Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:03
Ik zoek een?
Receiver met een degelijk hdmi-board met voldoende punch om mijn speakers aan te sturen . Volume staat zelden hard dus top of the line is compleet overbodig voor mij. Momenteel staat er een Yamaha RX-V667 waarvan het HDMI out-bordje overleden is wat waarschijnlijk niet rendabel is om te repareren (ga ik morgen even voor bellen, maar ben sceptisch gezien de beperkte restwaarde van een 6 jaar oude receiver), verder heb ik daarover qua vermogen/geluid nooit klachten over gehad. Receiver mag niet al te hoog zijn, huidige is ongeveer 15 cm, iets meer kan nog wel maar moet sowieso <20cm zijn

Wat is je budget?
Max 500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films kijken (liefst 4k ready), muziek luisteren (spotify), the usual.
hangen Canton 890.2 (grote jongens) en boston accoustics a225c en a25's aan.
Heb 3 hdmi inputs nodig(gamepc, server/htpc en de tv ontvangen
Versterker staat in een kastje waar de hoogte boven de receiver beperkt is, dus warmte ontwikkeling kan kritiek zijn.
Verder een pre als er bananenplugs in kunnen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik neig zelf naar de X2200W, Onkyo's ben ik minder van gecharmeerd door hdmi board problemen en dat de oude die ik had (507) echte rete heet werd. Ik wil met name geen receiver die weer binnen een paar jaar kaduuk is

Welke vragen heb je hier nog over?
Gewoon een degelijke receiver, wifi/spotify connect enzo zijn een pre maar geen deal breaker als het niet zo is, wat zijn naast de X2200W dan nog goede opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:32
Ik heb een X2200W voor dezelfde redenen als dat jij een receiver zoekt. TV, films, muziek het komt er allemaal prima uit.

Wel vraag ik me af of hij niet te hoog is. Ben nu niet thuis, maar volgens is 15/20cm krap aan. Ook wordt hij bij mij redelijk warm (eveneens in een gesloten kast met koelgaten er achterin) terwijl ik zeker een cm of 20 vrije ruimte er boven heb. Ik zou dus wel even goed naar de hoogte kijken in de winkel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

volgens Denon:

Maximale Afmetingen
[Antenne:Horizontaal :(W x D x H) in mm]
(Antenne:Verticaal :(W x D x H) in mm)
【 zonder Antenne :(W x D x H) in mm】 434 x 339 x 167
( 434 x 339 x 235 )
_

beetje vreemd staatje op de website, klik op specificaties en dan op ALGEMEEN

http://www.denon-hifi.nl/...nema/avreceiver/avrx2200w

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:32
Niet zo heel vreemd toch?
16,7 hoog in principe, dat valt me mee maar zal wel kloppen.

De twee antennes achterop kun je draaien waardoor ze over horizontaal en onzichtbaar achterop zitten of rechtop zetten voor een beter ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
Bedankt voor de reacties. Ik neem aan dat de pootjes onder de receiver te verwijderen zijn waarmee ik nog een cm zou kunnen winnen, maar ook dan zou hoogte inderdaad een kritiek punt blijven, zeker indien de warmteontwikkeling wat meer is dan de yamaha die ik nu heb. Ik zal nog even gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

B-Real schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:37:
Niet zo heel vreemd toch?
16,7 hoog in principe, dat valt me mee maar zal wel kloppen.

De twee antennes achterop kun je draaien waardoor ze over horizontaal en onzichtbaar achterop zitten of rechtop zetten voor een beter ontvangst.
"vreemd" als in.......de getallen staan er niet netjes achter en bij de laaste optie staat er een X-je

vandaar dat ik het even opmerk zodat er niet iets gekocht wordt op basis van mijn post en er blijkt iets niet jofel te zitten in die getallen :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:35
Bastard schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:01:
Bedankt voor de reacties. Ik neem aan dat de pootjes onder de receiver te verwijderen zijn waarmee ik nog een cm zou kunnen winnen...
Die pootjes zitten er niet voor niets onder. Daarmee creëer je ruimte onder de receiver vanwaar koelere lucht aan kan worden gezogen. Als je de pootjes verwijderd belemmer je de airflow.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:46
Toevallig deze net ook in een ander topic gepost waar een reciever gezocht werd:

Is de Marantz NR1606 geen optie? Nu een jaar oud maar voor een leuke prijs te koop (450). Voldoet aan de hoogte (10,4 cm) /spotify eis die je zei en verder meer dan genoeg HDMI aansluitingen + future proof (heb deze zelf ook thuis staan :9 )
  • HDR
  • 3D
  • Upscaler 1080p
  • Upscaler 4K
  • Ultra HD (4K) 60hz
  • Full HD (1080p)
  • HD ready (720p)
  • Dolby Atmos
  • Dolby TrueHD
  • DTS HD
  • DTS Neural:X
  • DTS:X

[ Voor 19% gewijzigd door lubbertkramer op 27-06-2016 11:47 . Reden: topiclink toegevoegd :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvveen
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Heb je al eens naar de Marantz receivers gekeken? (Bijvoorbeeld de NR1606) Deze zijn ongeveer 10cm hoog. Zou dus makkelijk moeten passen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
FeaR schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:37:
[...]

Die pootjes zitten er niet voor niets onder. Daarmee creëer je ruimte onder de receiver vanwaar koelere lucht aan kan worden gezogen. Als je de pootjes verwijderd belemmer je de airflow.
Mijn tv-meubel is al 3 verhuizingen mee gegaan (best een prestatie voor een ikea kastje) maar ik verwacht dat hij bij een volgende verhuizing er niet meer bij gaat zijn, dus een paar gaten boren onder de versterker lijkt me dan een prima oplossing.
lubbertkramer schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:41:
Toevallig deze net ook in een ander topic gepost waar een reciever gezocht werd:

Is de Marantz NR1606 geen optie? Nu een jaar oud maar voor een leuke prijs te koop (450). Voldoet aan de hoogte (10,4 cm) /spotify eis die je zei en verder meer dan genoeg HDMI aansluitingen + future proof (heb deze zelf ook thuis staan :9 )
  • HDR
  • 3D
  • Upscaler 1080p
  • Upscaler 4K
  • Ultra HD (4K) 60hz
  • Full HD (1080p)
  • HD ready (720p)
  • Dolby Atmos
  • Dolby TrueHD
  • DTS HD
  • DTS Neural:X
  • DTS:X
NR1606 zag ik ook al langskomen in dat andere topic inderdaad, ik zal even kijken hoe die het verder doet. Al moet ik eerlijk zeggen dat hij wel erg 'slim' is dus vraag me af of hij niet wat onderbemeten is voor mijn speakers, mocht ik een keer iets van volume willen.

Weet iemand toevallig internet shops in engeland die naar NL verzenden? Gezien de huidige koers van de pond is shoppen in engeland in een keer erg interessant geworden. Neem aan dat het voorlopig nog gewoon als EU land geld en er dus geen import taksen hoeven te worden betaald?

Update: nog wat lopen zoeken en kwam in de lade hier nog een kapotte Denon koptelefoon, kapotte Denon oordopjes, en shitloads aan kapotte Denon HDMI boards op de interwebs tegen. Tot dusverre nog geen defecte X2200 gezien, maar is de quality control bij Denon intussen wat beter dan enkele jaren geleden of zit het nog steeds op het niveau van een Onkyo?

Update: ik kwam een 2e handse nr1602 tegen voor een redelijke prijs dus die heb ik overgenomen. De meeste extra's van de nr1606 heb ik toch niet echt nodig dus dit leek me een prima optie. Bedankt voor de tips!

[ Voor 24% gewijzigd door Bastard op 03-07-2016 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trithereon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-09 12:46
Ik zit inderdaad ook naar deze versterker te kijken maar die marantz heeft maar 50 watt out putt :(
De Danon 95 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-09 22:29
RRGaming schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:44:
Ik zit inderdaad ook naar deze versterker te kijken maar die marantz heeft maar 50 watt out putt :(
De Danon 95 watt
Ik zit met dezelfse afweging al moet je niet teveel kijken naar de fabrieksopgaven van de output in watt. Dit wordt namelijk anders gemeten door denon en marantz, daarnaast is voor huis gebruik een aantal watt al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trithereon
Ik heb de Harman Kardon AVR 247 maar ik wil over op de Denon AVR-X2200W.

Heb Jamo 426 speakers, Overwegen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:35
RRGaming schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:44:
De Danon 95 watt
Zoals gezegd is het vermogen anders gemeten waardoor je deze niet één op één kan vergelijken. En al zouden deze waardes wel gelijk gemeten zijn en daarmee naast elkaar te zetten spreek je hier over een verschil van nog geen 3dB tussen beide. Een verdubbeling van vermogen is namelijk 3 dB meer output. Waarbij 3 dB door het menselijk oor als iets luider wordt ervaren. Verdubbeling - voor wederom het menselijk oor - heb je pas bij een toename van 10 dB.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trithereon
Ik heb de versterker besteld, ik ga maar eens even kijken hoe alles zit etc.

Zal binnenkort reageren hoe of wat, ik zag iig dat ze mijn favorite film in dolby atmos hebben uitgebracht dus ik ben nieuwschierig!
Pagina: 1