[Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur [deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 30 Laatste
Acties:
  • 266.185 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:44

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
We kunnen ons voorstellen dat je helemaal door het dolle bent omdat je een nieuwe camera, lens, tas, flitser of andere spannende fotospullen aangeschaft hebt en dat je dat wilt delen met de rest van de mensen. Dat kan in dit topic.

Een paar kleine regels:
  • Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we. :)
  • Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden.
    Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
  • Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven etc. Nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder.
  • Hou slowchat binnen de perken.
Vorige delen:

[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 07-07-2008 15:59 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:53
Nou om af te trappen: Heb gister voor mijn schermpjes een Spyder 3 Pro ontvangen.

Ben er nog niet helemaal uit wat de juiste instellingen zijn maar het is wel een erg handig apparaatje:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik heb net ook een nieuwe camera, niks fancies of zo, maar een groot pakket in een klein pakketje. Afbeeldingslocatie: http://www.jessops.com/ce-images/PRODUCT/PRODUCT_ENLARGED/AFUJICM105118889.jpg
is geen camera van een paar duizend euro, maar een beginnerscamera. Mooi dingetje toch?
wil net beginnen met schieten, en dit is mijn startscamera. Ben er nog niet helemaal uit of ik een 400d wil halen of, een d40

[ Voor 18% gewijzigd door DenTeD123 op 27-02-2008 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:07

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

DenTeD123 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 08:57:
Ik heb net ook een nieuwe camera, niks fancies of zo, maar een groot pakket in een klein pakketje. ...
Ik heb deze camera terug gebracht naar de winkel. Ik had hier veel last van paarse randen om voorwerpen. Na een belletje met de fabrikant werd me dit ook nog bevestigd en me duidelijk gemaakt dat ik hier maar mee moest leven. Ik zou dus even flink aan de test gaan als ik jou was. Heb me een H9 gekocht van sony na die finepix. En ben ook aan het kijken voor de d40(x) of de d60.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:35
Vassie18 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 08:54:
Nou om af te trappen: Heb gister voor mijn schermpjes een Spyder 3 Pro ontvangen.

Ben er nog niet helemaal uit wat de juiste instellingen zijn maar het is wel een erg handig apparaatje:)
Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven etc. Nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder.
Staat in de TS net boven jouw post. :P

Interessant dingetje wel, begint blijkbaar wel populair te worden, gezien hoeveel mensen het hier al geshowed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
kromme schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 09:07:
[...]

Ik heb deze camera terug gebracht naar de winkel. Ik had hier veel last van paarse randen om voorwerpen. Na een belletje met de fabrikant werd me dit ook nog bevestigd en me duidelijk gemaakt dat ik hier maar mee moest leven. Ik zou dus even flink aan de test gaan als ik jou was. Heb me een H9 gekocht van sony na die finepix. En ben ook aan het kijken voor de d40(x) of de d60.
ok, ik heb hier nog niet veel last van gehad? Zou je een voorbeeld kunnen mailen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Laatst online: 12:07

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

DenTeD123 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 09:19:
[...]
ok, ik heb hier nog niet veel last van gehad? Zou je een voorbeeld kunnen mailen??
Ik zal vanavond(laat) eens zoeken naar de eerste foto waar me dit bij opviel.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
kromme schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 09:22:
[...]

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 24-04 19:12
kromme schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 09:22:
[...]

Dat krijg je bij sterke contrast overgangen. Dus bijv. donkere blaadjes tegen een bewolkte lucht, spiegelingen in het water, of bij dingen als chrome. Dat ligt aan de lens die erop zit, daar hebben wel meer compactcams en lenzen voor DSLR's last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
-DG- schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:13:
[...]

Dat krijg je bij sterke contrast overgangen. Dus bijv. donkere blaadjes tegen een bewolkte lucht, spiegelingen in het water, of bij dingen als chrome. Dat ligt aan de lens die erop zit, daar hebben wel meer compactcams en lenzen voor DSLR's last van.
klopt, dat heb ik gemerkt inderdaad, maar hier is volgens mij niks aan te doen he? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 09:57

ThunderNet

Flits!

-DG- schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:13:
[...]
Dat ligt aan de lens die erop zit, daar hebben wel meer compactcams en lenzen voor DSLR's last van.
Niet alleen compactcams en lenzenz voor DSLR's maar alle lenzen. Dit komt doordat het licht niet 100% perfect afgebroken wordt in een lens. Maar op verschillende golflengtes, net iets anders afbreekt.
Krijg je dus een beetje het idee van een prisma. En als je even bekijkt welke kleuren de uitersten van het zichtbare lichtspectrum zitten ;)

Ontopic: m'n D3 is net geleverd :D
Jammer dat ik tot 22:00 moet werken vanavond :(

[ Voor 7% gewijzigd door ThunderNet op 27-02-2008 12:19 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
ThunderNet schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:11:
[...]

Niet alleen compactcams en lenzenz voor DSLR's maar alle lenzen. Dit komt doordat het licht niet 100% perfect afgebroken wordt in een lens. Maar op verschillende golflengtes, net iets anders afbreekt.
Krijg je dus een beetje het idee van een prisma. En als je even bekijkt welke kleuren de uitersten van het zichtbare lichtspectrum zitten ;)

Dat weet ik, alleen is het bij sommige lenzen vrijwel onzichtbaar en andere lenzen erg extreem. Daar doelde ik meer op. ;)
Leuk cameratje trouwens. :9
DenTeD123 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:08:
[...]
klopt, dat heb ik gemerkt inderdaad, maar hier is volgens mij niks aan te doen he? }:O
Photoshop kan het corrigeren en er zijn ook programma's als DXO die het automatisch corrigeren adhv de camera+lens. Maar DXO is helaas weer niet super qua output, veel minder scherp dan Photoshop.

[ Voor 22% gewijzigd door -DG- op 27-02-2008 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.snelwebshop.nl/images/categories/DGPL700.jpg

Maar dan met zwart bandje en zwarte carabiner ;)

Na eentje geleend te hebben om te proberen en zo'n 5000 (en nog veel meer te gaan) foto's handmatig getagged te hebben, toch zelf maar eentje aangeschaft :)

[ Voor 10% gewijzigd door Magic op 27-02-2008 12:42 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brum
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-03 17:27
ThunderNet schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:11:
[...]

Gefeliciteerd, mooi apparaat. Dat je tot 22u moet werken betekent alleen dat je mooi de hoge ISO's kan testen vanavond ;)

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Brum schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:55:
[...]

Gefeliciteerd, mooi apparaat. Dat je tot 22u moet werken betekent alleen dat je mooi de hoge ISO's kan testen vanavond ;)
Nou :P betekend ook dat de wekker weer om 7u gaat ;)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heeft neographikal zijn nieuwe scherm al? Ik ben benieuwd naar zijn review ...

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychotic_01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Mijn nieuwste aanwinst:

Afbeeldingslocatie: http://www.cameraland.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/large/ms0194.jpg

Een manfrotto 488rc2 dus. Met een extra snelkoppelklaatje.

Helaas nog geen statief. Laatste exemplaar van het gewenste model net verkocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Eusebius schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 17:17:
Heeft neographikal zijn nieuwe scherm al? Ik ben benieuwd naar zijn review ...
Nope, even geduld, maar ik heb ook gewoon mail/DM mocht je direct wat willen weten :) Ik zal trouwens eens een reply in het feedbacktopic plaatsen of we niet een computerhardwaretopic moeten openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Psychotic_01 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:00:
Mijn nieuwste aanwinst:

[afbeelding]

Een manfrotto 488rc2 dus. Met een extra snelkoppelklaatje.

Helaas nog geen statief. Laatste exemplaar van het gewenste model net verkocht :(
Wat is het voordeel van zo'n Ballhead tegenover zo iets eigenlijk :?

Manfrotto 808rc4 3-way head
Afbeeldingslocatie: http://www.manfrotto.com/webdav/site/manfrotto/shared/_images/Manfrotto/product_images/zoom/808RC4.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.cameranu.nl/upload/1159566556_099.jpg
mijn nieuwe statief :D
de Hama Star 63, lekker goedkoop bij de Mediamarkt, maar wel goed dingetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
Anoniem: 120284 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:57:
[...]

[afbeelding]
een kogel in plaats van een draaischijf, dus minder slijtage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:44

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
Anoniem: 120284 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:57:
[...]

[afbeelding]
het is ook wat makkelijker in te stellen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
meermaar minder precies?

[ Voor 21% gewijzigd door Fire69 op 28-02-2008 11:48 ]

Anoniem: 90283

Eindelijk mijn D40 vervangen door:

Afbeeldingslocatie: http://www.cameralabs.com/reviews/NikonD80/images/NikonD80_main.jpg

Heerlijk toestel om mee te werken.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 17:49

Floor-is

5.2

Bericht hierboven

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:04

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Dat is niet mis :), ga je je 1dII als back-up houden ?

en over een maandje ofzo als je gewend bent aan de body een kleine review erover? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Nomad op 28-02-2008 18:05 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Floor-is

Floor-is

5.2

Mijn 1D2 geeft nogal kuren. Ben naar de winkel geweest om een 5D te kopen, vond het helemaal niks. Ben met een 1D3 teruggekomen, kon wel met het budget, maar had het liever niet.

Bericht hierboven

• DenTeD123
  • Niet online
dat weet ik eerlijk gezegt niet, heb er nog nooit mee gewerkt....

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

feli Floor-is :) mooie machine! :)

Anoniem: 22659

Wel even helemaal checken of de AF naar behoren werkt. Mijn collega heeft er inmiddels al 3 terug gebracht! Gewoon even buiten in de zon fotograferen en dan bidden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206663

Benieuwd naar de eerste resultaten floor!
Kan je de 1d mk2 nog gebruiken? of is hij voor de schroot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139886

Lowepro Fastpack 250, een hybride tussen een fotorugtas en een slingshot.

Omdat ik binnenkort naar Japan ga en naast mijn fotospul ook een laptop mee moet zeulen is dit een prima oplossing. Bovendien is een slingshot niet ideaal als je hem echt langere tijd op je rug draagt.

Eerste indrukken:

Pro:
1. Lekker stevig en ruim.
2. Zo te zien degelijke ritsen en naden
3. Goede pasvorm bij het dragen (Mijn lengte is 1.70)
4. Handig indeling. Veel vakjes+hoekjes. Ook is het gewicht net iets fijner verdeeld dan in een echte slingshot.

Min:
1. Ik mis een borst sluiting. De pasvorm is zo goed dat hij op zich wel stevig zit, maar omdat je toch redelijk wat gewicht erin propt is het een (klein) gemis.
2. Slingshot functie is (uiteraard) minder goed dan een echte slingshot. Hij glijdt van mijn linker schouder bij het kantelen (ik had wel een gladde jas aan). Let wel, hij blijft goed onder controle, het is zeker niet zo dat hij van je arm af lazert ;)

Ik denk ook dat deze twee punten veel minder zouden tellen als ik bredere schouders had :+

Al met al ben ik dik tevreden met de koop, het gaat me meer om draag comfort dan die ene seconde dat ik sneller bij mijn camera kan. En als je een gezonde hollandsche jongen/meid bent zullen de kleine minpunten ook veel minder zwaar tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-06 07:30

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Floor-is schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:28:
Mijn 1D2 geeft nogal kuren. Ben naar de winkel geweest om een 5D te kopen, vond het helemaal niks. Ben met een 1D3 teruggekomen, kon wel met het budget, maar had het liever niet.
wat was je probleem eigenlijk met de 5D? Of liever gezegd: welke redenen had je om een 1D3 te prefereren boven een 5D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEPEM
  • Laatst online: 22:12
Mijn nieuwste aanwinst is de Sony 24-70 CZ SSM, sinds gisteren. Konijn had er 1, nu niet meer. Mijn oude 28-70G al weer doorverkocht. Toch wel een groot verschil. De CZ hoor je niet met de AF en is razendsnel. De scherpte is ook groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-05 09:40

ppFreddy

gewoon Frederik

gratis_vodka schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:32:
wat was je probleem eigenlijk met de 5D? Of liever gezegd: welke redenen had je om een 1D3 te prefereren boven een 5D?
ik gok op de AF unit ;)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

AF punten vooral: die bij de 5D zijn mij veel te gecentreerd, naast dat het er nogal weinig zijn. Dat ieniemienie ruitvormige dingetje in het midden zitten ze allemaal en ik werk juist veel met AF-punten in de randen. Dan kom je dus niet uit ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

yep, als je van een artisy blurry effect houdt zit je met de serie 1d3'tjes die een recall had, wel goed. :)

Die focuspunten hebben mij persoonlijk nooit gestoord of gehinderd in het maken van de shots die ik wil, maar dat zal ongetwijfeld erg afhangen van het type fotografie wat je doet..

is het bij zoveel focuspunten eigenlijk wel makkelijk om ze snel te selecteren, ervanuit gaande dat je zelf handmatig je focuspunt kiest?

[ Voor 14% gewijzigd door gratis_vodka op 29-02-2008 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
gratis_vodka schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:36:
Die focuspunten hebben mij persoonlijk nooit gestoord of gehinderd in het maken van de shots die ik wil, maar dat zal ongetwijfeld erg afhangen van het type fotografie wat je doet..
True, maar je bent wel erg snel aan het focus-recomposen: werkt niet fijn en het levert mogelijk scherpteproblemen op. Qua beeldkwaliteit is er weinig zo goed als de 5D en de zoeker an sich is geweldig, maar die AF-unit roept bij mij toch wel een beetje het Olympusgevoel op :P
is het bij zoveel focuspunten eigenlijk wel makkelijk om ze snel te selecteren, ervanuit gaande dat je zelf handmatig je focuspunt kiest?
Werkt top, geen enkel probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Laatst online: 13-12-2023
M'n nieuwe speeltje is vandaag binnen gekomen :D

Sigma 70-300 1:4-5.6 D APO Macro 8)

Afbeeldingslocatie: http://static.marktplaza.be/images/1/38/4583838.jpg

Hijs liev :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

de prijs is in ieder geval dusdanig gezakt dat 't voor mij ook nog wel economisch haalbaar zou zijn, dus ik zet 'm op de wish-list :) . Tegen de tijd dat de opvolger van de 5D er is, kan ik mooi e.e.a vergelijken.

by the way leuke site Neo, ben je nu full time prof? Of zit je net als ik nog in de 'overgangsfase' (of liever: ontkenningsfase, wat meer typerend is voor verslaafden aan photo gear ;))

om het ontopic te houden: ik heb sinds vandaag een mooie elinchrom deep octa softbox binnen, nog niet getest.

[ Voor 41% gewijzigd door gratis_vodka op 29-02-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180355

Gefeliciteerd hoor, lijkt me een geweldig ding om mee te werken (mits correcte AF) maar voor mij is het nogal overkill. Wanneer fotografie echt (een deel van) je inkomen wordt en je werkpaard niet meer betrouwbaar is, moet je wat!
JEPEM schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:47:
Mijn nieuwste aanwinst is de Sony 24-70 CZ SSM, sinds gisteren. Konijn had er 1, nu niet meer. Mijn oude 28-70G al weer doorverkocht. Toch wel een groot verschil. De CZ hoor je niet met de AF en is razendsnel. De scherpte is ook groter.
Prachtige lens (lensje kun je hem niet meer noemen hè)! Gefeliciteerd, ben dan geen Sony / Minolta-man maar prefereer het ontwerp van dit apparaat wel boven dat van de Canon / Nikon alternatieven. Post maar eens een test-/showcaseje om de capaciteiten te showen!
Mishmash schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:42:
M'n nieuwe speeltje is vandaag binnen gekomen :D

Sigma 70-300 1:4-5.6 D APO Macro 8)

...
Een logische eerste stap in de tele-wereld. Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 12:11
Vandaag gehaald:
Canon EF 70-300F4/5.6 IS USM
Zonnekap voor mijn EF-S 17-85 IS USM lens en een B+W 67mm UV filtertje voor diezelfde lens.

Ik moet wel wennen aan die 70-300, krijg niet echt het scherpe gevoel bij deze lens wat ik wel had gehoopt na het lezen van een aantal reviews.
Kan natuurlijk ook liggen aan het slechte plaatjes-schiet-weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-06 08:35
Anoniem: 180355 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 19:01:

Aha! Ik zit te twijfelen tussen een nikkor 55-200mm en deze
Sigma 70-300 1:4-5.6 D APO

voor mijn Nikon D40.

Maar ik weet niet goed, heb jij ervaring met die sigma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 17:04

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Mosselmaniac schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 20:57:
[...]

Aha! Ik zit te twijfelen tussen een nikkor 55-200mm en deze
Sigma 70-300 1:4-5.6 D APO

voor mijn Nikon D40.

Maar ik weet niet goed, heb jij ervaring met die sigma?
Heeft die sigma 70-300 autofocus op een D40? In dat geval zou ik die kiezen, of de 55-200VR :)..maar ja, wie ben ik :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180355

De laatste tijd heeft de genoemde Sigma zware concurrentie gekregen, moet gezegd. 'Vroeger' was het toch een beetje dé lens als je voor niet teveel geld toch mm's wilde hebben, met best nette prestaties tot 200mm (range 200-300mm is duidelijk minder). Het is nog steeds een goede (maar nu wat oudere) lens voor zijn prijs, maar Nikon's 55-200 VR en Canon's 55-250 IS maken hem het leven aardig zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:19

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

johnny.xxx schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 19:14:
Vandaag gehaald:
Canon EF 70-300F4/5.6 IS USM
Meteen terugbrengen! Als je morgen de lens koopt, krijg je 50 euro van Canon terug. Toch mooi meegenomen.

[ Voor 36% gewijzigd door zonoskar op 29-02-2008 23:46 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
zonoskar schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:46:
[...]

Meteen terugbrengen! Als je morgen de lens koopt, krijg je 50 euro van Canon terug. Toch mooi meegenomen.
Waar ik hem gehaald heb hebben ze een bonnetje met de datum op 3maart uitgedraaid ;) maar bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ah je bent de boel dus aan het flessen, leuk man, netjes ook van jou en de verkopende partij :S

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Floor-is schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:07:
Ah je bent de boel dus aan het flessen, leuk man, netjes ook van jou en de verkopende partij :S
Het is ook niet echt netjes als je een lens koopt en ze weten dat hij de volgende dag 50 euro goedkoper is, maar dat dan niet zeggen. Die ene dag verschil lijkt me nou niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Laatst online: 06-05 15:37

Pat-Juh

Patrick

anders kom je gewoon dag of twee later terug en haal je de lens als nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik zie hier eerlijk gezegd ook niet echt een probleem in hoor. Het is heel wat anders dan als je na het verlopen van een cashback een bonnetje krijg met een datum van een week terug.

Of hij nou een bonnetje krijgt met datum 3 maart, of hij komt 2 dagen (want daar praten we eigenlijk maar over, 2 dagen) later terug om de lens te halen. Wat is het verschil? Het bespaart hem alleen een rit naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
Anoniem: 180355 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 19:01:
Die heb ik gezet door me vandaag een Tamron 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD door een dappere en windtrotserende postbesteller te laten overhandigen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:37

Sharky

Skamn Dippy!

Inderdaad, technisch gezien klopt het niet en ik ben doorsnee een redelijke moraalridder maar hier zie ik het probleem ook niet zo van in.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-05 12:34
Die paar euro's daar ligt Canon niet wakker van. Ze verlengen die acties zelf ook regelmatig. Ze willen gewoon meer camera's en lenzen verkopen.

[ Voor 32% gewijzigd door vandijk op 01-03-2008 13:21 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:57

Griffin

Is mythical

* Griffin is (na lang wachten) een statief rijker, mn eerste :)

Afbeeldingslocatie: http://www.velbon-tripod.com/products/Ultra-Maxi-F.gif
Velbon Ultra Maxi F.

nu nog zsm uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
M a r c o schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:40:
[...]

Ik zie hier eerlijk gezegd ook niet echt een probleem in hoor. Het is heel wat anders dan als je na het verlopen van een cashback een bonnetje krijg met een datum van een week terug.

Of hij nou een bonnetje krijgt met datum 3 maart, of hij komt 2 dagen (want daar praten we eigenlijk maar over, 2 dagen) later terug om de lens te halen. Wat is het verschil? Het bespaart hem alleen een rit naar de winkel.
Ik heb m'n flitser van een Amerikaanse Ebay verkoper die verstuurt vanuit Engeland, gaat om vanuit Amerika geïmporteerd spul. Al dat spul scheen volgens hem in aanmerking te komen voor de cashback en inderdaad, de 50,- op de 580EXII is vlotjes overgemaakt. De amateuristische aankoopbon was schijnbaar 13 in een dozijnwerk voor Canon (net of ze alles controleren), zolang die gasten maar verkopen en dat doen ze als een gek.

Interessant voor glaswerk? Jawel! Ik heb nog een 70-200/4IS op m'n wishlist staan en die gaat bij die jongen weg voor 800,- excl. de cashback van 60,- Het risico blijft natuurlijk de garantie.....

Elke cashback periode wordt er wel weer stennis over gemaakt, lekker belangrijk, alleen maar leuk om de reacties te lezen :)

Afbeeldingslocatie: http://zo-d.com/stuff/eneloop-aa-rechargable-batteries.jpg

Ik had m'n 580EXII 2 weken niet gebruikt en m'n Hema batterijtjes waren weer eens helemaal leeg. Omdat ik dat toch echt zat was geworden gelijk bij Conrad 8 stuks Eneloops gehaald. Had nog een bon van 5,-, betalen met Ideal en hoppa, zat net boven de grens van 20,- :)

Ze bevallen goed, flitsertje herlaadt snel!

[ Voor 14% gewijzigd door Sirius op 01-03-2008 13:51 ]

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Misschien wist johnny.xxx ook niks af van die cashback, en was het alleen maar attent van de verkoper. Anders komt hij toch weer terug omdat 2 dagen later de cashback van toepassing was en zo niet gebruik had kunnen maken hiervan. Scheelt op deze manier weer een extra rit en wellicht een hoop gedoe voor zowel de verkoper als de koper.

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychotic_01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
En m'n statief is ook binnen:
Afbeeldingslocatie: http://www.kamera-express.nl/cache/data_product_1614_-1
Een Manfrotto 055 XPROB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:18

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

BlizzarD: Attent op andermans kosten dan, dat wel ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Oscar the Grouch op 01-03-2008 14:36 ]

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:13

Cheezus

Luiaard

Ik ben sinds vandaag ook een trotse dSLR bezitter :)

Mijn nieuwe apparatuur:

Canon EOS 400D
Afbeeldingslocatie: http://www.canon.nl/Images/EOS-400D_200_tcm16-390133.jpg

EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS
Afbeeldingslocatie: http://www.canon.nl/Images/EF-S%2018-55mm_w200_tcm16-457887.jpg

EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS
Afbeeldingslocatie: http://www.canon.nl/Images/EF-S%2055-250mm%204-5%2E6%20IS_w200_tcm16-457895.jpg

+ geheugenkaartje & reader

Helaas heb ik niet veel tijd om er mee te spelen maar dat komt binnenkort wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Oscar the Grouch schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 14:35:
BlizzarD: Attent op andermans kosten dan, dat wel ;)
Klein detail O-)
Maar het gaat erom dat het in dit geval het makkelijkste was voor beide partijen :)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Laatst online: 06-06 12:48
Vandaag dan officieel gekocht: een Nikkor 12-24 IF AF-S DX 4 objectief....
zat te twijfelen tussen deze en de Tokina....
maar voor het geld (nieuw, incl. verzenden en verzekering EUR 590....) kon ik em niet
laten liggen :D

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:55
2 doosjes met inhoud:

Afbeeldingslocatie: http://www.ikroel.net/fotos/85mm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Feli, bijzonder prettige lens! Ik ben er vandaag weer mee aan de gang geweest omdat de 70-200 te groot was. Compact, optisch goed, isolatie en mooie bokeh. Ga je veel plezier aan beleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ben ook net terug van FK:

Afbeeldingslocatie: http://www.canon.nl/Images/EOS%2040D_w200_tcm16-457854.jpg

Kon de cashback niet weerstaan en heb een 40D body gekocht :)

En een Giotto MT9242 statief (voor binnen gebruik).

[ Voor 17% gewijzigd door zonoskar op 01-03-2008 20:22 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Laatst online: 01-06 10:08
zonoskar schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 20:21:
Ben ook net terug van FK:

[afbeelding]

Kon de cashback niet weerstaan en heb een 40D body gekocht :)

En een Giotto MT9242 statief (voor binnen gebruik).
Heh, dan is er een kans dat je mij en Korras tegen bent gekomen ;)

Er moest een kapotte 30D voor reparatie onder garantie afgegeven worden, dus ik heb even taxichauffeur gespeeld :)

En veel plezier met de 40D, fijne camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wolfensteijn schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 20:43:
[...]

Heh, dan is er een kans dat je mij en Korras tegen bent gekomen ;)

Er moest een kapotte 30D voor reparatie onder garantie afgegeven worden, dus ik heb even taxichauffeur gespeeld :)

En veel plezier met de 40D, fijne camera.
Ik was bij FK in België, retedruk was het daar zeg. Ik had nummer 851 en toen ik binnen kwam werd nummer 833 geholpen.

Maareh, tot nu is de 40D niet zo'n fijne cam, mijn nep-accus passen niet lekker en ik krijg hem niet op ISO3200 :) Maar komt wel goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
zonoskar schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 20:47:
[...]

Ik was bij FK in België, retedruk was het daar zeg. Ik had nummer 851 en toen ik binnen kwam werd nummer 833 geholpen.

Maareh, tot nu is de 40D niet zo'n fijne cam, mijn nep-accus passen niet lekker en ik krijg hem niet op ISO3200 :) Maar komt wel goed hoor.
Je kunt in een custom function instellen dat je ook ISO3200 kan gebruiken. ;)
Om precies te zijn:
C. Fn. I-3: ISO expansion

[ Voor 5% gewijzigd door -DG- op 01-03-2008 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
Ik fles niets, als de verkoper mij aanbiedt een bonnetje uit te draaien op 3 maart omdat ik 29feb in een winkel sta en weet van die cashback. Vraag alleen of er iets van die prijs af kan. Ga ik als weldenkende consument toch geen nee zeggen, had ook binnen 24 uur terug kunnen komen zodat ik 24 uur minder heb kunnen spelen met mijn lens en canon alsnog mij dat geld had terug gegeven :S dat is iets wat ik niet snap. Als ik 2 maanden vantevoren een bon met 3 maart zou krijgen is het een compleet ander verhaal. Ik zie het als een kwestie tussen de verkoper en Canon.

Verder ben ik inmiddels erg blij met deze fijne lens, cashback of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Puntje bij paaltje weet je dat wat de verkoper heeft gedaan eigenlijk niet mag, ja toch? Dan is mijn punt gemaakt en kunnen we nu weer fijn babbelen over nieuwe gear. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
Floor-is schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 21:58:
Puntje bij paaltje weet je dat wat de verkoper heeft gedaan eigenlijk niet mag, ja toch? Dan is mijn punt gemaakt en kunnen we nu weer fijn babbelen over nieuwe gear. :)
Niet of wel mogen, dat is in dit geval niet mijn verantwoording.

Met het tweede ben ik het roerend eens ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-06 23:40
Floor-is schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 21:58:
Ik vind dat je nu wel erg graag je gelijk wilt halen. Ook jij weet dat het in dit geval anders is dan wat we hier vaker tegenkomen. Je hangt nu wel heel erg de moraalridder uit.
Maar goed, wat mij betreft nu ook terug naar nieuwe gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

-DG- schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 21:12:
Je kunt in een custom function instellen dat je ook ISO3200 kan gebruiken. ;)
Om precies te zijn:
C. Fn. I-3: ISO expansion
Die had ik al aan staan, maar het blijkt als je de C.Fn. II-3 (highlight tone prio) ook hebt aanstaan, kun je dus geen ISO3200 selecteren (ook geen ISO100). Maar goed, verder met nieuwe gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Afbeeldingslocatie: http://www.cameraworld.co.uk/images/products/large/canon%2010-22mm%20250.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 16:31
zonoskar schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 20:47:
[...]

Accu's passen of wel of niet, lijkt me ;). Probeer je niet het verkeerde type erin te duwen ofzo? Heb zelf geen enkel probleem met de 40D en nepaccu's van aq4u.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

RoelJewel schreef op zondag 02 maart 2008 @ 12:44:
Accu's passen of wel of niet, lijkt me ;). Probeer je niet het verkeerde type erin te duwen ofzo? Heb zelf geen enkel probleem met de 40D en nepaccu's van aq4u.nl.
De accu past wel en werkt ook, alleen het witte lipje wat de accu in de houder houdt, klikt niet op z'n plaats. Het is net alsof de neppert ergens een halve mm te lang is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 16:40

Arfman

Drome!

Crumpler Pretty Boy 4000XL gekregen van m'n vriendin, voor de fiets/wandelmiddagjes als ik geen zin heb om de hele Lowepro rugtas mee te nemen met 6 kilo aan materiaal 8)7

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
zonoskar schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:27:
[...]

De accu past wel en werkt ook, alleen het witte lipje wat de accu in de houder houdt, klikt niet op z'n plaats. Het is net alsof de neppert ergens een halve mm te lang is ofzo.
Klopt, hier ook last van, past net even wat minder lekker. Even een stukje schuimrubber tegen het klepje van je grip plakken en het probleem is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:07

Spotter

Lichtnicht

Gefeliciteerd met je aankoop! Ik heb em nu ook een maandje en afgelopen vrijdag alweer foto's mee gemaakt welke zonder absoluut niet mogelijk waren geweest (iets met een cockpit enzo...). Daarnaast ook nog eens prima contrast, kleuren en scherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-06 19:59

Don Quijote

El Magnifico

Net een Tamron 17-50 2.8 binnen gekregen, na de lovende kritieken ben ik benieuwd of ik er ook iets uit krijg :).

Afbeeldingslocatie: http://www.camera4less.co.il/images%5C%5Ctamron_17_50_di.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Laatst online: 21:01

Soul__assasin

de Belbelg

Om vrijdag nacht 1h17's nachts besteld on-line en vandaag mooi geleverd door DPD top service van Crumpler.

Overzichtje

Afbeeldingslocatie: http://www.samymodding.be/gallery/images/photos/varia/SP_A0063.jpg

the bottom:
Afbeeldingslocatie: http://www.samymodding.be/gallery/images/photos/varia/SP_A0064.jpg

Mooi gevuld met een E-500 body, een 14-45 van olympus en een 50-150 van Olympus en nog een FL-36 flitser er boven op :p

afscheid:
Afbeeldingslocatie: http://www.samymodding.be/gallery/images/photos/varia/SP_A0065.jpg

Mijn notebook heb ik er niet ingestoken aangezien ik deze gebruik om te posten. de foto's heb ik dan ook gemaakt met mijn GSM

offtopic:
HK X-post

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hey, die crumpler heb ik ook. Ik heb alleen 'last' van dat de rits uit zichzelf open gaat als ik de 2 helften in het midden dichtmaak. Als ik de ritsen naar 1 kant sluit blijft de rugzak dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135290

[b][message=29698200,noline]Soul__assasin schreef op maandag 03 maart 2008 @
Mijn notebook heb ik er niet ingestoken aangezien ik deze gebruik om te posten.
Je kon je notebook toch ook wel wat later aanzetten ;) en dan posten? :)
Net een Tamron 17-50 2.8 binnen gekregen, na de lovende kritieken ben ik benieuwd of ik er ook iets uit krijg :).
Nice! Als het goed is ie binnenkort ook beschikbaar voor Pentax mount, ik kijk niet vreemd op als ik dan ook ineens een pakketje binnen krijg met een 17-50 ;) Sig17-70 gaat dan weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Anoniem: 135290 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 22:50:
[...]

Je kon je notebook toch ook wel wat later aanzetten ;) en dan posten? :)

[...]
Nice! Als het goed is ie binnenkort ook beschikbaar voor Pentax mount, ik kijk niet vreemd op als ik dan ook ineens een pakketje binnen krijg met een 17-50 ;) Sig17-70 gaat dan weg.
Valt me op dat een hoop mensen van de Sigma 17-70 naar de Tamron 17-50 overstappen. Ik ga denk ik hetzelfde doen, aangezien ik de F2.8 bruikbaarder vind dan de extra 20mm bereik.
Zat eerst nog te twijfelen tussen de Tamron en de Canon 17-55 F2.8 IS, maar die is wel weer een flink stuk duurder. Misschien dat die er ooit nog komt, maar vind het nu de meerprijs van bijna 500 euro niet waard.

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Had net ook al reviews zitten lezen ivm switch van de 17-70 naar de 17-50 :P
Maar ga het toch maar niet doen. 50mm is voor mij te kort, ik ga dat extra stukje missen denk ik.
Plus dat ik net een 72mm pola gekocht hebt, en de Tamron is 67mm. :/
Ik zou nochtans graag een full-2.8 hebben, want f/4.5 vind ik toch wat hoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Fire69 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 09:49:
Had net ook al reviews zitten lezen ivm switch van de 17-70 naar de 17-50 :P
Maar ga het toch maar niet doen. 50mm is voor mij te kort, ik ga dat extra stukje missen denk ik.
Plus dat ik net een 72mm pola gekocht hebt, en de Tamron is 67mm. :/
Ik zou nochtans graag een full-2.8 hebben, want f/4.5 vind ik toch wat hoog...
Dat verschil kun je toch wel oplossen door een paar stapjes naar voren te zetten? Als je echt tele nodig hebt gebruik je toch wel de 55-200 die je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

-DG- schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:13:
[...]
Dat verschil kun je toch wel oplossen door een paar stapjes naar voren te zetten? Als je echt tele nodig hebt gebruik je toch wel de 55-200 die je hebt?
Stapjes naar voren zetten lukt enkel als er niks in de weg staat, in mijn geval (dierentuinen) is dat vaak wel zo. Een telelens heeft vaakt een minimale focusafstand die een stuk groter is dan een 17-nogwat lens en daarom geen alternatief.
Daarom heb ik ook nog steeds een 17-85 in mijn rugzak zitten. Optisch het slechtste wat ik bezit, echter geen goed Canon alternatief met dit bereik.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 10:28
Soul__assasin schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:04:
Om vrijdag nacht 1h17's nachts besteld on-line en vandaag mooi geleverd door DPD top service van Crumpler.

Overzichtje

[afbeelding]

the bottom:
[afbeelding]

Mooi gevuld met een E-500 body, een 14-45 van olympus en een 50-150 van Olympus en nog een FL-36 flitser er boven op :p

afscheid:
[afbeelding]

Mijn notebook heb ik er niet ingestoken aangezien ik deze gebruik om te posten. de foto's heb ik dan ook gemaakt met mijn GSM

offtopic:
HK X-post
is dit de Pretty Boy Back Pack XL?
Hij is wel erg vet, maar hoe is de binnen ruimte voor je laptop?

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:25

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Canon Speedlite 580ex II

Afbeeldingslocatie: http://www.megafoto.cz/images/canon_speedlite_580ex_ii.jpg

Stof-fen Omnibounce & een zonnekap voor mijn 17-85 lensje :)

Als goed is krijg ik het redelijk snel binnen vanuit amerika :D

[ Voor 9% gewijzigd door mydogisgone op 04-03-2008 17:26 . Reden: Plaatje is ff gegoogeld :P ]

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135290

BlizzarD schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 09:21:
[...]

Valt me op dat een hoop mensen van de Sigma 17-70 naar de Tamron 17-50 overstappen. Ik ga denk ik hetzelfde doen, aangezien ik de F2.8 bruikbaarder vind dan de extra 20mm bereik.
Zat eerst nog te twijfelen tussen de Tamron en de Canon 17-55 F2.8 IS, maar die is wel weer een flink stuk duurder. Misschien dat die er ooit nog komt, maar vind het nu de meerprijs van bijna 500 euro niet waard.
Punt hier is, dat het ding voor de Pentax-mount nooit te krijgen is geweest, dit wordt binnenkort pas opgelost. Had ie wel al ooit uitgebracht dan had ik sowieso al zo'n Tammy 17-50 gehad. Nu heeft Pentax wel een mooie sealed DA* 16-50, maar daar zijn toch veel exemplarische problemen mee. Die worden nu wel opgelost in de productie, maar ik heb eigenlijk gewoon geen zin om een hoop geld ervoor neer te tellen en dat je dan toch nog een oud exemplaar koopt en hem weer een tijd kwijt bent omdat ie terug moet. Buiten dat kost ie ook nog ongeveer het dubbele van de Tammy 17-50 en presteren doet ie...misschien marginaal beter bij een goed exemplaar.
Steek de meerprijs wel ergens anders in ;) aan de telekant valt ook nog wel wat te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 16:31
mydogisgone schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:37:
Canon Speedlite 580ex II

[afbeelding]

Stof-fen Omnibounce & een zonnekap voor mijn 17-85 lensje :)

Als goed is krijg ik het redelijk snel binnen vanuit amerika :D
Scheelde dat nog dan, met de cashback op de 580EX meegerekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

loser180 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:31:
[...]

is dit de Pretty Boy Back Pack XL?
Hij is wel erg vet, maar hoe is de binnen ruimte voor je laptop?
het is een Pretty boy back pack inderdaad. de ruimte voor de notebook is ruim, en goed gevoerd... je hoort me niet klagen

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:33
Soul__assasin schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 14:18:
[...]

het is een Pretty boy back pack inderdaad. de ruimte voor de notebook is ruim, en goed gevoerd... je hoort me niet klagen
Pretty Boy Backpack XL heb je dan. Ik heb de gewone en die is iets kleiner en heeft geen ruimte voor een laptop...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165930

Ik heb de XLversie van de PB en daar kan een 15,4 inch laptop prima in. Goed gevoerd, goed beschermd, alleen het fotovak gaan niet zo lekker open omdat er een stugge laptop in zit. Onderin krijg ik dan een EOS 40D, 17-40 L, 24-105 L, 430 EX, batterygrip en wat kleine rotzooi. Dan heb ik het bovenste vak nog over, voor de voeding van je laptop ofzo en je muis. Of mijn 70-200 F2,8 L IS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brum
  • Laatst online: 07-03 17:27
Ik zie dat veel mensen de camera met de lens naar beneden in de tas stoppen. Kan dat geen kwaad voor de lens (die zit toch met gevoeligste punt naar beneden en krijgt het hele gewicht van de body erop)? Ik heb al eens naar deze vraag gezocht, maar kom vaak wat halve antwoorden tegen.

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

een losse body weegt echt niets, de lens zelf is zwaarder dan de body :p

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Soul__assasin schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:12:
Dat hangt toch echt de body af (wel of geen grip) en de gebruikte lens. In mijn tassen hangt de lens meestal aan de body en hangt het gewicht van zo'n witte toeter aan de lensmount.

[ Voor 17% gewijzigd door ajhaverkamp op 04-03-2008 15:15 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Soul__assasin schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:12:
not true :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

hangt inderdaad af van de body en de lens sorry my bad :p

maar ik denk dat het niet echt een gevaar opleverd...

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:25

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

RoelJewel schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:25:
[...]

Scheelde dat nog dan, met de cashback op de 580EX meegerekend?
Ja in mijn geval wel. Heb niet alleen dat besteld. Heb ook nog een nieuwe tripod en een tas en nog een paar kleine dingen er bij besteld en toen kwam het geheel op 347.75 euro incl verzenden en exclusief belasting. Er komt zeg maar nog een bedrag van +- 75 euro bij op. Uit te gaan van de huidige belasting precentage.
Uiteindelijk goedkoper zeg maar. :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Pagina: 1 2 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul" Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder.
-> Houd slowchat binnen de perken.