Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
Dat valt met een 50mm en zelfs 35mm reuze mee. Je gebruikt een 35 en 50 dan ook doorgaans anders dan de 85.Anoniem: 1023763 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:41:
[...]
De mening van het model en de opdrachtgever zijn ook belangrijk.
Het heeft te maken met perspectief. Als je een korte lens gebruikt moet je dichterbij het onderwerp. Daardoor verandert het perspectief. Zaken die dichterbij zijn, worden dan relatief groot afgebeeld. Dus grote neus, grote handen en voeten. Je begrijpt nu waarom dit niet wordt gewaardeerd.
Waar je de 85 voor head/torso gebruikt, gebruik je de 50 vaak voor torso/full body.
Beetje kort door de bocht dus. Al heb je gelijk dat het perspectief veranderd en je daar op moet letten. Maar hey foto’s maken is meer dan op een knopje drukken.
Overigens wordt van een 135 of 200 lens je beeld erg plat, iets wat ik persoonlijk niet zo geschikt vind vaak.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Wat is er platter aan een 135mm hoofd/schouder portret in vergelijking met een 85mm torso shot? Het perspectief blijft hetzelfde. De achtergrond is met hetzelfde diafragma wel meer blurry, maar aangezien jij met 85mm op f/1.2 schiet en de meesten met 135 op f/2, zal dat ook wel aardig gelijk zijn.Ventieldopje schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:18:
Overigens wordt van een 135 of 200 lens je beeld erg plat, iets wat ik persoonlijk niet zo geschikt vind vaak.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Anoniem: 1023763
Absoluut. Als je de basisregels kent, dan kan je de ongewenste effecten voorkomen.Swagger schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:11:
Ik vind ook dat alles mogelijk moet zijn. Bovendien hoeft niet elk portret een close-up van het gezicht te zijn. Voor groepsportretten is 55mm een ideale afstand, dan sta je meestal ook wat verder dus treedt er minder vervorming op.
Als een fotograaf de techniek beheerst, kan hij/zij hiervan afwijken en deze technieken creatief inzetten.
Niet om te zeuren om het een of ander, maar vanwaar dan je opmerking?Anoniem: 1023763 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:38:
[...]
Absoluut. Als je de basisregels kent, dan kan je de ongewenste effecten voorkomen.
Als een fotograaf de techniek beheerst, kan hij/zij hiervan afwijken en deze technieken creatief inzetten.
Anoniem: 1023763 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:13:
[...]
55mm voor portret op FF is een foutje?
Het is gebruikelijk een langere lens te kiezen, er is de 100mm STF en diverse andere.
(105mm Sigma en 135mm Zeiss)
www.maartendeboer.net
Even aangepast om niet het verkeerde voorbeeld te geven
Helaas zelf ook nog geen lezen voor de Sony. Heeft er iemand toevallig al nieuws over de nieuwe Tamron lens 28-75 f2.8 wat betreft de leverdatum?
[ Voor 79% gewijzigd door verbraakje op 09-03-2018 16:40 ]
Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl
De show de nieuwe a7 III van @Swagger naar daarvoor bedoelde topic verplaatst. Nog heel veel plezier met je aanwinst en deel gerust hier je ervaringen. ;-)
[ Voor 71% gewijzigd door Daan_ op 09-03-2018 16:12 ]
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
[ Voor 96% gewijzigd door Daan_ op 09-03-2018 16:11 . Reden: aangepast: aankondiging verkoop en aangeven dat bezorgen komt. Niet de juiste plek om te melden ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
LoL alleen nu stel je objectief vraag in a7 topic terwijl er een Het Sony Alpha objectieventopic v2016 isverbraakje schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:03:
A7iii is verzonden 😁
Even aangepast om niet het verkeerde voorbeeld te geven![]()
Helaas zelf ook nog geen lezen voor de Sony. Heeft er iemand toevallig al nieuws over de nieuwe Tamron lens 28-75 f2.8 wat betreft de leverdatum?

* Daan_ vervelende Mod modus uit

[ Voor 7% gewijzigd door Daan_ op 09-03-2018 17:14 ]
Lijkt mij best handig voor op (en vooral na) vakanties en dergelijke waar je toch wel een heel veel foto's maakt. Dan kan je wat gestructureerder in lightroom werken.
https://www.sony.nl/elect...anuals/4478/44787294M.pdf
Behalve enthausiasme toch een aantal minpuntjes:
- Zichtbare banding bij silent shooting en kunstlicht
- Geen lader meegeleverd, dus laden accu in de camera of een forse meerprijs
- Helaas nog geen third party accu's verkrijgbaar (accu gaat trouwens echt lang mee)
- Plastic afdekkapjes voor aansluitingen (o.a. USB laden) zijn fragiel en heb het gevoel dat die niet jaren mee gaan
- Plastic afdekklepje Accu voelt welliswaar niet echt fragiel aan maar wel van mindere kwaliteit dan de a6000
- Menu structuur.... maar dat is bekend van sony. Na enige tijd alles wel weer gevonden maar het is toch echt niet intuitief.
Voor de grap net even wat indoor foto's gemaakt in cropmode op 3200 iso met een aps-c lens (18-105/4). Deze vergeleken met dezelfde foto maar dan met de A6000. De A7 III is dan dus 10 mpixel en de a6000 24 mpixel. De A7 III heeft levert dan toch echt de beste foto af :-)
[ Voor 10% gewijzigd door RaymondD op 10-03-2018 23:39 ]
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Zelf twee batterijen en zo nu en dan laad ik deze via de USB-C poort met behulp van mij MBP USB-C adapter. En dat gaat nog redelijk vlot. Maar met de lader gaat het wel stuk sneller.
Goed om te horen dat de AF in lowlight zoveel beter is geworden, voor mij uberhaupt de reden om te upgraden en een AF lens erbij te nemen. Hopelijk wordt die van mij ook maandag verzonden en niet pas op de 15e. Die plastic afdekklepjes vond ik altijd al cheap aanvoelen, maar die gaan eigenlijk verrassend lang mee. Ik zou me eerder zorgen maken om het terugveermechanisme van de SD card slots en folie van het LCD scherm.RaymondD schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 22:30:toon volledige bericht
A7 III hier ook binnen. Vandaag even wat buiten foto's gemaakt van de kids en vanavond even naar de ijsbaan geweest (weinig licht) waar een langebaan wedstrijd en een ijshockey wedstrijd bezig was. Vrijwel alles met de FE 70-200 F/4. Jeeh... wat is dit een enorme stap voorwaarts met de a6000! Lichtgevoeligheid, autofocus, tracking echt super. Totaal geen missers bij langebaan recht op mij af komende schaatsers op 1/800 bij 6400 ISO F4. Dat is echt ongekend vergeleken met de Canon 7D met 70-200 f/2.8 en a6000 met FE 70-200 f/4.
Behalve enthausiasme toch een aantal minpuntjes:
- Zichtbare banding bij silent shooting en kunstlicht
- Geen lader meegeleverd, dus laden accu in de camera of een forse meerprijs
- Helaas nog geen third party accu's verkrijgbaar (accu gaat trouwens echt lang mee)
- Plastic afdekkapjes voor aansluitingen (o.a. USB laden) zijn fragiel en heb het gevoel dat die niet jaren mee gaan
- Plastic afdekklepje Accu voelt welliswaar niet echt fragiel aan maar wel van mindere kwaliteit dan de a6000
- Menu structuur.... maar dat is bekend van sony. Na enige tijd alles wel weer gevonden maar het is toch echt niet intuitief.
Voor de grap net even wat indoor foto's gemaakt in cropmode op 3200 iso met een aps-c lens in crop mode. Deze vergeleken met dezelfde foto maar dan met de A6000. De A7 III is dan dus 10 mpixel en de a6000 24 mpixel. De A7 III heeft levert dan toch echt de beste foto af :-)
Dat er geen oplader bij zit is wel schandalig, had ik eigenlijk niet meer verwacht nu de batterijen ook groter zijn geworden. Duurt het volledig opladen nu weer uren in de camera zelf of is er wel iets van een quickcharger ingebouwd dat je na een uurtje 80% battery hebt?
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Ook maar even een paar ervaringen vanuit mijn kant:
De bijgeleverde Micro USB kabel gaat er bij mij op een of andere manier heel stroef in en ik vindt het ook raar/teleurstellend dat ze er geen USB C kabel bij hebben gedaan voor dat bedrag.
Positief is dan wel weer dat je met 2 verschillende kabels kan opladen, echter heb ik het vermoeden dat de accu niet oplaad als de camera actief is maar meer standby blijft. @Superdaantje Het maakt overigens niet uit of je Micro USB of USB C gebruikt, de laadtijd blijft ~ 285 min volgens de handleiding.
Ik overweeg dus de Sony BC-QZ1 om de laadtijd te verkorten naar 150 min.
De nieuwe joystick is een leuke toevoeging, maar moet zeggen dat hij niet erg fijn aanvoelt, het had wat mij betreft een gladde oppervlakte mogen zijn i.p.v. zo scherpe structuur.
Op mijn A7 II had ik de PCK-LM15 screen protector zitten, maar deze past blijkbaar niet op de A7 III, de randen van het schermpje zijn wat slanker. Dus ben even benieuwd of iemand ervaring heeft met de PCK-LM16 of PCK-LG1
Moet nog even spelen/wennen aan het touchscreen, maar een gemis is toch wel het swipen tussen foto's en pinch to zoom om de focus te checken als je het mij vraagt.
Gelukkig zit de camera verder boordevol nieuwe features, dus van de week rustig alles uitproberen en hopelijk komt Capture One snel met een update voor de RAW ondersteuning

Voor iedereen die de menu tekst probeert te ontrafelen, is de online help gids overigens een must read
Het opladen van de batterijen in de camera duurt een paar uur. Ik heb het gevoel dat het met een goede USB-C lader wel wat sneller gaat dan met de bijgeleverde lader. Ik zal eens kijken naar die Hahnel Procube.^^0nMe schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 23:44:
Duurt het volledig opladen nu weer uren in de camera zelf of is er wel iets van een quickcharger ingebouwd dat je na een uurtje 80% battery hebt?
Qua banding is dit https://1drv.ms/u/s!Ao-ZcPfUEbz_j9Nmk9juqnVgQ_Y9pA wel het meest extreme voorbeeld wat ik kan vinden. Slechte foto, maar banding toch wel erg duidelijk. Dit effect is er bij mechanische sluiter totaal niet.
[ Voor 19% gewijzigd door RaymondD op 11-03-2018 10:33 ]
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Edit: toch nog even getest

Net even getest met oude USB adapter. Batterij helemaal leeg. Na uur amper 5% erbij. Daarna nog keer met een lege batterij, maar dan met de MBP adapter. En na een uur 20%. Het gaat niet erg snel het laden met kabel. Begrijp dan ook echt niet waarom ze er geen lader bij hebben gedaan net als bij de a7rIII.
Zelf de Sony PCK-LG1 screen protector aangeschaft. Moet deze alleen nog op het LCD scherm plakken. Nu zit er een opmaat gesneden screen protector op. Deze was eigenlijk voor een telefoon. En dat werkt prima. Alleen ziet er niet zo mooi uit. Lucht belletjes onder de folie. Binnen kort de Sony screen protector er eens op plakken. ;-)
[ Voor 67% gewijzigd door Daan_ op 11-03-2018 14:11 ]
Als ik zo naar onderstaand plaatje kijk, lijkt er weinig ruimte om hem stevig er op te zetten. De USB poorten zitten nu namelijk ook in het onderste gedeelte t.o.v. bovenste bij de A7 II

Die accu’s waren al niet aan te slepen, nu met de A7III wordt het helemaal gekkenhuis.Superdaantje schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 22:57:
Wel jammer dat ze er geen lader bij de Sony a7III erbij doen net als bij de Sony a7rIII. Lader los is nog net geen 100,- euro. Behoorlijk aan de prijs om zo even los te kopen. Verwacht dat er binnen kort wel third party laders en batterijen gaan komen. Zeker nu de a9, a7III en a7rIII en straks de a7sIII zelfde batterij gebruiken.
Zelf twee batterijen en zo nu en dan laad ik deze via de USB-C poort met behulp van mij MBP USB-C adapter. En dat gaat nog redelijk vlot. Maar met de lader gaat het wel stuk sneller.
Ik zit er al een maand op te wachten 🙈
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Vaak informeer ik bij de locale winkels of ze voorraad hebben. Zo bel ik zelf altijd eerst SmitsArnhem. Die hebben al vaak wat kunnen betekenen. Zo zullen er nog wel meer van dit soort winkels in NL zijn. Die hebben vaak de voorraad niet op de website staan. Dus bellen werkt dan beste.
[ Voor 81% gewijzigd door Daan_ op 12-03-2018 09:22 ]
De reden van upgraden zou vooral zijn omdat de AF nu echt te langzaam is waardoor je soms shots mist als je snel moet reageren.
>> Signature?
Kun je em niet met USB aan een stevige powerbank hangen? Is wat omslachtig, maar dan kan je in ieder geval even vooruit. Handig als backup ook als je bijvoorbeeld op een trouwerij fotografeert.Mud.Starrr schreef op zondag 11 maart 2018 @ 22:12:
[...]
Die accu’s waren al niet aan te slepen, nu met de A7III wordt het helemaal gekkenhuis.
Ik zit er al een maand op te wachten 🙈
Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Dat is geen gek idee.Who Am I? schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:08:
[...]
Kun je em niet met USB aan een stevige powerbank hangen? Is wat omslachtig, maar dan kan je in ieder geval even vooruit. Handig als backup ook als je bijvoorbeeld op een trouwerij fotografeert.
Ik heb gelukkig een 2e camera, maar dit is wel een slimme oplossing van je.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
Ik heb die stap gemaakt, eerst de A6000,A7,A7R,A7II en nu de A7III.ChiLLeR schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:57:
Ik ben zeer benieuwd naar de ervaringen van mensen die van een A7R naar een A7III zijn gegaan. Ik zit daar zelf over te twijfelen en vraag me af of de minder Megapixels een 'downgrade' zal zijn.
De reden van upgraden zou vooral zijn omdat de AF nu echt te langzaam is waardoor je soms shots mist als je snel moet reageren.
Ik schiet voornamelijk portretten en landschappen en 24MP is voor mij echt de sweetspot. Als je ziet hoeveel je ervoor terugkrijgt (IBIS, Accu, AF points, 4K, 120Fps) dan is het een no brainer.
Heb geen moment spijt gehad van de overstap.
Goed om te horen, al de features zijn inderdaad echt een super upgrade dus ga me er toch aan wagen vermoed ikUnidentified schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:57:
[...]
Ik heb die stap gemaakt, eerst de A6000,A7,A7R,A7II en nu de A7III.
Ik schiet voornamelijk portretten en landschappen en 24MP is voor mij echt de sweetspot. Als je ziet hoeveel je ervoor terugkrijgt (IBIS, Accu, AF points, 4K, 120Fps) dan is het een no brainer.
Heb geen moment spijt gehad van de overstap.
Probeer de A7R body nog te verkopen hopelijk is daar nog wat vraag naar.
>> Signature?
Indien niet, ben je volgens mij idd beter en goedkoper af met de A7 III.
Ikzelf ben ook nog in dubio of A7 III of de R-variant...met die APS-C mode nog steeds 20mpix overhouden en dan toch een 350mm-like foto hebben met de 70-200 lijkt me echt fijn.Ik doe ook regelmatig vanaf statief liveview en als ik dan die pixelshift erbij heb, oeh wat een scherpte
Maar ja, is het me 1200 euro extra waard...
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Wellicht een a7rII nu die aantrekkelijker in prijs wordt?Deathchant schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:16:
Ikzelf ben ook nog in dubio of A7 III of de R-variant...met die APS-C mode nog steeds 20mpix overhouden en dan toch een 350mm-like foto hebben met de 70-200 lijkt me echt fijn.Ik doe ook regelmatig vanaf statief liveview en als ik dan die pixelshift erbij heb, oeh wat een scherpte![]()
Maar ja, is het me 1200 euro extra waard...
Edit: oops pixelshift niet gelezen..
[ Voor 3% gewijzigd door Chefbierrr op 14-03-2018 14:23 ]
Ik heb hem nu een paar dagen. Ik had daarvoor een Canon 6D dus ik ben ook van systeem veranderd. Eerste indruk: wauw, wat een AF! De eye-AF is lekker snappy, de AF werkt nog super goed in zeer donkere omstandigheden, ... Beste AF die ik ooit in mijn handen gehad, hands down, hier ga ik met plezier mee werken op fuiven, afterworks & huwelijken.cunodb schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:36:
Ik ben wel benieuwd naar de eerste bevindingen van de mensen die een A7 III hebben. Hoe bevalt de camera? Iets wat opgevallen is, positief of negatief?
Ik moet wel nog alles wat vinden in het menu, ik ben zoveel opties niet gewoon
Zelf vind ik het toestel nogal nipt qua grootte. Ergens vind ik het zalig om een kleiner toestel te hebben omdat ik het makkelijk in mijn handtas kan meenemen. Maar het had echt niet kleiner mogen zijn. Voor een vrouw heb ik denk ik net bovengemiddeld grote handen. Mijn 6D lag iets beter in de hand maar daar was ik het de laatste maanden ook gewoon van altijd de batterygrip erop te hebben. Met de A7 III heb ik de batterygrip nog niet geprobeerd.
De positie van het voorste dial snap ik niet goed. Echt moeilijk te gebruiken voor mij. Als ik ondertussen nog de focus wil houden moet ik die dial met mijn middelvinger gebruiken en naar mijn gevoel heb ik dan niet een even vaste grip op de camera. Niet dat die plots uit mijn handen gaat vallen maar ik moet wat meer "knijpen" om zeker te zijn dat hij niet begint weg te schuiven.
De joystick werkt wel goed al is het eventjes wennen. Maar nu kan ik wel redelijk vlot focuspunt verleggen terwijl ik in de viewfinder kijk. Die joystick gaat nog vaak gebruikt worden en was ik snel gewoon.
De viewfinder vind ik heerlijk. Reageert goed snel en ik heb er alle info in die ik nodig zou hebben. Zeker ook die lijntjes zodat je zeker bent dat je mooi horizontaal staat zijn zo handig om te hebben.
Dat het scherm beetje uitklapbaar is, is leuk maar ik mis wel de flexibiliteit die ik had met mijn Canon 80D. Maar als ik er bij nadenk, zo heel vaak gebeurde het ook niet dat ik het scherm veel moest draaien. Met mijn 6D had ik sowieso niet die vrijheid gezien het daar vast scherm was
Met de raws heb ik nog niet kunnen spelen. Lightroom support het nog niet en ben ook nog niet zoveel thuis geweest om er eens deftig mee te prutsen. PhaseOne heb ik wel geinstalleerd maar voor 1 of andere reden vindt die mijn raws nog niet op de SD kaart (terwijl ze wel met Finder te zien zijn). Misschien ligt het gewoon aan support die nog niet 100% is.
Voilà, de eerste indrukken van iemand die de A7 III zo'n 3 dagen heeft en er paar uur mee rondgelopen heeft. Conclusie: beste camera die ik ooit had qua gebruik. Of de kwaliteit van de foto's veel beter is dan mijn 6D moet ik nog zelf ontdekken. Maar ik vermoed van wel, alleen al omdat die eye-AF zo heerlijk vlot werkt.
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
doe het nu nog met een Metabones adapter en de Sony FE 85mm F1.8
De 24-70 GM ga je heel blij van worden, flexibel en komt al aardig in de buurt van de prime's qua scherpte, en die bokehElkeBxl schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:53:
Op dit moment de Sony FE 55mm F/1.8 Zeiss Sonnar T* die ik mag lenen van een vriend. Vanavond ga ik mijn Sony FE 24-70mm f/2.8 GM ophalen in de winkel (en krijgt hij zijn 55mm terug), die was nog onderweg
De 55 1.8 is gewoon een pareltje, en voor de prijs eigenlijk een must have.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
De 24-70GM geweldig objectief om mee te werken. Maar doet helaas optisch net iets minder dan de Canon 24-70 II. Gebruik hem zelf geregeld, maar merk dat ik toch sneller grijp naar de primes als Loxia 35, 50 en Batis 85. Zeker bij vakanties etc. Op de ene camera de 35 en andere 50 of de 85.
[ Voor 6% gewijzigd door Daan_ op 16-03-2018 10:35 ]
Waarschijnlijk ga ik echter einde zomer naar de VS, en zag dat de A7iii daar $2000 (dus zo'n €1650 met huidige wisselkoers) is. Lijkt een mogelijk interessante optie (zelfs met invoerrechten en BTW nog goedkoper dan hier).
Vraag hierbij, is er een verschil tussen de VS versie en de EU versie?
[ Voor 13% gewijzigd door Malfoi op 16-03-2018 14:25 ]
Garantie heb je volgens mij alleen in de VS. Als hij daar stuk gaat kan je hem uiteraard wel daar laten maken onder garantie.Malfoi schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:13:
Ik meld me hier ook maar eens voorzichtig. De overstap van A6000 naar A7iii staat ergens dit jaar of begin volgend jaar gepland.
Waarschijnlijk ga ik echter einde zomer naar de VS, en zag dat de A7iii daar $2000 (dus zo'n €1650 met huidige wisselkoers) is. Lijkt een mogelijk interessante optie (zelfs met invoerrechten en BTW nog goedkoper dan hier).
Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl
Voor de extra karma kan je het ook nog even copy-pasten naar een review
Niet onbelangrijk inderdaad. Maar Sony heeft dus niet zoiets als wereldwijde garantie... Bummer!verbraakje schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:29:
[...]
Garantie heb je volgens mij alleen in de VS. Als hij daar stuk gaat kan je hem uiteraard wel daar laten maken onder garantie.
En geen lader bij je camera vind ik echt een gemis, ik weet niet wat dat kost maar als de a7riii hier wel mee wordt geleverd dan scheelt dat ook.
Het prijsverschil is echter wel zo groot dat ik toch twijfel. Ik kan dat prijsverschil in een metabones stoppen,iin een lens of in een goede flitser.
Als mensen ervaring en toepassing voor beiden camera's hebben hoor ik die graag!
(Ik heb even gehuild om de post dat een portret met 55mm lens een foutje was, btw.)
Bij de Sony a7rIII wordt de lader meegeleverd, maar of dit dan de meerprijs waard is. Dat is aan jou. Je kunt ook proberen om deze met leuke korting of zelfs gratis erbij te krijgen. Vragen staat vrij.
De a7 II vond ik persoonlijk nog niet zo slecht presteren qua AF. De a7 III is al weer een stap vooruit, maar test it your self. Zou ik zeggen. Welke past het beste bij jou wensen.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan e-mount glas. Met een adapter word het weer net wat groter en zwaarder. En AF van native glas is toch net wat beter. Zou zelf meest gebruikte objectieven native nemen en langzaam uitbreiden.
[ Voor 6% gewijzigd door Daan_ op 16-03-2018 16:13 ]
Volgens mij was het trouwens zo dat de autofocus een tikkeltje beter was op de A7 III tov A7R III. Sowieso een stap beter dan de 6D2 gok ik idd. Heeft ook te maken met de spreading van de AF punten die bij de 6D2 nog steeds redelijk gecentreerd zijn en bij de sony over de 90% van frame coveren.
Ik denk dat meer mensen worstelen met of het verschil tussen A7 III en A7R III...waaronder ik
- een beter LCD
- een betere EVF
- meer megapixels
- pixelshift
- lader
Tja, je hebt met de A7R III wel genoeg ruimte om te croppen; je kunt bijvoorbeeld de APSC-mode of super35 of hoe heet dat gebruiken en dan nog steeds 20 mpix over hebben. Maar ja, hoe vaak wil je dat doen, en hoe vaak druk je een xpozer af van 60x90 of groter en wil je 1 op 1 scherpte hebben?
Pixelshift...ga je dat vaak gebruiken om nóg meer scherpte te krijgen? Je moet weer een apart programma hebben om het te mergen. Niet dat dat een probleem is, maar als je camera er gewoon 1 foto van zou maken dan zou dat wel wat stappen en clicks schelen.
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
A mount minolta 70-200 2.8 weg gedaan (met adapter niet ideaal) en nu de Sony 100-400 GM gekocht.
Ik twijfelde enorm tussen de nieuwe 70-200 en deze. Maar toch voor het extra bereik gekozen in ruil voor minder lichtsterkte. Nu hopen dat ik geen spijt krijg.
Ik moet mijn a mount glas allemaal maar eens verkopen. Gebruik de 17-35 G nog wel, is gewoon een mega goede lens.
Maar heb nog 4 andere lenzen die ik nooit meer gebruik. Minolta 50 1.7, lensbaby 2.0, Minolta 28-85 en soligor 100-400.
Edit: en al mn Nikon spul gaat er ook uit. Canon glas blijft (heb alles al verkocht behalve 24 Tilt-shift en die houd ik).
Red me nu bijna helemaal met sony spul. Mis alleen nog een 24 en 35 vast. Maar geld is even op.
[ Voor 35% gewijzigd door Mud.Starrr op 16-03-2018 20:11 ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Van de week de RRS BA9 even op de a7rIII gehad. Kennis kwam even langs en had de RRS bij zich en had zo iets test het eens zelf. Na 15 min was ik om en heb ik deze toch maar besteld, ondanks dat ik de RRS toch wel duur vindUnidentified schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:11:
@Superdaantje Nog even over de Sunway L Bracket die je hebt, kan je deze zonder problemen in in de portretstand op het statief zetten en Tethered schieten?
Als ik zo naar onderstaand plaatje kijk, lijkt er weinig ruimte om hem stevig er op te zetten. De USB poorten zitten nu namelijk ook in het onderste gedeelte t.o.v. bovenste bij de A7 II
Fijne is dat je alleen de base plate kunt gebruiken. En het L gedeelte flexibel kun instellen.(zie foto). Geeft toch net wat meer ruimte bij gebruik van remotes etc. De Sunwayfoto ga ik dan maar afscheid van nemen. Dit was hem uiteindelijk toch net niet voor mij. Nu ik de RRS even heb mogen uitproberen.

[ Voor 20% gewijzigd door Daan_ op 17-03-2018 21:16 ]

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

De GABALE QR L Plate schijnt dus echt een RRS rip off te zijn waarbij ook het L gedeelte kan worden uitgeschoven.
Verwacht 'm binnen een maand te hebben en zal dan ook mijn bevindingen met je delen
Had ook nog een camera strap nodig, dus binnenkort komt ook de Slide Lite van Peakdesign er aan
@^^0nMe Heb 'm zelf nu ook een week, maar eigenlijk nog niet echt gebruikt omdat er nog geen RAW support is van Capture One. Tethered schieten is voor mij een must in de studio, dus best wel balen.
Hij wilde bij mij niet de flitsers triggeren, welke aangestuurd worden met een trigger die alleen de centrale pin aansluiting heeft.
Of had ik gewoon de trigger te ver of niet vergenoeg in de hotshoe gedaan.
Heb later nog eens met me triggers van me canon geprobeerd (yn622) en daarmee werkte het wel.
Edit:
Iemand al een goede gevonden voor de A9 / 7 3 series vorm body incl. grip? Liefst ook een die uit schuift voor terhered shooting (kabels).Unidentified schreef op zondag 18 maart 2018 @ 08:27:
@Superdaantje De bestelling bij Ebay is uiteindelijk toch gelukt. (Account aanmaken moest op de NL site en niet .com![]()
De GABALE QR L Plate schijnt dus echt een RRS rip off te zijn waarbij ook het L gedeelte kan worden uitgeschoven.
Verwacht 'm binnen een maand te hebben en zal dan ook mijn bevindingen met je delen
Had ook nog een camera strap nodig, dus binnenkort komt ook de Slide Lite van Peakdesign er aan
@^^0nMe Heb 'm zelf nu ook een week, maar eigenlijk nog niet echt gebruikt omdat er nog geen RAW support is van Capture One. Tethered schieten is voor mij een must in de studio, dus best wel balen.
[ Voor 86% gewijzigd door Mud.Starrr op 18-03-2018 11:26 ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Gebruik zelf de Cactus v6 triggers en filters en dat werkt prima.
Ik zal het wel niet helemaal goed op de hotshoe gezet hebben.
wilde er niet al te veel tijd aan besteden, dus maar me canon snel gepakt die ook in me tas zat.
[ Voor 60% gewijzigd door PatrickV op 18-03-2018 11:43 ]
Een FF met slechte ruis prestaties , dacht altijd dat een hoe groter de sensor hoe beter de ruis prestaties maar dat is dus blijkbaar te simpel geacht ...?
ramrodwillem schreef op zondag 18 maart 2018 @ 12:48:
Ah duidelijk , heb nu al een camera met vaste lens , Fuji X100F , wilde een camera erbij voor mn trip naar India en Nepal met 1 allround lens .Zou om een A7II gaan eventueel .
Een FF met slechte ruis prestaties , dacht altijd dat een hoe groter de sensor hoe beter de ruis prestaties maar dat is dus blijkbaar te simpel geacht ...?
Pixeldichtheid is een misconcept. Sensorgrootte is van belang. Probleem bij de A7 is hoe er met ruis omgegaan wordt.hab2000 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 14:41:
Zonder een nieuw topic te beginnen, waarom ben je de voordelen van fullframe kwijt? Je behoudt toch het voordeel dat de sensor groter is, en daardoor minder pixeldichtheid hebt en je houdt toch het voordeel dat je met dezellfde diafragma meer licht opvangt? Kunnen jullie in twee zinnen aangeven waar ik het fout zie?
Als je een standaardlens op een fullframe camera zet, kun je beter een lichtsterke op een aps-c zetten. Dan ben je minder kwijt, krijg je net zoveel (of minder) ruis en even kleine (of kleinere) scherptediepte.
Wat bedoel je precies met allround lens?ramrodwillem schreef op zondag 18 maart 2018 @ 12:29:
Ben voor een camera "erbij" aan het kijken , wil FF wel eens ervaren , om niet te veel aan lenzen mee te zeulen zou ik 1 allround lens erbij willen , is er een goede allround te koop voor de A7 of worden het dan toch weer meerdere lenzen
Een lens met groot zoombereik waarmee je in de meest voorkomende situaties foto's kan maken?
Dan zou ik de volgende lenzen overwegen:
Sony 24-70
Sony 24-105
Sony 24-240
(afhankelijk van de balans tussen beeldkwaliteit en gemak)
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 1023763 op 18-03-2018 17:00 ]
Daar bedoelde ik eigenlijk mee een groothoeklens met de nodige zoom ,voor de nodige flexibiliteit .
Zo,n 24-240 bijvoorbeeld maar dat wordt dan wel weer erg "bulky" en toch ook wel prijzig ...
Denk dat ik naar een andere oplossing ga kijken .
Meeste voor foto's maar wilde ook wat meer beginnen met video, vooral met een vakantie naar Canada in het verschiet.
Op dpreview op het forum zijn er meldingen van witte flikkerende pixels bij verschillende camera's en vroeg mij af of meerdere mensen hier met een a7III er ook last van hebben:
https://www.dpreview.com/forums/post/60885428
Als je het op 1080p bekijkt valt het mee, maar op 4k is er een duidelijk witte lijn te bekennen.
Een test van ~3 min waarbij de ISO om de zoveel tijd word opgeschroefd van min tot max.
Was wel even schrikken van de bestandsgrootte, 2,14 GB voor een video van 2.50 min.

XAVC S 4K
25p 100M
Dat is erg snelUnidentified schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:21:
@Andyk125 Net even voor je getest en hier gelukkig geen last van.
Een test van ~3 min waarbij de ISO om de zoveel tijd word opgeschroefd van min tot max.
Was wel even schrikken van de bestandsgrootte, 2,14 GB voor een video van 2.50 min.![]()
XAVC S 4K
25p 100M
Goed om te zien dat het niet iets is wat elk model vertoont, was bang dat het misschien iets hardware gerelateerd was. Misschien dat de camera modellen van de andere video's die het probleem vertonen geen retail versies zijn.
De bestandsgrootte is aan de hoge kant, maar dat is wel te verwachten met 100Mbps.
1 uur filmmateriaal is dan ongeveer 45Gb met 100Mbps.
Vergeet niet dat in de VS altijd wordt geadverteerd met prijzen zonder belasting. Die komt er in de meeste staten nog wel bij.Malfoi schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:13:
Ik meld me hier ook maar eens voorzichtig. De overstap van A6000 naar A7iii staat ergens dit jaar of begin volgend jaar gepland.
Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.
Oh echt? Haha oke, farce. Laat maar dan.elhopo schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:40:
[...]
Vergeet niet dat in de VS altijd wordt geadverteerd met prijzen zonder belasting. Die komt er in de meeste staten nog wel bij.
De sales tax betaal je alleen niet als je online koopt, dan is het export en daarom betaal je BTW bij import, dus er komt minimaal 21% bij als je hem importeert via de officiële kanalen.elhopo schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:40:
[...]
Vergeet niet dat in de VS altijd wordt geadverteerd met prijzen zonder belasting. Die komt er in de meeste staten nog wel bij.
>> Signature?
Plus invoerrechten. En afhandelingskosten voor het postbedrijf dat de administratieve afhandeling voor je regelt bij de Douane.ChiLLeR schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:12:
[...]
[...]
De sales tax betaal je alleen niet als je online koopt, dan is het export en daarom betaal je BTW bij import, dus er komt minimaal 21% bij als je hem importeert via de officiële kanalen.
Mooie en vooral nuttige actie als je het mij vraagt.
En over het algemeen wordt de BTW over de advies prijs geheven. + de bovenstaande kosten. Kan het nog wel eens voorkomen dat je hoger uit bent dan in NL kopen. Daarnaast bieden veel fabrikanten beperkte garantie.Kwintessens schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:59:
[...]
Plus invoerrechten. En afhandelingskosten voor het postbedrijf dat de administratieve afhandeling voor je regelt bij de Douane.
Na aantal ervaringen gelezen te hebben binnen kort ook eens een a7 III op halen om dag of twee uit te proberen. Wellicht de a7r II in te ruilen hiervoor. Wel zo praktisch zelfde vorm factor als de a7r III en batterijen en veel accessoires zijn uitwisselbaar.
[ Voor 64% gewijzigd door Daan_ op 20-03-2018 19:46 ]
Anoniem: 630140
Ikzelf heb een a99 met de Zeiss 24-70 (2.8), Tamron 70-200 (2.8) en Tamron 150-600 (5-6.3)
Was altijd van plan om te upgraden naar de a99 II op termijn, maar begin nu toch te twijfelen.
De a99 II zakt amper in prijs en de a7 reeks gaat zo goed, zeker nu met de a7 III dat het beter lijkt om te moven. Maar iemand ervaringen met de adapters i.s.m. bovenstaande lenzen?
Of raden jullie me aan om de zure appel door te bijten als ik de a7 III zou kopen en meteen ook de lenzen vervang?
Materiaal wordt veel voor concerten gebruikt, dus werking in slechte lichtomstandigheden is belangrijk, vandaar dat ik zeker wil zijn hoe de adapters het dan doen ...
Ik kan niet in je portemonnee kijken heAnoniem: 630140 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 21:26:
Iemand ervaring met de adapters op de A7-reeks?
Ikzelf heb een a99 met de Zeiss 24-70 (2.8), Tamron 70-200 (2.8) en Tamron 150-600 (5-6.3)
Was altijd van plan om te upgraden naar de a99 II op termijn, maar begin nu toch te twijfelen.
De a99 II zakt amper in prijs en de a7 reeks gaat zo goed, zeker nu met de a7 III dat het beter lijkt om te moven. Maar iemand ervaringen met de adapters i.s.m. bovenstaande lenzen?
Of raden jullie me aan om de zure appel door te bijten als ik de a7 III zou kopen en meteen ook de lenzen vervang?
Materiaal wordt veel voor concerten gebruikt, dus werking in slechte lichtomstandigheden is belangrijk, vandaar dat ik zeker wil zijn hoe de adapters het dan doen ...
Ik heb de metabones mk3 gehad (icm a7r) en ik vond dat echt geen optie qua AF. Misschien dat de nieuwste metabones wat beter is, maar als je AF belangrijk vindt dan is een goed overstap plan naar emount lenzen wel handig. Als AF niet belangrijk is zijn er voldoende cheap adapters die voldoen.
Maar het is een duivels dilemma.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Nothing beats native lenzen, maar je zou het allicht kunnen proberen door zo'n ding eens te proberen bij een lokale fotoboer, of wellicht zijn ze te huren?
DR A7R III vs A7 III:
https://www.dpreview.com/...rove-over-its-predecessor
Ik heb de plaatjes naast elkaar op groot formaat bekeken en ik zie gewoon geen verschil tussen A7 III en A7R III.
Op ISO25600 zie ik in het laatste plaatje in de groene, blauwe en grijze klosjes garen detail bij de A7R III. Bij de A7 III zie ik minder detail in het grijze klosje, maar dit vind ik echt verwaarloosbaar klein.
Niet dat ik ooit iso25600 zou gebruiken, maar
Ik merk wel dat de Sony lens veel beter presteert dan de Sigma. op t eerste gevoel is de Sigma iets langzamer met focussen via de adapter maar de Sony lens is absoluut sneller dan op mijn A77.
Omdat er in de LA-EA3 geen glas zit heb je dus geen verlies in kwaliteit van je lens en ik schat in dat alle Sony lenzen die niet meer met de schroevendraaier aansluiting zitten dus prima snel werken op de nieuwe E-mount.
zoals eerder ook voorgesteld zou ik een keer proberen hoe het werkt. ik heb in de winkel ook mijn lenzen met de adapter getest en als je je materiaal kent kan je vrij snel inschatten hoe het presteert.
[ Voor 95% gewijzigd door Grozno op 21-03-2018 23:10 . Reden: Laten we het nuttig houden, we zitten niet in Tweakers Lounge of Huiskamer ]
https://www.sonyalpharumo...aphy-show-a7iii-rules-it/
Oei, GAS. Herken het ook wel. Maar blijf vechten. Sterkte!lapino schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 12:17:
Hier eentje besteld, maar twijfel nog of ik die wel ga laten doorgaan. GAS
Haha herkenbaar had vandaag bijna de a7 III meegenomen. De a7 III voelde wel gelijk vertrouwd aan. Alleen wordt het dan mijn backup camera en zal ik mijn huidige backup (a7r II) de deur uit moeten doen.lapino schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 12:17:
Hier eentje besteld, maar twijfel nog of ik die wel ga laten doorgaan. GAS
Vrouw lief was nu ook niet zo'n goede rem. Die gaf aan koop hem nou maar. Gelukkig in kunnen houden....
[ Voor 7% gewijzigd door Daan_ op 24-03-2018 15:43 ]
Ik ga ook niet direct alles sony native doen vanwege enkele redenen:
- er is geen goed equivalent (scherpte én prijs) voor de 16-35/4L IS en 70-200 II
- Ik wil nog geen afscheid nemen van mijn 100MP (en er is ook niet echt een alternatief met dit karakter)
- ik heb het budget niet om alles native sony te doen
- landschap is mijn main fotografie, dus de echte AF en eye-AF model zaken is niet mijn no#1
- ik doe geen video dus de razendsnelle AF is niet direct nodig
Ik ga het stap voor stap doen. Eerst de A7 III + metabones V (tenzij een andere adapter beter is. De canon 16-35/4L op een MC-11 gaat iig goed: YouTube: Sigma MC-11 on Sony A7 iii - In-Depth Testing - Part 1 en dan tijdelijk mijn canon lenzen gebruiken, zodat de financiele klap niet te groot is. Deze Sony+metabones zal sowieso een praktisch beter bruikbare AF geven dan mijn huidige 6D (wat een kut AF heeft die 6D zeg

Dus ipv de A7R III neem ik dan de A7 III + adapter + battery charger + extra accu en dan heb ik nog geld over.
In de tussentijd kan Sony eens met wat betere lenzen komen
Dat ik dan met de metabones zit, ná volledige overstap, dat ben ik bereid te accepteren. Kan em altijd nog verkopen.
Als ik alles in 1 big bang moet doen, ben ik over 2 jaar nóg niet overgestapt
Is het aanschaffen van een extra accu en lader ook niet het afwachten waard?
Je geeft aan dat landschappen je main is, dus misschien even een een keer er op uit om na te gaan of je hem wel echt nodig hebt?
~700 shots op 1 accu is namelijk behoorlijk wat als je het mij vraagt, als ik landschappen schiet kom ik nooit met zoveel foto's thuis. (TimeLapse) uitgezonderd.
Zeker nu er bijna niet aan extra accu's te komen is..Unidentified schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 22:45:
@Deathchant
Is het aanschaffen van een extra accu en lader ook niet het afwachten waard?
Ik zelf gebruik momenteel een power bank als backup en dat bevalt prima.
Yep, heb meerdere reviews gezien waarbij de corners behoorlijk soft waren met adapters (MC11 en MB hadden er allebei evenveel last van).Grozno schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 23:49:
@Deathchant Let wel even op de hoekscherpte met de Canon 16-35/4 op een Sony. Een goede vriend van me heeft 'm onder andere vanwege dat punt gewisseld voor de 12-24/4 van Sony.
Jammer want ik vind de A7 III geweldig ding maar heb gewoon het geld niet voor alles native. En Canon maakt zulk mooi en (relatief) betaalbaar glas.
Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear
Sony e-mount lenzen zijn ook mooi hoor. Alleen wat duurdersys64738 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:49:
[...]
Jammer want ik vind de A7 III geweldig ding maar heb gewoon het geld niet voor alles native. En Canon maakt zulk mooi en (relatief) betaalbaar glas.
Maar goed dat er adapters zijn uitgevonden. Ik snap dat wel vanuit budget perspectief, maar toen ik van een 6d naar een sony ging vond ik de grootte en het gewicht ook wel erg prettig. Met adapters wordt dit toch weer deels opgeheven, maar goed, niet ieders portemonnee is onuitputtelijk.
[ Voor 196% gewijzigd door Bean77 op 25-03-2018 13:58 ]
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Oh dit wist ik niet. Er zit geen glas in die adapters, dus ik ging er vanuit dat het geen issue was. Dus de Canon 16-35/4L IS wordt soft? Damn, ik moet dan eerst eens alles goed gaan checken ergens om te kijken of ik dit wel wil met de adapter en kijken of het probleem zich idd voordoet.Grozno schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 23:49:
@Deathchant Let wel even op de hoekscherpte met de Canon 16-35/4 op een Sony. Een goede vriend van me heeft 'm onder andere vanwege dat punt gewisseld voor de 12-24/4 van Sony.
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Edit: hmmmm ik lees idd niet dat het specifiek voor adapted UWA's geldt, maar het iig geldt niet voor native Sony mount lenzen?
[ Voor 38% gewijzigd door Deathchant op 26-03-2018 19:02 ]
@Deathchant Wie weet staat er op www.disney.com wel eentje die je eens kunt huren om te testen. Zover ik kan zien, staat er behoorlijk wat Sony en compatible op.Deathchant schreef op zondag 25 maart 2018 @ 20:55:
Dat wist ik dus niet. Ik ga het eens bij de lokale fotoboer testen indien dit kan. Thanks voor de tip!
[ Voor 2% gewijzigd door Nomad op 07-06-2018 11:09 ]
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeMTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Origineel

Bewerkt in Lightroom

[ Voor 5% gewijzigd door JaPPa03 op 28-03-2018 12:15 . Reden: Toevoeging export settings foto ]
Flight & Race simulation Discord // Mijn YouTube kanaal / Subscribe
Heb de review gelezen op DXO ja en dat bevestigd wat ik zelf ook ervaar. Mocht je interesse hebben kan ik je de raw file sturen zodat je het zelf kunt checken in Lightroom (raw file is omgezet naar dng zodat ie te openen is in Lightroom).Unidentified schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:19:
@JaPPa03 De DR is inderdaad erg goed en de DXO review is inmiddels ook uit.
Flight & Race simulation Discord // Mijn YouTube kanaal / Subscribe
Damn. Dat is wel behoorlijk extreem. En de opgetrokken stukken zijn ook echt clean.JaPPa03 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:14:
Ik heb nu een aantal dagen de a7 iii in bezit in combinatie met een Sony 24-105 f/4 G objectief. Erg tevreden met de resultaten en wilde de camera testen qua terughalen van details en het resultaat is indrukwekkend. Vandaar dat ik dit even met jullie wilde delen. De twee foto's zijn de raw file zonder bewerking en na bewerking in Lightroom. Ik heb geen verscherping toegepast in Lightroom of tijdens de export. Foto is 2000x resolutie.
Origineel
[afbeelding]
Bewerkt in Lightroom
[afbeelding]
Toch maar even het saldo van mijn spaarrekening checken dan?!?!

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear
Voor vragen of discussie m.b.t objectieven kun je terecht in het daarvoor bedoelde topic; Het Sony E-Mount objectieven topic 2018
Voor Aankoopadvies kun je terecht in Foto & Video Aankoopadvies