www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Inderdaad, veel A77 aankopen de laatste tijd! Ik vind het zelf niet de "camera voor mij" maar als ik iemand met zo'n ding tegen kom ben ik natuurlijk wel benieuwdFiber schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:33:
Alle Sony fotografen hebben jaaaaaaaaaaaren moeten wachten en gaan nu helemaal los lijkt het wel...

crapy pics thx 2 to steve jobs
De rest: 40D, 70-200 F4, 17-40 F4 en Speedlite 430EXII had ik al.
Ik twijfel nog of ik de 40D weg ga doen, een 2de body is soms wel heel erg handig.
Maar ben er blij mee

edit: dingen die me meteen opvallen is. De body van de 60d is kleiner. De aan en uitknop zit onder het wieltje voor de div. modussen te selecteren. En ik moet boven datzelfde wieltje een knopje indrukken om van modus te wisselen. Persoonlijk vind ik dat niet erg handig, komt natuurlijk omdat ik gewend ben aan mijn trouwe 40D anderzijds kan ik begrijpen dat men dat gedaan zou hebben om te voorkomen dat je van de filmstand afschiet. Maar hoe groot is de kans dat dat gebeurt.
[ Voor 31% gewijzigd door loewie1984 op 22-10-2011 18:02 ]
Nee, om te voorkomen dat je verwacht dat de camera op een stand staat en je hem uit je tas haalt en bij die beweging het wieltje verschuift zonder dan je het door hebt. Ik zou het graag hebben op mijn 7D. Kan ook trouwens, maar kosten liggen geloof ik boven de 100 euro om het achteraf erop te krijgen.loewie1984 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:55:[...] En ik moet boven datzelfde wieltje een knopje indrukken om van modus te wisselen. Persoonlijk vind ik dat niet erg handig, komt natuurlijk omdat ik gewend ben aan mijn trouwe 40D anderzijds kan ik begrijpen dat men dat gedaan zou hebben om te voorkomen dat je van de filmstand afschiet. Maar hoe groot is de kans dat dat gebeurt.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier
Waarom elke keer op een knopje moeten drukken terwijl je nadat je hem uit de tas hebt gehaald gewoon weer ff op de goede stand kan zetten? Bovendien is het me nog niet overkomen dat nadat ik hem uit de tas haalde hij op de verkeerde stand stond, het knopje gaat immers redelijk stroef in vergelijking met het diafragma wiel waar ik een lock 'slider' dan in dit geval wel erg handig vindbreinonline schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 18:29:
[...]
Nee, om te voorkomen dat je verwacht dat de camera op een stand staat en je hem uit je tas haalt en bij die beweging het wieltje verschuift zonder dan je het door hebt. Ik zou het graag hebben op mijn 7D. Kan ook trouwens, maar kosten liggen geloof ik boven de 100 euro om het achteraf erop te krijgen.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Als je een keer haast hebt omdat je een moment net nog op de lichtgevoelige sensor wilt vastleggen, dan heb je daar geen tijd voor.Ventieldopje schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:34:
[...]
Waarom elke keer op een knopje moeten drukken terwijl je nadat je hem uit de tas hebt gehaald gewoon weer ff op de goede stand kan zetten?
Nou, mij al meerdere keren. Het zal ook aan je model tas liggen of dat wel of niet gebeurd.Bovendien is het me nog niet overkomen dat nadat ik hem uit de tas haalde hij op de verkeerde stand stond, het knopje gaat immers redelijk stroef in vergelijking met het diafragma wiel waar ik een lock 'slider' dan in dit geval wel erg handig vind
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

HELIOS-44-2 2/58 by Strange Artifact, on Flickr
Foto is gemaakt met ook vandaag aangeschafte Pentacon auto 1.8/50.
Beide m42 mount en gebruik ze met adapter op de dslr.
1ste indruk is leuk speelgoed! Ga op zoek naar beroemde grotere broer.
Ligt denk ik ook vooral aan het type camera. Bij de 40D waar die knop aan de rechterkant zit heb ik er nog nooit last van gehad. Nu met de 5DII waar die links zit wel. Ik heb het ook ff nagevraagd, maar het kost voor de 5DII gewoon 175 eurobreinonline schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:45:
[...]
Als je een keer haast hebt omdat je een moment net nog op de lichtgevoelige sensor wilt vastleggen, dan heb je daar geen tijd voor.
[...]
Nou, mij al meerdere keren. Het zal ook aan je model tas liggen of dat wel of niet gebeurd.

[ Voor 44% gewijzigd door vandijk op 23-10-2011 20:16 ]
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Bij Canon zelf kost het maar 90euro (is al eerder ergens gemeld door mijzelf, maar weet zo niet 1-2-3 waar...). Dus mocht dat niet te veel zijn voor je, bespaar je wel wat geld.TranceSetter schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 19:58:
[...]
Ligt denk ik ook vooral aan het type camera. Bij de 40D waar die knop aan de rechterkant zit heb ik er nog nooit last van gehad. Nu met de 5DII waar die links zit wel. Ik heb het ook ff nagevraagd, maar het kost voor de 5DII gewoon 175 euro
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Excuus, dat bedoelde ik ook. Had idd voor de 5D en 40D nog de 400D ergensvandijk schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:10:
Bij mijn 40D zit de mode dail aan de linkerkant, met zoals bij de 5D. Aan de rechterkant zit een LCD. Je bedoelt waarschijnlijk de 400D. Daar zit hij wel rechts. Hij zit daar ook wat verder van de rechterkant af vergeleken met de mode dails die links zitten. Dat zorgt er wel voor dat er minder kans is om hem per ongeluk te draaien.
Wat is bij Canon zelf? Want ik heb dat dus bij DSP nagevraagd wat 1 van de 2 officiële service centers in NL van Canon is.Universal Creations schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:11:
[...]
Bij Canon zelf kost het maar 90euro (is al eerder ergens gemeld door mijzelf, maar weet zo niet 1-2-3 waar...). Dus mocht dat niet te veel zijn voor je, bespaar je wel wat geld.
[ Voor 37% gewijzigd door TranceSetter op 23-10-2011 20:28 ]
[ Voor 95% gewijzigd door Hamed op 23-10-2011 20:40 ]
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
Naja, bij het nieuws van Canon over die upgrade stond dat ze er $100 voor zouden vragen, dus daar ben ik dan vanuit gegaan.TranceSetter schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:28:
Wat is bij Canon zelf? Want ik heb dat dus bij DSP nagevraagd wat 1 van de 2 officiële service centers in NL van Canon is.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Lens size comparison by Leevmeister, on Flickr
De nieuwe lens is het grote witte geval, een Canon nFD 600mm f/4.5 welteverstaan.
Op de foto op zijn langst mogelijke configuratie (de zonnekap op de lens uitgeschoven en de extra zonnekap ook nog erop
En voor de mensen die denken: dat past toch helemaal niet op de eos camera's ?
Oh jawel past wel hoor:

Canon nFD 600mm f/4.5 by Leevmeister, on Flickr
Die adapter kreeg ik erbij, een omgebouwde Canon EF 1.4x Extender die omgebouwd is op de draaibank aan de voorkant voor een FD lens. Werkt verassend goed moet ik zeggen, maar er bestaat ook nog een 0,75mm FD-EF adapter, en grote kans dat ik ga proberen daar aan te komen als ik weer eventjes centjes heb gespaard (is namelijk niet zo goedkope adapter
Prachtige lens!
Nou, ik heb eerlijk gezegd ook geprobeerd om vanavond naar die meet te komen op AMS, maar ik kon helaas niet. (heel misschien kan ik de 29ste wel?)citruspers schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 23:16:
Zo te zien heeft Leevmeister een leuk buurmeisje zonder gordijnen
Prachtige lens!
Had ik gelijk het lensje kunnen uittesten, weet ik ook gelijk of MF gaat werken om vliegtuigjes op de foto te zetten
Nikon, Fujifilm en Apple zooi
Linkje naar Canon museum artikel voor deze lens: http://www.canon.com/came...a/135-800/nfd_600_45.htmlLinkinTED schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 08:03:
MIjn goth, wat een beest. Is die lens zonder kruiwagen te vervoeren? (ofwel: wat weegt ie?)
De lens weegt volgens dit artikel 3,75 kg, en hij kwam compleet met koffer:

Canon nFD 600mm f/4.5 by Leevmeister, on Flickr
De lens is dus best goed te vervoeren, ik heb hem in Groningen hem een tijdje meegesleept omdat ik daar met de trein naartoe was gegaan
Dat zeg ik liever niet hier, maar ik heb er in ieder geval een prijs onder de €1000 voor betaald, en dat is dus inclusief die converterAnoniem: 87842 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 08:19:
En mag ik vragen wat je ervoor hebt betaald? Puur uit nieuwsgierigheid?
Dit is trouwens niet zozeer een gevalletje van of de lens op je camera past, maar eerder of de camera wel op je lens past
En voor iets in die richting qua prijs zou ik 'em zeker ook wel willen hebben. Maar begrijp ik nu goed dat die converter/adapter er voor zorgt dat je effectief een 840mm hebt totdat je een 1:1 adapter kunt vinden?
Anoniem: 255680

Heb hem al enkele dagen, dacht hem hier maar eens te posten. De Canon iX6550
Hij voelt zich wel wat ongemakkelijk en bedreigd naast al mijn Nikon spul!
Heb er mijn portfolio mee afgedrukt op A4, binnenkort waag ik mij eens aan enkele A3+ posters!
Die 500mm FD met originele adapter staat er nog steeds, maar 1950 euro leek me iets te gortig, hoe mooi die originele FD-EF adapter ook isMilo. schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:57:
Leevmeister,
Nice! laatst stond er ook een 500mm fd op MP met orginele canon fd-ef adapter, maar 600mm is natuurlijk net ietsjes stoerder hehe.
Op het moment is de lens met mijn converter dus een 840mm f/7.1 lens, maar hij is nog steeds erg goed te gebruiken.
Deze adapters werken net zo goed met de 600mm 4.5, en dan heb je helemaal geen vergroting van 1.26 en 2/3e stop lichtverlies(plus dat ze ook nog eens een stuk goedkoper zijn
Maar anyway, laten we anders maar verder gaan op het alternatieve objectieven topic, want het begint langzamerhand een beetje offtopic te worden hier
Oftewel flitser op ontvanger, zender op camera en off shoe flitsen.
Andersom werken ze ook als 'remote shutter release' met een extra kabeltje eraan, paar keer getest, en bevalt goed
'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '
Nu nog wat Nikkor glaswerk en we zijn weer tevreden

En nog 2 weken dan mag de Sony uitrusting eruit en dan is de overstap op Nikon helemaal rond
Making an ass of myself since the 70's
j/k offcourse
Jawel, 24-70, 70-200VRII en de 14-24 mag ik best lenen van hem hahaleonvw schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 01:00:
Ah joh, eff die 24-70 van Gobert lenen voor die bruiloft en dan kan je die Snoy meuk meteen wegdoen
j/k offcourse
Mooi, dan heb je een leuke verzameling.. Daarna natuurlijk wel "Gobert? Sorry, die ken ik niet..." *tuut* *tuut* *tuut*shaggy8675 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 01:03:
[...]
Jawel, 24-70, 70-200VRII en de 14-24 mag ik best lenen van hem haha
- Chineese knock-off van de Canon CP-E4 battery pack voor flitsers (16,50 euro incl shipping!)
- 2 extra Cybersync triggers
- Manfrott 004B licht statief
Mooi ding, zou ik ook wel eens uit willen proberen voor een dagje.shaggy8675 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 00:41:
Vanavond voor heel weinig een spiksplinternieuwe, 2e handse D700 met grip gekocht. Nog ruim in de garantie, en een handjevol clicks haha }:]
[afbeelding]
En nog 2 weken dan mag de Sony uitrusting eruit en dan is de overstap op Nikon helemaal rond
Veel plezier ermee en succes met "de overstap"
Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Zit alleen een deuk in de filterrand:

Maar voor die 15 eurotjes (
Nu al verliefd op de bokeh
Joejoe!
Anoniem: 30965

Kleine maand in bestelling geweest bij Foto Konijnenberg maar die hadden 'm niet op voorraad en de leverancier stelde de leverdatum een aantal keer uit. Via Marktplaats toevallig bij Huize Brabant uitgekomen die geen webshop hebben, daar was de lens wel op voorraad en voor dezelfde prijs werd hij de volgende dag geleverd. Top!
Nicey!Anoniem: 30965 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:20:
[afbeelding]
Kleine maand in bestelling geweest bij Foto Konijnenberg maar die hadden 'm niet op voorraad en de leverancier stelde de leverdatum een aantal keer uit. Via Marktplaats toevallig bij Huize Brabant uitgekomen die geen webshop hebben, daar was de lens wel op voorraad en voor dezelfde prijs werd hij de volgende dag geleverd. Top!
Das nou een van de lensjes waar ik ook nog wel interesse in heb voor mijn m43 zij-systeempje.. Kost dat lensje nou?
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
Voigt: 20, 40, 50 F1, 90
Een hele berg klassiek Canon spul in alle mounts
Ik ben benieuwd naar de resultaten met deze versieAnoniem: 30965 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:20:
[afbeelding]
Post ze snel hier:
[Verzamel] Het grote fisheye foto's topic.
The birds turned into The Flying Dutchmen!

Misschien een heel onbelerfde vraag, maar wat heeft 'ie je gekost? Wellicht ga ik er zelf binnenkort ook naar op zoek, zeker bij introductie van de D800.shaggy8675 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 00:41:
Vanavond voor heel weinig een spiksplinternieuwe, 2e handse D700 met grip gekocht. Nog ruim in de garantie, en een handjevol clicks haha }:]
[afbeelding]
PB verstuurdKrylinck schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 23:55:
[...]
Misschien een heel onbelerfde vraag, maar wat heeft 'ie je gekost? Wellicht ga ik er zelf binnenkort ook naar op zoek, zeker bij introductie van de D800.
Anoniem: 30965
http://www.fotokonijnenbe...g-75mm-f35-mft-zwart.htmlmennovanw schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:52:
Nicey!
Das nou een van de lensjes waar ik ook nog wel interesse in heb voor mijn m43 zij-systeempje.. Kost dat lensje nou?
Inclusief verzending 249, leverbaar vanaf minimaal half november.
Hier heb ik 'm vanuit voorraad vandaan: Huize Brabant
Wow! Nooit geweten dat Pentax camera's maakte voor linkshandigen.Anoniem: 30965 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 02:58:
Hier heb ik 'm vanuit voorraad vandaan: Huize Brabant
Als je iets doet, doe het dan goed.
Die op die site is misschien nep, maar ze hebben ze toch echt wel voor linkshandige bediening gemaakt:-Mous- schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 19:09:
[...]
Wow! Nooit geweten dat Pentax camera's maakte voor linkshandigen.

Klopt hoor, niks links handigs aan verder behalve dan dat de handgreep links zitToff schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:27:
Zo te zien een extra handgreep (voor de linker hand) waar een flitser op past, maar de ontspanknop zit op de normale plek, voor de rechterhand?
Gave cameras btw, had ik er maar 1
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
This footer is intentionally left blank
Ik ga ervanuit dat ik dat niet eens hoef te noemen hier ;-)ajhaverkamp schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 19:57:
Ik mag toch wel hopen dat het grootste verschil de optische kwaliteit is......
Maar vanzelf sprekend is daarom de lens gekocht, maar naast de optische kwaliteit vallen die punten het meest op in het gebruik!
Via marktplaats bij elkaar gesprokkeldFiber schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:25:
Wow, een van de 'coolste' camera's aller tijden! En dan ook nog drie fraaie M-mount lenzen erbij. Waar vindt je zoiets? E-Bay?
Het is inderdaad wel cool om alles met de hand te moeten doen en zelfs het sluitergordijn met de hand te moeten spannen.
Met een beetje oefening rond de 10 fps?-DG- schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 20:20:
[...]
Via marktplaats bij elkaar gesprokkeld.
Het is inderdaad wel cool om alles met de hand te moeten doen en zelfs het sluitergordijn met de hand te moeten spannen.
www.maartendeboer.net
Veel meer dan 2 fps wordt het niet ben ik bangVentieldopje schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 23:27:
[...]
Met een beetje oefening rond de 10 fps?
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Dit topic is gesloten.
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. <strong>Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul"</strong> <i>Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder. </i>
-> Houd slowchat binnen de perken.