Wat is dit een geweldig forum is dit zeg! Eindelijk een plek waar wij audio/video liefhebbers onze creaties kunnen tonen. De details tot waarin wij liefhebbers ons verdiepen zijn meestal niet zo interessant voor onze wederhelften of vrienden

, maar hier wordt dat juist gewaardeerd.
Hierbij mijn vintage surround set.
Wat je ziet:
Fronts: Bowers & Wilkins DM7 (toppers uit de jaren '79)
'Reserve' speakers om af te wisselen: B&W 803 matrix in het wit met variable high-pass alignment filter
Surrounds: B&W DM17 (gelimiteerde boekenplank versie van de DM7, 1982)
Stands: STAV/12
Center: B&W CM centre (oke dit is geen vintage, maar center speakers bestaan nog niet zo lang)
Subwoofer: B&W ASW 700 (ook geen vintage inderdaad)
Platenspeler: Technics SL-10 (design uit Japan,
opgenomen in het museum of modern art in New York, te gebruiken in de auto op 12 volt, voor wie dat dan ook wil, en in elke positie, bijvoorbeeld verticaal aan de muur, 1979)
meubel: TV meubel danny mangohout van Zen Lifestyle
AVR: Denon X4200W
TV: Sony kd-43xd8305
Wat je niet ziet:
Eindversterkers voor de fronts: B&W MPA1 monoblokken
Blu-Ray: Sony BDP S6700
Streamer: Bluesound Node 2
Nintendo Switch
Ik ben erg tevreden met de DM7, mijn all-time favorite luidspreker met een vrijwel perfecte mid-woofer met Kevlar, een tweeter on top en een zeer mooie passieve woofer (feitelijk een luxe bass-reflex poort). Ze geven een geweldige neutrale klank, die inderdaad ietwat warm klinkt. Speelt makkelijk nieuwe speakers van de baan totdat je diep in de buidel tast, en dat uit 1979!
Daarnaast ben ik blij met de surrounds, gezien die leuk passen bij de DM7.
De volgende verbetering zal de AVR zijn, ooit wil ik een audiofiele surround AVR, maar die zijn wel erg prijzig...