Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Pagina: 1 ... 15 ... 100 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Neem eens contact op met http://hchifi.nl/ als de keuze op de Klipsch valt, de beste man daar wil nog wel eens (heel) aantrekkelijke prijzen hanteren.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 10:52

Audione0

Strijdt der titanen

Thnx voor de tip! Gaan we doen.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rising
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-08 20:23
Heeft er iemand ervaring met de Logitech Z906 Surround set, ik ben benieuwd wat iemand oprechte gevoelens zijn bij deze set voordat ik hem overweeg te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 13:06
Staat op HT forum ook een te koop, mocht tweedehands een optie zijn.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 10:52

Audione0

Strijdt der titanen

Ja ik zag m, meteen een PM gestuurd :)

Thnx!

[ Voor 4% gewijzigd door Audione0 op 09-09-2015 14:38 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 10:49
Zojuist mijn Jamo S606 setje binnen gekomen. Klinkt heerlijk.
Staat aangesloten op een Marantz SR7002 en ik vroeg me af of er een manier is om Stereo x2 te forcen of 5.0 playback te forcen. Staat nu op auto surround en hij pakt surround verder goed op.

Echter vind ik het voor muziek luisteren wel fijn om de muziek van alle kanten te horen. (Persoonlijke smaak hé. Ik weet dat iedereen hier zou aangeven stereo is stereo dus het zou alleen uit de zuilen moeten komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Valandin schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:28:
...een Marantz SR7002 en ik vroeg me af of er een manier is om Stereo x2 te forcen of 5.0 playback te forcen. Staat nu op auto surround en hij pakt surround verder goed op.
Pagina 62 van de Nederlandse handleiding:
MULTI CH. (MOVIE, MUSIC)
Deze stand wordt gebruikt om een bredere, diepere en meer natuurlijke geluidsomgeving te creëren op basis van tweekanaals bronmateriaal. Hiervoor wordt het signaal van het linkerkanaal zowel naar de linkerluidspreker voor als de linker surroundluidspreker geleid. Het signaal van het rechterkanaal wordt zowel naar de rechterluidspreker voor als de rechter surroundluidspreker geleid. Het middenkanaal geeft een mix van de rechter- en linkerkanalen.
Welke knop op de remote je daar voor moet hebben mag je zelf proberen, de hele handleiding lezen gaat me wat te ver :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
FeaR schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:38:
[...]

Pagina 62 van de Nederlandse handleiding:

[...]

Welke knop op de remote je daar voor moet hebben mag je zelf proberen, de hele handleiding lezen gaat me wat te ver :P
Ik heb er serieus over heen gelezen :( De handleiding wel gelezen.. Thanks!
Enige issue dat ik nu nog heb is dat er geen surround wordt herkent van Youtube.. Maar of dat nou aan de instellingen ligt of gewoon aan de HTML5 player... tips?

*Edit*

Bij multi ch. blijft hij alsnog alleen stereo afspelen, weird :'(
Hij staat wel op de computer aangesloten, mag dat er mee te maken hebben?

*Edit2*

Ik denk dat ik al begrijp waarom het niet gaat. De versterker staat via HDMI aangekoppeld aan de PC. Hier staat hij ingesteld als 5.1.. Vervolgens zend de PC continue uit dat hij alle kanalen gebruikt, echter blijven de overige kanalen 'stil' en daarom wert de Multi-ch upmixing van de Marantz niet. Verder zijn de Prologic opties 'Incompatible' omdat hij denkt dat er toch al op meerdere kanalen gespeeld wordt.

Enige oplossing is in dit geval de speakers op de computer handmatig op stereo zetten en dan vanuit de versterker upmixen via Dolby Prologic (Die dan dus wel werkt) en voor het films kijken weer handmatig terugschakelen naar 5.1.

Stapje voor stapje.. Enige probleem wat ik nu heb is dat bij Prologic de vloerstaanders geen lage tonen meer weergeven.

Misschien een optische kabel aanschaffen en aansluiten op de Creative X-FI Xtreme Gamer die ik in m'n PC heb zitten? Via passthrough het dan gaan testen..

[ Voor 52% gewijzigd door Valandin op 09-09-2015 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

Je kan ook Windows op stereo laten staan en dan in je mediaplayer instellen dat de audio bitstreamed naar je versterker. Dan ontvangt hij DTS/DD en schakelt ie prologic etc uit. Dat valt vast wel vermeld worden op het display

• tomant
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:16
Zit er nog een groot verschil in in kwaliteit als je CD's afspeelt via een budget dedicated CD speler (genre Denon DCD-520) of via een Blu-ray speler uit dezelfde prijs klasse. Het wordt aangesloten op een instap AV receiver (Denon X2100W). Ik weet dat AV receivers al niet ideaal zijn om stereo af te spelen?

Ik geraak ook moeilijk wijs uit wat het beste is om toestellen in een gesloten kast te bedienen? Gaat om receiver/WD TV Live/Telenet digicorder. Gebruik je best een IR extender of een universal remote met RF functie? Voor de remote twijfel ik vooral als hij even makkelijk te bedienen valt door de rest van het gezin, die helemaal geen zin heeft om een handleiding te moeten lezen :)

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:19
Hey iedereen,

Ik heb me net de Onkyo TX-NR709 aangeschaft (was een koopje op hificorner - outlet sales). Ik zou deze graag koppelen aan twee B&W 684 S2's. Wat deze speakers betreft staat op hifi corner een aanbevolen versterkervermorgen van 25 - 150 Watt.

De vraag is, gaat mijn Onkyo krachtig genoeg zijn om die speakers aan te sturen? Ik lees namelijk twee verschillende zaken. Op de officiële website van Onkyo lees ik:

170 W/Ch at 6 Ω, 1 kHz, 1%, 1 Channel Driven, IEC

En op hificorner lees ik dit:

Uitgangsvermogen (Watt per kanaal) 110

Iemand die uitsluitsel kan geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Gebruik de zoekfunctie op GoT eens betreffende vermogen of lees het eerste deel van [FAQ] Audio door.

Samenvattend is dat je je geen zorgen hoeft te maken en alles op elkaar aan kan sluiten. Je gaat echt geen 150 Watt door de speakers sturen, dan hebben je oren al lang de grens aangegeven en niet de speakers. Idem met het vermogen matchen: nergens voor nodig om dat te willen doen. Zoals je zelf al ondervonden hebt zijn er meerdere manieren om vermogen op te geven. Die 170 Watt die Onkyo op geeft is gemeten op één kanaal bij een pieptoon van 1000 Hz en met een behoorlijke vervorming van 1%. Als je meer kanalen aan gaat sturen op een geheel bereik (veelal als 20 - 20.000 Hz aangegeven) en met minder vervorming houdt je (veel) minder vermogen nodig.

De TX-NR709 kan ik zo niet vinden, maar de TX-NR609 doet bijvoorbeeld dit:
Opgegeven: 160 W/Ch at 6 Ω, 1 kHz, 1%, 1 Channel Driven, IEC
Gemeten: Five channels driven continuously into 8-ohm loads:
0.1% distortion at 81.0 watts
1% distortion at 95.1 watts

Hoe meer kanalen je aan gaat sturen hoe minder vermogen er over blijft. Al is bovenstaande op vijf kanalen en jij gaat er maar twee aansturen. En dan lijkt 81 Watt een heel stuk minder dan de opgegeven 160 Watt, maar die stap scheelt maar 3dB (verdubbeling van het vermogen). De stap is net zo groot als die van 1 naar 2 Watt. En om het dan nog leuker te maken: in een normale huiskamer heb je maar een paar Watt nodig.

Nu is bovenstaande puur theorie en zullen er zeker mensen zijn die liever dikke versterkers gebruiken voor sommige speakers omdat ze meer los komen, maar daar kan alleen jij (althans jouw oren) uitsluitsel over geven of dat het eventueel waard is in de toekomst. Ikzelf heb eindversterkers achter mijn speakers hangen met plenty vermogen en ik durf niet te zeggen of ik ze blind aan zou kunnen wijzen als ze daar wel of niet op aangesloten zijn. Aansluiten van de speakers is sowieso geen probleem en geluid gaat er gewoon uit komen.

• Valandin
Mikayu schreef op woensdag 09 september 2015 @ 23:35:
Je kan ook Windows op stereo laten staan en dan in je mediaplayer instellen dat de audio bitstreamed naar je versterker. Dan ontvangt hij DTS/DD en schakelt ie prologic etc uit. Dat valt vast wel vermeld worden op het display
Hoe doe ik dat? :D

• Mikayu

Mikayu

.srt

Welke software gebruik je? Meestal valt dit in de settings te vinden onder audio en dan passthrough

• Valandin
Mikayu schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:42:
[...]

Welke software gebruik je? Meestal valt dit in de settings te vinden onder audio en dan passthrough
Over het algemeen VLC. Verder heb ik MKV ook nog wel.
Zit een beetje door de audio output instellingen te vinden maar kan niks soortgelijks vinden. :)

Wat ik gedaan had in VLC:

Audio ->

Force Detection of Dolby Surround - On
Stereo Output Mode - Dolby Surround
Output Modue - WaveOut audio output (Device HDMI 1 - SR7002)

Maar dat mocht niet baten.. Helaas.

[ Voor 22% gewijzigd door Valandin op 10-09-2015 14:01 ]

• Mikayu

Mikayu

.srt

Valandin schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:43:
[...]

Over het algemeen VLC. Verder heb ik MKV ook nog wel.
Zit een beetje door de audio output instellingen te vinden maar kan niks soortgelijks vinden. :)

Wat ik gedaan had in VLC:

Audio ->

Force Detection of Dolby Surround - On
Stereo Output Mode - Dolby Surround
Output Modue - WaveOut audio output (Device HDMI 1 - SR7002)

Maar dat mocht niet baten.. Helaas.
Probeer eens bij het tabje Audio > Audio devices en dan A/52 over S/PDIF

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:16
Onderstaande is niet iets wat ik perse van plan ben om te gaan doen, maar vroeg me af hoe dit theoretisch zat.

Wat zijn de voordelen om een monoblock in combo met een passieve subwoofer te gebruiken ipv een actieve subwoofer? Is er nog merkbaar verschil in geluidsbeeld bij een van de twee keuzes of is daar bij subwoofers sowieso amper over te spreken en zit dat meer in de speakers zelf? Als de LFE via voorversterker naar eindmonoblock gaat, komt hij dan nog goed binnen bij de passieve sub?

• Mikayu

Mikayu

.srt

Een actieve subwoofer heeft het voordeel dat het beter op elkaar is afgestemd dmv bepaalde dsp settings, dus het klankbeeld kan theoretisch wat veranderen bij een andere versterker

Maar de werking blijft idd hetzelfde. Zelfde LFE signaal uit voorversterker > versterker > speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

tomant schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:33:
Zit er nog een groot verschil in in kwaliteit als je CD's afspeelt via een budget dedicated CD speler (genre Denon DCD-520) of via een Blu-ray speler uit dezelfde prijs klasse. Het wordt aangesloten op een instap AV receiver (Denon X2100W). Ik weet dat AV receivers al niet ideaal zijn om stereo af te spelen?

Ik geraak ook moeilijk wijs uit wat het beste is om toestellen in een gesloten kast te bedienen? Gaat om receiver/WD TV Live/Telenet digicorder. Gebruik je best een IR extender of een universal remote met RF functie? Voor de remote twijfel ik vooral als hij even makkelijk te bedienen valt door de rest van het gezin, die helemaal geen zin heeft om een handleiding te moeten lezen :)
Ik heb hier laatst een soortgelijke vraag gesteld in een nieuw topic: Red Book vs. Blue, oftewel "to Twin DAC or not to Twin DAC"?

Inmiddels heb ik al het "vintage" materiaal weer operationeel op m'n zolder (je moet wát met die ruimte) en speel ik CD's in de huiskamer gewoon af met m'n BR speler.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Handig topic! Ik heb ook een vraag.

Ik ga morgen kijken voor een set 2hands Monitor Audio RX-6. Ik loop al jaren te jagen op een mooie deal en die lijkt er morgen eindelijk te komen!

Ik vroeg mij alleen af, weet iemand van jullie wat er allemaal bij die speakers geleverd werdt nieuw? Dus doppen, manual etc.?

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
FeaR schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:10:
[...]

Gebruik de zoekfunctie op GoT eens betreffende vermogen of lees het eerste deel van [FAQ] Audio door.

Samenvattend is dat je je geen zorgen hoeft te maken en alles op elkaar aan kan sluiten. Je gaat echt geen 150 Watt door de speakers sturen, dan hebben je oren al lang de grens aangegeven en niet de speakers. Idem met het vermogen matchen: nergens voor nodig om dat te willen doen. Zoals je zelf al ondervonden hebt zijn er meerdere manieren om vermogen op te geven. Die 170 Watt die Onkyo op geeft is gemeten op één kanaal bij een pieptoon van 1000 Hz en met een behoorlijke vervorming van 1%. Als je meer kanalen aan gaat sturen op een geheel bereik (veelal als 20 - 20.000 Hz aangegeven) en met minder vervorming houdt je (veel) minder vermogen nodig.

De TX-NR709 kan ik zo niet vinden, maar de TX-NR609 doet bijvoorbeeld dit:
Opgegeven: 160 W/Ch at 6 Ω, 1 kHz, 1%, 1 Channel Driven, IEC
Gemeten: Five channels driven continuously into 8-ohm loads:
0.1% distortion at 81.0 watts
1% distortion at 95.1 watts

Hoe meer kanalen je aan gaat sturen hoe minder vermogen er over blijft. Al is bovenstaande op vijf kanalen en jij gaat er maar twee aansturen. En dan lijkt 81 Watt een heel stuk minder dan de opgegeven 160 Watt, maar die stap scheelt maar 3dB (verdubbeling van het vermogen). De stap is net zo groot als die van 1 naar 2 Watt. En om het dan nog leuker te maken: in een normale huiskamer heb je maar een paar Watt nodig.

Nu is bovenstaande puur theorie en zullen er zeker mensen zijn die liever dikke versterkers gebruiken voor sommige speakers omdat ze meer los komen, maar daar kan alleen jij (althans jouw oren) uitsluitsel over geven of dat het eventueel waard is in de toekomst. Ikzelf heb eindversterkers achter mijn speakers hangen met plenty vermogen en ik durf niet te zeggen of ik ze blind aan zou kunnen wijzen als ze daar wel of niet op aangesloten zijn. Aansluiten van de speakers is sowieso geen probleem en geluid gaat er gewoon uit komen.
Zeer hard bedankt voor je deskundige uitleg. Hier ben ik wat mee! :)

Ondertussen heb ik 'mijn' speakers ook is in de woonkamer gezet via sketchup. Doet toch vragen rijzen... Die linkse speaker zit echt in het hoekje geperst en ik heb geen marge meer om te schuiven met zetel of tv. Daar het systeem voornamelijk gebruikt zal worden voor film, lijkt het me misschien beter om te opteren voor een 5.1 systeem zoals Q acoustics 7000i. De center en subwoofer zou ik dan wel vervangen door een iets performanter model.

Dan nog gaan die melkpakjes uiteraard gaan match zijn voor deftige vloerstaanders maar het gaat toch minder stom ogen. En ik lees overal dat vloerstaanders ademruimte nodig hebben om goed te kunnen presteren en die ruimte ontbeer ik.

Wat is jullie gedacht hierover?

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/kansloos/003.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Brick Top op 11-09-2015 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
Brick Top schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 08:33:
[...]

Ondertussen heb ik 'mijn' speakers ook is in de woonkamer gezet via sketchup. Doet toch vragen rijzen... Die linkse speaker zit echt in het hoekje geperst en ik heb geen marge meer om te schuiven met zetel of tv. Daar het systeem voornamelijk gebruikt zal worden voor film, lijkt het me misschien beter om te opteren voor een 5.1 systeem zoals Q acoustics 7000i. De center en subwoofer zou ik dan wel vervangen door een iets performanter model.

Dan nog gaan die melkpakjes uiteraard gaan match zijn voor deftige vloerstaanders maar het gaat toch minder stom ogen. En ik lees overal dat vloerstaanders ademruimte nodig hebben om goed te kunnen presteren en die ruimte ontbeer ik.

[afbeelding]
Ik zou je speakers iets meer van de muur afzetten. Zo te zien heb je er ook wel de ruimte voor.

Edit:

Dus je linker speaker voor dat muurtje uit (dan kan je hem ook nog iets meer naar links plaatsen). En de rechter speaker dan ook iets meer naar rechts en naar voren.

[ Voor 6% gewijzigd door Zahariac op 11-09-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
Ik neem aan dat dat ding rechts een gashaard of houthaard is?
Sowieso de linker speaker naar links zetten, 20 cm naast de verwarming. Klein beetje indraaien naar de bank. De rechter speaker een stukje naar rechts zetten en ook indraaien naar de bank. Mocht je een keer gaan stoken, dan kun je de speaker altijd wat verder naar links zetten.

Zo'n 5.1 setje is op zich leuk voor films, maar voor muziek vind ik het niks. Daarnaast denk ik niet dat je er goed aan doet om alleen een grotere centerspeaker te plaatsen. Een subwoofer wordt in jouw kamer helaas ook moeilijk te plaatsen, dus ik denk dat de keuze voor stereo de beste oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
Ossi schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:36:
Ik neem aan dat dat ding rechts een gashaard of houthaard is?
Sowieso de linker speaker naar links zetten, 20 cm naast de verwarming. Klein beetje indraaien naar de bank. De rechter speaker een stukje naar rechts zetten en ook indraaien naar de bank. Mocht je een keer gaan stoken, dan kun je de speaker altijd wat verder naar links zetten.

Zo'n 5.1 setje is op zich leuk voor films, maar voor muziek vind ik het niks. Daarnaast denk ik niet dat je er goed aan doet om alleen een grotere centerspeaker te plaatsen. Een subwoofer wordt in jouw kamer helaas ook moeilijk te plaatsen, dus ik denk dat de keuze voor stereo de beste oplossing is.
Sub zou eventueel nog tussen de rechterspeaker en het tv meubel kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Zahariac schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:40:
[...]

Sub zou eventueel nog tussen de rechterspeaker en het tv meubel kunnen staan.
Als die haard heet wordt, dan wil je de speaker gewoon naar links kunnen schuiven en niet ook nog eens moeten zeulen met een dikke subwoofer...

Nieuw idee, gooi die haard eruit! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
Ossi schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:46:
[...]

Als die haard heet wordt, dan wil je de speaker gewoon naar links kunnen schuiven en niet ook nog eens moeten zeulen met een dikke subwoofer...

Nieuw idee, gooi die haard eruit! O-)
Denk dat die subwoofer wel ver genoeg zal staan dan en dat je de speaker alleen weg hoeft te halen.

Maar eens met je tweede punt. Haard eruit of gewoon niet meer gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Zahariac schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:48:
[...]

Denk dat die subwoofer wel ver genoeg zal staan dan en dat je de speaker alleen weg hoeft te halen.

Maar eens met je tweede punt. Haard eruit of gewoon niet meer gebruiken!
Vergis je niet in de hitte die van een haard af kan komen, kan me niet voorstellen dat het heel gezond is voor fineer en voor het rubber van de subwoofer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedennis81
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-12-2024
Ossi schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:57:
[...]

Vergis je niet in de hitte die van een haard af kan komen, kan me niet voorstellen dat het heel gezond is voor fineer en voor het rubber van de subwoofer :)
Heb hier een praktijk voorbeeld van een front speaker op een cm of 30 van mijn inbouwhoutkachel en geeft tot op heden geen problemen, blijft natuurlijk de vraag of je enig risico moet willen nemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedennis81
kleine vraag van mijn kant, ik wil hier in de keuken een simpele speakerset bijplaatsen zodat we wat muziek hebben tijdens het koken, hiervoor zou ik een 2-kanaal luidspreker schakelaar willen gebruiken en daarmee mijn zone2 signaal willen schakelen tussen de keuken en achterkamer speakerset.

Voorbeeldje schakelaar : http://www.elektronica-shop.nl/contents/nl/d462.html

Mijn idee was, dit is simpel en goedkoop, maar zie ik iets over het hoofd ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kun je doen, maar is onhandig want je zit constant met zone 2 te klooien. Wat ik in jouw geval zou doen is een van de analoge line outs van de receiver pakken, kabeltje trekken nar de keuken en daar een simpel versterkertje plus speakers op aansluiten. Desnoods een actief speakersetje voor PC's ofzo. Is ws goedkoper en makkelijker.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedennis81
Is inderdaad ook een optie maar door de keuken lopen al speakers snoeren voor de achterkamer, in mijn gedachtengang was het een kwestie van doorknippen en switch er tussen.

Extra kabel trekken is nogal een lastige gezien de huidige set kabels al over de bovenverdieping lopen.
(ooh wat had ik dit graag gedaan voordat de huiskamer af was, maar ja dan denk ik er niet aan).

Maar terug naar de schakelaar, heeft dit buitenom het geklooi met zone2 nog praktische bezwaren, in het uiterste geval staan beide kanalen aan, kan dit kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Neuh, bij normaal gebruik moet dat gewoon kunnen. Of je moet met belasting, ohmse weerstand en speakervermogen aan het rekenen slaan ivm of je versterker dat trekt als je ze beide gebruikt. Maar tenzij je in je keuken lastig aan te sturen vloerstaanders neer wilt zetten zal dat wel loslopen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedennis81
The Eagle schreef op zondag 13 september 2015 @ 22:10:
Neuh, bij normaal gebruik moet dat gewoon kunnen. Of je moet met belasting, ohmse weerstand en speakervermogen aan het rekenen slaan ivm of je versterker dat trekt als je ze beide gebruikt. Maar tenzij je in je keuken lastig aan te sturen vloerstaanders neer wilt zetten zal dat wel loslopen :)
Mooi, dat dacht ik inderdaad ook maar second opinion is altijd goed, thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

NP :)
Overigens zou ik zelf denk ik voor een simpele DAB / internetradio met DLNA kiezen. Heb je gewoon een losse unit staan die je aanstuurt en die alles behalve CD vreet. Kost tegenwoordig ook de wereld niet meer. Plus kun je nog eens gebruiken als je in de tuin zit of aan het klussen bent ook :)
* The Eagle al jaren een simpel iPod dockje met radio voor in de hobbykamer, buiten of bij het klussen; ik werk beter met muziek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter8265
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-06 21:47
Heb een vraag over de Harman Kardon Adapt.

Kan je deze niet toevoegen op een hidden netwerk?
Ik zie bij het koppelen geen optie staan...Iemand ervaring hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik ken het ding verder niet, maar als ie het netwerk niet ziet omdat het hidden is lijkt me dat logisch :P
Je hebt twee opties:
1. Kijken of je met het handje toe kan voegen
2. Je netwerk in je router even unhiden, dan toevoegen en vervolgens weer hiden. En dan hopen dat ie de volgende keer wel gewoon verbinding maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Laatst online: 22:41

JME

zeg maar Jamie

Zou iemand met verstand van zaken ook iets willen zeggen over mijn vraag hieronder? Zou ik erg waarderen!!
JME schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:00:
In mijn badkamer zit een set bootluidsprekers ingebouwd: Sony XS-MP1610W. Die hebben een impedantie van 4 Ohm en zitten aangesloten op een el cheapo minisetje in de kamer ernaast. Geluid is heel behoorlijk en hoeft in de badkamer ook niet super te zijn natuurlijk. Nu wil ik graag dat minisetje vervangen door eentje die ik via bluetooth kan aansturen vanuit de badkamer. Oog is gevallen op de LG CM1530BT, maar bij de speakeraansluiting daarvan staat 6 Ohm. Kan ik straffeloos mijn 4 Ohm badkamerspeakers daarop aansluiten, of legt één van beide dan het loodje (miniset of speakers)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zolang je het volume van de versterker niet al te hoog zet is er helemaal niets aan de hand. De stroom in de luidsprekerspoelen blijft gewoon binnen de normen van die speakers (opgegeven vermogen ten opzichte van de impedantie). Ga je echter het volume van de versterker loeihard opendraaien, dat risico is er gewoon, dan heb je grote kans dat je de speakers opblaast. Als je maar enigszins denkt dat dit wel eens plaats kan vinden, dan raad ik je het heel sterk af. Tenzij je het klaar speelt om er een begrenzing in te knutselen. Maar persoonlijk vind ik dat nogal gepruts.

• JME
  • Laatst online: 22:41

JME

zeg maar Jamie

Thanx!!!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:13

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Brick Top schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 08:33:
[...]

[afbeelding]
Zoals eerder aangehaald wellicht de speakers wat meer naar voren halen, zodat voornamelijk die linker speaker niet zo in dat hoekje staat. Ik ga niet mee in het advies om de speakers zo ver mogelijk uit elkaar te zetten. Dat is echt een spel dat je in de praktijk zult moeten testen, een richtlijn zou kunnen zijn om de afstand van de bank tot de tv ook te gebruiken als de afstand tussen de speakers. Maar de speakers zo ver mogelijk uit elkaar geeft absoluut niet per definitie de beste ruimtelijkheid. Bij een goede opstelling (en opname) kan het geluid alsnog buiten de speaker opstelling vandaan lijken te komen.

Life is not about specs, it is about joy!

• Vanquishh
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 02:00
Ik heb een vraag over hoe ik mijn versterker (5.1) kan aansluiten op mijn nieuwe smart TV. Voorheen deed ik dit via een tulp kabel, maar er zit geen audio out meer op mijn nieuwe TV.

Ik heb de volgende apparatuur:
- Sony DAV-S888
- Samsung ue43j5500
- KPN TV ontvang kastje
- PC

Nu heb ik in de oude situatie mijn versterker op mijn PC en TV dmv een tulp splitter aangesloten zodat ik doormiddel van video 1 & video 2 (sources) TV kan kijken en daarnaast ook muziek kan luisteren via mijn computer.

Is het nu mogelijk dat ik alsnog hetzelfde kan doen? Na enig research kwam ik op een optische kabel. Als ik deze in de versterker doe en in de TV zou het dan moeten werken?

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/33tnoyu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2dtxahe.jpg

Alvast bedankt! :)

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Vanquishh schreef op donderdag 17 september 2015 @ 16:52:
Na enig research kwam ik op een optische kabel. Als ik deze in de versterker doe en in de TV zou het dan moeten werken?
Als je tussen de Optical Out van de TV en de Optical In van de home cinema een kabel legt heb je inderdaad geluid met de technische aspecten om ook 5.1 te krijgen. Echter geven lang niet alle TV's surround door via de digitale uitgang, daar moet je wel even rekening mee houden. Dolby 5.1 wil nog wel eens gaan, maar DTS zie je haast nooit. Zeker niet als het vanaf een externe bron komt. Nu had je dat met de oude TV ook niet (tulp is stereo).

PC moet je dan los aansluiten naar de home cinema. Of ook via HDMI (beeld en geluid naar de TV) maar dat hangt van de PC(aansluitingen) af en dan verlies je de mogelijkheid om twee bronnen los af te spelen.

• Vanquishh
FeaR schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:04:
[...]

Als je tussen de Optical Out van de TV en de Optical In van de home cinema een kabel legt heb je inderdaad geluid met de technische aspecten om ook 5.1 te krijgen. Echter geven lang niet alle TV's surround door via de digitale uitgang, daar moet je wel even rekening mee houden. Dolby 5.1 wil nog wel eens gaan, maar DTS zie je haast nooit. Zeker niet als het vanaf een externe bron komt. Nu had je dat met de oude TV ook niet (tulp is stereo).

PC moet je dan los aansluiten naar de home cinema. Of ook via HDMI (beeld en geluid naar de TV) maar dat hangt van de PC(aansluitingen) af en dan verlies je de mogelijkheid om twee bronnen los af te spelen.
Bedankt voor je reactie.
Het echte 5.1 had ik voorheen ook niet, maar was aanzienlijk beter geluid dan de TV op zichzelf. Splittertje haal ik er dan tussenuit, dat gaat lukken.
Kabeltje bestellen dan maar, ik laat het weten of het is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 15:33

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ik heb een Onkyo HT-S7705 gekocht bij Alternate, nadat ik hem ook ergens in het echt beluisterd heb. Nu ik hem thuis heb aangesloten zit ik met het volgende:
Ik vind het geluid slecht. Ik weet niet of dat komt doordat hij in mijn woonkamer gewoon zo anders klinkt, of er iets mis is met de instellingen, of er misschien iets mis is met de set, of dat de set gewoon minder mooi is dan ik dacht...

Grotendeels is het geluid mooi, zoals ik gehoord had en verwachtte. Echter in gewone dialoog op tv/series dan lijkt het wel alsof het geluid uit een laptop-speakertje komt. Daarbij zijn geluiden zoals wanneer iemand een rook van een sigaret inhaleert of het ritselen van papier uit verhouding erg hard en schel, terwijl gewone stemmen dan moeilijk te verstaan zijn. Als er een scene is met muziek of explosie of een voice-over met diepe stem, dan klinkt het geluid juist wel goed. Alsof hoge en lage tonen top zijn maar er tussen in iets niet goed is ofzo. Ik ben echt een leek en geen audiofiel, dit is de beste omschrijving die ik er van kan maken ;)

Ik weet niet goed wat ik moet doen nu. Hoe kan ik uitsluiten dat er wat mis is met de set? Ik heb al veel met de instellingen zitten spelen, maar niets helpt echt tot nu toe.

Hebben jullie tips/advies voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:57

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Wat heb je ingesteld zelf ?
heb je de Audyssey Auto Calibration gebruikt voor inregelen. Bij Nee. Zou ik dit eerst eens proberen.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Superdaantje schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:12:
Bij Nee. Zou ik dit eerst eens proberen.
Bij ja, welke waardes kwamen er uit rollen?

Sowieso zit je wel met akoestiek, die is in een winkel heel anders dan thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Laatst online: 09-09 15:33

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Superdaantje schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:12:
Wat heb je ingesteld zelf ?
heb je de Audyssey Auto Calibration gebruikt voor inregelen. Bij Nee. Zou ik dit eerst eens proberen.
Ja, gedaan. 50Hz voor frontspeakers, 70Hz voor center en 150Hz voor surround kwam daar uit. Ook al zelf andere waardes geprobeerd, waaronder Full Range voor front. Het geluid blijft uit verhouding zoals beschreven...
FeaR schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:27:
[...]

Bij ja, welke waardes kwamen er uit rollen?

Sowieso zit je wel met akoestiek, die is in een winkel heel anders dan thuis.
Snap ik, maar het ingebouwde geluid van de TV is nu zo'n beetje beter dan de set :/ Kan niet kloppen toch?

[ Voor 27% gewijzigd door R4NCOR op 18-09-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

R4NCOR schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:23:
[...]

Ja, gedaan. 50Hz voor frontspeakers, 70Hz voor center en 150Hz voor surround kwam daar uit. Ook al zelf andere waardes geprobeerd, waaronder Full Range voor front. Het geluid blijft uit verhouding zoals beschreven...
50 Hz voor de fronts lijkt me aan de lage kant. Full Range zou ik sowieso niet snel gebruiken als er ook een subwoofer is en al helemaal niet met dit soort speakers.

Opgegeven is het nog niet eens zo verkeerd, maar iets in mij zegt dat het niet representatief op -3 dB is gemeten:
Front 55 Hz–50 kHz
Center 65 Hz–50 kHz
Surround 80 Hz–20 kHz
Height 80 Hz–20 kHz
Subwoofer 27 Hz–150 Hz

Ik zou meer richting 80 Hz gaan om mee te beginnen (!) dergelijke setjes willen wel eens op 100-120 Hz uitkomen. Het zijn nog best flinke speakers voor een all-in-one.

Maar dat is meer afstellen, het geluid uit zo'n set moet altijd beter zijn dan het geluid uit een TV. Of je moet een heel exotische Sony of Pioneer hebben met de losse speakers er naast. Jammer is wel dat dialoog vooral uit de center komt en die is in deze set wat ondergeschikt aan de front speakers.

Toevallig geen dingen als Pro Logic II aan staan? Dat wil ook nog wel eens typische effecten als resultaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamgillianv
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-09-2020
Heb ik een versterker nodig voor mijn cd speler als ik hem aansluit op active speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:33
Misschien een rare en domme vraag :P maar kon zo snel niet online een duidelijk antwoord vinden...

Kan je electradraad ook gebruiken om je subwoofer aan te sluiten? wil graag een mooi kabeltje naar de subwoofer leiden (puur esthetisch) en heb mooie electrakabel gezien. Vandaar de vraag :P

Afbeeldingslocatie: http://www.flinders.nl/media/catalog/landingpages/flinders-isdealervan-snoerboer.jpg
zoiets zeg maar (linker rode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Van de versterker naar de speaker zeker wel. Als het om lijnsignaal gaat, kan het op zich wel maar is het misschien wel storingsgevoelig.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

iamgillianv schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:32:
Heb ik een versterker nodig voor mijn cd speler als ik hem aansluit op active speakers?
Als je ergens volume kan regelen niet. Anders is een voorversterker wel relaxed.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Waah schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:27:
Misschien een rare en domme vraag :P maar kon zo snel niet online een duidelijk antwoord vinden...

Kan je electradraad ook gebruiken om je subwoofer aan te sluiten? wil graag een mooi kabeltje naar de subwoofer leiden (puur esthetisch) en heb mooie electrakabel gezien. Vandaar de vraag :P

[afbeelding]
zoiets zeg maar (linker rode)
Heb je een actieve sub of een passieve sub?
En mocht het om een actieve gaan bedoel je dan de stroomkabel of de aansluitkabel naar de versterker?
Heb je een actieve sub en gaat het om de aansluitkabel richting versterker dan zou ik het niet doen daar deze kabel teveel storing zou binnen krijgen omdat die niet afgeschermd is.
Mocht het om een passieve sub gaan lijkt me het geen probleem.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playah007
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-05 16:18

playah007

live life and be proud!

Hee iedereen!

Ik had even een vraagje, ik heb zelf een vrij leuk audio setje thuis staan al zeg ik het zelf.
Echter ik heb momenteel 2 kef vloerstaande speakers als stereo aangesloten.
Echter heb ook dus twee klipsch vloerstaanders als rears (tijdens film etc). Echter ik zou ook graag 4 stereo soms willen luisteren voor geval ik buiten zit (dan draai ik 1 van de rears richting deur).

oftewel ik wil de rear speakers graag kunnen 'switchen' tussen 'surround' stand en soms als 'stereo' stand (op 1 receiveR).
Nu heb ik wel hier en daar luidsprekerschakelaars gezien op internet. Echter die zijn allemaal zo 'goedkoop' (klemmen voor bekabeling ipv banaanstekker pluggen) en gezien verdere set-up met bekabeling mogelijk bottleneck in systeem geluidoutput.

Weet iemand een product waarbij ik zo min mogelijk kwaliteitsverlies lijdt, of is dit niet aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velaro
  • Laatst online: 12-02-2024
Hallo,

Ik heb vandaag mijn Soundsticks III toegestuurd gekregen van Bol en ze klinken erg mooi maar ik heb een probleem met het volume. De touchbediening reageert op niks, ik kan de speakers dus niet muten of het volume verhogen. Dit is irritant aangezien mijn pc-volume nu op 100% staat, maar ze nog altijd relatief stil klinken. Stuur ik deze meteen terug of doe ik iets fout? Alle kabels zitten in ieder geval goed in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
playah007 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 19:53:
Hee iedereen!

Ik had even een vraagje, ik heb zelf een vrij leuk audio setje thuis staan al zeg ik het zelf.
Echter ik heb momenteel 2 kef vloerstaande speakers als stereo aangesloten.
Echter heb ook dus twee klipsch vloerstaanders als rears (tijdens film etc). Echter ik zou ook graag 4 stereo soms willen luisteren voor geval ik buiten zit (dan draai ik 1 van de rears richting deur).

oftewel ik wil de rear speakers graag kunnen 'switchen' tussen 'surround' stand en soms als 'stereo' stand (op 1 receiveR).
Nu heb ik wel hier en daar luidsprekerschakelaars gezien op internet. Echter die zijn allemaal zo 'goedkoop' (klemmen voor bekabeling ipv banaanstekker pluggen) en gezien verdere set-up met bekabeling mogelijk bottleneck in systeem geluidoutput.

Weet iemand een product waarbij ik zo min mogelijk kwaliteitsverlies lijdt, of is dit niet aan te raden?
Mijn surround receiver kan gewoon "stereo" door alle 5 speaker spelen. Ik neem aan dat je deze optie ook hebt. De surround decorder knop indrukken en op het display kijken wat ie aangeeft.
Velaro schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 20:28:
Hallo,

Ik heb vandaag mijn Soundsticks III toegestuurd gekregen van Bol en ze klinken erg mooi maar ik heb een probleem met het volume. De touchbediening reageert op niks, ik kan de speakers dus niet muten of het volume verhogen. Dit is irritant aangezien mijn pc-volume nu op 100% staat, maar ze nog altijd relatief stil klinken. Stuur ik deze meteen terug of doe ik iets fout? Alle kabels zitten in ieder geval goed in...
Kapot uit de nieuwe doos is niet zo heel vaak het probleem. Kijk even een youtube filmpje of je de knoppen wel goed gebruikt ;) Sluit ze eens aan op een ander apparaat, gsm of mp3speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velaro
  • Laatst online: 12-02-2024
BARACUS schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 21:11:
[...]Kapot uit de nieuwe doos is niet zo heel vaak het probleem. Kijk even een youtube filmpje of je de knoppen wel goed gebruikt ;) Sluit ze eens aan op een ander apparaat, gsm of mp3speler.
Ik gebruik de knoppen net hetzelfde als op een video, gewoon zachtjes met mijn vinger overgaan zoals het hoort bij zulke touchbediening.

Heb ze al aangesloten op een laptop in plaats van op mijn pc en ook dan werkt de bediening niet. Vind het erg irritant en ook vreemd hoe hier nu weer iets aan kan zijn want uitwendig ziet alles er gewoon goed uit en ook de kabels die naar de touchknoppen lopen zien er goed uit.. Vind ook zo goed als niemand met hetzelfde probleem (niet werkende bediening), vandaar dat ik het zo raar vind en denk dat het weleens aan mezelf zou kunnen liggen. In ieder geval bedankt voor je antwoord.

[ Voor 12% gewijzigd door Velaro op 18-09-2015 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playah007
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-05 16:18

playah007

live life and be proud!

BARACUS schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 21:11:

Mijn surround receiver kan gewoon "stereo" door alle 5 speaker spelen. Ik neem aan dat je deze optie ook hebt. De surround decorder knop indrukken en op het display kijken wat ie aangeeft.
ja klopt! dat kan die. Echter vind ik 6 stereo minder klinken als de "pure direct" functie.
Origineel had ik hem als 4 stereo aangesloten en voor muziek was dat ontzettend goed. Echter voor films minder door het harde blazen naast je oren van de speakers. Hiernaast wil ik bij muziek de subwoofer uithouden (ook niet aangestuurd worden, en center afgekoppelt) aangezien ik die alleen voor films gebruik en echt al het ingangssignaal 1 op 1 op de speakers gezet wil hebben.

Vandaar dat ik nu eigenlijk heb omgezet naar rears op surround, alleen voor muziek is het soms weer minder (dan heb ik alleen de twee fronts, bij sommige stijlen en situatie zijn de rears lekkerder). Dus ipv steeds de banaanstekkers om te moeten zetten dacht ik van waarom niet een goede kwaliteit schakelaar ertussen zetten. kan ik op functie zetten waar ik hem wil.

Maar heel erg bedankt voor de suggestie :)

[ Voor 4% gewijzigd door playah007 op 19-09-2015 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanquishh
Vanquishh schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:54:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Het echte 5.1 had ik voorheen ook niet, maar was aanzienlijk beter geluid dan de TV op zichzelf. Splittertje haal ik er dan tussenuit, dat gaat lukken.
Kabeltje bestellen dan maar, ik laat het weten of het is gelukt!
Het is gelukt, nu zit ik alleen met een klein irritantje probleempje. Mocht er op een tv uitzending geen geluid zijn, of het tijdens een game stil is op de Xbox hoor ik vanuit alle speakers een hele zachte kleine plof komen. Het is alleen merkbaar als het stil is, of ik me geluid nou uit/hard/zacht heb staan maakt niet uit. Het komt ook redelijk onregelmatig, tussen de 2 en de 10 seconden achtereen.
Heb wel een 5 meter optische kabel liggen, aangezien de versterker -> tv al 3,5 meter is. Maar dat zou niet uit moeten maken toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Klinkt als auto detect. Bij geen geluid slaat ie af (plop) en gaat het wachten op signaal.
Kan je de bronkeuze geforceerd op optical zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanquishh
Klinkt logisch inderdaad, op de tv kan ik alleen bij luidsprekerinstellingen TV-luidspreker of Audio uit selecteren, had deze al ingesteld op audio out. Maar met beiden opties heb ik nog hetzelfde probleem.
Volgens mij kan ik de bronkeuze op mijn 5.1 versterker niet instellen. (Sony DAV S-888).

Waar zou het verder nog aan kunnen liggen? Bedankt!

Edit: Dit heb ik gevonden; tik uit speakers tijdens.. zappen, reclame wisseling etc heb alleen niet de mogelijkheid om het analoog aan te sluiten, iemand die een oplossing hiervoor weet?

[ Voor 23% gewijzigd door Vanquishh op 20-09-2015 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Ik wil mijn subwoofer op een nette manier aansluiten op de receiver. Momenteel heb ik daarvoor een composiet AV kabel in stukken getrokken. Echter is deze voor de huidige opstelling aan de korte kant (denk 2 meter) en natuurlijk niet de meest high end kabel. Heeft iemand een tip voor een betaalbare degelijke (mono) RCA kabel? Ik blijf het liefst uit het elfjesbos, dus meer dan een paar tientjes mag het zeker niet kosten. Voor zover nog belangrijk: de kabel vormt de lijn tussen mij Pioneer VSX-424-K en zelfbouwsub met 300W conrad plate amp.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 19:24

DjVe

Hatsaflats!

NoepZor schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:09:
Ik wil mijn subwoofer op een nette manier aansluiten op de receiver. Momenteel heb ik daarvoor een composiet AV kabel in stukken getrokken. Echter is deze voor de huidige opstelling aan de korte kant (denk 2 meter) en natuurlijk niet de meest high end kabel. Heeft iemand een tip voor een betaalbare degelijke (mono) RCA kabel? Ik blijf het liefst uit het elfjesbos, dus meer dan een paar tientjes mag het zeker niet kosten. Voor zover nog belangrijk: de kabel vormt de lijn tussen mij Pioneer VSX-424-K en zelfbouwsub met 300W conrad plate amp.
Zoiets is prima: http://www.allekabels.nl/...3025/subwoofer-kabel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Zoals ik het begrijp is een goed afgeschermde RCA kabel genoeg? Ik zie dat de kabel zowel digitaal als analoog geschikt is. Dat maakt dus geen verschil. Ik dacht dat daar misschien wel verschil in zat qua materiaaldikte en ohms.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromanin
  • Laatst online: 11-09 19:59

* knip *

Dit hoort niet thuis in dit topic. Zie de topic-warning.

[ Voor 97% gewijzigd door S1NN3D op 21-09-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Chromanin schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:32:
Zeg mannen. ik heb net een goedkoop stel denon speakers gekocht voor 50Euro waarmee ik mijn logitech boxen van mijn PC wil vervangen.

Nu, ik wil er geen al te dure versterker voor kopen, maar als ik op 2dehands ga kijken zie ik door de bomen het bos niet. Veel te ingewikkeld en veel te veel keuze. Kan er iemand mij een goeie aanraden voor circa 50 Euro tweedehands op een belgische 2dehands website? Liefst met een optische aansluiting. Of in ieder geval mij tips geven op wat ik moet letten?
Pak een mooie surround receiver van wat jaartjes terug. Die hebben een optische ingang en zijn prima te vinden voor een paar tientjes. Ik heb een tijd terug bijvoorbeeld een Sony 940QS receiver gekocht voor €50.
NoepZor schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:08:
Zoals ik het begrijp is een goed afgeschermde RCA kabel genoeg? Ik zie dat de kabel zowel digitaal als analoog geschikt is. Dat maakt dus geen verschil. Ik dacht dat daar misschien wel verschil in zat qua materiaaldikte en ohms.
Een kabel voor een sub moet je inderdaad wel goed afschermen. Een digitale kabel moet officieel een weerstand hebben van 75 ohm de meter (dacht ik), maar het werkt prima met willekeurige andere kabel. Andersom overigens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Subkabel echt afschermen is natuurlijk alleen nodig als je interferentie verwacht. Verder gat er gewoon een lijnsignal overheen, want sub heeft zijn eigen versterking. Dat linkje van allekbels gaat gewoon werken. Ik heb hier zelf ook een mono tulpkabel van 5 meter en een paar tientjes tussen mijn Denon receiver en Klipsch sub en dat werkt prima :)

@Chromanin: voor aankoopadvies hebben we een apart subforum, zie ook topicwaarschuwing hieronder :)
Beetje versterker zal het allicht aan kunnen sturen, merk zal weinig uitmaken. Loop een keer binnen bij de kringloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromanin
  • Laatst online: 11-09 19:59
The Eagle schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:05:
Subkabel echt afschermen is natuurlijk alleen nodig als je interferentie verwacht. Verder gat er gewoon een lijnsignal overheen, want sub heeft zijn eigen versterking. Dat linkje van allekbels gaat gewoon werken. Ik heb hier zelf ook een mono tulpkabel van 5 meter en een paar tientjes tussen mijn Denon receiver en Klipsch sub en dat werkt prima :)

@Chromanin: voor aankoopadvies hebben we een apart subforum, zie ook topicwaarschuwing hieronder :)
Beetje versterker zal het allicht aan kunnen sturen, merk zal weinig uitmaken. Loop een keer binnen bij de kringloop.
Bedankt, bij deze gepost: Op zoek naar goedkope versterker 2dehands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
Voor mijn HT maak ik gebruik van een receiver. Nu, ik ben aan het uitkijken voor een kabelgoot dewelke van mijn meubel naar mijn televisie loopt. Al heb je verschillende maten van goten (4 kabels, 8 kabels,...). Hoeveel kabels lopen er bij jullie naar jullie televisie? Voorlopig heb ik: 1 HDMI (want alles wordt aangesloten op de receiver?), een internet-kabel en een stroomkabel. Vergeet ik nu iets?

Tweede vraagje. Omdat de receiver achter een deurtje komt de staan zocht ik naar een oplossing voor de afstandsbediening (zonder dat het deurtje altijd open moeten staan). Kwam zo uit bij IR extenders. Gaat zoiets als dit volstaan voor wat ik het nodig heb? Dus het ene stuk op de receiver en het andere stuk bovenop de kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Chromanin,

Neem a.u.b contact op met D vd V via DM, e-mail, WhatsApp of wat dan ook maar stop de discussie in dit topic. Diverse posts naar de TC verwijderd aangezien dit op deze manier behoorlijk rommelig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Brick Top schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:51:
Voor mijn HT maak ik gebruik van een receiver. Nu, ik ben aan het uitkijken voor een kabelgoot dewelke van mijn meubel naar mijn televisie loopt. Al heb je verschillende maten van goten (4 kabels, 8 kabels,...). Hoeveel kabels lopen er bij jullie naar jullie televisie? Voorlopig heb ik: 1 HDMI (want alles wordt aangesloten op de receiver?), een internet-kabel en een stroomkabel. Vergeet ik nu iets?
Wat dacht je van je antennekabel of de kabel(s) naar de decoder? ARC over HDMI werkt best leuk maar lang niet altijd 100%. En misschien wil je in de toekomst nog meer kabels hebben om iets aan te sluiten. Die HDMI van de TV vervangen door optical ofzo ;)
Tweede vraagje. Omdat de receiver achter een deurtje komt de staan zocht ik naar een oplossing voor de afstandsbediening (zonder dat het deurtje altijd open moeten staan). Kwam zo uit bij IR extenders. Gaat zoiets als dit volstaan voor wat ik het nodig heb? Dus het ene stuk op de receiver en het andere stuk bovenop de kast?
Nope. Dat zijn alleen de ontvangers voor het Marmitek kastje. Je moet een heel kastje hebben, zoiets als deze: https://azerty.nl/0-797-8...invisible-control-4-.html :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Brick Top schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:51:
Mijn voorkeur is altijd om de TV enkel als scherm te krijgen. Dan is HDMI+voeding voldoende.

Helaas verkopen ze TV's alleen altijd met allerlei meuk erop. Doe mij maar 1x HDMI en stroom, de rest liever extern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanquishh
Vanquishh schreef op zondag 20 september 2015 @ 18:39:
Klinkt logisch inderdaad, op de tv kan ik alleen bij luidsprekerinstellingen TV-luidspreker of Audio uit selecteren, had deze al ingesteld op audio out. Maar met beiden opties heb ik nog hetzelfde probleem.
Volgens mij kan ik de bronkeuze op mijn 5.1 versterker niet instellen. (Sony DAV S-888).

Waar zou het verder nog aan kunnen liggen? Bedankt!

Edit: Dit heb ik gevonden; tik uit speakers tijdens.. zappen, reclame wisseling etc heb alleen niet de mogelijkheid om het analoog aan te sluiten, iemand die een oplossing hiervoor weet?
Iemand die hier iets op weet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Voor de slaapkamer hebben we nu een Marantz 6009 en UD5007 staan. Ons idee is om de receiver boven op de blue ray speler te zetten. Andersom leek ons niet handig vanwege de warmte die van de receiver komt.

Kan het kwaad om de receiver boven op de blue ray speler te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nee hoor, en andersom ook niet. Die dikke pootjes zitten er niet voor niks onder. De kast trekt dat echt wel. Stel de toren samen zoals je wilt. Door de pootjes staat het hoe dan ook stabiel, en de warmte kan ie dankzij de pootjes die als afstandshouders dienen ook kwijt. Maakt dus niks uit wat je waar op zet :)

Alleen zou ik een amp van 20+ kilo niet zomaar op een hakkietakkie cd speler zetten. Maar ik ken maar weinig mensen die uberhaupt die combi zouden willen hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn Marantz receiver eens open schroeven en eerst zelf wat onderzoek doen want zodra ik de schakelaar " speaker C " aanzet (zelfs zonder aangesloten bedrading) springt deze in protect. Speaker C gebruikte ik om te bi-ampen en dat kan dus nu niet meer. Iemand die kennis heeft wat hiervan de oorzaak kan zijn en waar ik naar moet kijken? Wil graag weer bi-ampen ivm toch de net wat betere klank dan van mijn speakers.

Alvast bedankt voor jullie input!!!

NB: vraag heb ik ook op Marantz forum gesteld.

[ Voor 198% gewijzigd door FeaR op 03-10-2015 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-09 17:34

ilm

Zopas mijn eerste impulsaankoop gedaan (eeuwige twijfelaar), maar boston acoustics a360 voor 180 euro per paar + verzending kon ik niet laten liggen. Was aan het kijken naar modellen zoals Q acoustics 2050i/3050i, Cambridge aero 6, Dali Zensor 5 en deze zouden vergelijkbaar moeten zijn.

Ik had ze eigenlijk pas nodig begin volgend jaar, dan heb ik de ruimte om een 5.1 systeem te bouwen. Nu heb ik zelfs nog geen versterker. Ik heb zopas een Topping-VX1 gekocht om men wharfedale 9.1's aan men pc te hangen. Ik vermoed dat deze (2x25W) te zwak zullen zijn voor twee zuilen ?

Zijn er goedkope tussentijds oplossingen. Ik vind het een beetje jammer om nu een receiver te kopen (bv., Denon X1100W) waarvan ik 90% niet ga gebruiken (heb nog geen 5.1 of netwerkaansluiting nodig). En de receivers zijn precies ook goed gestegen in prijs sinds een maand geleden.

ps: Dit is niet echt bedoeld als aankoopadvies, eerder als in welke richting te denken. Mocht het hier toch verkeerd staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Als je de opties op een AVR niet nodig hebt dan kun je kijken naar een stereo versterker? Op dit moment vind je juist veel modellen van vorig jaar voor mooie prijzen.

Als je toch richting een 5.1 wenst te gaan. Dan zou ik zelf nu al een dergelijke receiver aanschaffen. Je kunt dit in stappen doen. Bijvoorbeeld eerst richting een 2.0 daarna 3.0 en vervolgens 5.0 en daarna 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

ilm schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:42:
Zopas mijn eerste impulsaankoop gedaan (eeuwige twijfelaar), maar boston acoustics a360 voor 180 euro per paar + verzending kon ik niet laten liggen. Was aan het kijken naar modellen zoals Q acoustics 2050i/3050i, Cambridge aero 6, Dali Zensor 5 en deze zouden vergelijkbaar moeten zijn.

Ik had ze eigenlijk pas nodig begin volgend jaar, dan heb ik de ruimte om een 5.1 systeem te bouwen. Nu heb ik zelfs nog geen versterker. Ik heb zopas een Topping-VX1 gekocht om men wharfedale 9.1's aan men pc te hangen. Ik vermoed dat deze (2x25W) te zwak zullen zijn voor twee zuilen ?
Bij op normaal volume muziek spelen wordt er maar een paar Watt naar je speakers gestuurd, dus dat trekt ie makkelijk. In principe kun je zolang je niet op te hoge volumes draait, alles op alles aansluiten. Zie ook de FAQ :)
Zijn er goedkope tussentijds oplossingen. Ik vind het een beetje jammer om nu een receiver te kopen (bv., Denon X1100W) waarvan ik 90% niet ga gebruiken (heb nog geen 5.1 of netwerkaansluiting nodig). En de receivers zijn precies ook goed gestegen in prijs sinds een maand geleden.

ps: Dit is niet echt bedoeld als aankoopadvies, eerder als in welke richting te denken. Mocht het hier toch verkeerd staan...
Gewoon gebruiken wat je hebt. Of voor een paar tientjes een extra amp bij de kringloop halen.
Qua 5.1: als je wilt uitbreiden, gewoon doen. Een nette stereo amp kan maar schrijf je dan uiteindelijk vrij snel af en als je toch al naar 5.1 wilt is dat gewoon zonder van het geld.

• ilm

ilm

K, het is dat ik eens had gelezen (hier?) dat als het kapot gat dat het dan enkel is omdat de versterker juist niet sterk genoeg is. Zou goed zijn mocht het gaan.

Even opgezocht:
VX1-Topping:
24.4W (RL=4Ω, THD+N=10%)
13.9W (RL=8Ω, THD+N=10%)

10% THD ? Haha, lijkt me vrij hoog.

en de boston A360
15 – 200 watts
Sensitivity: 89dB [SPL/2.8V at 1m]
Nominal Impedance: 8 ohms

Vreemd dacht gisteren 10 - 200 Watt gezien te hebben. Dus theoretisch eigenlijk niet, 15 Watt vs 13.9 Watt en dan moetek alles opendraaien (clipping etc). Alhoewel zoals je aangeeft het gemiddeld gebruik wel lager is, en er ook wel een veiligheidsmarge in de specs zitten. Toch, wil ze niet direct stuk spelen (en ook goede kwaliteit eruit halen, schijnen moeilijker aan te sturen zijn), misschien best toch zien of ik nog een stereo versterker vind op zolder.

Aanvulling, mijn Wharefedale 9.1's (fantastische speaker btw ;) )
Nominal impedance: 6 ohms
Sensitivity: 86dB/2.83V/m
Recommended power: 20–100W.

Deze spelen nu goed genoeg, maar volgens de 'specs' kan het ook niet echt denk ik (wss moet ik die 20Watt@6Ohm omrekenen naar de 4Ohm of 8Ohm van de versterker ?)

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Die 10% THD+N kan wel eens heel goed waar zijn. Hoe hoger de THD des te hoger het vermogen wat je op kan geven en dat laatste is nog steeds waar de gemiddelde consument op geilt. Bij PC-setjes zie je het heel veel van dat soort vervormingen. Bij receivers houden ze het (tot op heden) gelukkig op 1% THD als max. Wat overigens ook al aan de hoge kant is. Het verschil tussen 0,1% THD (wat eigenlijk de max is) en de opgegeven 10% THD kan qua vermogen zeer verschillen. Ik zou er niet van staan te kijken als die VX1 op 8 Ohm bij 0,1% THD letterlijk een paar Watt over heeft.

Impedantie omrekenen naar het vermogen van de versterker gaat niet op. De speaker mag dan nominaal 6 Ohm zijn, maar dat zegt niets over de dippen dan wel pieken in de impedantie. Er zijn speakers die nominaal 8 Ohm zijn die tot onder de 3 Ohm dippen. Maar ook speakers die 4 Ohm nominaal zijn en haast niet dippen. Daarom zegt nominale impedantie ook niet altijd alles.

Al met al is getallen naast elkaar zetten niet te doen omdat ze eigenlijk nooit overeenkomen of fluctueren over een bereik. Waarbij het clippen of oversturen van een speaker veelal wel te horen is en het vooral je gezonde verstand gebruiken is.

• Hapkars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04 18:48
Ik heb een sony bravia 43w808C in combinatie met een Denon 1000X, Hierop heb ik twee front-speakers aangesloten. De Denon is aangesloten cisco hd recorder (waarin tevens een ziggo kaartje).

situatie is als volgt:

TV- (hdmi in poort 4 acr) - hdmikabel - Denon (hdmi ACR poort) - hdmikabel - cisco

Mijn vraag is of het mogelijk is de tv bij tv-kijken als een center-speaker te laten fungeren?
Is er iemand die hier ervaring mee heeft of mij van tips kan voorzien?

(ik ben mij bewust van de kwaliteit van tv-speakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm

ilm

FeaR schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:30:
Die 10% THD+N kan wel eens heel goed waar zijn. Hoe hoger de THD des te hoger het vermogen wat je op kan geven en dat laatste is nog steeds waar de gemiddelde consument op geilt. Bij PC-setjes zie je het heel veel van dat soort vervormingen. Bij receivers houden ze het (tot op heden) gelukkig op 1% THD als max. Wat overigens ook al aan de hoge kant is. Het verschil tussen 0,1% THD (wat eigenlijk de max is) en de opgegeven 10% THD kan qua vermogen zeer verschillen. Ik zou er niet van staan te kijken als die VX1 op 8 Ohm bij 0,1% THD letterlijk een paar Watt over heeft.
Ja, ik geloof die specs ook wel. Het is ook maar een goedkope Chinese class-T amp. Een maand terug had een vergelijkbare Denon een THD van 0.01% en Onkyo een THD van 0.1% in de pricewatch. Maar weet niet meer hoe deze juist gemeten is en op welke vermogen dit was.

Zoals je zegt, om het allemaal te gaan vergelijken en op te zoeken is eigenlijk niet te doen. Daar kruipt ontzettend veel tijd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Hapkars schreef op woensdag 30 september 2015 @ 23:22:
Ik heb een sony bravia 43w808C in combinatie met een Denon 1000X, Hierop heb ik twee front-speakers aangesloten. De Denon is aangesloten cisco hd recorder (waarin tevens een ziggo kaartje).

situatie is als volgt:

TV- (hdmi in poort 4 acr) - hdmikabel - Denon (hdmi ACR poort) - hdmikabel - cisco

Mijn vraag is of het mogelijk is de tv bij tv-kijken als een center-speaker te laten fungeren?

Ben je er ook van bewust, waar je je vraag hebt gesteld?

Dat kan prima, je pakt een schroevendraaier. Je schroeft je tv open. Je soldeert de luidsprekerdraden los. Je pakt wat luidsprekerdraad en soldeert die weer vast aan de luidsprekers, die je net in serie of paralel hebt gezet. Je pakt een bestaand gat in de acherkant en je voert hier je luidsprekerdraden doorheen, als dat niet past boor je even een nieuw gat. Maakt de achterkant weer dicht en sluit de luidsprekerdraden aan.

:P

Dat was zeker niet het antwoord waarna je zocht :D

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Hapkars schreef op woensdag 30 september 2015 @ 23:22:

situatie is als volgt:

Nogal nutteloos. Het enigste doel van een centerspeaker is om betere geluidskwaliteit te krijgen.
Tv speakers geven al een vervelend geluid en ze passen ook niet bij de frontspeakers waardoor je totaal geen harmonisch geluid krijgt. Als je de center ook nog gaat gebruiken in surround mode verdrinken alle stemmen in je tv speakers en staan je mooie frontspeakers te slapen ;) Zonder je tv speakers klinkt het beter.

Maar je kunt inderdaad met een schroevendraaier en wat extra kabel de tv speakers in je Denon steken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Wat je ook kunt doen is op de tv een 2 de versterker aansluiten met als uitgang de center speaker.
Je hebt een een uitgaang voor de koptelefoon zitten en dan kun je met de tv afstandsbediening het geluid regelen ik vermoed dat je zoiets wil daar ik anders geen reden kan bedenken wrom je de centerspeaker aan de tv wil hangen.
Wat ook kan is een soundbar.

[ Voor 4% gewijzigd door Read op 01-10-2015 17:11 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Nog makkelijker antwoord: nee, dit kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 19:15
Ik ben momenteel volop aan het kijken voor een vinyl/stereo setup te kopen, en heb momenteel mijn zinnen gezet op de Klipsch RP-150M speakers (75W), in combinatie met een Marantz PM6005 stereo versterker, maar deze levert 'maar' 60W per kanaal... moet ik dan naar iets zwaarder kijken, of zou dit geen probleem mogen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

DenHond schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 18:54:
Ik ben momenteel volop aan het kijken voor een vinyl/stereo setup te kopen, en heb momenteel mijn zinnen gezet op de Klipsch RP-150M speakers (75W), in combinatie met een Marantz PM6005 stereo versterker, maar deze levert 'maar' 60W per kanaal... moet ik dan naar iets zwaarder kijken, of zou dit geen probleem mogen zijn?
Geen probleem hoor leuke combi,
Ik ga niet beginnen over de zin en onzin over vermogens enzo daar staat er al zat van op het forum.
Wat ik je wel wil aanraden ga eens luisteren bij een echte hifi boer waar deze combi opgesteld staat of neer gezet kan worden, geluid is erg persoonlijk en wat de 1 fantastisch vind daar gruwelt een ander van ,niemand kan horen wat jij hoort en als jij het mooi vind dan is het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
Read schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 19:04:
[...]

Geen probleem hoor leuke combi,
Ik ga niet beginnen over de zin en onzin over vermogens enzo daar staat er al zat van op het forum.
Wat ik je wel wil aanraden ga eens luisteren bij een echte hifi boer waar deze combi opgesteld staat of neer gezet kan worden, geluid is erg persoonlijk en wat de 1 fantastisch vind daar gruwelt een ander van ,niemand kan horen wat jij hoort en als jij het mooi vind dan is het goed.
Bedankt voor de feedback :)
De lokale hifi winkels hebben naar mijn indruk nogal woekerprijzen (imo), toch ik zou het rot vinden om eerst alles staan uit te proberen om daarna alles goedkoper via internet te kopen (het zullen er wel meer doen waarschijnlijk).
De versterker had ik recent bij een collega gehoord (op een totaal andere setup), en ik was toch onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Klipsch moet je wel liggen qua klankkleur. Ik ben er niet zo kapot van. Probeer in ieder geval speakers ergens te beluisteren. Versterking is minder belangrijk en bepalend voor het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat idd. Klipsch moet je liggen. Maar ik vind het prima (dr staat hier een volledige Klipsch /Denon installatie) :)
Weet niet waar je woont, maar als een dagje Rotterdam een optie is zou ik zeker eens bij Correct gaan luisteren. Die hebben _veel_ staan. En neem je eigen vinyl en/of cd's mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een goed geluidssetje voor een budget prijs van 150 euro maximaal. Het moet een gewoon simpel setje worden met een aux aansluiting of eventueel wireless (bluetooth of wifi dus).
Nu ben ik op dit setje uitgekomen: http://www.logitech.com/n...a-speakers-z533?crid=1589
Alleen de subwoofer is 30W. Natuurlijk wil ik een harde/diepe bas hebben nu is mijn vraag:

Is de hoeveelheid Watt op een subwoofer wel belangrijk, is er voor rond de 150 euro wel een goed setje beschikbaar en kunnen jullie misschien met wat leuke voorbeelden komen waar ik naar op zoek ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Start een topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies wat dat is exact wat je vraagt.
Maar kom dan wel eerst zelf met suggesties waarvan jij denkt dat ze aan je eisen voldoen. En vermeld er ook even het gebruik (pc, woonkamer, etc) bij. Tip: wattage is NIET belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
The Eagle schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:52:
Dat idd. Klipsch moet je liggen. Maar ik vind het prima (dr staat hier een volledige Klipsch /Denon installatie) :)
Weet niet waar je woont, maar als een dagje Rotterdam een optie is zou ik zeker eens bij Correct gaan luisteren. Die hebben _veel_ staan. En neem je eigen vinyl en/of cd's mee :)
Ik woon in de omgeving van Aalst (België). De officiële dealers zijn niet direct bij de deur, maar als ik jullie bezig hoor, is het blijkbaar toch de moeite om eens rond te kijken waar ik ze alvast eens kan horen voor ik ze aanschaf... bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 22:01:
Start een topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies wat dat is exact wat je vraagt.
Maar kom dan wel eerst zelf met suggesties waarvan jij denkt dat ze aan je eisen voldoen. En vermeld er ook even het gebruik (pc, woonkamer, etc) bij. Tip: wattage is NIET belangrijk.
Thanks voor het advies over de wattage en heb inmiddels een topic aangemaakt in het door jou aangegeven forumdeel. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Ik heb sinds kort een nieuwe onderbuurvrouw en die heeft af en toe last van mijn subwoofer.
Ik heb nog 2 piepschuimen platen er onder liggen en mijn wooferpootjes staan daar wel weg gezakt in.

Nou weet ik dat je geluidsisolerende dingen hebt zoals de auralex subdude. Kan ik het beste gewoon dit onder mijn woofer zetten en vervolgens daar dan weer de piepschuimen platen onder zetten? Is die subdude van auralex inderdaad zo goed?
Ik ben zelf niet een heel handig persoon dus ik vind het ook niet erg om iets meer te betalen ipv doe het zelf alles te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Iets als een Auralex Subdude en SVS SoundPath Subwoofer Isolation System (wat een k*tnaam om telkens te typen) zijn ontkoppelende methodes. Een goedkopere optie om te ontkoppelen is twee squasballetjes doormidden snijden en die met de ronde kan naar de vloer onder de subwoofer leggen (of je moet een 70 kilo beest hebben, dan mogen het wat meer balletjes zijn). Koppelen kan je weer doen door spikes. Wat de beste uitwerking heeft hangt onder andere af van de vloer/bouw van de woning. Waar wel moet worden gezegd dat dergelijke producten meer afstemmend is, een bonkie-bonk subwoofer gaat er niet opeens heel subtiel en rustig van spelen.

Het minste overlast zorg je met een goede basis. Dus een goede subwoofer met een goede afstelling. Als je je crossover op 200 Hz zet, subwoofer in een hoek duwt en het volume vol open dan doet zo'n Subdude ook niet veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-08 13:29
Weet iemand waar je 'vulling' voor in luidsprekers kan kopen? Bij Pipoos hebben ze 450 gram polyester watten voor €10, maar misschien is het ergens anders goedkoper? Kon het niet vinden met de search. Het is voor in DIY sealed satellietspeakers, wou ze helemaal volgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Die watten zijn wel goedkoper dan de demping die ik zo snel vind:
Dr Baileys Longhair, streng per 100 gram €2,54
Twaron Angel Hair, 50 gram €9,95

Bron:
http://shop.speakerenco.nl/dempingsmateriaal
http://www.speakerland.nl...eronderdelen/demping.html

Pagina: 1 ... 15 ... 100 Laatste

Let op:
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies Vul daar alle vragen van het format in als je een aankoopadviestopic opent. Iemand helpen bij aankoopadvies is goed bedoeld, maar ook uitdrukkelijk niet de bedoeling.

Dit is het "Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic". Een topic voor vragen die in één, misschien twee posts een antwoord vinden.
Voor vragen met meer diepgang graag een topic openen in Audio en HiFi. Altijd geldt: kijk ook in de handleiding!

Voor inhoudelijke discussie over het wel en wee van verschillende kabels, DAC's, versterkers en wat je oren kunnen horen is er Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6