mijn subwoofer staat wel redelijk in de hoek vanwege beperkingen qua ruimte in mijn apartement. Ik kan het nog wel onder de rechter kant van mijn bureau zetten(een meter of anderhalf verder van de hoek waar het nu zon 30-50cm vanaf staat. Ik kan volgens mij de crossover niet veranderen maar volgens de officiele specs gaat mijn woofer tot 140hz. Heb de woofer ook zachter gezet want ik vind hem qua basis instellingen een beetje hard. Mijn vloer is hout en ik weet dat meer problematisch is.FeaR schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 07:58:
Iets als een Auralex Subdude en SVS SoundPath Subwoofer Isolation System (wat een k*tnaam om telkens te typen) zijn ontkoppelende methodes. Een goedkopere optie om te ontkoppelen is twee squasballetjes doormidden snijden en die met de ronde kan naar de vloer onder de subwoofer leggen (of je moet een 70 kilo beest hebben, dan mogen het wat meer balletjes zijn). Koppelen kan je weer doen door spikes. Wat de beste uitwerking heeft hangt onder andere af van de vloer/bouw van de woning. Waar wel moet worden gezegd dat dergelijke producten meer afstemmend is, een bonkie-bonk subwoofer gaat er niet opeens heel subtiel en rustig van spelen.
Het minste overlast zorg je met een goede basis. Dus een goede subwoofer met een goede afstelling. Als je je crossover op 200 Hz zet, subwoofer in een hoek duwt en het volume vol open dan doet zo'n Subdude ook niet veel meer.
Spikes zijn toch gewoon pootjes? Ik heb die al er onder zitten lijkt me sterk dat het uitmaakt als ik er wat anders ondet zet.