Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:24

M-ThijZ

Riding on Rails

Astennu schreef op maandag 17 januari 2022 @ 23:34:
[...]

Nice en Stylish!
Hoe bevalt de sub? Ik heb de voorganger wel eens getest de NDS 12 is dat geloof ik. Ik was onder de indruk van het detail tov mijn PC2000 (opzich logisch want die SB's en de NDS zijn sealed) En hij ging zeker nog diep genoeg.
Thanks! Dit is mijn eerste sub en heb verder geen vergelijkingsmateriaal, maar ben er zeker over te spreken. Ik moet zeggen dat de plaatsing wel lastig blijft. Gelukkig kan ik 'm positioneren in een hoek, maar gezien de luisterpositie in een grote ruimte (is gecombineerde woonkamer en keuken), zorgt de akoestiek voor veel buiken en knopen.

Een dedicated speaker voor het LFE-kanaal is voor films en series geen overbodige luxe, voor muziek staat de sub op dit moment uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:24

M-ThijZ

Riding on Rails

Alsjeblieft zeg :o.
En wat zien we niet, zoals achterspeakers? heb je de versterker soms verstopt in de witte kastjes?
Benieuwd naar je totale setup oa omdat ik witte speakers met witte conus mooi vind...
Ah, ik wilde alleen de foto even tussendoor plaatsen omdat er zoveel gesproken werd over Monitor Audio, maar nu je er naar vraagt. Ik heb inderdaad surround speakers, de Silver 1 (ook in hoogglans wit) op mooie stands. Wat in het kastje zit is niet heel spannend, een receiver (Onkyo TX-NR646) een PS4 en een Nvidia Shield.

TV is trouwens een 55" VT50 plasma van Panasonic. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
M-ThijZ schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:57:
[...]

Thanks! Dit is mijn eerste sub en heb verder geen vergelijkingsmateriaal, maar ben er zeker over te spreken. Ik moet zeggen dat de plaatsing wel lastig blijft. Gelukkig kan ik 'm positioneren in een hoek, maar gezien de luisterpositie in een grote ruimte (is gecombineerde woonkamer en keuken), zorgt de akoestiek voor veel buiken en knopen.

Een dedicated speaker voor het LFE-kanaal is voor films en series geen overbodige luxe, voor muziek staat de sub op dit moment uit.
Kan ik mij met dat soort torens wel voorstellen ja. Al zou je wel eens kunnen proberen of het wat toevoegt met bv een cross-over op 40/60Hz.

Plaatsing is inderdaad lastig dat had ik ook mijn woonkamer is ook open en loopt door naar de keuken. Er is wel een stuk muur maar een even groot deel is open (meter of 2,5). De cossover lager zetten kan om het lokaliseren tegen te gaan jou speakers zouden dat met een krachtige versterker prima aan moeten kunnen. En verder kan room calibration ook helpen. Zonder gaat de bass hier rond de 80Hz echt helemaal overstuur en is dan 3x luider.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 22:12
Astennu schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:07:
[...]

Kan ik mij met dat soort torens wel voorstellen ja. Al zou je wel eens kunnen proberen of het wat toevoegt met bv een cross-over op 40/60Hz.

Plaatsing is inderdaad lastig dat had ik ook mijn woonkamer is ook open en loopt door naar de keuken. Er is wel een stuk muur maar een even groot deel is open (meter of 2,5). De cossover lager zetten kan om het lokaliseren tegen te gaan jou speakers zouden dat met een krachtige versterker prima aan moeten kunnen. En verder kan room calibration ook helpen. Zonder gaat de bass hier rond de 80Hz echt helemaal overstuur en is dan 3x luider.
@M-ThijZ
Zie ook https://www.kenrockwell.c...to-connect-subwoofers.htm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
I know ik bedoelde uiteraard de crossover op de versterker niet op de sub zelf.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Astennu schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:38:
[...]

I know ik bedoelde uiteraard de crossover op de versterker niet op de sub zelf.
Mn post was ter ondersteuning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 15:19
M-ThijZ schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:57:
Dit is mijn eerste sub en heb verder geen vergelijkingsmateriaal, maar ben er zeker over te spreken. Ik moet zeggen dat de plaatsing wel lastig blijft. Gelukkig kan ik 'm positioneren in een hoek, maar gezien de luisterpositie in een grote ruimte (is gecombineerde woonkamer en keuken), zorgt de akoestiek voor veel buiken en knopen.

Plaatsing is inderdaad een ding... ik heb ook veel pieken en dips in het laag in mijn woonkamer. Ontzettend plaatsafhankelijk en luistert heel nauw. Op mijn primespot hoor ik niks. Links daarvan een heel stuk beter. Rechts diagonaal van de primespot wordt je door de muur geblazen. Nooit 'last' van gehad in mijn vorige woningen.... naja binnenkort eens met een draadloze ontvanger voor mn sub aan de slag en dan weer met de plaatsing spelen.

Voor muziek kan ik je een sub wel aanraden. Zet het LFE kanaal op LFE+main en draai muziek in de stand direct of pure direct. Dan speelt je sub mee in (pure)direct en dat voegt echt wat toe.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hulleman schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:59:
[...]
Voor muziek kan ik je een sub wel aanraden. Zet het LFE kanaal op LFE+main en draai muziek in de stand direct of pure direct. Dan speelt je sub mee in (pure)direct en dat voegt echt wat toe.
Dat heb ik inderdaad ook gedaan. Maar als je hele goede zuilen hebt is het verschil een stuk kleiner. Bij mijn bookshelfs scheelt het wel veel maar niet bij ieder nummer.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:47

Snippertje

Light up your life

Snippertje schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:15:
Zo na een tijdje meekijken naar verschillende setups besloten na een verhuizing ook maar eens mijn setup te posten. Zo heb ik nu eindelijk een volwaardige woonkamer waar ik een echte home theater plek van kon maken. Dus bij deze:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Te zien:
  • LG B9
  • Frontspeakers en center van een 5.1 set
  • Denon X1600
  • PS4 Pro, PS VR, PS Vita
Niet te zien:
  • Nvidia Shield
  • Hue syncbox
  • 2x Lightstrips, 2x Playbars, 2x Hue white & color
Moeilijk om vast te leggen hoe gaaf de lichten zijn, maar in de avond tijdens het gamen of een film ziet dat er dan ongeveer zo uit:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Verder heb ik dit via een lange HDMI kabel aangesloten op mijn PC, zodat ik daadwerkelijk kan genieten van het 120hz scherm. Als uitbreiding zit ik nog te twijfelen over speakers die via het plafond weerkaatsen om zo Dolby Atmos geluid nog wat beter tot zijn recht te laten komen. Maar voorlopig ben ik erg tevreden :)
Kleine update gedaan en mijn TV aan de muur gehangen en een hangend meubel gekocht. Beugel is flexibel dus de TV kan alle kanten op, wat voor gamen erg prettig kan zijn. Receiver staat tijdelijk even op een kistje, maar vond dat eigenlijk best wel goed passen (ook omdat alle kabels eronder konden).

Deze beugel is nieuw en dit kastje gekocht:Ben benieuwd wat jullie vinden. Heb nog een witte kabelgoot, maar vind de zwarte kabelbinder ook niet heel storend. Wat vinden jullie?

Flexibiliteit van de beugel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Tx8uQ6pF5QtBOvlXxZ2LjetzLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xxd6Se73dqKvQnTExhsyRnku.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0VpSXH162OfelDGkoe1ckEtqXjU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2QMwM2VafXpkzmTjeXS0X17W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t8TM15ch01enZsCm4OhsMKKoKNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DhcgwDqIMSn9P978YzvGtj0F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q7JFpXZscyDdveJSv4gwtKZGocM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ToHe7kMSayavIvVZaRZnY52.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/se2X6ixSDfkro4oiFVMinZKl9LU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QTzocmIFSw68M3R6hudVTIzq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5koRWfaoYcUcpV8bhDCBCn1z_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uYyuiQ17IMyJ4y6E2L2piMox.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/32e9tWNohEqXD5STttpG8TdpXuI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/okZjtz4KwIwyuQ07g7LQ7AbJ.jpg?f=fotoalbum_large

En met alles erop en eraan speelt dan dat zo (filmpjes zijn gemaakt met exteme setttings, maar dat kan je dus instellen in de app):

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Snippertje schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:23:
[...]

Kleine update gedaan en mijn TV aan de muur gehangen en een hangend meubel gekocht. Beugel is flexibel dus de TV kan alle kanten op, wat voor gamen erg prettig kan zijn. Receiver staat tijdelijk even op een kistje, maar vond dat eigenlijk best wel goed passen (ook omdat alle kabels eronder konden).

Deze beugel is nieuw en dit kastje gekocht:Ben benieuwd wat jullie vinden. Heb nog een witte kabelgoot, maar vind de zwarte kabelbinder ook niet heel storend. Wat vinden jullie?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En met alles erop en eraan speelt dan dat zo (filmpjes zijn gemaakt met exteme setttings, maar dat kan je dus instellen in de app):

[YouTube: New furniture setup | Hue Syncbox with Gradient lightstrip | Showcasing: Dragon Ball Super Broly]

[YouTube: Philips hue showcase | 300 trailer]

[YouTube: Red Dead Redemption 2 | Benchmark with Hue Sync]
Mooie setup.
Kan die center het wel een beetje aan?

Je zou voor de grap eens voor een Phantom center kunnen gaan door de center uit te zetten en alleen de fronts te gebruiken wellicht krijg je dan zelfs beter geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Astennu schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:37:
[...]

Mooie setup.
Kan die center het wel een beetje aan?

Je zou voor de grap eens voor een Phantom center kunnen gaan door de center uit te zetten en alleen de fronts te gebruiken wellicht krijg je dan zelfs beter geluid.
Moet zeggen dat het verrassend helder geluid geeft, maar een phantom is geen gek idee. Bij stereo hoor ik dat eigenlijk al. Deze 5.1 setup ooit van mijn vader geërfd en dus ook nooit zelf iets mee gedaan of uitgekozen. Met uitzondering van de upfiring en receiver die vervangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Snippertje schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:40:
[...]

Moet zeggen dat het verrassend helder geluid geeft, maar een phantom is geen gek idee. Bij stereo hoor ik dat eigenlijk al. Deze 5.1 setup ooit van mijn vader geërfd en dus ook nooit zelf iets mee gedaan of uitgekozen. Met uitzondering van de upfiring en receiver die vervangen is.
Ja daarom die torens zien er wel serieus uit. Had het ook bij mijn Jamo 628 HCS dan was de center weg laten echt veel beter. Bij goede torens klinkt het dan nog steeds alsof het uit het midden komt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[YouTube: New furniture setup | Hue Syncbox with Gradient lightstrip | Showcasing: Dragon Ball Super Broly]

[YouTube: Philips hue showcase | 300 trailer]

[YouTube: Red Dead Redemption 2 | Benchmark with Hue Sync]
Uiteindelijk toch het gootje geplaatst en mijn 2 playbars die ik gebruikte voor mijn monitor eronder gehangen. Toch wel erg gaaf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/guFjE83-gCmLzfnTBvKun3q5HEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tWP1ot5wrHIVpie8zdu4sLkL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6nkKIKULlPdLKulCicY6qYVUBD0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Dvn5qb9rUk3agL4hUrPytlP3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHm1udr0USj6Bfj0NpvvjVs2fZM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6TpBDgktQ0znwLO5o5QT6riD.png?f=fotoalbum_large

Zonder mezelf te willen promoten, want ik doe dit voor de lol hier een filmpje:

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• KvM_2019
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-09 21:11
Hoi!

Ik lees al jaren mee op Tweakers. Maar ik post eigenlijk nooit (m.u.v. een paar berichten in het vinyltopic).

Ik wil toch even zeggen dat ik ook regelmatig dit topic doorlees en daar vaak van geniet! Veel mensen hebben echt prachtige set-ups staan! En ik krijg er zelf ook allemaal ideeën van…

Maar helaas kan ik niet veel met die ideeën want ik heb in onze woonkamer al (bewust) gekozen voor een dedicated systeem voor muziek (foto en beschrijving hieronder). Mijn vriendin gaat het nooit goed vinden om ook de tv-/zithoek nog eens vol te zetten met speakers, subs, et cetera… En eerlijk gezegd geef ik haar geen ongelijk. Ik vind een woonkamer die bomvol staat met speakers meestal ook niet mooi. Dus ik moet haar de schuld niet geven. ;)

Maar ik erger me wel al jaren aan het slechte geluid van onze niet al te nieuwe (maar nog prima werkende) 58” Samsung-tv. Daarom vrees ik dat ik me binnenkort toch maar ga verdiepen in soundbars. Ik mag toch hopen dat een soundbar er in ieder geval voor zorgt dat het geluid aanzienlijk verbetert t.o.v. het geluid van de tv. En soundbars die er ook nog eens een beetje fancy uitzien (mooi design), zouden in onze inrichting zeker niet misstaan en komen waarschijnlijk ook wel door de ballotage (de ballotagecommissie bestaat overigens alleen uit mijn vriendin).

Ik weet alleen niet zoveel van soundbars. En in tegenstelling tot speakers vraag ik me af of een luistersessie zin heeft (als dat überhaupt al mogelijk is bij de zaak waar ik hem koop). Misschien kunnen jullie helpen. Ik vraag me namelijk een beetje af of er überhaupt soundbars zijn in het niet al te dure segment - zeg tot € 700 - die enigszins de moeite waard zijn. Iemand tips? Of links naar enigszins onafhankelijke en goed onderbouwde reviews? Als ik Google op bijvoorbeeld ‘best soundbars under € 500’ en ‘best soundbars under € 700’ vind ik toch vooral overdreven positieve sites met lijstjes met soundbars die uiteraard allemaal de moeite waard zijn. Of sites die wel kritisch zijn of echt aankoopadvies geven (‘koop deze en laat die andere maar staan’), maar dan zonder echt goede onderbouwing. Of YouTube-filmpjes van dudes die overduidelijk gesponsord worden… Misschien zoek ik gewoon verkeerd. Dus ik ben iedereen dankbaar die me in de goede richting kan wijzen.

Mijn muzieksysteem:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HrAGlE-zy3m0eMd9jCr9oJ3QgbM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XUTdVnw4DCsTaOo9ltnyumQg.jpg?f=fotoalbum_large

Wat er staat:

Versterker: Audiolab 6000A. Ik gebruik ook de phonostage, dus heb geen losse phono pre-amp staan.
Platenspeler: Pioneer PL-510. Heb deze ooit gratis overgenomen en het lukt me niet om te achterhalen welk element erop zit, maar het lijkt op een Audio Technica AT120E. De stylus is een Audio Technica ATN-120 E. Ik twijfel overigens nog of ik de platenspeler op termijn ga vervangen of toch eerst wat ga investeren in het upgraden van m’n huidige speler (bijvoorbeeld door een nieuw element aan te schaffen). De tweede optie is vooralsnog waarschijnlijk een stuk goedkoper. Haha!
Speakers: Focal Focal Chora 826. Qua prijs nog enigszins bescheiden. Maar wat een topgeluid! Ik ben echt enorm blij met deze speakers. En nadat ik ook nog wat duurdere Focals heb beluisterd (die ik toen niet kon betalen), kan ik wel zeggen dat ik echt een Focal-liefhebber ben.
Kabels: AudioQuest SureGrip 100. Weliswaar niet écht overdreven duur. Maar ik denk achteraf toch dat vooral irrationele overwegingen (en subjectieve reviews op sites als What Hi-Fi?) ervoor hebben gezorgd dat ik deze heb gekocht. Ze zouden de beste prijs-kwaliteitverhouding hebben, las ik her en der. Nu ik me wat meer heb ingelezen, vraag ik me echt af of ik het verschil zou horen met een stuk goedkopere kabels van eveneens goede kwaliteit. Ik denk het eigenlijk niet.

Sorry voor het lange verhaal. Ik heb heel kort geslapen en daar word ik gek genoeg nogal eens enorm praterig van… ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:19
@KvM_2019 Mooie platenspeler luister opstelling. Netjes.

Zou je willen delen waar je het platenmeubel vandaan hebt? Hier staat nog een kallax kast maar die wil ik ooit eens vervangen voor iets mooiers/iets kleiners. Maar echte mooie lp kasten zijn zeldzaam moeilijk te vinden.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvM_2019
TheKerremenke schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:05:
@KvM_2019 Mooie platenspeler luister opstelling. Netjes.

Zou je willen delen waar je het platenmeubel vandaan hebt? Hier staat nog een kallax kast maar die wil ik ooit eens vervangen voor iets mooiers/iets kleiners. Maar echte mooie lp kasten zijn zeldzaam moeilijk te vinden.
Thanks! Ik ben er zelf ook erg content mee! En het klinkt echt fantastisch.

Overigens heb ik vorige week ook actieve speakers gekocht voor mijn werkkamer: de Kanto YU6. En daar ben ik ook behoorlijk van onder de indruk (ze klinken echt heel goed voor redelijk bescheiden speakers en de prijs-kwaliteitverhouding is top). Niet te vergelijken met m’n set beneden, maar ben er toch ook heel blij mee.

Het meubel heeft mijn vriendin volgens mij gekocht op made.com, maar ik keek net h even en kon ‘m zo snel niet vinden. Dus ik heb geen idee of ze ‘m nog verkopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KvM_2019
O wacht… het was niet via made.com! Het is deze: https://www.laredoute.nl/...eubel&shoppingtool=search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvM_2019
En ik zie dat er nog een scheef en lelijk lampje op het meubel staat. Ik had even licht nodig om te kloten met een kabel. Dat ding is inmiddels verbannen naar de zolder of naar de vuilnisbak (ik hoop het laatste 😂).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:10
KvM_2019 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:57:
Hoi!

I
Speakers: Focal Focal Chora 826. Qua prijs nog enigszins bescheiden. Maar wat een topgeluid! Ik ben echt enorm blij met deze speakers. En nadat ik ook nog wat duurdere Focals heb beluisterd (die ik toen niet kon betalen), kan ik wel zeggen dat ik echt een Focal-liefhebber ben.
Welke andere Focal heb je destijds geluisterd? Ik heb de 7xx serie, misschien ooit eens upgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KvM_2019
Trichoglossus schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:34:
[...]

Welke andere Focal heb je destijds geluisterd? Ik heb de 7xx serie, misschien ooit eens upgraden.
Onder meer de Focal Aria 926, de Focal Aria 936 en de Focal Kanta 2. Ik vond ze allemaal echt fantastisch klinken. Gewoon uit nieuwsgierigheid trouwens. Want ik heb deze speakers beluisterd nadat ik mijn Focal Chora 826 al had gekocht (en die waren eigenlijk al duurder dan het budget dat ik vooraf had ‘bepaald’).

En ja, de duurste speakers (Focal Kanta 2) vond ik het mooiste klinken… Maar die zijn per stuk meer dan € 2.000 duurder dan de Focal Aria 936. En eigenlijk vraag ik me af of ze dat prijsverschil echt waard zijn. Misschien ben ik gewoon jaloers omdat ik toen niet voldoende ‘speelgeld’ had om even speakers van € 4.000 per stuk te kopen. ;) En eerlijk is eerlijk: als ik morgen de loterij win of als ik over een tijd wel voldoende ‘speelgeld’ heb, sluit ik niet uit dat ik m’n standpunt heroverweeg… ;) Mensen willen uiteindelijk toch vaak meer en het is ook leuk om wat te wensen en te dromen te hebben.

Overigens verkochten ze ook de Focal Grande Utopia III EVO. En die kosten € 109.999 per stuk… 😂

[ Voor 3% gewijzigd door KvM_2019 op 22-01-2022 17:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 09:21

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

topic opgeschoond, meerrrrrr fotos en specs dus!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04:31

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

kuchmeerplaatjesdus

[ Voor 116% gewijzigd door teacher op 23-01-2022 19:59 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:43
teacher schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:45:
[mbr]topic opgeschoond, meerrrrrr fotos en specs dus! [/mbr]
Jij ouwe slopert :P

Maar aangezien stereo ook mag, hier mijn zolder setje. Verdient eigenlijk een beter meubel (en meer ruimte :X) maar ik moet het er mee doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4w9zrk6FcbNYvdCeVPI0VzmH7O8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LXDPi1p0aMBo96ZZfbmf0E4Y.jpg?f=user_large

Alles Pioneer zoals je ziet
A-701R versterker (aka het Beest)
F-550 RDS tuner
PD-7700 Cd speler (aka de tank)
DT-555 timer
CT-W806DR dubbel cassettedeck (met digitale ingang en ingebouwde Dac)
GR-777 equalizer
SR-60 echo versterker
EX-9000 dynamische expander

Wat je niet ziet:
- Philips FB696 speakers (d' appolito opbouw)
- Philips FB821 speakers (met ribbon tweeter), nog niet aangesloten

Geluid is geweldig :)
Klein nadeeltje: het zuipt nogal stroom. Radio aan is ca 100w aan verbruik :X

De FB821 zijn onlangs van beneden naar boven gegaan, moet ze nog aansluiten. Mrs Eagle was ze als extra set vloerstaanders naast de Klipsch F3's die beneden als fronts staan zat. Dat was ook wat veel van het goede:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yNYQiq0T1XoMmjMvVdi3afzqb6Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PIzYfpOeo2u7avV9woSI5Yzs.jpg?f=user_large

Kort overzicht, meestal achter deurtjes:
Front Klipsch F3's
Rear Klipsch F1's
Sub Klipsch sub-10 (achter linkse deurtje)
Center Klipsch C-20 (achter middelste deurtje met speakerdoek)

Apparatuur:
Denon AVR 2311
Denon DNP720 streamer
Denon DCD520ae Cd speler
Denon DBP1611UD blu-ray /sacd speler
Thorens TD160 MK1 platenspeler (in wit, zeldzaam)
Noname phonoamp
Noname coaxial to optical converter
Pi met Volumio
Chromecast
LG 47LM760s
Brennenstuhl master slave stekkerdoos
Ali tweeweg IR extender

Klinkt ook fantastisch allemaal, moet ik alleen nog een keer opnieuw inregelen :)
Gezien de lijst snap je ook dat ik het meeste achter deurtjes heb zitten :P

[ Voor 17% gewijzigd door The Eagle op 23-01-2022 20:38 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@The Eagle Mooi spul! Even een snel vraagje:

Wat doen een timer, dynamische expander en een echo versterker?

[ Voor 40% gewijzigd door Jorgen op 24-01-2022 03:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
[...]

Vet zeg! Ik heb al eens vaker naar een hue synch zitten kijken. Vind em eigenlijk veel te duur en las over lagproblemen, maar als ik dat bij jou zo zie, swingt dat lekker mee! Heb een hue led strip aan de achterkant van m'n tv meubel en 2 hue playbars en 2 irissen in de woonkamer. Daar is ook wel wat leuks mee te doen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
Jorgen schreef op maandag 24 januari 2022 @ 03:06:
@The Eagle Mooi spul! Even een snel vraagje:

Wat doen een timer, dynamische expander en een echo versterker?
Bij mij voornamelijk licht geven, al dan niet op de maat van de muziek net als de equalizer :P
De timer is exact dat: het schakelt de stroom in op een gewenst moment. De Pioneer componenten hebben allen een instelling om bij inschakelen te kunnen gaan afspelen of opnemen. Vroeger was dat handig als je niet thuis was en de top40 op wilde nemen als je er niet was. Nu is het eigenlijk gewoon een klokje :)
Echo versterker: mogelijkheid tot ruimtelijk effect en nagalm, concert nabootsing if you will.
Dynamische expander is wat lastiger uit te leggen. Deze link legt het denk ik wel goed uit: https://www.izotope.com/e...-and-gates.html#expanders
Kort gezegd: als je een cassette of LP hebt kun je er het geluid mee oppoetsen. Vergelijk FM uitzendingen, daar wordt het omgekeerde toegepast waarbij Cd kwaliteit compressed wordt naar FM kwaliteit. Met een expander haal je dat deels kunstmatig terug.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@The Eagle dank voor je uitleg! 👍🏻

Acties:
  • +49 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik wilde altijd al dichter bij mijn TV zitten en nog een paar speakers er bij hebben voor 7.1. Dussss, oude bank en salontafel vervangen door een 1-zits bank + een nieuwe set speakers.

Voor de nieuwe speakers bij Klipsch gebleven, maar nu 1 maat groter. Het is een set RP-8000F's geworden.

Pic naast z'n kleinere broer:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y3g29VS.jpg

Die RP-260F's zijn nu de surround speakers. Met als eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J27UA98.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qmNIxkV.jpg

Bevalt best goed moet ik zeggen 8)

Specs:
  • TV: LG OLED65E8
  • Receiver: Denon AVR-X3300W
  • Front: 2x Klipsch RP-8000F
  • Center: Klipsch RP-250C
  • Sub: Klipsch R-110SW
  • Surround: 2x Klipsch RP-260F
  • Rear: 2x Q Acoustics 7000LRi
  • Media: Apple TV / Denon DP-300F
  • Console: PS5 / NES mini / SNES mini

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
@Chester leuke woonkamer voor in je speakers ;) sjeezz dat zou ik hier er niet doorkrijgen. Iets teveel speaker en iets te weinig woonkamer zal ik maar zeggen. Het ziet er wel gaaf uit! Ik zou persoonlijk wel de rears verder weg proberen te plaatsen want het lijkt me nu echt too much zo dicht op het oor. Hoe ervaar je dat zelf?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
renzo4000 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:21:
Ik zou persoonlijk wel de rears verder weg proberen te plaatsen want het lijkt me nu echt too much zo dicht op het oor. Hoe ervaar je dat zelf?
Ik moet het nog meer testen, maar de eerste indrukken waren erg goed. Ik heb in mijn receiver per speaker ingesteld hoe ver ze van mijn zitpositie staan, daarna nog handmatig een volume correctie per speaker gedaan zodat de testtoon overal ongeveer even luid klinkt.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 22:08
Die RP8000 zijn behoorlijk wat groter. 😁👍 ik speel met de 6000 en die zijn al geweldig. Mooie setup zo. Ga je de rear ook nog naar klipsch vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Sithlord76 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:40:
Die RP8000 zijn behoorlijk wat groter. 😁👍 ik speel met de 6000 en die zijn al geweldig. Mooie setup zo. Ga je de rear ook nog naar klipsch vervangen?
Nu ik daar ruimte voor heb, twijfel ik er wel over :P Mogelijk een paar 4000F's oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:02
Chester schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:27:
[...]

Ik moet het nog meer testen, maar de eerste indrukken waren erg goed. Ik heb in mijn receiver per speaker ingesteld hoe ver ze van mijn zitpositie staan, daarna nog handmatig een volume correctie per speaker gedaan zodat de testtoon overal ongeveer even luid klinkt.
Ziet er gaaf uit! Maar dat doet Audyssey toch voor je? Als je Audyssey gebruikt heb je niks aan de ingebouwde testtonen omdat deze de Audyssey aanpassingen buiten beschouwing laten.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Millert schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:47:
[...]

Ziet er gaaf uit! Maar dat doet Audyssey toch voor je? Als je Audyssey gebruikt heb je niks aan de ingebouwde testtonen omdat deze de Audyssey aanpassingen buiten beschouwing laten.
Ik was niet helemaal tevreden met Audyssey toen ik mijn receiver voor het eerst aan het instellen was. Dus nu niet eens meer geprobeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
@Chester Op die manier :P. Heb je de Audyssey Multeq editor app ook geprobeerd? Dan heb je de mogelijkheid om het bereik van de correctie te beperken. Vooral in het laag vind ik Audyssey echt van toegevoegde waarde. Heb omwille van Audyssey XT32 mijn X2400 vervangen voor een X3400.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Krijg je nooit bezoek @Chester :D.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Millert schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:13:
@Chester Op die manier :P. Heb je de Audyssey Multeq editor app ook geprobeerd? Dan heb je de mogelijkheid om het bereik van de correctie te beperken. Vooral in het laag vind ik Audyssey echt van toegevoegde waarde. Heb omwille van Audyssey XT32 mijn X2400 vervangen voor een X3400.
Nope, die kende ik niet. Ziet er leuk genoeg uit om een keer mee te spelen :D
Niet vaak genoeg dat ik mijn woonkamer ga inrichten voor bezoek :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millert
Op AVS forum zijn een aantal nuttige/leerzame topics over Audyssey en de app te vinden alsmede op YouTube.
https://www.avsforum.com/...1/page-2589#post-21782993

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:55

momania

iPhone 30! Bam!

Chester schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:00:
Ik wilde altijd al dichter bij mijn TV zitten en nog een paar speakers er bij hebben voor 7.1. Dussss, oude bank en salontafel vervangen door een 1-zits bank + een nieuwe set speakers.

Voor de nieuwe speakers bij Klipsch gebleven, maar nu 1 maat groter. Het is een set RP-8000F's geworden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Specs:
vertel me dat je alleen woont, zonder te vertellen dat je alleen woont... :D

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
momania schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:47:
[...]

vertel me dat je alleen woont, zonder te vertellen dat je alleen woont... :D
En dat een relatie vinden zo wel een stuk lastiger wordt 8)7

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47

Zo wel gaaf zeg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:59

Exirion

Gadgetfetisjist

DennusB schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:51:
En dat een relatie vinden zo wel een stuk lastiger wordt 8)7
Gelukkig zijn niet alle vrouwen hetzelfde. Ik had de huiskamer in m'n 2-kamer appartement ook vol staan met een groot audiorack, grote TV, subwoofer en 4 hoge zuilen toen ik m'n vriendin leerde kennen. We hebben er nog een tijd zo samengewoond en we zijn na 16 jaar nog steeds samen, inmiddels 2 woningen verder met inmiddels 6 audio-setups (met 3 TV's en 2 projectoren) in huis :P

Maar goed, gelukkig is zij ook niet zo'n type dat elke avond op de bank zit voor soaps en The Voice e.d. om daarbij een zak chips leeg te vreten, om maar even in stereotypen te blijven denken :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ondanks dat ze heel groot zijn (en je uit veiligheidsoverwegingen een driepuntsgordel op de bank om moet 😉) vind ik het alles bij elkaar echt heel gaaf 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 15:38
Gaat niet zozeer om de apparatuur, want daarin zijn ze niet allemaal hetzelfde gelukkig (die van mij waardeert ook goeie sound...maar meer dat ze wel af en toe de behoefte hebben om samen op de bank te zitten ;)
Exirion schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:09:
[...]

Gelukkig zijn niet alle vrouwen hetzelfde. Ik had de huiskamer in m'n 2-kamer appartement ook vol staan met een groot audiorack, grote TV, subwoofer en 4 hoge zuilen toen ik m'n vriendin leerde kennen. We hebben er nog een tijd zo samengewoond en we zijn na 16 jaar nog steeds samen, inmiddels 2 woningen verder met inmiddels 6 audio-setups (met 3 TV's en 2 projectoren) in huis :P

Maar goed, gelukkig is zij ook niet zo'n type dat elke avond op de bank zit voor soaps en The Voice e.d. om daarbij een zak chips leeg te vreten, om maar even in stereotypen te blijven denken :+

[ Voor 4% gewijzigd door Gentleman op 27-01-2022 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-09 20:57
@Chester welke films kijk je vaak? hoop dat daar niet te veel gekreun in zit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 12:54

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Specs:
Geweldig om te zien, heel smaakvol ingericht naar mijn mening als dedicated ruimte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:39

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Specs:
Ik had toch wel een 115 sub verwacht :+

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:55

Audione0

Strijdt der titanen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Specs:
Ja sorry hoor, maar hier moeten nog 3 extra subs bij!!!!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The Eagle
Audione0 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:29:
[...]

Ja sorry hoor, maar hier moeten nog 3 extra subs bij!!!!
Yup. Eentje links, eentje rechts en eentje in een strak kort zwart rokje en topje op handen en knieën als voetenbankje :9

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:53
@Chester Echt heel gaaf hoe je dit voor je fezelf gerealiseerd hebt! Chapeau. Je hebt al genoeg geld uitgegeven, maar de enige tip die ik je nog kan geven is dat het geluid als bioscoopervaring meegroeit met de grootte van het beeld. Als je de stap maakt van 65" naar 77" of 83" (dat zijn de OLED maten) dan zal je merken dat het geluid ook veel grootser klinkt zonder dat je ook maar iets veranderd hebt aan de audio setup.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Major_ton schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 22:37:
@ChesterAls je de stap maakt van 65" naar 77" of 83" (dat zijn de OLED maten) dan zal je merken dat het geluid ook veel grootser klinkt zonder dat je ook maar iets veranderd hebt aan de audio setup.
Dit mag je wel eens uitleggen. Wat dat vind ik op zijn minst zweverig "klinken". Je kijkbeleving kan ermee veranderen maar doet niks met het geluid. Want als ik jouw theorie door zou trekken klinken melkpakjes speakers in de bioscoop ook enorm groots :S

Ps ik ben overigens niet helemaal zeker of je nu sarcastisch bent :p

[ Voor 5% gewijzigd door renzo4000 op 29-01-2022 00:14 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:53
renzo4000 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 00:13:
[...]

Dit mag je wel eens uitleggen. Wat dat vind ik op zijn minst zweverig "klinken". Je kijkbeleving kan ermee veranderen maar doet niks met het geluid. Want als ik jouw theorie door zou trekken klinken melkpakjes speakers in de bioscoop ook enorm groots :S

Ps ik ben overigens niet helemaal zeker of je nu sarcastisch bent :p
Nee, ik ben niet sarcastisch en nee, het is ook niet zweverig (bedoeld). Uiteraard verandert er niks letterlijk aan het geluid, maar het menselijk brein is de beste goochelaar die je kan vinden en dus wanneer je een groter beeld voor je neus hebt, wordt de impact wat je ervaart van het geluid ook groter. Uiteraard zijn hier grenzen aan verbonden en zijn er altijd uitzonderingen te vinden (een laptop gekoppeld aan een beamer bijvoorbeeld), maar met een enigszins knappe audio installatie zal dit zeker zo ervaren worden.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

[...]

Precies. Ik hoef hier bij dit soort aankopen ook niet aan de WAF te denken (al spreek ik het natuurlijk wel door mijn vriendin ;) ). Als ik een partner zou hebben die een dusdanig groot probleem heeft met deze hobby/passie dat je hooguit 2 bookshelves in het zicht mag hebben staan, dan zou ik mijn relatie heroverwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:34
Major_ton schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 00:26:
[...]

Nee, ik ben niet sarcastisch en nee, het is ook niet zweverig (bedoeld). Uiteraard verandert er niks letterlijk aan het geluid, maar het menselijk brein is de beste goochelaar die je kan vinden en dus wanneer je een groter beeld voor je neus hebt, wordt de impact wat je ervaart van het geluid ook groter. Uiteraard zijn hier grenzen aan verbonden en zijn er altijd uitzonderingen te vinden (een laptop gekoppeld aan een beamer bijvoorbeeld), maar met een enigszins knappe audio installatie zal dit zeker zo ervaren worden.
Het doet inderdaad niets af aan het geluid, maar veranderd wel de beleving. Met exact hetzelfde volume was de scène uit Interstellar met die vloedgolf op 50” of 140” (projectie) toch echt verschillend. Nu heb ik een 85” TV en geen projectie meer en dat doet iets minder aanvoelen maar nog altijd een stuk meer dan de 50”

Dus ja het formaat kan zeker bijdragen aan je ervaring van het(zelfde) geluid :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Major_ton schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 22:37:
@Chester Echt heel gaaf hoe je dit voor je fezelf gerealiseerd hebt! Chapeau. Je hebt al genoeg geld uitgegeven, maar de enige tip die ik je nog kan geven is dat het geluid als bioscoopervaring meegroeit met de grootte van het beeld. Als je de stap maakt van 65" naar 77" of 83" (dat zijn de OLED maten) dan zal je merken dat het geluid ook veel grootser klinkt zonder dat je ook maar iets veranderd hebt aan de audio setup.
Dat wil ik zeker nog een keer doen. Een 83” is bijna net zo breed als mn tv-meubel, dus dat zou perfect passen :p

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• TheKerremenke
Tijd om eens een update te plaatsen hier. De Sonetto’s III zijn vervangen voor de V. De Sonetto Center II is na 7 maanden levertijd eindelijk gearriveerd. Hetgeen wel betekende dat de tv iets hoger moest komen te hangen.

Het is nu wel een gevalletje “Honey, I shrunk the tv” geworden. Maar met de projector aan kloppen de proporties beter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TfOsDifN8IJiWMN4v9lrYsXdYLw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HYfRD8sfqGID0JIGvpfSwHMR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xpHquUGYU7JV75SP-ndTg9DEDDk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SNWHrSXiXvDmxs35sPGVhsYo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bzyLGrgCCYnleZECZ9VE3bDh_ro=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/liMtYUIMJZp58R1UwjG4NcXX.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZhMB_Q_LtC99Ki4jfkpUM5qz82Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T5XItrlAurvopqKLwtMop6xR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQ1302LJqScTuSK8zRUQSJp-EJg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3uMtmRTzwbXsinjEb6AP3aul.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dp-e8gb0DSatiKf3DiOd1Ss5j-0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nl3KfJ2Q1NY6RGFrl2PdDvg6.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6e8Zn1lpZ2DY0oko6lSDH8Uaas=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kscUzyyiV9cJDLQfhA9guVmW.jpg?f=fotoalbum_tile

Wat zie je:
TV Sony 49X8505
Sonetto V
Sonetto Center II
Sonetto I op custom stands
Dali Alteco’s C-1
XTZ 12.17 op GAIA III poten
Sandhi SR 222 platenspeler
Yasin MS-23B buizen phono voorversterker met houten plint
Airpods Max groen
Epson TW-7300 projector
Xtrem screen 106” 0.9 ALR

Wat zie je niet:
NAD T758v3 versterker
3x Lindemann Musicbook 55 eind versterker
NAD 916 eind versterker voor Atmos boxen
Apple TV 4K
Logitech Harmony remote

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:34
@TheKerremenke netjes hoor. Maar lijkt het nu alleen zo of zit je nu zo’n 7,5 tot 10 meter van het scherm af?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Thalaron schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:40:
@TheKerremenke netjes hoor. Maar lijkt het nu alleen zo of zit je nu zo’n 7,5 tot 10 meter van het scherm af?
Optisch bedrog door de groothoek lens. Kijkafstand naar tv/scherm is 4 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
@TheKerremenke Waar zie ik de XTZ subwoofer staan? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
1e en 2e foto linksvoor achter de stoel. Met een dienblad erbovenop. Zwarte voorkant.

[ Voor 4% gewijzigd door TheKerremenke op 29-01-2022 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

TheKerremenke schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:42:
Tijd om eens een update te plaatsen hier. De Sonetto’s III zijn vervangen voor de V. De Sonetto Center II is na 7 maanden levertijd eindelijk gearriveerd. Hetgeen wel betekende dat de tv iets hoger moest komen te hangen.

Het is nu wel een gevalletje “Honey, I shrunk the tv” geworden. Maar met de projector aan kloppen de proporties beter.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Wat zie je:
TV Sony 49X8505
Sonetto V
Sonetto Center II
Dali Alteco’s C-1
Airpods Max groen
Epson TW-7300 projector

Wat zie je niet:
NAD T758v3 versterker
Apple TV 4K
Logitech Harmony remote
Super gaaf! Geniet er van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nxt0206
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-08 23:24
TheKerremenke schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:42:. De Sonetto Center II is na 7 maanden levertijd eindelijk gearriveerd.
Prachtige setup!

Mag ik vragen wat je onder je center speaker hebt liggen? Ik zoek namelijk iets om mijn kef r200c te iets omhoog te kantelen omdat hij nu op een lage tv kast ligt. Dus hij komt nu niet op oorhoogte. Met zo’n verhoging vermindert het waarschijnlijk ook trillingen vanwege de tvmeubel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
nxt0206 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:31:
[...]

Prachtige setup!

Mag ik vragen wat je onder je center speaker hebt liggen? Ik zoek namelijk iets om mijn kef r200c te iets omhoog te kantelen omdat hij nu op een lage tv kast ligt. Dus hij komt nu niet op oorhoogte. Met zo’n verhoging vermindert het waarschijnlijk ook trillingen vanwege de tvmeubel.
De standaard steun die bij de center luidspreker komt. Anders kun je hem nergens goed plaatsen door de vorm.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
[...]

Prachtige setup!

Wellicht dat een setje Mo-pads van Auralex de oplossing voor je is. Heb ik ook onder mijn B&W center.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GUhNmNZM-qXkicGrAuEo4jOxq7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OqyZJZl333VI0ZEOqxfTSqF4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dansch216
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 16:27
[...]

Prachtige setup!

Ik gebruik hier een rubberen deurstop in wigvorm voor. Super goedkope oplossing maar werkt prima onder mijn Dali Oberon Vokal

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Prachtige setup!

Denk dat het wel meevalt want die Sonus Fabers hebben, net als veel andere centers, juist een redelijk goede verticale afstraling maar wel ten koste van horizontale uniformiteit. Heb altijd de keuze voor betere verticale afstraling ten koste van horizontale een gekke keuze gevonden voor centers, je zou juist verwachten dat je goede horizontale afstraling wil anders kan je net zo goed met een phantom center werken. Jij hebt dat bij je KEF sowieso geen last van, want die gebruikt een coaxiale driver waardoor horizontaal én verticaal uniform is. Als je binnen 20 graden zit qua luisterhoek hoef je niet te kantelen bij de KEF, en dan zijn ze misschien nog steeds wat te helder (ga ik er voor het gemak even vanuit dat ze ongeveer hetzelfde meten als de opvolger).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2022 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
TheKerremenke schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:42:

[Afbeelding]

Wat zie je:
TV Sony 49X8505
Sonetto V
Sonetto Center II
Dali Alteco’s C-1
Airpods Max groen
Epson TW-7300 projector

Wat zie je niet:
NAD T758v3 versterker
Apple TV 4K
Logitech Harmony remote
Hele mooie setup! en damm wat een flinke center is dat :D ik dacht dat mijn SVS Ultra Center al groot was maar deze heeft gewoon 4 x 6" drivers. Dat is wel een serieuze 3 way setup! ben heel benieuwd hoe zo iets klinkt zal wel fantastisch zijn. De TV valt wel in het niet bij de speakers :P maar dat projectie scherm is echt een mooi formaat. Mooi weg geweest ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Chester schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:10:
[...]

Dat wil ik zeker nog een keer doen. Een 83” is bijna net zo breed als mn tv-meubel, dus dat zou perfect passen :p
Dit jaar komt er ook een 97" ;)
Ik vrees dat die alleen nog erg duur zullen zijn. Al viel de 83" ook nog mee had die duurder verwacht en ze zijn dit jaar ook best nog wel wat gezakt. het was lang niet zo erg als met de 77" in het begin.

Ik ben zelf wel erg blij met mijn 83" (kwam van 77") het verschil is niet super groot qua grote maar merk het wel duidelijk. Dus ben nu stiekem wel benieuwd naar die 97" schermen :P Vraag me alleen wel af of 4K @ 97" op 4 meter dan nog wel mooi is. Misschien met een goede source nog wel maar streaming kan er op 77 en 83" soms al niet super uit zien. En denk dat je het verschil tussen 4K en 8K wel kan zien als je naar 97" gaat. Maar goed ik heb net een nieuwe dus deze moet even mee (of moet een keer een hele goede inruil deal kunnen krijgen ) en Ik heb nu een A90J de 97A85K is geen master series en heeft dus geen heatsink maar mogelijk wel een EX pannel dus qua helderheid zouden ze dan wel vergelijkbaar moeten zijn. Anyway je moet iets hebben om over te dromen i guess :P En dont get me wrong ik ben echt mega blij met mijn huidige TV is echt prachtig mooi. Maar als je die kwaliteit nog groter kan krijgen..... :)

Microled is helaas nog onbetaalbaar die 89" van Samsung zit nog boven de 100K :X

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 31-01-2022 12:21 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:35
Zoals beloofd, hierbij het finale plaatje!
Before:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tpl6q--zI9J8aiKAzpxPKk6er9w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a1EB1vhfDSTp6PlvY2AbrxIk.jpg?f=fotoalbum_large
After:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ov_5HqGTPYug83ZGKaspVUsBNvA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ZQ4FvKwY2Zu2xqzuVFOsLNc.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WlomAvc_0rK2w6isQ-oIk41NpRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RMUNvuRNv8LqTXNBUYUlCqHz.jpg?f=fotoalbum_large

Wat zien we?
BeoVision Eclipse 55" (LG G1 tv)
Beolab 19 subwoofer
BeoSound Shape

Wat zien we niet?
Oppo 203 Media speler
KPN kastje en oldschool PS3

Zoals terug te lezen is kom ik van een klassieke hifi set en ik was huiverig of ik wel dezelfde kwaliteit zou halen, zeker de 12" sub die ik had was erg goed. Maar ik moet zeggen na een paar uurtjes spelen met deze set, ben ik hier uiterst content mee. Er is geen room correction maar ik merk het niet, ook de 12" sub was misschien iets meer onderdeel van het geheel maar deze Beolab 19 met 2x 8" woofers is zeer potent in zowel muziek als de punch in films. Ik ben blij met deze move, en zeker op het gebied van design hebben we grote stappen gemaakt.
De logitech harmony kan ook stof happen want alles is nu te bedienen vanuit de Beoremote! _/-\o_

>> Signature?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hulleman
[...]
Gelukkig zijn niet alle vrouwen hetzelfde. Ik had de huiskamer in m'n 2-kamer appartement ook vol staan met een groot audiorack, grote TV, subwoofer en 4 hoge zuilen toen ik m'n vriendin leerde kennen.
Same here, niet dat ik 4 zuilen had, maar ik had ook al vloerstaanders en rear speakers in mn hok staan toen ik mijn vriendin leerde kennen. Kunnen ze er vast een beetje aan wennen :P Toen moest er samengewoond worden, prima. Ik had één eis, de speakers gaan mee. Ondanks dat ze ze niet heel mooi vond was dat (uiteraard) prima. Nu twee huizen verder staan er nog steeds (gelukkig wel een stuk betere) zuilen en een grotere subwoofer in de woonkamer. Stiekem geniet zij er ook wel van met een filmpje en als ze muziek luistert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:02
Hulleman schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:57:
[...]

Same here, niet dat ik 4 zuilen had, maar ik had ook al vloerstaanders en rear speakers in mn hok staan toen ik mijn vriendin leerde kennen. Kunnen ze er vast een beetje aan wennen :P Toen moest er samengewoond worden, prima. Ik had één eis, de speakers gaan mee. Ondanks dat ze ze niet heel mooi vond was dat (uiteraard) prima. Nu twee huizen verder staan er nog steeds (gelukkig wel een stuk betere) zuilen en een grotere subwoofer in de woonkamer. Stiekem geniet zij er ook wel van met een filmpje en als ze muziek luistert.
Mijn vriendin is niet zo'n fan van grote speakers in de huiskamer, dus moest ik maar een kamer inrichten als home cinema :P Daar staat nu een 9.1 Auro3D setup met beamer 8) Moet zeggen dat ik het zelf ook wel rustiger vind in de huiskamer zonder grote speakers. Een soundbar met rearspeakers volstaat voor mij daar nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
ChiLLeR schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:21:
Zoals beloofd, hierbij het finale plaatje!
Before:
[Afbeelding]
Misschien iets off-topic, maar hoe beviel het om je center zo in het audiomeubel weggewerkt te hebben? Ik ben ook zoiets aan het tekenen voor een nieuwe kast, waarbij ik mijn center ook in het meubel wil hebben - maar ik lees online tegenstrijdige berichten. De een zegt dat als de voorkant maar niet 'in' het meubel zit (maar er glad vooraan, of als hij iets uitsteekt), dat het dan prima klinkt, maar anderen zeggen dat het veel beter is als de center ergens bovenop ligt of vrij in de ruimte is.

Ik hoop dus dat je bevestigt dat de center in de kast plaatsen een goed idee is. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
willemd schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:22:
[...]
Misschien iets off-topic, maar hoe beviel het om je center zo in het audiomeubel weggewerkt te hebben? Ik ben ook zoiets aan het tekenen voor een nieuwe kast, waarbij ik mijn center ook in het meubel wil hebben - maar ik lees online tegenstrijdige berichten. De een zegt dat als de voorkant maar niet 'in' het meubel zit (maar er glad vooraan, of als hij iets uitsteekt), dat het dan prima klinkt, maar anderen zeggen dat het veel beter is als de center ergens bovenop ligt of vrij in de ruimte is.

Ik hoop dus dat je bevestigt dat de center in de kast plaatsen een goed idee is. ;)
Ideaal is inderdaad dat hij glad er tegen aan zit, zodat het geluid direct weg kan en niet tegen de binnenkant van het kastje komt. Ik zie niet in waarom het dan bovenop beter zou klinken dan erin zolang de afstraling nergens tegenaan botst zegmaar zie ik geen problemen. Af en toe zat mijn center wel iets meer 'in de kast', ik heb dat verschil nooit echter kunnen horen.
(Mijn oude TV meubel is te koop t.e.a.b. trouwens ;)

>> Signature?

Acties:
  • +57 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:31
Aangezien dit topic vooral voor plaatjes is zal ik weer eens een kleine update plaatsen.
Sinds gisteravond is mijn nieuwe projector gearriveerd, de JVC NZ7. :)

Afbeeldingslocatie: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=83868.0;attach=345712;image

En nog een paar (oudere) foto's van de voorkant:

Afbeeldingslocatie: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=83868.0;attach=313642;image

Afbeeldingslocatie: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=83868.0;attach=313644;image

Afbeeldingslocatie: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=83868.0;attach=313646;image

De gebruikte speakers:
- 2x KEF Reference 203 (front)
- 1x KEF Reference 204c (center)
- 4x KEF Reference 201 (surround + surroundback)
- 4x KEF KHT2001.3 (Atmos)
- 1x Velodyne DD15 subwoofer

De gebruikte apparatuur:
- JVC DLA-NZ7 projector
- 125" Elite Screens 2.35:1 projectiescherm (3m breed)
- Arcam AV860 processor
- Arcam P1000 (7-kanaals eindversterker)
- Linn C5100 (5-kanaals eindversterker)
- Sony X800M2 bluray speler
- Lumin D2 streamer
- Apple TV 4K streamer

De apparatuur staat in een Finite Elemente Pagode meubel en de center ligt op een Spectral Closed meubel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:40
A. Qonsaides schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:02:
Aangezien dit topic vooral voor plaatjes is zal ik weer eens een kleine update plaatsen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De gebruikte speakers:

De gebruikte apparatuur:
- JVC DLA-NZ7 projector
- Arcam AV860 processor
- Lumin D2 streamer
- Apple TV 4K streamer

De apparatuur staat in een Finite Elemente Pagode meubel en de center ligt op een Spectral Closed meubel.
Wat kosten toegangskaartjes bij jou? :+

Maak nog wel even een plankje voor je vloerverwarming aansluiting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ChiLLeR schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:38:
[...]

Ideaal is inderdaad dat hij glad er tegen aan zit, zodat het geluid direct weg kan en niet tegen de binnenkant van het kastje komt. Ik zie niet in waarom het dan bovenop beter zou klinken dan erin zolang de afstraling nergens tegenaan botst zegmaar zie ik geen problemen. Af en toe zat mijn center wel iets meer 'in de kast', ik heb dat verschil nooit echter kunnen horen.
Bovenop is altijd beter dan in het kastje. Om dezelfde reden dat een luidspreker ook beter klinkt vrij van de muur dan strak tegen de muur.

Geluid uit een conus gaat niet alleen recht naar voren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@A. Qonsaides Nice :)
Tof om weer eens een dedicated hometheater te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
renegrunn schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:19:
[...]

Maak nog wel even een plankje voor je vloerverwarming aansluiting
Klopt, dat moet ik nog steeds een keer aanpakken… :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Verwijderd schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:24:
[...]

Bovenop is altijd beter dan in het kastje. Om dezelfde reden dat een luidspreker ook beter klinkt vrij van de muur dan strak tegen de muur.

Voor subwoofers en in-wall speakers geldt die uitspraak dan weer niet.
Maar ook ik verwacht beter geluid bij een vrijstaande center. Maarja, meten is weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Verwijderd schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:24:
[...]

Mijn center heeft geen backport of iets dergelijkse, dus of die nou bovenop kastje staat of niet, zolang de voorkant gelijk is aan het de voorkant van het meubel maakt het volgens mij qua afstralig niks uit. Zie ook voor meer in-depth hierover: YouTube: Introduction to Acoustic Interference and Loudspeaker Directivity en deze is ook leuk YouTube: 6. Introduction to acoustics: Reflections Dus wellicht heeft de afstand tot je vloer e/o plafond wel degelijk een effect.

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De gebruikte speakers:

De gebruikte apparatuur:
- JVC DLA-NZ7 projector
- Arcam AV860 processor
- Lumin D2 streamer
- Apple TV 4K streamer

:9~
Niet normaal, wat een mooi spul!! _/-\o_ _/-\o_ Mag wat kosten maar dan heb je ook wat :9~ :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:33

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Oef alleen die projector is al 5x m'n maximale budget :X

Wat heb je op de muren zitten een soort schuimrubber?
Ik heb heel erg last van echo, helpt het daartegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
Accretion schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:18:
[...]

Oef alleen die projector is al 5x m'n maximale budget :X

Wat heb je op de muren zitten een soort schuimrubber?
Ik heb heel erg last van echo, helpt het daartegen?
Op de muren heb ik alleen verf zitten.Het plafond is voorzien van akoestische panelen, daarmee is er nog amper echo in de kamer. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:59

Exirion

Gadgetfetisjist

@A. Qonsaides Prachtige setup. Het enige dat me direct opvalt: waarom een P1000 bij een AV860? Je hele setup matcht beter met een P7 (FMJ) dan een P1000 (DiVa). Of het verschil hoorbaar is... maar toch.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A. Qonsaides
Exirion schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:46:
@A. Qonsaides Prachtige setup. Het enige dat me direct opvalt: waarom een P1000 bij een AV860? Je hele setup matcht beter met een P7 (FMJ) dan een P1000 (DiVa). Of het verschil hoorbaar is... maar toch.
Dat is inderdaad nog de zwakke schakel, alhoewel die meer dan genoeg vermogen kan leveren. De Arcam zit met XLR aangesloten, dus dan zou ik naar de P777 moeten gaan welke weer een stuk duurder is.
Ach, dan valt er nog wat te wensen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
Gave setup. Kost wat maar dan heb je ook wat @A. Qonsaides

Zie ik daar nou trouwens een boek van Vandenbulcke staan? The horror :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:35
Christ je center is al meer dan mijn hele HIFI set, en ja daar ben ik heel blij mee.
(zoek nu een emote, tranen of een lachje..)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
The Eagle schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:08:
Gave setup. Kost wat maar dan heb je ook wat @A. Qonsaides

Zie ik daar nou trouwens een boek van Vandenbulcke staan? The horror :X
Geen idee, dat zijn de boeken van mijn vriendin.
Ik ben zelf niet zo van de horror. :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 09:12

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• LuisjeNL
Tijd voor upgrade plaatjes!

Klipsch Rp250c vervangen door een Rp504c
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8H42kW-5XfcMtrdnZ_-tjzj148=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S3ZDOizYBlzz4Acv0usXGtFq.jpg?f=fotoalbum_large

En als star wars liefhebber een stormtrooper geschilderd (beamer + stift, daarna inkleuren met verf)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cccNczBrWrFgdklQj8Mp_fd2CJQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HH9Cgmtmxvs9e5FR3RBxW0Lk.jpg?f=fotoalbum_large

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuisjeNL schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:16:
Tijd voor upgrade plaatjes!

Klipsch Rp250c vervangen door een Rp504c
[Afbeelding]
Klinkt het echt beter? Je zou verwachten (weet ik eigenlijk wel zeker) dat je door de plaatsing van de twee extra midrange/woofers je alleen maar extra problemen krijgt qua horizontale afstraling van de center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 15-09 21:53
Wellicht een 2.5weg? Maar idd een echt logische keuze lijkt het niet. Wel meer output in een nog steeds compacte package.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• LuisjeNL
@Verwijderd ik heb hem nog niet goed weggezet en geen nieuwe Dirac op los gelaten, dus dat is nog even bezien.

Mijn eerste wens was omdat ik het het mooiste vind en dan meer in lijn is met de front speakers (eigenlijk ging ik voor een rp-450c, maar deze 2e hands was te mooi geprijsd)

@Jag inderdaad een 2,5 weg. Crossover 500hz/1500hz

Slechter zal het niet klinker, veel beter in verhouding met de prijs? Muah...

Word ik er blij van.... Yes :+ en daar gaat het 99% van de gevallen om.

Lichtpuntje...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 17:05
Nog een kleine mini-update, voorlopig de laatste.

De kabels zijn, zo goed als, weggewerkt. Of in ieder geval, minder zichtbaar.
Vind het voor nu prima, stoort niet omdat alles OCD proof hangt (op de mm!). Ja het had mooier geweest om de kabels in te frezen, maar we wisten tijdens verbouwing nog niet precies waar de speakers kwamen. Leerpuntje voor een volgende verbouwing :P.

Enige wat nog moet komen is het kleed en eettafel/stoelen ergens in April.
Ze komen ook nog een keer langs om een Dirac live meting te doen op de NAD T778. Misschien daar maar even mee wachten op het moment dat het kleed er is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghktf3vuGaiH5C-d-bnR-B6UXwA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uCDPRgUyh1MCw4kAe4llsyXV.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VE2x3Ic3lpkdAUMS59V40UO7uBE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S4xvGYRUfAD0xPffgPiM81LN.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nw1n6B8Ygi7iGtpCU7jENESjZEg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1goXJgG87FsyAepZDKOruzNl.jpg?f=fotoalbum_medium
Kerstukje is ondertussen weg! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
@Diversity Mooie opstelling. Inderdaad verstandig om te wachten tot de ruimte helemaal klaar is (dus het vloerkleed er ligt). Dirac kun je trouwens ook eenvoudig zelf uitvoeren. ;)

Dit gaat zeker invloed hebben op het geluid.

[ Voor 13% gewijzigd door TheKerremenke op 07-02-2022 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De gebruikte speakers:

De gebruikte apparatuur:
- JVC DLA-NZ7 projector
- Arcam AV860 processor
- Lumin D2 streamer
- Apple TV 4K streamer

Wow! Wat zijn de afmetingen van de kamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
Wackmack schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:26:
[...]

Wow! Wat zijn de afmetingen van de kamer?
De kamer is 6 meter lang en 4 meter breed.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:59
Hier ook een kleine update.
Het materiaal is eigenlijk wat het zelfde, maar het huis er omheen is vernieuwd :P

Moet nog wel wat dingen gebeuren:
-Nieuwe bank/stoel
-Dikke gordijnen, inbetween is leuk (zaten bij het project van het nieuwe huis), maar niet akoestisch geweldig...
-Verlaagt plafond er in, met wat 4 atmos speakers ipv de huidige speakers
-nieuw kleed.
-upgrade naar 65/77" OLED :)

Maar moet eerst even een schip met geld langskomen :P
Maar voor nu is het prima te doen.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vxpN3H6/20220205-113631.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/pwsNDYm/20220205-113636.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/N7MXtnN/20220205-113649.jpg

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Leuke setup! Ik zou de bank bij de trap wat verder naar links verplaatsen. Staat je linker front er niet zo tegen aan te blazen. Voegen die upfiring speakers ook echt wat toe?

[ Voor 22% gewijzigd door Hulleman op 08-02-2022 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:59
@Hulleman
Als er een film tussen zit met een goeie Atmos track, dan merk je het nodige verschil.
Moet wel zeggen dat in mijn oude huis het iets beter was, daar was het plafond iets lager. Misschien nog wat tunen, maar is best lastig als de demo's goed klinken, maar de films dus wat minder aanwezig zijn.
Daarom ook de wens met verlaagt plafond en speakers daarin.

Wil eigenlijk ook nog een upgrade qua reciever hebben zodat alle speakers aan 1 kunnen, heb nu een elcheapo stereo versterker er bij voor de 2 achterste atmos. Denk dat het daar ook mis kan gaat.
Maar het kost tegenwoordig allemaal zoveel geld :p

Sneaky edit van @Hulleman :P
Die blaast er niet tegen aan, gaat er overheen ;) en zit het nodige ruimte wel tussen, kan er tussen door lopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Renegade666 op 08-02-2022 12:46 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Pagina: 1 ... 96 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic