@Diversity heb je geen gordijnen voor je ramen? Geeft dat niet heel veel reflectie van je geluid?
@Renegade666
De atmos demo's zullen de atmos effecten ook wel wat meer aanzetten denk ik. Als je je verlaagd plafond hebt zal het een stuk beter klinken en dan heb je de boel mooi voor elkaar! Voor 11 versterkte kanalen ben je bij Denon alvast een stuk goedkoper uit dan bij Marantz.
De atmos demo's zullen de atmos effecten ook wel wat meer aanzetten denk ik. Als je je verlaagd plafond hebt zal het een stuk beter klinken en dan heb je de boel mooi voor elkaar! Voor 11 versterkte kanalen ben je bij Denon alvast een stuk goedkoper uit dan bij Marantz.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Nee, nergens last van eigenlijk. Het galmt niet of iets dergelijks.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:56:
@Diversity heb je geen gordijnen voor je ramen? Geeft dat niet heel veel reflectie van je geluid?
Inmiddels een paar “kleine” upgrades aan de home theater.
Een hout kachel
Cm10 ter vervanging van de cm8
En een sb2000 pro achter de bank (hier hadden we namelijk meeste problemen met de sub)
Marantz sm-11s1 voor de fronts.
En als laatste een hele serie kabels, alleen de speaker kabels zijn nog in back order.
:strip_exif()/f/image/LQPWMECv4Gx7DTXXmjkcoIWQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dAhLjSx668b7RkpCfJV2rGoP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Wvt1j83gMe95lnxnYMbflemh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kfuAihkqwFpE8vTFMl90Mt8k.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus inmiddels is de set als volgt:
Wat je ziet:
-Sony 55ag9
-B&W cm10
-B&W cm1
-Marantz SM-11S1
-Logitech harmony elite
Wat je niet ziet:
-Marantz SR-8015
-Sony UBP-X800M2
-SVS SB2000 PRO
- audioquest netfilter en kabels
Een hout kachel
En een sb2000 pro achter de bank (hier hadden we namelijk meeste problemen met de sub)
En als laatste een hele serie kabels, alleen de speaker kabels zijn nog in back order.
:strip_exif()/f/image/LQPWMECv4Gx7DTXXmjkcoIWQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dAhLjSx668b7RkpCfJV2rGoP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Wvt1j83gMe95lnxnYMbflemh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kfuAihkqwFpE8vTFMl90Mt8k.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat je ziet:
-Sony 55ag9
-B&W cm10
-B&W cm1
-Marantz SM-11S1
-Logitech harmony elite
Wat je niet ziet:
-Marantz SR-8015
-Sony UBP-X800M2
-SVS SB2000 PRO
Fraaie inrichting. Buiten heb je nog een klusje, zo te zien door het raam..xdb schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 22:11:
De sb2000 achter de bank: ben je daar tevreden mee?
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
Haha klopt, buiten is er een heeeele hoop te doenShocked schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 22:24:
[...]
Fraaie inrichting. Buiten heb je nog een klusje, zo te zien door het raam..![]()
De sb2000 achter de bank: ben je daar tevreden mee?
De sub achter de bank vindt ik persoonlijk heel fijn. Eerst stond ie naast de fronts (de rechter). En daar had ik op oor hoogte midden op de bank last van een dreun. Na het plaatsen achter is dit opgelost. Nu heb ik wel de sub ingemeten met de marantz als Mede een losse meting waarna ik de svs app heb aangepast. En die twee zijn ook heel goed.
Al met al zeer tevreden.
Mooie setup. Hoewel ik AQ kabels over het algemeen ook mooi vind - wat een smak geld moet dat zijn geweest zegxdb schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 22:11:
Een hout kachel
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat je ziet:
-Sony 55ag9
-B&W cm10
-B&W cm1
-Marantz SM-11S1
-Logitech harmony elite
Wat je niet ziet:
-Marantz SR-8015
-Sony UBP-X800M2
-SVS SB2000 PRO

Verwijderd
Op Audioquest zit heel veel marge.Thomas schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 22:51:
[...]
Mooie setup. Hoewel ik AQ kabels over het algemeen ook mooi vind - wat een smak geld moet dat zijn geweest zeg.
Altijd om korting vragen als je een hele partij bestelt
Hele sfeervolle ruimte hierboven zeg! Een soort woonboerderij? Mooie set ook 
Klopt, maar blijft wel echt een smak geld voor kabels als ik bovenstaande foto zieVerwijderd schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:04:
[...]
Op Audioquest zit heel veel marge.
Altijd om korting vragen als je een hele partij bestelt
Gaat inderdaad om een achterhuis van een woonboerderij. Achterhuis hebben we volledig opnieuw opgebouwd.Martijn1990 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:40:
Hele sfeervolle ruimte hierboven zeg! Een soort woonboerderij? Mooie set ook
[...]
Klopt, maar blijft wel echt een smak geld voor kabels als ik bovenstaande foto zie
En inderdaad, hoe je er ook naar kijkt het blijft een beste bult geld.
Persoonlijk was het netfilter nog het meeste waard, had namelijk ook letterlijk een meting gezien met een noise meter en die scheelde ontiegelijk veel, en een mooi bonusje… het klinkt mooi!
Wow, een jaar geleden ben ik eens begonnen met het designen van een tv meubel in sketchup en deze komt wel heel erg in de buurt. Ik was ook bezig met randen onder een hoek van 45 graden en deurtjes die in het meubel geplaatst zijn. Bedankt voor een hernieuwde inspiratie.t14wo schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:04:
Na jaren lurken dan ook maar eens mijn luisterplek/bioscoop/journaalkijkplek.
Vanwege de WAF heb ik lang moeten zoeken naar speakers die op t meubel mochten staan. Vloerstaanders en eigenlijk alles dat lijkt op speakers waren lelijk, lomp en uit den boze. Het liefst kwam er een soundbar, maar daar ben ik voor gaan liggen.
Een paar jaar terug kwam ik Devialet Phantom tegen in een audiowink in Utrecht en ik was helemaal weggeblazen van de combinatie van design, grootte, gemak en geluidsdruk die deze voortbrachten. De prijs van 2k per stuk was dan weer wat te gortig.
Begin dit jaar dan toch tweedehands een mooie set Devialet Phantom Silvers aangeschaft. In het verleden werden ze geplaagd door slechte software. Na de nieuwe update van het OS, waardoor er geen centraal kastje meer nodig was, zijn ze écht goed geworden.
Het gemak van 1 losse volume knop, 2 stroomkabels en 1 optische kabel zijn een verademing. En met Spotify Connect, Airplay 2 etc. stream je alles makkelijk er naartoe.
Het geluid is echt waanzinnig. Ondanks de kleine afmeting is het laag bizar sterk en de geluidsdruk kan je vergelijken met een concert. Ze lenen zich perfect voor live registraties van concerten en voor films. Iedereen die ze hoort is meteen op zoek naar de subwoofer.
Verder een LG C7 OLED 55” waar ik nog elke dag blij mee ben en voor de echte luistersessies een Pro-Ject RPM 3 met Red element die met een pre amp digitaal naar de Devialets gaat.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Danst de naald van de platenspeler niet rond bij een hoger volume?t14wo schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:04:
[..] een mooie set Devialet Phantom Silvers aangeschaft.
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Komt hier vandaan: https://houthandeljelsan.nl/PjotrStroganov schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:10:
[...]
Wow, een jaar geleden ben ik eens begonnen met het designen van een tv meubel in sketchup en deze komt wel heel erg in de buurt. Ik was ook bezig met randen onder een hoek van 45 graden en deurtjes die in het meubel geplaatst zijn. Bedankt voor een hernieuwde inspiratie.
Welkom bij de B&W CM10 club, afgelopen jaar dezelfde upgrade gedaan (CM8S2 > CM10S2) en geen moment spijt gehad. Flinke verzameling AQ kabels, mooie speakers verdienen mooie kabels. Buiten de klank wil het oog ook wat.xdb schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 22:11:
Een hout kachel
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat je ziet:
-Sony 55ag9
-B&W cm10
-B&W cm1
-Marantz SM-11S1
-Logitech harmony elite
Wat je niet ziet:
-Marantz SR-8015
-Sony UBP-X800M2
-SVS SB2000 PRO
Je hebt wel nog een mooie plek voor een center speaker. Ik zag er toevallig 1 voor weinig op marktplaats staan.
Klopt center staat er ook ooit aan te komen, maar ik wil dan de center s2 omdat die beter past bij m’n cm10’s denk ik. Ik draai nu met de ag9 als center, het werkt maar verre van ideaal.mr.DJ95 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:08:
[...]
Welkom bij de B&W CM10 club, afgelopen jaar dezelfde upgrade gedaan (CM8S2 > CM10S2) en geen moment spijt gehad. Flinke verzameling AQ kabels, mooie speakers verdienen mooie kabels. Buiten de klank wil het oog ook wat.
Je hebt wel nog een mooie plek voor een center speaker. Ik zag er toevallig 1 voor weinig op marktplaats staan.
haha nice. Daar laat ik mijn tafel ook maken en ik heb een witte IKEA Besta gekocht en ik laat bij Jelsan daar ook een walnotenblad voor maken. Toevallig.t14wo schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:33:
[...]
Komt hier vandaan: https://houthandeljelsan.nl/
Over een maandje kan ik ook eindelijk een serieuze bijdrage posten in dit topic.
Jij gaat een mooi voorbeeld zijn voor velen. Ben benieuwd naar het eindresultaat.LoeWn schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:06:
[...]
haha nice. Daar laat ik mijn tafel ook maken en ik heb een witte IKEA Besta gekocht en ik laat bij Jelsan daar ook een walnotenblad voor maken. Toevallig.
Over een maandje kan ik ook eindelijk een serieuze bijdrage posten in dit topic.
Nog op zoek naar vrienden?A. Qonsaides schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:02:
Aangezien dit topic vooral voor plaatjes is zal ik weer eens een kleine update plaatsen.
Sinds gisteravond is mijn nieuwe projector gearriveerd, de JVC NZ7.![]()
De apparatuur staat in een Finite Elemente Pagode meubel en de center ligt op een Spectral Closed meubel.
Van het weekend wat kleine upgrades gedaan aan de slaapkamer set. Zo heb ik een setje Mo-Pads van
Auralex gekocht om de center wat omhoog te brengen. ( Het idee afgekeken uit dit topic
)
Daarnaast heb ik ook de kabels van RuConnected vervangen voor de Audioquest Cinnamon digitale en HDMI kabel. Subwoofer heb ik nu voorzien van Oehlbach NF Subwooferkabels.[TABLE]
Auralex gekocht om de center wat omhoog te brengen. ( Het idee afgekeken uit dit topic
Daarnaast heb ik ook de kabels van RuConnected vervangen voor de Audioquest Cinnamon digitale en HDMI kabel. Subwoofer heb ik nu voorzien van Oehlbach NF Subwooferkabels.[TABLE]
[ Voor 53% gewijzigd door Sincery op 27-05-2022 01:29 ]
Mooie setup! Je hebt dus 2 versterkers, 1 voor stereo (CM10) en 1 voor surround waarbij je ook de CM1 speakers gebruikt. Vet hoor!xdb schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 22:11:
Wat je ziet:
-Sony 55ag9
-B&W cm10
-B&W cm1
-Marantz SM-11S1
-Logitech harmony elite
Wat je niet ziet:
-Marantz SR-8015
-Sony UBP-X800M2
-SVS SB2000 PRO
Nu vroeg ik me af hoe je de plaatsing van die CM1 ervaart zo vlak achter de bank.
Toetert dat niet teveel direct in je oor?
Ik overdenk ook om de bank een stukje van de muur te plaatsen (max 30-40cm) en dan de CM1 als rearspeaker te gebruiken in de 5.1.4 setup...
Die stereo versterker voegt mijn inziens zeker wat toe. Al ben ik de eerste die zal toegeven dat de 8015 iets te overkill is voor m’n “center” en surrounds.OmeRobbie schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:07:
[...]
Mooie setup! Je hebt dus 2 versterkers, 1 voor stereo (CM10) en 1 voor surround waarbij je ook de CM1 speakers gebruikt. Vet hoor!
Nu vroeg ik me af hoe je de plaatsing van die CM1 ervaart zo vlak achter de bank.
Toetert dat niet teveel direct in je oor?
Ik overdenk ook om de bank een stukje van de muur te plaatsen (max 30-40cm) en dan de CM1 als rearspeaker te gebruiken in de 5.1.4 setup...
Plaatsing is niet optimaal, staat zeker te dicht op de bank. Als ik in het midden zit is het hartstikke goed. Maar als er meer mensen zitten en dus aan de uiteinden dan zijn ze te hard. Daarom heb ik twee profielen gemaakt. 1 voor als ik alleen kijk, en de andere voor wanneer er meerdere mensen zijn. (Dan gaan de surround 2-3db omlaag.
Welke stands zijn dat? Matchen goed bij de speakers!Sincery schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:48:
Van het weekend wat kleine upgrades gedaan aan de slaapkamer set. Zo heb ik een setje Mo-Pads van
Auralex gekocht om de center wat omhoog te brengen. ( Het idee afgekeken uit dit topic)
Daarnaast heb ik ook de kabels van RuConnected vervangen voor de Audioquest Cinnamon digitale en HDMI kabel. Subwoofer heb ik nu voorzien van Oehlbach NF Subwooferkabels.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Lijkt op Norstone StylumSyS_ErroR schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:31:
[...]
Welke stands zijn dat? Matchen goed bij de speakers!
Ik heb deze al vrij lang staan, wat ik mij herinner is dat ik ze toen bij een Duitse webshop had gekocht.SyS_ErroR schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:31:
[...]
Welke stands zijn dat? Matchen goed bij de speakers!
Ik meende dat het een huiswerk is die meerdere webshops verkopen.
Zo vond ik hetzelfde model bij Vida-XL, ze zijn er overigens in twee hoogtes, 45 en 61 centimeter, heb zelf het 45 centimeter model.
( https://www.vidaxl.nl/e/v...2nvQ-_EAQYBCABEgJlOfD_BwE )
Bij deze ook een kijkje in mijn amateur setupje! It does the job for me 
:strip_exif()/f/image/8WNSO6Nr8in19PzlibVb6y7Z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2eO69FPU19TtR4ZanG60BhRS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/I577FdrHhd2JDx7Z9BdKxJ9r.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat is er allemaal te zien?
2x mission 704 (fronts)
2x mission 701 (rear)
2x eltax atmos speaker
1x mission centre speaker M7C1
1x Yamaha YST-SW012 subwoofer.
Gameconsole: Ps5
Mediaplayer: Nvidia shield 2019 model geloof ik
TV: lg oled55c9
Receiver: Marantz N1609
Google nest audio speaker.
:strip_exif()/f/image/8WNSO6Nr8in19PzlibVb6y7Z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2eO69FPU19TtR4ZanG60BhRS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/I577FdrHhd2JDx7Z9BdKxJ9r.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat is er allemaal te zien?
2x mission 704 (fronts)
2x mission 701 (rear)
2x eltax atmos speaker
1x mission centre speaker M7C1
1x Yamaha YST-SW012 subwoofer.
Gameconsole: Ps5
Mediaplayer: Nvidia shield 2019 model geloof ik
TV: lg oled55c9
Receiver: Marantz N1609
Google nest audio speaker.
[ Voor 70% gewijzigd door Looney1984 op 25-02-2022 18:09 ]
Mooie kachel!xdb schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 22:11:
Een hout kachel
Is dat de 9 of de 12?
Grappig dat iemand hem herkent, is een 9. Zeer fijn ding. Enige nadeel is dat wij een kleine pijp hebben en op een laag dak achter een hoog dak. Dus weinig trek in de pijp en soms slaat rook dus terug, nu met zo’n bol geprobeerd af te vangen. Niet helemaal gelukt.
Mocht er een oplossing zijn ben ik daar zeer benieuwd naar.
Gisteren een NAD T778 gekocht. Wat een prachtig en krachtig ding.
Opstelling nu:
TV: Sony kd-55xd8577 (toekomst nog een andere bij verhuizing)
Front: Totem Arro
Center: Loewe Center speaker (wil ik graag nog vervangen voor een Totem Dreamcatcher)
Rear: Radius 90 (wil ik graag nog vervangen voor 2 Totem Arro)
Sub Rel T Zero
Media speler 1: Nvidia Shield TV 2021
Media speler 2: Ziggo Next box
De afstelling met Dirac moet nog gebeuren. Heb ik gisteren geprobeerd maar kreeg het niet voor elkaar omdat er elke keer een trein langs kwam tijdens de meting en dan is er teveel ruis. Eind april ga ik een Dirac meting laten doen door het bedrijf waar ik m bij heb gekocht.
Ik zal later nog wat foto's plaatsen.
Opstelling nu:
Center: Loewe Center speaker (wil ik graag nog vervangen voor een Totem Dreamcatcher)
Sub Rel T Zero
De afstelling met Dirac moet nog gebeuren. Heb ik gisteren geprobeerd maar kreeg het niet voor elkaar omdat er elke keer een trein langs kwam tijdens de meting en dan is er teveel ruis. Eind april ga ik een Dirac meting laten doen door het bedrijf waar ik m bij heb gekocht.
Ik zal later nog wat foto's plaatsen.
☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Vervelend van de trek, kun je de pijp niet verhogen tot boven het hoge dak, of wordt dat een stom zicht?xdb schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:13:
[...]
Grappig dat iemand hem herkent, is een 9. Zeer fijn ding. Enige nadeel is dat wij een kleine pijp hebben en op een laag dak achter een hoog dak. Dus weinig trek in de pijp en soms slaat rook dus terug, nu met zo’n bol geprobeerd af te vangen. Niet helemaal gelukt.
En eerst de onderste schuif helemaal open en dan het deurtje langzaam openen.
Wij hadden in ons vorige huis de 9 nu de 6 die zit op 130 maar wel op het dak, dus trek genoeg, de 9zat op 150, de 6 is wel echt kleiner, moet af en toe een te groot blokje bewaren voor de vuurkorf.
:strip_exif()/f/image/nvUiYh6JghacME2IRBh6yvkt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nu0OgKQfVaqFsdDrjzkssjqQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Hierbij de foto's van mijn opstelling:
Sub Rel T Zero (op de foto niet te zien maar staan onder dat grijze krukje, moet nog betere plaats vinden)
Let niet op t scherm aan de linkerkant, headset + Controller.
[ Voor 0% gewijzigd door Ronker op 27-02-2022 21:52 . Reden: Linkerkant ipv rechter ]
☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik heb ook een korte pijp, als ik het zo in schat net zo kort als jij, ik heb er een gek opgezet wat perfect werkt. Alleen bij storm zoals laatst in het geen doen, maar dat zijn uitzonderingen. Daarnaast kan de rook terugslaan als er veel kou in de pijp zit, dit kan je verhelpen door goed brandbaar papier in de achterste bovenhoeken te branden en een aanmaakblokje te gebruiken icm kranten en aanmaakhout. Als de boel dan eenmaal warm is zou je geen terugslag meer moeten hebben icm een gek.xdb schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:13:
[...]
Het heeft langer geduurd dan gedacht, maar uiteindelijk is toch een langverwachte wens uitgekomen! Komende van een oude JBL set is mijn set-up uitgebreid met 2 Focal vloerstaanders en een SVS sub.
Het verschil in geluid is ongelofelijk. Zoveel detail in zowel het hoog als het laag. Komende van een sub die alleen 'boem boem' kon doen is dit echt een wereld van verschil.
Nu tijd om te gaan finetunen met de juiste instellingen en plaatsing. De linker Focal wordt nog hersteld, de vineerlaag heeft losgelaten.
hardware::strip_exif()/f/image/pZlA6rR31cM7yxKNdOVVZYOo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UeIxpoqzU540frwsscOb39qB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6T0y3uYQOI0HHdwgHB7ie0zU.jpg?f=fotoalbum_large)
Het verschil in geluid is ongelofelijk. Zoveel detail in zowel het hoog als het laag. Komende van een sub die alleen 'boem boem' kon doen is dit echt een wereld van verschil.
Nu tijd om te gaan finetunen met de juiste instellingen en plaatsing. De linker Focal wordt nog hersteld, de vineerlaag heeft losgelaten.
hardware:
- Yamaha HTR-4068 receiver
- Focal Chorus 714V fronts
- Focal Chorus 700v center
- JBL SCS 178 rears
- SVS SB-1000 Pro sub
:strip_exif()/f/image/pZlA6rR31cM7yxKNdOVVZYOo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UeIxpoqzU540frwsscOb39qB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6T0y3uYQOI0HHdwgHB7ie0zU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ahMcfNQ9sRrSLJNGJrlkpPLI.jpg?f=fotoalbum_large)
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
No punt intended maar is jouw muur nou zo groot of je tv nog te klein?? Of kan ook de WOW factor zijn. Voor de rest mooie setup.
het is een 49 inch tv, muur is 4,5 meter breed. Foto is gemaakt met de groothoeklens, vandaar. Maar helemaal gelijk, tv kan zeker groterfozzie schreef op zondag 13 maart 2022 @ 11:57:
No punt intended maar is jouw muur nou zo groot of je tv nog te klein?? Of kan ook de WOW factor zijn. Voor de rest mooie setup.
[ Voor 6% gewijzigd door homemix25 op 13-03-2022 12:15 ]
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
Wat een grappig effect op deze foto. Dat kastdeurtje past niet dicht omdat het veel te lang is, en je hebt een ultrawide thermostaat?
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Nee joh, tweedehandsje uit Pisa.pman63 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 16:33:
Dat verklaart dan ook waarom je speakers (zeker de rechter) scheef lijken te staan.
edit:
Valt me nu ineens op dat het ook een mooie subwooooooooofer oplevert.
Valt me nu ineens op dat het ook een mooie subwooooooooofer oplevert.
[ Voor 16% gewijzigd door The Lord op 13-03-2022 23:12 ]
New Home Theater speakers ordered! 😎🆙🎥🍿
supertof! we zien graag de foto's van je opstelling
supertof! we zien graag de foto's van je opstelling
[ Voor 173% gewijzigd door teacher op 30-03-2022 10:25 ]
🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022
Spaar ze allemaal!
[ Voor 10% gewijzigd door sjirafje op 01-04-2022 00:42 ]
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Zit je tv op een speaker en zo niet waarom haal je de standaard er niet vanaf? Apart gezicht zo.ParaWM schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:12:
Zoek de verschillenGroter, gewoon omdat het leuk is.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie upgrade, in elk geval voor het oog.ParaWM schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:12:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Merk je veel verschil?
Aangezien je svs sub al zal zorgen voor veel laag ben ik benieuwd.
Bevalt die svs sub goed trouwens en is het de pc2000? Of pc4000?
Ah, jij bent zo iemand die de stickers op zijn apparatuur laat zittenParaWM schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:12:
Verwacht dat het zonder voet niet gaat. Dan zou je aan de muur beugel moeten gaan.BramViking schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:09:
[...]
Zit je tv op een speaker en zo niet waarom haal je de standaard er niet vanaf? Apart gezicht zo.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Een test van de fabrikant zelf op alleen het AC-signaal of ook een onafhankelijke test met een voor en nameting van het resulterende audiosignaal? Versterkers en apparatuur hebben zelf ook al netfilters ingebouwd, deze filters zijn dus overbodig.xdb schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:29:
[...]
...
Persoonlijk was het netfilter nog het meeste waard, had namelijk ook letterlijk een meting gezien met een noise meter en die scheelde ontiegelijk veel, en een mooi bonusje… het klinkt mooi!
Hier een test -en zo heeft hij er meer van andere merken netfilters en power conditioners- die aantoont dat het 0,0 verschil maakt:
https://www.audiosciencer...er-surge-protector.25443/
Post dit niet om jou te pesten, maar om anderen die hier meekijken er voor te behoeden onnodig geld uit te geven waar men net zo goed een stevig stekkerblok met overspanningsbeveiliging kan kopen.
Dat is nu even de vraag, of hij wel of geen muurbeugel gebruikt. Is niet duidelijk te zien op de foto. Het lijkt er namelijk op dat de tv aan de muur hangt.TheKerremenke schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:02:
[...]
Verwacht dat het zonder voet niet gaat. Dan zou je aan de muur beugel moeten gaan.
[ Voor 7% gewijzigd door BramViking op 01-04-2022 10:50 ]
Lijkt mij toch echt een tv standaard waar hij op staat, of hij heeft hem met standaard en al aan de muur hangen precies op een nanometer boven de centerspeakerBramViking schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:48:
[...]
Dat is nu even de vraag, of hij wel of geen muurbeugel gebruikt. Is niet duidelijk te zien op de foto. Het lijkt er namelijk op dat de tv aan de muur hangt.
Maar die setup ziet er wel goed uit verder hoor, kan die kef's altijd wel waarderen met de koperen conussen (geen idee hoe ze klinken verder, nog nooit gehoord eerlijk gezegd).
Wat ik interessanter vind; wat dat doet dat vogelvoer daar nou?
/f/image/un28P070KVKnzMa4Rix4DUd3.png?f=fotoalbum_large)
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Merk je veel verschil met de grotere center speaker? ik ben namelijk laatst overgestapt van een Jamo s60 center naar een Klipsch RP-600C. Ik ben zelf niet helemaal tevreden want ik had een wat groter verschil verwacht tussen de 2 center speakers. Wat zijn jou ervaringen met je allebei de klipsch center speakers.ParaWM schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:12:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja, hij staat op de Center speaker. Geen beugel aan de wand. Daarnaast geloof ik ook dat de voet van de TV (LG C8) een functie heeft om het geluid naar voren te richten. Zonder is het geluid van de TV zelf niet zoals bedoeld. En ik heb de HT set bij gewoon TV kijken vaak niet aan staan.BramViking schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:09:
[...]
Zit je tv op een speaker en zo niet waarom haal je de standaard er niet vanaf? Apart gezicht zo.
Dat is nu even de vraag, of hij wel of geen muurbeugel gebruikt. Is niet duidelijk te zien op de foto. Het lijkt er namelijk op dat de tv aan de muur hangt.
In eerste instantie wilde ik alleen mijn Center vervangen, omdat die wel iets meer nuance/grunt kon gebruiken had ik het gevoel. Dat is nu wel een tikje beter, maar life-changing is het niet. Deze serie (RP-280F/RP-450C) is al wat ouder en nergens meer te koop. Kwam dit setje tegen op MP en grotere torens leek me ook wel leuksonna schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:24:
[...]
Mooie upgrade, in elk geval voor het oog.
Merk je veel verschil?
Aangezien je svs sub al zal zorgen voor veel laag ben ik benieuwd.
Bevalt die svs sub goed trouwens en is het de pc2000? Of pc4000?

renegrunn schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:44:
[...]
Ah, jij bent zo iemand die de stickers op zijn apparatuur laat zitten![]()

Yep. Klipsch RP-280F / RP-450Crenzo4000 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:18:
[...]
Lijkt mij toch echt een tv standaard waar hij op staat,
Maar die setup ziet er wel goed uit verder hoor, kan die kef's altijd wel waarderen met de koperen conussen (geen idee hoe ze klinken verder, nog nooit gehoord eerlijk gezegd).
Wat ik interessanter vind; wat dat doet dat vogelvoer daar nou?
Pas een weekje in gebruik, maar het is wel ietsje voller met deze. Denk ik, want het verschil is echt niet heel groot. Heb het idee dat hij een wat breder gelijk veld geeft. Mijn eega zegt dat ze wel verschil hoort op de bank naast me. Ik doe 95% films en dan is je Center eigenlijk je belangrijkste speaker natuurlijk. De vorige was mans zat, maar Audyssey roomcorrectie moest hem wel iets boosten tov van de L/R speakers. In alle eerlijkheid is dit setje vreselijk overkill voor mij kamer. Maar het is wel leuk.jayesh schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:20:
[...]
Merk je veel verschil met de grotere center speaker? ik ben namelijk laatst overgestapt van een Jamo s60 center naar een Klipsch RP-600C. Ik ben zelf niet helemaal tevreden want ik had een wat groter verschil verwacht tussen de 2 center speakers. Wat zijn jou ervaringen met je allebei de klipsch center speakers.
Als ik goed google ben je van 4" naar 6.5" woofers gegaan en een speaker die 2-3x meer kost. Dat zou toch wel wat moeten opleveren. Heb je je roomcorrectie opnieuw gedraaid en misschien even gespeeld met je cross-over setting? (Neem aan dat je een sub hebt). Dat zou toch veel voller / krachtiger moeten klinken nu.
Sinterklaas wil bier !
PC2000 of PC2000 pro?ParaWM schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:12:
Aangezien de nieuwe speakers hoger zijn duurt het langer dat het signaal bovenin is.renzo4000 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:18:
[...]
Wat ik interessanter vind; wat dat doet dat vogelvoer daar nou?![]()
[Afbeelding]
Om te zorgen dat er geen verschil is met de oude zorgen deze zaden ervoor dat het signaal vliegensvlug bovenin komt.
Ook zorgt hetvoor een veel natuurlijker (vogelrijker) klankbeeld
Maar eigenlijk hoort deze info meer thuis in het elfen bij maanlicht topic
Verwijderd
Beiden merken maken objectief gezien niet echt geweldige luidsprekers, dus denk dat je beter af bent met een ander merk. Zeker center speakers is iets wat veel merken simpelweg gewoon niet goed doen.jayesh schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:20:
[...]
Merk je veel verschil met de grotere center speaker? ik ben namelijk laatst overgestapt van een Jamo s60 center naar een Klipsch RP-600C. Ik ben zelf niet helemaal tevreden want ik had een wat groter verschil verwacht tussen de 2 center speakers. Wat zijn jou ervaringen met je allebei de klipsch center speakers.
Vernieuwing van m'n bureau/home cinema gespreid over de laatste 18 maand.
Ik kom van 90" vast projectiescherm met Epson 1080p projector, Onkyo receiver en Jamo 7.2 set.
Nu 85" 4K flatscreen met 7.2.2:
* Sony KD-85XH9096
* Denon AVC-X3700H
* Klipsch RP-8000F vloerstaanders
* Klipsch RP-504C center
* Klipsch RP-502S surrounds
* Klipsch RP-500M surround rears
* Klipsch RP500SA front heights
* 2x SVS SB-2000
De bronnen zijn niet veranderd:
* Sony UBP-X800 UHD bluray speler
* HTPC (Win10 + Kodi), maar heb er wel een Nvidia GT1030 in gezet voor 4K out.
Ik had al wat akoestisch behandeling, maar als laatste heb ik nu ook 10m² Akupanels aan de voorste muur gehangen.
Ik heb nog geen nieuwe REW meting gedaan, maar tijdens de Audysseycalibratie was toch al een duidelijk verschil hoorbaar. Veel minder halm van de hoge tonen merkbaar.
Héél blij met het resultaat!
:strip_exif()/f/image/l7J9KlMAr6J7WZa5AhRi1UMI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sQ6HVIElTxIHrsOnG2mpbmvw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wPFuIKYu8s5mpSOCB4S0BAcT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zdvzmLLUsXaA9MrgoWJ0lY1G.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kM9KVp7gLUTfJTvU85hJRDUO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mSfHnoRYljH8YUZoFWFA4tSl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/70lxiyC9WPGUBcdQbkKy8zGM.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kom van 90" vast projectiescherm met Epson 1080p projector, Onkyo receiver en Jamo 7.2 set.
* Sony KD-85XH9096
* Denon AVC-X3700H
* Klipsch RP-504C center
* 2x SVS SB-2000
Ik had al wat akoestisch behandeling, maar als laatste heb ik nu ook 10m² Akupanels aan de voorste muur gehangen.
Ik heb nog geen nieuwe REW meting gedaan, maar tijdens de Audysseycalibratie was toch al een duidelijk verschil hoorbaar. Veel minder halm van de hoge tonen merkbaar.
Héél blij met het resultaat!
:strip_exif()/f/image/l7J9KlMAr6J7WZa5AhRi1UMI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sQ6HVIElTxIHrsOnG2mpbmvw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wPFuIKYu8s5mpSOCB4S0BAcT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zdvzmLLUsXaA9MrgoWJ0lY1G.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kM9KVp7gLUTfJTvU85hJRDUO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mSfHnoRYljH8YUZoFWFA4tSl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/70lxiyC9WPGUBcdQbkKy8zGM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eaADfPtfgz4fT2iJenr4lyCA.jpg?f=fotoalbum_large)
Proficiat en ik ben jaloers...freeco schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:14:
* Sony KD-85XH9096
* Denon AVC-X3700H
* Klipsch RP-504C center
* 2x SVS SB-2000
Héél blij met het resultaat!![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heel tof! Geen klagende buren ?freeco schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:14:
* Sony KD-85XH9096
* Denon AVC-X3700H
* Klipsch RP-504C center
* 2x SVS SB-2000
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Gave Mancave heb je ! 7.2.2 lijkt me ook super mooi. Populaire combo; Klipsch met SVS subsfreeco schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:14:
Bling bling
[ Voor 7% gewijzigd door ParaWM op 01-04-2022 17:08 ]
Sinterklaas wil bier !
Nee, gelukkig niet (nog niet toch...)
We hebben een losstaand huis, dus dat scheelt wel.
Mijn mijn vrouw zegt wel als ik eens lostrek dat je het tot buiten kan horen
Gaaf zeg. Heb dezelfde center en front speakers! Merk je nog voldoende onderscheid tussen hoogte en surroundkanalen? Heb hier met 4 plafondspeakers en 2 bipolar surround speakers van Definitive Technology al aardig moeite mee. Ik zit wel echt in een bubbel, maar mis soms ook echt de accuraatheid.freeco schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:14:
* Sony KD-85XH9096
* Denon AVC-X3700H
* Klipsch RP-504C center
* 2x SVS SB-2000
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Da's nu een van de compromissen die ik moest maken. De surrounds kunnen niet anders dan hoog tegen het plafond.B-Bandit schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 22:18:
[...]
Gaaf zeg. Heb dezelfde center en front speakers! Merk je nog voldoende onderscheid tussen hoogte en surroundkanalen? Heb hier met 4 plafondspeakers en 2 bipolar surround speakers van Definitive Technology al aardig moeite mee. Ik zit wel echt in een bubbel, maar mis soms ook echt de accuraatheid.
Het heeft soms wel een wat vreemd effect dat een geluid van te hoog lijkt te komen, maar ok. Het kan nu eenmaal niet anders. Over het algemeen is het niet storend.
Wat betaalde je aan verzendkosten en valt hierin nog te onderhandelen?deCube schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:15:
Ik heb een Vividstorm S Pro (84"), het kost wat maar dan heb je ook wat! Levertijd was een week of 2-3. Voordeel van een oprolbaar scherm is uiteraard dat 'ie niet in het zicht is als je hem niet gebruikt en je het bv. ook voor een raam kan plaatsen (zoals ik heb).
@freeco gave ruimte! Terminator 2 poster is het vermelden ook waard. Stukje jeugdsentiment. (de film, niet de poster
)
Als je zo'n set hebt staan, ga je toch geen TV kijken met het geluid via de TV speakersParaWM schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:42:
[...]
Ja, hij staat op de Center speaker. Geen beugel aan de wand. Daarnaast geloof ik ook dat de voet van de TV (LG C8) een functie heeft om het geluid naar voren te richten. Zonder is het geluid van de TV zelf niet zoals bedoeld. En ik heb de HT set bij gewoon TV kijken vaak niet aan staan.

Het wachten is op de 13" crt met ingebouwde videorecorder en een 2.0 Soundblaster SBS10 speakerset. Voor de echte bazen
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Vrijdag schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:52:
[...]
Het wachten is op de 13" crt met ingebouwde videorecorder en een 2.0 Soundblaster SBS10 speakerset. Voor de echte bazen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/s0JfwIuWNbCyVZocwjUoGBZi.jpg?f=user_large)
Toch zou ik hier nog gelukkig van worden.
Wat een ontzettend toffe setup! De surrounds staan schuin naar voren gericht, is hier een specifieke reden voor?freeco schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:14:
* Sony KD-85XH9096
* Denon AVC-X3700H
* Klipsch RP-504C center
* 2x SVS SB-2000
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 74% gewijzigd door Slapabeardon op 13-04-2022 11:07 ]
Voor standaard tv ga je toch niet je hele HT setup gebruiken? Dat komt wel bij films en series.Thomas20 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:44:
[...]
Als je zo'n set hebt staan, ga je toch geen TV kijken met het geluid via de TV speakers![]()
@Deleon78 Waarom niet? Schakelt vanzelf mee in
. Waarom naar de inferieure televisie speakers luisteren als het niet nodig is? Desnoods luister je naar stereo via je receiver als je geen surround wilt.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Waarom niet en waarom wel, goede discussie tussen onsMillert schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:57:
@Deleon78 Waarom niet? Schakelt vanzelf mee in. Waarom naar de inferieure televisie speakers luisteren als het niet nodig is? Desnoods luister je naar stereo via je receiver als je geen surround wilt.
Zoals zo vaak: zo veel mensen, zo veel wensen.
Heb circa $1000 voor het scherm betaald en $285 verzendkosten. Voor zover ik mij kan herinneren geen inklaringskosten maar dat zal tegenwoordig helaas anders zijn.studiodubio schreef op woensdag 13 april 2022 @ 05:56:
[...]
Wat betaalde je aan verzendkosten en valt hierin nog te onderhandelen?
Nog steeds een aanrader!
Work hard & be brave.
Boel gaat inderdaad alleen aan bij films en series. Ik hoef het journaal niet over de 5.2. Vind het eerlijk gezegd op (heel) laag niveau prettiger luisteren over de TV speakers. Ook met visite bijvoorbeeld zachtjes op de achtergrond. In stereo over de 5.1 is het heel directioneel als je dicht bij de linker of rechter speaker zit. Scheelt ook stroom en slijt de AVR minder (goed, die laatste twee zijn onzinMillert schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:57:
@Deleon78 Waarom niet? Schakelt vanzelf mee in. Waarom naar de inferieure televisie speakers luisteren als het niet nodig is? Desnoods luister je naar stereo via je receiver als je geen surround wilt.
Sinterklaas wil bier !
De 90's is dan ook wanneer mijn filmverslaving gevormd is. In 1996 had ik op m'n kamer al een 32" CRT, VCR, en goedkope 5.1 Dolby Prologic. Dozen vol VHS cassettes...douwe.nl schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:03:
@freeco gave ruimte! Terminator 2 poster is het vermelden ook waard. Stukje jeugdsentiment. (de film, niet de poster)
Die akoestische panelen zijn trouwens allemaal eigen creatie van een aantal jaar terug, nog van voor er duidelijke demo's op YouTube te vinden waren. Bij mijn weten was er toen nog niet echt sprake van panelen met foto opdruk, ik denk dat bijna iedereen gewoon een effen kleurtje gebruikte. Ik wil nu niet beweren dat ik de eerste was, dat nu ook niet.
Voor de foto's ging ik op zoek naar hi-res foto's vooral op het blu-ray.com forum. Daar is een grote thread waar textless posters gedeeld worden. Daar doe ik zelf nog wat aanpassingen aan, naar eigen smaak (vb: bij de Terminator poster wou ik net wél de meest essentiële tekst erop, ipv enkel de foto van Arnie). De foto liet ik dan drukken op decotex textieldoek. Een houten frame knutselen, wat rotswol erin, en voila...
Nochtans ben ik niet zo'n handige klusser, maar ik ben toch tevreden over het resultaat
Dat leek me het beste voor de hoge tonen, die toch relatief directioneel zijn.Slapabeardon schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:05:
Wat een ontzettend toffe setup! De surrounds staan schuin naar voren gericht, is hier een specifieke reden voor?
De speakers hangen hoog, zo goed als tegen het plafond. Dus als ik ze niet wat zou omlaag kantelen zou ik denk ik op de luisterpositie maar weinig meekrijgen van de hoge tonen.
De speakermounts van de rear surrounds zijn gewoon in de handel te kopen, maar ik laat die speakers nog iets extra omlaag kantelen door nog een houten blokje er tussen te wurmen.
De mounts voor de L/R surrounds zijn op maat voor me gemaakt. Vooral de linker was echt precisiewerk: die speaker wou ik zoveel mogelijk omlaag kunnen kantelen, terwijl het raam wel nog gewoon open moest kunnen.
Zoals gezegd: het is niet dé perfecte home cinema, door de compromissen die moesten gemaakt worden. Functioneel blijft het in de eerste plaats ook gewoon mijn bureau. En mijn vrouw heeft ook wel haar veto gesteld tegen een paar ideetjes
Maar al bij al: het is een jeugddroom die eindelijk z'n definitieve vorm gekregen heeft (zegt nooit 'definitief'

edit: trouwens, over dingetjes waarvan mijn vrouw me gek verklaarde: ik heb naast de zetel ook akoestische meubeltjes gemaakt
Maar ik heb voet bij stuk gehouden, en sloeg aan het knutselen. Toen vrouwlief het resultaat zag, draaide ze toch wel bij. Het heeft toch nog een 'ok' WAF, en functioneel tegelijkertijd. Het mocht blijven
[ Voor 11% gewijzigd door freeco op 13-04-2022 18:29 ]
Hier zou ik het geluid van de TV voor veel zaken prima vinden, alleen werkt dat dus niet met HDMI CEC of hoe dat ook heet. Wanneer ik dat uitschakel zou ik elke keer moeilijk moeten gaan doen dus tsja… dan ook maar altijd aan. Wel heb ik een HUE schakelaar op de subwoofer gezet.ParaWM schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:54:
[...]
Boel gaat inderdaad alleen aan bij films en series. Ik hoef het journaal niet over de 5.2. Vind het eerlijk gezegd op (heel) laag niveau prettiger luisteren over de TV speakers. Ook met visite bijvoorbeeld zachtjes op de achtergrond. In stereo over de 5.1 is het heel directioneel als je dicht bij de linker of rechter speaker zit. Scheelt ook stroom en slijt de AVR minder (goed, die laatste twee zijn onzin).
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
De sub schakelt toch al automatisch mee aan/uit, of wil je dat dan niet?Thalaron schreef op woensdag 13 april 2022 @ 19:49:
[...]
Hier zou ik het geluid van de TV voor veel zaken prima vinden, alleen werkt dat dus niet met HDMI CEC of hoe dat ook heet. Wanneer ik dat uitschakel zou ik elke keer moeilijk moeten gaan doen dus tsja… dan ook maar altijd aan. Wel heb ik een HUE schakelaar op de subwoofer gezet.
Ik zette aan het begin voor normaal tv kijken (journaal, voetbal, Jinek, VI, etc) ook alleen het tv geluid in, maar met een centerspeaker zijn ook talkshows en journaal veel fijner. Dus nu gaat de receiver gewoon altijd aan.
Your Friendly Neighborhood Moderator
@Jorgen ik ben denk ik gevoelig voor hoge pieptonen. Helaas maakt steeds meer apparatuur irritante hoge tonen…
Wanneer de subwoofer niet (veel) hoeft te doen dan begint die dus te piepen. Net zoals veel Philips HUE verlichting.. de TV in game mode (niet echt een probleem met geluid aan maar toch) etc.
In de avond wanneer ik wat onzinnigs aan het kijken ben op laag volume dan liever iets minder laag zonder gepiep
Wanneer de subwoofer niet (veel) hoeft te doen dan begint die dus te piepen. Net zoals veel Philips HUE verlichting.. de TV in game mode (niet echt een probleem met geluid aan maar toch) etc.
In de avond wanneer ik wat onzinnigs aan het kijken ben op laag volume dan liever iets minder laag zonder gepiep
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik weet niet of ik zoiets ook hoor, maar als je dat merkt bij je zelf dan snap ik dat wel ja.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Even snel een vraagje, we zijn ons huis aan het verbouwen dus een goed moment om (audio)kabels te leggen.
De receiver willen we in de kelder (komt thuis bioscoop oid) , vanaf de kelder die zich onder de woonkamer bevindt willen we een HDMI kabel naar de woonkamer + 2 loze leidingen in beide hoeken van de woonkamer. 2 loze leidingen komen speakerkabels, die komen dus in de vloer uit. Hoe kunnen we dit mooi afwerken? Voor wcd's bestaan er vloerpunten, maar ben ze voor audiokabels nog niet tegengekomen? Of een wandpunt op de vloer monteren?
De receiver willen we in de kelder (komt thuis bioscoop oid) , vanaf de kelder die zich onder de woonkamer bevindt willen we een HDMI kabel naar de woonkamer + 2 loze leidingen in beide hoeken van de woonkamer. 2 loze leidingen komen speakerkabels, die komen dus in de vloer uit. Hoe kunnen we dit mooi afwerken? Voor wcd's bestaan er vloerpunten, maar ben ze voor audiokabels nog niet tegengekomen? Of een wandpunt op de vloer monteren?
[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 15-04-2022 08:20 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
@Sport_Life Ik weet ook niet of je zoiets in je vloer wilt hebben
https://www.elektramat.nl...QEwY_fZMe7KsaAuyeEALw_wcB
Zou je anders niet kunnen kijken naar een plint bevestiging?
Of je trekt de loze leidingen vanaf de vloer door tot in je muur naast je WCDs dan moet je wel een stukje extra stucen, maar je was toch al een het verbouwen toch?
Of je trekt de loze leidingen vanaf de vloer door tot in je muur naast je WCDs dan moet je wel een stukje extra stucen, maar je was toch al een het verbouwen toch?
*sowieso
Muur lijkt idd de beste oplossingDonJunior schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 08:36:
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Je zou ook Speakon connectoren kunnen gebruiken, dat steekt minder ver uit en zou je ook in de vloer moeten kunnen monteren.Sport_Life schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 08:19:
Even snel een vraagje, we zijn ons huis aan het verbouwen dus een goed moment om (audio)kabels te leggen.
Zelf ben ik geen voorstander van vloerdozen, dat zit toch altijd in de weg bij het stofzuigen.
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Je zou een XLR inbouwdoos kunnen overwegen. Ze worden ook wel gebruikt om bijvoorbeeld microfoonaansluitingen in de vloer van een podium te maken.Sport_Life schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 08:19:
@Sport_Life je vraag hoort eigenlijk in Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic natuurlijk. Maar ik zou zelf denk ik gewoon een plafond doos met kroonsteentje pakken. Net zoals dat spul in het plafond kan kan het ook in de vloer natuurlijk, is het voor gemaakt.
Maar als je aan het verbouwen bent: dit soort dingen maak je meestal in de muur, vlak bij de grond of plint. En daar zijn ook inbouwdozen met afdekplaat voor. Welke je dan moet hebben is afhankelijk van welk systeem je kiest voor je afdekkingen.
Maar als je aan het verbouwen bent: dit soort dingen maak je meestal in de muur, vlak bij de grond of plint. En daar zijn ook inbouwdozen met afdekplaat voor. Welke je dan moet hebben is afhankelijk van welk systeem je kiest voor je afdekkingen.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
En ondertussen is de Paashaas geweest met de nieuwe Focal Chora 5.0 speakerset! 😁ppeter schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:32:
New Home Theater speakers ordered! 😎🆙🎥🍿
[mbr] supertof! we zien graag de foto's van je opstelling[/mbr]
Moet zeggen, wat een mooie upgrade met een meer open en gedetailleerd geluid.
(tov. Q Acoustics 2050i-2000Ci-2020i)
Panasonic OLED TX-55GZ1500
Panasonic DMP-UB900/UHD/4K
Pioneer SC-LX501
Nvidia Shield TV 2017
Focal Chora 826
Focal Chora Center
Focal Chora 806 + stands
Cambridge Minx 22 - Rear High/Atmos
Klipsch R-112SW
JVC DLA-N5
iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 240
:strip_exif()/f/image/1tbbzapRzMicdlCRxAYdFjHv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HIkdOQCtR10U2iGMjlRECxdk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TQrZE0gSxrXaXQILDXgnVwN0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/foHwfhAXEQYQmMp8moIEIBjW.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door ppeter op 19-06-2022 11:18 ]
🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022
Even dit topic terug tussen de mensen plaatsen om mijn relatief goedkoop systeem te tonen. Eerste surround systeem en wou niet te veel geld uitgeven een man weet namelijk nooit wat de wederhelft ervan denkt.
De wederhelft denkt soms dat ze spoken hoort, ze vind het fantastisch! Zal mogelijk wel nog een upgrade volgen maar op dit ogenblik is dit voor mij meer dan genoeg.
Tv meubel hebben we nog een extra kast moeten opbouwen zodat de center speaker eronder past.
Wat je ziet:
Panasonic TX55JZ1000
Teufel Ultima 40 Surround "5.1-Set"
Klipsch R-41SA
Wat je niet ziet:
Logitech Harmony Elite
Denon AVR-X2600H DAB
Nvidia Shield Tube
:strip_exif()/f/image/n6MtqXwzyPFOIQ2DNXwPJTOk.jpg?f=fotoalbum_large)
De wederhelft denkt soms dat ze spoken hoort, ze vind het fantastisch! Zal mogelijk wel nog een upgrade volgen maar op dit ogenblik is dit voor mij meer dan genoeg.
Tv meubel hebben we nog een extra kast moeten opbouwen zodat de center speaker eronder past.
Wat je ziet:
Panasonic TX55JZ1000
Klipsch R-41SA
Wat je niet ziet:
Logitech Harmony Elite
Denon AVR-X2600H DAB
Nvidia Shield Tube
:strip_exif()/f/image/n6MtqXwzyPFOIQ2DNXwPJTOk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Du0FAysTDfMIxlENlAzpItwx.jpg?f=fotoalbum_large)
Prima setup toch?!! De plaatsing is verre van ideaal maar wellicht dat je daar in de toekomst nog wat mee kan? Vaak is het commentaar hier in het topic dat de fronts te dicht tegen de muur staan maar in jouw geval is het weer het andere uiterste met deze plaatsingSchumi_wk schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:14:
Even dit topic terug tussen de mensen plaatsen om mijn relatief goedkoop systeem te tonen. Eerste surround systeem en wou niet te veel geld uitgeven een man weet namelijk nooit wat de wederhelft ervan denkt.
Wat je ziet:
Panasonic TX55JZ1000
Klipsch R-41SA
Wat je niet ziet:
Logitech Harmony Elite
Denon AVR-X2600H DAB
Nvidia Shield Tube
[Afbeelding]
[Afbeelding]
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Verwijderd
* knip *
Zinloze post. Houdt het on-topic.
Zinloze post. Houdt het on-topic.
[ Voor 110% gewijzigd door S1NN3D op 24-05-2022 17:16 ]
De linker front staat natuurlijk niet ideaal dat weet ik maar de keuze is ook redelijk beperkt, rechter front staat op een 20 cm van de muur.renzo4000 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:12:
[...]
Prima setup toch?!! De plaatsing is verre van ideaal maar wellicht dat je daar in de toekomst nog wat mee kan? Vaak is het commentaar hier in het topic dat de fronts te dicht tegen de muur staan maar in jouw geval is het weer het andere uiterste met deze plaatsing.
Dit is de eerste setup dus is alles beter dan het geluid van de tv. Voor ons klinkt het wel goed maar ben naar de speciaalzaak geweest en daar stonden natuurlijk alleen maar setups van 5000 plus in een aangepaste ruimte wat natuurlijk een volledig ander geluid gaf.Maar hoe klinkt het voor jullie zelf? Ik kan me voorstellen dat je wat last van reflecties e.d. met die harde vloeren en het grote raam?
Maar al bij al zeker tevreden.
* knip *
Off-topic quote en reactie verwijderd.
[ Voor 10% gewijzigd door S1NN3D op 24-05-2022 17:15 ]
@Schumi_wk als je de sub nou daar weghaalt, de tv naar rechts opschuift staan je fronts gelijk, dat komt je geluidsbeeld ten goede.
Sub kun je eigenlijk overal wel neerzetten, die is in principe niet of nauwelijks richting gevoelig. Kwestie van een langere kabel
Sub kun je eigenlijk overal wel neerzetten, die is in principe niet of nauwelijks richting gevoelig. Kwestie van een langere kabel
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat televisiemeubel staat wel net in een klein nisje hè als ik het zo zie, dus die moet je dan ook naar voren halen. Maar misschien past die sub daar dan in die nis?The Eagle schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:45:
@Schumi_wk als je de sub nou daar weghaalt, de tv naar rechts opschuift staan je fronts gelijk, dat komt je geluidsbeeld ten goede.
Tv kan niet opgeschoven worden, zit inderdaad in een nis. Is misschien wel een idee om de subwoofer en de speaker van plaats te wisselen. Speakers gaan dan inderdaad wel op ongeveer dezelfde afstand van de tv staan.The Eagle schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:45:
Samsung NeoQLED 65” met daaronder de Q800a Soundbar en rechts de bijbehorende subwoofer (cable mgt moet nog, staat net):
:strip_exif()/f/image/rUSDc1QarCz5uojm3KV8RLCl.jpg?f=fotoalbum_large)
De bijbehorende draadloze rears, voor de surround:
:strip_exif()/f/image/PmEG3hjdt670hOiRckQJl5IV.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor iemand die op zijn tijd een filmpje leuk, maar ook een gezin heeft een zeer geschikte combi. En voor relatief goede prijs/kwaliteit verhouding.
:strip_exif()/f/image/rUSDc1QarCz5uojm3KV8RLCl.jpg?f=fotoalbum_large)
De bijbehorende draadloze rears, voor de surround:
:strip_exif()/f/image/PmEG3hjdt670hOiRckQJl5IV.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor iemand die op zijn tijd een filmpje leuk, maar ook een gezin heeft een zeer geschikte combi. En voor relatief goede prijs/kwaliteit verhouding.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Tuurlijk kan die wel opgeschoven worden. Stukje naar voren en uit de nis halen. Bijgevolg heb je plaats zat voor je kabels achter je meubelSchumi_wk schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 10:53:
[...]
Tv kan niet opgeschoven worden, zit inderdaad in een nis. Is misschien wel een idee om de subwoofer en de speaker van plaats te wisselen. Speakers gaan dan inderdaad wel op ongeveer dezelfde afstand van de tv staan.
Heb je een foto van de volledige muur? Ik zou hem ook uit de nis halen, kan je eventueel een kast van maken in combinatie met een meubel.
Of - als het bestaat, of te customizen is - zoiets, maar dan met een doorvoer voor de bedrading.DonJunior schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 08:36:
Vaste locatie, vast netwerk.
Mijn laatste post is alweer een tijdje terug. Alhoewel er niet super veel veranderd is, is de aankleding al wel wat beter (galmt al een stuk minder nu) en heb ik een blu-ray collectie opgebouwd.Louw Post schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 18:32:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Eindelijk helemaal verhuisd en de boel goed aan kunnen sluiten. Helaas kabelgoot achter niet helemaal lang genoeg (had de speaker later nog wat verplaatst), maar dat mag de pret niet drukken. Verder mag het misschien nog wat knusser, maar daar zal m'n vriendin wel voor zorgen.![]()
Heb in ieder geval al erg genoten van 13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi.![]()
Wat je ziet:Wat je niet ziet:
- Sony KD-55XE9005
- Teufel Ultima 40 Surround
- KPN 2952 V2 kastje
Wil eigenlijk nog een leuke 4K media player (de Shield I guess), maar heeft geen haast. Ook nog even een leuke meubel voor m'n Blu-ray verzameling zien te vinden, zat te denken aan een dressoir tussen de rear speakers.
- Yamaha RX-V681
- Xbox One S 500GB
- Mi Box 3
Edit: Helaas heb ik trouwens de Teufel set aangeschaft in de periode dat ze hem met een brakke subwoofer verkochten, het probleem is dat het wireless lampje gewoon blijft knipperen en hij dus niet automatisch op standby gaat. Hier zal ik dus nog even achteraan.
:strip_exif()/f/image/wYhowBox9S9fwpVHrCPfO5lG.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/3MwGRxS4onKZwblyhQ3zEODZ.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/SRfByHlhnKwyxpd6WK7pQxFp.jpg?f=fotoalbum_medium)
Wat je ziet:
- LG OLED65C16LA
- Teufel Ultima 40 Surround (Mk2)
- Teufel Reflekt (niet echt ideaal zo, maar hoog monteren gaat me iets te ver in de woonkamer)
- Xbox Series S
- LG UBK90 Blu-ray speler
- Yamaha RX-V681
- Nvidia Shield TV Pro (2019)
- Intel NUC met 4TB SSD als Plex server (spoelt lekker snel door met 4K films)
- Logitech Harmony Companion
Kriebelt wel een beetje om naar 7.1.2 te gaan ipv 5.1.2 nu, maar moet maar even kijken of de vrouw dat leuk gaat vinden. Plus 9.1 receivers zijn een stuk prijziger zag ik (tenminste momenteel).
Tips en feedback zijn welkom!
Gaaf hoor! Ik denk dat je, zeker voor de beschikbare ruimte, niet veel meer kan!Louw Post schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:50:
[...]
Mijn laatste post is alweer een tijdje terug. Alhoewel er niet super veel veranderd is, is de aankleding al wel wat beter (galmt al een stuk minder nu) en heb ik een blu-ray collectie opgebouwd.![]()
Kriebelt wel een beetje om naar 7.1.2 te gaan ipv 5.1.2 nu, maar moet maar even kijken of de vrouw dat leuk gaat vinden. Plus 9.1 receivers zijn een stuk prijziger zag ik (tenminste momenteel).
Ik begrijp dat het kriebelt om van 5.1 naar 7.1 te upgraden. Het zal minder verbetering geven dan van 3.1 naar 5.1, maar het is altijd de overweging waard. En de tijd en moeite die je in een hobby stopt hoeft zich niet altijd volledig uit te betalen toch?
En oja, met je filmsmaak zit het wel goed. Ik heb ooit na wat onderzoek een lijstje opgesteld met films die de audio als speerpunt hebben gekozen, en die dus erg vet zijn om op Blu-Ray te kijken:
Lord of the Rings
Gravity
Cloverfield
Dass Boot
2001: a space odyssey
Sunshine
John Whick
Edge of tomorrow
Oblivion
Gemini Man
+1 voor oblivion. Zit een mooie sweep in om de subwoofer te testen. (Moment dat het touw door knapt en Tom Cruise omlaag valt). Blijft een mooie scène om subs te testen.
@Louw Post Mooie opstelling. Netjes. Misschien dat een mooi vloerkleed nog extra zou helpen voor de galm tijd te beperken. Maar dat is smaak gevoelig.
@Louw Post Mooie opstelling. Netjes. Misschien dat een mooi vloerkleed nog extra zou helpen voor de galm tijd te beperken. Maar dat is smaak gevoelig.
[ Voor 31% gewijzigd door TheKerremenke op 15-06-2022 10:46 ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Verwijderd
Elk home cinema audio referentie lijstje zonder Master and Commander kan ik eigenlijk niet serieus nemen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies - Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.
- Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!
- Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic