Ja, kost inderdaad niet zo veel, koop er dan gelijk een bij! Dan had je hele weekend al foto's kunnen schieten.Joosie200 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:23:
[...]
De verkoper hield zelfs in het begin stuk bij voet door te weigeren mij de accu die standaard bij een 30D zit mee te leveren. Kon ie gebruiken in zijn 5D, dus waarom mee verkopenLater kwam ie erop terug, dus accu als nog meegekregen maar CF kaartje zat er niet in. Ach ja, alsof die tegenwoordig nog zoveel kosten.
Ehm, zondag ophalen, zondag >> winkels dicht, tis niet alsof tankstations compact flash cards verkopenAnoniem: 156876 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:41:
[...]
Ja, kost inderdaad niet zo veel, koop er dan gelijk een bij! Dan had je hele weekend al foto's kunnen schieten.
Hij voelt praktisch hetzelfde aan als de gewone grip, 't is enkel wat langer (ook horizontaal krijg je ietsje extra hoogte in de grip). De twee wieltjes, AF-on, joystick en shutter tuurlijk.. Je kan zelfs vertical in het menu werken, al draait het scherm niet mee. Aanraderqadn schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 09:12:
[...]
Nope, daarom vraag ik het.
Ik heb al een hele tijd de D300, maar ben er nog niet aan toegekomen de grip te komen (er komt telkens iets tussen zoals laatst de Mamiya RB67)
gfo schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:08:
Geen apparatuur maar wel een boek ondanks dat ik nog geen dslr heb
[afbeelding]
Nee, niet de D70(s), daarvan is het centerpoint wat anders...
Maarre, wat wil je met het boek, voornemens een dSLR aan te schaffen of iets?
Heb nu een s6500fd en merk gewoon dat ik tegen gebreken aanloop (manual focus is traag, geen optische zoeker, geen externe flitser, raw wegschrijven duurt +/ 10 sec, lage fps) en ben me beetje wegwijs aan het maken in dslr landHenk schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:16:
[...]
Ik zie verdorie gewoon gelijk dat dat de D50 zoeker is
Nee, niet de D70(s), daarvan is het centerpoint wat anders...![]()
Maarre, wat wil je met het boek, voornemens een dSLR aan te schaffen of iets?Of gewoon om te kijken of digi SLR's wat voor je zijn?
[ Voor 3% gewijzigd door sarlo op 15-10-2008 15:34 ]
ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook prettig vind om een boek te lezen over fotografie. We hebben internet inderdaad, maar het is toch prettig om een boek te lezen. Ik heb me onlangs een boek gekocht: digitaal fotograferen bij weinig licht. Staan zoveel handige tips in waar je zelf niet zo 1,2,3 aan denkt. Mooi boek.
Als ik de 40D ga kopen, ben ik aan het bedenken om ook gewoon een boek ervan te kopen. Kost toch niks (12,95 ofzo)
Als ik de 40D ga kopen, ben ik aan het bedenken om ook gewoon een boek ervan te kopen. Kost toch niks (12,95 ofzo)
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Je weet wel dat die niet zo werken met digitale toestellen?joosthaarman schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 22:42:
Vandaag mijn nieuwe (2ehands 80euro ) filters gekregen, een 540ez om mee te oefenen nieuwe ex modellen vind ik nog te duur.
[afbeelding][afbeelding]
Oke, manual moet het inderdaad nog wel werken.joosthaarman schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 22:54:
Niet werkt niet werkt.. niet automatisch klopt !
Helemaal leuk om het te leren ! ben nog niet zo lang bezig met fotografie, ik ben nu alle kanten aan het proberen !-DG- schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 23:03:
[...]
Oke, manual moet het inderdaad nog wel werken.
Ach, en je kunt er altijd nog een el-cheapo triggertje aan knopen. Nog een flitsertje erbij en strobisten maar! Daar heb je geen EX flash voor nodig, maar on-cam vind ik het toch wel fijn dat m'n flitsertje meedenkt. Vooral prettig om op standje M te knallen en de flitser te laten bepalen hoe hard hij moet knipperen.
Succes in ieder geval, zal niet meevallen om consequent te belichten, maar leuk om te doen.
Succes in ieder geval, zal niet meevallen om consequent te belichten, maar leuk om te doen.

Vanavond eens uittesten.
Morgenavond SB-600 2ehands ophalen zodat ik 2 x SB-600 en 1 x SB-800 heb
Die zijn toch best duur voor zo'n 'hulpstuk'?
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Ja, normaal wel ... heb hem 2e hands gekocht voor een zacht prijsjeabrakadaver schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:52:
Die zijn toch best duur voor zo'n 'hulpstuk'?
Bevindingen posten plz!Jeroenz18 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:15:
[afbeelding]
Vanavond eens uittesten.
Morgenavond SB-600 2ehands ophalen zodat ik 2 x SB-600 en 1 x SB-800 heb.
This too shall pass
Ik heb zondag een shoot, en dinsdag een shoot ... zal dan het uitproberen
Ik heb een Crumpler "Pretty Boy 3000 (L)" Hij is best klein, maar prima voor een 1000D met kitlens. Daarnaast is er nog ruimte voor een niet al te grote flitser of lens. In het voorvakje passen filters, accu's en andere kleine accessoirescatchingfire schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 18:22:
[...]
Leuke set Melelie!
Welke Crumpler heb je erbij gescoord en hoe bevalt ie? Hoeveel plaats heb je nog over als je de camera+kitlens erin heb zitten?
5D | 7D | 20-35 | 35/2 | 50/1.4 | 85/1.8 | 70-210 | 430EX | IXUS 850

Blijf me toch verbazen hoe snel het wel niet kan gaan. Vorig weekend 30D met 10-22, dit weekend 17-50, volgend weekend 55-250 dan maar?
Maar ik blijf echt niet bezig, enige wat ik nu nog voor de boeg heb is een 55-250 en eventueel andere tas mocht de hele bende net niet gaan passen.
NB: ja, ben slecht in goede showpics te maken van mijn fotospul, maar daar stock pics niet geaccepteerd worden moet je het maar met dergelijke foto's het doen. Bij gebrek aan beter.
Prettige lens Joosie200! Ding doet het best
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

echt gear is 't niet te noemen, maar 't is wel nieuw
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Kleinbeeld analoog? Das toch niet zo super lonend, waarom scoor je niet een cheape middenformaat en de rest digi..
|>
mwoa, ik vind het ook nog wel lonend. Zelf schiet ik analoog met tri-x 400 zw/w.simon schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 22:51:
Kleinbeeld analoog? Das toch niet zo super lonend, waarom scoor je niet een cheape middenformaat en de rest digi..
Ik vind het een toevoeging voor mijn fotografie.
omdat MF onbetaalbaar is voor mij, spaar ik liever door om een contax G1 te kopen. Hoewel een pentax 645 me toch wel aanspreektsimon schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 22:51:
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Kleinbeeld gebruikt dezelfde lenzen, ik heb voor 25 euro een eos500n +lens (die ik logischerwijs niet gebruik, het is een 28-80 3.5-5.6)simon schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 23:40:
140 euro voor een mamiya 645..
Yashica 124G wel eens overwogen. Voor €150,- ben je in the game van medium format.. 120 Film kost evenveel of vaak zelfs goedkoper dan 136 film.. nadeel is uiteraard dat je 12 ipv 36 foto's hebt, maar je hebt ook veel meer oppervlak per foto. De 124G heeft een ingebouwde lichtmeter die uitstekend werkt, perfecte instapmodel dusExphy schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 23:33:
[...]
omdat MF onbetaalbaar is voor mij, spaar ik liever door om een contax G1 te kopen. Hoewel een pentax 645 me toch wel aanspreekt
Goed te zien iig dat er op GoT ook nog mensen zijn die op film schieten. Ik check hier wel eens en het leek erop alsof het allemaal is overgenomen door benauwde digitale 1.6 cropfactor bodies.
Be the change you want to see in the world
Vorige week binnen gekregen:

Beetje mee aan het spelen geweest en bevalt erg goed!
Ook de e1 handstrap binnen gehad vorige week, hier ben ik nog niet overuit of ie me bevalt ofniet! Met de handstrap kan ik moeilijk bij de afdrukknop en het instelwiel! Ik moet hem heel los hebben, maar dan vervalt bijna de functie van de hele strap. Ik probeer het nog even en anders moet ie der maar weer af! Iemand nog tips? Hoe gaat dit bij jullie?

Ook de e1 handstrap binnen gehad vorige week, hier ben ik nog niet overuit of ie me bevalt ofniet! Met de handstrap kan ik moeilijk bij de afdrukknop en het instelwiel! Ik moet hem heel los hebben, maar dan vervalt bijna de functie van de hele strap. Ik probeer het nog even en anders moet ie der maar weer af! Iemand nog tips? Hoe gaat dit bij jullie?
Handstrap zit hier ook vrij losjes. Ik moest ook even wennen, maar het is wel prettig om soms ff dat ding losjes in je hand te kunnen laten hangen als je loopt ofzo. Ik hou dan met m'n vingertoppen de grip vast, en verder hangt de camera aan de handstrap. Het is ook gewoon prettig om te weten dat hij niet zomaar op de grond klettert als je 'm los laat, vooral aangezien ik nooit een strap om m'n nek heb zitten.kipfel schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 14:44:
Vorige week binnen gekregen:
[afbeelding]
Heel goedkoop maar dan heb je ook weinig:

Het lijkt wel fisherprice!
Dat wisselt een beetje.
Toegegeven met half-frame kan je ook 72 foto's op een 35mm rolletje scoren

Het lijkt wel fisherprice!
Of 10 (op een 6x7 systeem) of 16 (645), ga zo maar door.andromedaan schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 02:50:
[...]
nadeel is uiteraard dat je 12 ipv 36 foto's hebt, maar je hebt ook veel meer oppervlak per foto.
Dat wisselt een beetje.
Toegegeven met half-frame kan je ook 72 foto's op een 35mm rolletje scoren

[ Voor 60% gewijzigd door qadn op 20-10-2008 15:49 ]
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Precies. Handstrap losjes, maar je kan de camera wel lekker laten hangen zonder dat je de hele tijd de camera vast moet knijpen. De vingertopjes doen het werk, en is een stuk relaxter. Zelf heb ik wel een neckstrap eraan zitten. Die draag ik nooit om de nek omdat dat gewoon niet lekker hangt. Daarvoor zouden de neckstrap bevestiging achterop de camera moeten zitten, zodat de lens naar onderen hangt. Waarom dat ze dan niet doen mag Joost weten. Wel gebruik ik hem om hem soms over mijn schouder te hebben hangen, maar dan duurt het wat langer voordat je klaar bent om je foto te maken.sOid schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 14:50:
[...]
Handstrap zit hier ook vrij losjes. Ik moest ook even wennen, maar het is wel prettig om soms ff dat ding losjes in je hand te kunnen laten hangen als je loopt ofzo. Ik hou dan met m'n vingertoppen de grip vast, en verder hangt de camera aan de handstrap. Het is ook gewoon prettig om te weten dat hij niet zomaar op de grond klettert als je 'm los laat, vooral aangezien ik nooit een strap om m'n nek heb zitten.
Ik heb er ook wel een neckstrap aanzitten hoor, een UpStrap om precies te zijn, voor over m'n schouder.TranceSetter schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 19:00:
[...]
Precies. Handstrap losjes, maar je kan de camera wel lekker laten hangen zonder dat je de hele tijd de camera vast moet knijpen. De vingertopjes doen het werk, en is een stuk relaxter. Zelf heb ik wel een neckstrap eraan zitten. Die draag ik nooit om de nek omdat dat gewoon niet lekker hangt. Daarvoor zouden de neckstrap bevestiging achterop de camera moeten zitten, zodat de lens naar onderen hangt. Waarom dat ze dan niet doen mag Joost weten. Wel gebruik ik hem om hem soms over mijn schouder te hebben hangen, maar dan duurt het wat langer voordat je klaar bent om je foto te maken.
Ben sinds gisteren de gelukkige eigenaar van een 40D. Is toch wel een erg grote stap vanaf de 400D hoor. Grip + extra accupack komen eraan. Ben dat zo gewend van de 400D 

Anoniem: 63942
Ik heb niet veel ervaring met analoge camera's, dus ter lering ende vermaeck maar eens een camera gescoord die ouder is dat ik:

)

- Nikon FE-2
- 50/1.8 Ai-S MKIII
- 135/2.8 Ai-S Series E
- een plastic-fantastic AF 28-80/3.5-5.6D
Woei! met review schermpje??
ff serieus: heb nooit met dit soort analoge toestellen gespeeld, waar is dat ding voor?
ff serieus: heb nooit met dit soort analoge toestellen gespeeld, waar is dat ding voor?
Hier staat tekst
Anoniem: 63942
Daar kun je een kaartje in doen met info over de film die je er in hebt gedaan (aantal opnamens, asa, enz.). Je kunt dat natuurlijk halverwege niet nog eens even bekijken.Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:38:
Woei! met review schermpje??![]()
[/quote]Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:38:
waar is dat ding voor?
Daarin kun je het klepje steken van het kartonnen filmrolletjesdoosje. Afscheuren en het past er precies in. Weet je wat voor film je in je camera hebt.
Pentax K3
Ik denk dat je daar het cartonnetje van je film in kunt stoppen, zodat je kunt zien welke film je erin hebt zitten.

- Statief
- Swivel
- Plu
Alles keer drie, kan nu lekker aan de slag met mijn mobiele studio
Anoniem: 36594
Nice!Exphy schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 22:08:
[afbeelding]
echt gear is 't niet te noemen, maar 't is wel nieuw
Zitten er ook van die lipjes bij die je eraf kan scheuren en in zo´n vakje op je body kan doen?
Dan kan je halverwege je rolletje nog zien wat je in je camera gestopt hebt.
dat zijn de zijkantjes van 't doosje Dimension..
|>
NijsErasmo schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 21:03:
[afbeelding]
- Statief
- Swivel
- Plu
Alles keer drie, kan nu lekker aan de slag met mijn mobiele studio
En waar heb je dat moois gekocht ?
Ik heb ook een nieuwe aankoop gedaan. Een Canon 50mm f/1.4 met zonnekap. 

[ Voor 9% gewijzigd door Melelie op 25-10-2008 00:03 ]
Swivel en plu: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14408
Statief: http://www.fotosg.nl/prod...h=24_105&products_id=4986 (na een tip van GH)
En het mooie is, de swivel en plu passen er nog net bij de tas die met het statief meekwam, alles is dus super draagbaar
GefeliciteerdMelelie schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 00:00:
[afbeelding]
Cesar heeft hem niet veel gebruikt volgens mij?
Heb je een closer up foto van die swivel en plu, ik ben dr wel benieuwd naar. Voor de prijs hoef je het niet te laten, maar als eht meuk is haal ik liever een betere swivel en plu bij fotoSGErasmo schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:22:
[...]
Swivel en plu: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14408
Statief: http://www.fotosg.nl/prod...h=24_105&products_id=4986 (na een tip van GH)
En het mooie is, de swivel en plu passen er nog net bij de tas die met het statief meekwam, alles is dus super draagbaar
Nijs ! De kap is een beetje suf imho, maar de lens is een stuk beter dan de 1.8 versieMelelie schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 00:00:
[afbeelding]
@Nomad: Hij is in zeer goede staat. Ik had alleen de zonnekap er verkeerd op gedaan waardoor de AF niet werkt 
@Sapphire: Op aanraden ben ik ook voor de 1.4 versie gegaan. Maar erg fijn lensje
@Sapphire: Op aanraden ben ik ook voor de 1.4 versie gegaan. Maar erg fijn lensje
Vanmiddag opgehaald bij de Mediamarkt Arena ter vervanging van mijn D50:

Prijs: €1227,40
Wat een beest van een apparaat zeg. Hier ga ik zeker nog veel lol mee hebben. Mijn D50 is in ieder geval opeens veranderd in een stuk goedkoop aanvoelend speelgoed.
Wel moet ik nog een goede allround lens erbij kopen (al is het maar omdat die 18-55 kitlens er gewoon niet uitziet op een D300
), maar dat kan nog wel een maandje wachten. Ik schiet immers het liefst groothoek en mijn Tokina 12-24 (nét zichtbaar op de foto) past er prima bij.

Prijs: €1227,40
Wat een beest van een apparaat zeg. Hier ga ik zeker nog veel lol mee hebben. Mijn D50 is in ieder geval opeens veranderd in een stuk goedkoop aanvoelend speelgoed.
Wel moet ik nog een goede allround lens erbij kopen (al is het maar omdat die 18-55 kitlens er gewoon niet uitziet op een D300
Omdat een 1.4 nog even buiten budget ligt via marktplaats een erg goedkope 1.8 (plastic) gevonden.
Zat ook nog een filtertje op.

Heerlijk lensje

Heerlijk lensje
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Het is altijd grappig om gezichten te zien van mensen die denken dat mijn 17-40 een dikke telelens is, daarna mijn 50mm 1.8 zien en niet snappen dat die veel kleinere meer tele isGutteguttegut schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:03:
Omdat een 1.4 nog even buiten budget ligt via marktplaats een erg goedkope 1.8 (plastic) gevonden.
[afbeelding]
Heerlijk lensje
darkflow: mooi speeltje! Samen met de tokina doet het ding het idd erg fijn.
Anoniem: 95166
Ik had graag mijn nieuwe 1.8 mrk I laten zien, die ik voor een goede prijs had aangeschaft. Tevens had ik via de cache van google een originele zonnekap gevonden op ebay (ES-65, niet de III). Jammer genoeg zat er een stofdeeltje in de lens. Tja, dan houdt het op. Dus die is weer terug gegaan (zonnekap heb ik nog voor de volgende).Gutteguttegut schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:03:
Heerlijk lensje
Kwaliteit was wel zeer goed van de foto's, dus veel plezier met je plastic-fantastic.
De et-65III werkt ook gewoon op de 50/1.8 mk1, past perfect en geeft geen vignetting. Hij is wel een stuk dieper, maar dat lijkt me juist beter om flare tegen te gaan.
Ik gebruik 'm zelfs op m'n 35/2.0 op full frame, werkt perfect.
Ik gebruik 'm zelfs op m'n 35/2.0 op full frame, werkt perfect.
Het blijft ook een zielig gezicht een 50mm op een 40D met grip, echt een body met een pukkelsOid schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:53:
[...]Het is altijd grappig om gezichten te zien van mensen die denken dat mijn 17-40 een dikke telelens is, daarna mijn 50mm 1.8 zien en niet snappen dat die veel kleinere meer tele is
het ligt ook niet echt prettig in de hand, kan ik je vertellen.Gutteguttegut schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:51:
[...]
Het blijft ook een zielig gezicht een 50mm op een 40D met grip, echt een body met een pukkel
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Daar heb ik tot nu toe nog geen last van gehad.Korras schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:04:
[...]het ligt ook niet echt prettig in de hand, kan ik je vertellen.
Zonder adapterring en filter is eht echt zielig ja, maar wel leukGutteguttegut schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:51:
[...]
Het blijft ook een zielig gezicht een 50mm op een 40D met grip, echt een body met een pukkel
Probeer dan eens een Pentax K20D met grip en pancake DA*40mm Limited. Je ziet ze kijken.
Pentax K3
Uit je vorige posts begrijp ik dat het om een SAL70300G gaat. Dat maak ik alleen uit het plaatje niet zo op
Anyway, gefeli
Die Sony objectieven zien er wel strak uit. En over het algemeen presteren ze optisch ook wel goed.
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
hehe de 300 is nog net leesbaarNomad schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 17:09:
[...]
Uit je vorige posts begrijp ik dat het om een SAL70300G gaat. Dat maak ik alleen uit het plaatje niet zo op.
Anyway, gefeli
de kitlenzen zijn net zo slecht als van ieder ander merk, maar de specials zoals de prime lenzen en de G lenzen en de zeiss lenzen ja die zijn gewoonweg geweldig! ik heb nu dus de G erbij maar mijn 50mm prime is praktisch dezelfde afwerking! en beide optisch echt fantastisch...vandijk schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 17:12:
Die Sony objectieven zien er wel strak uit. En over het algemeen presteren ze optisch ook wel goed.

Niet doen! Gewoon van plastic. Paraplu gaat er lastig in en zit niet echt strak. Ook je flitser ziet niet super stevig (hoewel ze er bij mij nooit zijn uit gevallen). Had eerst deze, perongeluk in bezit gekomen van een van manfroto en als gevolg gister net nog een bij besteld. Kwaliteit is niet te vergelijken.sapphire schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:14:
[...]
Heb je een closer up foto van die swivel en plu, ik ben dr wel benieuwd naar. Voor de prijs hoef je het niet te laten, maar als eht meuk is haal ik liever een betere swivel en plu bij fotoSG
[...]
Nijs ! De kap is een beetje suf imho, maar de lens is een stuk beter dan de 1.8 versie
Heb die oude dingen nog wel liggen een PM en wat handje klap en ze komen je kant op.
Nouja de dollarkoers is ook neit echt geweldig meer atm, dus als ik nog wat koop koop ik wel gewoon beter spul bij fotoSG denk ik 
Maar bedankt voor het aanbod !
Maar bedankt voor het aanbod !
Over het algemeen heb je helemaal geen fotografisch last van stofdeeltjes in de lens. Ik heb er zat in mijn 70-200 en merk er werkelijk he-le-maal niks vanAnoniem: 95166 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:14:
[...]
Ik had graag mijn nieuwe 1.8 mrk I laten zien, die ik voor een goede prijs had aangeschaft. Tevens had ik via de cache van google een originele zonnekap gevonden op ebay (ES-65, niet de III). Jammer genoeg zat er een stofdeeltje in de lens. Tja, dan houdt het op. Dus die is weer terug gegaan (zonnekap heb ik nog voor de volgende).
Kwaliteit was wel zeer goed van de foto's, dus veel plezier met je plastic-fantastic.
Bericht hierboven
Dunno, dat hoort niet in ieder geval, maar het heeft ook geen nadelige invloed op de werking van de camera.
Ik snap nog niet helemaal wat het is.. excuse me for being noob?
Gisteren de Panasonic Lumix LX3 (Zwart) gehaald als P&S naast mijn DSLR. Hij is kleiner dan dat ik verwachtte.

De bediening is wel ff wennen (understatement). De kwaliteit is als verwacht; erg goed.
Nadelen:
- Veel zit in menu's weg gewerkt.
- Geen normale viewfinder (de optionele officiële viewfinder is godsgruwelijk duur (200 euro = helft van de aanschafprijs van de camera))
- Losse lens-cap
Voor de rest (nog) niets dan lof.
De bediening is wel ff wennen (understatement). De kwaliteit is als verwacht; erg goed.
Nadelen:
- Geen normale viewfinder (de optionele officiële viewfinder is godsgruwelijk duur (200 euro = helft van de aanschafprijs van de camera))
- Losse lens-cap
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Het is een prisma met lichtmeter voor mijn mamiya RB67. gefotografeerd met een foto van het focussing screen van die camera.ssj3gohan schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 10:41:
Ik snap nog niet helemaal wat het is.. excuse me for being noob?
Het ding is vrij groot, de camera met prisma, 90mm lens en één 120 achterwand is zo'n 4 kilo.
[ Voor 13% gewijzigd door qadn op 01-11-2008 11:18 ]
Bedankt, nu kan ik appropriately super-jealous zijn op je apparatuur
Anoniem: 14829
Ziet er nogal afgeleefd uit. Wat is 't? Een oude Hasselblad 500C met prismazoeker?
Mamiya dus...
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 14829 op 01-11-2008 12:52 ]
Ik heb inmiddels de eerste rolletjes terug van de Hema, en het ding werkt nog prima en soepel.
en afgeleefd, ach het heeft vast nog wel tientallen jaren leven in zich. ziet er alleen niet zo mooi meer uit (verf eraf enzo).
en afgeleefd, ach het heeft vast nog wel tientallen jaren leven in zich. ziet er alleen niet zo mooi meer uit (verf eraf enzo).
mijn koffiekop, die heeft pas Karakter
Sorry voor de late reactie, had het niet gezien 
Ontopic, net een Pentax 645 met 3 lenzen gekocht(45mm f/2.8, 75mm f/2.8, 150mm f/3.5) gekocht
Tsjah je kunt ze niet vergelijken met Manfrotto's, maar voor $15 zijn het prima dingen. Ik heb er zelf dan ook flitsers op van een paar tientjes en het staat redelijk stevig, maar je moet er niet mee in de wind oid gaan staan. Voor bv. productfotografie zijn het wel leuke beginnerssetjes.Frank|A schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 01:25:
[...]
Niet doen! Gewoon van plastic. Paraplu gaat er lastig in en zit niet echt strak. Ook je flitser ziet niet super stevig (hoewel ze er bij mij nooit zijn uit gevallen). Had eerst deze, perongeluk in bezit gekomen van een van manfroto en als gevolg gister net nog een bij besteld. Kwaliteit is niet te vergelijken.
Heb die oude dingen nog wel liggen een PM en wat handje klap en ze komen je kant op.
Ontopic, net een Pentax 645 met 3 lenzen gekocht(45mm f/2.8, 75mm f/2.8, 150mm f/3.5) gekocht

Mooi setje erasmo! lekker compleet ook met de 45 erbij.
Een nikon D700.
Ik kan helaas geen foto maken omdat ik geen andere camera heb. Zelfs geen phonecam
Maar wat een monster is het zeg!
Ik kan helaas geen foto maken omdat ik geen andere camera heb. Zelfs geen phonecam
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
sinds vandaag een 430EX tot mijn beschikking.
Spiegöl?Kwartjuh schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 18:14:
Een nikon D700.
Ik kan helaas geen foto maken omdat ik geen andere camera heb. Zelfs geen phonecam![]()
Ik ben erg, erg benieuwd naar je ervaringen ermee. Deze staat ook bij mij op mijn verlanglijst naast mijn DSLR als allround carry camera. Hij moet echt heel goed zijn volgens vele kenners.BlaTieBla schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 10:46:
Gisteren de Panasonic Lumix LX3 (Zwart) gehaald als P&S naast mijn DSLR. Hij is kleiner dan dat ik verwachtte.
[afbeelding]
Nadelen:
- Losse lens-cap
Met de lenzen is een mooi bereik gedekt jaqadn schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 17:14:
Mooi setje erasmo! lekker compleet ook met de 45 erbij.
De Mamiya gaat nu ook weer de deur uit, 2 MF systemen is toch teveel van het goede
Sinds 2.1 werkt hij weer erg prettig jaNoxa schreef op zondag 02 november 2008 @ 15:47:
[afbeelding]
Geniaal programma. Foto workflow galore.
waarom stap je eigenlijk over van een 645 naar een ander 645 systeem? Ze zijn redenlijk equivalent toch?Erasmo schreef op zondag 02 november 2008 @ 15:34:
[...]
Met de lenzen is een mooi bereik gedekt ja
De Mamiya gaat nu ook weer de deur uit, 2 MF systemen is toch teveel van het goede
Anoniem: 87842
Nieuwe Body met objectief:
EOS 40D (629,- bij KE)
17-40 F4L (400,- bij Marktplaats)
EF-d Focusscreen (25,- bij KE)
Eerste indruk: zeer gaaf! Het voelt super aan en zeker 'n goeie aanvulling op m'n 350D. Ik weet niet of ik die blijf houden omdat ik die misschien wel wil verkopen.
Ik heb mijn 70-200 f2.8IS ook binnen. Eerste indrukken:
Niet te zwaar, wel zwaar natuurlijk maar na er 3 uur mee rond te hebben geloopt (express geen tas meegenomen) voel ik eigenlijk nog niets. Mijn handen zijn nogal groot en ik kan de camera gewoon vervoeren door mijn hand om de lens te houden. Ik voel me hand dan wel maar het stoort niet. Met mijn 10-22 kan dit niet.
Ergonomie met mijn 400D is ver te zoeken, hee lens waar ga je met de camera heen. Ik kreeg al een opmerking over mooie camera maar dat gaat nergens over want die valt niet eens op.
De kleur is spuuglelijk, ik heb er even over nagedacht wat ik voor dezelfde lens in het zwart zou overhebben en een meerprijs van 100 euro had ik er wel voor over gehad. Gadver wat een opvallend ding.
Foto's: ongelooflijk wat een kwaliteit. Ik heb vanmiddag bijna alleen maar op 2.8 geschoten en wat er dan al uitkomt is echt van een andere planeet. Focussnelheid is ook erg snel maar dat was ik al gewend van mijn 10-22 (wat klinkt dat verwend!) IS werkt ook leuk, apart gezicht als het opstart, het beeld wordt een beetje stroperig in de zoeker.
Wat ik wel heb gemerkt en waar ik ook al eerder een vraag over heb gesteld in het canonmount topic is teveel licht. Ik had nu al op 2.8 (ISO 100 uiteraard) dat ik op 1/4000 zat met mijn camera. Er komt dus zeker een ND filter bij: volgende uitzoekprojectje
Veeeeel glas

Fruitschaal op zijn kop?

Overzicht

En een testfoto op Flickr, 80% export, sharpen for screen, medium, gedaan met lightroom 2.0. Qua foto natuurlijk niet al te interessant maar de scherpte op 2.8 (focus precies in het midden) is geweldig
Niet te zwaar, wel zwaar natuurlijk maar na er 3 uur mee rond te hebben geloopt (express geen tas meegenomen) voel ik eigenlijk nog niets. Mijn handen zijn nogal groot en ik kan de camera gewoon vervoeren door mijn hand om de lens te houden. Ik voel me hand dan wel maar het stoort niet. Met mijn 10-22 kan dit niet.
Ergonomie met mijn 400D is ver te zoeken, hee lens waar ga je met de camera heen. Ik kreeg al een opmerking over mooie camera maar dat gaat nergens over want die valt niet eens op.
De kleur is spuuglelijk, ik heb er even over nagedacht wat ik voor dezelfde lens in het zwart zou overhebben en een meerprijs van 100 euro had ik er wel voor over gehad. Gadver wat een opvallend ding.
Foto's: ongelooflijk wat een kwaliteit. Ik heb vanmiddag bijna alleen maar op 2.8 geschoten en wat er dan al uitkomt is echt van een andere planeet. Focussnelheid is ook erg snel maar dat was ik al gewend van mijn 10-22 (wat klinkt dat verwend!) IS werkt ook leuk, apart gezicht als het opstart, het beeld wordt een beetje stroperig in de zoeker.
Wat ik wel heb gemerkt en waar ik ook al eerder een vraag over heb gesteld in het canonmount topic is teveel licht. Ik had nu al op 2.8 (ISO 100 uiteraard) dat ik op 1/4000 zat met mijn camera. Er komt dus zeker een ND filter bij: volgende uitzoekprojectje
Veeeeel glas

Fruitschaal op zijn kop?

Overzicht

En een testfoto op Flickr, 80% export, sharpen for screen, medium, gedaan met lightroom 2.0. Qua foto natuurlijk niet al te interessant maar de scherpte op 2.8 (focus precies in het midden) is geweldig
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Wacht maar totdat je er een dag mee in de brandende zon staat en vervolgens verbaasd kijkt hoe heet je body is en hoe lekker koel de lens nog aanvoelt. Dat scheelt dan zo meer dan 20 graden tussen de 2.Mobyrick schreef op zondag 02 november 2008 @ 22:09:
Je link is fout, tevens lijkt de foto er ook echt niet meer te staan als ik een beetje speel met de link.En een [url="[img=600,396]http://i173.photobucket.com/albums/w49/mobyrick/4jpg.jpg[/img]"]testfoto[/url] op Flickr, 80% export, sharpen for screen, medium, gedaan met lightroom 2.0. Qua foto natuurlijk niet al te interessant maar de scherpte op 2.8 (focus precies in het midden) is geweldig
This footer is intentionally left blank
Link is aangepast as we speak. Ik weet dat de kleur ook een functie heeft maar waar de kleur nog meer voor staat vind ik niet zo prettig, veel te opvallend/patserig. Als er nou body's waren die dezelfde kleur hadden dan had het alweer wat minder uitgemaakt.ajhaverkamp schreef op maandag 03 november 2008 @ 08:30:
[...]
Wacht maar totdat je er een dag mee in de brandende zon staat en vervolgens verbaasd kijkt hoe heet je body is en hoe lekker koel de lens nog aanvoelt. Dat scheelt dan zo meer dan 20 graden tussen de 2.
[...]
Je link is fout, tevens lijkt de foto er ook echt niet meer te staan als ik een beetje speel met de link.
De LX3 werkt met de SB-600 flitser erop (op manual).... maar wel volledig out-of-balanceJochem schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 18:38:
[...]
Ik ben erg, erg benieuwd naar je ervaringen ermee. Deze staat ook bij mij op mijn verlanglijst naast mijn DSLR als allround carry camera. Hij moet echt heel goed zijn volgens vele kenners.
Als fully-automated P&S werkt tie goed. De kwaliteit van de plaatjes zijn bijzonder goed. Wacht met spoed op de RAW ondersteuning binnen de Adobe producten.
Ik mis een wrist-cord. Om je nek is handig, maar net als de camera regelmatig in je (jas)zak verdwijnt.
De komende dagen maar eens met de LX3 naar buiten ipv de D300.
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Hop je even naar de site van LensCoat en bestel je daar toch een mooie cover?Mobyrick schreef op zondag 02 november 2008 @ 22:09:
Ik heb daar inderdaad nog even over nagedacht maar daar worden ze nog lelijker van (vind ik). Alleen de zwarte versie kan er nog mee door. Al die camouflage dingen zijn echt lelijk imho.MasterMaceMichu schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:03:
[...]
Hop je even naar de site van LensCoat en bestel je daar toch een mooie cover?
80 dollar, en dan heb je een product ter waarde van 5 dollar, dat blijkbaar ook nog niet echt helemaal netjes geplakt kan worden (of voorbeeld is slecht, maar dat is raar als verkoopplaatje)

1 ritje naar de markt voor stof/garen/naald en elastische band.
1 avondje creatief bezig zijn
1 Lensjas made in Holland.
Helemaal zoals jij wilt en eenzelfde of zelfs betere pasvorm.
Kosten? hmm... Voor 10,- moet je je hele lenzencollectie wel kunnen aankleden.
1 avondje creatief bezig zijn
1 Lensjas made in Holland.
Helemaal zoals jij wilt en eenzelfde of zelfs betere pasvorm.
Kosten? hmm... Voor 10,- moet je je hele lenzencollectie wel kunnen aankleden.
Indd, erg lelijk.
Die camo is nog wel grappig (fout) maar dat zwarte zit er echt lelijk op!
Die camo is nog wel grappig (fout) maar dat zwarte zit er echt lelijk op!
Dat ziet er inderdaad lelijk uit.
Dit is een stuk beter:

Ik weet niet precies wat ermee gedaan is, maar het lijkt op isolatietape er omheen geplakt.
Dit is een stuk beter:

Ik weet niet precies wat ermee gedaan is, maar het lijkt op isolatietape er omheen geplakt.
gewoon tapen, werkt prima.
Dit topic is gesloten.
Let op:
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. <strong>Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul"</strong> <i>Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder. </i>
-> Houd slowchat binnen de perken.
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. <strong>Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul"</strong> <i>Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder. </i>
-> Houd slowchat binnen de perken.