Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trotter18
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-03-2023
Ik ben best jaloers op die mooie sets die hier passeren. Jammer genoeg laat mijn woonkamer het niet toe zodat ik centraal voor mijn tv kan zitten en was ik verplicht de tv in de hoek te plaatsen. De tv voor het hoekraam plaats, zou niet aangenaam zijn om overdag te kijken zonder verduisterende gordijnen of dergelijke. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Yzxx3QfiUlGaR8z-N29Bg848Ps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D4NIWHt0Ek4YV3zpHaNpAad3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBzx3ElFugjSIsKDnxVmEb179eA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OGQv4hQYVHu4iAq6tCUeZouc.jpg?f=fotoalbum_large

Gelieve niet te letten op het meubel. Binnenkort komt er een iets kleiner waar ik alles mooi kan in opbergen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insidious
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 00:09

Insidious

Professionele amateur

Trotter18 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 23:01:
Ik ben best jaloers op die mooie sets die hier passeren. Jammer genoeg laat mijn woonkamer het niet toe zodat ik centraal voor mijn tv kan zitten en was ik verplicht de tv in de hoek te plaatsen. De tv voor het hoekraam plaats, zou niet aangenaam zijn om overdag te kijken zonder verduisterende gordijnen of dergelijke. [Afbeelding]

[Afbeelding]

Gelieve niet te letten op het meubel. Binnenkort komt er een iets kleiner waar ik alles mooi kan in opbergen.
Bedankt voor het delen maar deze opstelling is natuurlijk helemaal kut met peren. Niet lullig bedoeld. Je zit altijd scheef naar de tv te kijken. Dan maar wat reflectie op het scherm of andere gordijnen. Kan de tv niet op de plaats van dat, soort van, voetenbankje naast de deur? De deur draait ook de andere kant op. Alles beter dan dit lijkt mij. Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als je de boel een beetje shuffled. Succes! Overigens hoeft een set-up niet een vermogen te kosten om een leuk resultaat te bereiken. Daarna betaal je een heleboel meer voor een beetje beter. En alles went.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik ben best jaloers op die mooie sets die hier passeren. Jammer genoeg laat mijn woonkamer het niet toe zodat ik centraal voor mijn tv kan zitten en was ik verplicht de tv in de hoek te plaatsen.
Insidious schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 00:56:
[...]

Bedankt voor het delen maar deze opstelling is natuurlijk helemaal kut met peren. Niet lullig bedoeld. Je zit altijd scheef naar de tv te kijken. Dan maar wat reflectie op het scherm of andere gordijnen. Kan de tv niet op de plaats van dat, soort van, voetenbankje naast de deur? De deur draait ook de andere kant op. Alles beter dan dit lijkt mij. Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als je de boel een beetje shuffled. Succes! Overigens hoeft een set-up niet een vermogen te kosten om een leuk resultaat te bereiken. Daarna betaal je een heleboel meer voor een beetje beter. En alles went.
Dit lijkt behoorlijk op hoe mijn woonkamer eruit zag. Logisch, maar het geluid was matig en ik zat veel te ver vd TV. Ik heb verduisterende gordijnen gekocht en heel de kamer een kwart slag gedraait. Ziet er een beetje raar uit, mijn bank staat nu in het midden vd woonkamer, maar het geluid is echt véél beter en ik zit recht voor de TV.
Ik zou zeker een middag experimenteren met andere opstellingen.

Overigens hier al meer dan 10 jaar tevreden met een Harman/Kardon hk650 met een paar B&W 604 s2 vloerstaanders. Op Marktplaats gekocht voor €255 toen.

[ Voor 12% gewijzigd door jodeltje op 20-07-2021 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik ben best jaloers op die mooie sets die hier passeren. Jammer genoeg laat mijn woonkamer het niet toe zodat ik centraal voor mijn tv kan zitten en was ik verplicht de tv in de hoek te plaatsen. De tv voor het hoekraam plaats, zou niet aangenaam zijn om overdag te kijken zonder verduisterende gordijnen of dergelijke. [Afbeelding]

[Afbeelding]

Kan je niet de banken een kwartslag draaien naar rechts (dan komt de kleine bank midden in de woonkamer te staan) en de tv schuin op de muur ongeveer waar nu de chaise longue staat? Dan staat die ook in het midden van de kamer maar heb je zo te zien genoeg ruimte en zit je recht voor de tv.

En dit is vast persoonlijk maar ik mis wel een beetje sfeer door het ontbreken van planten, spulletjes en gezellige lampjes, het doet me een beetje denken aan een hotelkamer maar dan nog saaier...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benzai
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 16:55

[Afbeelding]

Heb je een plattegrond van je woonkamer? Er zijn altijd mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trotter18
Ramon schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 07:00:
[...]

Kan je niet de banken een kwartslag draaien naar rechts (dan komt de kleine bank midden in de woonkamer te staan) en de tv schuin op de muur ongeveer waar nu de chaise longue staat? Dan staat die ook in het midden van de kamer maar heb je zo te zien genoeg ruimte en zit je recht voor de tv.

En dit is vast persoonlijk maar ik mis wel een beetje sfeer door het ontbreken van planten, spulletjes en gezellige lampjes, het doet me een beetje denken aan een hotelkamer maar dan nog saaier...
Is mss wel een mogelijkheid die ik kan proberen om de tv langs de kant van de hoekzetel te plaatsen maar wel eens bespreken met vriendin. De ruimte tussen de deur waar het kastje staat is bedraagt een 90cm. En idd de kamer mist beetje spulletjes maar is momenteel bewust gedaan. Er loopt hier een tweeling van 3jaar rond die heel nieuwsgierig zijn. Ze blijven gelukkig van mijn audio af :*). Bedankt voor de vele reacties en raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 14:27
Nm

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 20-07-2021 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farrell
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 14:14
Trotter18 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:20:
[...]

Is mss wel een mogelijkheid die ik kan proberen om de tv langs de kant van de hoekzetel te plaatsen maar wel eens bespreken met vriendin. De ruimte tussen de deur waar het kastje staat is bedraagt een 90cm. En idd de kamer mist beetje spulletjes maar is momenteel bewust gedaan. Er loopt hier een tweeling van 3jaar rond die heel nieuwsgierig zijn. Ze blijven gelukkig van mijn audio af :*). Bedankt voor de vele reacties en raad.
Zoals @benzai ook vraagt, maar dan misschien zelfs een plattegrond van de hele verdieping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik wil best meedenken, gooi maar een plattegrond! Je zou er zelfs over na kunnen denken de TV 'los' in de woonkamer te zetten, e.v.t. met nieuw meubel.

Zelf overigens een tijd lang een TV voor het raam gehad met donkere maar niet volledig verduisterende gordijnen. Werkte uitstekend.

[ Voor 30% gewijzigd door Thomas op 20-07-2021 12:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
@Trotter18 tja je woonkamer is verreweg van ideaal zullen we maar zeggen. Maar zoals het nu staat is het eigenlijk niet te doen. Er zijn zeker wel opties om te overwegen

- Ze je tv in die hoek schuin en pas daarop je banken aan (ook schuin). Dit is niet ideaal door het ruimteverlies maar dan kan je iig toch recht naar je tv kijken en klopt het geluid ook weer.
- Zet de tv voor het raam en zet de banken allemaal een plaats door naar rechts
- hand de tv aan de muur (waar hij nu staat) en gebruik een mount met een groot swivel bereik. Als je tv gaat kijken zet je hem helemaal naar links en komt ie ongeveer in het midden van je raam. Banken schuif je allemaal een positie naar rechts.

Zoiets dus:

[off topic] ;)
- optie 4: kamer verbouwen
- optie 5: verhuizen :P
- optie 6: geen tv kijken :+

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:05

Exirion

Gadgetfetisjist

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeter
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 21:52
GeleFles schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:08:
[...]

Hoe gaat het met de center in de kast?
Ik heb mijn center (een Jamo S60x??) in de TV kast staan, maar daarbij klinkt het alsof de stemmen uit een grote echoput komen.
Nu is het wel zo dat de Jamo center een poort aan de achterkant heeft en ik vermoed dat dat de boosdoener is... Wellicht eens op zoek naar een gesloten center speaker...
Dan kan ik je het advies geven, om de center zo ver mogelijk naar voor te plaatsen en een plug in de poort te voorzien. Ik heb dit ook gedaan met een zeer goed resultaat, moet je de center ook niet vervangen.

🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trotter18
Thomas schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:18:
Ik wil best meedenken, gooi maar een plattegrond! Je zou er zelfs over na kunnen denken de TV 'los' in de woonkamer te zetten, e.v.t. met nieuw meubel.

Zelf overigens een tijd lang een TV voor het raam gehad met donkere maar niet volledig verduisterende gordijnen. Werkte uitstekend.
Ik weet niet goed of ik plattegrond heb van beneden. Het is een kleine woonkamer in een L vorm met open keuken. Eens moeten kijken hiervoor. Idd dit is geen ideale woonkamer voor audio doeleinden maar zoals hier aangehaald, nooit te laat om te verhuizen (maar dat zal dan zonder vriendin zijn want die wil hier niet weg). Ik denk dat ik even ga bezinnen. Verder wil ik jullie bedanken voor het vele meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:54

Shunt

Boe

Trotter18 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:26:
[...]

Ik weet niet goed of ik plattegrond heb van beneden. Het is een kleine woonkamer in een L vorm met open keuken. Eens moeten kijken hiervoor. Idd dit is geen ideale woonkamer voor audio doeleinden maar zoals hier aangehaald, nooit te laat om te verhuizen (maar dat zal dan zonder vriendin zijn want die wil hier niet weg). Ik denk dat ik even ga bezinnen. Verder wil ik jullie bedanken voor het vele meedenken.
Weer een slachtoffer van maar schat ik wil een open leefkeuken!
Ik heb werkelijk waar zeker 50% van de huizen waar ik 4 jaar geleden heb gekeken laten passeren omdat ze de keuken op de plek van de woonkamer hebben gebouwd.
Inhoudelijk is dit erg lastig ik denk dat de enige optie is de TV voor het raam plaatsen of dichter op de TV zitten met de bank net voor de deur (dat hij nog open kan).

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 09:38
OmeRobbie schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:04:
[...]

Naar welke merken zou jij kijken? Ik geef toe dat ik vooral ook kijk naar uiterlijk en bewezen kwaliteit. Ik vind de B&W's gewoon geweldig mooi. Het is allemaal wel duur spul, weet dat je met Dali en Dynaudio best wat voordeliger uit kan zijn. Ik heb ook gekeken naar KEF, met de LS50, aangevuld met een mooie woofer... ook zo prachtig.
Wel geleerd om voor 1 merk, liefst lijn te kiezen om vanwaaruit je cinemaset op te bouwen. Vandaar...
Focal!! Ik had altijd Kef en ben toen bij Stassen gaan luisteren naar diverse speakers en daar kwam Focal voor mij als overduidelijke winnaar uit. Warm en vol geluid. Ik begreep toen niet meer waarom ik ooit voor Kef (Q-series) had gekozen

Maar goed, blijft natuurlijk persoonlijke smaak maar als je van vol en warm geluid houdt, luister dan eens naar Focal (Aria 926). Een SVS SB-2000 Pro zou zeker niet misstaan in jouw woonkamer. Is niet al te groot en komt een fantastisch strakke bass uit.

Verder prachtige setup! Mag ik vragen hoe breed de muur is waar je TV, open haard e.d. staan?

Oeps, dat is eigenlijk een reactie naar @zeekip ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 11-09 10:15
Morpheus2003 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:50:
[...]
Focal!! Ik had altijd Kef en ben toen bij Stassen gaan luisteren naar diverse speakers en daar kwam Focal voor mij als overduidelijke winnaar uit.

Maar goed, blijft natuurlijk persoonlijke smaak maar als je van vol en warm geluid houdt, luister dan eens naar Focal (Aria 926).
Same here! Fijne speaker is dat!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 19:31
De home cinema was wat verwaarloosd... Nu was de prio nooit echt om het heel mooi te maken, maar de schuifdeurtjes wilde ik sowieso aanpakken en kwam wat kastruimte tekort.

Dus nieuw tv meubel eronder
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ma8A2_iIFJr3ScvH2O1n8RROmk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WlI2tB9ONYqDHKpqOV2BsaiH.jpg?f=fotoalbum_large

Met als resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u9ZmJlnONxWwqsGS2-qE7mP289s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OLcXVTV4K3bdZas948VclQcz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCzExMM4eHL2rL9Fku06yEXwDuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lAwt34xu2fbwfW9kt8d5RCaE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fpq-Quqa1TWeuMNXHwSvV-bvf-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dbMzzOkINh9M7E85BfFBjfya.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_yuwo3l0U4KN3k9dhGUR6pmoxAI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jaCENJT2dAfQ8320R6Ssfr4B.jpg?f=fotoalbum_large

Wat je ziet:
Geluid: 2x Jamo S426 gecombineerd tot 7.1 set ( 4 vloer staanders, 1 center, 2 boekenplank als rears. Subwoofer weet ik het merk ff niet van. Niets speciaals)
Receiver: Denon avr-X2000
Beamer: BenQ W1070
Racestoel: Playseat Challenge
Racestuur: Logitech G29
Consoles: NES, SNES, N64,Gamecube, Wii, Wii U, Switch. PS1, PS2, PS3. Oculus Quest 1
PC: gtx1070, Intel 2600K, 16gb ram

De achterwand met geluidsvlakken moet nog ff afgemaakt. Kabels nog weggewerkt en alle consoles moeten nog aangesloten.....

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 23-07-2021 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ondanks wat hobby matig ingericht en wat losse kabels her en der in het zicht, kan ik zeggen dat het er gaaf uit ziet :)
Vooral de hoeveelheid (retro) consoles. Mooie setup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Focal-liefhebber ook hier 🥰🎵🎶

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 10:27

Daniel36

vernieuwde formule

Goedenmorgen heren (weinig dames in dit specifieke topic geloof ik?), ik dacht hier de laatste tijd een post te hebben gezien met vermelding van speakersteunen/beugels om kleinere speakers aan de muur te bevestigen, maar kan het niet terug vinden helaas.

I.v.m. een verhuizing gaan mijn vloerstaanders van Driade niet passen tussen he meubel en de deuren links en rechts ervan... 8)7
Ik wil nu eens kijken of ik mijn luidsprekers van de woonkamer in de hobbykamer kan gebruiken en vice versa.

Maar de luidsprekers van boven zijn ieniemienie: dimensions : mm 135 x 270 x 115
weight : Kg 2.5 ,dus die wil ik waarschijnlijk op een mooie steun aan de muur bevestigen.
Tot nu toe kom ik uit bij bij Vogel's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KKls1ztPjxVGZC_j1pl2zOewIwg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xndIYjhkPUcMuUfO5mpJSzzv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKwLKGVSs6OPBxwLo1Mo72pRI7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zfzi4LMiV0D7SVtt0O5RRT4T.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft er iemand tips, aanbevelingen, commentaar?( ;) ).
Het gaat om Tesi 104 Indiana line speakertjes,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_pxyrtIBsBObnVg3e9H1hzybTQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wJocTrLx99y23eqwt9GUImVN.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/blLK2OBFI-SNt7N-8ojK0VAdLDA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/horodPoITHmXSA3bhJ87A6Dt.jpg?f=user_large

Input wordt zeker gewaardeerd :)

[ Voor 10% gewijzigd door Daniel36 op 24-07-2021 05:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swetser
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:16
Daniel36 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 05:53:
Goedenmorgen heren (weinig dames in dit specifieke topic geloof ik?), ik dacht hier de laatste tijd een post te hebben gezien met vermelding van speakersteunen/beugels om kleinere speakers aan de muur te bevestigen, maar kan het niet terug vinden helaas.

Ik denk dat je deze bedoelt:
This-is-life in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"

Met de link waar je het kan vinden:
This-is-life in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 10:27

Daniel36

vernieuwde formule

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 09:40
zeekip schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 00:18:
Dan ook mijn setup maar eens in de groep gooien! Ik ben er erg blij mee! Zowel hoe het kijkt en klinkt en zoal het eruit ziet.

Wat zie je?
  • B&W 603 anniversary
  • B&W HTM6 S2
  • B&W PV1D
  • B&W CCM 683 Rears
  • B&W CCM 382 Atmos
  • LG OLED 65C8
Wat je niet ziet
  • Onkyo RZ830
  • Xbox One (wordt vernieuwd wanneer de nieuwe Halo uitkomt)
  • Apple TV
  • Intel NUC HTCP
  • Synology DS718
  • Harmony Hub
  • Nintendo Switch
  • HUE Syncbox + Gradient LED-strip
Ik hoor graag wat jullie er van vinden en of er dingen verbeterd kunnen worden!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Erg mooi! Ik moest even 2x kijken, omdat het op t eerste gezicht zo op mijn woning lijkt. In ieder geval je hotel chique stijl met grijze muur, witte plinte, zwarte elementen en visgraat is erg herkenbaar maar vooral prachtig.

Wat heb je op je muur zitten, zijn dat van die leerplakken? Waar heb jij ze vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Tux3.14 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 00:29:
Ondanks wat hobby matig ingericht en wat losse kabels her en der in het zicht, kan ik zeggen dat het er gaaf uit ziet :)
Vooral de hoeveelheid (retro) consoles. Mooie setup!
Ja het is ook nog niet af-af. Maar dat zal ook niet snel gebeuren. Met 2 kleine kinderen met vakantie zijn er andere prio's. Eigenlijk is dit altijd de laagste prio :+

Maar inderdaad goede tips. Moet eens kijken hoe ik die kabels wat netjes kan wegwerken van de speakers en dergelijke.

En wat bedoel je met hobbymatig? O-) tips zijn altijd welkom

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 24-07-2021 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 16:27

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Die Vogel's werken prima! Vaak betaalbaar(der) te vinden op Marktplaats. Heb een paar voor in m'n zuipkeet op die manier op de kop getikt.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Waah schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 11:42:
[...]

Ja het is ook nog niet af-af. Maar dat zal ook niet snel gebeuren. Met 2 kleine kinderen met vakantie zijn er andere prio's. Eigenlijk is dit altijd de laagste prio :+

Maar inderdaad goede tips. Moet eens kijken hoe ik die kabels wat netjes kan wegwerken van de speakers en dergelijke.

En wat bedoel je met hobbymatig? O-) tips zijn altijd welkom
Daar bedoelde ik vooral de afwerking van o.a. de kabels van de achtig speakers mee ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Tux3.14 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 14:00:
[...]

Daar bedoelde ik vooral de afwerking van o.a. de kabels van de achtig speakers mee ;)
Dat is kunst :+ _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Ieder zijn smaak dan maar :P
Ik zou zelf er een wandje tegen aan maken, paar balkjes en dan houten platen er tegen aan. Achter de houten platen uiteraard wel wat leidingen maken voor je audio bekabeling. Heeft als voordeel dat het ook nog je akoestiek eventueel kan verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekip
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-02 16:51
t14wo schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 08:47:
[...]

Erg mooi! Ik moest even 2x kijken, omdat het op t eerste gezicht zo op mijn woning lijkt. In ieder geval je hotel chique stijl met grijze muur, witte plinte, zwarte elementen en visgraat is erg herkenbaar maar vooral prachtig.

Wat heb je op je muur zitten, zijn dat van die leerplakken? Waar heb jij ze vandaan?
Dankje!

Op de muur zitten inderdaad leerplakken deze zijn van Enzo Pellini, ik heb ze hier besteld https://www.lerenwandbekleding.nl/bestellen/

Het is wel een heel karwei om het netjes op de muur te krijgen! Ben super blij met het resultaat maar zou twijfelen om het nogmaals te nemen omdat netjes plakken erg lastig was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 16-09 14:54

I.v.m. een verhuizing gaan mijn vloerstaanders van Driade niet passen tussen he meubel en de deuren links en rechts ervan... 8)7
Ik wil nu eens kijken of ik mijn luidsprekers van de woonkamer in de hobbykamer kan gebruiken en vice versa.

Maar de luidsprekers van boven zijn ieniemienie: dimensions : mm 135 x 270 x 115
weight : Kg 2.5 ,dus die wil ik waarschijnlijk op een mooie steun aan de muur bevestigen.
Tot nu toe kom ik uit bij bij Vogel's:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het gaat om Tesi 104 Indiana line speakertjes,
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze wallmount jarenlang gebruikt:

https://www.conrad.nl/p/b...h=1&vat=true&insert_kz=8J

Stukje Tesa tape aan onderzijde speaker en op muurbeugel zetten. Muurvast en daarna toch makkelijk los te krijgen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Laatst online: 10:32
Oud
mr.DJ95 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:24:
Ze bestaan blijkbaar echt en zijn ook 2e hands te koop. De B&W CMC 2 S2. Leuke upgrade voor de CMC S2 die ik hiervoor had. Gelukkig was ik die binnen no-time kwijt.

[Afbeelding]
Inmiddels stuurt de NAD c298 een paar B&W CM10S2 aan i.p.v. de CM8S2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NuwhIngH8bOYHglubWEI8I6BnLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tfFrSvIktpYYhiIwK6aiyQV9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door mr.DJ95 op 26-07-2021 16:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Dan ook mijn setup maar eens in de groep gooien! Ik ben er erg blij mee! Zowel hoe het kijkt en klinkt en zoal het eruit ziet.

Kun je trots op zijn, erg mooi! Ik kan in ieder geval zeggen dat ik dezelfde plant in de kamer heb staan :) Een Strelitzia (paradijsvogelplan), mooi 'meubelstuk' als ze wat groter zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ubndORWcmvgOcs67qFmMFCadvw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HN0jGW6D1yv8Fy6n1qSeFBR8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Hulleman op 26-07-2021 16:22 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• RemiB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 12:41
Wat is dit een geweldig forum is dit zeg! Eindelijk een plek waar wij audio/video liefhebbers onze creaties kunnen tonen. De details tot waarin wij liefhebbers ons verdiepen zijn meestal niet zo interessant voor onze wederhelften of vrienden ;), maar hier wordt dat juist gewaardeerd.

Hierbij mijn vintage surround set.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IXwlU4Tk9l-U-_C3wEtSwkkO4ak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qeqz8uIQFcfFIIwKRoNIOPa8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBSLPAAhXDVCeL0fDdUqYYAFcNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5WZPbrcugQAPbiTcbh9PpArG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZrWMOhhau_kydgGrY7XjCgtqaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VLjH6PQ0N2bE7bncvnyquK2F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LyBICdqHnMF3bxu4sUojTFMKGVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/89tDg4qy7rhSzSmLv87yOoyN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QkomiVSO7kE_PPsxZVLiK-7m0eY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hZK8lpv18dUtq1GG1enCd5Z1.jpg?f=fotoalbum_large

Wat je ziet:
Fronts: Bowers & Wilkins DM7 (toppers uit de jaren '79)
'Reserve' speakers om af te wisselen: B&W 803 matrix in het wit met variable high-pass alignment filter
Surrounds: B&W DM17 (gelimiteerde boekenplank versie van de DM7, 1982)
Stands: STAV/12
Center: B&W CM centre (oke dit is geen vintage, maar center speakers bestaan nog niet zo lang)
Subwoofer: B&W ASW 700 (ook geen vintage inderdaad)
Platenspeler: Technics SL-10 (design uit Japan, opgenomen in het museum of modern art in New York, te gebruiken in de auto op 12 volt, voor wie dat dan ook wil, en in elke positie, bijvoorbeeld verticaal aan de muur, 1979)
meubel: TV meubel danny mangohout van Zen Lifestyle
AVR: Denon X4200W
TV: Sony kd-43xd8305

Wat je niet ziet:
Eindversterkers voor de fronts: B&W MPA1 monoblokken
Blu-Ray: Sony BDP S6700
Streamer: Bluesound Node 2
Nintendo Switch

Ik ben erg tevreden met de DM7, mijn all-time favorite luidspreker met een vrijwel perfecte mid-woofer met Kevlar, een tweeter on top en een zeer mooie passieve woofer (feitelijk een luxe bass-reflex poort). Ze geven een geweldige neutrale klank, die inderdaad ietwat warm klinkt. Speelt makkelijk nieuwe speakers van de baan totdat je diep in de buidel tast, en dat uit 1979!
Daarnaast ben ik blij met de surrounds, gezien die leuk passen bij de DM7.
De volgende verbetering zal de AVR zijn, ooit wil ik een audiofiele surround AVR, maar die zijn wel erg prijzig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Paul NL schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:05:
Na al een tijdje de setup van anderen bewonderd te hebben hierbij mijn Home Cinema. Ik en mijn vriendin wilde zowel van films kunnen genieten als van goede stereo, uiteindelijk ben ik op de volgende setup uit gekomen:

Luidsprekers:
  • Front: Bowers & Wilkins 702 Signature
  • Center: Bowers & Wilkins HTM71 S2
  • Rear (x4): Bowers & Wilkins CCM Cinema 7 inbouw
  • Sub: Bowers & Wilkins DB4S
Apparatuur:
  • NAD T 777 v3 AVR
  • Rotel RB-991 Eindversterker (voor de fronts)
  • Cambridge Audio CXUHD universal disc player
  • Vero 4K+ media player
  • LG OLED65C9PLA, gemonteerd op een Vogel's MotionMount Next 7356
Foto's:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zowel in de koof waar de surround luidsprekers inzitten, als de vierluik achter de luisterplek zit akoestisch dempend materiaal. Al met al ben ik erg tevreden met hoe het klinkt en hoe het er uitziet.

Voor de multiroom ervaring hebben we in de keuken en badkamer ook inbouwluidsprekers (respectievelijk een stereopaar Bowers & Wilkins CCM 682 en een stereopaar CCM 382), waarbij elke set is aangesloten op een BlueSound PowerNode 2i. Die is te combineren met de ingebouwde BlueSound in de NAD T 777.
Beetje laat maar dit is dan ook een lange lange post... Maar wat een droomsetup zeg!
Alles klopt: esthetisch super mooie zichtbare vloerstaanders en verder alle boxen netjes weggewerkt in de TV-meubel en plafonds enzo. Mooie inspiratie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43
RemiB schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:21:
Wat is dit een geweldig forum is dit zeg! Eindelijk een plek waar wij audio/video liefhebbers onze creaties kunnen tonen. De details tot waarin wij liefhebbers ons verdiepen zijn meestal niet zo interessant voor onze wederhelften of vrienden ;), maar hier wordt dat juist gewaardeerd.

Hierbij mijn vintage surround set.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat je ziet:
Fronts: Bowers & Wilkins DM7 (toppers uit de jaren '79)
'Reserve' speakers om af te wisselen: B&W 803 matrix in het wit met variable high-pass alignment filter
Surrounds: B&W DM17 (gelimiteerde boekenplank versie van de DM7, 1982)
Stands: STAV/12
Center: B&W CM centre (oke dit is geen vintage, maar center speakers bestaan nog niet zo lang)
Subwoofer: B&W ASW 700 (ook geen vintage inderdaad)
Platenspeler: Technics SL-10 (design uit Japan, opgenomen in het museum of modern art in New York, te gebruiken in de auto op 12 volt, voor wie dat dan ook wil, en in elke positie, bijvoorbeeld verticaal aan de muur, 1979)
meubel: TV meubel danny mangohout van Zen Lifestyle
AVR: Denon X4200W
TV: Sony kd-43xd8305

Wat je niet ziet:
Eindversterkers voor de fronts: B&W MPA1 monoblokken
Blu-Ray: Sony BDP S6700
Streamer: Bluesound Node 2
Nintendo Switch

Ik ben erg tevreden met de DM7, mijn all-time favorite luidspreker met een vrijwel perfecte mid-woofer met Kevlar, een tweeter on top en een zeer mooie passieve woofer (feitelijk een luxe bass-reflex poort). Ze geven een geweldige neutrale klank, die inderdaad ietwat warm klinkt. Speelt makkelijk nieuwe speakers van de baan totdat je diep in de buidel tast, en dat uit 1979!
Daarnaast ben ik blij met de surrounds, gezien die leuk passen bij de DM7.
De volgende verbetering zal de AVR zijn, ooit wil ik een audiofiele surround AVR, maar die zijn wel erg prijzig...
Mooi spul :)
Kijk ook vooral even in Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2 zou ik zeggen, je bent niet de enige vintage liefhebber :)
Vraag je wel af hoe je dat doet met een speakerswitch icm opnieuw inregelen met audissey. Heb namelijk een beetje het zelfde issue op het moment, surround met vier fronts aan een Denon ;)

En audiofiele AVR...zou je kunnen doen, maar denk dat het uiteindelijk om DAC plus versterking gaan. DAC van de Denon is prima en je hebt ook al goede monoblokken..ik zou daar de meerwaarde niet van zien. Maar ieder zijn ding :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Mooi spul! De speakerstand die je gebruikt is dat gewoon een hoge bijzettafel die de vrouw meestal gebruikt om planten op te zetten? Lijkt me ook nog wel wat, beter dan die lelijke Norstone Stylum stands die ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemiB
The Eagle schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:42:
[...]

Mooi spul :)
Kijk ook vooral even in Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2 zou ik zeggen, je bent niet de enige vintage liefhebber :)
Bedankt! En goeie tip, ik ben daar frequent ;)
Vraag je wel af hoe je dat doet met een speakerswitch icm opnieuw inregelen met audissey. Heb namelijk een beetje het zelfde issue op het moment, surround met vier fronts aan een Denon ;)
Ik gebruik de audissey niet, maar stel het manueel in. De afstand blijft hetzelfde, en de speakers zijn allebei 'large'. Ik weet niet of Audissey nog preciezer de grootte en het bereik van de speakers inschat, wat denk jij?

Met speakerswitch heb ik sinds kort een extra hobbeltje: de variable bass alignment filter. Die zit tussen de pre-out en de voorversterker. Ik heb hem nu laten zitten om te testen hoe die met de DM7 samenwerkt. Het filter heeft bijv een high pass, wat voor de DM7 ook prima is. Echter, bij gebruik van het externe filter met de Matrix speakers creeer je een 6e order Butterworth filter, ipv 4e order wat de speakers zelf hebben. Het filter in de DM7 is er natuurlijk niet echt op gemaakt. Dus ik ben benieuwd of ik dan iets goeds of iets doms doe.
En audiofiele AVR...zou je kunnen doen, maar denk dat het uiteindelijk om DAC plus versterking gaan. DAC van de Denon is prima en je hebt ook al goede monoblokken..ik zou daar de meerwaarde niet van zien. Maar ieder zijn ding :)
Hmm, ja. Het zal wellicht niet fantastich veel doen. Zeker niet gezien de prijs voor een audiofiele AVR. Ik vraag me wel af of de DAC van de Denon echt zo goed is, waar basseer je dat op? Ik gebruik voor muziek de DAC van de bluesound. Voor film/platen de DAC van de Denon.
Hulleman schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:49:
[...]

Mooi spul! De speakerstand die je gebruikt is dat gewoon een hoge bijzettafel die de vrouw meestal gebruikt om planten op te zetten? Lijkt me ook nog wel wat, beter dan die lelijke Norstone Stylum stands die ik nu heb.
Bedankt! De stands zijn voor de DM12, DM1200 en DM17 gemaakt (STAV/12). De stands hebben geen plankje, de speaker past er precies op. Maar, je hebt gelijk dat het vergelijkbaar is met de hoge bijzettafeltjes die hip zijn voor planten. Die zijn vast makkelijker te verkrijgen dan deze redelijk zeldzame stands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
RemiB schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:07:
[...]

Bedankt! En goeie tip, ik ben daar frequent ;)

[...]

Ik gebruik de audissey niet, maar stel het manueel in. De afstand blijft hetzelfde, en de speakers zijn allebei 'large'. Ik weet niet of Audissey nog preciezer de grootte en het bereik van de speakers inschat, wat denk jij?
Voor zover ik weet gaat dat tot op de cm nauwkeurig, en aangezien het geluidsgolven zijn in een exact rechte lijn, dus ja, ik zou verwachten dat dat nauwkeuriger is dan @RemiB met zijn rolmaar van de Gamma :P
Met speakerswitch heb ik sinds kort een extra hobbeltje: de variable bass alignment filter. Die zit tussen de pre-out en de voorversterker. Ik heb hem nu laten zitten om te testen hoe die met de DM7 samenwerkt. Het filter heeft bijv een high pass, wat voor de DM7 ook prima is. Echter, bij gebruik van het externe filter met de Matrix speakers creeer je een 6e order Butterworth filter, ipv 4e order wat de speakers zelf hebben. Het filter in de DM7 is er natuurlijk niet echt op gemaakt. Dus ik ben benieuwd of ik dan iets goeds of iets doms doe.
Filter is voor de specifieke speakers om er onder meer meer laag uit te halen. Ik zou die tussen poweramp en speaker zetten, dus zo dicht mogelijk bij de speaker. Dat lijkt me de juiste plaats :)
Als je dat gedaan hebt zou ik de boel inregelen met Audissey en kijken waar jeop uitkomt. Als je op Direct mode speelt schakel je alle eq van de Denon uit maar heb je wel de juiste afstanden. Maar dikke kans dat Audissey nog wel wat meer uit je speakers weet te halen dan jijzelf, spul is best geavanceerd tegenwoordig :)
[...]

Hmm, ja. Het zal wellicht niet fantastich veel doen. Zeker niet gezien de prijs voor een audiofiele AVR. Ik vraag me wel af of de DAC van de Denon echt zo goed is, waar basseer je dat op? Ik gebruik voor muziek de DAC van de bluesound. Voor film/platen de DAC van de Denon.
[...]
Dat Denon geen rotzooi DAC's in hun apparatuur stopt, en zeker niet in de hogere modellen. Maar wat beter is zou je blind moeten testen eigenlijk, nadat je een stabiele speakersituatie hebt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Bluesound Node 2i is slechter dan de gemiddelde Denon receiver qua D/A conversie. Misschien dat de oudere Node 2 beter is, maar ik betwijfel het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:45:
De Bluesound Node 2i is slechter dan de gemiddelde Denon receiver qua D/A conversie. Misschien dat de oudere Node 2 beter is, maar ik betwijfel het.
Kan je dat onderbouwen? Bij HiFi Klubben raadden ze mij aan de DAC van de Node 2i te gebruiken ipv die van mijn Arcam SA-10 receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loeberce schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:59:
[...]

Kan je dat onderbouwen? Bij HiFi Klubben raadden ze mij aan de DAC van de Node 2i te gebruiken ipv die van mijn Arcam SA-10 receiver.
ik ben niet bekend met die specifieke Arcam receiver, maar van de Node 2i en een berg Denon receivers kan je gemakkelijk metingen vinden van het D/A gedeelte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:19
@loeberce ik heb een tijdje terug wat gelezen over de node.

hier een test https://www.audiosciencer...nd-node-2i-streamer.6631/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik ben geen audiofiel, slechts liefhebber met krap budget, maar ik herken mijn setup niet in de review die gepubliceerd is. Misschien ben ik in een verkooppraatje gestonken. Ik kan altijd nog eens de Node 2i digitaal aansluiten, maar dan mis ik MQA decoding van Tidal. Maar dat is wellicht ook overgewaardeerd.
Al met al, mijn huidige speakers zijn de bottleneck dus eerst die maar eens upgraden. Ben nu aan het denken om de Elac DBR62 hiervoor aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• douwe.nl
loeberce schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:21:
[...]

Ik ben geen audiofiel, slechts liefhebber met krap budget, maar ik herken mijn setup niet in de review die gepubliceerd is. Misschien ben ik in een verkooppraatje gestonken. Ik kan altijd nog eens de Node 2i digitaal aansluiten, maar dan mis ik MQA decoding van Tidal. Maar dat is wellicht ook overgewaardeerd.
Al met al, mijn huidige speakers zijn de bottleneck dus eerst die maar eens upgraden. Ben nu aan het denken om de Elac DBR62 hiervoor aan te schaffen.
Ben ik ook niet hoor, doe met het artikel wat je wil ik wilde enkel delen :)

Heb je die Elac speakers gehoord? Dat is een absolute must wanneer je speakers gaat kopen namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:05:
ik ben niet bekend met die specifieke Arcam receiver, maar van de Node 2i en een berg Denon receivers kan je gemakkelijk metingen vinden van het D/A gedeelte.
Het gaat hier om ESS9016K2M vs ESS9018K2M. Eventuele (hoorbare) verschillen zitten in het ontwerp en het verdere signaalpad, en wat dat betreft heb ik meer vertrouwen in Arcam dan in een of ander jong lifestyle-gericht merk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemiB
The Eagle schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:15:
[...]

Voor zover ik weet gaat dat tot op de cm nauwkeurig, en aangezien het geluidsgolven zijn in een exact rechte lijn, dus ja, ik zou verwachten dat dat nauwkeuriger is dan @RemiB met zijn rolmaar van de Gamma :P

[...]

Filter is voor de specifieke speakers om er onder meer meer laag uit te halen. Ik zou die tussen poweramp en speaker zetten, dus zo dicht mogelijk bij de speaker. Dat lijkt me de juiste plaats :)
Als je dat gedaan hebt zou ik de boel inregelen met Audissey en kijken waar jeop uitkomt. Als je op Direct mode speelt schakel je alle eq van de Denon uit maar heb je wel de juiste afstanden. Maar dikke kans dat Audissey nog wel wat meer uit je speakers weet te halen dan jijzelf, spul is best geavanceerd tegenwoordig :)

[...]

Dat Denon geen rotzooi DAC's in hun apparatuur stopt, en zeker niet in de hogere modellen. Maar wat beter is zou je blind moeten testen eigenlijk, nadat je een stabiele speakersituatie hebt :)
Hmm ja je hebt gelijk, het gaat qua stereobeeld inderdaad om centimeters. Ik ga het eens proberen! Het filter staat tussen pre- en power- amp, vanwege de RCA aansluiting.

Overigens is mijn woonkamer ernstig onder invloed van resonantie van de lage tonen, vanwege de betonnen muren in een rechthoekige vorm. Dus ik vrees dat ik de equalizer van de Denon sowieso moet gebruiken om de lage tonen niet alles te laten wegblazen.

Ik bedenk mij nu: houdt de audissey daar ook rekening mee? Aangezien je de microfoon op de luisterpositie moet plaatsen? Dan zou het een uitkomst zijn zeg!

Wat betreft de DAC van de Bluesound 2: die klinkt echt wel goed, de vraag is alleen: wat is goed? Ik weet niet wat @Verwijderd in huis heeft staan (ik zou zeggen: wijdt er een post aan hier ;) ), maar er zijn vast veel betere DACs, maar dan geef je ook makkelijk >1000 euro uit.
De prijs/kwaliteit verhouding van de Nodes is in ieder geval goed. Zeker als je het vergelijkt met de markt waarin die is geplaatst (lees: Sonos met het kleverige net waar je bijna niet meer uitkomt als je één product van ze koopt). En zelfs als je de DAC van de Node niet gebruikt (en dus de optische/digitale output gebruikt), is het nog een betaalbare streamer, gezien de fijne app, het besturingssysteem BluOs en de vele aansluitingen en instellingen die mogelijk zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door RemiB op 28-07-2021 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrOnT242
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 00:27
loeberce schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:59:
[...]

Je kan toch gewoon digitaal en analoog aansluiten en switchen wat het beste klinkt :) Lijkt me een hele makkelijke AB test :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RemiB schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:34:
[...]

Wat betreft de DAC van de Bluesound 2: die klinkt echt wel goed, de vraag is alleen: wat is goed? Ik weet niet wat @Verwijderd in huis heeft staan (ik zou zeggen: wijdt er een post aan hier ;) ), maar er zijn vast veel betere DACs, maar dan geef je ook makkelijk >1000 euro uit.
De prijs/kwaliteit verhouding van de Nodes is in ieder geval goed. Zeker als je het vergelijkt met de markt waarin die is geplaatst (lees: Sonos met het kleverige net ze je bijna niet meer uitkomt als je één product van ze koopt). En zelfs als je de DAC van de Node niet gebruikt (en dus de optische/digitale output gebruikt), is het nog een betaalbare streamer, gezien de fijne app, het besturingssysteem BluOs en de vele aansluitingen en instellingen die mogelijk zijn.
Voor onder de €1000 koop je al de beste DAC in de wereld, voor €100 koop je iets wat compleet de vloer aanveegt met de Node 2i qua D/A prestaties. Weet je eigenlijk wel wat een DAC goed maakt?
FrOnT242 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:31:
[...]

Je kan toch gewoon digitaal en analoog aansluiten en switchen wat het beste klinkt :) Lijkt me een hele makkelijke AB test :)
Zolang je het niet dubbelblind en level matched doet heeft dat absoluut geen enkele zin.

Overigens beiden geen discussie voor hier.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2021 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:21
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:05:
[...]

Voor onder de €1000 koop je al de beste DAC in de wereld, voor €100 koop je iets wat compleet de vloer aanveegt met de Node 2i qua D/A prestaties. Weet je eigenlijk wel wat een DAC goed maakt?
Wat is dan de beste DAC? Ben altijd wel in voor een koopje. ;)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TheKerremenke schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:36:
[...]

Topping D90SE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:49
TheKerremenke schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:36:
[...]

SMSL M500 is ook erg goed.
Speelt mijn Marantz HD-Dac 1 finaal weg.

Die Topping is beter zo te zien maar helaas maar 1 opt in.

[ Voor 35% gewijzigd door coob op 28-07-2021 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10:02
coob schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:40:
[...]

SMSL M500 is ook erg goed.
Speelt mijn Marantz HD-Dac 1 finaal weg.

Die Topping is beter zo te zien maar helaas maar 1 opt in.
Nadeel van toppings, ze komen met van die hardgeschakelde voedingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:19
aljooge schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:09:
[...]

Nadeel van toppings, ze komen met van die hardgeschakelde voedingen.
Bedoel je SMPS / schakelende voeding? Die kunnen, als je ze goed implementeert/integreert met de rest van je ontwerp gewoon helemaal prima zijn. Je moet ze wel goed filteren (afvlakcondensatoren) en afschermen. De AC aansluiting (C14 stekkeraansluiting) is trouwens vaak ook al voorzien van ingebouwd E.M.I filter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZwzQ5RXE0eMHtWL8DDxZdKELh0g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ypr33P0paqDP76feC3XnBED6.png?f=user_large

Laat me raden, je zweert bij lineaire voedingen? Lekker zware ringkern trafo's.
Die zijn relatief minder complex maar minder efficient. Ook deze kunnen een brom (50Hz) doorlaten.
SMPS frequentie is in ieder geval buiten het hoorbare bereik en door de hoge frequentie af te vlakken met kleinere condensatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
zeekip schreef op maandag 26 juli 2021 @ 00:29:
[...]

Dankje!

Op de muur zitten inderdaad leerplakken deze zijn van Enzo Pellini, ik heb ze hier besteld https://www.lerenwandbekleding.nl/bestellen/

Het is wel een heel karwei om het netjes op de muur te krijgen! Ben super blij met het resultaat maar zou twijfelen om het nogmaals te nemen omdat netjes plakken erg lastig was.
Bedankt! Wel behoorlijk prijzig voor wandbekleding. Wat was er zo lastig aan het plakken? Nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeekip
t14wo schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:13:
[...]

Bedankt! Wel behoorlijk prijzig voor wandbekleding. Wat was er zo lastig aan het plakken? Nog tips?
Het is inderdaad niet goedkoop! Maar omdat het akoestisch dempend was, we het erg mooi vonden hebben we er toch voor gekozen. 1 duur muurtje de rest gewoon latex.

Het lastige is dat de tegels niet maatvast zijn, omdat het een natuur product is. Dus de een is groter dan de ander. Om het dan zo te plakken zonder enorme kieren te hebben is lastig.

Wij hebben de tegels uitgezocht op maat en sommige wat afgekort met een stanleymes. Je hebt veel geduld nodig en moet er even de tijd voor nemen. Ik dacht het er zo ff op te plakken zoals het filmpje op hun site maar dat viel erg tegen. Maar uitendelijk wel goed gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 07:53
Ik ben best jaloers op die mooie sets die hier passeren. Jammer genoeg laat mijn woonkamer het niet toe zodat ik centraal voor mijn tv kan zitten en was ik verplicht de tv in de hoek te plaatsen.
Kan de TV niet tegen de muur helemaal links in beeld, waar nu de zetel tegen staat?
Je dient dan wel heel je salon om te draaien. Als je dan de deur open doet zie je/loop je recht op de zetel wat misschien hinderlijk is en een niet zo open gevoel geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 19:25

Wat zie je?
  • B&W 603 anniversary
  • B&W HTM6 S2
  • B&W PV1D
  • B&W CCM 683 Rears
  • B&W CCM 382 Atmos
  • LG OLED 65C8
Wat je niet ziet
  • Onkyo RZ830
  • Xbox One (wordt vernieuwd wanneer de nieuwe Halo uitkomt)
  • Apple TV
  • Intel NUC HTCP
  • Synology DS718
  • Harmony Hub
  • Nintendo Switch
  • HUE Syncbox + Gradient LED-strip

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit ziet er echt top uit zeg! Mag ik vragen waar je deze TV meubel vandaan hebt? Ik ben op zoek naar iets soortgelijks. Ook netjes hoe je de center er in weggewerkt hebt zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekip
Deagle schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:14:
[...]

Dit ziet er echt top uit zeg! Mag ik vragen waar je deze TV meubel vandaan hebt? Ik ben op zoek naar iets soortgelijks. Ook netjes hoe je de center er in weggewerkt hebt zo.
Dankje!

Het zijn aangepaste boven kastjes van een keuken. Deze met onze keuken mee besteld. Het blad en zijkanten zijn platen waar ze normaal de zijkanten van keukens mee afwerken.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Luuk013
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-09 22:34
Kleine update:

Logitech vervangen voor een ASW610XP. Wat een verschil! Ik dacht altijd dat de logitech wel een prima subwoofer was, maar nu lijkt het een andere dimensie! _/-\o_ . Aankomend weekend nog de juiste positie zoeken om de boel te optimaliseren en klein detail, uit het zicht te plaatsen.

Denon x2600h DAB
4* Bowers & Wilkens CCM382 (2 voor de tv en 2 in de keuken op zone 2)
Bowers &Wilkens ASW610XP
Panasonic 65" GZW954 Oled

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UeE8w6MNU-mNjo_tQnQpfOTrydo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jI3MvWufClDWcgD8BqM2h51X.jpg?f=fotoalbum_large
Kast lijkt wit licht af te geven, maar is in werkelijkheid dezelfde warme kleur als de hue ambiance spots.

[ Voor 21% gewijzigd door Luuk013 op 03-08-2021 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

[Afbeelding]

Fargo _/-\o_

Poah dikke Massey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick451!
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-09 19:30
Luuk013 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:05:
Kleine update:

Logitech vervangen voor een ASW610XP. Wat een verschil! Ik dacht altijd dat de logitech wel een prima subwoofer was, maar nu lijkt het een andere dimensie! _/-\o_ . Aankomend weekend nog de juiste positie zoeken om de boel te optimaliseren en klein detail, uit het zicht te plaatsen.

Denon x2600h DAB
4* Bowers & Wilkens CCM382 (2 voor de tv en 2 in de keuken op zone 2)
Bowers &Wilkens ASW610XP
Panasonic 65" GZW954 Oled

[Afbeelding]
Kast lijkt wit licht af te geven, maar is in werkelijkheid dezelfde warme kleur als de hue ambiance spots.
Wat voor meubel betreft dit, zelfbouw of laten opbouwen door een bedrijf? Wat waren de kosten hiervan als ik vragen mag?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luuk013
patrick451! schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:35:
[...]

Wat voor meubel betreft dit, zelfbouw of laten opbouwen door een bedrijf? Wat waren de kosten hiervan als ik vragen mag?
Op maat laten maken door Hans Croes interieurwerken. Kosten rond de €6000,00 incl verlichting en montage, Exclusief haard. Het is ook echt hout, geen folie. Afmetingen zijn 350x250x40

Het betreft ook een nieuwbouw huis, waarvoor de spotjes en speakers zijn uitgelijnd zodat ze precies evenwijdig voor de kast zitten.

Ontwerp hebben wij niet zelf bedacht. Na laten maken van: http://www.guydevos.com/residence-hn

[ Voor 13% gewijzigd door Luuk013 op 04-08-2021 11:50 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sRNgEjQtCzotWP2lTIsAgpR6Oqk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iVHfJYp4NWUanpVJ0SFkN6nA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 23:54

sjirafje

No inspirational quotes here

Ah de zending wordt al geïnspecteerd zie ik :D

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
Paar beauty's van luidsprekers, al zie ik ze liever uit de doos ;)

Zelf ben ik ook aan het kijken naar de Evo serie. Ik ben er nog niet uit of ik voor de 4.2 ga met knappe stands of de 4.4 (al heb ik het extra laag niet nodig). Tevens wil ik dan de center toevoegen voor het complete geluidsbeeld.

Ben erg benieuwd naar je foto's en ervaringen met de 4.4.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noord27
@renzo4000

Eerst eens tientallen uren inspelen vrees ik..

Op de huidige (simpele) Denon AVR-2700x surround receiver ben ik zojuist al wel verbaasd geworden over de vocals en algehele balans ten opzichte van de 'oude' Tannoy XT6F's. En dat is met Spotify in Pure Direct modus.

Amai.. Salsa klinkt opeens weer zoals het bedoeld is.

:)

Begin oktober naar nieuwe woning en dan kunnen ze meer los in de ruimte staan en spelen.

[ Voor 27% gewijzigd door Noord27 op 04-08-2021 20:36 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Noord27 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 17:57:
@renzo4000

Eerst eens tientallen uren inspelen vrees ik..

Op de huidige (simpele) Denon AVR-2700x surround receiver ben ik zojuist al wel verbaasd geworden over de vocals en algehele balans ten opzichte van de 'oude' Tannoy XT6F's. En dat is met Spotify in Pure Direct modus.

Amai.. Salsa klinkt opeens weer zoals het bedoeld is.

:)

Begin oktober naar nieuwe woning en dan kunnen ze meer los in de ruimte staan en spelen.
Luidsprekers inspelen is een mythe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:13

timovd

Voorsprong door techniek

Verwijderd schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 23:19:
[...]

Met speakers inspelen wordt bedoeld dat je je oren moet "inspelen". Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• douwe.nl
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Er zijn duidelijk verschillen meetbaar tussen een nieuwe driver uit de doos en een die een aantal uur gewapperd heeft.

Ik heb een aantal speakers gebouwd en hier heb ik duidelijk verschillen waargenomen in geproduceerd geluid na een x tiental uur spelen, of dat dan mijn oren zijn kunnen we over discussiëren maar de gemeten verschillen zijn evident (T/S parameters)

Linkje met gemeten voorbeeld hier.

[ Voor 7% gewijzigd door douwe.nl op 05-08-2021 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

douwe.nl schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:58:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Er zijn duidelijk verschillen meetbaar tussen een nieuwe driver uit de doos en een die een aantal uur gewapperd heeft.

Ik heb een aantal speakers gebouwd en hier heb ik duidelijk verschillen waargenomen in geproduceerd geluid na een x tiental uur spelen, of dat dan mijn oren zijn kunnen we over discussiëren maar de gemeten verschillen zijn evident (T/S parameters)

Linkje met gemeten voorbeeld hier.
Je test daar 12-24 uur, heb je ook cijfers van hoe het na 5, 10 of 20 minuten is? Bij commerciële luidsprekers ga je echt geen inspelen meer krijgen omdat die in de fabriek al getest zijn. Misschien dat je bij de subwoofers met de meest stugge surrounds je nog wat gaat krijgen, maar bij een midrange of tweeter echt niet. Verder gaat het erover of het hoorbaar is, als je ergens 0.2dB variatie is hoor je dat niet. Je hoofd kantelen levert al een grotere verandering op.

Voorbeeld van een normale luidspreker:
https://www.audiosciencer...-speakers-break-in.11898/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2021 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Verwijderd schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:23:
[...]

Je test daar 12-24 uur, heb je ook cijfers van hoe het na 5, 10 of 20 minuten is? Bij commerciële luidsprekers ga je echt geen inspelen meer krijgen omdat die in de fabriek al getest zijn. Misschien dat je bij de subwoofers met de meest stugge surrounds je nog wat gaat krijgen, maar bij een midrange of tweeter echt niet. Verder gaat het erover of het hoorbaar is, als je ergens 0.2dB variatie is hoor je dat niet. Je hoofd kantelen levert al een grotere verandering op.

Voorbeeld van een normale luidspreker:
https://www.audiosciencer...-speakers-break-in.11898/
Nee die heb ik niet. Er werd ook gesproken over tientallen uren niet over minuten.

In het artikel dat je linkte stond tussen de reacties deze link gaat wederom over een losse driver vers uit de doos.

Dat er bij een nieuwe fabrieksspeaker niet veel meer veranderd geloof ik direct idd, ik had het over nieuwe drivers. Misschien dat het per fabrikant nog wat verschild, dat de ene wel een langere test doet en de andere (goedkoper merk misschien) niet waardoor een break in nog wel "nodig" is.

[ Voor 7% gewijzigd door douwe.nl op 05-08-2021 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

douwe.nl schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:56:
[...]

Nee die heb ik niet. Er werd ook gesproken over tientallen uren niet over minuten.

Dat er bij een nieuwe fabrieksspeaker niet veel meer veranderd geloof ik direct idd, ik had het over nieuwe drivers. Misschien dat het per fabrikant nog wat verschild, dat de ene wel een langere test doet en de andere (goedkoper merk misschien) niet waardoor een break in nog wel "nodig" is.
En anderen zeggen weer dat het niet uitmaakt:
quote: Floyd Toole: Sound Reproduction: The Acoustics and Psychoacoustics of Loudspeakers and Rooms
I have noticed this effect when I return home after a trip. I turn my system on and it may sound a little “different.” It doesn’t last long, and in a few minutes I am back in the familiar context. Nothing has “broken in”; it was me readapting. This is the common situation of product reviewers noting differences in sound of a new product introduced into their listening room, but over time adapting to its characteristics. Apart from tiny changes in woofer resonance frequency, loudspeakers do not “break in”—that is a physical fact—but listeners certainly do.
quote: Floyd Toole: Sound Reproduction: The Acoustics and Psychoacoustics of Loudspeakers and Rooms
In parts of the audio industry there is a belief that all components − wires, electronics and loudspeakers − need to “break in.” Out of the box, it is assumed that they will not be performing at their best. Proponents vehemently deny that this process has anything to do with adaptation, writing extensively about changes in performance that they claim are easily audible in several aspects of device performance. Yet, the author is not aware of any controlled test in which any consequential audible differences were found, even in loudspeakers, where there would seem to be some opportunities for material changes.
Maar dat is wel weer genoeg voor dit topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• douwe.nl
Verwijderd schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:04:
[...]

Maar dat is wel weer genoeg voor dit topic
Ook dat, interessant is het wel iig. Een stuk meer dan ingestraalde kabels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 23:54

sjirafje

No inspirational quotes here

In de handleiding van mijn Dali's staat wel degelijk dat ze moeten inspelen :?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als jij het verschil niet kunt horen tussen een luidspreker die net uit de doos komt, of die 100 uur heeft staan spelen, zou ik je toch even een bezoekje aan Schoonenberg willen adviseren.

Inspelen maakt wel degelijk wat uit, al zitten er tussen merken onderling wel verschillen voor wat betreft speeluren en bereik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:04:
[...]

Als jij het verschil niet kunt horen tussen een luidspreker die net uit de doos komt, of die 100 uur heeft staan spelen, zou ik je toch even een bezoekje aan Schoonenberg willen adviseren.

Inspelen maakt wel degelijk wat uit, al zitten er tussen merken onderling wel verschillen voor wat betreft speeluren en bereik.
Heb je hier peer reviewed onderzoek over? Misschien is er nadat Dr. Toole zijn boek heeft geschreven hiernaar
nog onderzoek geweest dat ik gemist heb? Kan je de AES link van jouw bron met mij delen? Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2021 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar is geen onderzoek voor nodig. Dat kun je horen.
Mits je oren goed zijn.

Ik heb hier ook luidsprekers en subwoofers in huis gehad, waarvan ik dacht "deze gaan linea recta terug, want het klinkt niet zoals in de winkel"
En niet vanwege grote verschillen in de ruimte, want de mijne is ook akoestisch behandeld.
Een paar dagen later dacht ik daar dan toch anders over. En na een maand klonk het geheel als een klok. Langzaamaan meer open in het midden en strakker in het laag.
Dat is voor mij bewijs genoeg.

En nogmaals... Niet voor iedere luidspreker is het even extreem, maar het maakt wel degelijk uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-09 11:56
sjirafje schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:54:
In de handleiding van mijn Dali's staat wel degelijk dat ze moeten inspelen :?
Dat is toch ook de taak van een speaker? Als je ze hebt, moet je ze gebruiken ;)

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luuk013
[quote]Incolumis schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:24:
[...]

Zo overbruggen ze de binnen 30 dagen bedenktijd ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:32:
Mits je oren goed zijn.

Ik heb hier ook luidsprekers en subwoofers in huis gehad, waarvan ik dacht "deze gaan linea recta terug, want het klinkt niet zoals in de winkel"
En niet vanwege grote verschillen in de ruimte, want de mijne is ook akoestisch behandeld.
Een paar dagen later dacht ik daar dan toch anders over. En na een maand klonk het geheel als een klok. Langzaamaan meer open in het midden en strakker in het laag.

En nogmaals... Niet voor iedere luidspreker is het even extreem, maar het maakt wel degelijk uit.
Ik geloof wel dat je oren goed zijn, helaas zijn je hersenen niet te vertrouwen. Dus zonder peer reviewed onderzoek neem ik je verhaal voor wat het is: een leuke anecdote.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:24:
[...]

Ik geloof wel dat je oren goed zijn, helaas zijn je hersenen niet te vertrouwen. Dus zonder peer reviewed onderzoek neem ik je verhaal voor wat het is: een leuke anecdote.
:')
Dat geldt dan zowat voor de hele hifi-wereld.
Allemaal hersenen voor de gek gehouden, zeker. Tuurlijk...
Wist je dat er ook gedegen onderzoeken zijn, die bewijzen dat de aarde plat is? Maakt het nog niet waar he?

Ik denk dat het beter is als jij gewoon stopt met het posten van bullshit en oneliners alsof het de universele waarheid is. Maak je je wel vaker schuldig aan. Zo ook in het Grote Subwoofer topic.

Ik neem jouw "adviezen" in deze topics daarom al tijden aan voor wat ze zijn: volslagen onzin.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2021 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:42:
[...]

:')
Dat geldt dan zowat voor de hele hifi-wereld.
Allemaal hersenen voor de gek gehouden, zeker. Tuurlijk...
Weet je dat er ook gedegen onderzoeken zijn, die bewijzen dat de aarde plat is? Maakt het nog niet waar he?

Ik denk dat het beter is als jij gewoon stopt met het posten van bullshit en oneliners alsof het de universele waarheid is. Maak je je wel vaker schuldig aan. Zo ook in het Grote Subwoofer topic.

Ik neem jouw "adviezen" in deze topics daarom al tijden aan voor wat ze zijn: volslagen onzin.
Dat iedereen voor de gek wordt gehouden is een wel bekend fenomeen. Het is niet alleen van toepassing op de hifi. Maar als ik het goed begrijp geloof jij dat mensen immuun zijn voor bias en placebo's? Top, dan is daarmee te discussie af.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2021 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:45:
[...]
Maar als ik het goed begrijp geloof jij dat mensen immuun zijn voor bias en placebo's?
Nee hoor.
Maar iets wat zo overduidelijk waarneembaar is en zoals iemand anders al postte ook meetbaar is, valt daar niet onder.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:59

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

en we posten weer plaatjes vanaf nu... :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Noord27
teacher schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 00:52:
[mbr]en we posten weer plaatjes vanaf nu... :Y[/mbr]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QlYIobBkSWMNXgiVS4B36-8j6KE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V4cF8nu5cbFTNFmacc78A5w5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GLqbcnrCwlUZ_mMVHRAf9Vd8kZo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tv8cX92HQ57awEjPZtX1jxg3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ivTdQKn3KJ23uh-9dTywax5i7Jo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mOm6bRvaiSJTCQNjJZvTLNQT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Zie teacher in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"

[ Voor 129% gewijzigd door FeaR op 06-08-2021 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Laatst online: 10:32
Die kast is zo wel wel heel erg sexy! Dacht dat alleen B&W en Sonus faber mooie speakers maakte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
@Noord27 aparte conussen zo bij die laagdrivers. Wat is dat precies voor driver? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:53:
@Noord27 aparte conussen zo bij die laagdrivers. Wat is dat precies voor driver? :)
Kevlar, net zoals bij Quad, B&W en nog wat anderen.
The Eagle schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:00:
Dat snap ik, maar ik doelde meer op die schaakpion die er uit steekt :)
Dat is een Phase Plug

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2021 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Dat snap ik, maar ik doelde meer op die schaakpion die er uit steekt :)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Hier staat sindskort een setje Focal Aria 926 speakers in de kleur Dark Ebony:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AhnjWuomiSdl_yV5IGQuoMayROI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ekwQXIc3hjs0gVRuk5dt6RKO.jpg?f=fotoalbum_large

Plaatsing wordt nog aan gewerkt ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1y82S9VKSXAj7GWIWpMJtGfJdeU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/COXBLzVshoqhfF1KOmggAIOy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UyMVpnmpJAMGAIEEbgabCZ1Qpwg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q0ahL33qvdQsRJjnhzsfvHPM.jpg?f=fotoalbum_large

Het gebruikte Vlas materiaal is best geinig. Stevig spul.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NbcglmjAofIAqH3FoCKbPEHuIBo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WJ8G68nYMQ3FCg94IiRYuB3J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1D9wrKbBA87eM5b51PKPloV-f_8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NoHUgZvHFycDwPuNZn2N68K4.jpg?f=fotoalbum_large

Ben qua design alleen niet zo'n fan van een logo voorop
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gbCyO3BK4KuAO3k_duALm0MiQIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EXjJB9YGTJAHF2dArDlaMGtS.jpg?f=fotoalbum_large

Ennn de nieuwe Technics SP15 draaitafel :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qxfb_s0zXcyB4TdcrUNUPO9au3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sx0lCV3xvIXg37rgRr66XMYp.jpg?f=fotoalbum_large

Het geluid is zeker niet verkeerd! Moet alleen nog een beetje het hoog van de center speaker wat temperen, is soms nét iets te scherp bij stemgeluid.

Focal Aria 926 (Dark Ebony) zuilen
Focal Aria CC900 Center
REL Quake MK2 Sub (wordt vervangen tzt)
Yamaha RX-V4A 5.1 receiver
LG 65 G1 OLED
Meubella dressoir (wordt vervangen tzt)

Technics SP15 draaitafel met EPA-501H arm
NAD PP2E voorversterker

[ Voor 13% gewijzigd door stin00 op 07-08-2021 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Ja beauties dus... als je het mij vraagt een van de mooiste hier in het topic. En hoe klinken ze "nog niet ingespeeld" ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noord27
@renzo4000

Eerste wat in mij op komt na een paar uurtjes geluisterd te hebben naar diverse soorten muziek zijn: balans en overtuiging.

Alles klinkt gewoon lekker. Betrap mijzelf op dat het volume steeds wat hoger gaat zonder dat er iets uit balans raakt. Van 'listener fatique' is totaal geen sprake.

Ze kunnen ook vrij dicht op de achtermuur staan. Dat had ik totaal niet verwacht. Maar bass regionen klinken nog beter in balans als ze wat meer ruimte krijgen.

En WAF vind ze ook mooi. Fineer en algehele afwerking is echt heel netjes gedaan. Plus ondanks de fysieke grootte komen ze zo niet over door de afgeronde hoeken en vormen. Geen rechthoekige dozen.

[ Voor 26% gewijzigd door Noord27 op 06-08-2021 20:23 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• zordak
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-03 09:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6lRmgFH7kzhSiLApCKOPnu1dYS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q9OYgTgrqcRvIlZjSCrgfXQN.jpg?f=fotoalbum_large

Wat je ziet.

Arcam Avr 390 Receiver

Arcam P7 Eind versterker

Ac infinity aircom T10

Phillips 65OLED854

Bowers & Wilkins Cm9S2

Bowers & Wilkins Cmc 2 S2

Svs PB 4000

Logitech harmony elite

Wat je niet ziet.
Apple Tv 4k, Nvidia shield, Kpn tv.
Kef speakers voor atmos.
Cm8 s2 achter speakers.

[ Voor 23% gewijzigd door zordak op 06-08-2021 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
zeekip schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 00:09:
[...]

Het is inderdaad niet goedkoop! Maar omdat het akoestisch dempend was, we het erg mooi vonden hebben we er toch voor gekozen. 1 duur muurtje de rest gewoon latex.

Het lastige is dat de tegels niet maatvast zijn, omdat het een natuur product is. Dus de een is groter dan de ander. Om het dan zo te plakken zonder enorme kieren te hebben is lastig.

Wij hebben de tegels uitgezocht op maat en sommige wat afgekort met een stanleymes. Je hebt veel geduld nodig en moet er even de tijd voor nemen. Ik dacht het er zo ff op te plakken zoals het filmpje op hun site maar dat viel erg tegen. Maar uitendelijk wel goed gekomen.
Bedankt voor de tips! Het zit inmiddels op de muur. We hebben gekozen voor de kleur Lava. Maten waren erg accuraat. Viel me niets tegen.

Helpt erg goed met de akoestiek. De scherpe galm is direct weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
zordak schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:52:
[Afbeelding]

Wat je ziet.

Arcam Avr 390 Receiver

Arcam P7 Eind versterker

Ac infinity aircom T10

Phillips 65OLED854

Bowers & Wilkins Cm9S2

Bowers & Wilkins Cmc 2 S2

Svs PB 4000

Logitech harmony elite

Wat je niet ziet.
Apple Tv 4k, Nvidia shield, Kpn tv.
Kef speakers voor atmos.
Cm8 s2 achter speakers.
Welke KEF speakertjes gebruik je voor Atmos, de eitjes? En heb je er toevallig een foto van? Ben benieuwd hoe je die hebt gepositioneerd

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• zordak
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-03 09:25
OmeRobbie schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:36:
[...]

Welke KEF speakertjes gebruik je voor Atmos, de eitjes? En heb je er toevallig een foto van? Ben benieuwd hoe je die hebt gepositioneerd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mjgvc15SOK84ifbcYWNbZCjFedU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D1kQjB4ythkJfYFMU2tDM9c4.jpg?f=fotoalbum_large

Zo heb ik het op dit moment opgelost. Het valt niet tegen kwa geluid en atmos ervaring

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurens85
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15-09 20:44
Heel bruut meubel, vet zeg. En dat Arcam blijft zulk mooi spul. Gewoon strak, degelijk, sound first.

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Laatst online: 10-09 10:17
Verwijderd schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:32:
Mits je oren goed zijn.

Langzaamaan meer open in het midden en strakker in het laag zijn termen die nergens op gestoeld zijn en dus subjectief.

Psychoakoestiek is hier grotendeels de 'boosdoener'. Zoals een eerdere Tweaker al aangaf, je hoort wat je wil horen.

Je moet hoe dan ook wennen aan nieuwe speakers in je reeds bekende ruimte en speakers zullen dan ook in sommige gevallen beter gaan klinken naar gelang gewenning. Hier zit verder niks natuurkundig achter.

Verder een leuke discussie voor Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeRobbie
zordak schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:12:
[...]

[Afbeelding]

Zo heb ik het op dit moment opgelost. Het valt niet tegen kwa geluid en atmos ervaring
Wow, thanx voor posten van de foto. Persoonlijk ben ik erg van de "naakte luidsprekers" van deze 2e foto... kan best met zoveel schoonheid achter de grille. Daarom ben ik zelf ook erg van de B&W, alleen heb ik een veel bescheidenere opstelling en apparatuur.
Erg fraai gedaan om die grote zuil luidsprekers en subwoofer te integreren in je interieur. Dat gaat mij niet lukken hier...
Jouw opstelling is wel topnotch! mooie CM serie in combi met de highend versterkers...

Wat mij triggerde is: ik heb dezelfde opstelling als jij (2 satelliet-boxjes boven de fronts) en vraag me nog steeds af of ik deze moet upgraden. Hetzij in een specifieke atmos speaker, hetzij in een betere satellietspeaker.
Jij bent tevreden met de prestaties van jouw KEf-eitjes tov het andere audio geweld?
Pagina: 1 ... 90 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic