Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Show hier je nieuwe en oude apparatuur. Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14-09 19:17

EXX

EXtended eXchange

Ja, die oude screw-drive lenzen kunnen er aardig op los reutelen. Toppunt is toch mijn Minolta AF 80-200mm F2.8 HS APO G:

Razendsnel met AF, maar bepaald niet stil! En camera goed vasthouden, want bij het bereiken van het eindpunt (kortste zoomafstand of infinity), is de stop echt abrupt.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • +5Henk 'm!

• koornee
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 22:30
Naast m'n Leica's ook deze jongens aangeschaft:

D500 + 70-200vr1, camera nieuw, lens tweedehands. Had toch behoefte aan wat tele, met de Leica heb ik niks langers dan 50mm,... Dan is dit een stukje meer bereik. Ook een klein stukje zwaarder :X dan een M240 met 50mm summicron.
Voordat ik overstapte op Leica had ik al Nikon (D3X, D700, D750) Maar nu dus een crop, vooral voor het extra bereik door de 1.5x cropfactor. Het voelt wel bekend, maar wel weer ff wennen, autofocus, veel (custom) knopjes enzo.

Wel stikblij mee! *O*

“Your post-production ends when you press the shutter.” I like that sentence. | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 14:03
Eindelijk betaalbaar geüpgradet van een Nikon D5300 + Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM naar het volgende:

Nikon D800E met daarop een Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC USD en een Tamron SP 15-30mm F/2.8 Di VC USD en Samyang Optics 135mm F2.0 ED UMC. Alles tweedehands op de Samyang na. Niet op de foto: 2 128GB MicroSD-kaartjes en een Delock MicroSD naar CF type I-adapter. Ik was blij verrast toen ik dit apparaatje toevallig een paar dagen geleden op GoT tegenkwam. Was al bang een CF-kaartje te moeten kopen.

De Nikon Z-camera's en lenzen zijn me helaas iets te duur op het moment. Alleen al de nieuwe Nikon Nikkor Z 24-70mm f/2.8 S incl. cashback kost meer dan deze hele set bij elkaar heeft gekost :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15-09 23:49
Mooi materiaal, maar CF is wel een heel stuk sneller dan SD in een D800(E): https://www.cameramemorys...-memory-sd-cf-card-tests/
Ik weet dat ze een stuk duurder zijn, maar als je zoveel geheugen koopt, neem ik ook aan dat je redelijk wat fotografeert en dat de snelheid van het geheugen niet moet achterblijven.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Canon 40mm f/2.8 STM

• Ventieldopje
  • Laatst online: 14:30

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Universal Creations schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 19:55:
Mooi materiaal, maar CF is wel een heel stuk sneller dan SD in een D800(E): https://www.cameramemorys...-memory-sd-cf-card-tests/
Ik weet dat ze een stuk duurder zijn, maar als je zoveel geheugen koopt, neem ik ook aan dat je redelijk wat fotografeert en dat de snelheid van het geheugen niet moet achterblijven.
In vergelijking met de rest kost CF geen drol natuurlijk. Ik vind CF de laatste tijd sowieso erg goedkoop.

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | 5Ds | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Otus 1.4/55 | Zeiss Milvus 1.4/25

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 14:51

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Ventieldopje schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 19:58:
[...]

In vergelijking met de rest kost CF geen drol natuurlijk. Ik vind CF de laatste tijd sowieso erg goedkoop.
Ik vind CF de laatste tijd nogal duur, maar dat komt ook omdat ik zit te azen op 2x 256GB SD + 2x 256GB CF....en dan is de SD variant met 160 euro totaal wel klaar, maar voor de CF zit je op 600 euro ofzo :S

martijnscholtens.nl

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Universal Creations
Wat VD bedoelt, is de prijs van kaartjes sneller dan CF, dus XQD, CFast en UHS-II SD.
Maar goed, dat is als je echt snelle kaartjes wil gebruiken. Met jouw 5D IV en 5DS heb je daar sowieso niets aan })

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Nomad schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:02:
[...]

Ik vind CF de laatste tijd nogal duur, maar dat komt ook omdat ik zit te azen op 2x 256GB SD + 2x 256GB CF....en dan is de SD variant met 160 euro totaal wel klaar, maar voor de CF zit je op 600 euro ofzo :S
Maar 256GB is dan ook 40-60% duurder (~ €1 per GB) per GB dan 128GB kaartjes (~ €0,60 per GB).

Dan wist ik het wel, wisselen ;) Ik heb er 2x 64GB in zitten en daar doe ik best even mee, en dat met 12fps (welliswaar 18mp maar hoge ISO).

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | 5Ds | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Otus 1.4/55 | Zeiss Milvus 1.4/25

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Ventieldopje schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:52:
[...]

Maar 256GB is dan ook 40-60% duurder (~ €1 per GB) per GB dan 128GB kaartjes (~ €0,60 per GB).

Dan wist ik het wel, wisselen ;) Ik heb er 2x 64GB in zitten en daar doe ik best even mee, en dat met 12fps (welliswaar 18mp maar hoge ISO).
Maar in de 5ds is 64GB helaas amper 1000 shots, dat is bij grotere klussen meerdere keren wisselen, ook niets aan :P.

martijnscholtens.nl

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Nomad schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:17:
[...]

Maar in de 5ds is 64GB helaas amper 1000 shots, dat is bij grotere klussen meerdere keren wisselen, ook niets aan :P.
De 128 is per gb goedkoper dan de 64 ;) Zit je op 2000 shots op een enkel kaartje. Er kunnen er 2 in dus dan zit je op 4000 shots. Met 5fps moet je alsnog flink bursten wil je dat halen (bijna 39 minuten non-stop).

Ventieldopje wijzigde deze reactie 08-06-2019 22:26 (11%)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joep
  • Laatst online: 14:03
Universal Creations schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 19:55:
Ik schiet weinig burst en een beetje langer wachten met het overzetten maakt me niet veel uit.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14:39

mrc4nl

Procrastinatie expert

Mijn oude 105mm heeft een heleboel overleefd, maar toen hij een tijdje terug uit de auto viel toen ik de deur opende raakte de Mount beschadigd. Ik vond het niet meer waard om nog geld in die lens+adapter te stoppen. Dus een nieuwe Laowa 105mm F2 STF (voor een prikkie gescoord) *O*

Links de oude rechts de nieuwe 105mm

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Mijn oude 105mm heeft een heleboel overleefd, maar toen hij een tijdje terug uit de auto viel toen ik de deur opende raakte de Mount beschadigd. Ik vond het niet meer waard om nog geld in die lens+adapter te stoppen.
Wauw, hoe dan :+ :Y)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • +4Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:19

jd1987

cliquefotografie.nl

Ik zit al maanden op een Loupedeck te azen op Marktplaats voor een leuk prijsje, maar ze staan zelden te koop en vliegen weg. Al zeker 4x misgegrepen :( Maar deze week was het eindelijk raak!

Voldoet helemaal aan de verwachtingen, heerlijk om mee te werken! Ik ben gewend om te werken met de Control Panel van Davinci Resolve, dus dit voelt heel vertrouwd. Snap het gezeur over de bouwkwaliteit niet zo. Ja hij is niet zo fijn en mooi als het Control Panel(maar die is 30k...), maar voor het geld meer dan prima.

Nikon D750 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 50 F1.8 AF-S | Nikkor 80-200 F2.8 AF-D | DJI Mavic Air | iMac 21.5' 4K

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

mrc4nl schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 23:35:
Mijn oude 105mm heeft een heleboel overleefd, maar toen hij een tijdje terug uit de auto viel toen ik de deur opende raakte de Mount beschadigd.
Sterkte met het 'netjes' houden van je nieuwe objectief!

Ik weet hoe alles er bij jou uitziet; nog knap dat het al die tijd overleefd heeft... :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14:39

mrc4nl

Procrastinatie expert

ehtweak schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 11:58:
[...]

Sterkte met het 'netjes' houden van je nieuwe objectief!

Ik weet hoe alles er bij jou uitziet; nog knap dat het al die tijd overleefd heeft... :+
Ik ga mijn best doen om er zuinig op te zijn!
en dus niet meer los op de achterbank van de auto neer leggen

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• iichel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15-09 08:58
Na lang lurken ook maar eens showen :)

Ik ben ooit begonnen met een EOS M50 + 24/105 + 50mm f/1.8 lens. Dat langzaam uitgebreid en ge-upgrade naar wat ik nu heb... Gewoon omdat het zo verschrikkelijk leuk is :) Zowel GAS als het fotograferen zelf.

Canon EOS R + control ring adapter
Canon EF 17-40mm F/4 L USM
Canon EF 24-105 F/4 L IS USM
Canon EF 50mm F/1.4 USM
Canon EF 70-300mm F4.5-5.6 DO IS USM
Canon EF 100mm F/2.8 L IS USM Macro

Verder nog wat leuke gear die niet op de foto staat, o.a. een setje Nisi filters, Canon 600 RT + ST-E3-RT + CP-E4 flitsgear, twee Rollei statiefjes en twee Lowepro tassen erbij. Daarnaast nog wat klein spul als accus, kaartjes, remotes en kabeltjes. Dure hobby zo dit :D

ik betrap mezelf er wel op dat ik nogal graag alles van Canon wil. is niet goed voor de portomonnee :X

Mijn ex-vrouw is vegetariër :-)

• mdoos
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 14:11
Aardige upgrade van een m50 naar deze collectie! Alleen voor hobbymatig gebruik gezien het nu wel echt een pro-setup is?

• iichel
Vooralsnog puur hobbymatig. Ik heb niet de ambities om er professioneel mee aan de slag te gaan.

• FeareX
  • Niet online
Hele mooie set @iichel ! Professioneel spul kan je alleen maar langer mee doen lijkt me :)

Hoe bevalt de EOS R? Ga je je huidige lenzen vervangen door RF varianten denk je (zodra ze uit komen)?

Canon EOS R | Canon RF 24-105 IS USM | Sigma 50mm f1.4 Art

• iichel
Hij bevalt me erg goed. Ik kan er alles mee wat ik wil eigenlijk. Een veel genoemd nadeel, wat ik zelf ook wel ervaar, is de batterijduur. Verder kan ik nog geen ergernissen ontdekken.

Mijn vriendin heeft ook een Canon DSLR en met dat in het achterhoofd heb ik vrij bewust geïnvesteerd in EF lenzen over RF lenzen. Ook de beschikbaarheid en verkoopbaarheid van EF over RF heeft hierin meegespeeld.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 09-09 20:06
Omdat mijn Lowepro Flipside 400 geen laptopvak heeft, ben ik op zoek gegaan naar een vergelijkbare tas, die daar wel over beschikt. Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij de Lowepro ProTactic 450. Alleen de prijs van 299 euro vond ik wat overdreven. Gelukkig was er afgelopen weekend een actie, waar de tas voor 189 euro was.

EOS R + grip|EF->RF|5D2 + grip x 2|EF12|EF25|8-15/4|17-40/4|24-105/4 IS|70-200/4 IS|14/2.8 II|24/1.4 II|35/1.4|50/1.2|85/1.2 II|100/2.8 IS|135/2|430EX x2|580EX2 x2| Manfrotto|Lowepro| Pelican|Elinchrom

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

vandijk schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:16:
Omdat mijn Lowepro Flipside 400 geen laptopvak heeft, ben ik op zoek gegaan naar een vergelijkbare tas, die daar wel over beschikt. Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij de Lowepro ProTactic 450. Alleen de prijs van 299 euro vond ik wat overdreven. Gelukkig was er afgelopen weekend een actie, waar de tas voor 189 euro was.

[Afbeelding]
Goeie dag, flink hernia pakket :Y) Ik ben wel benieuwd hoe dat nou bevalt voor je om een 24 naast een 35 te hebben. Soms lijkt het mij wel weer fijn maar ik neem hem eigenlijk nooit mee en kies ik de 24/25 toch boven de 35.

Dat je er trouwens nog geen stickertjes op geplakt hebt om te zien wat wat is, filter maten lijken bijna allemaal wel 72mm :Y)

www.maartendeboer.net

• vandijk
Ventieldopje schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:49:
[...]

Goeie dag, flink hernia pakket :Y) Ik ben wel benieuwd hoe dat nou bevalt voor je om een 24 naast een 35 te hebben. Soms lijkt het mij wel weer fijn maar ik neem hem eigenlijk nooit mee en kies ik de 24/25 toch boven de 35.

Dat je er trouwens nog geen stickertjes op geplakt hebt om te zien wat wat is, filter maten lijken bijna allemaal wel 72mm :Y)
Volgepakt een kilo of 12. Als het om niet al te grote afstanden gaat, dan overleef ik het wel. De schouder en heupbanden vangen het gewixht goed op. In de regel gaat er niet zo veel mee, en zit het gewicht eerder rond de 7 kilo. Voor situaties waar geen laptop en minder zooi mee gaat, blijf ik de Flipside gebruiken. Die is een beetje minder opvallend.

Ik heb de 24mm recentelijk toegevoegd, omdat 35mm soms net wat te lang is. Voor straatfotografie vind ik 35 geniaal. Ik heb het ook met 24mm geprobeerd, maar dan ga ik achteraf toch meer croppen.

Stickers op de lensdop is wel handig inderdaad. Nu herken ik de lens aan de vorm van de zonnekap, en door te onthouden wat ik waar gestopt heb.

EOS R + grip|EF->RF|5D2 + grip x 2|EF12|EF25|8-15/4|17-40/4|24-105/4 IS|70-200/4 IS|14/2.8 II|24/1.4 II|35/1.4|50/1.2|85/1.2 II|100/2.8 IS|135/2|430EX x2|580EX2 x2| Manfrotto|Lowepro| Pelican|Elinchrom

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

vandijk schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:02:
[...]

Volgepakt een kilo of 12. Als het om niet al te grote afstanden gaat, dan overleef ik het wel. De schouder en heupbanden vangen het gewixht goed op. In de regel gaat er niet zo veel mee, en zit het gewicht eerder rond de 7 kilo. Voor situaties waar geen laptop en minder zooi mee gaat, blijf ik de Flipside gebruiken. Die is een beetje minder opvallend.

Ik heb de 24mm recentelijk toegevoegd, omdat 35mm soms net wat te lang is. Voor straatfotografie vind ik 35 geniaal. Ik heb het ook met 24mm geprobeerd, maar dan ga ik achteraf toch meer croppen.

Stickers op de lensdop is wel handig inderdaad. Nu herken ik de lens aan de vorm van de zonnekap, en door te onthouden wat ik waar gestopt heb.
Oh dat valt dan nog erg mee voor het aantal spullen, vol gepakt zit ik daar ook ongeveer aan :9 Ah ja, de 35 heeft wel wat inderdaad. Maar dan laat je de 24 ook thuis neem ik aan.

Het valt me nu pas op dat je geen body met lens in je tas doet terwijl je dat toch vaak wel ziet. Beetje ingedeeld als een pelican case dus. Nooit de neiging om je camera met lens in de tas te doen om snel even te verplaatsen?

We gaan wel offtopic hier maar ssht :7

www.maartendeboer.net

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vandijk
Ventieldopje schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:09:
[...]

Oh dat valt dan nog erg mee voor het aantal spullen, vol gepakt zit ik daar ook ongeveer aan :9 Ah ja, de 35 heeft wel wat inderdaad. Maar dan laat je de 24 ook thuis neem ik aan.

Het valt me nu pas op dat je geen body met lens in je tas doet terwijl je dat toch vaak wel ziet. Beetje ingedeeld als een pelican case dus. Nooit de neiging om je camera met lens in de tas te doen om snel even te verplaatsen?

We gaan wel offtopic hier maar ssht :7
Om de een of andere reden, heb ik toch altijd de verkeerde lens op mijn body zitten. Ik heb ook wel wat voorbeelden gezien, waarbij de lensmount beschadigd raakte doordat er tegen de buitenkant van de tas gestoten werd. Ondanks de padding van de tas, komen die krachten toch op de inhoud terecht.

https://flyingwithfish.bo...-attach-your-camera-lens/

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Wiebeltje
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 10:38

Mijn "nieuwe" aanwinst. 10 jaar geleden een superzoom gehad (Fuji S6500fd). Was altijd wel leuk om foto's mee te maken maar op een gegeven moment te oud / hij las de geheugen kaartjes niet lekker meer en zo. Daarna een Canon PowerShot SX260 HS gekocht omdat het makkelijk mee te nemen is en omdat hij niet zo duur was hoef ik er ook niet heel voorzichtig mee om te gaan :P .

Na een gesprek over foto's / fotografie kwam ik er achter dat ik de looks van analoog foto's toch wel erg prettig vond. Toen ik er ook nog eens achter kwam dat die oude SLR camera's en lenzen eigenlijk niks meer kosten begon het toch te kriebelen en heb ik het volgende bij elkaar verzameld:

- Minolta X500
- Minolta 28mm 2.8f
- Minolta 50mm 1.7f
- Minolta 75-200 4.5f

Eerste rolletje zit er nu in en ik vind het echt fantastisch om foto's mee te maken. Alles volledig handmatig dus ik moet er ook echt de tijd voor nemen om een foto te maken maar dat maakt het ook een stuk leuker. Ben heel erg benieuwd naar de eerste resultaten.

• FeareX
  • Niet online
Ziet er goed uit! Heb je dan ook een bepaalde voorkeur qua filmrolletjes die je gebruikt? Of ben je daar mee aan het experimenteren?

Wat ook nog leuk kan zijn aan het vintage gevoel is een losse lichtmeter voor de momenten dat je daar de tijd voor kan nemen :)

Ik heb overigens zelf geen ervaring met analoog, maar stiekem vind ik het wel interessant!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online
@Wiebeltje wat heb je er in en ga je zelf ook nog ontwikkelen?
We hebben ook nog een analoog gedeelte hier : Het grote analoog topic

Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there

• Wiebeltje
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 10:38
Ik ga er vanuit dat het eerste rolletje nog niet veel voor gaat stellen omdat analoog voor mij ook compleet nieuw is. Daarom zit er nu Fuji C200 in. Die was het goedkoopst :p . Heb ook nog een Ilford FP4 125 liggen (zwart/wit). Het is wel de bedoeling om wat te gaan experimenteren met verschillende soorten film.

Zelf ontwikkelen lijkt ook wel cool om een keer te doen. Ik had al gelezen dat zwart wit sowieso wel goed zelf te doen zou zijn.

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online

Boudewijn

omdat het kan

Zwart wit is heel goed te doen ja. Tankje en wat chemicaliën kopen en gaan met die banaan.

• GiLeX
  • Niet online
Hier ook Fuji en Ilford/Kentmere films in gebruik
Zwart wit is heerlijk te ontwikkelen met bijvoorbeeld Caffenol
Kleur is ook prima te doen met een C41 kitje (of zelfs met Caffenol)
Maar dat is allemaal O.T hier. Denk dat we dan beter verder kunnen gaan in het Analoog topic ;)

Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Nu online
Gisteren nog het advies gegeven te gaan voor een f/2 versie van de 35mm.. Stond ik vanmiddag in de KE winkel in Amsterdam, heb ik lekker toch voor de f/1.4 gekozen. M'n eerste fatsoenlijke prime :)

Hier staat tekst

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Universal Creations
Je eerste prime, maar zeker niet je laatste ;) Primes zijn verslavend. Ik begon ook ooit met 1tje en voordat ik het wist, had ik geen enkele zoom meer.

Mijn Canon 5D2 kreeg groen licht om te "spelen" met de Sony Playstation 3...
UCP00001 by Universal Creations, on Flickr

Nu zijn we een aantal maanden verder en toen kwam deze kleine ter wereld:
_MG_0877 by Universal Creations, on Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Universal Creations schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 22:22:
Je eerste prime, maar zeker niet je laatste ;) Primes zijn verslavend. Ik begon ook ooit met 1tje en voordat ik het wist, had ik geen enkele zoom meer.

[Afbeelding]UCP00001 by Universal Creations, on Flickr

[Afbeelding]_MG_0877 by Universal Creations, on Flickr
Heel gaaf, mooie upgrade!
Voorlopig mc11 adapter of is native glas wel een korte termijn plan?

martijnscholtens.nl

• Universal Creations
De upgrade is na bijna 10jaar...

Native glas is voor mij niet nodig. De MC-11 doet zijn werk. Native Sony glas is sneller met AF-S, maar met AF-C merk ik weinig problemen met de MC-11 i.c.m. de Sigma's. Het helpt wel om de exposure simulation (zoals dat bij Canon heet) uit te zetten als het wat donkerder is.

Universal Creations wijzigde deze reactie 10-07-2019 22:37 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14:33

sapphire

Die-hard pruts0r

@Universal Creations Dit is toch wel een memorabel moment zeg :+

Gefeliciteerd met de aanwinst :)

Gabriël Ryzen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Universal Creations
sapphire schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:33:
@Universal Creations Dit is toch wel een memorabel moment zeg :+

Gefeliciteerd met de aanwinst :)
Thanks! Ben benieuwd of ik deze ook na bijna 10jaar ga vervangen... Tegen die tijd wil ik geeneens weten waar we dan mee fotograferen.

• Pixeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 14:00

Pixeltje

Woo-woohoo!

Universal Creations schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:35:
[...]

Thanks! Ben benieuwd of ik deze ook na bijna 10jaar ga vervangen... Tegen die tijd wil ik geeneens weten waar we dan mee fotograferen.
Waarschijnlijk door met je ogen te knipperen, daarna doet je brein de postprocessing en kun je 'm in gedachten naar een fotoprinter sturen ofzo ;)

Veel plezier met de 'kleine'!

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• Vanoverdegrens
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 13-09 21:52

:o Een bastaard!! Ik wist altijd al, dat Canon en Sony niks deugden. :+
Bij mij overnachten Nikon en Olympus strikt gescheiden. ;)

Vanoverdegrens wijzigde deze reactie 11-07-2019 09:58 (22%)

gezocht: Panasonic GM5

• Universal Creations
Vanoverdegrens schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 09:57:
Bij mij overnachten Nikon en Olympus strikt gescheiden. ;)
In het verleden is daar de Nikon 1 uitgekomen namelijk ;)

• Vanoverdegrens
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 13-09 21:52
Universal Creations schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:16:
[...]

In het verleden is daar de Nikon 1 uitgekomen namelijk ;)
OMG. Ik heb wat Nikon 1 liggen. Zal de deurtjes van de kasten wel een keer niet op slot gedaan hebben. 8)7

gezocht: Panasonic GM5

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Het is vermakelijk om te lezen, maar laten we niet te lang offtopic gaan hier :D.

Back on topic!

martijnscholtens.nl

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:39

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

[Afbeelding]UCP00001 by Universal Creations, on Flickr

Ik moet nog heel even 1 vraag stellen : Vind je dit nou niet een mega stap achteruit qua ergonomie :?

Nadat ik allerlei andere merken in mijn handen heb gehad was mijn conclusie toch wel zo'n beetje : Nooit meer iets anders dan een Canon dSLR :Y)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• RobertJRB
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14:36
nero355 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 17:41:
[...]

Ik moet nog heel even 1 vraag stellen : Vind je dit nou niet een mega stap achteruit qua ergonomie :?

Nadat ik allerlei andere merken in mijn handen heb gehad was mijn conclusie toch wel zo'n beetje : Nooit meer iets anders dan een Canon dSLR :Y)
Even voor UC mijn ervaring.
Ja de camera is kleiner en niet zo ergonomisch gevormd als een canon dslr. Het kleinere formaat icm minder gewicht en de veel betere sensor maakt best veel goed.

Daarnaast echt nooit ook maar een keer gedacht, goh wat is die A7 toch klein. Zelfs niet met grote objectieven.
Als ik nu een canon dslr vastpak voelt dat juist weer heel onwennig aan. Groot en glad.

Is dus volgens mij gewoon gewenning. Alles went.

Leica MM - 18/3.8 | 28/2 | 35/2 | 50/2 | 90/2.5 ][ Sony A7/ A6300 - 24-70/4 | 55/1.8 | 70-200/4 | Canon 17/4 TSE | 400/5.6

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15-09 15:43
Maar waarom dan geen Eos R? Goed, die loopt misschien qua dynamisch bereik iets achter op Sony, maar de ergonomie is goed en ten opzichte van een 5D2 is het sowieso een gigantische upgrade. Ik heb een Eos R naast mijn 5D4 gekocht een ruime maand geleden en heb de 5D sinds dien niet meer aangeraakt. Echt heerlijk, zeker het autofocuspunt door het hele scherm te kunnen schuiven met je duim op het display terwijl je zelf door de zoeker kijkt is top. En ik ken meer profs die helemaal gek zijn op de Eos R. Ik hoef geen spiegels meer in ieder geval, hoogstens in de toekomst een wat meer geavanceerd model met IBIS.

www.jessekraal.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Universal Creations
De A7RIII heeft daarom ook een grip, omdat zonder echt een ramp is qua ergonomie.
EOS R? No way. Om de bekende redenen. Sorry, Canon ligt nog heel ver achter. Misschien dat ze later nog een spiegelloze camera uit gaan brengen voor professionals, maar dit is hem niet. Heb hem vaak genoeg in handen gehad en getest om te weten dat het niets voor mij is.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 08:27
Ik kwam twee geweldige aanbiedingen tegen en ziehier het resultaat:

Beide aanbiedingen (objectief 1099 en camera 1699) staan in het aanbiedingentopic.

Kwintessens wijzigde deze reactie 12-07-2019 21:38 (36%)

Acties:
  • +8Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14:50

WoutF

Hoofdredacteur
Oud vs Nieuw
Oude gearNieuwe gear

Een aantal jaar terug was ik begonnen met een A6000, die nadat hij gestolen was werd vervangen door een A6300. In het begin was ik helemaal verliefd op de compactheid en het gewicht, maar op termijn begon ik me toch ook aan zaken te storen, zoals de priegelige bediening en de relatieve traagheid van de menu's. Daarbij kwam ook dat zooms dan wel praktisch waren, maar slechts f/4. Dus met de loop der jaren kwamen er een boel primes bij. Eindresultaat: teveel lenzen, keuzestress bij tas inpakken en in de praktijk gebruikte ik ze lang niet allemaal.

De oplossing? Less is more! :*) Heb al een paar keer eerder met de A7 III kunnen schieten en het hele proces is een stuk plezieriger dan bij de A6300. Van de snellere werking, tot de grotere zoeker, tot de betere ergonomie, extra wieltjes, etc. Ja, het weegt meer, maar dat heb ik er uiteindelijk wel voor over. Mijn plan is om het voorlopig bij deze twee lenzen te houden, tele gebruik ik toch praktisch nooit. Kijken of dat gaat lukken :P En nu op V&A nog iemand anders blij maken met het spul op de linkerfoto

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Universal Creations
Prima overstap en meteen een mooie f/2.8 zoom erbij! Veel plezier ermee, maar dat zal vast wel lukken ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Universal Creations schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:35:
Prima overstap en meteen een mooie f/2.8 zoom erbij! Veel plezier ermee, maar dat zal vast wel lukken ;)
Dat denk ik ook :*) Van het weekend nog even met de 24-70 f/2.8 GM kunnen spelen, maar heel blij dat ik voor een derde van het geld voor de Tamron ben gegaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Universal Creations
Uhu, want de Tamron is scherper (en compacter/lichter) :X

Universal Creations wijzigde deze reactie 17-07-2019 19:50 (23%)

• tobiasvs
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Mooi spul, veel plezier ermee allemaal! :)

@WoutF Die Tamron 24-70, is dat gewoon een reguliere fullframe-variant met iets verlengde "kont"?

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
tobiasvs schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:18:

@WoutF Die Tamron 24-70, is dat gewoon een reguliere fullframe-variant met iets verlengde "kont"?
Het is vziw een model speciaal voor E-mount gemaakt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Universal Creations
tobiasvs schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:18:

Het is een 28-75 ;) Die heeft Tamron ooit ook gemaakt voor de dslr's, maar dat is een heel ander onderwerp. Deze RXD versie is speciaal voor spiegelloze camera's gemaakt. Geen idee of Tamron een iets aangepaste versie kan maken voor andere spiegelloze fullframe camera's. Als ik kijk naar de registerafstand (afstand tussen vatting en sensor) van de Sony E-mount (18mm), dan zou Tamron mogelijk ook voor de Nikon Z-serie gemaakt kunnen worden. Voor de Panasonic S-serie en Canon EOS R serie vrees ik dat het lastig wordt (langere registerafstand).

• lasharor
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 10:53
WoutF schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:31:
Oud vs Nieuw
[Afbeelding: Oude gear][Afbeelding: Nieuwe gear]

Een aantal jaar terug was ik begonnen met een A6000, die nadat hij gestolen was werd vervangen door een A6300. In het begin was ik helemaal verliefd op de compactheid en het gewicht, maar op termijn begon ik me toch ook aan zaken te storen, zoals de priegelige bediening en de relatieve traagheid van de menu's. Daarbij kwam ook dat zooms dan wel praktisch waren, maar slechts f/4. Dus met de loop der jaren kwamen er een boel primes bij. Eindresultaat: teveel lenzen, keuzestress bij tas inpakken en in de praktijk gebruikte ik ze lang niet allemaal.

De oplossing? Less is more! :*) Heb al een paar keer eerder met de A7 III kunnen schieten en het hele proces is een stuk plezieriger dan bij de A6300. Van de snellere werking, tot de grotere zoeker, tot de betere ergonomie, extra wieltjes, etc. Ja, het weegt meer, maar dat heb ik er uiteindelijk wel voor over. Mijn plan is om het voorlopig bij deze twee lenzen te houden, tele gebruik ik toch praktisch nooit. Kijken of dat gaat lukken :P En nu op V&A nog iemand anders blij maken met het spul op de linkerfoto
In deze is less misschien qua lenzen het geval maar zeker niet qua gewicht/grootte van je camera/lens combinatie. Heb je dat niet mee genomen in je overweging?

Ik ben ooit overgegaan van een A6000 naar een A7, hoewel die combinatie natuurlijk ook wat groter is was de A7 naar mijn gevoel écht een lichte, compacte, FF camera. Nu met de A7II heb ik toch de neiging om voor kleinere primes te gaan omdat ik anders vrij snel het gevoel krijg dat ik net zo goed voor een Canon DSLR had kunnen kiezen.

Verder wel een mooie upgrade :P

First Person View Drone racen!! - Ook meedoen? - Zelf proberen?

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Zoals ik al zei ga ik er qua gewicht zeker op achteruit, maar dat vind ik het waard :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

WoutF schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 16:35:
Zoals ik al zei ga ik er qua gewicht zeker op achteruit, maar dat vind ik het waard :)

Ik doe met je mee! Sinds een uurtje of 2 in mijn bezit, een A7III ook. Om mee te spelen :). De lens heb ik geleend van de winkel totdat mijn MC-11 adapter binnen is.
Als de III bevalt, dan komt er een RIV naast als primaire camera. Met behoud van al mijn EF- glas in principe. Mogelijk dat ik later enkele zooms vervang nog voor Sony varianten maar eerst zo met EF glas.

Een paar maanden geleden spraken we elkaar nog (HH meet) over deze overstap en toen wilde ik nog wel wachten op een Eos R pro, maar nu ik de RIV gezien heb geloof ik niet dat Canon dit gaat inhalen op korte termijn

martijnscholtens.nl

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Universal Creations schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:57:
[...]

Het is een 28-75 ;) Die heeft Tamron ooit ook gemaakt voor de dslr's, maar dat is een heel ander onderwerp. Deze RXD versie is speciaal voor spiegelloze camera's gemaakt. Geen idee of Tamron een iets aangepaste versie kan maken voor andere spiegelloze fullframe camera's. Als ik kijk naar de registerafstand (afstand tussen vatting en sensor) van de Sony E-mount (18mm), dan zou Tamron mogelijk ook voor de Nikon Z-serie gemaakt kunnen worden. Voor de Panasonic S-serie en Canon EOS R serie vrees ik dat het lastig wordt (langere registerafstand).
Ik mag hopen dat die 28-75 een ander ontwerp is. Optisch was de dSLR 28-75 best fijn maar bouw en AF motor kunnen anno 2019 echt niet meer :X

@Nomad Wait whut.....van iedereen had ik dit echt niet verwacht. Gewoon uit nieuwsgierigheid maar wat zijn je beweegredenen/motivatie voor deze stap?

Als het teveel offtopic is stuur ik je wel een DM

Gabriël Ryzen

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Nomad schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 18:53:
[...]

[Afbeelding]

Ik doe met je mee! Sinds een uurtje of 2 in mijn bezit, een A7III ook. Om mee te spelen :). De lens heb ik geleend van de winkel totdat mijn MC-11 adapter binnen is.
Als de III bevalt, dan komt er een RIV naast als primaire camera. Met behoud van al mijn EF- glas in principe. Mogelijk dat ik later enkele zooms vervang nog voor Sony varianten maar eerst zo met EF glas.

Een paar maanden geleden spraken we elkaar nog (HH meet) over deze overstap en toen wilde ik nog wel wachten op een Eos R pro, maar nu ik de RIV gezien heb geloof ik niet dat Canon dit gaat inhalen op korte termijn
:o die zag ik na ons gesprek op de HH-meet niet aankomen. Bij UC ook niet trouwens :P Wat was voor jou de reden om te switchen? Toch behoorlijk meer impact dan bij een vakantiefotograaf als ondergetekende.

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

WoutF schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 19:33:
[...]

:o die zag ik na ons gesprek op de HH-meet niet aankomen. Bij UC ook niet trouwens :P Wat was voor jou de reden om te switchen? Toch behoorlijk meer impact dan bij een vakantiefotograaf als ondergetekende.
Ik doe geen bruiloften meer maar wel portretten op locatie, met flitsers en andere complexiteit....betrouwbare eye-AF is dan gewoon een variabele minder...en maakt mijn 35-50-85 1.4's extra fijn inzetbaar.
De a7III is de test camera, de A7RIV (of maybe R3) is de grotere reden om te switchen. En de lenzen kan ik houden schijnt, dus dat wil ik eerst proberen...daarom eerst de A7III ter test.

edit: vooral de 35 @1.4 was gewoon niet betrouwbaar genoeg op Canon...en dat is wel een bereik wat ik mooi vind, dus als eye-AF mij daar echt mee kan helpen, dan ben ik al tevreden.
De EVF van de A7III vind ik nog niet geniaal, de Eos R zoeker was beduidend mooier. Maar de A7R serie heeft dat ook beter voor elkaar, dus dat kleine minpuntje lost zichzelf op als goed is.

Nomad wijzigde deze reactie 19-07-2019 22:04 (20%)

martijnscholtens.nl

Acties:
  • +3Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
(y) ik zie een Sony FF-n00b-meeting aankomen ;)

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

WoutF schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:39:
(y) ik zie een Sony FF-n00b-meeting aankomen ;)
(laatste off topic reactie)...mijn GOD dat menu...je kan ALLES instellen, maar of het dat makkelijker maakt weet ik zo nog niet :P.
Ik ga morgen echt even een filmpje kijken met quick settings to use on A7III of iets in die trant :P

martijnscholtens.nl

Acties:
  • +5Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Veel te veel Sony geweld hier daarom maar even mee doen als Fuji gebruiker 8)

Huh maar je zei toch Fuji gebruiker....jazeker maar ik heb nog steeds meer Canon(ets) hier in huis en kwam rijkelijk laat tot de conclusie dat als ik met een EOS camera mijn rolletjes wil volschieten ik dus ook een EF lens nodig heb :+ :F

Dus een lekker jong ding aan de haak geslagen voor deze ouwe dibbes. Wat nou Sony met je eye-AF, deze doet eye-controled AF :+

Voor €82 nieuw gekocht tijdens de Prime days 8)7

Gabriël Ryzen

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:39

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

sapphire schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 23:57:
Dus een lekker jong ding aan de haak geslagen voor deze ouwe dibbes. Wat nou Sony met je eye-AF, deze doet eye-controled AF :+
Dat is altijd de Eye AF waarop ik hoop als men het daarover heeft, maar er komt maar niks van terecht! :-( :+

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +5Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 13:37
Zal ik dan ook maar voor wat variatie in dit topic zorgen (crosspost met het MFT-topic):

Eergisteren de Olympus 40-150mm f2.8 binnen gekregen:

Is zowel qua gewicht als brandpuntafstand wel even wennen. Wel een heel mooi ding!

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

hatsa schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 06:57:
Zal ik dan ook maar voor wat variatie in dit topic zorgen (crosspost met het MFT-topic):

Eergisteren de Olympus 40-150mm f2.8 binnen gekregen:
[Afbeelding]

Is zowel qua gewicht als brandpuntafstand wel even wennen. Wel een heel mooi ding!
Mooi ding en heerlijk gebouwd vind ik, plezier om vast te houden alleen al :).
Have fun ermee.

martijnscholtens.nl

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:03
Doorgaans post ik geen nieuwe aankoop, maar ik maak een uitzondering omdat ik er blij mee ben.
Het is een Nikkor AF-S 24-70mm f2.8G ED, weliswaar 2de hands maar nieuw voor mij.
Het is de uitvoering zonder VR https://www.nikon.nl/nl_N...-nikkor-24-70mm-f-2-8g-ed

Nikkor AF-S 24-70mm f2.8G ED

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07:34
Xfile schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 15:30:
Doorgaans post ik geen nieuwe aankoop, maar ik maak een uitzondering omdat ik er blij mee ben.
Ik vind het meestal ook heel vervelend om een nieuwe lens te kopen :+

Die 24-70 non-VR heb ik ook, fantastische lens, ga je heel veel plezier aan hebben. Het enige nadeel is dat hij wat lomp is, en dat je sneller de neiging hebt de 24-70 mee te nemen dan je primes...

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

De knoop is door de kerk, schot is deur 't plee roam. Mijn lieve Zeiss Milvus 50mm f/1.4 gaat in de verkoop (net als nog wat meer dingen). Gezien dat zou betekenen dat ik geen trio meer heb is dat een beetje saai natuurlijk en moet daar wel weer wat voor in de plek komen...

Ben je er klaar voor? :>

spoiler:
Een Zeiss Otus 55mm f/1.4! Pakweg even groot en zwaar als de 25 en 85 reeds in mijn bezit maar oh wat fijn. Die hernia neem ik wel voor lief :> Eind deze week Castlefest maar eens onveilig maken als vrijwilliger van het social media team.

vlnr. Milvus 1.4/25, Otus 1.4/55, Milvus 1.4/85

www.maartendeboer.net

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 07:49
[/url]La Familia by Chris Rijnbeek, on Flickr[/img]

Vandaag mijn meeste recente aanwinst mogen ontvangen, de 24mm mk2. Hij mocht gelijk met zijn grote broers op de foto. Die dikke is te koop trouwens.

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

ChrisLNFF schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 19:15:
[Afbeelding][/url]La Familia by Chris Rijnbeek, on Flickr[/img]

Vandaag mijn meeste recente aanwinst mogen ontvangen, de 24mm mk2. Hij mocht gelijk met zijn grote broers op de foto. Die dikke is te koop trouwens.
Heb je een andere 85? Lijkt me anders nogal een gat of niet?

www.maartendeboer.net

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 07:49
Ventieldopje schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 20:10:
[...]

Heb je een andere 85? Lijkt me anders nogal een gat of niet?
Ja, ik heb de Milvus 85mm. Onmisbaar, zeker voor de portretten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

ChrisLNFF schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 20:32:
[...]

Ja, ik heb de Milvus 85mm. Onmisbaar, zeker voor de portretten.
Naaaaaaper haha, ik verkoop om de zelfde reden ook de 85L ;)

www.maartendeboer.net

• Royz
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:55

Royz

Kleurenblind!!

WoutF schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:44:
[...]

Dat denk ik ook :*) Van het weekend nog even met de 24-70 f/2.8 GM kunnen spelen, maar heel blij dat ik voor een derde van het geld voor de Tamron ben gegaan.
Ik durfde in het begin niet, maar uiteindelijk ben ik ook maar gegaan voor de combinatie 17-28 + 28-75. Wat ik wel jammer vind is het gebrek aan knoppen op de lens zelf, vooral de AF/MF knop maar goed... Heb er nog niet mee geschoten dus ben erg benieuwd. Heb er mijn laatste Canon lenzen voor ingeruild (24mm 1.4 II en 135mm 2).

Fotografie Vlogs & Drone videos

Acties:
  • +11Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15-09 13:55
Ik ben analoog schieten toch serieuzer gaan nemen de laatste tijd. Naast mijn Sony A7R3 en Fujifilm XT2 toch een hele dikke analoge camera kunnen overnemen voor een spotprijs :) Compleet in doos en handleiding, plastic seal onderop de camera en geen gebruikerssporen whatsoever.

http://i64.tinypic.com/2s63hb5.png

Leica M6 Classic uit 1986.

• Sjaak_Afhaak
  • Nu online
Oh echt gaaf!

Hier staat tekst

• RobertJRB
k5052 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:38:
Ik ben analoog schieten toch serieuzer gaan nemen de laatste tijd. Naast mijn Sony A7R3 en Fujifilm XT2 toch een hele dikke analoge camera kunnen overnemen voor een spotprijs :) Compleet in doos en handleiding, plastic seal onderop de camera en geen gebruikerssporen whatsoever.

[Afbeelding]

Leica M6 Classic uit 1986.
Die plastic seal onder de camera heb ik ook nooit van mijn camera's af gehaald. Werkt prima als bescherming tegen krassen.
Weet je al wat voor objectieven je gaat gebruiken?

RobertJRB wijzigde deze reactie 31-07-2019 23:09 (4%)

Leica MM - 18/3.8 | 28/2 | 35/2 | 50/2 | 90/2.5 ][ Sony A7/ A6300 - 24-70/4 | 55/1.8 | 70-200/4 | Canon 17/4 TSE | 400/5.6

• FeareX
  • Niet online
Ventieldopje schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:56:
De knoop is door de kerk, schot is deur 't plee roam. Mijn lieve Zeiss Milvus 50mm f/1.4 gaat in de verkoop (net als nog wat meer dingen). Gezien dat zou betekenen dat ik geen trio meer heb is dat een beetje saai natuurlijk en moet daar wel weer wat voor in de plek komen...

Ben je er klaar voor? :>

spoiler:
Een Zeiss Otus 55mm f/1.4! Pakweg even groot en zwaar als de 25 en 85 reeds in mijn bezit maar oh wat fijn. Die hernia neem ik wel voor lief :> Eind deze week Castlefest maar eens onveilig maken als vrijwilliger van het social media team.

[Afbeelding]
vlnr. Milvus 1.4/25, Otus 1.4/55, Milvus 1.4/85
Zo'n lens is uiteindelijk alleen maar goedkoper toch? Want er is niks beters om naar te upgraden ;)
Hele mooie set!

Wat ik me vooral afvraag is hoe je snel/makkelijk scherpstelt met je 1D. Heb je daarvoor aanpassingen aan je camera gedaan of schiet je alles via live view? Of klopt je signature niet meer en heb je een spiegelloze camera die het makkelijker maakt? :)

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

FeareX schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:34:
[...]

Zo'n lens is uiteindelijk alleen maar goedkoper toch? Want er is niks beters om naar te upgraden ;)
Hele mooie set!

Wat ik me vooral afvraag is hoe je snel/makkelijk scherpstelt met je 1D. Heb je daarvoor aanpassingen aan je camera gedaan of schiet je alles via live view? Of klopt je signature niet meer en heb je een spiegelloze camera die het makkelijker maakt? :)
Juist met een 1D wel makkelijk vanwege de grotere zoeker. Heb wel een super precision matglas ;)

www.maartendeboer.net

• k5052
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15-09 13:55
RobertJRB schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 23:08:
[...]

Die plastic seal onder de camera heb ik ook nooit van mijn camera's af gehaald. Werkt prima als bescherming tegen krassen.
Weet je al wat voor objectieven je gaat gebruiken?
Yep. Ik ga voor nu de M6 gebruiken met het enige M mount objectief wat ik heb; de Voigtlander MC 40mm f/1.4 . Niet super logisch, maar voor mij wel een prima brandpuntsafstand voor algemeen gebruik. Kijken of ik kan wennen aan de 50mm frameline door de zoeker, anders overweeg ik de aanpassing te maken aan de lens zodat die standaard 35mm framelines laat zien.

• RobertJRB
k5052 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:48:
[...]

Yep. Ik ga voor nu de M6 gebruiken met het enige M mount objectief wat ik heb; de Voigtlander MC 40mm f/1.4 . Niet super logisch, maar voor mij wel een prima brandpuntsafstand voor algemeen gebruik. Kijken of ik kan wennen aan de 50mm frameline door de zoeker, anders overweeg ik de aanpassing te maken aan de lens zodat die standaard 35mm framelines laat zien.
Leuke lens!

Heb hem zelf ook kort gehad op de M8. Wat me bijstond was dat ik hem met 50mm framelines veel fijner vond dan met 35mm. Je kan met de frameline selector proberen hoe het op 35mm werkt.
Ik vond 50mm fijner omdat ik gewoon buitenkant framelijn kon nemen, plus een beetje. Bij 35mm was het meer gokken waar je precies zat en zat je er soms net naast.

Neem je buitenkant frame bij 50mm dan weet je zeker dat je geen te krappe uitsnede hebt.

• Xfile
Xfile schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 15:30:
Het is een Nikkor AF-S 24-70mm f2.8G ED, weliswaar 2de hands maar nieuw voor mij.
Het is de uitvoering zonder VR https://www.nikon.nl/nl_N...-nikkor-24-70mm-f-2-8g-ed

[Afbeelding: Nikkor AF-S 24-70mm f2.8G ED]
Ik heb gisteren een Nikon D850 aangeschaft, en ben nu benieuwd hoe combinatie met de Nikkor AF-S 24-70mm f2.8G ED zal uitpakken.
Btw. ik zat twijfelen tussen de Nikon D850 en Nikon Z7, maar ben na veel wikken en wegen voor de D850 gegaan.

• mennovanw
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15-09 21:01

mennovanw

Canon? You can!

Na bijna twee jaar niks langer tele te hebben gehad dan 100 mm (ik gebruikte mijn 70-200 F4 L IS nauwelijks, als ik dan tele wilde was die te kort) toch maar iets langers gehaald. de 100-400 II stond al tijden op mijn verlanglijst maar hikte toch tegen de prijs aan versus het beperkte gebruik :X

Uiteindelijk deze geworden als ZGAN Duitse tweedehands (inclusief statiefgondel):

Geen 400 maar 300 mm, maar wel een korting van €14,50 per gemiste millimeter ten opzichte van een nieuwe 100-400 II :P

Past een stuk makkelijker in de Slingshot 200 ook, terwijl de beeldkwaliteit dikke prima is.

Sommige lenzen zijn duidelijk couranter dan andere. Sowieso is Canon EF wat in mineur qua tweedehands prijzen maar dit specifieke model zou ik dus nooit nieuw kopen 8)7

EF: 5D4, 8-15L, 16-35 f4L, 24LII, 24-70 f4L, 35LII, 50L, 70-300L, 85L, 100L, MR14-EX, 2x 580EXII
Voigt: 20, 40, 90
FD: 2x F1, F1n, EF, SSC-primes 7.5-500mm
RF: VI-T/L, P, 7, 2x 7sZ, 110ED(20), 19-200mm LTM
Compact: G7x

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

mennovanw schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:07:
Na bijna twee jaar niks langer tele te hebben gehad dan 100 mm (ik gebruikte mijn 70-200 F4 L IS nauwelijks, als ik dan tele wilde was die te kort) toch maar iets langers gehaald. de 100-400 II stond al tijden op mijn verlanglijst maar hikte toch tegen de prijs aan versus het beperkte gebruik :X

Uiteindelijk deze geworden als ZGAN Duitse tweedehands (inclusief statiefgondel):
[Afbeelding]

Geen 400 maar 300 mm, maar wel een korting van €14,50 per gemiste millimeter ten opzichte van een nieuwe 100-400 II :P

Past een stuk makkelijker in de Slingshot 200 ook, terwijl de beeldkwaliteit dikke prima is.

Sommige lenzen zijn duidelijk couranter dan andere. Sowieso is Canon EF wat in mineur qua tweedehands prijzen maar dit specifieke model zou ik dus nooit nieuw kopen 8)7
Een 1.4 TC op de 70-200 F/4 IS, was dat zoveel slechter geweest dan een 70-300L ?
Als je het hebt over lichter en compacter, dan is een extra lens niet perse beter :P

martijnscholtens.nl

• mennovanw
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15-09 21:01

mennovanw

Canon? You can!

Nomad schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:18:
Een 1.4 TC op de 70-200 F/4 IS, was dat zoveel slechter geweest dan een 70-300L ?
Als je het hebt over lichter en compacter, dan is een extra lens niet perse beter :P
Terecht punt.

Combi had ik (type II 1.4 extender - heb nu nog ergens een type III liggen met een klein krasje). Beeldkwaliteit van de combinatie vond ik toch niet om over naar huis te schrijven (CA, resolutie) en het was gewoon geklooi. Tevens paste de extender op de lens net niet lekker in mijn favo tas.

Net even foto’s naast elkaar gehouden: de 70-300 L op 300 mm is wide open veel beter dan de 70-200 F4 L IS (type 1) met 1.4 extender II op 280 mm. Plus een stuk compacter..

EF: 5D4, 8-15L, 16-35 f4L, 24LII, 24-70 f4L, 35LII, 50L, 70-300L, 85L, 100L, MR14-EX, 2x 580EXII
Voigt: 20, 40, 90
FD: 2x F1, F1n, EF, SSC-primes 7.5-500mm
RF: VI-T/L, P, 7, 2x 7sZ, 110ED(20), 19-200mm LTM
Compact: G7x

• Royz
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:55

Royz

Kleurenblind!!

Na een lange tijd in de wacht te hebben gestaan, eindelijk de Tamron 17-28 binnen. Morgen maar eens een test doen :)

Royz wijzigde deze reactie 29-08-2019 19:06 (10%)

Fotografie Vlogs & Drone videos

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Royz schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 19:05:
Na een lange tijd in de wacht te hebben gestaan, eindelijk de Tamron 17-28 binnen. Morgen maar eens een test doen :)
[Afbeelding: Tamron]
Ik ben oprecht heel benieuwd naar je bevindingen. Online zijn ze op zich positief in reviews, maar ik lees ook dat de 28-75 vrij zwak is op 75mm 2.8. En dat is nog wel makkelijk om even te gebruiken voor een portret juist, dus wel een stuk van de lens die ik zou willen gebruiken.
En hoe bevalt de vrij korte range van de 17-28 en om op 28mm de switch tussen de lenzen te hebben zonder overlap? Ik heb nu een 16-35 / 24-70 combi, best wel fijn om wat overlap te hebben eigenlijk...

Kortom, laat ons in het Sony lenzen topic graag wat meer weten of je ervaringen :). Zelfde geldt voor @WoutF met zijn ervaringen met de 28-75...voelt die ergens in het gebied ook zwak, of is die gewoon kei goed en super happy mee?
(binnen nu een maand ga ik ofwel flink geld uitgeven en echt over naar Sony, ofwel ik blijf nog wat hangen tussen Sony en Canon en dat laatste wordt ik ook niet erg happy van)

martijnscholtens.nl

• Universal Creations
https://www.the-digital-p...omp=0&FLIComp=4&APIComp=0
Zo zwak is de 28-75 niet op 75mm f/2.8...
Trouwens ook beter dan de Sony GM.

Universal Creations wijzigde deze reactie 29-08-2019 20:30 (7%)

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Universal Creations schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 20:29:
https://www.the-digital-p...omp=0&FLIComp=4&APIComp=0
Zo zwak is de 28-75 niet op 75mm f/2.8...
Trouwens ook beter dan de Sony GM.
Hier valt het mee inderdaad, op lenstip.com was er wel een significantere dip te zien die mij iets "zorgen maakte"

martijnscholtens.nl

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Je moet zelf maar lekker schieten met de 28-75mm op de meet @Nomad :) Grootste 'problemen' so far zijn plastic body en 28mm ipv 24mm aan het korte eind. Beide dingen die ik op voorhand wist en prima kan hebben voor dit geld :)

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

De Otus 55 had ik al even binnen en op 18 megapixel is het al een beest van een ding, maar zo'n camera schreeuwt om meer megapixels voor portretten op grote prints. Het was al snel een dingetje van, tjsa dat moet er ooit nog eens komen ... en toen kwam de advertentie van @Nomad voorbij. Ik kon hem niet laten liggen en heb dus nu na tijden weer een 5D maar dan wél een 5Ds (50 megapixels).

Eerste indruk is overweldigend. Voor mensen die veel werken met een A7III of D850 zal het misschien niet zo verrassend meer zijn maar voor mij was het best even een "wow" momentje.

Om gebruik te maken van de volle 50 megapixels heb je echt een stevig (carbon) statief nodig, zeker met een zware lens als de Otus er op (~ 1kg) merk je iedere trilling op 100%. Dit keer heb ik dan ook een zelfontspanner gebruikt en het resultaat op f/1.4 is verbluffend. Een carbon statief staat dus nu stiekem wel op de wensenlijst ;)

www.maartendeboer.net

• Xfile
Ik heb eindelijk tijd gehad om met de Nikon D850 & de Nikkor AF-S 24-70mm f2.8G ED te fotograferen.
Hier wat testfoto's: https://photos.app.goo.gl/aDApAHFYWdFcbYSK8

• Xfile
Ventieldopje schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 16:11:
De Otus 55 had ik al even binnen en op 18 megapixel is het al een beest van een ding, maar zo'n camera schreeuwt om meer megapixels voor portretten op grote prints. Het was al snel een dingetje van, tjsa dat moet er ooit nog eens komen ... en toen kwam de advertentie van @Nomad voorbij. Ik kon hem niet laten liggen en heb dus nu na tijden weer een 5D maar dan wél een 5Ds (50 megapixels).

[Afbeelding: 5Ds + Otus 55]

Eerste indruk is overweldigend. Voor mensen die veel werken met een A7III of D850 zal het misschien niet zo verrassend meer zijn maar voor mij was het best even een "wow" momentje.

Om gebruik te maken van de volle 50 megapixels heb je echt een stevig (carbon) statief nodig, zeker met een zware lens als de Otus er op (~ 1kg) merk je iedere trilling op 100%. Dit keer heb ik dan ook een zelfontspanner gebruikt en het resultaat op f/1.4 is verbluffend. Een carbon statief staat dus nu stiekem wel op de wensenlijst ;)
Het objectief is aardig aan de prijs, maar dan heb je ook wat ;)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Ventieldopje schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 16:11:

[Afbeelding: 5Ds + Otus 55]

Ah ben jij de gelukkige, hij heeft hem ook aan mij proberen te slijten.
Nu is natuurlijk de grote vraag wat je mee gaat nemen naar de meet. ;)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Gonadan schreef op zondag 1 september 2019 @ 21:09:
[...]

Ah ben jij de gelukkige, hij heeft hem ook aan mij proberen te slijten.
Nu is natuurlijk de grote vraag wat je mee gaat nemen naar de meet. ;)
Die vraag is al beantwoord :X

Ventieldopje in "F&V (na-)zomermeeting Schiermonnikoog 15 september"

www.maartendeboer.net

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Oh dacht dat je hem toen nog niet had, mag wel beter gaan lezen. -O- :F

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• Xfile
Ik heb het Sigma 24mm 1.4 Art objectief aangeschaft.
Wow, wat een mooi objectief: i.c.m de Nikon D850 produceert het haarscherpe beelden.

Xfile wijzigde deze reactie 15-09-2019 21:42 (5%)

• Kwintessens
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 08:27
Xfile schreef op zondag 15 september 2019 @ 21:40:
Ik heb het Sigma 24mm 1.4 Art objectief aangeschaft.
Wow, wat een mooi objectief: i.c.m de Nikon D850 produceert het haarscherpe beelden.
Pics or it didn’t happen. 😉

• Xfile

Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True