iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Mat wit is altijd +1 tov hoogglans. Mooie opstellingLeipo schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:46:
Dank! ik ben er ook heel blij mee. een hele upgrade ten opzichte van mijn oude Chario Syntar 200 boekenplank speakertjes![]()
3 jaar lang bezig geweest met allerlei luistersessies bij allerlei verschillende audiozaken en uiteindelijk op deze combi uit gekomen.
deze kleur is uiteindelijk een mazzeltje geweest: ik had hoogglans wit besteld (want mat bestond nog niet) en omdat die pas volgend jaar te leveren zijn hebben ze maar de net gloednieuwe mat witte opgestuurdik kan nog niets op het internet vinden over deze kleurcombi, zo vers van de pers zijn ze
Ik mag ze volgend jaar nog omruilen voor de hoogglans versie maar ik denk dat ik deze matte maar hou![]()
EDIT: ik zie dat ze net vandaag de satijn wit en zwarte op de DALI site erbij geplaatst hebben
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Gratis upgrade van Adobe Photoshop!Leipo schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:35:
ik kan nu ook eindelijk reageren nu ik mijn speakers eindelijk binnen heb
EDIT: afbeelding op verzoek verwijderd.
[ Voor 31% gewijzigd door Negakinu op 06-12-2021 13:32 ]
too old, too cold
hehe ja daar dacht ik ook al aan na het maken van de foto's
teken dat het allemaal mooi bij elkaar past
Verwijderd
55" Q70R, Denon X3700H, Kef Q150+Q650C met dali spektor 1s als surrounds. *en uiteraard de SVS PB1000 pro die de hoek van m'n kamer overneemt.
/f/image/Yy3wTNUEf7uqq7NZPN8LRpJJ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tkgMrmT0BDiJvTmnKMyAXNxV.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2021 16:44 ]
Waarom hang je die L en R niet op gelijke hoogte en speel-richting met de center? Er lijkt ruimte te zijn, na wat schuiven. Dan heb je in ieder geval een coherente soundstage.Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:43:
Soms moet je gebruik maken van de beperkingen die je hebt...Niet zo strak als de meeste ruimtes hier, maar erg functioneel! Behalve dan dat ik altijd m'n surrounds omver stoot.
too old, too cold
Verwijderd
De kast kan niet verplaatst worden, daarnaast zit mijn deur. Heb elk beetje ruimte in mijn kamer verder gevuld, dus de zooi er bovenop moet ook blijven zitten.Negakinu schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:47:
[...]
Waarom hang je die L en R niet op gelijke hoogte en speel-richting met de center? Er lijkt ruimte te zijn, na wat schuiven. Dan heb je in ieder geval een coherente soundstage.

Voordeel is wel dat muziek zo beter mijn bureau bereikt. Anders zitten de speakers achter mijn bank verstopt. Heb er ook geen last van tijdens films en series, alles vloeit mooi samen zonder dat ik het idee heb dat de LR van boven komt.
Alleen al voor Ghost een +Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:43:
Soms moet je gebruik maken van de beperkingen die je hebt...Niet zo strak als de meeste ruimtes hier, maar erg functioneel! Behalve dan dat ik altijd m'n surrounds omver stoot.
55" Q70R, Denon X3700H, Kef Q150+Q650C met dali spektor 1s als surrounds.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je vergeet je SVSVerwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:43:
55" Q70R, Denon X3700H, Kef Q150+Q650C met dali spektor 1s als surrounds.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Supermooi die Epicon 6, daar ga je vast veel plezier mee beleven.Leipo schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:35:
ik kan nu ook eindelijk reageren nu ik mijn speakers eindelijk binnen heb![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
wat je altijd ziet:
- Dali Epicon 6 in satijn mat wit (volgens mij 1 van de eerste ter wereld met deze kleurhij staat nog niet eens op hun site vermeld)
- LG OLED 48cx
- op maat gemaakt TV meubel van RKNL
wat je meestal niet ziet (klep altijd dicht):
- NAD M33 versterker (met folie nog op het scherm)
- Marantz cd6000ose CD-speler![]()
- Hue Play achter de TV
- cheap-ass niet te regelen/dimmen IKEA led onder het meubel, die gaat nog vervangen door de net nieuwe Hue play Gradient bar.
BTW: geen problemen met oververhitting: de M33 blijft heel erg koel. er zitten alleen een paar gaten in de achterwand van het meubel voor kabels en dat is blijkbaar voldoende passieve ventilatie.
deze set wordt naast muziek ook gebruikt voor films/series. vroeger een hele surround set gehad, maar ben al weer een hele tijd terug naar stereo geluid. Ook voor films vind ik dit namelijk perfect klinken.
Ik heb de Helicon 400 mkII van Dali, al wat ouder maar nog steeds super blij mee.
Leuk ook die NAD, lekker wat luister uurtjes
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest
Bureau 70cm diep kijkafstand beeld 110 cm het lijkt of je zo in de spelwereld kan stappen.
Setup
48cx oled.
Teufel system 4 thx met 2 extra front speakers aant plafond voor 5.1.2 atmos.
De Teufel sub is vervangen door een SVS SB2000.
Receiver denon x3400h.
Hoofdtelefoon beyer t90 en nog een amiron wireless als headset.
Xbox one x en een nintendo switch.
PC amd x3700 32gb ram rtx3080 aorus master 512gb ssd voor windows en nog een 1000gb ssd voor games.
:strip_exif()/f/image/viJuRkKj5gZWORB1Jc336FBl.jpg?f=fotoalbum_large)
55" for life, dus.Wessel0101 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:28:
Kast laten bouwen met gat voor TV in het midden.
too old, too cold
Jep! Niet echt behoefte aan een grotere. Woonkamer is ook niet enorm.
Dat zei ik in 2007 ook over mijn 42inchWessel0101 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:37:
[...]
Heb ook nog een 120" in de cinema, dus hoef voorlopig nog niet te verhuizen...
Basement Bios ---- Exo-S
Verwijderd
Ook geen behoefte aan een center luidspreker zo te zien?Wessel0101 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:37:
[...]
Geen plek voor... Of de kastdeuren moeten openVerwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:31:
[...]
Ook geen behoefte aan een center luidspreker zo te zien?
Verwijderd
Je hebt inbouwluidsprekers die je ook nog eens achter akoestisch transparant doek kan hangen. Maar als je geen behoefte hebt aan beter geluid dan is dat natuurlijk niet nodigWessel0101 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:45:
[...]
Geen plek voor... Of de kastdeuren moeten open
De schoorsteen er helemaal uitslopen was geen optie? scheelt je ook weer kastruimte, voor als je weer eens wat anders wilt.Wessel0101 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:28:
Kijkt dat wel fijn als je de TV zo hoog hebt hangen?Wessel0101 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:28:
U ziet:
- LG OLED55B16LA
- Logitech Z906 Stereo
U ziet niet:
-Sonos AMP
-Playstation 5
-2x Sonos ONE voor Surround
Oude Situatie:
[Afbeelding]
Huidige Situatie:
[Afbeelding]
Verder niet helemaal mijn smaak, maar wel strak gemaakt!
Nee, dan moet ie bij de boven en onder bewoners er ook uit…pman63 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 19:06:
[...]
De schoorsteen er helemaal uitslopen was geen optie? scheelt je ook weer kastruimte, voor als je weer eens wat anders wilt.
Tv is naar beneden gekanteld, dus ja. Heb hem liever iets te hoog, dan te laag :-)Tux3.14 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 19:38:
[...]
Kijkt dat wel fijn als je de TV zo hoog hebt hangen?
Verder niet helemaal mijn smaak, maar wel strak gemaakt!
Wat een mooi resultaat, dit is een heel strak en praktische setup! 👍Wessel0101 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:28:
U ziet:
- LG OLED55B16LA
- Logitech Z906 Stereo
U ziet niet:
-Sonos AMP
-Playstation 5
Oude Situatie:
[Afbeelding]
Huidige Situatie:
[Afbeelding]
Mocht je toch willen genieten van surround geluid, heb je nog mooie flexibele oplossingen zoals de nieuwe Sony HT-A9:
https://www.sony.be/nl/el...9#product_details_default
🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022
De draadloze oplossingen worden steeds interessanter. Althans, draadloos? Heel grappig om te zien hoe onduidelijk het op de website te vinden is dat alle speakers hun eigen voeding en dus ook stopcontact nodig hebben.ppeter schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:20:
[...]
Mocht je toch willen genieten van surround geluid, heb je nog mooie flexibele oplossingen zoals de nieuwe Sony HT-A9:
https://www.sony.be/nl/el...9#product_details_default
Ik zie bijvoorbeeld een setje als dit:
pricewatch: JBL Bar 5.1
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Precies om die reden vind ik ze totaal niet interessant. Je hebt nog steeds een draad. Deze gaat dit keer naar het stopcontact ipv de receiver.RemiB schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:39:
[...]
De draadloze oplossingen worden steeds interessanter. Althans, draadloos? Heel grappig om te zien hoe onduidelijk het op de website te vinden is dat alle speakers hun eigen voeding en dus ook stopcontact nodig hebben.Je kan je afvragen wat méér draadloos is: passieve speakers met draadjes vanaf de versterker of actieve speakers met draadjes naar stopcontacten.
Draadloos is zeker makkelijk voor bepaalde producten, zoals een laptop of een iPad. Maar speakers zet je vaak op een veste plek neer en daar blijft ie de komende 10 jaar staan.
Een draad tussen speaker en receiver heeft veel meer voordelen; geen latency, energie zuiniger (1 voeding ipv 4 losse), je kunt je speakers behouden als je een receiver upgrade etc.
Bovendien ben je ook niet frequenties aan het vervuilen, want het is vaak allemaal gebaseerd op 2.4ghz.
https://nl.yamaha.com/nl/...o/musiccast_20/index.html
🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022
is ook zo. Als ze het nu zo in de markt zouden zetten, dan was het wat doorzichtiger.pman63 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:00:
Waar, maar niet iedereen heeft de mogelijkheid van draadjes door een kruipruimte trekken of netjes achter de plint stoppen (met een beetje speakerkabel is dat bijna onmogelijk) dus is dit echt geen gekke oplossing, Die leidingen voor de electra liggen er vaak al, misschien dat je een stekkerdoos extra nodig hebt, maar dat is het dan wel
Ja ik heb ze laatst ook in het wild gezien, zeer goed bedacht. Een tikkeltje off topic, maar ikzelf zou dit dan weer niet kiezen, ben een beetje klaar met apparaten waar onnodig accu's (met schade voor het milieu, allerlei zeldzame metalen, gedolven door kinderhanden, etc) of onnodige chips in zitten. Als een Tweaker is dat misschien gek om te zeggen, maar begrijp me niet verkeerd: als het nodig is om techniek te gebruiken, dan wil ik het ook kwalitatief en mooi. Echter, laatst vroeg de keukenwinkel medewerker of we de afzuigkap via WiFi wilden verbinden met de kookplaat, zodat die altijd aan springt als je de kookplaat aanzet... Ronduit debielrenzo4000 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:38:
Je hebt ook wel "homecinema setjes" waarbij de satelliet speakertjes een ingebouwde accu hebben.

Helaas zijn door de chiptekorten alleen de hele dure musiccasten nog leverbaar.ppeter schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:03:
Bij Yamaha hebben ze ook de mogelijkheid om te kiezen voor een receiver, maar in combinatie met draadloze MusicCast speakers via WiFi of BT voor de surround. Is ook te combineren met een soundbar:
https://nl.yamaha.com/nl/...o/musiccast_20/index.html
Erg nice! Hebben die nou en normale softdome tweeters en ribbon tweeters?Leipo schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:35:
ik kan nu ook eindelijk reageren nu ik mijn speakers eindelijk binnen heb![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
wat je altijd ziet:
- Dali Epicon 6 in satijn mat wit (volgens mij 1 van de eerste ter wereld met deze kleurhij staat nog niet eens op hun site vermeld)
- LG OLED 48cx
- op maat gemaakt TV meubel van RKNL
wat je meestal niet ziet (klep altijd dicht):
- NAD M33 versterker (met folie nog op het scherm)
- Marantz cd6000ose CD-speler![]()
- Hue Play achter de TV
- cheap-ass niet te regelen/dimmen IKEA led onder het meubel, die gaat nog vervangen door de net nieuwe Hue play Gradient bar.
BTW: geen problemen met oververhitting: de M33 blijft heel erg koel. er zitten alleen een paar gaten in de achterwand van het meubel voor kabels en dat is blijkbaar voldoende passieve ventilatie.
deze set wordt naast muziek ook gebruikt voor films/series. vroeger een hele surround set gehad, maar ben al weer een hele tijd terug naar stereo geluid. Ook voor films vind ik dit namelijk perfect klinken.
En mee eens surround is alleen mooier als je het echt goed doet dus met een hele grote center. Anders kan je beter een ghost center doen of alleen stereo.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik vind het niet eens zo'n gek idee eigenlijkNegakinu schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:49:
[...]
Gratis upgrade van Adobe Photoshop!
[Afbeelding]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Deze bijvoorbeeld er in zettenAudione0 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 11:20:
[...]
Ik vind het niet eens zo'n gek idee eigenlijk
https://www.monitoraudio....uct-ranges/apex/apex-a40/
Mja dan zit je misschien met je geluid beeld tov de andere speakers. Kan heel anders klinken.pman63 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 11:40:
[...]
Deze bijvoorbeeld er in zetten
https://www.monitoraudio....uct-ranges/apex/apex-a40/
Maar Dali heeft in die range blijkbaar geen center. Dus dan moet je wel verder kijken.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
klopt, de ribbon zou mee moeten gaan doen vanaf 15khz of zoiets, maar ik moet zeggen dat ik kwa hoog niet veel verschil hoor vergeleken met de Epicon 2 welke alleen de softdome heeft. Ik ben vooral voor de 6 gegaan vanwege de betere laag weergaveAstennu schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:51:
[...]
Erg nice! Hebben die nou en normale softdome tweeters en ribbon tweeters?
Ook niet qua ruimtelijkheid? soms zijn het niet alleen de pure tonen. Maar krijg je een meer open sound stage bij een goede tweeter setup. Dat had ik in ieder geval bij mijn SVS Ultra's. Klonk veel wijder en in dit geval ook wel veel meer detail Tov de Jamo S628's en SVS Prime Bookshelfs maar die meer open sound stage was ook erg goed te merken al waren dit wel allemaal Dome tweeters geen ribbon.Leipo schreef op zondag 7 november 2021 @ 09:51:
[...]
klopt, de ribbon zou mee moeten gaan doen vanaf 15khz of zoiets, maar ik moet zeggen dat ik kwa hoog niet veel verschil hoor vergeleken met de Epicon 2 welke alleen de softdome heeft. Ik ben vooral voor de 6 gegaan vanwege de betere laag weergave
[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 07-11-2021 11:46 ]
Fraai gedaan! 👌🏽
Wessel0101 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:28:
U ziet:
- LG OLED55B16LA
- Logitech Z906 Stereo
U ziet niet:
-Sonos AMP
-Playstation 5
Oude Situatie:
[Afbeelding]
Huidige Situatie:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/Fgpqeqln6jNgeKQGL5rGRLpq.jpg?f=fotoalbum_large)
Onze TV kamer,
Wat je ziet,
Lg Oled 65" C8
Marantz SR7013,
Kef Q950 fronts,
Kef Q650 center.
BK xxls400 sub, in zelfde kleur gespoten als speakers.
Rega planar.
Wat je niet ziet,
Kef Q350 rears op stands.
PS5 staat in de kast naast de center,
Vero-4k ligt naast de receiver.
Een Chromecast ultra, hangt aan de receiver
Wat staat er nog op het verlanglijstje,
Kef Q50a, wil toch wel eens Atmos proberen
Andere sub, mis nog wel een beetje punch
Goed verduisterend gordijn,
de TV staat tegenover een raam op zuid met horizontale lamellen/luxaflex, s,avonds geen maar overdag komt er stiekem toch nog wel licht doorheen, zeker in de zomer.
Kast is door meubelmaker gemaakt, ontwerp en materiaal keuze naar ons idee.
S'avonds heerlijk vertoeven met de hout kachel aan en de kat op schoot, muziek erbij of een film aan.
Panasonic tx 65gzw954
Dali front
B&w center
Denon avr x1200w
Tannoy sub
Pc met ryzen 3
Wat je niet ziet
2x klipsch surround
2x tannoy surround back.
Kijken jullie met of zonder ondertiteling bij een normaal engels amerikaans gesproken film/serie?ik meestal zonder tenzij het ook in een ander land is opgenomen deels.
Als ik met ondertiteling kijk heb ik het idee dat ik wat mis vd film omdat je daarop let bij taal die ik kan verstaan. Heb men weleens horen zeggen dat met ondertitel beter te volgen is soms.
Alleen als ik niet thuis kijk is het wel met ondertiteling omdat diegene niet goed kan verstaan
Meestal met Nederlandse of, wanneer deze niet beschikbaar is, Engelse ondertiteling. Pure gemakzucht, want soms net wat makkelijker te volgen als je bier aan het drinken bent danwel teveel met je telefoon aan het spelen bent.Kijken jullie met of zonder ondertiteling bij een normaal engels amerikaans gesproken film/serie?ik meestal zonder tenzij het ook in een ander land is opgenomen deels.
En altijd gele ondertiteling!
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Is wat softer voor de ogen. Maar beter zonder ondertiteling
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Persoonlijke voorkeur. Ik vind het prettiger, zeker bij zwart/wit films. En omdat ik een pretentieuze lul ben die lekker ouderwets wilt doen, hahaha!
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Naturally - JJ Cale, alleen daarom al +1Mielemuis schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:20:
[Afbeelding]
S'avonds heerlijk vertoeven met de hout kachel aan en de kat op schoot, muziek erbij of een film aan.
:strip_exif()/f/image/ZG9OCWDpCF4tOG8zWuPYOwJ2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zTlvyci1XttQ49JU7ISIIT4Z.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat je ziet:
LG Oled65C8
Marantz SR6014
Canton Ergo 670DC ,Ergo 655 Center, Gle Surround, Gle Atmos, Gle Sub
In de kast:
PS4 Pro
Nvidia Shield Pro
Humax Ihrd 5200
Panasonic Ub-dp824egk (net nieuw
Logitech Harmony Ultimate
Pro-Ject Platenspeler
Mooie set en interieur!badboys83 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:14:
Heerlijk topic om te volgen dit, leuk om alle opstellingen te zien. Hier de mijne:
[Afbeelding][Afbeelding]
Wat je ziet:
LG Oled65C8
Marantz SR6014
In de kast:
PS4 Pro
Nvidia Shield Pro
Humax Ihrd 5200
Panasonic Ub-dp824egk (net nieuw)
Werken die atmos speakers een beetje of is het meer een gimmick?
Ik heb Dolby promo video's op m'n server staan en dan hoor je het echt goed. Atmos bij streamingdiensten stelt niet heel veel voor imo. Vorige week de Panasonic blu-ray speler binnen gehad, meteen wat 4k blu-rays gekocht. Daar verwacht ik wel wat van op Atmos gebied.
[ Voor 15% gewijzigd door badboys83 op 27-11-2021 12:51 ]
Oke, ik zou wel erg geïnteresseerd zijn in je ervaring.badboys83 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:46:
Ik heb Dolby promo video's op m'n server staan en dan hoor je het echt goed. Atmos bij streamingdiensten stelt niet heel veel voor imo. Vorige week de Panasonic blu-ray speler binnen gehad, meteen wat 4k blu-rays gekocht. Daar verwacht ik wel wat van op Atmos gebied.
Heb zelf canton gle 490.2 als fronts en twijfel nog wel eens om daar de atmos exemplaren bij te kopen.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Ik hoop dat je SR6014 het over een jaar nog doet, die kan zijn warmte zo echt niet kwijt, 10 cm ruimte erboven is wel het minimum (ook volgens de fabrikant)badboys83 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:14:
Heerlijk topic om te volgen dit, leuk om alle opstellingen te zien. Hier de mijne:
Wat je ziet:
LG Oled65C8
Marantz SR6014
In de kast:
PS4 Pro
Nvidia Shield Pro
Humax Ihrd 5200
Panasonic Ub-dp824egk (net nieuw)
Logitech Harmony Ultimate
Pro-Ject Platenspeler
De verbouwing van ons huisje is bijna klaar en dit komt in de huiskamer in de week voor kerst.
Daar zijn heel wat wieken en wegen, meten en luistersessies aan vooraf gegaan
Ga mij wel vermaken tijdens de lockdown(s) denk ik
NAD 778
B&W 705 + 707 + HTM72 wit
B&W DB3D wit
Dali Alteco wit x4 (Atmos speakers)
LG OLED77C16LA
CLIC TV meubel (zwevend)
Shield Pro
Nintendo Switch
misschien t.z.t. de ps4 pro die ik nog over heb.
In de mancave, eigenlijk meer kantoor tegenwoordig, komt een Philips 55OLED706 voor de PS5.
Foto's volgen uiteraard, kan niet wachten nie!
Alvast de before foto's
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57342253
Kom vanaf een Elac set waar ik ruim 15 van jaar heb genoten, die nu dienst doet bij een vriend van mij.
Zo hoef ik er nog niet helemaal afscheid van te nemen haha.
Laat ik die nou klaar hebben liggen om gekeken te worden😄Millert schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:35:
@badboys83 Mad Max Fury Road is een absolute aanrader wat Atmos betreft (super film ook).
Gezien de huidige gasprijzen is AB versterking niet eens zon gek ideeTheKerremenke schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:52:
[...]
Zo’n NAD M33 is een klasse D versterker. Die genereren veel minder warmte dan de standaard A/B versterkers. Mijn Lindemann Musicbook D klasse versterkers zorgen voor een 27 graden.
De NAD T758v3 A/B klasse wordt rond de 42 graden. Hierop heb ik een actieve afzuig ventilator (Aircom T8) geplaatst om de warmte te reduceren.
Toch een aanzienlijk verschil.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Mooie GIRA contacten ook!Mielemuis schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:20:
[Afbeelding]
Onze TV kamer,
Wat je ziet,
Lg Oled 65" C8
Marantz SR7013,
Kef Q950 fronts,
Kef Q650 center.
BK xxls400 sub, in zelfde kleur gespoten als speakers.
Rega planar.
Wat je niet ziet,
Kef Q350 rears op stands.
PS5 staat in de kast naast de center,
Vero-4k ligt naast de receiver.
Een Chromecast ultra, hangt aan de receiver
Wat staat er nog op het verlanglijstje,
Kef Q50a, wil toch wel eens Atmos proberen
Andere sub, mis nog wel een beetje punch
Goed verduisterend gordijn,
de TV staat tegenover een raam op zuid met horizontale lamellen/luxaflex, s,avonds geen maar overdag komt er stiekem toch nog wel licht doorheen, zeker in de zomer.
Kast is door meubelmaker gemaakt, ontwerp en materiaal keuze naar ons idee.
Die heeft de vrouw uitgekozen,
dat moest echt zwart,
gelukkig is dat ook niet meteen de duurste kleur

AhumMielemuis schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:40:
[...]
Die heeft de vrouw uitgekozen,
dat moest echt zwart,
gelukkig is dat ook niet meteen de duurste kleur
[ Voor 9% gewijzigd door flugelisoke op 28-11-2021 17:08 ]
Daar heb je alleen wat aan in het stookseizoen. In de zomer is die extra warmte ongewenst.Audione0 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:23:
[...]
Gezien de huidige gasprijzen is AB versterking niet eens zon gek idee
Haha grappig. Want die film heeft maar een paar minuten aan Atmos activiteitMillert schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:35:
@badboys83 Mad Max Fury Road is een absolute aanrader wat Atmos betreft (super film ook).

https://youtu.be/Nx4vve3UGUg
Geluid wordt via de Dayton Audio BTR01 overgebracht naar de Denon AVC-A10SE receiver via de optical.
Als mediaspeler gebruik ik een Xiaomi Mi Box S die zit weggewerkt in een koof boven de beamer.
De bekabeling voor de KEF speakers, daar gebruik ik 4.5mm OFC voor samengaand met Nakamichi banaanpluggen.
Verder zie je op de foto's nog een REL Quake subwoofer die op een Auralex SubDude II staat.
Moet zeggen dat de SubDude II wel een aanrader is, voor zowel jezelf als de buren.
Voorlopig houd ik het even bij een 3.1 opstelling, vind het geluid prima zo, ik zou alleen de center speaker willen vervangen voor een KEF IQ60C met de tijd.
[ Voor 59% gewijzigd door Sincery op 27-05-2022 01:32 ]
Dan heeft die film gewoon een super surround mix en soundtrackCnet schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:56:
[...]
Haha grappig. Want die film heeft maar een paar minuten aan Atmos activiteit![]()
https://youtu.be/Nx4vve3UGUg
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Dat is zeker waar!Millert schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:20:
[...]
Dan heeft die film gewoon een super surround mix en soundtrack
Ziet er mooi uit zeg. Nette en rustige ruimte. Ookal liggen sommige kabels in het zicht zijn ze toch netjes verwerkt. Achter je versterker naar de luidsprekers precies over een scheiding van twee planken leggen zou ook wat voor mij zijnSincery schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:43:
Laat ik ook maar eens mijn slaapkamer setje laten zien.
Geluid wordt via de Dayton Audio BTR01 overgebracht naar de Denon AVC-A10SE receiver via de optical.
Als mediaspeler gebruik ik een Xiaomi Mi Box S die zit weggewerkt in een koof boven de beamer.
De bekabeling voor de KEF speakers, daar gebruik ik 4.5mm OFC voor samengaand met Nakamichi banaanpluggen.
Verder zie je op de foto's nog een REL Quake subwoofer die op een Auralex SubDude II staat.
Moet zeggen dat de SubDude II wel een aanrader is, voor zowel jezelf als de buren.![]()
Voorlopig houd ik het even bij een 3.1 opstelling, vind het geluid prima zo, ik zou alleen de center speaker willen vervangen voor een KEF IQ60C met de tijd.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Mids bedoel je dan kwa hoogte?VoooDoo schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:57:
[...]
Ziet er mooi uit zeg. Nette en rustige ruimte. Ookal liggen sommige kabels in het zicht zijn ze toch netjes verwerkt. Achter je versterker naar de luidsprekers precies over een scheiding van twee planken leggen zou ook wat voor mij zijnDaar ben ik OCD genoeg voor. Wel ben ik benieuwd wat je ervaring is betreft het geluid onder je beeld? Ik heb zelf een keer begrepen van 'meneerje Zeos Pantera' dat speakers bij voorkeur op ongeveer 60% hoogte van het scherm mogen zitten, voor effecten en vooral dialoog, omdat gezichten vaak op die hoogte worden geprojecteerd.
Sorry, ik begrijp even niet wat je bedoeld.. Mocht je zijn center speaker bedoelen, dan bedoel ik deze mede met zijn fronts. alles staat naar mijn gevoel erg laag waardoor mij lijkt dat alles onder het beeld afspeelt.
[ Voor 29% gewijzigd door VoooDoo op 30-11-2021 12:44 ]
Waarom heb je de centre zo ver naar voren? Heb je L/R vertraagd om het verschil te compenseren?Sincery schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:43:
Moet zeggen dat de SubDude II wel een aanrader is, voor zowel jezelf als de buren.![]()
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Sommige luidsprekers zijn groter dan menig groot tv. Welk deel van de speaker wil je op welke hoogte hebben?VoooDoo schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:57:
[...]
Sorry, ik begrijp even niet wat je bedoeld.. Mocht je zijn center speaker bedoelen, dan bedoel ik deze mede met zijn fronts. alles staat naar mijn gevoel erg laag waardoor mij lijkt dat alles onder het beeld afspeelt.
Vaak is het punt tussen tweeter en woofer een mooi startpunt op 60% van het scherm. Nogmaals wat ZEOS adviseerde en het klonk best aannemelijk. Met een Center een ander verhaal. Hij heeft hem achter het scherm staanDeleon78 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:48:
[...]
Sommige luidsprekers zijn groter dan menig groot tv. Welk deel van de speaker wil je op welke hoogte hebben?
[ Voor 20% gewijzigd door VoooDoo op 30-11-2021 12:51 ]
Verwijderd
Tweeter op oorhoogte op de luisterpositie.Deleon78 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:48:
[...]
Sommige luidsprekers zijn groter dan menig groot tv. Welk deel van de speaker wil je op welke hoogte hebben?
En het scherm tussen de speakers in en niet erboven.Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:59:
[...]
Tweeter op oorhoogte op de luisterpositie.
Hieronder de link van het filmpje met timestamp naar het moment. Nogmaals klinkt het wel aannemelijk voor mij. Uiteraard hoeft het van mij niet zo nauwkeurig te zijn, maar ik vind het op de foto als een groot verschil uitkomen tov het scherm.
YouTube: My Home Theater is Madness _(Z Reviews)_
Verwijderd
Bij luidsprekers met een goede verticale afstraling luistert het sowieso minder nauw. Als je bijvoorbeeld KEF R3's hebt staan dan heb je een mooie verticale afstraling (coaxiale drivers zijn daar goed in). Maar bij een B&W 607 S2 heb je ineens een gat tussen -1 en -20 graden zitten tussen 2 en 6khz. Dus die wil je zeker niet boven oorhoogte hebben. Mijn Revels hebben doen het ook goed, alleen hoger en lager dan 20 graden vanaf de tweeter heb je ene klein beetje suckout rond 2.5khz.VoooDoo schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:07:
[...]
En het scherm tussen de speakers in en niet erboven.
Hieronder de link van het filmpje met timestamp naar het moment. Nogmaals klinkt het wel aannemelijk voor mij. Uiteraard hoeft het van mij niet zo nauwkeurig te zijn, maar ik vind het op de foto als een groot verschil uitkomen tov het scherm.
YouTube: My Home Theater is Madness _(Z Reviews)_
Absoluut mee eens dat het verschilt per speaker. Dat kan ik uit ervaring beamen. Ik vind bijvoorbeeld Mijn beide Wharfedale 11.1 en 11.4 op tweeter hoogte minder fijn klinken als net iets onder de tweeter, terwijl mijn Edifier S3000pro op tweeter hoogte wel beter klinkt.Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:17:
[...]
Bij luidsprekers met een goede verticale afstraling luistert het sowieso minder nauw. Als je bijvoorbeeld KEF R3's hebt staan dan heb je een mooie verticale afstraling (coaxiale drivers zijn daar goed in). Maar bij een B&W 607 S2 heb je ineens een gat tussen -1 en -20 graden zitten tussen 2 en 6khz. Dus die wil je zeker niet boven oorhoogte hebben. Mijn Revels hebben doen het ook goed, alleen hoger en lager dan 20 graden vanaf de tweeter heb je ene klein beetje suckout rond 2.5khz.
Ik heb geen ervaring met de B&W 607 S2. Ik heb wel de 685 S2 gehad, maar ik weet nog dat ik niet onder de indruk was. Ik heb ze ingewisseld voor wat anders en ik weet niet eens meer wat, omdat ik denk ik per jaar twee keer van speakers wissel

Ik vind de speakerkabels niet zo rommelig overkomen, gezien door de kleur van de vloer de speakerkabels weinig opvallen. Wel vind ik het belangrijk om de kabels die in het zicht liggen zo strak en netjes mogelijk te leggen, denk dat dit wel is gelukt, al kan het uiteraard altijd wel ietsjes beter.VoooDoo schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:57:
[...]
Ziet er mooi uit zeg. Nette en rustige ruimte. Ookal liggen sommige kabels in het zicht zijn ze toch netjes verwerkt. Achter je versterker naar de luidsprekers precies over een scheiding van twee planken leggen zou ook wat voor mij zijnDaar ben ik OCD genoeg voor. Wel ben ik benieuwd wat je ervaring is betreft het geluid onder je beeld? Ik heb zelf een keer begrepen van 'meneerje Zeos Pantera' dat speakers bij voorkeur op ongeveer 60% hoogte van het scherm mogen zitten, voor effecten en vooral dialoog, omdat gezichten vaak op die hoogte worden geprojecteerd.
Kwa geluid weet ik eigenlijk niet beter dan dit, ik vind het zelf erg netjes klinken na wat tweaken in het menu van de receiver, zit een vrij uitgebreid menu in.
Dat is inderdaad het belangrijkste! Mooi dat het goed voor je klinkt!Sincery schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:23:
[...]
Ik vind de speakerkabels niet zo rommelig overkomen, gezien door de kleur van de vloer de speakerkabels weinig opvallen. Wel vind ik het belangrijk om de kabels die in het zicht liggen zo strak en netjes mogelijk te leggen, denk dat dit wel is gelukt, al kan het uiteraard altijd wel ietsjes beter.
Kwa geluid weet ik eigenlijk niet beter dan dit, ik vind het zelf erg netjes klinken na wat tweaken in het menu van de receiver, zit een vrij uitgebreid menu in.
Je kan inderdaad zien dat je aandacht hebt besteed aan de bekabeling. Ik vind het geheel er mooi uitzien!
In het menu van de receiver zit de optie om de afstand van iedere speaker apart in te stellen.timovd schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:04:
[...]
Waarom heb je de centre zo ver naar voren? Heb je L/R vertraagd om het verschil te compenseren?
Op de foto is het misschien wat onduidelijk te zien, maar de center staat schuin omhoog gericht zodat het geluid toch tot zijn goede komt.
Had verder ook niet echt de ruimte om de center op een mooie plaats te zetten, vandaar dat deze op een kleedje voor de receiver staat.
Moet zeggen dat het geluid voor mijn oren met wat afstellingen netjes klinkt.
[ Voor 92% gewijzigd door FeaR op 30-11-2021 22:28 ]
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Klinkt alsof je de setup moet aanpassen zodat het geen moeite kost om je receiver aan te zetten?
[ Voor 50% gewijzigd door FeaR op 30-11-2021 22:29 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Nee dat doet ie wel als ik de TV op HDMI ARC zet. Maar als ie daar op staat, zet ik hem terug naar de interne TV luidspreker ‘omdat ik het volume dan sneller kan bedienen, zonder grap’.Ramon schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:15:
[...]
Klinkt alsof je de setup moet aanpassen zodat het geen moeite kost om je receiver aan te zetten?
En van de SVS ligt de stroomstekker 99,9% van de tijd uit het stopcontact, iets met een kruipende/lopende peuter die dat mooi vindt. Het boeit me niet meer
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
We willen foto's zien!?! Ook al zijn het alleen de kabels!Sincery schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:23:
[...]
Ik vind de speakerkabels niet zo rommelig overkomen, gezien door de kleur van de vloer de speakerkabels weinig opvallen. Wel vind ik het belangrijk om de kabels die in het zicht liggen zo strak en netjes mogelijk te leggen, denk dat dit wel is gelukt, al kan het uiteraard altijd wel ietsjes beter.

Hier wat kabels foto’s danAudione0 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:51:
[...]
We willen foto's zien!?! Ook al zijn het alleen de kabels!![]()
![]() | ![]() | ![]() |
:strip_exif()/f/image/z2X6vbjuyVLwVoB1pkHBVHHf.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door TheKerremenke op 03-12-2021 22:13 ]
Werkt zo iets ook bij vloerstaande speakers om de trillingen te verminderen in een tussenwoning?Sincery schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:43:
De Auralex SubDude II is eigenlijk alleen bedoelt voor subwoofers.flugelisoke schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:05:
[...]
Werkt zo iets ook bij vloerstaande speakers om de trillingen te verminderen in een tussenwoning?
Maar ik denk dat de Auralex SubDude II ook zeker goed zal werken bij vloerstaanders, maar gezien je er dan twee moet hebben komt het wel aardig aan de prijs.
Ze hebben ook een versie voor de gewone speakersSincery schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:25:
[...]
De Auralex SubDude II is eigenlijk alleen bedoelt voor subwoofers.
Maar ik denk dat de Auralex SubDude II ook zeker goed zal werken bij vloerstaanders, maar gezien je er dan twee moet hebben komt het wel aardig aan de prijs.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
:strip_exif()/f/image/guuPk8ZJQujTk3eI5EQnWLNS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oNmeATSUK2Sg2qBDJsRGrr8n.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OqyZJZl333VI0ZEOqxfTSqF4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FenCbjWTpXMn0uEzuwGZzGEm.jpg?f=fotoalbum_large)
Van:
- Yamaha Avantage RX-A1050 receiver
- NAD C298 Eindversterker
- Audioquest Rocket 33 Bi-Wire
Naar:
- Yamaha CX-A5100 AV Processor
- Yamaha MX-A5000 11-kanaals eindversterker
- Audioquest Rocket 88 Bi-wire/Bi-amp (fronts en center)
- Audioquest Water RCA interlink (fronts)
- Audioquest Mackenzie RCA interlink (rears)
Wat mocht blijven:
- Bowers & Wilkins CM10s2
- Bowers & Wilkins CMC2s2
- Bowers & Wilkins DB4S Verkocht
- Bowers & Wilkins DB1D
- Sony KD-75XH9096
- Denon DP300 platenspeler
- Xbox Series X (Aangesloten met AudioQuest Blueberry HDMI)
- Nvidia Shield tube (Aangesloten met AudioQuest Mocha HDMI)
- Audioquest Powerquest 3
- Audioquest Powercables (Y3, Z3)
- Energy surround speakers
Todo:
- Kabels naar TV wegwerken (voorzetwand)
- Verwarming weghalen
- Powerquest 3 vervangen voor wat anders Audioquest Niagara 1200
- Subwoofer upgraden B&W DB1D
- Dolby atmos ophangen
- Surround speaker een fatsoenlijke plek geven
[ Voor 16% gewijzigd door mr.DJ95 op 13-01-2022 11:41 ]
Hmm, dat zou mooi zijn! Nu zet ik mijn speakers nooit echt hard hoor en mijn buren zouden dat niet eens erg vinden, maar ik wil gewoon niet dat mensen overlast zouden ervaren.Renegade666 schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:32:
[...]
Ze hebben ook een versie voor de gewone speakers
Nu weet ik niet of het helpt om de speakers in het uitbouw gedeelte te zetten? ( Zijn 4 meter aan het uitbouwen, woonkamer aan het vergroten )
[ Voor 17% gewijzigd door flugelisoke op 06-12-2021 10:10 ]
Netjes man, mag ik je een kleine tip geven? Je hebt bij Sentimo heel toffe verwarmingsombouwen, hebben wij ook gedaan in de keuken. Ik weet zeker dat het geheel dan nog beter tot zijn recht komt!mr.DJ95 schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:24:
Om na mijn teaser van gister een iets completer beeld te geven over een kleine opsomming van mijn Sinterklaas upgrade.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Van:
- Yamaha Avantage RX-A1050 receiver
- NAD C298 Eindversterker
- Rocket 33 Bi-Wire
Naar:
- Yamaha CX-A5100 AV Processor
- Yamaha MX-A5000 11-kanaals eindversterker
- Audioquest Rocket 88 Bi-wire/Bi-amp (fronts en center)
- Audioquest Water RCA interlink (fronts)
- Audioquest Mackenzie RCA interlink (rears)
Wat mocht blijven:
- Bowers & Wilkins CM10s2
- Bowers & Wilkins CMC2s2
- Bowers & Wilkins DB4S
- Sony KD-75XH9096
- Xbox Series X
- Nvidia Shield tube
- Audioquest Powerquest 3
- Audioquest Powercables (Y3, Z3)
Todo:
- Verwarming weghalen
- Powerquest 3 vervangen voor wat anders
- Subwoofer upgraden
- Dolby atmos ophangen
Je meubel staat niet gecentreerd onder de TV, waardoor de center speaker niet in het centrum staat. Ik weet dat het mierenn**ken is, want je setup is gruwelijk, maar mijn OCD staat op het punt gillend uit het raam van de 3e verdieping te springen als ik zoiets zie.mr.DJ95 schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:24:
Todo:
- Verwarming weghalen
- Powerquest 3 vervangen voor wat anders
- Subwoofer upgraden
- Dolby atmos ophangen
EDIT: Je kunt trouwens nog winst behalen door de ideale locatie van je subwoofer in de ruimte te bepalen met de "subwoofer crawl". Ik weet 100% zeker dat de plek waar je hem nu gezet hebt niet de beste positie is voor een optimale basweergave in je luisterpositie.
[ Voor 18% gewijzigd door Negakinu op 06-12-2021 10:14 ]
too old, too cold
:strip_exif()/f/image/si3lAJNKl6LCbuyI9nPQoMpz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DhiomrlyxdJTFH3iCAiwOWGB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e76cVPqYSCQfTo1B3WYB4zRl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gQf6Vk0uz8DsK25QQGEdvavu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/h2ye3SfEtzCRsmGr4i8UuxZO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jqQ6J0q3abvEeDfpSvmGhwbO.jpg?f=fotoalbum_large)
De draaitafel hoek:
:strip_exif()/f/image/7OUuZtxka4iKfD02nQz3t7d9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Sx0lCV3xvIXg37rgRr66XMYp.jpg?f=fotoalbum_large)
Van:
- LG 55B6
- Yamaha RX-V4A (brakke HDMI 2.1)
- Focal Aria 926 (fronts)
- Focal Aria CC900 (center)
- Rel Quake II (subwoofer)
Naar:
- LG OLED 65G1 EVO
- Denon AVR-X1700H (fatsoenlijke HDMI 2.1 implemenatatie)
- Wharfedale EVO 4.4 Walnoot (fronts)
- Totem Mite-T Mahonie (center)
- Wharfedale EVO 4.1 Walnoot (rears)
- Technics SP15 draaitafel met gemodificeerde EPAB500 plinth, EPA-A501H tonearm & AT VM540ML element.
- NAD PP2E voorversterker voor de platenspeler.
- Nachtkast Woood Exclusive James als platenspelerkast.
- Aliexpress zelfklevende metalen sponshouders om platen mee op de muur te showcasen
Wat mocht blijven:
- Volledig koperen dropveter kabels met Nakamichi banaanstekkers.
- TV meubel (voorlopig)
To-do:
- Luidsprekers wat meer ademruimte geven door ze wat rond te schuiven.
- Groter huis kopen waar meer plaats is voor dikke subwoofer en 2 atmos speakers
- Uitvogelen of ik een matchende center speaker wil hebben, de huidige bevalt namelijk erg goed
- Nog meer spullen kopen die 'EVO' in de naam hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door stin00 op 06-12-2021 15:23 ]
2x Focal Cub EVO subwoofer toevoegen!stin00 schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:03:
:strip_exif()/f/image/Af8sZq3Z9pOE3PufKdYyCjtL.jpg?f=fotoalbum_large)
too old, too cold
ziet er netjes uit! met name die draaitafelhoek is erg leuk gedaan. zit zelf ook al een tijd te denken aan zo ietsNegakinu schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:12:
[...]
Je meubel staat niet gecentreerd onder de TV, waardoor de center speaker niet in het centrum staat. Ik weet dat het mierenn**ken is, want je setup is gruwelijk, maar mijn OCD staat op het punt gillend uit het raam van de 3e verdieping te springen als ik zoiets zie.
EDIT: Je kunt trouwens nog winst behalen door de ideale locatie van je subwoofer in de ruimte te bepalen met de "subwoofer crawl". Ik weet 100% zeker dat de plek waar je hem nu gezet hebt niet de beste positie is voor een optimale basweergave in je luisterpositie.
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
All-in en terug naar Focal gaan met een paartje Focal Grande Utopia III EVO
[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 06-12-2021 13:14 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Haha woow, en ik dacht dat een paar B&O BeoLab 90's duur warenFeaR schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:13:
[...]
All-in en terug naar Focal gaan met een paartje Focal Grande Utopia III EVO
>> Signature?
En dan moet je bij die Focal's de versterking nog apart aanschaffen, bij B&O zit die ingebouwdChiLLeR schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:27:
[...]
Haha woow, en ik dacht dat een paar B&O BeoLab 90's duur waren

Dat soort speakers zit een extreme WAF factor op. Ze moet mee tekenen voor de extra hypotheek op de overwaarde van je huis
Heb dergelijke speakers wel eens gehoord, recent nog de https://audio-life.nl/p/avantgarde-acoustic-duo-mezzo-xd/ of de https://hchifi.nl/product/fyne-audio-f1-10/
En al zou je het niet zeggen: het klinkt als een klok, maar soms mis je alsnog iets.
[ Voor 32% gewijzigd door The Eagle op 06-12-2021 14:58 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik vermoed dat de mensen die deze speakers op wensenlijstje hebben staat dit niet kopen met een verhoging van de hypotheek maar lekker cash aftikkenThe Eagle schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:55:
[...]
En dan moet je bij die Focal's de versterking nog apart aanschaffen, bij B&O zit die ingebouwd
Dat soort speakers zit een extreme WAF factor op. Ze moet mee tekenen voor de extra hypotheek op de overwaarde van je huis
Heb dergelijke speakers wel eens gehoord, recent nog de https://audio-life.nl/p/avantgarde-acoustic-duo-mezzo-xd/ of de https://hchifi.nl/product/fyne-audio-f1-10/
En al zou je het niet zeggen: het klinkt als een klok, maar soms mis je alsnog iets.
De WAF is zeker een belangrijke die niet te koop is haha.
>> Signature?
Afstand front speakers tot bank is ongeveer 4 meter, plafondhoogte is met 2.45 vrij laag. Ik heb ooit een Sonos ARC gehad met upfiring speakers maar daar hoorde ik weinig tot geen Atmos effect. Maar mogelijk presteren losse speakers bovenop m'n front speakers wel goed... zal hier eens verder in duiken, dank voor de suggestieTheKerremenke schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:28:
@stin00 Afhankelijk van de hoogte van je woonkamer zou je toch boven de fronts (downfiring) of op de fronts (upfiring) Atmos luidsprekers kunnen proberen? Of zie ik dat verkeerd?
Kan je ons iets vertellen over het verschil tussen de Aria's en de EVO's?stin00 schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:03:
Sinds gisteren is m'n 3.0 opstelling veranderd naar een 5.0 setup. De woonkamer is maar zo'n 26m² waardoor dit momenteel echt de max is. Ik zou ooit graag naar 5.1.2 willen maar daarvoor is echt een ander huis nodig
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De draaitafel hoek:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Van:
- LG 55B6
- Yamaha RX-V4A (brakke HDMI 2.1)
- Focal Aria 926 (fronts)
- Focal Aria CC900 (center)
- Rel Quake II (subwoofer)
Naar:
- LG OLED 65G1 EVO
- Denon AVR-X1700H (fatsoenlijke HDMI 2.1 implemenatatie)
- Wharfedale EVO 4.4 Walnoot (fronts)
- Totem Mite-T Mahonie (center)
- Wharfedale EVO 4.1 Walnoot (rears)
- Technics SP15 draaitafel met gemodificeerde EPAB500 plinth, EPA-A501H tonearm & AT VM540ML element.
- NAD PP2E voorversterker voor de platenspeler.
- Nachtkast Woood Exclusive James als platenspelerkast.
- Aliexpress zelfklevende metalen sponshouders om platen mee op de muur te showcasen
Wat mocht blijven:
- Volledig koperen dropveter kabels met Nakamichi banaanstekkers.
- TV meubel (voorlopig)
To-do:
- Luidsprekers wat meer ademruimte geven door ze wat rond te schuiven.
- Groter huis kopen waar meer plaats is voor dikke subwoofer en 2 atmos speakers
- Uitvogelen of ik een matchende center speaker wil hebben, de huidige bevalt namelijk erg goed
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Dit topic is gesloten.
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies - Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.
- Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!
- Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic