Mijn nieuwe apparatuur [deel 4] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 82 Laatste
Acties:
  • 1.009.821 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:36

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
We kunnen ons voorstellen dat je helemaal door het dolle bent omdat je een nieuwe camera, lens, tas, flitser of andere spannende fotospullen aangeschaft hebt en dat je dat wilt delen met de rest van de mensen. Dat kan in dit topic.

Een paar kleine regels:
  • Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we. :)
  • Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden.
    Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
  • Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven etc. Nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder.
  • Hou slowchat binnen de perken.
Vorige delen:

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
ja nu heeft niemand mijn mooie nieuwe 055xprob gezien ;)

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05 11:03
Hij is mooi hoor, Zandor :9

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Zandor schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:31:
ja nu heeft niemand mijn mooie nieuwe 055xprob gezien ;)
Statief dus ... mooi :-)

[ Voor 7% gewijzigd door Dieter op 01-10-2008 15:19 . Reden: pffff ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
Even nadenken en in't vorige topic kijken is teveel gevraagd zeker? :/ Zandor in "[Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur ..." 'tis dus een statief.

[ Voor 3% gewijzigd door Timo op 01-10-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Zo, ik heb ook weer een hoop nieuw speelgoed gekocht de laatste twee maanden..

Afbeeldingslocatie: http://homepage.uvt.nl/~s247212/Wouter/photogearsept08.jpg

U ziet:
EOS 30D + EF-S 17-55 F/2.8 IS USM :9~ (2e hands!)
*BG-E2 grip vergeten op de foto te zetten* :+
Crumpler Daily XL)
Giotto's Q-ball
Ook de laptop heeft een upgrade gehad (80gb --> 320, wil pas volgend jaar een nieuwe pc)
Alle lenzen voorzien van B&W UV MRC filters en zonnekappen.

Oh en wat we al hadden:
EOS 400D + EF-S 17-85 F/4.0-5.6 IS USM
EF-S 55-250 F/4.0-5.6 IS (met waterschade in afwachting van de verzekering)

Wishlist:
EF 70-200 F/4.0 L
EF-S 10-22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-04 20:12

mux

99% efficient!

En ik heb mijn 1000D + 18-55 IS + 50mm f/1.8 binnen :) Direct m'n 16gb kaartje in gegooid, batterij was al goed en nu ben ik tientallen foto's van m'n practicum aan het maken. Geniaal apparaat, alleen is mn kaartje (6 MB/s) uiteraard veel te langzaam voor het continue werk, daar heb ik nog een sandisk ultra II (dacht ik) voor liggen.

Pics volgen zeker ;-)

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Hoe krijg je het voor elkaar om een traag kaartje in 16GB grootte te kopen dan? Die dingen worden toch alleen gemaakt in een high speed variant? Zeg me niet dat je een tientje hebt bespaard door een traag kaartje te kopen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

6 MB/s is niet genoeg voor 3 MB/foto @ 3fps. Helaas is een snel kaartje al gauw meer dan twee keer zo duur. En het is niet alsof ik continu in continu-modus aan het schieten ben :+

Als ik snel moet zijn pak ik m'n 15 MB/s (1GB groot maar...) kaartje wel, bij m'n 16gb kaartje zat meteen zo'n usb flashreader waardoor ik hem gelijk gebruik als mobiele muziek- en bewerkte-foto-opslag.

[ja, ze zijn er ook in ultratraag (1.5 à 2 MB/s) variant, maar met de prijzen van vandaag is het idd onzin om die paar euro's daarop te besparen]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:15
ssj3gohan schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 17:46:
6 MB/s is niet genoeg voor 3 MB/foto @ 3fps. Helaas is een snel kaartje al gauw meer dan twee keer zo duur. En het is niet alsof ik continu in continu-modus aan het schieten ben :+

Als ik snel moet zijn pak ik m'n 15 MB/s (1GB groot maar...) kaartje wel, bij m'n 16gb kaartje zat meteen zo'n usb flashreader waardoor ik hem gelijk gebruik als mobiele muziek- en bewerkte-foto-opslag.

[ja, ze zijn er ook in ultratraag (1.5 à 2 MB/s) variant, maar met de prijzen van vandaag is het idd onzin om die paar euro's daarop te besparen]
Maar wat is de buffer van de 1000D dan? ik weet dat een 450D een buffer van 50+ heeft op jpg en 6 in RAW, onafhankelijk van de snelheid van het kaartje.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

5 in RAW, dus in jpeg is dat in de buurt van... 3MB per foto... 40-70 oid. Dat gaat in het dram op de camera inderdaad, daarna pas ga je met het kaartje bezig zijn.

Interessanter: m'n toestel is op de foto gegaan, met de 50mm f/1.8. Hij is wat lawaaiig in AF, maar deze foto is met live view gemaakt (gezien dat zich er extreem goed voor leent). Ik had de camera helemaal *niet* op live view uitgekozen, maar het is toch verdomde handig soms...

Afbeeldingslocatie: http://www.enijssen.com/images/1000d-s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

2 lenzen het gat in, 70-300VR eruit :)

Afbeeldingslocatie: http://i66.photobucket.com/albums/h276/Fl4pp13/DSC_0002-1.jpg

Eerste indrukken: snel, scherp, fijne VR. Morgenmiddag maar eens uitgebreid testen.

[ Voor 14% gewijzigd door Fl4pp13 op 01-10-2008 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:58

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Fl4pp13 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 20:49:
2 lenzen het gat in, 70-300VR eruit :)

[afbeelding]

Eerste indrukken: snel, scherp, fijne VR. Morgenmiddag maar eens uitgebreid testen.
Leuk lensje.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Canon EOS 50D met BG-E2N grip.

Vanochtend binnen gekregen.
Ik kan hem niet echt objectief beoordelen omdat ik nooit een 40D of gelijkwaardige DSLR van een ander merk heb gebruikt.
Ten opzichte van mijn 400D is het een ieder geval een groot verschil.
De camera ligt veel beter in de hand, voelt robuuster aan en de bediening is ook heel anders.
Het scherm is een wereld van verschil.

[ Voor 10% gewijzigd door M a r c o op 01-09-2010 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:39

Sharky

Skamn Dippy!

M a r c o schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 19:40:
Hier is ie dan. Mijn nieuwe camera.
[afbeelding]

Ik kan hem niet echt objectief beoordelen omdat ik nooit een 40D of gelijkwaardige DSLR van een ander merk heb gebruikt.
Ten opzichte van mijn 400D is het een ieder geval een groot verschil.
De camera ligt veel beter in de hand, voelt robuuster aan en de bediening is ook heel anders.
Het scherm is een wereld van verschil.
Dat is inderdaad een flink verschil, ik heb een poosje een geleende 350D gebruikt. Was ik heel blij mee na de compact die ik toen had maar toen ik een 30D kocht en even later een grip had ik pas echt het idee een camera in m'n hand te hebben.
Als ik nu een paar uur m'n 1D heb vastgehouden en dan m'n 30D voelt de 30D weer als speelgoed. Is dus maar net wat je gewend bent.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik ken het, heb dezelfde ervaring gehad met D80 -> D300.
Mijn nieuwe aanwinst is binnen, vanavond maar even een plaatje maken om te showen ;)

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:41
Ok, ooookeey, na wat problemen met mijn order heb ik 'm eindelijk binnen, de mamiya 7II kit :D

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3198/2908176914_6b98365b6b_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.teamworkphoto.com/images/mamiya/mam7kit.jpg

ligt echt top in de hand!

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mooi ding simon. Hij is wel wat groter dan ik had verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
haha, inderdaad wel ffies wennen, gewicht is wel erg fijn.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Heel mooi ding Simon!

Vannavond toen ik thuiskwam lag en een pakketje op me te wachten.
Rottige postbode had er weer eens ééntje voor mijn voordeur gedumpt, grrrr. Gelukkig alles goedgegaan.

Dus nu is hier:
Afbeeldingslocatie: http://qadn.shorturl.nl/mamiya.jpg
Hij is erg lief (en heel groot).
Niet zo mooi als het nieuwe speeltje van Simon, maar nog steeds leuk speelgoed.
Met Polaroid en 120 back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-04 20:25
Nou knoop is doorgehakt
dit staat er nu voortaan thuis ipv mijn Sony DSC-H1

Sony DSLR-A300
10,2 Megapixel
Live view met AF
2,7"kantelbaar LCD
3 FPS
Super Steady Shot (Beeld stabilisator in body)

Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO

Sony SAL-75300 75-300 mm F4.5-5.6-telezoomlens
Deze is nog als bruikleen

Tamrac Aero 80 backpack
Onderste vak vrij indeelbaar voor camera
Bovenste vak voor eigen zooi (de bammetjes ofzo :))
Bovenste en onderste vak samen te voegen tot 1 vak
Achterste vak voor boeken of laptop

Tamrac Aero 30
Voor als de rugzak niet meegaat en maar 1 lens
Deze wordt volgende week verwacht is dus nog niet binnen :(

Sony 4GB Compact Flash 133x
Er komt later nog we leen 8 of 16GB voor Juni volgend jaar want dan gaan we naar de USA voor 3,5 week :)

Afbeeldingslocatie: http://www.dc-a.nl/images/harley/setje1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dc-a.nl/images/harley/setje2.jpg

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yjanse
  • Niet online
M a r c o schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 19:40:

Hey Marco, toch niet gewacht op de DPreview? Ik sta ook te popelen om mijn 400D te vervangen met de 50D. De cashback gaat er niet snel komen voor deze camera denk ik (hooguit in januari/februari) dus nu is het wachten op een review... of misschien moet ik ook maar de knoop doorhakken zoals jij :)
Gelukkig heb ik de Canon EF 24-105 f/4L IS USM al een tijdje, dat moet een mooie combinatie zijn met de 50D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Best mooi dat oranje kleurtje... maar mén wat zijn die sigma lenzen lelijk.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 08:54
die grijze kleur word heel erg overdreven onder bepaalde lichtomstandigheden. normaal gezien valt het wel mee hoor. Wat veel erger is, is dat het totaal nergens tegen kan. 1 stootje, en de coating bladert er zowat af :S

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
yjanse schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 09:10:
[...]
Hey Marco, toch niet gewacht op de DPreview? Ik sta ook te popelen om mijn 400D te vervangen met de 50D. De cashback gaat er niet snel komen voor deze camera denk ik (hooguit in januari/februari) dus nu is het wachten op een review... of misschien moet ik ook maar de knoop doorhakken zoals jij :)
Gelukkig heb ik de Canon EF 24-105 f/4L IS USM al een tijdje, dat moet een mooie combinatie zijn met de 50D.
Och, een slechte camera zal het niet zijn. Dus waarom wachten op DPreview.
Ten opzichte van de 400D is het zeker een goed upgrade. Je bent al overtuigd als hem hem voor het eerst in je handen neemt. (wat betreft de feel van de body dan toch).
Misschien is hij niet zo heel veel beter dan de 40D, en economisch gezien dus niet de beste keus, maar dat maakt me niks uit. Het nieuwe scherm is een van de verbeteringen waardoor ik zowieso voor de 50D gekozen heb.
En als ik iets nieuws koop, koop ik niet graag iets verouderds.
(no offense tegen de 40D voordat iedereen me aanvalt. Ik ben me bewust dat de 50D maar kleine verschillen heeft met de 40D)
Wat betreft IQ kan ik niet veel commentaar geven. Ik heb nog niet veel foto's ermee gemaakt.

In het EOS 50D topic stonden volgens mij nog 2 reviews, alleen niet van DPReview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 17:24

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

simon schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 09:15:
Best mooi dat oranje kleurtje... maar mén wat zijn die sigma lenzen lelijk.
Volgens mij zit de zonnekap hier nog (andersom) op de lens geschoven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Die dingen hebben gewoon een absurd lelijke coating.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 01:14

Toppe

Oké ✅

Ik heb dan ook net een nieuw speeltje gehaald.

Canon EOS 350D
Sandisk 4gb CF Ultra II
Soligot BlueLine UV Filter
Kata DC433 Tas

Bij elkaar, alles nieuw nog geen 300 euro, daarom heb ik hem ook niet laten schieten;)

Mooi ding, gebruik hem dan ook wel redelijk veel (nu..)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

Ik heb sinds gister:
- Canon 450D met 18-55 IS Kitlens
- Sandisk 4GB Extreme III
- Crumpler tasje

En... Ik ben er blij mee!! *O*

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 156876 op 05-10-2008 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

@GuidoH, een UV filter is aan te raden, zorgt niet eens voor alleen een filter maar beschermt ook je lens tegen krassen etc!!:) Veel plezier met je 450!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

UV filter op een kitlens? Beetje overdreven lijkt mij. Een goedkoop filter is zonde van de kwaliteit en een duur filter is beetje dure 'verzekering' voor een goedkope lens.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat2005
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-05 13:16
Een B & w uv filter kost maar 30 euro hoor! Dus waarom geen gebruiken ter bescherming van je lens?

Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toppe schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 13:48:
@GuidoH, een UV filter is aan te raden, zorgt niet eens voor alleen een filter maar beschermt ook je lens tegen krassen etc!!:) Veel plezier met je 450!
Daar dacht ik op de terugweg ook aan ja, maar dat komt nog wel dan. Ga wel een keer langs de MM of zo, zijn vast wel kleine dingen die handig kunnen zijn, zoals UV filter, doekje voor lenzen en wss nog wel meer...

Zal straks even foto's maken van m'n nieuwe zooi. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ik ga zo denk ik even een statief halen, wel handig als je foto's wilt maken met lange sluitertijd;) geloof dat ze er al zijn rond de 50 euro:)

Edit: probeer ook eens DSLR Remote Pro, zit ik nu mee te spelen, kan je direct de foto's die je maakt direct bekijken op de PC, handig voor macro's

[ Voor 34% gewijzigd door Toppe op 05-10-2008 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Anoniem: 156876 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 14:04:
[...]

Daar dacht ik op de terugweg ook aan ja, maar dat komt nog wel dan. Ga wel een keer langs de MM of zo, zijn vast wel kleine dingen die handig kunnen zijn, zoals UV filter, doekje voor lenzen en wss nog wel meer...

Zal straks even foto's maken van m'n nieuwe zooi. :D
www.hvstar.net daar moet je UV filters halen, betaal je zo'n 50% minder dan bijv in de MM.
Wel Hoya of B+W nemen, de rest is prut.

Oh en een statief van 50 euro is vaak ook niet veel goeds. Je wilt toch niet dat je camera op de grond klettert omdat je geld hebt bespaard op een goed statief? Dan biedt die UV filter ook niet veel bescherming meer ;)

[ Voor 17% gewijzigd door sOid op 05-10-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

sOid, een tafel statief van 50 euri, kweet niet... andere kant moet je je camera toch niet los neer zetten, ookal heb je een duur statief van 500 euro, een wind zoals vanacht en hij is alsnog naar de klote, dan moet je 'r een nemen die boven op je auto vast zit en met een keil bout aan je camera (bv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Toppe schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 14:20:
sOid, een tafel statief van 50 euri, kweet niet... andere kant moet je je camera toch niet los neer zetten, ookal heb je een duur statief van 500 euro, een wind zoals vanacht en hij is alsnog naar de klote, dan moet je 'r een nemen die boven op je auto vast zit en met een keil bout aan je camera (bv)
Een wind zoals vannacht is er ook niet zo vaak he ;) Maar ga maar voor de grap eens het verschil voelen tussen een statief van 50 en een statief van 150 euro.

Imo kan je beter een stevig tweedehands statief kopen voor 50 euro dan een nieuwe van plastic.

En een tafelstatief, dat heb ik nooit zo begrepen. Wat heb je aan zo'n ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Wat nou als je bv een foto van een ring moet maken? als je die een beetje scherp wil hebben = niet bewegen, helemaal met bv DSLR Remote Pro kan je dus direct foto's maken en bekijken op de PC, zo hoef je die camera niet meer vast te houden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-04 16:45
Voor macro werk (ook bij een tafel) is een statief met een kantelbare middenzuil erg prettig. De veelvuldig besproken Manfrotto 055xprob is een goede keus. Nieuw rond de 160, en 2e hands heb ik hem al voor 100,- voorbij zien komen.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
qadn schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 00:18:
Heel mooi ding Simon!

Vannavond toen ik thuiskwam lag en een pakketje op me te wachten.
Rottige postbode had er weer eens ééntje voor mijn voordeur gedumpt, grrrr. Gelukkig alles goedgegaan.

Dus nu is hier:
[afbeelding]
Hij is erg lief (en heel groot).
Niet zo mooi als het nieuwe speeltje van Simon, maar nog steeds leuk speelgoed.
Met Polaroid en 120 back.
Mag ik vragen wat je er voor betaald hebt ? Ben misschien ook van plan een grootformaat te zoeken ... mits ik deze toch niet TE duur kan laten ontwikkelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

270 body (met backs en standaard schacht-zoeker), 150 voor de lens.
allebei inclusief verzenden.

Films kan je cheap-ass ontwikkelen bij de hema. dat is 1.80 ofzo voor kleurenfilm (als ik het goed heb).
In ieder geval niet een boeiend bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Lowepro Nova 3AW voor mijn cameraatje en toekomstige lenzen :-P

Zo groot als een huis, maar er past ook minstens een appartement in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Toppe schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 15:14:
Wat nou als je bv een foto van een ring moet maken? als je die een beetje scherp wil hebben = niet bewegen, helemaal met bv DSLR Remote Pro kan je dus direct foto's maken en bekijken op de PC, zo hoef je die camera niet meer vast te houden:)
Fair enough. Ben niet echt geïnteresseerd in dat soort fotografie dus waarschijnlijk dacht ik er daarom niet aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Zijn daar niet ook afstandsbedieninkjes met draadjes voor? Je kunt ze dan niet meteen op de PC bekijken, maar je camera staat wel stil...

(exact voor dat doel probeer ik er nu ook een te kopen, maar mediamarkt had hem vandaag niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-04 06:36
bestellen bij dealextreme, heb je voor 5 euro dat ding in huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
ThomasW schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 19:25:
bestellen bij dealextreme, heb je voor 5 euro dat ding in huis...
Jup, werkt prima. Anders op eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Een Metz 45 CT-1 voor mijn strobist-set-in-wording :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
Modbreak: OntopicWat berichten afgesplitst, welke hier te vinden zijn
Hier graag weer ontopic

[ Voor 98% gewijzigd door Nomad op 07-10-2008 12:45 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-04 10:37

ReseTTim

Chocolate addicted

is het een filter, nee! het is ook geen omnibounce, oid.. dus ik vind het waardig :P :D

het heeft meer dan een maand geduurt eer dat ik hem kreeg :) maar ik heb hem :Y) :)
Afbeeldingslocatie: http://foto.resettim.nl/got/phototent.jpg
zitten ook nog achtergrond doeken bij in de kleuren: zwart, blauw en rood :Y) :)
gekocht bij de bekende.. dealextreme :P

Afbeeldingslocatie: http://foto.resettim.nl/got/quickanddirty.jpg
nog flink oefenen.. maar ffies een voorbeeld.. bestandsnaam zegt genoeg... quick and dirty.. ik moet waarschijnlijk ook meer licht hebben... :/

* ReseTTim gebruikte zijn SB600 + 320watt eetkamerlamp (ok, is geen spot.. maar wel 16x 20watt hallogeen)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Laatst online: 20:36

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

ReseTTim schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:11:
is het een filter, nee! het is ook geen omnibounce, oid.. dus ik vind het waardig :P :D

het heeft meer dan een maand geduurt eer dat ik hem kreeg :) maar ik heb hem :Y) :)
[afbeelding]
zitten ook nog achtergrond doeken bij in de kleuren: zwart, blauw en rood :Y) :)
gekocht bij de bekende.. dealextreme :P

[afbeelding]
nog flink oefenen.. maar ffies een voorbeeld.. bestandsnaam zegt genoeg... quick and dirty.. ik moet waarschijnlijk ook meer licht hebben... :/

* ReseTTim gebruikte zijn SB600 + 320watt eetkamerlamp (ok, is geen spot.. maar wel 16x 20watt hallogeen)
in de Zoom of Photodigitaal zag ik een advertentie voor zo'n tent+verlichting voor 175 euro. maar nu denk ik dat dealextreme wel een stukkie goedkoper is :o ik zou even bij de gamma 2 bouwlampen halen op statief. dat geeft voldoende licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
of gewoon een langere sluitertijd, je potje gel beweegt toch niet?

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-04 10:37

ReseTTim

Chocolate addicted

abrakadaver schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:34:
of gewoon een langere sluitertijd, je potje gel beweegt toch niet?
ik wel.. stond niet op statief :X

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

hogere iso dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215247

verder best mooi egale belichting.. ga je vast en zeker mooie resultaten uithalen ReseTTim :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

ReseTTim schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:56:
[...]

ik wel.. stond niet op statief :X
Je moet dan ook de camera op het statief zetten he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melelie
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-07-2024

Melelie

It's Playtime

Nu even ontopic: ;)

Mijn nieuwe camera en tevens mijn eerste spiegelreflex :D. Een Canon 1000D met 18-55IS Kitlens
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3260/2923072832_9b558b9ffe_o.jpg

5D | 7D | 20-35 | 35/2 | 50/1.4 | 85/1.8 | 70-210 | 430EX | IXUS 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-04 06:36
Is die neckstrap nou zo groot of die camera zo klein? Lijkt een stuk groter dan die van de 400d en 40d...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThomasW schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 00:40:
Is die neckstrap nou zo groot of die camera zo klein? Lijkt een stuk groter dan die van de 400d en 40d...
Is gewoon dezelfde zo te zien, hij ligt alleen een stukje naar voren en lijkt daardoor hoger? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

ThomasW schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 00:40:
Die camera is een beetje kleiner dan een 400D, en een stuk kleiner dan een 40D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:16

Don Quijote

El Magnifico

Zo gisteren ging ik weg om een 50D of 40D te halen en kwam ik thuis met het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3207/2924559588_948051c1d9_o.jpg

Een Sony Alpha700 en een nieuwe flitser de HVL-F58AM. Waarom voor de A700 gekozen? Omdat ik hem een stuk beter in de hand vind liggen dan zowel de 50D als de 40D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 21:04

Pat-Juh

Patrick

Dat laatste is niet gek.. 40 en 50D zijn extern 99% het zelfde :)

Tamron lens erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Pat-Skim schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:08:
Dat laatste is niet gek.. 40 en 50D zijn extern 99% het zelfde :)

Tamron lens erop?
Yupz, 17-50 2.8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-04 19:36
Ravnoss schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:50:
Zo gisteren ging ik weg om een 50D of 40D te halen en kwam ik thuis met het volgende:
[afbeelding]

Een Sony Alpha700 en een nieuwe flitser de HVL-F58AM. Waarom voor de A700 gekozen? Omdat ik hem een stuk beter in de hand vind liggen dan zowel de 50D als de 40D.
Tip: zet firmware v4 er op http://support.sony-europ...m=DSLR-A700&f=A700_V4_WIN

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurill
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 15:33
Mijn nieuwe spullen :D

Nikon D90
16-85 VR
70-300 VR
2x Hoya HMC Super
Pretty boy backpack XL
Pretty boy 4000 XL
Boek: Fotograferen met een D-SLR, Jeroen Horlings
Boek: De complete foto gids, National Geographic
Nog te komen: Flitser SB800 of 900

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3040/2924037091_b48ba5c43e.jpg?v=0

Nu nog leren hoe het werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
Andurill schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 18:50:
Mijn nieuwe spullen :D

Nikon D90
16-85 VR
70-300 VR
2x Hoya HMC Super
Pretty boy backpack XL
Pretty boy 4000 XL
Boek: Fotograferen met een D-SLR, Jeroen Horlings
Boek: De complete foto gids, National Geographic
Nog te komen: Flitser SB800 of 900

[afbeelding]

Nu nog leren hoe het werkt :P
wow, das een knappe startersset :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-04 13:03

Mad_Demon

de dokter

Ravnoss schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:50:
[afbeelding]

Hij ligt inderdaad heerlijk in de hand. Als je de kans krijgt kan ik het wel aanraden om de grip erbij aan te schaffen. :)

Ik heb vandaag m'n schatje weer terug gekregen. M'n SAL70200G was terug naar Sony vanwege stofjes in de lens. Keurig schoongemaakt en opgepoetst. :)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172418

Wat kleine dingetjes gekocht. Ga het morgen (zondag) even proberen bij een opdracht, heb er nog nooit mee gewerkt, maar volgens mij gaat het wel lukken:

Canon Speedlite 430ex (geleend, wordt waarschijnlijk overgekocht)
Falcon Eyes Plu'tje
Falcon Eyes Plu'tjes houdert
Raarrr JVC statiefje van de lokale viscamera boer
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3293/2931504160_40b83f92fe.jpg

Falcon Eyes reflectie schermpie (82cm) Wit/goud.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3163/2931504162_f10f9d4fc4.jpg

Weet niet of het gaat bevallen, even kijken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Anoniem: 172418 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:50:
Wat kleine dingetjes gekocht. Ga het morgen (zondag) even proberen bij een opdracht, heb er nog nooit mee gewerkt, maar volgens mij gaat het wel lukken:

Canon Speedlite 430ex (geleend, wordt waarschijnlijk overgekocht)
Falcon Eyes Plu'tje
Falcon Eyes Plu'tjes houdert
Raarrr JVC statiefje van de lokale viscamera boer
[afbeelding]

Falcon Eyes reflectie schermpie (82cm) Wit/goud.
[afbeelding]

Weet niet of het gaat bevallen, even kijken dus.
Lijkt me wel handig om vandaag nog ff goed te gaan oefenen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-05 06:31
Cool, hoe heet dat ding? Ik ben ook op zoek naar zo'n unit, deze ziet er wel degelijk uit...

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-04 15:58
Een hama 0,5 X convertertje voor mijn ixus. Best wel leuk speelgoed. Een review plaats ik hier nog wel als ik er wat meer met heb kunnen spelen. De kwaliteit is wel beter dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:29
Deze van de week uit Hong Kong binnen gehad:

Sony VG-B30AM Battery Grip + Sony STP-GB1AM strap

Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/8066/dsc02355600pxhq5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 08:54
het moet gezegd worden dat Sony verreweg de meest praktische grips maakt van allemaal. I'm impressed :)

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Kwartjuh schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:29:
het moet gezegd worden dat Sony verreweg de meest praktische grips maakt van allemaal. I'm impressed :)
1 van de weinige merken die de horizontale en verticale grip gelijk maakt op een camera. En ik snap niet waarom andere merken dat niet doen.
Nu vind ik de ergonomie wat "overdreven" met al die vormen in de body om precies je vingers in te stoppen (moet maar net passen enzo). Maar goed, andere merken kunnen er nog wat van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-04 11:05
Nomad schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:51:
[...]

1 van de weinige merken die de horizontale en verticale grip gelijk maakt op een camera. En ik snap niet waarom andere merken dat niet doen.
Nu vind ik de ergonomie wat "overdreven" met al die vormen in de body om precies je vingers in te stoppen (moet maar net passen enzo). Maar goed, andere merken kunnen er nog wat van leren.
True that... enige wat ik me alleen al een tijdje afvraag is of de verticale grip geen lengte tekort komt door die sluiterknop al op 3/4e te plaatsen.

En ik vraag me af of, als canon bijvoorbeeld dit voorbeeld zou volgen, je geen rare knoppen indrukt die bovenop de vertical grip zitten oftewel, op het stuk waar je je hand zit als je de horizontal grip vastpakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:38

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Henk schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:54:
[...]

True that... enige wat ik me alleen al een tijdje afvraag is of de verticale grip geen lengte tekort komt door die sluiterknop al op 3/4e te plaatsen.
Dat vond ik ook al
En ik vraag me af of, als canon bijvoorbeeld dit voorbeeld zou volgen, je geen rare knoppen indrukt die bovenop de vertical grip zitten oftewel, op het stuk waar je je hand zit als je de horizontal grip vastpakt :)
Ik neem aan dat je die grip ook kunt uitzetten (de sony grips kunnen uit) en volgens mij komt je handpalm nergens tegen aan bij de Sony's.

Ontopic:
Een compact camera voor er naast, de Sony DSC W-125
Afbeeldingslocatie: http://grubeater.nl/pics/GoT/Sony_DSC-W125.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Grubeater op 11-10-2008 17:19 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 07:55
Afbeeldingslocatie: http://schmuck.nl/pics/40d_1755.jpg

Gisteren 40D en 17-55 binnen gekregen. Mooi spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Blitzer met heuse tele-computer:

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/qpnztj.jpg

Voor in de draagbare studio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Dat gaat vast

Afbeeldingslocatie: http://www.anarkismo.net/attachments/oct2006/nuclear_explosion.jpg

prachtige plaatjes opleveren

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wauw, wat een flitser... Kan je daarmee 's nachts hele Sahara belichten en op de foto zetten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04-2023
nielsgaastra schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:27:
Deze van de week uit Hong Kong binnen gehad:

Sony VG-B30AM Battery Grip + Sony STP-GB1AM strap

[afbeelding]
en moest je ook belasting betalen?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:29
Haha ja helaas wel, kreeg netjes een factuur van 36 euro...
maar is nog steeds goedkoper dan hier in NL gelukkig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Henk schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:54:
[...]

Nu zit de camera hoger dan je (bijvoorbeeld) bij Canon ziet. Met als gevolg dat je je arm minder hoog hoeft te tillen om de zoeker voor je oog te krijgen. Enige verschillen zijn dat de arm nu verder naar rechts zit en (waarschijnlijk) het handvat een stuk dikker is vanwege de accu.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04-2023
nielsgaastra schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:58:
Haha ja helaas wel, kreeg netjes een factuur van 36 euro...
maar is nog steeds goedkoper dan hier in NL gelukkig :P
haha echt precies hetzelfde als bij mij lol! naja veel plezier ervan iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172418

Melkbus schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:48:
[...]

Cool, hoe heet dat ding? Ik ben ook op zoek naar zo'n unit, deze ziet er wel degelijk uit...
Falcon Eyes Universele Parapluhouder CLD-15. Kost 19 euro bij fotoSG. Rest was ook niet zo duur.

@sOid: Ach ja, even kijken of het een beetje wil lopen. Als ik door heb dat het echt (nog) niet werkt, ga ik gewoon over op available light. Reflectiescherm dan ook erbij, dat is niet zo moeilijk om aan te leren.

Gelukkig heb ik morgen ook een assistent, dus dat scheelt ook weer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
Flitsen leer je echt niet in 1 keer ;) Daar zul je heel veel voor moeten oefenen, en snappen wat je eigenlijk doet :)
Ga dus niet als''t mislukt meteen stoppen met je strobist avontuur :P

[ Voor 23% gewijzigd door Timo op 12-10-2008 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-04 19:16
Afbeeldingslocatie: http://arrigi.be/got/20081012_00h54m_D300.jpg

Afbeeldingslocatie: http://arrigi.be/got/20081012_01h32m_DSC_6980.jpg

D300 met grip, Manfrotto 055XDB + 128RC

Al van augustus oud, maar nog niet gepost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Mooi speelgoed arragi :)
Hoe bevalt die grip jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Erasmo schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:48:
Blitzer met heuse tele-computer:

[afbeelding]

Voor in de draagbare studio.
Weet niet hoe oud die 45 CT-1 is, maar gezien de staat van de lak op de beugel gaat 'ie al wat jaartjes mee. Oudere 45 CT-1's hebben zo'n hoog sync voltage dat ze zonder probleem je DSLR kunnen slopen (300V vinden die dingen niet fijn). Maar wanneer je ze in een draagbare studio met bv. een optische slave gebruikt is er niks aan de hand.

Maar niet direct op je DSLR aansluiten als 't serienummer beneden de 534000 ligt, en wanneer je helemaal zeker wilt zijn zou ik een 45 CT-4 (of hoger/nieuwer) scoren, die zijn zeker op alle DSLR's behalve Canon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-05 08:13
Melelie schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 00:31:
Mijn nieuwe camera en tevens mijn eerste spiegelreflex :D. Een Canon 1000D met 18-55IS Kitlens
Leuke set Melelie!
Welke Crumpler heb je erbij gescoord en hoe bevalt ie? Hoeveel plaats heb je nog over als je de camera+kitlens erin heb zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Vandaag ter vervanging/aanvulling van mijn Sigma 50-500 een Sigma 100-300/4 + 1.4 TC in ontvangst genomen.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3139/2934908326_761edb7aef.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door vandijk op 12-10-2008 19:19 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
vandijk schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 18:33:
Vandaag ter vervanging/aanvulling van mij Sigma 50-500 een Sigma 100-300/4 + 1.4 TC in ontvangst genomen.

[afbeelding]
gekocht op dpz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Inderdaad ex Uzuri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Goed, het heeft dan weliswaar lekker lang geduurd voordat ik weer terug was vandaag (lang leve de NS die een Thalys en een NS intercity trein tegelijk laten vertrekken en de dag daarop te weinig buscappciteit ingeruimd hebben tussen Utrecht en Gouda en laat ik nu net van Zwolle naar Hellevoetsluis moeten reizen :X ) maar enfin. Gisteravond laat gespot op MP en ik kon het niet aan me voorbij laten gaan...

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a198/_Finalzelda_/P1010449kopie.jpg

Volgend weekend pas volgt het speelkwatiertje daar ik er geen CF bijkreeg. Dus eens zien hoe snel die arriveren zal deze week van ebay af. Evenals de zonnekappen die ik alvast besteld heb op dealextreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

simon schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:51:
Dat gaat vast

[afbeelding]

prachtige plaatjes opleveren
Wie weet als ik hem icm met mijn radioactieve Takumar gebruik :')
Anoniem: 156876 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:03:
Wauw, wat een flitser... Kan je daarmee 's nachts hele Sahara belichten en op de foto zetten? :P
Ik kan je in ieder vertellen dat je er op vol vermogen niet rechtstreeks in moet kijken Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/dronken.gif
Anoniem: 14829 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 17:51:
[...]
Weet niet hoe oud die 45 CT-1 is, maar gezien de staat van de lak op de beugel gaat 'ie al wat jaartjes mee. Oudere 45 CT-1's hebben zo'n hoog sync voltage dat ze zonder probleem je DSLR kunnen slopen (300V vinden die dingen niet fijn). Maar wanneer je ze in een draagbare studio met bv. een optische slave gebruikt is er niks aan de hand.

Maar niet direct op je DSLR aansluiten als 't serienummer beneden de 534000 ligt, en wanneer je helemaal zeker wilt zijn zou ik een 45 CT-4 (of hoger/nieuwer) scoren, die zijn zeker op alle DSLR's behalve Canon...
Hij gaat inderdaad via de cactus trigger werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-04 19:16
qadn schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 16:10:
Mooi speelgoed arragi :)
Hoe bevalt die grip jou?
Grip bevalt me erg goed :) , na wa gewenning (iets met een voorhoofd en multicontroller :( ). Verticaal met de joystick werken is ook lekker :)
Zit ook lekker in de hand, maar daar heb je misschien al ervaring mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Arrigi schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 08:32:
[...]

Grip bevalt me erg goed :) , na wa gewenning (iets met een voorhoofd en multicontroller :( ). Verticaal met de joystick werken is ook lekker :)
Zit ook lekker in de hand, maar daar heb je misschien al ervaring mee..
Nope, daarom vraag ik het.
Ik heb al een hele tijd de D300, maar ben er nog niet aan toegekomen de grip te komen (er komt telkens iets tussen zoals laatst de Mamiya RB67)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joosie200 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 21:25:
Goed, het heeft dan weliswaar lekker lang geduurd voordat ik weer terug was vandaag (lang leve de NS die een Thalys en een NS intercity trein tegelijk laten vertrekken en de dag daarop te weinig buscappciteit ingeruimd hebben tussen Utrecht en Gouda en laat ik nu net van Zwolle naar Hellevoetsluis moeten reizen :X ) maar enfin. Gisteravond laat gespot op MP en ik kon het niet aan me voorbij laten gaan...

[afbeelding]

Volgend weekend pas volgt het speelkwatiertje daar ik er geen CF bijkreeg. Dus eens zien hoe snel die arriveren zal deze week van ebay af. Evenals de zonnekappen die ik alvast besteld heb op dealextreme.
Hele mooie aanwinst natuurlijk. _/-\o_ Heb je nou serieus de camera en geen CF kaartje? :/ Dat lijkt me echt vreselijk, toen ik mijn camera had kon ik niet wachten om de eerste (mislukte) foto's er mee te schieten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Anoniem: 156876 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:37:
[...]

Hele mooie aanwinst natuurlijk. _/-\o_ Heb je nou serieus de camera en geen CF kaartje? :/ Dat lijkt me echt vreselijk, toen ik mijn camera had kon ik niet wachten om de eerste (mislukte) foto's er mee te schieten. :D
De verkoper hield zelfs in het begin stuk bij voet door te weigeren mij de accu die standaard bij een 30D zit mee te leveren. Kon ie gebruiken in zijn 5D, dus waarom mee verkopen :+ Later kwam ie erop terug, dus accu als nog meegekregen maar CF kaartje zat er niet in. Ach ja, alsof die tegenwoordig nog zoveel kosten. ;)
Pagina: 1 2 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. <strong>Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul"</strong> <i>Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder. </i>
-> Houd slowchat binnen de perken.