Nu al de 50D? Ik wist niet eens dat die al geleverd werd.
@Nomad: toch een 50D en niet een 5D (I of II)?
@Nomad: toch een 50D en niet een 5D (I of II)?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Sorry, probleem is dat ik nogal weinig tijd heb op het moment. Mijn enige foto's zijn van een stukje avondvoetbal (zonder licht) in de (mot)regen. Dat is niet representatief imo en ik moet nog een redelijke manier vinden om de foto's te bewerken. Onbewerkt zien niet alle foto's er meteen goed uit en soms doet mijn primitieve bewerking meer kwaad dan goed.Nomad schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 23:14:
Toff, schroom niet om even wat te showen, ook al is het maar wat slechte crappy voorbeeldjes.
[ Voor 17% gewijzigd door Toff op 26-09-2008 22:06 . Reden: link naar album toegevoegd ]
Hoeveel heb je er dan nodig? "Beperkt" betekent bij mij gewoon leverbaar, als je meteen bestelt, maar je hebt ook wel weer gelijk, want waarom kreeg ik een "kitdoos" zonder 18-200IS? As we speak ligt de site (in NL en in BE) er trouwens helemaal uit...M a r c o schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 23:44:
Dan was de voorraad bij FK niet heel groot blijkbaar.
Eerder was er voldoende voorraad (groen).
Toen ik vandaag keek was de voorraad beperkt (oranje)
Ik heb mijn camera niet dringend nodig. Het is echt voor de hobby bij mij.
In het geval dat mijn zus eerder moet bevallen dan gepland (over 6 weken) dan kan ik de 400D van een kennis lenen.
Mijn 400D kon ik nu voor een leuke prijs kwijt, de 50D wacht ik nog 2 weken mee, en dan zie ik wel.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 03:26 ]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Verwijderd
In volle zon doet de V1 't idd niet geweldig, maar bij gewone hollandse luchten is 't geen probleem. Vanmiddag geschoten (onbewerkt, alleen verkleind):Shark.Bait schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 20:32:
Ja, ik weet het, maar die dingen zouden niet overdag werken, en ik kan lenzen wisselen op mijn DSLR.
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door zonoskar op 24-09-2008 21:40 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik heb net even die focustest gedaan (wel vanuit de losse pols), maar hij lijkt gewoon goed te focussen. De keren dat het niet goed ging (heb ongeveer 15 foto's gemaakt) wijt ik met name aan mijn gebrek aan stil houden. Het is dus een erg mooie lens, waar ik mooie foto's mee ga maken...vandijk schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 16:30:
Kijk hier maar even: http://focustestchart.com/chart.html Voor meer informatie: Het grote Canonmount-objectieven-topic v10.0
Niet om het een of ander, maar zo'n test moet je goed doen, of niet doen. Die afwijkingen gaan om millimeters en dat ga je dus niet fatsoenlijk testen uit de losse polsPaultje3181 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 23:16:
[...]
Ik heb net even die focustest gedaan (wel vanuit de losse pols), maar hij lijkt gewoon goed te focussen. De keren dat het niet goed ging (heb ongeveer 15 foto's gemaakt) wijt ik met name aan mijn gebrek aan stil houden. Het is dus een erg mooie lens, waar ik mooie foto's mee ga maken...
Het anti-aliasing filter dat in een DSLR zit is toch echt gewoon een fysiek filter hoor. Dat ding zit dus vlak voor de sensor en doet inderdaad ook niks meer dan subtiel beetje blur, om aliassing te voorkomen.Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 18:17:
[...]
In volle zon doet de V1 't idd niet geweldig, maar bij gewone hollandse luchten is 't geen probleem. Vanmiddag geschoten (onbewerkt, alleen verkleind):
[afbeelding]
M.i. niet slecht voor een compactje waar ik 75 Euro voor betaald heb...
Wat dat filter-verhaal betreft: dat was een misverstand. Ik dacht aan een filter dat je op je lens schroeft, en die kan niks aan anti-aliasing doen (behalve blurren), maar 't ging om een software filter (nabewerking dus).
[ Voor 42% gewijzigd door Orion84 op 25-09-2008 14:20 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Haal je ze der toch weer even uitErasmo schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:04:
2 rolletjes:
[afbeelding]
En nee, eigen foto kan niet want ze zitten al in de camera
Sinds wanneer stop je het doosje in de camera? Slappe smoes hoor!Erasmo schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:04:
2 rolletjes:
[afbeelding]
En nee, eigen foto kan niet want ze zitten al in de camera
This footer is intentionally left blank
This too shall pass
Ik ben er ook heel blij mee! Voor mijn doel is dit meer dan genoeg focuslenght. En hij voelt gewoon solide aan, focusring voelt goed en de IQ-kwaliteit + lichtsterkte word je warm van binnen
[ Voor 0% gewijzigd door NeOTheMaTriXM op 25-09-2008 21:17 . Reden: typo ]
Doosjes liggen nog in Keulenajhaverkamp schreef op donderdag 25 september 2008 @ 18:41:
[...]
Sinds wanneer stop je het doosje in de camera? Slappe smoes hoor!
Verwijderd
Het is een Action Sampler, maakt 4 foto's in 1 seconde:
Ik zou hem niet onder water willen gebruiken, hij is zo lek als een mandjeVerwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 15:22:
Het ziet er uit als een onderwatercamera met 4 lenzen
Maar het zou zomaar nog iets heel anders kunnen zijn
Wat een maf, maar geinig dingErasmo schreef op zondag 28 september 2008 @ 15:28:
[...]
[afbeelding]
[...]
Ik zou hem niet onder water willen gebruiken, hij is zo lek als een mandje
Verwijderd
Wat kan je daar voor nuttigs mee doen als ik vragen mag?Erasmo schreef op zondag 28 september 2008 @ 15:28:
[...]
[afbeelding]
Als je pentax schiet wel...Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 15:37:
[...]
Wat kan je daar voor nuttigs mee doen als ik vragen mag?![]()
4 foto's in 1 seconden is niet zo heel spectaculair, toch?
Verwijderd
Idd lomo mafkezerij, en dat is soms leuk en soms valt het tegen.Henk schreef op zondag 28 september 2008 @ 15:42:
Maarre, nee, dit is gewoon een conceptueel achtig dingetje geloof ik, lomo-mafkezerij die ik ook niet echt bijzonder vind, maar geinig is het wel. Instant 4-luik
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
[ Voor 25% gewijzigd door Zandor op 30-09-2008 22:20 ]
E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq