Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-03 18:53
Beste mensen,

Ik zit er over na te denken om een langwerpige gashaard aan te schaffen.
Hierboven wil ik echter een TV plaatsen.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Hoe zit het met de warmteontwikkeling richting de tv?
En hoe zit het met de aansluitingen van allerlei wcd's? Waar plaats je die?

Een voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/nv5ee9.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door -_- op 14-01-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb wel een advies.

Zoals het op het plaatje staat zou ik het niet doen. Het kijkt vreselijk oncomfortabel als je scherm hoger hangt dan ooghoogte. Het midden van het scherm moet eigenlijk zelfs iets lager zijn dan de ooghoogte op de kijkpositie, dit zorgt voor een ontspannen nek.

Dit wordt dus een lastig verhaal als je de tv boven de haard wilt aanbrengen, tenzij je kijkt vanaf bijvoorbeeld een stel barkrukken aan een bartafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_-
Cap schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:08:
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb wel een advies.

Zoals het op het plaatje staat zou ik het niet doen. Het kijkt vreselijk oncomfortabel als je scherm hoger hangt dan ooghoogte. Het midden van het scherm moet eigenlijk zelfs iets lager zijn dan de ooghoogte op de kijkpositie, dit zorgt voor een ontspannen nek.
Wel een punt om goed over na te denken. Bedankt voor je tip.
Op het voorbeeld hangt de TV ook wel heel ver boven de haard he.
[b][message=39590074,noline]
Dit wordt dus een lastig verhaal als je de tv boven de haard wilt aanbrengen, tenzij je kijkt vanaf bijvoorbeeld een stel barkrukken aan een bartafel.
Gaat niet gebeuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:48
Je ooghoogte zou gelijk moeten zijn met het punt op ongeveer 1/3e vanaf de bovenkant van het scherm

[ Voor 13% gewijzigd door stfn345 op 14-01-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_-
razorhead schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:17:
Je ooghoogte zou gelijk moeten zijn met het punt op ongeveer 1/3e vanaf de bovenkant van het scherm
Dus in het voorbeeld zou de TV direct boven de haard moeten hangen zonder tussenruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Lager zelfs, de onderkant van het scherm valt dan over het haardglas. Je zit namelijk niet de hele tijd maximaal rechtop de kijken maar ontspannen lichtjes onderuit gezakt. Althans, ik wel. Dus houd maar aan: ooghoogte is dat randje boven de haard, waar de spotjes ingebouwd zitten. En vanaf daar officieel 2/3 van de tv naar beneden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Los van de hoogte van de TV: ik had in mijn vorig apartement een gasvuur zoals op de afbeelding met daarboven mijn 50" plasma. Nooit geen problemen gehad hiermee, rond de TV was geen extra warmte te voelen (de TV zelf wordt behoorlijk warm na een avondje kijken). Hoe ze het precies gedaan hebben qua isolatie weet ik niet maar het kan dus wel.
De TV hing ongeveer 40 cm boven het gasvuur, ingebouwd in de muur precies zoals op die afbeelding. Het gasvuur was wel veel lager zodat de onderkant van de TV op ongeveer 1 meter van de grond hing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_-
SlasZ schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 00:20:
Los van de hoogte van de TV: ik had in mijn vorig apartement een gasvuur zoals op de afbeelding met daarboven mijn 50" plasma. Nooit geen problemen gehad hiermee, rond de TV was geen extra warmte te voelen (de TV zelf wordt behoorlijk warm na een avondje kijken). Hoe ze het precies gedaan hebben qua isolatie weet ik niet maar het kan dus wel.
De TV hing ongeveer 40 cm boven het gasvuur, ingebouwd in de muur precies zoals op die afbeelding. Het gasvuur was wel veel lager zodat de onderkant van de TV op ongeveer 1 meter van de grond hing.
en hoe zaten alle aansluitingen? Heb je niet toevallig een foto oid hoe jij het had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
Aan de achterkant waar de beugel vastzat stak een HDMI kabel uit en waren 2 stopcontacten voorzien. Ik kan maar 1 foto vinden die van iets verder getrokken is. De TV die er hangt is niet de mijne, is die van de eigenaar en maar 42" denk ik.
De zetel staat in de weg maar het gasvuur is de zwarte strook onder de TV.
Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee38/SlasZ/iPhone/null-1489.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_-
SlasZ schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:24:
Aan de achterkant waar de beugel vastzat stak een HDMI kabel uit en waren 2 stopcontacten voorzien. Ik kan maar 1 foto vinden die van iets verder getrokken is. De TV die er hangt is niet de mijne, is die van de eigenaar en maar 42" denk ik.
De zetel staat in de weg maar het gasvuur is de zwarte strook onder de TV.
[afbeelding]
bedankt voor de foto!!
Hoe was de hoogte van de TV? Niet storend?
En de warmteontwikkeling van de gashaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Test het zelf uit, zet je tv met behulp van een tafel / stoel / kastjes / boeken whatever op de beoogde hoogte en gebruik hem een aantal dagen, dan merk je wat prettig is en wat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
-_- schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:25:
[...]

bedankt voor de foto!!
Hoe was de hoogte van de TV? Niet storend?
En de warmteontwikkeling van de gashaard?
Neen ik voelde geen extra warmte aan de achterkant van de TV zelfs na enkele uren met het gasvuur aan.
De hoogte viel mee, meestal leunde k met mijn hoofd tegen de zetel en keek schuin omhoog. De zetel zelf was totaal niet comfortabel dus als ik al last had zal het in eerste instantie aan die zetel gelegen hebben :9
Pagina: 1