Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@stin00 blijven die platendragers goed hangen? Ik heb helaas overal structuurverf op de muur dus ik ben bang dat ik schroeven moet

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:24

taz10

Party Animal

stin00 schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:34:
[...]

Afstand front speakers tot bank is ongeveer 4 meter, plafondhoogte is met 2.45 vrij laag. Ik heb ooit een Sonos ARC gehad met upfiring speakers maar daar hoorde ik weinig tot geen Atmos effect. Maar mogelijk presteren losse speakers bovenop m'n front speakers wel goed... zal hier eens verder in duiken, dank voor de suggestie :)
Als ik kijk naar mijn zithoek, deze is 3.2 diep x 4 m breed. En zoals een ander aangaf, ik heb ook op mijn fronts, dan van Teufel, Atmos speakers staan.
Maarre, ik zie onder je fronts spikes ?. Heb mij juist laatst laten vertellen dat spikes voor vloerbedekking is. Als je een harde vloer hebt kan je volstaan met rubberen voeten, zo heb ik dat bij mij vervangen door een soort van wasmachine rubbers met schroefdraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:36
taz10 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:29:
[...]

Als ik kijk naar mijn zithoek, deze is 3.2 diep x 4 m breed. En zoals een ander aangaf, ik heb ook op mijn fronts, dan van Teufel, Atmos speakers staan.
Maarre, ik zie onder je fronts spikes ?. Heb mij juist laatst laten vertellen dat spikes voor vloerbedekking is. Als je een harde vloer hebt kan je volstaan met rubberen voeten, zo heb ik dat bij mij vervangen door een soort van wasmachine rubbers met schroefdraad
IsoAcoustics GAIA III kan ik persoonlijk wel aanbevelen.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 19:03
Ik kan dat upgrade virus niet loslaten dus de B&W DB4S is vervangen door de B&W DB1D.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mdk7G7Eea_HMh3MFwPyEyX1UkHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sPO6HPb07LmY1OhImzdjgVuf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
@mr.DJ95 Hele mooie upgrade. Nette woofer. Staat ie echter niet optimaal opgesteld zo richting het tv meubel? Lijkt net alsof je hem daarmee beperkt met de output kwa geluidsgolven, zegt mijn gevoel. (Ken verder het type niet precies, vandaar de vraag)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
TheKerremenke schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:49:
@mr.DJ95 Hele mooie upgrade. Nette woofer. Staat ie echter niet optimaal opgesteld zo richting het tv meubel? Lijkt net alsof je hem daarmee beperkt met de output kwa geluidsgolven, zegt mijn gevoel. (Ken verder het type niet precies, vandaar de vraag)
Die twijfels had ik ook, heb momenteel geen andere keuze qua plaatsing. De andere woofer (aan de kant waar de CM10S2 staat) heeft minder ristrictie en qua volume en laag heb ik er vooralsnog geen last van.

Morgen maar eens goed inregelen, helaas een iPhone nodig om volledig de B&W subwoofer app te kunnen gebruiken.

Overigens ben ik benieuwd wat voor stap ik zal maken van de Powerquest 3 naar Niagara 1200. Toevallig iemand een vergelijkbare stap gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Nee niet van de powerquest 3 naar de niagara 1200. Ben wel afgelopen jaar van gewone kabels en stekkerdozen. (Brehnenstuhl) overgestapt naar Supra MD-06 EU SPC en Supra Lorad Silver anniversary stroomkabel. (Zweeds merk)

Deze kan ik persoonlijk wel aanbevelen. Geven rust en zijn niet storingsgevoelig als sommige andere kabels.

Niet zo bekend en populair als de Amerikaanse Audioquest maar daarmee niet direct slechter. (Wel stukken goedkoper dan een niagara 1200..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SNSD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-01-2023
mr.DJ95 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:54:
[...]

Overigens ben ik benieuwd wat voor stap ik zal maken van de Powerquest 3 naar Niagara 1200. Toevallig iemand een vergelijkbare stap gemaakt?
Van wat ik kan zien doen ze allebei helemaal niks dus ik denk niet dat jij je daar zorgen over hoeft te maken.
[edit] typfout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
SNSD schreef op woensdag 8 december 2021 @ 07:21:
[...]

Van wat ik kan zien doen ze allebei helemaal niks dus ik denk niet dat jij je daar zitten over hoeft te maken.
Je doelt op de audiosciencereview.com website met zijn Pink Panther. :(:)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:46

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNSD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-01-2023
Dit lijkt mij inderdaad ook niet het topic om hier een discussie over te voeren, ik laat het erbij.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• TheKerremenke
Ik ook. Back on track. Pica’s :7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d6I_69S-q-wYO1_KNaTh7PL2LIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Yed3lGRhCdF8jB6bWkYGjNQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hF5DHIn8GkffXYEhbU7r7mGDxdg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eLLCZhk1etQEyyZkSypqNDne.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door TheKerremenke op 08-12-2021 07:53 . Reden: Adder smiley ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:33

timovd

Voorsprong door techniek

@TheKerremenke mono-opstelling?
Heel erg mooi die Sonus Faber met de buisjes. O+

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
timovd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:43:
@TheKerremenke mono-opstelling?
Heel erg mooi die Sonus Faber met de buisjes. O+
Die buisjes is een phono buizen versterker puur voor de platenspeler.

Dit gaat via een NAD T758v3 naar de Lindemann Musicbook 55 eindversterking. Als mijn center ooit geleverd wordt, dan zal ik eens wat nieuwe foto’s plaatsen. Inclusief toelichting van mijn opstelling.

Edit: De buizen phono versterker is een Yaqin-ms-23b met een houten ombouw. https://highendshop.nl/buizen-phonovoorv/yaqin-ms-23b

[ Voor 13% gewijzigd door TheKerremenke op 08-12-2021 10:26 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Mochten mijn B&W speakers ooit het veld moeten ruimen dan komen er zeker Sonus Fabers te staan. Wat zijn die prachtig om te zien (en horen!) Mooie set zo, blijft ook klasse een buizenversterker in je setup.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

TheKerremenke schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:49:
Sub-bas is omni-directioneel, dus het maakt niet uit hoe hij staat. Alhoewel de woofer richting de muur plaatsen beter kan zijn i.v.m. SBIR.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2021 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeter
  • Laatst online: 21:52
stin00 schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:03:
Sinds gisteren is m'n 3.0 opstelling veranderd naar een 5.0 setup. De woonkamer is maar zo'n 26m² waardoor dit momenteel echt de max is. Ik zou ooit graag naar 5.1.2 willen maar daarvoor is echt een ander huis nodig :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De draaitafel hoek:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Van:
- LG 55B6
- Yamaha RX-V4A (brakke HDMI 2.1)
- Focal Aria 926 (fronts)
- Focal Aria CC900 (center)
- Rel Quake II (subwoofer)

Naar:
- LG OLED 65G1 EVO
- Denon AVR-X1700H (fatsoenlijke HDMI 2.1 implemenatatie)
- Wharfedale EVO 4.4 Walnoot (fronts)
- Totem Mite-T Mahonie (center)
- Wharfedale EVO 4.1 Walnoot (rears)
- Technics SP15 draaitafel met gemodificeerde EPAB500 plinth, EPA-A501H tonearm & AT VM540ML element.
- NAD PP2E voorversterker voor de platenspeler.
- Nachtkast Woood Exclusive James als platenspelerkast.
- Aliexpress zelfklevende metalen sponshouders om platen mee op de muur te showcasen :D

Wat mocht blijven:
- Volledig koperen dropveter kabels met Nakamichi banaanstekkers.
- TV meubel (voorlopig)

To-do:
- Luidsprekers wat meer ademruimte geven door ze wat rond te schuiven.
- Groter huis kopen waar meer plaats is voor dikke subwoofer en 2 atmos speakers
- Uitvogelen of ik een matchende center speaker wil hebben, de huidige bevalt namelijk erg goed
- Nog meer spullen kopen die 'EVO' in de naam hebben.
Mooie setup! 👍

Je hebt zeker geen groter huis nodig voor een mooie uitbreiding.

Het is zeker aan te bevelen om een center te nemen van de EVO reeks voor een homogeen geluid!
Naast de zitbank is er nog plaats voor een subwoofer, en je zou kunnen kiezen voor rear high voor Atmos.
Het is zeker mogelijk om in de huidige setting de upgrade te vervolledigen.
Succes!

🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:49
Iemand hier bekend met Usher mini dancer 1 dmd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Verwijderd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:59:
[...]

Sub-bas is omni-directioneel, dus het maakt niet uit hoe hij staat. Alhoewel de woofer richting de muur plaatsen beter kan zijn i.v.m. SBIR.
Natuurlijk zal hij richting / in een hoek versterken op bepaalde frequenties. Dus ook richting een tv meubel. Maar waar komt dan de term Subwoofer-crawl vandaan? Lijkt me dat positie toch belangrijk kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
TheKerremenke schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:29:
[...]

Natuurlijk zal hij richting / in een hoek versterken op bepaalde frequenties. Dus ook richting een tv meubel. Maar waar komt dan de term Subwoofer-crawl vandaan? Lijkt me dat positie toch belangrijk kan zijn.
De sub-crawl komt volgens mij voort uit de optimalisatie van de room-gain. Iets wat de subwoofer EQ in mijn geval optimaal kan benutten. Omni-directioneel betekend meer dat het niet uitmaakt over je ervoor, ernaast of erop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43
mr.DJ95 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:14:
[...]

Mochten mijn B&W speakers ooit het veld moeten ruimen dan komen er zeker Sonus Fabers te staan. Wat zijn die prachtig om te zien (en horen!) Mooie set zo, blijft ook klasse een buizenversterker in je setup.
Ik was op het Dutch Audio Event en heb daar Driades aan een buizenbak gehoord. Kraakhelder. Ging voor het laag op zoek naar de sub die er niet was :D
Acelec Model One klonk trouwens ook fantastisch. maar goed, dan praat je wel over speakers met vanaf prijzen per paar van van 7300 voor de Driades en 6500 voro de Acelecs (die aanvullend een sub nodig hebben).

Doorsparen dus :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
The Eagle schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:27:
[...]

Ik was op het Dutch Audio Event en heb daar Driades aan een buizenbak gehoord. Kraakhelder. Ging voor het laag op zoek naar de sub die er niet was :D
Acelec Model One klonk trouwens ook fantastisch. maar goed, dan praat je wel over speakers met vanaf prijzen per paar van van 7300 voor de Driades en 6500 voro de Acelecs (die aanvullend een sub nodig hebben).

Doorsparen dus :+
Doorsparen? ik ben wel redelijk leeg na die Yamaha/Audioquest/B&W DB1D upgrade van deze week.

Ik denk toch echt dat mijn volgende stap 804d3 gaan worden, ooit. Dromen moet wel leuk blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millert
mr.DJ95 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:32:
[...]

De sub-crawl komt volgens mij voort uit de optimalisatie van de room-gain. Iets wat de subwoofer EQ in mijn geval optimaal kan benutten. Omni-directioneel betekend meer dat het niet uitmaakt over je ervoor, ernaast of erop zit.
De positie van de subwoofer in relatie tot de luisterpositie speelt ook een grote rol, die je met een EQ niet kunt/wilt oplossen.

Ik vind dit wat dat betreft een educatief filmpje,
YouTube: How BASS Works (In Rooms) - Acoustic Geometry

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
DSP/room EQ nivelleert peaks in de bass golven maar kan geen echte dips vullen. De ideale positie van je sub vinden in de ruimte is daarom ontzettend belangrijk, mits het je wat interesseert natuurlijk. 99 van 100 mensen hebben een sub gewoon naast de front R of front L staan.

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
mr.DJ95 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:37:
[...]

Doorsparen? ik ben wel redelijk leeg na die Yamaha/Audioquest/B&W DB1D upgrade van deze week.

Ik denk toch echt dat mijn volgende stap 804d3 gaan worden, ooit. Dromen moet wel leuk blijven.
Dat gaat sowieso wel gebeuren. En met twee koters van 3 resp 6 betekent een dergelijke uitgave doen ook dat je die uitgave meteen volledig afschrijft. Dus rustig wachten dan maar. heb nog genoeg dingen waar ik geld aan uit kan / mag / moet geven helaas :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
mr.DJ95 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:14:
Ik kan dat upgrade virus niet loslaten dus de B&W DB4S is vervangen door de B&W DB1D.
Dat is serieuze apparatuur. Mooie sub om te zien zeg! Is het verschil tussen de subs groot qua geluidsbeleving?

[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 08-12-2021 16:19 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mr.DJ95
Hulleman schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:18:
[...]

Dat is serieuze apparatuur. Mooie sub om te zien zeg! Is het verschil tussen de subs groot qua geluidsbeleving?
Dat vond mijn rug gisteravond ook, mijn woonkamer is op 1 hoog en de 43kg moest toch echt de trap op. Verschil is er zeker. Is dat een extra 3000 euro waard? ik weet het niet, hij kwam toevallig op m'n pad. Hij gaat wel een stuk lager en blijft dat tot ruim onder de 20db ontzettend strak doen. Bovendien is de geluidsdruk wel veel meer aanwezig, laag is laag en dat voel je. Bouwkwaliteit en app/settings kende ik al van de DB4S maar geven ook op de DB1D genoeg controle. Ik ben groot van van een flinke sub voor mijn setups. Het geeft bij zowel films als muziek een extra beleving terwijl mijn CM10s2 fronts ook geen kleine jongens zijn.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 13:49

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Afgelopen week m'n speakerset een upgrade gegeven.

Voorheen had ik:
ELAC FS 58.2 Fronts (te koop)
Jamo S 606 Side
B&W Center
Jamo C 601 Rears (te koop)
Infinity PSW8CH Sub

Dit was helaas een beetje bij elkaar geraapt (elke keer een klein beetje upgraden/verplaatsen).
Nu met Black Friday een leuke aanbieding gevonden van de Klipsch Reference Premier serie en besloten om de hele set te vervangen.
De vrouw moedigde het alleen maar aan, omdat ze de RP serie ook zo mooi vind.
Helaas moeten we ze wél met covers er op houden. Niet omdat de vrouw het niet mooi vind (want ze vind ze juist zonder covers er op veel mooier), maar omdat de kids met 3yo en 5yo er niet af kunnen blijven.

Wat zie je op de foto:
LG OLED65C7V
Klipsch RP-6000F fronts
Klipsch RP-504C center
Klipsch SPL-120 Sub (achter het doek in het meubel, met ladingen vibraflex matten en akoustisch foam)
Klipsch RP-600M sides
Klipsch RP-600M rears
Harmony Elite AB (zo zonde dat Logitech hier mee gestopt is)
Eigen gemaakt TV/Audio meubel van Ikea onderdelen
Eigen gemaakt boekenkast/whiskykast van Ikea onderdelen

Wat zie je niet:
Denon AVR-x2400H receiver achter het rechter deurtje (met ventilator in de kast die aan gaat als er meer dan 30W getrokken wordt) samen met een Xbox Series X.
Vero 4k+ voor de films/series/muziek.
Google Chromcast TV ding voor TV kijken, Netflix, Disney+, Amazon Prime en Canal Digitaal.
Epson printer achter het rechter deurtje
Allerlei lekkers in de lades ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ttThH5ilsKdu3V-J-boGIkIMec8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rSNVXYOO0Ldjhos7zCTSaF4i.jpg?f=fotoalbum_large
Groothoek foto vanaf de zitpositie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L5b1_Jpu-lN5doaadlA1TM6zm3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ctfig8cQUb4Vhox4Zd6x3qS2.jpg?f=fotoalbum_large
Zoals het er bij staat, helaas met covers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nD-WyhoPHkEdvz7ax6ZnrS2a_A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JtiqaywnKa8A1L9no5PRAdY7.jpg?f=fotoalbum_large
Mooie drivers zonder de cover.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtCRpjgyEb_00qihoY1PeK9FX0s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ARPNdrgOssOFworSasQbUVNa.jpg?f=fotoalbum_large
Side op een muurbeugel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9r1EWlbdEHrBzkLtkAH5OyPXb50=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dTAqvbPV43dcoX9fczdutRIw.jpg?f=fotoalbum_large
Side op een muurbeugel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7mdKXjgNePdPnQgB3euMpL4P2bs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nz5J5YZurHy3xpvapzymrcoK.jpg?f=fotoalbum_large
Rears welke maar net (of net niet?) in de boekenkast past.

Al met al enorm tevreden met het geluid.
Niet verwacht dat het geluid zoveel zou verbeteren met deze speakers.

ps. Het oplettende oog (waarschijnlijk merendeel hier) zal ook het plafond zien.
Op de gehele begane grond en in de slaapkamer hebben we een verlaagd plafond met HWC platen (HoutWol Cement) welke d.m.v. blokken op een afstand van 20cm van het plafond zijn gemonteerd.
Dit is qua akoestiek een van de beste stappen die je kan nemen. En is ook nog brandvertragend en ventilerend.
Hierdoor hebben wij nagenoeg geen echo/reverb. (en het geeft mij de mogelijkheid om ooit nog eens naar 7.1.4 te gaan ;)

pss. Let niet op de 'zooi', als je kids heb snap je het ;)

[ Voor 5% gewijzigd door HellStorm666 op 09-12-2021 12:36 ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 18:43
Met de komst van een JBL 4281F subwoofer weer een stap gezet in mijn “hometheatre”.

Stereo en surround (7.2.2) zijn apart gehouden in deze ruimte.

Je ziet o.a. Samsung 82 inch TV, Dutch & Dutch 8M stereo speakers, XTZ 10.12 subwoofer, minidsp SHD Studio.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7cyEfFdfOVB0zrkN2nM0klamWa8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KK9DKDKy8ABTSJoYi11N2Ot0.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ur6Lno7mC5Lb2pjqVqOeQ3z0UpM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HeiWOnCZuN3UuULJUIB3mkQl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RCUbrlXAQLOeHVSYpTWEhT430fw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1HvSu9XURDWBpJThk2jdwvky.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yagnhy1ueV9jNkeLxXeCSyUock4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pX26NBurWsJA0O4gdTvIgO7k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZIAlm9kiqUl2cZ-N0xyYme8B18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5EVfcU66a7Vl2SPmSmWHfMba.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr.DJ95
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:51:
Met de komst van een JBL 4281F subwoofer weer een stap gezet in mijn “hometheatre”.

Je ziet o.a. Samsung 82 inch TV, Dutch & Dutch 8M stereo speakers, XTZ 10.12 subwoofer, minidsp SHD Studio.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En ik maar denken dat ik nu een grote subwoofer had... Wat een ding. Moet wel zeggen volgens de specs gaat deze grote jongen niet verrassend laag met 35Hz op -3dB en 30Hz op -10dB. Stiekem jaloers op je dedicated HT.

Edit; Volgens mij kom ik net je topic tegen op HTforum waarin wordt uitgelegd dat deze te tunen zijn tot laag, echt lager dan laag met hoge output.

[ Voor 7% gewijzigd door mr.DJ95 op 10-12-2021 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
@HellStorm666 Die troep ivm kids valt nog mee kan ik je melden :X Wel mooi dat je zoveel in je boekenkast hebt staan dat de speakers eigenlijk wegvallen in de kast. Optisch meevallertje wat mij betreft :P

@JAHRASTAFARI Is dat ondanks de akoestische panelen niet alsnog een redelijke galmbak? iig het achterste deel? Of valt dat mee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SNSD schreef op woensdag 8 december 2021 @ 07:21:
[...]

Van wat ik kan zien, doen ze allebei helemaal niks...
Kun je inderdaad niet zien, gelukkig wel horen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copyer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 17:54
Tijdens de film lekker een massage. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cnet
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-09 10:27
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:51:

Voel je die sub poorten niet de hele tijd blazen in je nek?

Verder echt een hele gave ruimte 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
@JAHRASTAFARI Net als op HTForum gezegd werd, ideaal als dressoir of voor achter een scherm. Kan me goed voorstellen dat deze veel lage druk geeft die je voelt.

Flinke upgrade (zowel kwa geluid als formaat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:52
@JAHRASTAFARI

Ik heb dezelfde... lamp :+

Wel vette ruimte zo, al zou ik denken dat die SUB (kleine letters doen hier geen recht aan de situatie) wellicht iets teveel van het goede is? O-)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
mr.DJ95 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:55:
[...]

En ik maar denken dat ik nu een grote subwoofer had... Wat een ding. Moet wel zeggen volgens de specs gaat deze grote jongen niet verrassend laag met 35Hz op -3dB en 30Hz op -10dB. Stiekem jaloers op je dedicated HT.

Edit; Volgens mij kom ik net je topic tegen op HTforum waarin wordt uitgelegd dat deze te tunen zijn tot laag, echt lager dan laag met hoge output.
Thanks, moet dat idee van poorten dicht of tunen nog eens onderzoeken, maar eerste indruk is dat dit nergens voor nodig is.

De metingen van deze sub zijn in open space dus zonder zijwand of vloer. Weet niet of dat bij andere speakers ook zo gemeten wordt, maar bij een wand zoals die nu staat, komt er dan alweer 6db bij.

Daarnaast is het rendement met 98db erg hoog, dat zal bij veel subs VEEL lager zijn. Kleinere subs halen hun power vooral door enorme versterkers. Mijn Crown XLS 1502 hoeft nu bijna niks te doen. Met flink volume knippert sporadisch het -20db lampje, waar bij de oude DIY 2x12 inch gesloten sub de -10db lampjes regelmatig aangingen.

Met EQ schat ik in dat ik tot diepere regionen kan. In elk geval was de 19hz piek op 52 min. van de film The Wave (2019) duidelijk te merken.

Verder zitten genieten van de openingsscene van Unbroken, wat een geweld. Als je zo’n boordmitrailleur voelt in je stoel en lijf is dan toch wel een extra dimensie in de film beleving.
Thalaron schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:34:
@JAHRASTAFARI

Ik heb dezelfde... lamp :+

Wel vette ruimte zo, al zou ik denken dat die SUB (kleine letters doen hier geen recht aan de situatie) wellicht iets teveel van het goede is? O-)
Kan nooit teveel zijn. 8) Is natuurlijk overkill, maar het gemak waarmee dit gaat is raar, zelfs bij behoorlijk wat geweld bewegen de woofers nauwelijks en ook de 4 grote poorten staan niet te blazen.
Cnet schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:21:
[...]

Voel je die sub poorten niet de hele tijd blazen in je nek?

Verder echt een hele gave ruimte 👍🏻
Thanks! Poorten en woofers doen weinig en komen dan al tot enorm “geweld”.
The Eagle schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:06:

@JAHRASTAFARI Is dat ondanks de akoestische panelen niet alsnog een redelijke galmbak? iig het achterste deel? Of valt dat mee? :)
Er hangen 4 panelen van 200x80cm (10cm dik), 2 panelen van 150x100 (10cm dik) en aan het plafond 360x180 (5cm dik). Dat is al behoorlijk qua effect.

Achterkant zou idd ook nog iets moeten komen, daar had ik net twee tube traps 240x50 voor geregeld, maar die ruiken muf, dus nu weer eruit. Moet ik nog iets voor vinden want het effect van een drogere bass is heerlijk.

Voor wie de specs nog wil zien van deze sub: https://jblpro.com/en/products/4281f

En een prijsindicatie, die alleszins redelijk is voor 80 kilo aan sub: https://www.audiopro.de/de/40075.html

[ Voor 36% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 10-12-2021 13:52 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• benzai
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 16:55
benzai schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:39:
[...]

Inmiddels het project aardig afgerond. Moest uiteindelijk nog wat geduld hebben met het blad. Mijn Zensors, sub en receiver nog voor een prima prijs kunnen verkopen gelukkig. Na een hele lange en goede luistersessie (met het vrouwtje erbij, beste keus ooit om haar mee te nemen) naar huis gegaan met een paar Dynaudio Evoke 10 en een Bluesound Powernode 2i. Moeilijk om onder woorden te brengen hoe groot de stap voorwaarts is geweest. Wat een ervaring was het bij het luisteren. En dan ook nog wetende dat er nog zo’n 30% rek zit in deze speakers bij een upgrade van de versterker. Gelukkig snapt mijn vriendin nu ook wat (voor ons doen) high end audio inhoud en dat je daar best de portemonnee voor mag trekken als je een muziek liefhebber bent.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zeer gelukkig met het eindresultaat. Aankleding van het meubel moet nog gedaan worden net als het wegwerken van de netwerkkabels onder het meubel. Onder de speakers zie je de masterbase ontkoppelingsplaatjes, daar moet ik nog wat op bedenken om dat een beetje stijlvoller te maken. Over de werking van de masterbase ben ik nog niet helemaal uit. Kan niet zeggen dat het enorm veel toevoegt.

Ben mij ervan bewust dat de plaatsing van de speakers nog niet optimaal is op deze manier, bass overheerst met regelmaat en ook het hoog en midden klinken nog niet zoals het in de audio shop klonk. Het meubel is helaas niet zo diep. Iemand die daar misschien ideeën over heeft?
Hier heeft er inmiddels weer een verhuizing plaatsgevonden. Tijdelijke mini woonkamer gecreëerd bij schoonouders in afwachting tot oplevering van ons nieuwe paleisje. Ongelofelijk hoeveel invloed de ruimte en plaatsing heeft op de geluidskwaliteit en beleving. In tegenstelling tot vorige woonkamer klinken de Evoke’s hier echt nog stukken beter! Ben weer opnieuw mijn muziek en speakers aan het ontdekken, geweldig!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Puued8DMtfQWF32p2508Avt3V7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WYmu4pb289XWAellrc6u7mBe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/14i_HS6lIw7dn0DiEM3JgdHlr_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NbSCwvrArQPZ6pUUoeEXUeCv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
Vanmiddag eindelijk de Audioquest Niagara 1200 kunnen ophalen en ook besloten de Audioquest Thunder mee te nemen als upgrade van mijn Powerquest 3.

Wat een ding is die Thunder zeg, absurd. Mijn meubel blijft amper op zijn plek staan en dat met een loodzware eindversterker er in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v2vRZdQam0es8zFlkRGm5vHYQOE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z234ZZxLe0LutUnnka4ctgK7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:52
Sorry… maar een netsnoer van €850,- of meer?? Volgens mij zit je in het verkeerde topic O-)

Indien je het geld ervoor over hebt is dat 1, maar tenzij je installatiedraad achter de WCD 24 karaats goud is kan dat toch nooit enige verbetering opleveren buiten een placebo effect?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Thalaron schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:19:
Sorry… maar een netsnoer van €850,- of meer?? Volgens mij zit je in het verkeerde topic O-)

Indien je het geld ervoor over hebt is dat 1, maar tenzij je installatiedraad achter de WCD 24 karaats goud is kan dat toch nooit enige verbetering opleveren buiten een placebo effect?
Het is nog de 2 meter uitvoering ook. Moet zeggen dat het een leuke deal was samen met de Niagara 1200. Ik zal dat zelf nooit niet betalen. Hetzelfde geldt overigens voor de subwoofer. Die ik overigens bij dezelfde verkoper heb aangeschaft.

Installatiedraad zullen gewoon dropveters zijn die ze tegenwoordig overal in de muur leggen tijdens de bouw van een huis.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Thalaron schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:19:

Die Audioquest spullen zijn een win-win situatie: of je geniet van het placebo effect, of je gaat er daadwerkelijk op vooruit als je het gebruikt in combinatie met slecht ontworpen apparatuur. Je kan eigenlijk gewoon niet verliezen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:29
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:05:
[...]

Je kan eigenlijk gewoon niet verliezen.
Behalve je geld.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
mr.DJ95 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:12:
Vanmiddag eindelijk de Audioquest Niagara 1200 kunnen ophalen en ook besloten de Audioquest Thunder mee te nemen als upgrade van mijn Powerquest 3.

Wat een ding is die Thunder zeg, absurd. Mijn meubel blijft amper op zijn plek staan en dat met een loodzware eindversterker er in.

[Afbeelding]
Welke subwoofer heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
en de aansluiting op je versterker die niet tegen het extra gewicht van dit soort kabels kan als je deze niet ondersteunt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Loei123 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:31:
[...]

Welke subwoofer heb je nu?
B&W DB1D staat hier nu de ruimte te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Laatst online: 00:10
Gewoon terugsturen en geld terugvragen, laatst ook gedaan, door AQ kabels had ik zeker bij hoger volume meer ruis over de speakers dan daarvoor, dus meer geld uitgeven wil niet op voorhand zeggen dat het ook beter zal zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Het omgekeerde is tegenwoordig regelmatig waar zelfs. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:05:
[...]

Die Audioquest spullen zijn een win-win situatie: of je geniet van het placebo effect, of je gaat er daadwerkelijk op vooruit als je het gebruikt in combinatie met slecht ontworpen apparatuur. Je kan eigenlijk gewoon niet verliezen.
Met slecht ontworpen apparatuur in je keten zal een stukkie touw van AQ ook niet veel doen 😅

Your Friendly Neighborhood Moderator

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:53

QuattroNL

It is I.

Jorgen schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:44:
[...]

Met slecht ontworpen apparatuur in je keten zal een stukkie touw van AQ ook niet veel doen 😅
Sterker nog: die benadrukt juist een slechte schakel in je keten. En dan de schuld aan de kabel geven :+

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
HellStorm666 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:18:

[Afbeelding]
Rears welke maar net (of net niet?) in de boekenkast past.
Lagavulin 16yo, lekker man! :Y)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:44:
[...]

Doelde meer op de netfilters enzovoorts. Spul wat nul effect heeft bij competent ontworpen apparatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
mr.DJ95 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:54:
[...]
Ik heb sinds enkele maanden een Powergrip YG-1, zie ook https://www.audiophonics....d-protection-p-11404.html

Afbeeldingslocatie: https://www.van-duppen.nl/hifi/wp-content/uploads/2020/04/Y1-open_s.jpg

Afbeeldingslocatie: https://img.av-connection.com/2/AVimg_32315.jpg
Heb m toen aangesloten en het leek alsof de stemmen meer de kamer in kwamen en de scherpe kantjes van het geluid af waren.

Maar dat kan natuurlijk ook gezwets zijn, moet dat nog een keer goed gaan testen, alleen is dat een behoorlijk gedoe met kabels in een meubel…..

:'(

@mr.DJ95 waar staan de foto’s van je set met de D1DB? Hoe bevalt deze?

[ Voor 3% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 16-12-2021 11:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr.DJ95
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:36:
[...]

Ik heb sinds enkele maanden een Powergrip YG-1, zie ook https://www.audiophonics....d-protection-p-11404.html

[Afbeelding]

Heb m toen aangesloten en het leek alsof de stemmen meer de kamer in kwamen en de scherpe kantjes van het geluid af waren.

Maar dat kan natuurlijk ook gezwets zijn, moet dat nog een keer goed gaan testen, alleen is dat een behoorlijk gedoe met kabels in een meubel…..

:'(

@mr.DJ95 waar staan de foto’s van je set met de D1DB? Hoe bevalt deze?
Gaaf, mooi ding ben benieuwd hoe die zich houdt ten opzichte van de Niagara 1200. Zijn op een paar tientjes na even duur namelijk. Het duurste aan de Audioquest Thunder is overigens het laten maken van een nieuw meubel. Niet te doen qua stugheid. Kast is al geen lichtgewicht met de Yamaha CXA5100 en MXA5000 combinatie maar de thunder duwt alles zonder pardon rustig weer naar voren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uE_lfzmsxwIvJLorkAsYuSOhGBs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ylmA4BbZE2xD4aCx676O5iko.jpg?f=fotoalbum_large

DB1D bevalt steeds beter, inmeten via de app gaf uiteindelijk toch wel positief verschil. Het is niet zo zeer dat hij veel lager of harder gaat als mijn vorige sub (DB4S) maar de ruimte en de luister plek wordt gewoon veel beter voorzien van laag en je merkt dat nu ook dat je het laag voelt in je lichaam en op de bank terwijl de kast met glaswerk stil blijft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BlNALyu7I51eTUEd1xx-EafGLNk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aoK6c7zEmaayyLuBaQV8lQtc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/37D2hP9E1kmIFJDz0bySlCzBBRE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bASYPzlwFY0W2Ws4AZjXWMKw.jpg?f=fotoalbum_tile

• JAHRASTAFARI
De niagara ziet er wat eenvoudiger uit van binnen:

Afbeeldingslocatie: https://twitteringmachines.com/wp-content/uploads/2021/09/audioquest-niagara-1200-5.jpg

Powergrip:

Afbeeldingslocatie: https://powergrip.com/en/powergrip_yg-1/img/powergrip_yg_1/portfolio/img5_en.jpg

Zou ze wel eens zij aan zij willen testen. Maar dat is heel veel gedoe.... en wellicht weinig of geen verschil. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Millert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:28
Klinkt het ondanks alles niet een beetje stoffig? 😉

[ Voor 4% gewijzigd door gelukkie op 16-12-2021 13:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wel erg veel RCA voor iemand die geeft om de kwaliteit van het signaal.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2021 09:08 . Reden: grammatica ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 14:27
Zullen we weer over gaan op showcases?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 12:46
mr.DJ95 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:12:

Kom hier ook iedereen tegen. Ik zou met die kabel gewoon je EV laden ;)

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Ik ben vooral fan van het Scandinavische minimalisme. Onlangs een nieuwe OLED gekocht, maar wel nog opzoek naar een nieuwe surround soundbar setup (nog goede suggesties hiervoor?). Dit zal waarschijnlijk volgend jaar komen, maar voor nu presenteer ik je mijn eigen setup.

Wat is zichtbaar:
  • LG 65 inch C1 OLED
  • Samsung MS650 soundbar
  • Twee keer 4K monitors van LG
  • Sennheiser Momentum 3
Wat is niet zichtbaar:
  • Xbox Series X
  • Apple TV 4K
  • KPN decorder 4K
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/B6NZj2J4/PSX-20211218-142342.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
BramViking schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:59:
Ik ben vooral fan van het Scandinavische minimalisme. Onlangs een nieuwe OLED gekocht, maar wel nog opzoek naar een nieuwe surround soundbar setup (nog goede suggesties hiervoor?). Dit zal waarschijnlijk volgend jaar komen, maar voor nu presenteer ik je mijn eigen setup.

Wat is zichtbaar:
  • LG 65 inch C1 OLED
  • Samsung MS650 soundbar
  • Sennheiser Momentum 3
Wat is niet zichtbaar:
  • Xbox Series X
  • Apple TV 4K
  • KPN decorder 4K
[Afbeelding]
De stijl heb je mooi neergezet, lekker bezig!
Wat bedoel je met surround soundbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cnet
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-09 10:27
Deleon78 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:17:
[...]

De stijl heb je mooi neergezet, lekker bezig!
Wat bedoel je met surround soundbar?
Ik denk een Nakamichi Shockwafe Ultra 😋
https://www.amazon.com/Na...a-9-2Ch-DTS/dp/B07HHZ94BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Ah, een soundbar als center! Hoop dat het bevalt, geen ervaring mee :) ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
@Deleon78 De Samsung welke ik nu heb heeft enkel speakers die naar voren gericht zijn. Ben dus ook opzoek naar een set dat een goede 3D weergave heeft. Afwachten tot CES 2022 weer begint. De Samsung HW-Q95 op het oog maar denk dat er binnenkort zelfs betere zullen uitkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deleon78
BramViking schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:43:
@Deleon78 De Samsung welke ik nu heb heeft enkel speakers die naar voren gericht zijn. Ben dus ook opzoek naar een set dat een goede 3D weergave heeft. Afwachten tot CES 2022 weer begint. De Samsung HW-Q95 op het oog maar denk dat er binnenkort zelfs betere zullen uitkomen.
Ik kan me niet voorstellen dat een soundbar meer dan stereo kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:19
@BramViking Wauw, wat gaaf zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Deleon78 schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:47:
[...]

Dat is zeker mogelijk. Je hebt daarvoor een goede Dolby Atmos set nodig met daarbij twee rear speakers. Zo kun je ook met een soundbar gemakkelijk een surround effect hebben. Zondercdat je met de hoeveelheid kabels zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 19:50
BramViking schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:59:

Wat is zichtbaar:
  • LG 65 inch C1 OLED
  • Samsung MS650 soundbar
  • Sennheiser Momentum 3
Wat is niet zichtbaar:
  • Xbox Series X
  • Apple TV 4K
  • KPN decorder 4K
[Afbeelding]
Waar zijn die 2 hangende posters van? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
BramViking schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:57:
[...]

Dat is zeker mogelijk. Je hebt daarvoor een goede Dolby Atmos set nodig met daarbij twee rear speakers. Zo kun je ook met een soundbar gemakkelijk een surround effect hebben. Zondercdat je met de hoeveelheid kabels zit.
Met alleen een soundbar dus niet, dacht dat je dat zei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
BramViking schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:57:
[...]

Zonder kabels? Hoe werkt dat dan? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
[...]

Of meer dan mono :P Tenzij je een meter vanaf een soundbar zit kun je misschien 2.1 (of wellicht zelfs 3.1) ervaren. Maar als je er +/- 3 meter vanaf zit merk ik weinig van een 2.1 of 3.1 effect. De speakers zitten in een soundbar daar teveel voor naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Loei123 schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:44:
[...]

Zonder kabels? Hoe werkt dat dan? :)
Je vergeet het stukje hoeveelheid' ;). Voor mij werkt een soundbar setup een stuk beter dan een "ouderwetse" 5.1 setup. Met een zwevende kast is het gewoon lastiger om de kabels van een speaker te verbergen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Kunnen ze ook niet. Los daarvan hebben ze ook eindeloze problemen doordat ze teveel drivers hebben waardoor de directivity een rotzooi is. Helaas ook een probleem bij veel reguliere centers. Maar goed, het klinkt wel beter dan tv luidsprekers en goed geluid is niet voor iedereen even belangrijk. Als het minimalistisch moet zijn en je geen in wall luidsprekers wil dan zijn er geen andere opties.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2021 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Laatst online: 16-09 19:14
BramViking schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:07:
[...]
Je vergeet het stukje hoeveelheid' ;). Voor mij werkt een soundbar setup een stuk beter dan een "ouderwetse" 5.1 setup. Met een zwevende kast is het gewoon lastiger om de kabels van een speaker te verbergen.
Ik denk dat de Focal On Wall 300 serie daar ook wel prima zou staan (of ja, hangen dan), op die muur naast en onder de TV. (de witte uitvoering waarschijnlijk het beste)

Je zou ze redelijk dicht bij de TV kunnen hangen, dan zie je de kabels ook (bijna) niet.

https://www.focal.com/en/...wall-speakers/on-wall-301

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:18
Kleine update. Nieuwe speakers die als surround back speakers gaan fungeren. Ze fungeren nu als mijn hifi systeem omdat mijn versterker en speakers verkocht zijn, wachtend op de rest. Het is een B&O Beosound shape systeem met 4 speakers. Begin februari zal de B&O Eclipse TV geinstalleerd worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WlomAvc_0rK2w6isQ-oIk41NpRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RMUNvuRNv8LqTXNBUYUlCqHz.jpg?f=fotoalbum_large

>> Signature?

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:51
ChiLLeR schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:30:
Kleine update. Nieuwe speakers die als surround back speakers gaan fungeren. Ze fungeren nu als mijn hifi systeem omdat mijn versterker en speakers verkocht zijn, wachtend op de rest. Het is een B&O Beosound shape systeem met 4 speakers. Begin februari zal de B&O Eclipse TV geinstalleerd worden.
[Afbeelding]
knap, maar van waar komt de stroom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
X-DraGoN schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:43:
[...]

knap, maar van waar komt de stroom?
Deze komt vanuit de contactdozen die je onderaan de muur ziet. Ze hebben gaatje in de muur gemaakt en vanaf daar de stroom en UTP naar de contactdozen gewerkt. De UTP loopt via de loze leiding naar de andere kant van de kamer waar die in een switch is geplugd. Dus super netjes weggewerkt. Ik heb gelukkig holle gips wanden dus daarom kon dit heel makkelijk en netjes gedaan worden.

>> Signature?

• Deleon78
ChiLLeR schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:30:
[Afbeelding]
Vergeet hem niet op stereo soundmode te zetten. De andere modi zijn echt ruk imho.

• ChiLLeR
Deleon78 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:57:
[...]

Vergeet hem niet op stereo soundmode te zetten. De andere modi zijn echt ruk imho.
Ik ben er mee aan het spelen inderdaad. Had niet direct het gevoel dat stereo beter was. Band on the wall lijkt wat meer spacious te zijn en stereo 'directer'. Maar sowieso is deze shape niet breed genoeg naar mijn idee om het juiste 'band on the wall' effect neer te kunnen zetten. Als ik straks de TV heb dan is het sowieso alleen maar stereo want dan heb ik geen 'core' meer en vervalt de mogelijkheid voor Band on the wall setting, zo ver ik heb kunnen vinden her en der.

>> Signature?

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Laurens85
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15-09 20:44
Tijd voor plaatjes, daar is dit topic toch voor.

Mijn NAD C355 is overleden en heeft daarmee waarschijnlijk mijn KEF IQ70's doen laten knetteren. Beiden verkocht aan aardige mensen die het leuk vinden om eraan te sleutelen.

Lang verhaal kort: sinds vandaag (na uitstekende hulp/advies/service van Hobo Hifi) een nieuwe setup: Arcam SA20 + Monitor Audio Silver 300 Gen.7. Wat een fantastische apparatuur zeg. Laat mijn oude set verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vVDuBc98tmuH-KtfA9nYjoSkQP4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IA6zaW1D4Q09YLovnricyP3D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YjtDQ4CLw7EL-ereczXM35AkQ9w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QsPiy1mT093ncvJG6FjVuRuF.jpg?f=fotoalbum_large

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pman63
  • Laatst online: 00:10
Als de 7e Gen van die Silvers net zo goed zijn (of beter) als de 4e dan ga je daar veel plezier van hebben. De voeten zien er iig een stuk beter uit dan die van de 4e generatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ChiLLeR
Mooi spul, en Arcam ivm Monitor Audio is echt een goede combi!

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
Laurens85 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 00:14:

Mijn NAD C355 is overleden en heeft daarmee waarschijnlijk mijn KEF IQ70's doen laten knetteren. Beiden verkocht aan aardige mensen die het leuk vinden om eraan te sleutelen.

Lang verhaal kort: sinds vandaag (na uitstekende hulp/advies/service van Hobo Hifi) een nieuwe setup: Arcam SA20 + Monitor Audio Silver 300 Gen.7. Wat een fantastische apparatuur zeg. Laat mijn oude set verdwijnen als sneeuw voor de zon.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice :) Dr zit ook een klein prijsverschilletje van ca 1000 euro tussen beide sets, dus ergens mag je dat ook wel verwachten natuurlijk.

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• jasperko
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-07 19:38
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fRXB8hsZ/Hifi.jpg

Mijn setje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:17
Dirk0s schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:03:
[...]

Waar zijn die 2 hangende posters van? :)
Kunst van Cristian Mielu dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Mooie set!
Gebruik je die soundbar als center speaker? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeter
Laurens85 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 00:14:

Monitor Audio Silver 300 Gen.7. Wat een fantastische apparatuur zeg. Laat mijn oude set verdwijnen als sneeuw voor de zon.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtige speakers die nieuwe MA Silver G7!
Ben aan het overwegen om deze in een 5.0 aan te kopen:

Front: Silver 300 G7 black oak
Center: Silver C250 G7 black oak
Surround: Silver 200 G7 black oak

Maar een setje van Klipsch is ook nog een optie, spaar ik veel euro’s uit??
Dilemma….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:03
ppeter schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 09:14:
[...]
Prachtige speakers die nieuwe MA Silver G7!
Ben aan het overwegen om deze in een 5.0 aan te kopen:
[..]
Maar een setje van Klipsch is ook nog een optie, spaar ik veel euro’s uit??
Dilemma….
Als je er ook muziek op luistert (en nog niet doof bent): ga voor Monitor Audio :) Doet 1x pijn op je afschrift, daarna jaren plezier.

[ Voor 10% gewijzigd door Gluten Parody op 25-12-2021 14:21 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 21:27
Diversity schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:16:
Hier ook bijna zover voor de Atmos ervaring.

De verbouwing van ons huisje is bijna klaar en dit komt in de huiskamer in de week voor kerst.
Daar zijn heel wat wieken en wegen, meten en luistersessies aan vooraf gegaan :).
Ga mij wel vermaken tijdens de lockdown(s) denk ik :P.

NAD 778
B&W 705 + 707 + HTM72 wit
B&W DB3D wit
Dali Alteco wit x4 (Atmos speakers)
LG OLED77C16LA
CLIC TV meubel (zwevend)

Shield Pro
Nintendo Switch
misschien t.z.t. de ps4 pro die ik nog over heb.

In de mancave, eigenlijk meer kantoor tegenwoordig, komt een Philips 55OLED706 voor de PS5.

Foto's volgen uiteraard, kan niet wachten nie! :D

Alvast de before foto's
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57342253
Kom vanaf een Elac set waar ik ruim 15 van jaar heb genoten, die nu dienst doet bij een vriend van mij.
Zo hoef ik er nog niet helemaal afscheid van te nemen haha.
Daar zijn ze dan eindelijk, de foto's! Moet nog wat kabelwerk wegwerken, plinten in orde maken etc. Maar het geluid is prachtig, erg blij mee. De Dolby Atmos demo's draaien overuren :D. Al een klein beetje muziek beluisterd, ontzettend mooi en scherp. Gisteravond om half 6 stond het, dus mooi net voor de kerst klaar :).

TV/Meubel - front
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dWQveOcBYyjbpzb8nKwLXDXCVxs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8FK1QIQmXDvRjmjKNLTYRYmk.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSHF_dmbDWxjhJe47VAGBYWqKSw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eiDxTXOXbqxQ5jX7Ufp1eBFk.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4v3T7BhFkf34jDmf7Iz2EA1HYI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RNQSVaXEFTdVEQ67JYbnsNOE.jpg?f=fotoalbum_medium

Achterkant bank
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SV2x_7A7p33-nf18Q0EZ3u_oOO8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ISX5bYgSxtIIFTH66juL7EvY.jpg?f=fotoalbum_medium

Kabelmeuk - be gone!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iFnhiixLT38KvKhzyKxU20KvhDo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sPrVwpkcTLCHEttKp2aKoWEH.jpg?f=fotoalbum_medium

Linker kastje. Rechter kastje is van vriendin, twee linkse mocht ik gebruiken voor het speelgoed :+.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FYQUPLDLaKg2hnZAGg0hlhgnlDY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nr6e5b8hkAc77igIfwkFwaTf.jpg?f=fotoalbum_medium

Mijn mancave/kantoor :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qPnVfErd5GCBMdMdplRD8hRRCNE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F3BhpD3SgnBVbTxa1vThOAxo.jpg?f=fotoalbum_medium

Philips Ambilight OLED(706) 55 inch
PS5

In mijn bureau zit nog een PC en Synology DS118 verstopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 05:33

timovd

Voorsprong door techniek

@Diversity toffe setup! De kabels verdienen zeker nog wat aandacht. Ik zou mij enorm storen aan de kabels van de voorste Atmos speakers. Bij mij thuis gaan ze via de hoek omhoog en vervolgens langs het plafond naar de speakers.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
timovd schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 21:34:
@Diversity toffe setup! De kabels verdienen zeker nog wat aandacht. Ik zou mij enorm storen aan de kabels van de voorste Atmos speakers. Bij mij thuis gaan ze via de hoek omhoog aan vervolgens langs het plafond naar de speakers.
Wel bijzonder, zo’n sterke negatieve reactie en dan het genoemde alternatief wat blijkbaar wel goed genoeg is :)
(Overigens stoor ik me totaal niet aan mn bekabeling en houd ik meer van flexibiliteit dan alles weggestuct, maar, to be fair, dat is in de mancave)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 21:27
Deleon78 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 21:50:
[...]

Wel bijzonder, zo’n sterke negatieve reactie en dan het genoemde alternatief wat blijkbaar wel goed genoeg is :)
(Overigens stoor ik me totaal niet aan mn bekabeling en houd ik meer van flexibiliteit dan alles weggestuct, maar, to be fair, dat is in de mancave)
Vind de negatieve reactie wel meevallen en is overigens terecht. Maar daar ga ik zeker nog wat aan doen, maar gezien de hele set er net 24 uur staat heb ik aan de kabels nog geen tijd/prioriteit aan geschonken. Mede door de kerst ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens85
The Eagle schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:41:
[...]

Nice :) Dr zit ook een klein prijsverschilletje van ca 1000 euro tussen beide sets, dus ergens mag je dat ook wel verwachten natuurlijk.
Klopt, heb je helemaal goed

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurens85
pman63 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 00:41:
Als de 7e Gen van die Silvers net zo goed zijn (of beter) als de 4e dan ga je daar veel plezier van hebben. De voeten zien er iig een stuk beter uit dan die van de 4e generatie.
Voor mij is dit de 1e kennismaking met MA. Ben laaiend enthousiast, het voelt extreem solide allemaal. Zelfs de kleine details zoals hoe de spikes in de voetjes draaien... perfectionisme.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeter
Gluten Parody schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 14:20:
[...]

Als je er ook muziek op luistert (en nog niet doof bent): ga voor Monitor Audio :) Doet 1x pijn op je afschrift, daarna jaren plezier.
De set word wel gebruikt voor 80% film/series?
Maar de MA zijn zoooveel mooier (en technisch beter) 😍

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:58
In mijn vorige post liet ik weten met de tijd een KEF IQ60C te willen kopen, dit uiteindelijk maar gedaan.
Van de KEF Q9C naar de KEF IQ60C center. :)

[ Voor 80% gewijzigd door Sincery op 27-05-2022 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel-jacobse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:18
Mooie REL Quake in zo te zien topstaat. Dat was mijn eerste sub misschien wel meer dan 20 jaar geleden. Gekocht bij Raf in de Rijnstraat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:58
karel-jacobse schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:13:
Mooie REL Quake in zo te zien topstaat. Dat was mijn eerste sub misschien wel meer dan 20 jaar geleden. Gekocht bij Raf in de Rijnstraat :)
Dat klopt, de REL Quake is nog in nieuwstaat, geen butsje of krasje, ook geen bijgeluiden zoals een brom en / of plop geluiden.
Moet zeggen gezien de leeftijd van de sub dat hij het nog goed doet, het enigste dat wel is vervangen is de foamrand, hier zit nu een rubberen op. :)
Dacht dat de prijs rond 850,- Gulden lag.
Pagina: 1 ... 94 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic