Ik gebruik deze centerspeaker al jaren en ben nog steeds zeer content met de natuurgetrouwe weergave van menselijke stemmen.Sincery schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:55:
In mijn vorige post liet ik weten met de tijd een KEF IQ60C te willen kopen, dit uiteindelijk maar gedaan.
Van de KEF Q9C naar de KEF IQ60C center.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Zojuist even een film gekeken met deze center, moet zeggen dat hij goed klink.Rocketman schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:11:
[...]
Ik gebruik deze centerspeaker al jaren en ben nog steeds zeer content met de natuurgetrouwe weergave van menselijke stemmen.
Zeker een verschil met de Q9C, het was de upgrade waard.
Ik heb dit topic afgelopen jaar een beetje stil mee zitten lezen. Maar dacht ik zal ook mijn "HT" setup eens delen voor mensen die het leuk vinden om te zien en te lezen:
:strip_exif()/f/image/nie0qgszLF40iY0JSM1y09KA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aB1iyXgwcWBuJnecIYpouXPn.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto's zijn door de groothoek lens een beetje vertekend (de Front hights zien er heel raar uit op de foto
)
De set bestaat uit het volgende:
Sony 83A90J
Denon X4400H
Front: SVS Ultra Bookshelfs
Center: SVS Ultra Center
Rear: SVS Prime Bookshelfs
ATMOS: Jamo S622
Sub's: 2x SVS PC2000
Ik heb dit door de jaren heen steeds verder uitgebreid en aangepast aan de hand van wat ik voor mij gevoel miste.
Ben eerst met een 5.0 setup begonnen een Jamo 628 HCS 5 en een Pioneer versterker. Ik heb daar alleen twee surrounds van overgehouden
Als eerst heb ik er een PC2000 sub aan toegevoegd. Maar de Pioneer kon geen sub calibreren en de bass ging veel te hard was 4-5 huizen verder soms nog te hogen/voelen. Dus toen een Denon X4100 gekocht.
De Center kon het totaal niet aan dus toen een SVS Ultra gekocht. En dat beviel qua geluid zo goed was zo veel helderder en ruimtelijker dan de Jamo's (al zijn die voor het geld echt niet slecht!) dat ik achter om ook wat meer bass te hebben de S622's vervangen heb voor twee SVS Prime Bookshelfs.
Ik heb toen een ATMOS upgrade gedaan door X4400H te kopen had dan ook HDMI 2.0 de app van Denon met meer instel mogelijkheden die ik miste.
Dual Sub upgrade gedaan en toen kon ik eindelijk niet meer hogen waar de bass vandaan kwam. De bass komt nu veel soepeler over je heen. Ik kan iedereen aanraden om eerder twee kleine subs te kopen ipv een grote. Ik heb het andersom willen doen maar was toch niet helemaal tevreden over hoe het klonk (hoorde te veel waar het vandaan kwam ondanks de crossover @ 80Hz).
En als laatste merkte met muziek dat 5.1 niet mooi was (Detail ging verloren dat was bij 2.0 of 2.1 niet het geval). Maar miste dan de helderheid van de Centerspeaker die tweeter was zo veel beter dan die van de Jamo S 628's. Dus toen ook de fonts maar vervangen voor SVS Ultra Bookshelfs en daar ben ik nog steeds super blij mee geweldige speakers voor het geld heb regelmatig de haren overeind als ik aan het luisteren ben.
Qua TV's ben ik van een Sony 55W828 -> 75X8505C -> 75X940E -> 77AG9 -> 83A90J gegaan.
De 55" was te klein voor de 4,2 meter afstand dus is heel snel vervangen voor de 8505C. Echter had die veel banding dus geld terug gekregen en bijbetaald voor de 940E. Die kreeg helaas wat stofjes onder het scherm binnen garantie wel toen een refurbished gekregen die banding had bijbetaald voor de 77AG9.
Echter miste ik toen heel erg de geweldige helderheid van de 940E (die kon 1200nits highlights halen en 500nits full screen). Dus vandaar nu een A90J. Highlights zien er nu weer vergelijkbaar uit alleen full screen high APL is nog steeds niet zo indrukwekkend als de 940E het is wel een duidelijk merkbare step up tov de AG9.
Dus overal ben ik er wel erg happy mee
Qua speakers wil ik niets meer aanpassen. Ik wil hooguit een keer gaan kijken naar een betere versterker daar is denk ik nog wel winst te behalen. Maar daar wacht ik denk ik nog even een jaar of twee mee tot HDMI 2.1 goed werkt en wat meer gemeengoed is.
En verder houd ik de TV markt goed in de gaten. Ik hoorde dat er 97" OLED TV's aan gaan komen. Dat lijkt mij wel interessant! wordt wel een grote uitdaging om die boven te krijgen want deze 83"ging nog maar net de trap omhoog (het is een drive in woning). Die 97' moet dan via het balkon omhoog ^^ maar goed verwacht dat die de komende jaren nog veel te duur zijn + deze is net nieuw en kan ipc makkelijk 5 jaar mee. Maar het is wel leuk om weer een spaardoel te hebben
:strip_exif()/f/image/nie0qgszLF40iY0JSM1y09KA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aB1iyXgwcWBuJnecIYpouXPn.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto's zijn door de groothoek lens een beetje vertekend (de Front hights zien er heel raar uit op de foto

Sony 83A90J
Denon X4400H
Ik heb dit door de jaren heen steeds verder uitgebreid en aangepast aan de hand van wat ik voor mij gevoel miste.
Ben eerst met een 5.0 setup begonnen een Jamo 628 HCS 5 en een Pioneer versterker. Ik heb daar alleen twee surrounds van overgehouden
Als eerst heb ik er een PC2000 sub aan toegevoegd. Maar de Pioneer kon geen sub calibreren en de bass ging veel te hard was 4-5 huizen verder soms nog te hogen/voelen. Dus toen een Denon X4100 gekocht.
De Center kon het totaal niet aan dus toen een SVS Ultra gekocht. En dat beviel qua geluid zo goed was zo veel helderder en ruimtelijker dan de Jamo's (al zijn die voor het geld echt niet slecht!) dat ik achter om ook wat meer bass te hebben de S622's vervangen heb voor twee SVS Prime Bookshelfs.
Ik heb toen een ATMOS upgrade gedaan door X4400H te kopen had dan ook HDMI 2.0 de app van Denon met meer instel mogelijkheden die ik miste.
Dual Sub upgrade gedaan en toen kon ik eindelijk niet meer hogen waar de bass vandaan kwam. De bass komt nu veel soepeler over je heen. Ik kan iedereen aanraden om eerder twee kleine subs te kopen ipv een grote. Ik heb het andersom willen doen maar was toch niet helemaal tevreden over hoe het klonk (hoorde te veel waar het vandaan kwam ondanks de crossover @ 80Hz).
En als laatste merkte met muziek dat 5.1 niet mooi was (Detail ging verloren dat was bij 2.0 of 2.1 niet het geval). Maar miste dan de helderheid van de Centerspeaker die tweeter was zo veel beter dan die van de Jamo S 628's. Dus toen ook de fonts maar vervangen voor SVS Ultra Bookshelfs en daar ben ik nog steeds super blij mee geweldige speakers voor het geld heb regelmatig de haren overeind als ik aan het luisteren ben.
Qua TV's ben ik van een Sony 55W828 -> 75X8505C -> 75X940E -> 77AG9 -> 83A90J gegaan.
De 55" was te klein voor de 4,2 meter afstand dus is heel snel vervangen voor de 8505C. Echter had die veel banding dus geld terug gekregen en bijbetaald voor de 940E. Die kreeg helaas wat stofjes onder het scherm binnen garantie wel toen een refurbished gekregen die banding had bijbetaald voor de 77AG9.
Echter miste ik toen heel erg de geweldige helderheid van de 940E (die kon 1200nits highlights halen en 500nits full screen). Dus vandaar nu een A90J. Highlights zien er nu weer vergelijkbaar uit alleen full screen high APL is nog steeds niet zo indrukwekkend als de 940E het is wel een duidelijk merkbare step up tov de AG9.
Qua speakers wil ik niets meer aanpassen. Ik wil hooguit een keer gaan kijken naar een betere versterker daar is denk ik nog wel winst te behalen. Maar daar wacht ik denk ik nog even een jaar of twee mee tot HDMI 2.1 goed werkt en wat meer gemeengoed is.
En verder houd ik de TV markt goed in de gaten. Ik hoorde dat er 97" OLED TV's aan gaan komen. Dat lijkt mij wel interessant! wordt wel een grote uitdaging om die boven te krijgen want deze 83"ging nog maar net de trap omhoog (het is een drive in woning). Die 97' moet dan via het balkon omhoog ^^ maar goed verwacht dat die de komende jaren nog veel te duur zijn + deze is net nieuw en kan ipc makkelijk 5 jaar mee. Maar het is wel leuk om weer een spaardoel te hebben
[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 02-01-2022 14:18 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik ben zelf ook van plan om de SVS ultra's te kopen. Welke stands gebruik jij en waar heb je ze vandaan? Ik kan ze niet vinden..Astennu schreef op zondag 2 januari 2022 @ 02:44:
Ik heb dit topic afgelopen jaar een beetje stil mee zitten lezen. Maar dacht ik zal ook mijn "HT" setup eens delen voor mensen die het leuk vinden om te zien en te lezen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Sony 83A90J
Denon X4400H
En wat was jouw afweging om voor de Bookshelfs te gaan en niet voor de zuilen?
Ik ben al tijden aan het sparen voor svs prime serie 5.1.2 setup. Heb jij de veel mooiere svs ultras in huis. ik ben stinkend jaloers op je.Astennu schreef op zondag 2 januari 2022 @ 02:44:
Sony 83A90J
Denon X4400H
Wow, coole setup! Heb zelf een 82 inch scherm en ook daar het probleem dat ik groter niet op de plek krijg.Astennu schreef op zondag 2 januari 2022 @ 02:44:

Misschien is er nog winst te behalen als je wat aan de akoestiek doet, lijken erg veel harde stukken wand/vloer. Door de galm meer uit de ruimte te halen, wordt het geluid wat strakker en minder vermengd met de echo’s.
Had al langer een surround set op mijn TV aangesloten, maar vond dat nog niet echt home cinema waardig. Gebruikte altijd een setup met een Yamaha DSPE800. Dat is een surround processor die alleen de center en surrounds versterkt en voor de fronts gebruik maakt van je stereo versterker en luidsprekers, ansich een ideale setup als je ook graag stereo wil luisteren zonder de ballast van surround.
Na recente verhuizing ben ik nu in de gelukkige omstandigheid dat ik een aparte kamer als bios kon inrichten. De kamer is 6 meter lang en 3.20 breed en bevindt zich in het midden van het huis en kan dus uitstekend verduisterd worden. Na de verhuizing was het geld wel beetje op en ik ben geen enorme filmkijker, dus wilde beetje op budget de bios inrichten.
Heb nu de volgende opzet staan:
- Panasonic AE2000 full HD Beamer. Al wel beetje wat ouder model, maar voldoet prima voor mijn wensen. Kon deze refurbished kopen voor 290 euro.
- Scherm op standaard 90 inch in 16:9 optie. Nieuw gekocht voor 115 euro.
- PS3 als bron. Heeft een Netflix optie, spellen en kan DVD en Blu Ray afspelen. Kostte me slechts 65 euro met twee controllers en spellen.
- Marantz SR5002 als versterker via Marktplaats op de kop getikt voor 75 euro.
- Front speakers worden geleverd door een PA set van Solton Craaft. Dat is een actieve set (met eigen versterkers) die een 15” inch subwoofer heeft en twee top kasten. Deze had ik al staan.
- Center is een Klipsch RC25. Ook deze had ik al uit mijn vorige opzet.
- Surrounds zijn twee kleine Klipsch surround speakers die ik al had.
- Achter surrounds zijn twee B&W 863 zuilen. Via mazzeltje gekregen van vrienden (hele goede inderdaad) die naar een streaming oplossing gingen.
Op dit moment staat de beamer op een stapeltje kasten en liggen alle draden nog los, dus nog geen foto’s 😇 Grote voordeel van de beamer is dat deze een optische lensshift heeft zowel verticaal als horizontaal en dus ongevoelig is voor plaatsing. Binnenkort nog maar eens een mooie oplossing maken voor stalling van alle apparatuur.
Nu eerste twee films gekeken en geeft wel een echt bios gevoel door de verduistering, grote beeld en surround geluid.
:strip_exif()/f/image/YjMXsTNdTrQsto4WrDorjRyE.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor dus een kleine 600 euro een bios gebouwd (met wat hergebruikte speakers).
Na recente verhuizing ben ik nu in de gelukkige omstandigheid dat ik een aparte kamer als bios kon inrichten. De kamer is 6 meter lang en 3.20 breed en bevindt zich in het midden van het huis en kan dus uitstekend verduisterd worden. Na de verhuizing was het geld wel beetje op en ik ben geen enorme filmkijker, dus wilde beetje op budget de bios inrichten.
Heb nu de volgende opzet staan:
- Panasonic AE2000 full HD Beamer. Al wel beetje wat ouder model, maar voldoet prima voor mijn wensen. Kon deze refurbished kopen voor 290 euro.
- Scherm op standaard 90 inch in 16:9 optie. Nieuw gekocht voor 115 euro.
- PS3 als bron. Heeft een Netflix optie, spellen en kan DVD en Blu Ray afspelen. Kostte me slechts 65 euro met twee controllers en spellen.
- Marantz SR5002 als versterker via Marktplaats op de kop getikt voor 75 euro.
- Front speakers worden geleverd door een PA set van Solton Craaft. Dat is een actieve set (met eigen versterkers) die een 15” inch subwoofer heeft en twee top kasten. Deze had ik al staan.
- Center is een Klipsch RC25. Ook deze had ik al uit mijn vorige opzet.
- Surrounds zijn twee kleine Klipsch surround speakers die ik al had.
- Achter surrounds zijn twee B&W 863 zuilen. Via mazzeltje gekregen van vrienden (hele goede inderdaad) die naar een streaming oplossing gingen.
Op dit moment staat de beamer op een stapeltje kasten en liggen alle draden nog los, dus nog geen foto’s 😇 Grote voordeel van de beamer is dat deze een optische lensshift heeft zowel verticaal als horizontaal en dus ongevoelig is voor plaatsing. Binnenkort nog maar eens een mooie oplossing maken voor stalling van alle apparatuur.
Nu eerste twee films gekeken en geeft wel een echt bios gevoel door de verduistering, grote beeld en surround geluid.
:strip_exif()/f/image/YjMXsTNdTrQsto4WrDorjRyE.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor dus een kleine 600 euro een bios gebouwd (met wat hergebruikte speakers).
Zat ook al te kijken, wat een kleine speakertjes... Oh nee, 83" TVLuisjeNL schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:12:
@Astennu
Ik dacht eerst, wat een kleine kamer!
Blijk je een giga tv te hebbentof hoor!
Verwijderd
Behoorlijk tv'tjeAstennu schreef op zondag 2 januari 2022 @ 02:44:
Sony 83A90J
Denon X4400H
Eén opmerking. Zo te zien heb je geen probleem met veel speakers in het zicht, dus waarom de front heights daar en geen echte Atmos setup?
Dit is eigenlijk 7.2.2 en geen 5.2.4
Leuke Setup, maar ik krijg bij deze huiskamer wel een beetje een 'ze wonen in betonnen dozen' van Wim Sonneveld met 'Ons dorp". Tuurlijk is smaak enorm subjectief, maar ik ben blij dat mijn woonkamer iets meer kleur en algemene gezelligheid heeft. daarnaast helpen spullen in de kamer de accoustiek vaak te verbeteren, harde muren, harde vloeren resulteren vaak in een galmbak.
9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070
Jealousy is an ugly thing.Djampire schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:20:
[...]
Leuke Setup, maar ik krijg bij deze huiskamer wel een beetje een 'ze wonen in betonnen dozen' van Wim Sonneveld met 'Ons dorp". Tuurlijk is smaak enorm subjectief, maar ik ben blij dat mijn woonkamer iets meer kleur en algemene gezelligheid heeft. daarnaast helpen spullen in de kamer de accoustiek vaak te verbeteren, harde muren, harde vloeren resulteren vaak in een galmbak.
wat een onzinnige opmerking heb je hier op deze forum geplaatst. Het gaat hier toch om wat voor audio setup iedereen in huis heeft en om elkaar eventueel te helpen met goede adviezen/ ideeen om het nog mooier te maken. En niet om elkaar af te kraken. Of men niet of wel goede smaak heeft betreft interieur design. ik vind persoonlijk dat Astennu een prachtige strakke woonkamer heeft. En zijn enorme hoekbank en gordijnen zullen meer dan genoeg de galm uit de woonkamer halen. ik weet dat namelijk omdat ik een soortgelijke opzet in mijn woonkamer heb.Djampire schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:20:
[...]
Haha die muur is iets van 4,8 meter breed maar lijkt door die groothoek lens niet heel groot nee.LuisjeNL schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:12:
@Astennu
Ik dacht eerst, wat een kleine kamer!
Blijk je een giga tv te hebbentof hoor!
De woonkamer is nog wel groter loopt een stuk door naast de bank maar dat zie je ook niet op de foto. Maar door die grote TV en speakers lijkt de kamer dan klein ja ^^
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ah leuk om te zien dat er toch meer mensen zijn met interesse in SVS!Jamievs schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:19:
[...]
Ik ben zelf ook van plan om de SVS ultra's te kopen. Welke stands gebruik jij en waar heb je ze vandaan? Ik kan ze niet vinden..
En wat was jouw afweging om voor de Bookshelfs te gaan en niet voor de zuilen?
Ik ben er bij gekomen vanwege de subwoofers en die sub beviel zo goed dat ik ook de speakers wilde proberen die ik op hun site gezien had. De reviews waren lovend en ze stellen zeker niet teleur!
De winkel waar ik ze vandaan heb bestaat niet meer. Maar er is een andere zaak die ze wel kan bestellen (die van mij moesten toen ook besteld worden is niet echt een merk wat je hier veel ziet.)
Deze winkel heeft een keer een versterker voor mij geregeld:
https://www.oppostore.nl/en/svs/svs-ultra-speakers/
(edit: zie wel dat ze duurder geworden zijn want ik heb er geloof ik 1100-1200 voor betaald maar dit is even uit het hoofd. En dacht dat ik de Prime Bookshelfs ook voor iets van 550 had. Al is dat al weer 5 jaar geleden denk ik. Die Ultra heb ik denk ik ook al weer 2-3 jaar
Edit2: Inderdaad uit april 2018 toen 1100 voor de Ultra Bookshelfs betaald was wel een andere winkel Hificorner maar die bestaat dus niet meer)
En die zijn nu de SVS dealer van NL geworden.
Om terug te komen op je vraag over de zuilen. Ik had al twee PC2000 subwoofers staan.
De zuilen heb ik wel beluisterd en klinken super zonder sub maar gaan niet zo diep als een Sub. Daarnaast kunnen ze veel meer vermogen gebruiken om die bass krachtig te maken waardoor je weer meer baat hebt bij een dure versterker.
Aangezien de SUB's eigen versterkers hebben leken de bookshelfs een betere keuze. Het bespaarde ook heel veel geld en die bookshelfs gaan ook tot 45Hz dus kan gewoon op 60Hz crossen. De Denon heeft het dan ook minder zwaar en de speakers hoeven wat minder te doen omdat de subs de rest wel regelen.
Qua mid en high doen die Bookshelfs niet veel onder voor de Zuilen het is vooral de bass die het verschilmaakt. Dus heb je geen subs en wil je vooral muziek luisteren dan zijn de zuilen een super keuze.
Maar heb je al sub's of kijk je veel films en ben je wel van plan een goede sub te kopen dus een die onder de 24Hz of liever nog 20Hz aan kan (bv een SVS SB1000/2000) dan zou ik het geld in de subs steken en bookshelfs kopen.
Leuk om te horen!victor1701 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:19:
[...]
Ik ben al tijden aan het sparen voor svs prime serie 5.1.2 setup. Heb jij de veel mooiere svs ultras in huis. ik ben stinkend jaloers op je.
Ik heb de kleine Prime speakers ook getest alleen die stelde wel teleur. Die Prime Elevation en Satellite vond ik voor muziek heel erg tegenvallen. Dan deden die Jamo S622 het net zo goed. Die zijn echt meer bedoeld voor film en dan als surrounds of atmos speakers (opzig logisch gezien de naam van de eerste).
Maar voor de PC zou ik dus ook geen Prime Satelites gebruiken (was ik eerst wel van plan).
Die SVS Prime Bookshelfs klinken veel beter.
Als je ook van muziek houd en niet alleen van films en het mag wat kosten en je gaat er lang mee doen zou ik zelf overwegen om door te sparen voor Ultra's die geven iets extra's wat die primes gewoon niet kunnen qua muziek. Maar je betaalt wel 2x voor die laatste 10-15% mooier geluid maar ik vind het het persoonlijk wel waard.
Als het om Films gaat dan zijn die SVS Prime bookshelfs super.
Je kan ook overwegen om net als mij goedkopere surround en atmos speakers te gebruiken en dan je fronts beter te maken. Vooral de center moet extreem veel doen bij films ben ook heel blij dat ik daar voor de SVS Ultra Center gegaan ben. Ik heb de Prime center nooit gehoord maar die woofers zijn kleiner. Waar de Prime Bookshelfs even grote woofers hebben als de Ultra bookshelfs.
Daarnaast ben ik ook helemaal weg van de looks van de Ultra' vooral die center vind ik prachtig.
Wat je ook kan doen is een Fantom center. Dus 2x SVS Ultra Bookshelfs front dus dan maak je een 4.1.2 of 4.1.4 setup.
Als je geen goede center kan betalen is dat in mijn ogen een betere oplossing. De center doet 80% van de film alle stemmen en dingen op het scherm komen vooral daar vandaan. Als je dan voor een Fantom center gaat wordt die load verdeeld over 2 speakers en klinkt het meteen beter. En die SVS Ultra's zijn met muziek echt super dan ben ik regelmatig naar de center toe gelopen om te luisteren of die niet toch wat deed. Maar het waren echt de bookshelfs die het zo mooi in het midden wisten te plaatsen. Ook andere geluiden klinken heel ruimtelijk alsof je zo kan aanwijzen waar de persoon met een instrument zit te spelen.
Dus dat is wellicht ook nog iets om over na te denken
En qua subwoofers ik zou eerder 2x een 1000 serie pakken dan een keer een 2000 qua prijs maakte dat in het verleden niet heel veel uit. Met twee subs heb je wel een mooier geluid. Iets minder laag maar hoeveel content gaat nu echt onder de 20Hz. Er zit wel eens wat tussen maar het is niet veel.
Ik wilde eerste ook een full SVS Setup. Liefst alles Ultra. Maar dat is gewoon onzinnig. Ultra voor rear of side is zonde. Ultra's voor als je geen muziek luistert misschien ook wel. (tenzij je voor een fantom center gaat) Ultra Center was echt een super keuze.
Maar vanwege de kosten heb ik dus voor wel dure speakers maar de rest veel minder. Vooral die Jamo S622 helemaal prima spul maar 2e setje heb ik voor 80 euro gekocht. Ze klinken wel meer als speakers van 150-200 per stuk als je het mij vraagt maar gezien de taak die ze hebben hoeft het allemaal niet het beste van het beste te zijn. Anders ben je wel op veel plaatsen heel veel extra aan het betalen voor die laatste 10% beter.
[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 02-01-2022 14:43 ]
Ik ken datDiversity schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 22:56:
[...]
Vind de negatieve reactie wel meevallen en is overigens terecht. Maar daar ga ik zeker nog wat aan doen, maar gezien de hele set er net 24 uur staat heb ik aan de kabels nog geen tijd/prioriteit aan geschonken. Mede door de kerst.
had dat in het begin ook nog niet en is best veel werk om het netjes te doen.
Ik heb ze nu ook naar boven lopen en dan in de randen naar de hoek laten lopen en vervolgens naar beneden. Gootje in de hoek geplakt daar de kabel doorheen laten lopen en daar na de plint in zodat er zo min mogelijk over de vloer lag. Maar daar ben ik 2 dagen mee bezig geweest voor alleen de voorkant. Ben er nu wel super blij mee. Maar zou inderdaad eerst maar eens kijken of alles bevalt en zo blijft staan.
Ik kwam er alleen achteraf achter dat de voorste atmos speakers voor het beste effect beter een paar meter naar voor moesten maar ik heb ze zoals bij jou ook aan de muur hangen. Je hebt wel hoogte effect maar het zou mooier kunnen als ze dus 1-2 meter naar voor hangen aan het plafond echter is dat niet mooi en dit ziet er nog wel mooi uit. Anders heb je van die speakers midden in de kamer aan het plafond.
wellicht als ik ooit een dedicated Home Cinema Room heb dat ik het dan wel zo ga doen. En dan wil ik de bank ook achter van de muur af en de rears echt achter de bank zodat er nog side channels bij kunnen. Maar goed dat is heel ver in de toekomst dan moet ik eerst gaan verhuizen

Ik kwam daar te laat achter. Want eigenlijk hadden ze twee meter de kamer in gemoeten zodat je een soort van Dome krijgt. Echter vind ik dat wel erg lelijk als ze midden in de woonkamer hangen.Verwijderd schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:15:
[...]
Behoorlijk tv'tje
Eén opmerking. Zo te zien heb je geen probleem met veel speakers in het zicht, dus waarom de front heights daar en geen echte Atmos setup?
Dit is eigenlijk 7.2.2 en geen 5.2.4
Maar ik kwam er ook achter toen ik de gaten al geboord had. Dus toen eerst dit geprobeerd. Je hoort het hoogte verschil wel hoor maar die SVS Ultra's kunnen ook al veel de hoogte in dus de toegevoegde waarde is kleiner door verkerde plaatsing. Achter werkt inderdaad veel beter. Maar ondanks alle speakers vind ik het voor en achter nu nog relatief clean. Twee speakers midden aan het plafond zie ik nog niet zitten.
Dat is misschien voor de toekomst als ik ooit een groter uit kan betalen met een dedicated room voor home cinema dan ga ik dat zo doen. Dit is gewoon in de woonkamer.
En dit is eigenlijk meet 5.2.2
Want 7 staat meer voor 2 front, 2 side en 2 rear.
En eigenlijk heb ik nu front, Side en rear hight. Maar de achterste speakers heb ik wel gewoon als rear ingesteld maar de staan naast je dat hoort eigenlijk ook niet. Maar de bank de woonkamer in schuiven is onpraktisch en lelijk dus ook daar weer een concessie moeten doen.
Maar ondanks dat alles klinkt dit beter dan menig biosscoop (mijn persoonlijk mening). Alleen deftige ATMOS zalen doen het beter. Idem voor het beeld alleen Dolby Cinema is voor mij nog een optie anders kan ik beter thuis kijken.
Mooie cleane setup!
Leuk om de verschillen te zien tussen alle builds zitten dan dingen tussen waar je zelf nooit aan gedacht hebt
[ Voor 21% gewijzigd door Astennu op 02-01-2022 14:17 ]
Nja op de plek zelf past 97"denk ik ook nog welJAHRASTAFARI schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:55:
[...]
Wow, coole setup! Heb zelf een 82 inch scherm en ook daar het probleem dat ik groter niet op de plek krijg.Wat een problemen, he?
![]()
Misschien is er nog winst te behalen als je wat aan de akoestiek doet, lijken erg veel harde stukken wand/vloer. Door de galm meer uit de ruimte te halen, wordt het geluid wat strakker en minder vermengd met de echo’s.
Ja zeker! Zonder Audyssey is het dramatisch gaat de bass helemaal overstuur.
Dat is een van die dingen die ik nog wilde doen echter is het daar nog steeds niet van gekomen.
Wilde akoestische panelen maken met geperforeerd fotodoek. Echter heb ik er de tijd en energie niet voor kunnen vinden en Audyssey doet het best goed. Maar inderdaad dat staat nog wel op de planning. Echter met een open gedeelte naar de rest van de woonkamer blijft het altijd suboptimaal. Maar het kan wel een stuk beter. Het moet alleen wel een beetje mooi en leefbaar blijven gezien het gewoon de woonkamer is.
Nja misschien niet jou smaak maar ik kan me voorstellen dat iemand dit super mooi vind.Djampire schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:20:
[...]
Ik vind het er mooi clean uit zien. Ja misschien qua galm niet ideaal is het bij mij ook niet. Ik woon dan alleen dus kan doen wat ik mooi vind. Maar sommige mensen hebben een partner die ook wensen heeft en dan moeten er soms concessies gedaan worden.
Of iemand wil zelf qua looks iets bereiken en dan maar minder optimaal geluid maar dat het er wel mooi uit ziet. Idem met betonen woningen de een vind het er kil en saai uit zien de ander vind het mooi en modern.
Gelukkig vind niet iedereen hetzelfde mooi of willen we alles hetzelfde hebben zou veel te saai worden. Dat maakt dit topic juist zo leuk dan kan je alle verschillende setups zien die mensen gemaakt hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 02-01-2022 14:38 ]
Welke atmos demo's heb je allemaal gekeken? Wil ze ook even testen 😚Diversity schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 15:17:
[...]
Daar zijn ze dan eindelijk, de foto's! Moet nog wat kabelwerk wegwerken, plinten in orde maken etc. Maar het geluid is prachtig, erg blij mee. De Dolby Atmos demo's draaien overuren. Al een klein beetje muziek beluisterd, ontzettend mooi en scherp. Gisteravond om half 6 stond het, dus mooi net voor de kerst klaar
.
TV/Meubel - front
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Achterkant bank
[Afbeelding]
Kabelmeuk - be gone!
[Afbeelding]
Linker kastje. Rechter kastje is van vriendin, twee linkse mocht ik gebruiken voor het speelgoed.
[Afbeelding]
Mijn mancave/kantoor
[Afbeelding]
Philips Ambilight OLED(706) 55 inch
PS5
In mijn bureau zit nog een PC en Synology DS118 verstopt.
Tja iedereen zijn smaak. Het galmt niet heel erg ben eigenlijk wel content met het geluidsbeeld.Djampire schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:20:
[...]
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Zo te zien heb jij hetzelfde proces doorlopen als wat ik nu doorloop. Ook ik heb een SVS sub gekocht (SVS PB 2000 PRO) en ben er zo van gecharmeerd dat ik de speakers wil gaan proberen. Gebaseerd op jouw reactie denk ik dat ik eerst de center en 2x bookshelves ga bestellen. Mocht dit om wat voor reden 'teleurstellen' kan ik de bookshelves altijd nog naar achter verplaatsten en zuilen neerzetten. Mocht het wel goed uitpakken dan kan ik de rears later los nog vervangen voor bookshelves ( Ultra's of Primes.). Ik ga die winkel maar eens een berichtje sturen, zou wel fijn zijn als er stands beschikbaar zijnAstennu schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:02:
[...]
Ah leuk om te zien dat er toch meer mensen zijn met interesse in SVS!
Ik ben er bij gekomen vanwege de subwoofers en die sub beviel zo goed dat ik ook de speakers wilde proberen die ik op hun site gezien had. De reviews waren lovend en ze stellen zeker niet teleur!
De winkel waar ik ze vandaan heb bestaat niet meer. Maar er is een andere zaak die ze wel kan bestellen (die van mij moesten toen ook besteld worden is niet echt een merk wat je hier veel ziet.)
Deze winkel heeft een keer een versterker voor mij geregeld:
https://www.oppostore.nl/en/svs/svs-ultra-speakers/
(edit: zie wel dat ze duurder geworden zijn want ik heb er geloof ik 1100-1200 voor betaald maar dit is even uit het hoofd. En dacht dat ik de Prime Bookshelfs ook voor iets van 550 had. Al is dat al weer 5 jaar geleden denk ik. Die Ultra heb ik denk ik ook al weer 2-3 jaar
Edit2: Inderdaad uit april 2018 toen 1100 voor de Ultra Bookshelfs betaald was wel een andere winkel Hificorner maar die bestaat dus niet meer)
En die zijn nu de SVS dealer van NL geworden.
Om terug te komen op je vraag over de zuilen. Ik had al twee PC2000 subwoofers staan.
De zuilen heb ik wel beluisterd en klinken super zonder sub maar gaan niet zo diep als een Sub. Daarnaast kunnen ze veel meer vermogen gebruiken om die bass krachtig te maken waardoor je weer meer baat hebt bij een dure versterker.
Aangezien de SUB's eigen versterkers hebben leken de bookshelfs een betere keuze. Het bespaarde ook heel veel geld en die bookshelfs gaan ook tot 45Hz dus kan gewoon op 60Hz crossen. De Denon heeft het dan ook minder zwaar en de speakers hoeven wat minder te doen omdat de subs de rest wel regelen.
Qua mid en high doen die Bookshelfs niet veel onder voor de Zuilen het is vooral de bass die het verschilmaakt. Dus heb je geen subs en wil je vooral muziek luisteren dan zijn de zuilen een super keuze.
Maar heb je al sub's of kijk je veel films en ben je wel van plan een goede sub te kopen dus een die onder de 24Hz of liever nog 20Hz aan kan (bv een SVS SB1000/2000) dan zou ik het geld in de subs steken en bookshelfs kopen.

Ieder z'n smaak toch? Je reactie komt nu, hopelijk onbedoeld, behoorlijk negatief overDjampire schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:20:
[...]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Het is maar net welke kleur je aan mijn reactie wilt geven. het is inderdaad onbedoeld negatief opgevat. Ik zet er bij, dat het subjectief is, daarmee geef ik aan dat het mijn mening is, wat dus gelijk impliceert dat anderen er een andere mening op na kunnen houden. verder ga ik in op de mogelijke nadelige accoustieke nadelen er aan deze situatie kunnen zitten. Naar mijn mening hoort een huiskamer bij de setup omdat het elkaars ruimte beinvloed, zowel in de stijlkeuzes als de klank keuzes. Blijkbaar kan niet iedereen het geven van een mening waarderen, en voelen zich aangevallen. tevens zou ik volgens sommigen jaloers zijn? ik ben benieuwd waar uit mijn reactie dat uit blijkt. Maar goed, ik zal zelf mijn woonkamer ook delen in dit forum, dan mag iedereen daar zijn of haar reactie op geven.Jorgen schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:46:
[...]
Ieder z'n smaak toch? Je reactie komt nu, hopelijk onbedoeld, behoorlijk negatief over
Het is helemaal niet erg om ergens kritisch op te zijn of te zeggen dat het niet je smaak is. Daarom zeg ik ook dat het waarschijnlijk onbedoeld was. Echter nu leek "Ik vind dit helemaal niks" de boventoon te krijgen, voor mijn gevoel dan. En dat kan anderen afschrikken om ook hun set-up te delenDjampire schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:35:
[...]
Het is maar net welke kleur je aan mijn reactie wilt geven. het is inderdaad onbedoeld negatief opgevat. Ik zet er bij, dat het subjectief is, daarmee geef ik aan dat het mijn mening is, wat dus gelijk impliceert dat anderen er een andere mening op na kunnen houden. verder ga ik in op de mogelijke nadelige accoustieke nadelen er aan deze situatie kunnen zitten. Naar mijn mening hoort een huiskamer bij de setup omdat het elkaars ruimte beinvloed, zowel in de stijlkeuzes als de klank keuzes. Blijkbaar kan niet iedereen het geven van een mening waarderen, en voelen zich aangevallen. tevens zou ik volgens sommigen jaloers zijn? ik ben benieuwd waar uit mijn reactie dat uit blijkt. Maar goed, ik zal zelf mijn woonkamer ook delen in dit forum, dan mag iedereen daar zijn of haar reactie op geven.
@Djampire je spreek jezelf behoorlijk tegen als je het mij vraagt. Je opteert nu vooral te willen bijdragen aan een goed advies maar dan is een inrichting en de smaak van iemand totaal irrelevant toch? Je maakt het negatief door iemand af te kraken op zijn smaak en te refereren naar "betonnen dozen". Dit kan je niet anders opvatten als negatief. Daarnaast doe je aannames obv de akoestiek zonder de totale ruimte te kunnen overzien en het materiaal gebruik (je ziet tenslotte maar klein deel op de foto). Gelukkig is @jasperko zelf wel content met zijn setup en geluidsbeeld. Kortom je reactie was onnodig in dat opzicht (wellicht niet zo bedoelt door jezelf).
Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt naar jouw setup en inrichting. Ik zag dat je zelf ook eens wat gepost hebt (inmiddels lang geleden dus misschien niet meer actueel). En wat schetst mijn verbazing? Harde vloeren en muren??? ... dat lijkt wel een betonnen doos! Dat kan natuurlijk nooit bevordelijk zijn voor je akoestiek en dan heb ik het nog niet eens over plaatsing van de speakers die te dicht op te muur staan
/f/image/lVaWHGL0UpQ5EMRxalUZwYc1.png?f=fotoalbum_large)
Grapje natuurlijk maar je snapt me wel een beetje toch? Klein beetje lief zijn voor elkaar hier in het topic is wel zo fijn. Ik kan het zeer waarderen dat mensen hun setup showen en dat delen met de wereld.
Maar goed we gaan wellicht teveel offtopic
Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt naar jouw setup en inrichting. Ik zag dat je zelf ook eens wat gepost hebt (inmiddels lang geleden dus misschien niet meer actueel). En wat schetst mijn verbazing? Harde vloeren en muren??? ... dat lijkt wel een betonnen doos! Dat kan natuurlijk nooit bevordelijk zijn voor je akoestiek en dan heb ik het nog niet eens over plaatsing van de speakers die te dicht op te muur staan
/f/image/lVaWHGL0UpQ5EMRxalUZwYc1.png?f=fotoalbum_large)
Grapje natuurlijk maar je snapt me wel een beetje toch? Klein beetje lief zijn voor elkaar hier in het topic is wel zo fijn. Ik kan het zeer waarderen dat mensen hun setup showen en dat delen met de wereld.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Haha, die setup, is al een mooie tijd terug inderdaad, die is behoorlijk veranderd, die betonnen doos heb ik inmiddels verlaten. Zoals gezegd ik zal foto's maken.renzo4000 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:18:
@Djampire je spreek jezelf behoorlijk tegen als je het mij vraagt. Je opteert nu vooral te willen bijdragen aan een goed advies maar dan is een inrichting en de smaak van iemand totaal irrelevant toch? Je maakt het negatief door iemand af te kraken op zijn smaak en te refereren naar "betonnen dozen". Dit kan je niet anders opvatten als negatief. Daarnaast doe je aannames obv de akoestiek zonder de totale ruimte te kunnen overzien en het materiaal gebruik (je ziet tenslotte maar klein deel op de foto). Gelukkig is @jasperko zelf wel content met zijn setup en geluidsbeeld. Kortom je reactie was onnodig in dat opzicht (wellicht niet zo bedoelt door jezelf).
[Afbeelding]
Een heleboelWackmack schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:02:
[...]
Welke atmos demo's heb je allemaal gekeken? Wil ze ook even testen 😚
Met de kerst lekker LOTR(deel 1), ready player one, Bohemian Rhapsody in Atmos gekeken. Staan nog 37 Atmos films klaar om te kijken. Maar heb geen haast haha.
Tot zover heel blij met het geluid, ga deze week de kabels maar eens wegwerken.
Tof zijn die demo's ja. In de bios is dat ook altijd weer smullen. Kun je die demo's ook ergens downloaden met goede beeldkwaliteit (4K DV/HDR) en met Dolby Atmos (of iig lossless) spoor?Diversity schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:08:
[...]
Een heleboel(heb er 52). De mooiste vind ik deze tot nog toe; Amaze. Die met de helicopter en de 747 die door je woonkamer vliegen is ook wel bijzonder
.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Het is inderdaad ook geen VT wonen forum, ondanks dat veel tweakers wel echt knappe interieurtjes hebben!Jorgen schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:48:
[...]
Het is helemaal niet erg om ergens kritisch op te zijn of te zeggen dat het niet je smaak is. Daarom zeg ik ook dat het waarschijnlijk onbedoeld was. Echter nu leek "Ik vind dit helemaal niks" de boventoon te krijgen, voor mijn gevoel dan. En dat kan anderen afschrikken om ook hun set-up te delen
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
U vraagt, wij draaien (get it?Hulleman schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:52:
[...]
Tof zijn die demo's ja. In de bios is dat ook altijd weer smullen. Kun je die demo's ook ergens downloaden met goede beeldkwaliteit (4K DV/HDR) en met Dolby Atmos (of iig lossless) spoor?
https://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/
Lichtpuntje...
Graag gedaan. Aan gebruikers ervaringen heb je vaak toch het meeste. Zo heb ik ook de JBL LSR305's gevonden en de Edifier SB 350 beide pareltjes.Jamievs schreef op maandag 3 januari 2022 @ 08:17:
[...]
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Zo te zien heb jij hetzelfde proces doorlopen als wat ik nu doorloop. Ook ik heb een SVS sub gekocht (SVS PB 2000 PRO) en ben er zo van gecharmeerd dat ik de speakers wil gaan proberen. Gebaseerd op jouw reactie denk ik dat ik eerst de center en 2x bookshelves ga bestellen. Mocht dit om wat voor reden 'teleurstellen' kan ik de bookshelves altijd nog naar achter verplaatsten en zuilen neerzetten. Mocht het wel goed uitpakken dan kan ik de rears later los nog vervangen voor bookshelves ( Ultra's of Primes.). Ik ga die winkel maar eens een berichtje sturen, zou wel fijn zijn als er stands beschikbaar zijn
Ik weet niet wat voor een versterker je hebt als je een beetje goede hebt heb je zeker wat aan de Ultra's tov de Prime bookshelf. Manier zou zijn om even te gaan luisteren (je zou kunnen vragen of daar een optie voor is)
En luister je veel muziek? Zo niet dan kan je prima voor de prime speakers gaan. En idd. Die kan je altijd naar achter verplaatsen. Ik heb ze toen wel specifiek voor rear gebruik gekocht zijn ze eigenlijk een beetje overkill voor maar de bass is wel beter dan die van de S622 dus het voegt wel wat toe bij films die rears veel gebruiken.
Ik heb zelf gewoon relatief goedkope stands gekocht die ik toch een beetje mooi vond. Maar die waren maar iets van 120 euro geloof ik.
Nice! Had Core universe al eens ergens gedownload in 4K. Die zet de surroundset goed aan het werk en laat ook mooi het verschil tussen gewoon zwart en echt zwart van de OLED TV zien. Zal vanavond even wat andere demo's proberenLuisjeNL schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:45:
[...]
U vraagt, wij draaien (get it?)
https://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/
Die 2 grotere witte kasten kunnen ook 2 subwoofers zijnIbbangin1 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:47:
Speakers op Kanto stands gezet 😁
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zal je even het nummer van mijn vrouw geven 😂Hulleman schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:09:
[...]
Die 2 grotere witte kasten kunnen ook 2 subwoofers zijn
Haha. Nee ik ben super tevreden met een 3.0 setup zo. Leuk voor zowel films als muziek.
Prima setup zo inderdaadIbbangin1 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:12:
[...]
Ik zal je even het nummer van mijn vrouw geven 😂
Haha. Nee ik ben super tevreden met een 3.0 setup zo. Leuk voor zowel films als muziek.
Lang geleden dat ik hier nog iets gepost heb en toch veel veranderingen :
:strip_exif()/f/image/ItWe0zbJY3TRY984vN6GRx1w.jpg?f=fotoalbum_large)
TV : UE49NU8070 (voor nieuws ed)
Projectie scherm : 125 inch, draper 2.1 ALR
Reciever : Sony STR-DH790 (5.1.2 voor atmos / Dolby TrueHD )
Nvidia shield TV pro
Snell center speaker
Snell k7 boekenplank speaker (L/R)
Dynavox AS-301 satellietluidsprekers (neerwaarts gericht)
klipsch R-12SW subwoofer
:strip_exif()/f/image/BFTi3cP9EAQqCm9p4XbXiIuD.jpg?f=fotoalbum_large)
Epson TW9400 projector
Snell Sr-7 surrounds
LG C1 OLED (voor gaming)
:strip_exif()/f/image/ItWe0zbJY3TRY984vN6GRx1w.jpg?f=fotoalbum_large)
Nvidia shield TV pro
Snell center speaker
klipsch R-12SW subwoofer
:strip_exif()/f/image/BFTi3cP9EAQqCm9p4XbXiIuD.jpg?f=fotoalbum_large)
Epson TW9400 projector
Snell Sr-7 surrounds
LG C1 OLED (voor gaming)
De lampjes en TV blokkeren een (klein deel) van je schermk995 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:58:
[Afbeelding]
Nvidia shield TV pro
Snell center speaker
klipsch R-12SW subwoofer
[Afbeelding]
Epson TW9400 projector
Snell Sr-7 surrounds
LG C1 OLED (voor gaming)
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Lekker groot scherm! Vind je het niet vervelend dat het geluid niet uit het midden van het beeld komt? Of maakt dat met deze grootte niet zoveel uit?k995 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:58:
[Afbeelding]
Nvidia shield TV pro
Snell center speaker
klipsch R-12SW subwoofer
[Afbeelding]
Epson TW9400 projector
Snell Sr-7 surrounds
LG C1 OLED (voor gaming)
Hoeft niet. Gewoon twee kleinere downfiring subjes en een gat in de bodem van de kast zagen. Zie je niks van, krijg dit effect:Ibbangin1 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:12:
[...]
Ik zal je even het nummer van mijn vrouw geven 😂
:strip_exif()/f/image/O9U4katqn2UKW2SbQtXiVLMo.jpg?f=fotoalbum_large)
Werkt alleen met een kast op pootjes, maar dit is prima. Staat een Klipsch sub-10 onder
Moest in mijn geval ook een stuk uit de achterkant btw, Besta is maar 40 cm diep en de sub bijna 60
En ja, kerstboom moet er nog uit. Komt van het weekend, not my job
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Nee zie je toch nietThalaron schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:47:
[...]
De lampjes en TV blokkeren een (klein deel) van je scherm
Niet echt, waarschijnlijk omdat ik daar recht tegenover zit.purplevendetta schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:28:
[...]
Lekker groot scherm! Vind je het niet vervelend dat het geluid niet uit het midden van het beeld komt? Of maakt dat met deze grootte niet zoveel uit?
Hierbij mijn budget home cinema setup. Begin van de corona heb ik de zolder van mijn nieuwbouwhuis netjes gemaakt en besloten er naast washok ook een mini bios van te maken.
Ik heb nog getwijfeld voor een beamer scherm maar de geschuurde en witgeschilderde muur werkt ook prima! Omdat ik geen geschikte beamer steun kon vinden heb ik er uiteindelijk zelf een gemaakt met wat spullen van de bouwmarkt.
Alle mooie setups die ik hier voorbij zie komen geven zeker inspiratie voor een upgrade!
Wat ik heb staan:
-Marantz NR1603 Receiver - tweede hands via Tweakers
-Wharfedale DX1-HCP 5.1 set - ook tweede hands via Tweakers
-Oude Acer laptop voor Netflix
-Nintendo Wii
-Optoma HD144X
-TV meubel tweede hands via de kringloop
-Ik heb vijf zitzakken liggen die ik binnenkort ga vervangen voor een iets meer comfortabele bank
:strip_exif()/f/image/PRN7rCC7h3ywyJ1UMVzPsZKa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TTUfToqCqg04rEOwnp3Z3XkH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hWKkg4hrDc3JbvqjDmnJDaI5.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb nog getwijfeld voor een beamer scherm maar de geschuurde en witgeschilderde muur werkt ook prima! Omdat ik geen geschikte beamer steun kon vinden heb ik er uiteindelijk zelf een gemaakt met wat spullen van de bouwmarkt.
Alle mooie setups die ik hier voorbij zie komen geven zeker inspiratie voor een upgrade!
Wat ik heb staan:
-Marantz NR1603 Receiver - tweede hands via Tweakers
-Wharfedale DX1-HCP 5.1 set - ook tweede hands via Tweakers
-Nintendo Wii
-Optoma HD144X
-Ik heb vijf zitzakken liggen die ik binnenkort ga vervangen voor een iets meer comfortabele bank
:strip_exif()/f/image/PRN7rCC7h3ywyJ1UMVzPsZKa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TTUfToqCqg04rEOwnp3Z3XkH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hWKkg4hrDc3JbvqjDmnJDaI5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GtyIrGLfh4NBItNQ27iUMJtq.jpg?f=fotoalbum_large)
Leuke setup zo! Zou je die fronts niet wat verder uit elkaar hangen voor een wat breder stereo beeld, idealiter meer naast het beeld?crazzycow1 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:14:
Hierbij mijn budget home cinema setup. Begin van de corona heb ik de zolder van mijn nieuwbouwhuis netjes gemaakt en besloten er naast washok ook een mini bios van te maken.
Wat ik heb staan:
-Marantz NR1603 Receiver - tweede hands via Tweakers![]()
-Wharfedale DX1-HCP 5.1 set - ook tweede hands via Tweakers![]()
-Nintendo Wii
-Optoma HD144X
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vraag me toch af hoe je de input voor die monitoren bij je werkplek voor elkaar heb gekregen, draadloos? Of prik je er bij gebruik wat in? Of is het iets van formaat een NUC en je randapparatuur draadloos?BramViking schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:59:
Ik ben vooral fan van het Scandinavische minimalisme. Onlangs een nieuwe OLED gekocht, maar wel nog opzoek naar een nieuwe surround soundbar setup (nog goede suggesties hiervoor?). Dit zal waarschijnlijk volgend jaar komen, maar voor nu presenteer ik je mijn eigen setup.
Wat is zichtbaar:Wat is niet zichtbaar:
- LG 65 inch C1 OLED
- Samsung MS650 soundbar
- Twee keer 4K monitors van LG
- Sennheiser Momentum 3
[Afbeelding]
- Xbox Series X
- Apple TV 4K
- KPN decorder 4K
In het geval van een NUC moet er nog steeds stroom heen. Denk dat er een buis in de muur is gefreesd die daarna is afgewerkt.Lampiz schreef op zondag 9 januari 2022 @ 14:02:
[...]
Ik vraag me toch af hoe je de input voor die monitoren bij je werkplek voor elkaar heb gekregen, draadloos? Of prik je er bij gebruik wat in? Of is het iets van formaat een NUC en je randapparatuur draadloos?
Klopt, net zoals bij de tv is daar voordat ik het liet stucen, rekening mee gehouden om eerst een kabelgoot in de betonnen wand te plaatsen.Terrz schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:02:
[...]
In het geval van een NUC moet er nog steeds stroom heen. Denk dat er een buis in de muur is gefreesd die daarna is afgewerkt.
[ Voor 8% gewijzigd door BramViking op 10-01-2022 13:09 ]
Laat ik hier mijn verhaal ook eens delen. Ongeveer 3 jaar geleden hebben mijn vriendin en ik een klushuis gekocht die wij helemaal hebben gestript en gerenoveerd. We zijn uiteindelijk zeker ~1,5 jaar bezig geweest met klussen voordat we het huis konden betrekken. Het huis is inmiddels zo goed als klaar en hoeven we de tuin alleen nog maar te renoveren. Het heeft onzettend lang geduurd, maar we zijn heel erg blij met het eindresultaat. Mijn vriendin zelf vindt de speakers echt helemaal niks en stiekem vervloekt ze ze ook als het geluid weer eens wat harder staat, maar heeft ze mij hier geen enkel moment in belemmerd.
Omdat we het huis totaal gingen strippen, wist ik dat dit mijn kans en ideale moment zou zijn om de woonkamer helemaal naar smaak in te richten. Voorheen had ik een simpele 5.1 set van het merk Teufel, maar nu wilde ik het gelijk goed aanpakken. Het betreft een huis uit 1962, die zeer oubollig was ingericht. De fundering was echter uiterst solide en de woonkamer bood de mogelijkheid om hier een verlaagd plafond te maken. Deze was reeds al aanwezig, maar deze hebben we eruit gesloopt en er is een nieuw plafond gemaakt.
Ter illustratie, zo zag de woonkamer er helemaal in het begin uit:
:strip_exif()/f/image/Jd7nuYNeR7fxe7BFYKJTNtfw.jpg?f=fotoalbum_large)
Het hele huis gestript:
:strip_exif()/f/image/YSmMkziviVZXbSQJSzay0c51.jpg?f=fotoalbum_large)
Verlaagd plafond (voor de luidsprekerkabels). De mal voor één atmosspeaker is ook al zichtbaar.
:strip_exif()/f/image/HUWKtVTOTfRqVIitlUA8Y7JH.jpg?f=fotoalbum_large)
Gipsplaten aangebracht:
:strip_exif()/f/image/35tU6k1c2j8LSqQhIVeBPWiO.jpg?f=fotoalbum_large)
Stucwerk erop, nieuwe keuken erin en tegelvloer:
:strip_exif()/f/image/ZmPkMd4uitBozI0G6YP7tEow.jpg?f=fotoalbum_large)
De speakers had ik inmiddels al in mijn bezit en hebben meer dan een jaar ingepakt en wel bij mijn ouders op zolder gestaan. Na een aantal luistersessies bij iEar en contact met Stassen heb ik de sprong gewaagd en heb ik mijn speakers via Frankrijk besteld bij Homecinesolutions. Al eerder had ik bij iEar het merk Focal beluisterd en deze vond ik het prettigst klinken. Een ander (minder bekend) merk uit Frankrijk (Triangle) had inmiddels ook mijn aangedacht getrokken. De witte zuilen die ik had gezien waren wat mij betreft een ideale match met ons interieur. Homecinesolutions had destijds allerlei aanbiedingen en bovendien kreeg ik ook nog eens fiks veel korting omdat ik een grote order plaatste. Uiteindelijk heb ik voor in totaal 9 speakers (twee zuilen, twee surrounds, een center, vier atmos speakers, speakerkabel voor de zuilen en flink wat bananenplugs) net zoveel betaald als dat ik in Nederland alleen voor de twee zuilen zou betalen.
Anyways, lang genoeg geluld. We spoelen nog flink wat vooruit en uiteindelijk hebben we een volledig ingerichte woonkamer inclusief meubilair en mag ik jullie laten het volgende aanschouwen:
Zichtbaar:
LG OLED77GX6LA Smart Oled TV
2x Triangle Australe EZ Blanc Laqué (zuilen)
2x Triangle Titus serie EZ Blanc Laqué (surrounds)
1x Triangle Voce serie EZ Blanc Laqué (center)
4x Triangle Secret ICT8 (Atmos)
Niet zichtbaar:
Marantz SR7012 receiver (inbouwkast pal achter TV waar het koel is - bediening via Marantz app)
Nvidia Shield Pro 2019 model
PS5
Flink vloerkleed van 3x4 meter
In april wordt de gehele set nog uitgebreid met een Arendal 1723 S2 subwoofer (lange levertijden helaas)
Een andere receiver staat ook nog op de planning, maar vanwege veel geneuzel met de recente modellen (HDMI 2.1 onzin) wacht ik nog even.
:strip_exif()/f/image/NF7A2l3GyX3C6xSvHnof6TQA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iDNUPnUan3E3gAZ8rXmMEAPv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/56pj7Dabv3m5we6SC6WBJilL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YCMmuP6ut8eXLKkWhiK1MWMH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vdxQyIWGPgWX3STEn50NlAg5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4QmIFBqxdDFALaOpp5NFEbjt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/54jsNT2gpfeskosYrRxexK2V.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OWBGH3jr4209VEAdcGnOY829.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kW8oq3m8fOn8Weu0N1xoldVm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VKGbiqDmzHGj2P9pQyXKHmlz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kaX4uwAjSLgXNpUCH7GuwfIX.jpg?f=fotoalbum_large)
Omdat we het huis totaal gingen strippen, wist ik dat dit mijn kans en ideale moment zou zijn om de woonkamer helemaal naar smaak in te richten. Voorheen had ik een simpele 5.1 set van het merk Teufel, maar nu wilde ik het gelijk goed aanpakken. Het betreft een huis uit 1962, die zeer oubollig was ingericht. De fundering was echter uiterst solide en de woonkamer bood de mogelijkheid om hier een verlaagd plafond te maken. Deze was reeds al aanwezig, maar deze hebben we eruit gesloopt en er is een nieuw plafond gemaakt.
:strip_exif()/f/image/Jd7nuYNeR7fxe7BFYKJTNtfw.jpg?f=fotoalbum_large)
Het hele huis gestript:
:strip_exif()/f/image/YSmMkziviVZXbSQJSzay0c51.jpg?f=fotoalbum_large)
Verlaagd plafond (voor de luidsprekerkabels). De mal voor één atmosspeaker is ook al zichtbaar.
:strip_exif()/f/image/HUWKtVTOTfRqVIitlUA8Y7JH.jpg?f=fotoalbum_large)
Gipsplaten aangebracht:
:strip_exif()/f/image/35tU6k1c2j8LSqQhIVeBPWiO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZmPkMd4uitBozI0G6YP7tEow.jpg?f=fotoalbum_large)
De speakers had ik inmiddels al in mijn bezit en hebben meer dan een jaar ingepakt en wel bij mijn ouders op zolder gestaan. Na een aantal luistersessies bij iEar en contact met Stassen heb ik de sprong gewaagd en heb ik mijn speakers via Frankrijk besteld bij Homecinesolutions. Al eerder had ik bij iEar het merk Focal beluisterd en deze vond ik het prettigst klinken. Een ander (minder bekend) merk uit Frankrijk (Triangle) had inmiddels ook mijn aangedacht getrokken. De witte zuilen die ik had gezien waren wat mij betreft een ideale match met ons interieur. Homecinesolutions had destijds allerlei aanbiedingen en bovendien kreeg ik ook nog eens fiks veel korting omdat ik een grote order plaatste. Uiteindelijk heb ik voor in totaal 9 speakers (twee zuilen, twee surrounds, een center, vier atmos speakers, speakerkabel voor de zuilen en flink wat bananenplugs) net zoveel betaald als dat ik in Nederland alleen voor de twee zuilen zou betalen.
Anyways, lang genoeg geluld. We spoelen nog flink wat vooruit en uiteindelijk hebben we een volledig ingerichte woonkamer inclusief meubilair en mag ik jullie laten het volgende aanschouwen:
Zichtbaar:
Niet zichtbaar:
Marantz SR7012 receiver (inbouwkast pal achter TV waar het koel is - bediening via Marantz app)
PS5
In april wordt de gehele set nog uitgebreid met een Arendal 1723 S2 subwoofer (lange levertijden helaas)
Een andere receiver staat ook nog op de planning, maar vanwege veel geneuzel met de recente modellen (HDMI 2.1 onzin) wacht ik nog even.
:strip_exif()/f/image/NF7A2l3GyX3C6xSvHnof6TQA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iDNUPnUan3E3gAZ8rXmMEAPv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZrTZ52qP7OlSh1FAbI7Tvfuw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/56pj7Dabv3m5we6SC6WBJilL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YCMmuP6ut8eXLKkWhiK1MWMH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vdxQyIWGPgWX3STEn50NlAg5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4QmIFBqxdDFALaOpp5NFEbjt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/54jsNT2gpfeskosYrRxexK2V.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OWBGH3jr4209VEAdcGnOY829.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kW8oq3m8fOn8Weu0N1xoldVm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VKGbiqDmzHGj2P9pQyXKHmlz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kaX4uwAjSLgXNpUCH7GuwfIX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hCB6wy4vuTZFmUVxPaZ7miC1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door FREAKJAM op 13-01-2022 15:04 ]
is everything cool?
Nog nooit van triangle gehoord maar ze zien er zeker mooi uit.
Apart wel die tweeter, Die kan je van de achterkant ook zien? (op de website zie je hem daar ook bij de foto's)
Netjes.
Apart wel die tweeter, Die kan je van de achterkant ook zien? (op de website zie je hem daar ook bij de foto's)
Netjes.
@FREAKJAM Heel netjes huis geworden zo. Ook mooie opstelling kwa luidsprekers en mooi de Atmos weg gewerkt. Goed gebruik gemaakt van de mogelijkheden van een verbouwing.
Kleine tip, de speaker kabel bij de surround onder de voet stoppen. Dan is die minder zichtbaar.
Kleine tip, de speaker kabel bij de surround onder de voet stoppen. Dan is die minder zichtbaar.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Erg mooi @FREAKJAM. Bij mijn luistersessie viel de keuze uiteindelijk ook op Focal of Triangle. Die Fransen maken mooi spul!
Ik wil het zelfde gaan doen, maar een vraag hoe zit die stang vast aan het "plafond"? Mij lijkt die plaat nou niet echt stevig om iets er aan op te hangen, of heb je eerst de plaat weg gehaald om te kijken wat daar achter zit? (ben ik van plan)crazzycow1 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:14:
...
[Afbeelding]
Prachtig, echt jaloersmakend! Triangle kende ik niet, dacht in eerste instantie dat het een B&W setup was, maar toch Frans. Mooi man! Als ik ooit een koophuis weet te bemachtigen (met deze markt weet je het nooit...) is dit toch wel de droom. Moet zeggen dat ik veel atmos units niet eens zo lelijk vind maar in het plafond gebouwd lijkt me nog fijner. En blijkbaar heb je ook een super mooie deal gekregen, chapeau!FREAKJAM schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:21:
Laat ik hier mijn verhaal ook eens delen. Ongeveer 3 jaar geleden hebben mijn vriendin en ik een klushuis gekocht die wij helemaal hebben gestript en gerenoveerd. We zijn uiteindelijk zeker ~1,5 jaar bezig geweest met klussen voordat we het huis konden betrekken. Het huis is inmiddels zo goed als klaar en hoeven we de tuin alleen nog maar te renoveren. Het heeft onzettend lang geduurd, maar we zijn heel erg blij met het eindresultaat. Mijn vriendin zelf vindt de speakers echt helemaal niks en stiekem vervloekt ze ze ook als het geluid weer eens wat harder staat, maar heeft ze mij hier geen enkel moment in belemmerd.
Ter illustratie, zo zag de woonkamer er helemaal in het begin als volgt uit:
[Afbeelding]
Het hele huis gestript:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gipsplaten aangebracht:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zichtbaar:
4x Triangle ICT8 (Atmos)
Niet zichtbaar:
PS5
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
FREAKJAM schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:21:
Wat heb je dat goed aangepakt, het ziet er fantastisch uit en hulde voor je vriendin, die dit toch allemaal tolereert. Hier heb ik mijn opstelling met wat pressie doorgedrukt, en daar heeft mijn vrouw eigenlijk ook veel plezier van.
Ik ben benieuwd hoe alles klinkt en of je nog wat akoestische aanpassingen hebt moeten doen?
Ter illustratie, zo zag de woonkamer er helemaal in het begin als volgt uit:
[Afbeelding]
Het hele huis gestript:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gipsplaten aangebracht:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zichtbaar:
4x Triangle ICT8 (Atmos)
Niet zichtbaar:
PS5
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Jep, dat was hier ook de uiteindelijke keuze. Mooi hoe dat eigenlijk telkens naar boven komt als Triangle en Focal genoemd worden. Kennelijk is dat toch bijzonder fijn luisteren naar die Franse sound.Hulleman schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:01:
Erg mooi @FREAKJAM. Bij mijn luistersessie viel de keuze uiteindelijk ook op Focal of Triangle. Die Fransen maken mooi spul!
Daar heb ik destijds helemaal niet bij stil gestaan. De audio kabels was niet langer dus heb ze toen maar zo opgehangen. Ik ga het eens proberen om ze verder uit elkaar te hangen!Wekko306 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:37:
[...]
Leuke setup zo! Zou je die fronts niet wat verder uit elkaar hangen voor een wat breder stereo beeld, idealiter meer naast het beeld?
De plank zit met nagels aan de dakpanelen vast. De steun (Steigerbuis) heb ik er eenvoudig op geschroefd. Wel eerst even getest hoe stevig het geheel was voordat ik de beamer op heb gehangenytterx schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:09:
[...]
Ik wil het zelfde gaan doen, maar een vraag hoe zit die stang vast aan het "plafond"? Mij lijkt die plaat nou niet echt stevig om iets er aan op te hangen, of heb je eerst de plaat weg gehaald om te kijken wat daar achter zit? (ben ik van plan)
Als het goed is, staat er wel een foto van op de site van Triangle. Enkel de grootste zuil uit de serie heeft een tweeter aan de achterzijde.h4ze schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 01:06:
Nog nooit van triangle gehoord maar ze zien er zeker mooi uit.
Netjes.
Staat op de planning! Ik heb bewust de speakerkabel ietsje langer gemaakt voor als hij in de toekomst ooit verplaatst gaat worden (verwacht van niet), maar de kabel zit zelf al een deel verwerkt in de paal van de standaard.TheKerremenke schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 06:44:
@FREAKJAM Heel netjes huis geworden zo. Ook mooie opstelling kwa luidsprekers en mooi de Atmos weg gewerkt. Goed gebruik gemaakt van de mogelijkheden van een verbouwing.
[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 14-01-2022 13:26 ]
is everything cool?
Mooie set, ik snap dat het veel geld scheelt, maar naar iEar en Stassen vind ik persoonlijk deze handelswijze niet heel chique.FREAKJAM schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:21:
Na een aantal luistersessies bij iEar en contact met Stassen heb ik de sprong gewaagd en heb ik mijn speakers via Frankrijk besteld bij Homecinesolutions.
Rij dan ook naar Frankrijk naar Homecinesolutions om daar te luisteren.
Op deze manier ga je vanzelf krijgen dat bedrijven een aanbetaling vragen (luistergeld) voordat je kan luisteren die bij aanschaf in mindering op je aankoop gedaan wordt.
Ik snap wat je zegt maar als de prijsverschillen zo groot zijn, kun je daar bijna niet omheen kijken. Als ze honderden euro's 'korting' kunnen bieden na 1 telefoontje (zie oled televisies) of bij aankoop van meer apparaten tegelijk, dan is de prijs waarschijnlijk ook kunstmatig hoog. Dat gezegd hebbende is goed advies ook heel waardevol natuurlijk.
Heeft iemand al ontdekt hoe de luisterruimte van Hugo de Jonge is ingericht?
https://twitter.com/hugod...hKe-ymuY8NqSgYqv8rXw&s=19
Jorgen schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 04:16:
:strip_exif()/f/image/BAxJl3v0FXBFeZsAjeR3QWov.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is een beetje sappelen als minister blijkbaar. Geen center speaker of subwoofer en die tv staat niet in het midden, hangt veel te hoog en is natuurlijk veel te klein voor de kijkafstand.
[ Voor 12% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 15-01-2022 08:01 ]
De luidsprekers mogen ook iets van de muurJAHRASTAFARI schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 07:59:
[...]
[Afbeelding]
Het is een beetje sappelen als minister blijkbaar. Geen center speaker of subwoofer en die tv staat niet in het midden, hangt veel te hoog en is natuurlijk veel te klein voor de kijkafstand.
Die Monitor Audio's hebben van zichzelf al genoeg laag kan ik je vertellen, en misschien luistert hij wel alleen naar de tv.
Ze geven (te)veel laag, maar missen elke vorm van sub laag. Zo dicht op de muur zou ik er nog geen 5 min naar kunnen luisteren. Gevalletje commerciële afstelling om maar op te vallen in de winkel tussen de andere luidsprekers. Ieder voor zich uiteraard, de RX-8 en RX-6 vloerstandaarders zijn als warme broodjes verkocht, dus kennelijk vallen ze bij veel mensen in de smaak.pman63 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 10:47:
Die Monitor Audio's hebben van zichzelf al genoeg laag kan ik je vertellen, en misschien luistert hij wel alleen naar de tv.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Kijk, dat is mooi aangepakt! Fraai ook, de keuze voor Triangle. Zeker niet alledaags, dus gaaf sat je de moeite hebt genomen om verder te kijken (en te luisteren) dan de geijkte merken. Triangle zou meer in the picture mogen staan wat mij betreft. Heb je al eens geëxperimenteerd met het meer naar voren halen van de luidsprekers? Dat kan de ruimtelijkheid van het geluid zeer positief beïnvloeden. 10cm zal al genoeg zijn.FREAKJAM schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:21:
[Afbeelding]
Het hele huis gestript:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gipsplaten aangebracht:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zichtbaar:
Niet zichtbaar:
PS5
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tip van flip. De volgende keer dat je foto's maakt van je setup, doe de (sfeer)verlichting dan aan
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Daarom kun je de gaten ook dichtstoppen met een plug en dat scheelt aardig, al heb ik wel een sub en center om het geheel aan te vullen. (ik heet dan ook geen Hugo)Major_ton schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 10:58:
[...]
Ze geven (te)veel laag, maar missen elke vorm van sub laag. Zo dicht op de muur zou ik er nog geen 5 min naar kunnen luisteren. Gevalletje commerciële afstelling om maar op te vallen in de winkel tussen de andere luidsprekers. Ieder voor zich uiteraard, de RX-8 en RX-6 vloerstandaarders zijn als warme broodjes verkocht, dus kennelijk vallen ze bij veel mensen in de smaak.
Ik heb destijds ook naar andere speakers geluisterd en die waren het gewoon net niet, ook blind niet. Daarnaast komen ze nog steeds goed door de verschillende tests heen (en dat is niet afhankelijk van het menselijke oor), dus als je over smaak wil twisten doe het dan op een andere manier.
Oei, sorry als ik je trots aangevallen heb. Dat was niet de bedoeling. Ik had de reactie van het dichtstoppen van de poorten wel verwacht en ik vind het een halve oplossing daar de Q van de luidspreker verandert en je zo het ontwerp onderuit haalt. Dan is het mooier om de luidsprekers meer ademruimte te geven, maar dat is vaak niet gewenst. Het is ook een onmogelijke discussie hoor, want wanneer je op technisch vlak alles weet (hoe een luidspreker ontworpen wordt en met welk doel en hoe zich dat vertaalt naar woonkamer gebruik), dan hou je altijd de persoonlijke voorkeur nog over en dan wordt het onmogelijk om te zeggen wat goed of slecht is. Mijn setup heeft ook een beetje de 'commerciële dreun'. Soms klinkt dat lekker, soms haat ik het. Ik ben dan ook aan kijken wat ik eraan ga doen (waarschijnlijk tóch weer andere luidsprekers). Binnenkort zal ik eens proberen wat foto's te plaatsen hier.pman63 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:43:
[...]
Daarom kun je de gaten ook dichtstoppen met een plug en dat scheelt aardig, al heb ik wel een sub en center om het geheel aan te vullen. (ik heet dan ook geen Hugo)
Ik heb destijds ook naar andere speakers geluisterd en die waren het gewoon net niet, ook blind niet. Daarnaast komen ze nog steeds goed door de verschillende tests heen (en dat is niet afhankelijk van het menselijke oor), dus als je over smaak wil twisten doe het dan op een andere manier.
En welke monitors zijn dat? Zijn erg strak met die mooie zilveren bezel!BramViking schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:08:
[...]
Klopt, net zoals bij de tv is daar voordat ik het liet stucen, rekening mee gehouden om eerst een kabelgoot in de betonnen wand te plaatsen.
Het is de toon die de muziek maakt zeg maar.Major_ton schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:57:
[...]
Oei, sorry als ik je trots aangevallen heb. Dat was niet de bedoeling. Ik had de reactie van het dichtstoppen van de poorten wel verwacht en ik vind het een halve oplossing daar de Q van de luidspreker verandert en je zo het ontwerp onderuit haalt. Dan is het mooier om de luidsprekers meer ademruimte te geven, maar dat is vaak niet gewenst. Het is ook een onmogelijke discussie hoor, want wanneer je op technisch vlak alles weet (hoe een luidspreker ontworpen wordt en met welk doel en hoe zich dat vertaalt naar woonkamer gebruik), dan hou je altijd de persoonlijke voorkeur nog over en dan wordt het onmogelijk om te zeggen wat goed of slecht is. Mijn setup heeft ook een beetje de 'commerciële dreun'. Soms klinkt dat lekker, soms haat ik het. Ik ben dan ook aan kijken wat ik eraan ga doen (waarschijnlijk tóch weer andere luidsprekers). Binnenkort zal ik eens proberen wat foto's te plaatsen hier.
Bij mij zitten de pluggen er de ene keer wel in en de andere keer niet, zo heb je dus 2 paar speakers voor dezelfde prijs, en ze krijgen ook meer dan voldoende de ruimte. Voor wat deze speakers destijds kosten sprongen ze er gewoon met kop en schouders boven de andere op het luisterlijstje uit. allemaal binnen dezelfde prijsklasse. nummers 2 en of 3 zouden een Audio Physic of Focal geweest zijn, Dali en B&W vielen al snel af, al kan dat nu weer helemaal anders zijn.
Weet je ook welk type Hugo heeft?pman63 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 10:47:
Hugo moet maar zelf foto's komen posten en vertellen wat hij allemaal heeft staan en stoppen met zijn geshinede Van Bommels
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Haha, prachtig om te lezen dat hier ook fanaten waren die gelijk wilden weten wat Hugo in huis had
. Zoektochtje met Google Lens bracht mij idd bij MA RX8. Zijn alweer wat ouder maar What HiFi (for what it's worth... vind die reviews altijd matig) was er enthousiast over.
[ Voor 50% gewijzigd door Thomas op 15-01-2022 17:15 ]
Da's waarschijnlijk ook waarom ie ze heeft. Iets met de verkeerde en gekleurde ingelichte bronnenThomas schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 15:56:
Haha, prachtig om te lezen dat hier ook fanaten waren die gelijk wilden weten wat Hugo in huis had. Zoektochtje met Google Lens bracht mij idd bij MA RX8. Zijn alweer wat ouder maar What HiFi (for what it's worth... vind die reviews altijd matig) was er enthousiast over.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik snap je punt. Uiteindelijk ligt het iets genuanceerder. Het betrof één luistersessie bij iEar die niet op afspraak was. Ik was nog in een orienterende fase en de verkoper bood mij (toen ik in de winkel rond aan het kijken was) aan om een sessie te ervaren en een aantal verschillende merken te beleven. Focal sprak mij direct het meeste aan.RobbieT schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:32:
[...]
Mooie set, ik snap dat het veel geld scheelt, maar naar iEar en Stassen vind ik persoonlijk deze handelswijze niet heel chique.
Rij dan ook naar Frankrijk naar Homecinesolutions om daar te luisteren.
Op deze manier ga je vanzelf krijgen dat bedrijven een aanbetaling vragen (luistergeld) voordat je kan luisteren die bij aanschaf in mindering op je aankoop gedaan wordt.
Niet veel later viel mijn oog op Triangle, die mij qua looks veel meer aansprak dan Focal. Stassen is samen met Doublepoint de enige dealer in Nederland die Triangle verkoopt. Stassen heeft mij aangeboden eens langs te komen maar niet veel later had Homecinesolutions fikse aanbiedingen op hun site. En met fiks bedoel ik een verschil van liefst 3000 euro voor alle speakers ten opzichte van de prijzen bij Stassen/Doublepoint. Je zult begrijpen dat de keuze dan snel is gemaakt.
is everything cool?
Nadat ik klaar was met lachen om z'n tweet, vond ik dat wel leuk om te weten inderdaadThomas schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 15:56:
Haha, prachtig om te lezen dat hier ook fanaten waren die gelijk wilden weten wat Hugo in huis had. Zoektochtje met Google Lens bracht mij idd bij MA RX8. Zijn alweer wat ouder maar What HiFi (for what it's worth... vind die reviews altijd matig) was er enthousiast over.
Als ik nog eens naar 5.1.4 uitbreid ga ik ook bij Home Cine Solutions shoppen. Scheelt echt enorm veelFREAKJAM schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:45:
[...]
Ik snap je punt. Uiteindelijk ligt het iets genuanceerder. Het betrof één luistersessie bij iEar die niet op afspraak was. Ik was nog in een orienterende fase en de verkoper bood mij (toen ik in de winkel rond aan het kijken was) aan om een sessie te ervaren en een aantal verschillende merken te beleven. Focal sprak mij direct het meeste aan.
Niet veel later viel mijn oog op Triangle, die mij qua looks veel meer aansprak dan Focal. Stassen is samen met Doublepoint de enige dealer in Nederland die Triangle verkoopt. Stassen heeft mij aangeboden eens langs te komen maar niet veel later had Homecinesolutions fikse aanbiedingen op hun site. En met fiks bedoel ik een verschil van liefst 3000 euro voor alle speakers ten opzichte van de prijzen bij Stassen/Doublepoint. Je zult begrijpen dat de keuze dan snel is gemaakt.
Verwijderd
De RX uitvoeringen (2010-2014) waren de opvolgers van de RS6 en RS8.pman63 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 15:51:
[...]
Een RX8 Silver zo te zien maar welke revisie is dan weer niet zo makkelijk,
De RX is vervolgens weer opgevolgd door de Silver 6 en Silver 8 (5G). Die generatie liep van 2013-2017.
Ik heb zelf ooit de RX6 gehad
Wat was daar zo mis mee dat je het volledig uit elkaar getrokken hebt? Ziet er best netjes uit?FREAKJAM schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:21:
Ter illustratie, zo zag de woonkamer er helemaal in het begin uit
Speakers en leidingen zou je toch ook kunnen frezen zonder de muren volledig kaal te trekken?
Maar Jezus wat een project
Tja, als het niet je smaak is en je wil gewoon je koopwoning helemaal naar wens... Ik snap het wel. Kan je het maar beter in een keer helemaal goed doen!Accretion schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:40:
[...]
Wat was daar zo mis mee dat je het volledig uit elkaar getrokken hebt? Ziet er best netjes uit?
Speakers en leidingen zou je toch ook kunnen frezen zonder de muren volledig kaal te trekken?
Maar Jezus wat een project
Verwijderd
Ik had verwacht dat Hugo minimaal de Gold serie zou bezitten. Al moet ik zeggen dat de RX serie ook best wel lekker klinkt.
Mooie setup en heel fijn om jouw zoektocht naar de beste afstelling zo mee te lezen. Duidelijk veel kennis en ervaring opgedaan met uitlijnen van je opstelling, vandaar dat ik naar het volgende benieuwd ben.Astennu schreef op zondag 2 januari 2022 @ 02:44:
Foto's zijn door de groothoek lens een beetje vertekend (de Front hights zien er heel raar uit op de foto)
Sony 83A90J
Denon X4400H
Wat mij opviel is dat je de bank tegen de achtermuur hebt staan en 2x2 speakers ook op deze achtermuur naar de luisteraar hebt toegericht.
Is dit niet de zwakke schakel van je setup?
Ik heb nl ook een bankmuur opstelling met een 5.1.2 Atmos opstelling, met de 2 rearspeakers op plafondhoogte en tegen de muur schuin naar beneden op de lusteraar gericht (zelfde plek als jouw svs-speakers) en twijfel om te upgraden naar 5.1.4 met 2 goeie bookshelf speakers naast de bank op oorhoogte en de huidige (die n hoog hangen) hangen, dan in te zetten als Atmos speakers.
Ik heb alleen nog niet het idee dat ik “echt” in die bubbel wordt getrokken zo. Ik hoor de helicopter nog steeds niet echt van achteren komen zeg maar. Heb zitten spelen met Audessey MultiEQ om te calibreren maar ben nog niet echt tevreden.
Qua opstelling is er geen mogelijkheid om de bank een stuk te verplaatsen. Op fora en internet lees je alleen maar dat je de bank moet opschuiven of leren leven met de beperking. Vandaar dat ik bij de 5.1.2 opstelling blijf totdat ik een verhuis of wel een idee heb eea te kunnen verbeteren.
Die 3D-bubbel is voor mij wel belangrijk voor de filmervaring, alvorens ik een extra sub, betere centers, 5.1.4. enzo ga investeren.
Benieuwd dus naar hoe jij dit hebt opgelost @Astennu …
[ Voor 7% gewijzigd door OmeRobbie op 16-01-2022 08:33 ]
@Astennu Nog een vraagje over muziekmodus die je gebruikt. Welke muziekmodus gebruik je op als je de SVS center en fronts gebruikt? Multichannel stereo?Astennu schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:02:
[...]
Ah leuk om te zien dat er toch meer mensen zijn met interesse in SVS!
Als je ook van muziek houd en niet alleen van films en het mag wat kosten en je gaat er lang mee doen zou ik zelf overwegen om door te sparen voor Ultra's die geven iets extra's wat die primes gewoon niet kunnen qua muziek. Maar je betaalt wel 2x voor die laatste 10-15% mooier geluid maar ik vind het het persoonlijk wel waard.
Als het om Films gaat dan zijn die SVS Prime bookshelfs super.
Je kan ook overwegen om net als mij goedkopere surround en atmos speakers te gebruiken en dan je fronts beter te maken. Vooral de center moet extreem veel doen bij films ben ook heel blij dat ik daar voor de SVS Ultra Center gegaan ben. Ik heb de Prime center nooit gehoord maar die woofers zijn kleiner. Waar de Prime Bookshelfs even grote woofers hebben als de Ultra bookshelfs.
Daarnaast ben ik ook helemaal weg van de looks van de Ultra' vooral die center vind ik prachtig.
Ik heb een (eenvoudigere) Denon X2500H maar volgens mij heeft die dezelfde surround setup als de X4400.
[ Voor 255% gewijzigd door OmeRobbie op 16-01-2022 09:05 ]
@OmeRobbie Dolby Surround met center spread kan je ook eens proberen. Dan komt de zang niet alleen uit de center, wat normaal het geval is als je Dolby Surround kiest, maar wordt dit ook naar de fronts gestuurd.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Met een bank tegen de muur ga je dat denk ik nooit krijgen. Zoals gezegd zijn mijn rears eigenlijk meer sides. Om het goed te doen moet je 7.1.4 gebruiken en de bank een aardig stuk van de muur hebben zodat je ook nog twee speakers achter de bank kan hebben staan en dan daar naast ook nog twee side speakers. Dan pas zal het geluid echt rond kunnen gaan.OmeRobbie schreef op zondag 16 januari 2022 @ 06:11:
[...]
Mooie setup en heel fijn om jouw zoektocht naar de beste afstelling zo mee te lezen. Duidelijk veel kennis en ervaring opgedaan met uitlijnen van je opstelling, vandaar dat ik naar het volgende benieuwd ben.
Wat mij opviel is dat je de bank tegen de achtermuur hebt staan en 2x2 speakers ook op deze achtermuur naar de luisteraar hebt toegericht.
Is dit niet de zwakke schakel van je setup?
Ik heb nl ook een bankmuur opstelling met een 5.1.2 Atmos opstelling, met de 2 rearspeakers op plafondhoogte en tegen de muur schuin naar beneden op de lusteraar gericht (zelfde plek als jouw svs-speakers) en twijfel om te upgraden naar 5.1.4 met 2 goeie bookshelf speakers naast de bank op oorhoogte en de huidige (die n hoog hangen) hangen, dan in te zetten als Atmos speakers.
Ik heb alleen nog niet het idee dat ik “echt” in die bubbel wordt getrokken zo. Ik hoor de helicopter nog steeds niet echt van achteren komen zeg maar. Heb zitten spelen met Audessey MultiEQ om te calibreren maar ben nog niet echt tevreden.
Qua opstelling is er geen mogelijkheid om de bank een stuk te verplaatsen. Op fora en internet lees je alleen maar dat je de bank moet opschuiven of leren leven met de beperking. Vandaar dat ik bij de 5.1.2 opstelling blijf totdat ik een verhuis of wel een idee heb eea te kunnen verbeteren.
Die 3D-bubbel is voor mij wel belangrijk voor de filmervaring, alvorens ik een extra sub, betere centers, 5.1.4. enzo ga investeren.
Benieuwd dus naar hoe jij dit hebt opgelost @Astennu …
Maar ik vind het voor nu goed genoeg anders wordt de woonkamer wel erg onbruikbaar. Bij Pasific rim bv als het water over je heen lijkt te gaan op het scherm klinkt het ook zo. Dus dat is zeker niet verkeerd.
Er zijn wel meerdere dingen niet ideaal aan mijn setup:
-Geen achter speakers
-Geen Side Speakers
-front high atmos speakers zitten vlak tegen de muur moeten eigenlijk 2 meter de kamer in hangen.
-acoustic panels hangen er nog niet.
Maar dit zijn allemaal zaken die in een woonkamer alles behalve ideaal zijn en het veel minder leefbaar en mooi maken.
Maar goed qua helderheid en audio beeld heb ik niets te klagen als alleen dat achter je minder goed is neem ik dat wel voor lief. Ik heb dat bubbel gevoel met mijn huidige setup meer dan genoeg.
De speakers zijn trouwens naar me toe gericht om dat dat voor de hoge tonen beter klonk.
Geen ik gebruik Pure Direct dus 2.0 ipc. Heb alleen wel een instelling aangepast dat de Sub's wel mee doen om het laag voor hun rekening te nemen want mijn bookshelfs gaan tot 45Hz en er is genoeg muziek die daar wel onder gaat.OmeRobbie schreef op zondag 16 januari 2022 @ 08:37:
[...]
@Astennu Nog een vraagje over muziekmodus die je gebruikt. Welke muziekmodus gebruik je op als je de SVS center en fronts gebruikt? Multichannel stereo?
Ik heb een (eenvoudigere) Denon X2500H maar volgens mij heeft die dezelfde surround setup als de X4400.
Als je surround modes gebruikt raakte ik detail kwijt vooral in hoe ruimtelijk het klonk. Dat was met Stereo gewoon beter. Klinkt misschien raar maar dat is wat goede speakers goed kunnen doen en aangezien het 2.0 content is is dat moeilijk ruimtelijker te maken. Het wordt anders als je muziek gaat luisteren welke gemaakt is voor 5.1 of Atmos maar daar is maar heel weinig van.
Dus na veel proberen is heeft Pure Direct mijn voorkeur of gewoon Stereo alleen de bass is dan heel anders door dat Audyssey aardig wat moet bijstellen door mijn ruimte en dan vond ik Pure Direct voor muziek toch wat beter klinken ondanks dat mijn kamer er alles behalve ideaal voor is. Echt er voor gaan zitten om muziek te luisteren doe ik niet veel dus dan is dit prima voor mijn gebruik.
Ik zie het voordeel daar van niet echt. Want met mijn SVS Speakers klinkt het zuiver of de muziek daar vandaan komt terwijl de center helemaal niets doet.Millert schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:45:
@OmeRobbie Dolby Surround met center spread kan je ook eens proberen. Dan komt de zang niet alleen uit de center, wat normaal het geval is als je Dolby Surround kiest, maar wordt dit ook naar de fronts gestuurd.
Is misschien alleen interessant als je geen hele goede speakers hebt. Maar met deftige speakers wil je er zo min mogelijk aan doen die klinken al zo ruimtelijk je wordt letterlijk voor de gek gehouden.
@Astennu :strip_exif()/f/image/ZKfqDzrVDfyb9fLZgAE2AOuM.jpg?f=fotoalbum_large)
ik heb ook een oudere x2000 maar met de auto instelling komt eruit wat erin gaat qua bron geluids modus
:strip_exif()/f/image/ZKfqDzrVDfyb9fLZgAE2AOuM.jpg?f=fotoalbum_large)
ik heb ook een oudere x2000 maar met de auto instelling komt eruit wat erin gaat qua bron geluids modus
Je zit er wat meer 'in' omdat de surrounds zorgen voor ambiance. Vind het persoonlijk bij de meeste muziek ook geen succes en geef de voorkeur aan Stereo, waarbij de subwoofer de fronts ondersteunt (crossover op 80Hz). De spreiding van het geluid is dan dusdanig dat het lijkt alsof de center mee doetAstennu schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:09:
[...]
Ik zie het voordeel daar van niet echt. Want met mijn SVS Speakers klinkt het zuiver of de muziek daar vandaan komt terwijl de center helemaal niets doet.
Is misschien alleen interessant als je geen hele goede speakers hebt. Maar met deftige speakers wil je er zo min mogelijk aan doen die klinken al zo ruimtelijk je wordt letterlijk voor de gek gehouden.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Ambiance heb je inderdaad meer als je de Surround upmixing gebruikt maar er veranderen meer dingen en soms klinkt het iets ruimtelijker maar soms ook minder en er gaat altijd detail verloren door de processing. Ik heb de Crossover volgens mij op 60Hz staan net als bij mijn cinema settings.Millert schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:49:
[...]
Je zit er wat meer 'in' omdat de surrounds zorgen voor ambiance. Vind het persoonlijk bij de meeste muziek ook geen succes en geef de voorkeur aan Stereo, waarbij de subwoofer de fronts ondersteunt (crossover op 80Hz). De spreiding van het geluid is dan dusdanig dat het lijkt alsof de center mee doet.
Maar center spread heb ik met mijn speakers niet nodig ik ben al meer dan een keer naar de center toe gelopen omdat ik het niet kon geloven dat die niets deed. Die SVS Ultra hebben geweldige Imaging. (kan even niet op het nederlandse woord komen).
Dat zou ook kunnen. Weet niet meer wat hij hier precies deed. Maar heb hem nu in ieder geval op Pure Direct staan. Als ik Pure Direct niet gebruik maar gewoon Stereo gebruikt hij wel Audyssey.AntoniusDD schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:34:
@Astennu [Afbeelding]
Spotify en Bluetooth zijn Pure Direct maar de TV Audio staat wel gewoon op Movie en dus ATMOS als het kan met Audyssey actief.
Dank voor duidelijk beantwoorden. Ik hoopte op een nieuw inzicht maar met de bank tegen de muur blijf je beperkt.Astennu schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:07:
[...]
Met een bank tegen de muur ga je dat denk ik nooit krijgen. Zoals gezegd zijn mijn rears eigenlijk meer sides. Om het goed te doen moet je 7.1.4 gebruiken en de bank een aardig stuk van de muur hebben zodat je ook nog twee speakers achter de bank kan hebben staan en dan daar naast ook nog twee side speakers. Dan pas zal het geluid echt rond kunnen gaan.
Maar ik vind het voor nu goed genoeg anders wordt de woonkamer wel erg onbruikbaar. Bij Pasific rim bv als het water over je heen lijkt te gaan op het scherm klinkt het ook zo. Dus dat is zeker niet verkeerd.
Er zijn wel meerdere dingen niet ideaal aan mijn setup:
-Geen achter speakers
-Geen Side Speakers
-front high atmos speakers zitten vlak tegen de muur moeten eigenlijk 2 meter de kamer in hangen.
-acoustic panels hangen er nog niet.
Maar dit zijn allemaal zaken die in een woonkamer alles behalve ideaal zijn en het veel minder leefbaar en mooi maken.
Maar goed qua helderheid en audio beeld heb ik niets te klagen als alleen dat achter je minder goed is neem ik dat wel voor lief. Ik heb dat bubbel gevoel met mijn huidige setup meer dan genoeg.
De speakers zijn trouwens naar me toe gericht om dat dat voor de hoge tonen beter klonk.
Ik heb nog hoop dat nieuwe technologie (zoals bijv Sony met de HTA9 toepast met sensoren, phantom speakers en AI), de bubbel en immersion beleving nog wat beter kunnen creëren. Dan wordt mijn optie dat ik 2 zuilen voor muziek koop, naast een apart dedicated HT-systeem.
Je bedoelt deze film Pacific Rim? En welke scene bedoel je, ga ik die ik ook even kijken en ervaren!
Je luistert muziek dus vooral in stereo (2.0) aangevuld met de 2 subwoofers? Dan snap ik hem, dacht dat je de center ook een rol hierin meedeed. Waarom ook niet met zo'n fantastische superline up in je frontspeakers. De SVS Ultra is zeker een optie als ik mijn voorkant ga upgraden. Ik zal al te loeren naar de subs...
[ Voor 7% gewijzigd door OmeRobbie op 17-01-2022 04:09 ]
Nee er is imo geen vervanging voor goede fysieke plaatsing.OmeRobbie schreef op maandag 17 januari 2022 @ 03:58:
[...]
Dank voor duidelijk beantwoorden. Ik hoopte op een nieuw inzicht maar met de bank tegen de muur blijf je beperkt.
Ik heb nog hoop dat nieuwe technologie (zoals bijv Sony met de HTA9 toepast met sensoren, phantom speakers en AI), de bubbel en immersion beleving nog wat beter kunnen creëren. Dan wordt mijn optie dat ik 2 zuilen voor muziek koop, naast een apart dedicated HT-systeem.
Je bedoelt deze film Pacific Rim? En welke scene bedoel je, ga ik die ik ook even kijken en ervaren!
Je luistert muziek dus vooral in stereo (2.0) aangevuld met de 2 subwoofers? Dan snap ik hem, dacht dat je de center ook een rol hierin meedeed. Waarom ook niet met zo'n fantastische superline up in je frontspeakers. De SVS Ultra is zeker een optie als ik mijn voorkant ga upgraden. Ik zal al te loeren naar de subs...
Soundbars halen tegenwoordig wel eens knappe kunstjes uit waardoor het ruimtelijker klink maar kan niet op tegen fysieke geplaatste speakers. Maar goed als die van de huisgenoot niet mogen is het wel een alternatief.
Met dat soort dingen zou je de bubbel mogelijk iets beter kunnen krijgen. Maar ik heb bv de Senheizer Amebo gehoord en ja het klinkt veel ruimtelijker maar het stopt ook echt voor je. Achter kan hij helemaal niets. Of dat beter wordt zodra je rears hebt? maybe maar dat ondersteund die niet (wel raar voor een Bar van 2500 euro maar goed). Dus wellicht kan het in de toekomst beter. Maar Fysiek zal denk ik het beste blijven.
Het is die film inderdaad. Zit ergens vrij in het begin normaal ga ik een hoofdstuk verder en dan begint dat stuk meteen. Maar opzich is het hele eerste stuk wel de moeite tot aan het introductie scherm met de naam van de film. Dat stuk zal iets van 15-20 min zijn uit mijn hoofd. Ik onthoud dat niet exact omdat ik met chapters werk omdat ik hem fysiek op schijf heb.
Maar vind het sowieso een mooie film qua beeld en geluid. Qua verhaal kloppen er wat dingen niet maar ik vind die film geweldig ^^
Klopt ja die center staat met muziek gewoon uit. Ik weet niet wat voor een sub's je nu hebt maar afhankelijk van wat je hebt zou ik misschien eerst voor de SVS Ultra's gaan en daar na pas de Sub's upgraden. Ik had het ook prima kunnen doen met twee SB1000's echter wilde ik toen ik er mee begon liever een sub die 16Hz kon. Er van uit gaande dat het klopte dat je niet kon horen waar een sub staat als hij 80Hz cross doet echter hoorde ik precies waar de bass vandaan kwam. Sommige mensen wellicht niet maar ik wel. Dus daar na voor dual sub gegaan en toen was dat weg. Bass voelt en klinkt nu ook veel lekkerder. Snap nu wat al die fans van dual sub's bedoelde. Ik zou dus eerder voor 2x een SB1000 gaan dan 1x een Sub uit de 2000 serie. Dan maar iets minder diep maar hoe de rest van de bass voelt en klinkt is belangrijker. (je moet er alleen wel ruimte voor hebben vandaar ook de keuze voor twee kleinere over een grote. Maar goed nu heb ik twee grote staan al valt de floor space van die PC2000's erg mee ze gaan wel de hoogte in).
Of hij vindt ze gewoon mooi klinken. Het blijft een kwestie van smaak.The Eagle schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:44:
[...]
Da's waarschijnlijk ook waarom ie ze heeft. Iets met de verkeerde en gekleurde ingelichte bronnen
Wat je al zegt idd. What hifi is zelfs nog enthousiast over het geluid als ik mijn nagels over een krijtbord heen trek. 'a fierce and exciting high frequency roll off' zullen ze dan wel zeggenThomas schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 15:56:
Zijn alweer wat ouder maar What HiFi (for what it's worth... vind die reviews altijd matig) was er enthousiast over.
Zo dan?JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 07:59:
[...]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/7SF0IPt29JXMhZ0LXVW587GJ.jpg?f=fotoalbum_large)
U ziet:
- Monitor Audio Silver 8
- Monitor Audio Silver Centre
- SVS SB-2000 sub
Nice en Stylish!M-ThijZ schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:25:
[...]
Zo dan?![]()
[Afbeelding]
U ziet:
- Monitor Audio Silver 8
- SVS SB-2000 sub
Hoe bevalt de sub? Ik heb de voorganger wel eens getest de NDS 12 is dat geloof ik. Ik was onder de indruk van het detail tov mijn PC2000 (opzich logisch want die SB's en de NDS zijn sealed) En hij ging zeker nog diep genoeg.
Ben jij soms Hugo 2.0?M-ThijZ schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:25:
[...]
Zo dan?![]()
[Afbeelding]
U ziet:
- Monitor Audio Silver 8
- SVS SB-2000 sub
En wat zien we niet, zoals achterspeakers? heb je de versterker soms verstopt in de witte kastjes?
Benieuwd naar je totale setup oa omdat ik witte speakers met witte conus mooi vind...
in ieder geval een luidspreker waar de omkasting wel de juiste maat heeft
bij astennu worden alle cirkels afgezaagd
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies - Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.
- Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!
- Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic