Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik wil een mp3 speler aansluiten op een versterker die alleen tulp ingangen heeft (oud model) en heb thuis zo'n 3,5mm naar 3 tulp uitgangen adapters liggen. 1 is ouderwets geel, wit, rood en de andere is groen, blauw, rood ofzo. Beide moet ik dan apart met een aparte rca kabel dan aansluiten op de versterker. Met geen van beide adapters krijg ik geluid uit de versterker. Iemand die weet of ik specifiek een 3,5mm naar 2 rca moet hebben of doe ik iets fout? Het is voor iemand anders die nog even zijn oude apparatuur wilt gebruiken en ik die adapters toch niet gebruik. Anders wordt het toch even ergens een 3,5mm naar 2 tulp kabeltje/adapter halen
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Je hebt dus in elk geval die tweede nodig en dan sluit je (lijkt mij) alleen de witte en rode kabel aan. Ze bestaan, dus ze zouden moeten werken. Zorg wel dat je ze op de juiste aansluiting hebt zitten.
Weet je zo om welke versterker het gaat?
Haal een gewone Jack naar tulp kabel en los het probleem daarmee op.
Ik denk dat het is zoals mikayu zegt, de 3,5mm jack is ook iets langer. Ik zal morgen maar even langs een winkel gaan om een adapter/kabel te halen.
Ik weet helaas nu niet wat voor merk het is. Was aan het werk na het posten. (horeca heeft af en toe bagger uren haha)
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Verwijderd
Misschien is dat nog wel de beste optie inderdaad ik ga daar eens naar kijken hopelijk is de kwaliteit van de muziek ook goed genoeg.The Eagle schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:44:
Makkelijkste oplossing: chromecast audio kopen. En dan op je PC tegen windows media player zeggen dat ie streaming mogelijkheden aan moet zetten. Vervolgens nog ff je muziekdirectories toevoegen aan je Library van muziek (in je verkenner, rechtermuisklik op muziek, eigenschappen en dan map toevoegen). Hoef je alleen maar je PC aan te hebben staan. Stuk goedkoper dan een preamp
Hierbij twijfel ik tussen de volgende opties:
-Een Marantz M-CR611 icm Q-Acoustics 3020's: veel opties, zeer grote verbetering voor de muziekbeleving. Echter, ik weet niet hoe een dergelijk set presteert voor films, series en PS4 gaming. Is dit aan te raden voor deze doelen, of ben ik dan toch beter af met een andere setup?
-Een Cambridge Audio Minx Xi icm Q-Acoustics 3020's: idem, maar slechts 1 optical in, ipv 2 optical ins bij de Marantz. Ik kan hier dus niet EN de TV EN de PS4 rechstreeks op aansluiten
-Een Sonos Playbar: eenvoud, weet de film en serie ervaring flink te verbeteren. Vraag me echter af, in welke mate de Playbar een stereobeeld (qua breedte) weet te creëren voor muziek. Evenaart dit bv. bovenstaande opties?
Heeft iemand van jullie ervaring met dergelijke setups, en kan hij/zij misschien hier iets over roepen?
Een volledige HT upgrade (5.1 of hoger setup) zit er niet in, iets met eenvoud, WAF en kabels
Ik heb zelf al een (korte) luistersessie gehad met de Cambride Audio Minx Xi, maar alleen mbt muziek. Ik werd hiervan super enthousiast, terwijl ik voorheen erg soundbar gefocust was.
[ Voor 9% gewijzigd door Thrace Grumble op 28-12-2015 23:10 ]
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
De Marantz heeft twee keer optisch, de CA één keer optisch maar daarnaast nog een Digitale Coax. Converter er tussen en je hebt ook twee keer optisch. Kost je een paar tientjes, maar het is geen onoverkomelijk probleem mocht de CA toch de voorkeur hebben. Maakt voor de kwaliteit niet uit verder aangezien je alleen het soort signaal om zet van licht naar electrisch, het blijft digitaal.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ah, een converter had ik nog niet aan gedacht. Kan je ook iets zeggen/heb je toevallig ervaring met een dergelijke Marantz/Cambridge stereoversterker/2.0 setup icm films/series/gaming?FeaR schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:10:
Sonos doet geen DTS 5.1. Op zich mis je dat niet met een 2.0 set maar wel iets om in je achterhoofd te houden.
De Marantz heeft twee keer optisch, de CA één keer optisch maar daarnaast nog een Digitale Coax. Converter er tussen en je hebt ook twee keer optisch. Kost je een paar tientjes, maar het is geen onoverkomelijk probleem mocht de CA toch de voorkeur hebben. Maakt voor de kwaliteit niet uit verder aangezien je alleen het soort signaal om zet van licht naar electrisch, het blijft digitaal.
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje. Mag ik vragen waarom de Denon Ceol N9 niet in dit lijstje staat? Bij mij vecht die met de Marantz M-CR511/M-CR611 om de titel, en doet zelfs de Denon D-M40DAB + chromecast audio nog mee, puur omdat de M40 twee optische ingangen heeft en prima reviews krijgt als budget optie (incl speakers zelfs).Thrace Grumble schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:00:
Voor mijn PS4, TV (films, series via Netflix op de PS4) en muziekervaring (Spotify) ben ik op het moment naar een upgrade.
-Een Marantz M-CR611 icm Q-Acoustics 3020's: veel opties, zeer grote verbetering voor de muziekbeleving. Echter, ik weet niet hoe een dergelijk set presteert voor films, series en PS4 gaming. Is dit aan te raden voor deze doelen, of ben ik dan toch beter af met een andere setup?
-Een Cambridge Audio Minx Xi icm Q-Acoustics 3020's: idem, maar slechts 1 optical in, ipv 2 optical ins bij de Marantz. Ik kan hier dus niet EN de TV EN de PS4 rechstreeks op aansluiten
-Een Sonos Playbar: eenvoud, weet de film en serie ervaring flink te verbeteren. Vraag me echter af, in welke mate de Playbar een stereobeeld (qua breedte) weet te creëren voor muziek. Evenaart dit bv. bovenstaande opties?
Heeft iemand van jullie ervaring met dergelijke setups, en kan hij/zij misschien hier iets over roepen?
Een volledige HT upgrade (5.1 of hoger setup) zit er niet in, iets met eenvoud, WAF en kabels.
Ik heb zelf al een (korte) luistersessie gehad met de Cambride Audio Minx Xi, maar alleen mbt muziek. Ik werd hiervan super enthousiast, terwijl ik voorheen erg soundbar gefocust was.
Mis ik dan niet een center speaker met een dergelijke 2.0 setup?JT schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 09:28:
Qua geluidskwaliteit is het een stuk beter dan Sonos, daar betaal je veel voor de naam en de extra functionaliteit. Imho ben je beter uit met een losse versterker, 2 speakers en een Pure Jongo of Google Chromecast Audio.
Goede vraag, ik heb de N9 ook overwogen.SndBastard schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 09:55:
[...]
Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje. Mag ik vragen waarom de Denon Ceol N9 niet in dit lijstje staat? Bij mij vecht die met de Marantz M-CR511/M-CR611 om de titel, en doet zelfs de Denon D-M40DAB + chromecast audio nog mee, puur omdat de M40 twee optische ingangen heeft en prima reviews krijgt als budget optie (incl speakers zelfs).
Ik kan helaas maar bar weinig vinden over de kwaliteit van de N9, het prijsniveau van de N9 is zoveel lager dan de Xi en de M-CR611, dat het je automatisch aan het denken zet of het überhaupt wel goed klinkt/van goede kwaliteit is.
Kies maar:Thrace Grumble schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:07:
[...]
Mis ik dan niet een center speaker met een dergelijke 2.0 setup?
• Center (Playbar) en geen fronts met mindere kwaliteit
• Fronts en geen center met betere kwaliteit
Daar komt het wel ongeveer op neer
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Wil graag een prettigere combi aanschaffen voor o.a. wat muziek en TV. Dan in stereo opstelling. Zat zelf te denken aan een Klipsch R-110SW, maar heb geen idee welke versterker hier nu geschikt voor is. Heb thuis nog twee speakers staan die ook aangesloten kunnen worden op een versterker. Hoeft net top of the bill te zijn, als het maar prettig klinkt. Welk merk zou hiervoor geschikt zijn. Heb gelezen dat het ene merk meer gericht is op dolby b.v.
Ook hier het advies: minder lezen en meer gaan luisteren
Die klipsch sub kan je op elke surround versterker aansluiten en elke surround versterker kan ook stereo weergeven.
Gewoon even een budget verzinnen en daarbinnen zoek je een receiver met functies die jij nodig denkt te hebben
Ben inderdaad aan het lezen, denk dat ik een versterker pak met ARC en HDMI. Daarnaast is Spotiyfy connect, bluetooth en Wifi handig. Zie trouwens ook veel qua output wattages. Is dit nog van belang. Mijn bookshellfs zijn 100W p.s.
Eerste vraag : heb je al geluisterd naar die boekenplank speakers? Zo niet, doen. Anders is het straks weer net zo'n teleurstelling hoor..STIMPPYYY schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 15:09:
Vond het makkelijk. Daarvoor had ik een Z5500, maar dacht, gooi alles eruit en koopt alles in een. Opzich is het wel aardig, daar blijft het dan ook bij.
Ben inderdaad aan het lezen, denk dat ik een versterker pak met ARC en HDMI. Daarnaast is Spotiyfy connect, bluetooth en Wifi handig. Zie trouwens ook veel qua output wattages. Is dit nog van belang. Mijn bookshellfs zijn 100W p.s.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Hoewel de sub uit zo'n set in deze prijsklasse nooit echt fantastisch kan zijn, is het toch raadzaam om eens te testen qua plaatsing. Door onvermijdelijke reflecties tegen muren worden signalen op bepaalde frequenties versterkt of juist verzwakt. Ook de afstand van sub tot luisterpositie is van invloed. Vaak kan het al heel anders klinken wanneer de sub een paar centimeter verplaatst wordt (zeg 10-20).STIMPPYYY schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 14:33:
Onlangs heb ik een soundbar aangeschaft, Philips 5140b. Ben hier niet zo content mee. De bar zelf is prima, maar de subwoofer vind ik niets. Te bonkering en veel te weinig laag.
Wil je echt weten waar de beste plek is om de sub te plaatsen, dan zet je deze neer op jouw luisterpositie en kruip je door de hele kamer om te luisteren waar de signalen het sterkst zijn. Dát schijnt dan de beste positie te zijn. Helaas is het voor de normale sterveling onmogelijk om signalen op alle weergegeven frequenties perfect te laten klinken.
Dat zal met een duurdere sub niet anders zijn ben ik bang.
Heb de sub inderdaad al herplaatst op de meest geschikte locatie. Opzich is het wel aardig, maar mis echt het lage. Ook doet de sub al te snel mee om de bar op te vangen.LA-384 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 15:33:
[...]
Hoewel de sub uit zo'n set in deze prijsklasse nooit echt fantastisch kan zijn, is het toch raadzaam om eens te testen qua plaatsing. Door onvermijdelijke reflecties tegen muren worden signalen op bepaalde frequenties versterkt of juist verzwakt. Ook de afstand van sub tot luisterpositie is van invloed. Vaak kan het al heel anders klinken wanneer de sub een paar centimeter verplaatst wordt (zeg 10-20).
Wil je echt weten waar de beste plek is om de sub te plaatsen, dan zet je deze neer op jouw luisterpositie en kruip je door de hele kamer om te luisteren waar de signalen het sterkst zijn. Dát schijnt dan de beste positie te zijn. Helaas is het voor de normale sterveling onmogelijk om signalen op alle weergegeven frequenties perfect te laten klinken.
Dat zal met een duurdere sub niet anders zijn ben ik bang.
Thanks. Heb ze denk ik al 15 jaar, maar nooit veel gebruikt. Zijn best primaDennusB schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 15:13:
[...]
Eerste vraag : heb je al geluisterd naar die boekenplank speakers? Zo niet, doen. Anders is het straks weer net zo'n teleurstelling hoor..
Wat word precies bedoeld met "Internet radio (directe stream)".
Ik dacht eigenlijk dat elke receiver met Netwerk aansluiting wel internet radio kon afspelen. Ik zie ook wel eens als het niet aangegeven staat dat de fabrikant het wel vermeld als functie. Ik snap dat de specs in de pricewatch niet altijd 100% correct zijn, of betekent het toch net iets anders?
Ook een vraagje over spotify:
Werkt dit altijd hetzelfde of maken de fabrikanten een eigen interface die bepaalt wat je er precies mee kan?
Ten slotte een vraag zonder eenduidig antwoord denk ik maar meningen zijn welkom.
Zit er nog een verschil in bouwkwaliteit tussen merken? Ik heb nog 4 receivers op de shortlist, gevoelsmatig denk ik dan dat denon en onkyo de 'betere' merken zijn t.o.v. Pioneer en Yamaha. Maar ik kan dat niet beargumenteren en weet ook helemaal niet of dat mogelijk is
Maken deze 4 gewoon vergelijkbare producten in dezelfde prijsklasse? (IIn mijn geval rond de €350).
De meeste merken ondersteunen het idd. Denon en Marantz gebruiken de lijst van vtuner.com. Zijn gewoon internetradiostreams. Meest .pls overigens. Verwacht dat andere merken ook soortgelijk, zo niet het zelfde werkenlocodemoto schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:02:
Ik wil een receiver kopen en zit nu veel in de pricewatch te zoeken.
Wat word precies bedoeld met "Internet radio (directe stream)".
Ik dacht eigenlijk dat elke receiver met Netwerk aansluiting wel internet radio kon afspelen. Ik zie ook wel eens als het niet aangegeven staat dat de fabrikant het wel vermeld als functie. Ik snap dat de specs in de pricewatch niet altijd 100% correct zijn, of betekent het toch net iets anders?
Zelf geen ervaring mee maar ik zou verwachten dat het op een zelfde manier werkt, zeker als het spotify connect is. Dat stuur je immers aan met je smartphone en dus moet de interface van de receiver niet uitmaken.Ook een vraagje over spotify:
Werkt dit altijd hetzelfde of maken de fabrikanten een eigen interface die bepaalt wat je er precies mee kan?
In jouw prijsklasse zul je niet veel verschillen in bouwkwaliteit merken. Gewoon voor zoveel mogelijk opties gaanTen slotte een vraag zonder eenduidig antwoord denk ik maar meningen zijn welkom.
Zit er nog een verschil in bouwkwaliteit tussen merken? Ik heb nog 4 receivers op de shortlist, gevoelsmatig denk ik dan dat denon en onkyo de 'betere' merken zijn t.o.v. Pioneer en Yamaha. Maar ik kan dat niet beargumenteren en weet ook helemaal niet of dat mogelijk is
Maken deze 4 gewoon vergelijkbare producten in dezelfde prijsklasse? (IIn mijn geval rond de €350).
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ligt eraan wat er precies op de receiver staat qua Spotify. De eerste generaties met Spotify hadden een eigen interface. Je moest dan in het menu van de receiver verbinding maken met je account en vanuit daar muziek zoeken en afspelen. Iets makkelijker werd het doordat diverse merken een eigen app hadden waardoor je daar door de interface kon scrollen/selecteren. De huidige generatie receivers hebben Spotify Connect. Vanuit de Spotify-app (dus die van Spotify, niet van het merk van de receiver) selecteer je dan de receiver als afspeelapparaat. Moge duidelijk zijn dat het laatste manier makkelijker werkt.locodemoto schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:02:
Ook een vraagje over spotify:
Bouwkwaliteit verschilt per merk en serie al onderling. Je ziet het vooral in de voeding (grootte en plaatsing), dikte van de koelribben, et cetera. Of het daardoor per se beter is? Als je receivers binnen het genoemde budget open maakt zullen ze er over het algemeen qua opzet/lay-out redelijk gelijk uit zien.locodemoto schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:02:
Ten slotte een vraag zonder eenduidig antwoord denk ik maar meningen zijn welkom.
Kwaliteit is een lastigere. Zoek eens op HDMI-boards in combinatie met Onkyo. Daarom zou ik dat merk in de laatste jaren zeker niet in dit lijstje durven te noemen. Kwantiteit ja, kwaliteit een stuk minder. Het probleem is overigens nu wel opgelost alleen hebben ze daar wel concessie voor moeten doen door Audyssey te laten varen en hun eigen Auto-EQ te gebruiken (waar Yamaha YPAO en Pioneer MCACC heeft).
Foto's ter verduidelijking:

Dit is de oude situatie maar hier zie je de plastic omhulsels goed.

De nieuwe speaker jumper.
[ Voor 11% gewijzigd door Morpheus2003 op 30-12-2015 21:09 ]
Bedoel je de plasticjes waar de banaanstekkers in moeten? Die bedoel ik niet. Die zijn er allang afSyS_ErroR schreef op woensdag 30 december 2015 @ 21:51:
Je kunt aan de kopse kant de plasticjes er heel eenvoudig uitwippen, dan passen ze wel.
Gaat om het plastic wat om de connectoren achter op de speaker zit. Zie foto.
De Minx Xi loopt echt rondjes om de Marantz. Ik weet niet of je keuze voor de speakers al vast ligt, maar probeer de Xi eens met Dynaudio Excite X14 of B&W CM1. Zelfs DALI Rubicon 2 of B&W CM6 zijn geen probleem.Thrace Grumble schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:00:
Voor mijn PS4, TV (films, series via Netflix op de PS4) en muziekervaring (Spotify) ben ik op het moment naar een upgrade.
Een volledige HT upgrade (5.1 of hoger setup) zit er niet in, iets met eenvoud, WAF en kabels.
Ik vind de Cambridge beduidend strakker in t laag en opener qua soundstage in vergelijking met de MCR611. Ondanks dat Cambridge een lagere vermogensspecificatie geeft, moet de Marantz duidelijk onderdoen. Dat zal niet in de laatste plaats door de dikke voeding in de Cambridge komen.
Das gewoon een kwestie van de terminals een stukje losschroeven toch, zoals je ook met een gewone draadaansluiting doetMorpheus2003 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 22:34:
[...]
Bedoel je de plasticjes waar de banaanstekkers in moeten? Die bedoel ik niet. Die zijn er allang af
Volgens mij niet. Het zit vast aan de behuizing van de speaker. Er zit dus een soort plastic om de aansluiting, waarschijnlijk ter bescherming. Helaas past hierdoor de jumper niet. Dus ben benieuwd of dit plastic er makkelijk af kan...The Eagle schreef op woensdag 30 december 2015 @ 23:13:
[...]
Das gewoon een kwestie van de terminals een stukje losschroeven toch, zoals je ook met een gewone draadaansluiting doet
Op de foto zie je bij de aansluiting linksonder achter waar de dunne speakerkabel vast zit het plastic zitten.
[ Voor 10% gewijzigd door Morpheus2003 op 30-12-2015 23:18 ]

Dit bedoel je toch? Het zal niet makkelijk te verwijderen zijn anders had je dat al gedaan
Ik heb deze kef ook staan en het lijkt behoorlijk vast te zitten aan het zwarte gedeelte. Zonder dit plastic werkt de schroefdop ook een beetje raar.
Maar de nieuwe jumper kabels hebben toch weinig nut. De oude situatie met normale kabel geeft beter resultaat en past goed. De originele jumper kabels hebben ook zo'n metaal plugje en werkt super irritant.
Als het voor de mooi is dan kun je ook een I plugje nemen of 2 bananenstekkers.
Soms weet ik het ook niet meer.........
Moet gewoon passen.Morpheus2003 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 22:34:
[...]
Bedoel je de plasticjes waar de banaanstekkers in moeten? Die bedoel ik niet. Die zijn er allang af

Dat is de originele jumper kabel met een dun plugje

Met gewone kabel kun je veel beter contact maken dan met zo'n hard stukje metaal.

Bedankt voor jullie hulp.
Hij bedoelde de jumper kabel toch niet? (Of heb ik het nu verkeerd?BARACUS schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:02:
[...]
Dat is de originele jumper kabel met een dun plugje
[afbeelding]
Met gewone kabel kun je veel beter contact maken dan met zo'n hard stukje metaal.

De banaanstekker paste niet achter in de terminal en dat zou gewoon moeten passen.
Ik heb net ook even naar de Minx Xi zitten kijken, maar die lijkt geen Spotify Connect te hebben. Voor mij persoonlijk wel een showstopper en iets om rekening mee te houden mocht dit belangrijk zijn.christiaans schreef op woensdag 30 december 2015 @ 22:46:
[...]
De Minx Xi loopt echt rondjes om de Marantz. Ik weet niet of je keuze voor de speakers al vast ligt, maar probeer de Xi eens met Dynaudio Excite X14 of B&W CM1. Zelfs DALI Rubicon 2 of B&W CM6 zijn geen probleem.
Ik vind de Cambridge beduidend strakker in t laag en opener qua soundstage in vergelijking met de MCR611. Ondanks dat Cambridge een lagere vermogensspecificatie geeft, moet de Marantz duidelijk onderdoen. Dat zal niet in de laatste plaats door de dikke voeding in de Cambridge komen.
Anders blijft de Denon PMA-50 (of een willekeurige compacte versterker) + Chromecast wel goed, maar native spotify connect is fijner zodat je ook volume via de app kan instellen.
De Cambridge Minx Xi heeft Spotify Connect sinds de laatste grote update.SndBastard schreef op donderdag 31 december 2015 @ 16:26:
[...]
Ik heb net ook even naar de Minx Xi zitten kijken, maar die lijkt geen Spotify Connect te hebben. Voor mij persoonlijk wel een showstopper en iets om rekening mee te houden mocht dit belangrijk zijn.
Anders blijft de Denon PMA-50 (of een willekeurige compacte versterker) + Chromecast wel goed, maar native spotify connect is fijner zodat je ook volume via de app kan instellen.
Het gaat om dat U-vormige stekkertje dat niet past.coob schreef op donderdag 31 december 2015 @ 15:39:
[...]
Hij bedoelde de jumper kabel toch niet? (Of heb ik het nu verkeerd?![]()
)
De banaanstekker paste niet achter in de terminal en dat zou gewoon moeten passen.
De banaanstekkers zitten nu aan beide kanten erin
Spotify Connect is inderdaad aanwezig na de laatste updateSndBastard schreef op donderdag 31 december 2015 @ 16:26:
[...]
Ik heb net ook even naar de Minx Xi zitten kijken, maar die lijkt geen Spotify Connect te hebben. Voor mij persoonlijk wel een showstopper en iets om rekening mee te houden mocht dit belangrijk zijn.
Om dit topic niet te veel te 'vervuilen', heb ik ff een los topic aangemaakt: Losse stereoreceiver voor muziek/tv/series (Netflix)/PS4
Schoonpa wil graag streamen, willen he, zo'n ding geven om aan zijn B&O installatie te hangen. Moet dus analoge aansluiting zij .
Doet op PC alles via itunes en het idee was GC plus spotify om zijn iTunes te kunnen koppelen. Maar dat gaat dus niet werken begrijp ik?
* The Eagle niet thuis in het hele Spotify gebeuren
Mijn vraag is of ik
1) voor die GC per se een premium account nodig heb
2) met een normaal spotify account ook vanuit de itunes library die lokaal op de pc staat kan streamen.
Airport express heb ik ook naar gekeken maar vind de prijs van 100 euro een beetje van de zotte.
Aanvullend: kan een GC audio ook zijn muziek vanaf een simpele DLNA sever halen? Dat laatste staat namelijk al op die PC in de vorm van WMP en dan kan ik om itunes heen
Dus de vraag is: wat veroorzaakt de ruis, en hoe is dit te verhelpen.
En in hoeverre is hier kwaliteitswinst mee te behalen mbt de tv en de chromecast?
Nee, maar wel ervaring met een externe DAC op een Logitech Squeezebox Touch: hier heb ik (optisch) een Arcam rLink aangehangen. Er is wel iets winst, maar als je voornamelijk internet radio gaat luisteren ipv bijv. FLAC streamen, is het in mijn beleving het geld niet waard. Wellicht is de DAC van de Logitech ook beter dan de Chromecast, maar dat kan ik niet beoordelen. Ik weet wel dat de rLink net geen 200 euro kost en erg compact is.Olaf91 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 00:07:
Iemand iemand toevallig ervaring met een externe DAC voor de chromecast audio? Het liefst ook nog met een optical aansluiting voor de tv er bij? Zoek een DAC voor max 200 euro!
En in hoeverre is hier kwaliteitswinst mee te behalen mbt de tv en de chromecast?
Mocht je hem ooit willen proberen, kun je hem lenen.
Want op dit moment krijg ik namelijk alleen een stereo output te horen.
[ Voor 18% gewijzigd door Japser op 03-01-2016 11:47 ]
Geen ervaring mee. GC schijnt een redelijke DAC aan boord te hebben, dus probeer het uit zou ik zeggen.Olaf91 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 00:07:
Iemand iemand toevallig ervaring met een externe DAC voor de chromecast audio? Het liefst ook nog met een optical aansluiting voor de tv er bij? Zoek een DAC voor max 200 euro!
Wil je verder even attenderen op http://schiit.com/products/modi-2
Schijnt goed spul te zijn
Voor verder aankoopadvies hebben we een heel subforum
Ik heb ook een Arcam DAC aan een Squeezebox touch hangen, eerst de rDAC (rond de 200 euro 2e hands) en sindskort de irDAC (zo'n 100 euro meer). Ik hoor vooral winst bij lossless audio (flac bestanden, tidal), echter ook internetradiozenders met een goede stram (KX classics bijvoorbeeld) klinken zeker beter. Ik heb een poosje terug ook de Chromecast audio gekocht, zal 'm nog eens uitproberen.PageFault schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:04:
[...]
Nee, maar wel ervaring met een externe DAC op een Logitech Squeezebox Touch: hier heb ik (optisch) een Arcam rLink aangehangen. Er is wel iets winst, maar als je voornamelijk internet radio gaat luisteren ipv bijv. FLAC streamen, is het in mijn beleving het geld niet waard. Wellicht is de DAC van de Logitech ook beter dan de Chromecast, maar dat kan ik niet beoordelen. Ik weet wel dat de rLink net geen 200 euro kost en erg compact is.
Mocht je de rDAC eens uit willen proberen, laat het weten. Ik woon in Amersfoort.
PB effe als je wil, ik wil er mogelijk vanafOlaf91 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 22:21:
oh ja ik zie het, thanks! De rlink zie ik alleen bijna nergens meer verkocht worden. De andere 2 zijn dan weer boven budget eigenlijk.
Het is een set met twee kleine luidsprekers met één Bandor 50mm speaker en een subwoofer met een Focal 25 cm speaker. Hoe kan ik daar achter komen of berekenen?
type plaatje?zeeg schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:40:
Hoe weet ik of mijn speakers 4 of 8 ohm zijn?
Het is een set met twee kleine luidsprekers met één Bandor 50mm speaker en een subwoofer met een Focal 25 cm speaker. Hoe kan ik daar achter komen of berekenen?
anders op de speakers zelf?
of even googelen op type nummer?
edit: http://www.homecinemamaga...s/specificaties_speakers/
De meeste luidsprekers hebben een impedantie (weerstand) van 8 Ohm.
[ Voor 18% gewijzigd door talin op 04-01-2016 15:15 ]
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Ik zal nog even de gewichten opzoeken. Zie onderstaande lijst:
RB-81 II -> 13 KG
RS-62 II -> 10,5 KG
RC-62 II -> 14 KG
Ik zou dus zeggen beugels die 15 KG kunnen dragen? Ik zal zelf ondertussen ook zoeken, maar misschien heeft iemand anders ook al eens beugels voor zulke speakers gekocht.
[ Voor 19% gewijzigd door R0SSI op 05-01-2016 11:28 ]
Gamertag for Xbox: R0SSI
Facts don't care about your feelings
Ik had hetzelfde probleem...R0SSI schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:23:
Ik heb mijn speakerset uitgebreid tot aan 7.0 (nog niet geïnstalleerd, speakers al wel beluisterd, maar weer terug in de doos). Inclusief een projector gaat de set naar de zolder om een kleine thuis bios/game room te realiseren. Maar nu vraag ik mij af hoe ik de speakers kan gaan ophangen, want er zit schroefdraad op de onderkant/achterkant van de speakers. Het lijkt mij de mooiste oplossing om gebruik te maken van beugels, maar welke? Het gaat om de volgende speakers van het merk Klipsch: RB-81 II, RS-62 II en RC-62 II.
Ik zal nog even de gewichten opzoeken. Zie onderstaande lijst:
RB-81 II -> 13 KG
RS-62 II -> 10,5 KG
RC-62 II -> 14 KG
Ik zou dus zeggen beugels die 15 KG kunnen dragen? Ik zal zelf ondertussen ook zoeken, maar misschien heeft iemand anders ook al eens beugels voor zulke speakers gekocht.
Ikzelf heb een wandbevestiging van Konig & Meyer welke tot 25 KG aan kan en ben hier ZEER tevreden over... Volgens mijn waren het de "Wandhalterung 24481"
Waren niet heel goedkoop...
Weet zo 123 niet meer waar ik ze exact vandaan heb...
Zoiets dus
[ Voor 3% gewijzigd door Thalaron op 05-01-2016 20:30 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Uitgangsniveaus van de verschillende apparaten. Vrij standaard. Een beetje home cinema kan dit intern bijregelen.YoshiBignose schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:04:
Ik heb een TV, PC en UPC box aangesloten op m'n versterker. Werkt prima. Alleen via de PC moet ik het volume VEEL hoger zetten op de versterker, terwijl ik op de pc zelf wel alles op 100% heb staan. Waarom is dit? Of zie ik iets over het hoofd...
Dit zoek ik dus ook voor mijn Pioneer LX-87. Maar ik kan het echt niet vinden.The Eagle schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:43:
Handleiding http://download.yamaha.com/search/download pagina 74. Yamaha noemt het Volume Trim en dat wordt per bron afzonderlijk ingesteld
Handleiding http://www.pioneerhongkon...oduct556-250-download.pdf pagina 50
Het heet input volume absorber en dat moet je met de channel level knop doen
Iemand tips?
[ Voor 4% gewijzigd door Strider op 05-01-2016 23:36 ]
BlaBlaBla
2.1 staat juist voor twee passieve speakers (2.x) en een uitgang voor een subwoofer (x.1). Aangezien je een passieve subwoofer hebt zal je het daar niet mee redden. Versterkers/receivers met dedicated uitgang voor een passieve subwoofer zijn er niet veel. Je komt dan op receivers welke eigenlijk onderdeel uitmaken van een complete all-in-one aangezien die veelal met passieve subwoofer worden geleverd dan wel een Pioneer VSX-S reeks aangezien dat model wel zo'n uitgang heeft. De andere 99,9% van de receivers hebben een uitgang voor passief actief exemplaar. Ik weet niet wat voor subwoofer het is, maar anders zou je hem door kunnen lussen op de fronts en zo High Level aansluiten. Moet de subwoofer wel over een eigen crossover beschikten omdat je anders het gehele bereik naar de subwoofer stuurt. Andere optie is simpelweg de subwoofer actief maken door een losse versterker er achter te hangen dan wel in te bouwen.Strider schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 23:35:
Ik ben van plan om 2 boekenplank speakers op mijn bureau te plaatsen, met een passieve subwoofer (die heb ik nog staan) erbij. Maar, het vinden van een betaalbare versterker hiervoor is lastig, ik zoek dus eigenlijk meer een 2.1 versterker.
Iemand tips?
FeaR maakt een klein foutje, maar hij heeft verder wel gelijk. Ik zou inderdaad een Pioneer VSX-S510 aanschaffen. Deze receiver heeft zowel ondersteuning voor actieve als passieve subwoofers.FeaR schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 07:45:
[...]
De andere 99,9% van de receivers hebben een uitgang voor passief actief exemplaar.
[ Voor 50% gewijzigd door DjVe op 06-01-2016 08:53 ]
JupDjVe schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 08:52:
[...]
FeaR maakt een klein foutje, maar hij heeft verder wel gelijk. Ik zou inderdaad een Pioneer VSX-S510 aanschaffen. Deze receiver heeft zowel ondersteuning voor actieve als passieve subwoofers.

Aah, dat lijkt inderdaad wel wat! Thanks!Thalaron schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:26:
[...]
Ik had hetzelfde probleem...
Ikzelf heb een wandbevestiging van Konig & Meyer welke tot 25 KG aan kan en ben hier ZEER tevreden over... Volgens mijn waren het de "Wandhalterung 24481"
Waren niet heel goedkoop...
Weet zo 123 niet meer waar ik ze exact vandaan heb...
Zoiets dus
Gamertag for Xbox: R0SSI
FeaR schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 07:45:
[...]
2.1 staat juist voor twee passieve speakers (2.x) en een uitgang voor een subwoofer (x.1). Aangezien je een passieve subwoofer hebt zal je het daar niet mee redden. Versterkers/receivers met dedicated uitgang voor een passieve subwoofer zijn er niet veel. Je komt dan op receivers welke eigenlijk onderdeel uitmaken van een complete all-in-one aangezien die veelal met passieve subwoofer worden geleverd dan wel een Pioneer VSX-S reeks aangezien dat model wel zo'n uitgang heeft. De andere 99,9% van de receivers hebben een uitgang voor passief actief exemplaar. Ik weet niet wat voor subwoofer het is, maar anders zou je hem door kunnen lussen op de fronts en zo High Level aansluiten. Moet de subwoofer wel over een eigen crossover beschikten omdat je anders het gehele bereik naar de subwoofer stuurt. Andere optie is simpelweg de subwoofer actief maken door een losse versterker er achter te hangen dan wel in te bouwen.
Ik heb nog een Z5500 subwoofer staan die ik wilde gaan combineren met Boston A25's, maar om daar een VSX-S510 voor bij te kopen wordt voor mij wel wat prijzig. Misschien is een 2 kanaals versterker dan interessanter die een mogelijkheid heeft om daar een actieve subwoofer op aan te sluiten. Dan kan ik hier later nog een actieve sub voor bij kopen.DjVe schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 08:52:
[...]
FeaR maakt een klein foutje, maar hij heeft verder wel gelijk. Ik zou inderdaad een Pioneer VSX-S510 aanschaffen. Deze receiver heeft zowel ondersteuning voor actieve als passieve subwoofers.
Iemand tips voor dit soort versterkers?
Overigens twijfel ik ergens nog of boekenplank speakers wel ideaal voor mij zijn, mijn bedoeling is om ze in de hoeken op mijn bureau te plaatsen. Mijn bureau is 1.6m breed, en 1m diep, uiteindelijk staan ze dan nog redelijk dicht bij je, wat de geluidskwaliteit denk ik niet echt ten goede gaat komen.
BlaBlaBla
Mijn dank is groot. Het werkt perfectThe Eagle schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:12:
Dat was idd een leuke zoektocht, maar ik heb het gevonden
Handleiding http://www.pioneerhongkon...oduct556-250-download.pdf pagina 50
Het heet input volume absorber en dat moet je met de channel level knop doen
Uiteindelijk gekozen voor de musical fidelity v90-dac. Een grotere verbetering dan ik van tevoren had gedacht. In ieder geval voor de chromecast audio, televisie moet ik nog even luisteren.Olaf91 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 00:07:
In ieder geval een aanrader om de chromecast aan te sluiten op een externe dac. Meer mensen die dit gedaan hebben?
Geluidskwaliteit op je bureau blijf toch altijd een concessie omdat je speakers niet kunnen ademen.Strider schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:43:
[...]
[...]
Ik heb nog een Z5500 subwoofer staan die ik wilde gaan combineren met Boston A25's, maar om daar een VSX-S510 voor bij te kopen wordt voor mij wel wat prijzig. Misschien is een 2 kanaals versterker dan interessanter die een mogelijkheid heeft om daar een actieve subwoofer op aan te sluiten. Dan kan ik hier later nog een actieve sub voor bij kopen.
Iemand tips voor dit soort versterkers?
Overigens twijfel ik ergens nog of boekenplank speakers wel ideaal voor mij zijn, mijn bedoeling is om ze in de hoeken op mijn bureau te plaatsen. Mijn bureau is 1.6m breed, en 1m diep, uiteindelijk staan ze dan nog redelijk dicht bij je, wat de geluidskwaliteit denk ik niet echt ten goede gaat komen.
Dus op zich hoef je je daar geen zorgen over te maken omdat je dat niet kunt veranderen. Tenzij je studiospeaker wil aanschaffen. Rubberen doppen of schuim onder je speaker is wel aan te raden.
Mediamarkt heeft btw vrij dagen aan het eind van de maand. Misschien dat je daar iets kunt vinden.
Mijn ervaring met goedkope versterkers is niet zo goed dus kun je beter een a-merk in de aanbieding kopen. Een 5.1 receiver is ook een stuk handiger omdat je zoveel aansluitingen erbij krijgt. Instapmodellen van Sony, Pioneer, Yamaha, Onkyo zijn prima.
Ik wil het liefst een kast waar zo min mogelijk op staat... dus center speaker het liefst in de kast. Nu is het niet de bedoeling om de gehele kast steeds open te zetten. Ik wil een afgesloten vak maken in de kast met aan de voorkant een uitsparing in de klep. Deze wil ik of open of afdekken met luidsprekerdoek. Binnenkant van het vak in de kast evt. met dempend materiaal bekleden zou een optie zijn wanneer ik luidsprekerdoek gebruik.
Uiteraard zal dit minder ideaal zijn als op de kast, maar in hoeverre is dit wel/geen goed idee? En wellicht heeft iemand nog tips/ideeën?
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Beter dan je center in het meubel bouwen
Ecodan warmtepomp
Ik heb zelf ook de center in het meubel staan, een center met de poorten naar achter. Nu is mijn meubel wel geheel open aan de achterzijde en (een stuk) dieper dan de speaker zelf.
Over het afdekken/verstoppen van apparatuur achter speakerdoek, dat is al vaker gedaan zie daarvoor het Audio meubel topic.
[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 06-01-2016 18:43 ]
Nu heb ik wel eerder met electronica ditzelfde probleem gehad, bijvoorbeeld met een loewe speaker. Het lijkt mij iet te maken hebben met een stukje in de schakeling die net niet genoeg stroom krijgt om het relais om te zetten.
waar zou ik nou moeten kijken op de print om te zien wat er mis is. ?

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone
Ik zou zeggen dat je die dingen oom aan een iPod oid moet hangen en het antwoord dus nee is. Maar vraag het ands even in Het grote Headphones topic want daar zitten de specialistenglnk schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 19:03:
Ik ben op zoek naar een nieuwe hoofdtelefoon omdat mijn AKG K500 de geest heeft gegeven. Vanmiddag bij de Media Markt even gegeken wat er allemaal te koop was. Ze hadden vooral Sennheiser. De HD650 hing er ook bij, maar voelt flimsy aan. Ik wil het liefst gewoon weer een AKG. De K612 Pro (142 euro) of K702 (198 euro) lijkt mij wel wat. Alleen, moet ik hiervoor een versterker gebruiken? De K500 gebruikte ik altijd zonder versterker.
Als ik me niet vergis hebben die dingen een schakelaar om te selecteren of ie links, rechts of de lijningang moet weergeven. Kan het zijn dat die dwarsligt, niet goed staat of er gewoon wat stof tussen zit?roborobbie schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 21:11:
Ik heb een probleem met mijn beolab 2500 speakers. Dit zijn active speakers van B&O. 1 van de speakers wil niet uit stanby komen, dit zou moeten gebeuren wanneer er een signaal binnenkomt via de powerlink connectors.
Nu heb ik wel eerder met electronica ditzelfde probleem gehad, bijvoorbeeld met een loewe speaker. Het lijkt mij iet te maken hebben met een stukje in de schakeling die net niet genoeg stroom krijgt om het relais om te zetten.
waar zou ik nou moeten kijken op de print om te zien wat er mis is. ?
[afbeelding]
[afbeelding][img]
[afbeelding]
[afbeelding]
Sowieso kun je even zonder powerlink proberen; ik heb bij mijn schoonpa gemerkt dat als je een verloop van tulp naar DIN hebt, je die ook op een powerlink kunt hangen om er een pre-out signaal vanaf te plukken. Tulpkabel er aan en gaan
liever gebruik ik het natuurlijk op het beosystem. en ik zou graag willen weten welk stukje circuit dit soort standby problemen veroorzaakt. helemaal omdat ik het vaker bij die ouwe vintage hifi heb gehad.
just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone
http://www.teufel.de/heimkino-thx/system-4-thx-p13489.html
Ik kan niet direct terugvinden of de twee satelietspeakers die als frontspeaker worden geleverd ook "staand"mogen worden gebruikt. Dus in plaats van "liggend" opgehangen, zoals afgebeeld, in de hoge weg.
EDIT:

Foto achterkant. Als het dus voor de techniek niets uitmaakt, lijkt het een kwestie van de bevestigingsbeugels opschroeven?
Foto voorzijde:

[ Voor 36% gewijzigd door wienesroa op 06-01-2016 23:51 . Reden: Foto's toegevoegd ter verduidelijking ]
Mag ik vragen waarom je zo je speakers zou aansluiten? Wat zit daar voor voordeel aan?Morpheus2003 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 13:17:
Bedankt voor jullie reacties. Helaas past het echt niet met de jumpers. Heb nu maar banaanpluggen op de speakerkabel gedaan die er al tussen zat. Dit omdat de speakerkabel naar de versterker erg dik is en de jumper kabels er niet goed bij pasten. Zo is de situatie nu:
[afbeelding]
Bedankt voor jullie hulp.
Aan de impedantie te zien zou ik zeggen van ja, maar aangezien je een K500 met impedantie van 120 Ohm ook zonder versterker gebruikte ga ik toch wel twijfelenglnk schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 19:03:
Alleen, moet ik hiervoor een versterker gebruiken? De K500 gebruikte ik altijd zonder versterker.
De wereld vergaat nietwienesroa schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 23:31:
Ik heb de volgende speakerset van Teufel op het oog:
http://www.teufel.de/heimkino-thx/system-4-thx-p13489.html
Ik kan niet direct terugvinden of de twee satelietspeakers die als frontspeaker worden geleverd ook "staand"mogen worden gebruikt. Dus in plaats van "liggend" opgehangen, zoals afgebeeld, in de hoge weg.
EDIT:
[afbeelding]
Foto achterkant. Als het dus voor de techniek niets uitmaakt, lijkt het een kwestie van de bevestigingsbeugels opschroeven?
Foto voorzijde:
[afbeelding]
Ecodan warmtepomp
Ik heb thuis nog een car-hifi versterker liggen die ik maar niet krijg verkocht krijg, een 4-kanaler: Steg QM105.4, met gemodifceerde opamps.BARACUS schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:37:
[...]
Geluidskwaliteit op je bureau blijf toch altijd een concessie omdat je speakers niet kunnen ademen.
Dus op zich hoef je je daar geen zorgen over te maken omdat je dat niet kunt veranderen. Tenzij je studiospeaker wil aanschaffen. Rubberen doppen of schuim onder je speaker is wel aan te raden.
Mediamarkt heeft btw vrij dagen aan het eind van de maand. Misschien dat je daar iets kunt vinden.
Mijn ervaring met goedkope versterkers is niet zo goed dus kun je beter een a-merk in de aanbieding kopen. Een 5.1 receiver is ook een stuk handiger omdat je zoveel aansluitingen erbij krijgt. Instapmodellen van Sony, Pioneer, Yamaha, Onkyo zijn prima.
Ik zat er nu aan te denken om die als hifi versterker te gebruiken, 2 boekenplank speakers + de Z5500 subwoofer gebrugd. Als voeding dacht ik aan een HP ps-3381-1c1 server voeding, die geeft 32A op 12volt, en zijn redelijk goedkoop verkrijgbaar, ze gebruik wel behoorlijk wat stroom; 400watt.
Aansturing zou via mijn line-out van mijn PC gaan, volume kan ik wel via mijn toetsenbord instellen.
Wat vinden jullie van dit idee? Misschien wat ver gezocht, en ideaal is het natuurlijk niet.

BlaBlaBla
Een 5 1/4 inch bay zou 146,1mm breed en 41,3mm hoog bij moeten zijn (wiki, niet nagemeten).
Een SMSL A2 versterker is bijvoorbeeld 148mm breed bij 32mm hoog en 97mm diep.
Je komt dan zo'n 2mm te kort maar dat zou *net* kunnen passen omdat het front paneel van dat ding een fractie uit steekt.
Speaker uitgangen kunnen naar een IO panel, of met wat boren gewoon rechtstreeks in de kast.
De audio input kan vanaf een moederbord header komen.
Alleen de voeding is wellicht wat tricky omdat je zoiets ideaal gezien vanuit de PC voeding zou kunnen sturen maar de SMSL heeft een 19V power supply. De voeding langs achteren doorlussen is nog een optie; geen mooie maar wel een bruikbare.
Ik heb helaas maar 24 cm speling tussen tv en waar de achterwand ophoudt.... :-SKrilo_89 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:37:
[...]
Mag ik vragen waarom je zo je speakers zou aansluiten? Wat zit daar voor voordeel aan?
Edit:
Ik wil ook graag met mijn versterker verhuizen naar de meterkast. En daarvoor geldt eigenlijk hetzelfde probleem/vraag.
Kan ik deze ook hoogkant plaatsen?

[ Voor 28% gewijzigd door wienesroa op 07-01-2016 17:45 ]
Het kan en ik heb het op GoT ook eens voorbij zien komen met een (Denon?) receiver in een kastje in de gang. Ik zou het alleen niet aanraden, je belemmert de natuurlijke flow van de lucht langs de koelribben. Normaal gaat de lucht onder de receiver in en boven er weer uit, vandaar ook de geperforeerde bovenkant.wienesroa schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:27:
[...]
Edit:
Ik wil ook graag met mijn versterker verhuizen naar de meterkast. En daarvoor geldt eigenlijk hetzelfde probleem/vraag.
[afbeelding]
Tuurlijk mag dat! Omdat ik de bi-amp instelling wil behouden en omdat de standaard jumpers van slechte kwaliteit zijn. Het liefst sluit ik 2 speakerskabels op elke speaker aan maar die dingen zijn niet goedkoop. Vandaar dat ik het zo opgelost heb.Krilo_89 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:37:
[...]
Mag ik vragen waarom je zo je speakers zou aansluiten? Wat zit daar voor voordeel aan?
Alleen het laatste klopt (al dan discutabel of het echt uit maakt, maar dat terzijde). Een brug (of Bi-Wire kabel) heeft niets te maken met Bi-Amp, het koppelt alleen beide terminals aan elkaar voor het interne filter.Morpheus2003 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:25:
[...]
Omdat ik de bi-amp instelling wil behouden en omdat de standaard jumpers van slechte kwaliteit zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 07-01-2016 20:36 ]
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt of dat ik het verkeerd vraagwienesroa schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:27:
[...]
Ik heb helaas maar 24 cm speling tussen tv en waar de achterwand ophoudt.... :-S
-edit voor hierboven- Ik zie net dat we langs elkaar heen praten, want ik had het over het plaatje van Morpheus
Wat jij nu doet is toch Bi-Wiring?Morpheus2003 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:25:
[...]
Tuurlijk mag dat! Omdat ik de bi-amp instelling wil behouden en omdat de standaard jumpers van slechte kwaliteit zijn. Het liefst sluit ik 2 speakerskabels op elke speaker aan maar die dingen zijn niet goedkoop. Vandaar dat ik het zo opgelost heb.
Dan heb ik ook nog een andere kleine vraag. Ik heb een kastje (welke eigenlijk als 46 diep verkocht werd), maar eigenlijk maar 41.5cm diep is. Kan ik hier een Marantz SR6009 van 40cm in kwijt wanneer ik alle HDMI connectors haaks koop en de stroomtoevoer haaks maak?
Dus dat alle aansluitingen in een hoek van 90 graden naar beneden gaan?
[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 08-01-2016 13:08 ]
Meterkast? Mag hopen dat die dan een beetje stofvrij is, in de meeste huizen is dat niet het best onderhouden en afgewerkte stukje van het huiswienesroa schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:27:
[...]
Ik heb helaas maar 24 cm speling tussen tv en waar de achterwand ophoudt.... :-S
Edit:
[afbeelding]
Ecodan warmtepomp
Ja hoor zijn ook speciale versterkers voor :SndBastard schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:52:
Heeft er iemand hier al eens gedacht aan een mini D-klasse versterker in een 5 1/2 inch slot inbouwen? Met een beetje DiY werk zou dat best moeten kunnen.
Een 5 1/4 inch bay zou 146,1mm breed en 41,3mm hoog bij moeten zijn (wiki, niet nagemeten).
Een SMSL A2 versterker is bijvoorbeeld 148mm breed bij 32mm hoog en 97mm diep.
Je komt dan zo'n 2mm te kort maar dat zou *net* kunnen passen omdat het front paneel van dat ding een fractie uit steekt.
Speaker uitgangen kunnen naar een IO panel, of met wat boren gewoon rechtstreeks in de kast.
De audio input kan vanaf een moederbord header komen.
Alleen de voeding is wellicht wat tricky omdat je zoiets ideaal gezien vanuit de PC voeding zou kunnen sturen maar de SMSL heeft een 19V power supply. De voeding langs achteren doorlussen is nog een optie; geen mooie maar wel een bruikbare.
http://nl.hardware.info/n...p-pro-versterker-voor-pcs
AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.
Vandaag mijn Ultima 40 center speaker ontvangen en geplaatst boven de TV. Stemmen zijn nu ook in actiescènes verstaanbaar, dus dat zit goed nu. Het is wel serieus aanpassen om de stemmen van één (mono) punt te horen komen ipv uit de 2 zijspeakers. Momenteel ben ik er nog geen fan van eigenlijk.Mee_ schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:24:
Ik heb momenteel een Denon AVR-X1200W met 2 Teufel Ultima 40 MKII's. Ik merk echter bij het afspelen van films met Dolby of DTS dat de 'praatscènes' altijd stiller zijn dan de actiescènes; zet ik mijn receiver op het geluidsniveau dat ik gesprekken goed versta, dan staat hij te hard voor de actiescènes (naar mijn gevoel). Het lijkt mij dat dat bij 'Stereo' geluidsbronnen (dat verschijnt dan op de receiver) minder heeft.
... of zou dit opgelost zijn met het plaatsen van een center speaker? (ik heb ergens opgevangen dat gesprekken meestal via een center speaker worden uitgestuurd?)
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Staat alles goed ingesteld op je receiver en richt je de center speaker goed op je oren?Mee_ schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 21:27:
[...]
Vandaag mijn Ultima 40 center speaker ontvangen en geplaatst boven de TV. Stemmen zijn nu ook in actiescènes verstaanbaar, dus dat zit goed nu. Het is wel serieus aanpassen om de stemmen van één (mono) punt te horen komen ipv uit de 2 zijspeakers. Momenteel ben ik er nog geen fan van eigenlijk.
Bij mijn eerste cheapo 5.0 set klonk de center ook hinderlijk en had ik duidelijk plaatsbepaling.
Bij mijn huidige "dure" set merk ik vaak pas 5.1 of 2.1 als ik toevallig op het display van mijn receiver kijk.
Niet een aparte behuizing voor de speaker, maar een apart "vak" in de kast bedoel ik.JT schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:34:
Een extra behuizing om je speaker? NOOOOOO!!!!
Beter dan je center in het meubel bouwenZodat het compartiment van de center de daadwerkelijke speakerbehuizing is.
Ik weet dat er op het audiomeubel verschillende voorbeelden voorbij zijn gekomen. Ik doel vooral op in hoeverre het geluidstechnisch zinvol zal zijn.FeaR schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 18:19:
Het hangt ook af van hoe veel ruimte je om de speaker heen laat en hoe de speaker op is gebouwd. Als je een speaker met de reflexpoorten naar achter strak inbouwt dan zal het een minder succes zijn dan een gesloten speaker of met de reflex poorten naar voren.
Ik heb zelf ook de center in het meubel staan, een center met de poorten naar achter. Nu is mijn meubel wel geheel open aan de achterzijde en (een stuk) dieper dan de speaker zelf.
Over het afdekken/verstoppen van apparatuur achter speakerdoek, dat is al vaker gedaan zie daarvoor het Audio meubel topic.
Ik heb de volgende concepten (let niet op de verhoudingen)

Links: Een open vak met daarin de Receiver + Center bovenop.
Midden: Gesloten kast met apart vak voor center met speakerdoek in de opening van de klep.
Rechts: Kast gesloten en speaker bovenop.
De rechtste optie zal akoestisch gezien ideaal zijn natuurlijk.
De linker optie is wat meer werk om het netjes te krijgen en kan evt. alsnog speakerdoek ervoor krijgen.
De middelste oplossing is het meest minimalistisch maar in hoeverre klinkt dit ruk?
Center speaker zal, indien IN de kast, wel iets naar boven gericht worden. De kast is grofweg 2.5/3x de diepte van de speaker zelf en de baspoort zit aan de achterzijde. Deze kan ik wel afsluiten d.m.v. een opvulling van foam in de baspoort te stoppen (waren bijgeleverd).
De vraag is dus in hoeverre de kwaliteit van het geluid achteruit zou gaan. De klep aan de voorzijde kan overigens ook later bepaald worden. De binnenkant van de kast kan ik dus enigszins mee experimenteren voordat de kast dicht gaat. Het is alleen makkelijk(er) om vooraf info te hebben i.v.m. afmetingen
Om een beter voorbeeld te geven van wat mijn bedoeling is... Dit is de boekenkast die aan de andere kant staat. Ik wil het AV meubel maken in dezelfde stijl maar dan iets lager en dieper (en dan dus enkel het dichte gedeelte van de kast). Hoogte is MAX 58 CM vanaf de vloer i.v.m. screen voor de projector.

Ps: Klep sluit niet 100% af, het is en blijft hout!... kan uiteraard wel een rubberen oplossing maken om de kast luchtdicht te krijgen (onderzijde kast zou ik wel openingen maken voor ventilatie/12V fans).
En let niet op de boekenkast... hij is net klaar op de foto dus er staan inmiddels boeken in!
De projector staat ook wat ver naar voren op de foto... deze staat gelijk met de rand normaal gesproken.
Hoeveel moeite is het eigenlijk om een center speaker gewoon handmatig even op je kast te zetten als je films gaat kijken? Na de film weer terug in de kast zetten. Met bananenpluggen is dat zo gedaan.
Als je de kast op maat gaat maken kun je zelfs een lift maken waardoor de speaker naar boven komt achter een klep
Ik betwijfel of een center speaker echt veel problemen geeft in een kast omdat het vooral stemmen zijn. Zolang de speaker echt op de rand van de kast staat en er genoeg demping is om vibratie geluid te voorkomen. Ik gebruik van dat zwarte noppenschuim van de bouwmarkt van 10 euro als voet op mijn stands en tv meubel. Met een steakmes kun je dat op maat snijden.
Zit je projector scherm vast aan de muur of is deze oprolbaar? Staat er nog een tv?
Wil je graag alles strak tijdens de film of is dit alleen nodig als de boel uit staat?
Wat is precies het doel?
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies Vul daar alle vragen van het format in als je een aankoopadviestopic opent. Iemand helpen bij aankoopadvies is goed bedoeld, maar ook uitdrukkelijk niet de bedoeling.
Dit is het "Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic". Een topic voor vragen die in één, misschien twee posts een antwoord vinden.
Voor vragen met meer diepgang graag een topic openen in Audio en HiFi. Altijd geldt: kijk ook in de handleiding!
Voor inhoudelijke discussie over het wel en wee van verschillende kabels, DAC's, versterkers en wat je oren kunnen horen is er Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6