Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Pagina: 1 ... 27 ... 100 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Yup, die converter is prima, gebruik ik zelf ook. Hier is ie goedkoper btw: https://www.kabeltje.com/...-coax/coaxiale-converters

FLAC zou ik gewoon via je streamer doen als je TV niet lukt. Of zoals al gezegd een pi kopen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
The Eagle schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 18:58:
Yup, die converter is prima, gebruik ik zelf ook. Hier is ie goedkoper btw: https://www.kabeltje.com/...-coax/coaxiale-converters

FLAC zou ik gewoon via je streamer doen als je TV niet lukt. Of zoals al gezegd een pi kopen.
Thanks voor het meedenken. Ga de converter aanschaffen. Inderdaad iets goedkoper bij de website die jij zegt. Maar vind het bij de lokale elektroboer toch wel leuk om te halen.

Probeer het FLAC streamen juist met mijn streamer. Krijg de error dat het format niet ondersteund word. Vreemd, want de specificaties van de ALL1C zeggen dat het wel moet lukken. Misschien dat ik iets over het hoofd lees.. Heb al een mail naar Panasonic gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Weet niet of je dat bin al je FLAC's hebt, maar check nders de bestandsheaders eens. Bestand wellicht hernoemd.
Of je hebt een multichannel FLAC te pakken en je TV ondersteunt alleen stereo. Kortom: testen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Nu online
The Eagle schreef op zondag 29 mei 2016 @ 13:21:
Weet niet of je dat bin al je FLAC's hebt, maar check nders de bestandsheaders eens. Bestand wellicht hernoemd.
Of je hebt een multichannel FLAC te pakken en je TV ondersteunt alleen stereo. Kortom: testen :)
Is al gelukt. Had gewoon geen goede server. De manual van de streamer bleek niet afdoende. Nu met Plex een music server aangemaakt; FLAC werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Even wat anders. Ik heb Sennheiser XC-300 II oordopjes waarvan ik een in-ear plugje kwijt ben. Dat reservesetje ben ik ook kwijt :'( Als ik even snel zoek op back-up setjes ben je al snel 13 euro kwijt. Je krijgt dan wel een set van 5 setjes, maar ik heb echt maar één dopje nodig. Daarom vind ik het wat fors aan de prijs.

Iemand wel eens uit het buitenland besteld of iets dergelijks? Dat moet wel goedkoper kunnen hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

yinx84 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 06:39:
Even wat anders. Ik heb Sennheiser XC-300 II oordopjes....
Oordopjes vallen onder Mobile gebruik en specifiek onder Wearables, Navigatie en Overige. Graag de vraag daar stellen :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:26
Kan iemand mij een goede IR blaster/repeater/... (hoe noemt zo'n ding) aanraden? We hebben binnenkort een nieuw tv-meubel, waar de apparatuur achter houten frontjes zit. Zou graag het signaal van mijn afstandsbediening ernaartoe krijgen.

Ik heb een logitech harmony, maar we verkiezen de originele afstandsbedieningen (en de harmony voor als we de gewone weer ff kwijt zijn). Ik weet niet of de hub ook kan dienen als ontvanger voor de originele afstandsbediening en IR signaal kan doorsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Volgens mij werken die Marmitek dingen wel redelijk :)

Wil zelf trouwens wel eens weten of die receiver oogjes ook achterop een Denon receiver aangesloten kunnen worden. Ik weet dat het past, maar werkt het ook? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 08:57
manzonderdas schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 18:14:
Kan iemand mij een goede IR blaster/repeater/... (hoe noemt zo'n ding) aanraden? We hebben binnenkort een nieuw tv-meubel, waar de apparatuur achter houten frontjes zit. Zou graag het signaal van mijn afstandsbediening ernaartoe krijgen.

Ik heb een logitech harmony, maar we verkiezen de originele afstandsbedieningen (en de harmony voor als we de gewone weer ff kwijt zijn). Ik weet niet of de hub ook kan dienen als ontvanger voor de originele afstandsbediening en IR signaal kan doorsturen?
Ik heb 2 setjes van deze besteld. (2 omdat het toch chinese plastic is), maar deze werken al maanden bijzonder goed. Ik heb de usb power connector in de TV gestoken. Dus bij het opstarten van de TV, wordt nu ook die ir extender actief, die de apparatuur in de meterkast daarmee bestuurd.

http://www.dx.com/p/hidde...black-376889#.VvllW71cLqA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
wat zijn eigenlijk de beste review sites voor speakers? Ik google altijd maar een beetje rond en koop toch te weinig om echt goed door te krijgen welke websites het beste zijn. Ik bedoel hiermee natuurlijk sites die meer letten op de speakers of set zelf dan de hype/vormgeving.
Liever ook natuurlijk een site meer gegrond in de werkelijkheid dan oppervlakkige audiophile onzin.

bij voorbaat dank.

[ Voor 14% gewijzigd door tomcatha op 04-06-2016 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik mag graag http://www.soundandvision.com lezen. Bekende sites als HiFi.nl zijn eigenlijk voor alles positief. Die hebben voorheen de Z906 van Logitech zeer goed ontvangen. Dan sla je je doel wel voorbij als HIFI site. Voorheen vond ik AreaDVD.de en WhatHifi.com ook goed, maar die zijn beide wel erg duidelijk pro bepaalde merken. Daar moet je dus doorheen kunnen lezen.

Maar goed goed of slecht een review van een speaker ook is, het is en blijft subjectief. Daarom is zelf luisteren altijd het devies.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 04-06-2016 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Dat vind ik overigens nog wel debatable, of een speaker goed is subjectief is. Er zijn wel degelijk een aantal kenmerken die overéénkomen in voorkeur tussen luisteraars: vlakke on axis response, afwezigheid van resonanties en een gelijkmatig verlopende directivity index (dus geen sprongen erin zoals zo vaak het geval is). Ik denk vooral dat de verschillen tussen speakers gewoon groot zijn, dus zijn er veel op een andere manier niet perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Laatst online: 27-08 12:14
Beste tweakers. Heb zelf een 7.1 opstelling met een Onkyo 608 versterker en sinds kort een blu ray speler vanwege 7.1 films maar niet op alle films staat erbij of het ook 7.1 is zoals Mad max daar staat alleen bij audio Track: Dolby Atmos... Kan ik hier uitgaan dat hij ook 5.1 en/of 7.1 ondersteuning heeft? of kan ik er vanuitgaan dat er alleen een Dolby Atmos track op staat? Hebben jullie tips voor mij

Hier een voorbeeld van het internet (ik kwam wel de NL varriant tegen in de free record shop in store met zelfde audio specs)
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/10rtx91.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door ninoxps op 06-06-2016 13:25 ]

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBowser
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-11-2024
Me LG55E910V komt morgen binnen. Heb een Pioneer VSX-923 staan met een Boston Acoustics SoundWare S 5.1, alleen heb ik geen mogelijkheid om een internetkabel erheen te trekken, er zit namelijk geen WiFi op. Kan ik een WiFi extender voor het stopcontact kopen om een internetkabel (kan dat) erin te steken en dan in mijn Pioneer te doen?

Volgens mij ben ik het microfoontje voor het afstellen van het geluid kwijt, wat is de beste mogelijkheid om het geluid af te stellen?

Vriendelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Een andere microfoon kopen. Of pioneer support ff mailen, die dingen zijn vast wel verkrijgbaar.

Wifi AP met UTP er aan kan. Maar kijk ff in de netwerksubforums, die kunnen je verder helpen. Dat er vervolgens een receiver (en ik gok via een switch ook een TV) aan zal hangen, is bijzaak.
Kan me ook voorstellen dat je een router met ingebouwde switch pakt om alles in 1 te hebben.
1 ding: ga voor AV apparatuur niet met powerline bellen. Is zwaar irritant want die zetten de verbinding pas op als ie gebruikt wordt. En geen pijl op te trekken qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBowser
  • Laatst online: 23-11-2024
The Eagle schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:27:
Een andere microfoon kopen. Of pioneer support ff mailen, die dingen zijn vast wel verkrijgbaar.

Wifi AP met UTP er aan kan. Maar kijk ff in de netwerksubforums, die kunnen je verder helpen. Dat er vervolgens een receiver (en ik gok via een switch ook een TV) aan zal hangen, is bijzaak.
Kan me ook voorstellen dat je een router met ingebouwde switch pakt om alles in 1 te hebben.
1 ding: ga voor AV apparatuur niet met powerline bellen. Is zwaar irritant want die zetten de verbinding pas op als ie gebruikt wordt. En geen pijl op te trekken qua snelheid.
Ga ik doen!

Maar een router moet naast me modem staan toch? Dan moet ik alsnog een internet kabel trekken..
Me TV gaat gewoon op wireless internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:14
Die afstelmicrofoon, ik dacht ooit gelezen te hebben dat die soort van gekalibreerd zijn voor een specifieke receiver. Dat zou dan betekenen dat enkel een microfoon van eenzelfde receiver zou werken. Iets om op te letten of verder uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
Ik verhuis binnenkort naar een appartementje. Ik dacht misschien een Sonos PLAY:5 aan te schaffen. Zijn er andere / betere alternatieven?

THxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ja zat. Maar die mag je zelf zoeken enzo. En voor de rest is er Consumentenelektronica Aankoopadvies maar ook daar zul je toch echt iets meer moeite moeten doen dan "is dit wat?" Neer te plempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa_Piet840
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08 19:17
Afbeeldingslocatie: https://fpb3tw.bl3301.livefilestore.com/y3m3cPotQcCW5AS17Yi30k_k5_XH1DrDnPL2p6wNMmcBkeYrOjSU4DCfd8wi_QqeW7tvUqKggcsWnSpAo5PPLWOQHlWDMYgIQsQMedKDsP-356H-0We9mvC1KcRhENNhXiYQXgUSYFjM1pVhzgNLpy0toc95sNHc5gY-wrNtIUvSGM/kabel%20multimedia%20onbekend%20scart%20hdmi.JPG?psid=1

Ik heb 4 lange kabels met aders zoals op de foto, best guess is SCART (of HDMI). Ik kom (als ik alles meetel) op 22 aders. Ze hebben echter geen connectoren aan het einde zitten, weet iemand hoe kun je die erop kunt(laten) zetten?

De kabels lopen samen met speakerkabels vanuit de patchkast naar een paar plekken in huis waar je een tv zou kunnen neerzetten. Ik kan ze wel afknippen maar niet meer vervangen, ze zijn door flexbuis getrokken :| dus ik hoop dat ik er nog iets nuttigs mee kan. Ik heb nu een ader gebruikt om mijn subwoofer te kunnen bereiken, maar dat is een beetje mager. Kan helaas niet meer via de oude bewoners achterhalen hoe dit bedoeld was.

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 11-06-2016 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zet je plaatje even ergens anders neer, staat nu zo te zien op een (beveiligde?) MS drive en dus voor ons niet te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

The Eagle schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 21:47:
Zet je plaatje even ergens anders neer, staat nu zo te zien op een (beveiligde?) MS drive en dus voor ons niet te zien :)
Plaatje aangepast, werkt hier en in andere browsers die ik zo snel bij de hand had nu naar behoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:27

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Opa_Piet840 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 17:11:
[afbeelding]

Ik heb 4 lange kabels met aders zoals op de foto, best guess is SCART (of HDMI). Ik kom (als ik alles meetel) op 22 aders. Ze hebben echter geen connectoren aan het einde zitten, weet iemand hoe kun je die erop kunt(laten) zetten?

De kabels lopen samen met speakerkabels vanuit de patchkast naar een paar plekken in huis waar je een tv zou kunnen neerzetten. Ik kan ze wel afknippen maar niet meer vervangen, ze zijn door flexbuis getrokken :| dus ik hoop dat ik er nog iets nuttigs mee kan. Ik heb nu een ader gebruikt om mijn subwoofer te kunnen bereiken, maar dat is een beetje mager. Kan helaas niet meer via de oude bewoners achterhalen hoe dit bedoeld was.
Als ik de volgende site bekijk lijkt het inderdaad om een SCART kabel te gaan:
http://www.amabilidade2002.com/scart55.htm

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa_Piet840
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08 19:17
Dank je wel Bart! Dit is hem exact idd.

Nu nog de hamvraag: wat kan ik hiermee voor nuttigs doen? Subwoofer -check. Telefoon zou kunnen lijkt me. Signaaldraad voor iets: thermostaat, rookmelder,

Zou er digitale audio doorheen kunnen? Hoe? Aangezien alle speakerkabels centraal beginnen zou een apparaat in een kamer via deze draad zijn geluid naar de centrale multiroom versterker kunnen sturen? (niet dat ik die al heb maar goed, ander topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:27

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik denk dat dan van belang is hoe groot de lengte (geschat) is van de kabels. Afhankelijk daarvan zullen bepaalde signalen wel/niet aankomen. Daar ligt echter niet mijn expertise :).

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Zou er digitale audio doorheen kunnen? Hoe? Aangezien alle speakerkabels centraal beginnen zou een apparaat in een kamer via deze draad zijn geluid naar de centrale multiroom versterker kunnen sturen? (niet dat ik die al heb maar goed, ander topic)
Analoge (line-level) audio moet wel lukken, daar zijn SCART-kabels voor gemaakt.

Coaxiale S/PDIF kun je nog proberen, maar de maximale lengte daarvan is 10m volgens de specificatie.

High speed zaken als HDMI of ethernet gaan niet werken over zo'n kabel.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Heeft er iemand hier een idee of de treble/bass instellingen van de Marantz m-cr511 op een of andere manier in stapjes van één in te stellen zijn?
Ik heb er q acoustics 3020 aan hangen, en met -4 bas en +2 treble klinken deze in mijn oren op laag volume meestal het beste. Echter, soms wil ik net een fractie meer treble maar de eerstvolgende stap is +4, en dat is net weer wat teveel.

Als ik hem harder zet trekt dat wel bij, maar als het in te stellen zou zijn zou ik het op +3 willen...
</ocd>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Opa_Piet840 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 23:49:
Dank je wel Bart! Dit is hem exact idd.

Nu nog de hamvraag: wat kan ik hiermee voor nuttigs doen? Subwoofer -check. Telefoon zou kunnen lijkt me. Signaaldraad voor iets: thermostaat, rookmelder,

Een aardigheidje er tussendoor, totaal off topic.
Weet iedereen nog waar die uitdrukking "hamvraag" vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Techneut schreef op zondag 12 juni 2016 @ 10:48:
[...]
Een aardigheidje er tussendoor, totaal off topic.
Weet iedereen nog waar die uitdrukking "hamvraag" vandaan komt?
offtopic:
maar wel leuk als je echt geen notie hebt van de herkomst.. "..Bovenin hing als hoofdprijs een gerookte ham.. " :9 1953-1957 NCRV Mastklimmen. Leuke weetjes zijn dat

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
offtopic:
Van ham gesproken: De Hampolka

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Ik wil mijn bureau graag zo clean mogelijk dus gaat mijn lompe versterker de deur uit.
Meer dan 3.5mm/tulp input en output voor 2 speakers (eltax monitor III) heb ik toch niet nodig.

Ga ik het redden met een so called 'mini versterkers' zoals bv. deze:
http://www.dx.com/nl/p/li...r-amplifier-stereo-267905

Geluid hoeft absoluut niet voluit te kunnen. Mocht iemand (positieve) ervaring hebben met een andere 'mini-versterker' dan hou ik me uiteraard aanbevolen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
mklkhanou schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:12:
Ik wil mijn bureau graag zo clean mogelijk dus gaat mijn lompe versterker de deur uit.
Meer dan 3.5mm/tulp input en output voor 2 speakers (eltax monitor III) heb ik toch niet nodig.

Geluid hoeft absoluut niet voluit te kunnen. Mocht iemand (positieve) ervaring hebben met een andere 'mini-versterker' dan hou ik me uiteraard aanbevolen! :)
Die fase heb ik ook doorgemaakt, alleen heb ik gekozen voor een versterker uit een ander segment.

Ikzelf het de NAD D-7050, wellicht overkill en buiten je budget. Het is een compacte versterker welke alleen digitale inputs heeft (USB, netwerk/streaming, Bluetooth, coax, optisch) en hij kan ook erg grote zuilen probleemloos aansturen. Hij kan horizontaal en vertikaal staan, het display draait mee.

Is deze je te duur en/of heb je analoge inputs nodig, dan kun je de NAD D-3020 overwegen. Ook een compacte, mooie versterker.

De versterker waar jij naar linkt, heeft 3 sterren, geen wereldscore, wellicht ook niet extreem slecht, zeker niet gezien de prijs.

Een andere optie kan nog actieve monitoren zijn, dan zit de versterker in de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
PageFault schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:29:
[...]

Die fase heb ik ook doorgemaakt, alleen heb ik gekozen voor een versterker uit een ander segment.

Ikzelf het de NAD D-7050, wellicht overkill en buiten je budget. Het is een compacte versterker welke alleen digitale inputs heeft (USB, netwerk/streaming, Bluetooth, coax, optisch) en hij kan ook erg grote zuilen probleemloos aansturen. Hij kan horizontaal en vertikaal staan, het display draait mee.

Is deze je te duur en/of heb je analoge inputs nodig, dan kun je de NAD D-3020 overwegen. Ook een compacte, mooie versterker.

De versterker waar jij naar linkt, heeft 3 sterren, geen wereldscore, wellicht ook niet extreem slecht, zeker niet gezien de prijs.

Een andere optie kan nog actieve monitoren zijn, dan zit de versterker in de speakers.
Oef, da's mooi spul maar niet bepaald een prijs die ik in gedachten had.

Het gaat mij er meer om dat ik naar wat muziekjes kan luisteren als ik thuis achter de computer zit (slechts enkele keren per maand :P). Ik gok het er gewoon op. Die paar tientjes... kan geen miskoop zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023

Met dat wattage red je het makkelijk. Je zal nog geen tiende van het vermogen gebruiken :)

En een mijn inziens betere optie is deze: http://nl.aliexpress.com/...und-good/32664243769.html

Hier zit een TPA3116 module in, staat bekend om z'n kwaliteit, veel over te vinden. Ik heb er zelf ook één voor mijn kantoor set-up.

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
herofruit schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:34:
[...]

Met dat wattage red je het makkelijk. Je zal nog geen tiende van het vermogen gebruiken :)

En een mijn inziens betere optie is deze: http://nl.aliexpress.com/...und-good/32664243769.html

Hier zit een TPA3116 module in, staat bekend om z'n kwaliteit, veel over te vinden. Ik heb er zelf ook één voor mijn kantoor set-up.
Ah kijk... thanks! _/-\o_
Ik zie trouwens ook uitvoeringen met een regelaars voor laag/hoog, ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 09:59
Iemand hier een tip voor waar te kijken wat de beste PCI of USB soundcards zijn? Ik kan wel wat vergelijkings sites vinden maar ik vind het moeilijk te beoordelen hoe betrouwbaar deze zijn.
Of heeft een van jullie nog een tip voor goede soundcards?

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
herofruit schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:34:
[...]

Mooier kastje ook nog en goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Nycrea schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:42:
Iemand hier een tip voor waar te kijken wat de beste PCI of USB soundcards zijn? Ik kan wel wat vergelijkings sites vinden maar ik vind het moeilijk te beoordelen hoe betrouwbaar deze zijn.
Of heeft een van jullie nog een tip voor goede soundcards?
PCI(-e) kaarten zijn er niet meer zoweel, USB des te meer. Wat zoek je minimaal aan aansluitingen en vooral: wat is je budget?

Voor PCI-e ben ik zelf aan het kijken naar de RME HDSPe AIO PCIe. Als dat boven budget is, kan ik je de ESI Juli@ PCI of PCI-e aanraden. Heb je geen MIDI nodig, dan zijn er al iets meer alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKuup
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik heb onderstaand muurplaatje op het oog voor de muurafwerking. Heeft iemand ervaring met zulke plaatjes? En misschien nog belangrijkere vraag. Hoe verbind ik mijn speakerkabel aan de achterkant? Heb gezocht, maar kan er geen uitleg over vinden... solderen? klemmen?

Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/glap2vgq9/Achterkant.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/4g660f347/Voorkant.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
DaKuup schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:41:
Ik heb onderstaand muurplaatje op het oog voor de muurafwerking. Heeft iemand ervaring met zulke plaatjes? En misschien nog belangrijkere vraag. Hoe verbind ik mijn speakerkabel aan de achterkant? Heb gezocht, maar kan er geen uitleg over vinden... solderen? klemmen?

[afbeelding]
[afbeelding]
Kan allebei zo te zien. Ik denk dat klemmen het gemakkelijkst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS

Ik ben best tevreden met de SMSL Q5 Pro voor ditzelfde doel.
Simpele, kleine versterker met analoog, usb en optisch. Komt ongeveer uit op €180 incl. invoerrechten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:49
Active ELAC UB5's?

Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

DaKuup schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:41:

[afbeelding]
[afbeelding]
kan met faston connectors die je aan kabel krimpt of gewoon solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

mklkhanou schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:38:
[...]

Ah kijk... thanks! _/-\o_
Ik zie trouwens ook uitvoeringen met een regelaars voor laag/hoog, ideaal.
Kijk ook even bij http://schiit.com Maken behoorlijk spul tegen een goede prijs. Onbekend maar gericht op audioliefhebbers. Zelf geen ervaringen mee maar hoor er goede verhalen over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Hij zoekt een kleine versterker voor z'n speakers én koptelefoon, niet alleen voor z'n koptelefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 14:21

SannrHerr

Furor Teutonicus!

NAD D 3020

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Het stoort me niet maar is er een nieuw beleid dat aankoopadvies hier weer is toegestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 18:39:
[...]

Kijk ook even bij http://schiit.com Maken behoorlijk spul tegen een goede prijs. Onbekend maar gericht op audioliefhebbers. Zelf geen ervaringen mee maar hoor er goede verhalen over :)
Ziet er inderdaad gelikt uit! Maar volgens mij kan ik hier geen passieve boekenplankspeakers mee aansturen.... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 22:39
Sinds zaterdag hebben wij dit setje: pricewatch: Pioneer HTP-072. Uiteraard zijn wij hier heel erg blij mee, alleen de speakerbeugels die worden meegeleverd, kan niet worden gedraaid of gekanteld worden.

Zelf had ik deze in gedachten: Vogels SOUND 3200. Alleen vind ik persoonlijk best prijzig € 34,99 per stuk.

Jullie hebben vast wel meer ervaring hiermee en welke ik het beste kan halen, liefst voor een wat lagere prijs maar als het mogelijk is wel zelfde kwaliteit. Ik kwam deze ook nog tegen: Vogels VLB 500, maar deze vind ik niet zo mooi.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:39
BaZnGaNL schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:03:
Sinds zaterdag hebben wij dit setje: pricewatch: Pioneer HTP-072. Uiteraard zijn wij hier heel erg blij mee, alleen de speakerbeugels die worden meegeleverd, kan niet worden gedraaid of gekanteld worden.

Zelf had ik deze in gedachten: Vogels SOUND 3200. Alleen vind ik persoonlijk best prijzig € 34,99 per stuk.

Jullie hebben vast wel meer ervaring hiermee en welke ik het beste kan halen, liefst voor een wat lagere prijs maar als het mogelijk is wel zelfde kwaliteit. Ik kwam deze ook nog tegen: Vogels VLB 500, maar deze vind ik niet zo mooi.
Ik heb zelf de Vogels VLB beugels, is bijzonder eenvoudig te monteren en stellen. De speakers van de Pioneer set zijn ook niet zo zwaar/groot dat je het Sound 3200 systeem nodig hebt. Is je beugel bijna zo groot als de speaker :+

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 22:39
Vitamine schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:13:
[...]

Ik heb zelf de Vogels VLB beugels, is bijzonder eenvoudig te monteren en stellen. De speakers van de Pioneer set zijn ook niet zo zwaar/groot dat je het Sound 3200 systeem nodig hebt. Is je beugel bijna zo groot als de speaker :+
Heb je inderdaad een punt mee! Heb je toevallig een foto? Zo ja, wil jij die posten?
En zoals op de site van Vogels staat zit er 2 beugels in 1 verpakking? Dat maakt de prijs wel erg aantrekkelijk!

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:39
Heb er helaas geen foto's van en ze hangen nog op mijn oude slaapkamer bij mijn ouders O-). Inderdaad twee beugels per verpakking.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
ik heb net een marantz 1606 gekocht en ik zou een 2e hands setje speaker halen maar dat gaat niet door.
Nu is mijn oog gevallen op de compacte dali fazon mikro, het frequentiebereijk is 95-25.000 Hz
Als ik deze zou kopen is mijn budget op voor deze maand, mijn vraag is dan ook hoeveel geluid zal ik missen als ik pas over een paar weken een subwoofer erbij zal kopen?
http://hificorner.nl/spea...li/dali-fazon-mikro-zwart

Of heeft iemand betere alternatieven? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:37
redbullet schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:33:
ik heb net een marantz 1606 gekocht en ik zou een 2e hands setje speaker halen maar dat gaat niet door.
Nu is mijn oog gevallen op de compacte dali fazon mikro, het frequentiebereijk is 95-25.000 Hz
Als ik deze zou kopen is mijn budget op voor deze maand, mijn vraag is dan ook hoeveel geluid zal ik missen als ik pas over een paar weken een subwoofer erbij zal kopen?
http://hificorner.nl/spea...li/dali-fazon-mikro-zwart

Of heeft iemand betere alternatieven? :p
Best veel zul je missen in het geluid, maar als het maar tijdelijk is... wat maakt het dan uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Ossi schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:49:
[...]

Best veel zul je missen in het geluid, maar als het maar tijdelijk is... wat maakt het dan uit?
de vrouwmens die gaat klagen dat ik versterker en speakers heb gekocht en het niet zou klinken :+
Ipv een dali fazon sub kan ik ook een jamo 210 sub mee bestellen dat past hopelijk wel in het budget voor deze maand :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:37
redbullet schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:53:
[...]

de vrouwmens die gaat klagen dat ik versterker en speakers heb gekocht en het niet zou klinken :+
Ipv een dali fazon sub kan ik ook een jamo 210 sub mee bestellen dat past hopelijk wel in het budget voor deze maand :p
Doe alsof je last van je rug hebt en de boel niet aan kan sluiten nu. Begin daar pas mee als de sub binnenkomt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem.j2000
  • Laatst online: 02-07-2024
Hallo,

Ik heb onze garage mogen verbouwen naar 'chillroom'. Als setup heb ik nu een een 5.1 versterker, beamer+scherm en laptop.
Ik gebruik de toslink/koptelefoon uitgang van de laptop voor audio.(mini toslink kabel) En vga voor beeld. Netflix ondersteund geen 5.1 in de browser. Dan maar dvd/popcorntime. Ik krijg alleen het geluid niet 5.1 vanuit de laptop. Heb dit met 2 laptops geprobeerd (macbook pro 2012, msi ge70 2pe apache pro) Hoe krijg ik 5.1 vanuit de mini toslink uitgang?

Ik kan natuurlijk alijd nog een mediaplayer kopen. Maar via deze setup heb ik het liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
redbullet schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:53:
[...]

Honderden euro's uitgeven aan inferieure dingen omdat je geen maand kunt wachten, niet doen.
Gewoon de speakers installeren en genieten. Over een maandje wederom genieten met een sub erbij :)

Dan waardeer je gelijk wat zo'n sub toevoegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Willem.j2000 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:39:
Hallo,

Ik heb onze garage mogen verbouwen naar 'chillroom'. Als setup heb ik nu een een 5.1 versterker, beamer+scherm en laptop.
Ik gebruik de toslink/koptelefoon uitgang van de laptop voor audio.(mini toslink kabel) En vga voor beeld. Netflix ondersteund geen 5.1 in de browser. Dan maar dvd/popcorntime. Ik krijg alleen het geluid niet 5.1 vanuit de laptop. Heb dit met 2 laptops geprobeerd (macbook pro 2012, msi ge70 2pe apache pro) Hoe krijg ik 5.1 vanuit de mini toslink uitgang?

Ik kan natuurlijk alijd nog een mediaplayer kopen. Maar via deze setup heb ik het liever.
Welke software gebruik je, en wat voor geluidsformaten hebben je mediabestanden?

Kodi ondersteunt DD en DTS passthrough over Toslink. HD-audioformaten (DTS:MA) worden alleen doorgegeven via HDMI.

De Windows store app van Netflix kan wel 5.1 uitvoeren, maar niet als bitstream over Toslink. De laatste keer dat ik Popcorntime gebruikte was er geen support voor surround sound.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem.j2000
Ik heb op beide laptops dvd's geprobeerd via de standaard dvdspeler en de vlc speler. Bij beide kreeg ik jammergenoeg stereo.

Ik denk dat een mediaplayer de beste optie is. Kunnen die vanaf de netflix app 5.1 versturen naar de versterker d.m.v. toslink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nog nooit een koptelefoon met een toslink aansluiting gezien, hoe wil je via je koptelefoon naar glasvezel licht luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:13:
heb nog nooit een koptelefoon met een toslink aansluiting gezien, hoe wil je via je koptelefoon naar glasvezel licht luisteren.
Sommige laptops hebben een optische S/PDIF uitgang in de 3.5" hoofdtelefoonaansluiting zitten:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fP8CyYD.jpg

Vervolgens kun je daar een receiver/DAC op aansluiten middels een mini-Toslink kabeltje.

Een normale koptelefoon gaat inderdaad niet lukken met een optische kabel, of je moet iets heel bijzonders hebben met ingebouwde DAC.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem.j2000
Is het überhaupt mogelijk om via deze uitgang 5.1 naar een versterker te sturen. Als ik een dvd in de MSI laptop doe, vervolgens de realtek audio-opties op optisch zet en in de vlc player optie 5.1 aan vink, krijg ik helemaal geen geluid. De versterker herkent de uitgang van de laptops ook niet als een 5.1 input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Willem.j2000 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:02:
Is het überhaupt mogelijk om via deze uitgang 5.1 naar een versterker te sturen. Als ik een dvd in de MSI laptop doe, vervolgens de realtek audio-opties op optisch zet en in de vlc player optie 5.1 aan vink, krijg ik helemaal geen geluid. De versterker herkent de uitgang van de laptops ook niet als een 5.1 input.
Ja, dat is zeker mogelijk.

Misschien dat het niet lukt met VLC, maar met Kodi weet ik wel dat het kan.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem.j2000
Ik heb de Netflix app geinstallerd op mijn msi ge70 daarmee is i.t.t. Netflix via de browser wel 5.1 aan te vinken. Dit heb ik geprobeerd, vervolgens via realtek instellingen s/pdif geselecteerd en realtek herkende het als optische kabel. Maar ik krijg alleen stereo naar mijn versterker. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Willem.j2000 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 20:10:
Ik heb de Netflix app geinstallerd op mijn msi ge70 daarmee is i.t.t. Netflix via de browser wel 5.1 aan te vinken. Dit heb ik geprobeerd, vervolgens via realtek instellingen s/pdif geselecteerd en realtek herkende het als optische kabel. Maar ik krijg alleen stereo naar mijn versterker. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Willem
Wat voor receiver gebruik je eigenlijk?

Net even getest met de Netflix app op Windows 8.1; met HDMI krijg ik Dolby Digital Plus, en over Optical S/PDIF krijg ik Dolby Digital. Mijn PC heeft een Realtek geluidskaart, receiver is een Denon AVR-X1100W.

Bij de geluidsopties in Windows moeten deze aan staan:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qpXXcO0.png

En in Netflix moet je een DD+ track selecteren:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jtpFpQ5.png

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem.j2000
Mijn receiver is een acoustic solutions sp102. De windows en netflix opties had ik hetzelfde. Ik zal eens in de boekjes van de laptop bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Willem.j2000 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 12:23:
Mijn receiver is een acoustic solutions sp102. De windows en netflix opties had ik hetzelfde. Ik zal eens in de boekjes van de laptop bladeren.
Met dat typenummer vind ik alles behalve een surround receiver... Maak eens een foto van de voor- en achterkant.

Wat hoor je eigenlijk als je in de audio-opties van Windows "Dolby Digital" selecteert en op "Test" drukt?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BB0QuON.png

Heb je dan een testtoon uit iedere speaker?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 22:42
Een vriendin van mij trekt net doodleuk een setje Avalon NP 1 Evolution speakers uit de kelder thuis.

Ze luisterd nu muziek op een cheap pc setje van de tv met spotify, dat kan dus een stuk beter...

Wat raden jullie aan om als versterker tussen te hangen ?

Het enige waarvoor ze gebruikt gaan worden is het geluid in stereo van de tv weergeven, geen 5.1 gedoe enzo...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oNsl6tkaxmBjjrUzm8OVlEmp/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

douwe.nl schreef op zondag 19 juni 2016 @ 22:10:
Een vriendin van mij trekt net doodleuk een setje Avalon NP 1 Evolution speakers uit de kelder thuis.

Ze luisterd nu muziek op een cheap pc setje van de tv met spotify, dat kan dus een stuk beter...

Wat raden jullie aan om als versterker tussen te hangen ?

Het enige waarvoor ze gebruikt gaan worden is het geluid in stereo van de tv weergeven, geen 5.1 gedoe enzo...

[afbeelding]
Een leuke stereoversterker...

Wat is je budget? Nieuw, of is gebruikt ook een optie? Welke inputs heb je nodig?

/dev/null

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als het alleen TV is, check eerst even of dat ding nog analoge uitgangen heeft. Zo ja dan voldoet iedere analoge versterker, al zou ik ze persoonlijks wel iets meer geven dan een tweedehands Yoko of Koda.
Maar heeft de TV alleen een digitle uitgang, zou ik eerder naar een receivertje kijken metl ingebouwde DAC. Analoog wordt steeds zeldzamer zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 23:45

Audione0

Strijdt der titanen

Willem.j2000 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:39:
Hallo,

En natuurlijk even je foto's op deze topic neerplempen ;)

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
donny007 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 22:24:
[...]

Een leuke stereoversterker...

Wat is je budget? Nieuw, of is gebruikt ook een optie? Welke inputs heb je nodig?
100 euro ofzo denk ik, gebruikt is prima. gaat echt enkel om het aansluiten van de tv.
The Eagle schreef op zondag 19 juni 2016 @ 22:30:
Als het alleen TV is, check eerst even of dat ding nog analoge uitgangen heeft. Zo ja dan voldoet iedere analoge versterker, al zou ik ze persoonlijks wel iets meer geven dan een tweedehands Yoko of Koda.
Maar heeft de TV alleen een digitle uitgang, zou ik eerder naar een receivertje kijken metl ingebouwde DAC. Analoog wordt steeds zeldzamer zo lijkt het.
Ik denk dat analoog er nog wel op zit, zal het eens bekijken als ik er weer ben...

Dacht zelf iets van een sony oid van marktplaats te plukken...

Het zijn geen hakkietakkie speakers dus ze mogen wel een beetje uit de verf komen...

[ Voor 4% gewijzigd door douwe.nl op 19-06-2016 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Zolang je de volumeregeling met de TV kunt doen heb je heel wat keuze uit high-end "vintage" versterkers (of je moet het niet erg vinden om steeds op te staan om aan de knop te draaien).

Zodra je er een afstandsbediening bij nodig hebt wordt de keuze beduidend minder.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Opstaan gebeurt nu ook al dus geen probleem, ben niet thuis in de oude versterkers dus tips zijn welkom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

douwe.nl schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:06:
Opstaan gebeurt nu ook al dus geen probleem, ben niet thuis in de oude versterkers dus tips zijn welkom :)
Rotel RA-970BX (1994-1997) (reviews)

Zomaar een voorbeeld.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Veelbelovend, thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Modbreak:Zie de Topicwarning betreffende aankoopadvies. Dit is niet de plek voor een dergelijke discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Een duw in de goede richting was m'n doel, gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem.j2000
donny007 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:15:
[...]

Met dat typenummer vind ik alles behalve een surround receiver... Maak eens een foto van de voor- en achterkant.

Wat hoor je eigenlijk als je in de audio-opties van Windows "Dolby Digital" selecteert en op "Test" drukt?

[afbeelding]

Heb je dan een testtoon uit iedere speaker?
Het is zeker weten een 5.1 versterker. Ik heb wel enigszins verstand van zaken, wat mijn nickname misschien niet bevestigd (15 jaar). Een foto kan ik blijkbaar nog niet toevoegen, heb dit account sinds 2 weken.

Via de bijbehorende dvd speler heb ik een dvd afgespeeld en de audio via een toslink kabel naar mijn versterker verstuurd. Dan krijg ik wel 5.1 surround.
Ik zal dit weekend even de testtoon uitproberen.

Ik las net iets over een bug in het Realtek audio software van windows 10 waardoor meerdere mensen dit probleem hebben. Ook via onze macbook pro en de macbook van mijn zus is het mij niet gelukt om 5.1 surround(dvd via vlc) te krijgen via de mini toslink aansluiting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Willem.j2000 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:00:
[...]

Het is zeker weten een 5.1 versterker. Ik heb wel enigszins verstand van zaken, wat mijn nickname misschien niet bevestigd (15 jaar). Een foto kan ik blijkbaar nog niet toevoegen, heb dit account sinds 2 weken.
Ik zeg niet dat je geen verstand van zaken hebt, alleen dit typenummer is erg onbekend/obscuur. Wellicht staan er andere identificatienummers op de unit, vandaar de foto's.

Overigens kun je wel linkjes posten naar je plaatjes, of mag dat ook niet met een nieuw account?
Ook via onze macbook pro en de macbook van mijn zus is het mij niet gelukt om 5.1 surround(dvd via vlc) te krijgen via de mini toslink aansluiting.
Op al die computers moet passthrough handmatig worden ingesteld, met de standaardinstellingen van VLC werkt het niet.

Alleen met de testtoon van Windows kun je het een en ander uitsluiten.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem.j2000
donny007 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:55:
[...]

Ik zeg niet dat je geen verstand van zaken hebt, alleen dit typenummer is erg onbekend/obscuur. Wellicht staan er andere identificatienummers op de unit, vandaar de foto's.

Overigens kun je wel linkjes posten naar je plaatjes, of mag dat ook niet met een nieuw account?

[...]

Op al die computers moet passthrough handmatig worden ingesteld, met de standaardinstellingen van VLC werkt het niet.

Alleen met de testtoon van Windows kun je het een en ander uitsluiten.
Apple zelf weet ook niet hoe ik dit kan activeren...

Dit is mijn versterker:

https://www.dropbox.com/h...0160621_213523%5B1%5D.jpg

https://www.dropbox.com/h...0160621_213622%5B1%5D.jpg

https://www.dropbox.com/h...0160621_213441%5B1%5D.jpg

Wat ik altijd nog kan doen is onze vaste computer verplaatsen en d.m.v. analoge kabels i.c.m. de geluidskaart 5.1 krijgen, maar liever via de laptop.

De versterker zat nog in de doos :) , gekregen van baas(werkte voor importeur), maar die heeft niet veel verstand van de nieuwe windows laptops.

[ Voor 6% gewijzigd door Willem.j2000 op 22-06-2016 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem.j2000
Zal ik dit weekend even doen, maar aan de plaatjes te zien zal het een beetje in het niet vallen.
Wel een goede bron voor eventuele verdere inspiratie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Willem.j2000 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 20:57:
[...]

Apple zelf weet ook niet hoe ik dit kan activeren...

Dit is mijn versterker:

https://www.dropbox.com/h...0160621_213523%5B1%5D.jpg

https://www.dropbox.com/h...0160621_213622%5B1%5D.jpg

https://www.dropbox.com/h...0160621_213441%5B1%5D.jpg

Wat ik altijd nog kan doen is onze vaste computer verplaatsen en d.m.v. analoge kabels i.c.m. de geluidskaart 5.1 krijgen, maar liever via de laptop.

De versterker zat nog in de doos :) , gekregen van baas(werkte voor importeur), maar die heeft niet veel verstand van de nieuwe windows laptops.
Had je de testtoon van Windows al geprobeerd?

Gebruik anders Kodi als mediaspeler, daarmee weet ik zeker dat optical S/PDIF passthrough mogelijk is.

Je privélinkjes van Dropbox kan ik niet openen, wellicht kun je de plaatjes op Imgur zetten?

/dev/null

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Is een probleem met windows 10 inderdaad. Ik heb ook een laptop met toslink out, surround werkte perfect met gamen netflix etc, tot ik upgrade naar windows 10.

Is een probleem dat al bekend is sinds de windows 10 beta, maar microsoft nogsteeds niks aan gedaan heeft.

Heb zelf iig ook realtek, same problem.
Willem.j2000 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:00:
[...]

Via de bijbehorende dvd speler heb ik een dvd afgespeeld en de audio via een toslink kabel naar mijn versterker verstuurd. Dan krijg ik wel 5.1 surround.
Ik zal dit weekend even de testtoon uitproberen.

Ik las net iets over een bug in het Realtek audio software van windows 10 waardoor meerdere mensen dit probleem hebben. Ook via onze macbook pro en de macbook van mijn zus is het mij niet gelukt om 5.1 surround(dvd via vlc) te krijgen via de mini toslink aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 00:19:
Is een probleem met windows 10 inderdaad. Ik heb ook een laptop met toslink out, surround werkte perfect met gamen netflix etc, tot ik upgrade naar windows 10.

Is een probleem dat al bekend is sinds de windows 10 beta, maar microsoft nogsteeds niks aan gedaan heeft.

Heb zelf iig ook realtek, same problem.

[...]
Ik kende dat probleem niet, maar na even zoeken wat achtergrond info gevonden. Niet echt een bug, maar gebrek aan ondersteuning...

https://answers.microsoft...aa3f329958?page=36&auth=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

;
SndBastard schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:30:
[...]

Ik kende dat probleem niet, maar na even zoeken wat achtergrond info gevonden. Niet echt een bug, maar gebrek aan ondersteuning...

https://answers.microsoft...aa3f329958?page=36&auth=1
Deze bug heeft géén betrekking op passthrough van gecodeerde DD/DTS streams, zoals bij films het geval is...

Dat Windows probelemen heeft om 5.1 LPCM te coderen in een stream (DD Live/DTS Interactive) is alleen relevant voor gaming.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physx
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 10:38
Even een kleine vraag.

Bij het versturen / verschepen van Monitor Audio speakers, moet je dan de bolt through driver via de achterkant nog vast zetten of kan je hem as-is via versturen?

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donny007 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:31:
;
[...]

Deze bug heeft géén betrekking op passthrough van gecodeerde DD/DTS streams, zoals bij films het geval is...

Dat Windows probelemen heeft om 5.1 LPCM te coderen in een stream (DD Live/DTS Interactive) is alleen relevant voor gaming.
zodra ik bij mij de realtek op 5.1 out zet werkt het niet meer. dit komt omdat de realtek chip niet automatisch aan pass through doet, je moet selecteren of je 2.0 in verschillende bitrates wilt, of 5.1. sinds de update naar windows 10 kan ik alleen nog maar 2.0 op een lage bitrate keizen. zodra ik daar in te hoog gaat stopt het geluid er mee. zelfde geld voor 5.1, dan loopt de windows muziek spelers zelf vast.

gelukkig heb ik het na de aanschaf van een nieuwe televisie niet meer nodig voor het bekijken van films/series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:13:
[...]

zodra ik bij mij de realtek op 5.1 out zet werkt het niet meer. dit komt omdat de realtek chip niet automatisch aan pass through doet, je moet selecteren of je 2.0 in verschillende bitrates wilt, of 5.1. sinds de update naar windows 10 kan ik alleen nog maar 2.0 op een lage bitrate keizen. zodra ik daar in te hoog gaat stopt het geluid er mee. zelfde geld voor 5.1, dan loopt de windows muziek spelers zelf vast.

gelukkig heb ik het na de aanschaf van een nieuwe televisie niet meer nodig voor het bekijken van films/series.
Er bestaat nogal wat verwarring over hoe de signalen over S/PDIF (optical of coaxiaal) lopen.

Hoogstwaarschijnlijk staat er bij de "5.1 optie" van de digitale uitgang ergens de term "Dolby Digital Live". DD Live is een techniek waarmee 6 losse LPCM kanalen realtime worden gecombineerd tot één Dolby stream.

Dat is handig voor games, want daarbij is het niet mogelijk om de Dolby stream vooraf te mixen in een studio. Het geluid is namelijk afhankelijk van de gameplay.

Passthrough of bitstreamen is het één op één doorgeven van een gecodeerde stream uit een mediabestand. Die stream is in de studio al gemixt, een correct ingestelde mediaspeler/geluidskaart/driver geeft dat bit-voor-bit door aan een receiver.

Om passtrough te testen kun je de Realtek beter op 2.0 zetten, dan kan DD Live zich niet meer bemoeien met de output. Games zullen dan wel altijd in stereo zijn, maar aangezien de oorspronkelijke vraag alleen over mediabestanden gaat is dat geen probleem.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07-2023
8)7

[ Voor 99% gewijzigd door justin0117 op 24-06-2016 21:54 . Reden: iufhiwehrfiuwe ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica