Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Pagina: 1 ... 14 ... 100 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Haha, ik weet dat het allemaal brol is. Is voor mijn zwager en gewoon voor wat gebeuk in huis. Speakers erbij zijn twee (wederom) Skytech torens met (uit mijn hoofd) 5 drivers per stuk. Komt best aardig geluid uit.

Phase werkte ook niet.

En tsja, er is wel laag, maar ik zou toch wel wat meer verwachten eerlijk gezegd. Voor mijn gevoel gaat mijn zelf gemaakte passieve subje (voor mijn kistradio) met 8 inch driver van 40 euro die ik aansluit op een D-klasse versterker een stuk harder.

Maar crossover lager zetten op de receiver kan helpen? Overigens staan de fronts nu op "large", omdat alleen dan de subwoofer op "plus" kan, in plaats van "yes". Maar heb allebei geprobeerd.

---edit---
db's naar 7 gezet voor de subwoofer en nu begint het bij ontploffingen en hardstyle toch wel wat voller en harder te klinken. Ligt echt aan film/geluid/bron. Spotify via SpotIMC geeft veel minder bass dan een film of nummer vanaf de NAS.

[ Voor 15% gewijzigd door barrymossel op 05-08-2015 21:10 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:32

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb van de week mijn subwoofer binnen gekregen KLIPSCH R-12SW, echter hoe kan ik deze een beetje instellen zonder aparatuur. Hij hangt aan een HK AVR145.

Achterop de speaker zit een draaiknop die de 'Hertz' aangeeft. Helemaal naar rechts staat LFE. Op mijn versteker heb ik hem ook aangesloten op LFE. Betekend dit automatisch dat ik hem daar op moet zetten.
In vergelijk met mijn vorige HKTS11 vind ik deze nogal meer lawaai maken. Teveel dreunen eigenlijk. Moet ik dat op de sub regelen op via mijn versterker?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:24

DjVe

Hatsaflats!

Cross-over (Hz) helemaal open zetten, aangezien je receiver het kantelpunt bepaald. Volume gewoon op de helft en inderdaad met de afstandsbediening van de receiver aangeven hoeveel volume die krijgt. Probeer ook nog wat te spelen met de plaatsing (in hoeverre dat kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mystikal schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 17:09:
Ik heb van de week mijn subwoofer binnen gekregen KLIPSCH R-12SW, echter hoe kan ik deze een beetje instellen zonder aparatuur. Hij hangt aan een HK AVR145.

Achterop de speaker zit een draaiknop die de 'Hertz' aangeeft. Helemaal naar rechts staat LFE. Op mijn versteker heb ik hem ook aangesloten op LFE. Betekend dit automatisch dat ik hem daar op moet zetten.
In vergelijk met mijn vorige HKTS11 vind ik deze nogal meer lawaai maken. Teveel dreunen eigenlijk. Moet ik dat op de sub regelen op via mijn versterker?
Standaard inregeling van een sub is op LFE aansluiten, crossover op standje max zetten, volume op midden en dan echte crossover en extra versterking of verzwakking in dB's op de receiver inregelen. Maar is ook afhankelijk van welke inregelmogelijkheden je op de receiver hebt. Als dat alleen de crossover is bijv zul je de versterking op de sub moeten installen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:33
Ik ben aan het kijken voor een goedkope receiver die enkel met consoles wordt gebruikt (dus geen muziek, internetradio, spotify of Youtube).

Nu kwam ik goedkoop een Onkyo TX-NR509 tegen. Alleen nu zie ik dat deze geen Upscaling heeft (helemaal geen videoverwerking). Ga ik daarmee problemen krijgen als ik deze aansluit op mijn beamer? (BenQ W1070)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 15:02
Hallo ! ik heb zomaar even een vraagke / ingeving..
ik heb een denon avr 2307, die heft 2x hdmi in.
mijn smarttv van philips heeft wel iets van wifi direct, maar vaak werkt dat helemaal niet echt.
het is een philips .... 5028...

via de app van philips op de iPhone of de android tablet werkt het wel om te zappen en zo, en sommige dingen kun je dan wel op dat moment vanuit andere apps die direct wifi-direct ondersteunen het beeld naar de tv sturen, zoals met de mediaspeler.
het beeld rechstreeks vanaf de laptop naar de tv sturen gaat echter niet goed.

zou je nu bijvoorbeeld een widi stick in de receiver kunne pluggen en het beeld op deze manier van je laptop / tablet / of bijvoorbeeld via windows continuum via de receiver naar de tv en of de beamer kunnen sturen? of gaat er dan ergens iets mis?
of mis ik dan alsnog het geluid of zo iets?

dan zou een hdmi stick-pc misschien iets zijn?

[ Voor 25% gewijzigd door engelbertus op 07-08-2015 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Engelbertus: kijk even naar een chromecast, die zou icm een DLNA servertje op je laptop alles moeten kunnen wat jij wilt. Tenzij je TV al smart is, dan heb je alleen die DLNA server nodig.

@waah: wat voor jou met je consoles denk ik met name belangrijk is, is de manier van aansluiten van de diverse consoles en op de beamer. Een receiver zet niet zomaar een composietsignaal door naar bijv HDMI. De term die je zoekt heet upconverting. Helaas wordt die niet heel vaak in de specs vermeld, dus dan moet je online boekjes doorspitten.
Als je geen upconvering hebt heb je ook weinig aan upscaling ;)

[ Voor 5% gewijzigd door The Eagle op 07-08-2015 23:06 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 15:02
mijn tv is wel smart, ondersteunt miracast, maar blijkbaar houdt die een lijst met apparaten bij, en alleen de apparaten waar hij mee gepaired is geweest krijgen vervolgens toegang. de rest is dus levenslang geblokkeerd, tenzij je die cache leegt. je kunt er dus niets aan instellen.

maar wat voor dlna server heb ik dan nodig? ik heb toch gewoon windows 10?
vanaf de laptop "weergeven op" kiezen, levert wel de tv op in het overzichtje, maar dan die kiezen levert niets op.
ik heb dlna geprobeerd met de humax 5200, die ziet wel de windows 10, maar in de map / profiel waarin iets moest staan vondt ie niks...

en een chromecast, gaat dat werken op een receiver? en is dat makkelijker dan een widi stick? ik wil liver niet vanaf zo'n ding werken, maar gewoon beeld en geluid vanaf een apparaat daarnaartoe sturen, dus eigenlijk zonder dlna server...?

de humax vond t wel via de usb stick, maar dan had ik weer geen ondertitels, die waren appart in een bestand.
en zoals je snapt, beperk ik de werkwijze t liefst tot een simpele handeling die nog te begrijpen is, en foolproof werkt. hoeft niet super vanzelf te gaan.

uiteindelijk de mac mini maar met pijn en moeite aangesloten op de recever, en dan met usb die files overzetten en met kodi afspelen, maar das nu ook niet echt makkelijk...

[ Voor 65% gewijzigd door engelbertus op 07-08-2015 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
The Eagle schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 23:05:
@waah: wat voor jou met je consoles denk ik met name belangrijk is, is de manier van aansluiten van de diverse consoles en op de beamer. Een receiver zet niet zomaar een composietsignaal door naar bijv HDMI. De term die je zoekt heet upconverting. Helaas wordt die niet heel vaak in de specs vermeld, dus dan moet je online boekjes doorspitten.
Als je geen upconvering hebt heb je ook weinig aan upscaling ;)
Het zoeken naar upconversion is zeker lastig ja was ik al achter. De beamer heeft ook composiet en component naadt hmdi. Dus op zich kan ik de reveiver gewoon op de beamer aansluiten via composiet en component. Maar dat geeft dus geen problemen met resoluties?

Upconversion versterkers zijn mij wat te prijzig. Kan deze voor weinig oppikken vandaar de vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je beamer kan zelf toch gewoon via hdmi allerlei resoluties aan, net als een tv. Hier heb je geen speciale extra hardware voor nodig.

Dat upscalen of downscalen kan die beamer zelf gewoon prima.

Of wil je graag ouderwetse consoles zoals een supernintendo zonder hdmi op je receiver aansluiten via composiet / s-video en dat dan via je receiver met hdmi naar je beamer sturen? Dat vraagt wel extra kwaliteiten van de beamer.

Wat wil je precies?

[ Voor 39% gewijzigd door JvS op 09-08-2015 20:46 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
JvS schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 20:43:
Je beamer kan zelf toch gewoon via hdmi allerlei resoluties aan, net als een tv. Hier heb je geen speciale extra hardware voor nodig.

Dat upscalen of downscalen kan die beamer zelf gewoon prima.

Of wil je graag ouderwetse consoles zoals een supernintendo zonder hdmi op je receiver aansluiten via composiet / s-video en dat dan via je receiver met hdmi naar je beamer sturen? Dat vraagt wel extra kwaliteiten van de beamer.

Wat wil je precies?
Ik wil de games gewoon kunnen spelen. Extra kwaliteit hoeft niet, want aan 240p kan je weinig verbeteren.
De oude consoles gaan in de receiver via composiet, en de versterker stuurt het naar de beamer via composiet. Ik was bang dat hij dan een kleiner beeld zou maken, maar dat is dus niet zo (op beeldverhouding na natuurlijk).
Weet ik genoeg, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Soepel antwoord :P. (ik snap dat je spellen wilt spelen). Je wilt dus oude consoles aansluiten met composiet en dat de receiver er hdmi van maakt? Dan moet de receiver dat wel expliciet kunnen he...

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 09-08-2015 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Zag op marktplaats twee IE80's voorbij komen voor de helft van de prijs. (Ongeveer even veel als een IE60 nieuw).

Nu gaan natuurlijk alle alarmbellen rinkelen bij mij want wellicht zijn ze wel allemaal nep. Kan iemand hier zien of deze wel echt zijn? Of sowieso niets van mp kopen qua high-end in-ears.

1e: http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
2e: http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
JvS schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:50:
Soepel antwoord :P. (ik snap dat je spellen wilt spelen). Je wilt dus oude consoles aansluiten met composiet en dat de receiver er hdmi van maakt? Dan moet de receiver dat wel expliciet kunnen he...
Ja ik wil oude consoles aansluiten via de receiver. Maar het hoeft dus niet via hdmi naar de beamer. Dat kan ook wel over composiet. Ik was alleen bang dat de beamer het dan heel klein (kwa afmeting) zou weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41

JME

zeg maar Jamie

In mijn badkamer zit een set bootluidsprekers ingebouwd: Sony XS-MP1610W. Die hebben een impedantie van 4 Ohm en zitten aangesloten op een el cheapo minisetje in de kamer ernaast. Geluid is heel behoorlijk en hoeft in de badkamer ook niet super te zijn natuurlijk. Nu wil ik graag dat minisetje vervangen door eentje die ik via bluetooth kan aansturen vanuit de badkamer. Oog is gevallen op de LG CM1530BT, maar bij de speakeraansluiting daarvan staat 6 Ohm. Kan ik straffeloos mijn 4 Ohm badkamerspeakers daarop aansluiten, of legt één van beide dan het loodje (miniset of speakers)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Kan iemand mij misschien vertellen hoe deze oude speakerterminals werken:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XcTn214l.jpg

Het betreft een Sansui B-77 eindversterker.

De terminals zijn 90 graden draaibaar, verder zie ik geen opening aan de zijkant om een draad in te steken. Bananenstekkers passen er helemaal niet in. Aan het eind van het gaatje zit een metalen contactje, verder is alles plastic.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gg8ie1Jl.jpg

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Kabel in het gaatje en draaien?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

JT schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:35:
Kabel in het gaatje en draaien?
Ooooh, zo dus. Nu blijven de kabels zitten idd, thanks voor de tip. _/-\o_

Blijft een wazig systeem, misschien toch maar eens modden met fatsoenlijke terminals.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Staat me bij dat dat 90 graden draaien en dan uittrekken is. Daar zou dan een gat moeten zitten waar je een draad door kunt halen. Vervolgens weer 90 graden terugdraaien.
Maar wat hier boven staat kan ook goed mogelijk zijn. Zolang het maar werkt, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik weet het ook niet, was maar een gok van mijn zijde :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een vraag ivm ARC audio van m'n tv naar soundbar.

Ik heb dus de LG 49UB820V tv en de LG LAS650 soundbar waarbij ik geluid via arc wil sturen.
pricewatch: LG 49UB820V Zwart
pricewatch: LG LAS650

Alles is mijns insziens correct ingesteld: hdmi kabel vanuit de 2e Hdmi poort (deze met ARC functie) naar de HDMI out poort van de soundbar (althans zo staat het in de installatiegids en dus niet de HDMI in poort).
Tevens de tv ingesteld zodoende hij het signaal uitstuurt via ARC poort.
Bij aanschakelen van de tv gaat automatisch de soundbar aan en schakelt die over op 'TV ARC', doch ik krijg niets van geluid....
Ook de "simplink" van LG is geactiveerd en bij het veranderen van het volume via de LG TV afstandsbediening zie ik op het scherm ook de cirkel van het geuid onderaan in beeld met functie "home cinema".

Alleen krijg ik dus niets van geluid. Iemand die me kan helpen?
zou ik heel sterk apprecieren, want via optische kabel is er een ruis dewelke ik dus liever niet heb, vandaar de hdmi-optie.

Alvast m'n dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Al in het menu van de tv gekeken of ARC ingeschakeld staat en wat er nog meer voor opties voor zijn?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:36:
Al in het menu van de tv gekeken of ARC ingeschakeld staat en wat er nog meer voor opties voor zijn?
Ik veronderstel van wel, gezien ik via het 'geluid' tabblad kan kiezen voor ofwel de "tv speaker", ARC/HDMI, "optisch bekabeld" of "optisch draadloos".

Enige optie ik verder nog heb onder ARC is: PCM of automatisch

Beiden al geprobeerd, maar zonder resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Vreemd...lijkt me voldoende. Geen buren met een TV met ARC waar je het even uit kan proberen?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:19
Wanneer je al je hifi-materiaal (+ televisie) bij een en dezelfde hifi-store koopt, is het dan soms mogelijk een korting te bedingen? Of is dat niet gangbaar bij A/V-stores? We spreken hier over een bedrag van om en bij de 4000 euro.

Ik ga het sowieso een keertje vragen bij verschillende shops. Maar ik ben al wel is benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Brick Top schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 18:26:
Wanneer je al je hifi-materiaal (+ televisie) bij een en dezelfde hifi-store koopt, is het dan soms mogelijk een korting te bedingen? Of is dat niet gangbaar bij A/V-stores? We spreken hier over een bedrag van om en bij de 4000 euro.

Ik ga het sowieso een keertje vragen bij verschillende shops. Maar ik ben al wel is benieuwd naar jullie ervaringen.
Bij een internetshop met al scherpe prijzen gaat het niet zo snel lukken. Bij een fysieke shop met hoge prijzen lukt het makkelijker. Je bent gek als je het niet gaat proberen.

Al geven ze 50 meter speakerkabel en wat hdmi kabels erbij, tikt allemaal aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Is me zelfs bij de Mediamarkt gelukt, dus kunnen doet het zeker. Kreeg zo een CAM module en wat 3D brillen gratis, scheelde toch 5 tientjes - beter dank niks :)
Wel weet ik dat Correct het niet doet - maar die hebben laagste prijs garantie. Als een winkel dat laatste heeft hebben ze vaak al niet zoveel marge. Then again: als ze het niet hebben: ga rustig elders shoppen, want het kan zeker goedkoper ;)

Wat overweeg je aan te schaffen trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je al precies weet wat je wilt, zou ik het lekker online bestellen. En dan bij de goedkoopste aanbieder nog om een mooie set aanbieding vragen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niika
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik wil een center speaker boven mijn beamer scherm plaatsen, maar gaat dit wel natuurlijk klinken ?
Bovenkant scherm hangt op 1,90 ( scherm is 200x113 ) en we zitten op stoelen welke dicht bij de grond zit ( hoogte zit zak )

Onder mijn scherm staat een kastje met apparatuur, welke net onder mijn scherm staat, dus geen ruimte meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:13
niika schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:30:
Ik wil een center speaker boven mijn beamer scherm plaatsen, maar gaat dit wel natuurlijk klinken ?
Bovenkant scherm hangt op 1,90 ( scherm is 200x113 ) en we zitten op stoelen welke dicht bij de grond zit ( hoogte zit zak )

Onder mijn scherm staat een kastje met apparatuur, welke net onder mijn scherm staat, dus geen ruimte meer.
Even een trap neerzetten en uitproberen?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrRobbert
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-09 11:56
Antwoord op een (lage) vraag.

Zeer lezenswaardig artikel over vervorming in subwoofers. (Spoiler: het verhaal heeft een open einde):

http://www.audioholics.co...ity-of-distortion-at-bass

De eerste pagina legt mooi uit waarom subwoofers zoveel extra vermogen nodig hebben om een paar Hz lager te komen.

Veel plezier, namens uw dokter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
niika schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:30:

Even een verhuizing naar Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic met deze vraag, daar passen zulke vragen beter. Post hier foto's en specs van je home cinema is hier niet voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niika
  • Laatst online: 24-01-2024
Thalaron schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:40:
[...]

Even een trap neerzetten en uitproberen?
Dat is een idee, echter moet ik er nog een kopen dus heb dan nog keus kwa maten.

Iemand anders ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
niika schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:34:
[...]

Dat is een idee, echter moet ik er nog een kopen dus heb dan nog keus kwa maten.

Iemand anders ervaringen ?
Zo'n speaker werkt het beste op oorhoogte en dat lukt alleen met een akoestisch transparant scherm.
Als dat geen optie is dan gaat het vrij makkelijk worden. Je hangt het ding boven het scherm of je maakt ruimte onder het scherm :) Je zult altijd de speaker een beetje moeten richten op je oren.

Als je op een zitzak kijkt dan zal de speaker onder het scherm hangen waarschijnlijk beter klinken.
Geluidskwaliteit is belangrijker dan een kastje onder het scherm, dus plaats maken :P

De centerspeaker is ook de meest gebruikte speaker voor films dus niet gaan bezuinigen op het formaat/prijs omdat je die makkelijker kunt plaatsen.

Ik heb het hele internet afgezocht om een beugelmeubel te vinden om mijn centerspeaker tegen de tv te kunnen schuiven. De juiste positie van zo'n speaker is belangrijk om een homogene ervaring te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
The Eagle schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:37:
Is me zelfs bij de Mediamarkt gelukt, dus kunnen doet het zeker. Kreeg zo een CAM module en wat 3D brillen gratis, scheelde toch 5 tientjes - beter dank niks :)
Wel weet ik dat Correct het niet doet - maar die hebben laagste prijs garantie. Als een winkel dat laatste heeft hebben ze vaak al niet zoveel marge. Then again: als ze het niet hebben: ga rustig elders shoppen, want het kan zeker goedkoper ;)

Wat overweeg je aan te schaffen trouwens?
Bedankt voor je reactie. Aankoop staat gepland voor het einde van september - begin oktober. Dan pas hebben we de sleutel van het huis.

Om de vriendin gelukkig te houden ben ik aan het uitkijken voor iets dat compact/design is, maar ook goed presteert. Momenteel neig ik sterk naar de Monitor Audio Apex 5.1 set - wel met andere sub om de prijs toch een beetje te drukken. Receiver moet ik ook nog aanschaffen maar aan die research ben ik nog niet toegekomen.

Kortom, we spreken hier toch al snel over een bedrag van 3500 € - 4000 €. Als ik m'n tv op dezelfde locatie koop, komt daar nog is om en bij de 1500 € bovenop. Ik hoop dat er winkels bestaan die op zo'n bedrag toch een mooie korting willen aanbieden.

Al is dat eigenlijk nog steeds een erg gering budget, naar hifi-normen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 06:36
Sinds kort verhuisd. Voor de woonkamer, slaapkamer, babykamer en badkamer maak ik gebruik van een sonos systeem. In de woonkamer ook nog LP met versterker en flinke vloerboxen.. Allemaal prima.

De vorige bewoner heeft in de keuken 2 boxen opgehangen op een muur (hoeken) en in het midden van de muur de draden laten uitkomen. Het betreft een woonkeuken met 2 openslaande deuren naar de tuin.Wij zullen veel in de tuin aanwezig zijn.

Kortom, ben opzoek naar een stereo die ik aan de muur kan hangen. liefst met een touchscreen (modern uiterlijk) die ik op normale boxen met speakerdraad kan aansluiten.

Vanzelfsprekend zou spotify intergratie en app ondersteuning enz super zijn maar geen must (internet radio toch wel prettig denk ik)

Heb gekeken naar een connect:amp maar vind 550 euro op dit moment even te veel geld. plus ik blijf dan met 2 flinke gaten in de muur zitten ;) .

Kwam er met mijn googlen termen niet echt aan uit. Kan iemand mij op weg helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door Vecodo op 15-08-2015 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies want dit is geen kleine audio/hifi vraag :)

@Brick Top: als jij dan pas de sleutels van je huis krijgt zou ik eerst gaan klussen en dan pas hifi etc uitzoeken. Verhuizing en huis inrichten gaat meer dan genoeg tijd en geld in zitten. Heck, tegen november krijg je al de sinterklaas en kerstaanbiedingen dus ik zou juist dan shoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
The Eagle schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:58:
Topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies want dit is geen kleine audio/hifi vraag :)

@Brick Top: als jij dan pas de sleutels van je huis krijgt zou ik eerst gaan klussen en dan pas hifi etc uitzoeken. Verhuizing en huis inrichten gaat meer dan genoeg tijd en geld in zitten. Heck, tegen november krijg je al de sinterklaas en kerstaanbiedingen dus ik zou juist dan shoppen :)
Jep, sowieso hoor. First things first. Maar ik ben zo iemand die graag lang op voorhand de nodige research doet. Op die manier hoef ik toch niet als een compleet onwetende nitwit de speciaalzaak binnen te stappen wanneer het zo ver is. :P

Nog een vraagje in verband met subwoofers. In welke mate is een performante subwoofer wenselijk wanneer je in een rijhuis of appartement woont? Ikzelf heb me een rijhuis gekocht en ondanks dat het recentelijk helemaal gerenoveerd is, gaat dat qua geluidsisolatie etc. niet beantwoorden aan recente nieuwbouw.

De reden van mijn vraag is dat ik wat aan het googlen was op '2 small subs vs 1 large one' en daar lees je toch regelmatig dat twee subs wenselijker zijn voor muziek. Alleen zou een grote sub sowieso wel meer 'punch' geven dat twee kleinere. Voor mij zouden twee kleinere subs interessanter zijn omdat ik die beter kan plaatsen. Anderzijds ben ik wel iemand die van wat 'punch' houdt... Maar is het überhaupt wel wenselijk om een subwoofer te plaatsen met veel 'punch' wanneer je in een rijhuis woont? Ga je dan niet snel ruzie krijgen met de buren?

Mensen met ervaringen op dat vlak, mogen die steeds delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
De meeste subs met een 'punch' kun je instellen tot het wenselijke niveau.
Dus geen buren thuis dan knop naar rechts en 'PUNCHEN' maar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Research doen is helemaal prima. Sterker nog, dat wordt ook van je verwacht voor je een topic start. Maar om nou een ander topic te gebruiken om die reseacht te doen, das ook weer zoiets natuurlijk ;)

Anyways, qua subs: begin gewoon met een enkel klein subje. Geeft zeker in een rijtjeshuis of appartement meestal meer dan genoeg punch. Evt kun je er later eentje bij kopen. Trust me, meestal is 1 enkele sub meer dan genoeg om alle glazen in je kastjes te laten trillen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Hoe ver wil je gaan met je geluidsinstallatie om 2 subs te plaatsen? Dan begin je meer over kamer akoestiek te praten en dan wil je ook "gordijnen, tapijtjes en boekenkasten" plaatsen om een gebalanceerd geluid te krijgen.

2 subs werken heel goed om een gebalanceerd geluid door je hele kamer te krijgen. Maar dan moet je ook geen kleine speakers kopen als je zo fanatiek gaat worden. Als de kamer een akoestische hel is dan heeft het weinig nut om allerlei extra apparatuur erin te gooien. Het plaatsen van een sub is overigens ook niet zo makkelijk als je een optimaal resultaat moet hebben.

Voordat je jezelf gek gaat maken met een enorme setup zou ik eerst bepalen wat je precies verwacht :)
Als je geen zin hebt om je kamer op maat te maken voor je audiosysteem dan zou ik me niet zo druk maken over een dubbele sub of extreem dure oplossingen. Dan kun je veel meer gericht het geld besteden voor een beter resultaat voor jou beperkte situatie.

YouTube: The Benefits Of Using Multiple Subwoofers for Home Theater

[ Voor 6% gewijzigd door BARACUS op 16-08-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 14:12
Mijn Kef Q400B subwoofer laat sinds een tijdje een hoge toon horen in de standby. Het is heel zacht, zoiets wat je ook wel bij oude beeldbuis TV's hoorde soms. Kan ik hier iets tegen doen en is het schadelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
The Eagle schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:09:
Anyways, qua subs: begin gewoon met een enkel klein subje. Geeft zeker in een rijtjeshuis of appartement meestal meer dan genoeg punch. Evt kun je er later eentje bij kopen. Trust me, meestal is 1 enkele sub meer dan genoeg om alle glazen in je kastjes te laten trillen ;)
Volgens mij is dat nou juist niet wat je wilt, dat zijn van die bonkie bonkie subs die alles laten vibreren en resoneren.

Had zelf vroeger een Yamaha 5.1 setje met een slechte sub, als je die wat harder zette, dan kreeg ik rare vibraties in tussenramen. Later heb ik een zware SVS 10" subwoofer gekocht en nergens meer last van gehad, maar wel veel meer druk en bass. :)

Om op de vraag terug te komen, volgens mij is 1 enkele sub makkelijker te plaatsen. Met twee subs maak je het jezelf moeilijker en krijg je mogelijk staande golven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik bedoel ook geen bonkie bonkie sub, maar een doorsnee formaat. Als je die naast een SVS zet is het een klein ding :P
Moet wel een fatsoenlijk subje zijn uiteraard, niet zo'n ding dat je bij 5 melkpakjes krijgt ;)

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-08 23:17
Stomme vraag: als je een 7.2 receiver hebt met daarop maar 2 luidsprekers aangesloten, op wat zet je dan je bronmateriaal? Op stereo of 5/6/7.1? Zet de receiver die laatste dan zo goed mogelijk om naar stereogeluid?

• Mikayu
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

Zo lang je receiver maar op Front speaker blijft staan (eventueel in een bridge setting) maakt het niet uit wat voor bron er in komt. Hij zal het altijd naar stereo mixen.

Beste is de bron blijven bitstreamen zodat de receiver alle informatie geleverd krijgt.

• Jaco69
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-08 09:50
Dag,

Ik heb een mooie 5.1 set met speakers aan de muur en kabels weggewerkt in de gestuckte muren.

Probleem is dat ik bedacht had dat alle kabels inclusief speaker kables achter de TV uit moesten komen. Nu hebben we een groote tv kast tegen de muur staan en nog geen probleem maar de bedoeling is om de TV aan de muur te hangen.
Het zou leuk zijn als ik dan geen kabel goot nodig heb van de TV naar beneden.

Is het mogelijk aparatuur inclusief (nieuwe) AV receiver achter de TV te hangen?
Of kan ik iets met de ene16mm flexibele eleckticiteitsbuis die wel weg gewerkt is tussen achter de TV en net boven de vloer? (de speakers hebben 4mm2 draden die elk net in 1 zo'n buis passen)

Verwijderd

HDMI moet dan ook nog door die buis en dat zal krap worden denk ik (altijd te proberen natuurlijk). En een 5.1 AV receiver is altijd van een redelijk formaat/gewicht dus dat achteraan een TV hangen lijkt mij not done. Je had indd best een kabelgoot in de muur gestoken vanaf de tv kast tot waar je de tv gaat hangen.

• Ossi
Jaco69 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:28:
Dag,

Ik heb een mooie 5.1 set met speakers aan de muur en kabels weggewerkt in de gestuckte muren.

Probleem is dat ik bedacht had dat alle kabels inclusief speaker kables achter de TV uit moesten komen. Nu hebben we een groote tv kast tegen de muur staan en nog geen probleem maar de bedoeling is om de TV aan de muur te hangen.

Is het mogelijk aparatuur inclusief (nieuwe) AV receiver achter de TV te hangen?
Of kan ik iets met de ene16mm flexibele eleckticiteitsbuis die wel weg gewerkt is tussen achter de TV en net boven de vloer? (de speakers hebben 4mm2 draden die elk net in 1 zo'n buis passen)
Voor speakertjes in een huiskamer kun je ook wel af 1,25mm2 snoeren hoor :)
Komt er nog wel een kast onder de tv? Dan zou ik de bekabeling van de tv door een buis laten geleiden die je hebt gefreest in de muur. Als er ook niks onder de tv komt te staan, dan wordt het wel erg lastig om bekabeling weg te werken. Lijkt me sterk dat je een receiver achter de tv kwijt kan als je hem al hebt opgehangen.

• BARACUS
Jaco69 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:28:
Dag,

Je receiver achter de tv plaatsen is wel lastig :P Het gaat niet passen en de afstandbediening werkt niet.

4mm speakerkabel is wel erg dik. Je zou deze dunner kunnen maken en dan gaat het misschien wel door de buis heen? Om een hdmi kabel erdoor te trekken moet je de stekker zelf monteren.

Je zou nog een plaat kunnen monteren tegen de wand waar alle kabels doorheen gaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.hdm.be/upload/Image/producten/Cinewall_sfeerbeelden/cinewall_marbella.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:11
Dus een sweex van enkele euro's doet wel Dolby surround/DTS naar analoog waar mijn interne Realtec het niet kan? of moet ik dan kiezen voor de xonar?

Heb namelijk een 6 kanaals klass-d versterker er achter hangen en wil liever niet naar een Reciever met ingebouwde decoder

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Meestal wel, wat voor moederbord heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Ik heb momenteel thuis een Yamaha YHT-394. Aangezien ik al een tijdje HDMI-in poorten tekort kom en mijn chromecast geen 5.1 surround kan spelen via de receiver van deze set (HTR-3063, heeft geen Dolby Digital +) heb ik onlangs besloten om de receiver te vervangen voor een moderner model met meer HDMI-in poorten.

Nu heb ik heb vandaag een Onkyo TX-NR636 gekocht bij de Mediamarkt, aangezien ze alleen nog een showmodel hadden staan heb ik er voor gekozen om een nieuwe te laten afleveren, dit duurt minstens nog een week dus ik heb hem nog niet. Nu ben ik de afgelopen uren een beetje aan het zoeken geweest op het internet over of ik nog iets aan de instellingen moet veranderen met de speakers die ik voorlopig nog ga gebruiken van de YHT-394, aangezien ik wat dit betreft een complete leek ben.

Nu kom ik nogal tegenstrijdige informatie tegen overal en ben ik na veel lezen nog geen steek verder. Ik lees wel overal dat een zwakkere receiver met te sterke speakers slecht is maar ik heb het dadelijk dus een tijdje andersom. Ik heb een receiver die (volgens de specs) 160 watt en 6Ω levert maar mijn 4 surround speakers zijn 80 watt en mijn center is 100 watt, allemaal op 6Ω. Volgens de ene site kan ik dit gewoon aansluiten zonder problemen, volgens de andere kan ik hier mijn speakers mee opblazen als ik de instellingen niet omlaag zet, wat is nou waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Dat gaat geen enkel probleem opleveren. Die subwoofer die bij de Yamaha zit, is die wel actief (heeft hij zijn eigen versterker/stroom kabel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Ja die heeft zijn eigen stroomkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Dan gaat dat helemaal goed komen. Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
Mikayu schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:17:
Meestal wel, wat voor moederbord heb je?
MSI B75MA-P45

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Die doet maar 2 kanaals. Beter die Xonar nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
Mikayu schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 00:05:
[...]

Die doet maar 2 kanaals. Beter die Xonar nemen
plaatje niet gezien? die is nl 7.1! dus ik heb ook de software van realtec om 7.1 te gaan, lukt me met een iso met muziek ook (via vlc) maar de rest niet!

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

technopeuter schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 20:33:
[...]

plaatje niet gezien? die is nl 7.1! dus ik heb ook de software van realtec om 7.1 te gaan, lukt me met een iso met muziek ook (via vlc) maar de rest niet!
Welk plaatje? Ik heb de specs van het (budget)ding opgezocht.. Heeft een line out, line in en mic in. Weet niet hoe je daar 7.1 uit krijgt, maar met 3 poorten gaat dat van ze leven niet lukken ook al heb je drivers gehackt.

Je bent 10x beter af met zelfs die sweex :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
Wat is volgens jullie de beste oplossing voor de rears wanneer je quasi tegen de muur zit met de zetel? Speakers inbouwen in het plafond? Satelliet-speakers die je zo hoog mogelijk plaatst en dan naar beneden richt? Mij lijkt het gewoon niet ideaal om speakers op oorhoogte te gaan hangen omdat die dan echt wel in je oor staan te brullen...

Verder, kan je grote front-vloerstaanders (Bowers Wilkins 684 S2 bijvoorbeeld) combineren met kleine rears (Bowers Wilkins M1 bijvoorbeeld) of gaat het evenwicht dan volledig zoek zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Brick Top schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:35:
Wat is volgens jullie de beste oplossing voor de rears wanneer je quasi tegen de muur zit met de zetel? Speakers inbouwen in het plafond? Satelliet-speakers die je zo hoog mogelijk plaatst en dan naar beneden richt? Mij lijkt het gewoon niet ideaal om speakers op oorhoogte te gaan hangen omdat die dan echt wel in je oor staan te brullen...

Verder, kan je grote front-vloerstaanders (Bowers Wilkins 684 S2 bijvoorbeeld) combineren met kleine rears (Bowers Wilkins M1 bijvoorbeeld) of gaat het evenwicht dan volledig zoek zijn?
Combi tussen sattelietjes en flinke fronts gaat prima. Rears zijn vooral voor effect en dat kan prima met een kleine klankkast. Ik zou inderdaad gaan voor difusse afstraling naar boven/beneden, zodat het niet zo in je oor staat te tetteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:57

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Wij hadden een set B&W M1 als rears, maar hebben in de woonkamer nu set CM5 S2 als rears en in slaapkamer een set CM1 als rears. Waren wij in verleden ook van mening dat satelliet speakers meer dan voldoende waren voor surround. Nu met de boekenplank speakers als rears merken we toch wel aanzienlijk verschil met films kijken. Met muziek staan ze uit. Maar de M1 deden altijd prima hun werk hier.

B&W M1 zijn prima speakers om in te zetten als rears.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

• Waah
Momenteel heb ik de Jamo 426-set zowel beneden als boven.
Boven wordt een game-kamer, en de speakers zijn nog niet in gebruik.

Via ibood komen er nu leuke speakers langs... en vandaar deze kleine vraag:

Als jullie moesten kiezen:
Boston Acoustics A360 zuilen toevoegen, en Jamo 426 zuilen als rears
Jamo 606 set vervangen voor de Jamo 426 (wordt dan verkocht)

Beide opties zijn voor mij ongeveer even duur (~ 170 euro). Is dit een leuke upgrade voor games en films? muziek luister ik daar niet.

En als laatste: De Canton 8.2 subwoofer, gaat die voor games en films veel toevoegen aan bovenstaande keuzes? Deze kan ik ook voor 200 krijgen.

• The Eagle

The Eagle

Nee, je kunt hopen dat ze mog eens voorbij komen. Tenzij je ze al gehunt en betaald hebt ;)

Having said that: die canton is zeker zijn geld waard. Ik zat zelf nog even e overwegen om er 2 te kopen. Krijg ik er hier thuis alleen nooit door :P
Vier vloerstaanders is natuurlijk altijd lekker als dat kan. Ik zou het zelf niet doen, maar dat is meer omdat je ook nog een gevalletje centerspeaker hebt waar je iets mee moet. Plus, als ik geld uit ga geven aan speakers, wil ik ze zelf eerst gehoord hebben. BA staat prima bekend, maar als ik ze niet vind klinken is het zonde geld. Als ik in jouw schoenen stond zou ik ze laten schieten en bij Correct de koopjeskelder induiken :)

• Waah
The Eagle schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:22:
Nee, je kunt hopen dat ze mog eens voorbij komen. Tenzij je ze al gehunt en betaald hebt ;)

Having said that: die canton is zeker zijn geld waard. Ik zat zelf nog even e overwegen om er 2 te kopen. Krijg ik er hier thuis alleen nooit door :P
Vier vloerstaanders is natuurlijk altijd lekker als dat kan. Ik zou het zelf niet doen, maar dat is meer omdat je ook nog een gevalletje centerspeaker hebt waar je iets mee moet. Plus, als ik geld uit ga geven aan speakers, wil ik ze zelf eerst gehoord hebben. BA staat prima bekend, maar als ik ze niet vind klinken is het zonde geld. Als ik in jouw schoenen stond zou ik ze laten schieten en bij Correct de koopjeskelder induiken :)
Ik zal het je sterker vertellen :P
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uaZtblwl.png

Dus ik kan kiezen ;)

In de koopjeskelder zie ik vooral heel veel duurdere opties. Juist dat het relatief goedkoop een upgrade kan krijgen maakt het een optie voor me.

Op de gamekamer heb ik ruimte zat, dus kwa plaatsing ben ik vrij. Ik las dat zowel de jamo 606 en de A360 allebei erg laag al kunnen, dus de 50% extra voor de sub twijfel ik over.

• The Eagle

The Eagle

Wat jij moet doen is een 7.2 receiver kopen, de BA's als fronts en de rest gewoon lekker allemaal aansluiten :Y)

• Waah
The Eagle schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:43:
Wat jij moet doen is een 7.2 receiver kopen, de BA's als fronts en de rest gewoon lekker allemaal aansluiten :Y)
Breng me op ideeën :P
Maar weet niet of het er daar beter van wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aRegularUser
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-05-2023
Beste Audiofielen/Tweakers,

Ik ben al even met het idee aan het spelen een leuke audio set-up aan te schaffen. Ik hou zelf erg van mooi geluid, maar streef eerlijk gezegd niet naar het sublieme. Dit komt ook omdat ik geen onbeperkt budget heb.

Wat wil ik bereiken? IK zoek een setje speakers (bookshelf-formaat) en een versterker/receiver waar ik het geluid van mijn tv (een sony, geen smart-tv) kan op laten afspelen. Daarna moet het ook via wifi en bluetooth kunnen afspelen (als ik eens snel met mijn gsm iets wil afspelen liefst via bluetooth dan). Ook aou ik graag via mijn macbook air 13 inch 2014 en zelfgebouwde desktop (mobo: asus B75M plus zonder apparte geluiskaart) muziek willen afspelen.

Ik dacht zelf aan volgende twee items:
pricewatch: Pioneer VSX-S510 Zwart
pricewatch: Edifier Studio 980T (Zwart)

bedankt alvast voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:24

FeaR

In GoT we trust

Waah schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:10:
Boston Acoustics A360 zuilen toevoegen, en Jamo 426 zuilen als rears
Die zou ik doen. Niet geheel objectief aangezien ik zelf een paartje Boston Acoustics heb staan en het behoorlijk goede speakers vind. Meer in balans dan Jamo, maar van die laatste loop ik sowieso niet heel warm. Dan zou ik liever voor een goede front stage gaan en wat mindere rears aangezien die toch minder aan worden gesproken. Maar zoals gezegd: zeker niet objectief.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Budget zou ik toch anders verdelen. Je hebt behoorlijke eisen voor de receiver dus met een model van tien jaar terug ga je het niet redden. Maar zeven tientjes voor een paar (!) speakers zou ik niet te serieus over nadenken. Kijk eerder naar iets als een Dali Zensor 1, Boston Acoustics A25, Q Acoustics 2010i, et cetera. Speakers doen meer met het geluid dan de receiver, vandaar zou ik daar meer geld in stoppen.

Open anders een topic binnen CEA aangezien het hier om een aankoopadvies gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
FeaR schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:48:
[...]

Die zou ik doen. Niet geheel objectief aangezien ik zelf een paartje Boston Acoustics heb staan en het behoorlijk goede speakers vind. Meer in balans dan Jamo, maar van die laatste loop ik sowieso niet heel warm. Dan zou ik liever voor een goede front stage gaan en wat mindere rears aangezien die toch minder aan worden gesproken. Maar zoals gezegd: zeker niet objectief.
Nou ibood is wat snel met versturen, dus ze kwamen vandaag de speakers al aanbieden van Boston Acoustics. Op zich ook niet erg, krijg ze nu maandag en ga ze gewoon beluisteren om te kijken of het de kosten waard is. en als het niks uitmaakt stuur ik ze gewoon retour naar iBOOD of maak ik er iemand op het forum blij mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Heel misschien kan je iemand in het iBOOD Hunt topic vinden die van zijn Boston Acoustics A25 speakers af wil maar nog niet geannuleerd heeft. In de hunt waren de Boston Acoustics A25 70 euro voor een setje namelijk.

Zelf ooit geupgrade van een soundbar naar 2 vloerzuilen, en ik wil niet meer terug. En de BA a25 staan goed te boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:12
Waah schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:07:
[...]

Nou ibood is wat snel met versturen
off-topic: dat is dan ook voor het eerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aRegularUser
FeaR schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:52:
[...]

Budget zou ik toch anders verdelen. Je hebt behoorlijke eisen voor de receiver dus met een model van tien jaar terug ga je het niet redden. Maar zeven tientjes voor een paar (!) speakers zou ik niet te serieus over nadenken. Kijk eerder naar iets als een Dali Zensor 1, Boston Acoustics A25, Q Acoustics 2010i, et cetera. Speakers doen meer met het geluid dan de receiver, vandaar zou ik daar meer geld in stoppen.

Open anders een topic binnen CEA aangezien het hier om een aankoopadvies gaat.
topic aangemaakt, bedankt! Versterker/receiver + (bookshelf) speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aRegularUser
Waah schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:10:
[...]

Heel misschien kan je iemand in het iBOOD Hunt topic vinden die van zijn Boston Acoustics A25 speakers af wil maar nog niet geannuleerd heeft. In de hunt waren de Boston Acoustics A25 70 euro voor een setje namelijk.

Zelf ooit geupgrade van een soundbar naar 2 vloerzuilen, en ik wil niet meer terug. En de BA a25 staan goed te boek.
heb het even gepost in het ibood hunt topic van afgelopen dagen! hier nogmaals de link naar het topic dat ik net heb aangemaakt in CEA : Versterker/receiver + (bookshelf) speakers

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Hallo allen,

Ik heb hier een Yamaha RX V1700 receiver staan en ik zit met een heel vervelend probleem. De receiver reageert totaal niet op de remote control. Ik heb vorig jaar de receiver een keer volledig ge-reset en sindsdien werkt de remote totaal niet meer. In de handleiding staat een heel stuk over codes, maar ik kom er gewoon echt niet uit. Heeft iemand enig idee?

• Ossi
devilsnight schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:11:
Hallo allen,

Ik heb hier een Yamaha RX V1700 receiver staan en ik zit met een heel vervelend probleem. De receiver reageert totaal niet op de remote control. Ik heb vorig jaar de receiver een keer volledig ge-reset en sindsdien werkt de remote totaal niet meer. In de handleiding staat een heel stuk over codes, maar ik kom er gewoon echt niet uit. Heeft iemand enig idee?
Batterij vervangen... maar zonder gekheid, sommige telefooncamera's zijn gevoelig voor infrarood. Check of de afstandbediening het überhaupt wel doet door te schijnen in de lens van de telefooncamera :)

Of anders een Logitech Harmony proberen.

• devilsnight
Ossi schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:41:
[...]

Batterij vervangen... maar zonder gekheid, sommige telefooncamera's zijn gevoelig voor infrarood. Check of de afstandbediening het überhaupt wel doet door te schijnen in de lens van de telefooncamera :)

Of anders een Logitech Harmony proberen.
Nou ik ben ermee naar de Hifi Corner te Groningen geweest en daar uitgetest en dat werkte goed. Wel pas nadat hij de remote gecleared had. Maar een van hun receivers ging gewoon aan met deze remote en de V1700 hier nog altijd niet. Totaal geen enkele reactie. Echt heel raar en ik weet me geen raad meer. Ik denk dat het nog steeds aan een code ligt dan, maar het is wel echt heel raar dat hij gewoon werkt op de receivers in de shop.

• Ossi
devilsnight schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:08:
[...]

Nou ik ben ermee naar de Hifi Corner te Groningen geweest en daar uitgetest en dat werkte goed. Wel pas nadat hij de remote gecleared had. Maar een van hun receivers ging gewoon aan met deze remote en de V1700 hier nog altijd niet. Totaal geen enkele reactie. Echt heel raar en ik weet me geen raad meer. Ik denk dat het nog steeds aan een code ligt dan, maar het is wel echt heel raar dat hij gewoon werkt op de receivers in de shop.
Pagina 103 van de handleiding laat de afstandsbediening voor een klein stukje zien. Je kan uitzenden voor AMP, Source, TV. Staat ie wel op AMP?

Holy shit, je kan nogal wat met die afstandsbediening :o Wat een ramp die handleiding :')

[ Voor 6% gewijzigd door Ossi op 03-09-2015 16:16 ]

• devilsnight
Ossi schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:14:
[...]

Pagina 103 van de handleiding laat de afstandsbediening voor een klein stukje zien. Je kan uitzenden voor AMP, Source, TV. Staat ie wel op AMP?

Holy shit, je kan nogal wat met die afstandsbediening :o Wat een ramp die handleiding :')
Yeah hij staat op AMP. Inderdaad man, er kan echt een shitload gedaan worden met die remote. Ik kom er serieus niet uit met die handleiding. Wat ze uitleggen over die codes heb ik allemaal getest, maar het haalt niets uit. Misschien inderdaad maar een Logitech Harmony halen. Hoort die meteen te werken erop?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ossi schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:14:
[...]

Dat ding kan net zoveel als een Logitech Harmony :+

Ik heb hier dezelfde afstandsbediening bij m'n RX-A2030 maar gebruik 'm eigenlijk amper/nooit doordat ik het hele spel liever bedien vanaf m'n iPad/iPhone middels de Yamaha APP.

De RX-V1700 heeft alleen geen netwerkaansluiting voor zover ik weet dus die optie is voor de vraagsteller dan meteen uitgesloten, helaas. Waarschijnlijk moet 'ie z'n AB gewoon even opnieuw koppelen middels de bijbehorende code.....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Ossi
Wat ook nog zou kunnen is dat de infraroodontvanger van je receiver kapot is...
Zou je niet kunnen testen met een afstandsbediening van de winkel waar je jouw afstandsbediening hebt getest?

Voor een Logitech Harmony moet je eerst een programma installeren en een account aanmaken. Dan moet je je receiver en andere apparatuur toevoegen. Die moeten geüpload worden naar de Harmony en dan moet je nog finetunen, omdat je sommige dingen misschien toch anders wilt. Dus daar ben je ook wel even zoet mee, voordeel is dat je nog maar 1 afstandsbediening hebt ipv 1 voor receiver, 1 voor tv, 1 voor decoder, 1 voor blu-ray speler.

Maar misschien dat wimmel_1 weet hoe jij je afstandsbediening aan de praat krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
wimmel_1 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:25:
[...]

Dat ding kan net zoveel als een Logitech Harmony :+

Ik heb hier dezelfde afstandsbediening bij m'n RX-A2030 maar gebruik 'm eigenlijk amper/nooit doordat ik het hele spel liever bedien vanaf m'n iPad/iPhone middels de Yamaha APP.

De RX-V1700 heeft alleen geen netwerkaansluiting voor zover ik weet dus die optie is voor de vraagsteller dan meteen uitgesloten, helaas. Waarschijnlijk moet 'ie z'n AB gewoon even opnieuw koppelen middels de bijbehorende code.....
Ik denk ook nog steeds dat het 't laatste is, maar ik kom er niet uit. De codes van allerlei apparaten staan aan het eind van de handleiding, maar gewoon puur een goede uitleg hoe ik de remote weer koppel aan de receiver lijkt er niet echt te zijn. Heel vreemd dat het ding na het clearen wel werkte op de receivers in de shop.

Ik zou mijn receiver mee kunnen nemen, maar het ding is behoorlijk zwaar en ik heb niet echt vervoer. Het liefst fix ik het gewoon zelf hier. Het is vast iets kleins maar ik zit er echt vast mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Laatst online: 23:25
Iemand bekend met de Castle Harlech luidspreker? Voor €200,- kan ik ze overnemen van iemand.. Heb nog ze nog niet beluisterd. Ben zelf niet bekend met het merk. Op What Hifi krijgt het wel lovende recensies.
Vind ze alleen niet zo mooi.. maar daar valt aan te sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 13:06
Ben zelf nog volop bezig (aan het twijfelen) voor mijn komende 5.1 set.

Klipsch zijn een optie (moet ik nog gaan beluisteren), maar nu zijn ook de Ikon 6 mk2s voor een zeer aantrekkelijke prijs te koop (actie en mogelijk opruiming ivm nieuwe serie).
Je leest nog wel eens dat het het beste is om alle speakers gelijk te hebben. Anderzijds heb je voor surrounds weinig nodig (in feite enkel wat effecten) en volstaat bookshelf speaker. Met een stand is die vaak al bijna net zo duur als de front.
De Ikon 6 kan ik voor dezelfde prijs kopen als een bookshelf + stand. Zou ik dan voor 4 floorstanders gaan, of blijft het enorme overkill om deze ook als rears te laten dienen?

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
VincentG schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:17:
Ben zelf nog volop bezig (aan het twijfelen) voor mijn komende 5.1 set.

Klipsch zijn een optie (moet ik nog gaan beluisteren), maar nu zijn ook de Ikon 6 mk2s voor een zeer aantrekkelijke prijs te koop (actie en mogelijk opruiming ivm nieuwe serie).
Je leest nog wel eens dat het het beste is om alle speakers gelijk te hebben. Anderzijds heb je voor surrounds weinig nodig (in feite enkel wat effecten) en volstaat bookshelf speaker. Met een stand is die vaak al bijna net zo duur als de front.
De Ikon 6 kan ik voor dezelfde prijs kopen als een bookshelf + stand. Zou ik dan voor 4 floorstanders gaan, of blijft het enorme overkill om deze ook als rears te laten dienen?
Ja het blijft overkill, maar dat maakt op zich niet uit natuurlijk :)
Voordeel van boekenplankspeakers op stands is dat de woofers zelf een stuk hoger zitten ipv dat een gedeelte van de speakers tegen de bank aan het spelen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Het is echt niet te geloven. Hoe complex moet zo'n simpel iets zijn zeg? Ik heb op de remote van de RX V1700 een learn knop staan, als ik die 3 seconden ingedrukt houd kan ik van alles kiezen, waaronder AMP. Die moet ik hebben. Alleen nergens in die handleiding staat de code voor AMP. De enige codes die er voor de Yamaha zijn in de handleiding staan onder Receivers>Tuner. Niets over de AMP. Bizar dit.

Als iemand de tijd heeft en die er even naar zou kunnen kijken, zou dat geweldig zijn. De eerste link gelijk bovenaan:

https://www.google.nl/#safe=off&q=yamaha+rx-v1700+manual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
devilsnight schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:32:
Het is echt niet te geloven. Hoe complex moet zo'n simpel iets zijn zeg? Ik heb op de remote van de RX V1700 een learn knop staan, als ik die 3 seconden ingedrukt houd kan ik van alles kiezen, waaronder AMP. Die moet ik hebben. Alleen nergens in die handleiding staat de code voor AMP. De enige codes die er voor de Yamaha zijn in de handleiding staan onder Receivers>Tuner. Niets over de AMP. Bizar dit.

Als iemand de tijd heeft en die er even naar zou kunnen kijken, zou dat geweldig zijn. De eerste link gelijk bovenaan:

https://www.google.nl/#safe=off&q=yamaha+rx-v1700+manual
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat het daar in zit. Op die manier kun je andere apparaten besturen, maar de versterker zelf zou gewoon door de afstandsbediening moeten kunnen.

Pagina 6:
Optie 0 (cijfer) op uit, geen idee wat je met macro's moet, maar maakt het voor nu alleen maar lastiger.
Optie H, staat die op AMP?

*edit*
En heb je mijn eerdere tip al geprobeerd om de afstandsbediening eens te richten op de camera van je telefoon? Op die manier kun je vaak zien of de afstandsbediening het nog doet. Mocht dat niet lukken, maar heb je wel een aqaurium, dan kun je het ook eens richten op vissen, vaak reageren die er ook op. :P

Pagina 7:
Bij Source staat, dat je daar andere componenten mee kan bedienen. Hoe dat moet lees je dan weer verder op pagina 95 en dan begin je te lezen over al die nummers waar jij naar op zoek bent, maar je moet daar dus niet zijn. Ik denk dat je naar optie H moet kijken op pagina 6. ;)

Hmm, je gaf eerder al aan dat ie op AMP stond...
Misschien dat toch de afstandsbediening niet goed meer is?

In de Clear optie van de afstandsbediening heb je ook de optie FCTRY, probeer die eens. Factory reset van de afstandsbediening.

Ook nog een optie:
http://www.yamaha.newremo...=WH254100&refnum=RX-V1700

[ Voor 31% gewijzigd door Ossi op 04-09-2015 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
Nevermind man, het is me net gelukt. Ik zat me dood te staren op de pagina's over codes maar wat bleek nou, het lag gewoon aan de ID. De ID code die erin stond was wel de default code, maar werkte om een of andere reden niet. Toen heb ik de tweede code getest en alles gevolgd zoals het er stond....hoppa, alles werkt weer.

Maar bedankt voor de reacties mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Ik heb even een vraagje, geen idee of het hier thuishoort,

Ik heb voor het geluid van mijn tv een oude sony-receiver met speakertjes. Ik was er heel tevreden van, tot voor kort ik een 'gekraak' hoor in mijn boxen, vooral bij lage tonen. Het komt ook voor bij andere speakers en andere kabels, dus ligt het probleem waarschijnlijk bij de receiver zelf. Het is irritant als je zo films wil bekijken en heb daarom besloten om heel de boel te vernieuwen, en over te stappen naar digitaal geluid.

Nu zag ik een leuke deal voorbij komen bij Coolblue , waarbij bij een Onkyo TX-SR444 een gratis setje Dolby Atmos-speakers worden geleverd, namelijk 2 Onkyo skh-410 speakertjes die je, als ik het goed begrepen heb, op je bestaande voorste speakers moet plaatsen. Ik ben ook wel van plan om nieuwe speakers te kopen (5.1 of 7.1), maar ik was benieuwd of het 1) een goede toevoeging is aan het geluidservaring en 2) of ik het wel in mijn (beperkte) ruimte kan gebruiken. Atmos speakers projecteren het geluid naar het plafond om zo meer surround te creëren, echter heb ik een schuin aflopend plafond, omdat ik op de bovenste verdieping zit.

Ter illustratie mijn huidige setup (slechte foto-kwaliteit, niet letten op de rommel):

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/53786114/foto.jpg

Zal dit het geluid niet vervormen? Of geeft dit niet zo veel effect? Is Atmos wel uberhaupt de moeite, of zou ik niet beter gewoon voor een klassieke 5.1 of 7.1 setup gaan?

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ik zag laatst de eerste top10 Atmos blurays, omdat er eindelijk 10 titels zijn :P Dus het is nog niet de moeite waard. Ze vechten het ook nog uit met 2 andere concurrenten met een soortgelijke techniek, DTS-X Aura3d. Als Atmos verliest als industrie standaard en je krijgt geen update via Onkyo....

Het geluid via het plafond projecteren daar komt best wel nauwkeurigheid bij kijken wil je het enigszins redelijk laten werken. Met een laag plafond/schuin plafond gaat het helemaal niet goed werken. Een fysieke speaker aan je plafond werkt gewoon het beste.

Wat voor setup je moet halen is een beetje moeilijk. Ligt aan je budget.
Liever een 5.1 met goede speakers en een leuke sub dan 7.1 met mindere speakers.

Atmos en dat soort zaken is nu voor de liefhebber met flappen geld en een goede ruimte om het te installeren. Over 2 jaar zal het allemaal duidelijker zijn.

Een grotere tv is ook iets om over na te denken en laat Atmos maar varen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BARACUS op 05-09-2015 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

BARACUS schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 20:44:
Ik zag laatst de eerste top10 Atmos blurays, omdat er eindelijk 10 titels zijn :P Dus het is nog niet de moeite waard. Ze vechten het ook nog uit met 2 andere concurrenten met een soortgelijke techniek, DTS-X Aura3d. Als Atmos verliest als industrie standaard en je krijgt geen update via Onkyo....

Het geluid via het plafond projecteren daar komt best wel nauwkeurigheid bij kijken wil je het enigszins redelijk laten werken. Met een laag plafond/schuin plafond gaat het helemaal niet goed werken. Een fysieke speaker aan je plafond werkt gewoon het beste.

Wat voor setup je moet halen is een beetje moeilijk. Ligt aan je budget.
Liever een 5.1 met goede speakers en een leuke sub dan 7.1 met mindere speakers.

Atmos en dat soort zaken is nu voor de liefhebber met flappen geld en een goede ruimte om het te installeren. Over 2 jaar zal het allemaal duidelijker zijn.

Een grotere tv is ook iets om over na te denken en laat Atmos maar varen ;)
Dankjewel voor het advies, ik zal maar gewoon starten met een degelijke 5.1 setup, dan heb ik nog ruimte om up te graden :) Tv is nu een 40 of 42 inch formaat, is voor mij goed genoeg momenteel. Natuurlijk kan het altijd groter 8)7. Ik woon ook nog bij mijn ouders, dus heb ik nog niet de ruimte/vrijheid om te doen wat ik wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

freddy0519 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 21:47:
[...]

...dus heb ik nog niet de ruimte/vrijheid om te doen wat ik wil ;)
Dan zou ik ook niet meteen investeren in een complete surround setup. Begin met twee mooie fronts, heb je veel meer aan dan een slecht geplaatste surround. Al wordt dat - op de foto afgaande - al krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

^^^ Dat was ok mijn eerste ingeving ja. Hoe de *** wil je daar een fatsoenlijke 5.1 setup neerzetten?
Investeer dan in twee mooie frontsspeakers. Uiteraard zou je natuurlijk die aanbieding met die Atmos speakers kunnen kopen - als ze er gratis bij zitten heb je ze maar vast. Desnoods zet je ze tijdelijk als rears in ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

The Eagle schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 21:56:
^^^ Dat was ok mijn eerste ingeving ja. Hoe de *** wil je daar een fatsoenlijke 5.1 setup neerzetten?
Investeer dan in twee mooie frontsspeakers. Uiteraard zou je natuurlijk die aanbieding met die Atmos speakers kunnen kopen - als ze er gratis bij zitten heb je ze maar vast. Desnoods zet je ze tijdelijk als rears in ofzo.
Het staat dan ook allemaal in mijn slaapkamer. De kamer is zelf 6m op 4m, de zithoek (want de foto is genomen van waar de zetel staat) is 1.5m op 2m (tot in de zetel, maar ik heb nog ruim een meter achter de zetel). Heb je dan zoveel plaats nodig voor een 5.1 set? Is toch maar een kwestie van neer te zetten, of moeten die ver uit elkaar staan? En reageer aub een beetje deftiger, **** zie ik niet zo graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Iets van ruimte heb je wel nodig. Met de huidige ruimte vraag ik me af of een center al iets van meerwaarde zou hebben, de fronts staan extreem dicht op elkaar. Speakers hebben sowieso ruimte nodig, dus niet strak tegen muren of kasten aanzetten. Dat doet het geluid over het algemeen geen goed.

Als de foto zo vertekent was het wellicht handiger om een betere foto te maken dan wel een tekening/schets bij te voegen wat mogelijk is.

Ik blijf er bij: beter een goede stereo set dan een slecht geplaatste surround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
The Eagle schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 21:56:
Desnoods zet je ze tijdelijk als rears in ofzo.
De Atmos speakertjes schijnen nogal erg fel te klinken om het verlies te compenseren als ze tegen het plafond weerkaatsen. Ik weet niet of dat echt lekker gaat klinken.
freddy0519 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 22:19:
[...]

Het staat dan ook allemaal in mijn slaapkamer. De kamer is zelf 6m op 4m,
Dat is toch een flinke kamer. Je moet gewoon wat zaken verplaatsen om je set centraal te zetten :)
Speakers moeten toch een beetje ademen om een ruimtelijk geluid te geven. Als je het allemaal dicht op elkaar gaat zetten dan voldoet een simpele set met kleine speakers ook wel.

[ Voor 14% gewijzigd door BARACUS op 06-09-2015 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 10:52

Audione0

Strijdt der titanen

Het volgende.

Mijn oog is gevallen voor 3 verschillende type sub, maar omdat over het algemeen en zeker deze 3 merken niet te beluisteren zijn voordat je ze koopt vraag ik mij af welke de beste keuze is.

Klipsch R-115SW
http://www.stassen.nl/luidsprekers/subwoofer/klipsch-r-115sw
SVS PB2000
http://referencehometheater.com/review/svs-pb-2000-review/
Sunfire HRS-10
http://www.stassen.nl/luidsprekers/subwoofer/sunfire-hrs-10

De sunfire is lekker klein en gaat volgen velen toch wel extreem laag en volgens de kenners is deze te vergelijken met de grotere onder ons. Gezien de afmeting van mijn ruimte (totaal 19.5m2 en 30m3 omdat de zolder in een punt loopt) vooral in de breedte (3.5 meter) beperkt is gaat mijn voorkeur naar deze kleine rakker, maar kan het in de praktijk wel zo laag zoals de specificaties doen geloven of is bigger always better en geeft een 15’’ woofer gewoon beter bassen weer op hogere volumes?

In de toekomst wil ik een tweede sub aanschaffen en dan is die sunfire toch echt wel ideaal qua formaat, maar wel prijzig.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Pagina: 1 ... 14 ... 100 Laatste

Let op:
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies Vul daar alle vragen van het format in als je een aankoopadviestopic opent. Iemand helpen bij aankoopadvies is goed bedoeld, maar ook uitdrukkelijk niet de bedoeling.

Dit is het "Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic". Een topic voor vragen die in één, misschien twee posts een antwoord vinden.
Voor vragen met meer diepgang graag een topic openen in Audio en HiFi. Altijd geldt: kijk ook in de handleiding!

Voor inhoudelijke discussie over het wel en wee van verschillende kabels, DAC's, versterkers en wat je oren kunnen horen is er Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6