar is dit iets? Creative Sound Blaster Z
Daarmee moet ik een heel eind komen toch? Of zijn er andere kaarten voor onder de €100 die beter zijn?
Ik zie ook van die losse units, maar dat lijkt me minder handig. Extra kabels, voeding etc. Ik heb hem liever ingebouwd in mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Solstice_NL schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:27:
[...]

Oke bedankt voor jullie reacties. Dan moet ik denk ik toch maar een geluidskaart aanschaffen.
Nu ben ik daar niet echt in thuis, maar is dit iets? Creative Sound Blaster Z
Daarmee moet ik een heel eind komen toch? Of zijn er andere kaarten voor onder de €100 die beter zijn?
Ik zie ook van die losse units, maar dat lijkt me minder handig. Extra kabels, voeding etc. Ik heb hem liever ingebouwd in mijn pc.
Goedkoopste geluidskaart pakken die er is en Optisch dan wel Digitale Coax Out ondersteunt (om aan de Home Cinema aan te sluiten). En ook zal de geluidskaart iets van DTS: Connect of Dolby Digital Live! moeten hebben als je ingame 5.1 surround uit wilt sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice_NL
FeaR schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:46:
[...]

Goedkoopste geluidskaart pakken die er is en Optisch dan wel Digitale Coax Out ondersteunt (om aan de Home Cinema aan te sluiten). En ook zal de geluidskaart iets van DTS: Connect of Dolby Digital Live! moeten hebben als je ingame 5.1 surround uit wilt sturen.
Ja dat was ik eerst ook van plan, maar met het oog op de toekomst wil ik toch een betere kaart erin doen, vandaar deze keuze.
Deze kaart zal de benodigde features die je noemt wel hebben lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Solstice_NL schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:28:
[...]
Ja dat was ik eerst ook van plan, maar met het oog op de toekomst wil ik toch een betere kaart erin doen, vandaar deze keuze.
Deze kaart zal de benodigde features die je noemt wel hebben lijkt me?
Ga je in de toekomst analoog aansluiten dan? Zonde om een dure kaart te nemen om bitstream een signaal te laten versturen. Geluidskaarten worden duurder naarmate de analoge componenten beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice_NL
FeaR schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:02:
[...]

Ga je in de toekomst analoog aansluiten dan? Zonde om een dure kaart te nemen om bitstream een signaal te laten versturen. Geluidskaarten worden duurder naarmate de analoge componenten beter worden.
Staat nu niet zozeer op de planning maar ik sluit het niet uit in de toekomst idd.
Maar ik sta open voor suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Ik zou voor digitaal out kiezen, omdat de kans heel groot is dat je volgende receiver dat ook ondersteund. Heel veel receivers hebben geen losse analoge surround inputs, veel te veel terminals.

Bijkomend voordeel dat je dan dus een goedkopere soundcard kunt kopen, die je zowel nu als in de toekomst kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice_NL
PageFault schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:08:
Ik zou voor digitaal out kiezen, omdat de kans heel groot is dat je volgende receiver dat ook ondersteund. Heel veel receivers hebben geen losse analoge surround inputs, veel te veel terminals.

Bijkomend voordeel dat je dan dus een goedkopere soundcard kunt kopen, die je zowel nu als in de toekomst kunt gebruiken.
Oke, duidelijk!
Zou een duurdere kaart nog wel veel verschil maken qua geluidskwaliteit of is dat alleen voor de audiofielen?
Ik heb nogal de neiging om 'goed spul' te willen kopen zegmaar. Kan lastig zijn :9
Pagina: 1 ... 34 ... 100 Laatste

Let op:
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies Vul daar alle vragen van het format in als je een aankoopadviestopic opent. Iemand helpen bij aankoopadvies is goed bedoeld, maar ook uitdrukkelijk niet de bedoeling.

Dit is het "Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic". Een topic voor vragen die in één, misschien twee posts een antwoord vinden.
Voor vragen met meer diepgang graag een topic openen in Audio en HiFi. Altijd geldt: kijk ook in de handleiding!

Voor inhoudelijke discussie over het wel en wee van verschillende kabels, DAC's, versterkers en wat je oren kunnen horen is er Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6