Versterker/receiver + (bookshelf) speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aRegularUser
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-05-2023
Ik zoek een?
VIk ben al even met het idee aan het spelen een leuke audio set-up aan te schaffen. Ik hou zelf erg van mooi geluid, maar streef eerlijk gezegd niet naar het sublieme. Dit komt ook omdat ik geen onbeperkt budget heb.

Wat is je budget?
400 euro is dan wel een maximum..(liefst wel lager).

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil ik bereiken? Ik zoek een setje speakers (bookshelf-formaat) en een versterker/receiver waar ik het geluid van mijn tv (een sony, geen smart-tv) kan op laten afspelen. Daarna moet het ook via wifi en bluetooth kunnen afspelen (als ik eens snel met mijn gsm iets wil afspelen liefst via bluetooth dan). Ook aou ik graag via mijn macbook air 13 inch 2014 en zelfgebouwde desktop (mobo: asus B75M plus zonder apparte geluiskaart) muziek willen afspelen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Dit setje dacht ik eerst aan:
- pricewatch: Pioneer VSX-S510 Zwart
- pricewatch: Edifier Studio 980T (Zwart)

Anndere tweakers in het kleine audio en hifi topic (Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic) raadden me ook volgende speakers aan: - pricewatch: Dali Zensor 1 (Bruin)
- http://tweakers.net/product/296468/boston-acoustics-a-25/ (blijkbaar was deze bij de ibood hunt met een goede promo te krijgen, dus misschien dat iemand ze fout heeft besteld of er van wilt afzien? ik ben kandidaat dan 8)7 )
- pricewatch: Q-Acoustics QA2010i Walnoot (Bruin)

Welke vragen heb je hier nog over?
HIk weet niet vel over het onderwerp dus eigenlijk is alles nog een grote vraag. Vooral de juiste receiver vinden is moeilijk voor me. Op de website van degene die ik heb gevonden staat dat er ook bluetooth bij is, maar elders lees ik dan weer dat dit enkel apart erbij aan te hangen is, weten jullie of dit zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:59
De huidige set die je hebt gekozen balanceert qua budget wel erg naar de versterker. Dat is jammer omdat de speaker het meeste invloed heeft op het geluid.

Een goede optie is een versterker op marktplaats scoren voor weinig. Dan heb je veel geld over voor de speakers, en randzaken zoals bluetooth kan je (later) toevoegen met een bluetooth adapter van 30 euro.

Er zijn ook actieve speakersetjes (met een versterker ingebouwd), die beginnen bij 100 euro, dan heb je voor 400 euro iets wat prima is en direct klaar (ook met bluetooth ingebouwd). Maar dit heeft als nadeel dat je het niet kan uitbreiden in de toekomst en het aantal aansluitingen is beperkt.

[ Voor 36% gewijzigd door Ramon op 29-08-2015 19:39 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huug1984
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-06 14:09
Is een denon dm-39 geen optie voor je? Geïntegreerde cd-speler, USB-poort en optische ingang. Goede versterker en prima boxen die je evt kan upgraden. Je kan de versterker trouwens ook los kopen.

https://hificorner.nl/hif...Jfo9Makz8cCFSMcwwodxLoGGQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spin1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08-2024
Betreft je openingspost:

Er is tevens een q acoustics 3000 serie uit, dus zou voor de 3010 gaan! Mocht je de 2010 willen, de 2020 gaan voor €130 per set op marktplaats en hebben een breder mid bereik als de 2010. Ik vindt het zelf zalige speakers hoewel ik een echte laag punch soms wel mis. (eventueel subwoofer). Dit kan ook zijn omdat ik ze op een av receiver gebruik ipv stereo receiver.

Betreft bluetooth streaming, er zijn veel losse apparaatjes welke je analoog (tulp) of digitaal (optisch) aansluit staar je hier niet te blind op als je een 2e hands receiver eventueel overweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aRegularUser
Beste tweakers,

Bedankt voor jullie antwoord. Liefst koop ik nog steeds een nieuw product, maar die versterker was indd uit proportie. Ik denk nu aan dit bluetooth receivertje: pricewatch: Philips Bluetooth HiFi-Adapter en deze versterker pricewatch: Pioneer VSX-329-K (bij redcoon voor 150 incl verzending!). Als ik dan voor een 120 euro speakers vind, zit ik aardig onder budget en kan er mss een subwoofer bij.
Speakers: pricewatch: Dali Zensor 1 (Zwart)
Subwoofer: pricewatch: Pioneer S-21W - Actieve Subwoofer (Zwart) of pricewatch: Yamaha YST-SW012 (Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:20

mr.paaJ

generatie cmd+z

Let op: nieuwe speakers gaan bijna altijd per stuk. Subje zal dan nog even moeten wachten.
Boekenplank speakers doen het vaak ook redelijk in de lage tonen en een subje is niet direct noodzakelijk maar zal later zeker veel toevoegen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aRegularUser
mr.paaJ schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:45:
Let op: nieuwe speakers gaan bijna altijd per stuk. Subje zal dan nog even moeten wachten.
Boekenplank speakers doen het vaak ook redelijk in de lage tonen en een subje is niet direct noodzakelijk maar zal later zeker veel toevoegen.
Bedankt voor die comment, helemaal niet op gelet. Ik ben toch voor een setje aan het kijken dan, en dat vind ik persoonlijk iets te duur.
Hier zijn is een setje waar ik net naar heb gekeken en wat er prijs-kwaliteitsgeweis wel echt goed uit ziet:
pricewatch: Pioneer CS-5070 (Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dat ziet er interessant uit idd. Of het echt wat is weet je pas als je het hoort maar daar heb je opzich de bedenktermijn voor. Flink formaat dus zal redelijk laag kunnen gaan en Pioneer is wel een degelijk audiomerk.

Die zijn nog iets hoger en breder zelfs dan mijn Pioneers en die trekken al behoorlijk aandacht, helemaal in verhouding tot de meeste de boekenplankspeakers... meet het even uit voor je ze bestelt om verrassingen te voorkomen ;)

[ Voor 35% gewijzigd door mr.paaJ op 31-08-2015 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:24

DjVe

Hatsaflats!

aRegularUser schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:55:
[...]

Bedankt voor die comment, helemaal niet op gelet. Ik ben toch voor een setje aan het kijken dan, en dat vind ik persoonlijk iets te duur.
Hier zijn is een setje waar ik net naar heb gekeken en wat er prijs-kwaliteitsgeweis wel echt goed uit ziet:
pricewatch: Pioneer CS-5070 (Zwart)
Het gaat lekker hard, maar qua geluidskwaliteit is het echt 5X niets. Koop dan een compacte speaker van:

Monitor Audio MR1
Polk Audio TSx
KEF C1
Klipsch RM14
Teufel Ultima 20MK2

Allemaal te krijgen voor minder dan €200 de set.

[ Voor 6% gewijzigd door DjVe op 31-08-2015 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aRegularUser
#ProductPrijsSubtotaal
1Pioneer VSX-329-K€ 149,10€ 149,10
1Kef C3 (Zwart)€ 99,-€ 99,-
1Philips Bluetooth HiFi-Adapter€ 25,40€ 25,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 273,50

Ik kon inderdaad mijn budget nog wel strekken met nog betere bookshelf speakers. Deze zijn 100/stuk. Ik denk dat ik dit setje ga nemen en bestellen!

Bedankt allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

50 euro

pricewatch: Philips Bluetooth HiFi-Adapter

25 euro

2x pricewatch: Dali Zensor 1 (Zwart)

300 euro

Ik denk dat je hier een stuk meer plezier aan zal beleven.

• Ramon
aRegularUser schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 20:10:
#ProductPrijsSubtotaal
1Pioneer VSX-329-K€ 149,10€ 149,10
1Kef C3 (Zwart)€ 99,-€ 99,-
1Philips Bluetooth HiFi-Adapter€ 25,40€ 25,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 273,50

Ik kon inderdaad mijn budget nog wel strekken met nog betere bookshelf speakers. Deze zijn 100/stuk. Ik denk dat ik dit setje ga nemen en bestellen!

Bedankt allemaal
Niet om reclame te maken, maar hifiklubben heeft komend weekend de Dali Zensor 1 voor 97 euro in de aanbieding: https://www.hifiklubben.nl/kampanje/2015/08/35year-weekend/

• aRegularUser
Ramon schreef op donderdag 03 september 2015 @ 08:39:
[...]

Niet om reclame te maken, maar hifiklubben heeft komend weekend de Dali Zensor 1 voor 97 euro in de aanbieding: https://www.hifiklubben.nl/kampanje/2015/08/35year-weekend/
Wauw, fenomenaal! Natuurlijk ga ik daar dan voor :D weet je of ze leveren naar België? Dat zie ik namelijk nergens specifiek bij staan?

Edit: had niet gezien dat je fysiek in nederland moet langsgaan... Ik heb dit weekend geen tijd ( moet werken). spijtig! Toch bedankt :)

[ Voor 13% gewijzigd door aRegularUser op 03-09-2015 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Het is voor €97 ook online verkrijgbaar: http://www.apollo.nl/nl/6...r-1-zwart-prijs-per-stuk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aRegularUser
Is dit setje iets interessants als alternatief? http://www.ibood.com/extr...tter&utm_campaign=date_be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dat is de S60x set toch? Die zijn prima.

[ Voor 90% gewijzigd door mr.paaJ op 04-09-2015 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aRegularUser
mr.paaJ schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 18:22:
Dat is de S60x set toch? Die zijn prima.
Ik ben niet van zin om die torenspeakers te gaan gebruiken, enkel die booshelfs en center speakers. Die torens zal ik dan wel wegdoen naar een vriend. Deze zijn te groot voor mijn studentenkamer. Zou ik dan hizr voor gaan of beter gewoon die zensor 1's nemen? Het is echt puur voor muziek (dit is echt de hoofdzaak!) en af en toe een filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Absoluut gaan voor de Dalí speakers. Die Jamo's zijn als set wel OK, maar uit die rear speakers komt weinig laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aRegularUser
DjVe schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 20:26:
Absoluut gaan voor de Dalí speakers. Die Jamo's zijn als set wel OK, maar uit die rear speakers komt weinig laag.
ik ben toch voor dat setje gegaan. In totaal lijkt me dat een betere deal. toch bedankt voor de aanrader!

edit: ik heb er heel wat op internet over gelezen en enkel positieve reacties. inderdaad wel wat minder in basweergave, maar in set kunnen ze niet tegenvallen! ik kan nog annuleren mocht ik van gedacht verranderen :p

[ Voor 24% gewijzigd door aRegularUser op 04-09-2015 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik denk dat je die order dan beter kan annuleren. Uit 10 cm woofertjes kan je geen laag weergave verwachten. Het zijn speakers die ontworpen zijn voor het effect. De laag weergave nemen de zuilen op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aRegularUser
DjVe schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 20:32:
Ik denk dat je die order dan beter kan annuleren. Uit 10 cm woofertjes kan je geen laag weergave verwachten. Het zijn speakers die ontworpen zijn voor het effect. De laag weergave nemen de zuilen op zich.
ja sorry voor de vorige comment. ik ga ze wel degelijk in set gaan gebruiken. ik dacht er aan om ze appart te gaan gebruiken, maar het zou zonde zijn he. dan is alles dik in orde :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Moet je wel ook een surround receiver aanschaffen, al met al kom je toch over je budget heen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aRegularUser
Ramon schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 20:37:
Moet je wel ook een surround receiver aanschaffen, al met al kom je toch over je budget heen dan?
Terechte opmerking Ramon. Ik wilde voor deze gaan, maar dan kom ik al 150 euro boven budget. Dus ik denk dat ik deze of een soortgelijke tweedehands ga uitzoeken zoals jullie hadden aanbevolen.

Edit, deze: pricewatch: Pioneer VSX-329-K

[ Voor 12% gewijzigd door aRegularUser op 04-09-2015 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Op zich kom je met een optische ingang (tweedehands onder de 100) wel een heel eind. Bekend merk kiezen en een beetje een recente, dan kun je later wel weer verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aRegularUser
Goh, nu ben ik toch aan het twijfelen dat setje te annuleren. Ik ben namelijk in de eerste plaats op aoek naar zen setje dat mijn muziek mooi kan afspelen en dat daarnaast ook wel wat tv-geluid over kan. Misschien dat ik dan toch beter voor een tweedzhands versterker ga en die dali's erbij en dan nog eens zoek voor een goede sub. Dan kom ik ook aan 400 he?

Ik hecht heel veel belang aan jullie advies, daarom dat ik graag van jullie hoor. Beaamen jullie dit? En welke sub zou ik dan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Die dali's zijn volgens mij 97 euro per stuk...weet ik niet zeker.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Die Dali's zijn echt een no-brainer voor die prijs. Begin gewoon eerst eens met een simpele versterker (of receiver) en ga gewoon eens genieten van het geluid. Een sub kan altijd nog.

Qua versterking staat genoeg op marktplaats. Pak bijvoorbeeld een mooie Rotel versterker. Hecht je wat meer waarde aan digitale geluidsingangen? Dan pak je leuke high end receiver van een aantal jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aRegularUser
DjVe schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 23:17:
Die Dali's zijn echt een no-brainer voor die prijs. Begin gewoon eerst eens met een simpele versterker (of receiver) en ga gewoon eens genieten van het geluid. Een sub kan altijd nog.

Qua versterking staat genoeg op marktplaats. Pak bijvoorbeeld een mooie Rotel versterker. Hecht je wat meer waarde aan digitale geluidsingangen? Dan pak je leuke high end receiver van een aantal jaar terug.
dat vind ik een aardig plan. bedankt voor de hulp! zijn die dali's nog lang in promotie? ik ga ze me deze week nog aanschaffen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nope, promo is helaas afgelopen.
Pagina: 1