Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Pagina: 1 ... 28 ... 100 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:30
FeaR schreef op zondag 26 juni 2016 @ 12:42:
Als je zelfs geen OSD/GUI op de TV krijgt en al meerdere HDMI kabels hebt getest blijft er nog maar weinig over. Je kan altijd een reset van de receiver proberen en anders neig ik toch naar een defect.
Bedankt voor je reactie, weet je toevallig hoe ik 'm kan resetten?

Gevonden ( http://faq.yamaha.com/us/...rx-v671_black_u/5795/7138), doet helaas niets

[ Voor 14% gewijzigd door Bastard op 26-06-2016 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Als ik Google op "RX-V667 no image" krijg ik heel wat resultaten van gebruikers met hetzelfde probleem; maar niemand die het op heeft kunnen lossen. Het HDMI-board schijnt nogal problematisch/gevoelig te zijn in deze receiver.

http://www.avsforum.com/f...eceiver-stop-working.html

Je kunt nog controleren of het on-screen menu wel werkt met een analoge videokabel (gele aansluiting), dan weet je zeker dat het probleem bij de HDMI-out ligt.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bastard schreef op zondag 26 juni 2016 @ 12:25:
Ik heb wat problemen met mijn yamaha rx-v667 receiver, ik krijg namelijk geen beeld van de receiver

Gisteren kabels eruit gehad, vanochtend weer erin gedaan want TT-assen vandaag, maar ik krijg geen beeld vanuit de receiver naar de tv, met dezelfde kabel die het eerder wel deed.

- Zelfde HDMI kabel direct van tv ontvangen naar tv -> wel beeld
- HDMI kabel van receiver naar TV zonder input met beeld -> tv ziet receiver, geluid gaat via receiver maar beeld blijft zwart, exact hetzelfde probleem met een andere HDMI kabel.
- TV ontvanger via HDMI naar receiver en TV -> receiver geeft geluid, maar beeld bereikt de tv niet. volume van het geluid is aan te passen via de tv.
- PC via HDMI naar receiver en TV -> receiver ziet dat er 5.1 geluid komt, volume is aan te passen via tv maar weer geen beeld.
- On screen menu's, plaatjes die normaal getoond worden zonder input (ongebruikte hdmi poort van de receiver) komen ook niet in beeld.

Alles lijkt dus normaal te functioneren, behalve dat ik dus geen beeld heb van receiver naar tv.
Heeft iemand ideeën hoe dit te fixen is? Oplossing graag voor 14:00 :+
Ik ga nu een pure check vraag stellen.
Eigenlijk ga ik er van uit dat je de al geprobeerd heb, maar puur als check: de receiver verbinden met een andere HDMI input van de tv??

Hoop dat je nu lekekr geniet van de TT... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem.j2000
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 02-07-2024
donny007 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:41:
[...]

Er bestaat nogal wat verwarring over hoe de signalen over S/PDIF (optical of coaxiaal) lopen.

Hoogstwaarschijnlijk staat er bij de "5.1 optie" van de digitale uitgang ergens de term "Dolby Digital Live". DD Live is een techniek waarmee 6 losse LPCM kanalen realtime worden gecombineerd tot één Dolby stream.

Dat is handig voor games, want daarbij is het niet mogelijk om de Dolby stream vooraf te mixen in een studio. Het geluid is namelijk afhankelijk van de gameplay.

Passthrough of bitstreamen is het één op één doorgeven van een gecodeerde stream uit een mediabestand. Die stream is in de studio al gemixt, een correct ingestelde mediaspeler/geluidskaart/driver geeft dat bit-voor-bit door aan een receiver.

Om passtrough te testen kun je de Realtek beter op 2.0 zetten, dan kan DD Live zich niet meer bemoeien met de output. Games zullen dan wel altijd in stereo zijn, maar aangezien de oorspronkelijke vraag alleen over mediabestanden gaat is dat geen probleem.
Het is me gelukt, onze vaste computer heeft windows 8 en een geluidskaart met toslink output. Nu werkt het gelukkig wel met de gedownloade netflix app. :) :) Hier een foto:

https://www.dropbox.com/s...24_173704%5B1%5D.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s...24_173745%5B1%5D.jpg?dl=0

Bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2016 @ 15:10:
[...]

Ik ga nu een pure check vraag stellen.
Eigenlijk ga ik er van uit dat je de al geprobeerd heb, maar puur als check: de receiver verbinden met een andere HDMI input van de tv??

Hoop dat je nu lekekr geniet van de TT... :+
Bedankt :). Ga ik zo nog proberen, maar was net inderdaad
spoiler: de winnaar
Jack Miller
vooruit aan het schreeuwen _/-\o_.
donny007 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 14:57:
Als ik Google op "RX-V667 no image" krijg ik heel wat resultaten van gebruikers met hetzelfde probleem; maar niemand die het op heeft kunnen lossen. Het HDMI-board schijnt nogal problematisch/gevoelig te zijn in deze receiver.

http://www.avsforum.com/f...eceiver-stop-working.html

Je kunt nog controleren of het on-screen menu wel werkt met een analoge videokabel (gele aansluiting), dan weet je zeker dat het probleem bij de HDMI-out ligt.
Goede tip, ga even kijken of ik die kabel nog ergens heb liggen. Werkt dat ook als je een hdmi input gebruikt?

Verder iemand toevallig een idee wat ik ongeveer moet rekenen om dat te laten repareren of dat het goed zelf te doen is door bijvoorbeeld een hdmi board te kopen van eBay oid?

update: component kabel heb ik niet liggen. andere input van de tv had ik al geprobeerd (2 verschillende kabels zaten in verschillende poorten van de tv), ander scherm maakt ook niet uit, probleem blijft hetzelfde.

[ Voor 7% gewijzigd door Bastard op 26-06-2016 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Bastard schreef op zondag 26 juni 2016 @ 15:43:
[...]

Goede tip, ga even kijken of ik die kabel nog ergens heb liggen. Werkt dat ook als je een hdmi input gebruikt?

Verder iemand toevallig een idee wat ik ongeveer moet rekenen om dat te laten repareren of dat het goed zelf te doen is door bijvoorbeeld een hdmi board te kopen van eBay oid?
De on-screen menu's worden zeker doorgegeven over de analoge videouitgang, of dat met HDMI-video ook het geval is twijfel ik aan (kan een HDCP/DRM beperking zijn).

In de service manual staat nog een video loopback test die je uit kunt voeren.

Pagina 25: Starting Self-Diagnostic Function
Pagina 29: Operation procedure of Main menu and Sub-menu
Pagina 45: DIGITAL VIDEO CHECK:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/A1qbSoy.png

/dev/null

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastard
donny007 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 15:54:
[...]

De on-screen menu's worden zeker doorgegeven over de analoge videouitgang, of dat met HDMI-video ook het geval is twijfel ik aan (kan een HDCP/DRM beperking zijn).

In de service manual staat nog een video loopback test die je uit kunt voeren.

Pagina 25: Starting Self-Diagnostic Function
Pagina 29: Operation procedure of Main menu and Sub-menu
Pagina 45: DIGITAL VIDEO CHECK:

[afbeelding]
Super, ga ik mee aan de slag d:)b

update: beide loopback tests geven NG, dus stuk :'(. Bedankt voor alle hulp en suggesties. Wel apart dat de connectie dus nog wel bestaat tussen tv en receiver gezien ik wel nog volume kan verstellen via de tv, had verwacht dat met een kapot hdmi board die functie ook niet meer zou functioneren.

[ Voor 18% gewijzigd door Bastard op 26-06-2016 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Bastard schreef op zondag 26 juni 2016 @ 15:56:
[...]

Super, ga ik mee aan de slag d:)b

update: beide loopback tests geven NG, dus stuk :'(. Bedankt voor alle hulp en suggesties. Wel apart dat de connectie dus nog wel bestaat tussen tv en receiver gezien ik wel nog volume kan verstellen via de tv, had verwacht dat met een kapot hdmi board die functie ook niet meer zou functioneren.
Eigenlijk is dat wel logisch als je het block diagram volgt, het HDMI-CEC signaal volgt een ander pad dan audio/video:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Qiwp6YW.png

IC71 lijkt me de boosdoener, maar zonder testapparatuur kun je dat nooit zeker weten.

IC64 kun je deels uitsluiten door een analoge videokabel te gebruiken (daar kun je eventueel de RCA-kabel van de subwoofer voor lenen als je er echt geen kan vinden).

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
donny007 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 16:35:
[...]

Eigenlijk is dat wel logisch als je het block diagram volgt, het HDMI-CEC signaal volgt een ander pad dan audio/video:

[afbeelding]

IC71 lijkt me de boosdoener, maar zonder testapparatuur kun je dat nooit zeker weten.

IC64 kun je deels uitsluiten door een analoge videokabel te gebruiken (daar kun je eventueel de RCA-kabel van de subwoofer voor lenen als je er echt geen kan vinden).
Wederom bedankt voor je reactie d:)b, subwoofer heb ik er niet aan hangen omdat ik simpelweg geen plek ervoor heb in mijn appartementje (plus ook niet hard nodig met de forse fronts die ik eraan heb hangen, maar dus ook geen kabel daarvoor liggen).

Ik ga maandag ff bellen met yamaha of ze iets voor me kunnen betekenen en wat dat dan zou kosten. Hij is uit 2010 en was toen volgens mij 380 euro, dus ik verwacht eigenlijk niet dat het de moeite waard gaat zijn gezien de restwaarde van de receiver. Ik zie online dat heel veel merken problemen hebben met hdmi boards, (onkyo heeft bv ook een paar dramatische series gehad). Zijn er bepaalde merken/series die degelijker zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Bastard op 26-06-2016 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Bastard schreef op zondag 26 juni 2016 @ 16:52:
[...]

Wederom bedankt voor je reactie d:)b, subwoofer heb ik er niet aan hangen omdat ik simpelweg geen plek ervoor heb in mijn appartementje (plus ook niet hard nodig met de forse fronts die ik eraan heb hangen, maar dus ook geen kabel daarvoor liggen).

Ik ga maandag ff bellen met yamaha of ze iets voor me kunnen betekenen en wat dat dan zou kosten. Hij is uit 2010 en was toen volgens mij 380 euro, dus ik verwacht eigenlijk niet dat het de moeite waard gaat zijn gezien de restwaarde van de receiver. Ik zie online dat heel veel merken problemen hebben met hdmi boards, (onkyo heeft bv ook een paar dramatische series gehad). Zijn er bepaalde merken/series die degelijker zijn?
HDMI is niet de meest robuuste interface, de connectoren zijn zwak en de elektronica erachter is gevoelig. Een klein beetje elektrostatische ontlading kan er al voor zorgen dat de chip achter zo'n poort kapot gaat.

Hitte is ook een probleem bij HDMI-boards, ze zitten meestal bovenin de receiver, daar waar alle warmte wordt verzameld. High-speed chips worden snel warm, van het continu opwarmen/afkoelen kunnen soldeerverbinding gaan kraken.

Voor een zes jaar oude receiver hoef je niet veel coulance te verwachten, maar een HDMI-board kunnen ze waarschijnlijk wel leveren. Anders kun je op eBay kijken naar een vervangend HDMI-board.

Als je de uitdaging aan wil gaan kun je de chip ook zelf vervangen, maar dat is een priegelwerk eerste klas. _/-\o_

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
donny007 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 17:23:
[...]

HDMI is niet de meest robuuste interface, de connectoren zijn zwak en de elektronica erachter is gevoelig. Een klein beetje elektrostatische ontlading kan er al voor zorgen dat de chip achter zo'n poort kapot gaat.

Hitte is ook een probleem bij HDMI-boards, ze zitten meestal bovenin de receiver, daar waar alle warmte wordt verzameld. High-speed chips worden snel warm, van het continu opwarmen/afkoelen kunnen soldeerverbinding gaan kraken.

Voor een zes jaar oude receiver hoef je niet veel coulance te verwachten, maar een HDMI-board kunnen ze waarschijnlijk wel leveren. Anders kun je op eBay kijken naar een vervangend HDMI-board.

Als je de uitdaging aan wil gaan kun je ook de chip zelf vervangen _/-\o_
Ik heb al zitten zoeken maar op eBay zijn er geen te vinden. Andere mensen met vergelijkbare problemen noemden rond de 300 euro indien ze het via yamaha zelf laten fixen, wat minimaal anderhalf keer de huidige waarde van de receiver is indien het bordje wel zou werken.

Zelf fixen zou interessant zijn, maar heb de spullen er niet voor liggen en eigenlijk de tijd er voorlopig niet voor (de motor moet nog wat liefde hebben voor hij weer naar Assen gaat *O*). Ik verwacht dat het dus morgen ff bij de mediamarkt een x2200w of nr646 halen wordt. Maar gezien onkyo en hdmi board een waardeloze combi is neig ik sterk naar de x2200w. Ik zal even in het aankoopadvies deel een topic aanmaken.

Mocht iemand nog tips hebben:https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1701363

Update: contact gehad met Yamaha, zij dachten ook aan het HDMI board en noemden een geschat bedrag van 450 euro, dus dat is jammer :'(. Onderzoekkosten bedragen 33 euro excl verzendkosten heen en terug om te concluderen dat mijn HDMI board stuk is, wat dermate veel kost om te repareren dat ik er 2 tweedehandsjes van kan kopen. Ik heb nog even gevraagd of coulance een optie is, zo niet was dit mijn laatste yamaha receiver. Bedankt voor de hulp in ieder geval d:)b

[ Voor 16% gewijzigd door Bastard op 27-06-2016 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 21:38
Hallo allemaal,

Ik heb dit setje gisteravond besteld:

http://www.teufelaudio.nl....1-set-cinema-p15676.html

Denken jullie dat deze versterker voldoende is om alles uit het setje te kunnen halen?

http://www.homecinemacent...3145/sony-str-dn1060.html

Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:42

DjVe

Hatsaflats!

Ladykiller007 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:21:
Hallo allemaal,

Ik heb dit setje gisteravond besteld:

http://www.teufelaudio.nl....1-set-cinema-p15676.html

Denken jullie dat deze versterker voldoende is om alles uit het setje te kunnen halen?

http://www.homecinemacent...3145/sony-str-dn1060.html

Bedankt!!
Ja hoor, dat gaat geen enkel probleem geven. De Teufel speakers zijn niet erg lastig aan te sturen (redelijk gevoelig). Ik ken de Sony verder niet, maar de X2200 van Denon, heeft vergelijkbare specs, is net zo duur en heeft een betere kalibratie met microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
DjVe schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:00:
[...]

Ja hoor, dat gaat geen enkel probleem geven. De Teufel speakers zijn niet erg lastig aan te sturen (redelijk gevoelig). Ik ken de Sony verder niet, maar de X2200 van Denon, heeft vergelijkbare specs, is net zo duur en heeft een betere kalibratie met microfoon.
Bedankt voor je reactie.

Klopt inderdaad...heb snel even wat reviews gelezen
Ook lees ik dat deze meer futureproof is (atmos en betere 4k)

Echter zie ik wel 1 verschil...de Sony levert 165 wat per kanaal, de Denon 95.
Wat houd dit in? Minder goed geluid? Zachter geluid? Is deze wel krachtig genoeg voor de Teufel set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 10:42

DjVe

Hatsaflats!

Ladykiller007 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:56:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Klopt inderdaad...heb snel even wat reviews gelezen
Ook lees ik dat deze meer futureproof is (atmos en betere 4k)

Echter zie ik wel 1 verschil...de Sony levert 165 wat per kanaal, de Denon 95.
Wat houd dit in? Minder goed geluid? Zachter geluid? Is deze wel krachtig genoeg voor de Teufel set?
Dat zegt helemaal niets aangezien elk merk het maximale vermogen op een andere manier meet. Denon/Marantz geven over het algemeen nette resultaten af. De X2200 kan in de praktijk krachtiger zijn dan de Sony. Niet dat je het nodig hebt, gezien je normaliter echt maar en paar Watt per kanaal nodig hebt. Dus ja, het is krachtig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
DjVe schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:08:
[...]

Dat zegt helemaal niets aangezien elk merk het maximale vermogen op een andere manier meet. Denon/Marantz geven over het algemeen nette resultaten af. De X2200 kan in de praktijk krachtiger zijn dan de Sony. Niet dat je het nodig hebt, gezien je normaliter echt maar en paar Watt per kanaal nodig hebt. Dus ja, het is krachtig genoeg.
Bedankt voor je uitleg! Helemaal duidelijk zo...
Ik ga maar snel bestellen (de Denon) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Waarom konden de portable speakers uit de 90's zonder externe stroombron gebruikt worden i.c.m. walkmans/diskmans en hedendaagse portable speakers a la https://www.beste.nl/2023...le-speaker-voor-euro6-95/ niet?

Dat er een stroombron nodig is voor de bluetoothconnectie ok, maar waarom ook bij het bekabeld aansluiten op een hoofdtelefoonuitgang? Nu moet je er een USB-voeding bij gebruiken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypooper
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-09 08:23
Ik hoop dat ik de vraag hier mag stellen.

Ik maak gebruik van een Marantz 5008 receiver icm 2 Monitor Audio BX2 speakers en een REL Quake MK2 subwoofer. Nu komt het volgende, hoe ik het geheel ook afstel, ik krijg het geluid niet zoals ik het had in het ouderlijk huis. De subwoofer dreunt ontzettend door welke overigens is geplaatst op een tegel en de subwoofer zelf staat op spikes. Het maakt overigens ook niet uit hoe ik de subwoofer afstel, het "boomy" efect blijft aanhouden.

Tevens heb ik het al meerdere malen gebruik gemaakt van Audessy om het geheel in te meten. En vervolgens zelf een aantal aanpassen gedaan met betrekking tot de crossover en de speakers zelf op "small" gezet ipv "large"

Ik heb de speakers en subwoofer al een paar keer op een andere plek geprobeerd neer te zetten maar dan valt het laag gewoon in zijn geheel weg (heb ook nog gespeeld met de fase knop op de subwoofer). De enige conclusie die ik zelf kan maken is dat het grotendeels met de akoestiek te maken heeft in de huidige woning waardoor het geheel niet klopt.

Kan iemand mij hier van bruikbare tips voorzien? Ik word er namelijk aardig gek van op deze manier, zo gek dat ik zelfs de neiging heb om de hele set te gaan verkopen... (wat ik natuurlijk niet wil)

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Raven schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:08:
Waarom konden de portable speakers uit de 90's zonder externe stroombron gebruikt worden i.c.m. walkmans/diskmans en hedendaagse portable speakers a la https://www.beste.nl/2023...le-speaker-voor-euro6-95/ niet?

Dat er een stroombron nodig is voor de bluetoothconnectie ok, maar waarom ook bij het bekabeld aansluiten op een hoofdtelefoonuitgang? Nu moet je er een USB-voeding bij gebruiken.
Omdat de hoofdtelefoonversterker onvoldoende vermogen kan leveren om enig volume uit grotere speakers te laten komen, vooral als het aankomt op het reproduceren van lagere frequenties.

Passieve portable speakers bestaan wel. Ze klinken meestal als een losliggend setje oordopjes met trechters eraan, de lage tonen vallen compleet weg.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

donny007 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:53:
[...]

Omdat de hoofdtelefoonversterker onvoldoende vermogen kan leveren om enig volume uit grotere speakers te laten komen, vooral als het aankomt op het reproduceren van lagere frequenties.

Passieve portable speakers bestaan wel. Ze klinken meestal als een losliggend setje oordopjes met trechters eraan, de lage tonen vallen compleet weg.
Maar het speakertje uit het genoemde voorbeeld (uit mijn bericht) is kleiner dan die wat ik in de 90's had :? En dit is ook nog eens één speaker, in de 90's had ik zoiets uit jouw voorbeeld.

En lage tonen zijn niet nodig in dit geval.

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 06-07-2016 12:18 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Het is in feite heel eenvoudig, ongeacht of het nu uit de lengte komt of uit de breedte, voor het wat hoger volume dat een externe speaker vraagt is vermogen nodig en dat vermogen moet ergens vandaan komen. Ik heb me zelf nooit bezig gehouden met dat walkman-wereldje. Mijn kinderen hadden destijds wel van die dingen, maar ik heb me er nooit in verdiept. Het enige wat ik weet is dat ze er geen externe speakers op hadden. Maar met die speakers het is één van beide:
1. Het waren destijds passieve speakers en het benodigde vermogen werd gewoon geleverd door de draagbare apparatuur. Het kan niet anders dan dat dit tot gevolg had dat in no time de batterij leeg was, althans merkbaar eerder dan zonder die speakers.
2. Het waren speakers waarin een batterij in zat. M.a.w. actieve speakers.

[ Voor 3% gewijzigd door Techneut op 06-07-2016 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het waren geen actieve speakers (dat weet ik nog) maar ik kan mij niet herinneren of de batterijen van de walkman sneller leeg liepen. Maar het was dan ook bijna 20j terug :+

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Partypooper schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:13:
Ik hoop dat ik de vraag hier mag stellen.

Ik maak gebruik van een Marantz 5008 receiver icm 2 Monitor Audio BX2 speakers en een REL Quake MK2 subwoofer. Nu komt het volgende, hoe ik het geheel ook afstel, ik krijg het geluid niet zoals ik het had in het ouderlijk huis. De subwoofer dreunt ontzettend door welke overigens is geplaatst op een tegel en de subwoofer zelf staat op spikes. Het maakt overigens ook niet uit hoe ik de subwoofer afstel, het "boomy" efect blijft aanhouden.

Tevens heb ik het al meerdere malen gebruik gemaakt van Audessy om het geheel in te meten. En vervolgens zelf een aantal aanpassen gedaan met betrekking tot de crossover en de speakers zelf op "small" gezet ipv "large"

Ik heb de speakers en subwoofer al een paar keer op een andere plek geprobeerd neer te zetten maar dan valt het laag gewoon in zijn geheel weg (heb ook nog gespeeld met de fase knop op de subwoofer). De enige conclusie die ik zelf kan maken is dat het grotendeels met de akoestiek te maken heeft in de huidige woning waardoor het geheel niet klopt.

Kan iemand mij hier van bruikbare tips voorzien? Ik word er namelijk aardig gek van op deze manier, zo gek dat ik zelfs de neiging heb om de hele set te gaan verkopen... (wat ik natuurlijk niet wil)
Maak even een eigen topic aan, deze vraag is niet 123 te beantwoorden namelijk, dat kan vanalles zijn :)

@Portable speaker discussie:
Jaren 90 waren accu's / oplaadbare batterijen nog een stuk duurder als tegenwoordig. Daarentegen waren technieken als super bass boost, equalizers en andere geluidsverbeteringen wel voor handen. Plus men wist niet beter. Je had een walkman of discman, en soms had je losse speakers. Maar in die tijd was het individu wat naar de muziek wilde luisteren, en niet jij plus alle vrienden. Dat hadden we in de jaren 80 wel gehad met de ghettoblaster namelijk. Dus tijdsgeest + techniek + vraag + productiekosten waren factoren die meespeelde bij het aanbod van portable speakers. Producenten maakten ze gewoon niet of nauwelijks.

Wat er wel was waren de PC speakers, maar die waren veelal 230v gevoed. En die wilde je al helemaal niet op batterijen, want veel te snel leeg. Versterkers waren toen nog niet zo efficient qua stroomgebruik als nu, en USB bestond nog niet. Plus een geluidskaart werd pas tweede helft jaren 90 een gemeengoed. Daarvoor had je een PC speaker :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb wat basic vragen voor de audiofielen onder ons.

Zelf heb ik een Technics SA-DX930 receiver met wat simpele mission speakers en daar komt binnenkort een klein setje magnats bij die ik als rear speaker wil gebruiken samen met een magnat centerspeaker.

ik wil later dit jaar een nieuwe versterker kopen en daarna sparen voor nieuwe boxen, ik gebruik mijn set het meest om films en series te kijken maar luister ook veel muziek.

1. ik lees veel over de impedantie en ik weet wel wat het is maar hoe zit het met met 6 ohm boxen op 8 ohm versterker of andersom?
2. vermogen verbruikt versterker altijd maximale (of dichtbij maximale) vermogen? want mijn versterker wordt al vrij warm als ik hem aan heb staan ook al heb ik op dit moment 2 boxen en laag volume.
3. welke surround platformen zou je zeggen dat is een "must"? zelf denk ik aan dolby trueHD en DTS HD en twijfel over dolby atmos, DTS X en neural X al klonk het wel interessant toen ik de wiki las

thnx in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

Over punt 1 en 2 is al zo veel geschreven, dat moet toch wel uitgebreid te vinden zijn? Lange zoektocht kort: weerstanden kan wel mixen, zeker aangezien je in de woonkamer zo weinig vermogen gebruikt dat het geen probleem moet vormen (waarmee je direct antwoord hebt op 2).

Punt 3 zou ik ook zeggen dat je met een normale 5.1 set aan DTS HD Master Audio en Dolby TrueHD genoeg hebt. Mogelijk is zelfs de HD toevoeging al too much aangezien dat lang niet altijd verschil maakt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

En kleine toevoeing: een versterker "is" niet 8 ohm, maar is geschikt voor 8 ohm en hoger. Lagere impedantie betekent dat de versterker het iets zwaarder/warmer kan krijgen (meer vermogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:14
dts-x en atmos zijn een beetje een gimmick. Het nieuwe 3d zeg maar. In theorie geven de extra kanalen meer informatie over waar de bron van een bepaald geluid zich moet bevinden. Door speakers op te hangen kan er nu ook geluid van boven komen (leuk bij regen, helicopters, lange mensen, regen, euh.. geschreeuw uit een raam op de 1e verdieping?). Daar komt bij dat je voor het optimale effect, ook daadwerkelijk die speakers zal moeten ophangen. Nu zijn 5 speakers meestal al lastig te plaatsen in de gemiddelde woonkamer, laat staan dat daar nog een hele bovenlaag bijkomt. En als je alles juist hebt gepositioneerd, klinkt het leuk en aardig, op 1 luisterplek. Ga 1 meter naar links, rechts, voor of achter en het hele effect is een stuk minder sprankelend.

Kortom, zit het erop? leuk, mooi meegenomen, zit het er niet op? geen probleem. Een dts-x spoor bevat ook dts hd en normaal dts (het is telkens extra info welke aan de basis (dts) wordt toegevoegd). Hetzelfde geldt voor atmos -> true-hd -> dolby surround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:12
Bij de iPhone van mijn vriendin zit een 1 ampere lader. Kan ik deze telefoon veilig opladen met de 2.1 ampere lader van mijn iPad? Beide laders laden met 5 Volt. Zelfde vraag over de Quickcharge 2 lader van mijn LG V10. Deze laad met 1.8A op, en kan switchen naar 9 Volt, ik neem aan dat hij dat alleen doet als er een QC compatibele apparaat mee wordt verbonden.

Ik hoor wel eens dat het apparaat wat je oplaad bepaald hoeveel ampere er gebruikt wordt. Aan de andere kant heb ik ook een bluetooth speaker van Denon, die niet met meer dan 2 ampere mag worden opgeladen. Waar zit hem dat in dan?

Ik heb niet zoveel kennis op dit gebied, ik hoop dat jullie me wat opheldering kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Is totaal geen audiovraag, maar ja, dat kan gewoon. Die 2A is wat de adapter kan leven, niet wat ie standaard levert. Op een iPad lader kun je ook rustig een android telefoon uit het jaar kruik laden die een 500mA adapter had. Geen probleem. Anders wordt het als je het voltage aan gaat passen, dat gaat wel mis,

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Ik heb een Sony BDV-EF1100 home cinema setje maar die gaat spontaan uit en aan. Niet echt een probleem bij het gebruik ervan, maar aangezien ik hem wil verkopen wil ik dit probleem oplossen. Klantenservice Sony al gemaild, maar geen antwoord gekregen. Iemand die voor mij tips heeft?

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Eigen topic openen, onderzoek doen en laten weten wat dat oplevert. Is namelijk geen kleine vraag ;)
Of gewoon verkopen met bekend defect.
Het ding is nieuw te koop voor 200 euro. Heb je nog garantie, dan terug naar de winkel. Zo niet kun je dr misschien nog 75 euro voor vragen want is ie afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een vraag ik heb interesse in een receiver echter heeft deze bluetooth 2.1 + EDR google leerde mij dat deze 3 Mbit kan doorvoeren maar dat dit in de praktijk een stuk minder is. ik luister vaak muziek en speel dat dan af op spotify en bestuur het vrijwel altijd vanaf mijn telefoon via bluetooth nu is mijn vraag (ivm bandbreedte) of hij de muziek dan streamt van telefoon naar versterker of dat de versterker de muziek van internet haalt? maw is het van belang dat hij geen bluetooth 3.0 of hoger heeft daar die VEEL MEER data kunnen versturen.

edit: voor de duidelijkheid
het gaat om een receiver die spotify support

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2016 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Spotify of Spotify Connect? Welke receiver is het?
En qua bandbreedte: als je een 320kbps mp3 afspeelt heb je ook 320kbps bandbreedte nodig, me dunkt. Dan hou je er nog ruim 2600 over van die 3Mbit.
Ik zou me eerder zorgen maken over het batterijverbruik van je telefoon. Sowieso, als je een NAS hebt kun je daar vanaf ook streamen. Alleen voor Spotify connect loopt het vziw via je telefoon. Maar ook dat gaat prima via BT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 22:52:
Spotify of Spotify Connect? Welke receiver is het?
En qua bandbreedte: als je een 320kbps mp3 afspeelt heb je ook 320kbps bandbreedte nodig, me dunkt. Dan hou je er nog ruim 2600 over van die 3Mbit.
Ik zou me eerder zorgen maken over het batterijverbruik van je telefoon. Sowieso, als je een NAS hebt kun je daar vanaf ook streamen. Alleen voor Spotify connect loopt het vziw via je telefoon. Maar ook dat gaat prima via BT.
ik heb nu al af en toe haperingen op mijn draadloze headset (Philips 7250) en telefoon is Samsung S5 mini met BT3.0 (die 25 Mbit max heeft) nu is 3 Mbit ruim voldoende maar zoals gezegd wordt dat niet gehaald wat er wel gehaald wordt is onduidelijk als ik erop google. voor mijn gevoel zit ik met BT 3.0 veiliger in dat opzicht.

ik heb de AVR-X3200W op het oog maar het zou ook de AVR-X2300W of AVR-X3300W kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:41
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:10:
...
maw is het van belang dat hij geen bluetooth 3.0 of hoger heeft daar die VEEL MEER data kunnen versturen.
Nee, dat maakt niet uit. Audio wordt via Bluetooth gecomprimeerd verstuurd via een A2DP profiel. De simpelste codec is SBC en gebruikt maximaal 345 kbit/s. Er zijn ook MPEG, AAC en aptX codecs mogelijk die dezelfde (of betere) kwaliteit halen met minder bandbreedte.
het gaat om een receiver die spotify support
Als je versterker Spotify Connect ondersteunt dan haalt de versterker zelf de data van internet. Je telefoon gebruik je dan alleen voor de bediening (via WiFi).

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ik heb zelf het verschil tussen bt 2.1 en 4.0 kunnen horen. De compressiemethode weet ik zo niet, maar was beide geen aptx. Bt 2.1 levert redelijk wat in aan kwaliteit. Goed voor achtergrondmuziek, maar niet voor als je eens lekker in de muziek wilt opgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:41
LA-384 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 05:53:
Ik heb zelf het verschil tussen bt 2.1 en 4.0 kunnen horen. De compressiemethode weet ik zo niet, maar was beide geen aptx. Bt 2.1 levert redelijk wat in aan kwaliteit. Goed voor achtergrondmuziek, maar niet voor als je eens lekker in de muziek wilt opgaan.
Er is geen inherent kwaliteitsverschil tussen audio over Blietooth 2.1 vs 4.0. Het verschil zit in de ondersteunde en gebruikte codecs. AptX geeft de beste kwaliteit (bij dezelfde bitrates), daarna AAC, daarna MPEG 1,2 en SBC wordt altijd ondersteunt. Dus zonder te weten welke codecs je beluisterd hebt zegt je opmerking niet heel veel.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ah kijk, ja dat heb ik nooit kunnen achterhalen. Het ging iig om de htc one m7 en de htc Desire hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:19:
[...]

ik heb nu al af en toe haperingen op mijn draadloze headset (Philips 7250) en telefoon is Samsung S5 mini met BT3.0 (die 25 Mbit max heeft) nu is 3 Mbit ruim voldoende maar zoals gezegd wordt dat niet gehaald wat er wel gehaald wordt is onduidelijk als ik erop google. voor mijn gevoel zit ik met BT 3.0 veiliger in dat opzicht.

ik heb de AVR-X3200W op het oog maar het zou ook de AVR-X2300W of AVR-X3300W kunnen worden
Die hebben vziw spotify connect en dan bedien je dus met je tel maar haal de receiver je de muziek van het net af. Streamen moet je dan niet meer doen via je tel, gewoon lekker een nas dlna laten spelen, of idd gewoon spotify :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geven bronnen hun audio signaal ook door als de TV uit staat? kan ik dus b.v. mijn computer of blue ray speler gebruiken om muziek af te spelen met TV uit of moet ik hem dan ook b.v. optisch aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Sommige TV's wel, hangt van merk en type af. Maar de meeste voor zover ik begrepen heb niet.
Mijn stelregel is altijd: dat wat ik ALTIJD icm de TV gebruik koppel ik via de TV door aan mijn receiver. Denk aan decoders enzo. De rest (het meeste) loopt eerst naar receiver en dan naar de TV.
Enige uitzondering is de BR, die loopt ook naar de receiver en van daar uit verder. Die is dan ook qua power geschakeld met de receiver (master slave stekkerdoos). En ik heb ARC uit staan, dus optical van TV naar receiver en daar niet hoger dan DTS over kunnen sturen is niet handig met een BR ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 14:32:
Sommige TV's wel, hangt van merk en type af. Maar de meeste voor zover ik begrepen heb niet.
Mijn stelregel is altijd: dat wat ik ALTIJD icm de TV gebruik koppel ik via de TV door aan mijn receiver. Denk aan decoders enzo. De rest (het meeste) loopt eerst naar receiver en dan naar de TV.
Enige uitzondering is de BR, die loopt ook naar de receiver en van daar uit verder. Die is dan ook qua power geschakeld met de receiver (master slave stekkerdoos). En ik heb ARC uit staan, dus optical van TV naar receiver en daar niet hoger dan DTS over kunnen sturen is niet handig met een BR ;)
ok is het niet handiger om gewoon alles op de receiver aan te sluiten en indien je het apparaat ook gebruikt voor b.v. muziek met TV uit het ook optisch aan te sluiten? of zeg ik nu iets geks.

dus ik had in gedachte het alsvolgt aan te sluiten, echter twijfel ik nu:

receiver met HDMI out met kabel aangesloten op ARC poort van TV (heb maar 1 HDMI met ARC en 3 zonder)
KPN decoder op receiver met HDMI
blue ray speler op receiver met HDMI en optisch
PC op receiver met HDMI en optisch

dat zou toch perfect zijn of mis ik iets? dat is goed mogelijk omdat ik nog geen ervaringen heb met receiver met HDMI

edit: voor de duidelijkheid:
blue ray kan zowel met als zonder TV gebruikt worden met muziek zelfde voor de PC maar de KPN decoder niet

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2016 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ja dat is prima. Alles via receiver is erg praktisch. Hoef je nog maar met 1 apparaat te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Alleen de KPN receiver zou ik zelf rechtstreeks aan de TV hangen. Scheelt je evt gelazer met lipsync en ARC. En doordat je ARC helemaal niet nodig hebt kan ook dat uit en verbruikt je receiver in standby ook minder.
Moet je alleen de TV nog ff met een optical of coaxial naar de receiver zetten. Aansluiten op bron "TV" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 23:00:
Alleen de KPN receiver zou ik zelf rechtstreeks aan de TV hangen. Scheelt je evt gelazer met lipsync en ARC. En doordat je ARC helemaal niet nodig hebt kan ook dat uit en verbruikt je receiver in standby ook minder.
Moet je alleen de TV nog ff met een optical of coaxial naar de receiver zetten. Aansluiten op bron "TV" ;)
ok dat zou wel beroerd zijn als ik lip sync issues krijg, prefereer toch om alles op receiver aan te sluiten. Stel dat ik het doe zoals jij dan heb ik dus 3x optisch nodig maar de X3200W heeft maar 2 optische aansluitingen en ik heb alleen maar optische aansluitingen op mijn apparaten.

die lipsync issues zijn ook wel op te lossen met delays vermoed ik?

nou ja weet dat ik hoe dan ook 2x optische kabels nodig heb en 4x HDMI dus tegen de tijd dat ik het heb kijk ik wel verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Of jij snapt het niet, of ik niet.
Kpn doos met HDMI op de TV.
Optisch uit van de TV naar de receiver (zo stuur je KPN signaal naar de receiver)
Receiver met HDMI naar de TV (naar een van de non-arc aansluitingen is handig, weet je zeker dat dat uit is).
Andere apparaten met hdmi op je receiver, gaan door naar de TV via bovenstaande HDMI.

Wat heb je dn nog meer nodig qua optisch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op zondag 24 juli 2016 @ 10:35:
Of jij snapt het niet, of ik niet.
Kpn doos met HDMI op de TV.
Optisch uit van de TV naar de receiver (zo stuur je KPN signaal naar de receiver)
Receiver met HDMI naar de TV (naar een van de non-arc aansluitingen is handig, weet je zeker dat dat uit is).
Andere apparaten met hdmi op je receiver, gaan door naar de TV via bovenstaande HDMI.

Wat heb je dn nog meer nodig qua optisch :?
blue ray speler als ik alleen muziek wil luisteren. daarom vroeg ik ook of geluid via HDMI wordt doorgegeven als de TV uit staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

The Eagle schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 23:00:
je kan toch optische uitgang gebruiken van tv indien er lip sync issues zijn? Dus alles gewoon met hdmi naar receiver en dan voor de tv optische uitgang voor geluid gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 22:06
Dag allen, vraagje van mijn kant en hopelijk in het goede topic. Het gaat namelijk over mijn Onkyo receiver, maar wel om beeld.

Mijn PS4/Mediaplayer (Mede8er) lopen namelijk met HDMI via mijn Onkyo (TX-NR828) naar mijn TV (HDMI), en ik heb hierop alleen nog maar grijs beeld. Het normale beeld van het Nederlandse TV signaal is wel gewoon goed, en dat loopt niet via de HDMI van mijn Onkyo. Het grijze beeld op mijn PS4/Mediaplayer wordt dus veroorzaakt door mijn Onkyo.

Nu heb ik alleen geen flauw idee waar te beginnen met zoeken. Dus hopelijk dat jullie mij een duw in de goede richting kunnen geven. Bij voorkeur zet ik mijn Onkyo namelijk niet terug naar fabrieksinstellingen. Mijn hoop is dan ook op jullie gevestigd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ik denk dat je eerst moet beginnen met duidelijk krijgen waar het probleem precies zit.

1. sluit de ps4/mediaplayer eens rechtstreeks aan op de tv om te zien of je dan ook grijs beeld krijgt, indien ja, zit hier het probleem.
2. sluit de onkyo receiver eens aan via de tweede hdmi-out.
3. gebruik eens een andere hdmi-kabel waarvan je zeker weet dat die het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 22:30
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:21:
[...]

blue ray speler als ik alleen muziek wil luisteren. daarom vroeg ik ook of geluid via HDMI wordt doorgegeven als de TV uit staat
Als je BluRay-speler via HDMI is aangesloten dan kun je hem gewoon gebruiken zonder dat je TV aan staat.

HDMI geeft digitaal geluid en beeld door. Het zou dus dubbelop zijn om je BluRay-speler ook nog optisch aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

christiaans schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 08:53:
[...]

Als je BluRay-speler via HDMI is aangesloten dan kun je hem gewoon gebruiken zonder dat je TV aan staat.

HDMI geeft digitaal geluid en beeld door. Het zou dus dubbelop zijn om je BluRay-speler ook nog optisch aan te sluiten.
dat vroeg ik dus eerder of HDMI ook geluid doorgeeft als de TV uit staat en het antwoord was niet altijd (of iets in die lijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 22:30
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:03:
[...]

dat vroeg ik dus eerder of HDMI ook geluid doorgeeft als de TV uit staat en het antwoord was niet altijd (of iets in die lijn)
Als jij een degelijke BluRay-speler en receiver gebruikt, dan werkt het altijd. Je TV staat er los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

christiaans schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:07:
[...]

Als jij een degelijke BluRay-speler en receiver gebruikt, dan werkt het altijd. Je TV staat er los van.
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:03:
[...]

Voor de duidelijkheid: BD speler->receiver-> tv, waarbij de pijltjes voor de hdmi staan.
In deze opstelling hóeft voor muziek de tv niet aan. Echter kan het een beetje afhangen van de hdmi soort (CEC en ARC) en instellingen. Daarmee bedoel ik dat afhankelijk van de instellingen het kan zijn dat de tv altijd aan zal gaan als je de bd aandoet en de bd wordt uitgeschakeld als je de tv aandoet.

Ik heb dit aanstaan, omdat mijn bd alleen voor films gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:03
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:26:
[...]

[...]

Voor de duidelijkheid: BD speler->receiver-> tv, waarbij de pijltjes voor de hdmi staan.
In deze opstelling hóeft voor muziek de tv niet aan. Echter kan het een beetje afhangen van de hdmi soort (CEC en ARC) en instellingen. Daarmee bedoel ik dat afhankelijk van de instellingen het kan zijn dat de tv altijd aan zal gaan als je de bd aandoet en de bd wordt uitgeschakeld als je de tv aandoet.

Ik heb dit aanstaan, omdat mijn bd alleen voor films gebruikt wordt.
Het ligt ook aan de implementatie van de hdmi in je receiver.
Mijn cheap panasonic ht setje kan geen audiosignaal van de hdmi doorgeven als de TV uit staat. Hij weigert dan een hdmi ingang te kunnen selecteren als bron. Zou m.i. eenvoudig softwarematig door panasonic aan te passen zijn, maar helaas al 3 jaar geen updates meer. Van alles geprobeerd, tot en met edid emulators, maar uiteindelijk een tweede chromecast, in dit geval audio, gekocht en via Tulp line in aangesloten om mijn doel goedkoop te bereiken. Vaak heb je geluk en werkt het gewoon, maar als je een systeem hebt met hdmi eigenaardigheden dan kan je op internetfora hele boekwerken aan uiteindelijk niet-oplossingen vinden is mijn ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n
  • Laatst online: 02-09 15:07

n8n

Is 2 keer 30 watt ‘genoeg’? Ik hoor overal iets anders van nee, waardeloos tot zolang je geen zware speakers aansluit prima.

Ik heb een Nad D3020 op het oog en heb momenteel wharfedale 507.2's (8Ω/88dB, boekenplank) en wil naar Q Acoustics 2050i (4–6Ω/92dB, zuiltjes), om een idee te geven.

[ Voor 19% gewijzigd door n8n op 31-07-2016 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Voor een gemiddelde huiskamer is dat meer dan genoeg. Je hebt met de Q Acoustics al 92 dB op 1 meter afstand. Nu zit je waarschijnlijk verder van de speakers af waardoor je niet de volledige 92 dB haalt op 1 Watt, maar puur om aan te geven dat veel vermogen niet per se hoeft. Als je een paar exotische speakers hebt als een paar Apogee Scintillas met 1 Ohm weerstand en veel minder gevoeligheid dan de hedendaagse speakers dan heb je een probleem met zo'n versterker, maar in dit geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n

n8n

FeaR schreef op zondag 31 juli 2016 @ 13:56:
Voor een gemiddelde huiskamer is dat meer dan genoeg. Je hebt met de Q Acoustics al 92 dB op 1 meter afstand. Nu zit je waarschijnlijk verder van de speakers af waardoor je niet de volledige 92 dB haalt op 1 Watt, maar puur om aan te geven dat veel vermogen niet per se hoeft. Als je een paar exotische speakers hebt als een paar Apogee Scintillas met 1 Ohm weerstand en veel minder gevoeligheid dan de hedendaagse speakers dan heb je een probleem met zo'n versterker, maar in dit geval niet.
Super, momenteel staan de luidsprekers 2,5–4 meter van de zithoek en erg hard gaat het vrijwel nooit, heb nu 2 maal 150 watt (8 Ohm) en die is nooit verder gegaan dan -20dB (± halverwege). Volgend weekend luisteren (ook nog naar Dali, waarvan ik hoor dat ze relatief makkelijk aan te sturen zijn) en dan kan ik eindelijk upgraden. Echt exotisch zal het nooit worden maar die Nad is wel praktisch met het idee dat ie ooit naar de hobbykamer verhuisd kan worden.

Bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door n8n op 31-07-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n8n schreef op zondag 31 juli 2016 @ 09:46:
Is 2 keer 30 watt ‘genoeg’? Ik hoor overal iets anders van nee, waardeloos tot zolang je geen zware speakers aansluit prima.

Ik heb een Nad D3020 op het oog en heb momenteel wharfedale 507.2's (8Ω/88dB, boekenplank) en wil naar Q Acoustics 2050i (4–6Ω/92dB, zuiltjes), om een idee te geven.
De Q-Acoustics zijn geen moeilijke speakers, dus het zal geen probleem zijn.
Persoonlijk vind ik de QA speakers veel beter klinken op de MyAmp van Micromega ( http://www.zafonline.com/...MSjj4HVnc4CFQs6GwodjkIP2A ) maardat is uiteraard een mening... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n

n8n

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2016 @ 14:16:
[...]

De Q-Acoustics zijn geen moeilijke speakers, dus het zal geen probleem zijn.
Persoonlijk vind ik de QA speakers veel beter klinken op de MyAmp van Micromega ( http://www.zafonline.com/...MSjj4HVnc4CFQs6GwodjkIP2A ) maardat is uiteraard een mening... 8)
Niet verkeerd, maar het maakt alles net wat ingewikkelder, de Nad staat bij elke luidsprekerboer dus dat maakt speakers beluisteren een stuk praktischer. Ook vind ik de versterker net te plastiek ogen, en dan met name de remote (zulke knopjes vind ik echt vervelend aanvoelen). Toch bedankt voor de suggestie, was zelf niet verder gekomen dan Rotel, Marantz en Nad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:20
Iemand enig idee waar ik wallmounts kan vinden voor mijn (oude) Harman Kardon HKTS11 speakers? Ik wil graag de center, FL en FR ophangen aan mijn (nieuw te maken) voorzetwand.

Ik Google me al een dag of 2 kapot, maar kan niet echt partnummers vinden ofzo :(

What seems to be the officer, problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 22:32
Xilvaro schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 22:12:
Iemand enig idee waar ik wallmounts kan vinden voor mijn (oude) Harman Kardon HKTS11 speakers? Ik wil graag de center, FL en FR ophangen aan mijn (nieuw te maken) voorzetwand.

Ik Google me al een dag of 2 kapot, maar kan niet echt partnummers vinden ofzo :(
http://www.marktplaats.nl...c1b&previousPage=lr&pos=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:20

What seems to be the officer, problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bestaan er modernere alternatieven voor de Yamaha RP-U200?

Dit is een niet al te grote 5.1 amp met (niet essentiële) FM-tuner en USB-interface om als externe geluidskaart te dienen, al heb ik 'm via optisch spdif op mijn pc aangesloten. Er hangen speakers van een oude HT-set aan, ik geloof dat die onder "bookshelfspeakers" vallen.

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 03-08-2016 18:27 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 22:32
Mis je nu iets dan?
Ik vind het eigenlijk wel een een nette oplossing voor naast de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nee, missen niet, alleen heeft het ding wat problemen. Daarom zit ik te kijken of er een moderne tegenhanger is.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:36:
Nee, missen niet, alleen heeft het ding wat problemen. Daarom zit ik te kijken of er een moderne tegenhanger is.
Vrij prijzig, wel mooi en fijn met bt, rf afstandsbediening en bevestigingsbeugel

http://www.teufelaudio.nl...n/corestation-p15116.html
--oeps, link vergeten....-- :+

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2016 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:59:
[...]

Vrij prijzig, wel mooi en fijn met bt, rf afstandsbediening en bevestigingsbeugel
Ik zie geen merk/type? :? :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Big oops, aangepast :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

_O-
Mooi dingetje :D , alleen een beetje prijzig :P De RP-U200 had ik voor een paar tientjes van Marktplaats O-) (En de ontbrekende remote voor een paar € van Ebay.)

Zelf kwam ik toen straks een totaal andere oplossing tegen voor bookshelf-achtige speakers, komen alleen iets meer kabels bij kijken: Lepai LP-2020A+ Daar 3 van (front/center/rear) om de speakers aan te sturen.

Zou er haast eentje bestellen om te kijken hoe het bevalt met de luidsprekers die ik heb. Die zijn trouwens van een Samsung HT-DL200, was even zoeken naar het typenr.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 04-08-2016 18:36 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Raven schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 18:33:
[...]

Zelf kwam ik toen straks een totaal andere oplossing tegen voor bookshelf-achtige speakers, komen alleen iets meer kabels bij kijken: Lepai LP-2020A+ Daar 3 van (front/center/rear) om de speakers aan te sturen.
Is inderdaad een optie, maar je moet dan wel met analoog uit van de PC gaan werken of een DAC zoeken die van S/PDIF in meerkanaals analoog uit maakt.
Zou er haast eentje bestellen om te kijken hoe het bevalt met de luidsprekers die ik heb. Die zijn trouwens van een Samsung HT-DL200, was even zoeken naar het typenr.
Hoe heb je de subwoofer dan aangesloten of heb je die helemaal weggelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

FeaR schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 18:55:
[...]

Is inderdaad een optie, maar je moet dan wel met analoog uit van de PC gaan werken of een DAC zoeken die van S/PDIF in meerkanaals analoog uit maakt.
I know. Daarom zei ik ook extra kabels :P Maar een externe DAC, dat is eventueel een idee om erbij te doen. Al zijn de gemiddelde onboard geluidskaarten volgens mij wel goed, maar ik heb sinds ik de Audigy 2 ZS Platinum heb gebruikt geen ervaring meer met onboard audio, daarna kwam de RP-U200.
FeaR schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 18:55:
[...]

Hoe heb je de subwoofer dan aangesloten of heb je die helemaal weggelaten?
De sub van dat setje kon niet aangesloten worden op de RP-U200 omdat zowel de sub als RP-U200 geen sub-amp ingebouwd hebben. Maar wegens houten vloeren en een moeder gebruik ik al jaren geen sub meer. Die mis ik ook niet trouwens.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Kan iemand wellicht uitleggen hoe Dolby Atmos icm Arc of optische kabel werkt. Googlen heeft niet veel opgeleverd en het SonyTV- en Marantztopic ook niet.

Situatie is als volgt: Sony X85c televisie met Kodi verbonden met HDMI Arc op een Marantz SR7010 welke weer is aangesloten op een 7.1.2 speakeropstelling.

Zover ik het begrijp kan Arc geen HD audio versturen, alleen dolby digital en gewoon dts, dus geen truehd of dts hd. Als ik het goed begrijp is dolby atmos een soort extra layer op de truehd format dus dit zal niet door Arc verstuurd kunnen worden dan. Probleem (of meevaller) is echter dat als ik een film met Atmos spoor afspeel via kodi op de televisie er wel geluid uit de atmos speakers komt. Nu zal je denken dat de Marantz dit berekent of filtert ofzo, maar als ik een 7.1 film zonder atmos spoor afspeel doet de Marantz dit niet. Dus hij lijkt toch door te hebben dat er atmos binnen komt. Wat echter niet gebeurd is dat de Marantz ‘atmos’ op het schermpje heeft staan, er staat alleen dolby surround. Volgens mij, en als je googled, geeft dit schermpje het aan als hij een dergelijk spoor binnen krijgt.

Ik vraag me nu dus af of ik daadwerkelijk atmos geluid heb gehoord of een soort van geupscalede dolby surround.

Ter info: heb de tv volgens mij op PCM output staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn nieuwe Samsung HT-J5500 set aangesloten op mijn Philips HD TV middels HDMI ARC. Op de TV heb ARC 'Aan' staan en op de versterker staan ARC en Anynet ook aan. In principe werkt het prima totdat ik de Samsung versterker opnieuw opstart: Dan loopt plotseling het geluid (vanaf de TV) een halve seconde achter. ARC op de TV even opnieuw uit en aan zetten zorgt dat het weer gelijk loopt, maar soms werkt dat ook gewoon niet.

Heeft iemand een idee? Optische kabel ipv HDMI geeft hetzelfde probleem, maar dan moet ik de optische kabel er opnieuw in doen om het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Malt007 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:53:
Kan iemand wellicht uitleggen hoe Dolby Atmos icm Arc of optische kabel werkt. Googlen heeft niet veel opgeleverd en het SonyTV- en Marantztopic ook niet.

Situatie is als volgt: Sony X85c televisie met Kodi verbonden met HDMI Arc op een Marantz SR7010 welke weer is aangesloten op een 7.1.2 speakeropstelling.

Zover ik het begrijp kan Arc geen HD audio versturen, alleen dolby digital en gewoon dts, dus geen truehd of dts hd. Als ik het goed begrijp is dolby atmos een soort extra layer op de truehd format dus dit zal niet door Arc verstuurd kunnen worden dan. Probleem (of meevaller) is echter dat als ik een film met Atmos spoor afspeel via kodi op de televisie er wel geluid uit de atmos speakers komt. Nu zal je denken dat de Marantz dit berekent of filtert ofzo, maar als ik een 7.1 film zonder atmos spoor afspeel doet de Marantz dit niet. Dus hij lijkt toch door te hebben dat er atmos binnen komt. Wat echter niet gebeurd is dat de Marantz ‘atmos’ op het schermpje heeft staan, er staat alleen dolby surround. Volgens mij, en als je googled, geeft dit schermpje het aan als hij een dergelijk spoor binnen krijgt.

Ik vraag me nu dus af of ik daadwerkelijk atmos geluid heb gehoord of een soort van geupscalede dolby surround.

Ter info: heb de tv volgens mij op PCM output staan.
Je haalt twee dingen door elkaar. Optical / coaxial kan niet hoger dan DTS aan. HDMI wel. ARC is het audio return channel van HDMI. Dus als je via HDMI aansluit zou je een Atmos track moeten kunnen horen, mits je receiver dat ondersteunt. Dat zou ie moeten doen, dus check even hoe je je bronnen toegewezen hebt qua aansluitingen.
Overigens is er bij jou volgens mij van ARC niet eens sprake qua gebruik van je Kodi doosje, want dat gaat Kodi -> receiver -> TV. En ARC is om het geluid van de TV terug te laten lopen ove de zelfde kabel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
The Eagle schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 13:53:
[...]

Je haalt twee dingen door elkaar. Optical / coaxial kan niet hoger dan DTS aan. HDMI wel. ARC is het audio return channel van HDMI. Dus als je via HDMI aansluit zou je een Atmos track moeten kunnen horen, mits je receiver dat ondersteunt. Dat zou ie moeten doen, dus check even hoe je je bronnen toegewezen hebt qua aansluitingen.
Overigens is er bij jou volgens mij van ARC niet eens sprake qua gebruik van je Kodi doosje, want dat gaat Kodi -> receiver -> TV. En ARC is om het geluid van de TV terug te laten lopen ove de zelfde kabel ;)
Kodi staat geinstalleerd op de tv dus toch via Arc. En als ik het goed begrijp kan Arc geen hd-audio formats verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnvdSluis
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 17:08
Ik wil mijn pioneer XDJ-RX verbindingen met een Fohhn XS-30. De laatste is doorgelust naar twee speakers.
Zo te zien moet ik dan van XLR naar Speakon. Kan dat en welke kabel / verloop stuk heb ik dan nodig? Kom er na zelf gezocht te hebben niet echt uit.

Specs pioneer: http://www.pioneerdj.com/...em/xdj-rx/black/overview/\
Specs xs-30: http://www.fohhn.com/inde...ts%5D=77&cHash=3e4c19542c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Misschien denk ik te simpel, maar heb je al eens gezocht op speakon to XLR? Dan is een van de eerste resultaten deze verloopstekker bij Bax-shop.
http://www.bax-shop.nl/sp...dvLXUs7kZ4eZbYaAqti8P8HAQ

Ik geloof dat beide connectors feitelijk gewoon gelijk zijn, alleen is de aansluiting anders.

Zie hieronder, Jag heeft meestal gelijk. :D

[ Voor 16% gewijzigd door LA-384 op 07-08-2016 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag

Jag

MartijnvdSluis schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 10:11:
Ik wil mijn pioneer XDJ-RX verbindingen met een Fohhn XS-30. De laatste is doorgelust naar twee speakers.
Zo te zien moet ik dan van XLR naar Speakon. Kan dat en welke kabel / verloop stuk heb ik dan nodig? Kom er na zelf gezocht te hebben niet echt uit.

Specs pioneer: http://www.pioneerdj.com/...em/xdj-rx/black/overview/\
Specs xs-30: http://www.fohhn.com/inde...ts%5D=77&cHash=3e4c19542c
XLR = lijn signaal
Speakon = speaker signaal

Je kan niet vanuit een mixer met een verloopje rechtstreeks een passieve speaker in. Die sub die je hebt die heeft een versterker ingebouwd, dus het is heel eenvoudig:
- mixer met 2xXLR uit en dan de sub in.
- sub twee keer speakon uit naar je 2 tops

Dit had je overigens ook echt best wel ff zelf kunnen verzinnen :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnvdSluis
Jag schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 10:47:
[...]

XLR = lijn signaal
Speakon = speaker signaal

Je kan niet vanuit een mixer met een verloopje rechtstreeks een passieve speaker in. Die sub die je hebt die heeft een versterker ingebouwd, dus het is heel eenvoudig:
- mixer met 2xXLR uit en dan de sub in.
- sub twee keer speakon uit naar je 2 tops

Dit had je overigens ook echt best wel ff zelf kunnen verzinnen :o.
Dank voor je hulp! Ik heb er niet zoveel verstand van, dus nog even check. Ik koop twee 2x female XLR kabels en die plug ik in me Pioneel Master L en Master R. En dan aan de andere kant plug ik die in me XS-30 Link Channel 1 en Link channel 2??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Er ontbreekt hier wat basale audio kennis die toch wel erg handig is om te hebben als aspirant DJ :+

Het gaat als volgt:
- een signaal begint bij een bron, in dit geval de mixer. Daar komt het uit als een lijn signaal (onversterkt). Daar gebruik je meestal XLR of jack kabels voor. Een uitgang is altijd een mannetje, net als in het echte leven :P. Een signaal kabel heeft dus een vrouwtjes kant en een mannetjes kant. De vrouwtjes kant komt dus aan de mixer zijde, en dan steek je het mannetje in de INPUTS van je sub.
- je kan een lijn signaal niet op een speaker aansluiten, daar moet een versterker tussen. Een versterker is een apparaat wat een signaal een beetje sterker maakt, en die een grote stroom kan leveren. Ook wel power amp genoemd. Die zit dus in jouw sub ingebouwd
- vervolgens pak je het versterkte signaal en dan neem je een speakon kabel en dan steek je de ene zijde in de speaker uitgang van je sub en de andere zijde in de ingang van je (passieve) speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnvdSluis
Okay, snap wat je zegt. Kan je me nog helpen mijn concrete vraag te beantwoorden.
Ik heb geen kabels beschikbaar bij me Mixer. zoals je op de specs kan zien zit er op die mixer 2x een XLR out (male) voor Links en Rechts. Ik moet dus sowieso 2x een XLR female daar op aansluiten. Aan de andere kant wil ik die kabel in die Sub met versterker (de XS-30) pluggen. Als je daar in de specs kan zien is de input op dat apparaat een speakon aansluiting. (zie ik goed toch). Dus jou antwoord suggereert dat ik dus 2x een kabel moet kopen (voor L en R) met aan de ene kant een XLR female en aan de andere kant een Speakon Male. Klopt dit?

Dat zou dan betekenen dat ik deze kabel nodig heb:
http://www.bax-shop.nl/sp...dvLXUs7kZ4eZbYaAqti8P8HAQ

Die is echter maar 30 cm dus dat is dan weer een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee nu wil je weer een onversterkt signaal op een speaker aansuiten. Wat je doet is dus dit:

Uitgang Mengpaneel naar Input Subwoofer. Dat woord input staat er letterlijk opgeschreven (lijnsignaal, niet versterkt, XLR pluggen of Jack pluggen)
(In je subwoofer zit een versterker)
Subwoofer naar speaker (speaker signaal, wel versterkt, speakon pluggen)

[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 07-08-2016 17:25 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnvdSluis
Okay, deze kabel hebik dan dus nodig?
http://www.bax-shop.nl/xl...eter/product-details.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die gaat prima werken, maar ik zou zelf liever de XLR aansluiting als input gebruiken (zit er recht boven).

Let op dat je ook je speakers moet aansluiten op die sub he. Dus je hebt ook speakerbekabeling nodig,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Malt007 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:06:
[...]

Kodi staat geinstalleerd op de tv dus toch via Arc. En als ik het goed begrijp kan Arc geen hd-audio formats verwerken.
Ah zo, je draait Kodi OP je TV. Dn is het afhankelijk van je TV of je HD audio uit kunt sturen. Gezien je resultaten vermoed ik van niet dan ;)
Doe jezelf een lol, koop een Pi en zet daar Kodi op. Hoeft ook je TV niet iedere keer aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnvdSluis
JvS schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 18:03:
Die gaat prima werken, maar ik zou zelf liever de XLR aansluiting als input gebruiken (zit er recht boven).

Let op dat je ook je speakers moet aansluiten op die sub he. Dus je hebt ook speakerbekabeling nodig,
Okay, maar naast die XLR male uitgang op de XS-30 staat LINK. Lijkt me dat dat niet gaat werken dan toch?

En een XLR female - female lijkt me niet logisch toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Gewoon doodnormale xlr kabels (female -> Male) en speakon kabels heb je nodig. Meer straightforward dan dit wordt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnvdSluis
Dank voor de hulp mensen, ik bestel nu hetvolgende:
2x http://www.bax-shop.nl/xl...pter/product-details.html
en
2x http://www.bax-shop.nl/mi...ale-xlr-female-5-00-meter

Correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
The Eagle schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 22:57:
[...]
Ah zo, je draait Kodi OP je TV. Dn is het afhankelijk van je TV of je HD audio uit kunt sturen. Gezien je resultaten vermoed ik van niet dan ;)
Doe jezelf een lol, koop een Pi en zet daar Kodi op. Hoeft ook je TV niet iedere keer aan :)
Op zich bedankt voor je meedenken, maar het antwoord waar ik eigenlijk op zoek naar ben is wat kan er nou wel en niet over HDMI Arc verstuurd kan worden? Afhankelijk van de tv kan het waarschijnlijk tot maximaal gewoon dolby digital en gewoon dts.

Maar op dit moment heb ik ingesteld dat de tv een PCM signaal stuurt. Betekend dit dat de tv het overlaat aan de versterker om te decoderen? Zo ja, kan zo'n PCM signaal alle formats bevatten en kan deze dan ten alle tijden over Arc verzonden worden?

Edit: Ik lees dat PCM juist ervoor zorgt dat de tv het decodeer werk doet. Nu ben ik helemaal het spoor bijster.

[ Voor 6% gewijzigd door Malt007 op 08-08-2016 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Zit je ons nou voor het lapje te houden :+ ?

Hoezo nou weer een female-female bus? Gewoon alleen een xlr female - male kabel zoals je linked (en daar twee van :P ). Het vrouwtje steek je in je mixer, het mannetje steek je in je sub. In dat gat waar input bij staat. Dat gat daar kan zowel een XLR als Jack in, daarom ziet ie er wat " vreemd" uit.

En dan koop je nog twee van deze. Of deze als je het goedkoop wil houden. Met de laatste optie kan je er geen extra sub meer aanhangen, dat kan met de eerste wel (dan moet je ook alles 4aderig uitvoeren).

En lees eens eerst de handleiding door van je Fohn XS30, dan begrijp je er wellicht iets meer van voordat je een speaker uitgang nog op een lijn ingang gaat aansluiten met een creatief verloopje 8). En deze kan ik je ook als literatuur aanraden the Sound reinforcement handbook. En nou zelf eens wat lezen en moeite doen voordat ik je een factuur moet opsturen :+.

[ Voor 4% gewijzigd door Jag op 08-08-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnvdSluis
Dit was voor mij de eye opener die het dubbeltje deed vallen:

Dat gat daar kan zowel een XLR als Jack in, daarom ziet ie er wat " vreemd" uit.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja, maar de basics "Bron > (lijnsignaal) > mixer/volumeregeling >(lijnsignaal)> versterking >(versterkt signaal)> speakers" zou ik me toch eens goed in verdiepen. Zo complex is het niet. In een speaker moet een het ander fysiek in beweging komen, dat kost vermogen. Bij de rest hoeft er alleen signaal heen en weer. Als je lijn op speakers aansluit gebeurt er (bijna) niets en gaat het misschien stuk en als je versterkt op lijn in aansluit sloop je je spullen gegarandeerd....

[ Voor 49% gewijzigd door JvS op 08-08-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

MartijnvdSluis schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:18:
Dit was voor mij de eye opener die het dubbeltje deed vallen:

Dat gat daar kan zowel een XLR als Jack in, daarom ziet ie er wat " vreemd" uit.

Dank!
Kwartje, niet dubbeltje :+

Maar het feit dat er input naast staat moet je toch aan het denken zetten :). Daar moet een signaal in! En het is een algemeen principe, zoals ik eerder al zei, dat audio ingangen vrouwtjes zijn en uitgangen mannetjes. De uitzondering op deze regel zijn speaker uitgangen, die zijn uit veiligheidsoverwegingen ook als vrouwtje uitgevoerd (bijv de speakon aansluitingen op jouw set).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-09 11:18
The Eagle schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 22:57:
[...]

/offtopci Je TV heb je toch juist nodig voor een Pi? ;)

Ik zit zelf met een ARC probleem waar ik hondsdol van word. Eerst een Pioneer receiver gehad die tekstueel ARC had, maar technisch stiekem niet. Dus dat heeft nooit gewerkt en had ik mijzelf bij neergelegd.

Op dit moment een nieuwe tv (Samsung UE55JS8000L) en nieuwe receiver (Marantz SR5010). Alles zou nu moeten werken voor ARC en ik kan mij herinneren dat dit gewerkt heeft. Namelijk een tijdje niet gebruikt en krijg nu met geen mogelijkheid geluid uit de tv via mijn receiver. Tv staat ARC aan en CEC ook (alleen kan ik via CEC weer niet mijn Marantz vinden?).
Op mijn Marantz staat ARC ook aan evenals CEC (ook al werkt dit niet).

Verder heb ik op mijn Samsung de kabel in HDMI4 zitten, want daar staat ARC onder en in mijn Marantz de hoofdoutput. Alles staat dus volgens het boekje goed, maar het werkt alsnog niet.

Hebben mensen hier nog tips om het wel werkend te krijgen of zijn er mensen met een vergelijkende setup (Marantz <-> Samsung)?

- Ja ik kan ook een Toslink kabel ertussen doen, maar dat wil ik niet :+ . De TV ondersteund Netflix 4K HDR en 5.1 geluid, waar ik dan ook gebruik van wil maken.
- Ik zit er bijna aan te denken om een nvidia shield te kopen voor 4K netflix en 4K ondersteuning voor films plus dat die nvidia shield een mooi apparaat is ivm kodi/plex etc.

Dus misschien zijn er ook wel mensen die zeggen direct, stop met kl*ten met ARC en koop een nVidia Shield 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Als ik het me goed herinner, heb je ook de juiste kabel nodig. Hdmi 1.4, of noemen ze dat tegenwoordig high speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ampie187
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-03-2023
Iemand enig idee op welke manier ik mijn living best kan indelen om het meeste uit mijn 5.1 te halen? Kom er maar niet uit, zit vast met die kachel in het midden van de living (enige verwarming) 😞

Foto situatie momenteel:

https://www.dropbox.com/s...%2011%2058%2011.jpeg?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Nu online
Je zou de speakers achter, evenredig schuin kunnen zetten. Voor een ideale 5.1 situatie zou je echter de kachel moeten verplaatsen op de plek waar nu de TV staat.

Zelf zou ik meer in de lengte richting van de kamer werken, dus TV of bank voor het raam en de speakers daar omheen.

https://www.homecinemamag...oofer-het-beste-plaatsen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Ampie187 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:38:
Iemand enig idee op welke manier ik mijn living best kan indelen om het meeste uit mijn 5.1 te halen? Kom er maar niet uit, zit vast met die kachel in het midden van de living (enige verwarming) 😞

Foto situatie momenteel:

https://www.dropbox.com/s...%2011%2058%2011.jpeg?dl=0
Kun je misschien niet zoiets doen de tv boven de verwarming plaatsen?
TV inbouwen boven een gashaard

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ampie187
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-03-2023
[quote]Roderiktweaker schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:39:
Je zou de speakers achter, evenredig schuin kunnen zetten. Voor een ideale 5.1 situatie zou je echter de kachel moeten verplaatsen op de plek waar nu de TV staat.

Zelf zou ik meer in de lengte richting van de kamer werken, dus TV of bank voor het raam en de speakers daar omheen.
Kachel verplaatsen is spijtig genoeg geen optie. Denk dat deze niet horizontaal mag aangesloten worden. Correct me if i'm wrong ( is ook een huurhuis)

Daar had ik ook al aangedacht en ga ik ook eens proberen maar vrees ervoor dat de ruimte te klein is. Maar het proberen waarD.
Kun je misschien niet zoiets doen de tv boven de verwarming plaatsen?
TV inbouwen boven een gashaard

Neen. Dat is te hoog. Ik heb de tv graag op oog hoogte.
https://www.homecinemamag...oofer-het-beste-plaatsen/
Pagina: 1 ... 28 ... 100 Laatste

Let op:
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies Vul daar alle vragen van het format in als je een aankoopadviestopic opent. Iemand helpen bij aankoopadvies is goed bedoeld, maar ook uitdrukkelijk niet de bedoeling.

Dit is het "Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic". Een topic voor vragen die in één, misschien twee posts een antwoord vinden.
Voor vragen met meer diepgang graag een topic openen in Audio en HiFi. Altijd geldt: kijk ook in de handleiding!

Voor inhoudelijke discussie over het wel en wee van verschillende kabels, DAC's, versterkers en wat je oren kunnen horen is er Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6