Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneek
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 17:18
Ik heb nu bijna alles geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar om op mijn monitor een signaal te krijgen. Ik heb het exacte "Basisgamesysteem" van Januari

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 97,-€ 97,-
1ASRock 970 Extreme3 R2.0€ 63,04€ 63,04
1MSI R9 270X GAMING 2G€ 175,50€ 175,50
1Seagate ST1000DX001, 1TB€ 69,-€ 69,-
1Corsair Carbide 200R Closed€ 48,-€ 48,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 56,04€ 56,04
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,31€ 13,31
1Seasonic S12II-Bronze 430W€ 42,99€ 42,99

Ik heb de volgende stappen al genomen
=> GPU in ander systeem geplaatst
=> Uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet
=> RAM verwisseld van sloten
???????????????????????

Iemand suggesties / mogelijke oorzaken? Zelf dacht ik misschien dat het moedbord de CPU niet volledig ondersteund maar ik kan hier niks op bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 14:42
Hoe heb je het scherm aangesloten? Wat voor poort? verloopjes er tussen zitten? Doen kabel / scherm het wel in combinatie met een ander systeem?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneek
Bedankt voor je reactie,

Het scherm zit aangesloten via een VGA kabel, vervolgens een tussenstukje (dat bijgeleverd werd bij de GPU) en vervolgens direct in de GPU. De kabel en het scherm werken prima in combinatie met andere systemen. Tevens heb ik een ander (groter) scherm ook geprobeerd met een DVI kabel en dat geeft ook geen signaal bij deze computer.

[ Voor 5% gewijzigd door Sneek op 15-01-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 14:42
Je hebt niet de mogelijkheid om even een scherm met een andere aansluiting te proberen? Ik ga er nu vanuit dat het VGA scherm via dat verloopje ook weer in een DVI poort zit. Je hebt het systeem zelf in elkaar gezet? Alle kabels aangesloten? De GPU deed het in een ander systeem dus wel? Gaat de fan van de videokaart wel blazen? Heb je een andere GPU die je even in dit systeem kunt hangen?

Heeft je mobo een onboard video? Doet die het wel? Kan zijn dat je even in je BIOS in moet stellen dat hij via de kaart moet werken.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneek
Ik heb andere aansluitingen geprobeerd (alleen niet de displayport, heeft dit kans van slagen? zo ja dan haal ik even een kabel!). Alle kabels zijn aangesloten, of dit goed is gedaan weet ik niet; hoe controleer ik of de stroom ook echt gegeven wordt?. De GPU deed het inderdaad in mijn andere systeem wel, de fan gaat in beiden gevallen draaien.

Ik heb een andere GPU in mijn nieuwe (defecte?) systeem gehangen en ook daar kreeg ik geen signaal met alle monitoren.

Mijn mobo heeft geen onboard video. Ik vermoed inderdaad dat ik mijn BIOS moet updaten voor mijn CPU (fx6300) maar hoe doe ik dit zonder CPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-06 18:13
Een bios update lijkt mij zeer onwaarschijnlijk de oplossing omdat de processor al vanaf de eerste release wordt ondersteunt. Hooguit dat het door de ram compatibiliteit kont. Heb je je setup ook al eens zonder ram proberen te starten? Als het goed is gaat je moederbord dan piepen, als de speaker aangesloten is tenminste :) Je hebt nog geen piepjes gehoord?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeaFish
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-12-2022
Zelfde klacht:
Geen signaal BBG Basisgamesysteem

hoop dat jullie elkaar kunnen helpen!

[ Voor 36% gewijzigd door SeaFish op 17-01-2014 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Heb je ook de beschikking over ander geheugen, zodat je compatibiliteitsproblemen kunt uitsluiten? Als ik zo in de andere topics kijk zou het nog wel eens aan de BIOS versie kunnen liggen. In de laatste BIOS versies wordt de geheugen compatibiliteit namelijk telkens verbeterd.

http://www.asrock.com/mb/...2.0/?cat=Download&os=BIOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Zou je ook eens willen controleren met wat voor BIOS versie je moederbord geleverd is? Op de BIOS chip zit als het goed is een sticker met het versienummer, zoals 1.40 of 1.20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneek
Probleem is inmiddels opgelost, oorzaak was kortsluiting op het moederbord (door de case, standoff). Bedankt voor alle hulp, de PC werkt inmiddels en werkt naar behoren (alleen is de koeling wat luid).
Pagina: 1