quote:
alfas schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:28:
[...]
Dank voor je antwoord.
Ik zorgde voor verwarring omdat ik het moederbord van het budgetsysteem vermeldde, terwijl ik dat van het BASISsysteem bedoelde.
Ik bedoelde deze webpagina:
[BBG] Budget- en Basissysteem maart 2014
waar in de tabel van het BASISsysteem van maart 2014 als moederbord "ASRock FM2A88M Extreme4+ retail" staat vermeld. Klik ik echter onder die tabel op "Bekijk collectie", dan staat er als moederbord
"MSI A78M-E45".
Hoe verhouden die twee tabellen (van dezelfde auteur) zich tot elkaar?
Waar kan ik lezen welk moederbord de voorkeur verdient en waarom?
Ik heb het budget- en basissysteem deze keer niet samengesteld, dus ik heb even de persoon die er over ging op de hoogte gesteld van je reactie. Als ik het zo bekijk zal waarschijnlijk de prijs de doorslaggevende factor zijn geweest. De moederborden zijn qua functionaliteit erg vergelijkbaar, terwijl de MSI toen misschien iets goedkoper was. De Asrock die je noemt is dus ook zeker een goed alternatief. Soms is het ook gewoon met de BBG dat de verschillen tussen alternatieven maar erg klein zijn.
De openingspost van de auteur, waar in dit geval nog het Asrock-moederbord staat, is het opzetje. Daar kan dan vervolgens discussie over gevoerd worden.
Hoe het dan komt dat er daar eerst een lijstje staat met Asrock-moederbord en naderhand bij 'Bekijk collectie' de MSI? Nou, de lijstjes worden gemaakt via de Wenslijst-pagina. Je kan dan een naam geven aan je lijstje en het lijstje krijgt een uniek ID. Vervolgens kan je van dat lijstje de code genereren en op het forum plaatsen. Echter, je kan naderhand het lijstje wijzigen (in dit geval een ander moederbord kiezen), terwijl er bij een ouder bericht nog steeds een link staat naar dat lijstje (het unieke ID).
Zo kunnen er discrepanties ontstaan. Voor de duidelijkheid nog een voorbeeld: ik zet de MSI GTX770 en Samsung 840 EVO ssd in een lijstje en genereer de code:
.. vervolgens verwijder ik de Samsung ssd en zet ik er een Crucial ssd in. Vervolgens genereer ik nogmaals de code:
Desondanks blijft de link bij het eerste lijstje nog steeds verwijzen naar het wenslijstje met het unieke ID (in dit geval 567527), waar nu de MSI GTX770 en Crucial ssd instaan.
quote:
Wat die twee prijskolommen betreft: u kunt best de kop van de tweede kolom (Subtotaal) wijzigen in "Laatste prijs". Ik bezoek deze website sinds een drietal maanden, maar ik ben zelden een tabel tegengekomen waarin er in beide kolommmen verschillende prijzen staan. Ze worden denk ik meestal niet bijgewerkt.
Ah, nu snap ik waar je het over hebt. Ik had het steeds over het daadwerkelijke artikel op de frontpage (zie
reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2014). Daar staan ook twee kolommen: 1) de prijs tijdens het opstellen van de BBG en 2) de actuele prijs. Nummer 1 is statisch en wordt gegenereerd vlak voordat de BBG online komt. Nummer 2 wordt steeds realtime opgehaald uit de Pricewatch.
Waar jij het over hebt zijn de topics en lijstjes op het forum. Die hebben een andere indeling en zijn puur statisch. Die getallen blijven dus hetzelfde. Subtotaal gaat over de prijs van één stuk, terwijl totaal dan over het totaal aantal gaat. Dit kan toepassing zijn indien er meerdere stuks van hetzelfde product worden afgenomen, zoals dat soms het geval is bij harde schijven of videokaarten.
Bij de BBG staat de uiteindelijke versie van een systeem altijd op de frontpage. De achterliggende discussies kan je inderdaad terugvinden in de topics.
Bolletje wijzigde deze reactie 23-03-2014 20:04 (41%)