• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:04
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:07:
[...]

Die 11hz kan niet met veel SPL zijn als je naar de CEA2010 data kijkt van de Kef. Zou mij verbazen als het boven de 80 uitkomt. Het probleem met subwoofers is dat je gewoon conus oppervlak nodig hebt.
Niet helemaal waar. Als je kijkt naar de Devialet Phantoms, dan heb je een 2x 6"woofer die dieper gaat dan menig subwoofer en zeker vloerstaander, met een hogere geluidsdruk. 'Spelen' met de natuurwetten kan hierbij zeker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i3gUd5YMS0jrNFePdjhmXfTF_ig=/x800/filters:strip_exif()/f/image/O1HWzzy5oRt3CnROHNFTJCPq.png?f=fotoalbum_large

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:44
DJMaze schreef op donderdag 16 september 2021 @ 18:24:
[...]

Nice, alleen qua prijs wel een gigantisch verschil met wat ik nu heb.
Je weet dat een kroon maar 1/10 van een euro waard is (omgeveer) Dat scheelt al weer wat.

Verwijderd

t14wo schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:16:
[...]

Niet helemaal waar. Als je kijkt naar de Devialet Phantoms, dan heb je een 2x 6"woofer die dieper gaat dan menig subwoofer en zeker vloerstaander, met een hogere geluidsdruk. 'Spelen' met de natuurwetten kan hierbij zeker.

[Afbeelding]
Dat is niet spelen met natuurwetten, dat heet een DSP plus een krachtige versterker. Je bent nog steeds gelimiteerd door de afmetingen van de woofer. Daarom loopt de SB3000 micro rondjes om bijvoorbeeld de KEF KC62: 6.5" -> 8" is een enorme stap. Ik ben een groot voorstander van DSP correctie in actieve luidsprekers, maar je kan gewoon niet om de natuurwetten heen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2021 19:42 ]

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-09 12:17

SannrHerr

Furor Teutonicus!

DJMaze schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:07:
[...]

Vooral een subwoofer zoeken die voldoet aan de WAF is verdomde lastig.
ASW Sonus SW

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• t14wo
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:41:
[...]

Dat is niet spelen met natuurwetten, dat heet een DSP plus een krachtige versterker. Je bent nog steeds gelimiteerd door de afmetingen van de woofer. Daarom loopt de SB3000 micro rondjes om bijvoorbeeld de KEF KC62: 6.5" -> 8" is een enorme stap. Ik ben een groot voorstander van DSP correctie in actieve luidsprekers, maar je kan gewoon niet om de natuurwetten heen.
Spelen moet je natuurlijk ook met een knipoog zien. Wat ik bedoel is om een oplossing te creëren die verder gaat dan een woofer in een behuizing te plaatsen met een bass reflex port. De hoeveelheid lucht die je dan effectief kan verplaatsen is gewoon beperkt. Je kunt een sterkere versterke toevoegen, maar dan krijg je een boomerig geluid. Slimme oplossingen zoals bijv. van de Devialet zorgen voor een hogere geluidsdruk door gebruik te maken van een vaccum i.c.m. zeer sterke versterkers en kleine woofers. Ik kan dat altijd wel waarderen tegenover het ouderwetse: groter is beter principe.

Verwijderd

t14wo schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:19:
[...]

Spelen moet je natuurlijk ook met een knipoog zien. Wat ik bedoel is om een oplossing te creëren die verder gaat dan een woofer in een behuizing te plaatsen met een bass reflex port. De hoeveelheid lucht die je dan effectief kan verplaatsen is gewoon beperkt. Je kunt een sterkere versterke toevoegen, maar dan krijg je een boomerig geluid. Slimme oplossingen zoals bijv. van de Devialet zorgen voor een hogere geluidsdruk door gebruik te maken van een vaccum i.c.m. zeer sterke versterkers en kleine woofers. Ik kan dat altijd wel waarderen tegenover het ouderwetse: groter is beter principe.
Bassreflex maakt het niet boomy hoor. Er zijn nadelen aan bassreflex, maar dat het boomy wordt is zeker niet een van die nadelen. En de truc is inderdaad gewoon veel vermogen. Vergeet niet dat een enkele 12" bijna 2 keer zoveel oppervlakte is als een dubbele 6.5". Een dubbele 8" is 50% meer.

Anyway, die Devialets zijn krachtig genoeg om in een niet al te grote woonkamer voldoende volume te produceren. Maar er zijn duidelijke grenzen waar vloerstaanders en subwoofers in dezelfde prijsklasse compleet aan voorbij gaan.

• t14wo
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:34:
[...]

Bassreflex maakt het niet boomy hoor. Er zijn nadelen aan bassreflex, maar dat het boomy wordt is zeker niet een van die nadelen. En de truc is inderdaad gewoon veel vermogen. Vergeet niet dat een enkele 12" bijna 2 keer zoveel oppervlakte is als een dubbele 6.5". Een dubbele 8" is 50% meer.

Anyway, die Devialets zijn krachtig genoeg om in een niet al te grote woonkamer voldoende volume te produceren. Maar er zijn duidelijke grenzen waar vloerstaanders en subwoofers in dezelfde prijsklasse compleet aan voorbij gaan.
Het klopt dat het niet zo zwart/wit is vwb bass reflex.
De Devialets vullen een woonkamer van 75 m2 volledig met vol geluid. En dan staan ze op 80% en is het de Silver en nog niet de Gold, welke nog meer vermogen heeft. Ik moet de eerste vloerstaander nog tegenkomen die dit voortbrengt. Een set samen met een sub kan zeker de bass tonen voortbrengen.

Verwijderd

t14wo schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:46:
[...]

Het klopt dat het niet zo zwart/wit is vwb bass reflex.
De Devialets vullen een woonkamer van 75 m2 volledig met vol geluid. En dan staan ze op 80% en is het de Silver en nog niet de Gold, welke nog meer vermogen heeft. Ik moet de eerste vloerstaander nog tegenkomen die dit voortbrengt. Een set samen met een sub kan zeker de bass tonen voortbrengen.
Eerste vloerstaander? JBL M2 doet 117dB continue en 123dB piek met twee drivers ;). Zoals ik al zei is alles een compromis. Het komt er altijd op neer dat je uit twee van de drie moet kiezen:

Diepgang
Output
Compact

• t14wo
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:56:
[...]

Eerste vloerstaander? JBL M2 doet 117dB continue en 123dB piek met twee drivers ;). Zoals ik al zei is alles een compromis. Het komt er altijd op neer dat je uit twee van de drie moet kiezen:

Diepgang
Output
Compact
Je bedoelt de JBL M2 reference monitor? Dat heeft weinig met (bruikbare) hifi te maken natuurlijk. Ik zeg ook niet dat ze er niet zijn hè, ik zeg alleen dat ík ze nog niet tegen ben gekomen. Ik ben van de laatste generaties, die heeft vaker behoefte aan een sterker, dieper laag. Vloerstaanders hebben vaak meer laag in zich, maar blijven vaak op het typische 'hifi' geluid hangen. Wat vaak een iets mager laag betekent. Kijk naar B&W, die heeft enorme vloerstaanders, maar het laag blijft zeer genuanceerd (en in mijn ogen wat te afwezig).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_a2I6yJvWrP9qigi-fN_eBnm6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pQZ6riOmaboK2PQ6Op8P4NSJ.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals t er nu bij staat!

Dali Oberon 9
NAD C368 bridge met NAD C268
Ps 4
Philips CD spelertje
Sony STK uit 2015

Eerstvolgende upgrades worden NAD CD speler,PS5, TV en TV kast

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 23:33
t14wo schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:51:
[...]

Ik ga er vanuit en mag hopen dat Devialet deze speakers lange tijd gaat ondersteunen. Zonder de app kun je er namelijk niet zoveel mee. Ik heb dan de losse volume knop, maar instellingen gaan allemaal via de app.

Devialet is nieuw in het active speakers segment, maar al sinds jaar en dag gerenomeerd (ultra) high end amp fabrikant. Dat imago is ze een hoop waard. Niet voor niets is er jaren na de introductie van de speakers een compleet nieuw operating system gekomen die de complete werking en technologie van de speakers heeft gewijzigd in positieve zin.
Kwaliteit van de Phantoms is echt goed hoor is mijn ervaring. Ik had ook de Silver versie (1e generatie) 7 jaar geleden gekocht. Werkten nog prima. Echter Devialet kwam dit jaar met z’n elevate program, waarbij je je oude versie voor de ge-upgrade versie kon inruilen voor een vaste prijs ongeacht de levensduur van je inruilexemplaren. Nu een set zwarte Phantoms 108 db. Echt geweldig. Geluid is nog wat verfijnder, met name het hoog. En onvoorstelbaar laag natuurlijk. Werkt nog stabieler, prachtige remote erbij. Met film zit ik echt te trillen in de bank, echt een ongelooflijke geluidsdruk produceren die ballen. Ik kan weer jaren vooruit!

• t14wo
Erniebert schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 00:26:
[...]

Kwaliteit van de Phantoms is echt goed hoor is mijn ervaring. Ik had ook de Silver versie (1e generatie) 7 jaar geleden gekocht. Werkten nog prima. Echter Devialet kwam dit jaar met z’n elevate program, waarbij je je oude versie voor de ge-upgrade versie kon inruilen voor een vaste prijs ongeacht de levensduur van je inruilexemplaren. Nu een set zwarte Phantoms 108 db. Echt geweldig. Geluid is nog wat verfijnder, met name het hoog. En onvoorstelbaar laag natuurlijk. Werkt nog stabieler, prachtige remote erbij. Met film zit ik echt te trillen in de bank, echt een ongelooflijke geluidsdruk produceren die ballen. Ik kan weer jaren vooruit!
Om na 7 jaar weer een gloednieuw paar voor de helft van het geld te kopen is idd een goeie deal. Je zult dan met de oude ook nog niet op Dos2 zitten? Dan is alleen dat al een enorme vooruitgang. Ik hoop dat het programma blijft bestaan en ik over een paar jaar naar de 108 over kan. Het verschil schijnt nog erg groot te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 23:34
t14wo schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:19:
[...]

Het zal geen vacuum zijn; dan staan de woofers strak naar binnen gespannen zonder dat er nog een milimeter beweging in is te krijgen lijkt me :).

Maar het zal een gesloten behuizing zijn. Die bieden het voordeel dat je onbeperkte diepgang hebt. Het nadeel is dat je max output beperkt is. Het is echt geen rocket science; de geluidsdruk wordt puur bepaald door de grootte en de slag van de piston. Er is natuurlijk wel vooruitgang geboekt: versterkers zijn veel krachtiger/goedkoper/efficienter geworden en drivers een hogere max belasting en grotere max lineaire slag. Dat maakt een kleine behuizing mogelijk (heb je meer power nodig voor dezelfde slag) en grotere output (door de grotere max slag). En dat gecombineerd met een DSP die de diepgang beperkt aan de hand van de spl (om te voorkomen dat het gaat clippen/vervormen in het diepe sublaag op hoge spl's). Dus gewoon goed gebruik gemaakt van bestaande technieken.

Maar als het echt hard moet, gebruikt niemand gesloten subs. Niet energie effecient genoeg. De grote formaat PA subs gebruiken in de regel 18-21inch drivers en bass reflex ontwerp. Of hogere order ontwerpen (nog energie efficienter maar nog groter). Het is allemaal heel mooi omschreven met Hoffmans iron law; daar is nog niks aan veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 23:33
t14wo schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:56:
[...]

Om na 7 jaar weer een gloednieuw paar voor de helft van het geld te kopen is idd een goeie deal. Je zult dan met de oude ook nog niet op Dos2 zitten? Dan is alleen dat al een enorme vooruitgang. Ik hoop dat het programma blijft bestaan en ik over een paar jaar naar de 108 over kan. Het verschil schijnt nog erg groot te zijn.
Ja dat is wel een top deal inderdaad, al is het uiteindelijk wel een prijzig setje. Geluid is met meer gemak vind ik. Soepeler en het hoog met name fijner. Oude Silvers waren inderdaad nog geen DOS2. Nu ook geen lipsync meer gekoppeld aan mijn UHD speler. En overall een stuk stabieler in gebruik. Geen drop outs of problemen met de remote. Werkt gewoon 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Erniebert schreef op zondag 19 september 2021 @ 00:41:
[...]

Ja dat is wel een top deal inderdaad, al is het uiteindelijk wel een prijzig setje. Geluid is met meer gemak vind ik. Soepeler en het hoog met name fijner. Oude Silvers waren inderdaad nog geen DOS2. Nu ook geen lipsync meer gekoppeld aan mijn UHD speler. En overall een stuk stabieler in gebruik. Geen drop outs of problemen met de remote. Werkt gewoon 8)
Voor beste connectie tussen beiden en met name bij lage latency, connect de units met een LAN kabel onderling. Dat heeft bij mij enorm geholpen. Daarvoor waren ze via PLC met elkaar verbonden, maar bij lage latency voor lipsync met tv, viel af en toe de connectie en dus geluid weg bij de phantom waarmee de optische kabel niet verbonden was. Een simpele LAN kabel ertussen die ik door het tv meubel heen leidt en alle connectie issues zijn weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolige_Joffer
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:40
t14wo schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:04:
Na jaren lurken dan ook maar eens mijn luisterplek/bioscoop/journaalkijkplek.

Vanwege de WAF heb ik lang moeten zoeken naar speakers die op t meubel mochten staan. Vloerstaanders en eigenlijk alles dat lijkt op speakers waren lelijk, lomp en uit den boze. Het liefst kwam er een soundbar, maar daar ben ik voor gaan liggen. :X

Een paar jaar terug kwam ik Devialet Phantom tegen in een audiowink in Utrecht en ik was helemaal weggeblazen van de combinatie van design, grootte, gemak en geluidsdruk die deze voortbrachten. De prijs van 2k per stuk was dan weer wat te gortig.

Begin dit jaar dan toch tweedehands een mooie set Devialet Phantom Silvers aangeschaft. In het verleden werden ze geplaagd door slechte software. Na de nieuwe update van het OS, waardoor er geen centraal kastje meer nodig was, zijn ze écht goed geworden.

Het gemak van 1 losse volume knop, 2 stroomkabels en 1 optische kabel zijn een verademing. En met Spotify Connect, Airplay 2 etc. stream je alles makkelijk er naartoe.

Het geluid is echt waanzinnig. Ondanks de kleine afmeting is het laag bizar sterk en de geluidsdruk kan je vergelijken met een concert. Ze lenen zich perfect voor live registraties van concerten en voor films. Iedereen die ze hoort is meteen op zoek naar de subwoofer.

Verder een LG C7 OLED 55” waar ik nog elke dag blij mee ben en voor de echte luistersessies een Pro-Ject RPM 3 met Red element die met een pre amp digitaal naar de Devialets gaat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke pre-amp gebruik je voor je Project?
Ik gebruik zelf een Devialet Arch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Jolige_Joffer schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:47:
[...]

Welke pre-amp gebruik je voor je Project?
Ik gebruik zelf een Devialet Arch
Heb een Pro-Ject Optical Box E. Vond die Arch toch wel erg prijzig voor die paar keer dat er hier een plaat ligt te spelen. Wel mooi dat je daarmee de platenspeler verderop in een kast kan zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
DJMaze schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:07:
Vooral een subwoofer zoeken die voldoet aan de WAF is verdomde lastig.
Frontfire zet je niet in een hoekje, dus eerst een simpele downfire Mission MS8 naast dressoire geprobeerd, en nu de oplossing met de Canton.

Zal later even betere foto's plaatsen want die van mijn TV review gaat over spiegeling en is niet duidelijk voor het hele plaatje.
Hierbij dus even een plaatje (links hangt de sub).
Overall hangt de sub wel op een redelijk goede locatie, bijna overal is hij goed te horen.

Dressoir is aangepast met gaten achterin voor ventilatoren die op basis van temperatuur in de kast harder/zachter blazen.
Ook een infrarood module en alles bluetooth zodat deurtjes dicht kunnen blijven.

Blijft vogelen met de kleine ruimte die er is, anders stonden er wel een paar andere speakers en sub.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zeovL9daYj8fACA3Y9QROTi-jWA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MIMcjXVFFmLcTFdlXJuZPnqp.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NR0OD3knfU_18CHBd0w5Mzls3PE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eV0Yzu2gA2dwaCNS78uHAsGt.jpg?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door DJMaze op 20-09-2021 12:01 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
De goedkope Wharfedale Diamond 12.1 bookshelf speakers zijn vandaag gereviewed en gemeten op Audiosciencereview Ze meten en klinken blijkbaar zo goed dat de reviewer ze zelf naast zijn veel duurdere Revel speakers durft te zetten.

Als de Diamond 12 surround set per speaker net zo goed uit de metingen komt als de bookshelves, dan denk ik dat dit de nieuwe budget home cinema koning is! Iemand ervaring met deze serie? Ik heb alleen Diamond 9.1's gehad vroeger.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LNuvItKPwFOorjmhVUwMU5nDYrM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lmwEenxpIYHjfnSJ1eRKnV5l.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Negakinu op 22-09-2021 09:29 ]

too old, too cold

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:17
Zojuist de SVS SB-1000 Pro Pianolak Zwart besteld. Ik ben benieuwd in hoeverre dat (los van de voordelen met de bediening ervan wat voor mij dé rede was om te upgraden) deze beter gaat bevallen dat mijn huidige KEF T2 (zal vanavond opgehaald worden) en de REL Q200 die ik daarvoor had (die had helaas zijn beste tijd wel gehad destijds).

Ik heb wel zitten dubben wel/geen pianolak... maar gezien ik geen fan ben van fineer én gezien mijn luidsprekers ook een gelijk uitziende afwerking hebben leek dit mij een betere combinatie.

Nu hopen dat hij nog voor/in het weekend geleverd gaat worden :)

Foto's volgen zodra hij op zijn plek staat!

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VoooDoo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-04 10:51
Thalaron schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:35:
Zojuist de SVS SB-1000 Pro Pianolak Zwart besteld. Ik ben benieuwd in hoeverre dat (los van de voordelen met de bediening ervan wat voor mij dé rede was om te upgraden) deze beter gaat bevallen dat mijn huidige KEF T2 (zal vanavond opgehaald worden) en de REL Q200 die ik daarvoor had (die had helaas zijn beste tijd wel gehad destijds).

Ik heb wel zitten dubben wel/geen pianolak... maar gezien ik geen fan ben van fineer én gezien mijn luidsprekers ook een gelijk uitziende afwerking hebben leek dit mij een betere combinatie.

Nu hopen dat hij nog voor/in het weekend geleverd gaat worden :)

Foto's volgen zodra hij op zijn plek staat!
Leuk om te lezen! Toevallig heb ik gisteren ook de dezelfde besteld bij Doublepoint. Wordt vandaag bezorgd. Wordt dus kruipen vandaag om de beste plek te zoeken. Ik ga ze combineren met de Wharfedale Diamond 11.4. Waren goed hoorbaar tot 35hz, maar nu wil ik toch wel wat meer. Ik doe ook een foto update als hij klaar is. Waar heb jij besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

DJMaze schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:32:
[...]

Hierbij dus even een plaatje (links hangt de sub).
Overall hangt de sub wel op een redelijk goede locatie, bijna overal is hij goed te horen.

Dressoir is aangepast met gaten achterin voor ventilatoren die op basis van temperatuur in de kast harder/zachter blazen.
Ook een infrarood module en alles bluetooth zodat deurtjes dicht kunnen blijven.

Blijft vogelen met de kleine ruimte die er is, anders stonden er wel een paar andere speakers en sub.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Denk dat je er nog best wat van zou kunnen maken, vrij grote kast als TV meubel nu. Zou persoonlijk voor een kleiner (lees, vooral lager meubel) kiezen waar je mooie bookshelf speakers op kunt plaatsen en de sub lekker laten hangen waar hij hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
VoooDoo schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:09:
[...]

Leuk om te lezen! Toevallig heb ik gisteren ook de dezelfde besteld bij Doublepoint. Wordt vandaag bezorgd. Wordt dus kruipen vandaag om de beste plek te zoeken. Ik ga ze combineren met de Wharfedale Diamond 11.4. Waren goed hoorbaar tot 35hz, maar nu wil ik toch wel wat meer. Ik doe ook een foto update als hij klaar is. Waar heb jij besteld?
Bij JVD (externe Bol.com verkoper). Gisteren besteld en vandaag geleverd (stond aangegeven uiterlijk maandag de 27e, maar dat ging dus vlotter zoals ik ook had gehoopt).

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Thomas schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:46:
Denk dat je er nog best wat van zou kunnen maken, vrij grote kast als TV meubel nu. Zou persoonlijk voor een kleiner
Dat was het eerste idee, totdat ik alles had opgemeten.
Incl. PS3, PS4, PS5, NES, CD-I en alle bijbehorende games en controllers, films en een Humax.

Groter huis is helaas nu geen optie. Ik wacht even totdat de bubbel voorbij is.

Helaas moest de PlaySeat ook het huis uit (zoon baalt nog steeds dat het stuur en pedalen nu aan de salontafel zitten).

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Thalaron
Zoals beloofd *O*

De SVS staat op zijn plek. Aankomende maandag ben ik vrij dus dan ga ik de settings / App eens goed doorspitten. Vooralsnog bevalt hij prima en zit hij er superstrak uit.

Zodra ik daar klaar mee ben ga ik s01e01 van The Foundation maar eens kijken :D oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zEiNrOqNIJu8BI8RYSH8pcP0KS8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3XNzIPA5p6QDXhETEAmq0VBr.jpg?f=fotoalbum_large

De SVS staat op een granieten steen met daaronder rubberen demping (soort mini onderzettertjes met spikes van 100% rubber)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xjXWT_x7STRsUpO5_lrFETTJzJk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j7N5Ma7cERrbBcqpSqQ9Kd9P.jpg?f=fotoalbum_large

Hoewel de SVS best gezien mag worden, staat hij lekker met WAF goedkeuring achter de zetels naast de kast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-n3z1WUSasE04qe3iMsng0qzdg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e5xYh2IPsRpgTbYCfLjApQMg.jpg?f=fotoalbum_large

De afwerking aan de onderzijde van mijn KEF T301 was voor mij de bepalende factor om voor pianolak zwart te kiezen zodat det wat looks betreft het meest bij elkaar past als “set”.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tKP3s7lytYKKH6frfiuRRo5IBOQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/64oJU7enr0fq0OB6avmojGKz.jpg?f=fotoalbum_large

Nog even een zijaanzicht van de voorzijde O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8XURB5GqFHBQSH6g3nNFaN0uFt4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NPU2uI2pRJnOB68f3t0B2MVv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Thalaron op 24-09-2021 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Laatst online: 11:45
Thalaron schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 23:29:
Aankomende maandag ben ik vrij dus dan ga ik de settings / App eens goed doorspitten. Vooralsnog bevalt hij prima en zit hij er superstrak uit.
En wat als ze de app niet meer onderhouden?
Kun je ook alles bedienen via een webpagina?

Ik weerhou me meestal van dat soort producten namelijk, aangezien je dan altijd afhankelijk blijft van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@Theetjuh uiteraard bestaat die kans altijd. Maar zover ik weet heeft de App alleen BT nodig dus gezien ik die al beschikbaar heb… en hij is ook te bedienen aan de achterzijde dus onbruikbaar zal hij nooit worden.

Acties:
  • +47 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:48

Upke dupke

Oompa Loompa

Beste liefhebbers,

Al een aantal jaren lurk ik in dit topic en vergaap ik mezelf aan jullie mooie setups. Ik ben al jaren groot filmliefhebber en houd er ook van om muziek te luisteren. Toen ik nog thuis woonde, gebruikte ik al mijn spaargeld om op m'n eigen kamer een redelijke bioscoopervaring te creëren. Dat betekende dat ik een Logitech Z5500 had (u allen bekend denk ik), daar uiteindelijk een beamer bij kocht (Optoma 720p ding) en een Beamax projectiescherm. Ik was tevreden maar droomde van een echte ruimte speciaal om films te kijken maar verwachtte niet dat het ook zou lukken. Maar goed...dus wel... Ik wil hem graag met jullie delen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dP3qCSJlI4K6vt7CPwhCq21WnxU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ubz4lDPZygj4S72zIakyZ2uT.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bpAuXPYUO0aTcua__-tVPC7l6S4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RGFbRdGDuoTxHd96nOXnGBO4.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vnwexW1d1SGhwn6i0ZYnWetSrFk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mOfkl92fOArdvo60FNtJoIvv.jpg?f=fotoalbum_medium

Hardware wise is het allemaal nog steeds vrij bescheiden maar voor mij (bijna) goed genoeg.
U ziet de Dali Spektor serie. Als surroundspeakers gebruik ik de Spektor 2s. De subwoofer heb ik nog van toen ik nog thuis woonde... Een Wharfedale WH-D10, hij volstaat en kan hard genoeg. Toch mag er meer gevoel zijn maar groter durf ik niet te gaan. De ruimte bevindt zich aan de voorkant van het huis, een aanbouw, en is niet extra geïsoleerd. Ik heb fantastische buren. Ze klagen nooit over het geluid. Hoewel ze aangeven wel wat te horen, stoort hen dit helemaal niet. 'leefgeluiden' Voordeel is ook dat hun woonkamer zich aan de achterkant van het huis bevindt. De straat kan echter wel helemaal van de film meegenieten.

Het is geen grote ruimte daarom heb ik een 5.1.2 Atmos setup. De overheadspeakers zijn van Polk, type OWM3. Online las ik dat deze daar goed voor zouden zijn en ik kon ze via Ebay redelijk goedkoop krijgen. Ik ben (redelijk) tevreden. Er mag wat meer geluid uitkomen. Ik ga er echter van uit dat de Audyssey setup van mijn Denon X1400H klopt. Ik heb gekeken naar inbouw speakers maar vond dat teveel gedoe. Budget beperkt op een gegeven moment ook.

De beamer is een JVC X35 uit ik meen 2013... tijd voor een upgrade! Er moet namelijk een nieuwe lamp in...maar misschien stap ik over naar een nieuwer JVC model. Zijn wel best prijzig (Ik kijk naar een N5 8)7 ). Het projectiescherm is van Beamax. Ik moet bekennen dat ik de exacte afmetingen niet weet. Ik geloof dat het zo'n 2 meter 60 breed is (ruimte zelf 2,80). Geen extra gaan of zo. De ruimte kan helemaal worden verduisterd dus dat is helemaal niet nodig. Alles wordt overigens met domotica aangestuurd. Een Siri commando en de gordijnen gaan dicht, licht uit, beamer en receiver aan. Het dakraam, wat nu permanent dicht is, moet ook nog geautomatiseerd worden.

De stoelen komen uit een echte bioscoop, de Zien in Eindhoven. Deze ging toevallig net failliet toen ik mijn huis kocht. Ik kon deze 7 stoelen dus voor weinig op de kop tikken. Met kauwgom en al ;) . Één tot en met 6 en 23... die moet ik misschien nog een keer om laten stikken.

Verder:
- Apple TV
- Nintendo Switch
- GamePC verwerkt in het meubel
- LG UP970 bluray speler

Mocht het gewaardeerd worden, maak ik nog wat daglicht foto's.

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:49
@Upke dupke Fantastische opstelling om te zien. Zo ken ik ze van het HTForum. Heel mooi ingericht. Ik ben persoonlijk wel nieuwsgierig naar enkele overdag foto’s.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:37
Erg gaaf hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-09 15:26
Upke dupke schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 22:25:
Het is geen grote ruimte daarom heb ik een 5.1.2 Atmos setup. De overheadspeakers zijn van Polk, type OWM3. Online las ik dat deze daar goed voor zouden zijn en ik kon ze via Ebay redelijk goedkoop krijgen. Ik ben (redelijk) tevreden. Er mag wat meer geluid uitkomen. Ik ga er echter van uit dat de Audyssey setup van mijn Denon X1400H klopt.
Allereerst top setup! Mooi om te zien hoeveel je hiervan houdt.

Je kunt in het denon menu altijd een speaker wat meer volume geven als je ervaart dat dit niet voldoende is. De automatische setup is een goede start, maar pas aan waar nodig.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Partypooper
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-09 08:23
Gisteren een leuke deal weten te scoren. Heb een setje Tannoy Eyris 3 Sycamore speakers opgepikt.

Setup:

LG OLED55B6
Cambridge Audio CXA81
Xbox One X
PS4 Pro
Nintendo Switch

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0UGiLDHX9pGLUkL0D4qFpREoo_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TuJhXsU0h9WplMnNu0SK5dTe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZyHR4ydEhDFBlh8aNNssbGDSV8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rzb3n53BnVLGSk3plml36yrF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cn3pFeDWUan3KDQZzpM8HFJw_W8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/reIX55foKH3JeChHkWyRzWE1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Partypooper op 27-09-2021 17:10 ]

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-07 21:55
Mooie ruimte! (Lijkt het alleen maar zo, of reflecteert die Star Wars-poster nogal veel?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3rNsT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-08 16:11
Negakinu schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:28:
De goedkope Wharfedale Diamond 12.1 bookshelf speakers zijn vandaag gereviewed en gemeten op Audiosciencereview Ze meten en klinken blijkbaar zo goed dat de reviewer ze zelf naast zijn veel duurdere Revel speakers durft te zetten.

Als de Diamond 12 surround set per speaker net zo goed uit de metingen komt als de bookshelves, dan denk ik dat dit de nieuwe budget home cinema koning is! Iemand ervaring met deze serie? Ik heb alleen Diamond 9.1's gehad vroeger.

[Afbeelding]
Ik heb een setje van de 12.1 een paar maanden geleden 2de hands gekocht (vrijwel nieuw zelfs) en ik ben er erg tevreden mee nu ze een beetje zijn ingespeeld. Goede tonen en zelfs nog wel verrast door de bass die er in zit. Goede bouwkwaliteit, goede afwerking en lekker zwaar.

Ben verder geen expert op dit gebied, dit is mijn eerste setje speakers die ik in mijn bezit heb, dus heb verder geen referentiekader (ik heb verder altijd PC speaker setje gehad voor mijn TV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:35
3rNsT schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:06:
[...]

Ik heb een setje van de 12.1 een paar maanden geleden 2de hands gekocht (vrijwel nieuw zelfs) en ik ben er erg tevreden mee nu ze een beetje zijn ingespeeld. Goede tonen en zelfs nog wel verrast door de bass die er in zit. Goede bouwkwaliteit, goede afwerking en lekker zwaar.

Ben verder geen expert op dit gebied, dit is mijn eerste setje speakers die ik in mijn bezit heb, dus heb verder geen referentiekader (ik heb verder altijd PC speaker setje gehad voor mijn TV)
Weet je zeker dat het 12.1 is? Die zijn namelijk pas net geïntroduceerd volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
3rNsT schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:06:
[...]

Het lijkt ook voor het budget een hele goede keuze.

Acties:
  • +59 Henk 'm!

• Bosscope
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-06 11:37
Na heel veel mooie sets hier bewonderd te hebben wil ik mijn home theater met jullie delen. Mijn doel was een 7.1.4 atmos opstelling te creëren in de huiskamer zonder een enorme dradenboel er van te maken.

Ik luister af en toe muziek en kijk voornamelijk films dus ik kon mijn geluk niet op toen ik in 2012 een philips 21:9 tv op de kop kon tikken. Eind 2017 verhuisd naar een nieuwbouwwoning en hier heb ik de atmos opstelling waar kunnen maken. Vorige maand is de set uitgebreid met een andere langjarige wens, een projector en een 120" scherm.

Mijn vorige receiver heb ik 21 jaar gebruikt (Harman Kardon AVR65) en had wel dolby digital 5.1 maar geen ruimtecorrectie. Vorig jaar een demo NAD T777v3 opgepikt en wat een verschil maakt Dirac. Geen boemende bas meer en duidelijke dialoog die midden uit het beeld komt in plaats van ergens rechts onderin.

Blijft er dan niets te wensen over? Tuurlijk wel; de front speakers zijn ondertussen 22 jaar oud en ondanks dat Dirac ze nieuw leven ingeblazen heeft wel toe aan vervanging. De subwoofers doen hun best en geven flinke klappen maar bij een film als Fury komen ze wel wat puf te kort. Ook geluidsabsorptie is nog wel een punt van aandacht.

Film kijken met al dat geluid om je heen is echt weer een beleving. A quiet place, Fury en Jurassic Park geven die top speakers echt wat te doen.

Alle leidingen voor speakerbekabeling, 12v triggers, coax en UTP zijn ingefreesd in de muur en lopen van achter de TV door de muur, over het plafond en aan de achtermuur weer naar beneden. Het liefst had ik de plafondspeakers laten infrezen in de betonplaten maar op precieze plaatsing kon de projectontwikkelaar geen grantie geven. Een spanplafond leek een echte uitkomst om de galm te verminderen en alle kabels en verlichting we te werken, alleen was het prijskaartje daarvoor nogal fors. Dit is nog wel een wens voor de keuken en eetkamer. Als alternatief ben ik uitgekomen op platen aan het plafond af te hangen op verschillende hoogtes om zo toch een beetje speels geheel te krijgen en bekabeling zo onzichtbaar mogelijk weg te werken.

De panelen onder de TV en aan het plafond zijn bureaubladen van mijn favoriete Zweedse winkel. Aan het plafond is het afgehangen met een ledpaneel ophangsysteem. Achter de panelen heb ik ledstrips geplaatst, een mix van Philips hue en gledopto maar helemaal te bedienen met de hue app. De backbox van de plafondspeakers zijn houten opbergkistjes van Hornbach en gevuld met noppenschuim.

In eerste instantie had ik een zelfbouw zwevend paneel onder de TV waar alle apparatuur op stond. Afgelopen zomer heb ik een duitse herderpup in huis gehaald en toen werd het toch wat riskant om die spullen zo open en bloot te laten staan. Na veel wikken en wegen de sprong gewaagd en de zaag gezet in de gipsmuur van de trapkast. Daar heb ik een eigen rack gemaakt van 15mm meubelplaat, 15mm multiplex en bamboe snijplanken om de apparatuur op te zetten. Nu hoef ik me geen zorgen meer te maken of de hond zijn waterbak boven de receiver omkapt.

Laat maar weten wat jullie hiervan vinden.

Wat je ziet:

Philips 21:9 58pfl9956H/12 TV
Epson TW7400 Projector
Celexon Dynamic Slate 120" ALR scherm

NAD T777v3 receiver
Panasonic DP-UB820 4k Blu-ray
Apple TV 4k
Emotiva UPA-500 (voor de atmos hoogtekanalen)
Playstation 3
Harman Kardon HD960 cd speler

4 Bamboe snijplanken van Ikea

Front: Mission 702e
Center: B&W CWM 7.3
Surround en surround back: Podspeakers The Drop
Plafond: 4x B&W CCM 664
Subs: Mission AS1 en Harman Kardon HKTS210

Wat je niet ziet:

+/- 150m 2.5mm2 OFC bedrading voor alle speakers
Tasker C276 2.5mm2 kabel voor de front speakers (puur voor het zicht)
Heel veel banaanstekkers onder de TV
10m optische hdmi 2.1 kabel tussen receiver en TV
20m optische hdmi 2.0 kabel tussen receiver en Projector
2 poorts hdmi switch om tussen TV en projector te schakelen
Chief RSAUW plafondbeugel voor de projector

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o_ChoV0JgfAUioxRYhEO7Njy3o8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PxJUSwCoW3wxbIPLm4sSDvBZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tah6O-ru89pOuNA4mBDi180G-QM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hxGeiY0SArSZhfGNcY5KPKma.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GuaiFHhuVq2rm2kY6mFkJ2iF72Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3N3EnMqX1nFjPg0TsBfnubNe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qmf2PUyb0kiYccKyevT-jIG-4t8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/elvKMfrKaV3ghEuoPTuQiWbK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RPGbikqitA2hN7W72Prb7tH6eiw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AawnE4f839suvbTY4N98Lup5.jpg?f=fotoalbum_large

NAD t778, Panasonic ub820, ATV 4k, Emotiva UPA-500, Harman Kardon HD760, Argon audio TT-3, NAD pp2e, Sonus faber Sonetto III, B&W cwm 7.3, 4x The drop podspeaker, 4x B&W ccm 664, XTZ 12.17 edge, Philips 58pfl9956, JVC x7900, Deluxx 120” ALR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:03
Bosscope schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:32:
Na heel veel mooie sets hier bewonderd te hebben wil ik mijn home theater met jullie delen. Mijn doel was een 7.1.4 atmos opstelling te creëren in de huiskamer zonder een enorme dradenboel er van te maken.

Ik luister af en toe muziek en kijk voornamelijk films dus ik kon mijn geluk niet op toen ik in 2012 een philips 21:9 tv op de kop kon tikken. Eind 2017 verhuisd naar een nieuwbouwwoning en hier heb ik de atmos opstelling waar kunnen maken. Vorige maand is de set uitgebreid met een andere langjarige wens, een projector en een 120" scherm.

Mijn vorige receiver heb ik 21 jaar gebruikt (Harman Kardon AVR65) en had wel dolby digital 5.1 maar geen ruimtecorrectie. Vorig jaar een demo NAD T777v3 opgepikt en wat een verschil maakt Dirac. Geen boemende bas meer en duidelijke dialoog die midden uit het beeld komt in plaats van ergens rechts onderin.

Blijft er dan niets te wensen over? Tuurlijk wel; de front speakers zijn ondertussen 22 jaar oud en ondanks dat Dirac ze nieuw leven ingeblazen heeft wel toe aan vervanging. De subwoofers doen hun best en geven flinke klappen maar bij een film als Fury komen ze wel wat puf te kort. Ook geluidsabsorptie is nog wel een punt van aandacht.

Film kijken met al dat geluid om je heen is echt weer een beleving. A quiet place, Fury en Jurassic Park geven die top speakers echt wat te doen.

Alle leidingen voor speakerbekabeling, 12v triggers, coax en UTP zijn ingefreesd in de muur en lopen van achter de TV door de muur, over het plafond en aan de achtermuur weer naar beneden. Het liefst had ik de plafondspeakers laten infrezen in de betonplaten maar op precieze plaatsing kon de projectontwikkelaar geen grantie geven. Een spanplafond leek een echte uitkomst om de galm te verminderen en alle kabels en verlichting we te werken, alleen was het prijskaartje daarvoor nogal fors. Dit is nog wel een wens voor de keuken en eetkamer. Als alternatief ben ik uitgekomen op platen aan het plafond af te hangen op verschillende hoogtes om zo toch een beetje speels geheel te krijgen en bekabeling zo onzichtbaar mogelijk weg te werken.

De panelen onder de TV en aan het plafond zijn bureaubladen van mijn favoriete Zweedse winkel. Aan het plafond is het afgehangen met een ledpaneel ophangsysteem. Achter de panelen heb ik ledstrips geplaatst, een mix van Philips hue en gledopto maar helemaal te bedienen met de hue app. De backbox van de plafondspeakers zijn houten opbergkistjes van Hornbach en gevuld met noppenschuim.

In eerste instantie had ik een zelfbouw zwevend paneel onder de TV waar alle apparatuur op stond. Afgelopen zomer heb ik een duitse herderpup in huis gehaald en toen werd het toch wat riskant om die spullen zo open en bloot te laten staan. Na veel wikken en wegen de sprong gewaagd en de zaag gezet in de gipsmuur van de trapkast. Daar heb ik een eigen rack gemaakt van 15mm meubelplaat, 15mm multiplex en bamboe snijplanken om de apparatuur op te zetten. Nu hoef ik me geen zorgen meer te maken of de hond zijn waterbak boven de receiver omkapt.

Wat je ziet:

Epson TW7400 Projector

NAD T777v3 receiver
Apple TV 4k
Playstation 3

Wat je niet ziet:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een held! Niet helemaal mijn smaak. maar briljant gedaan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 23:16
Eensch met @BasvanS ... enorm gaaf project @Bosscope en het zal ongetwijfeld genieten zijn. Maar voor mij zou dit teveel afleiden in een woonkamer met al die panelen, speakers etc. Ik zou zoiets meer in een dedicated ruimte verwachten al snap ik heel goed dat dit voor de meeste geen optie is.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosscope
Dank voor het compliment @BasvanS

Ondanks dat het een ruime woning is was de huiskamer de enige optie @renzo4000 . De zolder is omgetoverd tot de hoofdslaapkamer en de kamers op de 1e verdieping zijn niet breed genoeg voor een flink scherm en qua speakers werkte het al helemaal niet met plaatsing van ramen en deuren.

Het grappige is dat je je helemaal niet bewust bent van al die panelen en speakers als je op de bank zit. Het zitgedeelte is 5,70m bij 4,40m, de groothoek maakt het beeld wat drukker dan in werkelijkheid :)

NAD t778, Panasonic ub820, ATV 4k, Emotiva UPA-500, Harman Kardon HD760, Argon audio TT-3, NAD pp2e, Sonus faber Sonetto III, B&W cwm 7.3, 4x The drop podspeaker, 4x B&W ccm 664, XTZ 12.17 edge, Philips 58pfl9956, JVC x7900, Deluxx 120” ALR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 15:08
Bosscope schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:03:
Dank voor het compliment @BasvanS

Ondanks dat het een ruime woning is was de huiskamer de enige optie @renzo4000 . De zolder is omgetoverd tot de hoofdslaapkamer en de kamers op de 1e verdieping zijn niet breed genoeg voor een flink scherm en qua speakers werkte het al helemaal niet met plaatsing van ramen en deuren.

Het grappige is dat je je helemaal niet bewust bent van al die panelen en speakers als je op de bank zit. Het zitgedeelte is 5,70m bij 4,40m, de groothoek maakt het beeld wat drukker dan in werkelijkheid :)
Prachtige hond, Duitse herder?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Afgelopen zomer heb ik een duitse herderpup in huis gehaald

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosscope
@Ora et Labora Zeker, een Duitse herder. Hij heet Clint.
Het is je vast wel eerder gevraagd maar kom jij uit Zeeland? Zelf kom ik uit Vlissingen, woon tegenwoordig in Boskoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 02-09 18:25

Heel tof gedaan allemaal! Die hangende speakers zijn niet mijn smaak, maar ik vind dat wel leuk bedacht. Complimenten hoe je dat zo bedacht hebt allemaal.

De receiver, blu-ray etc in de muur op die bamboeplanken vind ik wel echt retestrak zeg _/-\o_
Ben je wel wat gebonden aan vaste afmetingen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 28-09-2021 17:39 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosscope
Hulleman schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 17:38:
[...]

Heel tof gedaan allemaal! Die hangende speakers zijn niet mijn smaak, maar ik vind dat wel leuk bedacht. Complimenten hoe je dat zo bedacht hebt allemaal.

De receiver, blu-ray etc in de muur op die bamboeplanken vind ik wel echt retestrak zeg _/-\o_
Ben je wel wat gebonden aan vaste afmetingen :P
De rechter surround kon nog wel aan de muur maar links was het echte probleem. Die podspeakers hebben een ophangsysteem waarmee je ze aan het plafond kunt bevestigen en de bodenkabels zijn de speakerdraad. Zo kon ik toch de dolby aanbeveling volgen.

Qua afmetingen van het rack ben ik niet zo bang. Met mijn vorige receiver heb ik 21 jaar gedaan, hopelijk houd de NAD het ook zo lang uit 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Bosscope ga je de randen van de inbouwrack nog afwerken met profielen? Dat zou het wel helemaal afmaken als je het mij vraagt.

Je hebt mij in iig wel geïnspireerd moet ik zeggen. De wand waar mijn tvkast staat (met daarop de tv en alleen een center en receiver) staat op de muur waar ook de trapkast achter zit. Een deel van de apparatuur staat hier al in (die ik niet nodig vind om in/op de tvkast te plaatsen). Ik zou dan het tvmeubel weg kunnen laten en de receiver en centerspeaker in kunnen bouwen. Ik moet dan alleen wel opzoek naar een andere centerspeaker die geen basreflex poorten aan de achterkant heeft maar aan de voorzijde (of zelfs geen). Ik weet alleen niet wat dat gaat doen qua klank. De tv kan dan gewoon aan de muur. Denk dat het wel een strak geheel wordt.

Heb je toevalig ook foto's van de trapkast hoe de apparatuur daar zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:33

taz10

Party Animal

Upke dupke schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 22:25:
Beste liefhebbers,

Al een aantal jaren lurk ik in dit topic en vergaap ik mezelf aan jullie mooie setups. Ik ben al jaren groot filmliefhebber en houd er ook van om muziek te luisteren. Toen ik nog thuis woonde, gebruikte ik al mijn spaargeld om op m'n eigen kamer een redelijke bioscoopervaring te creëren. Dat betekende dat ik een Logitech Z5500 had (u allen bekend denk ik), daar uiteindelijk een beamer bij kocht (Optoma 720p ding) en een Beamax projectiescherm. Ik was tevreden maar droomde van een echte ruimte speciaal om films te kijken maar verwachtte niet dat het ook zou lukken. Maar goed...dus wel... Ik wil hem graag met jullie delen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hardware wise is het allemaal nog steeds vrij bescheiden maar voor mij (bijna) goed genoeg.
U ziet de Dali Spektor serie. Als surroundspeakers gebruik ik de Spektor 2s. De subwoofer heb ik nog van toen ik nog thuis woonde... Een Wharfedale WH-D10, hij volstaat en kan hard genoeg. Toch mag er meer gevoel zijn maar groter durf ik niet te gaan. De ruimte bevindt zich aan de voorkant van het huis, een aanbouw, en is niet extra geïsoleerd. Ik heb fantastische buren. Ze klagen nooit over het geluid. Hoewel ze aangeven wel wat te horen, stoort hen dit helemaal niet. 'leefgeluiden' Voordeel is ook dat hun woonkamer zich aan de achterkant van het huis bevindt. De straat kan echter wel helemaal van de film meegenieten.

Het is geen grote ruimte daarom heb ik een 5.1.2 Atmos setup. De overheadspeakers zijn van Polk, type OWM3. Online las ik dat deze daar goed voor zouden zijn en ik kon ze via Ebay redelijk goedkoop krijgen. Ik ben (redelijk) tevreden. Er mag wat meer geluid uitkomen. Ik ga er echter van uit dat de Audyssey setup van mijn Denon X1400H klopt. Ik heb gekeken naar inbouw speakers maar vond dat teveel gedoe. Budget beperkt op een gegeven moment ook.

De beamer is een JVC X35 uit ik meen 2013... tijd voor een upgrade! Er moet namelijk een nieuwe lamp in...maar misschien stap ik over naar een nieuwer JVC model. Zijn wel best prijzig (Ik kijk naar een N5 8)7 ). Het projectiescherm is van Beamax. Ik moet bekennen dat ik de exacte afmetingen niet weet. Ik geloof dat het zo'n 2 meter 60 breed is (ruimte zelf 2,80). Geen extra gaan of zo. De ruimte kan helemaal worden verduisterd dus dat is helemaal niet nodig. Alles wordt overigens met domotica aangestuurd. Een Siri commando en de gordijnen gaan dicht, licht uit, beamer en receiver aan. Het dakraam, wat nu permanent dicht is, moet ook nog geautomatiseerd worden.

De stoelen komen uit een echte bioscoop, de Zien in Eindhoven. Deze ging toevallig net failliet toen ik mijn huis kocht. Ik kon deze 7 stoelen dus voor weinig op de kop tikken. Met kauwgom en al ;) . Één tot en met 6 en 23... die moet ik misschien nog een keer om laten stikken.

Verder:
- Apple TV
- Nintendo Switch
- GamePC verwerkt in het meubel
- LG UP970 bluray speler

Mocht het gewaardeerd worden, maak ik nog wat daglicht foto's.
ECHT VET GAAF< DIE STOELEN dat wil ik ook _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:33

taz10

Party Animal

Na een dikke 2 maanden verbouwen en alles inrichten, en ff een deal maken voor een nieuwe TV is dan hier mijn homecinema klaar.

Teufel Ultima 40 zuilen, subwoofer en achterspeakers, op de zuilen de Teufel relfex Atmos speakers.
TV = Sony Bravia XR-75X94J
Receiver = Sony STR-DN1080
Meubel = Ikea besta met de deurtjes aangepast met speakerdoek en op het kastje een populierenblad.

Wat ik nu nog wil en een beetje aan zit te twijfelen is de philips hua play aan te schaffen achter het scherm. maar of ik dit een verbetering van de beleving ga vinden kan ik nog niet echt vinden op internet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NKKobzmdxSj5qUn660MyU2EeDn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y1LOqeQX8Esb2MHspGHUWqdB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XHII2aYBXA4do1bPkhV-iTWeZVQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n5wtfoOMjijjzVpCSB22Hdkh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VMEoQKZ4dN28EOXHid0Cv3A7mXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ql5jNxR6UVj8afwsrv3ibCzy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUGxZfL2yNSks8z2u1WwuiKWulI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/thvznaMg2Bgym7Cvg9sIDzHi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LtAvsbFbdUzFgYyBc6StjDVVPeg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r38qmhop8xzxQDhYfSrM9yo2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IS62C2uu899pX7-cy5_bdMSYERs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yZv6WOoLYHhlUlzzuS3KqkpS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Bosscope
renzo4000 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:59:
@Bosscope ga je de randen van de inbouwrack nog afwerken met profielen? Dat zou het wel helemaal afmaken als je het mij vraagt.

Heb je toevalig ook foto's van de trapkast hoe de apparatuur daar zit?
In eerste instantie had ik hoekprofielen, in verstek zagen is niet mijn sterkste punt dus dat was geen succes. Echt strak hoekjes stucen zag ik niet gebeuren, daarom heb ik gekozen voor 3mm dik bruin/taupe plexiglas zodat het zo recht mogelijk is en je niet langs de apparaten in de kast kunt kijken.

Bij deze wat foto’s van achter de schermen. Die hele kabelbrij loopt in een attema k40 kabelgoot door de holle wand tussen de tv en trapkast. Het is proppen maar alles past er in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTHGZXwiuihW3pgpCEx_wbHVA5U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CCLrTSOhjTQCIcfcvAQrcZIn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bYdpPUBvFOXmFCZx8adUFGaBjFM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3cdBt0lvHXLUI1J993FZ5AkF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2gdVLCyTiLHb0o5c_l-c7PU4Y5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZAanoSHc97NfvB9b8ZtRgqg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCoE1gBr84u2DxScKjMPL-OSghc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5mhz3p0vw0tl1ijN5pHPOnPc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/icFm8t-4xNu39F1mWPkSAEXe5EM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l2Sjq9O66WpazeKaIoEBJVFi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fb1Flf-8gREv3T8L13qoov98K7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mAt3Nt7ojcNC78AXBeZBGkf8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mq8OlVQLzJKrX-ZrafVB4V5qUJI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/48YKfo9Kt9IPQnmXNto71DoA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gh-u4zpJ_f5i32NnCFEmuPOkcoA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GfeQlq0DtE7gW0b3QHyCTydd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Erg netjes zo @Bosscope! Bedankt voor de "behind the scene" foto's. Genoeg goede ideeën opgedaan voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 15:14
Jag schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 17:22:
Maar eens tijd om mijn setup te posten nu mijn nieuwe zelfbouw fronts af zijn (alleen definitieve wisselfilter moet nog in elkaar gesoldeerd worden). Mijn zelfbouw fronts zijn ontworpen op optimaal afstraal gedrag. Ze geven over hun volledige bereik een cardiode afstraling, dus er komt ook geen laag uit de achterkant.

[Afbeelding]

Met zelfgemaakte waveguides van gips
[Afbeelding]

Gehele setup. Voor het sublaag gebruik ik een multisub opstelling, met 4 stuks dubbel 10inch gesloten subs (XLS10's).
[Afbeelding]

Luisterpositie met sub 3&4 aan weerszijden van de bank. Het "schilderij" is een akoestisch paneel met 80mm rockwool (hoge dichtheid).
[Afbeelding]

En in de avond met beamer aan, een Epson TW2900.
[Afbeelding]
Stomme vraag maar hoe zorg je met zulke grote speakers ervoor dat de buren geen last van het geluid krijgen? Ik wil (als ik ooit een huis kan kopen) ook een redelijke media setup in de woonkamer, maar ben bang voor geluidsoverlast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:44

Exirion

Gadgetfetisjist

workermaster schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:35:
Stomme vraag maar hoe zorg je met zulke grote speakers ervoor dat de buren geen last van het geluid krijgen? Ik wil (als ik ooit een huis kan kopen) ook een redelijke media setup in de woonkamer, maar ben bang voor geluidsoverlast.
Een van de grootste en meest hardnekkige misvattingen in audio, is dat grote speakers enorm veel kabaal maken en buren laten meedreunen. Dat is onzin, en het is bijna andersom. Grote speakers zijn er meestal op gebouwd om een zo recht mogelijke frequentieresponse te hebben, en geluid bij elk (nog aangenaam) volume met zo weinig mogelijk vervorming te kunnen weergeven. Wat dat betreft kun je beter een paar grote kasten hebben staan dan een dreunde TV of een gemiddeld audiosetje van een paar honderd euro dat zo indrukwekkend mogelijk probeert te klinken. Juist uit zulke systemen komt vaak een onevenwichtig geluid met resonanties op een aantal frequenties die voor een monotoon gedreun bij buren zorgen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
Exirion schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:45:
[...]

Een van de grootste en meest hardnekkige misvattingen in audio, is dat grote speakers enorm veel kabaal maken en buren laten meedreunen. Dat is onzin, en het is bijna andersom. Grote speakers zijn er meestal op gebouwd om een zo recht mogelijke frequentieresponse te hebben, en geluid bij elk (nog aangenaam) volume met zo weinig mogelijk vervorming te kunnen weergeven. Wat dat betreft kun je beter een paar grote kasten hebben staan dan een dreunde TV of een gemiddeld audiosetje van een paar honderd euro dat zo indrukwekkend mogelijk probeert te klinken. Juist uit zulke systemen komt vaak een onevenwichtig geluid met resonanties op een aantal frequenties die voor een monotoon gedreun bij buren zorgen.
Dat snap ik niet helemaal. Ik dacht juist dat het geluid dat buren kunnen horen, vrijwel altijd komt doordat de muur / vloeren trillen. Dat trillen komt door het volume van de speakers. Ik neem aan dat als je het geluid wat harder wil zetten en het moet dan nog goed klinken, dan wil je juist grote speakers. Zoals je kan lezen heb ik nog 0.0 verstand van geluid.

Momenteel gebruik ik een Logitech x530 setjes (gereduceerd naar 2.1 setup) voor muziek bij de pc. Dat vindt ik al goed klinken. Iemand had mij aangeraden om te upgraden naar JBL SLR305 speakers aangezien ik de rest van mijn audio setup toch ging vervangen. Het beeld dat ik daarvan kreeg was dat de JBL speakers groter waren (en duuuur) en dat de kans op geluidsoverlast daardoor behoorlijk toe ging nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

workermaster schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:57:
Momenteel gebruik ik een Logitech x530 setjes (gereduceerd naar 2.1 setup) voor muziek bij de pc. Dat vindt ik al goed klinken. Iemand had mij aangeraden om te upgraden naar JBL SLR305 speakers aangezien ik de rest van mijn audio setup toch ging vervangen. Het beeld dat ik daarvan kreeg was dat de JBL speakers groter waren (en duuuur) en dat de kans op geluidsoverlast daardoor behoorlijk toe ging nemen.
We gaan nu een beetje off-topic en daar is dit topic niet voor bedoeld. Maar zonder denigrerend over je Logitech set te willen doen (jij vindt het fijn klinken en daar gaat het om), die Logitech PC speaker subwoofers zijn het voorbeeld van zogenaamde 'one note wonder' subwoofers die getuned zijn op frequenties die in het gros van de muziek in de beat en bass zitten (typisch tussen de 60 en 80Hz). Je doet zelf de nodige aannames, maar neem van mijn aan dat een paar fatsoenlijke boekenplankspeakers of zuilen met een fatsoenlijke subwoofer erbij, heel veel beter klinken en dat niemand daar meer last van zal hebben. Misschien juist minder.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09 21:12
Exirion schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:11:
[...]

We gaan nu een beetje off-topic en daar is dit topic niet voor bedoeld. Maar zonder denigrerend over je Logitech set te willen doen (jij vindt het fijn klinken en daar gaat het om), die Logitech PC speaker subwoofers zijn het voorbeeld van zogenaamde 'one note wonder' subwoofers die getuned zijn op frequenties die in het gros van de muziek in de beat en bass zitten (typisch tussen de 60 en 80Hz). Je doet zelf de nodige aannames, maar neem van mijn aan dat een paar fatsoenlijke boekenplankspeakers of zuilen met een fatsoenlijke subwoofer erbij, heel veel beter klinken en dat niemand daar meer last van zal hebben. Misschien juist minder.
Zoals een wijs man ooit zei: "Logitech brengt je van A naar B, Hi-Fi brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• workermaster
mr.DJ95 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:54:
[...]

Zoals een wijs man ooit zei: "Logitech brengt je van A naar B, Hi-Fi brengt je overal." - Albert Einstein
Sorry voor het offtopic halen. Ik heb maar een nieuw draadje geopend om wat extra advies in te winnen over nieuwe speakers. :)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 22:36
Poh de dingen die hier voorbij komen. Wat een creativiteit hebben sommige.

Ik zie en begrijp dat dit hele audio-verhaal een vrij langzaam process is van opbouwen en upgraden. Maar beetje jaloers ben je af en toe wel!

2 maanden terug de sleutels van mn eerste huisje gekregen. Na jaren vooral koptelefoon luisteren voor muziek e.d wist ik dat op het moment van op me zelf gaan wonen er ook audio upgrade gedaan moest worden. Ik had al een versterker met een setje Q-acoustics 3020's. Deze voldeden eigenlijk altijd prima in de kleine slaapklamer van toen. Helaas (??) viel het al snel op dat deze niet meer genoeg waren om de nieuwe woonkamer mooi te vullen. Gelukkig was ik al maanden van te voren aan het zoeken en orienteren en had ik een lijstje van potentiele nieuwe kandidaten.

Een aantal luister sessies kunnen doen met o.a Wharefdale EVO's, Dali Oberon, Triangle Borea en Focal Chora 826 en Aria 926 maakte het niet veel makkelijker. Met budget een beetje in acht genomen immers de hele verhuizing was al duur genoeg werdt het nog moeilijker. Uiteindelijk een beetje geluk gehad en tweedehands een setje Focal Aria 926 gevonden met eenzelfde center speaker en snel de knoop doorgehakt. Mijn focus ligt iets meer bij muziek dan bij home-theater en kwa muzikaliteit zijn de Aria's echt geweldig. De versterker is een Yamaha HTR-4072, niks bijzonders maar trekt de aria's goed.

Aan de TV mag wel duidelijk zijn wat de volgende upgrade gaat worden :+ . Maar voor nu kan ik er goed van genieten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hd1KMXdTbg__H_lTebDRkkSDLbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xzzDa6g5bbG5owjaDb3zNSNe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
LunaTempesta schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 20:12:

Aan de TV mag wel duidelijk zijn wat de volgende upgrade gaat worden :+ . Maar voor nu kan ik er goed van genieten.
Als je plant groter is dan je TV weet je wat je te doen staat... >:)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Wat je ziet:

Epson TW7400 Projector

NAD T777v3 receiver
Apple TV 4k
Playstation 3

Wat je niet ziet:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Echt een van de meest indrukwekkende setups die ik hier heb gezien; die podspeakertjes ook fenomenaal. Geniet ervan! Ook fijn dat er nog wat te upgraden is, toch leuk om ergens naar uit te kijken / voor te sparen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosscope
Thomas schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:09:
[...]
Echt een van de meest indrukwekkende setups die ik hier heb gezien; die podspeakertjes ook fenomenaal. Geniet ervan! Ook fijn dat er nog wat te upgraden is, toch leuk om ergens naar uit te kijken / voor te sparen ;) .
Dank voor het fenomenale compliment @Thomas !

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• maussie95
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-01-2022
Zojuist kwam m'n nieuw amp binnen, de Loxjie A30, dus nu kan er op zolder ook fijn geluisterd worden! De subwoofer probeerde ik verschillende keren via Marktplaats te verkopen, maar tweemaal haakten kopers op het laatste moment af. Hierna besloten deze hier te gebruiken, erg tevreden over deze keus nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_9fimJlTAWYlc9SA2NF7Pc6unaQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jPzzpWaRZTtwhszuLwctswT5.jpg?f=fotoalbum_large

Wat zie je:
- Loxjie A30
- Wharfedale Diamond 220
- Harman Kardon HKTS 200
- MacBook Pro

Edit: En een goede kijkert ziet inderdaad dat de plinten nog wel gedaan moeten worden O-)

[ Voor 5% gewijzigd door maussie95 op 13-10-2021 18:02 ]

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemiB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:53
Na heel veel mooie sets hier bewonderd te hebben wil ik mijn home theater met jullie delen.
Mooie set en super afgewerkt!
Hoe kom je bij Mission? Het valt me altijd op dat deze speakers ondergewaardeerd zijn, bijvoorbeeld als je kijkt naar de lage prijzen waarvoor ze 2ehands worden verhandeld. Zeker de lijn waarvan jij de speakers hebt klinken echt goed bij zowel lage als hoge volumes.

En weet dat leeftijd weinig doet met speakers, mits normaal gebruikt en goed onderhouden natuurlijk! Maar ik snap dat je na 22 jaar eens iets anders wil. Ik heb zelf laatst B&W 803 Matrix S2 speakers gekocht en ben daar enorm tevreden over. Met de bijbehorende 'bass alignment filter'. Leuk om mee te spelen.
Daarvoor de 703 (S1) gehad, ook erg mooi.
Als je nieuwe speakers wil, zou ik wegblijven bij B&W vanwege de astronomische prijzen die ze tegenwoordig vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 02-09 18:25
LunaTempesta schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 20:12:
Mijn focus ligt iets meer bij muziek dan bij home-theater en kwa muzikaliteit zijn de Aria's echt geweldig. De versterker is een Yamaha HTR-4072, niks bijzonders maar trekt de aria's goed.
Mooi man, inderdaad fantastische speakers die Aria lijn!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Potjanthree
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 28-09-2023
maussie95 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:55:
Zojuist kwam m'n nieuw amp binnen, de Loxjie A30, dus nu kan er op zolder ook fijn geluisterd worden! De subwoofer probeerde ik verschillende keren via Marktplaats te verkopen, maar tweemaal haakten kopers op het laatste moment af. Hierna besloten deze hier te gebruiken, erg tevreden over deze keus nu.

[Afbeelding]

Wat zie je:
- Loxjie A30
- Wharfedale Diamond 220
- Harman Kardon HKTS 200
- MacBook Pro

Edit: En een goede kijkert ziet inderdaad dat de plinten nog wel gedaan moeten worden O-)
Wharfedale Diamond 220 O+ Zeker prima speakers. Mede dankzij dit topic een basic set samengesteld.

Wat zien jullie:
- Samsung UE55NU8050
- Yamaha R-N303D
- Playstation 4
- Ziggo modem
- Ziggo Humax media box

En wat niet:
- Audioquest X2 speakerkabel
- Netgear Orbi Pro SRK60

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nB-ySJKfOtZGSg0ywKdCcQS3o5c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6fZIFLhTHpdckISelkAitVj3.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6bTXq09pVRBjoSZ8hCbAAbgzjZ8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/J14wcwSsMUs7AIIxr8aXCR02.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wE9jkqTNNnT5SY4uW2701-z5zHM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ISDfCNW1eJwey0XFKS2rg0n5.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

maussie95 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:55:

[Afbeelding]

Wat zie je:
- Loxjie A30
- Wharfedale Diamond 220
- Harman Kardon HKTS 200
- MacBook Pro

Komt nog best wat vermogen uit zo'n kleine amp! Mooie setup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosscope
RemiB schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:35:
[...]
Mooie set en super afgewerkt!
Hoe kom je bij Mission?

Als je nieuwe speakers wil, zou ik wegblijven bij B&W vanwege de astronomische prijzen die ze tegenwoordig vragen.
In 1998 ben ik wezen luisteren naar een 5.1 opstelling bij een audiozaak in Dordrecht (is al jaren failliet) en was gelijk verkocht. Een complete mission opstelling voor lcr, surround en een sub i.c.m. een harman kardon avr65.

Persoonlijk vindt ik de witte conus nog steeds wat hebben. Graag had ik B&W fronts gehad met een gele conus maar die maken ze niet meer

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:11

Toshirou

Vinyl Surfer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TI0fhVpUOHtvTfBqXG5z5kSa1n4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gVPITfK7UoWiDSeb7x9CWuhv.jpg?f=fotoalbum_large

De afgelopen maanden wat veranderingen in mijn setup doorgevoerd. De speakers van Tannoy zijn vervangen voor Bowers & Wilkins 706S2. De Tannoy waren erg vol qua geluidsbeeld maar nooit mijn smaak qua geluid. Na vele luistersessies met merken als Focal, DynAudio, B&W. Is de keuze op de laatste gevallen. Deze waren in mijn oren het meest aangenaam qua het geluid dat ik zocht. Erg jammer want de Tannoy Revolution speakers zagen er mooi uit, alleen klankmatig heb ik ze nooit aangenaam gevonden. Tevens is platenspeler verandert, van een Thorens TD160 naar een Pro-Ject the Classic EVO, uitgerust met het element, de MP200 van Nagaoka.

Te zien:
  • LG C9
  • Platenspeler: Pro-Ject the Classic EVO met Nagaoka MP200 element
  • Cd-speler: Onkyo Integra DX-6850
  • Versterker: Advance Acoustic X-i105
  • Phono pre-amp: iFi Zen Phono
  • SPDIF Toslink switch
  • Xbox Series X
  • Streamer: Google Chromecast Audio (verborgen achter het meubel)
En natuurlijk sinds launch vorig jaar, een Xbox Series X, gaming console als mede gebruikt voor series te kijken op Netflix en Crunchyroll 😁. Qua cable management moet er nog een hoop gebeuren, maar dat is een leuk project voor begin volgend jaar.

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • +43 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
bios
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BaMuxTr0qQ53SkOci3jjURSjql8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Fudg7S4aI99oHbu9QLHbiqF.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jUjkp8QukfRdvNmaS6jNcQrecW0=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QEEMevby4ejxsJtYnxcif0OY.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1zh-k2alDLNyv2cqO1B_WirmwHA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yIi18gLq8vToPdFyKJMvHnkF.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zeCCyvLGNEr7OL_WPAurnvr1RNA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NJBtlsOxzHzzRJdptpwFkA7M.jpg?f=fotoalbum_small

Allereerst excuses voor de slechte foto's, gemaakt met een slechte camera met te weinig licht :'(

Deze bios is door mijn vader en mij gebouwd in een opgeknapte boerderij. Ik had niet een enorm budget voorhanden dus eigenlijk alles is zelf gedaan en de componenten zijn grotendeels 2de hands aangeschaft.

Naast dat de ruimte volledig verduisterd kan worden zijn de muren in een donkere rode kleur geverfd. Ook hebben we met glasvezel draden een sterrenhemelplafond aangelegd en hebben we zelf een akoestisch transparant scherm gemaakt. Hierachter zit de center speaker en een behoorlijk dikke laag isolatie voor geluidsdemping.

De donkere muren en het gebrek aan omgevingslicht helpt enorm voor de kwaliteit van het beeld. Ondanks de relatief goedkope projector hebben we een mooi beeld verkregen met een best netjes contrast en felle kleuren. Het haalt dan misschien niet de kwaliteit van een OLED TV, maar voor mij persoonlijk is de grootte van het beeld van veel meer belang voor de immersie bij een film. En dat zit met 135 inch wel goed. :)

De surround/atmos speakers zijn niet de allerbeste maar ze zijn wel geplaatst volgens specificatie van Dolby en het effect werkt zeer goed. Surround effecten lijken uit elke richting te komen en komen niet duidelijk uit de richting van de speakers zelf. Dit heeft me zelf nog best positief verrast.

Ik heb ook een redelijke focus gelegd op de bas, en dat is aardig gelukt. We hebben een subwoofer design gepakt van het amerikaanse AVSforum en deze van dik multiplex gerealiseerd. De enorme 18 inch woofers hebben we gehaald bij een import dealer. Dit alles wordt aangedreven door een zeer krachtige Inuke 3000DSP versterker. Met een totaal budget van rond de 600 euro komt deze opstelling met enig gemak tot 20Hz op referentie volume. Explosies en andere bastonen kun je niet alleen horen maar ook zeker voelen. Omdat het er twee zijn blijft het geheel ook redelijk strak. Ik geef het zelf eerder op dan de subwoofers dus ik heb ze nog nooit volledig opengedraaid (ook ivm de fundering van het huis) ;)

Al met al zeer tevreden over dit project. Er wordt bijna iedere avond wel door iemand een film/serie gekeken of muziek geluisterd, en dat is elke keer weer een ervaring. :*)

Specs:

LCR speakers: Teufel Ultima mkII (center achter scherm)
Surround en Atmos: Magnat IC/IW
Versterker: Denon 1400h
Subwoofers: 2x DIY VBSS design met Dayton Audio PA460-8 18 inch
Subwoofer versterker: Behringer Inuke 3000DSP
Scherm: DIY 135'' spandex scherm
Projector: BenQ W2000

[ Voor 9% gewijzigd door Daanieyel op 18-10-2021 04:48 ]

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
Daanieyel schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 04:41:
bios
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Allereerst excuses voor de slechte foto's, gemaakt met een slechte camera met te weinig licht :'(

Deze bios is door mijn vader en mij gebouwd in een opgeknapte boerderij. Ik had niet een enorm budget voorhanden dus eigenlijk alles is zelf gedaan en de componenten zijn grotendeels 2de hands aangeschaft.

Naast dat de ruimte volledig verduisterd kan worden zijn de muren in een donkere rode kleur geverfd. Ook hebben we met glasvezel draden een sterrenhemelplafond aangelegd en hebben we zelf een akoestisch transparant scherm gemaakt. Hierachter zit de center speaker en een behoorlijk dikke laag isolatie voor geluidsdemping.

De donkere muren en het gebrek aan omgevingslicht helpt enorm voor de kwaliteit van het beeld. Ondanks de relatief goedkope projector hebben we een mooi beeld verkregen met een best netjes contrast en felle kleuren. Het haalt dan misschien niet de kwaliteit van een OLED TV, maar voor mij persoonlijk is de grootte van het beeld van veel meer belang voor de immersie bij een film. En dat zit met 135 inch wel goed. :)

De surround/atmos speakers zijn niet de allerbeste maar ze zijn wel geplaatst volgens specificatie van Dolby en het effect werkt zeer goed. Surround effecten lijken uit elke richting te komen en komen niet duidelijk uit de richting van de speakers zelf. Dit heeft me zelf nog best positief verrast.

Ik heb ook een redelijke focus gelegd op de bas, en dat is aardig gelukt. We hebben een subwoofer design gepakt van het amerikaanse AVSforum en deze van dik multiplex gerealiseerd. De enorme 18 inch woofers hebben we gehaald bij een import dealer. Dit alles wordt aangedreven door een zeer krachtige Inuke 3000DSP versterker. Met een totaal budget van rond de 600 euro komt deze opstelling met enig gemak tot 20Hz op referentie volume. Explosies en andere bastonen kun je niet alleen horen maar ook zeker voelen. Omdat het er twee zijn blijft het geheel ook redelijk strak. Ik geef het zelf eerder op dan de subwoofers dus ik heb ze nog nooit volledig opengedraaid (ook ivm de fundering van het huis) ;)

Al met al zeer tevreden over dit project. Er wordt bijna iedere avond wel door iemand een film/serie gekeken of muziek geluisterd, en dat is elke keer weer een ervaring. :*)

Specs:

Zeer coole setup! Respect :). Mooi doordacht, echt precies de dingen gedaan die van belang zijn. Gebruik je de DSP ook van de inuke? Heb je al eens gemeten wat de response inroom is van je subs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Daanieyel Toffe ruimte :) Ga je nog iets doen aan room treatment?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:51

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Gaaf!!! Hoe heb je de wanden geisoleerd voor de geluids isolatie naar buiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrz
  • Laatst online: 13:01
Daanieyel schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 04:41:
bios
[Afbeelding]

Specs:

Gaaf gedaan hoor!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Jag schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 06:14:
[...]

Zeer coole setup! Respect :). Mooi doordacht, echt precies de dingen gedaan die van belang zijn. Gebruik je de DSP ook van de inuke? Heb je al eens gemeten wat de response inroom is van je subs?
Dank je! :) De DSP van de Inuke is natuurlijk wel specifiek ingesteld voor deze drivers maar verder heb ik de frequentie response in de kamer nooit echt gemeten en dus heb ik de DSP daar ook niet op ingesteld. In principe staat dat wel op de planning maar ik ben er nog niet echt aan toegekomen :P
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:23:
@Daanieyel Toffe ruimte :) Ga je nog iets doen aan room treatment?
Thanks! Wat betreft room treatment, achter het akoestisch transparante scherm bevind zich dus dikke hoeveelheid steenwol isolatie. Dat vangt redelijk wat reflectie op voor mijn gevoel, ook het tapijt helpt natuurlijk mee. Ik speel nog wel met het idee om filmposters op doek te drukken en deze voor een met steenwol gevuld frame met isolatie te spannen. Die posters zouden dan vervolgens op strategische punten aan de muur gehangen kunnen worden. Als ik me het goed herinner heeft @Jag zoiets ook gedaan.
Coldbullet schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:11:
Gaaf!!! Hoe heb je de wanden geisoleerd voor de geluids isolatie naar buiten?
In principe zijn alle muren geïsoleerd met 80mm steenwol. Verder zit aan de ene kant van de kamer een trapkast, die overigens toegankelijk is vanaf bios, dat is alleen niet op de foto's te zien. Dat zorgt er aan die kant dus voor dat geluid redelijk geïsoleerd wordt, daarachter zit dan ook de woonkamer. In die trapkast staat overigens ook de AV apparatuur.

Aan de andere kant van de bios bevindt zich een soort van homegym. Daar lekt wel aardig wat geluid naartoe, maar dat is niet erg.
Thanks! :)

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daanieyel schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 00:30:
Thanks! Wat betreft room treatment, achter het akoestisch transparante scherm bevind zich dus dikke hoeveelheid steenwol isolatie. Dat vangt redelijk wat reflectie op voor mijn gevoel, ook het tapijt helpt natuurlijk mee. Ik speel nog wel met het idee om filmposters op doek te drukken en deze voor een met steenwol gevuld frame met isolatie te spannen. Die posters zouden dan vervolgens op strategische punten aan de muur gehangen kunnen worden. Als ik me het goed herinner heeft @Jag zoiets ook gedaan.
Als je met akoestiek in de weer gaat, is de eerste stap de reflectiepunten aanpakken.
Ik zou zeker een paar panelen op de zijwanden plaatsen. Daar is doorgaans de meeste winst te halen en hoeft maar een paar tientjes aan materiaal te kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
[...]

Dank je! :) De DSP van de Inuke is natuurlijk wel specifiek ingesteld voor deze drivers maar verder heb ik de frequentie response in de kamer nooit echt gemeten en dus heb ik de DSP daar ook niet op ingesteld. In principe staat dat wel op de planning maar ik ben er nog niet echt aan toegekomen :P

[...]

[...]

In principe zijn alle muren geïsoleerd met 80mm steenwol. Verder zit aan de ene kant van de kamer een trapkast, die overigens toegankelijk is vanaf bios, dat is alleen niet op de foto's te zien. Dat zorgt er aan die kant dus voor dat geluid redelijk geïsoleerd wordt, daarachter zit dan ook de woonkamer. In die trapkast staat overigens ook de AV apparatuur.

Aan de andere kant van de bios bevindt zich een soort van homegym. Daar lekt wel aardig wat geluid naartoe, maar dat is niet erg.
[...]

Ah, heel goed. Heb je dsp instellingen (high pass, evt correctie) van het avsforum overgenomen? Ook met twee subs (ook met 4) jou je inroom stevige pieken in het laag. Als je deze corrigeert blijft er meer van de rest over; over het algemeen een flinke verbetering! Een sessie met een umik icm REW is relatief eenvoudig uit te voeren en ik kan evt ook op afstand helpen.

Idd heb ik ook dat soort panelen gemaakt, dat kan ook best prettig zijn om die zijwanden nog wat breedbandige demping te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-08 12:57
[...]

Ik speel nog wel met het idee om filmposters op doek te drukken en deze voor een met steenwol gevuld frame met isolatie te spannen. [...]
Ik zou geen steenwol gebruiken wegens de minuscule vezels die in de ruimte kunnen vrijkomen en dus ook in de ademwegen terecht komen. Vilt, Katoen isolatie of Vlas isolatie absorbeert ook heel goed.
;w

[ Voor 1% gewijzigd door AntoniusDD op 19-10-2021 13:10 . Reden: isolatie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 13:20
AntoniusDD schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:07:
[...]

Ik zou geen steenwol gebruiken wegens de minuscule vezels die in de ruimte kunnen vrijkomen en dus ook in de ademwegen terecht komen. Vilt, Katoen of Vlas absorbeert ook heel goed.
;w
Als je dagelijks met het spul werkt geef ik je gelijk. Maar van 1x krijg je echt geen longfibrose...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-08 12:57
Neen dat was wellicht voor het aanbrengen met masker ook niet het probleem, maar die vezels blijven vrijkomen en kunnen irritaties oproepen zoals een langdurige kriebelhoest
en hoesten in de bioscoop is natuurlijk ook niet wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ik moet zeggen dat ik er helemaal niks van merk, het steenwol wat achter het decotex zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:33

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

[...]

Ik zou geen steenwol gebruiken wegens de minuscule vezels die in de ruimte kunnen vrijkomen en dus ook in de ademwegen terecht komen. Vilt, Katoen isolatie of Vlas isolatie absorbeert ook heel goed.
;w
In elk geval een tip om te onthouden voor wie gevoelige luchtwegen heeft

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
Warmte isolatie is wel wat anders dan geluidsabsorptie; als je per se minerale wollen wilt vermijden, dan is akotherm een goed alternatief: vergelijkbare akoestische eigenschappen, makkelijker te verwerken en geen irriterende eigenschappen. Wel een stuk prijziger.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• bhengeveld
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-12-2023
Na het zien van het vele moois hier, bij deze mijn setup.
Ik ben uitgegaan van twee uitgangspunten: eenvoud aan de gebruikerskant (WAF van dit systeem is vrij hoog, ondanks best veel mogelijkheden) en géén kabels of onnodig veel apparatuur in het zicht. Dat betekent dus bijv. maximaal 1 afstandbediening op de bank. Ook heb ik de zin van TV meubels sinds de LCD TV hun intrede maakten nooit gesnapt: heb je een mooi plat scherm, heb je er nog steeds weinig ruimte mee gewonnen. :X. Dus: geen TV meubel.

In het systeem zitten:
LG 55"C9 OLED
Denon AVR1600H
4.2 Set Kef eitjes met 2 Kube-2 subwoofers
Shield TV
Technics SL2000 platenspeler
Lenovo tablet (aan de muur te zien op afb. 2)

Onze zitkamer is niet heel diep, dus geen ruimte voor vloerstaanders. Tevens ga ik eigenlijk nooit zitten voor het luisteren van muziek, dus de Kef eitjes voldoen meer dan prima. De kabels voor de TV en de frontspeakers zitten weggewerkt in buizen in de muur, die netjes achter het stucwerk zijn verdwenen.
De tweede Kube subwoofer was een leuke toevoeging :P. Ze staan aan weerszijden van de bank en films voel je prima.

De Denon receiver staat achter de muur waar de TV aan is gemonteerd, onder de trap (natuurlijk voorzien van een net deurtje ervoor, ook daar wil ik geen kabels zien) Afgezien van de platenspeler wordt alles bestuurd met de LG afstandsbediening: YouTube, Netflix, NLZiet en Emby.

Emby draait op de ShieldTV. (deze staat bovenop het kastje waar de Denon in staat) Dat werkt net even lekkerder met ondertitelingen en DTS-HD formaten van mn geripte blurays. Door de Emby app op de LG te starten, schakelt home assistant de in/uitgangen op de LG TV en de Denon zodanig dat de Shield TV gebruikt wordt, ook wordt daarop de emby app gestart. Dit duurt ongeveer 1-2 seconden. (helaas is de Shield TV interface niet in 4K...) De Shield is aangesloten op de Denon en wordt via HDMI CEC bediend met de LG afstandsbediening.

De HEOS mogelijkheden van de Denon werken echt fraai. Zaken als Spotify en Internetradio werken feilloos. (De HEOS app zelf gebruik ik eigenlijk alleen maar voor het instellen van de internetradiostations)

Om de platenspeler te gebruiken, kan ik de phono ingang van de Denon selecteren via de home assistant app op tablet aan de muur. (printscreen van de interface in de laatste afb) Hiermee zijn ook o.a. radiostations, spotify en de lampen in de kamer te bedienen. Op termijn wil ik iets maken dat automatisch de versterker wordt aangezet (indien uit) en de phono ingang wordt geselecteerd zodra de platenspeler wordt aangezet. Dit moet volgens mij vrij simpel te doen zijn. Home Assistant zorgt nadien weer automatisch voor het omschakelen van de receiver als bijv de NLZiet of Netflix app wordt opgestart op de LG.

Maar de eerstvolgende stap is een paar Kef eitjes die in de keuken komen te hangen en via de Zone 2 uitgangen van de denon aangestuurd gaan worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X97m3s90Hu_7PYs6Ms-7oqARLy8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/62O8kYrtuMMYgt6KjeYGuCzT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3DEphJnqQIGcTtkmH-1xi5dakgU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jC0JcACMRlR3Q7OfepwK0fUu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2thUoWnrsFpOrn8Otq40m8TwGFQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OG3qr29HFrxw3usB1R8Ayv0G.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cWeG0Lknt4CoeyYsroNlpWKj2fA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mV6AqAn27Pkj44FklD3dvRX5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BG6LPt2exfTVQgXGV1VuB6-uQGE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UzL2HsfZBpDlCFQuDKzDyCnm.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-09 20:53

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

t14wo schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:04:
Na jaren lurken dan ook maar eens mijn luisterplek/bioscoop/journaalkijkplek.

Vanwege de WAF heb ik lang moeten zoeken naar speakers die op t meubel mochten staan. Vloerstaanders en eigenlijk alles dat lijkt op speakers waren lelijk, lomp en uit den boze. Het liefst kwam er een soundbar, maar daar ben ik voor gaan liggen. :X

Een paar jaar terug kwam ik Devialet Phantom tegen in een audiowink in Utrecht en ik was helemaal weggeblazen van de combinatie van design, grootte, gemak en geluidsdruk die deze voortbrachten. De prijs van 2k per stuk was dan weer wat te gortig.

Begin dit jaar dan toch tweedehands een mooie set Devialet Phantom Silvers aangeschaft. In het verleden werden ze geplaagd door slechte software. Na de nieuwe update van het OS, waardoor er geen centraal kastje meer nodig was, zijn ze écht goed geworden.

Het gemak van 1 losse volume knop, 2 stroomkabels en 1 optische kabel zijn een verademing. En met Spotify Connect, Airplay 2 etc. stream je alles makkelijk er naartoe.

Het geluid is echt waanzinnig. Ondanks de kleine afmeting is het laag bizar sterk en de geluidsdruk kan je vergelijken met een concert. Ze lenen zich perfect voor live registraties van concerten en voor films. Iedereen die ze hoort is meteen op zoek naar de subwoofer.

Verder een LG C7 OLED 55” waar ik nog elke dag blij mee ben en voor de echte luistersessies een Pro-Ject RPM 3 met Red element die met een pre amp digitaal naar de Devialets gaat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk om te zien dat er nog iemand is met Phantoms. Omdat het geluid bij mijn Phantoms regelmatig links of rechts wegviel heb ik ook een tijdje terug hun zogenaamde DOS geïnstalleerd en dat lijkt wel een verbetering. Dat is eigenlijk ook het enige kleine minpunt dat hij om één of andere reden geen optisch signaal leek te krijgen en willekeurig links of rechts uitviel.
Het is dat je hier meldt dat je geen centraal kastje (de Dialog) meer nodig hebt en ik het toevallig laatst ontdekt had na vervanging van kapotte modem dat ik via de app mijn Dialog niet meer kon koppelen, kwam er dus laatst na wat gegoogle achter dat het "kastje" dus inderdaad niet meer nodig is en dat de luidsprekers zelfstandig werken.

Zelf houd ik niet van veel kabels en (grote) apparatuur in het zicht om muziek te luisteren, dus dan zijn de Phantoms ideaal voor het formaat en opgeruimd in het zicht. Alleen veel mensen vinden het (helaas) lelijke luidsprekers, maar ik zie dat zelf niet zo. Gaat mij voornamelijk om het geluid :Y)

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:33

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik vind ze eigenlijk ook best mooi

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Tjeerd schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:49:
[...]
Alleen veel mensen vinden het (helaas) lelijke luidsprekers, maar ik zie dat zelf niet zo. Gaat mij voornamelijk om het geluid :Y)
Ik vermoed dat de meeste mensen voornamelijk de prijs lelijk vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-09 09:38
bhengeveld schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 23:26:
Ik ben uitgegaan van twee uitgangspunten: eenvoud aan de gebruikerskant (WAF van dit systeem is vrij hoog, ondanks best veel mogelijkheden) en géén kabels of onnodig veel apparatuur in het zicht. Dat betekent dus bijv. maximaal 1 afstandbediening op de bank. Ook heb ik de zin van TV meubels sinds de LCD TV hun intrede maakten nooit gesnapt: heb je een mooi plat scherm, heb je er nog steeds weinig ruimte mee gewonnen. :X. Dus: geen TV meubel.

In het systeem zitten:
LG 55"C9 OLED
Denon AVR1600H
Shield TV

Onze zitkamer is niet heel diep, dus geen ruimte voor vloerstaanders. Tevens ga ik eigenlijk nooit zitten voor het luisteren van muziek, dus de Kef eitjes voldoen meer dan prima. De kabels voor de TV en de frontspeakers zitten weggewerkt in buizen in de muur, die netjes achter het stucwerk zijn verdwenen.
De tweede Kube subwoofer was een leuke toevoeging :P. Ze staan aan weerszijden van de bank en films voel je prima.

De Denon receiver staat achter de muur waar de TV aan is gemonteerd, onder de trap (natuurlijk voorzien van een net deurtje ervoor, ook daar wil ik geen kabels zien) Afgezien van de platenspeler wordt alles bestuurd met de LG afstandsbediening: YouTube, Netflix, NLZiet en Emby.

Emby draait op de ShieldTV. (deze staat bovenop het kastje waar de Denon in staat) Dat werkt net even lekkerder met ondertitelingen en DTS-HD formaten van mn geripte blurays. Door de Emby app op de LG te starten, schakelt home assistant de in/uitgangen op de LG TV en de Denon zodanig dat de Shield TV gebruikt wordt, ook wordt daarop de emby app gestart. Dit duurt ongeveer 1-2 seconden. (helaas is de Shield TV interface niet in 4K...) De Shield is aangesloten op de Denon en wordt via HDMI CEC bediend met de LG afstandsbediening.

De HEOS mogelijkheden van de Denon werken echt fraai. Zaken als Spotify en Internetradio werken feilloos. (De HEOS app zelf gebruik ik eigenlijk alleen maar voor het instellen van de internetradiostations)

Om de platenspeler te gebruiken, kan ik de phono ingang van de Denon selecteren via de home assistant app op tablet aan de muur. (printscreen van de interface in de laatste afb) Hiermee zijn ook o.a. radiostations, spotify en de lampen in de kamer te bedienen. Op termijn wil ik iets maken dat automatisch de versterker wordt aangezet (indien uit) en de phono ingang wordt geselecteerd zodra de platenspeler wordt aangezet. Dit moet volgens mij vrij simpel te doen zijn. Home Assistant zorgt nadien weer automatisch voor het omschakelen van de receiver als bijv de NLZiet of Netflix app wordt opgestart op de LG.

Maar de eerstvolgende stap is een paar Kef eitjes die in de keuken komen te hangen en via de Zone 2 uitgangen van de denon aangestuurd gaan worden.

[Afbeelding][Afbeelding]
Netjes, welke app is dat op de tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
jeroen.ijmuiden schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:42:
[...]

De app van HomeAssistant! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

;w
Of Akotherm

(heb ik zelf ook gebruikt :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Als je er budget voor hebt zou een W2700 op termijn een mooie upgrade zijn. In z'n prijsklasse een heel goeie 4K (pixelshifting) projector met erg goeie kleurweergave en scherpte. Qua throw ratio en offset een perfecte match. Niet geheel toevallig, aangezien Benq het zelf een upgrade voor een aantal andere modellen noemt, waaronder de W2000 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bhengeveld
jeroen.ijmuiden schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:42:
[...]

Zoals @Majesty correct zei, de Home Assistant app, gebruikmakend van de mdi icons (en enkele PNGs voor de logo's). Ik kan er ook op zien wat de zonnepanelen opleveren en ons stroom- en gasverbruik.

Home Assistant is echt briljant, maar voor leken als ik wel pittig om mee te beginnen. De totale tijd die het heeft gekost om die lampen centraal aan en uit te schakelen is waarschijnlijk een veelvoud van de totale tijd die ik in m'n resterende leven aan het aan en uitschakelen van lampen zou besteden 8)7. Maar het is toch leuk als het werkt.

Overigens ben ik er vandaag in geslaagd om het schakelen van ingang van de platenspeler te automatiseren mbv van een smartplug die stroom kan meten. Home Assistant registreert dat de smartplug >5W verbruik heeft als ik de platenspeler aanzet en schakelt daarop de receiver naar de Phono ingang. B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
bhengeveld schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:28:
[...]

Zoals @Majesty correct zei, de Home Assistant app, gebruikmakend van de mdi icons (en enkele PNGs voor de logo's). Ik kan er ook op zien wat de zonnepanelen opleveren en ons stroom- en gasverbruik.

Home Assistant is echt briljant, maar voor leken als ik wel pittig om mee te beginnen. De totale tijd die het heeft gekost om die lampen centraal aan en uit te schakelen is waarschijnlijk een veelvoud van de totale tijd die ik in m'n resterende leven aan het aan en uitschakelen van lampen zou besteden 8)7. Maar het is toch leuk als het werkt.

Overigens ben ik er vandaag in geslaagd om het schakelen van ingang van de platenspeler te automatiseren mbv van een smartplug die stroom kan meten. Home Assistant registreert dat de smartplug >5W verbruik heeft als ik de platenspeler aanzet en schakelt daarop de receiver naar de Phono ingang. B)
Inderdaad briljant, HA! Al heel veel uurtjes aan gespendeerd en veel geautomatiseerd. Netjes opgelost trouwens. Op die manier krijgt mijn vriendin (oké, ik zelf ook) een push melding op haar telefoon als de wasmachine klaar is: "Ik ben klaar, ophangen maar!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-09 11:07

Sharky

Skamn Dippy!

bhengeveld schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:28:
[...]

Mooi man. Zoiets heb ik ook voor ogen thuis. Ben nog aan het stoeien met HA en de koppeling met de televisie, ik heb een LG GX dus dat zou net zo moeten werken zou je denken.

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bhengeveld
Majesty schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:35:
[...]

Inderdaad briljant, HA! Al heel veel uurtjes aan gespendeerd en veel geautomatiseerd. Netjes opgelost trouwens. Op die manier krijgt mijn vriendin (oké, ik zelf ook) een push melding op haar telefoon als de wasmachine klaar is: "Ik ben klaar, ophangen maar!".
Nice! Hoe heb je dat ingesteld?
Sharky schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:35:
[...]

Mooi man. Zoiets heb ik ook voor ogen thuis. Ben nog aan het stoeien met HA en de koppeling met de televisie, ik heb een LG GX dus dat zou net zo moeten werken zou je denken.
Dat zou idd moeten werken. Lastige is dat na een bult gestoei je op een gegeven moment niet meer weet wat nu uiteindelijk de werkende schakel was...

Dit is iig de code voor mijn TV in m'n configuration.yaml, misschien heb je er wat aan. Als ik me niet vergis, moest ik in de instellingen van de TV ook de mobiele access oid aanzetten.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
webostv:
  host: 192.168.1.24
  name: TV woonkamer
  turn_on_action:
    service: wake_on_lan.send_magic_packet
    data:
      mac: xx:xx:xx:xx:xx:xx
      broadcast_address: 192.168.1.255
  customize:
    sources:
      - nlziet
      - youtube
      - netflix
      - emby

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
bhengeveld schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:38:
[...]

Nice! Hoe heb je dat ingesteld?

[...]
Beetje offtopic zo, maar dit is m'n laatste bericht erover hier, mocht je nog vragen hebben DM me maar! :)

Deze blueprint gebruikt: https://community.home-as...g-machine-finishes/254841
In combinatie met onderstaande yaml.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
alias: Wasmachine is klaar
description: ''
use_blueprint:
  path: >-
    sbyx/notify-or-do-something-when-an-appliance-like-a-dishwasher-or-washing-machine-finishes.yaml
  input:
    power_sensor: sensor.wasmachine_power
    actions:
      - service: notify.mobile_app_xxx
        data:
          title: Ik ben klaar!
      - service: notify.mobile_app_iphone_van_xxx
        data:
          title: Ik ben klaar!

En dat ziet er dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D8NDuHLixuo9IAqjlzZHk19dRNw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gcTy2obPfc7xcprcVcgeMnWp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bhengeveld
Majesty schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:54:
[...]

Beetje offtopic zo, maar dit is m'n laatste bericht erover hier, mocht je nog vragen hebben DM me maar! :)
Thnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 15:08
bhengeveld schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 23:26:

In het systeem zitten:
LG 55"C9 OLED
Denon AVR1600H
Shield TV

[Afbeelding][Afbeelding]
Echt prachtig!
Ik zou ook het TV-meubel weg willen doen, echter heb ik kinderen die graag op de Playstation of WII spelen, deze moet ik toch ergens kwijt en om nu een kabelgoot te maken waar een HDMI-kabel en WII-kabel doorheen gaan, vind ik ook weer zo wat. De TV staat tegen een buitenmuur, dus geen ruimte erachter.

Via HomeAssistant is prachtig, gebruik het ook al een beste tijd, tientallen uren erin gestoken maar praktisch alles werkt geautomatiseerd, fantastisch!

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik kan nu ook eindelijk reageren nu ik mijn speakers eindelijk binnen heb :9

wat je altijd ziet:
- Dali Epicon 6 in satijn mat wit (volgens mij 1 van de eerste ter wereld met deze kleur :9~ hij staat nog niet eens op hun site vermeld)
- LG OLED 48cx
- op maat gemaakt TV meubel van RKNL

wat je meestal niet ziet (klep altijd dicht):
- NAD M33 versterker (met folie nog op het scherm :D )
- Marantz cd6000ose CD-speler :P
- Hue Play achter de TV
- cheap-ass niet te regelen/dimmen IKEA led onder het meubel, die gaat nog vervangen door de net nieuwe Hue play Gradient bar.

BTW: geen problemen met oververhitting: de M33 blijft heel erg koel. er zitten alleen een paar gaten in de achterwand van het meubel voor kabels en dat is blijkbaar voldoende passieve ventilatie.

deze set wordt naast muziek ook gebruikt voor films/series. vroeger een hele surround set gehad, maar ben al weer een hele tijd terug naar stereo geluid. Ook voor films vind ik dit namelijk perfect klinken.

[ Voor 35% gewijzigd door Leipo op 06-12-2021 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:10
@Leipo Wat een mooie speakers zeg!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dank! ik ben er ook heel blij mee. een hele upgrade ten opzichte van mijn oude Chario Syntar 200 boekenplank speakertjes _/-\o_

3 jaar lang bezig geweest met allerlei luistersessies bij allerlei verschillende audiozaken en uiteindelijk op deze combi uit gekomen.

deze kleur is uiteindelijk een mazzeltje geweest: ik had hoogglans wit besteld (want mat bestond nog niet) en omdat die pas volgend jaar te leveren zijn hebben ze maar de net gloednieuwe mat witte opgestuurd _/-\o_ ik kan nog niets op het internet vinden over deze kleurcombi, zo vers van de pers zijn ze
Ik mag ze volgend jaar nog omruilen voor de hoogglans versie maar ik denk dat ik deze matte maar hou :9~ ;)

EDIT: ik zie dat ze net vandaag de satijn wit en zwarte op de DALI site erbij geplaatst hebben

[ Voor 11% gewijzigd door Leipo op 27-10-2021 12:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Leipo schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:46:
Dank! ik ben er ook heel blij mee. een hele upgrade ten opzichte van mijn oude Chario Syntar 200 boekenplank speakertjes _/-\o_

3 jaar lang bezig geweest met allerlei luistersessies bij allerlei verschillende audiozaken en uiteindelijk op deze combi uit gekomen.

deze kleur is uiteindelijk een mazzeltje geweest: ik had hoogglans wit besteld (want mat bestond nog niet) en omdat die pas volgend jaar te leveren zijn hebben ze maar de net gloednieuwe mat witte opgestuurd _/-\o_ ik kan nog niets op het internet vinden over deze kleurcombi, zo vers van de pers zijn ze
Ik mag ze volgend jaar nog omruilen voor de hoogglans versie maar ik denk dat ik deze matte maar hou :9~ ;)

EDIT: ik zie dat ze net vandaag de satijn wit en zwarte op de DALI site erbij geplaatst hebben
Lekker luisteren naar je matties ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Pagina: 1 ... 92 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic