Center is ong. de helft zo diep als de receiver en zou slechts een klein deel afdekken overigens. Verder zou zoals op plaatje 1 de receiver rondom veel makkelijk kunnen luchten t.o.v. overige opties.BARACUS schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 01:15:
De center op je receiver zoals op plaatje 1 lijkt mij niet zo'n goed idee i.v.m. warmteafvoer.
Hoeveel moeite is het eigenlijk om een center speaker gewoon handmatig even op je kast te zetten als je films gaat kijken? Na de film weer terug in de kast zetten. Met bananenpluggen is dat zo gedaan.
Als je de kast op maat gaat maken kun je zelfs een lift maken waardoor de speaker naar boven komt achter een klep
Ik betwijfel of een center speaker echt veel problemen geeft in een kast omdat het vooral stemmen zijn. Zolang de speaker echt op de rand van de kast staat en er genoeg demping is om vibratie geluid te voorkomen. Ik gebruik van dat zwarte noppenschuim van de bouwmarkt van 10 euro als voet op mijn stands en tv meubel. Met een steakmes kun je dat op maat snijden.
Zit je projector scherm vast aan de muur of is deze oprolbaar? Staat er nog een tv?
Wil je graag alles strak tijdens de film of is dit alleen nodig als de boel uit staat?
Wat is precies het doel?
Ik kijk veel films en alle audio (ook normale TV) gaat via de luidsprekers. Dus weghalen/neerzetten is geen optie. Daarnaast is gemakzucht ook een (grote) factor. Een lift zou wellicht een leuk idee zijn maar dat zal mijn vrouw geen goede optie vinden.
Luidspreker uit het zicht zou de vrouw blij mee zijn (scheelt toch weer 1 luidspreker).
Het projectie scherm zit overigens aan het plafond en steekt ong. 20 CM van de muur af. Dit vanwege de prehistorische Plasma die hier aan de muur hangt. In de toekomst wil ik deze strakker tegen de muur zetten zodra de TV vervangen is en wellicht een koof eromheen maken. Vandaar dat de kast max. 58 hoog mag zijn omdat anders het scherm niet past
Het oorspronkelijke doel was minder verschillende stijlen meubels in de woonkamer (waren er 6, nu nog 4 welke ik naar 3 wil brengen). Een open kast zou ik persoonlijk ook prima vinden maar dan ontkom ik niet aan 1 probleem: Kabelspaghetti en stofvangers.
Huidige kast is te ondiep (staat nu 10 CM van de wand af) en niet breed genoeg (2 meter waarvan 1.50 bruikbaar i.v.m. lades). Nieuwe zou ong. 2.20 breed zijn wat ruim voldoende zou moeten zijn.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW