tik uit speakers tijdens.. zappen, reclame wisseling etc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Harman Kardon receiver (HK AVR255) en sinds kort, out of the blue, klinkt er een tik uit de speakers als de reclame van het ene spotje naar het andere wisselt, als ik op de reveiver schakel tussen bronnen, en als ik van kanaal wissel.
De HDTV box van UPC gaat met beeld (helaas) via HDMI naar de TV, en het geluid optisch naar de receiver.

Eerst dacht ik dat het aan de receiver lag, want het treed ook op als ik met de receiver schakel tussen de ingangsbronnen.
Nu heb ik een nieuwe gekregen, en het probleem is er nog steeds!

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Zelfs als ik de HDTVbox uit heb staan, hoor ik de tik als ik met de receiver schakel tussen de bronnen.

Groet,
Raymon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus precies hetzelfde probleem, zelfs tussen nummertjes op sommige originele cd's hoor je een plofje, welliswaar minder als tussen het zappen met de UPC box, maar toch. :(

Daarnaast wordt dat ding bloedheet...is dit normaal? :(

Weet niemand wat dit is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrusaderNoR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 15:14
Ik kan het alleen maar vanuit de audiohoek bekijken maar kan het niet aan de elektriciteit liggen (aarding, dipjes/piekjes door andere elektrische apparaten e.d.).

Ik gebruik zelf een geaarde filterstekkerdoos en bijbehorende geaarde en afgeschermde elektriciteitskabels van het merk Supra.

[ Voor 4% gewijzigd door CrusaderNoR op 15-08-2008 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier dus ook last van.
Ik vind het vrij storend.

Ik ben in het bezit van de AVR 247 van Harman & Kardon

Iemand al een oplossing?

gr

Ik heb vanavond Harman/Kardon gemaild, met het probleem.
benieuwd wat zij zeggen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2008 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb contact gehad met Harman/Kardon Customer Service.

Ik kreeg de volgende mail:

Geachte heer,

Bij deze receiver kennen wij die klacht niet. Wij adviseren u dan ook contact op te nemen met uw leverancier. Hij zal u verder helpen en de AVR eventueel doorsturen naar zijn aangewezen servicecenter.

Het probleem is dus niet bij hun bekend,
ik ga mijn versterker maar opsturen, want
ik word er een klein beetje gek van.

gr Dabo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 13:27

Shunt

Boe

wat een mogelijk probleem kan zijn is dat je een optiche kabel gebruikt. Als ik mij niet vergis zit er bij het verschuiven van reclames een stukje totaal geen geluid bij het beeld. en dan zal er geen data over de optiche kabel gaan en dan zal ook de HK de optiche uitgang uitschakelen als ik mij niet vergis wat het zelfde effect geeft als van bron verwisselen.

probeer de hele zooi eens analoog aan te sluiten ?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 01:18:
wat een mogelijk probleem kan zijn is dat je een optiche kabel gebruikt. Als ik mij niet vergis zit er bij het verschuiven van reclames een stukje totaal geen geluid bij het beeld. en dan zal er geen data over de optiche kabel gaan en dan zal ook de HK de optiche uitgang uitschakelen als ik mij niet vergis wat het zelfde effect geeft als van bron verwisselen.

probeer de hele zooi eens analoog aan te sluiten ?
In principe zou dat niet met een klik gepaard moeten gaan, alhoewel mijn Jungson dat ook wel eens doet omdat hij dan in de autodetect mode gaat. Als de HK dat ook doet kan het kloppen wat je zegt, aan de andere kant moet de periode zonde signaal wel lang zijn (meerdere seconden) en volgens mij is dat niet zo bij reclame of tussen songs op een CD. Maar probeer het eens analoog.

Bij schakelen tussen bronnen is een klik wel normaal omdat er dan een circuit wordt ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 13:27

Shunt

Boe

als ik mij niet vergis doet mijn Marantz ZR-6001 dit ook bij een kleine onderbreking. en dan hebben we het over nog geen seconde ofzo. vandaar dat ik alles coaxiaal aan gesloten heb dit heeft hier om een stomme reden geen last van ? :D

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inderdaad mijn Digitenne verbonden middels een Optische kabel.
Ik ga straks even een andere kabel proberen.

Ben benieuwd,

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harman Kardon heeft voor de AVR 255 een update op zijn website, doe de updat en je bent van alle tikjes af! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Heeft iemand die update al geprobeerd? Ik heb dit probleem ook en weet eigenlijk zo goed als zeker dat ik dit in het begin niet had. Het is nu zelfs bij het menu van een dvd. Als ik in het menu aan het klooien ben krijg ik de tikjes al. Beetje erg minders!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Pagina: 1