Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 499527

dubbeldekkert schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 03:35:
[...]
Psychoakoestiek is hier grotendeels de 'boosdoener'. Zoals een eerdere Tweaker al aangaf, je hoort wat je wil horen.

Je moet hoe dan ook wennen aan nieuwe speakers in je reeds bekende ruimte en speakers zullen dan ook in sommige gevallen beter gaan klinken naar gelang gewenning. Hier zit verder niks natuurkundig achter.
Leg mij eens uit dan waarom ik bijvoorbeeld bij het inspelen van een subwoofer op dag 2 en 3 etc. de gain steeds een stukje terug moet zetten omdat de output meer wordt (meetbaar)?
Ook psychisch zeker?

Nee. Ik blijf bij mijn standpunt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:17

Exirion

Gadgetfetisjist

Het is een bewezen feit dat speaker burn-in een bestaand fenomeen is. Meetrapporten zijn gewoon te vinden. De invloed verschilt echter per type speaker en bovendien zijn de verschuivingen in parameters meestal niet groter dan de produktie-toleranties, oftewel verschillen tussen verschillende exemplaren van dezelfde speaker onderling. Ergo, de invloed die aan inspelen wordt toegedicht is kleiner dan veel mensen geloven. Complete onzin is het echter zeker niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Exirion schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 09:25:
Het is een bewezen feit dat speaker burn-in een bestaand fenomeen is. Meetrapporten zijn gewoon te vinden. De invloed verschilt echter per type speaker en bovendien zijn de verschuivingen in parameters meestal niet groter dan de produktie-toleranties, oftewel verschillen tussen verschillende exemplaren van dezelfde speaker onderling. Ergo, de invloed die aan inspelen wordt toegedicht is kleiner dan veel mensen geloven. Complete onzin is het echter zeker niet.
Is dat niet gewoon het effect dat opwarmen heeft op de elektrische eigenschappen van de spreekspoelen en de wisselfiltercomponenten? Die zijn idd wel meetbaar, maar die zijn elke keer dat je start met spelen hetzelfde. Dat 'inspelen' in de zin zoals de meeste mensen het bedoelen effect heeft, had ik nog nooit van gehoord.

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 08-08-2021 09:54 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JvS schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 09:53:
Is dat niet gewoon het effect dat opwarmen heeft op de elektrische eigenschappen van de spreekspoelen en de wisselfiltercomponenten? Die zijn idd wel meetbaar, maar die zijn elke keer dat je start met spelen hetzelfde. Dat 'inspelen' in de zin zoals de meeste mensen het bedoelen effect heeft, had ik nog nooit van gehoord.
Nee, uiteraard is hier bij testen rekening mee gehouden. De veranderingen zijn permanent, maar de grootste verschuiving is in de eerste tientallen uren. Honderden uren inspelen is nutteloos omdat er dan echt niks hoorbaars meer kan veranderen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Exirion schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 09:25:
Meetrapporten zeggen echter niets over of het te horen is in de praktijk. Het menselijk gehoor is simpelweg niet goed genoeg om die kleine variaties in driver parameters te horen. Je hoofd 5 cm naar links of achteren verplaatsen levert een grotere verandering in het geluid op. Verder hangt het natuurlijk af van de frequentie waarop de verandering plaatsvind, 1dB winst op 25hz ga je niet horen. Je gehoor is daar niet gevoelig genoeg voor.

Zoals je zegt, zijn de variaties tussen luidsprekers groter dan de verandering die de driver ondergaat. Het beste wat ik daarbij gezien is, is een afwijking van ongeveer 0.5dB. En dat is zeker meer dan het verschil dat je zal krijgen bij inspelen. Reken in de praktijk maar op afwijkingen van meerdere dB's tussen je luidsprekers.

Wat overigens ook een verschil kan maken is de omgevingstemperatuur.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 08-08-2021 11:42 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

en we posten weer plaatjes... *het blijft lastig... ;)

[ Voor 22% gewijzigd door teacher op 08-08-2021 11:57 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordak
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-03 09:25
Dit is een zelfbouw probeersel van mijzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:22

SannrHerr

Furor Teutonicus!

zordak schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:38:
[...]

Dit is een zelfbouw probeersel van mijzelf.
Draadeinden, zo te zien?

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordak
Klopt helemaal.

M27 draadeinden, ringen en moeren.

Het hout is steigerhout in de old look.

De achterwand is zwart steigerhout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Ik zie daar een krabpaal staan.
Heeft de kat niet erg de neiging om bij zo'n open meubel tussen en achter de apparatuur te kruipen? ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• zordak
Anoniem: 499527 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:00:
[...]

Ik zie daar een krabpaal staan.
Heeft de kat niet erg de neiging om bij zo'n open meubel tussen en achter de apparatuur te kruipen? ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kvhIkMEfZFiakmHwKywZ--9pdAg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wA3d05EtMPq4jCcr2vLNbXq8.jpg?f=fotoalbum_large

Neh past niet meer :*) :*)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:13
@zordak :+ lekkere chonk!

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:30
Keyboardplayer schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:40:
Mooie home cinema’s hier! Jammer genoeg is mijn budget na heel lang verbouwen op, dus ik moet het momenteel even met alleen een tv (LG GX, 55 inch) en soundbar (Sonos Beam) doen.

[Afbeelding]

Ik heb wel alle loze leidingen en aansluitpunten voor een 5.1 setup, maar luister zelf eigenlijk met name veel muziek. Daarom is mijn aandacht vooralsnog gevestigd op een 2.0 configuratie op basis van twee keer de KEF LS50 META. To be continued :)
Welk gordijnrail heb je? Is dat de Forest Shuttle?
Mooie inrichting btw ;)

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Luuk013 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:05:
Kleine update:

Logitech vervangen voor een ASW610XP. Wat een verschil! Ik dacht altijd dat de logitech wel een prima subwoofer was, maar nu lijkt het een andere dimensie! _/-\o_ . Aankomend weekend nog de juiste positie zoeken om de boel te optimaliseren en klein detail, uit het zicht te plaatsen.

Denon x2600h DAB
4* Bowers & Wilkens CCM382 (2 voor de tv en 2 in de keuken op zone 2)
Bowers &Wilkens ASW610XP
Panasonic 65" GZW954 Oled

[Afbeelding]
Kast lijkt wit licht af te geven, maar is in werkelijkheid dezelfde warme kleur als de hue ambiance spots.
Hoe bevallen de plafond speakers voor films? Zonder center speaker zo te zien?

Ik ga in mijn nieuwe home office ook plafond speakers gebruiken. Ik twijfel nu om nog een center en misschien zelfs fronts toe te voegen of om gewoon 4 plafondsspeakers en eventueel een subwoofer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk013
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-06 11:37
Erapaz schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 20:14:
[...]

Hoe bevallen de plafond speakers voor films? Zonder center speaker zo te zien?

Ik ga in mijn nieuwe home office ook plafond speakers gebruiken. Ik twijfel nu om nog een center en misschien zelfs fronts toe te voegen of om gewoon 4 plafondsspeakers en eventueel een subwoofer te doen.
Super, omdat het geluid van boven komt lijkt het net of je in een bioscoop zit beetje atmos idee. Center hebben wij niet nodig omdat wij 4 meter van de speaker afzitten lijkt het ook echt van voren/uit de tv te komen. Ik vind het geluid ook heel goed klinken en de meeste gasten geven dit ook vaak aan.

Wel raad ik een subwoofer aan omdat ondanks wij 8" hebben, de bas wat beperkter is dan van vloerstaanders.

Heb verder geen ervaring met een complete 7.1 atmos set buiten de bioscoop, dus kan het niet vergelijken. Wat ik wel weet, is dat het nu clean is en de vrouw blij is.

En .. het gaat knoelhard, zeker met 4. Vraag maar aan de buurt.

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk013 op 09-08-2021 21:45 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 17:03

krouwen

Hardware Enthusiast

Een tijdje meegekeken en genoten hier, nu mijn eigen nederige setup maar eens posten.

Wat zie je:

LG G1 65 inch
Denon X1600H DAB
Teufel 5.1 set Ultima 40 mk3

Wat zie je niet:

Harmony hub
Steam link
Chromecast Ultra

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vAjpZCcTOYNNOKmoBKwrgpDQ6sM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/p6vnBq7BD2IXRYzqNGJka1dd.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9CccUv2IwjWy-9Y6xEp9I-diLP0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jVXe5NovwB0aYDIYoUuob8OD.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SAKOlQvx4-IUZxtsdSof0MtDMUU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YvouRFfUuEYxgv5uh7iv5MMT.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_sQlGvPT-JuLriTEpP_qotHlS_I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AexF0oHsuooyKxhofDwm65Ss.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
krouwen schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:20:
Een tijdje meegekeken en genoten hier, nu mijn eigen nederige setup maar eens posten.
Leuke woonkamer! Eerste keer dat ik die nano leaf in een woonkamer zie ipv in een game hok. :D Zet je center eens gelijk met de voorkant van het meubel en trek de speakers een beetje uit de hoeken. Die rechter staat zich verloren te reflecteren tegen die schouw en de zijwand. Doet wonderen voor je geluid! :)

too old, too cold

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RobbieT
  • Laatst online: 22:29
Ik kijk al zo lang mee in dit topic, dacht nu moet ik zelf ook maar eens een paar plaatjes posten.

Wat er staat:

TV: LG OLED C9 55"
AV Receiver: Yamaha RX-A2080
Blu-ray speler: Panasonic DP-UB824EGK
Console: Xbox One X
Mediaspeler: Nvidia Shield TV Pro 2019
TV-box: KPN Arris VIP5202
Remote: Logitech Harmony Elite

Voorspeakers: Paradigm Monitor 9 V6
Achterspeakers: Paradigm Atom Monitor V5
Centerspeaker: Paradigm CC-190
Subwoofer: MJ Acoustics Reference 100
Atmos speakers: Dali Alteco C1 wit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9NbNgfr96mtivwZ5mS6lW98S7Jo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cA83ohqimLiv0Seyi9oPpOll.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gy57cdy73fUKuZechGszlcseDig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NG5TrcllBEzUKw3cGiioWLlJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w1_hGcQW7Oi9jLMTlxsenz3MUBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ec4MqWcVeMAwOt7NFU1rAzZv.jpg?f=fotoalbum_large

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:09

CeesKees

I rest my Kees

RobbieT schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:56:
Ik kijk al zo lang mee in dit topic, dacht nu moet ik zelf ook maar eens een paar plaatjes posten.

Wat er staat:

TV: LG OLED C9 55"
AV Receiver: Yamaha RX-A2080
Blu-ray speler: Panasonic DP-UB824EGK
Console: Xbox One X
Mediaspeler: Nvidia Shield TV Pro 2019
TV-box: KPN Arris VIP5202
Remote: Logitech Harmony Elite

Voorspeakers: Paradigm Monitor 9 V6
Achterspeakers: Paradigm Atom Monitor V5
Centerspeaker: Paradigm CC-190
Subwoofer: MJ Acoustics Reference 100
Atmos speakers: Dali Alteco C1 wit

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie setup.
Ik kan uit ervaring melden dat de C9 mooier is als deze strak aan de wand hangt.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:23
Beter laat dan nooit, deze besteld en vandaag opgehangen. Prima prijs, prima product! Hangen als een tierlier:) Bedankt voor de tip.

Ik werk komend weekend de kabels nog even netjes af/weg en dan zal ik eens wat foto's plaatsen van mijn home cinema.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 12:30

taz10

Party Animal

zordak schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:12:
[...]

[Afbeelding]

Zo heb ik het op dit moment opgelost. Het valt niet tegen kwa geluid en atmos ervaring
Wat heb je onder het meubel ?? , die verlichting ? Dat wil ik ook :P
krouwen schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:20:

Wat zie je:

LG G1 65 inch
Denon X1600H DAB
Teufel 5.1 set Ultima 40 mk3

Wat zie je niet:

Harmony hub
Steam link
Chromecast Ultra

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
LOL nederig maar wel super mooie Teufels ;) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordak
taz10 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 21:54:
[...]

Wat heb je onder het meubel ?? , die verlichting ? Dat wil ik ook :P
[...]
Phillips Hue ledstrip heb ik hier gemonteerd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:12
Inmiddels weer een en ander veranderd. Nieuwe meubels, Hue verlichtingszuilen en wat aan de akoestiek gedaan (gordijnen en Akupanels tegen de muur).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ANE9lOfiGaEyjB2_QpxCRqpcss4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJl2ViDnYZoQqFpDaL3dqbsm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JR1jBLyCbzt95GqYXWVXO19XWNY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9GFvzfRShgKbQ3aJpKD4EOqH.jpg?f=fotoalbum_large

Nog 4-6 weken tot de verbouwing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:35
raze88 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:56:
Inmiddels weer een en ander veranderd. Nieuwe meubels, Hue verlichtingszuilen en wat aan de akoestiek gedaan (gordijnen en Akupanels tegen de muur).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooie opstelling. Op de eerste foto zie ik zelfs de panelen niet.

Heb je toevallig een foto van de voorkant met de akoestische panelen? Kan ik dat eventueel gebruiken om hier iemand te overtuigen. >:)

[ Voor 20% gewijzigd door TheKerremenke op 17-08-2021 10:02 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:08
TheKerremenke schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:00:
[...]

Heb je toevallig een foto van de voorkant met de akoestische panelen? Kan ik dat eventueel gebruiken om hier iemand te overtuigen. >:)
Op de eerste foto staan de panelen ook niet, dus het klopt dat je ze niet ziet :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• raze88
TheKerremenke schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:00:
[...]

Ja hoor die heb ik (Hier hingen ze net en is dus nog een zooitje). Achter de speakers staan er 2 (behalve op de eerste foto ;) ) en achter de print boven de bank zit ook een dempingsmat. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cvLf0ZvnF0iWW3mbghsznUGW_V0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4fqVJunO7IhMXDbreVvFdTOS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jAE7HcbcOrfl7miXTR5oz5X5aUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iXy3iWt6ETErhTT7rhhj3if3.jpg?f=fotoalbum_large

Na de verbouwingen staat het volgende systeem gepland van woodup. Dit ziet er iets mooier uit dan witte viltplaten tegen de muur :X Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GgcJfZopcDCwuMX459b_4jBV9W0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gnlFsdC5lvMijQcSmw8MeeHT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door raze88 op 17-08-2021 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 16:26
raze88 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:56:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die Focals :9~ <3

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:41
Wist niet dat Focal ook Bluetooth speakers maakte. :)

Ow, wacht... het is geen antenne, maar een Hue lamp. :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
Xander schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:50:
[...]

Wist niet dat Focal ook Bluetooth speakers maakte. :)

Ow, wacht... het is geen antenne, maar een Hue lamp. :+
Bluetooth kon er niet meer vanaf helaas. Er zit zelfs geen SD kaart reader in voor mp3.. :N

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WuXingWarrior
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-06 13:33
Zo heb het een en ander wat gewijzigd aan mijn setup en anders ingedeeld.

Dit was hoe het stond :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ajFGYUysHNX0m8CrgL-CfGJUWTg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/po8ylStLBUBoJ2wyIofkNcoB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vja09E5WzwtN-i4efageETt4pGk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ywJfQoVqalmd5EXste358Dis.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27YROOwJlGHhzbx-4Cg-YXTLgpo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vsp2SztVUGSU8hsEdMqJKCj3.jpg?f=fotoalbum_tile

Was wat teveel in hoekje gepropt en nu ook nieuwe tv gehaald die dan niet meer zou passen, dit is het hoe het nu eruit ziet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iL3Z270iEoDexFxUl1PvhpmkYZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FWCva4Hy6vRWodLkfaBftlSR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YUaxKRAfMO5mbnr7jyLGofd-Kfc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6fIJMavY2vnTwlbuwjInY4ul.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lSV7uEtw5HY7f504dut6L1fNTfA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ll2qAKsKSYY5nOqocKAn9xVa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ig4o8OO_hH2XxyKBkedr0znH3oQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PdCCuztYxgqCHZjLZn7DTRl8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ALm04zyny7wyjr6AOmShS35ZRj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MkmSzsIRCMpxv767d7zzDnJb.jpg?f=fotoalbum_large

Wat je ziet :

- Sony XR77A80J
- B&W 683 Speakers
- PSA TV1812 subwoofer
- Denon AVRX4200W receiver
- miniDSP 2x4 HD
- Playstation 5
- Ziggo mediabox next
- Nvidia shield
- Netgear xr500 router

Moet nog wat kabels wegwerken en wil de tv nog aan de muur hangen. Volgende upgrade worden de speakers maar voor nu ben ik tevreden zeker met de tv. Wat een verschil met de 65A1 die ik daarvoor had zeker met HDR zoveel meer impact de A1 was daar veel te dim en flets in vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
WuXingWarrior schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:39:

Wat je ziet :

- Sony XR77A80J
- B&W 683 Speakers
- PSA TV1812 subwoofer
- miniDSP 2x4 HD
- Playstation 5
- Ziggo mediabox next
- Nvidia shield
- Netgear xr500 router

Moet nog wat kabels wegwerken en wil de tv nog aan de muur hangen. Volgende upgrade worden de speakers maar voor nu ben ik tevreden zeker met de tv. Wat een verschil met de 65A1 die ik daarvoor had zeker met HDR zoveel meer impact de A1 was daar veel te dim en flets in vergelijking.
Mooi om een MiniDSP te zien! Het lijkt alsof heel veel Tweakers daar nog niet het voordeel van hebben ontdekt. :) Ik neem aan dat je hem gebruikt voor de sub. Heb je die uitgeschakeld in Audyssey?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farrell
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:17

Dit was hoe het stond :

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Was wat teveel in hoekje gepropt en nu ook nieuwe tv gehaald die dan niet meer zou passen, dit is het hoe het nu eruit ziet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat je ziet :

- Sony XR77A80J
- B&W 683 Speakers
- PSA TV1812 subwoofer
- miniDSP 2x4 HD
- Playstation 5
- Ziggo mediabox next
- Nvidia shield
- Netgear xr500 router

Soo wat een joekel van een subwoofer. Vind je dat niet een beetje zonde van de ruimte?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Farrell schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:31:
Vind je dat niet een beetje zonde van de ruimte?
Is dat een issue voor de ware liefhebbers? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:09

Dit was hoe het stond :

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat je ziet :

- Sony XR77A80J
- B&W 683 Speakers
- PSA TV1812 subwoofer
- miniDSP 2x4 HD
- Playstation 5
- Ziggo mediabox next
- Nvidia shield
- Netgear xr500 router

Holy moly wat een sub... Moet je nou elke dag de meubels weer een meter terugduwen? :+

Wel echt veel beter zo deze setup. Wel nog even de tv-doos opruimen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WuXingWarrior
Negakinu schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:46:
[...]
Mooi om een MiniDSP te zien! Het lijkt alsof heel veel Tweakers daar nog niet het voordeel van hebben ontdekt. :) Ik neem aan dat je hem gebruikt voor de sub. Heb je die uitgeschakeld in Audyssey?
Ja klopt, zie er niet veel hier die een miniDSP gebruiken. Maar gebruik inderdaad voor de sub, in combinatie met een umik 1 meetmicrofoon en REW echt heel fijn om te EQ'en. Maar voornamelijk ook om BEQ te gebruiken, veel films die worden gefilterd soms vanaf 30-40 Hz en op deze manier weer de bass terug te krijgen zoals bedoeld was.
Farrell schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:31:
[...]

Soo wat een joekel van een subwoofer. Vind je dat niet een beetje zonde van de ruimte?
renegrunn schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:10:
[...]
Holy moly wat een sub... Moet je nou elke dag de meubels weer een meter terugduwen? :+

Wel echt veel beter zo deze setup. Wel nog even de tv-doos opruimen ;)
Thx! Ja moet zeggen dat toen ik de sub uitpakte wel even schrok van de grote ondanks dat ik natuurlijk de afmetingen wist is het in het echt altijd groter :) En nee geen zonde van de ruimte, je kan beter te veel hebben en kan altijd lager zetten dan te kort komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:18

Dit was hoe het stond :

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat je ziet :

- Sony XR77A80J
- B&W 683 Speakers
- PSA TV1812 subwoofer
- miniDSP 2x4 HD
- Playstation 5
- Ziggo mediabox next
- Nvidia shield
- Netgear xr500 router

Mag ik vragen wat de afstand tussen de front speakers voorheen was en wat het nu is?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88

Dit was hoe het stond :

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat je ziet :

- Sony XR77A80J
- B&W 683 Speakers
- PSA TV1812 subwoofer
- miniDSP 2x4 HD
- Playstation 5
- Ziggo mediabox next
- Nvidia shield
- Netgear xr500 router

Heb je geen last dat je het geluid van de sub naast/achter je hoort? Ik heb geprobeerd mijn sub naast de bank te zetten maar ik blijf de positie van de sub horen (filter hem op 60Hz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WuXingWarrior
Ramon schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:07:
[...]
Mag ik vragen wat de afstand tussen de front speakers voorheen was en wat het nu is?
Voorheen was het rond de 1,65m en nu ongeveer 2,30m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel-jacobse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-06 00:56
raze88 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:57:
[...]

Heb je geen last dat je het geluid van de sub naast/achter je hoort? Ik heb geprobeerd mijn sub naast de bank te zetten maar ik blijf de positie van de sub horen (filter hem op 60Hz).
Blijf je hem horen of voelen? Geluid tot 60Hz zou toch behoorlijk omnidirectioneel moeten zijn geluidstechnisch. Trillingen voel je misschien wel uit een richting?

• raze88
karel-jacobse schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:37:
[...]

Blijf je hem horen of voelen? Geluid tot 60Hz zou toch behoorlijk omnidirectioneel moeten zijn geluidstechnisch. Trillingen voel je misschien wel uit een richting?
Ik blijf horen waar het geluid vandaan komt helaas :/ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:16
raze88 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:45:
[...]

Na de verbouwingen staat het volgende systeem gepland van woodup. Dit ziet er iets mooier uit dan witte viltplaten tegen de muur :X [Afbeelding]
Als je dat plaatst/het geplaatst wordt kun je dan eens wat detail foto’s plaatsen? Ook van de bevestiging en de constructie?

Dat systeem zit er wel heel interessant uit. 3 sept verhuis ik en dan twijfel ik toch wel of ik dit ook niet wil hebben. De woonkamer galmt en ik was niet van plan kleden op de grond te leggen.

Always look on the bright side of life.

• raze88
Clifdon schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 07:58:
[...]

Als je dat plaatst/het geplaatst wordt kun je dan eens wat detail foto’s plaatsen? Ook van de bevestiging en de constructie?

Dat systeem zit er wel heel interessant uit. 3 sept verhuis ik en dan twijfel ik toch wel of ik dit ook niet wil hebben. De woonkamer galmt en ik was niet van plan kleden op de grond te leggen.
Ik zal tegen die tijd wat foto's plaatsen. Wel zal dat vermoedelijk begin volgend jaar worden.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

raze88 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 07:40:
[...]

Ik blijf horen waar het geluid vandaan komt helaas :/ .
Ligt dan denk ik meer aan de akoestiek van de ruimte. Zou een beetje met de plaatsing en richting spelen. Had zelf een soortgelijk probleempje met mijn sub die rechts van de speakers stond. Beetje mee geschoven (en dan bedoel ik ~10cm) en dat probleem is nu verholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Clifdon schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 07:58:
[...]

Hier een heel topic van iemand die soortgelijke panelen zelf heeft gemaakt. Kun je het bouwproces ook zien.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=177788.0

Pagina 3 van dat topic staat de informatie.

[ Voor 8% gewijzigd door TheKerremenke op 19-08-2021 12:31 . Reden: Link toegevoegd en tekstuele toevoeging. ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:16
TheKerremenke schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:44:
[...]

Hier een heel topic van iemand die soortgelijke panelen zelf heeft gemaakt. Kun je het bouwproces ook zien.
Waar? :X Ik zag zelf de prijs en dacht dat ik het voor dat geld niet zelf kon maken eigenlijk. Maar misschien verkijk ik mezelf daar op. Ik heb redelijk wat gereedschap tot mijn beschikking.

Kwam wel al deze handleiding tegen: https://woodupp.nl/instructions/akupaneel-installatie-gids/
Dat geeft al veel meer beeld over hoe ze het aanleveren.

Always look on the bright side of life.

• TheKerremenke
Clifdon schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:52:
[...]

Waar? :X Ik zag zelf de prijs en dacht dat ik het voor dat geld niet zelf kon maken eigenlijk. Maar misschien verkijk ik mezelf daar op. Ik heb redelijk wat gereedschap tot mijn beschikking.

Kwam wel al deze handleiding tegen: https://woodupp.nl/instructions/akupaneel-installatie-gids/
Dat geeft al veel meer beeld over hoe ze het aanleveren.
Zie hierboven mijn gewijzigd bericht.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:10
Geupgrade van een setje Tannoy Revolution Signature DC6 boekenplankers met een BK XXLS400FF sub naar een setje Tannoy Revolution XT6F vloerstaanders:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/0jD8fs9G/20210826-150959.jpg

Ik dacht dat ik de sub nog wel nodig zou hebben, maar vooralsnog lijkt me die eigenlijk overbodig. :)

Erg blij mee. Fonkelnieuwe speakers (half uurtje gespeeld voor ik ze kocht) voor 800 euro ipv 1600 nieuwprijs. Prima deal al zeg ik het zelf :)

=edit=
Overigens kwamen ze met 5 jaar fabrieksgarantie. Ook nog eens. :)

[ Voor 7% gewijzigd door vosss op 26-08-2021 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeter
  • Laatst online: 15-06 00:17
vosss schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:17:
Geupgrade van een setje Tannoy Revolution Signature DC6 boekenplankers met een BK XXLS400FF sub naar een setje Tannoy Revolution XT6F vloerstaanders:

[Afbeelding]

Ik dacht dat ik de sub nog wel nodig zou hebben, maar vooralsnog lijkt me die eigenlijk overbodig. :)

Erg blij mee. Fonkelnieuwe speakers (half uurtje gespeeld voor ik ze kocht) voor 800 euro ipv 1600 nieuwprijs. Prima deal al zeg ik het zelf :)

=edit=
Overigens kwamen ze met 5 jaar fabrieksgarantie. Ook nog eens. :)
What Hifi waren wild van deze speakers met hun review en 5 sterren!
En voor die prijs, een heel mooie deal!

https://www.whathifi.com/tannoy/revolution-xt6f/review

Veel plezier ermee!

🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:10
ppeter schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:19:
[...]

What Hifi waren wild van deze speakers met hun review en 5 sterren!
En voor die prijs, een heel mooie deal!

https://www.whathifi.com/tannoy/revolution-xt6f/review

Veel plezier ermee!
Dankje! Ik ga er zeker veel plezier aan beleven.
Gekocht bij een kleinschalige hifi zaak die het (veel!) hogere segment bedient. Die had echt mooi spul staan wat ver, heel ver buiten mijn budget viel. Denk aan kabels van 6000 euro per stuk. De Tannoys hingen daar aan apparatuur die duurder waren dan mijn cabrio :D

Hij had deze ingekocht om ook het instap segment te kunnen bedienen, maar dat kwam niet echt van de grond vertelde hij. Dus voor een prima prijs over kunnen nemen.

De review had ik van te voren inderdaad al gelezen.

Ondanks dat ik ze hier aan een relatief "goedkope" receiver heb hangen (Yamaha RX-A870) klinken ze hier ook fantastisch. :) <3

En dat terwijl ze nog niet eens ingespeeld zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Zien er gaaf uit die Tannoy speakers. Waarom zijn ze zo slecht leverbaar eigenlijk? Uitverkocht of niet in het assortiment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Hulliee schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:11:
Zien er gaaf uit die Tannoy speakers. Waarom zijn ze zo slecht leverbaar eigenlijk? Uitverkocht of niet in het assortiment.
Volgens mij zijn er best wat merken die slecht leverbaar zijn op dit moment..

Hier ook al een maand of twee aan het wachten op een nieuwe center luidspreker. Zou eerst half augustus worden, is nu al half september..

[ Voor 18% gewijzigd door TheKerremenke op 27-08-2021 12:00 . Reden: Toevoeging. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeter
  • Laatst online: 15-06 00:17
Doordat de fabrieken tijdelijk gesloten zijn geweest wegens Covid19 en dus minder productie en minder stock, is er meer tijd nodig om de winkels te bevoorraden. En dit terwijl er juist meer vraag was tijdens de lockdown, omdat de consument meer tijd en geld had om te luisteren naar muziek/film.

Blijkbaar zou dit nog een probleem zijn voor de rest van het jaar.
Door het wereldwijd gebrek aan chips, zou het probleem bij consumentenelektronica nog groter zijn.

🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• VoooDoo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-04 10:51
Ook na een tijdje dit draadje met veel interesse te volgen doe ik ook een keer mijn aandeel. Tot voor vorige week stond mijn systeem in mijn huiskamer er zo bij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1MFG8j1I8iHR6vChscQ3meAaLQY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wNE8KloSkyjinfg1IlcHMxQ8.jpg?f=user_large

Hier stond de Edifier S2000Pro samen met een Edifier T5 Sub achter de luisterpositie. Door kruipen deze plek gevonden als de beste. Doordat de S2000 vanuit zichzelf al redelijk wat laag bezit (DSP doet wonderen) had hij soms ruzie met de Sub waardoor bas wat veel aanwezig was. Bij films en Deadmau5 zeker geen straf, maar bij andere muziek net iets teveel.

Ik heb ze deze week vervangen met de Wharfedale 11.1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s7mB2FCZ6lFh69rFL3RaMn2O4Us=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/a2apBYOhshVG3igNNA30Myuo.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6P7F0l3tIWfy55OifG7mpW0Ggsg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aR0emkBCEcfoFHVh7YLPZ75p.jpg?f=user_large

Ik wou geen grote versterker achter een kastje hebben staan en de ruimte die open is van het meubel laat geen grote versterker toe. Ik heb daarom gekozen voor de Loxjie A30. Voor een mini versterker niet goedkoop, maar ik wou het gewoon wel goed doen ookal is hij klein van formaat. De Edifier Sub is via de sub out erop aangesloten. Bekabeling wat gebruikt wordt is van Oehlbach. Zeker geen 'elvenprijzen'

De S2000pro is in principe de betere luidspreker naar mijn gehoor. Waar ze beiden redelijk gelijk scoren wint de S2000 in het hoog op voornamelijk lage volumes. Maar doordat de Wharfedales minder laag gaan heeft mijn Sub geen ruzie meer met de speakers en klinkt alles gecontroleerder en meer open. Dus de downgrade in speakers was een upgrade in mijn ruimte!

TV is een Samsung 46 inch van een aantal jaren geleden. Nog steeds zeer tevreden over het beeld. Voornamelijk de zwart weergave verbaast mijn nog steeds bij deze TV gezien zijn leeftijd.

Platenspeler is een Denon DP300F met een Ortofon 2M red.

Wanneer ik door kinderen wordt weggejaagd uit de woonkamer kan ik mij terugtrekken op mijn zolderkamer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eRaVxprrptcZtJyWAM3bLpu82ig=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oMylAxFC6qIbm2pJdtr22fkc.jpg?f=user_large

Hier staan de Wharfedale 11.4 aangesloten op een Yamaha AS201. Die gaat naar een IFI Zen DAC en die weer naar een Apple Mac mini 2020. Ik kies voor de MAC mini, omdat ik bij lage volumes geen ventilatoren wil horen.

De televisie is een Sony 55 inch.Ik ben zeer tevreden over de ruimte. Je zit in een bubbel van geluid waar muziek en films geweldig in klinken. De TV ben ik nog steeds erg blij. Ik hem ondertussen 3 jaar. Ik hierbij een mix moeten kiezen voor films en gaming. 3 jaar geleden was dit de beste keus voor mij.

In het meubel is een PS4 en een xbox 360 weggedrukt. Ik doe er eigenlijk helemaal niks meer mee. Ernaast staat een Gaming PC die ik voornamelijk gebruik voor SIM racen. Links daarnaast staan een paar Edifier S1000DB's letterlijk in een hoek weg te rotten ;) Vanaf volgend week ben ik weer aan het werk en zet ik ze daar neer. Moet wel een beetje muziek kunnen luisteren tijdens het werk natuurlijk :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XSLJGKQkh20bGh_Zv6AmXMA6Kko=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yMNMdIC0oaFMRog25s9RqQdf.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eNduKS-BiMuv5j-5hv8XeGx3_r8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UfmBWL5OLfPlmy0uV2iKj7OL.jpg?f=user_large

De stoelen zijn erg lelijk, maar ze zitten zo ongelooflijk fijn! :) De oude Televisie wordt gebruikt voor Lightgun games ;)

Mijn werkplek is niet echt Home Cinema, maar werken met de Edifier s3000pro op de achtergrond is echt geen straf. Elke dag verbaas ik mij nog steeds over deze luidprekers. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bSG7bcE858QQKavOQIfsCLJJhkw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UuZ8GZICczTuzJkN1ouHP45o.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farrell
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:17
VoooDoo schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:20:
....

Mijn werkplek is niet echt Home Cinema, maar werken met de Edifier s3000pro op de achtervoorgrond is echt geen straf. Elke dag verbaas ik mij nog steeds over deze luidprekers. _/-\o_

[Afbeelding]
Je zit haast in je speakers, is er niet wat afstand benodigd is voor die speakers?

[ Voor 3% gewijzigd door Farrell op 27-08-2021 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VoooDoo
Farrell schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:19:
[...]

Je zit haast in je speakers, is er niet wat afstand benodigd is voor die speakers?
Nope, klinkt geweldig. Super mooi en strak stereobeeld. Door de rearport was het ook beter ze verder van de muur af te zetten. Hoog is sprankelend en het laag doet hij ook geweldig zelfs op deze korte afstand. Volume moet je verstandig mee omgaan ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• maussie95
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-01-2022
maussie95 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:13:
De afgelopen tijd redelijk gewisseld van setups. Ik begon met geluid uit de TV voor films/series en een enkele Symfonisk speaker voor muziek. Ik wilde eigenlijk een manier om het geluid van de TV uit 2 Symfonisk speakers te krijgen, maar dat gaat simpelweg niet.

Na wat twijfelen uiteindelijk een tweede Symfonisk gekocht en een Beam om te verbinden met de TV, zo had ik een 5.0 setup. Ik stond me nog te bezinnen op stands, maar had de speakers voorlopig op de hoeken van de bank gelegd. Dit zag er zo uit:
[Afbeelding]

Het geluid werd uiteraard wel beter, maar ik was vooral veel aan het pielen elke keer als ik aan het luisteren was. Ten eerste kwam er Dolby Digital Plus uit de TV en de Beam ondersteunt dat niet. Dus van de apps op de TV werkten alleen de apps die stereo output gaven. Voor de rest was ik aangewezen op mijn Xbox. De Chromecast was ook nutteloos geworden.

Daarnaast vond ik dat de "spreiding" van het geluid met de Symfonisks veel beter was. Als ik bijvoorbeeld een Dolby voorbeeldvideo keek, dan ging het geluid achter erg goed, maar bij de Beam kon ik maar moeilijk horen dat het geluid van links, rechts of uit het midden hoorde te komen. Dit stoorde mij behoorlijk, dus ik heb in een opwelling de Sonos Arc gekocht. Die was gelukkig moeilijk leverbaar, dus in de tussentijd heb ik vooral nagedacht waar ik mij aan stoorde en wat ik nou eigenlijk wilde. Dus de Beam en een Symfonisk teruggestuurd en de Arc geannuleerd.

Op Marktplaats heb ik vervolgens een receiver gekocht (Denon AVR-X1600H) waar meteen een tweetal speakers (B&W DM601 S2) en een subwoofer (Harman Kardon HKTS 200) bij zat. Met het idee dat die speakers eerst op stands zouden komen en dat ik later vloerstaanders zou kopen. Ik heb hier geen goede foto van, maar dat zag er zo uit:
[Afbeelding]

Dus aan vrouwlief een paar stands laten zien, maar die zei tot mijn verrassing dat ik beter gelijk vloerstaanders kon kopen in plaats van mijn geld hieraan uit te geven. Daarnaast was er ook nog wat bezorgheid over wat er zou kunnen gebeuren als de kleine de stands zou willen gebruiken om te oefenen met staan.

Dus ben ik wat audiozaken afgegaan om te luisteren, maar eerst kwam ik een platenspeler tegen die ik ook al een tijdje wilde. Daarna de TV opgehangen, zodat ik ruimte had om de platenspeler op het meubel te kunnen zetten. Uiteindelijk kwam ik bij ESK uit op de Tannoy Platinum F6 speakers O+

Met hoes:
[Afbeelding]

En zonder hoes:
[Afbeelding]

Wat staat er dus nu allemaal:
  • Tannoy Platinum F6
  • Harman Kardon HKTS200
  • Denon AVR-X1600H
  • Sony PS-LX310BT
  • XBOX One S
  • Philips 50PUS6704
  • Ikea Kallax met platen :+
Wat zie je niet:
  • QNAP NAS
  • Intel NUC
  • RPI 3b+
De vloerstaande speakers gaan nu lager dan de (toch vrij budget) subwoofer en lijken voor mij ook gedetailleerder laag weer te geven, dus ik ben nog aan het twijfelen of ik die alleen met films gebruik, of dat ik later een betere koop, of dat ik gewoon helemaal geen subwoofer doe.
Via Marktplaats een SVS PC-2000 kunnen scoren. Hoewel die wel meteen naar de hoek is verbannen, is het alsnog een goede aanvulling op de Tannoys. Je hebt niet meteen het idee van "zo, hier staat een subwoofer", maar hij gaat gewoon lager.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ExW7nMAkAbfZ7SuYbXe5FqF0V0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tmakj38w7n0oBKBGTUzPFFan.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: behalve dat er elke keer een plantje op gezet wordt, die ik vervolgens weer ergens anders zet :+

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:58
Vervelend, maar het is handiger om een review te plaatsen. Hier sneeuwt het onder en is het off-topic.

[ Voor 96% gewijzigd door S1NN3D op 29-08-2021 08:53 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:27
maussie95 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 18:31:
[...]

Edit: behalve dat er elke keer een plantje op gezet wordt, die ik vervolgens weer ergens anders zet :+
Echt niet! Jij hebt hem voor de foto er even snel afgehaald maar daarna gewoon weer teruggezet om ruzie met de vrouw te voorkomen ;)

Blijven aparte subs maar kan zo wel goed staan in de ruimte.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maussie95
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-01-2022
renzo4000 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 08:45:
[...]

Echt niet! Jij hebt hem voor de foto er even snel afgehaald maar daarna gewoon weer teruggezet om ruzie met de vrouw te voorkomen ;)
O-)
Blijven aparte subs maar kan zo wel goed staan in de ruimte.
Ik moest ook even aan het idee wennen, maar hij past wel makkelijker in de ruimte dan een traditionele rechthoekige sub. En dan had ik waarschijnlijk voor een kleinere gemoeten, dus daarvoor is dit een prima oplossing.

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:00
maussie95 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:34:
[...]

O-)

[...]

Ik moest ook even aan het idee wennen, maar hij past wel makkelijker in de ruimte dan een traditionele rechthoekige sub. En dan had ik waarschijnlijk voor een kleinere gemoeten, dus daarvoor is dit een prima oplossing.
Das wel een leuke. Aangezien dat ding ca 40 cm in doorsnee en iets van 80 cm hoog, zou je theoretisch twee besta kastjes plus een setje pootjes op elkaar kunnen zetten om hem in te bouwen. , Zaag je uit de onderste een deel van de bodem en achterkant om de downfire en baspoort de ruimte te geven. Dan zie je er zowat helemaal niks van.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
maussie95 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:34:
[...]

O-)

[...]

Hoe bevalt de plaatsing in een hoek? Merk je dat achter je luisterpositie plaatsen veel verschil tov voor je tussen de speakers? Ik lees me suf over plaatsing van subwoofers en telkens is het antwoord dat je zelf het luisteren wat ik helemaal begrijp maar ben benieuwd naar jouw ervaring....

Zelf heb ik het (nog) veilig op de correcte 5.1 opstelling positie gezet (naast frontspeakers) maar overdenk dat er betere plekjes zijn en deze mooie sub zie ik al zo staan in een hoekje hier achter/naast de bank. Beetje vergelijkbaar waar die van jou nu staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drentjess
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-05 16:12
OmeRobbie schreef op zondag 5 september 2021 @ 07:36:
[...]

Hoe bevalt de plaatsing in een hoek? Merk je dat achter je luisterpositie plaatsen veel verschil tov voor je tussen de speakers? Ik lees me suf over plaatsing van subwoofers en telkens is het antwoord dat je zelf het luisteren wat ik helemaal begrijp maar ben benieuwd naar jouw ervaring....

Zelf heb ik het (nog) veilig op de correcte 5.1 opstelling positie gezet (naast frontspeakers) maar overdenk dat er betere plekjes zijn en deze mooie sub zie ik al zo staan in een hoekje hier achter/naast de bank. Beetje vergelijkbaar waar die van jou nu staat...
Begrijpelijk, maar toch is elke ruimte anders en is er andere akoestiek. Je kan toch echt het beste zelf luisteren door bijv. de subwoofer crawl te doen. Zet je sub op je luister positie, gooi een bekende audiotrack met aanwezige bass over de set en ga luisteren waar de bass het aangenaamst klinkt. Dat is dan de beste positie om je sub neer te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-06 12:39
Kleine uitbreiding van de set een Marantz PM-15 S2 als eindbak voor HT en geïntegreerde versterker voor stereo (CD). Dit in aanvulling op de Marantz SR-7012.

Klinkt stereo echt een flink stuk beter.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:24
Na heel wat jaren heb ik weer een televisie in huis. Zodat de kinderen hun tekenfilmpjes kunnen kijken :-) Dus ik durf wel voorzichtig m'n home 'cinema' te tonen. Het is een vrij basic setup. Specs:

- Philips 43PUS8535
- B&W 803D3
- Devialet Expert Pro 440 Ci
- Technics SL-1200 GR
- Roon via intel NUC en Synology Nas

Het meubeltje is nog under construction, ik heb al veel verschillende dingen gehad maar heb nog steeds geen fijn exemplaar kunnen vinden. Tips welkom!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udRVd7hfnrQZMtsx2NsFRwPaSYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qAwLh56MVf6xzD6KX7d4ShOe.jpg?f=fotoalbum_large

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Cannondale schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:21:
Na heel wat jaren heb ik weer een televisie in huis. Zodat de kinderen hun tekenfilmpjes kunnen kijken :-) Dus ik durf wel voorzichtig m'n home 'cinema' te tonen. Het is een vrij basic setup. Specs:

- Philips 43PUS8535
- B&W 803D3
- Technics SL-1200 GR

Het meubeltje is nog under construction, ik heb al veel verschillende dingen gehad maar heb nog steeds geen fijn exemplaar kunnen vinden. Tips welkom!

[Afbeelding]
Weinig ‘basic’ aan die setup!

Toch wel de mooiste luidspreker ooit gemaakt. De rondingen, verhoudingen en de kleuren, alles klopt daaraan. Het is dat de WAF nogal laag is hiervan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Laatst online: 08:14

Mavamaarten

Omdat het kan!

t14wo schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:48:
[...]
Toch wel de mooiste luidspreker ooit gemaakt. De rondingen, verhoudingen en de kleuren, alles klopt daaraan.
Smaken verschillen. Ik vind het er persoonlijk totaal niet uit zien maar geloof best dat het heel goede speakers zijn. Ieder zijn ding :)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
Al langere tijd dit forum aan volgen, dit is mijn setup.

- LGC1"65 "
- Onkyo TX NR656
- Teufel condoom consono :+ 35 MK3 "power edition"
- KPN receiver
- Logitech Harmony
- blu-ray speler (Sony)
- PlayStation 3
-chromecast ultra (Google stadia)
-server in de meterkast (unraid server)

Opzich ben ik er blij mee, kijk veel films en serie's. Zins kort de C1 en 4K is echt zeer mooi! (Kwam van een Samsung 48 inch)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W39pH9TEUpTwfEhbYmC2YLhbxQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gXMdWy9Jtg6d06ruMM0YdItm.jpg?f=fotoalbum_large

De foto moest ik even zoeken, zijn nog aan het verbouwen maar ben op dit moment al tevreden. :*)

[ Voor 37% gewijzigd door k_ers op 15-09-2021 11:02 ]

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-06 12:39
[...]

Toch wel de mooiste luidspreker ooit gemaakt. De rondingen, verhoudingen en de kleuren, alles klopt daaraan. Het is dat de WAF nogal laag is hiervan.
Een basic set-up is het er niet. Vind het mooie speakers. Deze zelf nooit gehoord, maar ziet er echt gaaf uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:09
k_ers schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:03:

- LGC1"65 "
- Onkyo TX NR656
- Teufel condoom 35 MK3 "power edition"
- KPN receiver
- Logitech Harmony
- blu-ray speler (Sony)
- PlayStation 3

Opzich ben ik er blij mee, kijk veel films en serie's. Zins kort de C1 en 4K is echt zeer mooi! (Kwam van een Samsung 48 inch)
Wat voor Teufel? :+

• VoooDoo
k_ers schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:03:

- LGC1"65 "
- Onkyo TX NR656
- Teufel condoom consono :+ 35 MK3 "power edition"
- KPN receiver
- Logitech Harmony
- blu-ray speler (Sony)
- PlayStation 3

Opzich ben ik er blij mee, kijk veel films en serie's. Zins kort de C1 en 4K is echt zeer mooi! (Kwam van een Samsung 48 inch)
Heb je misschien ook foto's? Vind ik het leukste aan dit draadje! :)

• Cannondale
[...]

RobbieHifi schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:12:
[...]

Een basic set-up is het er niet.
Als ik zie hoe complex de meeste echte HT's hier eruit zien, dan vind ik dit super basic :P
Mavamaarten schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:53:
[...]

Smaken verschillen. Ik vind het er persoonlijk totaal niet uit zien maar geloof best dat het heel goede speakers zijn. Ieder zijn ding :)
Je bent niet de enige! Heb ook de 802D1 gehad. Die vond ik er beter uitzien, maar die klonken weer niet zo goed als deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
Foto is toegevoegd, ben op vakantie dus was even zoeken
VoooDoo schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:35:
[...]

Heb je misschien ook foto's? Vind ik het leukste aan dit draadje! :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
Na jaren lurken dan ook maar eens mijn luisterplek/bioscoop/journaalkijkplek.

Vanwege de WAF heb ik lang moeten zoeken naar speakers die op t meubel mochten staan. Vloerstaanders en eigenlijk alles dat lijkt op speakers waren lelijk, lomp en uit den boze. Het liefst kwam er een soundbar, maar daar ben ik voor gaan liggen. :X

Een paar jaar terug kwam ik Devialet Phantom tegen in een audiowink in Utrecht en ik was helemaal weggeblazen van de combinatie van design, grootte, gemak en geluidsdruk die deze voortbrachten. De prijs van 2k per stuk was dan weer wat te gortig.

Begin dit jaar dan toch tweedehands een mooie set Devialet Phantom Silvers aangeschaft. In het verleden werden ze geplaagd door slechte software. Na de nieuwe update van het OS, waardoor er geen centraal kastje meer nodig was, zijn ze écht goed geworden.

Het gemak van 1 losse volume knop, 2 stroomkabels en 1 optische kabel zijn een verademing. En met Spotify Connect, Airplay 2 etc. stream je alles makkelijk er naartoe.

Het geluid is echt waanzinnig. Ondanks de kleine afmeting is het laag bizar sterk en de geluidsdruk kan je vergelijken met een concert. Ze lenen zich perfect voor live registraties van concerten en voor films. Iedereen die ze hoort is meteen op zoek naar de subwoofer.

Verder een LG C7 OLED 55” waar ik nog elke dag blij mee ben en voor de echte luistersessies een Pro-Ject RPM 3 met Red element die met een pre amp digitaal naar de Devialets gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lntov1Z5nY0Os50zFJkB3xmtxrs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6WrT7NICKswdS8XHOFmqxlfL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9EN51UtKWlYVa6RpDqTXz-6LTo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RLoXksrJ6ckWbkOWhbK1myxN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWzBnaKSz2es35lUg2tqRpe0b8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OWNDuFg5QNyP5ewB93ODdRpf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94NC2ytkX1rfRSsXFj0Ht6jHI6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VjDU51eYLDVwN6cFwY4WkzdT.jpg?f=fotoalbum_large

• Metal Mark
  • Laatst online: 22:20
t14wo schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:04:
Begin dit jaar dan toch tweedehands een mooie set Devialet Phantom Silvers
Nice! Mooi set speakers. Ik heb ze zelf ook overwogen maar de prijs was mij ook te hoog. Ben zelf uiteindelijk uitgekomen bij de Dynaudio XEO 20's en tot op de dag van vandaag erg tevreden over. Het gemak van alleen een stroomkabel aansluiten op de speakers past mij wel. Ben van het gemak :+.

Mag ik vragen waar jouw tv meubel van is, ben erg van gecharmeerd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
Metal Mark schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:14:
[...]

Nice! Mooi set speakers. Ik heb ze zelf ook overwogen maar de prijs was mij ook te hoog. Ben zelf uiteindelijk uitgekomen bij de Dynaudio XEO 20's en tot op de dag van vandaag erg tevreden over. Het gemak van alleen een stroomkabel aansluiten op de speakers past mij wel. Ben van het gemak :+.

Mag ik vragen waar jouw tv meubel van is, ben erg van gecharmeerd. :)
Inderdaad. Losse luidsprekers, kabels, versterkers etc. is allemaal leuk en interessant, maar kan ook een hoop gedoe zijn als het niet werkt of niet goed bij elkaar past. En hoewel ik dat geknutsel erg leuk vind, is het gemak van actieve luidsprekers met connectiviteit toch heel fijn.

Het meubel komt van een lokale houthandel en is op maat. Is van massief eikenhout en loooeeizwaar. Hebben allerlei meubels die op maat worden gemaakt en je kan ze helemaal naar smaak aanpassen. We hebben daar ook de eikenhouten eettafel gekocht. Prijzen zijn redelijk vriendelijk, zeker vergeleken met de kwaliteit dje je krijgt. Productie vindt plaats in Polen, vlakbij waar ook de Eikenbomen worden gekapt. Geen mooie showroom met koffie, maar gewoon een hal. Dat spreekt mij altijd aan. Betekent dat je betaalt voor het product ipv alles eromheen. https://houthandeljelsan.nl/

@AdemYegin zie hierboven

[ Voor 8% gewijzigd door t14wo op 15-09-2021 11:53 ]

• AdemYegin
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-12-2024

Vanwege de WAF heb ik lang moeten zoeken naar speakers die op t meubel mochten staan. Vloerstaanders en eigenlijk alles dat lijkt op speakers waren lelijk, lomp en uit den boze. Het liefst kwam er een soundbar, maar daar ben ik voor gaan liggen. :X

Een paar jaar terug kwam ik Devialet Phantom tegen in een audiowink in Utrecht en ik was helemaal weggeblazen van de combinatie van design, grootte, gemak en geluidsdruk die deze voortbrachten. De prijs van 2k per stuk was dan weer wat te gortig.

Begin dit jaar dan toch tweedehands een mooie set Devialet Phantom Silvers aangeschaft. In het verleden werden ze geplaagd door slechte software. Na de nieuwe update van het OS, waardoor er geen centraal kastje meer nodig was, zijn ze écht goed geworden.

Het gemak van 1 losse volume knop, 2 stroomkabels en 1 optische kabel zijn een verademing. En met Spotify Connect, Airplay 2 etc. stream je alles makkelijk er naartoe.

Het geluid is echt waanzinnig. Ondanks de kleine afmeting is het laag bizar sterk en de geluidsdruk kan je vergelijken met een concert. Ze lenen zich perfect voor live registraties van concerten en voor films. Iedereen die ze hoort is meteen op zoek naar de subwoofer.

Verder een LG C7 OLED 55” waar ik nog elke dag blij mee ben en voor de echte luistersessies een Pro-Ject RPM 3 met Red element die met een pre amp digitaal naar de Devialets gaat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie tv meubel, waar is die van?

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Cannondale schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:21:

- Philips 43PUS8535
- B&W 803D3
- Technics SL-1200 GR

[Afbeelding]
Vind ik ook zeker niet basic! Althans, het is natuurlijk geen ingewikkelde 9.1.2 achtige setup maar dit klinkt ongetwijfeld beter. Prachtige speakers maar eigenlijk ben ik nog meer jaloers op de Devialet.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

t14wo schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:51:
[...]

Inderdaad. Losse luidsprekers, kabels, versterkers etc. is allemaal leuk en interessant, maar kan ook een hoop gedoe zijn als het niet werkt of niet goed bij elkaar past. En hoewel ik dat geknutsel erg leuk vind, is het gemak van actieve luidsprekers met connectiviteit toch heel fijn.

Het meubel komt van een lokale houthandel en is op maat. Is van massief eikenhout en loooeeizwaar. Hebben allerlei meubels die op maat worden gemaakt en je kan ze helemaal naar smaak aanpassen. We hebben daar ook de eikenhouten eettafel gekocht. Prijzen zijn redelijk vriendelijk, zeker vergeleken met de kwaliteit dje je krijgt. Productie vindt plaats in Polen, vlakbij waar ook de Eikenbomen worden gekapt. Geen mooie showroom met koffie, maar gewoon een hal. Dat spreekt mij altijd aan. Betekent dat je betaalt voor het product ipv alles eromheen. https://houthandeljelsan.nl/

@AdemYegin zie hierboven
Erg mooie speakers inderdaad, wat mij altijd een beetje weghoudt van dit soort speakers is de ondersteuning van de software. Zelfde geldt voor bijvoorbeeld de wireless LS50's van KEF, zijn namelijk verder ook prachtige oplossingen zonder gezeur, maar het is geen spul dat ik om de zoveel jaar wil vervangen.

Ik weet het, je kunt er altijd een streamer aan hangen, maar dan zit je alsnog met extra hardware

[ Voor 3% gewijzigd door Thomas op 15-09-2021 12:48 ]

• t14wo
  • Nu online
Thomas schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:47:
[...]

Erg mooie speakers inderdaad, wat mij altijd een beetje weghoudt van dit soort speakers is de ondersteuning van de software. Zelfde geldt voor bijvoorbeeld de wireless LS50's van KEF, zijn namelijk verder ook prachtige oplossingen zonder gezeur, maar het is geen spul dat ik om de zoveel jaar wil vervangen.

Ik weet het, je kunt er altijd een streamer aan hangen, maar dan zit je alsnog met extra hardware
Ik ga er vanuit en mag hopen dat Devialet deze speakers lange tijd gaat ondersteunen. Zonder de app kun je er namelijk niet zoveel mee. Ik heb dan de losse volume knop, maar instellingen gaan allemaal via de app.

Devialet is nieuw in het active speakers segment, maar al sinds jaar en dag gerenomeerd (ultra) high end amp fabrikant. Dat imago is ze een hoop waard. Niet voor niets is er jaren na de introductie van de speakers een compleet nieuw operating system gekomen die de complete werking en technologie van de speakers heeft gewijzigd in positieve zin.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Devialet luidsprekers zijn niet mijn stijl, maar heb er een aantal gehoord en ze klinken toch wel erg goed. Ben voor de rest geen fan van Devialet (hun versterkers zijn niet echt geweldig), maar qua luidsprekers weten ze wat ze doen.

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Vanwege de WAF heb ik lang moeten zoeken naar speakers die op t meubel mochten staan. Vloerstaanders en eigenlijk alles dat lijkt op speakers waren lelijk, lomp en uit den boze.
Mooie WAF oplossing!

Hier was het wat ingewikkelder want er mocht niks van het dressoire.
En er staan hier roze kaarsen op de hoeken...

Oplossing:
5x witte B&W VM1 op de kop getikt voor €250
1x Canton ASF 75 SC (verstopt hangend aan de muur achter gordijn)

Vooral een subwoofer zoeken die voldoet aan de WAF is verdomde lastig.
Frontfire zet je niet in een hoekje, dus eerst een simpele downfire Mission MS8 naast dressoire geprobeerd, en nu de oplossing met de Canton.

Zal later even betere foto's plaatsen want die van mijn TV review gaat over spiegeling en is niet duidelijk voor het hele plaatje.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• The Eagle
Anoniem: 159816 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:51:
[...]

Devialet luidsprekers zijn niet mijn stijl, maar heb er een aantal gehoord en ze klinken toch wel erg goed. Ben voor de rest geen fan van Devialet (hun versterkers zijn niet echt geweldig), maar qua luidsprekers weten ze wat ze doen.
Ze maken idd leuk spul. Ik heb ze ook mogen horen en het klonk uitstekend (voor zover een winkelsetting dat toeliet). Maar qua WAF kreeg ik die 2500+ euro voor een bluetooth speaker er niet doorheen, en vond het zelf eigenlijk ook wel wat gortig :P
Hier overigens een whitepaper van hoe ze qua techniek in elkaar steken: https://www.dendaudio.nl/...et-Phantom-whitepaper.pdf
Ik had stiekem verwacht dat het een soort van MFB zou zijn, maar het is veel meer dan dat :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• t14wo
  • Nu online
The Eagle schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:20:
[...]

Ze maken idd leuk spul. Ik heb ze ook mogen horen en het klonk uitstekend (voor zover een winkelsetting dat toeliet). Maar qua WAF kreeg ik die 2500+ euro voor een bluetooth speaker er niet doorheen, en vond het zelf eigenlijk ook wel wat gortig :P
Hier overigens een whitepaper van hoe ze qua techniek in elkaar steken: https://www.dendaudio.nl/...et-Phantom-whitepaper.pdf
Ik had stiekem verwacht dat het een soort van MFB zou zijn, maar het is veel meer dan dat :)
Het is een compleet luchtdichte behuizing wat ervoor zorgt dat er erg veel vermogen nodig is om de woofers in tegengestelde richting te laten bewegen. Daardoor kunnen ze met 2 6” woofers een enorme geluidsdruk genereren. Mooie is ook dat doordat ze tegengesteld werken, de behuizing volledig stil is. Best grappig wanneer je je hand erop legt als ze behoorlijk hard staan. Je voelt niets.

Maar inderdaad, bt speaker voor 2500 is wat gortig, zeker als je er nóg een moet voor stereo.
DJMaze schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:07:
[...]

Mooie WAF oplossing!

Hier was het wat ingewikkelder want er mocht niks van het dressoire.
En er staan hier roze kaarsen op de hoeken...

Oplossing:
5x witte B&W VM1 op de kop getikt voor €250
1x Canton ASF 75 SC (verstopt hangend aan de muur achter gordijn)

Vooral een subwoofer zoeken die voldoet aan de WAF is verdomde lastig.
Frontfire zet je niet in een hoekje, dus eerst een simpele downfire Mission MS8 naast dressoire geprobeerd, en nu de oplossing met de Canton.

Zal later even betere foto's plaatsen want die van mijn TV review gaat over spiegeling en is niet duidelijk voor het hele plaatje.
Ik hechge inderdaad veel waarde aan vol geluid. Ook op hoger volume. Dan ontkom je haast niet aan een sub als je kleine fronts wilt. Maar zo’n sub vinden de dames toch maar een moeilijk ding.

• The Eagle
Ik zou ze alsnog stiekem best willen hoor ;)
Alleen draai ik nu met een 5.1 setup en luister ook veel in multichannel stereo, dus dan moet ik er eigenlijk 4 :X
En met een peuter en een kleuter in huis is het risico op beschadiging ook aanwezig. Ze weten dat ze niet aan mijn speakers mogen komen en doen dat ook braaf, maar een ongelukje of gewoon lompigheid is ook zo gebeurd. En dan schrijf ik liever geen 10k af :X

• t14wo
  • Nu online
The Eagle schreef op woensdag 15 september 2021 @ 21:52:
Ik zou ze alsnog stiekem best willen hoor ;)
Alleen draai ik nu met een 5.1 setup en luister ook veel in multichannel stereo, dus dan moet ik er eigenlijk 4 :X
En met een peuter en een kleuter in huis is het risico op beschadiging ook aanwezig. Ze weten dat ze niet aan mijn speakers mogen komen en doen dat ook braaf, maar een ongelukje of gewoon lompigheid is ook zo gebeurd. En dan schrijf ik liever geen 10k af :X
De woofers zijn van vrij aluminium die snel deukt als je er tegenaan stoot met een hard voorwerp. En doordat ze uitsteken is die kans zeer aanwezig.

Zou ze niet in multi channel gebruiken. Vooral omdat je ze gewoon ‘ouderwets’ via toslink voedt met audio. Volgens mij is dat een gedoe met mca.

• Cannondale
Anoniem: 159816 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:51:
[...]

Ben voor de rest geen fan van Devialet (hun versterkers zijn niet echt geweldig), maar qua luidsprekers weten ze wat ze doen.
Over de luidsprekers kan ik niks zeggen, want ik heb ze niet gehad en slechts kort gehoord. Over de versterkers (expert lijn) kan ik na twee jaar gebruik wel een persoonlijke mening geven. Ik vind ze echt supergoed! En ik heb de afgelopen 20 jaar al vrij veel verschillende high-end apparatuur gehad, ook in duurdere klasse dan de Devialets. Het blijft een persoonlijke mening natuurlijk, maar om te stellen dat ze niet echt geweldig zijn is wat mij betreft te kort door de bocht d:)b

Cannondale schreef op donderdag 16 september 2021 @ 08:33:
[...]

Over de luidsprekers kan ik niks zeggen, want ik heb ze niet gehad en slechts kort gehoord. Over de versterkers (expert lijn) kan ik na twee jaar gebruik wel een persoonlijke mening geven. Ik vind ze echt supergoed! En ik heb de afgelopen 20 jaar al vrij veel verschillende high-end apparatuur gehad, ook in duurdere klasse dan de Devialets. Het blijft een persoonlijke mening natuurlijk, maar om te stellen dat ze niet echt geweldig zijn is wat mij betreft te kort door de bocht d:)b
Uiteindelijk hoor je waarschijnlijk geen verschil (zolang je niet in de treble clipped door het lage vermogen), het is alleen dat ze technisch opzicht gewoon niet de moeite waard zijn en fouten vertonen die je verwacht bij goedkope no-name Chinese mini versterkertjes. Als je het erover wil hebben kunnen we hier verder praten:

Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 16-09-2021 08:39 ]

renzo4000 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:33:
[Afbeelding]

sorry, kon het niet laten :P ... maar hoewel ik de opmerking van @Sjaak2k iets meer zou willen nuanceren, snap ik wel een beetje waar hij op doelt. Jouw opmerkingen @Anoniem: 159816 missen soms nog wel eens wat finesse. Hier moet uiteraard alles besproken kunnen worden naar heb ik het idee dat op het Tweakersforum vooral hobbyisten zitten(zoals ik) en is de echte audiofiel en high end user iets minder aanwezig hier. Ik vermoed dat je die eerder op het htforum tegen komt. Laten we het vooral gezellig en luchtig houden en weer mooie setups delen hier. Er kan nooit sprake zijn van goed of slecht, dat is voor iedereen persoonlijk
Ik dacht juist dat de gemiddelde Tweaker juist meer waarde hecht aan de objectieve prestaties van producten, wat juist het tegenovergestelde is van wat men belangrijk vindt op het htforum. Dat forum hecht men helemaal geen waarde aan de objectieve prestaties van producten. Maar ik merk al dat de gemiddelde Tweaker ook meer waarde hecht aan het gevoel dan aan benchmarks.

Verder gaf ik ook aan fan te zijn van Devialet's luidsprekers, maar als ik wat negatiefs zeg over een ander product van ze mag dat weer niet?

Om het on topic te houden, hier mijn versterkers (Datasheet):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rtU0SvxxFPZIc_LHdceFylwPgzA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OtJ3BPpoDi9xvzKuqMeKFO11.png?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 16-09-2021 10:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Negakinu

too old, too cold

• Negakinu
Anoniem: 159816 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:24:
[...]

Goede optie, andere optie is een SB3000 micro.
En als je iets goedkoops zoekt, is de Jamo S808 ook redelijk WAF-approved misschien. Die is echter qua prestaties niet te vergelijken met een merk als SVS, natuurlijk. Wel erg aantrekkelijk vormgegeven, vind ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GpCb0wLolTzLFS3X6qRjVUpc-a4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zRqYGJF5pV994Ew8i8jqgzqS.jpg?f=user_large

too old, too cold

Negakinu schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:32:
[...]

En als je iets goedkoops zoekt, is de Jamo S808 ook redelijk WAF-approved misschien. Die is echter qua prestaties niet te vergelijken met een merk als SVS, natuurlijk. Wel erg aantrekkelijk vormgegeven, vind ik.

[Afbeelding]
Beter dan niets, en je kan er gemakkelijk meerdere neerzetten.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

t14wo schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:51:
[...]

Ik ga er vanuit en mag hopen dat Devialet deze speakers lange tijd gaat ondersteunen. Zonder de app kun je er namelijk niet zoveel mee. Ik heb dan de losse volume knop, maar instellingen gaan allemaal via de app.

Devialet is nieuw in het active speakers segment, maar al sinds jaar en dag gerenomeerd (ultra) high end amp fabrikant. Dat imago is ze een hoop waard. Niet voor niets is er jaren na de introductie van de speakers een compleet nieuw operating system gekomen die de complete werking en technologie van de speakers heeft gewijzigd in positieve zin.
Ik duim voor je! Imago is natuurlijk heel belangrijk, dus ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat ze inderdaad vrij lang zullen worden ondersteund. Zeker in dat geval fantastisch mooie speakers, heb je ongetwijfeld veel plezier van.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Negakinu schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:32:
[...]

[Afbeelding]
Zou - afhankelijk van budget natuurlijk - niet zo heel snel voor deze gaan. Vriend heeft er slechte ervaringen mee. Vind zelf de Kef kc62 wel een zeer aantrekkelijke sub, zowel qua uiterlijk als prestaties en grootte. Zelf heb ik hem overigens niet, iets te duur voor mij, maar met WAF in gedachte wel een van de betere oplossingen.

• Negakinu
Thomas schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:39:
[...]

Zou - afhankelijk van budget natuurlijk - niet zo heel snel voor deze gaan. Vriend heeft er slechte ervaringen mee. Vind zelf de Kef kc62 wel een zeer aantrekkelijke sub, zowel qua uiterlijk als prestaties en grootte. Zelf heb ik hem overigens niet, iets te duur voor mij, maar met WAF in gedachte wel een van de betere oplossingen.
De recensies zijn echter best lovend, rekening houdend met de lage prijs en verwachtingsmanagement. Misschien een kwestie van de verkeerde positie in de ruimte? Als je er twee neerzet en met wat aandacht de subwoofer crawl doet, denk ik dat je best een heel eind kunt komen. Je zou ze zelfs nog kunnen calibreren met een goedkope MiniDSP module en REW software.

Met wat tijd, aandacht, inzet en creatief denken kun je zelf uit een budget sub redelijk wat prestaties halen. Je moet er alleen zin in hebben, natuurlijk. :D

too old, too cold

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Negakinu schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:47:
[...]

De recensies zijn echter best lovend, rekening houdend met de lage prijs en verwachtingsmanagement. Misschien een kwestie van de verkeerde positie in de ruimte? Als je er twee neerzet en met wat aandacht de subwoofer crawl doet, denk ik dat je best een heel eind kunt komen. Je zou ze zelfs nog kunnen calibreren met een goedkope MiniDSP module en REW software.

Met wat tijd, aandacht, inzet en creatief denken kun je zelf uit een budget sub redelijk wat prestaties halen. Je moet er alleen zin in hebben, natuurlijk. :D
Dat is ook weer waar, ligt enorm aan de ruimte / plaatsing. Daarnaast natuurlijk ook aan de speakers die je hebt staan. Die Jamo's gaan niet ontzettend laag, maar dat geldt ook voor de Canton die DJIMaze al heeft (al gaat die net ietsjes lager). Wat dat betreft vind ik die KEF een bijzonder ding, die gaat maarliefst tot 11Hz. Het blijft natuurlijk een blok(je) dat niet zomaar onder een bank kan worden geschoven, en hij kost een veelvoud van die Jamo's.

Heb zelf blijkbaar toch best wat geluk dat ik niet zo bezig hoef te zijn met een WAF. Althans, mijn vriendin zou ook zeker niet blij worden van een enorme sub (nu een 8" staan, ook i.v.m. ruimtegebrek anders was er een 10-12" gekomen) maar ze heeft gelukkig niets tegen op mijn huidige setup en bijvoorbeeld grotere vloerstaanders - mits een beetje mooi uiterlijk - komen er ook wel doorheen als ik die wil kopen. Nou moet ik toegeven dat ik zelf het ontwerp van speakers/subs/randapparatuur ook vrij belangrijk vind en dus ook redelijk zwaar meeweeg. Het kan nog zo fantastisch klinken maar als het spuuglelijk is wil ik het niet in huis.

• Negakinu
Thomas schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:01:
[...]

Dat is ook weer waar, ligt enorm aan de ruimte / plaatsing. Daarnaast natuurlijk ook aan de speakers die je hebt staan. Die Jamo's gaan niet ontzettend laag, maar dat geldt ook voor de Canton die DJIMaze al heeft (al gaat die net ietsjes lager). Wat dat betreft vind ik die KEF een bijzonder ding, die gaat maarliefst tot 11Hz. Het blijft natuurlijk een blok(je) dat niet zomaar onder een bank kan worden geschoven, en hij kost een veelvoud van die Jamo's.

Heb zelf blijkbaar toch best wat geluk dat ik niet zo bezig hoef te zijn met een WAF. Althans, mijn vriendin zou ook zeker niet blij worden van een enorme sub (nu een 8" staan, ook i.v.m. ruimtegebrek anders was er een 10-12" gekomen) maar ze heeft gelukkig niets tegen op mijn huidige setup en bijvoorbeeld grotere vloerstaanders - mits een beetje mooi uiterlijk - komen er ook wel doorheen als ik die wil kopen. Nou moet ik toegeven dat ik zelf het ontwerp van speakers/subs/randapparatuur ook vrij belangrijk vind en dus ook redelijk zwaar meeweeg. Het kan nog zo fantastisch klinken maar als het spuuglelijk is wil ik het niet in huis.
11hz is wel echt gruwelijk laag uit zo'n klein Kefje! Ik heb dat specifieke model nog nooit gehoord, maar ben super benieuwd. Ik heb zelf twee BK subs staan die tot 17hz gaan, en daar wordt ik soms al eng van, alhoewel ik niet denk dat ik die lage frequenties in de praktijk vaak hoor, omdat veel films de LFE channel een cut-off geven die veel hoger ligt, helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door Negakinu op 16-09-2021 11:14 ]

too old, too cold

Negakinu schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:12:
[...]

11hz is wel echt gruwelijk laag uit zo'n klein Kefje! Ik heb dat specifieke model nog nooit gehoord, maar ben super benieuwd. Ik heb zelf twee BK subs staan die tot 17hz gaan, en daar wordt ik soms al eng van, alhoewel ik niet denk dat ik die lage frequenties in de praktijk vaak hoor, omdat veel films de LFE channel een cut-off geven die veel hoger ligt, helaas.
Die 11hz kan niet met veel SPL zijn als je naar de CEA2010 data kijkt van de Kef. Zou mij verbazen als het boven de 80 uitkomt. Het probleem met subwoofers is dat je gewoon conus oppervlak nodig hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 16-09-2021 14:08 ]

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Nice, alleen qua prijs wel een gigantisch verschil met wat ik nu heb.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1 ... 91 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic