Vandaag geen camera of lens geweld gekocht, maar een Lowepro mini tracker classic, voor maar 6,50 bij de kringloop
Canon 550EX flitser gratis gekregen van een collega
Meteen maar een extra lader (Voltcraft IPC-1L) en 3 setjes eneloop gekocht. Iemand tips voor een goede Canon CP-E4 alternatief?
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
mooi koopje, die tas gaat vaak 2e hands in nette staat voor zeker 50 euro 
The Mole schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 18:56:
Vandaag geen camera of lens geweld gekocht, maar een Lowepro mini tracker classic, voor maar 6,50 bij de kringloop
Eene aantal weecken geleden eene knappe ende schitterende aanschaf gedaan van eene Populair model:

In nieuwstaat met doosjes, originele tasjes en originele werkende lichtmeter (en inclusief beter-dan-de-Summilux-van-die-tijd 50 f1.4 in LTM).
btw: bouwjaar 1960

In nieuwstaat met doosjes, originele tasjes en originele werkende lichtmeter (en inclusief beter-dan-de-Summilux-van-die-tijd 50 f1.4 in LTM).
btw: bouwjaar 1960
[ Voor 21% gewijzigd door mennovanw op 07-10-2011 21:10 ]
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
Zo snel geen foto, maar ik heb dit ingeruild voor:
Canon 600d
Tamron 17-50 2.8
Rode Videomic
Rode pistoolgrip
Vond het tijd dat ik als cameraman mn Sony eens moest ruilen voor een model waar ik wel bewegend beeld mee kan maken
Canon 600d
Tamron 17-50 2.8
Rode Videomic
Rode pistoolgrip
Vond het tijd dat ik als cameraman mn Sony eens moest ruilen voor een model waar ik wel bewegend beeld mee kan maken
Joejoe!
Voor de vakantie heb met mijn stagevergoeding + wat extra een een Nikon D5000+18-55VR gekocht. Tijdens de vakantie veel foto's mee gemaakt, ik was super tevreden over de camera
. een maand geleden brak de lipjes van mijn lens af, dat viel niet onder garantie dus er moest een nieuwe lens komen inplaats. Gisteren een Tamron AF18-200 F/3.5-6.3 gekocht. de bouwkwaliteit voelt stevig aan, nog niet heel veel foto's ermee kunnen maken.
http://www.flickr.com/photos/68425498@N06/6222272993
http://www.flickr.com/photos/68425498@N06/6222792184
de kapotte bayonet ( heb een nieuwe onderdelen besteld, ga ik zelf erop monteren
)
http://www.flickr.com/photos/68425498@N06/6222273097
http://www.flickr.com/photos/68425498@N06/6222792246
http://www.flickr.com/photos/68425498@N06/6222272993
http://www.flickr.com/photos/68425498@N06/6222792184
de kapotte bayonet ( heb een nieuwe onderdelen besteld, ga ik zelf erop monteren
http://www.flickr.com/photos/68425498@N06/6222273097
http://www.flickr.com/photos/68425498@N06/6222792246
Daarom schrok ik al helemaal toen ik de prijs zagNomad schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:28:
mooi koopje, die tas gaat vaak 2e hands in nette staat voor zeker 50 euro
[...]
Met die Sony kan je ook prima bewegende beelden maken hoor. Je kan ze alleen niet opnemen.DonMetal schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:55:
Zo snel geen foto, maar ik heb dit ingeruild voor:
Canon 600d
Tamron 17-50 2.8
Rode Videomic
Rode pistoolgrip
The devil is in the details.
Een Olympus PEN E-PM1 met CS-31B en Olympus Zuiko 45/1.8:

donkerbruine Gordy Strap met grijs koord is al besteld...
Als vervanger voor m'n trouwe E-PL1...
Meer daarover in MartijnGizmo in "Het grote 4/3 en m4/3 topic v2011"

Als vervanger voor m'n trouwe E-PL1...
Wel hoor alleen niet met die bodyHahn schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:44:
[...]Met die Sony kan je ook prima bewegende beelden maken hoor. Je kan ze alleen niet opnemen.
![]()
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Mooi ding die PEN. Die dingen zijn een beetje ondergesneeuwd door al het EVIL/MILF geweld de laatste tijd, maar het waren wel praktisch de grondleggers of niet?
Panasonic was ze voor, maar ze waren er al vroeg bij ja. Mooi klein setje die E-PM1 met 45/1.8
MILF?citruspers schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:50:
Mooi ding die PEN. Die dingen zijn een beetje ondergesneeuwd door al het EVIL/MILF geweld de laatste tijd.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Mirrorless interchangeable-lens
ik heb het alleen nog nooit als milf afgekort gezien
Mirrorless Interchangeable Lens Format, leuker dan Electronic Viewfinder Interchangeable Lens naar mijn mening
over het algemeen gebruiken mensen de term MILC trouwenscitruspers schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 16:42:
Mirrorless Interchangeable Lens Format, leuker dan Electronic Viewfinder Interchangeable Lens naar mijn mening
Jup, Panasonic 20/1.7 had ik al, nu alleen de 14/2.5 nog...PowerUp schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:52:
Panasonic was ze voor, maar ze waren er al vroeg bij ja. Mooi klein setje die E-PM1 met 45/1.8

Olympus E-P1 + M.Zuiko Digital 14-42 1:3.5-5.6
Voor naast de D90 als ik niet teveel wil meenemen. Bevalt verassend goed tot nu toe. Ik gebruikt eeen s3000 die ik amper gebruikte ivm te weinig mee kunnen(echt voor kiekjes werk)
Verwijderd
Samen met Panasonic hebben ze het het m4/3 platform ontwikkeld ja. Panasonic kwam wel eerder uit met een m4/3 camera. Ondergesneeuwd? Niet echt, ja natuurlijk Sony heeft onlangs zijn nieuwe camera's aangekondigd en dan gaat automatisch daar de aandacht weer even naar toe. Maar over het algemeen krijgt het net zoveel aandacht als er nieuwe producten worden aangekondigd. Voordeel is dat het 2 fabrikanten zijn dus dubbele aandacht.citruspers schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:50:
Mooi ding die PEN. Die dingen zijn een beetje ondergesneeuwd door al het EVIL/MILF geweld de laatste tijd, maar het waren wel praktisch de grondleggers of niet?
MILF is overigens een geniale afkorting voor de systeemcamera's. Niet eerder gehoord, maar die houden we erin.
De term EVIL is alleen van toepassing op camera's die een EVF hebben, zoals de Panasonic G/GH serie en Sony NEX-7. Nu hebben Olympus/Panasonic en Sony wel alledrie een opzetbare EVF waardoor hun MILC's omgebouwd kunnen worden naar een EVIL.citruspers schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 16:42:
MILF wordt volgens mij zeker niet gebruikt voor camera's (zoek maar op in urban dictionary als je niet weet waar het voor staat).
Maar goed, mooie combo met die 45/1.8, Martijn. Ik dacht dat die lens nog niet leverbaar was.
[ Voor 8% gewijzigd door Aham brahmasmi op 09-10-2011 18:54 ]
offtopic:
Nuja, menig winkelier hanteert CSC = compact system camera. Maar genoeg geblaat over welke benaming nu het beste is om te gebruiken als overkoepelende term, want dat is hier off topic.
Nuja, menig winkelier hanteert CSC = compact system camera. Maar genoeg geblaat over welke benaming nu het beste is om te gebruiken als overkoepelende term, want dat is hier off topic.
Erg mooi,MartijnGizmo schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:28:
[afbeelding]
Als vervanger voor m'n trouwe E-PL1...Meer daarover in MartijnGizmo in "Het grote 4/3 en m4/3 topic v2011"
Lijkt me ook wel lekker om een keer iets heel compacts met toch satisfying results aan te schaffen.
Las trouwens in de digifotopro een erg positieve review van die lens.
Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2
Al een tijdje op het verlanglijstje maar nu dan toch de knoop doorgehakt:
NEX-C3 met 16 mm f/2.8 pancake

En hier met de Minolta 45 mm f/2 en 28 mm f/2.8 die al een tijdje stof lagen te happen
NEX-C3 met 16 mm f/2.8 pancake

En hier met de Minolta 45 mm f/2 en 28 mm f/2.8 die al een tijdje stof lagen te happen

Gaaf spul, ga je vast veel plezier aan beleven! Overigens veel tweakers die er een mirrorless systeem voor naast hun DSLR erbij kopen de laatste tijd!
Wat een mirrorless gebeuren hier.. da's toch geen fotografie mensen 
Heb een 5D Mark II aangeschaft voor 1350,- in nieuwstaat 2 mnd oud, netjes dacht ik.
Heb een 5D Mark II aangeschaft voor 1350,- in nieuwstaat 2 mnd oud, netjes dacht ik.
Groetjes, FaceDown.
Pics or it didn't happenFaceDown schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:15:
Niks mis mee. Lekker licht en ze zijn tegenwoordig goed genoeg.FaceDown schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:15:
Ja dat deed je ook pas geleden met mij.
@FaceDown,
Veel plezier ermee als hem hebt dan
[ Voor 33% gewijzigd door Hamed op 12-10-2011 21:39 ]
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
GEIL!MartijnGizmo schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:28:
[afbeelding]
Als vervanger voor m'n trouwe E-PL1...Meer daarover in MartijnGizmo in "Het grote 4/3 en m4/3 topic v2011"
...ehm, ik bedoel mooi
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Hamed dat was ik vorige keer niet, dat was SapphireHamed schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:37:
[...]
Niks mis mee. Lekker licht en ze zijn tegenwoordig goed genoeg.
[...]
Ja dat deed je ook pas geleden met mij.
@FaceDown,
Veel plezier ermee als hem hebt dan
Ja dat was ik !
Wij willen plaatjes zien! This thread is worthless without pics !
Wij willen plaatjes zien! This thread is worthless without pics !
Tja. Soms is een foto of zelfs een reactie de moeite niet waard. De sigma lens was helemaal niks aan. Lomp en niet scherp. Is 4 dagen later doorverkocht via MP.
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Vandaag een iPhone 4S op de kop getikt. En is dat fotografie apparatuur hoor ik je denken??? Nou, na het zien van m'n eerste trial foto's ben ik zwaar, maar dan ook zwaar onder de indruk v/d kwaliteit. Ik zal vandaag nog wat fotootjes posten (weet alleen nog niet welk topic daar nou geschikt voor is).
Maar dit laat wel zien dat P&S camera's eigenlijk verleden tijd zijn. Hij heeft dan wel geen optical zoom, maar met toevoegingen als gezichtsherkenning, tap to focus én tap/hold for exposure (briljant!) komt dit goed in de buurt. En het feit dat je het ding altijd op zak hebt is eigenlijk de killer-feature...
Hier 3 voorbeeld foto's: foto 1, foto 2, foto 3
Foto 3 is vrij oversaturated, maar de andere 2 vind ik zeer impressive..
[ Voor 44% gewijzigd door RobbieB op 14-10-2011 12:57 ]
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Zoals je iPhone de kleur grijs renderd is inderdaad ongelooflijk. En dan in het midden zo'n prachtig element waarbij het oplossend vermogen van de camera goed tot zijn recht komt. Het dynamisch bereik is gewoon goed te noemen.
Ik ga de hele zooi verkopen en een iPhone halen, lijkt mij overduidelijk
oftewel, je plaatje doet het niet
Ik ga de hele zooi verkopen en een iPhone halen, lijkt mij overduidelijk
oftewel, je plaatje doet het niet
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Wauw, zeer mooie foto's van die nieuwe iPhone 4S, ik ga hem ook aanschaffen, mag ik vragen hoe je er aan komt?
Deutschland vielleicht?colorsone schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:43:
Wauw, zeer mooie foto's van die nieuwe iPhone 4S, ik ga hem ook aanschaffen, mag ik vragen hoe je er aan komt?
dat maakt het nog altijd niet tot fotoapparatuur waar dit topic voor bedoeld is. Voor de rest vind ik de foto's niet zo heel erg spannend, niet spannend genoeg om er zo lyrisch over te zijn iig.RobbieB schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:20:
[afbeelding]
Vandaag een iPhone 4S op de kop getikt. En is dat fotografie apparatuur hoor ik je denken??? Nou, na het zien van m'n eerste trial foto's ben ik zwaar, maar dan ook zwaar onder de indruk v/d kwaliteit. Ik zal vandaag nog wat fotootjes posten (weet alleen nog niet welk topic daar nou geschikt voor is).
Maar dit laat wel zien dat P&S camera's eigenlijk verleden tijd zijn. Hij heeft dan wel geen optical zoom, maar met toevoegingen als gezichtsherkenning, tap to focus én tap/hold for exposure (briljant!) komt dit goed in de buurt. En het feit dat je het ding altijd op zak hebt is eigenlijk de killer-feature...
Hier 3 voorbeeld foto's: foto 1, foto 2, foto 3
Foto 3 is vrij oversaturated, maar de andere 2 vind ik zeer impressive..
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
[Verzamel] gave foto's gemaakt met telefoons Lijkt mij wel geschikt...RobbieB schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:20:
[...]
Ik zal vandaag nog wat fotootjes posten (weet alleen nog niet welk topic daar nou geschikt voor is).
[...]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
in het andere topic staat ook dat ie zn iphone in Perth gekocht heeftHahn schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:49:
Volgens zijn Flickr-links zijn de foto's in Australië gemaakt.
@robbieB dit is niet uniek hoor voor een mobiele telefoon, een gemiddelde smartphone beschikt tegenwoordig gewoon over een redelijk bruikbare camera, leuk voor snapshots etc niet meer dan dat.
Niet verkeerd voor een telefoon.. Mij maakt het persoonlijk niet zoveel uit wat mijn telefoon produceert, ik ben toch al verpest door DSLRs 
* Radiant droomt rustig verder van een zakformaat telefoon met EF-mount en een fullframe sensor.. Of gewoon een zakformaat 5DIII met telefoonfunctie..
* Radiant droomt rustig verder van een zakformaat telefoon met EF-mount en een fullframe sensor.. Of gewoon een zakformaat 5DIII met telefoonfunctie..
Voor een telefoon maakt het ding aardige foto's, maar mij doen de kleuren van alledrie de foto's nogal pijn aan de ogen en #3 (de Hibiscus) is nogal overbelicht. Grootste bewaar, maar daar lijden de meeste compactcamera's aan, is de eeuwigdurende dieptescherpte, die creatief gebruik van de camerafuncie nogal bemoeilijkt. Belichting en kleurverzadiging is achteraf meestal nog wel aardig te corrigeren, maar de DoF achteraf aanpassen is vrijwel onmogelijk en levert meestal onnatuurlijk aandoende resultaten op.RobbieB schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:20:
Maar dit laat wel zien dat P&S camera's eigenlijk verleden tijd zijn. Hij heeft dan wel geen optical zoom, maar met toevoegingen als gezichtsherkenning, tap to focus én tap/hold for exposure (briljant!) komt dit goed in de buurt. En het feit dat je het ding altijd op zak hebt is eigenlijk de killer-feature...Foto 3 is vrij oversaturated, maar de andere 2 vind ik zeer impressive..
Nee, ik vind dit geen foto-apparatuur, in de zin van het woord zoals we hier bedoelen. Toch bedankt voor je bijdrage.
(met een schoenendoos met een gaatje erin kan je ook foto's maken)
Het is weer zover. Fijn om een back-up body te hebben, maar sowieso wat fijner voor bruiloften.

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS
Nu nog die 50/1.2?Sunny schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:03:
Het is weer zover. Fijn om een back-up body te hebben, maar sowieso wat fijner voor bruiloften.
[afbeelding]
@Kwaas, mooie camera! alleen de EVF vind ik maar niks
Tot nog toe geen spijt van de overstap naar Canon tijdje geleden.
Welke zeiss zit daar op?
Gefeliciteerd trouwens! schijnt een top apparaat te zijn
Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2
Verwijderd
135 F1.8wavemaster100 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:17:
[...]
Welke zeiss zit daar op?
Gefeliciteerd trouwens! schijnt een top apparaat te zijn
Hoe heb je dat zo snel voor elkaar gekregen?
Verwijderd
Kameraad had de fotozaak vorige week gebeld, om te vragen of de a77 op voorraad was....was toen niet zo...en ze zouden hem bellen als het zover was.timmaa schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 22:16:
[...]
Hoe heb je dat zo snel voor elkaar gekregen?
Vandaag is hij dus gebeld....hij heeft mij gelijk gebeld..en ik de fotozaak..en ze hadden er een paar binnen gekregen.
Dus ik stond daar binnen 20 minuten op de stoep.
Ze hadden enkel de body's.....kit's worden volgende week verwacht daar.
Mijn beurs ook maar eens opengetrokken voor een objectiefje dat al een tijdje op de verlanglijst stond...

Nikon, Fujifilm en Apple zooi
Lijkt mij niet zo heel ingewikkeld: 2 stops lichtsterkte.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Deze was duurder.jvdgeest schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:39:
Vanwaar deze, en niet de 14-24?
Deze wilde ik al in 2006 hebben, maar toen was er alleen de te dure 28mm f/1.4 die ook dat jaar uit productie ging......
Ik weet niet of ik de 14-24 neem of de 16-35 met VR. Ik heb een 18-35 gehad en vind 18mm al best wel wijd...daar denk ik nog over na...
Ja, en de onscherpte is dan ook 2 stops mooier (hopelijk).Fiber schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:44:
Lijkt mij niet zo heel ingewikkeld: 2 stops lichtsterkte.
[ Voor 21% gewijzigd door Shark.Bait op 17-10-2011 19:53 ]
Nikon, Fujifilm en Apple zooi
Verwijderd
Vanavond kwam ik wat later thuis dan gebruikelijk en opeens viel mijn oog op deze nieuwe boom in de tuin. Die heb ik dus maar fluks omgezaagd....

Nieuwe boom in de tuin? by Dick Assink-Hille, on Flickr

Nieuwe boom in de tuin? by Dick Assink-Hille, on Flickr
Zulke hardware zie ik nooit zomaar als ik thuis kom. Wat een geluk zeg.lalalalala lol
@Shark.Bait
Veel plezier ermee. Vette Prime
@DickCAH.
Waar heb je die magic bean gescoord want ik wil ze ook. Een leuke L zomaar in de tuin is altijd welkom. Ook veel plezier ermee.
@jvdgeest,
Die 2 lenzen zijn toch niet met elkaar te vergelijken. Persoonlijk was ik ook voor een lichtsterke prime gegaan.
@Shark.Bait
Veel plezier ermee. Vette Prime
@DickCAH.
Waar heb je die magic bean gescoord want ik wil ze ook. Een leuke L zomaar in de tuin is altijd welkom. Ook veel plezier ermee.
@jvdgeest,
Die 2 lenzen zijn toch niet met elkaar te vergelijken. Persoonlijk was ik ook voor een lichtsterke prime gegaan.
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Met de 14-24 heb je voor 200 euro minder ook nog 10mm aan UWA er bij. Zo'n gek alternatief is het dus niet. Bovendien presteert de 24mm nauwelijks beter dan de 14-24mm op 24mm-f/2.8 (scherpte, bokeh, distortion, etc.). De enige reden die ik zou kunnen verzinnen om voor de prime te gaan is de DoF.
400 gram lichter en het feit dat er filters op kunnen telt ook mee lijkt mij. Het enige vergelijkbare alternatief lijkt mij de Nikon 35/1.4.
Ik zou zelf overigens al lang blij zijn als ik de Sigma 24/1.8 kon aanschaffen...
Ik zou zelf overigens al lang blij zijn als ik de Sigma 24/1.8 kon aanschaffen...
en wat moet je met die 10mm extra? ik zie hoogst zelden mensen die fatsoenlijke foto's met zo'n wijd bereik kunnen maken...jvdgeest schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:10:
Met de 14-24 heb je voor 200 euro minder ook nog 10mm aan UWA er bij.
daarnaast is de 24mm twee stops sneller, lichter en er kunnen filters op. ik vind de 24mm te wijd, maar heb wel de 35/1.4 en 24-70 en ik vind de 35 véél fijner, ik kan dus goed begrijpen dat Shark.Bait zijn voorkeur uitgaat naar de 24mm ipv de 14-24...
Daar verschillen we dan in mening en dat is primalateef schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:20:
[...]
en wat moet je met die 10mm extra? ... ik vind de 24mm te wijd, ...
@Kwaas: origineel
[ Voor 6% gewijzigd door Nordlys op 17-10-2011 23:26 ]
Nice, ik ben erg benieuwd naar de prestaties van die lens
Verwijderd
En hier de allerleerste foto geschoten met de 16-50...:-)......16mm / F2.8

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2011 14:51 ]
Ziet er goed uit 
offtopic:
Hoe kom je eigenlijk aan die amazon poppetjes?
Hoe kom je eigenlijk aan die amazon poppetjes?
Scientia potentia est
Na lang twijfelen ben ik toch overgegaan op een spiegelreflexcamera, het begin van een nieuwe hobby!
Vanwege mijn (zeer) beperkte budget (student), heb ik deze Canon EOS Kiss X2 (450d) via marktplaats op de kop weten te tikken voor € 275,-.
Inclusief:
Vanwege mijn (zeer) beperkte budget (student), heb ik deze Canon EOS Kiss X2 (450d) via marktplaats op de kop weten te tikken voor € 275,-.
Inclusief:
- Canon Kiss X2/450d body (natuurlijk)
- EF-S 18-55 IS kitlens
- Originele Canon batterygrip
- 2 extra accu's met dezelfde capaciteit als originele accu
- 2 sd kaarten (2- en 4gb)

@brrrt, mooi setje en al helemaal voor die prijs, daar ga je ontzettend veel plezier aan beleven!
@Iedereen met Danbo (amazon poppetje) ... Wat is die toch ontzettend leuk he! Ik kan het niet laten, ik ga er ook een paar bestellen
@Iedereen met Danbo (amazon poppetje) ... Wat is die toch ontzettend leuk he! Ik kan het niet laten, ik ga er ook een paar bestellen
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Ik ga hier een beetje mee spelen, leuk zo'n lichtsterke lens 

Eerste probeerseltje:
Eerste probeerseltje:
[ Voor 26% gewijzigd door Chriztiaan op 18-10-2011 18:43 ]
Na vorige week dit binnen te hebben gekregen:

Ook maar even nieuwe benen gekocht en een omnibounce

De Vanguard Alta 234AB met SBH-50 kop.

Ook maar even nieuwe benen gekocht en een omnibounce

De Vanguard Alta 234AB met SBH-50 kop.
Je zal er zeker plezier van hebben!
Waarom ben je niet voor een FF gegaan?
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Dat denk ik ook wel ja! Hele aankoop moet ik zeggenHamed schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:15:
Je zal er zeker plezier van hebben!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Waarom ik niet voor fullframe ben gegaan is omdat ik veel sport fotografie doe, of in elk geval vaak veel foto's achter elkaar moet maken, waardoor de 5D mark II te kort schiet, en waarom ik voor de 50mm 1.8 ben gegaan en niet voor de 50mm 1.4 is eigenlijk omdat ik dat zelf ook niet weet, maar omdat ik hier voor een 1000D, 50D, 1D mark II heb gehad, en bij die toestellen altijd de 50 f/1.8 heb gehad, ik daar altijd tevreden over was die enkele keer dat ik die gebruikte. Maar in de toekomst zal er vanzelf wel wat L primes bij komen. Waaronder de 50 of 80mm L mij echt aanspreekt. (Moet ergens beginnen he!)
Voor mijn D90 i.p.v. de standaard draagriem.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
De 85L bedoel je dan denk ik? Die wordt afgeraden voor sport, door de nogal trage AF..colorsone schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:41:
Waarom ik niet voor fullframe ben gegaan is omdat ik veel sport fotografie doe, of in elk geval vaak veel foto's achter elkaar moet maken, waardoor de 5D mark II te kort schiet, en waarom ik voor de 50mm 1.8 ben gegaan en niet voor de 50mm 1.4 is eigenlijk omdat ik dat zelf ook niet weet, maar omdat ik hier voor een 1000D, 50D, 1D mark II heb gehad, en bij die toestellen altijd de 50 f/1.8 heb gehad, ik daar altijd tevreden over was die enkele keer dat ik die gebruikte. Maar in de toekomst zal er vanzelf wel wat L primes bij komen. Waaronder de 50 of 80mm L mij echt aanspreekt. (Moet ergens beginnen he!)
Wel jammer, ik had binnenkort eindelijk een excuus om er eens eentje te huren (lowlight sport dingetje), maar bij navraag bij iemand die hem heeft gehad werd het sterk afgeraden
Voor sport is de 85/1.8 of de 135L een betere keus.
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Ja, ik doe niet alleen sport ook veel portret, natuur, auto's, sport, architectuur, dus eigenlijk een beetje van alles!
Al is het alleen al omdat de 85L zo'n slordige 1600 euro duurder is
Daar kan je gewoon een fullframe body voor erbij van kopen voor het verschil in lichtsterkte..
* Radiant is wel een echte 85L fan.. Nog eens hopen dat ik bij een meet ofzo iemand tegen het lijf loop die hem heeft en dat ik er dan eens mee kan spelen
* Radiant is wel een echte 85L fan.. Nog eens hopen dat ik bij een meet ofzo iemand tegen het lijf loop die hem heeft en dat ik er dan eens mee kan spelen
De Sigma 85/1.4 is prijstechnisch een betere keus. Je krijgt bijna dezelfde kwaliteit als de 85L. De 85L is iets softer in de bokeh, maar je krijgt er bij de Sigma wel een snellere AF voor terug. Enige wat moet je doen is voor de aanschaf de lens direct even goed testen, er zitten wel eens slechte exemplaren tussen. Maar je bent wel meer dan 1000 euro goedkoper uit...
[ Voor 3% gewijzigd door Nordlys op 19-10-2011 17:33 ]
als dat zo is, hadden ze de AF motor net zo goed helemaal uit de Sigma kunnen latenjvdgeest schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:32:
De 85L is iets softer, maar je krijgt er wel een snellere AF voor terug.
o wacht, je hebt je bericht inmiddels verduidelijkt
[ Voor 9% gewijzigd door lateef op 19-10-2011 17:37 ]
Ik heb toevallig de Sigma 85mm f/1.4 dit weekend aangeschaft. Zoals je zelf al aangeeft, idd meteen uittestenjvdgeest schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:32:
De Sigma 85/1.4 is prijstechnisch een betere keus. Je krijgt bijna dezelfde kwaliteit als de 85L. De 85L is iets softer in de bokeh, maar je krijgt er bij de Sigma wel een snellere AF voor terug. Enige wat moet je doen is voor de aanschaf de lens direct even goed testen, er zitten wel eens slechte exemplaren tussen. Maar je bent wel meer dan 1000 euro goedkoper uit...
De lens voelt erg degelijk aan, is redelijk snel (zeker 2x zo snel als de 85L) en de bokeh komt aardig in de buurt van die heerlijk romige bokeh van de 85L
Leuke vergelijking tussen de 2: http://hofferphotography....f1-4-vs-canon-85l-review/
Zojuist binnen gekomen. Sony Alpha 77, een naar ik hoop waardige opvolger van mijn Alpha 700 (Mijn Bearbricks zijn er iig al blij mee)

Bearbrick approve by ravnoss, on Flickr

Bearbrick approve by ravnoss, on Flickr
Ik denk dat de 85L sneller is, zo ongeveer een halve stop vermoed ik zoLeeJon schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:24:
Ik heb toevallig de Sigma 85mm f/1.4 dit weekend aangeschaft. Zoals je zelf al aangeeft, idd meteen uittesten
De lens voelt erg degelijk aan, is redelijk snel (zeker 2x zo snel als de 85L) en de bokeh komt aardig in de buurt van die heerlijk romige bokeh van de 85L
Leuke vergelijking tussen de 2: http://hofferphotography....f1-4-vs-canon-85l-review/
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
Hmz, had er wellicht bij moeten zetten dat het hier om de AF snelheid gaatmennovanw schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:41:
[...]
Ik denk dat de 85L sneller is, zo ongeveer een halve stop vermoed ik zo
Grappig hoe die 50/55 1.2'tjes zijn gegroeid met de jaren..

v.l.n.r.: lanceerdatum 1956, 1971 en 2007.
Ik ben nu in het bezit van alle (gaussian-type) 50 mm's voor de Canon meetzoekers (f0.95, f1.2, f1.4 en f1.8). Een mens moet wat
Met dank aan de Leevmeister die besloot zijn Canon 7sZ en 50 1.2 voorgoed bij mij onder te brengen

v.l.n.r.: lanceerdatum 1956, 1971 en 2007.
Ik ben nu in het bezit van alle (gaussian-type) 50 mm's voor de Canon meetzoekers (f0.95, f1.2, f1.4 en f1.8). Een mens moet wat
Met dank aan de Leevmeister die besloot zijn Canon 7sZ en 50 1.2 voorgoed bij mij onder te brengen
Nice!Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:21:
Dat is nou leuk thuiskomen uit je werk...een cadeau van mijn Danbo vriendjes :-)
Wat een luxe op je grip, hebben Canon/Nikon ook zoveel knopjes op de grip?Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:21:
Dat is nou leuk thuiskomen uit je werk...een cadeau van mijn Danbo vriendjes :-)
[afbeelding]
Helaas niet, 3 knopjes maar (waarvan 2 knopjes 2 functies hebben). Dus in totaal 5 functies, wat ik erg een gemis vind is het niet hebben van de joystick die wel op de body zit maar niet op de gripAloys schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:42:
[...]
Wat een luxe op je grip, hebben Canon/Nikon ook zoveel knopjes op de grip?
Hoop dat ze dat nog een keer toevoegen imo, maar hoop niet dat hij nog dikker wordt dan hij al is zoals die sony hier boven

www.maartendeboer.net
Nog geen foto, maar ik heb zojuist een D70s gekocht met een batterygrip Sigma DC 17-70
:2.8-4.5 en Sigma apo DG 70-300:4-5.6
:2.8-4.5 en Sigma apo DG 70-300:4-5.6
Heb je ook een foto van de grip op je camera? Moet wel enorm zijn...Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:21:
[afbeelding]
Verwijderd
Zal morgen ff een foto maken ok..??? Hij ligt wel enorm fijn in de hand hoor...heerlijk toestel...
Verwijderd
Bij deze...Fiber schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:10:
[...]
Heb je ook een foto van de grip op je camera? Moet wel enorm zijn...

Leuk lensje, wat heb je er voor betaald?Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 00:48:
[afbeelding]
Een Nikkor 70-210 f4
[afbeelding]
Maakt mooie plaatjes (zelfs met een D70 in de bovenstaande foto)
En een D50 maar daar zijn plaatjes genoeg van
Je hebt trouwens wel erg veel lenzen in de 70-200 range
Verwijderd
Het was een cccccombo-deal, dus dat kan ik zo niet zeggen.KappuhH schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:17:
[...]
Leuk lensje, wat heb je er voor betaald?
...
Ik heb dan ook 3 camera'sJe hebt trouwens wel erg veel lenzen in de 70-200 range
Bij 3 webwinkels bij elkaar gesprokkeld:

SLT-A77V + VG-C77AM + SAL-1650 + Extra accu en 32GB kaartje.

SLT-A77V + VG-C77AM + SAL-1650 + Extra accu en 32GB kaartje.
Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.
Alle Sony fotografen hebben jaaaaaaaaaaaren moeten wachten en gaan nu helemaal los lijkt het wel...
Dit topic is gesloten.
Let op:
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. <strong>Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul"</strong> <i>Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder. </i>
-> Houd slowchat binnen de perken.
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. <strong>Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul"</strong> <i>Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder. </i>
-> Houd slowchat binnen de perken.