The Eagle schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 22:57:
[...]
Ah zo, je draait Kodi OP je TV. Dn is het afhankelijk van je TV of je HD audio uit kunt sturen. Gezien je resultaten vermoed ik van niet dan

Doe jezelf een lol, koop een Pi en zet daar Kodi op. Hoeft ook je TV niet iedere keer aan

/offtopci Je TV heb je toch juist nodig voor een Pi?
Ik zit zelf met een ARC probleem waar ik hondsdol van word. Eerst een Pioneer receiver gehad die tekstueel ARC had, maar technisch stiekem niet. Dus dat heeft nooit gewerkt en had ik mijzelf bij neergelegd.
Op dit moment een nieuwe tv (
Samsung UE55JS8000L) en nieuwe receiver (
Marantz SR5010). Alles zou nu moeten werken voor ARC en ik kan mij herinneren dat dit gewerkt heeft. Namelijk een tijdje niet gebruikt en krijg nu met geen mogelijkheid geluid uit de tv via mijn receiver. Tv staat ARC aan en CEC ook (alleen kan ik via CEC weer niet mijn Marantz vinden?).
Op mijn Marantz staat ARC ook aan evenals CEC (ook al werkt dit niet).
Verder heb ik op mijn Samsung de kabel in HDMI4 zitten, want daar staat ARC onder en in mijn Marantz de hoofdoutput. Alles staat dus volgens het boekje goed, maar het werkt alsnog niet.
Hebben mensen hier nog tips om het wel werkend te krijgen of zijn er mensen met een vergelijkende setup (Marantz <-> Samsung)?
- Ja ik kan ook een Toslink kabel ertussen doen, maar dat wil ik niet

. De TV ondersteund Netflix 4K HDR en 5.1 geluid, waar ik dan ook gebruik van wil maken.
- Ik zit er bijna aan te denken om een nvidia shield te kopen voor 4K netflix en 4K ondersteuning voor films plus dat die nvidia shield een mooi apparaat is ivm kodi/plex etc.
Dus misschien zijn er ook wel mensen die zeggen direct, stop met kl*ten met ARC en koop een nVidia Shield