Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Pagina: 1 ... 16 ... 100 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
FeaR schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 07:58:
Iets als een Auralex Subdude en SVS SoundPath Subwoofer Isolation System (wat een k*tnaam om telkens te typen) zijn ontkoppelende methodes. Een goedkopere optie om te ontkoppelen is twee squasballetjes doormidden snijden en die met de ronde kan naar de vloer onder de subwoofer leggen (of je moet een 70 kilo beest hebben, dan mogen het wat meer balletjes zijn). Koppelen kan je weer doen door spikes. Wat de beste uitwerking heeft hangt onder andere af van de vloer/bouw van de woning. Waar wel moet worden gezegd dat dergelijke producten meer afstemmend is, een bonkie-bonk subwoofer gaat er niet opeens heel subtiel en rustig van spelen.

Het minste overlast zorg je met een goede basis. Dus een goede subwoofer met een goede afstelling. Als je je crossover op 200 Hz zet, subwoofer in een hoek duwt en het volume vol open dan doet zo'n Subdude ook niet veel meer.
mijn subwoofer staat wel redelijk in de hoek vanwege beperkingen qua ruimte in mijn apartement. Ik kan het nog wel onder de rechter kant van mijn bureau zetten(een meter of anderhalf verder van de hoek waar het nu zon 30-50cm vanaf staat. Ik kan volgens mij de crossover niet veranderen maar volgens de officiele specs gaat mijn woofer tot 140hz. Heb de woofer ook zachter gezet want ik vind hem qua basis instellingen een beetje hard. Mijn vloer is hout en ik weet dat meer problematisch is.

Spikes zijn toch gewoon pootjes? Ik heb die al er onder zitten lijkt me sterk dat het uitmaakt als ik er wat anders ondet zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:10

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ik zou geen spikes gebruiken, maar zoals FeaR al aangeeft een Subdude of Soundpaths. Zelf heb ik onder de subs Soundpathts en dat helpt behoorlijk tegen de trillingen. Deze zijn geheel weg en geluid is ook wat strakker erdoor geworden.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:45

FeaR

In GoT we trust

tomcatha schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:34:
[...]
Ik kan volgens mij de crossover niet veranderen maar volgens de officiele specs gaat mijn woofer tot 140hz.
Nu ben ik wel nieuwsgierig naar welke subwoofer, versterker en speakers je hebt. Een beetje subwoofer heeft toch wel een instelling om de crossover aan te passen en anders moet dat wel via de receiver te regelen zijn. Of hebben we het hier over een kant-en-klare set? In dat laatste geval kom je veelal in subwoofers die alles behalve subtiel zijn en dan is iets als een Subdude meer een lapmiddel.
Spikes zijn toch gewoon pootjes? Ik heb die al er onder zitten lijkt me sterk dat het uitmaakt als ik er wat anders ondet zet.
Spikes zijn pootjes die taps toelopen zodat het contactoppervlak minimaal is. Al heb je daar ook weer variaties op zoals Soundcare Superspikes die net wat meer doen. Al is de discussie over koppelen en ontkoppelen en wat beter is net zo als verschillen in kabels. Ontkoppelen doe je in ieder geval met zachte materialen zoals een Subdude of absorberende pootjes als de SVS.

Maar nogmaals: de basis is ook belangrijk. Genoemd de afstelling maar ook de vloer en wat er op ligt. Ik woon in een relatief oud huis met houden vloer waar dan weer laminaat op ligt. Een Subdude vermindert de trilling wel, maar helemaal weg is het zeker niet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
Ik heb een Edifier s550 set. Geluid is op zich best goed. Zeker tevreden over als ik ook kijk naar hoeveel ik er ook voor besteed had en wat voor aanbod er voor de rest ook nog was voor de zelfde prijs in die tijd.

Ik weet dat de trilling nooit helemaal zal weg gaan maar ik kan best wel wat moeite doen om het te proberen verder te verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dat is wel een set die ik schaar onder eentje die lastig tot niet goed af te stellen is wegens een overaanwezige of actieve subwoofer. Helaas is daar niet veel aan te doen aangezien het inherent is aan de opbouw van de set (en wellicht ook deels de doelgroep). Ontkoppelen kan en zolang je geen wonderen verwacht kan je de kans wel wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
ik kan ook gewoon waarmee ik het ontkoppel ook gebruiken voor een eventuele toekomstige set dus daar zit ik ook niet eens zo mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Zijn er hier forumers die iets weten van Jean Marie Reynaud speakers?
Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen met de JMR Emeraude.

Of nog beter: misschien weet er mij iemand zo'n speakerpaar staan.
Alle info welkom.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Niet bekend met het merk. Kan aan mij liggen, maar al eens door google gehaald? http://deaudiowinkel.nl/jmr/
Op MP zie ik geen emeraudes staan. Wel andere types :)

Edit: zit net even te googlen, kom ik dit tegen: http://www.jm-reynaud.com/art/eme002.pdf
Weliswaar in het Frans, maar die plaatjes spreken voor zich. Snap ineens waarom ze best gewild zijn. Das een hele mooie frequentierespons, en das zacht uitgedrukt :o

[ Voor 44% gewijzigd door The Eagle op 02-10-2015 23:41 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Alvast bedankt voor je reactie.

Inderdaad, JMR maakt mooie speakers.
Mij werd vooral de Emeraude aanbevolen, een speaker waarbij men naar verluid nooit luistermoe van word ....... heb ik nu wel met mijn huidige speakers.
Echter zou de Emeraude reeds een 4 tal jaar uit productie zijn en is het een hele klus om een paar in bezit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mja, luistermoeheid is voor iedereen anders en moet je dus ook ervaren. Toegeven, je zou ze kunnen kopen om te testen en dan weer verkopen als ze niet bevallen...maar das een lange en prijzige zoektocht als ik het zo zie.
Weet niet wat je budget is, maar er zijn genoeg hifi winkels die jou een paar speakers op proef mee naar huis willen geven om luistermoeheid te testen. En de JMR's zijn vast niet de enige die geen luistermoeheid veroorzaken. Bovendien kan luistermoeheid door vanalles veroorzaakt worden en kan het dus bij de ene speaker wel en de andere niet optreden, voor verschillende mensen.

Ik zou gewoon eens wat hifi zaken bezoeken, speakers beluisteren en vragen of er op proef iets mee naar huis kan. Voor dat laatste zou ik van te voren wel even bellen btw :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
The Eagle schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 11:08:
Mja, luistermoeheid is voor iedereen anders en moet je dus ook ervaren. Toegeven, je zou ze kunnen kopen om te testen en dan weer verkopen als ze niet bevallen...maar das een lange en prijzige zoektocht als ik het zo zie.
Weet niet wat je budget is, maar er zijn genoeg hifi winkels die jou een paar speakers op proef mee naar huis willen geven om luistermoeheid te testen. En de JMR's zijn vast niet de enige die geen luistermoeheid veroorzaken. Bovendien kan luistermoeheid door vanalles veroorzaakt worden en kan het dus bij de ene speaker wel en de andere niet optreden, voor verschillende mensen.

Ik zou gewoon eens wat hifi zaken bezoeken, speakers beluisteren en vragen of er op proef iets mee naar huis kan. Voor dat laatste zou ik van te voren wel even bellen btw :)
Jammer genoeg ben ik door chronische aandoening niet in de mogelijkheid om "een aantal hifi winkels" te bezoeken,
Trouwens is mijn ervaring hier in België dat er heel wat moeite en overredingskracht nodig is om toelating te krijgen om je eigen versterker mee te nemen naar de zaak, laat staan een thuis demo te bekomen.
Ik heb in de nabije toekomst wel afspraken voor thuisdemo van liefhebbers die zelf hebben aangeboden om hun speakers hier bij mij te komen demonstreren.
Magnepan speakers heb ik op dezelfde manier hier al eens kunnen genieten ..... mooie rustige weergave maar wel wat grote panelen om hier kwijt te kunnen.
Zo zal ik, hopelijk binnen redelijk korte termijn in de gelegenheid zijn om Harbeth speakers te beluisteren.
B&W en Jean Marie Reynaud staan ook nog op mijn luisterlijstje.
Hopelijk vind ik op een mooie dag speakers die mijn ProAc speakers zullen vervangen en ik verlost ben van het eerder felle, nogal opdringerige weergave van het hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-08 13:29
@FeaR thanks voor de suggesties, heb uiteindelijk op de lapjesmarkt voor €7.50 een kilo polyester watten (kussenvulling) gekocht.
Edit: maakt het geluid heel erg veel helderder! Heb ook metingen gedaan, zal er eens een tweakblog aan wijden.

[ Voor 30% gewijzigd door Pruimenvlaai op 04-10-2015 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

The Eagle schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 23:37:
Niet bekend met het merk. Kan aan mij liggen, maar al eens door google gehaald? http://deaudiowinkel.nl/jmr/
Op MP zie ik geen emeraudes staan. Wel andere types :)

Edit: zit net even te googlen, kom ik dit tegen: http://www.jm-reynaud.com/art/eme002.pdf
Weliswaar in het Frans, maar die plaatjes spreken voor zich. Snap ineens waarom ze best gewild zijn. Das een hele mooie frequentierespons, en das zacht uitgedrukt :o
Even los van het feit dat een frequentierespons alleen recht voor de speaker gemeten wel erg weinig zegt over de klank, is dit toch verre van een goeie. Een flinke dip van 10(!)db tussen 400 en 500Hz lijkt me nou niet lekker.

De basis is toch wel dat het tussen de 50 en 15.000 (20-20.000 eigenlijk) recht van voren gemeten ongeveer wel +/- 3db is, en dat het onder hoeken geleidelijk anders wordt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Cijfers zeggen toch niet alles ....... mij zeggen ze zelfs vaak helemaal niks, is voor audiofielen zeker ..... ik ben gewoon muziekgenieter en oordeel simpelweg op wat ik hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Klopt, beperkte cijfers (zoals hier gegeven) zeggen niets. Maar zoals ze in die folder staan, kan ik niet geloven dat het ook in het echt zo is :). 10db is echt heel veel (verdubbeling van volume/luidheid), dat is echt onmogelijk niet te horen. Het laag dat daarna constant 5db lager is ook (dat klinkt gewoon iel, dat kan niet anders).

Die meting is gewoon gaar denk ik :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromanin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 19:59
Zeg wat is het best merk voor muziek op een surround receiver? Ik lees bij elke AVR recensie dat het uitstekend is en dat bij andere receiver het minder is. Dat verliest zijn waarde als ze het echt bij elke de receiver gaan zeggen.

Tot nu toe altijd bij Denon gehouden omdat ik hun interface wel goed vind. Maar nu wil ik wel weten hoe de rest zit.

Budget is tussen 1000 en 2000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die is er niet. Muziek en geluid is smaakafhankelijk en dus persoonlijk. Dat moet je ervaren. Zit ook in de opties die een receiver heeft en in de mogelijkheden qua DSP. Zonder gebruik van DSP zou iedere receiver vlak moeten zijn, maar er zijn er maar weinig die dat doen.
En verder is het ook afhankelijk van je speakers. Als je speakers moeilijk aan te sturen zijn heb je een andere uitdaging dan bin speakers met een hoog rendement :)
En verder: zie de topicwaarschuwing. Beter open je een topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:19
Weet iemand van jullie wat de Nederlandstalige benaming is voor 'egg foam'?

Afbeeldingslocatie: http://www.audiopile.net/assets/images/products/cases/DR002H_Toolcase/DR_FOAM_SHEETS_450w.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Brick Top op 06-10-2015 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Brick Top schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:42:

[afbeelding]
Noppenschuim. ;)

https://www.google.nl/sea...Ch0wOgR9&biw=1467&bih=675

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Brick Top schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:42:
[afbeelding]
Hier lees je daar meer over:
http://www.soundscapes.nu/ng_flat.htm
Hopelijk mag ik de link hier plaatsen ...... en anders excusses en verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
NM, hoort hier niet.

[ Voor 95% gewijzigd door pingkiller op 10-10-2015 15:46 ]

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

pingkiller schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:35:
Ik heb van mijn buren een Onkyo HTX-22HDX gekregen. Hier zitten echter geen speakers bij, die moet ik dus zelf ergens kopen.
Probleem is dat ik echt geen idee heb waar ik precies op moet zoeken.

Ik wil de setup gebruik bij mijn pc. Dus voornamelijk voor games en muziek. De speakers die ik erbij wil hebben hoeven zeker niet krachtig te zijn en het liefst ook niet al te groot. De speakers die er normaal bij horen zijn 40w, met 6 ohm impedantie. Daar heb ik even op gegoogled maar krijg daar nou niet echt goede hits op. Kan iemand mij opweg helpen naar een budget(zeg max 125e, liefst goedkoper) set speakers voor mijn Onkyo?
Bij zo'n ding horen twee "satelliet" speakertjes te zitten Ik zou er als ik jou was geen al te grote investering aan wagen/spenderen en op zoek gaan naar twee van dat soort dingen.

Als je een beetje in de buurt woont van 's-Hertogenbosch: Ik heb hier op zolder nog wel wat spul van Pioneer liggen (S-CR39) welke je wat mij betreft zó mag heb (als je ze ophaalt, that is). Gaat om een Center en twee satellieten (80W aan 8Ohm .... staat er op :o ... ).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Heb een vraagje m.b.t. het streamen van mijn audio.
Ik ben in bezit van een Rotel RA-1570 versterker met ingebouwde DAC en USB-aansluitingen.
Welke van de 3 zou de beste optie zijn:

1. Streamen van laptop/telefoon naar de bluetooth dongle op de versterker (max 24-92).
2. Streamen van laptop naar sonos connect en die via s/pdif (coax) aan de versterker.
3. Via USB kabel van laptop naar versterker (max 24-192).

Optie 1 lijkt mij de kortste keten maar heeft bluetooth nog beperkingen?
Ik stream nu veel via bluetooth en vind dit best fijn werken, het maakt mij sonos connect ook overbodig of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 12% gewijzigd door Reticulum op 12-10-2015 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bluetooth heeft wel mogelijk enorme beperkingen, het geluid wordt potentieel nog enorm compressor. Prima om je kamer met achtergrond geluid te vullen, maar niet bepaald audiofiel verantwoord. Ik ben niet zo bang voor compressie, maar wat Bluetooth soms met geluid doet is niet helemaal ideaal.

Kan een chromecast niet een idee zijn? Of zo'n kpn music box (voor spoyify).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Chromecast audio (http://www.google.com/chromecast/speakers/) aansluiten met een optische kabel (http://www.allekabels.nl/...el-toslink-mini-jack.html) lijkt mij ook een goede oplossing. :)

- Sonos connect is mooi, maar wel erg aan de prijs voor het beoogde doel.
- Bluetooth heeft onhandige beperkingen, geluidskwaliteit maar ook het bereik.
- Laptop USB is ook een optie, maar dan moet je laptop altijd per kabel verbonden zijn. Kan onhandig zijn als je de laptop even ergens anders wilt gebruiken.

[ Voor 41% gewijzigd door herofruit op 13-10-2015 11:30 ]

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je al met een Sonos (ik heb een Bluesound) gaat werken, investeer dan ook in een NAS en bedraad streamen. Overigens zit er in mijn Bluesound ook Bluetooth module en ik stream wel eens gratis Spotify en van een mixsite vanaf mijn laptop en zoals gezegd hierboven heb je dan muziek en het klinkt niet onaardig. Vanaf mijn NAS alleen maar bijna Flac bestanden. Maar als je eisen niet te hoog zijn kan het streamen met Bluetooth gewoon. Koop een goede dongel. Mijn laptop kan verbinding maken met externe dongel met een apparaat op zolder vanuit de woonkamer.

NB: met Bluetooth kan je ook nog met je tablet of telefoon streamen. Laatste is alleen een beetje lullig als je telefoon overgaat. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2015 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 18:15
Ik ga hier een vraag stellen waar mogelijk niet veel van klopt maar het wereldje van DAC's is nieuw voor mij. Ik heb al op Google gezocht maar krijg niet echt de juiste antwoorden. Het zit zo:

Ik heb een Denon AVR-2113 receiver en binnenkort krijg ik een Raumfeld Connector 2 voor het streamen van muziek vanaf mijn NAS. Nu wil ik graag, ter verbetering van het stereo geluid, een DAC plaatsen. Mijn vraag is of dit kan met mijn receiver en in combinatie met de Raumfeld connector?

Ik zit zelf te kijken naar de Denon DA-300USB maar misschien hebben jullie andere suggesties?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:38

Gotez

42

Morpheus2003 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:37:
Ik ga hier een vraag stellen waar mogelijk niet veel van klopt maar het wereldje van DAC's is nieuw voor mij. Ik heb al op Google gezocht maar krijg niet echt de juiste antwoorden. Het zit zo:

Ik heb een Denon AVR-2113 receiver en binnenkort krijg ik een Raumfeld Connector 2 voor het streamen van muziek vanaf mijn NAS. Nu wil ik graag, ter verbetering van het stereo geluid, een DAC plaatsen. Mijn vraag is of dit kan met mijn receiver en in combinatie met de Raumfeld connector?

Ik zit zelf te kijken naar de Denon DA-300USB maar misschien hebben jullie andere suggesties?

Alvast bedankt.
Ja dat kan. De Raumfeld heeft een optische uitgang. Die sluit je aan op de ingang van de DAC. De dac sluit je analoog aan op je versterker.

De vraag is alleen waarom je dit zou willen. Je Raumfeld en denon hebben beide al een dac aan boord. Je kunt dus ook eerst kijken of dit voldoende is. Ik denk zelf dat je met die denon dac weinig tot geen verschil gaat horen, terwijl er wel weer een apparaat bijkomt. Wat je dan misschien beter kan doen is een leuke buizendac uit china halen. Dat weet je zeker dat je geluid anders klinkt. Maar daar moet je van houden. Verschil tussen de denon's zal minimaal (lees: niet) hoorbaar zijn.

Welke speakers heb je eigenlijk? Strakts heb je 1k aan apparatuur staan op twee speakers van 100 euro. Je kunt het beste eerst top speakers neerzetten. Daar is geluidstechnisch de meeste winst te behalen.

Waarom heb je die raumfeld eigenlijk nodig? De denon kan toch streamen van netwerk? Zit zelfs een netwerkaansluiting op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
Gotez schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:54:
[...]

Ja dat kan. De Raumfeld heeft een optische uitgang. Die sluit je aan op de ingang van de DAC. De dac sluit je analoog aan op je versterker.

De vraag is alleen waarom je dit zou willen. Je Raumfeld en denon hebben beide al een dac aan boord. Je kunt dus ook eerst kijken of dit voldoende is. Ik denk zelf dat je met die denon dac weinig tot geen verschil gaat horen, terwijl er wel weer een apparaat bijkomt. Wat je dan misschien beter kan doen is een leuke buizendac uit china halen. Dat weet je zeker dat je geluid anders klinkt. Maar daar moet je van houden. Verschil tussen de denon's zal minimaal (lees: niet) hoorbaar zijn.

Welke speakers heb je eigenlijk? Strakts heb je 1k aan apparatuur staan op twee speakers van 100 euro. Je kunt het beste eerst top speakers neerzetten. Daar is geluidstechnisch de meeste winst te behalen.

Waarom heb je die raumfeld eigenlijk nodig? De denon kan toch streamen van netwerk? Zit zelfs een netwerkaansluiting op.
Bedankt voor je reactie. De vraag is inderdaad of je met dat Denon apparaat verschil gaat horen t.o.v. de Denon receiver. Dan zou ik misschien voor een DAC in een klasse hoger moeten kijken?

Ik heb Kef IQ9 front speakers dus geen budget speakers ;)

Omdat ik de mogelijkheden die de receiver biedt niet toereikend vindt qua bediening. Ik heb een Airport Express maar dan moet ik telkens mijn PC of laptop aan hebben om de muziek vanaf iTunes te streamen en vervolgens te bedienen met mijn smartphone. Airplay via mijn QNAP NAS met bediening op smartphone krijg ik niet voor elkaar.
Met de Raumfeld kan dat allemaal wel; streamen van mijn NAS en bedienen met de app. Dan hoeven mijn PC en laptop niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 17:12
misschien moet je de squeezebox server package oid op je QNAP installeren. Synology heeft AudioStation, wellicht is er iets vergelijkbaars op QNAP. Dan heb je een DLNA compatible server die je muziek collectie op je NAS ontsluit. Bedienen kan met een app op je telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Laatst online: 08:38

Gotez

42

Morpheus2003 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:01:
[...]

Ik heb Kef IQ9 front speakers dus geen budget speakers ;)
Nice, dan zou ik inderdaad ook voor een mooie oplossing gaan ;)

Kun je dan niet beter een streamer met hele goede dac kopen? volgens mij heeft denon die wel, of anders CA: cambridge audio stream magic 6. Dan heb je volgens mij de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

De Node2 heeft een goede DAC er inzitten. De Node2 naast de marantz NA6005 gebruikt. Node kan heel goed mee komen. Zeker de moeite waard om eens te beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
eggda schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:03:
misschien moet je de squeezebox server package oid op je QNAP installeren. Synology heeft AudioStation, wellicht is er iets vergelijkbaars op QNAP. Dan heb je een DLNA compatible server die je muziek collectie op je NAS ontsluit. Bedienen kan met een app op je telefoon
Squeezebox ga ik proberen. De rest geprobeerd maar dat werkt niet. Audiostation speelt alleen op je telefoon/tablet af en niet via de Airport Express naar de speakers aan mijn receiver.
Gotez schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:06:
[...]

Nice, dan zou ik inderdaad ook voor een mooie oplossing gaan ;)

Kun je dan niet beter een streamer met hele goede dac kopen? volgens mij heeft denon die wel, of anders CA: cambridge audio stream magic 6. Dan heb je volgens mij de beste keuze.
Is een optie alleen vind ik de Cambridge best prijzig en past die niet (meer) in mijn TV meubel :P Ook is de app dramatisch als ik de reacties in de Play store mag geloven.
Superdaantje schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:23:
De Node2 heeft een goede DAC er inzitten. De Node2 naast de marantz NA6005 gebruikt. Node kan heel goed mee komen. Zeker de moeite waard om eens te beluisteren.
Zeker een goed apparaat alleen twijfel ik of deze zoveel beter is dan de Raumfeld DAC t.o.v. de prijs die beide apparaten moeten kosten. Ga hem wel een keer beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Of de Node2 vergelijkbaar is of beter is kun je beste zelf ervaren/beoordelen. Hier vond ik hem niet echt onderdoen voor de Marantz NA6005. Grootste voordeel van de Node2 was de mogelijkheden van de app. Deze krijgt zover mij verteld is een aanzienlijke update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Is er niet iets beschikbaar qua subwoofer demping dat kleiner is dan bijvoorbeeld de Auralex SubDude-II? Het is mijn inziens een beetje overdreven (en tevens lelijk) om een subwoofer van 22 bij 22cm te plaatsen op een mat van 38 bij 38cm.

Ik kan helaas niet echt iets vinden...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:12

DjVe

Hatsaflats!

SVS heeft pootjes die ongeveer hetzelfde effect geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Dan moeten de huidige pootjes wel los te schroeven zijn, maar dat zal ik eens bekijken. Bedankt!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Haal bij de bouwmarkt of tuincentrum een rubbertegel.
Vaak via MP ook wel gratis af te halen her of der.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-08 18:14
Iemand enig idee hoe de Technics SB-L201 is qua luidsprekers? Vind erg weinig info hierover op internet.
Kan die ergens ritselen voor 30 euro. Is dat de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
TommyGun schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 22:18:
Is er niet iets beschikbaar qua subwoofer demping dat kleiner is dan bijvoorbeeld de Auralex SubDude-II? Het is mijn inziens een beetje overdreven (en tevens lelijk) om een subwoofer van 22 bij 22cm te plaatsen op een mat van 38 bij 38cm.

Ik kan helaas niet echt iets vinden...
Veel kosten maken voor een dempende mat is doodzonde. Kun je beter spenderen aan een betere sub :)
Deze passen bij mij precies in de sub voetjes. Zijn van flexibel pu rubber.

Afbeeldingslocatie: https://www.conrad.nl/medias/global/ce/4000_4999/4000/4010/4015/401541_BB_00_FB.EPS_400.jpg

https://www.conrad.nl/nl/...-166-mm-zwart-401541.html

Deze zijn ook perfect voor speakers en stoeptegels. Er zijn tig varianten en merken.

https://www.conrad.nl/nl/...zwart-6-stuks-540619.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
Ik wil een kabelgoot voor twee speakerkabels door te trekken. Idealiter zou ik die bovenop mijn plinten willen bevestigen. Het is dus een erg dunne, subtiele kabelgoot die ik zoek. Probleem is dat de meeste kabelgoten véél te groot zijn voor wat ik het nodig heb.

Bovendien moet ik in twee hoeken ook omhoog met de kabels, voor mijn rear-speakers. Ook dat zou erg subtiel moeten gebeuren.

Iemand een idee van hoe ik dat best aanpak of waar ik van die heel bescheiden kabelgoten kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Brick Top schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 00:00:
Ik wil een kabelgoot voor twee speakerkabels door te trekken. Idealiter zou ik die bovenop mijn plinten willen bevestigen. Het is dus een erg dunne, subtiele kabelgoot die ik zoek. Probleem is dat de meeste kabelgoten véél te groot zijn voor wat ik het nodig heb.

Bovendien moet ik in twee hoeken ook omhoog met de kabels, voor mijn rear-speakers. Ook dat zou erg subtiel moeten gebeuren.

Iemand een idee van hoe ik dat best aanpak of waar ik van die heel bescheiden kabelgoten kan vinden?
http://www.toolstation.nl...wwIKxBRDKhOz7ytT30vkBEiQA

Daar zijn ook hoekstukjes en uiteindestukjes voor.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

"Speakers kopen ? Dan moet je gaan luisteren in de winkel !!"
^^ Dit lees ik al jaren in dit sub-forum, maar mijn vraag is nu eigenlijk : Waar dan ?!

Ik heb in ieder geval gemerkt dat onze "The Eagle" aardig enthousiast is over Correct in Rotterdam dus dat komt goed uit, want dat is niet zo heel ver rijden voor mij :
The Eagle schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:43:
Ik weet niet waar je woont, maar als het een optie is om naar Correct in Rotterdam te rijden zou ik dat zeker doen. Ik ken geen andere winkel met zoveel assortiment en luistermogelijkheden :)
Ik kwam daar zelf thuis met een combi van Klipsch (veel bang for buck) en Denon. Nog geen minuut spijt van gehad :)
Verder heb ik het volgende lijstje bij elkaar weten te rapen :
- http://www.hobo.nl/75-winkels (Meerdere winkels binnen redelijk bereik :) )
- http://www.stassen.nl/contact (Idioot ver rijden, maar als het echt meerwaarde heeft dan moet het maar...)
- http://www.hchifi.nl/store/home.php (Hetzelfde verhaal)
- http://hificorner.nl/winkel (Misschien een keer op terugweg uit Zweden of zo :P )

Kortom : Welke winkels zijn echt een aanrader om heen te gaan als je op zoek bent naar speakers ?!

Het liefst regio Rotterdam/Den Haag/Utrecht/Breda zo ongeveer.
Gekkigheid als Enschede/Zwolle/Groningen/Maastricht begin ik niet aan. Alkmaar of Eindhoven is opzich wel een optie, als het echt meerwaarde heeft!

TIP voor de modjes : Zet dit soort info in de FAQ d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 06:34:
[...]

^^ Dit lees ik al jaren in dit sub-forum, maar mijn vraag is nu eigenlijk : Waar dan ?!

Ik heb in ieder geval gemerkt dat onze "The Eagle" aardig enthousiast is over Correct in Rotterdam dus dat komt goed uit, want dat is niet zo heel ver rijden voor mij :

[...]

Verder heb ik het volgende lijstje bij elkaar weten te rapen :
- http://www.hobo.nl/75-winkels (Meerdere winkels binnen redelijk bereik :) )
- http://www.stassen.nl/contact (Idioot ver rijden, maar als het echt meerwaarde heeft dan moet het maar...)
- http://www.hchifi.nl/store/home.php (Hetzelfde verhaal)
- http://hificorner.nl/winkel (Misschien een keer op terugweg uit Zweden of zo :P )

Kortom : Welke winkels zijn echt een aanrader om heen te gaan als je op zoek bent naar speakers ?!

Het liefst regio Rotterdam/Den Haag/Utrecht/Breda zo ongeveer.
Gekkigheid als Enschede/Zwolle/Groningen/Maastricht begin ik niet aan. Alkmaar of Eindhoven is opzich wel een optie, als het echt meerwaarde heeft!

TIP voor de modjes : Zet dit soort info in de FAQ d:)b
https://www.hifiklubben.nl/winkels/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hobo dus, en Correct zoals al genoemd. In Den Haag heb je ook nog Rik Stoet. hifiklubben idd en iEar in Tilburg.

Stassen lekker links laten liggen, hoor ik hele gemengde verhalen over. Iig niet de verhalen zoals ik die van Correct ken. En de rest is gewoon te ver voor je (hoewel hificorner wel gewoon goed is).

En staat ws niet in de FAQ omdat het voor iedereen anders is. En dr wil ook nog wel eens een hele keten over de kop gaan (hobo vorig jaar). Plus beetje zelf zoeken mag ook. Gouden gids bestaat ook nog steeds he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
nvm

[ Voor 97% gewijzigd door Iekozz op 17-10-2015 22:55 ]

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

En dat heeft iets met audio te maken omdat :?
Pak dan het dev forum ofzo. Maar daar wordt een dergelijke vraag ook niet getolereerd (iets met eigen inzet, zie algemene forum regels enzo). Dus ga vooral zelf op zoek naar code :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Laatst online: 12-09 20:21
The Eagle schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 21:31:
En dat heeft iets met audio te maken omdat :?
Pak dan het dev forum ofzo. Maar daar wordt een dergelijke vraag ook niet getolereerd (iets met eigen inzet, zie algemene forum regels enzo). Dus ga vooral zelf op zoek naar code :)
Sorry, ik zit helemaal in het verkeerde topic, excuus! Had ik moeten doen.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Momenteel heb ik als fronts: dali zensor 3 en als rears de zensor 1 op een pioneer VSX 323-k. Binnenkort komt er nog een zensor vokal (center) bij. Mijn vraag is nu of het verschil tussen dts en dts hd ma/truehd etc. goed hoorbaar gaat zijn op deze set. De audio formaten zijn wel door de receiver ondersteund.

Momenteel gebruik ik een rpi2 die alleen dts doet, geen hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als de pi zo'n signaal al niet door kan geven kun je het ook niet horen he ;)
Verder zul je wel degelijk profijt gaan hebben vn de center. Hoor je het verschil tussen DTS en DTS HD Master in de praktijk? Bij mijn weten wel, maar zoveel HD MA materiaal heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

Dat verschil ga je zeker wel horen uit een center. Het oude DTS heeft zijn beste tijd gehad :p

Een rpi2 kan wel 8 kanaals PCM uitsturen. Laat je het decoden in Kodi. Geen idee of ze daar rap genoeg voor zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het "rubber" van de woofer van een van mijn Audioengine A2's is gescheurd, wat zorgt voor een vervelend geluid. Inmiddels ruim buiten garantieperiode (6 jaar oud)... Nog waard om te kijken of de woofer te vervangen is of vervangen door wat nieuws? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:53:
Het "rubber" van de woofer van een van mijn Audioengine A2's is gescheurd, wat zorgt voor een vervelend geluid. Inmiddels ruim buiten garantieperiode (6 jaar oud)... Nog waard om te kijken of de woofer te vervangen is of vervangen door wat nieuws? :9
Ik denk dat het er helemaal aan jou ligt, een reparatie setje voor de rand kost je de kop niet rond de 10 euro moet dat te krijgen zijn effe google !!!.(daarnaast je bent tweaker of niet kun je mooi van leren en word het misschien wel een hobby van je refoamen van speakers)
Maar aan de andere kant zou je natuurlijk ook kunnen denken van hee tijd voor wat nieuws 6 jaar met een actief setje speakers van rond de 200 euro is niet gek en als je het te koop zet zou het best nog wel iets waard zijn en kun je misschien wel een beetje upgraden naar iets betere speakers.
Dus de keuze is de uwe.

[ Voor 6% gewijzigd door Read op 20-10-2015 19:42 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Deagle schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:05:
Mijn vraag is nu of het verschil tussen dts en dts hd ma/truehd etc. goed hoorbaar gaat zijn op deze set. De audio formaten zijn wel door de receiver ondersteund.
Het scheelt ook al of je een DTS hebt of een DTS uit de core van de DTS HD-track. Die laatste heeft namelijk al een twee keer zo hoge bitrate dan de gewone DTS uit het DVD-tijdperk. Persoonlijk vind ik het verschil te verwaarlozen tot HD Audio. Het taat leuk op de receiver en ik verkies de HD Track ook zeker boven de gewone, maar dat is puur voor omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Read schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:38:
[...]

Ik denk dat het er helemaal aan jou ligt, een reparatie setje voor de rand kost je de kop niet rond de 10 euro moet dat te krijgen zijn effe google !!!.(daarnaast je bent tweaker of niet kun je mooi van leren en word het misschien wel een hobby van je refoamen van speakers)
Maar aan de andere kant zou je natuurlijk ook kunnen denken van hee tijd voor wat nieuws 6 jaar met een actief setje speakers van rond de 200 euro is niet gek en als je het te koop zet zou het best nog wel iets waard zijn en kun je misschien wel een beetje upgraden naar iets betere speakers.
Dus de keuze is de uwe.
Ah, goed punt. Daar ga ik eens naar kijken. Wellicht een poging tot reparatie, het ergste dat er kan gebeuren is dat ik nieuwe moet kopen. Maar hoe erg is dat eigenlijk? O-)

Update: Bij de winkel waar ik ze gekocht heb langsgegaan. Ze hadden toevallig nog een losse passieve A2 liggen. Deze overgenomen voor €40. Even woofer overgezet en ik kan voorlopig weer vooruit. :Y

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2015 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
  • Laatst online: 28-06 14:53
Hoi,

Ik heb een vraag over de compabiliteit van docking stations van de Sennheiser draadloze RS series hoofdtelefoons.

Is het mogelijk op het docking station van de RS 170 een HDR 180(185) te gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door OLVG op 21-10-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
The Eagle schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 00:30:
Als de pi zo'n signaal al niet door kan geven kun je het ook niet horen he ;)
Verder zul je wel degelijk profijt gaan hebben vn de center. Hoor je het verschil tussen DTS en DTS HD Master in de praktijk? Bij mijn weten wel, maar zoveel HD MA materiaal heb ik niet.
Mikayu schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 00:54:
Dat verschil ga je zeker wel horen uit een center. Het oude DTS heeft zijn beste tijd gehad :p

Een rpi2 kan wel 8 kanaals PCM uitsturen. Laat je het decoden in Kodi. Geen idee of ze daar rap genoeg voor zijn
FeaR schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:15:
Het scheelt ook al of je een DTS hebt of een DTS uit de core van de DTS HD-track. Die laatste heeft namelijk al een twee keer zo hoge bitrate dan de gewone DTS uit het DVD-tijdperk. Persoonlijk vind ik het verschil te verwaarlozen tot HD Audio. Het taat leuk op de receiver en ik verkies de HD Track ook zeker boven de gewone, maar dat is puur voor omdat het kan.
Bedankt voor de reacties! Als het goed is heb ik binnenkort de center ook erbij en dan zal ik eens gaan kijken of ik een andere mediaspeler kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 01:15:
[...]

Ah, goed punt. Daar ga ik eens naar kijken. Wellicht een poging tot reparatie, het ergste dat er kan gebeuren is dat ik nieuwe moet kopen. Maar hoe erg is dat eigenlijk? O-)

Update: Bij de winkel waar ik ze gekocht heb langsgegaan. Ze hadden toevallig nog een losse passieve A2 liggen. Deze overgenomen voor €40. Even woofer overgezet en ik kan voorlopig weer vooruit. :Y
Zie je soms lacht het geluk je tegemoet.
Kun je ook nog proberen ergens een refoam kitje te scoren kun je alvast gaan oefenen als de 1 gaat dan gaat de ander er vaak achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Read schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:33:
[...]

Zie je soms lacht het geluk je tegemoet.
Kun je ook nog proberen ergens een refoam kitje te scoren kun je alvast gaan oefenen als de 1 gaat dan gaat de ander er vaak achteraan.
Ik heb de foam er aan 1 kant al af gehaald. Precies waar het gescheurd is, zie je flinke stukken lijm zitten. Dat heeft het echt veroorzaakt, want was op 2 plekken gescheurd, precies ten grootte van die stukken.

Maar als je het er helemaal goed af krijg, ga ik inderdaad nieuwe foam bestellen en eens kijken of dat een beetje te doen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Laatst online: 05-09 22:23

Therapy777

Metal!

Hoi!

Ik zoek een mooi audio systeem voor mijn nieuwe huisje! Het voornaamste is dat ik een enorm muziek (metal) fan ben en dus een mooie set zuil speakers zoek die prominent in de woonkamer gaan staan. Verder gebruik ik het ook wel voor films, maar daar zijn de eisen wat minder. Later wil ik langzaam wel gaan uitbreiden voor een volledig 5.1 systeem.

Ik zat zelf te denken nu nog snel met korting de pricewatch: Teufel Ultima 40 Mk2 (Zwart) aan te schaffen. Ik hoor hier goede verhalen over wat muziek betreft en aangezien de lage tonen ook erg goed tot hun recht komen, hoef ik hier voor films voorlopig niet per se een subwoofer bij te kopen.

Ik zoek er ook nog een versterker bij. Aangezien de ruimte daarvoor vrij minimaal is, zit ik te denken aan de compacte pricewatch: Pioneer VSX-S510 Wit. Deze is compact, krijgt redelijk prima reviews, valt nog binnen het budget en ten slotte is deze ook nog eens in het wit verkrijgbaar.

Nu heb ik niet veel verstand van impendantie en wattages. Ik heb me wel geprobeerd in te lezen en denk dat deze combinatie wel geschikt is. Volgens Teufel kan elke versterker vanaf 20 Watt, deze is 110 (65 continue als ik het goed heb) en de impendantie eisen zijn 4-8 ohm, Pioneer geeft 4 Ohm 110W en 8 Ohm 65W o.i.d. Mijn kamer is niet heel groot (4 bij 6) en de speakers zullen vanwege de buren nooit echt heel hard staan. Ik ga meer voor de kwaliteit, en vind zuil speakers gewoon heel mooi in de woonkamer staan. Anders was ik waarschijnlijk voor boekenplank speakers gegaan.

Denken jullie dat deze combinatie een beetje geschikt is?

Ik heb overigens nog een kleine extra vraag: Zijn er ook (goede) 5.1 receivers waar al een hoge kwaliteit CD speler in verwerkt zit? Ik heb er naar gezocht maar kon niet echt iets geschikts vinden. Of is het beter om dan gewoon een losse te kopen en die op de versterker aan te sluiten?

Thanks!

[ Voor 15% gewijzigd door Therapy777 op 28-10-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zie de topicwarning hier onder. Je hebt in een topic voor KLEINE vragen een hele lange vraag om aankoopadvies geplaatst. En dat mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies in een eigen topic :) Zou wel zelf wat meer onderzoek doen als ik jou was. Teufel kun je niet beluisteren, andere speakers mogelijk wel (doen!). Oh ja, en vergeet je budget niet te vermelden :)

Impedantie, wattage: zie de FAQ in Audio en HiFi Meestal loopt het niet zo'n vaart namelijk :)

Tot slot: alles in een setjes me dan genoeg. Maar de meeste 5.1 alles in 1 zijn van bedenkelijke kwaliteit. Een DVD of BR speler speelt uiteraard ook CD's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

The Eagle schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 18:47:
Zie de topicwarning hier onder. Je hebt in een topic voor KLEINE vragen een hele lange vraag om aankoopadvies geplaatst. En dat mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies in een eigen topic :) Zou wel zelf wat meer onderzoek doen als ik jou was. Teufel kun je niet beluisteren, andere speakers mogelijk wel (doen!). Oh ja, en vergeet je budget niet te vermelden :)

Impedantie, wattage: zie de FAQ in Audio en HiFi Meestal loopt het niet zo'n vaart namelijk :)

Tot slot: alles in een setjes me dan genoeg. Maar de meeste 5.1 alles in 1 zijn van bedenkelijke kwaliteit. Een DVD of BR speler speelt uiteraard ook CD's :)
Thanks voor je reply :) het is inderdaad een lang verhaal maar het komt eigenlijk neer op op de Ultima 40 mk2 met de Pioneer een goede combi zou zijn. Ik vond het iets te weinig om een nieuw topic voor aan te maken. Excuus voor deze aanname :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbiter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-09 19:08
Ik heb mezelf een beetje ingelezen in in ears, maar nu schijnen er verschillende doppen te zijn 8)7 Nu vraag ik me af wat het verschil tussen bijvoorbeeld foam, rubber en de speciale doppen van Klipsch zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Frostbiter schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 00:31:
Ik heb mezelf een beetje ingelezen in in ears, maar nu schijnen er verschillende doppen te zijn 8)7 Nu vraag ik me af wat het verschil tussen bijvoorbeeld foam, rubber en de speciale doppen van Klipsch zijn?
Foam, zoals comply ze maakt zijn tips die onder warmte vervormen, hetzelfde idee als die gele doppen die je in je oren kan doen als je bouwvakker bent ;) Deze zorgen dus voor een betere isolatie dan welke doppen dan ook. Het gevolg is ook dat je iets meer bas krijgt in het geluid. Nadeel is dat ze niet oneindig mee kunnen gaan.

rubber, waarschijnlijk bedoel je hiermee de standaard tips en die zijn gemaakt van siliconen. Deze bieden minder isolatie dan de foam doppen maar ze zijn wel oneindig te gebruiken.

De speciale doppen van Klipsch zijn waarschijnlijk ook van siliconen maar hebben dan een iets andere vorm waardoor ze dieper in je oor gaan en daardoor een marginaal beter isolatie bieden.

Ik zou trouwens kijken naar een merk als Westone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbiter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-09 19:08
Brilsmurfffje schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:33:
[...]

Foam, zoals comply ze maakt zijn tips die onder warmte vervormen, hetzelfde idee als die gele doppen die je in je oren kan doen als je bouwvakker bent ;) Deze zorgen dus voor een betere isolatie dan welke doppen dan ook. Het gevolg is ook dat je iets meer bas krijgt in het geluid. Nadeel is dat ze niet oneindig mee kunnen gaan.

rubber, waarschijnlijk bedoel je hiermee de standaard tips en die zijn gemaakt van siliconen. Deze bieden minder isolatie dan de foam doppen maar ze zijn wel oneindig te gebruiken.

De speciale doppen van Klipsch zijn waarschijnlijk ook van siliconen maar hebben dan een iets andere vorm waardoor ze dieper in je oor gaan en daardoor een marginaal beter isolatie bieden.

Ik zou trouwens kijken naar een merk als Westone
Ah zo. Bedankt ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Oke hopelijk heb ik niet mijn reputatie verpest met mijn laatste post... Ik heb deze keer een klein vraagje ;)

Ik heb een surround set incl. de Ultima 40 mk2 stereo van Teufel besteld. Ik heb er bewust geen subwoofer bij genomen want dat leek me vooralsnog niet nodig. Daarnaast heb ik nog een Audioengine S8 subwoofer staan.

Daar heb ik een vraag over: De Audioengine is een actieve subwoofer. Als ik toch een subwoofer zou willen plaatsen, zou ik deze dan kunnen gebruiken? Ik heb na wat rond zoeken begrepen dat als ik actieve speakers op een receiver wil aansluiten, ik moet zorgen dat ik een receiver met een pre-out uitgang heb. Maar over een actieve subwoofer kan ik niks vinden, geldt het daarvoor ook? Of is daar weer een speciale uitgang voor met een andere naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Therapy777 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:38:
Daar heb ik een vraag over: De Audioengine is een actieve subwoofer. Als ik toch een subwoofer zou willen plaatsen, zou ik deze dan kunnen gebruiken? Ik heb na wat rond zoeken begrepen dat als ik actieve speakers op een receiver wil aansluiten, ik moet zorgen dat ik een receiver met een pre-out uitgang heb. Maar over een actieve subwoofer kan ik niks vinden, geldt het daarvoor ook? Of is daar weer een speciale uitgang voor met een andere naam?
Een subwoofer is ook een actieve speaker alleen veel meer gebruikt dan een actieve speaker als bijvoorbeeld de front speakers. Daarom zal je op 99,99% van de receivers een Subwoofer Pre-Out (of meerdere) vinden, ook op de eerder aangehaalde VSX-S510.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Je kunt op youtube filmpjes vinden over het aansluiten en instellen van een sub.

Het is wel leuk om te snappen dat er verschillende manieren zijn om de boel aan te sluiten. Je kunt ze doorlussen via de speakeraansluiting. Je kunt zo'n rood-wit kabel gebruiken.

Maar zoals gezegd een enkele kabel via de sub-out van je receiver en de LFE ingang van je sub is het makkelijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

BARACUS schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:52:
Je kunt ze doorlussen via de speakeraansluiting. Je kunt zo'n rood-wit kabel gebruiken.
High Level aansluiten kan op een Audioengine S8 subwoofer niet. Aansluiten met rood/wit (stereo) is ook niet nodig, een mono-kabel is meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Dat moest ik weten, bedankt beiden :) Ik zie dat de Pioneer zelfs twee van die uitgangen heeft. Wat is daar precies het nut van? Twee subs werken elkaar toch alleen maar tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Therapy777 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:56:
Twee subs werken elkaar toch alleen maar tegen?
Goed ingeregeld kunnen meerdere subwoofer elkaar zeker wel aanvullen. Of de ene uitgang voor een gesloten subwoofer voor bij muziek en de andere voor een gepoort model voor bij films. Als je ze precies tegen elkaar in fase zet dan doven ze inderdaad uit.

Maar het is altijd maar de vraag of de x.2 op een receiver echt twee losse dedicated uitgangen zijn met aparte instellen of dat het intern een simpele Y-splitter is. In het laatste geval hebben de twee losse uitgangen dan niet veel meerwaarde op wat esthetisch na. Maar indien je - zoals de meesten - slechts één subwoofer hebt dan loopt het zo'n vaart niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
FeaR schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:55:
[...]

High Level aansluiten kan op een Audioengine S8 subwoofer niet. Aansluiten met rood/wit (stereo) is ook niet nodig, een mono-kabel is meer dan genoeg.
Was meer bedoeld als algemene kennis hoe het allemaal werkt. Daarna pas je de kennis toe op je situatie.
Therapy777 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:56:
Dat moest ik weten, bedankt beiden :) Ik zie dat de Pioneer zelfs twee van die uitgangen heeft. Wat is daar precies het nut van? Twee subs werken elkaar toch alleen maar tegen?
Dat heeft te maken met kamer akoestiek om op elke zitplek perfecte lage tonen te krijgen.
Maar dan ben je echt bezig met perfecte afstellingen. Dan moet je ook je muren, vloer, plafond gaan "behandelen" om akoestische reflecties onder controle te krijgen etc. Denk maar aan de holle klank in je badkamer, dat verandert het geluid enorm.

1 subwoofer heeft ook 1 goede plek in je kamer waar deze het beste klinkt. Met 2 subs is dat een stuk makkelijker te plaatsen. Allemaal op youtube te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 12:14
Beste Tweakers,

Ik heb mijn 2e (5.1/7.1) home cinema set (1e was een LG out of the box)

Met deze componenten
pricewatch: Onkyo TX-SR576 Zilver (7.1 reciver)
pricewatch: Jamo S 606 HCS 3 (Bruin) (5.0 set)
pricewatch: Jamo A 102 (Zwart) (2 losse Speakers)
pricewatch: Jamo SUB 210 (Zwart) (Subwoofer)

Aangezien mijn 1e out of the box set was met kabels erbij moet ik ze nu voor het eerst zelf halen.

Welke kabels adviseren jullie mij? uiteraard hoeft het geen budget te zijn maar ook geen hoofdprijs alsjeblieft. Begreep dat de voor speakers dikkere nodig hebben en de rest dunnere

Hoor graag wat julie mij kunnen adviseren

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Gewoon koper van de rol, hoeft de wereld niet te kosten. Of spindels van 20 tot 50 meter indien je meer richting dat aantal meters nodig hebt. Qua dikte heb je aan 1,5mm² al meer dan genoeg al kom je veelal 2,5mm² tegen. Is al veel meer dan nodig maar het is net wat handelbaarder en past lekker in de terminals. Bij een kant en klare set wordt over het algemeen 0,75mm² geleverd.

Subwoofer een goed afgeschermde mono RCA - RCA. Goed afgeschermd is meer uit voorzorg en beter in één keer goed dan eerst een subwoofer hebben met een brom er in. Hoeft wederom geen tientallen euro's te kosten (afhankelijk) van de lengte.

Voor kabels van tientallen tot duizend(en) euro's per meter - en de (on)zin daarvan - verwijs ik je graag naar zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 6

Edit:
Let wel dat geen CCA koper pakt, dat is aluminium met een laagje koper.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 29-10-2015 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Koper draad van 1,5 tot 2,5mm hoeft niet meer dan 2 euro per meter te kosten als je een flinke rol koopt van 30 meter.

https://www.conrad.nl/nl/...215-3000-30-m-418640.html
https://www.conrad.nl/nl/...225-3000-30-m-418645.html

CCA (copper clad aluminium) is inderdaad niet aan te raden maar zelfs CCA is voldoende voor hele korte stukjes of van voldoende dikte. Maar om CCA niet aan te moedigen (beetje oplichterij) en gewoon voor het gevoel koper kopen. Het kost vrijwel hetzelfde in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

En anders kun je dat per meter gewoon van de rol bij Correct bestellen. Is meen ik nog gratis verzending ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik ben op zoek naar een bluetooth ontvanger op batterijen voor mijn niet-draadloze hoofdtelefoon waarmee ik het volume kan regelen en naar een volgend nummer kan skippen, voor als ik op de fiets zit. En dan graag ook met ondersteuning voor de Aptx standaard, voor een betere geluidskwaliteit. De muziek die ik wil luisteren staat op mijn smartphone, die ik in de binnenzak van mijn jas laat zitten. Na wat zoekwerk kom ik op deze adapter op Aliexpress. Denken jullie dat dit apparaatje kan wat ik wil?
Alternatieven zijn deze (een beetje lelijk) en deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:13
Via de V&A twee Kef 303 series II gekocht. Leuk vintage.

Wil ze eigenlijk ook wel gaan gebruiken en zou liefst een reciever er bij willen.

TV <<<< Reciever >>>> Digitale TV, PlayStation en dan natuurlijk die boxen.

Zou een reciever die dit aan kan en goed met die boxen overweg kan tweedehands te halen zijn voor ongeveer 30 , 40 euro? Of is dat onmogelijk te regelen voor dat geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Moet wel lukken, zeker als je wacht op een mooi aanbod.
Ik had paar jaar geleden een redelijk dikke Sony QS (7x175w) voor maar 5 tientjes.

Wel even op letten dat je nieuwe receiver om kan gaan met een digitaal signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Iemand dan nog tips om tweedehands op te gaan zoeken en die voldoet aan mijn eisen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
KaiseRRuby schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:30:
Iemand dan nog tips om tweedehands op te gaan zoeken en die voldoet aan mijn eisen? :)
Voor 4 tientjes een HDMI receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Hdmi heb je niet eens per se nodig. Optical of coax s/pdif vanuit de TV gaat wel voldoen

Of als je het echt goedkoop wilt: jack-tulp kabel van de headphones out naar een ~10 euro kringloop stereo versterker

[ Voor 40% gewijzigd door Mikayu op 02-11-2015 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Aangezien er maar twee speakers zijn kan je ook al wegkomen met een stereoversterker met alleen analoge ingangen. Toegegeven, met een surround receiver met digitale ingangen ben je wel flexibeler voor een eventuele upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:31
Hmm... Voor muziek is een stereo versterker beter... Vaak sturen die grotere speakers ook makkelijker aan (zoals de Kef 303 series II) omdat de voeding in het apparaat minder versterkers van stroom moet voorzien... Zeker als je een Sony ES van weleer of een Onkyo Integra pakt... Keuzes, keuzes en nog eens keuzes... Afhankelijk van wat je wilt doen moet je overwegen of je voor stereo of surround gaat...

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik haalde een stereoversterker aan omdat je die toch wat meer ziet bij de lokale kringloop. Ik zou zelf voor een surround receiver gaan wegens meer opties tot uitbreiden en aansluiten.

In bovenstaande post zitten toch wel twee punten waar ik het niet helemaal mee eens ben. Punt dat een stereoversterker beter is voor muziek zullen we nooit uit komen. Dat zullen altijd twee kampen blijven. Idem als verschillen tussen kabels. Maar iets als Pure Direct maakt wel dat een receiver als een stereoversterker gaat werken. Tweede is dat grotere speakers niet per definitie lastiger zijn aan te sturen dan kleinere modellen. Nu heeft de KEF met den rendement van 86 dB wel een relatief laag rendement ten opzichte van de modernere speakers, maar samen met een nominale impedantie van 8 Ohm maakt het niet de meest lastige speaker.

Als je op een surround receiver slechts twee speakers aansluit werkt dat voor de voeding hetzelfde. Zie je ook in gemeten vermogens: op twee kanalen aangestuurd vele malen hoger dan op vijf of zelfs zeven kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 18:32
Okay, tijdens een verhuizing van mijn ouders onlangs heb ik, hun Surround reciever gekregen (Technics Sa Ax530)

En gezien het gesprek hierboven ook al deel is van mijn afvraging!? ..... effe denken hoe ik het beste kan formuleren. eeeh.....

Het komt er op neer dat ik zowel mijn Pc en Ps3 er op aan wil sluiten.

Dilemma PC:

van PC analoog Jack naar RCA(Tulp) Front speakers en Side speakers snap ik wel hoe ik die moet aan sluiten, en heb ook al even gegoogled waarschijnlijk met de verkeerde Criteria om te kijken wat voor kabels ik nodig heb voor Jack Sub/Centre naar de Technics aan te sluiten?
Zijn daar kabels voor zoja waar moet ik dan naar kijken?

Dilemma Ps3:

Om ook de Ps3 er ook op aan sluiten zit ik met de RCA ingangen van de Technics, gezien die geen optisch/Coax/HDMI of wat voor digitale aanvaringen ook.

Daarna nog rond gekeken hoe ik het beste zowel de PC en de PS3 erop kunnen aansluiten en kwam ik tot de ontdekking van Surround Processors die Digitaal naar RCA gaan. Maar die vallen op moment helaas buiten mijn budget Ook 2de hands (langdurig sparen en tegen aanlopen is dan de situatie)
(Voorbeeld: technics SH-AC500 )

Kwam ook een Chinese 5.1 Decoder tegen die dit ook doet rond de 35 Euro op Amazon.de/Dealextreme
Met merendeels positieve reacties maar ook wat minder.
Mijn vraag hier is zijn er nog andere alternatieven of..... is dit gewoon een beperkte keuze?

Alvast bedankt,

.

[ Voor 24% gewijzigd door Psyonara op 02-11-2015 22:53 . Reden: Even hopelijk wat netter neer zetten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
FeaR schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:24:
Aangezien er maar twee speakers zijn kan je ook al wegkomen met een stereoversterker met alleen analoge ingangen. Toegegeven, met een surround receiver met digitale ingangen ben je wel flexibeler voor een eventuele upgrade.
Momenteel zit er een Philips Soundbar onder mijn tv. Aangesloten via Optische kabel. HDMI vanuit de TV er in. In mijn TV zit de HDMI van de PS3, Raspberry Pi en digitale TV dus het geluid kan dan via de TV naar de reciever. En op de reciever zitten dan de boxen.

Dan maar meteen door met domme vraag: Heb ik wel een reciever nodig of kan ik voldoende met een versterker die met de optische kabel aan de TV vast zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb gisteren de Samsung HW-J6500 soundbar gekocht. Ik ben van plan om een dezer maanden (mogelijk met een Kerstactie) ook een mooie Smart (Super)ultra HD tv te kopen. Momenteel heb ik een wat oudere Samsung LED TV. Ik was in de veronderstelling dat de soundbar voor nu gewoon zou moeten werken. Echter, na het aansluiten komt er geen TV geluid uit de soundbar. Ik heb de soundbar aangesloten d.m.v. een HDMI kabel naar de tv toe. Had ik misschien een optische kabel moeten regelen en het langs deze weg aansluiten? Ik merk wel dat de TV de soundbar pakt, maar ik krijg er vooralsnog geen geluid uit. Ik ben slechts een beginner met sound systems, dus vergeef me mijn onkunde :-). Misschien heeft iemand wat tips voor me? Ik heb al op YouTube gekeken, maar nog niet gevonden wat me helpt. Alvast bedankt!

Gr Jeroen

Edit: ik lees in de reactie hierboven dat hij naast een HDMI ook een Optische kabel gebruikt heeft. Moet dit allebei? Ik heb uiteraard de handleiding gelezen maar dit stond niet zo vermeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2015 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:30

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Like most soundbars, setup is easy. The simplest way is to connect your TV’s optical output to the soundbar – the Samsung will play whatever you’re watching. Audio Return Channel does the same job via HDMI, but you’ll need to activate CEC functionality in the TV’s setup menu. Connect a Blu-ray deck to the HDMI input and the Samsung extracts the audio data while passing video to your TV – this includes 3D and 4K signals.

The subwoofer pairs automatically, with a blue light on the front confirming the connection. You can reset the connection if necessary using a button on the back.

Read more at http://www.trustedreviews...eview#3QA68GcH5R2rhTVK.99

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 15:10
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:37:
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren de Samsung HW-J6500 soundbar gekocht. Ik ben van plan om een dezer maanden (mogelijk met een Kerstactie) ook een mooie Smart (Super)ultra HD tv te kopen. Momenteel heb ik een wat oudere Samsung LED TV. Ik was in de veronderstelling dat de soundbar voor nu gewoon zou moeten werken. Echter, na het aansluiten komt er geen TV geluid uit de soundbar. Ik heb de soundbar aangesloten d.m.v. een HDMI kabel naar de tv toe. Had ik misschien een optische kabel moeten regelen en het langs deze weg aansluiten? Ik merk wel dat de TV de soundbar pakt, maar ik krijg er vooralsnog geen geluid uit. Ik ben slechts een beginner met sound systems, dus vergeef me mijn onkunde :-). Misschien heeft iemand wat tips voor me? Ik heb al op YouTube gekeken, maar nog niet gevonden wat me helpt. Alvast bedankt!

Gr Jeroen

Edit: ik lees in de reactie hierboven dat hij naast een HDMI ook een Optische kabel gebruikt heeft. Moet dit allebei? Ik heb uiteraard de handleiding gelezen maar dit stond niet zo vermeld.
Kijk even of jou TV CEC ondersteun zoals Fraggert aangeeft, indien dit niet het geval is moet je er inderdaad even een optische kabel tussen hangen (kost de wereld niet). Let er wel even op dat je het uitgangs signaal van je audio wel op optic zet, anders zul je alsnog niets horen :9

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
Ik heb zo'n kabeltje nodig dat het subwoofer-signaal van mijn receiver in tweeën splitst. Eentje voor de sub zelf, en eentje voor m'n Buttkicker. Iemand die weet hoe zo'n kabeltje heet? Ik dacht een Y-splitter ofzo maar op allekabels.nl geeft dat niet meteen het gewenste resultaat, zo blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
Brick Top schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:46:
Ik heb zo'n kabeltje nodig dat het subwoofer-signaal van mijn receiver in tweeën splitst. Eentje voor de sub zelf, en eentje voor m'n Buttkicker. Iemand die weet hoe zo'n kabeltje heet? Ik dacht een Y-splitter ofzo maar op allekabels.nl geeft dat niet meteen het gewenste resultaat, zo blijkt.
Zoiets bedoel je?
http://www.allekabels.nl/...nYzJT-iUQI81FAxoCORTw_wcB

Let er wel even op welke je bested :+

[ Voor 3% gewijzigd door Rickz op 05-11-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank jullie Fraggert en dlm! Nu werkt de boel. Vraagje, waar het beste de subwoofer te plaatsen? Had hem naast de tv en soundbar staan, en nu verhuisd naar naast de bank. Ik vind wel dat ik hem nu soms wat veel vind brommen. Heeft dat nog iets te maken met hoe die staat? Dus of die te dicht naar de bank staat, verkeerd om, of iets? Heb de sub met de afstandsbediening nu op 0 staan (van -3 tm 6). Is dat een balans instelling? Of volume van de bass? Sorry jongens maar weet er nog niet zoveel van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
Bedankt! En wat bedoel je met 'let wel even op welke je bestelt'? Zit er dan zo veel verschil op onderling? Buiten de lengte dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
Brick Top schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:57:
[...]

Bedankt! En wat bedoel je met 'let wel even op welke je bestelt'? Zit er dan zo veel verschil op onderling? Buiten de lengte dan. :P
Zie het verschil in de 2 onderstaand, een is van man naar vrouw, ander is van vrouw naar man.
Zou vervelend zijn wanneer je er een besteld en je had de ander nodig O-)

http://www.allekabels.nl/.../tulp-splitter-kabel.html
http://www.allekabels.nl/.../tulp-splitter-kabel.html

Daarnaast heb je uiteraard nog verschillende gradaties in kwaliteit, maar dat is net wat je er zelf voor uit wil geven :)
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 19:57:
Dank jullie Fraggert en dlm! Nu werkt de boel. Vraagje, waar het beste de subwoofer te plaatsen? Had hem naast de tv en soundbar staan, en nu verhuisd naar naast de bank. Ik vind wel dat ik hem nu soms wat veel vind brommen. Heeft dat nog iets te maken met hoe die staat? Dus of die te dicht naar de bank staat, verkeerd om, of iets? Heb de sub met de afstandsbediening nu op 0 staan (van -3 tm 6). Is dat een balans instelling? Of volume van de bass? Sorry jongens maar weet er nog niet zoveel van!
Zoek even op subwoofer crawl ;) het heeft alles te maken met de plaatsing inderdaad. zet de subwoofer op de luisterpositie neer (op de bank) en ga de kamer op je knieeen rond. Daar waar de sub het best klinkt kun je hem neerzetten. de -3 t/m 6 is naar mijn weten inderdaad de volume voor de sub.

Verontschuldiging is niet nodig hoor, weet er zelf ook nog niet super veel van af. Iedereen moet ergens beginnen 8)

[ Voor 42% gewijzigd door Rickz op 06-11-2015 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domme vraag.

Ik wil beginnen met het kopen van een goede receiver 5,7 of 9 kanalen. Sparen en daarna gelijdelijk een front speaker kopen en daarna weer 2 speakers etc. Kortom niet alles in 1 keer. Kan dit ? of blaas je dan je receiver op oid wanneer je de receiver gebruikt met bijvoorbeeld eerst 2 speakers?

Heb je met een 3 weg speaker een sub woofer nodig?

Alvast dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Je kan gewoon instellen hoeveel speakers je gebruikt. In de slaapkamer heb ik een 8 kanaals versterker met maar 2 speakers, werkt prima.

3 weg speaker zegt weinig. Als jij vind dat ze laag genoeg gaan heb je geen subwoofer nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 17:04:
Domme vraag.

Ik wil beginnen met het kopen van een goede receiver 5,7 of 9 kanalen. Sparen en daarna gelijdelijk een front speaker kopen en daarna weer 2 speakers etc. Kortom niet alles in 1 keer. Kan dit ? of blaas je dan je receiver op oid wanneer je de receiver gebruikt met bijvoorbeeld eerst 2 speakers?

Alvast dank!
Dan heb je een receiver in de kast liggen stoffen terwijl je gaat sparen voor 2 speakers?
Koop de receiver en de 2 speakers in ieder geval samen :P

Speakers in de toekomst bijkopen gaat prima maar een serie blijft natuurlijk niet eeuwig te koop. Een grote kans dat je straks met verschillende speakers zit. De front en center speakers van dezelfde type is wel aan te raden voor een homogeen geluid.

3-weg zegt niets over hoe diep een speaker gaat. Als je diepe bas wilt hebben zonder sub dan moet je speakers kopen met deze eigenschappen. Over het algemeen voegt een sub wel iets toe.

Een goed antwoord blijft moelijk want het is ook een kwestie van geld en ruimte. Een sub van 80 euro gaat niet zoveel toevoegen. Een sub die goed met muziek omgaat is ook wat duurder dan een budget "knaller" voor film explosies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 07:13

Daniel36

vernieuwde formule

Spaar voor een receiver en twee speakers als fronts.
Bouw vanaf daar verder.
Over het verdwijnen van types speakers e.d. zou ik me net erg druk maken.
Desnoods koop je dan speakers van hetzelfde merk van een ander type.
Gaat ook heus goed klinken.
Een sub is wel fijn, zeker voor films kijken.
Maar je kunt die altijd nog als laatste toevoegen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 17:04:
Domme vraag.

Alvast dank!
In principe kun je alles op alles aansluiten, zie ook de FAQ. Ga je zolang je niet op hele hoge volumes speelt niks mee opblazen of laten clippen :)
Maar aan een losse receiver heb je weinig. Dus dan zou ik iig als basis een receiver en twee (vloerstaande) fronts neerzetten, en dan verder. Kun je iig meteen genieten van je spullen :)

Tweeweg, 2,5 weg of 3 weg heeft te maken met het filter van je speaker. Zeg maar: waar gaan je hoge, midden en lage tonen heen.
2 weg: hoog naar de tweeter, midden en laag naar de andere driver(s)
3 weg: hoog naar tweeter, mid naar middentoner en laag naar de woofer
2,5 weg: ietsje ingewikkelder. Is meestal een speaker met een tweeter en twee identieke middenlaag speakers. Tweeter krijgt het hoog, eerste middenlaag speaker krijgt alle laag en tweede middenlaag krijgt middentonen. Maar bij veel geweld gaat die tweede ook laag weergeven.

Pagina: 1 ... 16 ... 100 Laatste

Let op:
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies Vul daar alle vragen van het format in als je een aankoopadviestopic opent. Iemand helpen bij aankoopadvies is goed bedoeld, maar ook uitdrukkelijk niet de bedoeling.

Dit is het "Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic". Een topic voor vragen die in één, misschien twee posts een antwoord vinden.
Voor vragen met meer diepgang graag een topic openen in Audio en HiFi. Altijd geldt: kijk ook in de handleiding!

Voor inhoudelijke discussie over het wel en wee van verschillende kabels, DAC's, versterkers en wat je oren kunnen horen is er Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6