Ook na een tijdje dit draadje met veel interesse te volgen doe ik ook een keer mijn aandeel. Tot voor vorige week stond mijn systeem in mijn huiskamer er zo bij:
Hier stond de Edifier S2000Pro samen met een Edifier T5 Sub achter de luisterpositie. Door kruipen deze plek gevonden als de beste. Doordat de S2000 vanuit zichzelf al redelijk wat laag bezit (DSP doet wonderen) had hij soms ruzie met de Sub waardoor bas wat veel aanwezig was. Bij films en Deadmau5 zeker geen straf, maar bij andere muziek net iets teveel.
Ik heb ze deze week vervangen met de Wharfedale 11.1
Ik wou geen grote versterker achter een kastje hebben staan en de ruimte die open is van het meubel laat geen grote versterker toe. Ik heb daarom gekozen voor de Loxjie A30. Voor een mini versterker niet goedkoop, maar ik wou het gewoon wel goed doen ookal is hij klein van formaat. De Edifier Sub is via de sub out erop aangesloten. Bekabeling wat gebruikt wordt is van Oehlbach. Zeker geen 'elvenprijzen'
De S2000pro is in principe de betere luidspreker naar mijn gehoor. Waar ze beiden redelijk gelijk scoren wint de S2000 in het hoog op voornamelijk lage volumes. Maar doordat de Wharfedales minder laag gaan heeft mijn Sub geen ruzie meer met de speakers en klinkt alles gecontroleerder en meer open. Dus de downgrade in speakers was een upgrade in mijn ruimte!
TV is een Samsung 46 inch van een aantal jaren geleden. Nog steeds zeer tevreden over het beeld. Voornamelijk de zwart weergave verbaast mijn nog steeds bij deze TV gezien zijn leeftijd.
Platenspeler is een Denon DP300F met een Ortofon 2M red.
Wanneer ik door kinderen wordt weggejaagd uit de woonkamer kan ik mij terugtrekken op mijn zolderkamer:
Hier staan de Wharfedale 11.4 aangesloten op een Yamaha AS201. Die gaat naar een IFI Zen DAC en die weer naar een Apple Mac mini 2020. Ik kies voor de MAC mini, omdat ik bij lage volumes geen ventilatoren wil horen.
De televisie is een Sony 55 inch.Ik ben zeer tevreden over de ruimte. Je zit in een bubbel van geluid waar muziek en films geweldig in klinken. De TV ben ik nog steeds erg blij. Ik hem ondertussen 3 jaar. Ik hierbij een mix moeten kiezen voor films en gaming. 3 jaar geleden was dit de beste keus voor mij.
In het meubel is een PS4 en een xbox 360 weggedrukt. Ik doe er eigenlijk helemaal niks meer mee. Ernaast staat een Gaming PC die ik voornamelijk gebruik voor SIM racen. Links daarnaast staan een paar Edifier S1000DB's letterlijk in een hoek weg te rotten

Vanaf volgend week ben ik weer aan het werk en zet ik ze daar neer. Moet wel een beetje muziek kunnen luisteren tijdens het werk natuurlijk
De stoelen zijn erg lelijk, maar ze zitten zo ongelooflijk fijn!

De oude Televisie wordt gebruikt voor Lightgun games
Mijn werkplek is niet echt Home Cinema, maar werken met de Edifier s3000pro op de achtergrond is echt geen straf. Elke dag verbaas ik mij nog steeds over deze luidprekers.